thatsme | vrijdag 21 september 2007 @ 12:59 | |
![]() Hier alweer deel 83 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 1% gewijzigd door thatsme op 21-09-2007 13:08:34 ] | ||
Dichterbijer | vrijdag 21 september 2007 @ 13:05 | |
En dna ook nog eens een berg VIRM's erbij... word een lekkere nieuwigheid op het spoor | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 13:06 | |
Dat Valleikaartje van de Cxx broeders schiet ook lekker op zeg ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 13:07 | |
quote:Dit is een vervroegde of verlate 1 aprilgrap, toch? | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 13:11 | |
quote:Ehmm nee, dit menen ze ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 13:23 | |
quote: ![]() Matig prijsbeleid. | ||
Tollywood | vrijdag 21 september 2007 @ 13:38 | |
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet... Op de site van NS staat er namelijk : Over dit internationaal reisadvies Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop. Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist. | ||
Robin2130 | vrijdag 21 september 2007 @ 13:46 | |
quote: ¤ 57,60 (2e klas/vol tarief) Je gaat dan rechtstreeks met de Beneluxtrein ![]() edit: ooh ja: kijk dan ook even op NSinternationaal.nl ![]() | ||
neggix | vrijdag 21 september 2007 @ 13:48 | |
quote:Ongeveer 25 eur. Weet het niet precies, maar Rotterdam<->Antwerpen is 11,20 en Rotterdam<->Amsterdam is 13,70 Ohh ja, sorry, dit is met OV | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 13:48 | |
quote:Je kan het beste even naar het station gaan. In de kaartjesautomaat staat alles wat je weten wilt. Je hebt Superdagretours en normale tweemaands retours. Altijd ff kijken wat in jouw geval het goedkoopste is. Internationale treintarieven schijnen vreselijk geheim te zijn, niemand geeft daar informatie over. Eoa Tsjech heeft daarom ooit www.jizdenka.cz opgezet, maar dat zijn maar indicaties. Wel nuttig even goed. | ||
Robin2130 | vrijdag 21 september 2007 @ 13:49 | |
quote: Ja, en zo werkt dat dus niet helaas ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 13:49 | |
quote:Voor dit soort veelgevraagde bestemmingen zijn wel vaak stedentrips-aanbiedingen ja ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 13:52 | |
grensoverschrijdende treinreizen zijn doorgaans trouwens relatief erg duur. Kennelijk is het ergens voor nodig om een "grenstarief" te rekenen. Leuk he, Europese eenwording? | ||
Robin2130 | vrijdag 21 september 2007 @ 13:57 | |
quote: Dan lijkt het mij alleen maar logischer om dat grenstarief af te schaffen ![]() | ||
Tollywood | vrijdag 21 september 2007 @ 14:01 | |
Bedankt voor de reacties! ![]() @ Dr_Flash helaas voor mij kan ik geen Pools evengoed bedankt! Sorry je kan de language aanpassen overheen gekeken ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 14:02 | |
Ja, dat lijkt IEDEREEN wel logischer ![]() Bijna iedereen, dus ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 14:02 | |
quote:Tsjechisch ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 14:21 | |
Anyway, die nieuwe sprinters waarvan NS er vandaag nog 64 extra besteld heeft, daarvan zou de eerste vandaag gepresenteerd worden of zijn in Krefeld. Iemand een plaatje ? Ik kon op Drehscheibe Online zo gauw nog even niks vinden (maar dat is ook een bar onoverzichtelijke site ![]() | ||
ChRoNiC | vrijdag 21 september 2007 @ 14:22 | |
quote:Ik ben ook benieuwd hoe die nieuwe treinen eruit zien ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 14:29 | |
Hey, en_door_slecht, lees je mee? ![]() quote:Tofheid ![]() | ||
sander89 | vrijdag 21 september 2007 @ 15:33 | |
quote:Ik ben ook erg benieuwd, zal later op de dag ook maar weer is gaan zoeken naar foto's er van. | ||
Dichterbijer | vrijdag 21 september 2007 @ 16:09 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 16:12 | |
ja, dat was die schets uit het vorige topic ![]() ![]() | ||
Joene | vrijdag 21 september 2007 @ 16:12 | |
quote:mooie tekening van sloterdijk ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 16:20 | |
quote:Volgens die CTA is dit Abcoude anders hoor ![]() ![]() | ||
Socios | vrijdag 21 september 2007 @ 16:49 | |
Dit is ´m. ![]() ![]() En de binnenkant. ![]() ![]() Bron: ANP Photo | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 16:51 | |
ja, dat gaat niet werken he ![]() moeten wel .jpg of andere directe bestanden zijn tussen de IMG tags ![]() | ||
Socios | vrijdag 21 september 2007 @ 16:53 | |
Lol, gewijzigd, zo dan maar. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 16:56 | |
Hmm beetje een vissenbek. Niet echt lelijk ![]() Anyway, goed voor de diversiteit op het spoor ![]() | ||
thatsme | vrijdag 21 september 2007 @ 16:59 | |
ik hoop wel dat ze de kappen langs de rommel op het dak zetten.. dan ziet ie er wel strak uit. | ||
Dichterbijer | vrijdag 21 september 2007 @ 17:12 | |
Ik vind hem mooi... neus doet denken aan de VIRM... | ||
Q. | vrijdag 21 september 2007 @ 17:12 | |
Tering wat een lelijke dingen. | ||
Dichterbijer | vrijdag 21 september 2007 @ 17:13 | |
quote:Wat vind jij dan mooi? | ||
Socios | vrijdag 21 september 2007 @ 17:16 | |
Dit zeker, DE-II 186 opweg naar Veendam voor STAR-weekend. Vastgelegd te Waterhuizen even na 14.00u vanmiddag.![]() Verder nog een GTW als trein 30443 naar Nieuweschans. ![]() | ||
Q. | vrijdag 21 september 2007 @ 17:16 | |
quote:Een Diesel 5. ![]() De NOS heeft een grappig filmpje: http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 18:07 | |
quote:Dat filmpje! ![]() ![]() Verder wel een aardige trein. Modern, dus ik blijf sceptisch. ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 18:33 | |
quote:alles uit de DE-x serie ![]() DE-1 DE-2 DE-3 (niet de plan u! maar die andere ![]() ![]() | ||
Wadloper | vrijdag 21 september 2007 @ 18:40 | |
Hehe, die deuren geven hetzelfde geluid als de GTW als ze dichtgaan ![]() Het is wel ff wennen zeg! ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 18:47 | |
quote:GTW maar dan anders! ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 18:49 | |
zit helemaal geen tekst bij dat filmpje ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 18:50 | |
quote:Arriva had destijds echt een cool promofilmpje voor de GTW, met vette muziek eronder ![]() Ben benieuwd of NS daar ook nog mee komt. Of bijvoorbeeld Connexxion met de Protos ![]() | ||
Q. | vrijdag 21 september 2007 @ 18:54 | |
Oh ja, volgende werkdag Protosjes spotten. Misschien dan meteen maar even vanaf Amersfoort via Ede-Wageningen naar Utrecht. ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 18:54 | |
quote:suc6 met de vertragingen ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 18:55 | |
quote:vast niet ![]() | ||
sander89 | vrijdag 21 september 2007 @ 18:55 | |
quote:Ze hebben het filmpje nu verandert, is nu gewoon verslagje. Wel jammer dat geen luik voor aan koppelstuk kan vind het niet echt mooi sowieso de voorkant. | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 18:58 | |
nog meer vlavlippen ![]() Vlavlippen style voor sprinters ? en geel blauw voor de Intercitys? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 19:01 | |
quote:Nee, ik ook niet, zeker niet omdat die onderkant zo donker is. Het lijkt net zoeen domme vis ![]() Maar het kan lelijker zonder boegkleppen hoor ![]() ![]() | ||
Socios | vrijdag 21 september 2007 @ 19:09 | |
Dat is lelijk zeg, wat een schril contrast met de boegklep van de ICE. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 19:12 | |
quote:Open boegkleppen zijn ALTIJD lelijk ![]() ![]() ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 19:14 | |
quote:HAP! ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 19:17 | |
Het is gewoon ruk voor je aerodynamica, die dingen zitten er niet voor de kat ze kut op. Hoewel ik het vermoeden heb dat het bij die franse DMUutjes niet bepaald om snelheid of brandstofverbruik te doen is ![]() Met gesloten boegkleppen zijn die dingen ook maar mwoa mwoa trouwens: ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 19:20 | |
De NS kennende is het te storings gevoelig ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 19:23 | |
doorloopkop was niet te storingsgevoelig, doorloopkop was te vertragingsgevoelig. En er was onderhoud aan wat tijd en geld kostte. Pure gemakzucht eigenlijk dus. | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 19:24 | |
quote:dan nog :w vind nog steeds een hele stap achteruit hoor :w | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 19:25 | |
True ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 19:27 | |
waar is de goede tijd van alle getrokken treinen gebleven? :w | ||
Wadloper | vrijdag 21 september 2007 @ 19:32 | |
![]() Hij staat er dan toch ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 19:33 | |
quote:Soep, bluf ![]() Nice try though ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 19:34 | |
geen soep ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 19:35 | |
mooi kut dan, morgen WEER niet uitslapen ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 19:53 | |
quote:Aaaaaww! arm flesje | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 19:59 | |
quote:1839. | ||
Wadloper | vrijdag 21 september 2007 @ 20:16 | |
quote:Je moet toch iets om eerder te zijn dan Zugje ![]() | ||
Steve-O | vrijdag 21 september 2007 @ 20:23 | |
quote:Interieur heeft wat weg van de lightrail dingen die tussen Gouda/alphen rijden . Ben benieuwd ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 21 september 2007 @ 20:30 | |
quote:Idd anders. Deze week kan ik voor de 2e maal vloeken op Arriva. Zeker op degene die bedacht heeft dat een 2/6 wel even solo van Groningen naar Leeuwarden kan rijden om 17.00. Dat gaat natuurlijk never nooit passen. Daarom is de trein op last van de machinist ook niet vertrokken uit Groningen. Dus dan maar een half uur langer in Groningen wachten voor de volgende, die dus uit een 2/6+2/8+2/6 daardoor bestond. Door dit gedonder bijna een uur in Leeuwarden moeten wachten alvorens ik weer verder kon reizen. Oh ja. Naar Delfzijl reed om 17.03 uur wel een 2/8+2/6, terwijl dit makkelijk in een 2/8 gepast had. Arriva Bedankt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 21 september 2007 @ 20:32 | |
quote:Lijkt net de grote broer van de GTW | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 20:36 | |
quote:Nee hoor ![]() Ik hoef niet eerder te zijn dan Zugje ![]() Maar zo wordt het nog een knap interessant weekendje. Europapark, dan nog even heel nauwkeurig Hulshorst aanschieten, Maarn staat nog op het menu, en zondag de dieseldagen bij de ZLSM, met ritjes over alle trajecten. Daar moet ook wel wat te scoren zijn ![]() | ||
Socios | vrijdag 21 september 2007 @ 20:39 | |
quote:En Soestduinen dan, moet je daar nog wat mee? Dat is toch aardig dichtbij. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 20:39 | |
Soestduinen heb ik al![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 september 2007 @ 20:41 | |
quote:Lijkt ook best wel op de BR-425. ![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 21 september 2007 @ 20:46 | |
En ik heb maarn-oldskool ![]() ![]() | ||
Q. | vrijdag 21 september 2007 @ 20:47 | |
Jullie zijn echt gestoord. ![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 21 september 2007 @ 20:48 | |
Oja Fles, Hulshorst kan je shaken, rijden geen treinen hele weekend tussen amf en zl | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 20:51 | |
quote:oh laat dat Eurokutpark ook maar zitten dan ![]() | ||
Q. | vrijdag 21 september 2007 @ 20:51 | |
quote:Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo? | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 20:53 | |
quote:Dat valt best mee ![]() Dit was trouwens een recente expeditie om de laatste gaatjes tussen Roodeschool en Metz te dichten. ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 20:53 | |
quote:nee.. voor groningen Guldenpark had die t wel gedaan! wedde? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 20:54 | |
quote:Ik ga eerst koken, dan zal ik eens kijken of het zin heeft om daar ook nog tijd in te steken. Ik word wel een beetje doodziek van heel dat schijt prorail ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 20:56 | |
quote:Ja, je was getipt ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 21 september 2007 @ 20:57 | |
Tsja Fles, een weekendje uitstellen heeft ook geen zin, omdat dan Zwolle-Meppel er uit ligt ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 20:58 | |
quote:Ja, dat is gewoon de tering als je ALLES wil hebben ![]() ![]() Ben ook eens een halve dag onderweg geweest en 22 euro kwijt aan vervoerbewijzen voor alleen maar het bordje kranenburg ![]() ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Dr_Flash op 21-09-2007 21:07:05 ] | ||
Socios | vrijdag 21 september 2007 @ 21:04 | |
Morgen een reisje deels door Duitsland. ![]() 30142 : Harlingen 11.06 - Leeuwarden 11.29 (GTW) IC 10542: Leeuwarden 11.45 - Zwolle 12.39 (ICM) 7939 : Zwolle 13.06 - Enschede 14.15 (DM ´90) RB 29021: Enschede 14.26 - Münster Hbf (D) 15.46 (Talent) ICE 927: Münster Hbf (D) 16.03 - Dortmund Hbf (D) 16.33 (ICE) ICE 848: Dortmund Hbf (D) 17.12 - Duisburg Hbf (D) 17.47 (ICE) ICE 224: Duisburg Hbf (D) 18.04 - Arnhem 19.10 (ICE) IC 3766: Arnhem 19.42 - Zwolle 20.43 (Plan V/ V-IRM) IC 10771: Zwolle 20.50 - Leeuwarden 21.54 (ICM) 30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.24 (GTW) 677 kilometer in 11 uur en 18 minuten. ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 21:07 | |
quote:Heb je het lijntje langs de Ourthe van Rivage naar ehm, dinges, niet Luxemburg, al een keer gedaan? Dat is een erg mooie lijn! | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 21:07 | |
Rivage - Marloie? Nee, die moet ik nog ![]() | ||
Erosjuhhh | vrijdag 21 september 2007 @ 21:19 | |
zag die foto uit vorige deeltje van de ICMm met gravity, dacht dat ik zoiets al zag laatst, maar durfde t niet te hopen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 21:20 | |
quote:Gravity is Zwaartekracht ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 21:21 | |
quote:Ja die! Je kunt daar ook mooie wandelpaden volgen, erg mooie streek. Helaas teveel mountainbikers die denken dat voetpaden bedoeld zijn voor fietsen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 21:22 | |
Mooi gebied daar idd. Ik denk dat ik eerst even Luik - Namen ga volmaken, daar liggen er 18 ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 21:37 | |
quote:Die lijn heb ik nog niet gedaan, maar mijn België-dekking is sowieso beperkt tot Maastricht - Luik - Luxemburg danwel Hotton en Roosendaal - Brussel - Londen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 21:39 | |
Ik ben iig klaar met Hasselt-Luik-Luxemburg en alles ten oosten daarvan ![]() maar belgië is kutje lastig want daar hebben ze geen dagkaarten, en bovendien rijdt er in het weekend heel veel überhaupt niet ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 21:40 | |
quote:Geen dagkaarten? Da's mooi bagger. En tijdens TTB-dag (bestaat die nog?) is het niet leuk om te reizen volgens mij... Matig! | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 21:43 | |
ja, TTB is eenmaal per jaar, afgelopen weekend toevallig. maar dan zit alles knetter afgelaaje vol natuurlijk ![]() Nee, dat wordt nog wat. Ik denk serieus dat ik Denemarken eerder klaar heb dan België | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 21:47 | |
In Denemarken zijn volgens mij ook minder stations. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 21:53 | |
quote:EN dagkaarten ![]() Sterker nog: 24 uurs kaarten ![]() Oh ja, een 24 uur kaart vol tarief kost daar omgerekend 14 euro en 72 cent ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 22:19 | |
quote:dan ga je via duitsland.. kan je mooi met t spurtertje van arriva naar groningen ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 22:26 | |
quote:Zo weinig! Ik vond de Zweedse spoorwegen trouwens niet echt goedkoop. Heen en weer (retour kennen ze niet, twee losse enkeltjes dus) Sala - Stockholm kostte voor twee personen bij elkaar ruim zestig euro. Wat wel fijn is: ze hebben er kaartautomaten die tot heel kort voor vertrek nog een plaatsreservering kunnen afgeven! | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 22:28 | |
Plaatsreservering? Is dat nodig in Zweden? ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 22:30 | |
quote:Die treinen zijn daar in de spits ook gewoon vol. Dat lokaaltje uit het vorige topic was proppen... | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 22:31 | |
quote:En dan? 27 moeders met 27 kinderwagens aan de kant boksen want JIJ hebt die middelste stoel in dat rijtuig gereserveerd? ![]() | ||
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 22:33 | |
quote:Ja, of, zoals wij hadden, twee bejaarden die op jouw plek zitten en alleen Zweeds lullen. Die hebben we maar laten zitten. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 22:36 | |
quote:ja, verkankerd is dat altijd ![]() ![]() Maar goed, ik heb in Roemenië ook eens 2 uur mogen staan in het gangpad, met reserveringen en al. | ||
Zug-Chef | vrijdag 21 september 2007 @ 22:44 | |
Fles rukker ![]() Maand celstraf voor flesverkrachting | ||
vw_caddy | vrijdag 21 september 2007 @ 22:44 | |
Zeg, die sneltreinen van Gn naar Lw: rijden die 's ochtends niet meer om het half uur? Nu is de aansluiting van Rd daarop ronduit kut ![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 21 september 2007 @ 22:45 | |
Die sneltreinen hebben nog nooit om het half uur gereden.... Die sneltreinen hebben dan ook vooral nut voor de pendelaars tussen Gn en Lw zelf. Voor overstap mogelijkheden heb je maar aan de stoppers | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 22:47 | |
quote:Wat heeft dit met treinen te maken? ![]() | ||
vw_caddy | vrijdag 21 september 2007 @ 22:47 | |
mja, ik werk over twee weken in Leeuwarden, een beetje snelle reis is dan wel leuk op zich. Zie de reis al voor me: Hurdegaryp, Zuidhorn, Grijpskerk.... Help! ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 22:49 | |
quote:Gimme a fuckin break Jack ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 21 september 2007 @ 22:50 | |
ja precies, ik doe dagelijks elke ochtend 126 km heen en 's middags 126 km terug, minstens. | ||
vw_caddy | vrijdag 21 september 2007 @ 22:51 | |
quote:70 fucking kilometers ja. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 22:55 | |
quote:Gn - Lw = 54 Tariefeenheden. Dat is dus maximaal 54 km, maar waarschijnlijk minder. | ||
Erosjuhhh | vrijdag 21 september 2007 @ 22:55 | |
quote:omg ![]() graffiti ![]() | ||
vw_caddy | vrijdag 21 september 2007 @ 22:56 | |
quote: quote:Plak er nog maar 16km aan vast. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 22:57 | |
Rd, ja boeiend, daar wonen ook nog 4 mensen. Maar ga rustig met z'n vieren naar het binnenhof en protesteren of zo hoor, zal lekker veel zin hebben ![]() Jezus wees blij dat er überhaupt een spoorlijn gelegd is naar die negorij | ||
vw_caddy | vrijdag 21 september 2007 @ 22:58 | |
Lezen Fles, en een beetje rekenen. Zit je na 16km vanaf Gn al in Rd? ![]() | ||
von_Preussen | vrijdag 21 september 2007 @ 23:01 | |
quote:Mag ik vragen hoeveel je daarvoor betaalt, en waar je je kaartjes dan vandaan krijgt? | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 23:03 | |
quote:ja ja, Gn - Rd is 38 ikweett En smorgens zal het vast wel vol zitten met koters en zo, prima. Winsum - Leeuwarden is heul 70 km ja. Nou, wat een drama ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 23:11 | |
quote:Lijkt me schoftig duur met al dat ICE gebeuren ertussen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 23:34 | |
tering cholera ik word echt doodkotsmisselijk van dat prorailgezeik ![]() echt ieder weekend nu al zeker 2 jaar lang ![]() en het ZIJN al zulke verliezers. Godverdomme ![]() | ||
vw_caddy | vrijdag 21 september 2007 @ 23:35 | |
quote:Ben ook een huilie, weet het. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 23:45 | |
quote:Dan is het goed ![]() | ||
Duvel | zaterdag 22 september 2007 @ 07:33 | |
quote:Ik vind het wel een geinig lijntje. Echt een boemel met die lage snelheid, ik geloof niet dat er ergens een stuk rechte baan is. | ||
Socios | zaterdag 22 september 2007 @ 08:46 | |
quote: quote:Wil ik best zeggen, is toch ook zelf op te zoeken. ![]() Nederlands gedeelte: ¤ 10,-. AH Dagkaart ![]() Gronau (grens) - Münster Hbf: ¤ 13,-. Grensoverschrijdend ticket kaartautomaat. Münster Hbf - Dortmund Hbf - Duisburg Hbf: ¤ 26,-. Ticket Die Bahn (Zonder ICE zou dat ¤ 17,30. zijn) Duisburg Hbf - Arnhem: ¤ 13,-. Discount 50% (vroegboekkorting) NS Internationaal. Totale schade: ¤ 62,-. ![]() | ||
Socios | zaterdag 22 september 2007 @ 08:50 | |
quote:Ik vind het ook een leuk lijntje. Goede herinneringen aan Uithuizen. Verder tijd niet in Roodeschool geweest, binnenkort maar eens aan het eind van de middag er naartoe en dan met semi-sneltrein terug. ![]() | ||
ArthurvanderVelden | zaterdag 22 september 2007 @ 09:51 | |
Heeft iemand nou een GOED protosssen PDFje ![]() | ||
Duvel | zaterdag 22 september 2007 @ 09:53 | |
quote:Ik heb een protossen folder die ik voor je kan scannen? | ||
vw_caddy | zaterdag 22 september 2007 @ 10:01 | |
quote:Na Winsum is er inderdaad geen snelheid in te krijgen. ![]() ![]() ![]() | ||
themauster | zaterdag 22 september 2007 @ 10:55 | |
quote:die stop in Swd is helemaal niet over nagedacht iedereen loopt te schelden want door de stop daar heeft de trein vaak vertraging | ||
ArthurvanderVelden | zaterdag 22 september 2007 @ 11:40 | |
quote:Ik heb ondertussen al wat ik zocht, maar toch bedankt voor het aanbod ![]() | ||
Wadloper | zaterdag 22 september 2007 @ 13:18 | |
Net in Stadskanaal geweest en in het station te Zuidbroek geweest. Was erg leuk om te zien. Eventuele foto's volgen vanmiddag/vanavond ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 22 september 2007 @ 16:38 | |
quote:Zelfs de overstap op de stopper naar Leeuwarden is nauwelijks te halen ![]() | ||
ghizzer | zaterdag 22 september 2007 @ 17:21 | |
echt respect voor al die treinmaniacs hier. niets meer dan lof! | ||
vw_caddy | zaterdag 22 september 2007 @ 17:23 | |
quote:Met die schijterige extra k*tstop in Sauwerd niet nee. Arriva reageert niet op mijn klachten, volgende week afspraak op provinciehuis. Ze krijgen er van langs. ![]() | ||
sander89 | zaterdag 22 september 2007 @ 18:11 | |
Heb nog gezocht naar meer foto's van de nieuwe sprinter maar niks kunnen vinden, iemand wel van jullie? | ||
Peterselieman | zaterdag 22 september 2007 @ 18:13 | |
quote:Kun je gelijk ook even klagen over de 17.01 naar Leeuwarden van afgelopen vrijdag die niet vertrokken is, omdat er minimaal een bak te weinig was. | ||
Ou-Tannu | zaterdag 22 september 2007 @ 18:45 | |
en zo heeft elke vervoerder op het spoor Materiaal te korten | ||
Wadloper | zaterdag 22 september 2007 @ 18:49 | |
quote:Want? ![]() | ||
ArthurvanderVelden | zaterdag 22 september 2007 @ 18:52 | |
![]() Ze gaan aan de haal met de foto van Daan, en erg goed gelukte fotosjop. ![]() Dit zijn de eigenaren van Europapark in Duitsland. Het grootste Pretpark van Duitsland ![]() | ||
ghizzer | zaterdag 22 september 2007 @ 18:55 | |
quote:Ik ben zelf al van jongs af aan erg treinfan, maar jullie bewijzen dat het nog veel extremer kan (en dat is positief bedoeld!!!). Kan het echt bewonderen dat mensen helemaal op gaan in hun hobby. Vind ik prachtig! | ||
ArthurvanderVelden | zaterdag 22 september 2007 @ 19:01 | |
Gezocht Fotos van Groningen Europapark met bordje er op maar dat je dan ook ziet dat het een station is ![]() | ||
Socios | zondag 23 september 2007 @ 00:12 | |
Elders in topic vermeld reisje vandaag conform dienstregeling gemaakt. ![]() ![]() RB 29021 gereedstaande voor vertrek naar Münster Hbf om14.26u te Enschede. ![]() IC 2028 (Passau Hbf - Hamburg-Altona) te Münster Hbf om 15.57u. ![]() ICE 927 (Kiel Hbf - Nürnberg Hbf) komt Münster Hbf binnengereden. ![]() Dortmund Hbf ![]() RE 4328 (Minden - Düsseldorf Hbf) zojuist vertrokken om 17.06u vanaf Dortmund Hbf. ![]() ICE 848 (Berlin Ostbahnhof - Köln/ Bonn Flughafen) bij aankomst op Dortmund Hbf om 17.12u. ![]() RE 10227 (Mönchengladbach - Münster Hbf) komt Duisburg Hbf binnengereden om 17.59u. ![]() Aankomst ICE 224 (Frankfurt Hbf - Amsterdam Centraal) te Duisburg Hbf. ![]() ICE 224 vlak na aankomst te Duisburg Hbf voor vertrek naar Amsterdam Centraal. (Achterste gedeelte tot Oberhausen Hbf). | ||
Ou-Tannu | zondag 23 september 2007 @ 01:06 | |
hmm die duitse CTAs zijn PER letter te regelen? ![]() | ||
ArthurvanderVelden | zondag 23 september 2007 @ 06:13 | |
En de eerste 2 ICE's op de plaat zijn Dieseltjes? ![]() | ||
Robin2130 | zondag 23 september 2007 @ 09:23 | |
Dat zijn weer mooie plaatjes ![]() | ||
Angela1984 | zondag 23 september 2007 @ 09:54 | |
Zet ik samen met me vriendin ieder ons fiets achter het Centraal Station. Bij die nieuwe stijger. Netjes vast met een ringslot. Gewoon op zaterdag middag van 1 uur tot uurtje of 5. GVD me slot opgengeknipt fiets gejat. Haar fiets stond er nog omdat er nog een apart slot opzat.![]() klote junkies ![]() | ||
Wadloper | zondag 23 september 2007 @ 10:06 | |
Dat is balen zeg! ![]() | ||
Socios | zondag 23 september 2007 @ 10:11 | |
quote:Jawel, wel vet hè, konden ze in één keer de S achter Amsterdam CS verwijderen. ![]() quote:Uhm, nee... Dat waren gewoon ICE 1 en ICE 2. Je bedoelt ICE-TD? Die hoopte ik nog in Enschede te treffen, maar helaas. ![]() quote:Thanks. ![]() Trouwens, bij aankomst in Leeuwarden werd er omgeroepen dat de Intercity naar Schiphol van 22.04u OMGELEID zou worden i.v.m. de werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort. De rest van de dag moesten reizigers OMREIZEN. Dat omleiden is wel beter. ![]() | ||
JDude | zondag 23 september 2007 @ 10:53 | |
quote:Zet 'm dan ook bij de daler! | ||
Rnej | zondag 23 september 2007 @ 11:01 | |
quote:rotterdam CS? dan istie niet gejat maar door de gemeente weggehaald..... bel ff met de gemeente | ||
#ANONIEM | zondag 23 september 2007 @ 11:30 | |
quote:Op sommige stations (Münster, Duisburg, Bochum, Gelsenkirchen) wel ja, maar op sommige andere stations (Düsseldorf, Wanne-Eickel) niet. | ||
Q. | zondag 23 september 2007 @ 11:31 | |
Iemand al in een Protosje gezeten vandaag? | ||
Rnej | zondag 23 september 2007 @ 12:09 | |
mja, kan iemand me vertellen wat een protostrein nou is? ![]() (zie frontpage ook enzo) | ||
Q. | zondag 23 september 2007 @ 12:37 | |
![]() | ||
Rnej | zondag 23 september 2007 @ 12:39 | |
doooope design ![]() | ||
Socios | zondag 23 september 2007 @ 13:15 | |
quote:Perron 0 bedoel je? Dan ben je ´m kwijt. ![]() Trouwens, als iemand het over ´Centraal Station´ heeft dan moet dat Amsterdam zijn. Als men aan het loket een retourtje ´Centraal´ koopt, dan wordt/ werd standaard een papiertje/ kartonnetje naar Amsterdam CS afgegeven. | ||
Ou-Tannu | zondag 23 september 2007 @ 13:28 | |
quote:mja, tis wel storingsgevoeliger denk ik? digitale CTA's ook maar goed ![]() | ||
Socios | zondag 23 september 2007 @ 13:33 | |
Een maandje geleden waren ´ouderwetse´ CTA-bakken op station Rheine kapot. Maar goed, alles wordt sowieso netjes omgeroepen. ![]() | ||
Dichterbijer | zondag 23 september 2007 @ 13:46 | |
In december willen mijn vriendin en ik een weekendje naar London. We gaan met de trein natuurlijk! Lekker door de kanaaltunnel. Wie heeft er tips/trics voor me? Ideeen ect om de treinreis het beste te boeken? Is treinreiswinkel.nl een aanrader? | ||
thats-me | zondag 23 september 2007 @ 13:58 | |
Zow vanochtend ff een rondje gefietst 40 km ![]() ![]() Stel 3447 in trein 7925 ![]() Stellen 4444V- 4232A in trein 1629 ![]() Stel 44 als LM ri Almelo ![]() Stel 44 als LM ri Almelo ![]() Stel 3424 in trein 7938 ![]() Stellen 4239V - 4056A in trein 1731 ![]() Stellen 4090V - 4217A in trein 1633 ![]() | ||
Socios | zondag 23 september 2007 @ 14:01 | |
Mooie foto´s! Dat moet een lekker fietstochtje geweest zijn. ![]() | ||
Socios | zondag 23 september 2007 @ 14:08 | |
quote:Ik heb goede ervaringen met www.nsinternationaal.nl. In het geval van een weekend kan je voor ¤ 99,-. een retour Nederland - Londen krijgen, maar weet niet of dat ook nog in december geldt. | ||
Dichterbijer | zondag 23 september 2007 @ 14:52 | |
quote:Die was ik tegengekomen ja... maar nadeel is dat de heen op zaterdag is en de terug op zondag... terwijl ik liever er voor kies om vrijdagavond al aan te komen. | ||
thats-me | zondag 23 september 2007 @ 16:38 | |
En vanmiddag nog een rondje om/door Wierden gefietst, en daar nog de volgende foto's geschoten. Stel 4241 in 1645A andere nummers onbekend ![]() Stel onbekend in trein 7052 ![]() Stellen 3424V - 3447A in 7952 ICM stellen onbekend ![]() Stel 988 in 7056 ![]() Stellen 42xxV - 4013A in 1649 ![]() Stellen 42xxV - 4013A in 1649 ![]() Stel 3408 in 7956 ![]() | ||
ghizzer | zondag 23 september 2007 @ 16:40 | |
hoe ziet het trouwens met die boegdeuren van de opgeknapte koplopers. is dat nu 1 geheel of is er uberhaupt geen boegdeur meer? en oh ja... komt het ooit nog terug dat je in een gekoppelde koploper een heel eind door kunt lopen tussen meerdere treinstellen of is dat definitief verleden tijd? | ||
thatsme | zondag 23 september 2007 @ 16:46 | |
quote: | ||
ghizzer | zondag 23 september 2007 @ 16:50 | |
quote:hmmz erg jammer, maar waarom? hield dat verband met dat ongeval toen nabij Zaltbommel (als ik me niet vergis)? | ||
Peterselieman | zondag 23 september 2007 @ 17:00 | |
Nope. het is een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Ook is het bedoeld om vertragingen te verminderen, voor zover die door die deuren veroorzaakt werden. | ||
Dr.Aart | zondag 23 september 2007 @ 17:02 | |
De nieuwe spoorbrug bij Hattem over de Ijssel in de Hanzelijn:![]() | ||
ghizzer | zondag 23 september 2007 @ 17:04 | |
quote:hmm erg jammer. vond het altijd wel een vet gezicht als je dan die trolly zag lopen. | ||
Angela1984 | zondag 23 september 2007 @ 17:11 | |
![]() quote:Nee Amsterdam. Stond netjes in het rek op die steiger die er pas enkele maanden staat. Aan de kant van de XX vliegboot. | ||
its_me_ | zondag 23 september 2007 @ 19:00 | |
quote:Via NSinternationaal heb ik altijd goede ervaringen! Wanneer je op tijd boekt, zijn de prijzen laag! ![]() Voor 99 euro kun je er zitten!
Met deze tickets kun je vanaf elk station in Nederland naar Brussel-Zuid reizen. [ Bericht 30% gewijzigd door its_me_ op 23-09-2007 19:13:39 ] | ||
JustinK | zondag 23 september 2007 @ 20:11 | |
quote:Dat moet een lekker ritje zijn geweest ![]() | ||
von_Preussen | zondag 23 september 2007 @ 20:25 | |
Wat lees ik hier:quote: | ||
Socios | zondag 23 september 2007 @ 20:40 | |
Woon jij in Preussen (bij Dortmund) btw? ![]() | ||
Brembo | zondag 23 september 2007 @ 21:27 | |
quote:Ziet er mooi uit, tegenwoordig bouwen ze wel wat mooiere bruggen dan die standaard dingen ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 23 september 2007 @ 21:45 | |
Nog wat dingetjes van vandaag:![]() ICK-stammetje ![]() ![]() Plan T zie je hier bijna nooit ![]() ![]() Containertreintje ![]() ![]() Een Plan V gereviseerd met nieuwe stickertjes ![]() DD-AR Supporterstrein vol met Feyenoord-stakkers die later op de middag een tweede keer genaaid werden... ![]() En omdat Class 66 zo een mooie lok is ![]() | ||
Q. | zondag 23 september 2007 @ 21:48 | |
quote:Niet echt nuttig hè, op een kilometer van het station. | ||
sander89 | zondag 23 september 2007 @ 22:27 | |
In Try before you die nu op ned3 gaan ze zo aan de noodrem trekken bij een trein omdat ze vinden dat je dat is een keer moet gedaan hebben in je leven. ![]() Ik ben benieuwd hoe dit overkomt op tv, maar echt positief effect krijg je niet van aan het aantal gevallen daarvan. | ||
thats-me | zondag 23 september 2007 @ 22:28 | |
Je bent me net voor ![]() | ||
von_Preussen | zondag 23 september 2007 @ 22:33 | |
quote:Nope, het slaat op mijn culturele achtergrond. ![]() | ||
Eix | zondag 23 september 2007 @ 22:41 | |
![]() Klassiekje vertrekt vanuit Visé naar Maastricht. | ||
thats-me | zondag 23 september 2007 @ 22:43 | |
quote:Nu dus ![]() | ||
sander89 | zondag 23 september 2007 @ 22:49 | |
Niet echt leuke actie ![]() Valt me wel tegen dat je die noodknop om de deuren te openen erg moeilijk in te drukken is en zei had nog een ding om hem in te rammen. Vraag me af als er echt nood is en mensen erg in paniek zijn hoe ze snel die deur open krijgen. | ||
ArthurvanderVelden | maandag 24 september 2007 @ 09:30 | |
Gisteren in de protos gezeten ![]() Ik heb er anderhalf uur op moeten wachten ![]() ![]() | ||
Ou-Tannu | maandag 24 september 2007 @ 10:48 | |
goede god 1.5u wachten voor een treinritje van? 30 min? ![]() | ||
ArthurvanderVelden | maandag 24 september 2007 @ 12:13 | |
quote:Het was Fles zijn idee ![]() ![]() Overigens ![]() | ||
SNArky | maandag 24 september 2007 @ 12:55 | |
quote:Wat een idioten zeg ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 24 september 2007 @ 13:20 | |
quote:Netjes ![]() Nou ik ![]() ![]() ![]() | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 14:20 | |
Nice, ik zie Kerkrade West op een oud stationsbordje en de spooraanduiding in het geel. Dat is de enige stationsaanduiding daar? | ||
Dr_Flash | maandag 24 september 2007 @ 14:31 | |
quote:Neen ![]() Het bordje van Kerkrade West hangt in een klein museumpje in Simpelveld ![]() | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 14:33 | |
Aha, op die manier! Ik vroeg me al af of er überhaupt nog stations zijn in Nederland die niet de ´moderne´ stationsborden hebben. Ik was dus aangenaam verrast met het zien van Kerkrade West. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 24 september 2007 @ 14:36 | |
quote:Jawel, die zijn er ![]() ![]() ![]() | ||
Remco | maandag 24 september 2007 @ 14:46 | |
Ik wist geeneens dat de 4014 al klaar was, maar hij staat nu in Leeuwarden op spoor 5 met deuren open. Ik denk dus dat hij de stoptrein van 17.17 is(die staat altijd daar) maar omdat de deuren nu al open staan kan ie ook eerder gaan lijkt mij... | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 14:54 | |
Zou kunnen ja, stond de vertrektijd ook al drie uur van de voren op de CTA? Zoals hier paar weken geleden:![]() Nog iets anders, volgens de dienstregeling van de Bioscooptrein zou deze vanochtend om 08.54u aankomen in Leeuwarden, maar dat was dus niet het geval, er kwam louter een ICM 4 ´tje aan. ![]() | ||
Remco | maandag 24 september 2007 @ 14:56 | |
quote: Nee dat niet heb er wel naar gekeken, vond het wel raar dat de deuren al/nog open stonden | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 15:01 | |
Volgens Somda rijdt ´ie inderdaad de IC 10798 en zal ´ie om 17.15u uit Leeuwarden vertrekken. ![]() | ||
Remco | maandag 24 september 2007 @ 15:05 | |
Ah okee dan ga ik om kwart over 5 terug, hoef ik ook niet in Zwolle te wachten ![]() | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 15:14 | |
Wachten waarop? ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 24 september 2007 @ 15:15 | |
quote:Wat moet dat ding DAAR nou weer? ![]() | ||
Remco | maandag 24 september 2007 @ 15:16 | |
Op het treintje naar Almelo ![]() ![]() | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 15:16 | |
Overbrengingsrit terug van ZLSM Dieselweekend. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 24 september 2007 @ 15:18 | |
quote:Maar hij is toch van de HIJSM? Dan hoort hij toch in Haarlem te staan? Offeh... ![]() Bij de ZLSM heb ik hem wel gezien ja, hij komt ook voor op mijn bordjesplaat hierboven ![]() | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 15:20 | |
Hij is inderdaad van HIJSM. Wat ´ie verder in Zwolle gaat doen weet ik ook niet. ![]() | ||
Wadloper | maandag 24 september 2007 @ 17:05 | |
Als ik Somda mag geloven worden de 3227 en 3117 terzijde gesteld... De tweede en derde die het Veolia avontuur niet na kunnen vertellen... DH-II 3203 gaat naar Veolia ipv de 3206 ![]() En DH-II 3228 komt na een aantal maanden weer terug in dienst, deze krijgt een motor van een ander stel die terzijde gesteld is ![]() | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 17:09 | |
Tot wanneer blijven de Wadlopers daar rijden? Lijkt me wel weer eens grappig om in zo´n trein te zitten en dat op een heel andere spoorlijn. ![]() | ||
Q. | maandag 24 september 2007 @ 17:16 | |
Protosje op Amf:![]() ![]() Hij was goed volgepropt trouwens. | ||
Wadloper | maandag 24 september 2007 @ 17:59 | |
quote:Sowieso houdt Veolia tot maart 2008 een paar DH'tjes reserve ![]() | ||
Charango | maandag 24 september 2007 @ 18:04 | |
Ik blijf het een raar ding vinden, die Proto's. Hij doet me met die ronden neus denken aan een oude trein die nu volgens mij nergens meer rijdt. Trouwens, de verbinding vanaf de valleilijn richting Apeldoorn is ook raar. Kunnen ze de stopper uit Almelo niet vanuit Apeldoorn door laten rijden naar Amersfoort, met een stop te Barneveld Noord? Krijgt dat Transferium ook eens wat bezoekers. ![]() | ||
Q. | maandag 24 september 2007 @ 18:06 | |
Dan moeten ze Barneveld-Noord eerst aan de hoofdbaan leggen. Kunnen ze ook mooi meteen station Stroe weer open gooien. En Hoevelaken. Zal wel niet echt rendabel zijn. | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 18:06 | |
Moeten ze wel het perron even verleggen in Barneveld Noord, dat ligt nu net niet aan de lijn naar Apeldoorn. ![]() | ||
Charango | maandag 24 september 2007 @ 18:09 | |
Dat dat perron verkeerd ligt weet ik, maar ze zouden een tweede kunnen bouwen, met crossover overstap van de Valleilijn naar de Veluwelijn (of is dat Amf-Zl ipv Amf-Ap?) | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 18:17 | |
Veluwelijn is Amersfoort - Zwolle, ja. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 24 september 2007 @ 18:43 | |
Oh ja en ik heb dus ook al gisteren in de Protos gezeten, harske tof ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Remco | maandag 24 september 2007 @ 19:01 | |
Toch maar niet de trein van 17:15 genomen maar die van 16:45 al. Achteraf maar goed ook want na de intercity was de spoorbrug bij Akkrum kapot. Die plan U heb ik gezien in Deventer alleen was ik net wat te laat met mijn telefoon(camera). | ||
Socios | maandag 24 september 2007 @ 19:03 | |
Ik zag het, ja, ik dacht al dat je gestrand was, gelukkig was je optijd dan. ![]() | ||
ReisT | maandag 24 september 2007 @ 19:21 | |
quote:Aanvulling daarop: ik heb lang gezocht naar handige prullenbakjes onder de tafeltjes, maar ze zitten er echt niet in ![]() De Protos die ik vanmiddag trof was ook vooral goed in stilstaan zeg, stond echt minutenlang stil op ieder stationnetje, zonder duidelijke oorzaak. | ||
ArthurvanderVelden | maandag 24 september 2007 @ 20:21 | |
Wat fotootjes van gisteren http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7522.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7524.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7527.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7532.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7546.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7548.JPG [url=http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7550.JPG[]http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7550.JPG[[/url] http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7555.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7582.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7586.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7587.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7588.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7598.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7611.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7616.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7624.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7629.JPG [img]http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7631.JPG [img]http://arthur.rides.nl/zooi/simpel/IMG_7632.JPG En tot slot de veenloper ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 25-09-2007 21:51:13 ] | ||
Remco | maandag 24 september 2007 @ 20:47 | |
De foto´s kunnen ook wel iets kleiner hoor ![]() | ||
Q. | maandag 24 september 2007 @ 20:48 | |
quote:90% ofzo. | ||
Brembo | maandag 24 september 2007 @ 20:49 | |
Die DH1 heet ook echt veenexxpress ![]() ![]() Vandaag trouwens in de 3700, 2*Plan V in de ochtendspits ![]() ![]() | ||
Dichterbijer | maandag 24 september 2007 @ 20:56 | |
tjeeee... die foto's zijnECHT te groot :/ | ||
Q. | maandag 24 september 2007 @ 21:01 | |
Bijna 2 MB per foto, belachelijk. | ||
SNArky | maandag 24 september 2007 @ 21:01 | |
Het privaat ![]() | ||
Zug-Chef | maandag 24 september 2007 @ 21:02 | |
quote:Precies, ze zijn niet eens de moeite om ze zo groot op internet op te slaan... | ||
Zug-Chef | maandag 24 september 2007 @ 21:08 | |
Hoogtepuntjes van vandaag:![]() HSA 186 op weg terug naar huis vanaf het STAR-weekend in Stadskanaal naar Winterswijk, hier te Deventer. ![]() Rurtalbahn V202 met een sleep Tads'n onderweg vanuit Veendam via Utrecht Maliebaan naar Emmerich, hier bij doorkomst in Zwolle ![]() En tot slot Strukton Jose met HIJSM Plan U 121 te Zwolle | ||
Mark-Hgl | maandag 24 september 2007 @ 21:26 | |
Fraaie zonnestand ![]() | ||
Eix | maandag 24 september 2007 @ 21:48 | |
quote:Aardige reactie. ![]() Liever dat er gepost wordt dan dat dit topic dood is. Daarbij vind ik de foto's wel best tof. ![]() Als aanvulling op de foto's van Arthur een aantal foto's die door mij zijn gemaakt afgelopen zondag bij de ZLSM: ![]() ![]() ![]() Fles met Brand biertje te Wijlre. Foto snel gemaakt voor we weer verder reden. ![]() ![]() Veolia Vtje te Valkenburg. Let op de afwijkende zwarte ruitjes. ![]() ![]() Toen ik vroeg of het zwaar werk was mocht ik wel eens proberen een wisseltje om te zetten. ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 24-09-2007 22:11:23 ] | ||
Q. | maandag 24 september 2007 @ 22:16 | |
quote:Mijn computer wordt niet zo blij van foto's van dat formaat en ik dus ook niet. | ||
Brembo | maandag 24 september 2007 @ 22:55 | |
quote:Is maar 300 Megabyte in firefox waar hebben we het over ![]() | ||
Eix | maandag 24 september 2007 @ 23:23 | |
quote:Het gaat me er meer om dat de post van Zug-Chef absoluut niets toevoegt. Dat de foto's wel erg groot zijn, ja dat klopt. Maar ik heb liever dat er eens een keer iets te grote foto's worden gepost dan helemaal niets. Om vervolgens een opmerking te maken dat de foto's niet eens de moeite zijn om zo groot online te zetten. Tsja, zeg dan niets. ![]() Verder overigens wel toffe foto's. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Eix op 24-09-2007 23:35:15 ] | ||
Dr_Flash | maandag 24 september 2007 @ 23:47 | |
Hee, als iedereen nou gewoon even kapt met kankeren op iedereen z'n foto's? En als iedereen ze gewoon even resizet naar 580 px breed voor op fok, en dan voor de geïnteresseerden een linkje naar de originelen? Dan is iedereen blij ![]() ![]() En nu is iedereen weer vriendjes ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 24 september 2007 @ 23:48 | |
Oh en Eix, je had die kindertjes wel weg mogen soepen hoor ![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 24 september 2007 @ 23:57 | |
Mooie pics | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 00:02 | |
quote:Belachelijke actie. Hiervoor moet BNN behoorlijk aangepakt worden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 00:05 | |
quote:Mja, ben ik het wel mee eens eigenlijk. Het wordt steeds gekker met die onzin op TV. ALLES om maar op te vallen ![]() ![]() ![]() Er is ook eigenlijk geen lol aan. een kwart seconde hang je aan die klink, dan een snelremming, en voor de rest alleen maar lang wachten, veel gezeik en vette boete ![]() ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Dr_Flash op 25-09-2007 00:12:48 ] | ||
Duvel | dinsdag 25 september 2007 @ 08:14 | |
We hebben hier ten kantore even nagerekend wat zo'n grapje kan kosten, ik denk dat we uit moeten komen op een ton als we de volgende zaken bij BNN in rekening brengen: Met andere woorden: domme gans. | ||
vw_caddy | dinsdag 25 september 2007 @ 08:21 | |
quote: ![]() | ||
vw_caddy | dinsdag 25 september 2007 @ 08:45 | |
Over die noodremtrekkerij trouwens: Spoorwegpolitie weigert er een zaak van te maken, we hebben wel andere dingen te doen. Vanochtend in de krant. | ||
Duvel | dinsdag 25 september 2007 @ 09:00 | |
quote:Dan maar een civiele rechtszaak. ![]() | ||
ghizzer | dinsdag 25 september 2007 @ 09:01 | |
Trouwens.. zijn er mensen hier die wel eens treinsurfen / trein hebben gesurfd. Hoorde een jaar of 5 geleden dat met name de Flevolijn erg populair is onder treinsurfers. Iemand ervaringen mee? (zelf zie ik regelmatig van die goederentreinen die soms heel langzaam langs het perron rijden of zelfs stil staan. stiekem denk ik er dan wel eens over na om er op te klimmen en mee te rijden. weet alleen niet hoe gevaarlijk t is. iemand ervaringen? ik ben benieuwd!) | ||
Duvel | dinsdag 25 september 2007 @ 09:02 | |
quote:Je hebt een aanzienlijke kans te sterven, aangezien een goederenwagon even goed is afgeveerd als een bolderkar bij ca. 100km/u. Je stuitert er af, en het waait ook best hard. | ||
ghizzer | dinsdag 25 september 2007 @ 09:16 | |
quote:hmm... maar als je nou vlak achter een 40 voet container op een lege wagon gaat zitten, zodat je uit de wind staat of is dan nog steeds die vering een zwaar probleem? Weet trouwens ook iemand wat de boete is die er op staat? | ||
von_Preussen | dinsdag 25 september 2007 @ 09:36 | |
quote:Het is mischien geen stationsbord, maar in Almelo hangt in de CTA-bak bij Spoor (3?), van het lijntje naar Mariënberg ook nog een "oude stijl" aanduiding. Waarschijnlijk hadden de ombouwploegen geen zin om zo ver te lopen, dus hebben ze het maar lekker laten zitten. ![]() Wat is er trouwens met al die oude borden gebeurd, weggegooid? Die hadden ze toch nog voor een leuk bedrag kunnen verkopen. | ||
Duvel | dinsdag 25 september 2007 @ 10:09 | |
quote:Geen idee, je bent gewoon stom als je het probeert. Ik nomineer je in dat geval postuum voor een Darwin-award. | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 10:24 | |
De NS heeft nu wel aangifte gedaan tegen die miep van BNN voor: -Misbruik -Vandalisme -Baanbetreden | ||
ghizzer | dinsdag 25 september 2007 @ 10:30 | |
quote:haha.. nou ja.. ik heb daarvoor simpelweg veel te weinig lef, maar ik dacht.. er lopen genoeg gekken rond en het is vaak zo makkelijk er op te klimmen zonder dat de machinist dat ziet. maar weet iemand iets over het treinsurfen? volgens mij is dat echt vreselijk lijp. de trein zal maar eens (ivm vertragingen of wat dan ook) van spoor wisselen, waardoor je in plaats van aan de buitenkant, aan de binnenkant hangt. en dan komt er een tegenliggende trein aan.... | ||
ghizzer | dinsdag 25 september 2007 @ 10:32 | |
check deze gast dan. http://skoften.net/index/item/trein_surfen [ Bericht 9% gewijzigd door ghizzer op 25-09-2007 10:38:46 ] | ||
vw_caddy | dinsdag 25 september 2007 @ 10:41 | |
quote:Loopt met een sisser af, let maar op. | ||
ghizzer | dinsdag 25 september 2007 @ 10:42 | |
quote:en terecht! vind het een zwaar foute actie. Er hadden gewonden door kunnen vallen en bovendien zorgt dit onnodig voor veel overlast bij de reizigers en de NS. Keihard aanpakken dat BNN. | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 10:44 | |
quote:Hoezo? | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 11:10 | |
quote:Nou dat hoop ik toch niet. Ik hoop dat ze gewoon voor de daadwerkelijke schade (minimaal in de orde groote van 50-100 k euro) mogen gaan opdraaien, stelletje debielen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 11:12 | |
en ff nog eentje om de pagina vol te maken ![]() | ||
ghizzer | dinsdag 25 september 2007 @ 11:34 | |
zie je deze gast dan relaxt over die trein lopen. echt ongelofelijk. http://www.youtube.com/watch?v=kryFtNd7xDQ&mode=related&search= | ||
Dichterbijer | dinsdag 25 september 2007 @ 12:58 | |
Heb vanochtend voor het eerst een Protos gehoord... en jemig wat zijn die treinen stil in vergelijking met een ICM! | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 13:12 | |
De Valleilijn is tegenwoordig praktisch opgeheven trouwens. Alle Amf - Bnn pendels zijn verbust en Amf - Ed rijdt 1 plan V, en ik geloof dat er nog één Protos af en toe rijvaardig is. Heel af en toe wordt er nog omgeroepen dat Cxx bussen in zet, maar waar die mogen staan mag Joost weten ![]() ![]() | ||
Dichterbijer | dinsdag 25 september 2007 @ 13:59 | |
quote:Dat is wel bar slecht... CXX heeft langer ervaring met treinen laten rijden dan Arriva... maar dit valt me zwaar tegen. | ||
Fred | dinsdag 25 september 2007 @ 15:31 | |
quote:pssst, straks breng je ze bij BNN nog op iedeeën. | ||
Zug-Chef | dinsdag 25 september 2007 @ 16:14 | |
Er zijn enkele foto's beschikbaar van de Veolia GTW:![]() ![]() ![]() Zie verder http://www.reissweb.net onder het kopje News | ||
Eix | dinsdag 25 september 2007 @ 16:43 | |
quote:Hehe. ![]() ![]() Trouwens. Viel me op dat die stoptrein en IC ook echt gelijk aankwamen in Sittard afgelopen zondag. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 16:49 | |
quote:Mwoa, lijkt erg op dat Arriva-spul. Niet erg spannend. Maar dit komt dus binnenkort op de Maaslijn? En dan komen er Flirtjes voor op de Heuvellandlijn, zoiets? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 16:51 | |
quote:ja Arthur zwaaide nog idd ![]() | ||
Eix | dinsdag 25 september 2007 @ 17:05 | |
quote:Volgens mij waren de vertrektijden anders, mogelijk door de werkzaamheden bij Maastricht. ![]() ![]() Hoe dan ook, jullie ic was wel erg bumperklevend ingelegd. ![]() | ||
Q. | dinsdag 25 september 2007 @ 17:21 | |
quote:Connexxion is niet voor niets een busmaatschappij. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 17:54 | |
quote:Op de heuvellandlijn komen ook GTW'tjes. | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 17:56 | |
quote:Hoezo denk je dat? Arriva rijdt al een behoorlijke periode in Nederland, alleen was dat eerst wel onder de naam NoordNed ![]() | ||
ReisT | dinsdag 25 september 2007 @ 18:00 | |
quote:Flirtjes? Nee, de Heuvellandlijn krijgt ook GTW's, maar dan dus de variant met een pantograaf op 't motorbakje. | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 18:32 | |
Ja, dat bedoel ik ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 20:58 | |
Oh ja, ik had vanmiddag voor het eerst ICMm in de reguliere dienst, en het was zowaar nog de 4014 ook ![]() | ||
Dichterbijer | dinsdag 25 september 2007 @ 21:05 | |
Ze zwerven nu allemaal door het land die ICMm's. Geen enkele meer te bespeuren op Amersfoort- Amsterdam. | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 21:07 | |
quote:Dat ICB moet ik ook nogeens een projectje van maken, snel. Ik heb het idee dat dat ieder moment afgelopen kan zijn, klopt dat? ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 21:09 | |
Niet dat ik weet toch? ICB of ICL zoals de NS het noemt, moet toch nog grotendeels instromen? | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 21:16 | |
ICL? ![]() Analoog aan ICK, maar dan "voor de Lange termijn"? ![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 21:18 | |
InterCity Lease ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 21:19 | |
Ah hmm ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 21:21 | |
Het beestje moet een leuke afkorting hebben he ![]() | ||
ArthurvanderVelden | dinsdag 25 september 2007 @ 21:33 | |
Er zit een IRM in de stopdienst Den Haag- Roosendaal. Beetje vreemde eend in de bijt, paar weken geleden al de kunstkoploper.... | ||
Duvel | dinsdag 25 september 2007 @ 21:40 | |
quote:Ah, dat was degene die ik voorbij zag flitsen dan? Zeg maar van Gouda naar Utrecht om een uurtje of kwart voor vijf? | ||
ArthurvanderVelden | dinsdag 25 september 2007 @ 21:45 | |
Aan de hand van het treinsurffilmpje heb ik hier thuis een discussie of je hiermee bij een eventuele snelremming de passagiers in de trein aan godbonken ragt. Zo'n ICE snelremming in combinatie met in de trein staan, lukt dat nog een beetje? ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 21:46 | |
De 4011-4013 kunnen het ook zijn geweest, aangezien die ook allemaal in de gewone NO diensten zaten ipv de 1500 | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 21:48 | |
quote:Lijkt me stug, ik had hem om 17.40 vanuit Amf naar Ut | ||
Zug-Chef | dinsdag 25 september 2007 @ 21:51 | |
Kwart voor 5 van Gd naar Ut dan issie zo rond 17:15 in Amf, dan kan ie makkelijk keren te Amfs en om 17:40 uit Amf naar Ut rijden... Lijkt me makkelijk te kunnen | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 21:55 | |
quote:ja, kan ook nog wel een 28er geweest zijn. Ben geen nummertjesrukker, ik weet dat soort dingen niet, sorry ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 21:57 | |
quote:Volgens de ns site is dat idd een 2800 | ||
Zug-Chef | dinsdag 25 september 2007 @ 21:57 | |
Voor iemand die dagelijks Amf - Ut doet, moet het toch wel basiskennis zijn dat de .10 en .40 trein uit Amf ri Ut de 2800 is. Of valt het jou niet op dat die trein vrijwel leeg binnenkomt... | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 21:59 | |
quote:Ow joh lazer gewoon ff op met je basiskennis of zo wil je ![]() Zal mij de tering wezen waar die trein vandaan komt na een dag dom werk. Ik wil kunnen zitten en dat ie op tijd rijdt, voor de rest zal het me aan mijn behaarde wisselsteller oxideren ![]() | ||
Duvel | dinsdag 25 september 2007 @ 22:09 | |
quote:Foei toch, wat een taal! | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 22:13 | |
Ik dacht dat fles altijd zo goed met die treinnummers was, maar het zal denk ik wel tot de bordjes beperkt worden | ||
Duvel | dinsdag 25 september 2007 @ 22:16 | |
't Zijn allebei kuttreinen van Utrecht naar Rotterdam, want ze zitten altijd baggervol. Als je nog plek wilt hebben, moet je tien minuten voor de vertrektijd op het perron staan, want dat komt ie binnengehobbeld (mits de Volvotrein geen roet in het eten gooit). | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 22:19 | |
Ik heb inmiddels zelf ervaren hoe het proppen is in een trein ![]() Als je over fietsen heen moet klimmen om plek te vinden en dan vertrekt ie nog niet eens, omdat ie te vol zit ![]() | ||
Zug-Chef | dinsdag 25 september 2007 @ 22:21 | |
quote:Dan moet je eerder op het station komen, zodat er wel ruimte is ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 22:25 | |
Daar was die dag geen tijd voor ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 22:26 | |
quote:Vergeef me, Oh Gij Almachtige Lucifer ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 22:28 | |
quote:Ja in dat koffiemelkgewest van jou lukt dat nog weleens meneertje ![]() | ||
Zug-Chef | dinsdag 25 september 2007 @ 22:41 | |
Ik loop dagelijks om 6:32 mn huis uit en om 6:41 loop ik het perron op met ondertussen onder mn arm vier krantjes waarin ik op de terugweg de puzzels invul. En ik vind altijd een zitplaats. Eerste 3 a 4 bakken zitten redelijk gevuld met geen enkele 2 zitter meer vrij, maar in het stel daarvoor is vaak nog ruiimte zat. Uiteraard zijn die 4 minuten midden op de dag vaak te weinig. | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 22:48 | |
quote:7 minuten voor vertrek is mijns inziens toch wel redelijk op tijd te noemen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 september 2007 @ 23:37 | |
quote:Die ICE beelden komen van een ander filmpje. Van een gast die nog maar een jaar te leven had en allemaal rare diingen ging doen waaronder op zoeen ICE hangen met van die glazenwassers-equipment. En dat dat later weer een hoax bleek te zijn. Gaaf verhaal wel, even goed ![]() | ||
vw_caddy | dinsdag 25 september 2007 @ 23:40 | |
quote:Bij Arriva niet, tenminste, als je dat bedoeld. | ||
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 23:42 | |
quote:Normaal gesproken wel hoor. Het hangt natuurlijk allemaal van het traject en het tijdstip af waarop je reist. | ||
Socios | woensdag 26 september 2007 @ 07:40 | |
Ik loop in de laatste paar minuten voordat de trein vertrekt het perron op. Stap als één van de laatste in en vind dan nadat alle drukte plaats heeft gevonden een goede plek in de trein. ![]() | ||
dennistd | woensdag 26 september 2007 @ 08:43 | |
Vanmorgen in de TC Tubantia over hengelo komend weekend: http://www.te-dorsthorst.nl/zooi/stoomtrein_hengelo.jpg | ||
Dichterbijer | woensdag 26 september 2007 @ 09:16 | |
Zal weer lekker stinken daar dan met die stoomtreinen... dat de mileudefensie daar nog niet op gesprongen is. | ||
Dichterbijer | woensdag 26 september 2007 @ 09:17 | |
En gelijk maar vol maken! |