Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:07 |
![]() Hier alweer deel 78 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 16-08-2007 18:12:57 ] | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:08 |
Goddomme EDS ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:14 |
Anyway, verder over toeslagen en andere *kosten*. Of over iets anders treinigs. | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:16 |
Ik zal trouwens volgende week een foto maken van de TukkerLint ter vervanging van die wadloper in de OP voor de veenexpress. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:41 |
quote:Goed plan! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:53 |
Komen er nog afscheidsritten voor de wadjes bij VEO? | |
Peterselieman | woensdag 15 augustus 2007 @ 20:01 |
Geen idee. Ik denk dat ze daar de stellen liever kwijt zijn dan rijk. | |
Peterselieman | woensdag 15 augustus 2007 @ 20:03 |
Het castellum trammetje is weer eens defect ![]() En Arrivabuffel 3448 is terug naar de NS en is ondertussen weer getooid met NS logo's. | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 20:07 |
quote: ![]() ![]() 2 slagjes zelfs ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 20:32 |
Castellum trammetje.. defect.. kan mooi die Buffel 3448 ff invallen!! ![]() hoewel zohard rijd die vast ook niet.. een 6de hands DH-2 kan er ook wel op! | |
knars | woensdag 15 augustus 2007 @ 20:46 |
Als we het dan toch over trammetjes hebben... Hadden jullie deze brief van de NS al gelezen waarin de RijnGouweLijn wordt voorgedragen voor een genadevolle dood? Vervolgens verschenen in de lokale krantjes van Gouda jubelbrieven over het verdubbelen van het spoor tussen Gouda en Alphen en het verdwijnen van de Lightrail ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 20:50 |
ik geloof er de tering van. Het lijkt mij een hoax | |
Peterselieman | woensdag 15 augustus 2007 @ 20:53 |
Buffeltje 3447 is ook retour NS. Ik denk dat het laten varen van de lightrail in de tot nu toe voorgestelde vorm op de rijngouwelijn een goede zet is. Persoonlijk zie ik ook meer in de spoorverdubbeling ipv een tram. | |
Peterselieman | woensdag 15 augustus 2007 @ 21:16 |
Dit kwam ik tegen op OViB:quote:Een drijvende spoordijk met enkele tunnels in het IJsselmeer ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 21:22 |
quote:Morgen komt hij met een geëlectrificeerde 4sporige lijn naar de maan hoor, heel normaal. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 23:22 |
quote:idd.. maar dan heb je wel leuk groningen - leeuwarden - sneek - stavoren - amsterdam! ![]() alleen ik twijvel er aan als het zo veel sneller is ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 16 augustus 2007 @ 08:57 |
De 4011 en de 4012 rijden weer gescheiden tussen Amsterdam en Amersfoort. De 4012 is goed onderhanden genomen door een stel kunstenaars. | |
vw_caddy | donderdag 16 augustus 2007 @ 09:22 |
HSL-zuid zoekt een grote groep mensen die mee willen doen aan een evacuatieoefening in de tunnel onder het groene hart. Datum: zaterdag 1 september.quote:Treinreis naar de tunnel plus lunch in de trein is op kosten van de NS. Wie interesse heeft mag me pm'en voor meer info. [ Bericht 5% gewijzigd door vw_caddy op 16-08-2007 09:55:38 ] | |
SNArky | donderdag 16 augustus 2007 @ 10:11 |
quote:Hadden die treinen niet een speciale coating gekregen om dat soort "kunst" tegen te gaan? Mijn OV is weer geldig ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 16 augustus 2007 @ 10:54 |
quote:jaaaaaaaaaaaa dat is wel tof uh | |
Dichterbijer | donderdag 16 augustus 2007 @ 11:11 |
quote:Ja dat hebben ze... maar dan zit het er wel op...maar kunnen ze het er volgens mij makkelijker er af te halen. Het laat wel een hoop krassen achter ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 augustus 2007 @ 12:29 |
quote:Gelukkig wel ja. Heb er al weer gebruik van gemaakt | |
ReisT | donderdag 16 augustus 2007 @ 12:30 |
quote:Voor Arriva hebben we ook een nieuwe foto nodig, die groen wadloper rijdt ook al weer een tijdje voor Veolia. quote:Droom maar lekker verder, er komt daar never nooit een trein te rijden, dat pas niet omdat het spoortje daarvoor te dicht langs het perron ligt (anders was gat tussen perron en tram te groot geweest). En over een jaartje wordt dat lijntje toch opgedoekt... | |
Ou-Tannu | donderdag 16 augustus 2007 @ 12:45 |
quote:gewoon die dh2 er in duwen! :p die vouwt zich er wel tussen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 augustus 2007 @ 12:48 |
Ik denk dat dat net niet lukt. Wadjes geven mee, maar niet zoveel. | |
Dichterbijer | donderdag 16 augustus 2007 @ 13:29 |
Heeft iemand al enig idee hoe het vordert met de Hanzelijn? De bouw was toch al begonnen? | |
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2007 @ 13:48 |
quote:Dat mag iemand anders doen dan, ik kom daar niet binnenkort. | |
Ou-Tannu | donderdag 16 augustus 2007 @ 14:18 |
quote:dr is vast wel een plaat van een spurter ![]() | |
Wadloper | donderdag 16 augustus 2007 @ 15:22 |
Zal even mijn archief doorspitten ![]() Ik plaats hem hier wel, en als iemand hem dan in de OP wil zetten? ![]() | |
Wadloper | donderdag 16 augustus 2007 @ 15:37 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Wadloper op 17-08-2007 11:28:33 ] | |
Socios | donderdag 16 augustus 2007 @ 17:21 |
quote:Planning Hanzelijn ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2007 @ 18:02 |
quote:Tof, ga ik zo wel ff mee aan de gang ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2007 @ 18:14 |
Zo, OP en Wiki aangepast. Dinsdag pak ik die TukkerLint wel mee. | |
Wadloper | donderdag 16 augustus 2007 @ 19:37 |
quote:Staat er mooi bij zo die OP ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 augustus 2007 @ 21:52 |
De OP is idd weer een stukje opgeknapt. Als ik zondag even tijd heb, dan vul ik wel even dingen aan en verander hier en daar wat richting actuele situaties | |
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2007 @ 21:54 |
Ja, er kan nog wel wat meer aan gesleuteld worden idd. Laten we bij VEO nog even een wadje houden tot ze weg zijn, dan maak ik dinsdag wel een nieuwe voor de Veenexpress. Die er overigens meteen weer uitgaat als de Protos naar de Valleilijn komt, daarover zijn we het wel eens denk ik ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 augustus 2007 @ 22:04 |
Zeker. Die blauwe zal goed staan in de OP | |
von_Preussen | donderdag 16 augustus 2007 @ 22:30 |
Ik zat vandaag in de trein van Deventer naar Rotterdam, stapte er op het stuk van Amersfoort naar Utrecht iemand in wiens gezicht ik ooit eens ergens i.c.m. de treinentopics op fok! had gezien. Was zo rond een uur of 5. Deze persoon zat tegenover mij (ik had zwarte pantalon, zwart colbertje en wit overhemd aan). Heb ik mij vergist of was het daadwerkelijk iemand van hier? | |
sander89 | donderdag 16 augustus 2007 @ 22:36 |
quote:Vraag het dan gewoon, boeiend als je voor lul staat. | |
Peterselieman | donderdag 16 augustus 2007 @ 22:37 |
Klinkt als Fles, die reist namelijk bijna dagelijks op dat traject. | |
Wadloper | donderdag 16 augustus 2007 @ 22:59 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Wadloper op 17-08-2007 11:28:12 ] | |
Peterselieman | donderdag 16 augustus 2007 @ 23:01 |
Het is beter om imagevenue niet meer te gebruiken ivm spyware. Uploaden bij Imagevenue | |
Wadloper | vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:38 |
Oh oke, dat wist ik niet ![]() Bedankt voor het melden! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:37 |
quote: ![]() ![]() ![]() In het viertje naast ons zaten een meid van een jaar of 25-30 en een donkere gast, die toevallig beide uit de USA kwamen, nogal luidruchtig te doen, check? | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:39 |
quote:Haal die foto's dus maar ff weg en zet ze op je eigen webspace, nou gaan er toch weer mensen op klikken en zo ![]() Of mail anders die rechtse gewoon naar mij, dan regel ik het verder wel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:41 |
quote:En om nog even hierop terug te komen: Antwoord B is het in ieder geval niet, want het loket kan me zo'n kaartje ook niet verkopen ![]() Maar ik plan wel even een stop in Essen en zal mij aldaar trachten een normaal biljet voor op den trein aan te schaffen. Allee Sjefke ik zij toch ginne zotten eh! ![]() | |
Wadloper | vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:29 |
Wat is je email flash? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:36 |
nickname (underscore vervangen door puntje) at Gmail | |
Charango | vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:15 |
Wat deed een Koploper eigenlijk op het traject Emmerich-Elten ? Ik zag 'm woensdagmiddag richting Nederland rijden? Sinds wanneer zet de NS die in voor internationale ritten? | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:17 |
quote:Elten is geen station ![]() HEEL soms worden koplopers ingezet als vervanging voor ICE-diensten, daar zou het mee te maken kunnen hebben. Tot en met station Emmerich kan er op Nederlandse stroom gereden worden (1500-1800 V= ). | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:05 |
bedankt voor het weghalen wadje ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:19 |
quote:En dat is het enige juiste antwoord ook, want er was gister een storing aan een computer in Duitsland, waardoor de ICE niet kon rijden. Daarom zijn er vervangende koplopers ingezet. | |
Wadloper | vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:39 |
quote:Graag gedaan ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:44 |
Merk en type: Tatra Eigenaar: Tatra Museum Land van herkomst: Tsjechië Locatie: Tsjechië: Kopřivnice: Tatra Museum Datum: 12 augustus 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Rondreis Oost-Europa week 33 2007 | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:45 |
quote:Van Wikipedia ![]() | |
Wadloper | vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:56 |
quote:Die trein ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:02 |
quote:Mooiste trein die ik ooit gezien heb? ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:05 |
quote:gaaf ding! | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:09 |
quote:Oh, voor lelijkste had ik je ook geloofd hoor ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:17 |
quote:Smaken verschillen ![]() In Tsjechië btw best wel veel treinen er op gezet, zal heir nog wel meer posten. Voor wie niet kan wachten: Foto's rondreis Oost-Europa week 33 2007 | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:17 |
daar kan je vast beter mee Trein VS Auto proefjes mee doen dan met een gemiddelde neerlandsche trein :p | |
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:22 |
quote:Idd. Zo lelijk heb ik ze bijna nog nooit gezien. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:32 |
Je weet wat "Opony Uzywane" betekent? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:38 |
ik gok "geel doek" | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:38 |
quote:Jezus ik nok ermee, dit is gewoon TE veel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:38 |
quote:Neen ![]() "Gebruikte autobanden" ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:38 |
quote:t zijn maar een kleine 700 foto's, inclusief die van het Tatra museum? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:39 |
quote:Ik wist wel dat ie van een bandensevice was btw ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:39 |
Als ik zelf een busje met een geel doek had, had ik op dat gele doek wel "geel doek" gezet. Das hip. | |
Alexxxxx | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:40 |
Waarom praten we over bandenbusjes in een treinentopic? ![]() verkapte tvp | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:42 |
quote:Lef ![]() Omdat er geen bandenbusjestopic is/was/nog niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:57 |
Morgen heb ik een aardig plannetje, waarover ik zondag wel een verhaaltje hoop te kunnen maken, hier. | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:13 |
quote:ene fles zn wereld reizen.. deeltje zoveel? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:21 |
quote:T zal allicht interessanter zijn dan jouw wereldreizen hmm ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:23 |
Het meeste vervoerders in Nederland op een dag doen? | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:26 |
quote:Nee dat komt een ander keertje. For those who REALLY care: eerst een inspectie van het voormalige station van Kranenburg op de lijn Nijmegen - Kleve - Krefeld - Köln, en in de middag het lijntje Antwerpen - Neerpelt. | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:28 |
quote:uiteraard.. ik zit wat dat betreft in een uithoekkie ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:54 |
Huuuuu Kranenburg kan ook wel zondag. | |
von_Preussen | zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:00 |
quote:Ja, mevrouw kwam uit de VS en werkte al sinds 4 jaar hier, en de man kwam toch uit Suriname zei ie? Of was hij Surinamer. Maar goed, dan weet je waarom ik zo raar keek, ik zat te twijfelen of je gezicht me bekend voor kwam. En mijn gevoel bleek dus juist te zijn. ![]() | |
SNArky | zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:13 |
quote:In het grondmechanicaboek staat inderdaad dat het vakgebied is ontstaan door onderzoek naar een treinramp. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:35 |
Zo, dat was een leuk dagje. De bus die mij naar het station bracht: ![]() SGMmetje 2954 als stoptrein naar Rhenen: ![]() Virm 87nogwat als IC naar Nijmegen: ![]() Veetje 947 komt binnen te Ede-Wageningen als stoptrein uit Zutphen: ![]() Een ICE naar Frankfurt (Main) loopt binnen in Arnhem: ![]() Kei beroemd in Nijmegen ikke ![]() ![]() Het Doel van de Dag ![]() ![]() ![]() ![]() En of u even wilt zorgen dat het zo blijft ![]() ![]() Tenslotte nog wat wielerigs: ![]() En de bus terug naar Nijmegen ![]() ![]() En er is weer een record gebroken: Het duurste bordje aller tijden. Dit ene bordje kostte me totaal ¤ 22,00 aan vervoerbewijzen. Op 1 september 2006 was ik nog ¤ 20,00 kwijt aan een taxi van Heerenveen naar Heerenveen IJsstadion en terug. | |
Charango | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:47 |
Mooie foto's Flash, sinds wanneer is Nijmegen-Kleef eigenlijk buiten gebruik? Misschien een mooie aanvulling het lijstje Enschede-Munster, Groningen-Leer, Heerlen-Aachen etc.quote:Ik had dan wel een foto/filmpje willen zien van de Nederlandse Koploper die over de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt Flughafen racet ![]() Misschien een ideetje voor de HSL-Zuid, mocht | |
Dr_Flash | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:58 |
quote:Sinds 2 juni 1991 ![]() Foto's van toen. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:59 |
quote:Nee. Ten eerste kunnen koplopers TOT EN MET Emmerich rijden, en geen meter verder, en ten tweede, als je een Eend op Zandvoort zet gaat hij ook niet ineens 230. Aech nie ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:01 |
quote:o wedden dat die wel verder wil? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:02 |
een stuk ijzer *wil* niks. | |
Ou-Tannu | zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:03 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:32 |
Wat een mongolenland is het toch ook ![]() quote: Hier ga je gewoon no matter what voor 35 euro de boot in ![]() Ik heb nog even een kwartier in de rij gestaan voor een kaartje Roosendaal - Maastricht via Neerpelt bij NS Internationaal, maar toen ik een kwartier tegen een lulbordje over 3,50 booking fee aangekeken had, had ik er genoeg van. Je wordt daar sowieso al driedubbel hard in je kont genaaid door dat zogenaamde grenstarief, en dan ook nogeens boekingskosten betalen terwijl er geen donder geboekt wordt, sorry ![]() | |
Brembo | zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:01 |
Zag trouwens Donderdag nacht een ICMm rijden alleen tussen Ah-Zp, s' nachts rond 1 uur of zo... Maar dat kan toch haast niet anders dan de 4014 zijn? | |
Wadloper | zondag 19 augustus 2007 @ 00:15 |
Het kan ook de 4011/4012 of 4013 zijn ![]() 1 van bovenstaande was wel in Zp gespot dacht ik ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 19 augustus 2007 @ 01:30 |
ik heb ICMm nou echt nog veel te weinig gezien.. * Ou-Tannu ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 augustus 2007 @ 07:46 |
quote:Dan moet je je neus misschien eens buiten die klompen-rimboe vertonen ![]() | |
Socios | zondag 19 augustus 2007 @ 10:14 |
Ik heb één keer in een ICMm gezeten vanuit Leeuwarden. Wel mooi en relaxe airco enz., maar geef mij maar de enige echte Koploper mèt oranje banken, mèt mooi draaiwieltje voor de ramen, mèt het mooie bruine glas midden in de coupé, mèt het unieke sfeertje op de lange afstanden... Ik hoop dat de ´oude´ Koploper nog zo lang mogelijk blijft rijden. ![]() | |
Dichterbijer | zondag 19 augustus 2007 @ 10:44 |
Socios blijft liever bij het oude ![]() | |
Robin2130 | zondag 19 augustus 2007 @ 10:49 |
quote:Ik ben het helemaal met je eens ![]() | |
Dichterbijer | zondag 19 augustus 2007 @ 14:06 |
Als er een combi is tussen ICM en ICMm dan kies ik toch liever voor het ICMm stel... zit voor mijn gevoel lekkerer... | |
Ou-Tannu | zondag 19 augustus 2007 @ 14:11 |
quote:Eigenlijks wel he.. of er zijn gewoon teweinig ICMm stellen! ![]() | |
Wadloper | zondag 19 augustus 2007 @ 16:02 |
quote:Is ook wat nieuwer ![]() | |
Alexxxxx | zondag 19 augustus 2007 @ 16:25 |
Een fiets huren in heerenveen was geodkoper geweest Fles. ![]() Merk en type: onbekend Eigenaar: Kotouč ¦tramberk Land van herkomst: Tsjechië Locatie: Tsjechië: ¦tramberk Datum: 13 augustus 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Rondreis Oost-Europa week 33 2007 | |
Alexxxxx | zondag 19 augustus 2007 @ 16:29 |
![]() | |
Alexxxxx | zondag 19 augustus 2007 @ 16:29 |
Merk en type: onbekend Eigenaar: CD Land van herkomst: Tsjechië Locatie: Tsjechië: ¦tramberk Datum: 13 augustus 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Rondreis Oost-Europa week 33 2007 | |
Peterselieman | zondag 19 augustus 2007 @ 16:52 |
quote:Laten we het op de 4011 houden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 augustus 2007 @ 19:39 |
Raar, in Utrecht werd bezoekers van de Bavaria City Racing in Rotterdam aangeraden om vooral naar Rotterdam Centraal te reizen. In Roosendaal hoorde ik dezelfde oproep, maar dan met het advies om vooral naar Rotterdam Blaak te reizen. Vanaf daar kunt u het evenement eenvoudig bereiken ![]() | |
Alexxxxx | zondag 19 augustus 2007 @ 19:40 |
quote:Spreiding ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 augustus 2007 @ 19:41 |
quote:Ikke nie achtelluk hmm ![]() ![]() edit: Oh ja en een kusje ![]() | |
Socios | zondag 19 augustus 2007 @ 20:19 |
Kan men bij de kaartautomaten in Duitsland een treinkaartje naar een station in Nederland kopen en met bankbiljetten betalen? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 augustus 2007 @ 21:40 |
Met bankbiljetten betalen kan sowieso ![]() | |
Alexxxxx | zondag 19 augustus 2007 @ 22:06 |
Merk en type: Tatra 15/30 Eigenaar: Tatra Museum Land van herkomst: Tsjechië Locatie: Tsjechië: Kopřivnice: Tatra Museum Datum: 14 augustus 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Rondreis Oost-Europa week 33 2007; railvoertuig | |
Peterselieman | zondag 19 augustus 2007 @ 22:07 |
Dat is nu een mooi railvoertuig ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 19 augustus 2007 @ 22:09 |
hoe hard zou die willen? ![]() | |
Peterselieman | zondag 19 augustus 2007 @ 23:21 |
volgens de site van de NS rijdt het trammetje weer naar castellum | |
Willy84 | maandag 20 augustus 2007 @ 09:11 |
quote:Ik zou weleens willen weten hoeveel ze daaraan uitgeven voor onderhoud per passagier. Daar wordt NS niet vrolijk van ![]() ![]() Trouwens gister naar het Siemens Prufcenter geweest. Erg leuke dag gehad en veel moois gezien ![]() foto's volgen nog als ik thuis ben. Vandaag staat Zeeuws-Vlaanderen op het programma vanuit Amersfoort. Eerst met de trein en daarna de Westerscheldetunnel door per bus. Hopelijk kunnen we Antwerpen nog bereiken per OV ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 09:17 |
quote:Ja die hadden Tag der Offenen Türen of zo he? Ik heb even het programma bekeken, maar er stond ZO veel totale onzin tussen dat ik dacht "mwoa, zo nodig hoeft het ook weer niet" ![]() ![]() ![]() Ben even goed wel benieuwd naar je foto's ![]() ![]() | |
thatsme | maandag 20 augustus 2007 @ 12:25 |
quote:Ik las dat je een Skoda gehuurd had.. Waar heb je deze gehuurd? IK had dit jaar nogal problemen met een auto huren voor oost Europa.. en vooral in Slowakije zal een Skoda zich thuis voelen.. 75% dat je daar ziet rijden is Skoda. | |
Zug-Chef | maandag 20 augustus 2007 @ 16:22 |
Zoooo terug van vakantie, gelukkig hebben we de foto's nog ![]() Alvast een voorproefje: ![]() | |
Dichterbijer | maandag 20 augustus 2007 @ 16:34 |
Positief ziek bne jij zug-chef ![]() Dat is een behoorlijke vakantie geweest... | |
Alexxxxx | maandag 20 augustus 2007 @ 17:54 |
quote:Autolok, die onder de EuroMobil vlag verhuurt. Dochter van de plaatselijke VAG dealer. En geen enkel probleem, ondansk dat ik mn ID was vergeten bij eht afhalen van de auto, en ik mn rijbewijs nog geen jaar heb, wat wel de bedoeling is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 18:06 |
Netjes Tsoekkie ![]() die Auw a.d. Kyll is wel glad ziek zeg ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 augustus 2007 @ 19:29 |
quote:Vrijdag maar even denk ik. Woensdag zit al iets anders in de planning en de rest van de week moet ik werken ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 20:32 |
quote:Zorg dat je op tijd bent. Het oude station wordt in de ochtend verschoven ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 augustus 2007 @ 20:35 |
Wordt toch woensdag, omdat hetgeen wat woensdag in de planning was naar vrijdag opgeschoven is. Zal morgen wel even een leuk reisje voor woensdag inplannen, waarbij ik denk ik ook de A32 tram even meeneem in het rondje | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 20:39 |
quote:Die had ik vandaag in de planning ja, alleen ik had ineens geen zin ![]() Na ja, ander keertje maar. Moet nog een oud bordje van Boskoop opgehaald worden. | |
knars | maandag 20 augustus 2007 @ 21:09 |
Wie heeft er nou ooit zin in het a32 trammetje? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 21:15 |
quote:Je moet ze tegenwoordig eens de kost geven die voor hun lol in een stoomtrein gaan zitten. Wie had dat gedacht hmm? ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 augustus 2007 @ 21:17 |
Een ritje met de stoomtrein is leuk, dus binnenkort maar eens even. | |
Zug-Chef | maandag 20 augustus 2007 @ 21:21 |
Zo dit zijn dan voor mij de hoogtepunten van de vakantie geweest:![]() Intercity 2319 van Dortmund Hbf naar Stuttgart Hbf wordt op 5 augustus door de enige reclamelok in de 120 serie voorbij het rijnstadje St. Goar getrokken. De 120 151 maakt al jaren reclame voor de tvzender ZDF. ![]() Een aantal dagen later sta ik weer een keer bij de Rijn, als de Wiener Lokalbahn aan de overkant (Rechter Rheinstrecke, nabij de Loreley) voorbij komt met een containertrein uit de Rotterdamse Maasvlakte naar Linz in Oostenrijk. ![]() Te Boppard Hirzenach komt laat in de middag de ERS 6616 met een containertrein uit Melzo langs richting Rotterdamse haven. ![]() SBB Cargo lok 421 373 van origine een Zwitserse lok rijdt af en aan langs de Rijn, zoals hier te zien met een beladen autotransporttrein nabij Assmannshausen aan de rechterkant van de Rijn. ![]() Bij het station van Rüdesheim kom ik de eerste 185 lok tegen, de 185 001, met reclame voor Bombardier passeert het stationnetje met een gemengde goederentrein. ![]() Vanaf de andere kant komt er eindelijk datgene waar de hele ochtend op gewacht is, de NIAG Kolentrein geheel in het blauw. Lok is de 481 004. ![]() Iets verderop met op de achtergrond de Adlerturm van Rüdesheim passeert de 143 125 met een regionale stoptrein naar Koblenz Hbf. ![]() Ook rondom mijn ferienwohnung loopt een dieselspoorlijntje waar naast de BR628 en BR643 (Talent) ook sneltreinen rijden in de vorm van de BR612 053. De trein komt uit Mainz en gaat door naar Saarbrücken Hbf als zij net Idar Oberstein verlaat. ![]() Terug bij de Rijn passeert weer aan de overkant nabij de Loreley een zwarte R4C lok met een graantrein. ![]() Op de Rijn nabij het stadje Niederheimbach is containerschip Wildenburg te zien met een flinke belading rijnopwaarts. ![]() Langs het spoor in Oberwesel loopt de oude stadsmuur nog, waarop je vrij kan lopen en dus ook kan fotograferen. Met op de achtergrond twee typerende torens van Oberwesel passeert de 101 132 met een Intercity. ![]() Vanaf de andere kant komt even later een lokzug langs, met daarin de 140 490, 151 013, 140 614, 185 014, 140 773, 140 835 en 140 805. ![]() Tot slot in Oberwesel nog de Eurocity 6 Chur - Hamburg Altona met lok 101 100. ![]() In het Nahedal nog een laatste fotootje van het dieselmaterieel waar ik bijna twee weken lang heb moeten afzien, de 612 122 rijdt station Kirn binnen op weg naar Mainz en Frankfurt. ![]() Op de terugweg is nabij Kordel een ontmoeting tussen twee Regionalexpressen te zien, voorop mijn trein zit lok 218 217. ![]() En in Köln Hbf nog een laatste fototje van de Eifelexpress met look 218 217. De rest van de foto's staan op www.spoorvinder.tk [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 21-08-2007 22:37:52 ] | |
Peterselieman | maandag 20 augustus 2007 @ 21:28 |
Mooie foto's Zug-Chef ![]() | |
ggiirrll | maandag 20 augustus 2007 @ 21:42 |
Mooie foto's poppie!! Verder ook nog andere dingen gedaan op vakantie? ![]() | |
thats-me | maandag 20 augustus 2007 @ 21:50 |
Alweer mooie foto's ![]() Ik ben van plan om vrijdag eens een rondje door het land te maken. Dit is de (voorlopige) planning Wierden - Deventer - Nijmegen - Boxmeer - Venlo - Roermond - Heerlen - Maastricht - Eindhoven - Den Haag CS - Schiphol - Utrecht - Houten - Houten Castellum - Houten - Utrecht - Amsterdam CS - Haarlem - Amsterdam CS - Amerfoort - Almelo - Wierden | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 21:52 |
Netjes tsoek ![]() die 218s door K Hbf dat blijft toch iets bijzonders ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 21:53 |
quote:Hoeveel kilometers is dat? Zal toch zeker richting de 700+ lopen? | |
von_Preussen | maandag 20 augustus 2007 @ 21:56 |
Leuke foto's Zug-Chef, ik ben gister met de auto langs de Rijn geweest en de ene kant tot Koblenz afgereden, en heb vandaag met de trein de andere kant van Frankfurt tot Keulen afgelegd. Leuk om hetzelfde traject maar dan in foto's weer te zien! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 21:57 |
quote:nou okee dan, ik ga morgen onderweg, om de eerste verjaardag van Rondje Nederland te vieren. En mijn plan is Utrecht - Amersfoort - Rotterdam CS - Dordrecht - Geldermalsen - Tiel - Arnhem - Winterswijk - Zutphen - Hengelo - Oldenzaal - Hengelo - Almelo - Mariënberg - Almelo - Hengelo - Amsterdam CS - Alkmaar - Hoorn - Alkmaar - Haarlem - Den Haag HS - Rotterdam CS - Utrecht CS. 865 km. | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 21:58 |
quote:Dat is de NBS, dat is meer tunnel dan daglicht ![]() Wordt wel onsmakelijk hard gereden daar trouwens ![]() | |
thats-me | maandag 20 augustus 2007 @ 22:00 |
quote:Geen idee ![]() Zal het is even onderzoeken ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 augustus 2007 @ 22:08 |
quote:Dat is een flink rondje. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 20 augustus 2007 @ 22:09 |
quote:Frankfurt - Keulen kan ook via de Rechter Rheinstrecke, zie: http://de.wikipedia.org/wiki/Rechte_Rheinstrecke | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 22:12 |
quote:Mwoa, dit is een beetje de "uitslapen"variant. We hadden eerst een aantal rondjes gepland van boven de 1250 km (de langste liep zelfs op tot 1452 km), maar dat zou me twee vrije dagen kosten incl uitbrakken, en nu heb ik de hoop woensdag weer op kantoor te kunnen verschijnen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 augustus 2007 @ 22:12 |
quote:oh oke, maar ja, dat duurt wel veeeeeeeeel langer dan natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 augustus 2007 @ 22:28 |
Woensdag zal ik ook weer een rondje maken: Leeuwarden - Houten - Castellum - Houten - Geldermalsen - Dordrecht - Rotterdam Centraal - Hoek van Holland Strand - Schiedam Centrum - Alpen aan de Rijn - Gouda - Leeuwarden | |
von_Preussen | maandag 20 augustus 2007 @ 22:30 |
quote:Niet helemaal Flash, er zijn twee trajecten die aan de oevers van de Rijn lopen. Dit heb ik vandaag met de trein van Frankfurt – Mainz – Koblenz – Bonn – Keulen gedaan. Vanochtend vroeg lekker vanuit de BordBistro met een ontbijtje van het uitzicht over de Rijn zitten genieten. ![]() http://de.wikipedia.org/wiki/Linke_Rheinstrecke Dit hebben we met de auto gedaan (tot Koblenz): http://de.wikipedia.org/wiki/Rechte_Rheinstrecke | |
thats-me | maandag 20 augustus 2007 @ 22:42 |
quote:Rond de 750 km ![]() | |
knars | maandag 20 augustus 2007 @ 22:44 |
een stoomtrein en zo'n 21e eeuws plastic martelwerktuig, da's nog eens een verschil ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 augustus 2007 @ 22:56 |
quote:Ik kom bij mijn reisje tot 613 tariefeenheden | |
Robin2130 | dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:59 |
Donderdag ga ik het volgende rondje doen: Zwijndrecht-Dordrecht-Eindhoven-Maastricht-Liege Guillemins-Maastricht-Roermond-Nijmegen-Arnhem-Utrecht CS-Amsterdam CS-Leiden CS-Den Haag HS-Zoetermeer-Gouda-Rotterdam CS-Zwijndrecht Ik was eerst van plan om van Liege Guillemins naar Zwolle te gaan, maar ik denk dat daar de dag te kort voor is ![]() | |
ROG | dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:22 |
quote:www.sleutelstad.nl Eindelijk eens een internationale trein die in Leiden stopt. ![]() | |
Robin2130 | dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:26 |
quote:De Beneluxjes stoppen dar altijd hoor volgens mij ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:27 |
Nee hoor, de Beneluxtrein stopt alleen in Amsterdam, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam C, Dordrecht en Roosendaal ![]() | |
Robin2130 | dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:32 |
quote:Ooh, dan ben ik abuis ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:36 |
Weet iemand een orginele en leuke locatie waar ik met mijn vriendin heen kan gaan voor een weekendje? Het is een verrassing voor haar, maar wil eens iets anders dan het standaard Parijs en London... Moet natuurlijk met de trein te bereiken zijn ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:42 |
Brussel, Berlijn, Keulen ? | |
thats-me | dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:52 |
quote:Allang ![]() | |
Robin2130 | dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:02 |
quote:Feiburg met de ICE | |
Dichterbijer | dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:11 |
quote:Hmm, word een beetje te prijzig... maar thnx voor de suggestie. quote: | |
Robin2130 | dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:18 |
quote:Graag gedaan kerel ![]() ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:15 |
@Dichterbijer, probeer eens via www.bahn.de te boeken, want dat kan via internet nogal wel eens goedkoper zijn dan via de NS. Je kan dan namelijk voor bepaalde trajecten ook "Sparpreise" boeken, die heel wat kunnen schelen. En vervolgens de kaartjes naar NL laten sturen, heb je ze binnen een week met de post thuis. | |
Mark-Hgl | dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:57 |
Iemand zich opgegeven voor de rampoefening op de HSL 1 september? ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:58 |
mwah 1 september is er terug naar toen met inzet van alle stoomloks bij de vsm, veeeeel leuker ![]() | |
Socios | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:13 |
Mooie pic´s Zug-Chef! Heb ik meteen een vraag aan jou, gezien jouw vele Duitse reizen. Weet jij of je in Duitsland uit de kaartautomaat een kaartje kan kopen naar een station in Nederland? Ik weet inmiddels, met dank aan Dr_Flash, dat je er met bankbiljetten kan betalen. Nu we het toch over te maken rondjes hebben. Ik ga aankomend weekend of het weekend erna: Harlingen Haven - Leer (Inselzug) - Rheine - Amersfoort - Leeuwarden - Harlingen Haven. Vandaar ook mijn vraag. ![]() | |
Luco | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:14 |
Al genoemd... | |
Zug-Chef | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:05 |
quote:Je hebt in Rheine 2 soorten automaten, eentje voor het regionale verkeer, waar je dus alleen kaartjes naar bestemmingen in de omgeving kan halen en daaruit haal je ook het SWT en het NRW / NDRS ticket met papiergeld. Daarnaast heb je een automaat voor langeafstandsverbindingen, maar deze heeft niet altijd papiergeldinvoer. Je pinpas doet het iig niet, laat de ervaring weten. Enige optie die dan nog over blijft is het loket. Succes in ieder geval! | |
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2007 @ 09:11 |
quote:Overigens doet ook een creditcard wonderen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2007 @ 12:39 |
quote:Van mijn geplande 865 kwamen er uiteindelijk nog 713 terecht ![]() ![]() ![]() ![]() Van Amsterdam naar Haarlem nog een hoop pret gehad met wat rare meiden die bij twee dominees gingen slapen en zo ![]() ![]() En ik heb dus wat foto's van die TukkerLint voor in de OP, ga ik vanavond wel ff aan rommelen ![]() | |
Minisuisse | woensdag 22 augustus 2007 @ 14:48 |
14:18 uur Amsterdam<->Utrecht/Woerden Door plastic in de bovenleiding rijden er tussen Amsterdam en Utrecht minder treinen en rijden er tussen Breukelen en Woerden geen treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Wat moet ik me daarbij voorstellen ![]() | |
themauster | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:18 |
ik ga vrijdag met 2 klasgenoten een klein rondje nederland doen: Usquert-Groningen-Schiphol-Amsterdam-Rotterdam -Amersfoort-Groningen-Usquert vertrek om half 8 s'ochtends en als het goed is zijn we om half 5 s'middags weer thuis | |
Ou-Tannu | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:22 |
quote:ik denk aan stukjes plastic (tasjes oid) wat tegen de bovenleiding gewaait is en er nu een beetje omheen vast zit ![]() | |
thats-me | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:15 |
quote:Rondje is iets aangepast, hier de planning. 07:12 Wierden 3 Stoptrein 7913 NS DM'90 07:34 Hengelo 3b 07:44 Hengelo 2a Stoptrein 31226 Syntus Lint 08:23 Zutphen 3b 08:28 Zutphen 2 Intercity 3729 NS Mat'64 09:05 Nijmegen 1b Hier geeft de NS planner een over stap van 28 min. Weet iemand of dat nodig is? of is er een cross-platform over stap? 09:37 Nijmegen 35 Stoptrein 32221 Veolia DH 09:57 Boxmeer 2 Even een koffie stop bij familie, 12:00 Boxmeer 2 Stoptrein 32229 Veolia DH 12:57 Roermond 3b 13:04 Roermond 1 Intercity 839 NS VIRM 13:39 Heerlen 5 13:45 Heerlen 2 Stoptrein 32036 Veolia Mat'64 14:15 Maastricht 5a 14:23 Maastricht 2 Intercity 854 NS VIRM 15:30 Eindhoven 5 15:32 Eindhoven 6 Intercity 1954 NS ICK 17:10 Den Haag CS 2 17:28 Den Haag CS 9 Sneltrein 2654 NS VIRM 17:59 Schiphol 3 18:14 Schiphol 1-2 Intercity 3567 NS ICRm 18:46 Utrecht CS 15 19:01 Utrecht CS 18b Stoptrein 6069 NS Mat'64 19:06 Houten 2 19:11 Houten 3 Lightrail 18169 NS Trammetje 19:14 Houten Castellum 1 19:16 Houten Castellum 1 Lightrail 18166 NS Trammetje 19:19 Houten 3 19:21 Houten 1 Stoptrein 6066 NS Mat'64 19:28 Utrecht CS 19b 19:49 Utrecht CS 5a ICE 224 NS ICE 20:16 Amsterdam CS 8 20:45 Amsterdam CS 4a Intercity 5483 NS DDAR 21:00 Haarlem 8 Vanaf hier gaan we of terug richting Wierden, of nog een slagje Zandvoort maken. Dit beslis ik pas op de dag zelf. --------------------------------------------- 21:06 Haarlem 1 Sneltrein 2266 NS DDAR 21:22 Amsterdam CS 8 21:27 Amsterdam CS 14b Intercity 1579 NS ICM 22:02 Amersfoort 5a 22:10 Amersfoort 1 Intercity 1779 NS ICM 23:14 Almelo 2 23:31 Almelo 4b Stoptrein 7088 NS Mat'64 23:36 Wierden 2 Of het word deze ---------------------------------------------------- 21:01 Haarlem 8 Intercity 5483 NS DDAR 21:12 Zandvoort 2 21:18 Zandvoort 2 Intercity 5468 NS DDAR 21:46 Amsterdam CS 1 21:57 Amsterdam CS 14b Intercity 1581 NS ICB 22:32 Amersfoort 5a 22:38 Amersfoort 1 Intercity 581 NS ICM 23:14 Zwolle 3a 23:36 Zwolle 5a Stoptrein 7981 NS DM'90 00:10 Wierden 3 Mochten jullie nog wat fouten/aanmerkingen hebben ivm. bv. te krappe overstappen dan hoor ik dat graag. | |
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:17 |
Je overstap in nijmegen is NIET cross. Dus ja, 28 minuten is nodig. Ze hebben wel een grote AH To Go daar ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:21 |
die overstap in Nijmegen is WEL cross, maar ik heb m wel eens gemist omdat de NS trein te laat binnenkwam in Nijmegen... | |
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:28 |
quote:Misschien op hetzelfde perron ja, en dan nog 300 meter lopen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:30 |
Overigens ben ik het er wel mee eens dat de aanbestedingen een desastreus effect hebben op krappe overstaps. Ik zie iedere dag weer wanhopige reizigers uit de IC Ut - Amf op hetzelfde perron binnenkomen als waar de stopper naar Ede-Wageningen staat te wachten, maar hij rijdt gewoon glashard voor je neus weg hoor ![]() "Andere club he, hebben we niks mee te maken" ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:49 |
quote:Als je voor in de trein stapt in die IC Zwolle - Nijmegen dan heb je een 15m crossplatform overstap, althans dat was begin juli nog wel zo ![]() | |
Socios | woensdag 22 augustus 2007 @ 21:19 |
Mijn bijdrage van vandaag. Foto even voor 20.00uur genomen op station Leeuwarden.![]() Links: ICM 4023 gereedstaande voor vertrek als IC 776 naar Schiphol Amsterdam Airport. Rechts: ICM 4241 zojuist aangekomen als IC 12763 uit Rotterdam CS. Twee ´bijzondere´ (´Mendini-art´ en Olympische) Koplopers naast elkaar. ![]() | |
knars | woensdag 22 augustus 2007 @ 21:19 |
quote:áls-ie al rijdt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2007 @ 21:24 |
quote:Ook nog zoiets ja ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | woensdag 22 augustus 2007 @ 22:15 |
quote:Veolia heb ik al een flink aantal keren zien wachten op de trein uit Zwolle. Dat noem ik pas service! ![]() Ook toen alle deuren al dicht waren heeft de machinist ze zelfs nog ontgrendeld voor de laatste reizigers ![]() | |
Wadloper | woensdag 22 augustus 2007 @ 22:16 |
Die Mendini is trouwens meer in Lw dan in Gn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2007 @ 22:19 |
Boejje, leuk ding om eens in te zitten, aan de buitenkant is er geen fuck aan ![]() En straks bij de renovatie is het toch sowieso afgelopen met die toverbal ![]() | |
Luco | woensdag 22 augustus 2007 @ 23:41 |
"Er gaat niets boven Groningen" | |
Peterselieman | woensdag 22 augustus 2007 @ 23:56 |
quote:Vanochtend idd ook al op weg naar Lw gezien. Verder heb ik vandaag alle Olympische stellen gespot ![]() Wat is dat Houten nu een kl*te station zeg. Wat trekken die A32 trammetjes hard op zeg en wat is het comfort daar ver te zoeken. Verder weet ik weer waarom ik DD-AR moet mijden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 augustus 2007 @ 23:59 |
quote:Van 1b naar 35 toch? | |
Peterselieman | donderdag 23 augustus 2007 @ 00:00 |
quote:Met heel veel mazzel red je dit, maar het is zeer krap, omdat het Houtentrammetje niet altijd op tijd rijdt. | |
Wadloper | donderdag 23 augustus 2007 @ 05:21 |
quote:Jep, en dat is gewoon aan de overkant ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:16 |
quote:Zou wel erg netjes zijn ja, binnen een half uur op en neer van Ut naar Htnc. Zeker nou het perron van spoor 2 ook nog ongeveer 400 meter naar het noorden verplaatst is... Van 2 naar 3 in 5 minuten wordt misschien nog wel het lastigste. Maar aan de andere kant, Htn - Ut is al een kwartierdienst, de volgende komt zo ![]() | |
thats-me | donderdag 23 augustus 2007 @ 11:27 |
Dat trammetje rijdt ivm met verbouwing van het stationeen andere dienstregeling. Daarom word dit de planning 19:17 Houten 3 Lightrail 18169 NS Trammetje 19:20 Houten Castel. 1 19:26 Houten Castel. 1 Lightrail 18166 NS Trammetje 19:29 Houten 3 19:39 Houten 1 Stoptrein 16066 NS Mat'64 19:49 Utrecht CS 18b 19:49 Utrecht CS 5a ICE 224 NS ICE 20:16 Amsterdam CS 8 Als de ICE genoeg is vertraagd dat ik hem kan halen doen ik dat en anderders pakken ik de 868 19:55 Utcecht CS 7 Intercity 868 NS VIRM 20.22 Amsterdam CS 2a | |
Eix | donderdag 23 augustus 2007 @ 16:30 |
quote:DD-AR. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 16:37 |
quote:een oom van mij is eens tussen 2 buffers gekomen, met zijn lijf ![]() Al wat langer geleden trouwens. En ook niet bij DDAR of DDM ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 19:54 |
Ik zag vandaag het blokkendoosstel door Utrecht Centraal kachelen trouwens. In de gauwigheid wat foto's genomen, maar is niet echt iets moois geworden. Was er wat aan de hand dat iemand weet? ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 23 augustus 2007 @ 20:58 |
quote:Zag vandaag in doverse berichtgevingen dat er dus ook "slechts" 5 protossen zijn besteld. Dus ook geen reserve. Onder de noemer "Met nieuw materieel zijn de eventuele problemen toch snel opgelost" Suuuuuure! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:06 |
Tsja gisterochtend stond in Lw 38% (6 van 16 stuks) van de Arriva GTW 2/6 voor de deur bij Voith. Zegt genoeg dacht ik. In Ut waren ze een CTA aan het onderhoud geven, zodat ik een aantal leuke platen heb kunnen maken. Kwamen door het onderhoud de meest leuke combi's voorbij. | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:11 |
quote:Hey dat zag ik ook ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:15 |
quote:Betekend dat automatisch dat die allemaal kapoet zijn? Ik heb wel eens vaker die GTWs afgerangeerd zien worden richting die loods, werd er toen ook voor gezet. Maar dan zijn ze dus kapoet ofzo ? | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:20 |
quote:Vet, straks 10 stellen voor de kippenlijn ![]() 8 treinen per uur, per richting ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:22 |
quote:8a ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:23 |
quote:Geen idee. 's Avonds stonden er nog 3 2/6 voor/naast de loods en stond er eentje half buiten | |
Zug-Chef | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:25 |
quote:Neh neh, die Plan Veetjes moeten per 1 september weg! Oja, die Proto's zijn er voorlopig nog niet, planning is eind november... De rest mag je zelf bedenken ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:28 |
quote:Hee wat toevallig, op 9b waren ze ook bezig, rond 9:15 tenminste. Net toen de blokkendoos over spoor 10 doorkwam. En net toen ik op 11 stond te wachten op de IC naar Lw. | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:29 |
quote:1) 3 maanden lopen 2) men gaat iets verzinnen ik durf nergens meer vanuit te gaan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:50 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:51 |
En dan een rondje langs alle stations die daar genoemd worden ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:55 |
quote:dan wel als IC hoop ik ![]() | |
knars | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:19 |
Vergeet niet het voorste treindeel te nemen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2007 @ 23:06 |
quote:nu.nl. WTF ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 23 augustus 2007 @ 23:41 |
quote:dat blauwe draadje moest dus niet bij het gele draadje ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:51 |
Emmerich is opgelost sinds 4.45, beschadigd spoor schijnt nogal een omvangrijk verhaal te zijn ![]() | |
Robin2130 | vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:52 |
quote:Ik ben toch blij dat zulke treinen niet rijden ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:38 |
quote:Een stukje uit de lokale krant: Ede Stad over het inleveren van de NS treinen Dat moet ook wel, want Connexxion moet vanaf die datum twee gele treinstellen inleveren bij de Nederlandse Spoorwegen. ,,Aan het eind van de vakantie hebben wij die treinstellen zelf hard nodig, voornamelijk voor het baanvak Zoetermeer-Den Haag", zegt NS-woordvoerder John Krijgsman. ,,Het huurcontract voor de twee treinstellen loopt tot 1 september. Maandag 10 september moet Con-nexxion nóg twee treinstellen inleveren. De vijfde kunnen ze voorlopig nog gebruiken, uiterlijk tot november. Komt Connexxion on-verhoopt toch in de problemen, dan hebben we nog wat Wadlopers, oude dieseltreinen uit Groningen, achter de hand.'' ![]() ![]() Aldus woordvoeder opmeer van CXXN | |
Zug-Chef | vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:40 |
Mwah zo gek is dat niet hoor. Max snelheid op Ede Wageningen - Barneveld Noord is 70 a 80 km/u. Dat halen de wadjes makkelijk. En zo druk/vol is Barneveld Noord - Amersfoort nou ook weer niet dat ze daar andere treinen in de weg gaan zitten... | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:56 |
Mja, wat ik zo grappig vind is dat mogelijk weer die wadjes van stal worden gehaald. En hebben ze er al aan gedacht dat ze ook best een protos in de prak kunnen rijden. Dan heb je dus gewoon structureel mat tekort ... | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:01 |
quote:Nou en? Dat is nu ook zo ![]() *schouders ophaalt ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:05 |
Wadjes zijn dus overal inzetbaar dat blijkt al weer ![]() na de wadlopers. de maaslopers nu ook kiplopers ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:07 |
quote:Die groene wordt biologisch gezien wel een erg lastig verhaal trouwens ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:07 |
quote:die heeft veolia toch al ? ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:12 |
Which reminds me, ik moet die groene en VOORAL die witte wadloper nog eens platen in Limboland, kan mooi wel in een weekendje in september ofzo | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:17 |
quote:wordt die witte dan wel gewassen ? anders issie intussen wel grijs ![]() | |
Wadloper | vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:51 |
quote:Hehe ![]() | |
Wadloper | vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:52 |
quote:De wadjes van Veolia worden eens in de 1/2 weken gewassen. De 3226 krijgt meestal als het weer nodig is een nieuwe sticker. De volgende keer wordt dat namelijk 'Nog 2 maanden' ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:02 |
Nouja...de wadjes staan niet zover bij het station vandaan... enig nadeel is dat een groot gedeelte al geconserveerd is ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:05 |
geconserveerd ? | |
Dichterbijer | vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:06 |
Ja diesel eruit enzo | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:09 |
quote:je gooit er zo nieuwe diesel in ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:26 |
wordt er nou al eentje gered door een museumclub? ![]() Ik weet er in Hgl nog 2 terzijde te staan ook trouwens | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:31 |
quote:de veenexpressjes? ![]() | |
Brembo | vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:43 |
quote:Ik had ze liever als IJssellopers gezien, maar ja ![]() | |
Wadloper | vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:44 |
quote:Klopt ![]() Overigens is de 3216 geconserveerd in Onnen, alleen is er weer uit de spots gebleken dat hij in Zwolle staat momenteel. Erg vreemd, kunnen ze hem net zo goed meteen naar Amersfoort brengen ![]() ![]() Overigens kan je zien of ze geconserveerd zijn, er zit een soort van dop ofzo op de uitlaatbuis, een grijs stukje tape of dop aan de bovenkant ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:03 |
quote:Het slopen gebeurt toch duidelijk dichter bij Zwolle dan bij Amersfoort, dacht ik ![]() | |
Wadloper | vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:44 |
In Amersfoort staan ze opgeslagen totdat er eventueel een koper zich meldt ![]() Zo niet, gaan ze waarschijnlijk wel gesloopt worden ![]() Overigens is de 3216 wel weer gezien in Onnen gisteren om 20.00, dus ik denk dat degene die de spot gemaakt had, zich vergist heeft in de 3206 die wél in Zwolle staat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:08 |
quote:Een koper? ![]() ![]() | |
Wadloper | vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:13 |
Of iemand die ze wil huren ![]() Ze doen dat echt niet zonder reden lijkt mij, dat ze die dingen opslaan. Anders waren de stellen die van Arriva kwamen allang in de vakantie gesloopt denk ik ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:32 |
die krengen tiefen uit elkaar van ellende man. Ben bang dat niet eens de Stibans er eentje wil hebben ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:03 |
quote:als je er 3 pluk locs voor noppes bij krijgt mischien ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:17 |
Goh wat geinig:![]() bron: hier | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:19 |
ja, en dan een sleep dozen erachteraan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:35 |
quote:Toch lijkt het net een soort vissenkop. Zonder de rest van de vis eraan zeg maar ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:36 |
Juh zoiets had ik nou ook al in gedachten ja.. | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:52 |
quote:Vandaag even in die wadkikker gezeten ![]() | |
Wadloper | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:06 |
Oude herrineringen? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:13 |
Ik begon de wadsloper stiekem een beetje te missen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:14 |
@Fles: Wanneer ga jij je recordrondje met 9 vervoerders nu eens doen? ![]() | |
Socios | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:14 |
Ik ga straks de Buffel weer missen... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:16 |
quote:De 3449 was vandaag al kaduuk. Stond om 8 uur op spoor 57 in Lw en om 19:45 stond ie op het putspoortje te Lw. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:16 |
quote:9? ![]() 7 ligt klaar, ik moet nog ff kijken of 8 ook kan. 9? | |
Socios | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:18 |
quote:Ohw, vandaar die vertraagde Spurt vanochtend! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:18 |
7 is te makkelijk ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:19 |
quote:ja nou ja, dat soort dingen boeit me ook niet echt. Ik ben meer van de bordjes. De aanval op belgië gaat aanstonds beginnen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:20 |
Ik heb namelijk vandaag 10 vervoerders gedaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:21 |
quote:ja kunst met al die bussenflikkers erbij | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:22 |
quote:Coo! ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:22 |
quote:ja.. als ik niet verhinderd was.. dan was ik met bieslook mee gegaan ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:23 |
quote:ik heb geen idee.. volgens mij niet hoor:p | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:23 |
quote:Nou, vertel van die basilicumtrip ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:25 |
quote:Daarmee red je het niet alleen ![]() Biertje in de bar/bistro van de internationale trein was lekker ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:25 |
quote:Nou toemaar dan met je schema ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:33 |
quote:Vooruit: quote: | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:36 |
VSM ![]() Respect ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:38 |
Stomen was wel leuk ![]() Morgen komen de plaatjes ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:39 |
quote:Top, moek zien ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:42 |
Zeg.. een stationnetje verplaatsen is ook wel wat ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:33 |
quote:Je had makkelijk nog 1 vervoerder erbij kunnen hebben door met de bus van Nijmegen naar Nijmegen Heijendaal te gaan, die bus wordt gereden door Novio ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:01 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:33 |
Dit dan dus ook niet: 9:20 Zwolle – 10:14 Apeldoorn Veolivla Bus ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:46 |
quote:Tikje naar de Landesgrenze, Novio heen, NIAG terug ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:11 |
quote:nee klopt maar tel nog is na.. ? hij heeft Veolia trein ook gedaan.. dus VEOLIA is aangedaan per spoor :p | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:21 |
RegioNS telt niet als aparte vervoerdert vind ik ![]() Dan kan je ook zeggen Cxx belbus Cxx buurtbus Cxx stadsbus Cxx streekbus Cxx interliner Cxx regiotaxi opzouten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:35 |
Zo, de Wiki is klaar voor de volgende OP ![]() | |
von_Preussen | zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:57 |
Beste heren, ik ben van plan om volgende week eventjes over de grens naar Gronau te gaan. Dan heb ik een kaartje nodig van Glanerbrug tot Gronau. Ik heb al verschillende sites (NS, DB, 9292ov) afgestruind, maar waar moet ik strakjes zo’n kaartje halen? Kan dat gewoon bij de kaartjesautomaat in Enschede? Alvast dank! | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:08 |
Ja. Graag gedaan! Google Earth: 52.13.22.19 N, 6.53.30.62 E Dus helemaal aan de andere kant van het station, omlopen via de overweg. | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:41 |
quote:Dat kwam zo uit, omdat Zwolle - Deventer er uit lag, anders was ik natuurlijk zo gereisd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:48 |
Toch een leuk en intensief dagje geweest zo te zien. Veel overstappen, weinig kilometers relatief.. Maar het was om de vervoerders te doen begrijp ik ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:53 |
quote:Mag je vinden maar het is een zelfstandig opererend team binnen de NSR dat zich wel degelijk zodanig onderscheidt dat je het als aparte vervoerder kunt beschouwen. quote:Nee, want dat valt allemaal wel onder 1 vlag en is er doordat het systeem door elkaar heen loopt minder onderscheid te maken tussen sommige van deze onderdelen. Bij RegioNS is het een duidelijk onderscheidend team dat voor het vervoer op Zutphen - Apeldoorn zorgt, waardoor je het als aparte vervoerder kunt beschouwen. Dit in tegenstelling tot de rest van het NSR deel. | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:55 |
quote:Er zit een sticker extra op die trein ja. pff ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:55 |
quote:Klopt. Ou-Tannu en ik wilden jou aftroeven qua aantal vervoerders binnen Nederland binnen 12 uren ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:58 |
quote:ah zo, okee ![]() ![]() En nou nokken met neuzelen, en foto's posten ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:58 |
quote:Niet alleen dat. Je hebt er ook een vaste groep personeel voor die ook zelf klein onderhoud uitvoeren en zelf promotie acties op touw zetten, alsmede zelf met een goede dienstregeling komt die zorgt voor een goede aansluiting in zowel Apeldoorn als Zutphen. | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:00 |
quote:Die foto's komen er aan. Zal de cam even op de pc aansluiten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:05 |
Schiet je wel op? Ik ga vroeg slapen zie je ![]() | |
Socios | zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:06 |
quote:Ja, je kan gewoon uit de 'nieuwe' kaartautomaat een kaartje naar Gronau kopen. Als je een NS-jaarkaart hebt o.i.d. dan kun je tot de grens zelfs gratis. Heb ik vandaag ook gedaan tussen Nieuweschans en Leer. (Tevens verkapt- check-mij-nu-in-de-Koploper-zitten- post. +10 vertrokken uit Amersfoort, maar lijkt erop dat de intercity nog vrij op tijd in Leeuwarden aankomt) ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:59 |
quote:dan kijk je t morgen maar ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:02 |
Ik kan wel zeggen dat de serie in 2 delen komt. | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:04 |
quote:Morgen ben ik er niet ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:05 |
quote:ooh wat zal het hier dan uitgestorven zijn ![]() en dan kijk je overmorgen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:52 |
Het reisje gister begon lekker vroeg met een ritje om 7:33 uur naar Camminghaburen![]() GTW 10319 in de ochtendgloren bij Camminghaburen richting Groningen Daarna ben ik teruggereisd naar Leeuwarden om de trein naar Zwolle te nemen. Aldaar aangekomen kwam ik stel 3447 tegen die terug is bij de NS ![]() Om 10:20 uur kwam de stoomtrein al uit de richting Beekbergen het station van Apeldoorn binnenrijden ![]() Dit is de stoomloc die voor de trein zat ![]() De inmiddels omgerangeerde loc nadert de wagons ![]() In Beekbergen (Lieren) stond nogal wat materieel, waaronder deze oude locjes ![]() Onderweg kon je erg dichtbij de 'voor'kant van de loc komen ![]() Langs de baan stond nog het nodige afgedankte goederenmeuk, hoewel er ook nog vrij nieuwe RailProwagons stonden. Hier een afgedankt Essoketelwagentje ![]() Een zij aanzicht met een naar buitenhangende machinist ![]() En bijna aangekomen in Dieren heb ik nog een plaatje van een stoompluim kunnen nemen ![]() Daarna werd de loc weer omgerangeerd ![]() Morgen deel 2 ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:59 |
Netjes bieslook ![]() ik kijk morgen de rest wel ![]() | |
Socios | zondag 26 augustus 2007 @ 10:45 |
Gisteren heb ik ook een rondje gemaakt. Het begon allemaal om 11.03u in Harlingen Haven. Hier wilde ik de Inselzug naar Leer (D) nemen. Ik was al wat eerder op het station en stiekem hoopte ik dat er een ICE TD binnen zou rijden... Tot mijn verbazing werd het een Buffel. (Normaal zet men een Spurt in voor deze trein.)![]() DM ´90 gereedstaande voor vertrek om 11.03u naar, wat later zou blijken, Leeuwarden. Toen kreeg ik meteen mijn bedenkingen. Ik kon mij niet voorstellen dat zo´n Buffel helemaal zou doorrijden naar Leer. Ik hoopte het natuurlijk wel, maar toen er bij het binnenrijden van Leeuwarden heel droog omgeroepen werd dat het eindpunt van de trein bereikt was, was mijn hoop vervlogen. Heel even dacht ik dat de machinist er misschien naast zat nadat we op het emplacement toch een ´move´ maakten richting spoor 5b, maar dat was slechts een schijnbeweging en ik realiseerde mij dat het vandaag 2 keer extra overstappen werd, waar er oorspronkelijk maar 4 gepland waren. Vervolgens de Spurt van 11.33u naar Groningen gepakt, vlak voor aankomst riep de ´Arriva-stem´ om dat deze trein verder zou rijden naar Leer! ´Mooi´ dacht ik, maar meteen daarna volgde een omroepbericht dat dat niet zo zou zijn en dat men toch zou moeten overstappen naar spoor 1b. Daar de internationale trein gepakt naar Leer, waar ik om even na half twee aankwam. ![]() Station Leer. ![]() RE 4423 (Norddeich Mole - Hannover Hbf) vlak na vertrek om 13.42u te Leer. ![]() RE 14118 (Münster Hbf - Emden Hbf) om 13.56u te Leer. Vervolgens uit de kaartautomaat, waar men inderdaad met bankbiljetten kan betalen en waar zou blijken dat ook (bepaalde) bestemmingen in Nederland te kiezen zijn, een EC/IC Fahrkarte naar Hengelo via Rheine gekocht. ![]() IC 430 (Norddeich Mole - Luxemburg) bij aankomst te Leer met een paar minuten vertraging. Bij Meppen werd omgeroepen dat de vertraging van 5 minuten alweer ingelopen was. Op station Rheine vroeg iemand nog waar ik naar toe ging. Nadat ik vertelde dat ik de trein richting Amsterdam zou pakken, reageerde ´ie heel enthousiast en begon ´ie geheel in het Duits ´Tulpen uit Amsterdam´ te zingen. ![]() Station Rheine om even na 16.00u. Vervolgens om 16.17u IC 142 (Berlijn Ostbahnhof - Amsterdam CS) naar Amersfoort gepakt. ![]() Station Amersfoort om even voor half zeven. Toen IC 565 (2 x 4000 en 2 x 4200, bij vertrek +10) in de 4202 naar Leeuwarden en vervolgens DM ´90 3449 (trein 30167) naar Harlingen Haven om daar weer om 21.30u (+6 bij aankomst) weer aan te komen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 26-08-2007 11:08:05 ] | |
Peterselieman | zondag 26 augustus 2007 @ 16:56 |
Mooie pics, Socios. De Inselzug reed gister wegens werkzaamheden aan het spoor in Groningen niet. Spoor 4, 5, 6 en 7 waren niet beschikbaar daardoor. Ook was het emplacement niet of lastig te bereiken. | |
Socios | zondag 26 augustus 2007 @ 17:19 |
Dankje, leuk ook die foto´s van die stoomtrein van VSM. Ben ooit eens van Beekbergen naar Loenen geweest met die trein. Dus die werkzaamheden waren de reden! Wist ik niet, misschien was ik anders volgend weekend gegaan, maar goed, heb beide (krappe) overstappen gehaald. ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 augustus 2007 @ 19:46 |
Goed, deel 2 van mijn reisje ging vanuit Dieren naar Nijmegen. Aldaar aangekomen stonden wadkikker 3222 en de 3223 klaar voor de rit naar Heyendaal.![]() Heyendaal heeft een spoor 3, maar waar zijn de rails? ![]() Vervolgens ben ik vanuit Nijmegen teruggereden naar Zutphen om het buffeltje naar Voorst-Empe te nemen om daarna weer naar Zutphen te gaan. ![]() Daarna ben ik met een Syntus lintje naar Hengelo gereisd om vervolgens via Enschede naar Glanerbrug te reizen met PEG. ![]() De terugreis was met DB Regio. Daarna ben ik weer naar Hengelo gereisd om de internationale te pakken naar Almelo. Uiteraard heb ik even aan het bier gezeten. ![]() Omdat de internationale een kleine vertraging had, heb ik de aansluitende trein naar Marienberg niet gehaald, echter ging de volgende al weer om 17.44 uur. ![]() Naar Zwolle? In Marienberg heb ik daardoor alsnog de overstap naar Zwolle gehaald, zodat mijn reisje zeer geslaagd was. In Zwolle stond de HIJSM 115 op een fotografeerbare plek. Echter had ik nauwelijks tijd om een foto te maken, omdat de trein naar Leeuwarden al arriveerde. ![]() Al met al een geslaagd dagje dus. De rest van de foto's staat hier: http://s54.photobucket.co(...)24%20augustus%202007 | |
Socios | zondag 26 augustus 2007 @ 19:56 |
Vette foto´s, ook op de link waarnaar je verwijst, mooi die weergave op die lichtbak in Zutphen van de overstapmogelijkheid in Apeldoorn voor de richting Schiphol! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 augustus 2007 @ 21:56 |
quote: ![]() Daar dus ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 augustus 2007 @ 22:07 |
Is waar ook, maar ja leuk dat er nog een bordje met spoor 3 daar hangt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 augustus 2007 @ 22:15 |
quote:Zeker ja ![]() iedere keer weer hoor je lui erover lullen dat die lijn weer open moet, maar ja, Groesbeek wil niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 augustus 2007 @ 23:15 |
leuk dagje iig. 640 km, 35 nieuwe bordjes. Morgen foto's. denk ik | |
Socios | maandag 27 augustus 2007 @ 18:20 |
Kom maar op met die foto´s, en met de heropening van die spoorlijn! ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 27 augustus 2007 @ 18:24 |
quote:meer spoor leggen inderdaad! en waslijn er boven ![]() | |
Q. | maandag 27 augustus 2007 @ 18:25 |
quote:Mwa, zal niet zo snel gebeuren denk ik, toch jammer, de lijn heeft zeker potentie. Het succes van Enschede - Gronau krijgt dus nog niet echt navolging helaas. | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 18:31 |
Dat Groesbeek moet gewoon even massaal onteigend worden, dan is het zo gepiept hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 19:40 |
![]() Ja, het was een lastig dagje. Toch niet ontevreden ![]() | |
ArthurvanderVelden | maandag 27 augustus 2007 @ 19:57 |
Ik heb grensovergang Gronau <-> glanerbrug als enige grensovergang van het land nog niet gedaan. Als ik morgen nou daar ff heen jakker, heb ik dan daar een beetje aansluiting op de trein terug? OF voldoende faciliteiten ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:00 |
quote:Ik zal nogeens in Koblenz een HAFAS-CD voor jou gaan kopen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 27 augustus 2007 @ 20:05 |
Mariembourg.. is dat de belgse variant van marienberg? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:11 |
quote:Ja ![]() ![]() |