abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54892108
Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste

DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten.

Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''

Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''

''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.''

Een andere overkoepelende moslimorganisatie, het Contactorgaan Moslims en Overheid wil niet reageren op de plannen van Wilders. ''Het is niet de eerste keer dat Wilders iets negatiefs over de Koran zegt, meer wil ik voorlopig niet zeggen'', liet voorzitter Driss el Boujoufi weten. (ANP)

--

Game on

Vervolg op:
Wilders: The Movie
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_54892122
tvp
pi_54892158
quote:
''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.''
. (Ik kom er zo wel achter wat de code is.)
  woensdag 28 november 2007 @ 14:11:34 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54892317
quote:
Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat.
Hoop dat het laatste woord is aan de ME die opdracht krijgt om met scherp te schieten.....

Typisch altijd dat die moslims proberen te dreigen met escalaties.
pi_54892394
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:04 schreef R@b het volgende:
Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste

Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''

--

Game on

Vervolg op:
Wilders: The Movie

Net alsof ze ze nu wel tegen kunnen houden
pi_54892463
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:14 schreef N.icka het volgende:

[..]

Net alsof ze ze nu wel tegen kunnen willen houden
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_54893173
Waarom laten ze zich altijd zo gek maken door die mongool van een WIlders. Dat is nou precies wat hij wil, dan kan ie weer jammeren hoe geweldadig de islam wel niet is
know'm sayin?
word? word.
pi_54893555
TVP-tje dan maar.

Tevens wat commentaar op de moslim raad:
Een kritische film over de Islam is niet discriminerend meneer Kairoun. Ze moeten kritiek, al dan niet terrecht of al dan niet genuanceerd natuurlijk niet gaan verwarren met discriminatie.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54893563
quote:
''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel.
Als Wilders een sprookjesboek op de hak wil nemen is dat toch zijn goed recht. Ik zie niet waarom dat Nederland als geheel kwetst.

Vrijheid van meningsuiting. Toch? Zuiver staaltje bangmakerij van Abdelmajid Khairoun. Gaat het met Denemarken nu slechter?
  woensdag 28 november 2007 @ 14:57:01 #10
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_54893659
Dikke boehoe. Laat die vent toch lekker die film maken. Ik snap werkelijk het probleem niet.

Daarbij; als Wilders dood gaat is dat enkel een zegen.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  woensdag 28 november 2007 @ 14:58:31 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54893712
Nou die ligt dus, als die film er echt komt, binnenkort ook onder de groene zoden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:01:37 #12
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_54893803
Laat die gast zijn film maken.

Immers: een dwaas die anderen probeert te bespotten, realiseert zich niet dat hij alleen zichzelf bespot
pi_54894026
Ik vind het overigens wel erg suïcidaal van Wilders. Moslims staan nou niet bepaald bekend om hun weidse tolerante visie.

Misschien is dat een groter probleem dan het provocerende karakter van Wilders.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:11:20 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54894086
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het overigens wel erg suïcidaal van Wilders. Moslims staan nou niet bepaald bekend om hun weidse tolerante visie.

Misschien is dat een groter probleem dan het provocerende karakter van Wilders.
Ja dat is natuurlijk het probleem. Je gaat net zo lang tegen iemand aan staan schelden tot ze boos worden. Schelden, schelden, roepen, beledigen, tot ze er genoeg van hebben.

En dan zeg je dat ze intolerant zijn .
  woensdag 28 november 2007 @ 15:17:30 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54894262
Wat een bedroevend slechte reactie van Khairoun. Als er iemand in de buurt van strafbare feiten komt, dan is hij het wel met zijn insinuaties over straatrellen. Dit is onnodig koren op de molen van Wilders, terwijl dat veel te veel eer is voor de prutsfilm die het ongetwijfeld wordt.

Geef Wilders straks wat hij verdient: geen rellen, maar slechte recensies.
pi_54894270
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk het probleem. Je gaat net zo lang tegen iemand aan staan schelden tot ze boos worden. Schelden, schelden, roepen, beledigen, tot ze er genoeg van hebben.

Maar religieuze mensen in het algemeen zijn nogal snel boos. Als we daar rekening mee moeten houden leefde we hier nog steeds onder het juk van de kerk en haar bekrompen doctrine. Is dat de weg die je liever bewandelt?
  woensdag 28 november 2007 @ 15:22:19 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54894400
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:58 schreef popolon het volgende:
Nou die ligt dus, als die film er echt komt, binnenkort ook onder de groene zoden.
Ruimt wel lekker op.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:23:12 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54894425
quote:

[..]

Wie heeft 't hier over schelden?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_54894578
quote:

[..]

Tjsa wat is beledigen? Is kritisch zijn over Turkije inzake de Armeense genocide ook beledigen? In hoeverre en wanneer is kritisch zijn op religie beledigen? Een collegaatje van me vindt dat ik hem beledig / zijn geloof niet respecteer als ik stel dat het onzinnig is dat hij gelooft dat de aarde maar 6000 jaar oud is. Zo lust ik er nog wel een paar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54894652
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:17 schreef Pool het volgende:

Wat een bedroevend slechte reactie van Khairoun.
Toont de huidige stand van 'Verlichting' misschien wel aan.

Nog een lánge weg te gaan... .
  woensdag 28 november 2007 @ 15:31:26 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54894673
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar religieuze mensen in het algemeen zijn nogal snel boos. Als we daar rekening mee moeten houden leefde we hier nog steeds onder het juk van de kerk en haar bekrompen doctrine. Is dat de weg die je liever bewandelt?

Kan je alleen maar extreem denken? Je lijkt wel een hakbar.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:35:06 #22
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_54894769
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Achja, ik vrees dat een samenleving waarin ongelovigen zich niet bemoeien met gelovigen en vise versa een utopie zal blijven. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook vind dat alle gelovigen (niet enkel moslims) zich veel te snel beledigd voelen. Veel gelovigen voelen zich al beledigd als er mensen zijn die niet in het zelfde geloven. Dat is natuurlijk krankzinnig.

Maar de weg die Wilders wil bewandenen is die van de Anti-islam kruistocht en demonisering van de islam. Dat is volgens mij niet de juiste weg. Ik vind dat er alleen ingegrepen moet worden indien 'een' geloof (welk geloof dat ook mag zijn) de persoonlijke vrijheid van het individu gaat aantasten en leefregels gaat opleggen aan anders gelovigen. Dat vind ik bij de islam zeker niet het geval in Nederland, vooral door de ontbrekende politieke invloed. Inperking van de 'macht' die het christendom heeft op de leefregels in Nederland lijkt me veel meer op zijn plaats. Ik als ongelovige zit namelijk totaal niet te wachten op verplichte vrije dagen met kerst, pasen en pinksteren. Doe mij maar meer vakantiedagen!
pi_54894824
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:31 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Kan je alleen maar extreem denken? Je lijkt wel een hakbar.
Jij komt met losse fladderen over boos zijn en beledigd voelen. Dat zijn religieuze mensen nogal makkelijk. Daar heb ik geen boodschap aan. Je reactie is die van een gemiddelde gelovige zodra het over kritiek gaat op zijn geloof .
  woensdag 28 november 2007 @ 15:46:02 #24
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_54895061
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tjsa wat is beledigen? Is kritisch zijn over Turkije inzake de Armeense genocide ook beledigen? In hoeverre en wanneer is kritisch zijn op religie beledigen? Een collegaatje van me vindt dat ik hem beledig / zijn geloof niet respecteer als ik stel dat het onzinnig is dat hij gelooft dat de aarde maar 6000 jaar oud is. Zo lust ik er nog wel een paar.
Wat mij betreft ligt de lijn op de vrijheid van het individu. Kritisch zijn over de Armeense genocide is een meningsverschil, niet beledigen. Evenals kritisch zijn naar geloven, puur op de inhoud. Ik bedoel; het idee van Maria als maagd mag ik krankzinnig vinden, maar als mensen dat willen geloven mogen ze van mij. Zolang ze ook maar van mij accepteren dat ik het idee krankzinnig vind en er niet in geloof. Dat zij mij krankzinnig vinden dat ik het niet geloof is toch ook prima?

Anders wordt het wanneer je gaat pleiten voor het verbod van een hoofddoek. Als mensen die willen dragen is dat toch prima? Zolang ze maar niet van mij gaan verwachten dat ik hem ook ga dragen. Anders is het ook als je gaat pleiten voor het verbod op de Koran. Als mensen de Koran willen lezen dan is dat toch prima? Als ze er in willen geloven mogen ze toch? Zolang ze maar mij maar niet gaan opleggen te leven naar het woord van de Koran. Als je dergelijke zaken gaat bepleiten ben je volgens mij niet helemaal lekker bezig.
pi_54895076
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:35 schreef Afwezig het volgende:
Achja, ik vrees dat een samenleving waarin ongelovigen zich niet bemoeien met gelovigen en vise versa een utopie zal blijven. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook vind dat alle gelovigen (niet enkel moslims) zich veel te snel beledigd voelen. Veel gelovigen voelen zich al beledigd als er mensen zijn die niet in het zelfde geloven. Dat is natuurlijk krankzinnig.

Maar de weg die Wilders wil bewandenen is die van de Anti-islam kruistocht en demonisering van de islam. Dat is volgens mij niet de juiste weg. Ik vind dat er alleen ingegrepen moet worden indien 'een' geloof (welk geloof dat ook mag zijn) de persoonlijke vrijheid van het individu gaat aantasten en leefregels gaat opleggen aan anders gelovigen. Dat vind ik bij de islam zeker niet het geval in Nederland, vooral door de ontbrekende politieke invloed. Inperking van de 'macht' die het christendom heeft op de leefregels in Nederland lijkt me veel meer op zijn plaats. Ik als ongelovige zit namelijk totaal niet te wachten op verplichte vrije dagen met kerst, pasen en pinksteren. Doe mij maar meer vakantiedagen!
Door de toestroom van moslims die uit nogal primitieve gebieden met dito denkbeelden zijn gekomen wordt de verdraagzaamheid in de maatschappij als geheel wel aangetast. Het geloof lijkt weer in de middelpunt van de belangstelling te staan met haar paternalistische en bekrompen visie die ze wil opleggen aan anderen. Ook christenen hebben daar een handje van zie de deelname van bijv. het CU aan het kabinet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')