Charango | donderdag 13 september 2007 @ 22:00 |
![]() Hier alweer deel 82 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 22:02 |
Wanneer gaat Groningen Europapark open trouwens? | |
Socios | donderdag 13 september 2007 @ 22:04 |
Reed er vandaag nog langs... Zag er nog niet echt als een station uit... Oorspronkelijk is of was het 1 oktober a.s.... Ik heb er even een oud spoorboekje (1972/ 1973) bijgepakt. Hier staan bijvoorbeeld in tabel 70 nog van die mooie D-treinen. De Harz Expres, de Holland - Scandinavië Expres, Hoek - Warszawa Expres etc. Deze stopten dus inderdaad niet tussen Amersfoort en Hengelo. De Nord - West Expres was het snelst en legde het traject in één uur en 8 minuten af, daar kunnen de huidige intercity´s nog wat van leren... ![]() | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 22:04 |
------------------------------------- Op 1 oktober 2007 zal er een tijdelijk station met een stopplaats voor bussen en een kiss-and-ride-halte geopend worden. Het zal een eenvoudig (en tijdelijk) perron aan één zijde van het spoor hebben, waar alleen de stoptreinen tussen Groningen en Nieuweschans zullen stoppen. De opening van het definitieve station ter hoogte van de Euroborg, waar ook treinen tussen Groningen en Zwolle zullen gaan stoppen, is nu voorzien voor december 2010. --------------------------------------- --> Wikipedia.org Met een paar weken dus | |
Dichterbijer | donderdag 13 september 2007 @ 22:06 |
jemig... dat laat echt lang op zich wachten... dan ding had allang open moeten zijn volgens eerdere planningen. Het word toch geen Tiel Passewaaij ala Amersfoort Vathorst als Utrecht Overvecht achtig ding toch? | |
c0mpleX | donderdag 13 september 2007 @ 22:07 |
quote:ik vind dat nieuwe ding net een oorworm! ![]() | |
en_door_slecht | donderdag 13 september 2007 @ 22:09 |
quote:2010 pas?? Niet te geloven. Ik dacht dat die GTW-tjes dat station aan gingen doen, niet de stoppers richting Assen. | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 22:16 |
quote:Kan jij tellen? ![]() Of vind je 165 ook "een paar"? | |
Dichterbijer | donderdag 13 september 2007 @ 22:26 |
quote:Even beter lezen? Eerst gaan de GTWjtes hem aandoen en pas NA 2010 de normale trein van de NS | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 22:32 |
mja, het ging me eigenlijk meer om een fatsoenlijk station dan om een noodperron. | |
en_door_slecht | donderdag 13 september 2007 @ 22:39 |
quote:Dat bedoel ik niet. ![]() Ik meende ergens gelezen te hebben dat de treinen vanuit Delfzijl, Roodeschool of Leeuwarden door zouden gaan rijden naar het station dat dus pas in 2010 af is. Edit: maar dat zal ik wel fout begrepen hebben. Hier een stukje over Gne. | |
von_Preussen | donderdag 13 september 2007 @ 23:02 |
Vandaag zag ik in Gouda vanuit een ooghoek een Lint 41 van Syntus richting westen gaan, als extra materieel voor RampStadRail mischien? ![]() Ten tweede zag ik in Amersfoort een Plan Vtje in nogal desolate toestand achter een loc en tussen aantal wagens staan (beide helften van elkaar losgekoppeld), dus deze gaat naar de sloop? Ik dacht dat ze bij de NS een tekort aan treinen hadden, en alles wat over was in dienst stelden? En ik had er flink de balen in dat de 1500 naar Deventer vandaag niet reed. ![]() Oja, en nadat we in Utrecht kop hadden gemaakt moesten we wachten op een andere machinist, want de “orginele” waren ze kwijtgeraakt. ![]() | |
Socios | donderdag 13 september 2007 @ 23:29 |
Als dagafsluiting nog even wat fotootjes van vandaag genomen te Meppel en Groningen.![]() IC 756 zojuist vertrokken om 15.57u uit Meppel richting Schiphol. ![]() IC 12755 kort na vertrek richting Leeuwarden. ![]() Stoptrein 9158 vertrekkende om 16.16u naar Zwolle. ![]() 3 x DM ´90 als 9153 na aankomst in Groningen om 17.31u. ![]() IC 566 (vertrek 17.44u) en IC 768 (vertrek 18.04u) gereedstaande voor vertrek naar Rotterdam CS/ Den Haag CS respectievelijk Schiphol. ![]() Voor wie in de stationshal de stationschef van Groningen niet kan vinden. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 september 2007 @ 23:45 |
quote:Tot december niet. Ze hebben momenteel 2 buffels 'over'. quote:Voor Lw-Wv zijn 4 stellen nodig en laat Arriva nu net 4 stellen inleveren | |
Peterselieman | donderdag 13 september 2007 @ 23:46 |
quote:Werken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 september 2007 @ 23:46 |
Morgen met de 526 naar Utrecht | |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2007 @ 00:01 |
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:quote: | |
Duvel | vrijdag 14 september 2007 @ 08:23 |
quote:Ik weet dat we niet zo'n denderende zomer gehad hebben, maar sneeuw en ijs, nee, dat heb ik niet gezien. ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 14 september 2007 @ 09:07 |
quote:Hoezo achterlopen met je informatie ![]() | |
Luco | vrijdag 14 september 2007 @ 11:22 |
quote:Zouden ze die doorloopkoppen deze winter dan wel doorverbinden ![]() | |
thatsme | vrijdag 14 september 2007 @ 11:40 |
quote:hee station meppel!!! Kom ik zowat dagelijks ![]() | |
Duvel | vrijdag 14 september 2007 @ 12:32 |
Hee Koplopers... nah, laat maar.![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2007 @ 13:34 |
Zie ik loc 1202 + 2 rijtuigen in Amersfoort staan, heb ik mijn digicam niet bij me ![]() Materieel was op weg naar het zuiden des lands [ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 14-09-2007 13:52:44 ] | |
en_door_slecht | vrijdag 14 september 2007 @ 13:40 |
Om welk materieel gaat het hier? | |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2007 @ 13:47 |
Klinkt als Duitse rijtuigen die ingezet gaan worden. In de 1500 rijden al dit soort rijtuigen. Waarschijnlijk zal het niet meer zijn dan de hoeveelheid die al bekend was | |
JDude | vrijdag 14 september 2007 @ 13:48 |
Van nu.nl, voorpagina:quote:Verderop in het artikel hebben ze het over 104 buitenlandse + 10 NSI rijtuigen. Wie legt ze het verschil tussen een rijtuig en een hele trein uit? ![]() | |
en_door_slecht | vrijdag 14 september 2007 @ 13:53 |
quote:Ja, ik zie het hier nu ook staan. | |
Dichterbijer | vrijdag 14 september 2007 @ 14:06 |
Nog meer rotzooi op het spoor... Waar denken ze de locs vandaan te trekken? Je hebt zowieso 2x een loc nodig per trein... quote:Dus geen wadjes op de Kippenlijn! | |
en_door_slecht | vrijdag 14 september 2007 @ 15:16 |
quote:Wat 1600 locs van Railion? Die had die dingen toch over en teveel? | |
Duvel | vrijdag 14 september 2007 @ 15:18 |
quote:Of straks de 11.8 in binnenlandse dienst! ![]() | |
Socios | vrijdag 14 september 2007 @ 15:21 |
quote:Ik rijd er meestal met een sneltreinvaart voorbij, maar gister dus niet. ![]() quote:Rotzooi? Praktisch alles wat trein is, is wat mij betreft welkom op het spoor. Ook ICB. ![]() | |
thatsme | vrijdag 14 september 2007 @ 18:01 |
quote:die Lok is van de Belgen. De rijtuigen van de Nederlanders. Dus die kans schat ik erg klein in. | |
Wadloper | vrijdag 14 september 2007 @ 18:25 |
DH-II 3206 gaat naar Veolia, deze is gezien te Zwolle met Veolia stickers... hebben ze weer 1 om te slopen... | |
en_door_slecht | vrijdag 14 september 2007 @ 19:04 |
quote:Maar die 104 andere rijtuigen zijn ook geen Nederlandse rijtuigen. En als er dan toch NMBS meuk deze kant op moet komen, laat dat dan wat 25.5 spul zijn. | |
Socios | vrijdag 14 september 2007 @ 19:24 |
quote:Ja, ik ga er morgen naar toe. Lekker in Plan U of Mat ´54 pendelen van Amsterdam Centraal naar de Zaanstraat. ![]() | |
Brembo | vrijdag 14 september 2007 @ 19:26 |
quote:Nou, ik ga me tegenwoordig afvragen wie de planning doet. Want de 200 dubbeldekkers zijn zo te zien weer veel te laat besteld. Of het materieel bruikleen is lijkt me niet ![]() De 3700 wordt ook steeds meer en meer V-IRM waar die stellen opeens vandaag getoverd zijn ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2007 @ 19:46 |
Dat vraag ik mij ook af ja. Nu kan ik 1 stel wel verklaren, omdat de 526 eigenlijk de gehele week al gereden wordt met een enkele VIRM VI of er moet toevallig een IV meegekomen zijn naar het noorden. Verder viel me vandaag de grote hoeveelheid locs van verschillende goederenvervoerders als zijnde GDST in Amf | |
Zug-Chef | vrijdag 14 september 2007 @ 21:01 |
quote:Plan U komt niet, de ritten met Plan U worden vervangen met een Plan T ![]() Naja ik ben morgen om 8:40 op Utrecht Centraal en pak om 8:47 de sprinter richting Amsterdam, meeting anyone ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 september 2007 @ 21:03 |
jezes bejje leip ![]() ik ga uitslapen hoor | |
Socios | vrijdag 14 september 2007 @ 21:24 |
quote:Dat is jammer, zeg... Mat ´54 rijdt nog wel dus? Dan neem ik die rond 13.00u vanaf Amsterdam Centraal. ![]() | |
Duvel | vrijdag 14 september 2007 @ 22:26 |
Ah, is de Plan U weer stuk zoals met het afscheid van de Hofpleinlijn? Reken er maar op dat die pendeltreinen goed vol zitten... | |
Dr_Flash | vrijdag 14 september 2007 @ 22:28 |
quote:ik vraag me af hoeveel geld die museumclubs ervoor krijgen om hun toch al broze materieel zo te laten teisteren op zoeen dag idd ![]() | |
Duvel | vrijdag 14 september 2007 @ 22:28 |
Geen idee, maar blijkbaar is het rendabel... | |
Dr_Flash | vrijdag 14 september 2007 @ 22:30 |
t zal ja. Ik heb met Hofpleinlijndag vorig jaar de kleuters platgedrukt zien worden tegen het raam van de blokkendoos ![]() Waar ben je dan mee bezig? ![]() | |
Duvel | vrijdag 14 september 2007 @ 22:33 |
quote:Goede vraag... Ik kwam op Hofplein en toen stond die Plan U daar al dood te zijn. Vervolgens maar naar Berkel gereden en daar wat treinen gefotografeerd en iets treinigs richting Den Haag genomen (ik denk een Sprinter). Toen zetten ze als vervanging maar een Olympische Koploper in... | |
Dr_Flash | vrijdag 14 september 2007 @ 22:35 |
quote:ja, zoeen kutkreng waar je iedere dag in kan zitten pfff ![]() net als morgen de Plan U diensten met Plan T gaan rijden ![]() Jezus doe dan een pendelbus of zo | |
Duvel | vrijdag 14 september 2007 @ 23:54 |
quote:Zitten in een Plan T? Ik blijf liever staan... | |
Ou-Tannu | zaterdag 15 september 2007 @ 01:01 |
trek dan de TEE van stal met een paar koppelwagens een een 1300 en 1500 eloc er bij :p | |
Socios | zaterdag 15 september 2007 @ 09:08 |
Lol, Mat ´54 zal vandaag waarschijnlijk ook niet pendelen. Daarvoor in plaats ICMm? Nou ja, we zien het wel straks. ![]() | |
Luco | zaterdag 15 september 2007 @ 12:09 |
Jeuj... straks Groningen-Gouda doen... Alleen jammer dat ik een deel met de bus moet doen (Groningen-Assen)... Ik heb daar zo'n hekel aan! | |
Ou-Tannu | zaterdag 15 september 2007 @ 12:17 |
je kan ook omrijden via Emmen.. of Leeuwarden ![]() | |
the_disheaver | zaterdag 15 september 2007 @ 12:18 |
quote:Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo? | |
Ou-Tannu | zaterdag 15 september 2007 @ 12:19 |
quote:die snelbussen zijn best te doen hoor B) | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 september 2007 @ 17:36 |
quote:En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie? ![]() Edit: Laatmaar ![]() ![]() | |
Brembo | zaterdag 15 september 2007 @ 19:16 |
quote:ICL = InterCity Lease ![]() Plan A ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 15 september 2007 @ 19:29 |
Dat worden voorlopig nog geen EXITs voor de plan V / T tenzij het gewoon stuque is ? | |
Peterselieman | zaterdag 15 september 2007 @ 19:57 |
Als het goed is, gaat de T er straks wel uit. De V moet nog tot 2015 of daaromtrent mee | |
Ou-Tannu | zaterdag 15 september 2007 @ 20:42 |
quote:geheid dat t blijft rijden tot t kapot is :p | |
Socios | zaterdag 15 september 2007 @ 21:28 |
Vandaag stond een ´rondje Zuiderzee´ met bezoek aan Open dag van Nedtrain op het programma. ![]() ![]() IRM 8671 komt station Alkmaar binnengereden en vertrekt om 11.12u als IC 3041 richting Nijmegen. ![]() Interieur Protos. ![]() Hondekop Mat ´54 766 (welke eerst een pendeldienst zou rijden tussen Amsterdam CS en de Zaanstraat). ![]() Interieur Mat ´54 2e klas. ![]() Mat ´54 met in de verte TEE. ![]() Gangpad TEE. ![]() Blokkendoos. ![]() Interieur Blokkendoos 3e klasse. ![]() ICMm 4012 + 4013 gereedstaande voor vertrek vanaf Nedtrain naar Amsterdam Centraal om 13.08u. ![]() Interieur ICMm 4012 2e klas. ![]() ICB bij aankomst te Amsterdam Centraal (vertrokken om 13.38u vanaf Nedtrain). Op de CTA-bak staat ´Extra trein voor gezelschapsvervoer´ Door problemen tussen Schiphol en Leiden werd IC 2453 (vertrek 13.29u naar Dordrecht) omgeleid en zou alleen stoppen te Rotterdam Centraal (86 km. zonder stop ![]() Mijn reis ging echter verder via Utrecht Centraal (door werkzaamheden tussen Amsterdam en Amersfoort) naar Friesland. ![]() ICE 123 gereedstaande voor vertrek om 14.34 (+8 uiteindelijk) naar Frankfurt (Main) Hbf. ![]() Interieur ICE 2e klas. ![]() IC 145 komt binnenrijden op Utrecht Centraal om vervolgens om 15.16u naar Berlin Ostbahnhof te vertrekken. Merk op dat op de CTA-bak bestemming Bad Bentheim aangeven staat. Tevens had ik net zo goed IC 553 (Vertrek 15.20u) naar Leeuwarden kunnen pakken, maar natuurlijk tot Amersfoort nog even in bovenstaande trein gezeten. ![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 september 2007 @ 22:32 |
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald ![]() We wouden met een strippenkaart van Den Haag CS naar Den Haag Moerwijk. Je mag in Den haag met een strippenkaart met de trein. Zover ik weet liep dat altijd gelijk aan de stadsvervoerzone's Met de tram is dat dus 1 zone (2 strippen) Dus ik ga er van uit dat dat met de trein ook zo is ( het was wel zo) Maar blijkbaar houden ze er nu wel eigen zones er op na ![]() Waar gaat u heen? Moerwijk Dan heeft u een zone te kort Oh nou volgensmij nie Laat ik het uitleggen Nee hoor, hover is HS? Nee meneer ik zal het uitleggen Hoever is HS ? 1 zone 2 strippen meneer, maar u krijgt van mij een bon meneer Nee hoor, want ik stap nu wel uit (HS) Dag HC! ![]() | |
Wadloper | zaterdag 15 september 2007 @ 22:35 |
Vandaag de befaamde Dr_Flash gezien ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 15 september 2007 @ 22:36 |
quote:Dan ben je er dus niet uitgeknikkerd, maar ben je er zelf uitgégaan ![]() | |
Mark-Hgl | zaterdag 15 september 2007 @ 22:56 |
http://i196.photobucket.c(...)terdamZaanstraat.jpg Hee die meest rechtse persoon op de foto ben ik ![]() Was inderdaad ook de hele dag in de Zaanstraat... heb van hier geloof ik alleen Fles en Zugchef gezien/gesproken ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 september 2007 @ 23:35 |
quote:Wat een uitschot zeg, zulke lui kunnen ze goed gebruiken bij de Smullers ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 september 2007 @ 23:36 |
quote:Nou, wat een pret ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 september 2007 @ 23:39 |
quote:De hele dag??!! ![]() Jezus. Ik was met een uurtje wel klaar hoor. Het gebruikelijke museummat aangevuld met een stuk of 4 plan V's, een SGMm en een protos (breek je daar niet dagelijks je nek over dan? ![]() En het stond allemaal kut want de helft stond binnen en met tegenlicht en de andere helft mocht je niet omheen lopen. Typisch gevalletje NUL nagedacht ![]() zootje apekoppen godverdomme. Organiseer dan NIKS of zo. en de beloofde pendelritten met Plan U 113 en Mat54 766 werden ook vervangen door een stammetje ICB en een stammetje ICMm. Jonges, WAT bijzonder. ![]() Ik vond het een aanfluiting. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 september 2007 @ 23:56 |
Oh ja, Nico Spilt heeft het over "een zeer goed verzorgde open dag" ![]() Eerder wist hij al van horen zeggen dat het aantal fotostops tijdens de NVBS-koninginnedagrit ("4") niet over hield. Nou ja, ik was er WEL zelf bij, en telde er zeker 12. | |
Mark-Hgl | zondag 16 september 2007 @ 00:03 |
Er was inderdaad veel minder te zien waar ik op gehoopt had ja. Een paar DDM1-stammetjes die mijlenver weg stonden, alle plan v's met roodwit lint er omheen en voor de rest alleen het museumspul en die oranje virm... ze hadden er wel meer van kunnen maken idd... ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 september 2007 @ 07:47 |
quote:Ja, echt wat een aars die conducteur! "Ja dan heeft u het dus fout..." Echt zo'n beterweterig toontje. ![]() Sinds wanneer is die 50 meter tussen Den Haag Moerwijk en HS twéé zones?! ![]() | |
Socios | zondag 16 september 2007 @ 08:55 |
quote:Haha, ik ook. 11.53u met ICB naar Zaanstraat en 13.08u met ICMm weer naar Centraal. ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 september 2007 @ 09:43 |
quote:Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verloopt ![]() Maar weet iemand nu hoe het zit met die stempelshit enzo...of waar ik het kan opzoeken? ![]() | |
Socios | zondag 16 september 2007 @ 09:50 |
Staat het aantal zones en/ of af te stempelen aantal strippen niet op zo´n blauw bordje boven de stempelautomaat op het station? Dat heb je in Groningen namelijk. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 september 2007 @ 10:29 |
quote:http://www.ns.nl/servlet/Satellite?searchkey=strippenkaart&pagename=www.ns.nl%2Fgeneric%2FFAQWrapper Waarom staat er bij Den Haag als enige niet "strippenkaart" bij? Die josti lulde idd wat over minstens twee sterren abonnement of zo... Raarrr. ![]() BTW: Wij vonden antwoord op de volgende vragen Kan ik mijn strippenkaart in de trein gebruiken? Kan ik met een strippenkaart reizen in de trein? Is de strippenkaart ook geldig in de trein? Is dat niet 3x hetzelfde? ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2007 10:30:49 ] | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 september 2007 @ 10:33 |
Onduidelijker kan niet hoor http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1076057854926&pagename=www.ns.nl/Artikel/Overig_www.ns.nl&p=1075382368841&lang=nl&c=Artikel Nu helemaal geen strippenkaart mee, ik weet zeker dat die bordjes ooit eens wel op de stempelautomaat stonden... | |
Samson | zondag 16 september 2007 @ 10:35 |
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 september 2007 @ 10:35 |
Idd, in Zoetermeer hingen ze altijd, met een hele lijst. Scheveningen 7, Waddinxveen weetikhoeveel... Ook zo leuk dat elke regio maar zo ongeveer zo'n eigen regeltjes maakt... | |
Wadloper | zondag 16 september 2007 @ 10:54 |
quote:Volgende keer maar even wat langer kennismaken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 11:14 |
quote:Welcome... to the REAL world ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 11:50 |
quote: ![]() quote:Nou, dat mag dus gewoon dan ![]() ![]() Kortom: de man heeft zich vergist (what he never thought possible ![]() Maar goed, misschien was het ook niet zo handig van je om meteen de gaan beginnen van "Hoever is HS? Nou? Huh? Hoever?" en zo. Dat irriteert mensen ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Dr_Flash op 16-09-2007 11:55:48 ] | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 september 2007 @ 11:58 |
quote:Hij irriteert mij ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 11:59 |
Ja, jij mij ook weleens ![]() | |
_Xbox_Master_ | zondag 16 september 2007 @ 14:21 |
De Syntus heeft dus een DM'90 van de NS gehuurd voor Zutphen Winterswijk omdat de motoren van een aantal lintjes het begeven. En met een lintje rijden ze nu testritten op Zutphen - Apeldoorn. Is me iig ook weer duidelijk waarom ik eergisteren weer in een NS Regio buffel instapte in Winterswijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 14:27 |
Testritten Apd - Zp? Wat moet daar getest worden dan? ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 16 september 2007 @ 14:31 |
mooi! linten zijn toch net bussen op rails ![]() | |
_Xbox_Master_ | zondag 16 september 2007 @ 14:56 |
quote:Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan. | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 15:23 |
quote:Ik zie een complot ![]() De ![]() | |
_Xbox_Master_ | zondag 16 september 2007 @ 15:25 |
quote:Mischien lopen ze wel stuk op al die koeienstront hier ![]() Achterhook proof engines ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 september 2007 @ 16:16 |
quote:Je kunt binnen de landsgrenzen op één dag toch makkelijk reizen met 9 of 10 verschillende maatschappijen ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 september 2007 @ 16:19 |
quote:Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemen ![]() Door die motorproblemen ligt de revisie al tijdelijk stil | |
Ou-Tannu | zondag 16 september 2007 @ 17:03 |
quote:mischien kunnen ze beter de wadjes op revisie schoppen en de linten door de shredder ![]() offtopic: waneer gingen we nou arriva pesten? | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 17:20 |
Nie zoveel ouwehoeren jongens ![]() ![]() Amsterdam Zaanstraat, 15 september 2007. De Open dag bij Nedtrain. De enige 2 meter TEE die in de juiste kleuren geschilderd zijn: ![]() Loc 1202 van het NSM: ![]() Museumloc 1315 in de volle zon: ![]() De Canadese kant van de TEE: ![]() Plan V: ![]() Voormalige motorpost, nu een meettrein van Eurailscout: ![]() Keihard stinkende loc 2278 (de prachtig glimmende bruinrode 2225 bleef binnen staan ![]() ![]() Alphen aan den Rijn, 15 september 2007. De A32 lightrail wacht op de dienst terug naar Gouda. ![]() | |
Socios | zondag 16 september 2007 @ 17:42 |
Zojuist even een overzicht gemaakt van internationale treinen die reden tussen Amsterdam en Hengelo in de afgelopen veertig jaar. Ik heb telkens de eerste reismogelijkheid genomen. Wat opvalt is dat er meer dan 10 jaar geen internationale trein reed tussen Amsterdam en Amersfoort, in dat geval heb ik een aansluitende Sneltrein/ Intercity gepakt, overstap aangegeven in het rood. Helaas mist een aantal jaren (spoorboekjes van kwijt of niet in bezit). Een sprongetje in een aantal jaar is aangegeven met een stippellijn.![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 17:49 |
Grappig ![]() Alleen... 2000: ICE? ![]() | |
Socios | zondag 16 september 2007 @ 17:56 |
Ja, speciaal voor de wereldtentoonstelling in Hannover destijds. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 16 september 2007 @ 17:58 |
quote:ja over een maand weer :w :p oftewel in deeltje 85 ofzo ![]() | |
Socios | zondag 16 september 2007 @ 17:59 |
Weet je al wat je dan gaat fotograferen? ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 16 september 2007 @ 18:00 |
quote:waarschijnlijk veel Arriva rommel ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 september 2007 @ 18:01 |
quote:GTW'tjes, misschien wat buffels en koplopers en nog wat Duitse meuk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 18:01 |
.. [ Bericht 95% gewijzigd door Dr_Flash op 16-09-2007 18:02:15 ] | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 september 2007 @ 18:13 |
quote:Wie gaat er mee ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 18:20 |
En zit je dan de hele dag in de trein films te kijken? Hoe gaat dat dan? Op TVschermen? Of met allemaal geblindeerde rijtuigen en een groot scherm aan de kopwand bij het balkon? ![]() | |
Socios | zondag 16 september 2007 @ 18:24 |
Zoiets. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 18:26 |
Dat zou wel erg vet zijn ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 september 2007 @ 18:28 |
Wel slim om hiervoor de Mendini uit te kiezen, aangezien het stel toch al over een dikke maand in revisie gaat. | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 18:30 |
quote:ja, twee keer slepen met het complete interieur, HARTSTIKKE slim ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 september 2007 @ 18:43 |
Maar ze hadden toch al zoiets in ICR?![]() | |
Socios | zondag 16 september 2007 @ 18:46 |
Klopt ja, twee jaar geleden reed er ook een ´bioscooptrein´. Zie bijvoorbeeld hier. | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 18:50 |
Zoeen bak mag er ook wel in de CNL gezet worden ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 september 2007 @ 19:48 |
BTW vraagje: http://www.arthurstreinen(...)blauwe%20streep.html Staan hier nu bakken gewoon dubbel afgebeeld? of zijn er echt zoveel A en B bakken Het enige wat ik eruit kan halen is Eerste en 2e klas en 2e klas met Bagageruimt... | |
JustinK | zondag 16 september 2007 @ 20:20 |
Binnenkort weer de Sintercity ![]() Powered bij 538 ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 20:35 |
Hilversum? | |
Marrije | zondag 16 september 2007 @ 20:36 |
Volgens mij wel. | |
Socios | zondag 16 september 2007 @ 20:41 |
Het nieuwe stationsgebouw volgens mij. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 20:46 |
quote:Ja, wat je nieuw noemt, het staat er pas sinds 1992 ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 16 september 2007 @ 20:51 |
Sinterpiepdoos! ![]() de 766 er voor huren is leuker dan een plan VEEJ! | |
SNArky | zondag 16 september 2007 @ 20:53 |
quote:Die zag ik vrijdag door Utrecht CS crossen! | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 21:05 |
quote:Ja, dat klopt ![]() Maar misschien is "kunnen rijden" ook wel handig ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 21:05 |
quote:De laatste keer dat ik hem door Ut zag crossen was met de 1501 aan de haak ![]() | |
SNArky | zondag 16 september 2007 @ 21:34 |
quote:Dat NS logo erop is alleen wel echt te belachelijk groot ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 16 september 2007 @ 21:37 |
quote:hm dan moet je de DE-2 nemen van de HSA ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 22:10 |
Morgen maar eens uitzoeken wat het kost om bij een goeie vriend van me langs te gaan. Inclusief onsmakelijk veel kilometers en enkele tientallen lastige bordjes. ![]() | |
en_door_slecht | zondag 16 september 2007 @ 22:32 |
quote:Waar woont hij? India? | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 22:36 |
quote:Stockholm, eitje | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 22:50 |
Weet je e_d_s? Jij bent echt verdomd lastig zoek te spelen ![]() ![]() | |
en_door_slecht | zondag 16 september 2007 @ 23:13 |
quote:Jij hebt het over onsmakelijk veel kilometers, nou, dan denk ik snel aan ten minste twee continenten, niet aan een enkele nachttrein met wat voor en na vervoer. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 23:14 |
quote:verwende jankerd ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 23:17 |
Ik denk dat 4000 km voor een weekendje ook best genoeg is trouwens ![]() | |
en_door_slecht | zondag 16 september 2007 @ 23:25 |
quote:Over zoek gesproken, waarom krijg ik voor Elke plek - Stockholm via die HAFAS cd geen uitkomst? Is dat normaal, doe ik wat fout of is die planner gewoon ruk. Anders kan ik natuurlijk nooit met goed fatsoen een rondje BG plannen. ![]() | |
Eix | zondag 16 september 2007 @ 23:29 |
quote:Via bahn.de krijg ik gewoon een route uit. Misschien een verouderde versie van Hafas op die cd? | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2007 @ 23:29 |
Ik heb met de offline planner gewoon goeie adviezen gekregen hoor ![]() | |
en_door_slecht | zondag 16 september 2007 @ 23:42 |
Nou, dat zal dan wel mijn gare gejatte versie zijn... | |
Eix | zondag 16 september 2007 @ 23:43 |
Planner gaf mij wel een erg tof uitkomstje. Blijkbaar rijd er een nachttrein Parijs - Hamburg. Als ik nu vertrek ben ik daar morgen vroeg. ![]() Normaal kom je vanuit Limburg nergens rond dit uur. ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 september 2007 @ 12:47 |
Heerlijk die wisselstoring tussen Veenwouden en Zuidhorn. Ben vanochtend vroeg een uur langer onderweg geweest tussen Leeuwarden en Groningen. | |
Dichterbijer | maandag 17 september 2007 @ 12:58 |
quote:Nou... gebeurd er temminste eens een keer iets daar in het Noorden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 september 2007 @ 13:13 |
quote:Richting Kopenhagen en verder krijg ik die ook weleens ja. Gekkigheid, wil je naar het noorden, moet je vanuit Utrecht eerst naar Maastricht, en dan NOG verder naar het zuiden, voordat je eindelijk eens de goede kant op gaat.... | |
Wadloper | maandag 17 september 2007 @ 14:54 |
quote:Tja, dat is gewoon pech hebben ![]() Ik heb te Sappemeer-Oost ook 3 kwartier moeten wachten omdat de extra trein niet reed... | |
Peterselieman | maandag 17 september 2007 @ 14:57 |
Die pech was wel om 6.52 vanochtend. Toen was het omreisadvies als het al gegeven werd: reizen via Meppel, want Arriva kon zo snel geen bussen regelen. Ik ben toen maar via Drachten gereisd | |
Dr_Flash | maandag 17 september 2007 @ 23:45 |
Nou, met vertraging alsnog de oogst van de vakantie ![]() ![]() | |
Luco | maandag 17 september 2007 @ 23:58 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 00:08 |
quote:Ja, dit zijn er redelijk veel ja ![]() ![]() | |
Luco | dinsdag 18 september 2007 @ 00:13 |
Hoeveel zijn dat er in totaal? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 00:14 |
Dat zijn er 1.686. Mijn hele collectie op dat moment. Inmiddels ben ik alweer een stukje verder. Het is wel het doel om nog dit jaar over de 2.000 te komen. | |
Duvel | dinsdag 18 september 2007 @ 06:24 |
Ah, je hebt heel Luxemburg - Luik zo ongeveer gefotografeerd! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 12:37 |
quote:Zo ongeveer ja. En inmiddels helemaal, Mery en Hony moesten nog opgehaald worden, maar dat is later goedgekomen ![]() | |
dennistd | dinsdag 18 september 2007 @ 16:49 |
Vandaag voor het eerst in een ICMm gezeten (zag hem staan in enschede, dus even meegegaan tot hengelo en toen met de stopper weer terug, sloot precies aan) ik vind hem trouwens lekkerder zitten dan de oude ICM | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 16:53 |
Puik spul idd hoor, ik had hem zaterdag als pendel naar Amsterdam Zaanstraat ![]() | |
dennistd | dinsdag 18 september 2007 @ 16:56 |
ze moeten alleen de airco nog wat beter afstellen, want het was er aardig warm | |
Duvel | dinsdag 18 september 2007 @ 18:06 |
't Is er tenminste geen ijskast, zoals VIRM! | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 18:12 |
Ja, daar moet toch wel wat beter mee omgegaan kunnen worden zou je denken ![]() | |
Charango | dinsdag 18 september 2007 @ 19:07 |
Ik zat laatst dus ook voor het eerst in een ICMm, maar was het niet de bedoeling dat die treinen onboard-televisie kregen met daarop reisinformatie en korte nieuwskoppen (net als die TV's bij de McDonalds)? Voor de rest vond ik hem wel een verbetering t.ov. de oude versie... | |
Wadloper | dinsdag 18 september 2007 @ 19:11 |
Krijgen ze nog, het systeem in de 4011 is eruit gehaald. Binnenkort of ooit komt er een nieuw systeem. De 4013 heeft al wel gaten in de glazen wanden voor die aansluitingen ![]() Iemand nog het wadloper transport platen aanstaande donderdag? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 19:11 |
Daar is vorig jaar een experiment mee geweest in een aantal ICRm-bakken ja. Hoe dat verder af gaat lopen staat nog in de sterren volgens mij | |
Peterselieman | dinsdag 18 september 2007 @ 19:18 |
quote:Als het mooi weer is, fiets ik denk ik even naar de spoorbrug bij Onnen om het setje te platen. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 19:24 |
TT-120 meldt overigens quote: | |
Duvel | dinsdag 18 september 2007 @ 19:29 |
quote:Ik wil helemaal geen tv in de trein. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 19:45 |
Ik vind het anders neukend handig om te weten wanneer we waar zijn en hoeveel overstaptijd ik in de volgende richting heb ![]() Maar al die Talpa zooi ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 18 september 2007 @ 19:53 |
Nog wat foto's van mijn kant waaronder foto's van NedTrain 75 die nog niet hier gepost zijn![]() ![]() ![]() En daarna het standaard werk bij Tilburg: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 18 september 2007 @ 20:02 |
quote:Ja, denk het wel, als het lukt te Meppel. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 september 2007 @ 20:34 |
Die klaprozen vind ik wel wat hebben Zug-Chef ![]() Al past dat sfeertechnisch veel beter bij een afscheidsrit van een mat-type. Misschien ff in de gaten houden met de wadjes ![]() | |
Brembo | dinsdag 18 september 2007 @ 21:44 |
quote:Zal waarschijnlijk samen met KPN gaan en gratis roddelblad "De Dag" ook van toevallig KPN. Maar het meest belangerijke is acutele overstapmogelijkheden, vertragingen, mededelingen. | |
Wadloper | woensdag 19 september 2007 @ 06:58 |
quote:Succes alvast! ![]() Ik ga hem ook platen, maar waar weet ik nog niet ![]() | |
Duvel | woensdag 19 september 2007 @ 08:23 |
quote:Reisinfo vind ik geen probleem, dat is nog vrij statisch, maar ik geloof dat in die proefstam ICRm ook nieuw te zien was en zo. Daar heb ik de krant voor, daar kan ik tenminste zappen. | |
SHERMAN | woensdag 19 september 2007 @ 09:14 |
Simpel vraagje waarschijnlijk waar ik het antwoord waarschijnlijk al op weet.. Maar toch.. ![]() Ik heb een trajectjaarkaart die de 22ste in gaat. Kan ik die gebruiken om nu met korting te reizen? Nee zeker.. | |
Charango | woensdag 19 september 2007 @ 09:27 |
Waarschijnlijk kan je er officieel niet mee reizen, maar in sommige gevallen kijken de conducteurs er niet naar (mijn OV studentenkaart was ook nog niet geldig, maar ik heb er geen gerotzooi mee gehad.) | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 10:20 |
quote:Nee, het is nog niet de 22ste ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 11:16 |
Puntenspaarders: CNL gaat over naar een nieuw systeem. Je kunt je punten niet meenemen naar het nieuwe systeem, maar je krijgt nog een tijdje om ze op te maken. Daarna bieden ze compensatie aan voor punten die je nog hebt staan. Volgend jaar lopen we dus wie weet allemaal rond met een CNL-petje en bijpassende sleutelhanger ![]() Meer info: Klik hier | |
SHERMAN | woensdag 19 september 2007 @ 11:19 |
quote:Nja, ik dacht dat de NS misschien wel zo aardig was om je 40% korting te geven op je kaartjes tot de trajectkaart inging.. Helaas. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 11:29 |
quote: ![]() Welkom op planeet Aarde ![]() | |
Duvel | woensdag 19 september 2007 @ 12:10 |
quote:"Ik heb vanaf 1 oktober een abonnement op de Donald Duck, maar ik zou nu graag reeds de lopende exemplaren ontvangen. Dank u." | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 13:38 |
De NS is ook wel zo aardig om op Goede Vrijdag studenten met een week-OV gewoon gratis te vervoeren, toch? ![]() | |
Lausteen | woensdag 19 september 2007 @ 13:41 |
quote:echt niet hoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 13:42 |
Nee dat weet ik ook wel, ze schrijven de UVB's bij boekjes tegelijk uit altijd ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 september 2007 @ 13:47 |
Ik heb me gelukkig nog niet door die onzin laten foppen | |
Duvel | woensdag 19 september 2007 @ 14:16 |
quote:Ja, en ik ga straks met de helikopter naar huis. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 14:40 |
En ik ben de paashaas ![]() | |
dennistd | woensdag 19 september 2007 @ 17:18 |
vanmiddag was er een zwolle-kampen-buffel verdwaalt, hij reed namelijk in enschede ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 19 september 2007 @ 17:25 |
Weet iemand of ze al bezig zijn de hoekse lijn uit te kleden? De metro's keren nl niet meer via het keerspoor maar rangeren al bij binnen rijden van Schiedam centrum... | |
Duvel | woensdag 19 september 2007 @ 18:28 |
Geen idee, maar volgens mij zijn er nog geen concrete actie m.b.t. de Hoekse lijn. | |
Wadloper | woensdag 19 september 2007 @ 19:21 |
Wat zal ik doen? Naar Hoogeveen of naar Assen om dat transport te fotograferen? ![]() ![]() Langs de baan doe ik wel een andere keer namelijk, het gaat mij meer om een goede foto, ergens waar ik snel weer weg kan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 19:31 |
Nou, naar Hoogeveen dus dan he ![]() | |
Socios | woensdag 19 september 2007 @ 19:34 |
In dat geval kun je prima te Hoogeveen fotograferen, ja. Waar moet je vandaan komen? ![]() Ik zat zelf net ook nog even te kijken. Ik denk dat ik voor 13.30 te Meppel ga. Nog een vraagje trouwens. Wat voor trein is de 82101 van Watergraafsmeer naar Onnen Zuid? | |
Peterselieman | woensdag 19 september 2007 @ 19:36 |
Het LM ritje met een VIRM IV om het wadje op te halen. | |
Wadloper | woensdag 19 september 2007 @ 19:41 |
quote:Zat ik zelf ook al aan te denken, maar wou het even aan jullie vragen ![]() Als ze toevallig even de tijd hebben, misschien kan/mag ik dan nog een foto vanuit de cabine maken met uitzicht op de 3216 ![]() Ik kom vanuit Gn btw ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 19:43 |
als ze aan een perron halteren bedoel je ![]() Ik weet niet waarom ze in Hoogeveen 19 minuten stil staan, maar het lijkt me erg onlogisch om, in Hoogeveen, 19 minuten aan een perron stil te gaan staan ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 19 september 2007 @ 19:45 |
Vandaag het volgende op onze dagelijkse reis Leeuwarden - Deventer IC van 16:50 uit Deventer naar Zwolle had eerst +15, later +20 en werd toen opgeheven (kwam uiteindelijk met +25 in Deventer aan) IC van 17:20 uit Deventer naar Zwolle had ook al +10, aansluiting in Zwolle naar Groningen reed iig al weg. Maar de stopper naar Leeuwarden was nog niet eens binnen. Bleek +30 te hebben. Uiteindelijk met +67 in Leeuwarden aangekomen. Dan is GTBV met een door de baas betaalde maandnetkaart opeens erg interessant :lol: | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 19:54 |
ik had uit Amf terug ook +5 ![]() | |
JustinK | woensdag 19 september 2007 @ 19:54 |
quote:Jawel ![]() | |
Wadloper | woensdag 19 september 2007 @ 19:55 |
Volgens mij heeft Hoogeveen maar 3 sporen toch? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 19:57 |
quote:Hee idd zeg ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 september 2007 @ 19:57 |
quote:Klopt. @Fles: Misschien als je de vertragingen opspaart, dat je dan genoeg hebt om in te wisselen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 20:00 |
quote:damannie ![]() | |
Wadloper | woensdag 19 september 2007 @ 20:05 |
quote:Dus dan moet hij wel op 1 van de perronsporen binnenkomen ![]() Overigens, denk ik dat hij op spoor 3 binnenkomt ![]() Of in ieder geval het spoor waar hij niet in de weg zit ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 20:06 |
en anders heb je nog achttien en een halve minuut om naar het goede spoor te lopen ![]() | |
thatsme | woensdag 19 september 2007 @ 20:31 |
quote:dat is spoor 3, echter dan kan die zover doorrijden ri meppel dat misschien het grootste deel niet langs het perron staat... Al zat dat de VIRM zijn.. | |
Socios | woensdag 19 september 2007 @ 20:46 |
Morgen met een Koploper als IC 744 naar Meppel. ![]() | |
JustinK | woensdag 19 september 2007 @ 20:49 |
quote:Gefeli btw! ![]() | |
dennistd | woensdag 19 september 2007 @ 21:08 |
wat ik alleen niet snap: waarom gaan ze een wadloper met een virm verslepen? kan dat niet makkelijker met een 1700/1800-loc? | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 21:10 |
quote:Die Virm moet toch die kant op lijkt me? ![]() | |
Socios | woensdag 19 september 2007 @ 21:12 |
Die kwam juist helemaal vanaf de Watergraafsmeer om die Wadlopers op te halen, voor zover ik het goed begrepen heb. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 21:13 |
Oh, dan is het wel raar ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 september 2007 @ 21:27 |
Het levert in ieder geval een leuke combinatie op ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 19 september 2007 @ 21:28 |
ze hebben nog wat over voor die wadjes dus ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 21:31 |
Voor alle fans ![]() Met dank aan iedereen die mij weleens stationsnaambordjes opstuurt terug van vakantie en zo ![]() ![]() ![]() Met dank aan: Zug-Chef (15) Jeroen (12) Pa_Flash (10) Arthurvandervelden (2) JeePee (2) Ja, sorry, ik verveel me ![]() | |
Duvel | woensdag 19 september 2007 @ 21:36 |
Euj, en mijn eerder geposte Brocken en Gries dan?! | |
Duvel | woensdag 19 september 2007 @ 21:37 |
quote:Als je met een sleepkoppeling rijdt, heb je geen beremming, toch? Dus heb je te weinig remvermogen met een losse loc. Een VIRM met wat wadjes haalt dat wel blijkbaar. Ik denk dat daar de reden ligt. | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 21:37 |
quote:staan niet in My Received Files, sorry ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 21:38 |
quote:shit zeg, wat weegt een wadje nou helemaal? ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 19 september 2007 @ 21:56 |
Vet al die stationsbordjes, ik zie Veenendaal en Vlaardingen, heb je heel Nederland al eigenlijk? | |
Duvel | woensdag 19 september 2007 @ 22:03 |
quote:Weet ik het, regeltjes? | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 22:03 |
quote:Jep ![]() ![]() Het wachten is nu weer op nieuwe stations die open gaan: Groningen Euroborg, Purmerend Weidevenne en dat soort spul En ook een paar bordjes erbij uit landen waar ik zelf nog nooit geweest ben ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 september 2007 @ 22:03 |
quote:Is het ook niet, omdat er al combi's van een loc met 2 wadjes geweest zijn | |
Duvel | woensdag 19 september 2007 @ 22:04 |
quote:Misschien waren die wel beremd? | |
Ou-Tannu | woensdag 19 september 2007 @ 22:08 |
trok die loc de wadjes? of die wadjes de loc? ![]() en kan dat stuk roest niet op eigenkracht rijden? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 september 2007 @ 22:10 |
Het was een loc met 2 wadjes er direct achter en zonder remwagens. Die wadjes konden niet meer op eigen kracht rijden, omdat alle vloeistoffen afgetapt zijn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 september 2007 @ 22:16 |
quote:Dit was een grapje wel hè? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 19 september 2007 @ 22:24 |
quote:tuuluk! | |
sander89 | woensdag 19 september 2007 @ 23:25 |
Wat me soms wel is opvalt is dat de lampen niet kloppen van de trein dus rood en wit/geel niet in de goede richting die ze dan rijden. Waarom gaat dat gewoon niet automatische of ieder geval waarschuwing systeem dat het niet klopt? Kan erg gevaarlijk zijn vooral als iemand door rood sein rijdt dan heeft die het veel later door dat die trein op je af komt in plaats van je af rijdt. | |
Peterselieman | woensdag 19 september 2007 @ 23:34 |
Als het goed is, wordt het in de meeste treinen automatisch omgezet als de stuurstroom in de andere cabine ingeschakeld wordt en de mcn daarbij allerlei schakelaars omzet. Echter zijn er meerdere standen van de lichten, zoals een rangeerlicht. Dus als een knop in een van de cabines niet de juiste stand aangeeft, dan wordt de verlichting voor en achter op de trein niet goed omgezet. | |
Erosjuhhh | donderdag 20 september 2007 @ 01:24 |
Gister zag ik bij haarlem een vernieuwde koploper(#14?) worden deze in haarlem helemaal gesloopt en opnieuw gebouwd? betrof namelijk alleen een gemotorisseerd treindeel, de rest ontbrak nog ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 01:28 |
4011-4014 zijn al vernieuwd, de 4015 staat ook al bijna gereed, dus het kan of de 4015 of de 4016 zijn die jij gezien hebt. De koplopers worden bij de revisie idd helemaal gestript en opnieuw opgebouwd | |
Erosjuhhh | donderdag 20 september 2007 @ 01:35 |
aah oke! had de #14 nog nergens gezien, dacht dat ze de 13 als laatste uit hadden gepoept, dat er maar snel meer mogen volgen, ze zijn echt mooi, die lak, dat ronde ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 06:45 |
4014 stond in Onnen dacht ik ![]() De 4015 heeft al een proefritje gemaakt ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 20 september 2007 @ 08:59 |
Gaat nu rap ![]() De Mendini zal dan straks ook onder de hamer gaan...gaan er mensen om rouwen? | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 10:03 |
Eenheidsworst is ook niet goed, maar aan de andere kant mag het stel die stickers op de kopdeuren wel missen, want het is te vaak vloeken in de kerk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 10:44 |
quote:Ja, maar het is dus niet goed ![]() | |
von_Preussen | donderdag 20 september 2007 @ 11:04 |
quote:Het ging gister idd weer lekker met de NS. Ik zat in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden (R’dam Alexander 17:41), en stel 4043 begaf het in Woerden. Toen hebben we ongeveer een half uur lang bij Harmelen gestaan, alvorens naar Utrecht te rijden waar het betreffende stel werd afgehaakt. I.p.v. ons meteen weer te laten vertrekken is eerst de trein naar Groningen voorgegaan (volgens dienstregeling zouden “wij” toch eerder moeten?) en daarna pas mochten wij gaan. Uiteindelijk met +40 in Amersfoort aangekomen (rond 19:15), waar ik als een gek baalde dat ik mijn aansluiting naar Deventer had gemist. Echter, toen ik op het bord keek bleken er een stuk of 3 Intercity’s met +20 aangegeven te zijn, waardoor ik nog mijn trein naar Deventer kon halen. Dat ik dan weer 50 minuten op de stopper naar Almelo moest wachten was dan weer behoorlijk KUT! Affijn, afgezien van een 6-bakkentrein ICB verder niets bijzonders gezien. | |
Duvel | donderdag 20 september 2007 @ 11:56 |
quote:Bij V'tjes is het volledig handmatig: drie knoppen, waarvan twee front/0/sluit bedienen, een eentje het derde gele licht. Het schijnt trouwens te zijn dat volgens de reglementen de conducteur verantwoordelijk is voor de sluitseinen en de machinist voor de frontseinen. | |
Dichterbijer | donderdag 20 september 2007 @ 12:16 |
quote:En dan na gaan dat er een wisselstoring toen bij Woerden was... maar nu blijkt een kapot treinstel? | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 12:18 |
Stukje uit de Leeuwarder Courant:quote:Terecht dat ze dit aanpakken | |
Dichterbijer | donderdag 20 september 2007 @ 12:35 |
Kijk... Arriva begint te leren... ![]() Nu de NS nog... | |
Fred | donderdag 20 september 2007 @ 12:38 |
quote:Een Arriva-persoon ziet er dus niet "normaal" uit? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 12:45 |
quote:Dat lijkt me echt iets heel bizars ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 12:46 |
quote:Nee, allemaal van die inteeltboeren waar een steekje aan los zit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 12:59 |
Straks gaan ze nog bordjes met 'verboden voor Fles' ophangen ![]() Ik zag vorige week dat er weer een nieuw picogram in de buurt van de deuren van een GTW hangt, namelijk een sticker waarop een vinger staat die een drukknop aanraakt. Zouden de mensen het nu nog niet doorhebben ofzo? | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 13:11 |
quote:Ik mag ook al niet uit ramen gegooid worden bij divers materieel ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 15:30 |
quote:De mendini wordt volgens mij op de nacht van 21 naar 22 september in de loods in Amf omgebouwd voor de herfstbioscoop ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 15:39 |
quote:Ach, dat was altijd wel een leuke trein ![]() ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 20 september 2007 @ 15:43 |
Eén compartiment eerste klas is toegankelijk met een tweede klas kaartje. Ik vind de 4444 een mooi treinstel. Zag ´m vandaag nog op Leeuwarden staan. ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 16:00 |
mA is inderdaad toegankelijk, maar dat ligt ook maar weer net aan de HC/mcn of zij dat weten ![]() Overigens kwam de 9469 met de 3216 met -8 aan in Hoogeveen, en ging op tijd weg ![]() De deur bij de cabine van de Bz, die grenst aan het perron op spoor 3, stond open onder het rijden zag ik. Ze hebben hem nog wel dichtgedaan voordat ze weer weggingen. Binnen was het echt akelig koud, maar het rook nog wel naar de echte wadloper ![]() Ook zat hij helaas onder de graffiti aan 1 kant, gore eikels ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 20 september 2007 @ 16:05 |
vond net wat verloren logdata terug, zo`n dagje ziek zijn heeft dus toch een voordeeltje? ![]() oftewel huidige nu echt up to date kaart van de stukkies die met GPS enabled gereden zijn door mij ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 20 september 2007 @ 16:10 |
quote:Opzich zal dat een leuk 'afscheid' worden van de merdini trein. In feite word ie dan al flink gestript... minder werk voor de mensen @ haarlem ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 20 september 2007 @ 16:13 |
quote:hehe.. idd de bankjes die ze verwijderen kunnen mooi al naar de recycleing ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 16:19 |
quote:Dat was ooit zo ja, en die is toen al vrij vlot weer gedeklasseerd. In elk geval blijkt nergens uit dat het zou mogen, het zijn gewoon 2 bakken vol met "1" stickers. En wat doe je? "Oh nee hoor HC u weet het misschien niet, maar mijn vriendjes op Somda zeiden dat het mocht" ![]() In de praktijk mag het dus gewoon niet. ![]() | |
Socios | donderdag 20 september 2007 @ 16:31 |
Eerst nog even Marianne Timmer die Harlingen binnen komt rijden afgelopen zondag. ![]() ![]() GTW 237 als trein 30131 vlak voor aankomst in Harlingen om 12.22u. Vandaag naar Meppel geweest om het Wadlopertransport vast te leggen. ![]() ![]() De verlaten tunnel onder het station van Meppel. ![]() Een ICM 3 als IC 546 naar Den Haag Centraal even voor half twee voor de aansluiting in Meppel. ![]() IRM + Wadloper op weg naar de Watergraafsmeer te Amsterdam omstreeks half twee. ![]() Dezelfde trein 82102 vanaf de andere kant. ![]() 2 x ICM 3 als IC 541 naar Groningen om even na half twee. | |
Ou-Tannu | donderdag 20 september 2007 @ 16:33 |
Ziet er niet uit zo`n wadje achter een virm ![]() | |
Socios | donderdag 20 september 2007 @ 16:36 |
quote:Toch vreemd, want in desbetreffende coupé is op de sticker boven de schuifdeuren aangegeven dat het tweede klas is i.p.v. eerste klas, daaruit zou toch moeten blijken dat men daar plaats mag nemen met een tweede klas treinkaartje, maar ja, hoe het ´officieel´ is, weet ik verder ook niet... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 16:38 |
quote:Nou, lekker voorgeveltje hoor ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 16:39 |
quote:Wanneer was dat? Toen ik er van de week doorheen liep heb ik er wel op gelet, maar misschien ook niet alles gezien ![]() | |
Socios | donderdag 20 september 2007 @ 16:41 |
Vorige week donderdag... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 16:45 |
Tof ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 20 september 2007 @ 16:48 |
quote:Wat grappig, maar leg even uit. ![]() Ik heb wel een GPS-applicatie op me telefoon om bijvoorbeeld even te kijken hoe hard te trein rijdt. Maar hoe is dat kaartje tot stand gekomen? Ik neem aan dat je dat niet zelf heb zitten ´painten´, of toch wel? ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 16:52 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 20 september 2007 @ 17:57 |
quote:nonigpsplot ![]() eerst loggen in t default formaat. daarna exporteren naar KML formaat voor google earth ![]() daarom ook de onderbreking bij schiphol x) signal lost enzo ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 19:01 |
Hier een detail foto van de VIRM en DH gekoppeld: http://img212.imageshack.us/img212/4787/img4704xh4.jpg Even link kopieren ofzo, je mag weer eens niet hotlinken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 19:04 |
Ik zie alleen maar een kikker | |
Socios | donderdag 20 september 2007 @ 19:05 |
Niet als je de link kopiëert in je browser. ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 19:05 |
Weet je misschien dan even een andere uploadsite? Imageaveneu mag niet meer, en imageshack is verrot ![]() | |
Socios | donderdag 20 september 2007 @ 19:06 |
http://photobucket.com/ ftw! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 19:06 |
photobucket, daar moet je je voor aanmelden tinypic kan ook, daar hoef je je niet voor aan te melden | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 19:06 |
Heb het niet zo op photobucket ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 19:07 |
quote:Werkt anders prima hoor ![]() | |
Socios | donderdag 20 september 2007 @ 19:07 |
http://xs.to/ dan? ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 19:09 |
http://xs219.xs.to/xs219/07384/IMG_4704.jpg Deze dan? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 19:10 |
Het werkt. Alleen jammer van dat geklieder op het wadje | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 19:12 |
imageshack zuigt stioereballen in de hel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 19:14 |
quote:Hier kunnen dan weer WEL img tags omheen ![]() Grappig plaatje, doet me een beetje denken aan zoiets: ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 september 2007 @ 19:15 |
quote:Inderdaad, dat die site nog steeds in de lucht is ![]() ![]() quote:Inderdaad erg jammer van dat geklieder ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 19:15 |
En jij zoekt hele dagen naar dit soort plaatjes op internet, Fles? | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 19:17 |
quote:Hele secondes, ja. | |
von_Preussen | donderdag 20 september 2007 @ 19:22 |
Aan die “kunstige uitingen” kan ik me zo aan ergeren, dat mensen alles maar onder moeten kliederen met hun grafitti. Toen ik gister bij Harmelen een half uur stilstond, had ik genoeg tijd om de details in me op te nemen. Schijnbaar had iemand de moeite genomen om alle bovenleidingsmasten van wat geklieder te voorzien. Ik bedoel, heb je niets beters te doen om midden in de nacht “in the middle of nowhere” te gaan painten. Valt me trouwens ook op dat bij Utrecht op die flyover richting Woerden ook allemaal shit staat, alsof iemand daar op z’n “Bassie-en-Adriaans” op z’n kop van het viaduct is gaan hangen om er iets op te zetten (een ladder meeslepen zal voor dat tuig wel teveel werk zijn geweest). quote:Het was een hele rare situatie, want opeens maakten we een noodremming en stonden we stil. Ik dacht, we zullen zo wel verder gaan, machinist zal wel even niet opgelet hebben. Na een halve minuut vertelde hij dan dat we voor een rood sein stonden en prompt reed een V-IRM op het rechterspoor langs om voor ons te gaan. Dus dacht ik, dan gaan we wel verder zo gauw het blok vrij is. En toen duurde het nog eens 25 minuten om de trein weer op gang te krijgen (stroom ging er een paar keer af, we reden paar keer stukje achteruit). | |
von_Preussen | donderdag 20 september 2007 @ 19:25 |
Wat ik me net bedenk, we stonden stil op bijna dezelfde plek waar in 1962 de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis plaats vond. ![]() | |
Duvel | donderdag 20 september 2007 @ 19:38 |
quote:Uit mijn herinnering, maar ik vond net ook dit, zie paragraaf 3.1: http://de-proefrit.staven(...)dboek-hc-2007-05.pdf | |
Duvel | donderdag 20 september 2007 @ 19:44 |
quote:Ik zat er vorige week (o.i.d.) ook in, en toen stond er met half-vergane viltstift "2e klas" onder "1e klas" geschreven. Het fijne was dat dit viertje in zijn eentje de IC naar Rotterdam moest rijden. Er zat een passagierende conducteur in de mA die ik van tevoren even heb gevraagd of het ok was als ik daar ging zitten, hij kende de 4444, en de dienstdoende conductrice keek naar mijn JTK, lachte en liep door. ![]() | |
De_Hertog | donderdag 20 september 2007 @ 19:47 |
Na de boete is het ineens opgeschoten:quote:http://www.nu.nl/news/124(...)euwe_treinen_in.html | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 19:53 |
quote:Daar denk ik iedere keer aan als ik erlangs rij ![]() | |
Duvel | donderdag 20 september 2007 @ 19:56 |
Lang leve de fly-over! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 19:56 |
quote:Nou, ik denk dat er vanaf zondag één Protosje de vloot Veetjes komt versterken. Verder zwerft die grijze van FTD ook nog rond in Amf. Het zal beslist niet zo zijn dat er na zaterdag ineens alleen nog maar Protossen rijden lijkt me ![]() | |
Duvel | donderdag 20 september 2007 @ 21:37 |
Zoveel hebben ze er ook nog niet, toch? | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 21:43 |
quote:Nee precies, vandaar ![]() Maar dat artikel suggereert op z'n minst iets anders, vind ik ![]() | |
De_Hertog | donderdag 20 september 2007 @ 21:48 |
quote:'Treinen' zouden er meer dan één moeten zijn, bedoel je? | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 21:50 |
quote:Om te beginnen ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 21:55 |
Overigens stond die blauwe er vanmiddag lekker voor, alleen ik had geen zin om de andere kant op te lopen voor de zon en zo ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 20 september 2007 @ 21:58 |
quote:doet Connexxion hier ook met de bussen van VDL Berkhof hoor :p | |
Duvel | donderdag 20 september 2007 @ 22:04 |
Zo, dan nu even wat verlate vakantiekiekjes, en wel uit het fijne Zweden! Dit is het station van Uppsala. Het is in verbouwing tot "OV terminal" of iets Zweeds wat daar synoniem voor is. ![]() Het is een station met vijf perronsporen, maar door de verbouwing zijn er maar vier beschikbaar. Het is er vrij druk, ook qua passagiers. Dus rijden de Zweden ook met dubbeldekkers. Ik vind ze persoonlijk niet zo geslaagd. ![]() Gelukkig rijden er ook lokaaltjes, zoals deze stoptrein van Upplands Lokaltrafiken. ![]() En even een overzicht van het station, met het lokaaltje. ![]() Tussen Uppsala en Stockholm wordt een frequente dienst gereden, waaronder door een stam van ca. 11 rijtuigen met aan beide zijden een loc. Beide locs leveren hier tractie. Op het viersporige baanvak tussen Uppsala en Stockholm wordt vrij hard gereden, ik schat zo'n 160. Deze treinen stoppen ook op station Arlanda, het vliegveld. Het loctype is in groten getale bij de SJ aanwezig, in verschillende kleurstellingen (variërend van het hier getoonde blauw tot paars en zelfs zwart). Green Cargo (de Zweedse Railion) rijdt ook met deze locs, maar dan groen, of blauw met een groene sticker (helaas geen foto). ![]() En nog even voor Fles: ![]() Omdat we niet in Uppsala verbleven maar in Sala (60km verderop), hier ook nog een foto van dat station, waar zelfs intercity's stoppen! ![]() En een slechte close-up van het bordje: ![]() Later meer Zweden! | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 22:07 |
quote:Goed zo kerel ![]() Maar serieus, wat zijn die grijze dingen lelijk zeg ![]() ![]() | |
von_Preussen | donderdag 20 september 2007 @ 22:33 |
Meer foto’s ja, van blonde Zweedse jongedames! ![]() Bah, ik zie net op de site van Nico Spilt dat een nieuwe ICMm al onder de grafitti zit. Godsgloeiende…. ![]() ![]() http://www.nicospilt.com/20070915_7893.JPG | |
thats-me | donderdag 20 september 2007 @ 22:34 |
quote:Zijn er ondertussen toch echt 2, sinds 27 Augustus. | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 22:47 |
quote:Nou ja, dat was op zich al wat langer bekend. Maar wat ik dan niet snap is dat het er nog steeds op zit ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 22:48 |
quote:Kan, ik heb nog geen tweede gezien ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 20 september 2007 @ 22:58 |
ach ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 23:01 |
Als het goed is, moet xx 3 V'tjes inleveren en worden de 2 blauwe protossen op dienst ingezet en wordt de Barneveld Noord pendel verbust. | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2007 @ 23:01 |
quote:Ze kregen het zelfs voor elkaar om de materieelplanning niet op orde te hebben ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 20 september 2007 @ 23:03 |
quote:dat kan de NS ook niet :w | |
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 06:59 |
quote:Dat aspect wordt danig overschat! | |
Duvel | vrijdag 21 september 2007 @ 07:00 |
quote:Volgens mij zijn ze gewoon gespoten, ik kon in elk geval geen naden ontdekken die je op de 4226 en 4444 (en die andere beplakte gevallen) wel goed ziet. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 12:16 |
NS schaft nogeens 64 sprinterstellen aan voor 399 M euro Zien die er hetzelfde uit als SGM(m), weet iemand dat? ![]() | |
ReisT | vrijdag 21 september 2007 @ 12:19 |
quote:Inderdaad, staat nu ook op de CXX-site: quote:Voor de liefhebbers zit er ook nog een PDF'je bij met wanneer de Protos zou moeten rijden: http://www.reiziger.conne(...)lleilijn2_sept07.pdf [ Bericht 1% gewijzigd door ReisT op 21-09-2007 17:40:53 ] | |
De_Hertog | vrijdag 21 september 2007 @ 12:23 |
quote:Die nieuwe treinen noemen ze toch ook sprinters? Ik bedoel deze: ![]() | |
ReisT | vrijdag 21 september 2007 @ 12:24 |
quote:Zo te zien is dit al een eerste nabestelling van die nieuwe stellen (die van die impressie hierboven inderdaad) die in 2008 zouden moeten komen. Blijkbaar hoeven die niet meer eerst uitgetest worden? De verwachting was toch dat men eerst zou wachten tot de kinderziektes daaruit zijn, en als ze bevallen dan pas een tweede serie bestellen. Maar niet dus. Of gaan er de laatste tijd zoveel V'tjes stuk, dat ze maar zo snel mogelijk nieuwe treinen willen? Staat ook onderaan dat artikel: in totaal gaat 647 miljoen naar nieuwe sprinters, zijn dus die eerder bestelde 35 stuks, en deze 64 erachteraan. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 september 2007 @ 12:48 |
quote:Voor de liefhebbers van corrupte en dode PDFjes ja ![]() | |
Steve-O | vrijdag 21 september 2007 @ 12:53 |
quote:Die dingen gaan ook in 2008 rijden ? |