Voorgaande topics.quote:Fitna (film)
Regie : Geert Wilders
Productie : Geert Wilders
Script : Geert Wilders
Uitgebracht : maart 2008
Genre : korte film
Lengte : 15 minuten
Land : Nederland
Geert Wilders, de maker van de film
Fitna (Arabisch: فتنة), ook wel de Koranfilm van Geert Wilders genoemd, is een vijftien minuten durende Nederlandse korte film, die, na enig uitstel, waarschijnlijk zal verschijnen in maart 2008.
Fitna betekent beproeving en is een zeer breed begrip. Oorspronkelijk betekende het begrip letterlijk het in het vuur verhitten van goud en zilver om dat op echtheid te toetsen. In de Koran wordt het woord gebruikt om het gevaar te omschrijven dat moslims terugkeren naar het veelgodendom of het heidendom. Zo is iemand die fitna zaait in de ogen van moslims een groter kwaad dan een moordenaar. In het algemeen staat fitna voor 'het kwaad'.[1][2] De film zal in ieder geval verschijnen op het internet, op de website fitnathemovie.com. Of de film ook te zien zal zijn op de publieke omroep is nog niet bekend.[3]
Commotie
Nog voordat de film is verschenen, zorgt deze voor veel commotie in de moslimwereld. Zo heeft Iran laten weten, dat er consequenties zullen volgen mocht de film daadwerkelijk worden uitgezonden.[4] In Pakistan werd de beveiliging van Nederlandse diplomatieke vestigingen en bedrijven aanzienlijk opgevoerd uit angst voor woedende moslims.[5] De Arabisch-Europese Liga kondigde aan met een "tegenfilm" te komen.[6] De islamitische organisatie Hizb ut-Tahrir besloot naar aanleiding van het nieuws over de productie van de film folders uit te delen tegen "lasterwerk van de islam".[7] De Taliban dreigt met aanvallen op de Nederlandse soldaten in Afghanistan. [8]Ook de politiek roerde zich. De Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende (CDA) sprak van "een forse crisissituatie".[9] Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) vroeg burgemeesters extra alert te zijn in verband met de film.[10] Fitna kreeg echter ook bijval. Zo noemde Minister Ella Vogelaar (PvdA) de film goed voor het integratiedebat.[11][12]
Televisiemakers Ersin Kiris en Vincent van der Lem maakten De Tegenfilm, een 28-minuten durend verslag waarin Kiris op zoek gaat naar "de grenzen van vrijheid van meningsuiting". [13]
Egypte weerde de kinderfilm Waar is het Paard van Sinterklaas? op het filmfestival van Cairo.[14]
Bronnen, noten en/of referenties:
1. Fitna is 'het kwaad', BN/De Stem, 9 februari 2008
2. Koranfilm Wilders heet Fitna, NU.nl, 9 februari 2008
3. Koranfilm Wilders komt op internet, NU.nl, 5 januari 2008
4. 'Iran waarschuwt Nederland om film Wilders', NU.nl, 22 januari 2008
5. Koranfilm: Pakistan beveiligt Nederlanders, Elsevier, 8 februari 2008
6. Arabische Europese Liga maakt tegenfilm Wilders, NU.nl, 17 januari 2008
7. Islamitische beweging foldert tegen ‘laster', NRC.nl, 28 december 2007
8. Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film, NU.nl, 28 februari 2008
9. 'Koranfilm zorgt voor forse crisissituatie', NU.nl, 18 januari 2008
10. Minister vraagt burgemeesters alert te zijn om Koranfilm, NU.nl, 16 januari 2008
11. Vogelaar: Koranfilm goed voor integratiedebat, Elsevier, 29 januari 2008
12. Geert Wilders' koranfilm: alle ophef en paniek, Maartje Willems, Elsevier, 23 januari 2008
13. http://www.mtnl.nl/read/tegenfilm-infox
14. Nederland vraagt Egypte opheldering over boycot, Trouw, 28 februari 2008
Kom kom, nou nou, het is maar een TT hoor!quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:43 schreef Strolie75 het volgende:
Wie is iedereen?
In elke topic komt zo een reactie wel 2/3 keer.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:37 schreef sweetlady-o het volgende:
FIPO
Raar dat men een film al zat kan zijn terwijl niemand het nog heeft gezien. Ik hoop dat het snel komt
zodat we dat ook weer gehad hebben.
quote:Waar iedereeen de film Wilders zat is.
Iedereen kijkt hier bij me naar binnen... te irritantquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:43 schreef Strolie75 het volgende:
Wie is iedereen?
De andere die het daarna nog 20x roepen lees je overheen?quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In elke topic komt zo een reactie wel 2/3 keer.
Previeuw gezien?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:15 schreef SCH het volgende:
Een film waarbij wat soera's uit hun context worden gelicht en vervolgens footagefilmmateriaal van islamitische onlusten doorheen is gemonteerd. Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een kamerlid het zo belangrijk vindt dat te maken en zijn kiezers dat zouden pikken.
Ben je nu ook al islamoloog?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:15 schreef SCH het volgende:
Een film waarbij wat soera's uit hun context worden gelicht en vervolgens footagefilmmateriaal van islamitische onlusten doorheen is gemonteerd. Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een kamerlid het zo belangrijk vindt dat te maken en zijn kiezers dat zouden pikken.
quote:
Mwoach, het filmpje wordt wel gefinancierd van belastingcenten, in de tijd van de belastingbetaler. Een beetje ophef over de verkwisting van de de leider van de partij tegen de verkwisting mag best.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:43 schreef F04 het volgende:
Wat een gezeik allemaal voor maar een filmpie van 15 minuten.
linksch complotquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:24 schreef gronk het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor smoes Wilders gaat verzinnen als er 1 april nog steeds geen film is
Hoe weet jij zo zeker dat hij soera's uit de context licht?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]Wilders suggereert dat te zijn.
Waarom moet ik islamoloog zijn om te zeggen dat hij soera's uit de context licht?
Omdat hij zei soera's te gebruiken, en per definitie licht je ze uit de context als je ze eigenstandig gebruikt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat hij soera's uit de context licht?
Misschien citeert ie ze volledig, weet jij veelquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat hij zei soera's te gebruiken, en per definitie licht je ze uit de context als je ze eigenstandig gebruikt.
De hele koran in 15 minuten?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Misschien citeert ie ze volledig, weet jij veel.
Je hebt de hele koran niet nodig om een gedeelte uit een soera te verklaren, of denk jij van wel?quote:
Ik denk van wel, jij?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt de hele koran niet nodig om een gedeelte uit een soera te verklaren, of denk jij van wel?
Ik heb het over uit de context lichten. Dat doe je als je er een bepaald vers uitlicht.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt de hele koran niet nodig om een gedeelte uit een soera te verklaren, of denk jij van wel?
Dat is uiteraard logisch, maar wie zegt mij dat "de context" de complete koran behelst? Er zullen ongetwijfeld zinnen in de koran staan die bijv. door enkel de soera die deze zinnen omvat te bestuderen en wie weet gebruikt Wilders dergelijke teksten.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het over uit de context lichten. Dat doe je als je er een bepaald vers uitlicht.
Vergelijk het met toespraken, als je er 1 zin uithaalt zonder de context te vermelden kan iets dat heel negatief bedoeld is, enorm positief overkomen enz.
Jij denkt dat Wilders tafsir gaat bij pakken?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is uiteraard logisch, maar wie zegt mij dat "de context" de complete koran behelst? Er zullen ongetwijfeld zinnen in de koran staan die bijv. door enkel de soera die deze zinnen omvat te bestuderen en wie weet gebruikt Wilders dergelijke teksten.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:11 schreef SCH het volgende:
[..]
De moslim hangt volgens Wilders een fascistische leer aan, leest een fascistisch boek en is daarmee dus een fascist.
Waarom vraag je je dat af?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:49 schreef gronk het volgende:
Eerlijk gezegd vraag ik me wel eens af hoelang 't nog duurt voordat Wilders dhimmi-tribunalen gaat opzetten. Een beetje zoals McCarthy (niet de fok!ker) dat vroeger deed.
Moet ik dat verantwoorden of zo?quote:
Nee, maar ik heb wel interesse naar het antwoord. Daarom mijn vraag.quote:
Ach, als je wilders radicalisering doortrekt dan is 't niet zo moeilijk om daar op uit te komen hoor. De vraag is eerder, waar vindt zelfs hij dat-ie te ver gaat.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel interesse naar het antwoord. Daarom mijn vraag.
Ik denk, anders dan jij, dat je met zulke voorstellingen je de radicalisering beter bij jezelf kan vinden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Ach, als je wilders radicalisering doortrekt dan is 't niet zo moeilijk om daar op uit te komen hoor. De vraag is eerder, waar vindt zelfs hij dat-ie te ver gaat.
We hebben al een beroepsverbod voor Clairy Polak, hoorquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:08 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk, anders dan jij, dat je met zulke voorstellingen je de radicalisering beter bij jezelf kan vinden.
'Dhimmi-tribunalen' is leuk gevonden demagogie.
Daar wordt inderdaad nu al het schavot voor getimmerd.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:10 schreef gronk het volgende:
[..]
We hebben al een beroepsverbod voor Clairy Polak, hoor
Kan niet. Jij bent al salafist.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:10 schreef Triggershot het volgende:
Ik zou op zich best wel een Dhimmi willen zijn
Was ik maar aan Salaf.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan niet. Jij bent al salafist.
Ben je dan toch wahabist?quote:
Ik ben een moslim.quote:
quote:De achterliggende gedachte van Fitna, de film van Geert Wilders, is een vooropgezet plan om ervoor te zorgen dat westerse politici anti-Islamwetten kunnen doorvoeren. Dat meent de Salafistische Imam Fawaz Jneid van de As Soennah moskee in Den Haag.
Door het irriteren van moslims en het doelbewust uitlokken van geweld zou draagvlak voor zulke wetten worden gecreëerd. Volgens hem hadden de Deense spotprenten van de profeet Mohammed hetzelfde doel voor ogen. De Imam vraagt zich af of Wilders alleen handelt. "Misschien zijn er wel mensen die Wilders helpen om wat men noemt 'de Islamisering van Europa tegen te houden", zo reageert hij in een interview met Mzine TV, het online televisiekanaal van het tijdschrift Mzine.
In het filmpje dat gisteren op de website is verschenen zet hij zijn complottheorie verder uiteen. "Wettelijk gezien kunnen ze niets tegen de islam doen, dus gaan ze moslims irriteren". Dat de Deense premier eerder afstand nam van Wilders en zijn filmpje hield de Imam niet tegen om ze te vergelijken. "Door bijvoorbeeld de cartoons van Denemarken proberen ze de moslims tot geweld aan te zetten. Zodat westerse politici nieuwe wetten zullen maken gericht tegen de islam" aldus de Imam.
De Imam licht niet toe wie de mensen zouden zijn die Wilders helpen of wie de mensen zijn die de touwtjes achter de schermen in hun handen zouden hebben. "Wat Wilders, zijn partij en aanhangers zeggen en doen is pure discriminatie en nog meer dan dat: het is fascistisch". Ook benadrukt Fawaz zijn overtuiging dat de meeste politici in Nederland het niet eens is met de methode van Wilders. Eerder noemde ook Wilders de Koran een fascistisch boek.
De Imam van de As Soenah, de moskee die bekend staat als orthodox kwam eerder in het nieuws toen hij Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali vervloekte. Wilders noemt hij een arrogante en 'psychische zieke' man in het interview op Mzine TV.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben een moslim.
Opgeleid volgens jurisprudentie van Imam Shafie.
Filosofie Ibn Rushd
Credo van Imam Djafar Al-Sadiq
Communicatie van Rumi
Tee-hee. Begin je over dhimmi-tribunalen, krijg je ditquote:
Sunniquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben een moslim.
Filosofie Ibn Rushd
Communicatie van Rumi
Geen eigen inbreng dusquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben een moslim.
Filosofie Ibn Rushd
Communicatie van Rumi
Jij bent niet naar school geweest?quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geen eigen inbreng dusJe moet je eigen leven leren leiden jongen, op eigen benen staan. Het is misschien moeilijk, maar je moet je angst dan maar eens opzij zetten en de stap durven te zetten
Alweer een complottheorie.quote:
Paradox zit um in Imam Djafar, hij is de 5e shietische Imam, maar tegelijkertijd ook grondlegger van de 4 grootste Soenitische wetscholen. Maar Wahhabisme komt er absoluut niet in voor.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Sunni
Tof dat je dit wilde delen. Je hoefde dat immers niet te doen.
Het kan mij een worst schelen wat je buurman zegtquote:Op donderdag 20 maart 2008 22:21 schreef Druuna het volgende:
Welk halfgaar varken zei dat mijn iraanse buurman een sukkel was en niet de waarheid sprak?
Ga je diep schamen over de onzin die jij uitkraamt inzake een vluchteling, mijn buurman zal toch echt wel weten hoe het zit, hij komt er zelf vandaan!Met alle ellende van dien.
Ongelooflijk hoe stupide kan iemand reageren zeg
Een buurman uit iran zal wel genoeg redenen hebben om boos te zijn op het geloof in land van geboorte toch?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Het kan mij een worst schelen wat je buurman zegt
Moet je ook horen wat mijn buurvrouw zegt is dat interresant
Jah en wat moet ik ermee, het is zijn keuze om daar weg te gaan ,. niet de jouwe en niet de mijne.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:27 schreef Druuna het volgende:
[..]
Een buurman uit iran zal wel genoeg redenen hebben om boos te zijn op het geloof in land van geboorte toch?
Hij moest zijn land ontvluchten kun je van jou niet zeggen
Mekiquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah en wat moet ik ermee, het is zijn keuze om daar weg te gaan ,. niet de jouwe en niet de mijne.
Ik heb een buurman uit Zuid Afrika.. is dat ook interresant
quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:30 schreef Meki het volgende:
Canadees binnenkortquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Meki: wat is jouw moslimachtergrond eigenlijk?
Kom, praat er niet omheen; als iemand als Triggershot netjes kan aangeven wat z'n achtergrond is, dan moet jij dat zeker kunnenquote:
Dankzij jouw geloof is hij zijn land en familie kwijt!quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah en wat moet ik ermee, het is zijn keuze om daar weg te gaan ,. niet de jouwe en niet de mijne.
Welke van de 6?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:06 schreef cultheld het volgende:
Meki is waarschijnlijk een soenniet.
Elders in de wereld zoals in midden Afrika worden tienduizenden mensen vermoord. het gebeurt overal. en blijkbaar zie jij Iran als geloof.. Maar hoe zit het met stammen in Afrika. waar hele dorpen worden verbrand..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:06 schreef Druuna het volgende:
[..]
Dankzij jouw geloof is hij zijn land en familie kwijt!
Fijn geloof ook, vriend van hem is dood dankzij dat geloof, vreemdgaande (waar of niet waar, als de man zegt dat ze vreemd gaat dan is dat zo want de vrouw is minderwaardig aan de man) vrouwen worden gestenigd, levend doodgestenigd, half in de grond begraven, gooien omstanders stenen naar haar, net niet te groot, om haar meteen dood te gooien, en ook niet te klein zodat ze in ieder geval pijn zal voelen.
Gelukkig komt jouw buurman uit Afrika!
Mijn achtergrond is Moslim zijnde .quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:00 schreef gronk het volgende:
[..]
Kom, praat er niet omheen; als iemand als Triggershot netjes kan aangeven wat z'n achtergrond is, dan moet jij dat zeker kunnen
Je bedoelt, net zoals m'n pa alleen met kerst 'christen' is?quote:
je bedoelt Parttimequote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bedoelt, net zoals m'n pa alleen met kerst 'christen' is?
Neu, als in 'erm, jah, ik ben christelijk, da's iets met de kerk en God enzow'.quote:
Nou aan jou kun je 40 keer iets uitleggen dan snap jij nog niet waar het om gaat, daarom is die film er ook gekomen ...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Elders in de wereld zoals in midden Afrika worden tienduizenden mensen vermoord. het gebeurt overal. en blijkbaar zie jij Iran als geloof.. Maar hoe zit het met stammen in Afrika. waar hele dorpen worden verbrand..
Hoe zit het in Vietnam 40 jaar ( zie Rambo ) hoe zit het daarmee
Hoe zit het met de FARC , ETTA etc. hoe zit het daarmee ??.
Ben je te lui om even in het vorige topic te kijken en de naam van die user op te zoeken? FYI, Ik zei dat.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:21 schreef Druuna het volgende:
Welk halfgaar varken zei dat mijn iraanse buurman een sukkel was en niet de waarheid sprak?
Ga je diep schamen over de onzin die jij uitkraamt inzake een vluchteling, mijn buurman zal toch echt wel weten hoe het zit, hij komt er zelf vandaan!Met alle ellende van dien.
Ongelooflijk hoe stupide kan iemand reageren zeg
quote:Iran wordt niet onderdrukt door de islam. De meerderheid van de mensen in Iran zijn en blijven moslims. Ze worden onderdrukt door extremisten. Iraniërs blijven moslim lang nadat de huidige machthebbers zijn verdreven dus ga niet blij doen dat je gelijk nu is bewezen omdat je buurman nonsens verkondigt.
Het gaat niet zo zeer om de islam an sich, maar vooral om de islam ruimte geeft aan andersdenkenden en dat is vaak niet zo. Je moet wel even lezen hè. Fijn dat jij nog moslim bent, maar er zijn ook mensen die dat niet zijn en ook hun eigen leven in willen vullen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:37 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Ben je te lui om even in het vorige topic te kijken en de naam van die user op te zoeken? FYI, Ik zei dat.
Je buurman kraamt onzin uit en ik kan het weten. Ik ken dat soort mensen maar al te goed. Ik heb zelf in Irak en Iran geleefd en heb zelf genoeg ellende meegemaakt maar ben nog steeds een moslim. (oh shit, is je simpele wereldbeeld ingestort?)
Jij wilt alle ellende op de islam afschuiven door de ellende van je buurman uit te buiten en zo Wilders' gelijk bewijzen maar je bewijst met het verhaal van je buurman helemaal niets, je maakt jezelf alleen maar belachelijk en wel om deze reden: je buurman en jij zijn twee idioten die generaliseren en geen onderscheid maken tussen normale moslims en de machthebbers in Iran. "De machthebbers in Iran zijn slecht en dus is de islam slecht". Ongelooflijk hoe stupide een Wilders-stemmer redeneert.
Daarom, nogmaals mijn reactie (belangrijkste stukjes speciaal voor jou onderstreept en dikgedrukt)
[..]
Zal ik jou eens een dergelijk dramatisch verhaal over mijn gereformeerde omgeving vertellen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:06 schreef Druuna het volgende:
[..]
Dankzij jouw geloof is hij zijn land en familie kwijt!
Fijn geloof ook, vriend van hem is dood dankzij dat geloof, vreemdgaande (waar of niet waar, als de man zegt dat ze vreemd gaat dan is dat zo want de vrouw is minderwaardig aan de man) vrouwen worden gestenigd, levend doodgestenigd, half in de grond begraven, gooien omstanders stenen naar haar, net niet te groot, om haar meteen dood te gooien, en ook niet te klein zodat ze in ieder geval pijn zal voelen.
Gelukkig komt jouw buurman uit Afrika!
Ik wil nog wel zo'n stenigingsverhaal lezen, dus begin maar.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Zal ik jou eens een dergelijk dramatisch verhaal over mijn gereformeerde omgeving vertellen?
Jestrovic heeft natuurlijk gewoon gelijkquote:Op vrijdag 21 maart 2008 02:37 schreef Bommenlegger het volgende:
Neem nog een biertje en ga lekker slapen Jestrovic....truste
Zelfmoord is niet erg genoeg?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik wil nog wel zo'n stenigingsverhaal lezen, dus begin maar.
Goede sitequote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:35 schreef SCH het volgende:
[..]
SCH zijn sig
http://wildersisnotholland.com
Zelfmoord is niet bepaald christelijk.quote:
quote:Kamerleden van CDA, PvdA, GroenLinks en SP vielen massaal over een petitie die de organisatie van NBK hen wilde aanbieden, ‘tegen de intolerante en discriminerende standpunten van PVV-leider Geert Wilders’.
En dus blijven ze morgen op een paar na allemaal weg. Want een politicus aanpakken, dat doet een politicus maar op één plaats: in de Tweede Kamer. CDA’er Haersma Buma en PvdA’er Arib zijn het roerend met elkaar eens: ‘Prima dat er wordt gedemonstreerd – wij gaan liever een debat aan.’
- kappen met flamen -quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zelfmoord is niet bepaald christelijk.
En veel sex!quote:
Wanneer het niet exclusief is voor een geloof, zoals jij dus nu beweert, dan hoeft er weinig vergeleken te worden. Toch?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
- kappen met flamen -
Het gaat er gewoon om wat het geloof aan kan richten en dat is niet exclusief voor de islam, niet eens exclusief voor het geloof. Maar mensen als jij blijven iedere vergelijking categorisch afwijzen of verdoezelen.
Geloof = ellende, intollerantie en dood en verderf.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
- kappen met flamen -
Het gaat er gewoon om wat het geloof aan kan richten en dat is niet exclusief voor de islam, niet eens exclusief voor het geloof. Maar mensen als jij blijven iedere vergelijking categorisch afwijzen of verdoezelen.
quote:Ruim 7000 mensen hebben op internet de petitie 'Wilders is not Holland' ondertekend. De initiatiefnemers van de petitie willen aantonen dat de denkwijze van Geert Wilders niet representatief is voor de mening van veel Nederlanders.
"www.wildersisnotholland.nl Is geen anti-Wilderssite", zei initiatiefnemer en Llink-presentator Marcel van der Steen vrijdag. "Wilders heeft recht op zijn eigen mening. Als hij die in een film wil verkondigen, dan moet hij dat vooral doen."
De website is vooral bedoeld om aan het buitenland te laten zien dat veel Nederlanders de standpunten van Wilders, die binnenkort mogelijk in een film worden getoond, niet delen. De site is dan ook in het Engels, Frans en Arabisch vertaald.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer het niet exclusief is voor een geloof, zoals jij dus nu beweert, dan hoeft er weinig vergeleken te worden. Toch?
Je zegt niet waarom je moeite hebt met die vergelijkingen? Ik vind het juist zelf heel belangrijk om het verleden niet te vergeten en daar nog steeds van te leren.quote:Ik heb sowieso problemen alles met elkaar te vergelijken.
Problemen die we nu hebben ( ja er zijn problemen of je moet categorisch afwijzen en verdoezelen de segregatie, integratieproblematiek en de radicalisering onder jongeren in Nederland, maar ook in andere Europese landen) worden vergeleken met de Kruistochten, het Oude Testament, maatschappelijke verschijnselen van tientallen en soms honderden jaren geleden en wat dies meer zij.
Dat vind ik best triest en al dat gerelativeerde helpt geen donder.
quote:Christelijke en islamitische leiders uit Nederland gaan op audiëntie bij de grootmoefti van Egypte in een poging de schade te beperken die de anti-Koranfilm van Geert Wilders teweeg zou kunnen brengen.
Driss el-Boujoufi, de voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), heeft vanochtend een bericht daarover in De Telegraaf bevestigd.
Grootmoefti Muhammed Sayyed Tantawi zal de Nederlandse delegatie volgende week in Caïro ontvangen. Hij wordt beschouwd als één van de hoogste religieuze autoriteiten in de islamitische wereld. Naast vertegenwoordigers van het CMO gaan er leden mee van de Contact Groep Islam, de Protestantse Kerk Nederland en de Raad van Kerken.
quote:Op een van ruim tweehonderd ‘sorry-voor-fitna-filmpjes’ op internet doen drie mensen, ogenschijnlijk ietwat beschonken, een grappig dansje. Ze springen – benen wijd, armen omhoog – op en neer op omfloerste beats op de achtergrond. Fitna Fitness, is het, zegt een meisje, voordat de drie giechelend uit beeld verdwijnen. Achter ze prijkt op een witte muur in enorme zwarte letters ‘SORRY!’
Door Herien Wensink
Amsterdam, 20 maart. Het idee is even eenvoudig als ingenieus: laat zoveel mogelijk mensen filmpjes op YouTube en andere videosites zetten en die bijvoorbeeld Fitna by Geert Wilders noemen. In het filmpje hoeven ze verder slechts „I am sorry”, of simpelweg ‘sorry’ te zeggen.
Wanneer boze tegenstanders of fanatieke geestverwanten nu op internet op zoek gaan naar Wilders’ langverwachte anti-islamfilm, verdwalen ze niet alleen in een woud van andere filmpjes, maar stuiten ze bovendien op honderden mensen die zich van Wilders’ opvattingen distantiëren, of zich er zelfs voor verontschuldigen. Initiator Willem Velthoven: „Het is het online-equivalent van een demonstratie.”
Velthoven is directeur van de multimediale kunststichting Mediamatic die eerder van zich deed spreken met de expositie El Hema in Post CS. Velthoven: „Wij zijn een maatschappelijk betrokken organisatie die, onder meer, met multimediale en culturele activiteiten commentaar levert op de actualiteit. Dan ontkom je natuurlijk niet aan de multiculturele samenleving en het integratiedebat. Maar je moet dit eigenlijk meer zien als een burgerinitiatief.”
Jij stelt dat:quote:
Ik interpreteer dat als wat mensen uit bepaalde overtuigingen elkaar aandoen. Immers het is niet eens exclusief voor het geloof.quote:Het gaat er gewoon om wat het geloof aan kan richten en dat is niet exclusief voor de islam, niet eens exclusief voor het geloof.
De problemen en maatschappelijke omstandigheden van nu met problemen die een andere tijd plaatsvonden, onder andere omstandigheden en een andere tijdsgeest dat is appels en peren vergelijken.quote:Je zegt niet waarom je moeite hebt met die vergelijkingen? Ik vind het juist zelf heel belangrijk om het verleden niet te vergeten en daar nog steeds van te leren.
Daar merken we hier fysiek niets van.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Elders in de wereld zoals in midden Afrika worden tienduizenden mensen vermoord. het gebeurt overal. en blijkbaar zie jij Iran als geloof.. Maar hoe zit het met stammen in Afrika. waar hele dorpen worden verbrand..
Hoe zit het in Vietnam 40 jaar ( zie Rambo ) hoe zit het daarmee
Hoe zit het met de FARC , ETTA etc. hoe zit het daarmee ??.
Het lijkt me wel logisch om andere godsdiensten en overtuigingen erbij te betrekken - zodat de focus niet alleen op de islam wordt geplaatst maar ook bij niet-moslims, zodat duidelijk wordt gemaakt dat dit soort dingen een probleem van alle mensen zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:08 schreef damian5700 het volgende:
Ik interpreteer dat als wat mensen uit bepaalde overtuigingen elkaar aandoen. Immers het is niet eens exclusief voor het geloof.
Ik stel, dat het dan geen toevoegende waarde heeft geloofsopvattingen, althans wat mensen elkaar aandoen gedreven door dat, met elkaar te vergelijken.
Het is juist heel constructief. Ik vind jouw opmerkingen een hoog struisvogel gehalte hebben. Je suggereert dat er niks te vergelijken is omdat het in een andere tijd is? Daarmee doe je alsof er geen lessen uiet verleden getrokken mogen worden. Dit soort dingen zijn juist heel goed te vergelijken, vaak niet 1 op 1 inderdaad, maar de systemen, de mechanismen en de processen zijn heel goed te gebruiken bij wat er nu ook weer gebeurt. Dat is enorm belangrijk . Ik vind het echt schokkend dat je er zo over denkt en zo je kop in het zand steekt.quote:De problemen en maatschappelijke omstandigheden van nu met problemen die een andere tijd plaatsvonden, onder andere omstandigheden en een andere tijdsgeest dat is appels en peren vergelijken.
Het is echt niet zo, dat men zonder vergelijkingen de geschiedenis verloochent.
Ik vind het wel een middel om de aandacht af te leiden om geen moeite doen de focus op huidige problematiek te houden om te komen tot oplossingen. Het buigen over huidige problematiek verzandt dan in een semantische discussie tussen nu en bijvoorbeeld de Middeleeuwen.
Wat precies de achtergrond daarvan is, waarom mensen dit doen, ik zou het niet weten?
Maar ik vind het in elk geval niet constructief.
Alsof we daar hier dagelijks mee te maken hebbenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar merken we hier fysiek niets van.
Is ook erg, natuurlijk, open er een topic over, zou ik zeggen. Maar hier gaat het om misstanden binnen en buiten de islam en door de islam.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:26 schreef __Saviour__ het volgende:
http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/89408/2/100
Wat een stelletje laffe landverradende honden zeg, al die ondertekenaars. Het is gewoon haast een smeekbede 'alsjeblieft val ons niet aan. We willen knuffelen'
Ik snap het prima. Het is een laffe val naar de extremisten toe, een smeekbede om toch vooral geen aanslagen te plegen. Als er dan toch een site zou moeten zijn die tegen wilders is, zou die site ook absoluut duidelijk moeten maken de vrijheid boven alles gaat en dat de ondertekenaars allemaal pal staan achter het bekende 'I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.'quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:28 schreef SCH het volgende:Je snapt er echt geen zak van. Het gaat erom dat Nederlanders duidelijk maken dat Wilders maar voor een beperkt gedeelte van de Nederlanders spreekt. Perfecte actie. Als iemand een landverrader is dan is het....ach laat ook maar.
Weer een stichting die haar macht en subsidie misbruikt.quote:
Als er voor een probleem van bijvoorbeeld radicalisering onder moslimjongeren oplossingen bedacht moeten worden moet men zich vooral bezig houden met het duidelijk maken dat iedereen problemen heeft.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Het lijkt me wel logisch om andere godsdiensten en overtuigingen erbij te betrekken - zodat de focus niet alleen op de islam wordt geplaatst maar ook bij niet-moslims, zodat duidelijk wordt gemaakt dat dit soort dingen een probleem van alle mensen zijn.
Het is schokkend, dat je nu praat over kop in het zand steken, terwijl je zelf het perspectief van het verleden naar het heden toe veronachtzaamd.quote:Het is juist heel constructief. Ik vind jouw opmerkingen een hoog struisvogel gehalte hebben. Je suggereert dat er niks te vergelijken is omdat het in een andere tijd is? Daarmee doe je alsof er geen lessen uiet verleden getrokken mogen worden. Dit soort dingen zijn juist heel goed te vergelijken, vaak niet 1 op 1 inderdaad, maar de systemen, de mechanismen en de processen zijn heel goed te gebruiken bij wat er nu ook weer gebeurt. Dat is enorm belangrijk . Ik vind het echt schokkend dat je er zo over denkt en zo je kop in het zand steekt.
Waarom moeten we nog eens uitleggen dat vrijheid boven alles gaat?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik snap het prima. Het is een laffe val naar de extremisten toe, een smeekbede om toch vooral geen aanslagen te plegen. Als er dan toch een site zou moeten zijn die tegen wilders is, zou die site ook absoluut duidelijk moeten maken de vrijheid boven alles gaat en dat de ondertekenaars allemaal pal staan achter het bekende 'I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.'
Wilders stelt dat alle problemen in Nederland door de islam te komen. Die stellingname veroorzaakt juist problemen. Daarom is het goed duidelijk te maken dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als er voor een probleem van bijvoorbeeld radicalisering onder moslimjongeren oplossingen bedacht moeten worden moet men zich vooral bezig houden met het duidelijk maken dat iedereen problemen heeft.
Klinkt niet echt logisch, in mijn opinie.
We trekken deze redenatie door.
Als er voor de misstanden op veemarkten waar koeien verhandeld worden oplossingen bedacht moeten worden moet men zich vooral bezig houden met alle dierensoorten in Nederland.
Ik vraag me af waar jij nu werkelijk bang voor bent? Kan je dat omschrijven?
Jij doet alsof wat er in de jaren dertig is gebeurd, nooit meer kan gebeuren. Ik vind dat je jezelf daarmee nogal diskwalificeert en van jezelf een struisvogel in het kwadraat maakt.quote:Het is schokkend, dat je nu praat over kop in het zand steken, terwijl je zelf het perspectief van het verleden naar het heden toe veronachtzaamd.
De één op één vergelijking is gewoon absurd. Het heden heeft een bepaalde context en het verleden heeft een bepaalde context. Als je dat niet beseft dan kan ik me goed voorstellen dat je zoveel waarde hecht aan vergelijkingen met het verleden wanneer het gaat om het aankaarten en oplossingen zoeken van huidige problematiek.
Omdat die vrijheid het belangrijkste is. Veel belangrijker dan de gevoelens van wat mogelijk gekwetste groepen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:44 schreef SCH het volgende:
Waarom moeten we nog eens uitleggen dat vrijheid boven alles gaat?
Nee hoor, het is een prima actie en helemaal niet laf. Jij haalt er van alles bij. Het is uitstekend om duidelijk te maken dat Wilders niet voor de mening van de doorsnee nederlander staat. Jij doet net alsof alles meteen een knieval is, voor wie en wat maak je niet duidelijk maar dat is echt een onzinnige gedachte
Ach, het is alleraardigst. Maar ook niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een stelletje laffe landverradende honden zeg, al die ondertekenaars. Het is gewoon haast een smeekbede 'alsjeblieft val ons niet aan. We willen knuffelen'
Maar 7000 mensen hebben getekend, dus 15.930.00 mensen niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Alle problemen in Nederland? Zo, dat is wel wat absoluut gesteld.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wilders stelt dat alle problemen in Nederland door de islam te komen. Die stellingname veroorzaakt juist problemen. Daarom is het goed duidelijk te maken dat dat niet zo is.
De angst zit bij jezelf hoor, ik ben nou juist helemaal niet bang. Voor moslims en de islam al helemaal niet.
Alsof impliceert een hypothetische vergelijking. En het betreft een voorstelling die je zelf maakt waartegen je vervolgens gaat ageren.quote:Jij doet alsof wat er in de jaren dertig is gebeurd, nooit meer kan gebeuren. Ik vind dat je jezelf daarmee nogal diskwalificeert en van jezelf een struisvogel in het kwadraat maakt.
Stel je nu maar eens voor hoeveel herrie dat zou maken als er wat bommen zouden ontploffenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
geluisoverlast op Schiphol aan de islam wijt?
Hoe weet je dat? Ik denk dat de meerderheid van de Nederlanders zich distantieert van Wilders.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ach, het is alleraardigst. Maar ook niet meer dan dat.
Het is niet representatief voor het grootste gedeelte van de Nederlanders die zich op geen enkele wijze geroepen voelen iets te moeten ondernemen als signaal aan het buitenland.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alle problemen in Nederland? Zo, dat is wel wat absoluut gesteld.
Kan je even wat bronnen geven waaruit blijkt dat Wilders bijvoorbeeld de stijgende zeespiegel of de geluisoverlast van
Jezus, laat maar damian. Je durft gewoon niet in discussie. Ik heb het wel gehad met dit soort cryptofascisme - over de rug van de joden ook nog eensquote:Alsof impliceert een hypothetische vergelijking. En het betreft een voorstelling die je zelf maakt waartegen je vervolgens gaat ageren.
Is niet echt een sterke discussietechniek.
Voor het gemak een vergelijking. In de jaren dertig werden Joden in een hoek geduwd. Waar is het verschijnsel van de Joodse radicalisering in de jaren dertig, van Joods extremisme en Joodse zelfmoordaanslagen?
Daar wil ik nu klip en klaar een antwoord op, SCH!
En met bronvermelding, alstublieft!
zou ik m'n zakgeld niet op durven zettenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ik denk dat de meerderheid van de Nederlanders zich distantieert van Wilders.
Alles?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:30 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zou ik m'n zakgeld op durven zetten
moet zijn: niet op durven zettenquote:
Oh, dat maakt het wel heel anders. Hoe kom je daar dan bij ?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:36 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
moet zijn: niet op durven zetten![]()
klote typo
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, dat maakt het wel heel anders. Hoe kom je daar dan bij ?
Het verschil is dat ik anders dan jij, discussieer op de aangedragen argumenten van jou en jij op jouw vermoedens welke bedoelingen achter mijn woorden zouden kunnen zitten.quote:
Dit is weer leuk theater, maar totaal niet inhoudelijk.quote:Jezus, laat maar damian. Je durft gewoon niet in discussie. Ik heb het wel gehad met dit soort cryptofascisme - over de rug van de joden ook nog eens
Lees eens een geschiedenisboek, als je dat kunt.
Pot verwijt de ketel....quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt echt niet in discussie?
[..]
Jezus, laat maar damian. Je durft gewoon niet in discussie. Ik heb het wel gehad met dit soort cryptofascisme - over de rug van de joden ook nog eens
Lees eens een geschiedenisboek, als je dat kunt.
Dat is wat anders dan ik stelde.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ik denk dat de meerderheid van de Nederlanders zich distantieert van Wilders.
Jij hebt je kans gehad maar je wil blijkbaar niet. Jammer.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik anders dan jij, discussieer op de aangedragen argumenten van jou en jij op jouw vermoedens welke bedoelingen achter mijn woorden zouden kunnen zitten.
[..]
Dit is weer leuk theater, maar totaal niet inhoudelijk.
Ik poneer niets over de jaren dertig. Dat doe jij zelf.
Verdedig op zijn minst jouw opvattingen over de importantie van vergelijkingen van de huidige problematiek met zaken uit het verleden.
Dit is jouw kans. Grijp die aan!
Wel leuk, wil er straks iemand opstaan en zeggen wat de echte fitna is?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:00 schreef arj1o1 het volgende:
Voorproefje:
http://youtube.com/user/fitnageertwilders
4:27 minuten van de film
via Geenstijl
edit: comments geven aan dat deze fake is
Inhoudelijk debatteren is niet jouw sterkste kant, is het niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt je kans gehad maar je wil blijkbaar niet. Jammer.
niet geregistreerd door Wilders, .com wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:13 schreef gigatech het volgende:
Op http://fitnathemovie.co.uk/ staat dat de film de 23e komt , dat is dus as Zondag
da's een hoaxquote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:13 schreef gigatech het volgende:
Op http://fitnathemovie.co.uk/ staat dat de film de 23e komt , dat is dus as Zondag
Dat zal niemand die mij kent met je eens zijn. Maar voor een discussie heb je een goede discussiepartner nodig.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Inhoudelijk debatteren is niet jouw sterkste kant, is het niet?
Wat zit je te mekkeren over de vrijhedenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat die vrijheid het belangrijkste is. Veel belangrijker dan de gevoelens van wat mogelijk gekwetste groepen.
En het is absoluut wél een laffe knieval. Voor andere politci maken ze ook niet zo'n website hoor, dit is als reactie op de dreigingen. En wat die landverradende site dan maar doen is heel laf afstand nemen, zonder duidelijk te maken dat ze absoluut wel achter de vrijheid op zich staan.
Een Jood slaan is hetzelfde als God slaanquote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ach, het is alleraardigst. Maar ook niet meer dan dat.
Het is niet representatief voor het grootste gedeelte van de Nederlanders die zich op geen enkele wijze geroepen voelen iets te moeten ondernemen als signaal aan het buitenland.
quote:In de Afghaanse hoofdstad Kabul heeft
een menigte een beeltenis van Geert
Wilders verbrand.Het was een protest
tegen zijn anti-koranfilm en de Deense
cartoons over de profeet Mohammed
Kijk eens in de spiegel.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zal niemand die mij kent met je eens zijn. Maar voor een discussie heb je een goede discussiepartner nodig.
Nu.nlquote:Kort geding Wilders over vertoning Fitna
Uitgegeven: 21 maart 2008 15:01
Laatst gewijzigd: 21 maart 2008 15:31
DEN HAAG - De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) heeft een kort geding aangespannen tegen politicus Geert Wilders over de vertoning van zijn anti-Koranfilm Fitna.
De organisatie wil juridisch afdwingen dat een onafhankelijke expert de film voor de première beoordeelt of hij grievend is voor moslims en de islam. Als dat het geval is, wil de NIF op basis daarvan de vertoning van de film verbieden.
Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag laten weten. Het kort geding dient vrijdag 28 maart.
De federatie gaat ervan uit dat Wilders zijn film niet naar buiten brengt voordat het kort geding heeft gediend.
Wet
"Als meneer Wilders stelt dat zijn uitlatingen binnen de wet vallen, kan hij ook wel even wachten tot de wet dat al dan niet heeft bevestigd", stelt raadsman E. Köse van de NIF. Een andere vordering in de dagvaarding is dat de PVV-leider stopt met zijn kwetsende opmerkingen jegens de islam.
Het is nog niet duidelijk waar de zaak dient. Wellicht verplaatst de rechtbank het geding naar een rechtbank met een makkelijker te bewaken gebouw dan Den Haag.
Geert Wilders was vrijdagmiddag niet voor commentaar bereikbaar.
Censuur noemen ze dit ook welquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:38 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Nu.nl
Schandelijk, eerst vertonen en dan pas naar de rechter imho
Wilders zal, mag ik aannemen, zorgen dat de film al openbaar is voordat dit kort geding dient?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:38 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Nu.nl
Schandelijk, eerst vertonen en dan pas naar de rechter imho
Ah, dus als iets binnen de Nederlandse wet valt, dan is het niet grievend voor moslims?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:38 schreef kreischer2000 het volgende:
De organisatie wil juridisch afdwingen dat een onafhankelijke expert de film voor de première beoordeelt of hij grievend is voor moslims en de islam.
"Als meneer Wilders stelt dat zijn uitlatingen binnen de wet vallen, kan hij ook wel even wachten tot de wet dat al dan niet heeft bevestigd", stelt raadsman E. Köse van de NIF
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ah, dus als iets binnen de Nederlandse wet valt, dan is het niet grievend voor moslims?
hyprocrieten , gaan de mensen al naar de rechter is het nog steeds censuurquote:
Nederlandse wetten gelden voor ieder en ook voor Wildersquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ah, dus als iets binnen de Nederlandse wet valt, dan is het niet grievend voor moslims?
Ik herhaalde de woorden van E. Köse van de NIF. Hoe las jij die?quote:
Ja, en daar houdt hij zich toch ook aan? Dus wat is het probleem dan nog?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:46 schreef Meki het volgende:
Nederlandse wetten gelden voor ieder en ook voor Wilders
ik moest ff lachen om je quotequote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik herhaalde de woorden van E. Köse van de NIF. Hoe las jij die?
is oorlog uitroepen een wet van Nederlandquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, en daar houdt hij zich toch ook aan? Dus wat is het probleem dan nog?
Toch staat het er meer of meer. Dat het blijkbaar genoeg is als Wilders vooraf laat checken of de film binnen de grenzen van de wet blijft.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:50 schreef Het_hupt het volgende:
ik moest ff lachen om je quote![]()
heel veel moslims vinden kritiek richting de koran al snel grievend.
Wilders roept geen oorlog uit: hij geeft een mening. Hij is ook geen racist; racisme is het minderwaardig achten van mensen op basis van uiterlijke kenmerken. Niet van toepassing, dus.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:51 schreef Meki het volgende:
[..]
is oorlog uitroepen een wet van Nederland
is racisme dat ook
Daar in bewijst Wilders in zijn ogen zijn gelijk alquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:51 schreef Meki het volgende:
[..]
is racisme dat ook
Er roept niemand een oorlog uit! Er pleegt niemand racisme (tenminste niet volgens een rechter in NL)!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:51 schreef Meki het volgende:
[..]
is racisme dat ook
deze vond ik ook wel geinig:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Toch staat het er meer of meer. Dat het blijkbaar genoeg is als Wilders vooraf laat checken of de film binnen de grenzen van de wet blijft.
quote:Een andere vordering in de dagvaarding is dat de PVV-leider stopt met zijn kwetsende opmerkingen jegens de islam.
Lees aub de Talmoed aubquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:50 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik moest ff lachen om je quote![]()
heel veel moslims vinden kritiek richting de koran al snel grievend.
Jij hebt heel erg makkelijk praten.. jij wordt nooit geweerd nooit gediscrimineerdquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:56 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Er roept niemand een oorlog uit! Er pleegt niemand racisme (tenminste niet volgens een rechter in NL)!
Moslims hebben een oorlogsverklaring uitgeroepen tegen niet moslims.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders heeft een oorlogsverklaring uitgeroepen tegen de moslims
Jah absoluutquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:59 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
2x aub, dat is wel erg beleefd Meki. En heb jij hem zelf wel van voor naar achter gelezen?
Bron aub..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:01 schreef Jalu het volgende:
[..]
Moslims hebben een oorlogsverklaring uitgeroepen tegen niet moslims.
Als jij simpel kunt, kunnen anderen dat ook, Meki.
En die worden ook in de praktijk gebracht, zoals sommige koranteksten?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah absoluut
zal ik je paar teksten geven jij gaat echt doodschrikken
Je kunt teksten geven wat je wilt. Neem de bijbel er ook maar bij. Allemaal leuk en aardig, maar wanneer is er voor het laatst een terroristische aanslag gepleegd door joden of christenen uit naam van hun geloof? De categorie moslims die geweld willen en zullen plegen uit naam van hun religie is VEEL en VEEL groter dan de groep joden en christenen bij elkaar die terrorisme zouden willen plegen uit naam van hun geloof.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah absoluut
zal ik je paar teksten geven jij gaat echt doodschrikken
Kwetsen is subjectief, dat kun je niet toetsen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:56 schreef Het_hupt het volgende:
deze vond ik ook wel geinig:
Als jij komt met een bron voor die oorlogsverklaring van Wilders aan de moslims, dan wil ik wel even een opsomming maken van alle terroristische daden die de laatste 20 jaar door moslims zijn gepleegd tegen onschuldige niet-moslims.quote:
voorbeelden kan ik zo opnoemen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:04 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
En die worden ook in de praktijk gebracht, zoals sommige koranteksten?
De Israelische massamoorden in Palestina en Libanon.. en De Amerikaanse massamoorden in Irak en elders...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je kunt teksten geven wat je wilt. Neem de bijbel er ook maar bij. Allemaal leuk en aardig, maar wanneer is er voor het laatst een terroristische aanslag gepleegd door joden of christenen uit naam van hun geloof? De categorie moslims die geweld willen en zullen plegen uit naam van hun religie is VEEL en VEEL groter dan de groep joden en christenen bij elkaar die terrorisme zouden willen plegen uit naam van hun geloof.
Het moet toch eigenlijk wel tekenend zijn voor moslims dat zelfs de meest radicale imam van Nederland al zegt dat moslims een keer de hand in eigen boezem zouden moeten steken...
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:07 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als jij komt met een bron voor die oorlogsverklaring van Wilders aan de moslims, dan wil ik wel even een opsomming maken van alle terroristische daden die de laatste 20 jaar door moslims zijn gepleegd tegen onschuldige niet-moslims.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:09 schreef kreischer2000 het volgende:
Het probleem is dat de Sharia het als een ieder zijn plicht ziet uit te voeren wat erin staat ...
(misschien moet je anders het filmpje van de arabist Jansen tegen Harry de Winter kijken, Jansen legt daarin precies uit waarom de Koran specifiek anders is dan de Talmoed:
http://www.dumpert.nl/med(...)harry_de_winter.html
)
De Talmoed pleit voor volkenmoordquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:09 schreef kreischer2000 het volgende:
Het probleem is dat de Sharia het als een ieder zijn plicht ziet uit te voeren wat erin staat ...
(misschien moet je anders het filmpje van de arabist Jansen tegen Harry de Winter kijken, Jansen legt daarin precies uit waarom de Koran specifiek anders is dan de Talmoed:
)
En hoeveel Joden voeren dit in naam van hun religie uit?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:15 schreef Meki het volgende:
[..]
De Talmoed pleit voor volkenmoord
Kleine Traktaten. Soferim 15, Regel 10. Dit is het gezegde van Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Zelfs de besten van de Ongelovigen moeten allemaal worden gedood").
Deze passage is uit het originele Hebreeuws van de Babylonische Talmoed zoals geciteerd door de Jewish Encyclopedia, van 1907, uitgegeven door Funk en Wagnalls, en samengevat door Isidore Singer, onder de aantekening "Ongelovige," (p. 617).
Deze originele Talmoed passage is verborgen in vertaling. De Joodse Encyclopedie stelt dat, "...in de verschillende versies de lezing is veranderd, 'De besten onder de Egyptenaren' wordt over het algemeen vervangen." In de Soncino versie: "de besten van de heidenen" (Kleine Traktaten, Soferim 41a-b].
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:09 schreef kreischer2000 het volgende:
)
quote:Blinde mannetjes zoals u
Gut, dat is toevallig. Als ik naar JP en z'n vrienden kijk heb ik het gevoel dat we in het Duitsland van 1938 leven.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:14 schreef Meki het volgende:
Wij de Moslims krijgen de indruk dat wij in de duitse tijden leven in 1931
jullie kunnen het ontkennen , maar als jullie moslims waren en telkens werden aangevallen dan hadden jullie hetzelfde indruk gehad
Toch, Meki?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:06 schreef Arcee het volgende:
Kwetsen is subjectief, dat kun je niet toetsen.
JP als Chamberlain in '38quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gut, dat is toevallig. Als ik naar JP en z'n vrienden kijk heb ik het gevoel dat we in het Duitsland van 1938 leven.
[ afbeelding ]
"Peace in Our Time"
bronquote:De Iraakse Ba'ath-partij van Hoessein komt voort uit het Arabische nationalisme. Die stroming kreeg in de jaren 30 en 40 veel steun uit nazi-Duitsland. Men rook in Irak voor het eerst aan de macht in 1941 toen nationalistische officieren een coup pleegden, zwaar gesteund door nazi-Duitsland. Al snel werden ze weer afgezet door de Britten. Uit wraak organiseerden de nationalisten pogroms waarbij 200 joden de dood vonden en meer dan 1.000 het ziekenhuis in geslagen werden. Ruim 500 joodse winkels werden geplunderd. De officieren zeiden dat ze "het jodenvraagstuk" precies zo wilden oplossen als men dat in nazi-Duitsland deed. Overigens moesten ook communisten het ontgelden. In 1958 pleegden Arabische nationalistische "vrije officieren" opnieuw een staatsgreep. Eerst werkten ze nog samen met de socialisten en communisten, maar vanaf 1963 werden die net als de Koerden en joden met tienduizenden tegelijk vermoord.
Wanneer krijgt het Vaticaan trouwens een bezoek van hoge Islamieten? Bin Laden noemde de Paus namelijk in zijn recente videoboodschap. Als Katholiek voel ik me nu gekwetst, straks ga ik misschien nog rellen.quote:Bezoek aan Egypte vanwege 'Fitna'
Nederlandse christelijke en islamitische leiders vertrekken op tweede paasdag naar Egypte. Ze gaan uitleg geven over de situatie en discussies in Nederland rondom de aangekondigde film van Geert Wilders. De Nederlandse delegatie hoopt op deze manier spanningen tussen moslims en christenen te voorkomen.
De groep bestaat uit leden van de Protestantse Kerk in Nederland, de Raad van Kerken in Nederland, het Contactorgaan Moslims en Overheid en de Contact Groep Islam. Op het programma staan ontmoetingen met geestelijk leiders, onder wie het hoofd van de imamopleiding, de voorzitter van de Al Azhar Universiteit en een leider van de protestantse kerk.
Eerder deze week tekenden de kerken en moslimorganisaties een verklaring waarin ze zich uitspraken tegen de film. De PVV-leider provoceert en geeft in zijn aankondigingen van 'Fitna' een eenzijdig beeld van de islam als een gewelddadige religie, stelden de ondertekenaars.
In de verklaring stelden zij dat 'Fitna' de relaties tussen bevolkingsgroepen en godsdiensten wereldwijd kan ondermijnen. "Het is verwerpelijk als het heilige in onze religies bespot en ons geloof gekrenkt wordt." De kerken en moslimorganisaties wijzen het 'minachten' en 'lasteren' van de koran en de profeet Mohammed 'met kracht af'. Wilders zou angst opwekken voor de islam en moslims.
De theologische faculteit van de Al Azhar moskee is een belangrijke religieuze autoriteit binnen de soennitische islam.
Dan heb ik hier nog wat foto's die hij aan de muur kan plakken.quote:
Hehequote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:51 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan heb ik hier nog wat foto's die hij aan de muur kan plakken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"De vijand van mijn vijand is mijn vriend."
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:51 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen: "Love it, or leave it"quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:05 schreef raytwente het volgende:
het is iedere keer dat wij zogenaamd de islam en moslims discrimineren.
zo gauw dat geroepen word is een substantieel deel en zeker de politiek meteen bang om "racistisch" bevonden te worden.
een heel machtig wapen van de islam en moslims.
vraag me trouwens af of de autochtone bevolking en het westen niet gediscrimineerd word.
ik heb nog geen enkel excuus gehoord van iran over het verbranden van vlaggen of het stenigen van vrouwen wat met elke westerse waarde in conflict is.
moslims, flikker gewoon op als je het hier niet bevalt.
en ja meki, mensen hebben en krijgen steeds meer een hekel aan de islam en moslims, heel natuurlijk als iets aan het parasiteren en irriteren is.
"My way or the higway"quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:11 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: "Love it, or leave it"
Dat begint mij ook zo langzamerhand te irriteren, het is allemaal éénrichtingsverkeer.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:05 schreef raytwente het volgende:
vraag me trouwens af of de autochtone bevolking en het westen niet gediscrimineerd word.
ik heb nog geen enkel excuus gehoord van iran over het verbranden van vlaggen of het stenigen van vrouwen wat met elke westerse waarde in conflict is.
En nog zijn er mensen die zich verbazen over het feit dat de Wilders aanhang groeit.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat begint mij ook zo langzamerhand te irriteren, het is allemaal éénrichtingsverkeer.
Om mij tot jouw niveau te verlagen: de Palestijnse massamoorden in Israel laat je gemakshalve maar even achterwege?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:08 schreef Meki het volgende:
[..]
De Israelische massamoorden in Palestina en Libanon.. en De Amerikaanse massamoorden in Irak en elders...
Mwaaaaa...mijn vriendin is vorige week weer eens een keer door een groepje opgeschoten kutmarokkanen voor hoer uitgemaakt. Het verbaast mij dus niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:39 schreef Het_hupt het volgende:
En nog zijn er mensen die zich verbazen over het feit dat de Wilders aanhang groeit.
zelf uitgelokt, had ze maar een doekje moeten omknopen, de "hoer".quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:34 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Mwaaaaa...mijn vriendin is vorige week weer eens een keer door een groepje opgeschoten kutmarokkanen voor hoer uitgemaakt. Het verbaast mij dus niet.
[linkse modus]"Nederlandse jongens doen dat ook"[/linkse modus]quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:34 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Mwaaaaa...mijn vriendin is vorige week weer eens een keer door een groepje opgeschoten kutmarokkanen voor hoer uitgemaakt. Het verbaast mij dus niet.
ach een mod zei laatst nog toen op beelden bleek dat 2 gabbers door 12 moslims in elkaar werden geslagen dat de gabbertjes waren begonnenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:49 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
[linkse modus]"Nederlandse jongens doen dat ook"[/linkse modus]
het ontkennen van problemen bij bepaalde bevolkingsgroepen is zo '80-'90 jarenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:53 schreef raytwente het volgende:
[..]
ach een mod zei laatst nog toen op beelden bleek dat 2 gabbers door 12 moslims in elkaar werden geslagen dat de gabbertjes waren begonnen![]()
die plaat die sommigen voor de kop hebben is enger dan het probleem wat ze niet zien
O.A Wilders en Israel.. en radicale joden passen dit aan.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:21 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
En hoeveel Joden voeren dit in naam van hun religie uit?
En hoeveel Moslims doen aan mensonterende zaken en plegen terrorisme in naam van hun religie? Dat zullen er wel even wat meer zijn
Ik heb duizenden foto's waarin je kan zien hoe Westerlingen inclusief USA hoe ze omgaan met slachtoffers..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:51 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan jou reactie goed begrijpen. het zegt hoe propogandisch de kont likt van Wildersquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:05 schreef raytwente het volgende:
het is iedere keer dat wij zogenaamd de islam en moslims discrimineren.
zo gauw dat geroepen word is een substantieel deel en zeker de politiek meteen bang om "racistisch" bevonden te worden.
een heel machtig wapen van de islam en moslims.
moslims, flikker gewoon op als je het hier niet bevalt.
en ja meki, mensen hebben en krijgen steeds meer een hekel aan de islam en moslims, heel natuurlijk als iets aan het parasiteren en irriteren is.
oh ohquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:02 schreef Meki het volgende:
[..]
eens een discriminerende racist , dat zal je altijd blijven zijn
Dat de film dus op geen enkele site meer te bekijken is?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:04 schreef Meki het volgende:
Als er strafbare uitingen in zitten, staan we klaar om die film van het web te krijgen. Desnoods zetten we extra mensen in.’’
Zo lok je het alleen maar uitquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:04 schreef Meki het volgende:
De film was rond twee uur in de middag van YouTube verwijderd. Dat lot staat Fitna mogelijk ook te wachten, als het aan het Meldpunt Discriminatie Internet ligt. In een gesprek naar aanleiding van het 10-jarig bestaan van de club zei directeur Niels van Tamelen vrijdag dat zij klaar zijn voor de film. ,,Ons harnas tegen Fitna is klaar. Als er strafbare uitingen in zitten, staan we klaar om die film van het web te krijgen. Desnoods zetten we extra mensen in.’’
Jah en dat zal Nederland alleen beter doen als ie niet uitkomtquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat de film dus op geen enkele site meer te bekijken is?
Ben je er niet mee eensquote:
En jij ziet dat echt gebeuren, dat iets op internet verboden kan worden?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:13 schreef Meki het volgende:
Jah en dat zal Nederland alleen beter doen als ie niet uitkomt
Toch, Meki?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:06 schreef Arcee het volgende:
Kwetsen is subjectief, dat kun je niet toetsen.
Zet ik dat ding er toch weer op?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah en dat zal Nederland alleen beter doen als ie niet uitkomt
Als je doelbewust een miljarden moslims gaat kwetsen en provocerenquote:
En als de islam mij onnodig kwetst?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je doelbewust een miljarden moslims gaat kwetsen en provoceren
Als je Nederland zo ernstig gaat schaden ... Als je alle Nederlanders in het buitenland een risico laat vormen.. dat is onnodig kwetsen..
Vertel mij is waarom zou je mensen onnodig gaan kwetsen
In belang van de Nederlandse veiligheid kan dat gebeurenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
En jij ziet dat echt gebeuren, dat iets op internet verboden kan worden?
Dan krijg jij een hekel aan de islam?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En als de islam mij onnodig kwetst?
leg eens uit. iets roepen kan je wel , leg maar uit waar je wordt gekwest en door wiequote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En als de islam mij onnodig kwetst?
Mening uiten mag absoluut.. Maar provoceren en zelf racistische uitingen uitlaat aan je bevolkings-medelanders ?? Nederlandse belangen niet serieus nemen. is dat een meningquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:19 schreef Angeliquetje het volgende:
Omdat een mening uiten mag. Een risico vormen is vervelender...
Een pedofiel die wordt aanbid en op een voetstuk wordt geplaatst. Ik vind dat stuitend. Verder kwetst het mij dat ik niet in Mekka mag komen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:19 schreef Meki het volgende:
[..]
leg eens uit. iets roepen kan je wel , leg maar uit waar je wordt gekwest en door wie
oprotten met je kutopmerkingen..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Een pedofiel die wordt aanbid en op een voetstuk wordt geplaatst. Ik vind dat stuitend. Verder kwetst het mij dat ik naar in Mekka mag komen.
Nee dat kan dus niet..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:21 schreef Angeliquetje het volgende:
Helaas wel meki
Je bent niet serieus je zit enkel te trollen..quote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Mening uiten mag absoluut.. Maar provoceren en zelf racistische uitingen uitlaat aan je bevolkings-medelanders ?? Nederlandse belangen niet serieus nemen. is dat een mening
Ik maak geen geintjes. Ik vind mijn voorbeelden echt stuitend en kwetsend.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Je bent niet serieus je zit enkel te trollen..
ik vraag je normale vraag en je zit er geintjes van te maken.
dat kan maar niet hier maar dan bij groep 1
1. Je mag in Nederland alles doen. dus dreigen magquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:23 schreef Angeliquetje het volgende:
Is dat dreigen om je zin te krijgen?
ik ga me niet verlagen tot jou achterlijke niveauquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik maak geen geintjes. Ik vind mijn voorbeelden echt stuitend en kwetsend.
Nee, want ik vindt je referenties richting Joden net zo racistischquote:
Dreigen mag.. Wilders dreigt moslims ook met oorlogsverklaring..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:26 schreef Angeliquetje het volgende:
Daarom we zitten nu in zo`n loop vertstrengeld. Zonder einde qua discussie. Maar in wie zn land gebeurt dit?
Als wij zo in jullie land zouden doen dan zouden jullie het ook niet lief vinden.
aaah.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ga me niet verlagen tot jou achterlijke niveau
Een groep disrcrimineren omdat je hun als mens niet mag is foutquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:27 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Nee, want ik vindt je referenties richting Joden net zo racistisch
Dit geeft perfect de lange teentjes van de islam weerquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:26 schreef Meki het volgende:
De productie van een dvd en een televisieprogramma voor een Indonesische blindenorganisatie door Boll, is gestaakt. Het productiebedrijf waar Boll zaken mee doet, is bang voor de gevolgen die de film van Wilders veroorzaakt. Boll dreigt hierdoor 130.000 euro aan gemaakte kosten te verliezen.
De producer heeft advocaat Gerard Spong in de arm genomen. ,,Ik moet alleen een aanbetaling van 5000 euro doen en dat geld heb ik niet,’’ zegt hij. Spong hoopt dat zijn cliënt doorzet. ,,Ik denk Wilders met zijn film te kunnen aanpakken. Het uitbrengen van de film is een onrechtmatige daad en ik wil hem in gebreke stellen.’’
Andere bedrijven, zoals zuivelreusCampina die in veel islamitische landen actief is, hebben al beveiliging voor hun personeel geregeld. Voorzitter Albert-Jan Maat van de Land- en Tuinbouworganisatie (LTO): ,,De gevolgen zijn nu al merkbaar aan de afzet in bepaalde landen. We hebben veel te verliezen als de een na grootste voedselexporteur ter wereld.’’
Hoe komt hij aan 9 zetels.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:29 schreef Angeliquetje het volgende:
Niemand helpt die wilders joh gek!
Waar zijn jullie bang voor?
Goede punten om Moslims te verdrijven en te deporteren.. dat heeft ie wel..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:31 schreef Angeliquetje het volgende:
Hij heeft heel veel goeie punten. Daarom wordt er op hem gestemd denk k. Zodra wij em irritant gaan vinden om zn gezeik over moslims dan is ie ook gauw weer weg!
Ben jij in de eerste plaats Nederlander, of moslim?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe komt hij aan 9 zetels.
Hoe kan hij Nederland zo ernstig gaan schaden in het buitenland.
En wat doet dat verder met je? Krijg je daardoor een hekel aan de islam?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik maak geen geintjes. Ik vind mijn voorbeelden echt stuitend en kwetsend.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:24 schreef Meki het volgende:
[..]
1. Je mag in Nederland alles doen. dus dreigen mag
Is racistisch zijn om je zin te krijgen
Ik ben al voor de meesten geen Nederlander.. terwijl ik hier ben geboren.. zien jullie mij toch niet als Nedelander ..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:33 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ben jij in de eerste plaats Nederlander, of moslim?
Flikker toch eens op met je oorlogsverklaring man. Ja, Wilders zou het over een warme oorlog gehad hebben, maar in een bepaalde context gezien (overdrachtelijke zin).quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Dreigen mag.. Wilders dreigt moslims ook met oorlogsverklaring..
En als anderen Wilders gaan dreigen is het ook terecht
diezelfde redenatie kan je loslaten op die film. 't doet niets met je, je zal hooguit een hekel krijgen aan wilders, kut voor je. 'k heb een hekel aan wilders z'n geblaat ongeacht die film, zal er verder echt niet van wakker liggen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:33 schreef Doc het volgende:
[..]
En wat doet dat verder met je? Krijg je daardoor een hekel aan de islam?
gewoon antwoorden aubquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben al voor de meesten geen Nederlander.. terwijl ik hier ben geboren.. zien jullie mij toch niet als Nedelander ..
Racist is ook verboden maar toch gebeurt hetquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:34 schreef Sora het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Iemand bedreigen is bij de wet verboden. Als je volgens jou in Nederland alles mag doen, zou wilders ook z'n film dus (volgens jouw retoriek) sowieso uit mogen brengen. 't mooie is dat hij dat ook volgens de echte nederlandse wet mag, terwijl dreigen toch echt niet mag. en vort, weer terug je kooi in.
Ja en? Bedrijfsrisico. Moet je maar geen zaken doen in dat soort dubieuze landen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:33 schreef Meki het volgende:
Er zal absoluut schade door ontstaan. Ik heb pas nog gesproken met een bedrijf in de kantoor- en hotelinrichting dat zaken doet in Abu Dhabi. Als de film beledigend is, is dit bedrijf daar out of business, zo is het duidelijk gemaakt.".
Jij zit niet in de tweede kamer, dus scheit uitquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Flikker toch eens op met je oorlogsverklaring man. Ja, Wilders zou het over een warme oorlog gehad hebben, maar in een bepaalde context gezien (overdrachtelijke zin).
En ook al zou hij het over een gewapende oorlog hebben (wat dus niet zo is, maar dat snap jij toch niet), dan nog kan hij verklaren wat hij wil, maar hij heeft daar simpelweg de macht niet toe!!!!!
Ik kan nu ook Belgie de oorlog verklaren tot ik een ons weeg, maar daar heb ik net zo veel macht toe als Wilders.
zo zie je hoe racistisch jij staat ingesteldquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja en? Bedrijfsrisico. Moet je maar geen zaken doen in dat soort dubieuze landen.
Koop een bril en beter lezen aubquote:
Tjonge, je bent echt net een langspeelplaat die vast blijft zitten, en volgens mij zit jij al heel lang heel vast. Hoax.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:38 schreef Meki het volgende:
[..]
zo zie je hoe racistisch jij staat ingesteld
Ik vroeg of jij je in eerste instantie een Nederlander, of een moslim bentquote:
Wilders zit niet in de regering, dus kan hij nog steeds geen daadwerkelijke oorlog verklaren.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij zit niet in de tweede kamer, dus scheit uit
Nee, jij wel?quote:Heb je Wilders persoonlijk gesproken over wat hij bedoelde ??
Ik kijk geen Arabische zendersquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:40 schreef Het_hupt het volgende:
leer eens te relativeren Meki![]()
en kijk eens wat andere zenders dan arabische propaganda shit
Nee hoor want als je je racistisch uitlaat over bevolkingsgroepen word je door het OM vervolgd. Word je niet door het OM vervolgd dan deed je ook niets verkeerd. 't is alleen nogal zwaar omdat te accepteren he meki? in een klap je hele reden om de calimero uit te hangen weg.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Racist is ook verboden maar toch gebeurt het
dus dreigen kan ook
Moslim.. Ik voel mij niet geaccepteerd in de samenleving als Nederlander..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik vroeg of jij je in eerste instantie een Nederlander, of een moslim bent
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:43 schreef Sora het volgende:
[..]
Nee hoor want als je je racistisch uitlaat over bevolkingsgroepen word je door het OM vervolgd. Word je niet door het OM vervolgd dan deed je ook niets verkeerd. 't is alleen nogal zwaar omdat te accepteren he meki? in een klap je hele reden om de calimero uit te hangen weg.
OM weigert Wilders te vervolgen dat zegt genoeg.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:43 schreef Sora het volgende:
[..]
Nee hoor want als je je racistisch uitlaat over bevolkingsgroepen word je door het OM vervolgd. Word je niet door het OM vervolgd dan deed je ook niets verkeerd. 't is alleen nogal zwaar omdat te accepteren he meki? in een klap je hele reden om de calimero uit te hangen weg.
ik ken moslim jongeren hier, afghaans tuig, en een Syriër die dit beaamdquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik kijk geen Arabische zenders
en jij moet eens veel omgaan met Moslimjongeren. je beeld over hun zal dramatisch veranderen. Je zult je afkeren van discriminatie en je zult racisme afkeuren..
In plaats van alleen in dorpen en luisteren naar propoganda van Wilders
Ik bestudeer hem elke dag en nacht op het nieuwsquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wilders zit niet in de regering, dus kan hij nog steeds geen daadwerkelijke oorlog verklaren.
[..]
Nee, jij wel?
oke, bedanktquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslim.. Ik voel mij niet geaccepteerd in de samenleving als Nederlander..
Dat zegt inderdaad genoeg ja, namelijk dat wilders dus niet discrimineert en ook niet racistisch bezig is. Goed dat je dat inmiddels al inziet. De rest is dan nog wel poep maar het is al een stap in de goede richting.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:45 schreef Meki het volgende:
[..]
OM weigert Wilders te vervolgen dat zegt genoeg.
In Nederland is het tegenwoordig alles tegen de Moslims mag, en pas op je mag niks zeggen over Joden en Christenen
Dat zegt idd genoeg, namelijk dat Wilders volgens de Nederlandse wet niks strafbaars heeft gedaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:45 schreef Meki het volgende:
[..]
OM weigert Wilders te vervolgen dat zegt genoeg.
In Nederland is het tegenwoordig alles tegen de Moslims mag, en pas op je mag niks zeggen over Joden en Christenen
Dat je geobsedeerd bent is intussen wel duidelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik bestudeer hem elke dag en nacht op het nieuws
quote:ik heb alle standpunten en zijn meningen allemaal gehoord
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zegt idd genoeg, namelijk dat Wilders volgens de Nederlandse wet niks strafbaars heeft gedaan.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:47 schreef Sora het volgende:
[..]
Dat zegt inderdaad genoeg ja, namelijk dat wilders dus niet discrimineert en ook niet racistisch bezig is. Goed dat je dat inmiddels al inziet. De rest is dan nog wel poep maar het is al een stap in de goede richting.
de hele OM deugt niet..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:47 schreef Sora het volgende:
[..]
Dat zegt inderdaad genoeg ja, namelijk dat wilders dus niet discrimineert en ook niet racistisch bezig is. Goed dat je dat inmiddels al inziet. De rest is dan nog wel poep maar het is al een stap in de goede richting.
Ook jij zult het nooit begrijpen. jij zal vrede ook niet begrijpen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zegt idd genoeg, namelijk dat Wilders volgens de Nederlandse wet niks strafbaars heeft gedaan.
tis een compliment om door jouw soort racist genoemd te worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
de hele OM deugt niet..
racistisch zijn tegen onschuldige mensen mag wel maar als het alleen tegen de Moslims is
Jij zal het nooit begrijpen. omdat je alles leest op de krant
Het is 1 groot complot.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:50 schreef Meki het volgende:
de hele OM deugt niet..
Ben jij representatief voor alle moslims in Nederland cq de wereld?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook jij zult het nooit begrijpen. jij zal vrede ook niet begrijpen.
als jij dat inziet als een compliment .. graagquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:52 schreef raytwente het volgende:
[..]
tis een compliment om door jouw soort racist genoemd te worden.
weet je in ieder geval zeker dat je voor mensenrechten op komt.
Dat kan in Nederland, ben je het er niet mee eens kun je naar de rechter, in islamitische landen is dat idd een heel ander verhaalquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:52 schreef raytwente het volgende:
[..]
tis een compliment om door jouw soort racist genoemd te worden.
weet je in ieder geval zeker dat je voor mensenrechten op komt.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:52 schreef Angeliquetje het volgende:
Vrede niet begrijpen? We leven nu veilig. Dit willen we graag zo houden..
Vind je t OM niet deugen? Zoek dan een land waar het OM wel deugt??
Het deugt voor geen een meterquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:56 schreef StateOfMind het volgende:
Even offtopic meki: als het OM en de rechters niet deugen, waarom wil je dan toch bij de politie? Je krijgt immers (al dan niet indirect) met hen te maken. Schiet niet echt op dan.
Dudequote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:56 schreef Meki het volgende:
Ik vind het dramatisch hoe erg het is ingesteld bij vele hier
Iedereen vindt een racistische film beter dan vrede en een vreedzame samenleving.
Iedereen denkt hier alleen maar aan hun zichzelf maar aan anderen denken ho maar
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Het deugt voor geen een meter
het ontwricht alleen de samenleving
Als jij dit nu al veilig noemt..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:52 schreef Angeliquetje het volgende:
Vrede niet begrijpen? We leven nu veilig. Dit willen we graag zo houden..
Vind je t OM niet deugen? Zoek dan een land waar het OM wel deugt??
Jij moet je helemaal aangesproken voelen . want jij neemt de touw hier voorop.quote:
eenvoudigquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Nee hoor, ik gun iedereen vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:56 schreef Meki het volgende:
Ik vind het dramatisch hoe erg het is ingesteld bij vele hier
Iedereen vindt een racistische film beter dan vrede en een vreedzame samenleving.
Iedereen denkt hier alleen maar aan hun zichzelf maar aan anderen denken ho maar
Nee hoor, ik voel me niet aangesproken door termen als racist, ik neem hier geen voortouw en al helemaal geen touw vooropquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij moet je helemaal aangesproken voelen . want jij neemt de touw hier voorop.
Je moet inzien dat dit een samenleving is , inzien dat jij niet de enige bent
inzien dat je voor vrede bent en niet voor een samenleving ontwrichten
en vrede en hoe wil jij de samenleving in goede wegen leidenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik gun iedereen vrijheid van meningsuiting.
Omdat ik me wil inzetten als een veilig Nederland de vrede gaan waarborgen in de Nederlandse samenleving. en ik zal daarvoor gaan. ik zal dat altijd doenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee hoor, ik voel me niet aangesproken door termen als racist, ik neem hier geen voortouw en al helemaal geen touw voorop![]()
Dus ook de vrijheid van meningsuiting respecteren?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat ik me wil inzetten als een veilig Nederland de vrede gaan waarborgen in de Nederlandse samenleving. en ik zal daarvoor gaan. ik zal dat altijd doen
OK, duidelijk! (ik had mijn vraag weggeedit, omdat je die een paar posts terug al min of meer beantwoord hebt)quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat ik me wil inzetten als een veilig Nederland de vrede gaan waarborgen in de Nederlandse samenleving. en ik zal daarvoor gaan. ik zal dat altijd doen
Jaah natuurlijkquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:09 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Dus ook de vrijheid van meningsuiting respecteren?
Dat moeten mensen zelf doen. Je kan alleen geweld bestrijden. Meningen kan je niet controleren.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:05 schreef Meki het volgende:
[..]
en vrede en hoe wil jij de samenleving in goede wegen leiden
Je wilt Wilders doorgaan met zijn gewelduitdrukkingquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat moeten mensen zelf doen. Je kan alleen geweld bestrijden. Meningen kan je niet controleren.
of de islam wegnemenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Je wilt Wilders doorgaan met zijn gewelduitdrukking
Wilders is de kwaad en moet direct gestopt worden.. zo hanteer je de vrede en geweldloos samenleving
Nee dat kan niet dus niet, anders leef je dus 60 jaar geleden trugquote:
altijd beter dan 600 jaar ..........quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee dat kan niet dus niet, anders leef je dus 60 jaar geleden trug
Jiij interpreteert het gewelddadig, maar dat is slechts jouw mening.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders maakt gebruik van zijn democratische rechten, dat zouden moslims ook kunnen doen.quote:Wilders is de kwaad en moet direct gestopt worden..
Door andere meningen te verbieden? Dan wil ik jouw mening verbieden. Word het lekker vreedzaam op Fok!quote:zo hanteer je de vrede en geweldloos samenleving
Het waren anders toch echt je medemoslims die je auto in de fik staken.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslim.. Ik voel mij niet geaccepteerd in de samenleving als Nederlander..
mijn bier gronk, via mijn neus op het beeldschermquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Het waren anders toch echt je medemoslims die je auto in de fik staken.
Wilders is absoluut niet het kwaad en het is niet nodig om zo iemand te stoppen. Mensen die oproepen om iemand te stoppen vanwege zijn of haar mening, die dienen te worden gestopt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders is de kwaad en moet direct gestopt worden.. zo hanteer je de vrede en geweldloos samenleving
Vrede in jouw wereldbeeld is waarschijnlijk vrede die er is als iedereen onderworpen is aan islamitisch gedachtengoed?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook jij zult het nooit begrijpen. jij zal vrede ook niet begrijpen.
EEY DAT WAREN GEEN MOSLIMS!!! dat waren ehm..... door wilders ingehuurde blanke tuig! Ja dat was het.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Het waren anders toch echt je medemoslims die je auto in de fik staken.
Ik vond je niet zo grappig...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:38 schreef Sora het volgende:
[..]
EEY DAT WAREN GEEN MOSLIMS!!! dat waren ehm..... door wilders ingehuurde blanke tuig! Ja dat was het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |