abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56223674
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Kan onze cultuur, een dood, onpersoonlijk iets, niet beledigd worden dan?

-edit- en iemand anders maakt maar eventueel een deel 4 aan .
Nee, net zo min dat je een boom kan beledigen.
pi_56223700
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee, net zo min dat je een boom kan beledigen.
Kun je wel, maar het effect is noppes nada njente
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:08:15 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_56223819
Gaat lekker snel die topics zo

Maar wachten totdat de film uit is lijkt me beter , iedereen roept maar wat (Meki ) over die film , maar niemand heeft 'm nog gezien.

tevens tvp
Ik ben inmiddels overleden
pi_56223951
En ja, Gia, het westen is bijna TOTAAL afhankelijk van Islamitische landen, wat denk je dat er in de jaren '70 2x gebeurde, welke een immense invloed had op ons dagelijks leven?

Nederland is meer afhankelijk van Iran dan vica versa.

Desalniettemin vind ik ook dat die film er gewoon moet komen, omdat Wilders er anders te makkelijk van af komt.

IMO zijn er 3 opties wat betreft z'n film:

-Of hij komt er niet
-Of het gaat over alle commotie die er over z'n film was (om te laten zien hoe erg 'de islam de wereld in de greep heeft', terwijl het eigenlijk meer laat zien hoe erg Wilders de politiek en Nederland gijzelt)
-Of het is een of ander lousy promotie filmpje die onthoofde christenen laat zien ofzo..
pi_56224092
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:12 schreef Xith het volgende:
En ja, Gia, het westen is bijna TOTAAL afhankelijk van Islamitische landen, wat denk je dat er in de jaren '70 2x gebeurde, welke een immense invloed had op ons dagelijks leven?
Andersom zijn die inkomsten niet onbelangrijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56224285
quote:

Desalniettemin vind ik ook dat die film er gewoon moet komen, omdat Wilders er anders te makkelijk van af komt.

IMO zijn er 3 opties wat betreft z'n film:

-Of hij komt er niet
-Of het gaat over alle commotie die er over z'n film was (om te laten zien hoe erg 'de islam de wereld in de greep heeft', terwijl het eigenlijk meer laat zien hoe erg Wilders de politiek en Nederland gijzelt)
-Of het is een of ander lousy promotie filmpje die onthoofde christenen laat zien ofzo..
Vooroordeel druipt er vanaf terwijl je de film nog niet eens gezien hebt. Maargoed, het is van Wilders en wordt al bij voorbaat afgeschoten.
pi_56224330
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Andersom zijn die inkomsten niet onbelangrijk.
De arabische landen inclus Iran hebben genoeg reserves om het lang uit te houden (welke ze helemaal niet nodig zullen hebben omdat zo'n 'boy-cot' alleen vanuit nederland komt, de rest van de westerse/aziatische wereld heeft liever olie dan dat ze een blond varkentje in bescherming nemen). Iran leeft al tijden onder een boy-cot vanuit de USA maar nog steeds is de bevolking relatief rijk; ze hebben de meeste 'westerse' consumenten mogelijkheden zoals bioscopen / ADSL / mp3 spelers etc. Als er een klein landje bij komt zullen ze het echt niet veel erger krijgen hoor.

De arabische landen samen hadden iets van 3000 miljard vrij te besteden, wat ze nu in Amerikaanse bedrijven pompen om er macht bij te krijgen. (*die 3000 miljard is een ruwe schatting van een artiekel uit De Pers van vandaag, er stond een lijstje met 10 landen ofzo awar een klein mini staatje als Qatar al 800 miljard vrij had om te investeren waar ze wilden).
pi_56224365
quote:

Vertel.
pi_56224381
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:22 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vooroordeel druipt er vanaf terwijl je de film nog niet eens gezien hebt. Maargoed, het is van Wilders en wordt al bij voorbaat afgeschoten.
Mijn vooroordeel over dat ik denk dat Wilders geen film met diepgang zal presenteren wel ja, deze is tot stand gekomenen nadat ik Wilders na 3 jaar nog steeds geen discussie met diepgang heb horen voeren.

Maar volgens jou politieke stroming zijn vooroordelen toch niet slecht?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:27:02 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56224412
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:22 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik hoef de film niet te zien om te weten dat Geert Wilders een oproerkraaier is en een onruststoker. Hij is net zo radicaal bezig als een moslimfundamentalist.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_56224551
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:24 schreef Xith het volgende:

[..]

De arabische landen inclus Iran hebben genoeg reserves om het lang uit te houden (welke ze helemaal niet nodig zullen hebben omdat zo'n 'boy-cot' alleen vanuit nederland komt, de rest van de westerse/aziatische wereld heeft liever olie dan dat ze een blond varkentje in bescherming nemen). Iran leeft al tijden onder een boy-cot vanuit de USA maar nog steeds is de bevolking relatief rijk; ze hebben de meeste 'westerse' consumenten mogelijkheden zoals bioscopen / ADSL / mp3 spelers etc. Als er een klein landje bij komt zullen ze het echt niet veel erger krijgen hoor.

De arabische landen samen hadden iets van 3000 miljard vrij te besteden, wat ze nu in Amerikaanse bedrijven pompen om er macht bij te krijgen. (*die 3000 miljard is een ruwe schatting van een artiekel uit De Pers van vandaag, er stond een lijstje met 10 landen ofzo awar een klein mini staatje als Qatar al 800 miljard vrij had om te investeren waar ze wilden).
De meeste olierijke Arabische landen hebben economieėn die grotendeels of bijna volledig op de olie-inkomsten of andere natuurlijke grondstoffen draaien.
pi_56224717
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Vertel.
Nederland importeerde vorig jaar voor ¤ 2,1 miljard goederen uit Iran, voornamelijk olie en gas.
Nederland exporteerde vorig jaar voor ¤ 0,7 miljard naar Iran.
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=866423

Verder kan Iran z'n olie makkelijk naar een ander land sturen, vraag genoeg - terwijl het aanbod slinkt.

Aan de andere kant kan Nederland zijn export middelen niet zomaar naar een ander land sturen, Nederland exporteert immers bijna geen goederen die bijna nergens anders verkrijgbaar zijn, vanuit bijvoorbeeld duitsland of Belgie... of China...

Dan zal je waarschijnlijk zeggen "de olie die we dan tekort komen nadat we Iran gaan boy-cotten halen we wel uit een ander land", maar omdat de aanbod van olie nu al zo strak zit is dat erg moeilijk/kostbaar. Als we 5% meer olie willen krijgen uit Saudi-Arabie betekent dat dat Belgie bijv. 5% minder olie zal krijgen, dus zullen zij ook hoger gaan bieden...
pi_56224822
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De meeste olierijke Arabische landen hebben economieėn die grotendeels of bijna volledig op de olie-inkomsten of andere natuurlijke grondstoffen draaien.
Interessant, interessant... ( en nu? )

---

Wat je waarschijnlijk nog niet ziet is dat de Arabische landen deze enorme inkomsten gebruiken om in andere gebieden meer amcht te krijgen. Arabische landen/staatsbedrijven nemen en masse Amerikaanse financiele organizaties over - het gaat hier niet om een miljardje hier, miljoentje daar... een ministaat als Qatar heeft al 600-800 miljard vrij te besteden (*volgens De Pers die ik vanochtend las en nu weer vaag herriner, dus houd me er niet aan vast, al kan ik het wel opzoeken maar dat kost tijd)
pi_56224943
TEHERAN - Een Iraanse parlementariėr heeft de Nederlandse regering maandag gewaarschuwd over de anti-islamfilm van Geert Wilders. Als Den Haag de vertoning niet voorkomt, zal het Iraanse parlement de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen.

Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA maandag. Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot ,,uitgebreide negatieve reacties'' van moslims over de hele wereld.
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_56225062
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:45 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
TEHERAN - Een Iraanse parlementariėr heeft de Nederlandse regering maandag gewaarschuwd over de anti-islamfilm van Geert Wilders. Als Den Haag de vertoning niet voorkomt, zal het Iraanse parlement de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen.

Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA maandag. Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot ,,uitgebreide negatieve reacties'' van moslims over de hele wereld.

Vreemd dat als Nederlanders negatief doen over Moslims, dat Moslims negatief gaan doen over Nederland....had ik nou niet verwacht!
pi_56225107
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:39 schreef Xith het volgende:

[..]

Interessant, interessant... ( en nu? )
Dat van diversifiėring van de economie geen sprake is en exportcijfers en handelsoverschotten an sich dus niet zaligmakend is.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:51:56 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56225148
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vreemd dat als Nederlanders negatief doen over Moslims, dat Moslims negatief gaan doen over Nederland....had ik nou niet verwacht!
Iran is niet representatief voor de hele moslimwereld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_56225258
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:36 schreef Xith het volgende:

[..]

Nederland importeerde vorig jaar voor ¤ 2,1 miljard goederen uit Iran, voornamelijk olie en gas.
Nederland exporteerde vorig jaar voor ¤ 0,7 miljard naar Iran.
Op een totaal van ruim ¤ 200 miljard import is 'afhankelijk' een hyperbool.
pi_56225410
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Iran is niet representatief voor de hele moslimwereld.

De hele moslimwereld bestaat sowieso niet....dat is net zoiets zeggen dat er een Christenwereld zou zijn en dat de SGP representatief zou zijn voor alle christenen, maar och....wie let er in de hedendaagse kretologie-wereld nog op nuanaces. :/
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:09:46 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56225705
Gunstig is dat olie steeds schaarser wordt. En duurder. Het zal ons dwingen naar andere vormen van energie te zoeken. Wat ons minder afhankelijk maakt van het midden oosten. En op langer termijn vanzelf tot de val van enkele verderfelijke regimes zal leiden.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:25:58 #22
3542 Gia
User under construction
pi_56226167
quote:
Pffft, ik heb effe in je profiel gekeken. Je bent van 87? Je hebt dat helemaal niet meegemaakt, dus wat weet jij daar nou van af.

Oliecrisis was leuk. Autoloze zondagen, rolschaatsen op de grote geasfalteerde wegen. Geweldig van genoten.

Kom op, dan halen we onze olie toch gewoon via Duitsland of Belgiė binnen. Denk je dat die ons niet zullen helpen? Die zijn ook voor vrijheid van meningsuiting, hoor.
pi_56226263
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op een totaal van ruim ¤ 200 miljard import is 'afhankelijk' een hyperbool.
Ik snap dat je express bezig bent met zo kort mogelijke posts te schrijven. Ik doe daar nu niet aan dus ik schrijf lekker door !

1) Ik zei niet dan NL totaal afhankelijk is van iran, ik zei dat NL meer afhankelijk is van Iran dan iran van NL.

2) Verder is het gewoon dom om de totale import van goederen in deze discussie te gebruiken. Dit omdat het bij Iran puur om ruwe olie gaat (en misschien nog een olijfje hier en daar). Nederland is totaal afhankelijk van olie, welke vooral uit het Midden Oosten komt. Dat we ook cornflakes importeren betekent niet dat het een ramp is als deze niet meer komt, dan houden we het wel bij Brinta. Als er geen olie meer komt betekent dat wel een ramp voor Nederland (zie begin en eind jaren 70).

Nu weet ik dat 5% van onze olie uit Iran komt, klinkt misschien ook weinig voor jou, maar (nogmaals, je wilt er denk ik niet op in gaan?) door de kleine aanbod valt deze 5% moeilijk te compenseren, en we zullen veel meer moeten gaan betalen. Dit in tegenstelling tot Iran, welke gewoon hetzelfde bedrag aan inkomsten krijgt; iedereen staat te springen om wat meer olie en nederland is toch maar een klein stukje van de wereld.

Als je verder nog wilt praten over of NL meer afhankelijk is van Iran dan vice versa dan moet je het eens proberen met een post die groter is dan 1 zin, aub.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:31:48 #24
3542 Gia
User under construction
pi_56226332
Ik kan zo in Belgiė gaan tanken.
pi_56226435
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Pffft, ik heb effe in je profiel gekeken. Je bent van 87? Je hebt dat helemaal niet meegemaakt, dus wat weet jij daar nou van af.

Oliecrisis was leuk. Autoloze zondagen, rolschaatsen op de grote geasfalteerde wegen. Geweldig van genoten.
En jij was, gezien je post, een kleutertje die het allemaal wel leuk vond dat de snelweg oppeens zo leeg was (en dat de economie plat lag en liet zien dat ze compleet afhankelijk waren van de olie aanbieders ging langs je heen, want jij mocht mooi op de snelweg skaten!)

Ik heb het gemist ja, maar er is ook nog zoiets als onderwijs. Ik heb de Eerste Wereld oorlog ook gemist maar dat betekent niet dat ik er niet over kan praten.
quote:
Kom op, dan halen we onze olie toch gewoon via Duitsland of Belgiė binnen. Denk je dat die ons niet zullen helpen? Die zijn ook voor vrijheid van meningsuiting, hoor.
Ik zeg ook nergens dat dit niet kan, maar ook jij snapt dat dit heel, heel erg duur gaat worden, want belgie zal meer brandstof moeten vragen, en door de enorm strakke aanbod van olie betekent dit dat ze zullen moeten gaan opbieden tegen andere westerse landen, die ook weer hoger gaan bieden omdat ze de olie ook echt nodig hebben.

Verder geloof ik dat Duitsland meer geeft om Olie dan om een geblondeerd persoontje met overgewicht.
pi_56226513
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:31 schreef Gia het volgende:
Ik kan zo in Belgiė gaan tanken.
Interessant, zal ik je moeten uitleggen wat marktwerking betekent, en wat de invloed op de prijs zal zijn als heel nederland, inclusief fabrieken, vliegtuigen, etc bij Belgie langs gaan om te tanken? (in dit geval 5% van Nederland's olie omdat het alleen om iran gaat, in het geval van het hele M-O 80% ofzo van al het olie.)
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:46:26 #27
3542 Gia
User under construction
pi_56226744
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:35 schreef Xith het volgende:
Verder geloof ik dat Duitsland meer geeft om Olie dan om een geblondeerd persoontje met overgewicht.
Het gaat dan niet om dat geblondeerde persoontje, hč? Maar om een land dat om oneigenlijke redenen van alle olietoevoer wordt afgesloten. Er is wettelijk gezien, niets dat Wilders kan tegenhouden die film te vertonen. JP KAN dit niet verbieden, er zijn geen gronden voor.

Als Iran, of het hele MO een filmpje van één Nederlander gaat aangrijpen om een heel land in een oliecrisis te storten, dan denk ik eerder dat Nederland bijval krijgt van alle Europese landen, dan dat deze landen achter de beslissing van Iran zullen staan.

En dat weet Iran ook wel, dus die kijken wel vet uit.

En nee, in de jaren 70 was ik geen kleuter meer, ik kan me dat nog heel goed herinneren.

"koeweit, koeweit, koeweit, kiele kiele koeweit, kiele kiele hopsasa!"

Allemaal!!!
pi_56227080
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat dan niet om dat geblondeerde persoontje, hč?
De oorzaak van alle waarschuwingen is wel degelijk ons geblondeerde persoontje.
quote:
Er is wettelijk gezien, niets dat Wilders kan tegenhouden die film te vertonen. JP KAN dit niet verbieden, er zijn geen gronden voor.
Ik zou ook niet willen dat dit zou gebeuren. Maar wat je zegt laat wel zien dat het dus niet het land's schuld is, maar Wilders schuld dat er nu allemaal waarschuwingen komen van strenge moslim persoontjes.
quote:
Als Iran, of het hele MO een filmpje van één Nederlander gaat aangrijpen om een heel land in een oliecrisis te storten, dan denk ik eerder dat Nederland bijval krijgt van alle Europese landen, dan dat deze landen achter de beslissing van Iran zullen staan.
Ik geloof niet dat de EU ook mee zal doen met het boy-cotten van iran of andere MOse landen, een filmpje van 10 minuten is niet enkele honderden miljarden euros in olie waard. Wel kan ik geloven dat de EU zal helpen om Nederland toch van olie te voorzien - ik zeg ook nergens dat nederland bij een iran boy-cot geen olie meer zal hebben, maar dat de prijzen gewoon omhoog gaan - ik zeg zelfs voor jou post over belgie dat nederland de missende olie best bij een ander land zoals duitsland kan inkopen.

Maar dit alles (de hulp van de EU) zal niet verhelpen dat de prijs van olie niet nog meer zal stijgen, het tekort zal ergens opgevult meoten worden en in een markt werking betekent dat gewoon een hogere prijs.

Het eenigste wat ik claim is:

Nederland word bij een eventueele boy-cot van iran of zelfs het hele midden oosten (financieel) harder geraakt worden dan iran of het midden oosten.
quote:
En dat weet Iran ook wel, dus die kijken wel vet uit.
Iran weet net zo goed als Rusland dat ze in een voordeel positie zitten
quote:
En nee, in de jaren 70 was ik geen kleuter meer, ik kan me dat nog heel goed herinneren.

"koeweit, koeweit, koeweit, kiele kiele koeweit, kiele kiele hopsasa!"

Allemaal!!!
Nee ok, omdat je zei dat je skatte had ik inderdaad niet moeten zeggen dat je een kleuter was. Maar dan ipv kleuter een kind/tiener? Nog steeds niet volwassen genoeg om de economische situatie te overzien iig..
pi_56227996
What's next ?? een algeheel verbod op de nl'se tv vanuit het wijze oosten ??
Flikker tog op met je Iran ! simpel volk. Kijk naar Turkije ,dat wil zogenaamd lid worden van de Eu.

Terwijl BV "van Geel" Ernstige bedenkingen heeft over hoe sommige bevolkingsgroepen behandelt worden......
pi_56228559
quote:
Wilders moet Frits Barend redden

Wilders is heet. De media mogen hem dan graag structureel een mes in zijn rug steken, maar wanneer het gaat om de vertoning van zijn filmpje, lopen ze de deur plat bij de PVV. Niemand wil de primeur missen. Om het hardst roepen ze op het Mediapark dat zij de docusoap niet integraal zullen uitzenden, maar ondertussen zijn ze als de dood dat de concurrentie er mee vandoor gaat. Nova, EenVandaag, Netwerk. Allemaal zijn ze in de race. Nieuwste gegadigde voor de televisierechten is Het Gesprek. Het op sterven na dood zijnde internetinitiatief trekt dagelijks maar liefst 5000 kijkers dus meldde mede-oprichter Frits Barend zich gisteren op het hoofdkwartier van de PVV. Persoonlijk mag hij als ondertekenaar van een Royaal Gebaar dan een flinke aversie hebben tegen Geert, zakelijk gezien ruikt Frits handel. Eigenlijk kan alleen Wilders Het Gesprek nog redden. En dat weet de opportunistische Barend, die Geert daarom een hele week zendtijd beloofde in ruil voor de televisierechten van zijn film. Volgens De Pers zouden beide partijen op een haar na rond zijn. De Arabische Wereld zal het uitleggen als een joods complot...

bron: geenstijl
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56228790
Ik begin steeds meer fan te worden van WIlders en zijn film...
pi_56228856
Ik ben niet fan van Wilders, ook niet van zijn film (in principe ben ik niet tegen de Islam), maar ik ben wel erg benieuwd naar zijn film en wat de gevolgen daar van zijn.

En ik ben ook benieuwd hoe Paars dit in de wereld wanhopig gaat recht praten, wat dan vervolgens weer door de AEL verstoord gaat worden.

Als die film er komt en die film is gruwelijk, dan wordt het een giga soap.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56228992
Ik mag Wilders ook niet zo, maar ik vind het geweldig dat de reacties op zijn film al meer aangeven wat er mis is met de Islam dan zo'n dom filmpje ooit zou kunnen doen. Hele moslimlanden roepen verdomme op om een van onze eigen politici de mond te snoeren! Daaruit blijkt toch dat die cultuur nog lang niet de verlichting en vrijheid kent die wij kennen....

Laat die film maar komen, als symbool van het vrije woord!
pi_56229161
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik hoef de film niet te zien om te weten dat Geert Wilders een oproerkraaier is en een onruststoker. Hij is net zo radicaal bezig als een moslimfundamentalist.
Kloptklopt..........

Wel even niet vergeten dat wilders in zijn eigen land preekt terwijl een achterlijke zandhaas wel even belerend ons de wet wil voorschrijven.

ennuh, zonder olie waren ze nog in de stenen tijdperk hun reet met zandkorrels aan het afvegen, afijn, geestelijk zijn ze al niet verder gekomen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:38:46 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56229306
Wow, wat een beschaafde niet-beledigende waarheden worden daar uitgesproken zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56229322
iedereen heeft het wel over die film, maar wanneer komt ie nou eigenlijk uit?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:40:09 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56229333
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kloptklopt..........

Wel even niet vergeten dat wilders in zijn eigen land preekt terwijl een achterlijke zandhaas wel even belerend ons de wet wil voorschrijven.

ennuh, zonder olie waren ze nog in de stenen tijdperk hun reet met zandkorrels aan het afvegen, afijn, geestelijk zijn ze al niet verder gekomen.
Onze cultuur heeft zijn basis in die zandkorrels trouwens.
pi_56229347
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

ah dat betekend dat je ontwikkeling en evolutie moet tegen houden?
pi_56229349
Iran waarschuwt voor Wilders' Koranfilm met over 700 reacties in 5.5 uur.
Ter vergelijking met het laatste Nederlandse discussie hit: Donorshow haalde een respectieve 300-350 racties in 4 uur. (Toen de 'hoax' bekent werd gemaakt.)

Ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar het zal wel aan twee kanten gaan snijden.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_56229360
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vreemd dat als Moslims de boel systematisch verneuken, dat de Nederlanders ze niet meer moeten....had ik nou niet verwacht!
paar typos hersteld
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56229393
Wat wilders zou moeten doen is vakantievierende rijke moslims uit het midden oosten tonen als ze in Marbella of Londen of waar ook ter wereld zijn, terwijl ze zich vermaken met een buslading alcohol en 30 hoeren. Met heel groot het onderschrift "Koranregels gelden blijkbaar niet in het Westen, laten we dat zo houden"
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56229418
quote:

[..]

Kan wel zo zijn, maar die basis was er lang voordat er sprake was van Mohammed.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56229431
quote:

[..]

Dat neemt men aan ja.

Alleen de ontwikkeling van de westerse landen is vele malen sneller gegaan vooral de laatste deccenia vooral door het niet of minder gehinderd worden door religieuze waan.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:46:02 #44
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56229436
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat wilders zou moeten doen is vakantievierende rijke moslims uit het midden oosten tonen als ze in Marbella of Londen of waar ook ter wereld zijn, terwijl ze zich vermaken met een buslading alcohol en 30 hoeren. Met heel groot het onderschrift "Koranregels gelden blijkbaar niet in het Westen, laten we dat zo houden"
hahha dat zal een leuke zijn dan moeten ze maar aanslagen plegen op hun eigen volk ........... mmm dan zijn we wel snel van HET probleem af denk ik maar.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_56229474
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat neemt men aan ja.
Dat zijn vaststaande feiten. De soemerische, babylonische en andere bescxhavingen uit het Midden Oosten hebben veel bijgedragen aan de huidige ontwikkeling van de mens. gelukkig was er toen nog geen koran, anders was die ontwikkeling er nooit gekomen
pi_56229795
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:29 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik snap dat je express bezig bent met zo kort mogelijke posts te schrijven. Ik doe daar nu niet aan dus ik schrijf lekker door !

1) Ik zei niet dan NL totaal afhankelijk is van iran, ik zei dat NL meer afhankelijk is van Iran dan iran van NL.
Ik sprak niet over 'totaal afhankelijk', maar over de overdrijving van het woord afhankelijk in de context van het deel van de Nederlandse import afkomstig uit Iran in relatie tot de gehele Nederlandse import.
quote:
2) Verder is het gewoon dom om de totale import van goederen in deze discussie te gebruiken. Dit omdat het bij Iran puur om ruwe olie gaat (en misschien nog een olijfje hier en daar). Nederland is totaal afhankelijk van olie, welke vooral uit het Midden Oosten komt. Dat we ook cornflakes importeren betekent niet dat het een ramp is als deze niet meer komt, dan houden we het wel bij Brinta. Als er geen olie meer komt betekent dat wel een ramp voor Nederland (zie begin en eind jaren 70).
Cijfermatig geeft het echter een indicatie hoe belangrijk leverancier Iran is voor onze olievoorziening.
quote:
Nu weet ik dat 5% van onze olie uit Iran komt, klinkt misschien ook weinig voor jou, maar (nogmaals, je wilt er denk ik niet op in gaan?) door de kleine aanbod valt deze 5% moeilijk te compenseren, en we zullen veel meer moeten gaan betalen. Dit in tegenstelling tot Iran, welke gewoon hetzelfde bedrag aan inkomsten krijgt; iedereen staat te springen om wat meer olie en nederland is toch maar een klein stukje van de wereld.

Als je verder nog wilt praten over of NL meer afhankelijk is van Iran dan vice versa dan moet je het eens proberen met een post die groter is dan 1 zin, aub.
De quota uit bijvoorbeeld de Russische Federatie en Saoedi-Arabiė zijn niet statisch.
Buiten dat is de afhankelijkheid van economieėn van natuurlijke grondstoffen natuurlijk ook een zwakte, waarbij men op hun beurt afhankelijk wordt van import van bijvoorbeeld kapitaalgoederen.
pi_56229833
De suggestie die gewekt wordt, dat Nederland maar op zijn tellen moet passen, omdat het zo afhankelijk is van Iran vind ik een oneigenlijk argument in deze discussie.
pi_56229936
dubbel

[ Bericht 13% gewijzigd door JohnDope op 22-01-2008 18:19:05 ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:11:37 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56229939
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:41 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

ah dat betekend dat je ontwikkeling en evolutie moet tegen houden?
Wat er gebeurd heeft anders niks te maken met evolutie of ontwikkeling. Maar meer met economie en eigenbelang. Het laatste is al eeuwen zo. En op dat terein is er geen evolutie of ontwikkeling maar slechts herhaling met als enige verschil dat de wapens waarmee we elkaar af maken moderner worden. Daar zit trouwens wel een duidelijke evolutie in.
pi_56236573
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

hahha dat zal een leuke zijn dan moeten ze maar aanslagen plegen op hun eigen volk ........... mmm dan zijn we wel snel van HET probleem af denk ik maar.

Welk probleem? hoeveel aanslagen zijn er hier gepleegd? dat gebeurt nu al voornamelijk in het Midden Oosten.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:22:22 #51
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56236648
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:07 schreef damian5700 het volgende:
De suggestie die gewekt wordt, dat Nederland maar op zijn tellen moet passen, omdat het zo afhankelijk is van Iran vind ik een oneigenlijk argument in deze discussie.
Het gegeven dat we de islam moeten vrezen door een paar halve debielen is een nog veel oneigenlijker argument, doch breed geaccepteerd helaas als fundamentele basis voor discussie van tig topics.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:47:12 #52
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56237550
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Welk probleem? hoeveel aanslagen zijn er hier gepleegd? dat gebeurt nu al voornamelijk in het Midden Oosten.
Er zijn zat aanslagen gepleegd door die lui hier hoor.

1: Theo van gogh
2: wijken worden geteisterd (is ook een vorm van aan slagen)
3: vrouwen die worden door veel van die lui on menselijke behandel. (eerwraak) ook een form van terreur/ aanslagen )

En zo kan ik nog wel even door gaan.
Elke vorm waarbij eens mens doelbewust iets aan gedaan wordt vind ik vallen onder terreur of een soort van aanslagen)

dus het gebeurt hier zat in Nederland alleen je moet wel je ogen er voor open willen hebben.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_56237628

[ Bericht 100% gewijzigd door Blancie op 22-01-2008 22:50:39 ]
pi_56238042
ik val even met de deur in huis... ik wilde fatsoenlijk reageren op de FP , maar ik zag dat er maar liefst 1049 reacties waren en die wilde ik niet allemaal doorlezen
ook de voor gaande topics lees ik niet , kost me ook een week als het niet meer is.

Maar goed :

Ik vind het knap bizar , dat er 1 man uit een klein klotelandje zoveel kan losmaken in de gehele wereld.
Wilders bedoeld het misschien net iets anders dan dat het zijn strot uitkomt? Ik weet het niet omdat ik hem niet ken. Van mij mag hij het iig anders brengen , en indien hij dat doet dan wil ik best een keer echt luisteren naar hem.
(sommige dingen ben ik het wel met hem eens , maar met veel dingen ook niet. Net zoals ik met alle politieke gasten het wel en niet eens ben over hun bevindingen en meningen)

Maar het neemt niet weg , dat je als nederlander zijnde het recht hebt van meningsuiting dat een ander land waar een bevolking huist, die het niet eens is met de uitspraak van desbetreffende persoon, dat je dan kan gaan dreigen naar het land toe.

Even heel simpel : wilders doet iets ...daar kan misschien wel de rest van het kabinet niets tegen inbrengen (in zekere zin)

En wat RAVW zegt in bovenstaande post : er gebeuren hier dingen die wij (nederland ) eigenlijk niet goed moeten keuren , zoals eerwraak/moord.
Misschien is dat in die cultuur niet meer dan gewoon, maar hier hoort het dus niet zo te zijn!
En als er hier eerwraak/moord voldaan word vin dik ook dat het OM er geen rekening mee hoeft te houden met de achtergrond van de persoon.

Simpel weg als iemand 3 gram wiet op zak heeft in een land waar dat absoluut verboden is , ga je de cel in voor een lange tijd. En dan roept de rest van FOk ook : eigen schuld dikke bult!
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_56238066
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:41 schreef Ge4ce het volgende:
Iran waarschuwt voor Wilders' Koranfilm met over 700 reacties in 5.5 uur.
Ter vergelijking met het laatste Nederlandse discussie hit: Donorshow haalde een respectieve 300-350 racties in 4 uur. (Toen de 'hoax' bekent werd gemaakt.)

Ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar het zal wel aan twee kanten gaan snijden.
Wat wil Iran gaan doen. Als ze echt problemen willen zoeken hebben ze zo een artikel 5 aan hun broek.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:14:20 #56
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56238527
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:47 schreef RAVW het volgende:

[..]

Er zijn zat aanslagen gepleegd door die lui hier hoor.

1: Theo van gogh
2: wijken worden geteisterd (is ook een vorm van aan slagen)
3: vrouwen die worden door veel van die lui on menselijke behandel. (eerwraak) ook een form van terreur/ aanslagen )

En zo kan ik nog wel even door gaan.
Elke vorm waarbij eens mens doelbewust iets aan gedaan wordt vind ik vallen onder terreur of een soort van aanslagen)

dus het gebeurt hier zat in Nederland alleen je moet wel je ogen er voor open willen hebben.
Ja, dat is heel normaal in die landen met die cultuur. Daar plegen ze om de dag eerwraak, vermoorden ze elke maand een politici, want ja, dat is cultuur, en terroriseren ze andere wijken.

Verzin eens wat beters. Heeft Iran geen WMD's ofzo? Misschien dat je nog een 'bewijsje' kan lenen van Rumsfeld.

Hoe mensen er in godsnaam bij komen dat eerwraak toegelaten wordt, of dat dat minder streng bestraf wordt dan andere moorden is me echt een uiterst groot raadsel. Ik snap daar echt niets van.
pi_56238698
religie is achteruitgang, wetenschap vooruitgang.

waarom zouden wij achteruit willen gaan?

moslims, christen, allemaal wat te zeiken maar dingen goed doen kunnen ze ook niet.
laat de atheisten nu maar ff een paar eeuwen de dienst uitmaken, wel zo fair na eeuwenlange onderdrukking...
pi_56238715
Heel knap dat de halve islamitische wereld al weet wat er te zien zal zijn in het filmpje. De hele ophef alleen al maakt al dubbel en dwars duidelijk waar het probleem precies zit wat Wilders aankaart. Maar het ligt natuurlijk voorįl niet aan de moslims zelf, nee zeg, jongens stel je voor.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:20:12 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56238752
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:18 schreef Zeg_Maar het volgende:

moslims, christen, allemaal wat te zeiken maar dingen goed doen kunnen ze ook niet.
laat de atheisten nu maar ff een paar eeuwen de dienst uitmaken, wel zo fair na eeuwenlange onderdrukking...
Dat lijkt me heerlijk, een zwart-witte wereld. Goed, fout. Moslim, niet-moslim, gelovig, niet-gelovig, mogelijk-terrorist, geen terrorist.

Ik benijd je.
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:19 schreef Modus het volgende:
Heel knap dat de halve islamitische wereld al weet wat er te zien zal zijn in het filmpje. De hele ophef alleen al maakt al dubbel en dwars duidelijk waar het probleem precies zit wat Wilders aankaart. Maar het ligt natuurlijk voorįl niet aan de moslims zelf, nee zeg, jongens stel je voor.
Nee, Wilders's mening is voor iedereen totįįįįl onbekend. De film gaat écht voor een verrassing zorgen. Wie weet laat ie wel zien hoe ie zijn baklava maakt! . Ohnee, wacht, hij heeft aangekondigd te laten zien hoe fascistisch de Koran is, naar zijn volledig wetenschappelijke mening die de enige waarheid is. Dat heeft ie alvast gezegd. En Balkenende, Binnenlandse zaken én NCTb hebben gesprek met hem erover gehad. Balkenende is nu niet bepaald chill erover geweest, of wel?

Ik ben toch een partij jaloers om het wereldbeeld van sommige mensen, damn.
pi_56239034
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat lijkt me heerlijk, een zwart-witte wereld. Goed, fout. Moslim, niet-moslim, gelovig, niet-gelovig, mogelijk-terrorist, geen terrorist.

Ik benijd je.
[..]

Nee, Wilders's mening is voor iedereen totįįįįl onbekend. De film gaat écht voor een verrassing zorgen. Wie weet laat ie wel zien hoe ie zijn baklava maakt! . Ohnee, wacht, hij heeft aangekondigd te laten zien hoe fascistisch de Koran is, naar zijn volledig wetenschappelijke mening die de enige waarheid is. Dat heeft ie alvast gezegd. En Balkenende, Binnenlandse zaken én NCTb hebben gesprek met hem erover gehad. Balkenende is nu niet bepaald chill erover geweest, of wel?

Ik ben toch een partij jaloers om het wereldbeeld van sommige mensen, damn.
wil je zeggen dat religie vooruitgang en vrede brengt? ze hebben eeuwen de kans gehad maar het was altijd ellende.

wilders geeft idd een mening over een boek, al dan niet ondersteund met wat in het boek staat.
als er in het boek foute dingen staan dan staan ze erin, als ze er niet in staan liegt wilders en kun je hem aanklagen voor laster.

balkenende en de rest van politiek correct nederland moet nog maar eens de grondwet lezen ipv de koran of de bijbel.
  woensdag 23 januari 2008 @ 07:16:36 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56242149
En wat dacht je van de Industriele revolutie -de kern van onze voorsprong op de rest van de wereld- die we hier in het Westen meer te danken hebben aan toevallige uitvindingen (dat zijn ze meestal, ze zijn zelden gepland) in plaats van 'we hadden tijdens de Industriele revolutie minder Islam dan nu dśs weinig van die religie is garantie voor vooruitgang'?

Ik durf haast te zeggen dat de boekdrukkunst, een essentieel onderdeel vanuit de religie, om Bijbels te drukken namelijk, 1 van de grote starters van die Industriele revolutie is geweest.

Maargoed, het is uiteraard makkelijker om te zeggen dat de religie Islam niet zorgt voor vooruitgang, en daarbij een gebrek eraan per definitie wel. De middeleeuwen zijn een bewijs daarvoor, toch?

Ik denk ook niet dat de Islam significant beter, vreedzamer of fascistischerTM Wilders was dan een andere grote religie. Boeddhisme uitgezonderd.

Je weet waar algebra en sterrenkunde vandaan komt hč?
  woensdag 23 januari 2008 @ 07:19:59 #62
3542 Gia
User under construction
pi_56242172
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, dat is heel normaal in die landen met die cultuur.
Er worden geen jonge meisjes in het buitenland achtergelaten om uitgehuwelijkt te worden?
Het komt ook helemaal niet voor dat ouders voor hun dochters de kerels uitzoeken?
Die zijn ook meestal ongeveer van dezelfde leeftijd als de meisjes?
Meisjes hebben totaal de vrijheid om te trouwen met wie ze willen?

Ook dat is terrorisme. Alles wat je dmv angst probeert af te dwingen is terrorisme.
  woensdag 23 januari 2008 @ 07:22:09 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56242184
In Congo knippen ze bij elkaar de huig eraf omdat ze geloven dat daar virussen en boze geesten vandaan komen.

Als ik dan je logica begrijp, begrijp ik dat elke Congolees, waar ter wereld dan ook, zijn huig eraf laat knippen?

Allemaal hetzelfde, waar dan ook natuurlijk. Wel zo simpel en eenvoudig voor de geestelijke gesteldheid.
pi_56242205
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 07:16 schreef Yildiz het volgende:
En wat dacht je van de Industriele revolutie -de kern van onze voorsprong op de rest van de wereld- die we hier in het Westen meer te danken hebben aan toevallige uitvindingen (dat zijn ze meestal, ze zijn zelden gepland) in plaats van 'we hadden tijdens de Industriele revolutie minder Islam dan nu dśs weinig van die religie is garantie voor vooruitgang'?

Ik durf haast te zeggen dat de boekdrukkunst, een essentieel onderdeel vanuit de religie, om Bijbels te drukken namelijk, 1 van de grote starters van die Industriele revolutie is geweest.

Maargoed, het is uiteraard makkelijker om te zeggen dat de religie Islam niet zorgt voor vooruitgang, en daarbij een gebrek eraan per definitie wel. De middeleeuwen zijn een bewijs daarvoor, toch?

Ik denk ook niet dat de Islam significant beter, vreedzamer of fascistischerTM Wilders was dan een andere grote religie. Boeddhisme uitgezonderd.

Was al lang voordat de islam er was droppie.
  woensdag 23 januari 2008 @ 07:41:47 #65
3542 Gia
User under construction
pi_56242263
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 07:22 schreef Yildiz het volgende:
In Congo knippen ze bij elkaar de huig eraf omdat ze geloven dat daar virussen en boze geesten vandaan komen.

Als ik dan je logica begrijp, begrijp ik dat elke Congolees, waar ter wereld dan ook, zijn huig eraf laat knippen?

Allemaal hetzelfde, waar dan ook natuurlijk. Wel zo simpel en eenvoudig voor de geestelijke gesteldheid.
Zeg ik ergens dat het voor alle moslims geldt?

Nee, ik zeg dat het voorkomt. En daar mag in ons land wat aan gedaan worden.
pi_56242275
quote:

Dat ga jij me nu vertellen?
pi_56242416
quote:

Vertel, Bert, vertel
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_56242449
Na zoveel hype kan die film alleen nog maar tegenvallen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56242481
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:29 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

wil je zeggen dat religie vooruitgang en vrede brengt? ze hebben eeuwen de kans gehad maar het was altijd ellende.
'de kans gehad'? Jij hebt wel een heel krom beeld van het begrip religie volgens mij, wie zijn 'ze'? Religie heeft overigens zeker wel vooruitgang gebracht, in al die eeuwen was het namelijk zo dat er bijna geen atheisten waren. Jij (waarschijnlijk) behoort tot een groep die pas sinds een aantal decennia 'doorbreekt', en dan ook alleen maar in het westen. Ik vind het zo arrogant om als napratende 'atheist' al zo'n grote mond over religie op te zetten, je negeert daar eeuwen geschiedenis mee. Religie is nooit ellende geweest, mensen, die zorgen voor ellende en dat is niets nieuws.
quote:
wilders geeft idd een mening over een boek, al dan niet ondersteund met wat in het boek staat.
als er in het boek foute dingen staan dan staan ze erin, als ze er niet in staan liegt wilders en kun je hem aanklagen voor laster.
Lekker simpel bekeken, een religie is wat meer dan een boek. In jouw ogen niet, maar nogmaals best arrogant, wie ben jij nou helemaal? Voor miljarden mensen is dat 'boek' heel wat waard. De inhoud is namelijk een geloof, nogal een groot iets, weet je wel zeker dat je weet waar je het over hebt?
quote:
balkenende en de rest van politiek correct nederland moet nog maar eens de grondwet lezen ipv de koran of de bijbel.
Balkenende en de rest van de politiek moet helemaal niks. Voor jou zeker Het vervelende voor jou met je frustraties over het geloof die niets anders dan ellende heeft gebracht - volgens jou - is dat religie voor religieuzen een waarheid betreft. Dan kun jij honderd keer roepen dat het slechts om een boek gaat, of zelfs een slecht boek, dat zal enkel een averechts effect hebben. Voor die mensen is religie geen punt van discussie. Of dat goed of slecht is, doet totaal niet ter zake.
pi_56242508
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:01 schreef prupke het volgende:
En wat RAVW zegt in bovenstaande post : er gebeuren hier dingen die wij (nederland ) eigenlijk niet goed moeten keuren , zoals eerwraak/moord.
Misschien is dat in die cultuur niet meer dan gewoon, maar hier hoort het dus niet zo te zijn!
En als er hier eerwraak/moord voldaan word vin dik ook dat het OM er geen rekening mee hoeft te houden met de achtergrond van de persoon.

Simpel weg als iemand 3 gram wiet op zak heeft in een land waar dat absoluut verboden is , ga je de cel in voor een lange tijd. En dan roept de rest van FOk ook : eigen schuld dikke bult!
Dit begrijp ik niet zo goed. Wordt moord hier vrijgesproken omdat het uit naam van religie gebeurt dan?
pi_56242568
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:18 schreef Zeg_Maar het volgende:

Doen ze in Noord-Korea ook toch? Je wilt net zoiets? Rusland onder Stalin liep het ook super hč? Ja, wanneer we lekker gaan generaliseren en de fouten voor een ander invullen. Misschien zegt het woordje mens en machtsgeil je iets? Denk dat dit vaak de oorzaak is. En wanneer je de stemmen kunt gaan halen door anti-gelovigen op te roepen? Zal de machtsgeile het anti-geloof gebruiken om zijn behoefte te bevredigen. Zit volgens mij geen verschil in.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_56242660
Oh jongens. Stop de pers en snel op de knieėn. Laten wij onze vrijheid om films te maken die je wil maar snel afgeven, want Iran is boos!
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:20:21 #73
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56244181
Haha moet niet gekker worden zeg.......

'Wilders wellicht even Nederland uit'

AMSTERDAM - Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra heeft Geert Wilders verteld dat hij na het verschijnen van zijn Koran-film mogelijk even uit Nederland moet verdwijnen.

voor meer info:

http://www.nu.nl/news/140(...)ederland_uit%27.html

Waar gaat het heen met dit land de daders worden beschermt en de slachtoffers moeten weer eens onderduiken.

Vreemde wereld leven we toch in.
Die Tjibbe Joustra geeft dus hier mee aan dat ze zelf ook vind dat de moslims wel eens een aanslag kunnen gaan plegen tegen hem.
Die is het dus ook al met Wilders eens dat het gewelddadige mensen zijn ....
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:25:26 #74
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56244279
pi_56245176
Uit de Volkskrant:
quote:
Angst voor islam regeert Nederland

Stel dat november vorig jaar bekend was geworden dat ik een film ga maken om het fascistoļde karakter van de Bijbel aan te tonen. Stel dat ik een paar maanden daarvoor in een artikel had gepleit de Bijbel te verbieden en daarover ook een motie had ingediend in de Tweede Kamer.

Had minister-president Balkenende dan in zijn persconferentie vrijdag gesproken over een forse crisis met internationale effecten? Was er een extra bijeenkomst van ministers in aanwezigheid van terreurbestrijder Joustra op het Catshuis geweest? Hadden de hoofdredacteuren van de verschillende nieuws- en actualiteitenprogramma’s binnen de publieke omroep dan overleg gehad over hoe met de film om te gaan?

Hadden de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken mij dan verteld dat de gevolgen voor de binnen- en buitenlandse veiligheid en die van mijzelf groot kunnen zijn? Had de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding mij dan donderdag verteld dat het niet is uitgesloten dat ik na het verschijnen van de film naar het buitenland moet vertrekken?

Had het Vaticaan, de nuntius of een aantal aartsbisschoppen van katholieke landen zich dan net zo uitgelaten als de moefti’s van Syriė en Jeruzalem, namelijk dat ik verantwoordelijk ben voor al het bloedvergieten dat na het verschijnen van de film zou gaan plaatsvinden? Hadden de korpsbeheerders een brief ontvangen waarin wordt gesteld dat de politie na het uitzenden van de film aangiften van burgers tegen mij altijd moeten opnemen ook al is er geen sprake van strafbare feiten? En dat ook aandacht moest worden geschonken aan christelijke agenten omdat zij ook wel eens beledigd zouden kunnen zijn?

Waren ultralinkse actiegroeperingen met borden met mijn hoofd en tekst ‘extremist’ erop gaan demonstreren in verschillende steden in Nederland? Had dhimmi (niet-moslim in een islamitisch land – red.) Doekle Terpstra mij het te stoppen ‘kwaad’ genoemd en een heus comité opgericht en hadden politiek correcte lieden van links tot rechts die verklaring ondertekend en in de krant met korting kunnen publiceren?

Hadden burgemeesters in het hele land bijeenkomsten gehouden met priesters en dominees om hen te vragen zich niet te laten provoceren? Had ik dan ook vele tientallen extra doodsbedreigingen mogen ontvangen de afgelopen weken? Hadden vele tientallen mensen aangifte tegen me gedaan en had het Openbaar Ministerie de beslissing om wel of niet te vervolgen ook expres aangehouden tot na het verschijnen van de film?

Hadden Nederlandse ambassades in landen waar veel christenen wonen, zoals Duitsland en Belgiė, Nederlanders daar aangeschreven en hun evacuatieplannen uit de kast gehaald? Waren Nederlandse ondernemers dan bang geweest dat vanwege de film de export van hun producten naar landen met veel christenen in gevaar zou komen?

Hadden een christelijke organisatie en een GroenLinks-Kamerlid een tegenfilm gemaakt? Zou een christelijke Nederlandse schrijver een ‘waakhondorganisatie’ oprichten die ten doel heeft iedereen die zich in haar ogen beledigend uitlaat over christenen of het christendom juridisch aan te pakken? Zou een christelijk Italiaans parlementslid gedreigd hebben zijn regering op te roepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen?

Natuurlijk niet.

Nu mijn film echter niet over de Bijbel maar over de Koran gaat, verkeren overheid, media, moslims en anderen al wekenlang in hysterische paniek. Hoe is dat te verklaren?

Ten eerste is de islam een intolerante ideologie die kritiek niet verdraagt. Of het nu gaat om foto’s van Sooreh Hera, het boek De duivelsverzen van Salman Rushdie, de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh, Deense cartoons, een grap van Rudi Carrell, de opera Aisha en de vrouwen van Medina of de door mij aangekondigde film, keer op keer komt het te staan op volgen zeer heftige reacties uit de moslimwereld. Voor zaken als zelfreflectie en zelfkritiek is binnen de islam blijkbaar geen ruimte. Ook voor eigen verantwoordelijkheid en zelfbeheersing lijkt geen plaats.

Zo beweert de grootmoefti van Syriė dat als het na uitzending van mijn film tot rellen komt, ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn. Dat is niet alleen een schoolvoorbeeld van de typisch islamitische houding van wijzen naar de ander en nooit de hand in eigen boezem steken, maar is bovenal in strijd met de westerse rechtsbeginselen. Het is ook bij voorbaat goedpraten van geweld. Het is de wereld op zijn kop.

Ten tweede is er sprake van angst. De noodscenario’s, gesprekken met imams, instructies voor politieagenten aangaande het opnemen van aangiften en mij tussen de regels door dreigen met strafrechtelijke vervolging, illustreren stuk voor stuk de toestand van paniek waarin de Nederlandse overheid op dit moment verkeert. Angst blijkt eens te meer een slechte raadgever.

Niet het kabinet Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland. Wij mogen nooit als dhimmi’s zwijgend toekijken terwijl onze vrijheid en beschaving door de islamisering van onze cultuur steeds verder worden afgebroken. En dat een nog niet vertoonde film van ongeveer tien minuten volgens sommigen tot economische boycots, rellen en andere ellendige zaken zou kunnen leiden, zegt alles over het wezen van de islam. Niets over mij.

Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak.

De Koranfilm heeft zijn nut daarmee nu al bewezen.

Geert Wilders is voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PVV.
+1 stem
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:07:13 #76
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56245290
Hoe dom kun je zijn. . Iedereen weet toch dat de zaken in het Midden-Oosten wat anders werken dan hier. Wat is er dan zo verrassend?
pi_56245514
Wilders is een schreeuwer, absoluut. Maar net als de SP attendeert hij op zaken die gewoon niet kunnen en waar een groot deel van de Nederlandse samenleving zich aan stoort. Zaken die door de overige partijen uit angst of politieke correctheid worden genegeerd of worden goedgepraat.

Ik bedoel, als je dit soort berichten leest kun je je toch niet verwonderen dat mensen het zat zijn dat er gemeten wordt met twee maten?
quote:
PvdA’ster dubbel in de fout

ROTTERDAM - Het Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili blijkt haar naam te hebben gezet onder een petitie van de moslimbeweging Hizb ut-Tahrir.

Deze beweging verwerpt de democratie en predikt bomaanslagen. Desondanks mag Ismaili van haar partij aanblijven als deelraadslid in Charlois, zo bleek gisteravond tijdens een spoeddebat over haar gedragingen.

Ismaili is in opspraak sinds zij afgelopen weekeinde een haatmail verzond aan een man die haar had geattendeerd op uitspraken van Hizb ut-Tahrir. De fractie van Leefbaar Rotterdam heeft informatie boven water weten te halen waaruit blijkt dat zij datzelfde weekeinde ook nog eens een petitie ‘tegen het lasteren van de islam’ heeft getekend. ,,Daar is op zich niks mis mee, ware het niet dat het gaat om een petitie van de in veel landen verboden Hizb ut-Tahrir,’’ aldus fractievoorzitter Ronald Tol van Leefbaar Rotterdam in Charlois.

Op Leefbaar Rotterdam na namen alle partijen in de deelraad genoegen met de excuses die Ismaili maakte voor haar misdragingen. ,,Door mijn gedrag is de Rotterdamse moslimgemeenschap in verlegenheid gebracht en dat had niet mogen gebeuren,’’ aldus het raadslid, dat overigens nog geen excuses heeft aangeboden aan de man die zij per e-mail heeft dood gewenst.

Ismaili ondertekende de petitie van Hizb ut-Tahrir met de zinnen ‘Het word tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam.’

Fractievoorzitter Peter Diepenhorst van het CDA vindt de ophef rond Ismaili zo overtrokken dat hij zich de afgelopen dagen naar eigen zeggen heeft geschaamd om Nederlander te zijn.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1989541.ece
pi_56245630
Alsof de gehele moslim gemeenschap hetzelfde denkt. Er zijn een aantal fanatiekelingen die gelijk op hun achterste poten staan als je aan de Islam komt, maar die heb je ook aan de Christelijke kant.

Maar goed, Wilders wil ten koste van alles een onwerkbare situatie creeren, terwijl we in Nederland moeten leren leven met andere culturen. We hebben te maken met andere geloofsovertuigingen in Nederland en die gaan echt niet meer weg. We moeten er mee leren leven. Maar door het constante negatieve gezeik van Wilders komt er barweinig van terecht/
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:30:14 #79
3542 Gia
User under construction
pi_56245929
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:20 schreef Taurus het volgende:
Voor die mensen is religie geen punt van discussie. Of dat goed of slecht is, doet totaal niet ter zake.
Dan heeft Wilders ook gelijk als hij die discussie niet aangaat.
Voor die mensen is hun religie geen punt van discussie, ze hebben bij voorbaat al gelijk, dus?
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:37:37 #80
3542 Gia
User under construction
pi_56246143
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:19 schreef Freak187 het volgende:
Alsof de gehele moslim gemeenschap hetzelfde denkt. Er zijn een aantal fanatiekelingen die gelijk op hun achterste poten staan als je aan de Islam komt, maar die heb je ook aan de Christelijke kant.
Die heb je ook aan de Christelijke kant?
Bomaanslagen? Bedreigingen? Boycots? Vernielingen? En allemaal gericht aan onschuldige mensen!

Sure, dat doen Christenen ook als je iets verkeerds zegt over de bijbel.
pi_56246419
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:19 schreef Freak187 het volgende:
Maar goed, Wilders wil ten koste van alles een onwerkbare situatie creeren, terwijl we in Nederland moeten leren leven met andere culturen. We hebben te maken met andere geloofsovertuigingen in Nederland en die gaan echt niet meer weg. We moeten er mee leren leven. Maar door het constante negatieve gezeik van Wilders komt er barweinig van terecht/
Ja, en voor het “gezeik” van Wilders liep het allemaal op rolletjes.
pi_56247513
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:22 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het gegeven dat we de islam moeten vrezen door een paar halve debielen is een nog veel oneigenlijker argument, doch breed geaccepteerd helaas als fundamentele basis voor discussie van tig topics.
Het argument daartegen zijn niet die 'paar halve debielen', maar dat het een ideologie is met fascistoļde trekjes.
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:37:35 #83
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56247546
. wat een onzin zeg.
pi_56247589
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Die heb je ook aan de Christelijke kant?
Bomaanslagen? Bedreigingen? Boycots? Vernielingen? En allemaal gericht aan onschuldige mensen!

Sure, dat doen Christenen ook als je iets verkeerds zegt over de bijbel.
Nou ja, laten we dat zeggen dat Bush in naam van God en here Jezus het hele midden oosten verscheurt.
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:42:42 #85
3542 Gia
User under construction
pi_56247695
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:38 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Nou ja, laten we dat zeggen dat Bush in naam van God en here Jezus het hele midden oosten verscheurt.

Ja, die zandhazen roepen allemaal "In Godsnaam!!" voordat ze een bommetje gooien!!

Die oorlog is echt niet vanuit een Christelijke ideologie gevoerd, maar puur het westen (met al zijn diverse geloven en ongeloven) tegen de islam. Dat Bush een Christen is, heeft daar niets mee te maken. Hij beroept zich niet op zijn geloof om deze oorlog te rechtvaardigen.
pi_56247901
quote:

[..]

Dit argument is nog maar beperkt houdbaar. Nog een jaartje.
pi_56248011
Grappig, door WIlders het land uit te zetten - al dan wel tijdelijk - zwicht je toch voor dreiging.
pi_56248043
quote:

[..]

Klopt. Volgende zet is bijbels uitdelen en kerken bouwen.
pi_56248199
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 07:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Was al lang voordat de islam er was droppie.
Minus bewaring, verbetering en uitwerken door de moslims terwijl het voor de Europeanen verloren was gegaan en in vele gevallen verbannen door de Kerk?
pi_56248342
werden gigantische bibliotheken niet door moslims destijds vernietigd ...
pi_56248362
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Minus bewaring, verbetering en uitwerken door de moslims terwijl het voor de Europeanen verloren was gegaan en in vele gevallen verbannen door de Kerk?
Wat vind je, dat algebra direct te maken heeft met de filmplannen van Wilders?
pi_56248375
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:06 schreef Zeg_Maar het volgende:
werden gigantische bibliotheken niet door moslims destijds vernietigd ...
Nee, dat waren de Pre-Islamitische Mongolen.
pi_56248403
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat vind je, dat algebra direct te maken heeft met de filmplannen van Wilders?
Uhuh, ik geloof niet dat Wilders zijn film over positieve bijdragen van de Islam gaat, dus een beetje tegenwicht mag best wel, als je het offtopic vindt moet je niet bij mij zijn, maar bij de mensen die er over begonnen.
  FOK!fotograaf woensdag 23 januari 2008 @ 13:10:54 #94
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56248452
Ik vind het altijd wel goed werken om een situatie om te draaien. Stel dat de islamisten een zender hebben of films maken die westerse religies zwartmaken en de religie als ondergeschikt en fout vinden? Zouden dan miljoenen christenen of westerlingen de straten opgaan om de dood van de makers te verkondigen?

Oh, wacht. Ze hebben die films gemaakt. Oh wacht, er zijn genoeg fundementalistische televisiezenders. Heb ik de woedende christenen en doodsverwensingen toch gemist .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_56248559
Tegenwicht, op die manier.
Nog iets recents, bijvoorbeeld, in plaats van mijmeren over 'succesjes' van eeuwen geleden?

Wat hebben moslims de laatste decennia voortgebracht dat een meerwaarde betekende voor de gehele mensheid? Welke innovaties voor de welzijn en welvaart van mensen?
Zoiets lijkt mijveel meer tegenwicht.
pi_56248606
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:10 schreef freud het volgende:
Ik vind het altijd wel goed werken om een situatie om te draaien. Stel dat de islamisten een zender hebben of films maken die westerse religies zwartmaken en de religie als ondergeschikt en fout vinden? Zouden dan miljoenen christenen of westerlingen de straten opgaan om de dood van de makers te verkondigen?

Oh, wacht. Ze hebben die films gemaakt. Oh wacht, er zijn genoeg fundementalistische televisiezenders. Heb ik de woedende christenen en doodsverwensingen toch gemist .
Ik heb liever woedende Christenen op straat boos om wat filmpjes dan Christelijke jets en tanks die 6000 km verder een land of 2 gaan bezetten.
pi_56248643
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb liever woedende Christenen op straat boos om wat filmpjes dan Christelijke jets en tanks die 6000 km verder een land of 2 gaan bezetten.
Ik was er niet over begonnen, maar ik wil wel de dialoog over 'het tegenwicht' wel aangaan.
pi_56248652
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:15 schreef damian5700 het volgende:
Tegenwicht, op die manier.
Nog iets recents, bijvoorbeeld, in plaats van mijmeren over 'succesjes' van eeuwen geleden?

Wat hebben moslims de laatste decennia voortgebracht dat een meerwaarde betekende voor de gehele mensheid? Welke innovaties voor de welzijn en welvaart van mensen?
Zoiets lijkt mijveel meer tegenwicht.
Nummer 1 bondgenoot van het westen en kapitalisme tegen communisme?
een aantal Nobelprijswinnaars?
pi_56248687
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Christelijke Amerikaanse jets en tanks die 6000 km verder een land of 2 gaan bezetten.
pi_56248695
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik was er niet over begonnen, maar ik wil wel de dialoog over 'het tegenwicht' wel aangaan.
Zullen we verhuizen naar C&H?
pi_56248755
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]
Schrap dan maar voortaan Islamitische ten gunste van Arabische.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')