abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56388611
.. als er rellen uitbreken na deze film.
quote:
DEN HAAG - De omstreden anti-Koranfilm van Geert Wilders gaat er écht komen, maar wel pas in maart. Dat zegt de PVV-leider, die als bewijs het openingsshot van zijn tien minuten durende rolprent naar De Telegraaf heeft gestuurd.

De afgelopen tijd zijn er vragen gerezen of de korte film niet een slecht bedachte grap is. De gewiekste politicus zou mogelijk op een publiciteitsstunt uit zijn. Maar Wilders laat er geen misverstand over bestaan. Hij houdt vol dat de film bestaat en wordt uitgezonden, alle waarschuwingen van het kabinet en anderen ten spijt. "De film gaat niet alleen over de Koran, maar speelt zich ook af in de Koran. De randen van het boek zullen steeds zichtbaar zijn, en daarbinnen worden beelden vertoond van wat er in de Koranteksten wordt beschreven", aldus de politicus.

Het openingsshot geeft links de kaft van de Koran weer, en rechts de tekst 'waarschuwing: dit boek bevat schokkende beelden'. "Die afgebeelde Koran heb ik tijdens mijn recente reis aan Israël in Oost-Jeruzalem gekocht", zegt Wilders.

Na het openingsshot gaat het boek open, legt hij uit. Vervolgens krijgt de kijker beelden te zien, die veelal aan andere bronnen zijn ontleend. Het kan daarbij gaan om een onthoofding in Irak, een steniging in Iran of een executie in Saoedi-Arabië, waar de sharia wordt toegepast. "Wie dat schokkend vindt, moet niet boos worden op mij, maar op de mensen die die dingen hebben gedaan", stelt het rechtse Kamerlid. "We maken een rit langs de verschillende soera's en verzen. Daar zoeken we dan een voorbeeld bij." Wilders blijft schimmig over de publicatiedatum. " De film is nog niet af. Het is zóveel werk. We zijn er nog wel een paar weken mee bezig." Deze krant heeft overigens geen voorpremière van de film bekeken. Wilders zegt pas ergens in februari 'iets' te kunnen laten zien. Hij verwacht dat het stuk begin maart kan worden uitgezonden. Dat is twee maanden later dan aanvankelijk gepland.

bron
Hier verder..
Kill the fish.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:27:54 #2
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_56388710
Meki,
er is een groot verschil tussen leugens verspreiden over de Holocaust en het maken van een film over zaken die gebeuren uit monde van de Koran. Blijkbaar wil jij dat niet inzien.
Als je een film maakt over hoe goed de holocaust was dan bevestig je nog steeds dat die geweest is. Het zal je niet in dank worden afgenomen gezien de miljoenen doden erdoor, maar je mag een film maken die de positieve kanten van de holocaust benadrukt.

Hetzelfde is Wilders nu aan het doen. Hij maakt een film over de slechte kanten van de Koran en alles wat daaruit voortvloeid. Hij verspreid dus geen leugens maar brengt feiten naar voren op een manier die niet iedereen zal kunnen waarderen.

Overigens blijf je hameren op het verbranden van een Koran, maar tot het gebeurt is zijn dat alleen maar vermoedens en geruchten.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_56388819
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:27 schreef Paxlie het volgende:
Meki,
er is een groot verschil tussen leugens verspreiden over de Holocaust en het maken van een film over zaken die gebeuren uit monde van de Koran. Blijkbaar wil jij dat niet inzien.
Als je een film maakt over hoe goed de holocaust was dan bevestig je nog steeds dat die geweest is. Het zal je niet in dank worden afgenomen gezien de miljoenen doden erdoor, maar je mag een film maken die de positieve kanten van de holocaust benadrukt.

Hetzelfde is Wilders nu aan het doen. Hij maakt een film over de slechte kanten van de Koran en alles wat daaruit voortvloeid. Hij verspreid dus geen leugens maar brengt feiten naar voren op een manier die niet iedereen zal kunnen waarderen.

Overigens blijf je hameren op het verbranden van een Koran, maar tot het gebeurt is zijn dat alleen maar vermoedens en geruchten.
Wilders brengt leugens over de Koran ... hij heeft zelf gezegd dat ie mogelijk de koran gaat verbranden , overigens heeft hij wel gezegd dat, dat tot zijn optie behoort

Jij snapt nog steeds niet dat dit een rampzalig zal zijn voor Nederland en een rampzalige provocatie zal zijn jegens de Islaam en de 1.5 miljard moslims.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:34:39 #4
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56388878
DUBBEL GODVERDOMME!
*Hosselcopter*
pi_56388881
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:07 schreef Meki het volgende:
Nou als het om joden gaat mag het niet meer.. maar over Moslims wel ...
Als hij een film wilt maken over S/A dan gaat hij maar daar lekker wonen in S/A
Als je een film wilt maken over de KORAN waarin je hem mogelijk gaat verbranden is dit een pure provocatie en wij Moslims mogen dat niet accepteren van een vertegenwoordiger van NL.
dit is net als de holocaust in twijfel trekken waarin je pure provocatie zoekt met de nabestaanden
Jij maakt een vergelijking die helemaal nergens over gaat. De Holocaust-kwestie gaat niet over de Joodse religie, maar gaat over stelselmatige Jodenvervolging door Nazi-Duitsland. Jij gaat dat vergelijken met de kritiek vanuit het westen de islam; een religie in delen van Afrika en Azië, die door zijn aanwezigheid in Europa voor veel spanningen zorgt.

Ik ben hier niet om het voor de Joden of hun religie op te nemen, maar in het geval van de Holocaust waren de Joden slachtoffer. Zoals ook de geëxecuteerde minderjarigen in Iran slachtoffer zijn van een bepaald bewind. Dat bewind is waar de kritiek om draait. Dat Wilders in zijn film een Koran gaat verbranden, is pure speculatie. Ik zou een dergelijke actie afkeuren.

Ik zie je hier hoog opgeven over één of andere Nederlandse politicus die mogelijk een Koran gaat verbranden, met teksten als "Moslims mogen dit niet accepteren". Met geen woord spreek je over wat er in landen als Iran en Saoedi-Arabië gebeurt. Nogmaals: DAAR zou je woede zich eens op moeten richten.

Mij is inmiddels wel duidelijk geworden dat in het moslim-woordenboek één woord niet voorkomt: zelfkritiek.
pi_56388910
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders brengt leugens over de Koran ... hij heeft zelf gezegd dat ie mogelijk de koran gaat verbranden , overigens heeft hij wel gezegd dat, dat tot zijn optie behoort

Jij snapt nog steeds niet dat dit een rampzalig zal zijn voor Nederland en een rampzalige provocatie zal zijn jegens de Islaam en de 1.5 miljard moslims.
Leugens over de koran is natuurlijk niet hetzelfde als de koran verbranden.

Daarnaast kan ik me wel goed voorstellen dat je je als moslim vernederd voelt over de opvattingen die Geert mogelijk in zijn film naar voren brengt. Daarom is het wel van belang om daar vreedzaam tegenin te gaan en te laten zien dat Geert geen gelijk heeft. Wanneer er massale rellen uitbreken bewijst dat in de ogen van Geert Wilders en zijn aanhangers alleen maar hun gelijk.
pi_56389023
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij maakt een vergelijking die helemaal nergens over gaat. De Holocaust-kwestie gaat niet over de Joodse religie, maar gaat over stelselmatige Jodenvervolging door Nazi-Duitsland. Jij gaat dat vergelijken met de kritiek vanuit het westen de islam; een religie in delen van Afrika en Azië, die door zijn aanwezigheid in Europa voor veel spanningen zorgt.

Ik ben hier niet om het voor de Joden of hun religie op te nemen, maar in het geval van de Holocaust waren de Joden slachtoffer. Zoals ook de geëxecuteerde minderjarigen in Iran slachtoffer zijn van een bepaald bewind. Dat bewind is waar de kritiek om draait. Dat Wilders in zijn film een Koran gaat verbranden, is pure speculatie. Ik zou een dergelijke actie afkeuren.

Ik zie je hier hoog opgeven over één of andere Nederlandse politicus die mogelijk een Koran gaat verbranden, met teksten als "Moslims mogen dit niet accepteren". Met geen woord spreek je over wat er in landen als Iran en Saoedi-Arabië gebeurt. Nogmaals: DAAR zou je woede zich eens op moeten richten.

Mij is inmiddels wel duidelijk geworden dat in het moslim-woordenboek één woord niet voorkomt: zelfkritiek.
We zijn niet in Iran maar in Nederland. als je je woede wilt uiten ga je maar naar Iran.

Je begrijpt me helemaal niet. Jij vindt provocatie die rampzalig is kunnen tegen de Moslims maar tegen de Joden vind je dat niet kunnen..

je begrijpt niet als ik een film ga maken over de holocaust dat er mensen zijn die gekwetst worden .. dat het ook hetzelfde geldt voor de Moslims die gekwetst worden in de film van Wilders
pi_56389042
terugverbrandprofeet
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56389058
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:35 schreef FreedonNadd het volgende:
Daarnaast kan ik me wel goed voorstellen dat je je als moslim vernederd voelt over de opvattingen die Geert mogelijk in zijn film naar voren brengt. Daarom is het wel van belang om daar vreedzaam tegenin te gaan en te laten zien dat Geert geen gelijk heeft. Wanneer er massale rellen uitbreken bewijst dat in de ogen van Geert Wilders en zijn aanhangers alleen maar hun gelijk.
Ik begin steeds meer te betwijfelen of de film wel zo bol zal staan van de opvattingen. Het lijkt er sterk op dat Wilders gewoon een serie misstanden aan de kaak gaat stellen die uit naam van de islam worden gepleegd. In een land als Saoedi-Arabië kunnen meisjes bijvoorbeeld al vanaf 9-jarige leeftijd de doodstraf krijgen. Als Wilders dergelijke zaken aan de kaak stelt, heeft hij WEL gelijk. Als hij daarbij ook de aan islam refereert, heeft hij ook gelijk. Het zijn namelijk moslims die deze mensenrechten schenden, het is islam-wetgeving en het zijn ook moslims in andere landen (zoals Nederland) die dergelijke kritiek wegwimpelen en meteen over 'provocatie' spreken.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:41:06 #10
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_56389076
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Waar heeft hij gezegd dat hij leugens gaat verspreiden dan? Voor zover ik weet gaat hij alleen maar aantonen wat er allemaal uit naam van de Koran wordt gedaan. Hij zal dus feiten presenteren. Als hij het bij feiten blijft en de moslimgemeenschap neemt er aanstoot aan dan is dat niet Wilders izjn schuld. Hij heeft het dan alleen maar verzameld en op een rijtje gezet.
pi_56389108
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:41 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Waar heeft hij gezegd dat hij leugens gaat verspreiden dan? Voor zover ik weet gaat hij alleen maar aantonen wat er allemaal uit naam van de Koran wordt gedaan. Hij zal dus feiten presenteren. Als hij het bij feiten blijft en de moslimgemeenschap neemt er aanstoot aan dan is dat niet Wilders izjn schuld. Hij heeft het dan alleen maar verzameld en op een rijtje gezet.
Nou het is zijn schuld als er doden vallen
Want hij maakt een rampzalige provocatie
pi_56389132
Waarom bezoekt Wilders elke week de ISRAELISCHE AMBASSADE
of waarom gaat Wilders afgelopen maand op werkbezoek in Israel

Kijk hier een paar citaten uit de Talmoed

"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier."
Coschen hamischpat 405

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."
Jalkut Rubeni gadol 12b
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:43:37 #13
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_56389146
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou het is zijn schuld als er doden vallen
Want hij maakt een rampzalige provocatie
kom dan iig met een argument
Omdat iemand provoceert is geweld toegestaan? Dat is hetzelfde als zeggen dat zinloos geweld door een verkeerde blik is toegestaan.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:44:02 #14
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_56389158
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef Meki het volgende:

[..]

We zijn niet in Iran maar in Nederland. als je je woede wilt uiten ga je maar naar Iran.

Je begrijpt me helemaal niet. Jij vindt provocatie die rampzalig is kunnen tegen de Moslims maar tegen de Joden vind je dat niet kunnen..

je begrijpt niet als ik een film ga maken over de holocaust dat er mensen zijn die gekwetst worden .. dat het ook hetzelfde geldt voor de Moslims die gekwetst worden in de film van Wilders
Die vergelijking is echt debiel te noemen.

Een film over de holocaust is heel wat anders dan een film over de Islam.
Als Wilders een film wil maken over het boek van het Jodendom (TeNaCH), dan mag dat toch ook ?

Er wordt in de naam van Allah (en dus door de Koran) heel veel wat niet door de beugel kan.

Maar nee, omdat het moslims betreft, mag het weer niet, omdat die nogal lange tenen hebben, en meteen bommen gaan gooien.
Kill the fish.
pi_56389177
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef Meki het volgende:
Je begrijpt me helemaal niet. Jij vindt provocatie die rampzalig is kunnen tegen de Moslims maar tegen de Joden vind je dat niet kunnen.. je begrijpt niet als ik een film ga maken over de holocaust dat er mensen zijn die gekwetst worden .. dat het ook hetzelfde geldt voor de Moslims die gekwetst worden in de film van Wilders
Ik begrijp je donders goed. Ik heb namelijk allang door dat zelfkritiek jou (net zoals vele mede-moslims) volkomen vreemd is. Waarom wil je überhaupt over Joden praten? Die hebben helemaal niks met deze film te maken. Het frappante is nog wel dat je je kennelijk WEL gekwetst voelt door een film van Wilders (waarvan je de precieze inhoud nog niet eens kent), maar dat jij als moslim kennelijk NIET wordt gekwetst door de barbaarse praktijken die in Iran en Saoedi-Arabië worden uitgevoerd in naam van de islam. Ik heb er al drie keer op gewezen en in je antwoord heb je er al 3 keer niet op gereageerd.

Vertel me eens wat je ervan vindt, Meki. Wat vind jij als moslim ervan dat er in moslim-landen minderjarigen worden geëxecuteerd op basis van islamitische wetgeving? Is dit wat de koran voorschrijft? Of kom je nu weer met zo'n flauw verweer als 'dat zijn geen moslims' ?
pi_56389215
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:43 schreef Meki het volgende:

Coschen hamischpat 405

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."
Jalkut Rubeni gadol 12b
Ik zou zeggen, maak een film Meki.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:45:50 #17
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_56389220
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:43 schreef Meki het volgende:

Coschen hamischpat 405

Jalkut Rubeni gadol 12b
Komt nou niet met die loze citaten u, want dat is onzin.

Ten eerste gaat het daar helemaal niet over, en ten tweede, als we citaten uit de Koran hier neer zouden zetten (die nog veel erger/extremer/lachwekkender zijn als dat gezever in de Talmoed), dan zou je waarschijnlijk zeggen dat je ze niet zo letterlijk moet nemen of iets dergelijks.
Kill the fish.
pi_56389223
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:44 schreef SuperShark het volgende:

[..]

Die vergelijking is echt debiel te noemen.

Een film over de holocaust is heel wat anders dan een film over de Islam.
Als Wilders een film wil maken over het boek van het Jodendom (TeNaCH), dan mag dat toch ook ?

Er wordt in de naam van Allah (en dus door de Koran) heel veel wat niet door de beugel kan.

Maar nee, omdat het moslims betreft, mag het weer niet, omdat die nogal lange tenen hebben, en meteen bommen gaan gooien.
Wat wordt dan in de naam van Allah gedaan
dat is dus de leugens van Wilders wat jij gelijk gelooft

Jij gelooft alles wat er maar is over de ISLAAM
pi_56389240
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:45 schreef SuperShark het volgende:

[..]

Komt nou niet met die loze citaten u, want dat is onzin.

Ten eerste gaat het daar helemaal niet over, en ten tweede, als we citaten uit de Koran hier neer zouden zetten (die nog veel erger/extremer/lachwekkender zijn als dat gezever in de Talmoed), dan zou je waarschijnlijk zeggen dat je ze niet zo letterlijk moet nemen of iets dergelijks.
Onzin ... ik wist het wel dat je dat zou zeggen
dat is nou de Talmoed waar Wilders zich uitoefent

Waarom is dat onzin ??
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:47:33 #20
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_56389260
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Haha, jij kijkt nooit TV?

Ik zie hele kudde's Islamieten elkaar afmaken onder luid geschreeuw van "Allah hoe akbar". Als dat niet in de naam van Allah is, dan weet ik het ook niet meer.
Kill the fish.
pi_56389282
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik begrijp je donders goed. Ik heb namelijk allang door dat zelfkritiek jou (net zoals vele mede-moslims) volkomen vreemd is. Waarom wil je überhaupt over Joden praten? Die hebben helemaal niks met deze film te maken. Het frappante is nog wel dat je je kennelijk WEL gekwetst voelt door een film van Wilders (waarvan je de precieze inhoud nog niet eens kent), maar dat jij als moslim kennelijk NIET wordt gekwetst door de barbaarse praktijken die in Iran en Saoedi-Arabië worden uitgevoerd in naam van de islam. Ik heb er al drie keer op gewezen en in je antwoord heb je er al 3 keer niet op gereageerd.

Vertel me eens wat je ervan vindt, Meki. Wat vind jij als moslim ervan dat er in moslim-landen minderjarigen worden geëxecuteerd op basis van islamitische wetgeving? Is dit wat de koran voorschrijft? Of kom je nu weer met zo'n flauw verweer als 'dat zijn geen moslims' ?
Kun jij me zeggen dan waarom Wilders elke week een bezoek brengt aan Israelische ambassade ??. Waarom krijgt hij geld en steun vanuit die hoek.

Waarom zegt hij niks over de Talmoed.

We zijn niet in Iran of die landen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:48:23 #22
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_56389290
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Onzin ... ik wist het wel dat je dat zou zeggen
dat is nou de Talmoed waar Wilders zich uitoefent

Waarom is dat onzin ??
Lees je wel wat ik typ (inhoud), of pak je het eerste het beste woordje eruit waar je op kan reageren (onzin) ?
Kill the fish.
pi_56389305
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:47 schreef SuperShark het volgende:

[..]

Haha, jij kijkt nooit TV?

Ik zie hele kudde's Islamieten elkaar afmaken onder luid geschreeuw van "Allah hoe akbar". Als dat niet in de naam van Allah is, dan weet ik het ook niet meer.

Dus als er paar mensen dat zeggen geloof je dat gelijk,
je bent een zwakke jongen die zwakke opmerkingen gelooft van Wilders
pi_56389318
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:48 schreef SuperShark het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik typ (inhoud), of pak je het eerste het beste woordje eruit waar je op kan reageren (onzin) ?
Wat vind je van die uitspraken wat er daar in staat
pi_56389319
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Terroristen laten zichzelf exploderen en zeggen Alaho Akbar
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')