Kan wel zo zijn, maar die basis was er lang voordat er sprake was van Mohammed.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onze cultuur heeft zijn basis in die zandkorrels trouwens.
Dat neemt men aan ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onze cultuur heeft zijn basis in die zandkorrels trouwens.
hahha dat zal een leuke zijn dan moeten ze maar aanslagen plegen op hun eigen volk ........... mmm dan zijn we wel snel van HET probleem af denk ik maar.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat wilders zou moeten doen is vakantievierende rijke moslims uit het midden oosten tonen als ze in Marbella of Londen of waar ook ter wereld zijn, terwijl ze zich vermaken met een buslading alcohol en 30 hoeren. Met heel groot het onderschrift "Koranregels gelden blijkbaar niet in het Westen, laten we dat zo houden"
Dat zijn vaststaande feiten. De soemerische, babylonische en andere bescxhavingen uit het Midden Oosten hebben veel bijgedragen aan de huidige ontwikkeling van de mens. gelukkig was er toen nog geen koran, anders was die ontwikkeling er nooit gekomenquote:
Ik sprak niet over 'totaal afhankelijk', maar over de overdrijving van het woord afhankelijk in de context van het deel van de Nederlandse import afkomstig uit Iran in relatie tot de gehele Nederlandse import.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:29 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik snap dat je express bezig bent met zo kort mogelijke posts te schrijven. Ik doe daar nu niet aan dus ik schrijf lekker door !
1) Ik zei niet dan NL totaal afhankelijk is van iran, ik zei dat NL meer afhankelijk is van Iran dan iran van NL.
Cijfermatig geeft het echter een indicatie hoe belangrijk leverancier Iran is voor onze olievoorziening.quote:2) Verder is het gewoon dom om de totale import van goederen in deze discussie te gebruiken. Dit omdat het bij Iran puur om ruwe olie gaat (en misschien nog een olijfje hier en daar). Nederland is totaal afhankelijk van olie, welke vooral uit het Midden Oosten komt. Dat we ook cornflakes importeren betekent niet dat het een ramp is als deze niet meer komt, dan houden we het wel bij Brinta. Als er geen olie meer komt betekent dat wel een ramp voor Nederland (zie begin en eind jaren 70).
De quota uit bijvoorbeeld de Russische Federatie en Saoedi-Arabië zijn niet statisch.quote:Nu weet ik dat 5% van onze olie uit Iran komt, klinkt misschien ook weinig voor jou, maar (nogmaals, je wilt er denk ik niet op in gaan?) door de kleine aanbod valt deze 5% moeilijk te compenseren, en we zullen veel meer moeten gaan betalen. Dit in tegenstelling tot Iran, welke gewoon hetzelfde bedrag aan inkomsten krijgt; iedereen staat te springen om wat meer olie en nederland is toch maar een klein stukje van de wereld.
Als je verder nog wilt praten over of NL meer afhankelijk is van Iran dan vice versa dan moet je het eens proberen met een post die groter is dan 1 zin, aub.
Wat er gebeurd heeft anders niks te maken met evolutie of ontwikkeling. Maar meer met economie en eigenbelang. Het laatste is al eeuwen zo. En op dat terein is er geen evolutie of ontwikkeling maar slechts herhaling met als enige verschil dat de wapens waarmee we elkaar af maken moderner worden. Daar zit trouwens wel een duidelijke evolutie in.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:41 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
ah dat betekend dat je ontwikkeling en evolutie moet tegen houden?
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:46 schreef RAVW het volgende:
[..]
hahha dat zal een leuke zijn dan moeten ze maar aanslagen plegen op hun eigen volk ........... mmm dan zijn we wel snel van HET probleem af denk ik maar.
Het gegeven dat we de islam moeten vrezen door een paar halve debielen is een nog veel oneigenlijker argument, doch breed geaccepteerd helaas als fundamentele basis voor discussie van tig topics.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:07 schreef damian5700 het volgende:
De suggestie die gewekt wordt, dat Nederland maar op zijn tellen moet passen, omdat het zo afhankelijk is van Iran vind ik een oneigenlijk argument in deze discussie.
Er zijn zat aanslagen gepleegd door die lui hier hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Welk probleem? hoeveel aanslagen zijn er hier gepleegd? dat gebeurt nu al voornamelijk in het Midden Oosten.
Wat wil Iran gaan doen. Als ze echt problemen willen zoeken hebben ze zo een artikel 5 aan hun broek.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:41 schreef Ge4ce het volgende:
Iran waarschuwt voor Wilders' Koranfilm met over 700 reacties in 5.5 uur.
Ter vergelijking met het laatste Nederlandse discussie hit: Donorshow haalde een respectieve 300-350 racties in 4 uur. (Toen de 'hoax' bekent werd gemaakt.)
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar het zal wel aan twee kanten gaan snijden.
Ja, dat is heel normaal in die landen met die cultuur. Daar plegen ze om de dag eerwraak, vermoorden ze elke maand een politici, want ja, dat is cultuur, en terroriseren ze andere wijken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
Er zijn zat aanslagen gepleegd door die lui hier hoor.
1: Theo van gogh
2: wijken worden geteisterd (is ook een vorm van aan slagen)
3: vrouwen die worden door veel van die lui on menselijke behandel. (eerwraak) ook een form van terreur/ aanslagen )
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Elke vorm waarbij eens mens doelbewust iets aan gedaan wordt vind ik vallen onder terreur of een soort van aanslagen)
dus het gebeurt hier zat in Nederland alleen je moet wel je ogen er voor open willen hebben.
Dat lijkt me heerlijk, een zwart-witte wereld. Goed, fout. Moslim, niet-moslim, gelovig, niet-gelovig, mogelijk-terrorist, geen terrorist.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:18 schreef Zeg_Maar het volgende:
religie is achteruitgang, wetenschap vooruitgang.
waarom zouden wij achteruit willen gaan?
moslims, christen, allemaal wat te zeiken maar dingen goed doen kunnen ze ook niet.
laat de atheisten nu maar ff een paar eeuwen de dienst uitmaken, wel zo fair na eeuwenlange onderdrukking...
Nee, Wilders's mening is voor iedereen totáááál onbekend. De film gaat écht voor een verrassing zorgen. Wie weet laat ie wel zien hoe ie zijn baklava maakt!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:19 schreef Modus het volgende:
Heel knap dat de halve islamitische wereld al weet wat er te zien zal zijn in het filmpje. De hele ophef alleen al maakt al dubbel en dwars duidelijk waar het probleem precies zit wat Wilders aankaart. Maar het ligt natuurlijk voorál niet aan de moslims zelf, nee zeg, jongens stel je voor.
wil je zeggen dat religie vooruitgang en vrede brengt? ze hebben eeuwen de kans gehad maar het was altijd ellende.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat lijkt me heerlijk, een zwart-witte wereld. Goed, fout. Moslim, niet-moslim, gelovig, niet-gelovig, mogelijk-terrorist, geen terrorist.
Ik benijd je.
[..]
Nee, Wilders's mening is voor iedereen totáááál onbekend. De film gaat écht voor een verrassing zorgen. Wie weet laat ie wel zien hoe ie zijn baklava maakt!. Ohnee, wacht, hij heeft aangekondigd te laten zien hoe fascistisch de Koran is, naar zijn volledig wetenschappelijke mening die de enige waarheid is. Dat heeft ie alvast gezegd. En Balkenende, Binnenlandse zaken én NCTb hebben gesprek met hem erover gehad. Balkenende is nu niet bepaald chill erover geweest, of wel?
Ik ben toch een partij jaloers om het wereldbeeld van sommige mensen, damn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |