abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56223674
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Kan onze cultuur, een dood, onpersoonlijk iets, niet beledigd worden dan?

-edit- en iemand anders maakt maar eventueel een deel 4 aan .
Nee, net zo min dat je een boom kan beledigen.
pi_56223700
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee, net zo min dat je een boom kan beledigen.
Kun je wel, maar het effect is noppes nada njente
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:08:15 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_56223819
Gaat lekker snel die topics zo

Maar wachten totdat de film uit is lijkt me beter , iedereen roept maar wat (Meki ) over die film , maar niemand heeft 'm nog gezien.

tevens tvp
Ik ben inmiddels overleden
pi_56223951
En ja, Gia, het westen is bijna TOTAAL afhankelijk van Islamitische landen, wat denk je dat er in de jaren '70 2x gebeurde, welke een immense invloed had op ons dagelijks leven?

Nederland is meer afhankelijk van Iran dan vica versa.

Desalniettemin vind ik ook dat die film er gewoon moet komen, omdat Wilders er anders te makkelijk van af komt.

IMO zijn er 3 opties wat betreft z'n film:

-Of hij komt er niet
-Of het gaat over alle commotie die er over z'n film was (om te laten zien hoe erg 'de islam de wereld in de greep heeft', terwijl het eigenlijk meer laat zien hoe erg Wilders de politiek en Nederland gijzelt)
-Of het is een of ander lousy promotie filmpje die onthoofde christenen laat zien ofzo..
pi_56224092
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:12 schreef Xith het volgende:
En ja, Gia, het westen is bijna TOTAAL afhankelijk van Islamitische landen, wat denk je dat er in de jaren '70 2x gebeurde, welke een immense invloed had op ons dagelijks leven?
Andersom zijn die inkomsten niet onbelangrijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56224285
quote:

Desalniettemin vind ik ook dat die film er gewoon moet komen, omdat Wilders er anders te makkelijk van af komt.

IMO zijn er 3 opties wat betreft z'n film:

-Of hij komt er niet
-Of het gaat over alle commotie die er over z'n film was (om te laten zien hoe erg 'de islam de wereld in de greep heeft', terwijl het eigenlijk meer laat zien hoe erg Wilders de politiek en Nederland gijzelt)
-Of het is een of ander lousy promotie filmpje die onthoofde christenen laat zien ofzo..
Vooroordeel druipt er vanaf terwijl je de film nog niet eens gezien hebt. Maargoed, het is van Wilders en wordt al bij voorbaat afgeschoten.
pi_56224330
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Andersom zijn die inkomsten niet onbelangrijk.
De arabische landen inclus Iran hebben genoeg reserves om het lang uit te houden (welke ze helemaal niet nodig zullen hebben omdat zo'n 'boy-cot' alleen vanuit nederland komt, de rest van de westerse/aziatische wereld heeft liever olie dan dat ze een blond varkentje in bescherming nemen). Iran leeft al tijden onder een boy-cot vanuit de USA maar nog steeds is de bevolking relatief rijk; ze hebben de meeste 'westerse' consumenten mogelijkheden zoals bioscopen / ADSL / mp3 spelers etc. Als er een klein landje bij komt zullen ze het echt niet veel erger krijgen hoor.

De arabische landen samen hadden iets van 3000 miljard vrij te besteden, wat ze nu in Amerikaanse bedrijven pompen om er macht bij te krijgen. (*die 3000 miljard is een ruwe schatting van een artiekel uit De Pers van vandaag, er stond een lijstje met 10 landen ofzo awar een klein mini staatje als Qatar al 800 miljard vrij had om te investeren waar ze wilden).
pi_56224365
quote:

Vertel.
pi_56224381
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:22 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vooroordeel druipt er vanaf terwijl je de film nog niet eens gezien hebt. Maargoed, het is van Wilders en wordt al bij voorbaat afgeschoten.
Mijn vooroordeel over dat ik denk dat Wilders geen film met diepgang zal presenteren wel ja, deze is tot stand gekomenen nadat ik Wilders na 3 jaar nog steeds geen discussie met diepgang heb horen voeren.

Maar volgens jou politieke stroming zijn vooroordelen toch niet slecht?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:27:02 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56224412
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:22 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik hoef de film niet te zien om te weten dat Geert Wilders een oproerkraaier is en een onruststoker. Hij is net zo radicaal bezig als een moslimfundamentalist.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_56224551
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:24 schreef Xith het volgende:

[..]

De arabische landen inclus Iran hebben genoeg reserves om het lang uit te houden (welke ze helemaal niet nodig zullen hebben omdat zo'n 'boy-cot' alleen vanuit nederland komt, de rest van de westerse/aziatische wereld heeft liever olie dan dat ze een blond varkentje in bescherming nemen). Iran leeft al tijden onder een boy-cot vanuit de USA maar nog steeds is de bevolking relatief rijk; ze hebben de meeste 'westerse' consumenten mogelijkheden zoals bioscopen / ADSL / mp3 spelers etc. Als er een klein landje bij komt zullen ze het echt niet veel erger krijgen hoor.

De arabische landen samen hadden iets van 3000 miljard vrij te besteden, wat ze nu in Amerikaanse bedrijven pompen om er macht bij te krijgen. (*die 3000 miljard is een ruwe schatting van een artiekel uit De Pers van vandaag, er stond een lijstje met 10 landen ofzo awar een klein mini staatje als Qatar al 800 miljard vrij had om te investeren waar ze wilden).
De meeste olierijke Arabische landen hebben economieën die grotendeels of bijna volledig op de olie-inkomsten of andere natuurlijke grondstoffen draaien.
pi_56224717
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Vertel.
Nederland importeerde vorig jaar voor ¤ 2,1 miljard goederen uit Iran, voornamelijk olie en gas.
Nederland exporteerde vorig jaar voor ¤ 0,7 miljard naar Iran.
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=866423

Verder kan Iran z'n olie makkelijk naar een ander land sturen, vraag genoeg - terwijl het aanbod slinkt.

Aan de andere kant kan Nederland zijn export middelen niet zomaar naar een ander land sturen, Nederland exporteert immers bijna geen goederen die bijna nergens anders verkrijgbaar zijn, vanuit bijvoorbeeld duitsland of Belgie... of China...

Dan zal je waarschijnlijk zeggen "de olie die we dan tekort komen nadat we Iran gaan boy-cotten halen we wel uit een ander land", maar omdat de aanbod van olie nu al zo strak zit is dat erg moeilijk/kostbaar. Als we 5% meer olie willen krijgen uit Saudi-Arabie betekent dat dat Belgie bijv. 5% minder olie zal krijgen, dus zullen zij ook hoger gaan bieden...
pi_56224822
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De meeste olierijke Arabische landen hebben economieën die grotendeels of bijna volledig op de olie-inkomsten of andere natuurlijke grondstoffen draaien.
Interessant, interessant... ( en nu? )

---

Wat je waarschijnlijk nog niet ziet is dat de Arabische landen deze enorme inkomsten gebruiken om in andere gebieden meer amcht te krijgen. Arabische landen/staatsbedrijven nemen en masse Amerikaanse financiele organizaties over - het gaat hier niet om een miljardje hier, miljoentje daar... een ministaat als Qatar heeft al 600-800 miljard vrij te besteden (*volgens De Pers die ik vanochtend las en nu weer vaag herriner, dus houd me er niet aan vast, al kan ik het wel opzoeken maar dat kost tijd)
pi_56224943
TEHERAN - Een Iraanse parlementariër heeft de Nederlandse regering maandag gewaarschuwd over de anti-islamfilm van Geert Wilders. Als Den Haag de vertoning niet voorkomt, zal het Iraanse parlement de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen.

Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA maandag. Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot ,,uitgebreide negatieve reacties'' van moslims over de hele wereld.
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_56225062
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:45 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
TEHERAN - Een Iraanse parlementariër heeft de Nederlandse regering maandag gewaarschuwd over de anti-islamfilm van Geert Wilders. Als Den Haag de vertoning niet voorkomt, zal het Iraanse parlement de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen.

Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA maandag. Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot ,,uitgebreide negatieve reacties'' van moslims over de hele wereld.

Vreemd dat als Nederlanders negatief doen over Moslims, dat Moslims negatief gaan doen over Nederland....had ik nou niet verwacht!
pi_56225107
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:39 schreef Xith het volgende:

[..]

Interessant, interessant... ( en nu? )
Dat van diversifiëring van de economie geen sprake is en exportcijfers en handelsoverschotten an sich dus niet zaligmakend is.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:51:56 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56225148
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vreemd dat als Nederlanders negatief doen over Moslims, dat Moslims negatief gaan doen over Nederland....had ik nou niet verwacht!
Iran is niet representatief voor de hele moslimwereld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_56225258
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:36 schreef Xith het volgende:

[..]

Nederland importeerde vorig jaar voor ¤ 2,1 miljard goederen uit Iran, voornamelijk olie en gas.
Nederland exporteerde vorig jaar voor ¤ 0,7 miljard naar Iran.
Op een totaal van ruim ¤ 200 miljard import is 'afhankelijk' een hyperbool.
pi_56225410
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Iran is niet representatief voor de hele moslimwereld.

De hele moslimwereld bestaat sowieso niet....dat is net zoiets zeggen dat er een Christenwereld zou zijn en dat de SGP representatief zou zijn voor alle christenen, maar och....wie let er in de hedendaagse kretologie-wereld nog op nuanaces. :/
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:09:46 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56225705
Gunstig is dat olie steeds schaarser wordt. En duurder. Het zal ons dwingen naar andere vormen van energie te zoeken. Wat ons minder afhankelijk maakt van het midden oosten. En op langer termijn vanzelf tot de val van enkele verderfelijke regimes zal leiden.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:25:58 #22
3542 Gia
User under construction
pi_56226167
quote:
Pffft, ik heb effe in je profiel gekeken. Je bent van 87? Je hebt dat helemaal niet meegemaakt, dus wat weet jij daar nou van af.

Oliecrisis was leuk. Autoloze zondagen, rolschaatsen op de grote geasfalteerde wegen. Geweldig van genoten.

Kom op, dan halen we onze olie toch gewoon via Duitsland of België binnen. Denk je dat die ons niet zullen helpen? Die zijn ook voor vrijheid van meningsuiting, hoor.
pi_56226263
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op een totaal van ruim ¤ 200 miljard import is 'afhankelijk' een hyperbool.
Ik snap dat je express bezig bent met zo kort mogelijke posts te schrijven. Ik doe daar nu niet aan dus ik schrijf lekker door !

1) Ik zei niet dan NL totaal afhankelijk is van iran, ik zei dat NL meer afhankelijk is van Iran dan iran van NL.

2) Verder is het gewoon dom om de totale import van goederen in deze discussie te gebruiken. Dit omdat het bij Iran puur om ruwe olie gaat (en misschien nog een olijfje hier en daar). Nederland is totaal afhankelijk van olie, welke vooral uit het Midden Oosten komt. Dat we ook cornflakes importeren betekent niet dat het een ramp is als deze niet meer komt, dan houden we het wel bij Brinta. Als er geen olie meer komt betekent dat wel een ramp voor Nederland (zie begin en eind jaren 70).

Nu weet ik dat 5% van onze olie uit Iran komt, klinkt misschien ook weinig voor jou, maar (nogmaals, je wilt er denk ik niet op in gaan?) door de kleine aanbod valt deze 5% moeilijk te compenseren, en we zullen veel meer moeten gaan betalen. Dit in tegenstelling tot Iran, welke gewoon hetzelfde bedrag aan inkomsten krijgt; iedereen staat te springen om wat meer olie en nederland is toch maar een klein stukje van de wereld.

Als je verder nog wilt praten over of NL meer afhankelijk is van Iran dan vice versa dan moet je het eens proberen met een post die groter is dan 1 zin, aub.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:31:48 #24
3542 Gia
User under construction
pi_56226332
Ik kan zo in België gaan tanken.
pi_56226435
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Pffft, ik heb effe in je profiel gekeken. Je bent van 87? Je hebt dat helemaal niet meegemaakt, dus wat weet jij daar nou van af.

Oliecrisis was leuk. Autoloze zondagen, rolschaatsen op de grote geasfalteerde wegen. Geweldig van genoten.
En jij was, gezien je post, een kleutertje die het allemaal wel leuk vond dat de snelweg oppeens zo leeg was (en dat de economie plat lag en liet zien dat ze compleet afhankelijk waren van de olie aanbieders ging langs je heen, want jij mocht mooi op de snelweg skaten!)

Ik heb het gemist ja, maar er is ook nog zoiets als onderwijs. Ik heb de Eerste Wereld oorlog ook gemist maar dat betekent niet dat ik er niet over kan praten.
quote:
Kom op, dan halen we onze olie toch gewoon via Duitsland of België binnen. Denk je dat die ons niet zullen helpen? Die zijn ook voor vrijheid van meningsuiting, hoor.
Ik zeg ook nergens dat dit niet kan, maar ook jij snapt dat dit heel, heel erg duur gaat worden, want belgie zal meer brandstof moeten vragen, en door de enorm strakke aanbod van olie betekent dit dat ze zullen moeten gaan opbieden tegen andere westerse landen, die ook weer hoger gaan bieden omdat ze de olie ook echt nodig hebben.

Verder geloof ik dat Duitsland meer geeft om Olie dan om een geblondeerd persoontje met overgewicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')