abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57451270
Hallo,

A.s. zaterdag ga ik met 26 kinderen (leeftijd 7-12 jaar) primitief koken. Nu ben ik op zoek naar goede tips voor recepten.

Paar voorwaarden:
-Goedkoop
-Zo gezond mogenlijk
-Genoeg werk zijn voor hun, dus iig wat met groenten snijden etc
-Geen pasta/pannnenkoek
-Ze hebben 1.5 uur

Ze worden dus in groepjes opgedeeld,
-Groenten snijden
-Vlees
-Vuur maken (verschillende soorten campvuurtjes, in grond, met stenen etc. / wisselende sterkten)

Mocht het te slecht weer zijn voor een campvuur dan koken we het binnen op het gasfornuis.

Waar ik zelf aan zat te denken is Shish Kabob. Maar dit lijkt me redeljik prijzig.

Tips zijn welkom
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:03:18 #2
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57451523
men neme een héle grote pan, geeft de kinderen een fikse tik op het hoofd...

nee, even serieus, ik dacht eerst aan boerenkool omdat dat heel goed gaat in grote hoeveelheden, maar dan hebben ze niets te snijden natuurlijk. Ik zal mijn gedachten er eens over laten gaan...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:03:48 #3
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57451533
en ehm, ik neem aan dat je kebab bedoelt?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57452039
Je wil primitief koken als in: allerlei ingredienten in een blik/ folie; op het vuur, garen, klaar?

Zoja, dan heb ik wat voor je, zoniet: Ik heb me zojuist een berg typwerk bespaard.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_57452130
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:26 schreef Manneke_Pils het volgende:
Je wil primitief koken als in: allerlei ingredienten in een blik/ folie; op het vuur, garen, klaar?

Zoja, dan heb ik wat voor je, zoniet: Ik heb me zojuist een berg typwerk bespaard.
Nee nee, het liefst alles zo vers mogenlijk, we leven hier in limburg he, niet in de randstad
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:03 schreef Muck het volgende:
en ehm, ik neem aan dat je kebab bedoelt?
Nee het staat er volgens mij goed, google geeft iig waar ik aan dacht
pi_57452564
Ok ok, ik bedoelde ook een gezonde, primitief klaargemaakte maaltijd, die je als het ware zeg maar gaar stoomt met allerlei groente etc..
Ben zelf leiding bij scouting (In Brabant, geen randstad ) over een groep van 11 - 14 jaar, dus denk dat het volgende wel wat voor je is

Wat je nodig hebt:

Conservenblikken
Natte groenten (erwtjes, mais, bruine bonen, worteltjes, whatever uit die categorie)
Aardappels
Droge groenten (bloemkool, broccoli, boontjes,paprika, is wel duidelijk lijkt me..)
Cashewnoten
Smeerkaas ( Gewoon goudkuipje achtig iets)
Knakworsten/ gehakt/ hamburgers

Alle aardappels moet je vervolgens klein snijden ( pomme risolee zeg maar, van die 1 cm3 blokjes)
Droge groenten schoonmaken/ klein snijden.

Vervolgens:

Men neme 1 conservenblik zonder coating en haalt al het papier er af etc.; dat je dus gewoon een kaal blik hebt.

Dan ga je vervolgens laagjes bouwen, beginnend met de natte groenten (en wat vocht dus, dat verdampt in de loop van het proces en zorgt er voor dat je de rest gaar stoomt)

Daarop de aardappelblokjes. (ff zouten, of hier de cashewnoten er al in doen..)

Daarop de gesneden droge groenten.

Dikke klodder smeerkaas eroverheen (Waar je straks niks meer van terug zal vinden waarschijnlijk, behalve de smaak..)

Cashewnoten erop (of al eerder dus..) Verrassend, maar is erg lekker hierbij.

Dan je vlees er op, helemaal bovenin & dit zal dus gaar worden door de hitte en stoom van de groente en aardappels.

Folie over je blik. Blik in het vuur. Tijdje laten staan tot alles gaar is. Klaarrrrrrrr & smullen maarrrrrrr.

Kan ook gewoon in folie btw. dan doe je alles gewoon door elkaar!

Je kan evt. ook nog los aardappels poffen in folie in het vuur, klodder knoflooksaus erop en ook klaarrrrrr.

--

Hopelijk is dit iets wat je bedoelt.
pi_57454373
Ja kijk daar heb ik wat aan, om meer had ik niet kunnen vragen.

Bedankt, denk dat ik dit ga doen met de kids
pi_57454588
Mooi zo, laat anders maar horen als je ergens nog een vraag over hebt..
pi_57594704
Was t wat met dit slechte weer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')