Wilders mag van mij doen wat hij wil, vrijheid van meningsuiting enzo. En dat diverse instanties bezorgd zijn over de mogelijke gevolgen vind ik ook te begrijpen, maar het mag niet zo zijn dat ze Wilders gaan tegenwerken.quote:'Kabinet bezorgd over film Wilders'
Uitgegeven op woensdag 28 november 2007 om 06:49:49
(Novum) - Filmplannen van Geert Wilders leiden tot grote beroering in de regering. De PVV-leider werkt aan een provocerende film over de koran, die eind januari wordt uitgezonden. Dat melden kringen rond het kabinet, schrijft de Telegraaf woensdag.
De film is een aanklacht tegen de koran. "In de film leidt dat tot iets", zegt Wilders tegen de krant, maar hij wil niet zeggen of hij het heilige boek bijvoorbeeld verscheurt of verbrandt. "Ik wil daar niets over kwijt. Mensen moeten maar kijken." Nog niet duidelijk is wie de film uitzendt.
De ministeries van Buitenlandse Zaken, Justitie, Binnenlandse Zaken en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding praten op Wilders in, schrijft de krant. De veiligheidssituatie in Nederland zou gevaar lopen. Ook zouden anti-Nederlandse acties in de islamitische wereld dreigen. Volgens een Justitiewoordvoerder stelt het kabinet alles in het werk om voorbereid te zijn op een 'plotseling heftige discussie in binnen- en buitenland'.
Wilders zei eerder dat moslims de helft van de koran moeten verscheuren als zij in Nederland willen blijven. Ook vergeleek hij het geschrift met 'Mein Kampf' van Adolf Hitler. De film 'Submission' van Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali leidde in 2004 tot veel ophef in de islamitische wereld. Van Gogh werd kort na de verschijning vermoord.
Hetzelfde stukje wou ik net plaatsen.quote:Op woensdag 28 november 2007 07:23 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Wilders mag van mij doen wat hij wil, vrijheid van meningsuiting enzo. En dat diverse instanties bezorgd zijn over de mogelijke gevolgen vind ik ook te begrijpen, maar het mag niet zo zijn dat ze Wilders gaan tegenwerken.
Wel komt bij mij de vraag op hoelang we nog door moeten gaan met het beveiligen van Wilders met overheidsgeld. Hij roept het een beetje over zichzelf af denk ik. Of wegen de punten die hij aan de orde stelt zo zwaar dat deze kosten wat kost voor het voetlicht gebracht moeten worden?
De vrijheid van meningsuiting moeten we beschermen, dat sowieso. Alleen waar stopt die en waar begint de eigen verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 28 november 2007 07:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hetzelfde stukje wou ik net plaatsen.![]()
Met het grootste van je betoog ben ik het eens maar niet over de beveiliging. Het is en blijft van het zotte dat iemand beveiligd moet worden in een vrij land doordat er idioten niet met je eens zijn.
Hoe je het wendt of keert, als ik in een minijurkje loop wil niet zeggen dat ik vrij wild bent dat aangerand mag worden.
Iddquote:Op woensdag 28 november 2007 08:02 schreef Jarno het volgende:
Wat een aandachtshoer is het toch ook.
Bekijk het eens positief. Nog even zo doorgaan en we hebben nooit meer last van hem.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:02 schreef Jarno het volgende:
Wat een aandachtshoer is het toch ook.
Dat instanties bezorgd zijn zegt meer over moslims dan over Wilders! Dat hebben we gezien met die tekeningetjes uit Denemarken: 200 dode moslims overal op aarde werden na een half jaar door protesten tegen iets wat ze zelf nooit gezien hadden...quote:Op woensdag 28 november 2007 07:23 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Wilders mag van mij doen wat hij wil, vrijheid van meningsuiting enzo. En dat diverse instanties bezorgd zijn over de mogelijke gevolgen vind ik ook te begrijpen, maar het mag niet zo zijn dat ze Wilders gaan tegenwerken.
De reden dat Wilders nu beveiligd moet worden, is niet zijn schuld, dat komt doordat de politiek 40 jaar alle problemen heeft genegeerd.quote:Wel komt bij mij de vraag op hoelang we nog door moeten gaan met het beveiligen van Wilders met overheidsgeld. Hij roept het een beetje over zichzelf af denk ik. Of wegen de punten die hij aan de orde stelt zo zwaar dat deze kosten wat kost voor het voetlicht gebracht moeten worden?
Wat is een reden om het wel te doen?quote:Op woensdag 28 november 2007 08:34 schreef Strolie75 het volgende:
We leven nog steeds in een vrij land, met vrijheid van meningsuiting. Als Wilders een film over de Koran wil maken moet hij vooral zijn gang kunnen zijn. Dat moslims lange tenen hebben is geen reden om het niet te doen.
HIj lijkt wel suicidaal inderdaad.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:38 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Bekijk het eens positief. Nog even zo doorgaan en we hebben nooit meer last van hem.
Maar oh wee als een moslim een extremistische film maakt over hoe slecht het westen is. Dan zijn de poppen aan t dansen.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:34 schreef Strolie75 het volgende:
We leven nog steeds in een vrij land, met vrijheid van meningsuiting. Als Wilders een film over de Koran wil maken moet hij vooral zijn gang kunnen zijn. Dat moslims lange tenen hebben is geen reden om het niet te doen.
quote:Op woensdag 28 november 2007 08:44 schreef RemcoDelft het volgende:
De reden dat Wilders nu beveiligd moet worden, is niet zijn schuld, dat komt doordat de politiek 40 jaar alle problemen heeft genegeerd.
Zelfde vraag. Wat is de reden dat jij op Fok! jouw extreem linkse ideeën fulmineert?quote:Op woensdag 28 november 2007 08:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is een reden om het wel te doen?
quote:Op woensdag 28 november 2007 08:29 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Ja, kritiek op achterlijke agressieve religie's is zeer pijnlijk.
Politieke partijen, gebaseerd op religieuze gronden, zouden verboden moeten worden.
Alle religies de wereld uit.
Als de christenhonden de meerderheid in de Tweede Kamer zouden hebben, dan is het ook afgelopen met de vrijheid.
Pure repressie van lieden, die in sprookjes geloven. ~O>
Moslims maken geen films, ze zorgen al voor actie genoeg in de realiteitquote:Op woensdag 28 november 2007 08:49 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Maar oh wee als een moslim een extremistische film maakt over hoe slecht het westen is. Dan zijn de poppen aan t dansen.
Heb je wel gelijk in. Maar Geertje kennende wordt het een beledigende (t.o.v. moslims) film. En van mijn moeder heb ik altijd geleerd dat het niet netjes is mensen te beledigen.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:34 schreef Strolie75 het volgende:
Je weet dat Geert Wilders voorstander is van de Joods-Christelijke normen en waarden die in onze cultuur verankerd zijn (volgens hem dan), he?quote:Op woensdag 28 november 2007 08:29 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Ja, kritiek op achterlijke agressieve religie's is zeer pijnlijk.
Politieke partijen, gebaseerd op religieuze gronden, zouden verboden moeten worden.
Alle religies de wereld uit.
Als de christenhonden de meerderheid in de Tweede Kamer zouden hebben, dan is het ook afgelopen met de vrijheid.
Pure repressie van lieden, die in sprookjes geloven. ~O>
Welke poppen? Althans, ik zie geen massale vlaggenverbrandingen, geen ambassades die spontaan in de fik vliegen, geen aanslagen. dus gaarne toelichting.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:49 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Maar oh wee als een moslim een extremistische film maakt over hoe slecht het westen is. Dan zijn de poppen aan t dansen.
Dus toch vrijheid van meningsuiting beperken.quote:Persoonlijk vind ik dat wilders te ver gaat, en moslimextremisten ook. Beide gevallen zijn naar mijn idee extremen die kwetsend kunnen zijn en daarom verboden zouden moeten worden.
Ach, nog zo iemand die vrijheid ondergeschikt wil maken aan reputatie .quote:Ik wil niet weten wat dit ons voor naam oplevert in het buitenland.
Als moslims Wilders niet meer aardig zouden vinden door zo'n film dan is er geen haan die er naar kraait. Gaat er meer om dat het zich (bijna) altijd uit in doodsbedreigingen.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb je wel gelijk in. Maar Geertje kennende wordt het een beledigende (t.o.v. moslims) film. En van mijn moeder heb ik altijd geleerd dat het niet netjes is mensen te beledigen.
De kwaliteit van een dergelijke film zou zo dramatisch zijn dat die direct in de B-comedy hoek van de videotheek terecht komt. Verder vind ik het vreemd dat je iets wil verbieden alleen maar omdat je van mening bent dat het kwetsend is. Als jij morgen vindt dat homoseksueel gedrag kwetsend is, moet je dat dan ook maar verbieden?quote:Op woensdag 28 november 2007 08:49 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Persoonlijk vind ik dat wilders te ver gaat, en moslimextremisten ook. Beide gevallen zijn naar mijn idee extremen die kwetsend kunnen zijn en daarom verboden zouden moeten worden. Ik wil niet weten wat dit ons voor naam oplevert in het buitenland.
In ieder geval niet bij of door bedreigingen.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:17 schreef michiel5 het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting moeten we beschermen, dat sowieso. Alleen waar stopt die en waar begint de eigen verantwoordelijkheid?
Niet te vergelijken. Het is hetzelfde als in een slangenkuil springen en hopen niet gebeten te worden.quote:Als ik voor een surinaams cultureel centrum ga staan te verkondigen dat negers lui zijn en dat ze niet willen deugen krijg ik dan politie bescherming en is dat dan terrecht?
Zeer kwalijk als men buigt voor terreur, dan is pas het hek van de dam.quote:Ik denk dat er met Wilders hetzelfde aan de hand is, tuurlijk mag hij zeggen dat de Koran verscheurd moet worden en daar moet hij ook zeker niet strafrechtelijk voor vervolgd worden, maar om hem dan te gaan beschermen als mensen kwaad op hem zijn? Denk dan na over de mogelijke gevolgen voor je wat roept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |