abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54906481
quote:
Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste

DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten.

Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''

Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''

''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.''

Een andere overkoepelende moslimorganisatie, het Contactorgaan Moslims en Overheid wil niet reageren op de plannen van Wilders. ''Het is niet de eerste keer dat Wilders iets negatiefs over de Koran zegt, meer wil ik voorlopig niet zeggen'', liet voorzitter Driss el Boujoufi weten. (ANP)
Deel 1 Wilders: The Movie

Deel 2 Willders film: Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste

Hier verder.
pi_54906714
Juridisch zal er waarschijnlijk niet veel aan de film van Wilders te doen zijn. De reacties op de nog niet gemaakte film uit de moslimgemeenschap zullen echter veel meer van invloed zijn op de beeldvorming van de moslimgemeenschap in zijn geheel dan deze film zelf.
  woensdag 28 november 2007 @ 22:25:56 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54906760
oud nieuws...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54907192
Ik denk dat een film niet verstandig is.

Maar wat ik wel grappig vind is dat deze film de Nederlandse Overheid in een moeilijk parket brengt in het buitenland en hij deze film wilt uitzenden tijdens de 'zendtijd voor politieke partijen'.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 november 2007 @ 22:41:37 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54907350
Ik wacht op de film voor ik hem de grond in boor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54907496
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:37 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat een film niet verstandig is.

Maar wat ik wel grappig vind is dat deze film de Nederlandse Overheid in een moeilijk parket brengt in het buitenland en hij deze film wilt uitzenden tijdens de 'zendtijd voor politieke partijen'.
De aandacht die de film zal krijgen in het binnen- en buitenland hangt sterk af van de reacties op de film zelf. Als veel moslims 'happen', dan haalt Wilders de buit wel binnen. Als de reacties op de film vanuit de moslimgemeenschap rustig en beschaafd zijn, ook al is de film kwetsend, dan zal de film veel minder aandacht krijgen en effect hebben.
pi_54907622
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:46 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De aandacht die de film zal krijgen in het binnen- en buitenland hangt sterk af van de reacties op de film zelf. Als veel moslims 'happen', dan haalt Wilders de buit wel binnen. Als de reacties op de film vanuit de moslimgemeenschap rustig en beschaafd zijn, ook al is de film kwetsend, dan zal de film veel minder aandacht krijgen en effect hebben.

Als ze happen

Je hoeft maar een paar tekeningetjes te maken en de halve wereld staat al in brand.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 november 2007 @ 22:53:51 #8
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_54907746
Moslims die bij het geringste gaan zeiken moeten eens reflecteren.

Ze doen meer kwaad dan goed. Waar is de tijd gebleven van moslim filosofen die redeneerde ipv te gaan rellen. De islamitische gemeenschap heeft zulke leiders nodig. Die niet bang zijn mensen op de tenen te trappen. Zowel in de westerse wereld als in de islamitische wereld!
pi_54908023
quote:
Op woensdag 28 november 2007 21:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wees er maar trots op.
Het is een vondst: de meesten vergelijken de moslims met de classbully en Wilders degene die hen provoceert en dan een klap mag verwachten. Ik denk dat het andersom is, iig hier in Nederland. Wilders is de classbully, waartegen men zich gedwee (als dhimmi) opstelt, totdat een bepaalde druppel de emmer doet overlopen.
I´m back.
pi_54908137
Van mij mag die film er komen, maar helaas zijn er genoeg sukkels in Nederland die de dingen die Geertje (hoogstwaarschijnlijk) gaat tonen voor zoete koek zullen slikken. Er zijn helaas ook genoeg sukkels die de film als aanleiding voor hun 'terroristische aanslagen' kunnen gebruiken.
pi_54908306
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een vondst: de meesten vergelijken de moslims met de classbully en Wilders degene die hen provoceert en dan een klap mag verwachten. Ik denk dat het andersom is, iig hier in Nederland. Wilders is de classbully, waartegen men zich gedwee (als dhimmi) opstelt, totdat een bepaalde druppel de emmer doet overlopen.
Als er een kogel komt, dan komt die weer van links en niet van een ultra rechts conservatieve Moslim.
  woensdag 28 november 2007 @ 23:15:27 #12
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_54908431
Alsof Wilders die film echt gaat maken. Hij heeft het nu al alleen maar over de beren op de weg, niet over de film zelf. En daar is het hem natuurlijk uiteindelijk ook om te doen. Hij wil over een paar maanden kunnen aankondigen dat de film toch niet doorgaat, omdat hij werd dwarsgezeten door de regering en door de moslims en weet ik veel wie nog meer. "De waarheid wordt onder de tafel geschoven!" zal hij roepen, in de hoop dat heel Nederland schande zal spreken over het onrecht dat de vrijheid van meningsuiting wordt aangedaan.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_54908481
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:15 schreef Zhenar het volgende:
Alsof Wilders die film echt gaat maken. Hij heeft het nu al alleen maar over de beren op de weg, niet over de film zelf. En daar is het hem natuurlijk uiteindelijk ook om te doen. Hij wil over een paar maanden kunnen aankondigen dat de film toch niet doorgaat, omdat hij werd dwarsgezeten door de regering en door de moslims en weet ik veel wie nog meer. "De waarheid wordt onder de tafel geschoven!" zal hij roepen, in de hoop dat heel Nederland schande zal spreken over het onrecht dat de vrijheid van meningsuiting wordt aangedaan.
Dat is ook een optie.
  woensdag 28 november 2007 @ 23:17:40 #14
pi_54908515
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als ze happen

Je hoeft maar een paar tekeningetjes te maken en de halve wereld staat al in brand.
Het waren Imams uit Denemarken die met die cartoons naar het midden oosten zijn gegaan om rotzooi te trappen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 28 november 2007 @ 23:19:32 #15
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_54908568
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat is ook een optie.
En Wilders die in zijn vuistje lacht

Als ze nu alleen aandacht schenken aan wat hij daadwerkelijk presteert, in plaats van alles dat hij loopt te blaten, dan zou het nieuws (oh, laat het toch eens waar zijn) eindelijk wat minder Wilders-georiënteerd zijn
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_54908670
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als er een kogel komt, dan komt die weer van links en niet van een ultra rechts conservatieve Moslim.
Bij Theo lwam de kogel van rechts. .
I´m back.
  woensdag 28 november 2007 @ 23:27:31 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_54908815
Vriendje Stokvis ("meneer" Wilders) provoceert om het provoceren. Het zegt toch eigenlijk al genoeg dat hij het zo hoog van de daken schreeuwt voordat er zelfs ook maar een script is voor zijn ondegelijke film. Neen, vriendje Stokvis ziet, net zoals Ubunti Hirsi Ali dat zag, de kans op keiharde valuta steigen bij het neerzetten van een populistisch karakter. Ik gun ieder zijn brood, ja zelfs een pittig stukje leverworst er bovenop (eventueel met pepperoni), maar niet als dat over de ruggen moet van miljoenen bonafiden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_54908864
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het waren Imams uit Denemarken die met die cartoons naar het midden oosten zijn gegaan om rotzooi te trappen.
Gelijk hebben ze, dat zou jij ook doen als jij in hun schoenen had gestaan.
pi_54908886
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij Theo lwam de kogel van rechts. .
Sommigen denken daar toch anders over.
pi_54909145
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bij wijlen Theo van G. was er m.i. nog sprake van een afrekening in het criminele circuit. Een strijd uitgevbochten door 2 criminelen waarbij gezegd moet worden dat wijlen Theo van G. bij zijn vollle verstand was met zijn troll-activiteiten, Mohammed B. was slechts een gestoorde éénling.

Ik neem het hem dus kwalijker, zeker gezien het feit dat hij verstandiger was, ondanks het feit dat hij niet intelligent was kon hij moeilijk dommer zijn dan Mohammed B.

²

Man, wat voor pillen zit jij te slikken?

woensdag 28 november 2007 @ 23:41:24 #21
pi_54909280
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Gelijk hebben ze, dat zou jij ook doen als jij in hun schoenen had gestaan.
Kan ik me niets bij voorstellen. God bestaat niet dus ik ben moeilijk te beledigen wat dat betreft.
pi_54909411
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kan ik me niets bij voorstellen. God bestaat niet dus ik ben moeilijk te beledigen wat dat betreft.
En je bent te lomp om je even in te leven in een Imam.

Door jouw autistische soort is er voor Wilders een politiek gat ontstaan.
pi_54909449
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:37 schreef Kanjer het volgende:
Man, wat voor pillen zit jij te slikken?
en waar haal je ze, ik wil ze ook
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54909486
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bij wijlen Theo van G. was er m.i. nog sprake van een afrekening in het criminele circuit. Een strijd uitgevbochten door 2 criminelen waarbij gezegd moet worden dat wijlen Theo van G. bij zijn vollle verstand was met zijn troll-activiteiten, Mohammed B. was slechts een gestoorde éénling.

Ik neem het hem dus kwalijker, zeker gezien het feit dat hij verstandiger was, ondanks het feit dat hij niet intelligent was kon hij moeilijk dommer zijn dan Mohammed B.

²
Welnee, het was een broedermoord.
Nou ja, daar doe ik Theo tekort mee, die was niet zo rechts, die was gewoon tegen de schijnheiligheid der gelovigen.
I´m back.
pi_54909532
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welnee, het was een broedermoord.
Nou ja, daar doe ik Theo tekort mee, die was niet zo rechts, die was gewoon tegen de schijnheiligheid der gelovigen.
De manier waarop Theo aan zijn eind was gekomen, was in principe zijn natte droom. Want daarmee bewees Theo expliciet dat hij gelijk had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')