Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 17:49 |
![]() Hier alweer deel 81 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 17:53 |
Toch nog even de oogst van zaterdag spammen ![]() ![]() | |
thatsme | maandag 10 september 2007 @ 17:56 |
Ik zat vanmorgen in buffel naar Groningen waaraan een treinstel gekoppeld was waar de deuren 1,2,4 en 5 defect vanwaren!! Lekker bezig 50% van de deuren defect. | |
Duvel | maandag 10 september 2007 @ 17:59 |
quote:Ik las eerst HITLER rechtsonder... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 18:01 |
quote:Die associatie hebben wel meer mensen ja ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 september 2007 @ 18:03 |
quote:Dat ze zo'n stel de baan op sturen zeg ![]() | |
Wadloper | maandag 10 september 2007 @ 18:24 |
Zo, mijn ervaring met de nieuwe dienstregeling zit erop... Een aantal reizigers waren zelfs verbaasd dat de trein alleen maar tot Zb ging ipv Ws/Nsch ![]() ![]() Overigens lieten ze de trein die om 07.26 binnenkomt op 2 binnenkomen ipv 3, zodat deze goed in de weg stond. Waarom ze hem niet op 3 zetten weet ik ook niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 18:40 |
quote:Nou, zo raar is dat niet hoor. Er staan de gekste dingen op koersdisplays. En wat moet je in Zuidbroek? Wachten op de volgende trein die WEL door gaat naar Nieuweschans? ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 september 2007 @ 18:47 |
Je geeft zelf het antwoord al ![]() Ik moet wel zeggen dat Arriva niet al te goed gecommuniceerd heeft dat de treintijden veranderen. Meer reclame maken was toch ook wel nodig geweest, evenals een betere planning van het materieel. Hoewel, 2 GTW 2/8 in de sneltrein waar ik vanochtend vroeg in zat was wel lekker, zeker omdat er nog genoeg zitplaatsen over waren ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 10 september 2007 @ 18:56 |
Lijkt me wel, dat als die koersdisplays aan zijn, dat de automatische omroep het ook doet. Dus dan hoor je meteen al dat Zuidbroek het eindstation is ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 10 september 2007 @ 19:24 |
als die rommel eens werkt ja ![]() dat is in het andere materiaal van arriva ook al zeldzaam :] | |
Peterselieman | maandag 10 september 2007 @ 19:31 |
quote:Bij de treinen werkt het vrijwel altijd wel. Bij de bussen een stuk minder vaak. | |
Ou-Tannu | maandag 10 september 2007 @ 19:32 |
in het busmat van arriva t nog NOOIT werkend gezien ![]() | |
Socios | maandag 10 september 2007 @ 19:40 |
quote:Wehehe, nice, welke route heb je nou eigenlijk afgelegd die dag? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 19:45 |
quote:Utrecht - (ICE naar) Arnhem - Zutphen - Hengelo - (vervangend busvervoer naar) Enschede - Gronau - Münster - Osnabrück - Bielefeld - Hamm - Essen - Duisburg - Düsseldorf - Neuss - Mönchengladbach - Venlo - Eindhoven - Utrecht. 677 km waaronder een stuk van 308 km zonder controle ![]() | |
Zug-Chef | maandag 10 september 2007 @ 19:45 |
quote:Drie keer raden wat er vanmiddag rond 14 uur aan de hand was te Dv ![]() | |
Luco | maandag 10 september 2007 @ 20:03 |
Ok, ProRail verneukt het weer bij Utrecht ![]() Treinverkeer richting Rotterdam, Leiden, Den Bosch, Amersfoort, Den Haag en nog wat dingen is op dit moment niet mogelijk... | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 20:08 |
quote: ![]() © AD.nl ![]() quote:Dit soort gezeik hebben we gewoon iedere paar maanden, net zo lang tot prorail voldoende doordrongen is van de noodzaak om bepaalde systemen redundant aan te leggen. | |
Socios | maandag 10 september 2007 @ 20:14 |
quote:Hoe stel je die kilometers vast? Binnen Nederland doe ik dat via het spoorboekje, maar hoe kan ik dat van de treinen in Duitsland en van grensoverschrijdende treinen bepalen? Noch op de treinplanner van de NS, noch op die van Die Bahn kan die kilometers vinden. Soms gebruik ik nog het ´Reiseplan´ uit de Duitse IC tijdens de reis, maar verder... ![]() | |
Luco | maandag 10 september 2007 @ 20:15 |
quote:GPStrackertje...? | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 20:18 |
quote:www.jizdenka.cz heeft een internationale prijsberekenaar die ook kilometers geeft. Soms is het wel een beetje puzzelen omdat hij je dan eerst via een grenspunt stuurt en dan weer terug etc, maar over het algemeen werkt dat best goed. ![]() En als een station er niet bij staat pak ik Google Earth, railway overlay aan, en de Ruler tool in Path mode ![]() | |
Dichterbijer | maandag 10 september 2007 @ 20:30 |
Dus... Prorail heeft weer een servertje laten crashen... het is me opvallen dat ze tussen Baarn en Hilversum druk bezig zijn met het verleggen/vernieuwen/aanleggen van kabels... Maybe vanwege de spoor uitbreiding op Hilversum? | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 20:40 |
quote:Ik weet van plannen voor een extra perron in Baarn, en van een tunnel in Hilversum, waar ze als sinds 1839 mee aan het klojoën zijn. Extra sporen ook ja? Hilversum? Hoezo dan? ![]() | |
ArthurvanderVelden | maandag 10 september 2007 @ 20:45 |
Weet iemand of er ook rodelbanen zijn waar ATB op zit ![]() ![]() | |
Robin2130 | maandag 10 september 2007 @ 20:48 |
quote:Dat denk ik niet ![]() | |
Socios | maandag 10 september 2007 @ 20:59 |
quote:Lol, handig ja, leuk ook om te zien hoe hard een trein rijdt. ![]() quote:Thanks, super! Af en toe een beetje appa inderdaad, maar werkt prima verder, hier kan ik mee aan de slag. ![]() | |
Robin2130 | maandag 10 september 2007 @ 21:38 |
Ik heb vandaag langs Zwijndrecht een hele deftige ICR voorbij zien rijden ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 21:56 |
ook, en er zit weleens wat in de BNL stammen. Maar ik neem aan dat je ICRm bedoelt he? ICR zou echt iets bijzonders zijn ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 september 2007 @ 22:05 |
Zelfs ICRm in Leeuwarden is niet bijzonder meer ![]() Smart Connection trein ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 22:06 |
Driebergen-Zeist, 5 maart 2004. Fles onderweg met afgereden boom naar de werkplaats:![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 september 2007 @ 22:14 |
Waar hangt het souvenir? | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 22:17 |
Nou niet bij mij ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 september 2007 @ 22:18 |
Stukje van Somda:quote:Gaat lekker met de wadslopers bij Veolivla ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 22:18 |
Overigens is die overweg korte tijd later een meter of 80 naar het westen verplaatst. Uiteraard zijn daarbij ook die bomen vervangen door nieuwe exemplaren met ledjes en ingebouwde staalkabel en andere losbreekbeveiligingen ![]() | |
Fixers | maandag 10 september 2007 @ 23:15 |
quote:Echt waar.... hoe moeilijk is het nu om een tweede computer aan te schaffen de hele mikmak aan software erop te kopieren en 'm paralel in in het netwerkt te knopen. Ieder prutsbedrijfje heeft zijn computers voor alle futiele zaken redundant uitgevoerd. 't Wordt eens tijd dat alle belanghebbenden rechtzaken gaan beginnen en dwangsommen gaan claimen. De staat, NSR NSinternational, NScargo (is dat niet raillion tegenwoordig?) de andere spoorvervoerders, Rover en wie weet nog meer. Moet genoeg overwicht bieden om een rechter te bewegen in de richting van dwangsommen met 6 nulletjes? | |
Robin2130 | maandag 10 september 2007 @ 23:20 |
quote: Ja, ICRm ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2007 @ 23:26 |
![]() Sterf toch met je webdemo kloteding ![]() Ik wil gewoon weten wat een rondreis Utrecht - Utrecht via Zetten-Andelst en Boskoop kost. Daar komt geen Duitsland, geen België, geen Luxemburg en al helemaal geen Frankrijk aan te pas. Ruksite ![]() | |
Robin2130 | maandag 10 september 2007 @ 23:34 |
quote: Ach ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 september 2007 @ 08:37 |
quote:Als het zo makkelijk was, hadden ze het al lang uitgevoerd. | |
Duvel | dinsdag 11 september 2007 @ 08:38 |
quote: ![]() Ze hadden gewoon een vakje moeten maken "te moeilijk voor de demo, ga naar het station". | |
Fixers | dinsdag 11 september 2007 @ 08:47 |
quote:Het is gewoon een domme besparing geweest. Het idee van meervoudige redundancy is al zo oud als de weg naar Rome (letterlijk). Ik blijf het gewoon extreem dom vinden dat prorail dat nog steeds niet heeft ingezien. Het wordt gewoon tijd dat er vanuit de overheid eens flink word huisgehouden bij prorail. Want de directie en alle beslissingslagen zijn absoluut incompetent. | |
Q. | dinsdag 11 september 2007 @ 09:31 |
Gaan die Protossen nog een keer rijden? Ik zag gisteren alleen die ouwe troep op de kip. | |
Dichterbijer | dinsdag 11 september 2007 @ 09:52 |
Ik zie ze ook alleen maar staan op het rangeerterein... ze zijn volgens mij nog druk bezig met het afwerken van die stellen... zag dat ze druk bezig waren eergisteren met de led displays. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 10:12 |
quote:Nee hoor, want het kost geld ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 10:18 |
quote:Ik hoorde dat het de 17e gaat gebeuren. | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 10:18 |
quote: | |
Bensel | dinsdag 11 september 2007 @ 10:21 |
quote:ik hoop dat ze nu in gaan zien dat deze situatie nog vele malen meer geld gaat kosten.. Overigens hadik in 2006 gelezen dat ze bezig waren met een nieuw systeem.. dit zou tot tenminste 2009 duren... (of ze huren gewoon mensen in die wel werken..) | |
JDude | dinsdag 11 september 2007 @ 10:22 |
Schrale informatievoorziening, heerlijk. In Breda was het een bende, maar goed, er lag iemand op sterven in de 3600, die werd dus daar gehouden, ambulance er bij, etcetera. Daarbij was het dinsdag, de 'laat alle treinen van andere sporen vertrekken' dag in Breda. In een kwartier tijd ongeveer zesmaal alle vertreksporen langs horen komen, viermaal de reden waarom de 3600 niet vertrok en nog wat meer. Beter te veel dan te weinig. Arriveer ik vervolgens in Tilburg, waar het dus al een evengrote bende was ![]() Ik ouwehoer teveel, hm? ![]() | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 10:22 |
quote:is dat pure hobby en zo ja.. hoeveel kost je zo´n geintje? | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 10:24 |
humor van de bovenste plank.. of ja nou.. de middelste dan maar. | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 10:25 |
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit) | |
JDude | dinsdag 11 september 2007 @ 10:25 |
Die eerste ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 10:28 |
quote:Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden? | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 10:29 |
quote:die dat sowieso niet, maar goed.. ik zie ook niet alles. denk dat ook menigeen nog nooit die amerikaanse trein heeft gezien die al jarenlang bij station zwolle staat. | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 10:46 |
Die heb ik nog nooit van binnen gezien, wel van buiten uiteraard. Het is geen Amerikaanse trein, daar de stellen weliswaar in Canada gereden hebben, maar van uit hier die richting op verscheept zijn. Het is de TEE die je daar ziet staan. Een trein die vroeger wel voor het grensoverschrijdend verkeer gebruikt is. Op de website van stichting TEE vindt je meer informatie | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 10:49 |
quote:Bordjes schieten is pure hobby ja ![]() Dagkaart NL 2e klas korting: ¤ 24,20 NRW Ticket met 2 man: ¤ 15 p.p. en dan nog Bier en Bratwurst onderweg, en vaak nog wel wat voor mee naar huis ![]() | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 10:53 |
quote:mooie hobby! ik heb zelf een OV en heb (met name in het verleden) zonder echt doel kilometers getreind. Vaak met een vriend, maar soms ook wel alleen. Mensen keken me daar regelmatig vreemd voor aan. Ik vind het fantastisch nieuwe stations - en ook steden - te zien. Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd! | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 11:03 |
ik mis trouwens wel de 1200 en vooral de 1300-serie in Nederland. Wat was dat een mooie tijd toen met die nog de ICRM-rijtuigen (type wat nu nog regelmatig op venlo-den haag rijdt). de 1200 en 1300 <3333 | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 11:08 |
quote:Ja, tot 4:00 de volgende ochtend zelfs. Maar: dit is de prijs met korting, dus alleen als je een vorm van kortingkaart hebt, en dan niet door de week voor 9:00 etc. In het weekend wel de hele dag ![]() quote:Dan kun je de hele dag door heel Nordrhein-Westfalen rijden met alle treinen BEHALVE IC, EC en ICE en Thalys. Dus S-bahn, RB, RE, en ik geloof dat je er ook de bus mee in mag, maar dat boeit maar zelden natuurlijk ![]() | |
JDude | dinsdag 11 september 2007 @ 11:08 |
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik ![]() Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet? | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 11:14 |
quote:dan waren het andere ICR's. ![]() ![]() gelukkig zie ik die teringMAT'64 de laatste dagen minder vaak op Zwolle-Nijmegen dan voorheen. vandaag kon ik heerlijk in een IRM zitten. fantastisch (ook al is het met mn 2.05 m met het lopen wel een beetje bukken). geen herrie aan me kop, niet mijn benen 3 keer opvouwen.. ik ben verwend! | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 11:14 |
quote:Dat is er al heel lang, ondanks waar de K voor staat ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 11:16 |
quote:Gast, bejje leip? ![]() | |
JDude | dinsdag 11 september 2007 @ 11:21 |
dubbel ![]() | |
JDude | dinsdag 11 september 2007 @ 11:21 |
ICK al heel lang? 2002 ofzo toch ergens dat ze daar mee begonnen? Op Gvc-Vl heb ik ook niet het idee dat het er minder worden, eigenlijk. Herinner me nog wel van langer geleden dat er van die geheel rood/paarse karren reden, o.a. op de IJssellijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 11:37 |
quote:Ja, gehuurde Belgische M2 rijtuigen waren dat, getrokken door 1100, 1200 of 1300. Inmiddels vrijwel allemaal gesloopt. Mat54 reed daar ook veel. Op Gvc - Vl reed toen wel iedere 2 uur de Buurlandtrein, een rechtstreekse IC van Den Haag CS naar Köln Hbf. DAT materieel is later overgekwast en ICK gaan heten. 1991-1995 heb ik het dan over he ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 11:46 |
quote:Nee natuurlijk niet ![]() Maar het ziet er idd best cool uit ja ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 11 september 2007 @ 12:11 |
Het zijn goede soepen... maar om terug te komen op het station verhaal van Baarn: waarom een derde perron? :S | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 12:14 |
quote:Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dus ![]() | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 12:44 |
quote:ja heb inmiddels die hele site gezien. zitten inderdaad een paar hele vette exemplaren tussen (ik vind het wel knap geshopt!!!) | |
Q. | dinsdag 11 september 2007 @ 12:52 |
quote:Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is. | |
Dichterbijer | dinsdag 11 september 2007 @ 13:13 |
Hmmm ja.... misschien is dat wel een betere oplossing idd... nu veroorzaakt het inderdaad onnodige vertraging. Maareen nieuw perron is volgens mij niet echt nodig... beetje verleggen van de sporen en je bent klaar naa rmijn menig. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 13:18 |
quote:Als dat extra perron open is, gaat het huidige zijperron wel dicht begreep ik hoor ![]() | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 13:35 |
weet trouwens iemand of en zo ja, waar de lijst te zien is van de meest favoriete treinstations van nederland? dat is die lijst waarin groningen op 1 geëindigd is en haarlem en zwolle op respectievelijk 2 en 3. alvast bedankt! | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 13:41 |
Groningen op 1 ![]() ![]() Het stationsgebouw is idd een van de mooitste van Nederland, echter is het aan het zicht onttrokken door een afzichtelijk stadsbalkon ![]() Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw, aangezien de treinen uit de richting zwolle en zuidbroek niet meer in de buurt van het gebouw stoppen en ook het busstation een eind opgeschoven is, zodat de meeste reizigers of om het gebouw heen lopen of het gebouw gewoonweg niet zien. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 13:58 |
quote:Deze? | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 13:59 |
quote:tsja ach.. ik kom er nooit dus kan me er niet druk om maken. vind zelf maasricht ook nog wel wat hebben. en naarden-bussum heeft ook wel z'n charme. geloof dat in die lijst 's-hertogenbosch wel behoorlijk hoog stond. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 14:00 |
quote:Ik weet niet over welk 's-Hertogenbosch het daar gaat hoor, maarreh... ![]() 's-Hertogenbosch Oost heeft wel veel lichtinval trouwens, dat is waar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 14:12 |
quote:Ik woon in groningen, daarom kan ik je er genoeg over vertellen ![]() | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 14:13 |
quote:..maar daar zie ik nog steeds niet de desbetreffende lijst staan. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 14:21 |
Nee, maar als er zoeen lijstje was, had het er wel bijgestaan lijkt me. Mail anders die site ff of zo. | |
Duvel | dinsdag 11 september 2007 @ 14:32 |
quote:Ik kan me herinneren dat in 1999 o.i.d. de laatste twee 1100'en pendelden tussen Gvc en Vl (met o.a. K4 rijtuigen). De laatste twee waren geloof ik de 1152 en de 1136. De 1300'en zijn nog heel lang een wazig geval geweest. De 1200'en zijn ook rond '98/'99 terzijde gegaan meen ik me te herinneren. | |
Q. | dinsdag 11 september 2007 @ 15:09 |
quote:Er zijn weinig stations waar ik zo'n hekel aan heb als aan dat nare tochtgat 's Hertogenbosch. Blegh. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 15:20 |
quote:Ja, mijn idee ![]() Moderne vormgeving ![]() ![]() ![]() Misschien waren ze stationspleinen aan het beoordelen, dat kan ![]() | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 15:26 |
lelijke stations zijn er te over hoor: - rijssen - daarlerveen - aalten - wehl en de wat grotere stations: - almelo - arnhem - rotterdam cs | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 15:40 |
quote:Ja, dat weet ik ook wel ![]() Arnhem en Rotterdam zijn trouwens bouwputten, dat telt niet. Daar verwacht ik best wat moois van als het klaar is ![]() | |
JDude | dinsdag 11 september 2007 @ 15:41 |
quote: Dat zijn amper stations ![]() | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 15:55 |
quote:haha ja. maar zo zijn er heel veel kleine stations, maar deze schoten me zo snel te boven als "behoorlijk lelijk". ben er ongetwijfeld een (groot) aantal vergeten. | |
Robin2130 | dinsdag 11 september 2007 @ 16:00 |
quote: Laten we dan maar niet over Groningen Noord, Sauwerd, Winsum, Baflo, Warffum, Usquert, Uithuizen (1 sporig), Uithuizermeeden en Roodeschool beginnen ![]() | |
Charango | dinsdag 11 september 2007 @ 16:14 |
Het gedeelte in Almelo waar eerst de loketten zaten ziet er anders best nog wel mooi uit. Helaas gaat iedereen bij die trap al meteen naar beneden, waardoor haast niemand in de stationshal komt. Het perron ziet er niet uit en is onpraktisch omdat het zakspoor naar Mariënberg zich honderden meters van de ingang af bevindt. De achteruitgang bij het ROC, nu een paupertroep, is opgenomen in het Almeline nieuwbouwplan. Er stond laatst een afbeelding van in de TCTubantia, het ziet er beter uit dan wat het nu is (idee á la Utrecht Overvecht oid). Pdf Binnenstadplan Almelo (zie pagina 25) | |
ghizzer | dinsdag 11 september 2007 @ 16:15 |
quote:Groningen Noord ken ik dan wel. De rest niet. Ik vind Groningen Noord nog wel meevallen. Vind het wel stijlvol.. zo'n stuk dubbelspoor zonder bovenleiding en een station boven op een viaduct. Maar de rest van de stations heb ik wel gehoord dat het inderdaad troosteloos is. Ik moet het alleen doen met de foto's die op stationsweb.nl te zien zijn. | |
Robin2130 | dinsdag 11 september 2007 @ 16:18 |
quote: Hij is fijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 16:20 |
Ik vind juist dat desolate van een aantal stations wel wat hebben eigenlijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 16:25 |
Vingerverven in de Eredivisie:quote: | |
Robin2130 | dinsdag 11 september 2007 @ 17:41 |
quote: Het is al de zoveelste keer dat er bij Utrecht CS een sein/wisselstoring is. Is dat normaal ofzo? ![]() ![]() | |
Q. | dinsdag 11 september 2007 @ 18:17 |
Ik ga morgen maar eens met de auto denk ik. Zelfs dat brik van mij is een stuk betrouwbaarder dan die ProRail-troep hier in Utrecht. | |
Socios | dinsdag 11 september 2007 @ 18:17 |
quote:Dan mag je ook naar Osnabrück? Of was dat een illegaal stukje door de Niedersachsen? ![]() quote:Ja, inderdaad, schitterend, lekker ook in de ICR met de Ardennenexpres naar Luxemburg, echt jammer dat dat niet meer kan, prachtig was dat. quote:True, ik loop dan ook indien een station een stationsgebouw heeft, lekker daar doorheen i.p.v. eromheen te lopen. Verder staat hier wat foto´s van station Groningen voor wie niet vaak daar in de buurt is. ![]() quote:Geheel mee eens, vandaar ook mijn trip naar Kesteren afgelopen vrijdag. Was er lang niet geweest en vond het jammer dat het perron veranderd was t.o.v. 10 jaar geleden. Gelukkig was het hele emplacement er nog. Ga je om die reden naar Zetten-Andelst of was dat omdat je een route berekend wilde hebben die dan over Elst - Tiel ging? ![]() En nog even een fotootje van de TEE in Zwolle van gistermiddag waar zojuist over gesproken werd. ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Socios op 11-09-2007 18:25:52 ] | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 18:26 |
Die TEE staat komend weekend in Amsterdam bij de opendag van de werkplaats aldaar. Daarna wordt ie teruggesleept naar zwolle en zal het setje gedraaid staan! | |
Zug-Chef | dinsdag 11 september 2007 @ 18:41 |
quote:met zo'n NRW ticket (wat overigens op de automaten SchönerTagticket heet, mag je overal heen wat je hier ziet: http://www.bahn.de/p/view(...)etzplan_nrw_2007.pdf | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 18:50 |
quote:De werkzaamheden zijn inmiddels toch afgerond ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 18:56 |
quote:De werkzaamheden ja. De overlast duurt nog tot einde dienst in sommige gevallen, of in elk geval tot in de avond. | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 september 2007 @ 18:59 |
TEE aka DE-4 ![]() | |
Fixers | dinsdag 11 september 2007 @ 19:00 |
Qua mooie stations doet bij mij Hollandsch Spoor het altijd wel goed. Alleen jammer dat het in zo'n klote buurt staat. De manier waarop ze de fietstunnel hebben verwerkt vind ik goed uitgewerkt. Toppunt van tochtigheid is Hoofddorp. Dat is echt een vreselijke plek om op de trein te moeten wachten. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 19:00 |
quote:NOU EN ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 19:01 |
quote:Raar. Je kent Den Haag HS, maar je vindt Hoofddorp blijkbaar nog erger dan..... Rijswijk? | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 september 2007 @ 19:10 |
quote:dat ding ruled vast wel 3x harder (mininaal) dan een VIRM + ICM + SGM + PLAN V / T bij elkaar opgetelt! | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 19:17 |
ja, dad denk ik ook. Zeker als je bedenkd dad hij ook kan rijden op stukken wad nied geëlektrificeert is!!!! | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 september 2007 @ 19:18 |
quote:precies ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 19:20 |
quote:He spellingswonder | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 19:22 |
He Peterselieman | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 september 2007 @ 19:23 |
doe mij maar een fles bier :y | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 19:27 |
quote: ![]() Binnenkort maar even een rondje Noordelijke Nevenlijnen, aangezien ik nog kaartjes voor de Heer Ubels en Mevrouw Koster heb liggen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 19:32 |
Ik ben al heel lang niet meer op de noordelijke nevenlijnen geweest trouwens ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 11 september 2007 @ 19:33 |
quote:Rijswijk heeft heel geen station. Rijswijk heeft een gat in de grond. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 19:36 |
quote:En het stinkt ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 september 2007 @ 19:36 |
quote:doen we! gaat flesje dan ook mee? :p | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 19:38 |
Ga je dan ook naar Leer? | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 september 2007 @ 19:40 |
quote:als ik maar niet om 7u mn bed uit hoef.. waant dan rijd er volgens mij nog geen victoriaans wegdekijzer! | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 19:53 |
och, dat rijdt er wel | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 september 2007 @ 19:56 |
quote:op zaterdag zijn ze niet zo vroeg hoor :p | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 20:15 |
Fles blijft wel angstvallig stil zeg | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 20:17 |
quote:Ja hoi ![]() is er wat? | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 20:19 |
Ou-Tannu en ik vroegen ons af wanneer jij een rondje Noordelijke Nevenlijnen gaat doen? | |
Robin2130 | dinsdag 11 september 2007 @ 20:22 |
quote: Je bedoelt Groningen-Roodeschool Groningen-Delfzijl en Groningen-Leer? | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 20:23 |
Dat is een wel heel beperkte blik op de Noordelijke Nevenlijnen, want Leeuwarden-Groningen, Leeuwarden-Stavoren en Leeuwarden-Harlingen Haven horen daar ook bij ![]() ik weet niet wie jou wijs heeft gemaakt dat het alleen de Groninger gaten betreft en niet ook de lijnen naar de Friese dorpen/steden | |
Socios | dinsdag 11 september 2007 @ 20:24 |
Nee, Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen Haven. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 20:34 |
quote:Ik wil eigenlijk wel een keer die Leer - Harlingen-expres in 1 keer doen. Maar dat zit er dit seizoen niet meer in geloof ik, en volgend jaar is het stukje naar Harns Haven 9 maanden dicht of zo ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 20:40 |
Klopt helemaal. Die trein van en naar Leer sluit momenteel helemaal nergens op aan, wat betreft de Noordelijke Nevenlijnen. Iets zegt mij dat de eerstvolgende Inselzug pas weer in 2009 rijdt. | |
Robin2130 | dinsdag 11 september 2007 @ 20:41 |
quote: Groningen ligt noordelijker ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 20:43 |
quote:Qua permanent bewoonde gebieden binnen Nederland niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 20:46 |
quote:Oh nou, dan is dat dus vroeg genoeg ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 20:54 |
quote:Grappig, ik was net vanmiddag wat aan het uitpluizen over de noordelijkste trein ter wereld. Na ja goed, die staat nog "on static display" ![]() De noordelijkste plaats waar je nog met de trein kan komen, dat moet nog even uitgezocht worden. Zal iets in Rusland worden lijkt me. | |
Socios | dinsdag 11 september 2007 @ 21:25 |
INSELZUG Tevens heeft de Inselzug deze zomer vaak niet gereden. Soms waren er werkzaamheden op het traject. Een andere keer weer een festival op Terschelling (Ook dan dien je juist de toeristen te laten genieten van zo´n doorgaande trein). Vaak reed ´ie ook wel, nochtans stond die trein nergens aangeven op de vertrekstaten, in het spoorboekje of op de CTA-bakken. Niet zelden zag ik dat zelfs Arriva op station Leeuwarden niet doorhad dat de trein naar Harlingen Haven van spoor 5 vertrok i.p.v. het gebruikelijke spoor 2. Reizigers die al in de trein in spoor 2 waren gestapt werden dan halsoverkop toch nog naar de gereedstaande Inselzug op spoor 5 geloosd. Al met al dient de trein, wat zeker een goed initiatief was, in de toekomst beter ´georganiseerd´ te worden. Bovendien opteer ik voor een snellere variant die minder vaak stopt en niet de bestaande stoptreinen ´vervangt´. Verder moet ´ie ook beter aansluiten op vertrekkende veerboten. De belangrijkste middagboot naar Terschelling vertrekt om 15.00uur. Men laat de Inselzug om 14.58uur in Harlingen aankomen ( ![]() ![]() Groningen V 13.22u Buitenpost V 13.42u Leeuwarden A 13.58u Leeuwarden V 14.10u Harlingen Haven A 14.33 De extra trein tussen Leeuwarden en Harlingen Haven is diensregelingtechnisch mogelijk. (Op deze manier zou doordeweeks ook een ´spitssneltrein om 17.10u´ ingezet kunnen worden, maar dat terzijde. ![]() Voor Groningen kan de Inselzug rijden zoals vroeger de internationale trein tussen Leer en Groningen deed. Dus alleen stoppen te Hoogezand - Sappemeer, Winschoten en Nieuweschans. Hierdoor kan de reistijd aanzienlijk verkort worden, is er meer comfort voor de reizigers gezien het kleine aantal stops en is er een veel betere aansluiting op de drukste middagboot in Harlingen. Nogmaals, echt super dat men de Inselzug weer terug heeft laten komen, maar het siert Arriva als het één en ander verbeterd wordt. Men hoeft niet meteen een getrokken trein met rijtuigen in te zetten waarin zelfs omkleedhokjes aanwezig zijn of door de rijden naar Emmerich zoals vroeger. De Spurt en bestemming Leer voldoen verder prima, maar verbeteringen t.o.v. afgelopen zomer zijn zeker mogelijk! ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 september 2007 @ 21:25 |
quote:Of Scandinavië? Kiruna en zo? | |
Robin2130 | dinsdag 11 september 2007 @ 21:29 |
quote: Ik heb nog een boekje, waar allerlei feitjes over treinen en andere dingen rondom het spoor staan. Ik zal het even napluizen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 21:35 |
quote:Google komt met de suggesties: Labytnangi (RU): 66º39'09" N (en 66º24'21" E) Kolari (SF): 67º20'49" N (en 23º50'09" E) Riksgränsen Station (SE): 68º25'33" N (en 18º07'39" E) Narvik (NO): 68º26'29" N (en 17º25'52" E) Waarvan het Noorse Narvik ![]() Overigens zijn er ook zat pagina's te vinden die het Russische Pechenga het noordelijkste station ter wereld vinden. Als dat inderdaad een station heeft, zou dat wel op iets meer dan 69º30' N liggen.. Canada is kansloos: Churchill ligt op 58º46'04" N, Nog een heel stuk zuidelijker dan bijvoorbeeld Stockholm op 59º20' N Narvik maar dan? Of toch Pechenga nog uitzoeken? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 21:38 |
quote:Goed idee, want zo als het nu is, is het echt waardeloos. Ze hebben in ieder geval nog tot 2009 om verbeteringen door te voeren ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 21:48 |
quote:ja, en Leer - Gn - Lw - Hlgh is dus 155 km, zonder overstappen, op diesel, in Nederland ![]() Dat is dus behoorlijk bijzonder ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 21:54 |
Moet je een keer een dieseltripje maken, waarbij je alleen met dieseltreinen mag reizen binnen Nederland en waarbij je geen trajecten met de bus mag of dubbel mag doen. Dan kom je uit op het ritje: Stavoren - Leeuwarden - Groningen - Zwolle - Hengelo - Zutphen - Winterswijk - Arnhem - Tiel | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 21:55 |
als dat tijd overhoudt wil ik ook wel even slagjes Aml - Mrb en Hgl - Odz doen ![]() die "mag niet dubbel" en "mag niet bussen" condities vind ik maar onzin eigenlijk. Okee, buskilometers tellen dan niet als spoorkilometers. Maar verder ben ik voor een opzet van "Doe wat je niet laten kan, maar zonder elektrische trein". Je zou op die manier ook nog in Zp kunnen onderbreken voor een tikje Apd en met de VSM naar Dieren etc. Dat zou mogen wmb ![]() [ Bericht 60% gewijzigd door Dr_Flash op 11-09-2007 22:06:15 ] | |
Socios | dinsdag 11 september 2007 @ 22:13 |
Jammer dat er geen treinen tussen Tiel en Nijmegen meer rijden, anders had je voortbordurend op het ritje van Peterselieman vanaf Arnhem nog via Zetten - Andelst(!) en Nijmegen naar Roermond gekund. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Socios op 11-09-2007 22:19:44 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 22:22 |
quote:Ja, zonder die "niks dubbel" conditie te schenden ![]() Netjes wel. Alleen jammer dat dat boogje in 1992 of 1993 buiten dienst gegaan en kort later opgebroken is. Overigens ging er destijds ook nog maar 1 trein per dag in de vroege ochtendspits overheen. | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 22:25 |
Doe gewoon wat je niet laten kunt en verzin een leuk ritje ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 22:28 |
quote:Dat doe ik al vaak zat ![]() Ik wil weleens proberen of het mogelijk is (op een betaalbare manier uiteraard) om in 1 dag naar Denemarken te komen en weer terug. En het liefst nog een paar haltes verder dan Padborg. Dat zou tof zijn ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 22:36 |
quote:Het boogje is opgebroken vanwege de aanleg van de betuweroute. Wel jammer trouwens | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 22:41 |
Ik vind het nog steeds vreemd dat er nog heel wat mensen pleiten voor de aanleg van de Zuiderzeelijn met snelle treinen. Mocht de lijn toch aangelegd worden, dan is de intercity+ variant veruit de beste, aangezien deze de beste kosten baten analyse heeft en ook het meest realistisch is in mijn optiek. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 22:42 |
quote:Ja, die ligt er redelijk definitief overheen inmiddels. Dat is eigenlijk nog wel de enige reden dat de oude (pre-1940) route Amsterdam - Köln nooit meer bereden zal worden, ook. Ponlijn doortrekken naar De Haar Aansluiting Rijnbrug bij Rhenen (dat domme boogje dus) Heyendaal - Kranenburg - Kleve Alle andere hiaten zijn in principe oplosbaar... | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 22:43 |
quote:1. waar zie jij "heel wat mensen" pleiten voor de Zuiderzeelijn? 2. Wat is intercity+ en waarom is dat het beste? 3. kosten-baten? Realistisch? Kom op met die cijfers ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 22:43 |
Dat boogje is alleen op te lossen via een dure Flyover of een dure tunnel, iets wat ze dus nooit aan zullen leggen. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 22:44 |
quote:Welnee man, een iets korter boogje en gewoon tussen Elst en Lent aantappen, vlak voor het viaduct onder de betuweroute ![]() Hmm dat kan echt niet ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 22:46 |
quote:1. Met heel veel mensen bedoel ik met name politici uit Groningen die boter op hun hoofd hebben met Alders voorop. 2. Bij intercity+ rijden de intercitys met 160 km/h ipv 140 km/h 3. Daarvoor moet ik het archief van de Leeuwarder Courant eens uitspitten, iets waar ik geen tijd/zin in heb. Maar ik weet nog wel dat dit een van de uitkomsten was. | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 22:47 |
Kan ook ja, daar is idd net genoeg ruimte voor een klein boogje | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 22:50 |
quote:Mja, met baanvaksnelheid 40 misschien... ze hebben dat wel maximaal kut gedaan daar zie ik net. | |
Socios | dinsdag 11 september 2007 @ 22:56 |
quote:Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 22:58 |
De betuweroute ligt daar net wel wat hoger, dus met een klein beetje graafwerk om er onder door te komen, zou het waarschijnlijk net moeten lukken. De baanvaksnelheid schat ik dan op 60 tot 80 km/h | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 23:01 |
quote:Doel je dan op de gele, de rode of de blauwe variant? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 23:07 |
De rode, maar met een kleine aanpassing, zodat ie net genoeg ruimte heeft om aan te takken | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 23:07 |
quote:Ja, kut is dat, als je met "nur Nahverkehr" gaat zoeken om die ICE tussen Bremen en Neumünster eruit te halen, krijg je ineens ook stoppertjes Utrecht-Zwolle en dan naar Groningen etc ook allemaal ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 23:08 |
quote:Ietsje verder naar het oosten/noorden? Of gewoon een driewegwissel joh, lachen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2007 @ 23:10 |
Nog voor het kruisen met de betuweroute ietsje noordelijker, zodat ie mooier aan kan takken. Wel jammer dat daar nog een boerderij staat, hoewel, dan hebben die ook iets leuks door de achtertuin lopen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 23:12 |
quote:Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 september 2007 @ 23:12 |
quote:Ja, die nimby's kwam ik op de gele route ook tegen ![]() | |
Socios | dinsdag 11 september 2007 @ 23:35 |
quote:Nee, helaas niet, omdat die vroege trein uit Groningen dan niet gaat. Je komt die dag niet verder dan Padborg, hehe, waar je dan ruim een half uur kunt vertoeven. | |
GizartFRL | dinsdag 11 september 2007 @ 23:36 |
Misschien een stomme vraag, maar heeft er iemand ook een highres spoorkaart van Nederland? Bij voorkeur in zwart wit? | |
Socios | dinsdag 11 september 2007 @ 23:41 |
Zoiets? ![]() Maar niet in zwart-wit. | |
GizartFRL | dinsdag 11 september 2007 @ 23:43 |
Eerder zoiets ![]() | |
the_disheaver | woensdag 12 september 2007 @ 00:02 |
Nee, zwartwit. zoiets ![]() grappig dat het driehoek lw-gn-zl vroeg de enige echte spoorvrijgebied was. | |
Luco | woensdag 12 september 2007 @ 00:44 |
Heeft er ooit een trein door Leek gereden? Volgens dat kaartje van Disheaver namelijk wel... | |
Wadloper | woensdag 12 september 2007 @ 06:20 |
Ja, de 3212 (wadloper) is er een keer geweest. Die kutserver van Somda doet het weer eens niet zoals gewoonlijk ![]() | |
GizartFRL | woensdag 12 september 2007 @ 07:47 |
Was dat in leek niet een trambaan richting Roden? | |
ghizzer | woensdag 12 september 2007 @ 08:45 |
wat trouwens ook een leuk station is, is Wien Westbahnhof. Wien Südbahnhof is ook wel stijlvol. Rees-Empel is uiteraard wel grappig en Emmerich heeft ook wel wat. Om even in het binnenland te blijven.. Vind dat Bijlmer wel een behoorlijk leip station begint te worden. Ziet er erg mooi uit! | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 08:56 |
quote:Ga voor de gein eens in België kijken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 08:58 |
quote:Opnieuw niet in zwart-wit, maar qua high res is dit zo'n beetje wel het beste wat ik tegengekomen ben ![]() | |
ghizzer | woensdag 12 september 2007 @ 09:09 |
quote:Antwerpen Centraal ken ik. Dat is wel een prachtige kathedraal ja, maar toch heb ik meer een zwak voor wat Duits is dan het Belgische. Essen ziet er ook wel mooi uit ja. Liege Guillemins begint er inderdaad tof uit te zien. Jammer dat Luik zelf zo lelijk als de nacht is. Op zich heeft die golving van het dak wel een heeeeel klein beetje weg van Bijlmer station. | |
Bensel | woensdag 12 september 2007 @ 09:19 |
quote:hehe, ik wist dat er tiussen zuidbroek en delfzijl ooit een trein heeft gereden: je kunt de spoorbank nog zien als je uit zuidbroek rijdt, richting winschoten. Voor de spoorbrug zie je dan ineens een vertakking (met een onderbreking voor een sloot oid, waar vroeger een bruggetje heeft gelegen. de fundering daarvan ligt er nog) en die loopt tot ongeveer in het bos na de spoorbrug. Trouwens, is de route tussen scheemda en zuidbroek ooit dubbelspoors geweest, of is het zo aangelegd dat er rekening mee gehouden is? (aangezien de spoorbrug en de bank extra ruimte heeft.. Op de spoorbrug ligt zelfs een stuk rails) Het ios te zien dat er vroeger veel meer lijnen in groningen en drenthe zijn geweest.. | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 11:08 |
NU.nl zegt:quote:Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zo ![]() | |
Duvel | woensdag 12 september 2007 @ 11:11 |
quote:Rasoptimist! | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 11:21 |
AnsaldoTilburg is niet echt vandenvlugge, dus uitstel zal er nog wel komen, denk ik | |
Charango | woensdag 12 september 2007 @ 11:29 |
Hebben ze het hier niet over het idee dat de Thalys-treinen nog niet op volle snelheid zullen gaan rijden? Volgens mij gaat het om problemen met de baan, niet met AnsaldoWaalwijk:P Ik denk dat men nog sneller een HSL kan maken van de Transsiberia-Express, dan dat die Italianen treinen maken. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 11:35 |
Het zijn 2 problemen, eentje met AnsaldoDenBosch en eentje met de baan, waardoor er niet op volle snelheid nog gereden kan worden. Ook las ik gister dat de Traxx locs problemen hebben met ERTMS. Bombardier schijnt het nog niet onder de knie te hebben, terwijl concurrent Alstom dat bij mijn weten wel heeft. | |
ghizzer | woensdag 12 september 2007 @ 11:42 |
even iets anders.. wie vind het ook zo jammer dat de railhopper al een paar jaar gemist wordt? Ik vind het echt jammer. was wel een boegbeeld van zwolle-emmen en het was een mooie trein. helaas was ie voor de ns te duur om te exploiteren en was er volgens mij ook iets met de afmetingen. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 11:54 |
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook, dus dat was eigenlijk geen issue meer. SM'90 is in Nederland geïntroduceerd als een prototype om mogelijk mat'64 te vervangen. Er werden maar 9 stuks geleverd. Vanaf het begin kampte de serie met heel erg veel kinderziektes, maar heeft zo wel het pad geëffend voor de DM'90 en de VIRM die beide afgeleid zijn van SM'90 en op basis van de SM'90 veel verbeteringen bevatten. Omdat er maar 9 stuks waren, vond de NS dat het onderhoud aan zo'n kleine serie te duur was. Daarom zijn ze buiten dienst gesteld, hoewel vrijwel alle kinderziektes opgelost waren. Daarom vind ik het jammer dat ze er niet meer zijn, hoewel ik de stap van de NS ook wel kan begrijpen. Er is een kop bewaard gebleven, maar dat is dan ook alles wat er van dit prototype bewaard is gebleven. Het is jammer dat de NS niet doorgezet heeft met de SM'90, maar een andere opvolger voor het Mat'64 gekozen heeft. | |
ghizzer | woensdag 12 september 2007 @ 12:01 |
quote:weet je ook wat de opvolger van de mat'64 wordt (mogelijk foto's of ontwerpen?)? ik ben die mat'64 nu wel meer dan zat. irritant herrieding met veel te weinig beenruimte en waar je buitensporig vaak moet bukken (voor lange mensen als ik, is de koploper de grote favoriet). ik hoop echt dat de mat'64 heeeeeel snel weg gaat. oh ja.. voor de treinensporters onder ons. vanochtend om 07.08 uur vertrok de intercity vanuit deventer naar amsterdam cs en dat was een gekoppelde gerenoveerde koploper. best wel een mooi ding, maar ik vind aan de uiteinden het ronde van de blauwe strook wat minder mooi. interieur is wel super overigens, al heeft dat oude rede leer ook wel wat van de oudere modellen. | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 12:14 |
quote:Wat zijn dat? ![]() Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd. De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken: Tenminste, voor zover ik weet ![]() | |
ghizzer | woensdag 12 september 2007 @ 12:27 |
quote:treinenspoTters.. sorry.. tikfout. dat nieuwe concept ziet er best aardig uit. kan die mats niet meer uitstaan. ondanks dat is het wel hét gezicht van de NS. | |
Dichterbijer | woensdag 12 september 2007 @ 13:51 |
quote:En ik zat lekker te genieten van mijn krantje in die trein ![]() ![]() | |
Wadloper | woensdag 12 september 2007 @ 14:06 |
quote:VIRM is helemaal niet buiten profiel ![]() Alleen DM'90 en SM'90 waren dat. | |
Socios | woensdag 12 september 2007 @ 15:47 |
![]() ![]() | |
Robin2130 | woensdag 12 september 2007 @ 16:13 |
quote: En wanneer gaat dat ongeveer rijden dan? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 16:28 |
Eind 2008 | |
Robin2130 | woensdag 12 september 2007 @ 16:30 |
quote: Eindelijk.. weg met die verrotte Plan V's en Plan T's. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 16:37 |
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee. | |
Robin2130 | woensdag 12 september 2007 @ 17:30 |
quote: Ach.... ik heb hier (Zwijndrecht) steeds minder last van de Plan V/T's ![]() ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 12 september 2007 @ 17:31 |
quote:Die stationnetjes zijn juist geweldig! Winsum stelt niet veel voor, maar b.v. Baflo en Sauwerd zijn toch heel aardig, niet in de laatste plaats vanwege de stationsgebouwtjes. En Gnn is echt een aftands kutstation, ik snap niet wie dat heeft bedacht. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 17:34 |
quote:Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voeren | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 17:49 |
quote:Weet je of de V-tjes ook idd door de BR426 (de 2baks variant) vervangen gaat worden? Lijkt me wel? | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 17:49 |
quote:HE??!! DOE DIE ROOSTERS EENS DICHT!!! HE?!?! ZE WAREN AL DICHT??!! ![]() | |
von_Preussen | woensdag 12 september 2007 @ 17:50 |
Maandag nog in de twee oudste treinen van de NS gezeten (?), van Rotterdam naar Delft in de 502 en van Delft weer terug in de 503. ![]() Plan T heerscht grote tijd, Plan V zuigt grote tijd. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 17:53 |
quote:Nou, echt verschil maakt het niet op zich ![]() Behalve in de eerste klas, en dan precies de andere kant op ![]() | |
Wadloper | woensdag 12 september 2007 @ 18:01 |
Hoop alleen wel dat ze dan een stelletje T en V houden. Die 419 die ze bewaart hebben staat ook alleen maar te roesten volgens mij ![]() Waarom bewaar je zo'n ding dan? ![]() | |
Socios | woensdag 12 september 2007 @ 18:02 |
Op z´n tijd even in een V´- of T´je vind ik niet zo erg. Even terug naar ´vroeger´, net als even in Plan U of in De II tot voor kort in het oosten van het land, maar ja, dat gaat niet meer... Misschien nog maar snel even een Wadje pakken in Nijmegen. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 18:03 |
quote:Er komen 4 en 6 baks varianten van de nieuwe sprinter. De NS heeft een deelserie besteld en ik meende een stuk of 8 opties op vervolgseries, wat zou kunnen betekenen dat alle T en V vervangen kunnen worden. Echter loopt de concessie van de NS maar tot 2015. Daarom zullen de opties niet te snel gelicht worden. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 18:04 |
quote:Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 18:05 |
quote:Misschien hebben zijn ouders wel een ENORM zonnescherm, dat weet je niet ![]() | |
Wadloper | woensdag 12 september 2007 @ 18:54 |
quote:Ja, maar dat is anders ![]() Dan is deze niet meer rijvaardig, die 419 is wel rijvaardig ![]() Tenminste, lijkt mij ![]() DH-I & DH-II ![]() | |
JDude | woensdag 12 september 2007 @ 18:55 |
quote:Alsof er ooit een ander op het hoofdnet gaat rijden ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 12 september 2007 @ 19:05 |
quote:voor dat de ijzerprijs ooit enorm de pan uit rijst.. dan kan je nog mooie concerven blikken er van draaien ![]() | |
Remco | woensdag 12 september 2007 @ 19:10 |
Er waren toch ook 200 bakken VIRM besteld? Zijn die al onderweg? Ik dacht ook eigenlijk dat die de T/V'tjes gingen vervangen. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 19:14 |
Zie die dubbeldekkers maar meer als uitbreiding op het materieelbestand, zodat er dagelijks minder tekorten zijn, tenzij de NS anders besloten heeft natuurlijk. | |
Ou-Tannu | woensdag 12 september 2007 @ 19:19 |
quote:kan je een lelijk stuk VIRM inzetten ipv een ICM 3tje / 4tje ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 12 september 2007 @ 19:26 |
quote:Ah, dit zijn leuke dingen. Labytnangi valt af, want vlak bij ligt Vorkuta: 67°29'6.23"N Daarmee valt ook Kolari af quote:Volgens deze site rijden er geen passagierstreinen naar Pechenga. Dat zou betekenen dat, ook volgens die site, Nikel het meest noordelijk gelegen is in Rusland. Maar mijn TCOTT geeft geen dienstregeling voor Nikel. Die komt niet verder dan Vorkuta. Overigens loopt de lijn naar Pechenga door tot Liinakhamari (69°36'40.58"N), net een tikkeltje noordelijker. Het gaat daar om een marinebasis geloof ik, een spoorlijn voor troepentransport daargelaten, kan dus denk ik uitgesloten worden dat daar treinen rijden die in een dienstregeling terug te vinden zijn. quote:Ik ga voor Narvik, omdat daar ook werkelijk treinen rijden. Het station daar ligt op 68°26'29.81"N. Riksgränsen komt niet verder dan 68°25'42.20"N en de stations lopen oost-west. | |
Socios | woensdag 12 september 2007 @ 19:30 |
quote:Neeee! Niet aan ICM komen! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 20:02 |
quote:Ja, zag ik ![]() ![]() Als je het Nikel bij Murmansk bedoelt trouwens (totaal andere lijn dan Vorkuta), daar krijg ik met HAFAS wel gewoon een reisadvies voor ![]() EN het begint met 69º24' ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 12 september 2007 @ 20:21 |
quote:Een station verderop maakt ook ngo kans: Zapolyarnyy. Die loopt wel noord-zuid. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 20:25 |
Uit het dagblad van het noorden:quote:Ik weet niet waar ze alle stellen vandaan willen toveren, maar anders zitten de treinen in de ochtendspits in Fryslân bomvol als er een materieelverschuiving optreedt. | |
Zug-Chef | woensdag 12 september 2007 @ 20:32 |
Nou... Hiermee misschien:![]() Met dank aan BR156 003 @ drehscheibe online http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3466921 | |
Socios | woensdag 12 september 2007 @ 20:36 |
Dat zou wel heel vet zijn, mooie foto! Kan ook mooi als Inselzug fungeren dan. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 20:37 |
Die is mooi, alleen zijn de trajecten hier in het noorden denk ik niet echt geschikt voor getrokken treinen. | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 20:38 |
quote:dat zien we wel als we daar zijn ![]() Wel gaaf als je die Panoramio foto's op Google Earth ziet. Boven de 60 graden heeft het eigenlijk allemaal wel iets van Toendra en zo. Heerlijk ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Dr_Flash op 12-09-2007 20:49:01 ] | |
en_door_slecht | woensdag 12 september 2007 @ 21:20 |
quote:Waarom niet? Omlopen moet lukken. Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2? [ Bericht 8% gewijzigd door en_door_slecht op 12-09-2007 21:30:36 (plaatje vergeten. :)) ] | |
thats-me | woensdag 12 september 2007 @ 21:27 |
Ik zie niks ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 21:28 |
"Onderstaand plaatje" is bij mij een banner voor een mobiele telefoon, tukkerstein ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 21:34 |
quote:Hmm dat moderne geval heb ik in Roemenië zien rijden. Het is geen Talent, maar daar lijkt het nog het meest op. Je bedoelt dat geel met die blauwe strepen op de achtergrond? Ja, zeer NS-verdacht natuurlijk... Gaan we uitzoeken. Geen DE2 iig ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 12 september 2007 @ 21:35 |
quote:Bij mij doet ie t wel, het is een BR 642 in Duitsland. Zoek maar ff op google voor de Poolse variant | |
Q. | woensdag 12 september 2007 @ 21:36 |
quote:Bizar? Die reclamebanen kloppen wel. Geen Plan E of andere oude troep? Die blauwe streep onderaan is dan weer niet NS-erig. Waar is dit trouwens? | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 21:37 |
quote:Met een keertijd van max 8 minuten en geen omloopwissels is het geen goede oplossing | |
Ou-Tannu | woensdag 12 september 2007 @ 21:38 |
zo te zien is het getrokken materiaal![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 21:39 |
quote:ja, dat vraagt die gast zelf, Snuggles ![]() | |
Q. | woensdag 12 september 2007 @ 21:40 |
quote:Plan N? | |
Dr_Flash | woensdag 12 september 2007 @ 21:40 |
Ik denk trouwens eerder Hongarije dan Duitsland. | |
Ou-Tannu | woensdag 12 september 2007 @ 21:41 |
Plan N was toch blauw? | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 21:41 |
quote:Jij gaat door voor de koelkast | |
Ou-Tannu | woensdag 12 september 2007 @ 21:44 |
quote:altijd hendig! waterkoker heb ik al ![]() | |
Remco | woensdag 12 september 2007 @ 21:47 |
Hoe komen ze eigenlijk op die namen? Plan V/U/T. Ik las bijvoorbeeld dat ICM ook plan Z word genoemd, maar waarom? | |
Q. | woensdag 12 september 2007 @ 21:51 |
quote:In die tijd hadden ze ook al verf hoor. | |
Q. | woensdag 12 september 2007 @ 21:54 |
Geen Plan N. Van Wikipedia: "De complete serie werd in 1984 afgevoerd en in zijn geheel gesloopt. Er is dus geen exemplaar bewaard gebleven." ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 12 september 2007 @ 21:59 |
quote:wie zegt dat er niet voor 84 al plan N rijtuigen zijn verkocht? | |
en_door_slecht | woensdag 12 september 2007 @ 22:37 |
Ik denk dat het in Bulgarije is, aan 't logo op die nep Talent te zien (en de rest van de pagina waar de foto staat). Maar het ging me i.d.d. om die verlepte gele trein. Dat moet wel NS zijn. Maar welk mat heeft bij de NS gordijnen gehad? En wat doet het ergens in Bulgarije? | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 23:41 |
Ik denk dat als je de vraag op beneluxspoor.net stelt je denk ik wel antwoord kunt krijgen, aangezien ik sterk het vermoeden heb dat het helemaal geen NS rijtuigen zijn geweest. | |
Robin2130 | woensdag 12 september 2007 @ 23:51 |
Ik denk niet dat dat NS-materieel is. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2007 @ 23:54 |
De strepen staan ook de verkeerde kant op om van de NS te zijn geweest, maar vaag in mijn gedachte heb ik een soortgelijke foto al eens eerder gezien, maar waar is even de vraag | |
Duvel | donderdag 13 september 2007 @ 09:14 |
quote:Die dingen hadden ze veel te hard nodig in die tijd. ![]() Bij mijn weten is dit geen Nederlands materieel. Misschien een keer in de Nederlandse kleuren geschilderd in verband met een bezoek van hoge NS'ers? Hebben ze in Engeland ook een keer gedaan geloof ik. | |
ghizzer | donderdag 13 september 2007 @ 09:38 |
Vandaag wederom de 2 nieuwe koplopers die om 07.08 uur vanuit Deventer vertrekken. nu ook met een ´ouder´ model er achter. Blijf toch zweren bij de klassieke koploper. Die rondingen aan het eind van de horizontale blauwe band over de trein.. ik kan er maar niet aan wennen. | |
Bensel | donderdag 13 september 2007 @ 10:17 |
over mooie stationetjes gesproken: die van Scheemda is erg mooi. Klein, maar in de zomer ligt er een erg mooi aangelegde tuin naast ( die volgens mij ook aan open tuin meedoet). http://www.rtvnoord.nl/asp-foto/pics/scheemda/scheemda06.jpg | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 10:21 |
quote:Het is idd in Bulgarije en Peterselieman heeft ook gelijk ![]() ![]() Foto van RailFanEurope.net ![]() | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 10:47 |
![]() Weet iemand trouwens of het nog mogelijk is aan spullen uit de gereviseerde Koplopers te komen, (die rode banken etc.)? | |
en_door_slecht | donderdag 13 september 2007 @ 10:56 |
quote:Dat stationsgebouw is eigenlijk gewoon de lelijke versie van die van Delden. ![]() | |
en_door_slecht | donderdag 13 september 2007 @ 10:57 |
quote:Kijk, daar hebben we wat aan! Dank! | |
Dichterbijer | donderdag 13 september 2007 @ 11:11 |
quote:nee, NS wil dat soort dingen lieve rop de schoot zien belanden... zeker bang dat de concurrentie die dingen inneemt ![]() | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 12:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() Een aantal suggesties voor mooie routes door Nederland? | |
Socios | donderdag 13 september 2007 @ 13:06 |
Tiel - Elst, lekker boemelen door de Betuwe. Zwolle - Assen, langste intercitystuk zonder stop. Heerlen - Maastricht, mooi door de heuvels. Haarlem - Zandvoort aan Zee, stukje door de duinen. Eindhoven - Weert, met snelle vaart deels door bossen. Om maar even een paar suggesties te geven. ![]() | |
Duvel | donderdag 13 september 2007 @ 13:33 |
Haarlem - Leiden, in de bloeitijd: geen kaartje voor de Keukenhof meer nodig. | |
Peterselieman | donderdag 13 september 2007 @ 13:52 |
Op Leeuwarden - Groningen vanochtend veel vertragingen, matwissels, te korte treinen en ook nog een opgeheven trein. Ging lekker dus. Desondanks reed mijn trein op dat traject op tijd ![]() Ik ben er vandaag op dat traject wel ingeslaagd de GTW te ontlopen, aangezien ik 2 keer met een DM'90 gereisd ben en dat is eigenlijk best wel relaxt materieel. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 september 2007 @ 13:53 |
Arriva heeft bij NSFS een verzoek ingediend om materieel te huren, aangezien Arriva er achter is gekomen dat het te weinig GTW'tjes besteld heeft. Misschien krijgt Arriva 2 buffels of komen de wadjes terug. Wie weet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 13:56 |
quote:Ze moeten niet te veel afkijken van Prorail ![]() | |
Remco | donderdag 13 september 2007 @ 14:03 |
quote: Ik gok dat Amersfoort - Apeldoorn het langste stuk is zonder andere stations. | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 14:23 |
quote:Dat is juist ![]() Maar het langste stuk zonder stop is wel degelijk Zwolle - Assen ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 13 september 2007 @ 16:57 |
quote:En das lekker doorkarren! Moet je nagaan dat ze deze wilde opheffen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 17:04 |
quote:Lijstje ![]() even puzzelen hoor: 1. Zwolle - Assen: 78 km 2. Amersfoort - Zwolle: 66 km 3: Utrecht - Arnhem: 58 km (met de ICE) Wat hebben we nog meer? Ut - Ht = 48 Ut - Asd = 39 Hm - Vl = 39 Amf - Asd = 45 Zwolle - Steenwijk = 42 | |
Q. | donderdag 13 september 2007 @ 17:32 |
quote:God wat een amateurs. | |
Dichterbijer | donderdag 13 september 2007 @ 17:34 |
quote:Eensch! Dit soort gedonder heb je nu ook al op het kippenlijntje... 1 Plan V stuk gelijk een gat in de dienstregeling | |
Q. | donderdag 13 september 2007 @ 17:36 |
![]() Protosje te Amf. Hij was bang voor mij want hij reed weg toen ik er aan kwam lopen. Die telefoons van tegenwoordig maken nog best wel aardige foto's. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 september 2007 @ 17:41 |
quote:Tot December kunnen ze denk ik nog wel 2 buffels bijhuren en mocht het nodig zijn dan komen de wadjes weer van stal. | |
Q. | donderdag 13 september 2007 @ 17:49 |
quote:Ik denk dat NSR die buffels graag zelf terug heeft: ze zijn de laatste tijd niet zo happig op dingen verhuren. | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 18:16 |
quote:ja, en mocht Arriva wel de buffels mogen huren, dan wil ik Veolia daar wel eens over horen ![]() Wat een gekloot allemaal zeg. Leve de aanbestedingen ![]() Wat was het ook weer? Het zou allemaal goedkoper worden voor de belastingbetaler, en de dienstregeling zou beter worden voor de reiziger ![]() | |
Wadloper | donderdag 13 september 2007 @ 19:16 |
quote:Over een tijdje weet je niet beter ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 19:20 |
nee, en bovendien, ik vind het zo mooier dan hoe het was, wel ![]() | |
Wadloper | donderdag 13 september 2007 @ 19:21 |
NSR heeft wel een overschot momenteel aan DM90 dacht ik, aangezien er een aantal sowieso reserve staan in Zwolle. Maar we zien het wel, stiekem hoop ik wel dat er weer wat wadjes hierheen komen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 19:25 |
Het moet eens afgelopen wezen met die kutwadlopers. Dat ze die skelters nog toelaten ![]() Instromen met die protossen, de VEO-bakken, nog wat meer GTW voor daar boven, en dan optiefen met die ouwe zooi ![]() Zo ![]() | |
Wadloper | donderdag 13 september 2007 @ 19:28 |
Ik hou even wijselijk mijn mond ![]() | |
en_door_slecht | donderdag 13 september 2007 @ 19:35 |
quote:Het is idd een beetje de pest dat als je voor elk kutlijntje een ander laat rijden die exact 'genoeg' stellen heeft, dat het fout gaat zodra ergens iets dood gaat. Maar ergens wat problemen wil niet zeggen dat aanbesteden slecht is. De provincie Groningen geeft vandaag de dag nog de helft van de subsidie voor die boemellijntjes dan voor NoordNed, terwijl de dienstregeling nog nooit zo uitgebreid is geweest. Zonder privatiseren zou er in de hele provincie geen trein meer rijden, op die naar Assen na. En wellicht dat er ook nog 1 keer per uur een Plan U naar Friesland reed. | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 19:36 |
Als dat zo doorgaat met dat materieeltekort zie ik de NS nog wel die trein uit Bulgarije halen:P | |
Ou-Tannu | donderdag 13 september 2007 @ 19:47 |
quote:gewoon al het materiaal maar naar de shredder? en een stapel Dubbeldekker ICMs ontwerpen? met doorloopsnuffert! | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 19:56 |
quote:Mja, weet je? Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn en in de praktijk niet ![]() | |
Brembo | donderdag 13 september 2007 @ 19:57 |
quote:Het was vandaag de dag voor Connexxion ![]() ![]() ![]() | |
en_door_slecht | donderdag 13 september 2007 @ 20:19 |
quote:Wat is hetzelfde? | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 20:33 |
quote:In Theorie rijden er meer treinen dan ooit tevoren in Praktijk vallen ze ook bij bosjes weer uit Dat soort dingen | |
Q. | donderdag 13 september 2007 @ 20:38 |
quote:Tja, dat krijg je als je een belangrijke omleidingsroute gaat aanbesteden, dan kan je daar zelf geen treinen meer via omleiden. | |
en_door_slecht | donderdag 13 september 2007 @ 20:41 |
quote:Nou, dat zijn toch echt tijdelijke dingen. Als je reiziger bent tussen Delfzijl en Roodeschool, ben je met Arriva beter af dan met de NS. In Goor zou je alleen nog met een bus kunnen komen en Winterswijk zou geen trien meer zien. | |
Erosjuhhh | donderdag 13 september 2007 @ 20:42 |
Trouwens, ik reis nu dagelijks van delft naar amsterdam en terug, en bij haarlem is een rangeerterreintje met allemaal delen van dreinen, losse wagons van dd-ar, koplopers etc. zijn dit wagons van treinen die deels in de prak zijn gereden en ze de goede stukken eraf hebben gehaald? ik zag ook de kapotte koploepr van schiphol van vorige week geloof ik ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 20:43 |
quote:Boer'n deernkes zat mien jung ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 20:44 |
quote:Opstelterrein van de werkplaats hmm ![]() Moet je eens in Tilburg gaan kijken, ziet het er net zo uit ![]() | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 20:47 |
Ik hoorde laatst trouwens iets van een nieuw Internationale Euregio trein van Hengelo naar Bad Bentheim (en eventueel ook Nordhorn en Emlichheim). Het scheen handig te zijn ivm alle Nederlanders die over de grens (zoals in Gildehaus) zijn gaan wonen Komt daar nog wat van? | |
Erosjuhhh | donderdag 13 september 2007 @ 20:51 |
quote:tilburg kom ik dan weer nooit opzich ![]() ![]() | |
thatsme | donderdag 13 september 2007 @ 20:52 |
quote:Nee de NS is ze aan het opsparen om te gebruiken voor de nieuwe trein tussen Wolvega en Leeuwarden. Alle vrijgekomen buffels gaan daar naartoe. | |
Ou-Tannu | donderdag 13 september 2007 @ 20:57 |
quote:ah dan kunnen we buffelen tussen wolvegat en leeuwarden ![]() waarom rijden ze niet door naar meppel.. dan kan je nog aansluiting bieden op de stopper groningen vanuit zwolle | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 20:58 |
quote:Andere provincie. Provincie Fryslan betaalt die gein naar Wolvega. En barst verder maar ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 13 september 2007 @ 21:04 |
Nog mensen die zaterdag naar de open dag van NedTrain gaan? Onderandere is dit te zien: - Plan V 419 - TEE - Mat 46 273 - NS 1202 - Mat 54 Hondekop 766 - HIJSM Plan U 113 - NS / KLOK 1501 - NS / KLOK 1122 - NS 1315 - Blokkendoos Jaap C9002 - Motorpost 3030 - NS 2225 - NS 2278. Pendelritten vanaf Amsterdam Centraal door de 766 (vertrek *.53) en de 113 (vertrek *.23) Open vanaf 10u tot 16u | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 21:06 |
Ik ben de draad kwijt:S Gelukkig geeft de planner plus uitleg.... Er schijnt dus toch een soort sneltrein(107**) te rijden tussen Zwolle en Leeuwarden, waar stopt die stopper dan waar die sneltrein niet stopt? | |
Zug-Chef | donderdag 13 september 2007 @ 21:09 |
quote:Dat is toch best wel basiskennis eigenlijik ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 13 september 2007 @ 21:10 |
IC 105** / 125** Lw - Zl stopt onderweg alleen te Hr en Swk, met uitzonderingen van enkele stops in de ochtendspits te Mp IC 107** / 127** Lw - Zl stopt overal onderweg | |
Ou-Tannu | donderdag 13 september 2007 @ 21:14 |
quote:juist.. ![]() oftewel je hebt er eigenlijks nog geen moer aan ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 13 september 2007 @ 21:15 |
quote:ja.. de 107/127 i snog steeds een InterCity volgens mij ![]() maar de reistijd is is volgens mij gelijk ? | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 21:32 |
Planner plus zegt dat de 107** er tien minuten langer over doet dan de 105** | |
dennistd | donderdag 13 september 2007 @ 21:33 |
quote: mja, een tijdje geleden was er sprake van dat ze de lijn zutphen-oldenzaal door wouden trekken naar bentheim, met dan eventueel een nieuw station in de lutte heb er al een tijdje niks meer over gehoord trouwens, dus dat zal wel niet doorgaan | |
Socios | donderdag 13 september 2007 @ 21:37 |
quote:Ook mooi dat die twee langste stukken zonder stop ook achterelkaar zitten. Amerfoort - Assen één stop en voor de rest doorstoten. ![]() Helmond - Venlo helaas niet meer hè. ![]() | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 21:39 |
quote:De IC Berlijn stopte ook altijd nog in Deventer, alleen Almelo en Apeldoorn werden overgeslagen. | |
Zug-Chef | donderdag 13 september 2007 @ 21:42 |
Socios heeft t over heel vroeger ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2007 @ 21:44 |
quote:Dat zal de Hoek-Moskou expres geweest zijn dan neem ik aan? | |
Ou-Tannu | donderdag 13 september 2007 @ 21:46 |
laat ze t maar weer in voeren.. ![]() | |
Charango | donderdag 13 september 2007 @ 21:51 |
quote:Die stopte (volgens Wikipedia) ook in Deventer ![]() |