Op je Visa kaart kan je gewoon geld storten hoor.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:13 schreef jslavenburg het volgende:
Visa, geen idee hoe het werkt.
Credit card: Je stort hier geen geld op, je betaald en je krijgt later een rekening binnen met alle uitgaven die je moet betalen.
Nee hoor, dat is niet noodzakelijk.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:20 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Op je Visa kaart kan je gewoon geld storten hoor.
Die kaart is gewoon gekoppeld aan een rekening net als bij een gewone bank.
Je krijgt bij een Visa kaart een rekening nummer.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet noodzakelijk.
Mijn Visa is namelijk totaal niet gekoppeld aan welke rekening dan ook
My bad, ik las bankrekeningnummer.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:26 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Je krijgt bij een Visa kaart een rekening nummer.
Als jij 40 Euro moet betalen aan Visa vanwege uitgaven met de kaart, maar je maakt 100 Euro over dan ehb je nog 60 Euro op die Visa rekening staan.
En ja dit geldt voor iedereen.
Die laatste zin lijkt me niet te kloppen...quote:Op zondag 16 maart 2008 23:31 schreef mvdejong het volgende:
Voor mijn Visa-card worden de betaling via een automatische incasso van mijn giro-rekening ik hoef er niets voor te doen. Behalve de maandelijkse afschrijving in de gaten houden om te kijken of er geen foutieve afschrijvingen bij zitten, maar dat is me nog niet overkomen.
Je hebt ook kaarten waar je een tegoed op kan zetten, maar dat zijn dan debet-kaarten, geen credit-kaarten.
heb ik vaker over gehoord wel, maar wellicht niet zo gebruikelijk. Sowieso zijn creditkaarten nog niet zo hel populair in NLquote:Op zondag 16 maart 2008 23:39 schreef prupke het volgende:
[..]
Die laatste zin lijkt me niet te kloppen...
Behalve dan dat je voor praktisch geen enkele transactie je pincode hoeft in te voeren, omdat een handtekening volstaat.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:51 schreef CraZaay het volgende:
Credit cards worden tegenwoordig ook uitgerust met een pincode, dus fraudegevoeligheid neemt sterk af.
In het buitenland moest ik wel bij alle transacties een pincode gebruiken op zowel mijn CC als mijn VISA. (Zweden, daar is het overigens zo'n beetje gewoontje om geen contactgeld te gebruiken en de Visa of CC)quote:Op maandag 17 maart 2008 09:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Behalve dan dat je voor praktisch geen enkele transactie je pincode hoeft in te voeren, omdat een handtekening volstaat.
Ik snap niet dat je niet gewoon een Visa card bij Visa zelf kan bestellen? Waarom zou ik bv. een ING Visa card willen? Ik wil Visa, niet ING!quote:Ik wil een Visa kaart
In Nederland geeft Visa alleen creditcards uit. Visa werkt hiervoor samen met banken en andere financiële instellingen. Zij geven onze kaarten uit.
Er is ook een Visa creditcard voor u.
quote:Op maandag 17 maart 2008 13:08 schreef pberends het volgende:
Ik heb toch maar ING aangevraagd, voor 10 euri per jaar.
Bedankt voor de reacties!
Heb jij ook een pinpas besteld bij de PIN? En een Chipknip bij het mysterieuze bedrijf Chipknip? Daar heb je je antwoord.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:27 schreef pberends het volgende:
Ik snap iets niet.
http://www.visa.nl/iwantvisa/main.html?src=home_page
[..]
Ik snap niet dat je niet gewoon een Visa card bij Visa zelf kan bestellen? Waarom zou ik bv. een ING Visa card willen? Ik wil Visa, niet ING!
Je kunt niet verwachten dat de miljoenen punten ter wereld waar je met CC kunt betalen meteen klaar zijn voor het nieuwe systeem-met-pin.quote:Op maandag 17 maart 2008 09:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Behalve dan dat je voor praktisch geen enkele transactie je pincode hoeft in te voeren, omdat een handtekening volstaat.
WTF??quote:Op zondag 16 maart 2008 23:09 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe een Visa Card precies werkt? Creditcards doen me altijd denken aan schulden en fraudegevoeligheid, maar is dit ook werkelijk zo? En hoe stort je geld op je creditcard?
Ik weet veel van macro-economie, van micro-economie weet ik geen reet.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:28 schreef renegade808 het volgende:
[..]
WTF??
Pberends, de Fok!Econoom/HuizenmarktHyper, weet niet hoe een creditcard werkt??
Maar je ouders zullen toch wel een credit card hebben (gehad) zodat je al op jeudige leeftijd had kunnen leren hoe er mee om te gaan.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:08 schreef pberends het volgende:
Ik weet veel van macro-economie, van micro-economie weet ik geen reet.
Creditcard zijn veel mensen niet mee bekend hoor.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:29 schreef kasper het volgende:
[..]
Maar je ouders zullen toch wel een credit card hebben (gehad) zodat je al op jeudige leeftijd had kunnen leren hoe er mee om te gaan.
Heb je niet opgelet ofzo?
Ik geloof dat de meeste ouders nog uit het pre-online-aankopen-doen tijdperk komen en gewoon op vakantie gingen met EuroCheques of Traveller Chequesquote:Op maandag 17 maart 2008 15:29 schreef kasper het volgende:
[..]
Maar je ouders zullen toch wel een credit card hebben (gehad) zodat je al op jeudige leeftijd had kunnen leren hoe er mee om te gaan.
En intussen loop je wel op MSN Money tussen de creditcard-geile Amerikanen te roepen om Ron Paul?quote:Op maandag 17 maart 2008 15:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik weet veel van macro-economie, van micro-economie weet ik geen reet.
Das het verschil tussen Amerikanen en Europeanen: Amerikanen kunnen niet met een creditcard omgaan.quote:Op maandag 17 maart 2008 22:52 schreef renegade808 het volgende:
[..]
En intussen loop je wel op MSN Money tussen de creditcard-geile Amerikanen te roepen om Ron Paul?
Vage jongen ben je
quote:Op vrijdag 4 april 2008 12:33 schreef pberends het volgende:
Hoe lang duurt het voordat die idioten je een credit card geven?
2 weken geleden hadden ze me de "onderteken"-informatie gestuurd, en ik heb het direct ondertekend retour gestuurd. Maar na 2 weken verder nog helemaal geen bericht gehad.
En nee, ik heb geen schulden.
Hmmm, op het randje dus...quote:Hoe lang duurt het voordat ik mijn ING Card ontvang?
U krijgt uw ING Card binnen 2 weken thuisgestuurd.
Dat kan hoor.quote:
Maar de hamvraag is: Krijg je er meer rente over dan op je normale rekening?quote:Op vrijdag 4 april 2008 13:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat kan hoor.Je krijgt er zelfs rente over ook. Vaak zat gedaan.
Mwa, op een betaalrekening krijg je sowieso nauwelijks rente, denk dat het bij de CC maatschappij niet anders is. Meestal stort ik op mijn credit card het bedrag wat ik nodig denk te hebben om mijn hotels etc. te betalen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is: Krijg je er meer rente over dan op je normale rekening?
Ah oke.... anders is het ook maar zinloos namelijk.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, op een betaalrekening krijg je sowieso nauwelijks rente, denk dat het bij de CC maatschappij niet anders is. Meestal stort ik op mijn credit card het bedrag wat ik nodig denk te hebben om mijn hotels etc. te betalen.
Het scheelt je wel weer debet rente op het uitstaande bedragquote:Op vrijdag 4 april 2008 16:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ah oke.... anders is het ook maar zinloos namelijk.
Bij Visa krijg je de reguliere spaarrente bij een positief saldo van 450 Euro. Zal rond de 3,5% liggen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, op een betaalrekening krijg je sowieso nauwelijks rente, denk dat het bij de CC maatschappij niet anders is. Meestal stort ik op mijn credit card het bedrag wat ik nodig denk te hebben om mijn hotels etc. te betalen.
Alleen als je niet binnen 3 weken na het rekeningoverzicht betaald.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het scheelt je wel weer debet rente op het uitstaande bedrag
Opzeggen wanneer je d'r klaar mee bentquote:Op zondag 10 januari 2010 22:07 schreef Maikuuul het volgende:
Ik wil een Visa World card bestellen, er staat het eerste jaar is hij gratis, 2de jaar is hij 36,50.
Er staat echter niks in wat de minimale tijd is dat je de kaart moet behouden, weet iemand dit toevallig ?
Geen idee, ik heb alleen een Mastercard, American Express en Diners Clubquote:Op zondag 16 maart 2008 23:09 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe een Visa Card precies werkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |