Hier verder.quote:Koranfilm Wilders #03 : Kabinet bereidt zich voor. Koranfilm Wilders #02 : Kabinet bereidt zich voor. Koranfilm Wilders #01: Kabinet bereidt zich voor. 'Wilders trapt moslims op het hart' Moefti waarschuwt Wilders over zijn filmproject Politie arresteert anti-Wilders-activisten Wilders praat met NOVA over Koran-film Kritiek op voorgenomen film Wilders over de Koran (deel 3) Willders film: Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste (deel 2) Wilders: The Movie (deel 1)
Nee, net zo min dat je een boom kan beledigen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kan onze cultuur, een dood, onpersoonlijk iets, niet beledigd worden dan?
-edit- en iemand anders maakt maar eventueel een deel 4 aan.
Kun je wel, maar het effect is noppes nada njentequote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee, net zo min dat je een boom kan beledigen.
Andersom zijn die inkomsten niet onbelangrijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:12 schreef Xith het volgende:
En ja, Gia, het westen is bijna TOTAAL afhankelijk van Islamitische landen, wat denk je dat er in de jaren '70 2x gebeurde, welke een immense invloed had op ons dagelijks leven?
Vooroordeel druipt er vanaf terwijl je de film nog niet eens gezien hebt. Maargoed, het is van Wilders en wordt al bij voorbaat afgeschoten.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:12 schreef Xith het volgende:
En ja, Gia, het westen is bijna TOTAAL afhankelijk van Islamitische landen, wat denk je dat er in de jaren '70 2x gebeurde, welke een immense invloed had op ons dagelijks leven?
Nederland is meer afhankelijk van Iran dan vica versa.
Desalniettemin vind ik ook dat die film er gewoon moet komen, omdat Wilders er anders te makkelijk van af komt.
IMO zijn er 3 opties wat betreft z'n film:
-Of hij komt er niet
-Of het gaat over alle commotie die er over z'n film was (om te laten zien hoe erg 'de islam de wereld in de greep heeft', terwijl het eigenlijk meer laat zien hoe erg Wilders de politiek en Nederland gijzelt)
-Of het is een of ander lousy promotie filmpje die onthoofde christenen laat zien ofzo..
De arabische landen inclus Iran hebben genoeg reserves om het lang uit te houden (welke ze helemaal niet nodig zullen hebben omdat zo'n 'boy-cot' alleen vanuit nederland komt, de rest van de westerse/aziatische wereld heeft liever olie dan dat ze een blond varkentje in bescherming nemen). Iran leeft al tijden onder een boy-cot vanuit de USA maar nog steeds is de bevolking relatief rijk; ze hebben de meeste 'westerse' consumenten mogelijkheden zoals bioscopen / ADSL / mp3 spelers etc. Als er een klein landje bij komt zullen ze het echt niet veel erger krijgen hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Andersom zijn die inkomsten niet onbelangrijk.
Vertel.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:12 schreef Xith het volgende:
Nederland is meer afhankelijk van Iran dan vica versa.
Mijn vooroordeel over dat ik denk dat Wilders geen film met diepgang zal presenteren wel ja, deze is tot stand gekomenen nadat ik Wilders na 3 jaar nog steeds geen discussie met diepgang heb horen voeren.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vooroordeel druipt er vanaf terwijl je de film nog niet eens gezien hebt. Maargoed, het is van Wilders en wordt al bij voorbaat afgeschoten.
Ik hoef de film niet te zien om te weten dat Geert Wilders een oproerkraaier is en een onruststoker. Hij is net zo radicaal bezig als een moslimfundamentalist.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vooroordeel druipt er vanaf terwijl je de film nog niet eens gezien hebt. Maargoed, het is van Wilders en wordt al bij voorbaat afgeschoten.
De meeste olierijke Arabische landen hebben economieën die grotendeels of bijna volledig op de olie-inkomsten of andere natuurlijke grondstoffen draaien.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:24 schreef Xith het volgende:
[..]
De arabische landen inclus Iran hebben genoeg reserves om het lang uit te houden (welke ze helemaal niet nodig zullen hebben omdat zo'n 'boy-cot' alleen vanuit nederland komt, de rest van de westerse/aziatische wereld heeft liever olie dan dat ze een blond varkentje in bescherming nemen). Iran leeft al tijden onder een boy-cot vanuit de USA maar nog steeds is de bevolking relatief rijk; ze hebben de meeste 'westerse' consumenten mogelijkheden zoals bioscopen / ADSL / mp3 spelers etc. Als er een klein landje bij komt zullen ze het echt niet veel erger krijgen hoor.
De arabische landen samen hadden iets van 3000 miljard vrij te besteden, wat ze nu in Amerikaanse bedrijven pompen om er macht bij te krijgen. (*die 3000 miljard is een ruwe schatting van een artiekel uit De Pers van vandaag, er stond een lijstje met 10 landen ofzo awar een klein mini staatje als Qatar al 800 miljard vrij had om te investeren waar ze wilden).
Nederland importeerde vorig jaar voor ¤ 2,1 miljard goederen uit Iran, voornamelijk olie en gas.quote:
Interessant, interessant... ( en nu? )quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De meeste olierijke Arabische landen hebben economieën die grotendeels of bijna volledig op de olie-inkomsten of andere natuurlijke grondstoffen draaien.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:45 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
TEHERAN - Een Iraanse parlementariër heeft de Nederlandse regering maandag gewaarschuwd over de anti-islamfilm van Geert Wilders. Als Den Haag de vertoning niet voorkomt, zal het Iraanse parlement de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen.
Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA maandag. Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot ,,uitgebreide negatieve reacties'' van moslims over de hele wereld.
Dat van diversifiëring van de economie geen sprake is en exportcijfers en handelsoverschotten an sich dus niet zaligmakend is.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:39 schreef Xith het volgende:
[..]
Interessant, interessant... ( en nu? )
Iran is niet representatief voor de hele moslimwereld.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vreemd dat als Nederlanders negatief doen over Moslims, dat Moslims negatief gaan doen over Nederland....had ik nou niet verwacht!
Op een totaal van ruim ¤ 200 miljard import is 'afhankelijk' een hyperbool.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:36 schreef Xith het volgende:
[..]
Nederland importeerde vorig jaar voor ¤ 2,1 miljard goederen uit Iran, voornamelijk olie en gas.
Nederland exporteerde vorig jaar voor ¤ 0,7 miljard naar Iran.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Iran is niet representatief voor de hele moslimwereld.
Pffft, ik heb effe in je profiel gekeken. Je bent van 87? Je hebt dat helemaal niet meegemaakt, dus wat weet jij daar nou van af.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:12 schreef Xith het volgende:
Ik snap dat je express bezig bent met zo kort mogelijke posts te schrijven. Ik doe daar nu niet aan dus ik schrijf lekker door !quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Op een totaal van ruim ¤ 200 miljard import is 'afhankelijk' een hyperbool.
En jij was, gezien je post, een kleutertje die het allemaal wel leuk vond dat de snelweg oppeens zo leeg was (en dat de economie plat lag en liet zien dat ze compleet afhankelijk waren van de olie aanbieders ging langs je heen, want jij mocht mooi op de snelweg skaten!)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Pffft, ik heb effe in je profiel gekeken. Je bent van 87? Je hebt dat helemaal niet meegemaakt, dus wat weet jij daar nou van af.
Oliecrisis was leuk. Autoloze zondagen, rolschaatsen op de grote geasfalteerde wegen. Geweldig van genoten.
Ik zeg ook nergens dat dit niet kan, maar ook jij snapt dat dit heel, heel erg duur gaat worden, want belgie zal meer brandstof moeten vragen, en door de enorm strakke aanbod van olie betekent dit dat ze zullen moeten gaan opbieden tegen andere westerse landen, die ook weer hoger gaan bieden omdat ze de olie ook echt nodig hebben.quote:Kom op, dan halen we onze olie toch gewoon via Duitsland of België binnen. Denk je dat die ons niet zullen helpen? Die zijn ook voor vrijheid van meningsuiting, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |