Peterselieman | dinsdag 31 juli 2007 @ 22:46 |
![]() Hier alweer deel 77 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 juli 2007 @ 22:50 |
Tof ![]() (misschien moeten de meest recente delen er ook nog wel ff in ![]() ![]() | |
Eix | dinsdag 31 juli 2007 @ 22:53 |
Zo, net terug van een middagje Frankfurt - Sittard. ![]() Erg tof dat ik met mijn interrail ticket in de Thalys mag tussen Aachen en Köln zonder verdere toeslag. ![]() Helaas trouwens geen foto's want mijn cam gaf bij vertrek alweer meteen de geest. Maar donderdag ben ik verlost van dat brakke kutding. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 31 juli 2007 @ 22:54 |
quote:Staan nu in de wiki ![]() Was er al mee bezig namelijk | |
Dr_Flash | dinsdag 31 juli 2007 @ 23:02 |
quote:Hoe HARD ging het? ![]() en schiet idd eens op met die nieuwe cam ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 juli 2007 @ 23:03 |
quote: ![]() | |
Eix | dinsdag 31 juli 2007 @ 23:17 |
quote:De cam is net besteld. ![]() ![]() Maar goed, tot Düren ging het in elk geval niet harder dan 160 oid, daarna versnelde de Thalys aardig dus zal wel naar de 250 zijn gegaan (max snelheid daar). Op de NBS Koln Frankfurt reden we zo rond de 300. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 juli 2007 @ 23:23 |
quote:Ja ik wou zeggen, 250 kan je zowat overal wel rijden daar ![]() ![]() | |
MetalMike | woensdag 1 augustus 2007 @ 09:47 |
quote:Weet je wat het allermooiste is? Inkoop kost dat kopje koffie 17 cent. En dat is inclusief beker, roerstaafje, suiker, melk, zoetje, deksel en de koffie zelf. ![]() | |
Niec | woensdag 1 augustus 2007 @ 10:20 |
De Betuwelijn is nog steeds niet in gebruilk lees ik net op Teletekst | |
sander89 | woensdag 1 augustus 2007 @ 11:06 |
quote:Ze blijven maar klote daar, gelukkig ben ik nog niet wezen kijken had ik voor niks hele tijd gestaan. ![]() | |
Willy84 | woensdag 1 augustus 2007 @ 12:09 |
Sta je daar als spottert te wachten ![]() of als actiekneus van groenlinks vastgeketent aan de rails ![]() ![]() | |
Willy84 | woensdag 1 augustus 2007 @ 12:14 |
Aanrijding-met persoon Putten Tussen Zwolle en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Amersfoort Vathorst en Harderwijk geen treinen. * Doorgaande reizigers tussen Zwolle en Amersfoort kunnen omreizen via Deventer. Aardig stukje omkachelen ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 12:26 |
quote:Die actiekneuzen daar moet je gewoon overheen rijden ![]() ![]() | |
Niec | woensdag 1 augustus 2007 @ 13:15 |
Ja, wat een stelletje losers ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 13:28 |
quote:dat is best knap. Gewoon als een malle op en neer janken met de TGV van Marseille naar Parijs of zo? Weet iemand hier meer over? (Was een klein stukje op nu.nl) | |
JDude | woensdag 1 augustus 2007 @ 14:45 |
Was vanochtend op de radio... ze hebben ook een website kennelijk, 25000kilometer.nl ofzo, even googlen! | |
Peterselieman | woensdag 1 augustus 2007 @ 15:06 |
Linkje naar de 25000km site Ze maken nogal wat rondjes door Frankrijk zo te lezen ![]() | |
Willy84 | woensdag 1 augustus 2007 @ 15:09 |
quote:Ik vind vastgeketent aan een dwarsligger verhongeren zelf beter voor het milieu ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 17:57 |
quote:Ja, beetje eenzijdig, wel. Aan de ene kant totaal niet mijn ding, aan de andere kant ontzettend WEL natuurlijk ![]() | |
456 | woensdag 1 augustus 2007 @ 18:36 |
quote:Dan richt je je op en zie je 'Blijf gerust liggen, er kan nog een trein komen' | |
Alexxxxx | woensdag 1 augustus 2007 @ 19:11 |
Merk en type: onbekend Eigenaar: onbekend Land van herkomst: België Locatie: Antwerpen: kaaien Datum: 29 juli 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Fotorit retourtje Antwerpen | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 19:14 |
Lees: "ga eens PICS posten kneusjes" ![]() joa boas ![]() | |
SNArky | woensdag 1 augustus 2007 @ 20:05 |
quote:Ze worden dan ook gesponsord door TGV.com ![]() | |
Socios | woensdag 1 augustus 2007 @ 20:33 |
Is dat een record dat in het Guinness Book of Records staat/ komt? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 augustus 2007 @ 20:35 |
Geen idee. Of wil jij dat record ook op je naam hebben staan? | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 20:42 |
quote:Ik heb ergens gelezen dat daar idd sprake van was. Maar ik denk eeerlijk gezegd dat ze de 25k niet gaan halen hoor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 20:47 |
Nee serieus, wat ik al eerder zei: dat constant op en neer janken om kilometers te trappen dat schiet niet echt op, vind ik zelf. Veel kilometers in weinig tijd is natuurlijk hartstikke prima, maar als ik 1000 km wil maken in NL ga ik ook niet 2 keer Den Haag - Groningen op en neer janken. Ook eens wat anders zien en zo ![]() Wereldrecord? Als ik een wereldrecord neer zou willen zetten, dan is het iets als "meeste dagen op rij minimaal 100 spoorkilometers" en dat dan gewoon een jaar of 3 volhouden. Zoiets lijkt me haalbaar. | |
Peterselieman | woensdag 1 augustus 2007 @ 20:47 |
Zit wat in op zich | |
Socios | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:00 |
quote:Ik had nog nooit van dat record gehoord. Ik ken nog wel een ander Guinness record waarbij het erom gaat dat men in een tijdsbestek van 24 uur door zoveel mogelijk verschillende landen reist, dat record staat nu 11. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:02 |
quote:Heb je daar een bron van? Hoe lang staat dat al? Dat lijkt me op zich niet onhaalbaar sinds de versplintering van oost-europa ![]() | |
Luco | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:08 |
quote:14 keer Parijs - Marseille geloof ik | |
Luco | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:12 |
quote:Ik heb daar echt HE-LE-MAAL niks van gemerkt... Had rond 13.00 de IC naar Groningen vanaf Amersfoort, en ben gewoon via Putten ed. gereden. Wel maakte de ICM een HEEL vreemd geluid, alsof er iets heel erg aanliep, en de coupé trilde ook helemaal... Bij Zwolle, en tussendoor nog een keer dat geluid. Te Zwolle werden we allemaal verzocht uit te stappen, ivm. een defect. Bleek er iets aan de trein te hangen ofzo, wat gezien was door mensen die langs het spoor werkten. Wat ik knap vond, was dat ze na het afkoppelen binnen 5 minuten al een vervangend treinstel hadden geregeld (weliswaar ICM-III ipv. ICM-IV)... Maar goed, de 4218 is nu dus kapot... | |
Socios | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:13 |
Niet alle records staan steeds weer in alle Guinness edities. Maar deze staat in de Engelse editie van 2000: "Most countries traveled through 24 hours". Ik heb net ook even de Nederlandse editie van 2002 erbij gepakt en daar staat inderdaad het record in waar het hier boven over gaat: "Grootste afstand per trein in zeven dagen". Verder staat er voor de liefhebber nog een ander record in: "Grootste afstand per trein". Hierbij heeft iemand wereldwijd in minder dan vier maanden 128.492 kilometer per trein afgelegd, zonder tweemaal over hetzelfde traject te rijden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:14 |
quote:ja dat is het idd, heb die site inmiddels gezien. Nou ja, maar eens kijken hoe ze het er vanaf brengen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:15 |
quote:Kijk, en dat maakt het dan weer WEL knap ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:17 |
Was ist rot und stinkt wie Klo? Das ist ein Fahrzeug von DB Regio ![]() | |
Socios | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:21 |
quote:Ja, is net even wat anders dan dat ´Franse´ record waarbij het erom gaat om zoveel mogelijk kilometers te rijden binnen een week binnen Frankrijk. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:32 |
quote:Mwoa, dat ze frankrijk hebben uitgezocht moeten zij weten, prima ![]() ![]() ![]() Maar wat meer variatie in de route was leuk geweest ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 augustus 2007 @ 22:52 |
Dit is wel een leuk locje:![]() | |
knars | woensdag 1 augustus 2007 @ 23:22 |
Ik zie wel wat in een poging het duurrecord lightrailsurvival op de RijnGouwelijn te breken... maar das alleen voor de echte doorzetters natuurlijk. | |
Ou-Tannu | donderdag 2 augustus 2007 @ 00:29 |
quote:rijden daar nog treinen dan? zijn t geen bussen zonder banden? | |
Dr_Flash | donderdag 2 augustus 2007 @ 09:40 |
quote:DAT is pas onzin ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 2 augustus 2007 @ 11:54 |
quote:dan haal je je record toch nooit? dat ding staat toch nog steeds aan de kant zijnde defect? | |
Zug-Chef | donderdag 2 augustus 2007 @ 11:55 |
Gisteren Leer (Ostfriesland) ![]() ![]() Ten noorden van Leer (Ostfriesland) passeert DB 111 092 met de Regionalexpress Emden - Oldenburg(Oldb) bestaande uit n-wagen, ex Silberling-rijtuigen. ![]() Even later gevolgd door de 101 089 met de Intercity Norddeich Mole - Luxembourg. ![]() Een goed beladen autotransporttrein met voorop de 155 180 dendert door het station heen. ![]() Vervolgens wordt het stoptreintje van Arriva richting Groningen klaar gezet voor vertrek. Stel 229 bij vertrek. ![]() Een RegionalExpress naar Münster(Westf) welke elk uur rijden over de Emslandstrecke. Lok is de 111 141. ![]() En de volgende Intercity naar Luxembourg vertrekt uit Leer met lok 101 069 welke de trein tot Koblenz zal brengen. ![]() In de Tussenklappenpolder tussen Zuidbroek en Veendam passeert de Veendam Shuttle met loks MRCE513-9 en de 5814. [ Bericht 15% gewijzigd door Zug-Chef op 02-08-2007 20:18:43 ] | |
Dr_Flash | donderdag 2 augustus 2007 @ 11:56 |
ja, nou ja boeiend. Die lightrail knotst ook maar tegen auto's aan en zo. EN einde dienst moet je er sowieso uit. Geen lol aan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 augustus 2007 @ 11:59 |
Lekker weertje in Leer Zug! ![]() | |
knars | donderdag 2 augustus 2007 @ 12:39 |
Auto's, storingen... Dat is toch juist de uitdaging, om met al die mogelijke obstakels zo lang mogelijk de lightrail te overleven? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 2 augustus 2007 @ 12:46 |
quote:rolletje ducttape? ![]() | |
Socios | donderdag 2 augustus 2007 @ 13:08 |
Mooie foto´s! Leuk ook die IC van Norddeich naar Luxemburg. Ben ooit eens in Norddeich geweest om naar een Duits waddeneiland te gaan, echt mooi dat je van zo´n relatief kleine (haven)stad helemaal naar Luxemburg kunt. ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 2 augustus 2007 @ 13:14 |
Hoe is dat Norddeich eigenlijk, en dan vooral het Mole station? Helaas is google earth daar nog te wazig. | |
Socios | donderdag 2 augustus 2007 @ 13:22 |
Ik heb alleen het station bij de haven gezien. (Was met de auto). Toen uiteraard even op het station gekeken en die IC naar Luxumburg op de vertrekstaten gezien. Niet zo heel bijzonder station verder. Enkel spoor en vlak aan het water waar de boten vertrekken. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 augustus 2007 @ 13:28 |
Norddeich Mole ligt echt belachelijk dicht bij Norddeich zelf, ligt precies 1 overweg en nog 50-100 meter tussen geloof ik. Friedrichshafen Hafen en Stadt liggen verder uit elkaar. Kijk maar, links boven in de hoek. ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Dr_Flash op 02-08-2007 13:34:25 ] | |
Zug-Chef | donderdag 2 augustus 2007 @ 14:15 |
Jammer dat het zo afgelegen ligt waardoor je een halve dag kwijt bent om ff op en neer te gaan vanuit Leer. | |
von_Preussen | donderdag 2 augustus 2007 @ 20:05 |
Hee Zug, ik kan je foto's helaas niet zien. ![]() Als halfbloed Noord-Duitser heb ik echter uitermate veel belangstelling ervoor, ligt je webspace er mischien uit of spaced mijn PC hem? ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 2 augustus 2007 @ 20:09 |
Ik kan ze wel gewoon zien, via het knopje homepage. Klik anders eens op deze link: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm edit: ze doen het inderdaad niet op de vorige pagina van dit topic. Vreemd, ze staan wel gewoon online en werkend ook. Apart.. Nouja op mn website staan ze ook, die doen het wel | |
Dr_Flash | donderdag 2 augustus 2007 @ 20:32 |
quote:Ik ga daar nog wel een dagje heen hoor ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:02 |
Mja waarom ook niet, heb vanaf september toch maandnetkaart, dus kan ik wel ff meegaan ![]() | |
Willy84 | vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:03 |
dacht gister op de kaartautomaat te lezen dat zo een netkaart 309 euro kostte ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:06 |
Ja klopt ![]() ![]() | |
Willy84 | vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:22 |
quote:Doe mij maar een Ov studentenkaart ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:38 |
Leuke foto's Zug, thanks for sharing! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:18 |
quote:Ik wil ook wel een klusje in Deventer eigenlijk dan ![]() ![]() | |
Willy84 | vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:58 |
De baas bulkt toch van het geld ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:48 |
Mwoa, mniet eens onwaar. Maar om hem nou aan zijn verstand te gaan peuteren dat ik een maandNETkaart nodig heb om van Utrecht naar Amersfoort te kunnen? ![]() | |
Willy84 | vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:07 |
quote:Flash: "beter voor het milieu enzo" Chef: "Ja oke beter milieu enzo, is goed hoor ![]() Flash: "oke prima ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:41 |
Mja, dat gaat vast niet werken ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:25 |
quote:Als het zo veel meer kost dan nu het geval is, dan geef ik je weinig kans. De baas wil natuurlijk niet te duur uit zijn, tenzij je zelf de baas bent natuurlijk, dan zou het wel kunnen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:12 |
neuh, ik hoop gewoon op een klusje wat verder weg. We hebben ook een kantoor in Enschede sinds kort ![]() | |
JDude | vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:51 |
quote:Welnee, een door de baas betaalde netkaart is tenminste ook in het weekend geldig. | |
Willy84 | zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:32 |
quote:Ow dan knal ik er eens wat euro's tegenaan! Retourtje Asd-ZvT ![]() Alhoewel pinnen ook sinds 10 dagen niet meer lukt ![]() pinpas geblockt vanwege "poging tot fraude" ![]() Me pinpas was gekopieerd toen ik naar Pathe de Munt ging. Sindsdien kan ik niet meer pinnen en krijg ik een nieuwe pas ophalen. Was het ophaalbericht weer niet bij me aangekomen. Naja kijk me vriendin wel ff aan ![]() | |
Wadloper | zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:26 |
Dat zuigt zeg, dat ze je pinpas gekopieerd hebben! ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:43 |
Zuigt jah :p | |
Peterselieman | zaterdag 4 augustus 2007 @ 17:17 |
Het schijnt dat het trammetje naar Castellum ook weer rijdt. | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2007 @ 00:01 |
quote:Ik heb hem vanochtend rond 8:15 wel achter de hekken zien staan ja. Rijden? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 5 augustus 2007 @ 02:33 |
quote:hoelang heeft t wel niet geduurt die storing? | |
Robin2130 | zondag 5 augustus 2007 @ 09:28 |
quote:Ik ben weleens nar Oldenburg(Oldb) geweest met de RegionalExpress. Erg leuke treinen daar in Duitsland ![]() | |
Mark-Hgl | zondag 5 augustus 2007 @ 18:42 |
quote:Ja! Vrijdag rééd die ramnmelkist weer ![]() En ik heb het bewijs gewonden dat er in een SGMm in de 1e klasse echt precies dezelfde kutbankjes staan als in de 2e klasse: ![]() http://www.pichost.nl/uploads/523813c9d4.jpg | |
Areyoutalkingtome | zondag 5 augustus 2007 @ 19:34 |
quote:meer ruimte heeft de 1e klas wel. | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2007 @ 20:05 |
quote:Mja, net alsof de hele wereld dat nog niet wist, of zo ![]() | |
Alexxxxx | zondag 5 augustus 2007 @ 20:09 |
quote:Niet zo knorrig flesje ![]() Het is toch mooi als mensen zich nog ergens over kunnen verwonderen ![]() | |
Willy84 | zondag 5 augustus 2007 @ 21:32 |
Ik baal ik baal, dat ik me camera niet meegenomen had%04% Om drie uur kwam ik aan op Amsterdam Centraal. Daar omroepberichten met het advies om met andere treinen naar Haarlem te gaan vanwege het grote reizigersaanbod (dus niet met de IC naar ZvT) De IC naar ZvT vertrok van spoor 1 op asd. Dit is een kopspoor en de trein bestond uit tweemaal DDAR de 7857 A en de 7444 V. Dit was trein 5461 deze bestond uit 8 bakken waarvan 1 motorwagen plus voorop een loc. Wij zaten in de voorste bak(waarover later meer) gezien spoor 1 in ASD een kopspoor is zal het achterin zeer druk zijn geweest daar het in de voorste bak ook al redelijk druk was. Erg drukke strandtrein dus. Bij Overveen komt de 15444 bestaande uit drie citysprinters ons tegemoet. Er zijn nu volgens DRGL geen andere treinen tussen Overveen en ZvT. Aangekomen bij ZvT worden wij naar spoor 2 geleid dit is het langste perron en onze trein bestaan uit 8 bakken plus loc. We rijden spoor 2 op tot het begin. Opeens word er hard geremd en staan we stil. Er word omgeroepen dat er een probleem is: "momentje geduld aub" Ik kijk uit het raam (zat onderin) en zie dat we gedeeltelijk langs het perron staan. De loc en ongeveer 2 bakken. Echter staat er voor ons tweemaal SGMm(2942 en 2982)! We konden dus niet geheel binnenkomen. 2HC's naar buiten een beetje stress. In overleg met het de MC en het treinpersoneel van de andere trein. De volle zon stond op de trein en mensen werden ongeduldig, binnen roken, schelden door het raampje naar buiten tegen personeel dat de deuren open moeten etc. De fluor hesjes gaan aan. Er loopt een voorbijganger langs de trein en hij zei tegen mij dat de trein door rood was gereden en de spoorwegbomen NIET dicht waren. Afijn na een minuut of vijf wordt er besloten een aantal deuren van het voorste stel te openen en we kunnen eruit. Echter het achterste stel is nog gesloten omdat het nog op de overweg en verder op de baan staat. Helaas moest ik toen weg (het strand op%08%)en heb ik niet gezien wat er verder nog gebeurd is. De enigste mogelijkheid is terugrijden en op spoor 1 binnenkomen, deze is echter te kort, ze kunnen ook gewacht hebben tot de andere trein weg was. Welke trein dat was, weet ik niet, volgens DRGL was er geen trein, dus denk dat het een extra trein was. In de chaos heb ik er niet op gelet. Ondertussen bleef het perron maar volstromen en werd er omgeroepen dat er over 5 minuten al een trein van spoor 1 zou vertrekken. Toen ben ik echter weg gegaan en ik weet niet hoe het afgelopen is. Het was ERG druk op ZvT | |
Peterselieman | zondag 5 augustus 2007 @ 21:57 |
quote:Wat is er nu weer aan de hand met dat ding? Als ie wel weer rijdt, dan moet ik m binnenkort even platen ![]() | |
vw_caddy | zondag 5 augustus 2007 @ 22:00 |
Deuren zaten aan de verkeerde kant, of in ieder geval, de deuren aan de linkerzijde functioneerde niet. Stel is gedriehoekt, maar hoe dat is gebeurd? | |
Peterselieman | zondag 5 augustus 2007 @ 22:04 |
Zal wel bij het vervoer zijn gebeurd. In de buurt van Utrecht moet je toch wel even 's nachts kunnen driehoeken? | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2007 @ 23:13 |
quote:Moet een aardig ritje geweest zijn eigenlijk wel ![]() Breukelen - Woerden is nog wel 1 van de kortste opties. Anders Baarn - Amersfoort. | |
Ou-Tannu | zondag 5 augustus 2007 @ 23:31 |
quote:dattie dat overleeft heeft ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:39 |
Zo terug van de camping... ff een zachte TVP... goede zomer gehad iedereen? Gister van Assen naar Tiel PAssewaaij gegaan....rot stuk vanaf utrecht :s | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:35 |
quote: ![]() ![]() Maar hoi even goed ![]() Jizdenka.cz ligt een beetje overhoop trouwens ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:44 |
Dan nog: rot trein (plan V)... btw. klopt het dat het gedeelte naar Tiel ook in de toekomst word aanbesteed? | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:49 |
quote:tjah zou kunnen maar dan krijg je linten tot geldermalsen? wat weer zonde is omdat er draad hangt ![]() zou je tot arhnem draad moeten binden.. dan kan je wel elektrisch rijden op die hele reutel | |
Dichterbijer | dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:08 |
Ik zou dan zeggen: Dordrecth - Tiel? Ipv tot Geldermalsen... of is zoiets niet echt handy | |
Socios | dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:17 |
Sneltreinen Rotterdam CS - Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Arnhem/ Nijmegen. ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:26 |
Ik kreeg vanmiddag mail van prins Pieter. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:56 |
quote:Zo zo ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:04 |
quote:kan ook!! ![]() alleen dordrecht - geldermalsen = arriva Geldermalsen - tiel = NS :/ | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:06 |
quote:ja, en laat dat maar lekker zo, ik moet nog even een dagje zo snel mogelijk zo veel mogelijk verschillende vervoerders doen ![]() ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:43 |
quote:Ik had op een niet nader te noemen forum een foto geplaatst van de situatie te Zvt, mailt de IVW mij of ik weet wie die foto heeft gemaakt en hoe die persoon te bereiken is. | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:52 |
quote:4? zo hey en dan heb je t ook meteen x) | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:02 |
quote:Hmmm nee ![]() Ik heb al een plannetje voor 7 en ik probeer of 8 kan. Zonder het land te verlaten he ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:04 |
quote:ok.. DB NMBS NS Veolia Connexxion Arriva en dan weet ik t niet meer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:05 |
NSR Veolia Arriva Syntus Connexxion PEG EuregioBahn NSI | |
JDude | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:06 |
Is dat Maastricht-Luik boemeltje geen NMBS? Of Roosendaal-Essen? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:08 |
quote:Zonder het land te verlaten zei ik ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:09 |
quote:als laatste etappe kan dat wel ![]() | |
JDude | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:09 |
quote:Dan kachel je toch even naar Randwyck of Eijsden? Of is alleen dat Roosendaalding van de Belgen? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:10 |
Waar ga je dan slapen? ![]() wat eventueel als 9e nog zou kunnen is VSM, omdat je dan zowel in Apeldoorn als in Dieren vrij makkelijk weer weg kunt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:11 |
quote:Dude ![]() Bevalt het een beetje onder die steen van je? ![]() | |
JDude | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:14 |
quote:Geen idee? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:15 |
Homo ![]() Eijsden wordt sinds 10-12-2006 helemaal niet meer bediend, en Randwyck alleen nog door Vealiolialio ![]() | |
JDude | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:51 |
Dat hoor ik serieus voor het eerst ![]() Denk ik ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:00 |
quote:gewoon kuukske blamen!! :p | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:01 |
quote:Ja dat zal wel opschieten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:00 |
quote:Dan mag je bijna museumspoorwegen wel meerekenen anders haal je het niet, tenzij je natuurlijk naast NS, Arriva, xx, veolivla en Syntus ook regioNS, Thalys en de grenstrajecten mee gaat rekenen. Enkele berichten hierboven zeg je het idd al wat in die richting ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:04 |
Deze is goed: Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 3 | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:14 |
quote: ![]() beetje het niveau van "wil de moeder van de vierjarige Dokter Flesj zich melden bij de EHBO-post in de speeltuin" ![]() | |
Willy84 | dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:48 |
quote:volgens mij wordt Randwyck nog wel door de NS bediend dmv de stoptrein naar Sittard ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:53 |
quote:Auch proficiat ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:56 |
en er is weer een spurtje van wat extra rood voorzien ![]() http://www.112groningen.nl/artikel.php?artikel=1415 | |
Wadloper | dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:57 |
quote:En door NS ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:59 |
quote:Wat vind jij erger? | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:00 |
quote:bijde! duh :/ | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:02 |
ik hou er maar mee op | |
Charango | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:16 |
Ik kwam er afgelopen week achter dat bij de Vlakebruggen in Zeeland, de waslijnen van de Zeeuwse lijn even (10 mtr) worden onderbroken. Is dit punt niet een enorme risicoplek voor storingen, aangezien de panthograaf weer opnieuw contact moet maken met de elektriciteitskabel..? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:26 |
Nee hoor, dat valt best mee. Door middel van seinbordenwordt de MCN gewaarschuwd de panto neer te laten, en na het passeren van de brug weer op te laten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:28 |
Het onderbreken van de waslijn is normaal voor bruggen die open kunnen. Dit is ivm de veiligheid. Bovendien is het nogal omslachtig en duur om op zulke bruggen waslijn te hangen. Een onderbreking van enkele meters kost de trein nauwelijks snelheid, bovendien is zo'n plek zodanig geconstrueerd dat dat verstoringen niet snel zullen plaatsvinden. | |
Willy84 | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:38 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Willy84 op 08-08-2007 00:55:47 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:51 |
quote:idd, vroegaah had je nog een dubbele panto ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:55 |
Ik las op Somda dat xx volgens het contract deze week 2 V'tjes moet inleveren voor de kippenlijn, terwijl ze nog met de protos aan het testen zijn. Gaat lekker daar ![]() | |
Willy84 | woensdag 8 augustus 2007 @ 00:59 |
Ja ben erg benieuwd of dat nou werkelijk waar is anders hebben die vele duizenden forensen die hun auto iedere dag bij Barneveld Noord neerzetten een groot probleem ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 augustus 2007 @ 09:34 |
Trouwens, die lui van dat Rondje Frankrijk wisten zaterdagmiddag om 14:00 al te melden dat dat record "verbroken" was, maar waar het nou uiteindelijk op uitgekomen is blijft onduidelijk, alsmede de logs. ![]() Zou er doping in het spel zijn? ![]() | |
vw_caddy | woensdag 8 augustus 2007 @ 11:22 |
Ook opvallend dat hun GPS tracker steeds uitviel. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 augustus 2007 @ 11:33 |
quote:laten we die shorecrewer in Marseille maar eens aan de tand voelen, die weet er vast meer van ![]() ![]() | |
vw_caddy | woensdag 8 augustus 2007 @ 11:52 |
In de Dolemieten ofzo. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 augustus 2007 @ 11:57 |
quote:Nietes ![]() ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 8 augustus 2007 @ 15:12 |
Zeg, weet iemand hier wat over wat er over de lijn Perpignan - Figueras aan nachttreinen gaat rijden? | |
Dr_Flash | woensdag 8 augustus 2007 @ 20:19 |
ehmm nee. Blijkbaar ![]() Ik heb even op www.hgbtf.net gezocht, altijd leuk, maar niet echt iets zinvols denk ik. Is dat een nieuwe lijn of zo? Of wat voor reden heb je dan om aan te nemen dat er iets anders gaat rijden dan er nu rijdt (if anything at all)? ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 8 augustus 2007 @ 21:15 |
Dat is een nieuw stuk, wat Spanje (AVE) met Frankrijk (TGV) moet verbinden. Maar er zou ook vracht overheen moeten gaan. Bij het artikel dat ik las (weet niet meer waar) lieten ze een reductie van reistijd zien voor Parijs - Barcelona. Als je dat op zou tellen bij Parijs - Amsterdam, zou je daar een hele mooie HSL nachttrein van kunnen maken. Nu weet ik niet of daar plannen voor zijn, maar omdat wij toch al een Corail/CNL-buster ging beginnen, dacht ik: weer een uitbreiding op dat net. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 augustus 2007 @ 21:21 |
quote:Oh ja, daar was wat mee ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 augustus 2007 @ 21:31 |
quote:Ze doen er idd wel erg vaag over. Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen. | |
Dr_Flash | woensdag 8 augustus 2007 @ 21:35 |
quote:Ja, ik begrijp niet wat daar zo geheim aan moet zijn ![]() | |
Mark-Hgl | woensdag 8 augustus 2007 @ 22:25 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Mark-Hgl op 08-08-2007 22:25:21 ] | |
Dr_Flash | woensdag 8 augustus 2007 @ 22:33 |
Spannend Mark ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 augustus 2007 @ 23:56 |
Stukje van Somda over xx en de kippenlijn:quote: | |
Ou-Tannu | donderdag 9 augustus 2007 @ 00:31 |
quote:nu ook met kiplopers? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 augustus 2007 @ 00:40 |
Die komen er niet ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 9 augustus 2007 @ 00:53 |
quote:zohard rijden ze op de kippentrein toch niet ? | |
Wadloper | donderdag 9 augustus 2007 @ 07:25 |
Maar ja, om voor die halve maand nog instructie over de DH's te krijgen enzo, dan maar een halve maand geen treinen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 09:53 |
quote:Ik zag vanochtend in Amersfoort wel een gelede connexxion-bus, zonder lijnnummer, en "BARNEVELD" op de display. Ra ra? ![]() ![]() | |
Brembo | donderdag 9 augustus 2007 @ 13:06 |
Worden bussen voor Cxx, DH-materieel inzetten is veel te duur voor die 1,5 maand. Dan kan je beter klagende reizigers hebben die een briefje sturen naar de Spits. Daar liggen ze toch niet wakker van, en die Plan V van Cxx staat altijd maar stil in Ede-Wageningen, zie dat ding nooit rijden ![]() [link]http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland/article1730675.ece[/] Veolia heeft een boete gekregen van 20.000 euro. Vanwege te slechte informatievoorziening ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 13:27 |
quote:Dan ben je er misschien te kort he, ik zie hem altijd net wegrijden uit Amf als ik aankom ![]() | |
Brembo | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:08 |
quote:Ik kom nooit in Amf, maar in Ede-W als ik in de IC Ah-Ut zit dan zie ik hem altijd maar staan, die zielige Plan V met een schreeuwende tekst dat Barneveld-Noord nu 4x per uur bedient wordt! | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:22 |
ja, jij ziet hem 2 keer per dag anderhalve minuut stilstaan, en concludeert dat dat ding nooit rijdt ![]() | |
Wadloper | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:25 |
quote:Hmm,wordt dus geen bonus voor het personeel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:26 |
bonus? ![]() ![]() het idee ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:36 |
Ik moet voor het eerst sinds jaren naar Groningen toe met de trein. Vroeger stapte ik gewoon in Oss in, even overstappen in Zwolle, en ik was er. Nu moet ik ook overstappen in Nijmegen ![]() Sinds wanneer gaat de intercity niet verder dan Nijmegen?? ![]() Ik dacht dat ie met de nieuwe dienstregeling tot Arnhem ging ![]() ![]() | |
JDude | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:39 |
quote:Hij gaat ook tot Arnhem, het laatste stukje alleen als stoptrein langs Nijmegen Overkant Van De Brug, Elst en Arnhem Midden In Het Godvergeten Weiland. | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:42 |
quote:Wel met aanzienlijk beter mat dan de 37 trouwens ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 augustus 2007 @ 16:13 |
quote:Wanneer moet je dan met de trein? Van 11 t/m 26 augustus rijden er geen treinen tussen Zwolle en Deventer ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 augustus 2007 @ 16:15 |
quote:Tussen Amersfoort en Barneveld Noord wel. De rest van het traject wordt idd stapvoets gereden. | |
Automatic_Rock | donderdag 9 augustus 2007 @ 16:16 |
morgen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 16:19 |
quote:Dat was in 2006 hoor ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 9 augustus 2007 @ 16:21 |
quote:Dan zullen ze het wegens succes dit jaar nog een keer doen: http://www.ns.nl/pages/gewijzigdtreinverkeer.html | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 16:28 |
quote:Mja, lezen valt ook niet altijd mee natuurlijk ![]() 11 en 12 aug geen treinen, het geknutsel duurt tot 26 aug. Wel treinen van 13 tot 26 aug dus ![]() vorig jaar lag het hele stuk er geloof ik 3 weken helemaal uit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 augustus 2007 @ 16:35 |
Ik vind het stukje op de NS site in ieder geval vaag. Jammer dat ze het stukje Olst-Deventer nog niet verdubbeld hebben. | |
von_Preussen | donderdag 9 augustus 2007 @ 17:24 |
Hoe duur is dat eigenlijk, 1 kilometer spoor leggen (enkel)? | |
en_door_slecht | donderdag 9 augustus 2007 @ 17:37 |
quote:Is sterk afhankelijk van het aantal kunstwerken die nodig is, de ondergrond, waslijn, etc. Maar ordinair spoortje leggen moet meen ik zo'n 2 miljoen/km doen. | |
Socios | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:29 |
quote:Daar ben ik ook benieuwd naar. Er komt nog heel wat bij kijken om zo´n record daadwerkelijk de boeken in te krijgen. Goede administratie, getuigen, geknipte treinkaartjes enzovoort. Vaagheid helpt daarbij niet, we zullen het zien zodra het nieuwe Guinness recordboek bij de boekhandel ligt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:38 |
quote:En niet te vergeten logs, alle treinnummers, in- en uitstapplaatsen, gecheckt op vertragingen door infrabeheerder etc. Komt echt heel veel bij kijken. Daarom hebben we daar vorig jaar met Rondje NL ook vanaf gezien ![]() | |
Socios | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:47 |
Ging het daar ook om een record dan, zo ja, welke? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:51 |
quote:We hebben die mogelijkheid inderdaad overwogen. Het zou dan gaan om de snelste tijd voor het bereizen van alle baanvakken die worden aangedaan door het binnenlandse reizigersverkeer. Op andere netten wordt zoiets behoorlijk voortvarend aangepakt, met name op de Londense metro | |
Brembo | donderdag 9 augustus 2007 @ 19:26 |
quote:Zomerdienstregeling in de 3700, Enkele DH-1 ![]() Blijven zitten in de 3600 in Arnhem overstappen, want de 3700 komt altijd als eerste binnen. Dan de IC naar Den Haag en dan pas de 3700. Drie van de Vier treinen rijden Ah binnen in 10 min ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 9 augustus 2007 @ 21:23 |
quote:valt me tegen dan ![]() | |
Wadloper | donderdag 9 augustus 2007 @ 21:29 |
quote:Lijkt mij ook, anders zeiden ze wel dat er vanaf 11 augustus t/m 26 augustus geen treinen reden, lijkt mij ![]() | |
Brembo | donderdag 9 augustus 2007 @ 21:38 |
quote:Is gewoon 2 dagen, misschien eff ballastbed uitbalanceren ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 augustus 2007 @ 21:44 |
de 3700 moet tussen de 17e en 26e in ieder geval wel rijden, want ik wil wel weer eens richting maaslijn en heuvellandlijn. | |
Ou-Tannu | donderdag 9 augustus 2007 @ 22:03 |
quote:goed plan :p | |
Peterselieman | donderdag 9 augustus 2007 @ 22:05 |
Waarschijnlijk kan ik dinsdags en donderdags niet ivm werk. De rest van de 'werk'dagen is het geen probleem ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 22:29 |
quote:Nachtkaars dit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 augustus 2007 @ 22:41 |
quote:Het aantal kms is nog steeds niet vastgesteld zeker ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 22:47 |
quote:Heb jij wat gehoord? Ik niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 augustus 2007 @ 22:57 |
Nog niets gehoord en op vragen gesteld in het gastenboek geven ze ook al geen antwoord zo te lezen. Nu komt toch sterk de vraag in me op of ze het record eigenlijk wel gebroken hebben. | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2007 @ 23:02 |
quote:Netjes ![]() och, die 21.090 was zo scherp niet eigenlijk, dat zullen ze wel gehaald hebben. maar waarom het zo stil blijft aangaande de rest.... ![]() Ik bedoel, je kan toch ZEGGEN van "okee, we begrijpen dat iedereen benieuwd is naar de logs en de cijfers, MAAR van Guinness mogen we nog niks zeggen" of iets dergelijks? Dan zou je er begrip voor kunnen opbrengen. Nu is het maar zoeen beetje, mja ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:45 |
Reis ik weer eens met de trein naar Groningen, krijg ik in Leeuwarden al een half uur vertraging, omdat 2 GTW'tjes geen zin hadden om te koppelen en dat een uitgevallen trein opleverde. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:47 |
Wel leuk is dat ik nu 2 gratis Arriva dagkaarten in mijn bezit heb. Achternamen op de brieven klopten niet, maar boeie. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:52 |
Nog even nieuws van Somda over de xx V'tjes:quote: | |
en_door_slecht | vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:57 |
Volgens een artikel in Trouw hebben ze 't inderdaad gebroken. Ook claimt die dude het record te hebben om alle provinciehoofdsteden aan te doen. In 12 uur en 14 minuten. Dit was de tekst: quote: | |
Dr_Flash | vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:01 |
quote:Ja, leuk. Het zal wel ![]() Logs en cijfers willen we zien ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:06 |
quote:Idd, eerst zien dan geloven. | |
Ou-Tannu | vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:12 |
quote:idd! wedden dat wij t kunnen verbeteren? ![]() | |
Brembo | vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:31 |
quote:Mooi kunnen die Plan V's ingezet worden in de 3700, 8 bakken mat'64 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:38 |
quote:Dat lijkt me een logische vervolgstap ja. | |
vanOekelen | vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:38 |
Iets wat ik me al heel lang afvraag: Tussen Dan Bosch en Eindhoven ligt een stuk spoor wat "geasfalteerd" is, in plaats van bielzen ligt het spoor namelijk op asfalt, iemand enig idee waarom dit is? | |
Willy84 | vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:08 |
Wel erg ruim gesteld. Waar bedoel je precies? Volgens mij is er wel ergens een brug waarop ook asfalt oid ligt. | |
vanOekelen | vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:11 |
Het is een heel stuk normaal, recht spoor, een paar kilometer lang, als ik me niet vergis is het het meest westelijke spoor na boxtel (vanaf den bosch gezien). [ Bericht 2% gewijzigd door vanOekelen op 10-08-2007 15:18:54 ] | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:22 |
quote:Ze zijn officiëel voor het traject Gouda - Den Haag CS ivm Rampstadrail en de NS moet natuurlijk wel materieel voor het traject Almere - Amsterdam hebben, omdat de Hollandse Brug niet zo veel gewicht meer kan verdragen. | |
Brembo | vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:32 |
quote:De 3700 is nu mar 4 bakken, en 's avonds zelfs maar 2 bakken ![]() ![]() | |
Luco | vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:33 |
Morgen weer bijna 3 uur in de trein zitten ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:35 |
quote:de 3600 ![]() | |
Willy84 | vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:57 |
quote:Lucky You! Ik had gister Amersfoort-Duivendrecht met de 4013. Subliem ![]() | |
Willy84 | vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:06 |
quote:Ik zou het niet weten. Het enige dat ik me kan bedenken is dat het een spoor is waar wagons op beladen kunnen worden of weg/railvoertuigen op de rails kunnen. Alhoewel dat ook op spoorwegovergangen kan. ![]() Wie kent trouwens het idee dat ie op visite is ![]() ![]() Ik bedoel zit je er tussen Amf en asd in en dan krijg je allemaal kinderen die op sokken door de trein spelen en gillen. Ouders die hun jezus slippers ook maar uit gedaan hebben. ![]() Daar zit je dan als nette forens tussen ![]() Toerisen die al vanaf Muiderpoort bij de deur staan te wachten met hun koffers en dat soort fratsen ![]() | |
Luco | vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:02 |
Ach ja, als ik 4011/-12/-13 heb vind ik het best... Of ICR/ICK... Maar dat laatste zal wel niet gebeuren... | |
Duvel | vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:03 |
quote:Dat is volgens mij een proefstuk voor ballastloos spoor (ingegoten spoorstaven o.i.d.). ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:22 |
Van de Arriva site:quote: | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:24 |
Gelijk 2 opvallende dingen gezien: - Bijna een jaar lang geen treinen naar de haven van Harlingen - Stoptrein naar Roodeschool wel ongewijzigd, maar wel stoppen te Sauwerd (wat ie nu niet doet) | |
Ou-Tannu | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:38 |
quote:harlingen haven - harlingen kan je ook lopen maaaahn ![]() en geloof dat XX bus 99 zowiezo ook doorrijd naar de haven :-) en Sauwerd, handig! heb er destijds een takke uur staan wachten omdat de trein niet kwam.. en t andere kreng doorrijd :/ | |
vanOekelen | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:49 |
quote:Ah, je hebt gelijk, dank je, ik vroeg het me al heel lang af, maar met ballastloos als zoekterm is er best veel over te vinden! Voor de geïnteresseerden: Ballastloos spoor heeft de volgende voordelen: - Reductie constructiehoogte - Onderhoudsarm en daardoor grotere beschikbaarheid - Verlengde levensduur - Grotere zijdelingse weerstand - snelheidsverhoging in combinatie met kantelbaktechnologie Het is alleen duurder om aan te leggen en het proeftraject bij Best was blijkbaar een beetje mislukt. | |
Wadloper | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:51 |
De 4013 stond vandaag de hele dag te Zwolle todat ik terug kwam. Toen ging hij ledig naar Onnen waar hij nu staat ![]() Ook DH-II 3216 is geconserveerd en staat te wachten op transport naar Amersfoort. Trouwens, wil je weer eens wat invoeren, is Somda weer dood ![]() | |
Duvel | vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:05 |
quote:Valt wel mee, de HSL is voor het grootste deel ballastloos gelegd. Alleen dan niet met ingegoten spoorstaven. Maar ingegoten spoorstaven wordt nu wel veel gebruikt op bruggen, scheelt een hoop herrie. | |
Socios | zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:22 |
Vers van de pers, gemaakt vanmiddag rond 13.30uur op station Leeuwarden.![]() V-IRM 9512 met een Koploper en vier Stadlers. ![]() ICM 4241 gereedstaande voor vertrek als IC 550 naar Rotterdam CS. ![]() ICM 4059. ![]() DM '90 3449 bij aankomst in Leeuwarden in de laatste meters als trein 30150 + dezelfde ICM 4059 vanaf de andere kant. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:34 |
wat moest die VIRM in leeuwarden ![]() | |
Socios | zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:38 |
Geen idee... Ik zag ´m staan en ging daarom even naar het eind van het perron om een fotootje te maken en later toen ik in de Buffel van 13.33uur zat, zag ik dat het de 9512 was. ![]() | |
Wadloper | zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:49 |
De 9512 zat gisteren voorop in de 561, maar wat hij nu ineens daar moet? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:15 |
Normaal gesproken zou ie in de 10526 hebben moeten zitten toch? Vreemd dat ie dan nog in Lw staat. | |
Brembo | zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:39 |
Gisteren trouwens 2*V-IRM(VI) tussen Zp-Ah, maar ze waren niet van de 3700 ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:41 |
blijft toch raar een VIRM met een koploper er aanvastgekoppeld. Zag dat afgelopen week bij Zwolle... volgens mij ledig naar Onnen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:50 |
quote:VIRM + Plan V is ook een raar gezicht ![]() en die VIRM was gewoon in dienst, de V was afgesloten | |
Peterselieman | zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:52 |
Ach net zoiets is een koploper die op dienst zit en een buffel meeneemt richting Zwolle | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:11 |
quote:ja maar een nieuwe virm met een stok oude V op sleeptouw is toch wel iets anders xD | |
Peterselieman | zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:28 |
true, maar waren dat niet 2 V'tjes die achter die doedelzak hingen? | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:32 |
quote:nee t was 1! | |
Wadloper | zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:03 |
Ik was gister trouwens weer even bij Veolia aan het kijken... De 3226 mistte een dieseltank dop ![]() Hoe ze dat voor elkaar kregen, geen idee ![]() Heb het wel even bij de machinist gemeld, voordat ze voor verrassingen komen te staan ![]() Later in Zwolle 5 bak DH naar Onnen zien vertrekken, wil je een filmpje maken... batterij leeg ![]() ![]() De 3222 zat voorop ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:10 |
Dan deze maar van jou VIRM vriend: http://youtube.com/watch?v=L5rRd5AlDbc | |
Wadloper | zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:24 |
Alleen jammer van die muziek erdoor... | |
Dr_Flash | zondag 12 augustus 2007 @ 08:40 |
quote:Mja, dan is iedereen het allang weer vergeten ![]() | |
Dichterbijer | zondag 12 augustus 2007 @ 18:03 |
http://youtube.com/watch?v=s1VDuTILkfM&mode=related&search= Gevalletje te dicht bij het spoor lijkt mij... | |
Peterselieman | zondag 12 augustus 2007 @ 18:15 |
Dat is wel zeker ja. 2 weken werkzaamheden tussen Zwolle en Deventer en dat net wanneer je een reisje naar het zuiden wilt maken. Dan maar de snelbus in ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 12 augustus 2007 @ 18:47 |
quote:je kan ook via amersfoort - utrecht hoor | |
Peterselieman | zondag 12 augustus 2007 @ 18:57 |
quote:Is minder snel als je ruim op tijd in Nijmegen wilt zijn | |
vw_caddy | zondag 12 augustus 2007 @ 19:13 |
quote:Ben ik uiteraard niet blij mee, is weer een extra stop. ![]() | |
Wadloper | zondag 12 augustus 2007 @ 19:35 |
quote:Volgens mij kon je een overgangsbewijs 2-1 krijgen in Zwolle, maar dat weet ik niet zeker... Ik heb dit opgemaakt uit een reactie op OHIH: quote:Even kijken of ik volgende week zo'n ding kan bemachtigen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 13 augustus 2007 @ 00:51 |
quote:ach dat ding rijd harder! dus dan lijkt t tenminste op te schieten ![]() | |
Peterselieman | maandag 13 augustus 2007 @ 21:07 |
Schiet mij net te binnen dat sommige Arrivamachinisten voor vertrek de deuren al vergrendelen. Die overkwam mij toen ik net station Groningen noord opgelopen was om de trein naar Groningen CS te nemen. De trein stond met vergrendelde deuren de vertrektijd af te wachten. Moest aan de mcn vragen of ie de deuren even wilde ontgrendelen, voordat ik in kon stappen. | |
Dr_Flash | maandag 13 augustus 2007 @ 21:48 |
quote:Schrale honden ![]() Zo heb je ook van die schoonmakers die de toiletten op slot gooien in Groningen, en tegen dat je in Amersfoort bent heb je niet eens meer zin om te vragen of ze opengemaakt kunnen worden ![]() *rittalsleutel inpakt. | |
en_door_slecht | maandag 13 augustus 2007 @ 22:17 |
quote:Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten. | |
en_door_slecht | maandag 13 augustus 2007 @ 22:20 |
Russisch treintje die het niet meer doet, ergens tussen St Petersburg en Moskou. | |
Peterselieman | maandag 13 augustus 2007 @ 22:24 |
Een artikeltje over de xx protos:quote:Bron: Edestad.nl door Wouter van Dijk | |
Ou-Tannu | maandag 13 augustus 2007 @ 23:02 |
quote:gewoon een elektronisch slot op de deur? lijkt me wel koppelbaar aan ATB ofzo ![]() | |
en_door_slecht | maandag 13 augustus 2007 @ 23:06 |
quote:Wel een goede optie eigenlijk. Want ik vind het maar zot dat er chemische toilletten in treinen moeten zitten, terwijl alles maar laten lopen binnen stations ook wat gek is. | |
Peterselieman | maandag 13 augustus 2007 @ 23:29 |
Van 31 aug tot 2 september rijden er bussen tussen groningen en zuidhorn ivm een nieuwe spoortunnel in zuidhorn. Net nu in op 31 aug even in groningen moet zijn | |
von_Preussen | maandag 13 augustus 2007 @ 23:42 |
Ik moet Vrijdag van Deventer naar Venlo, om vervolgens de trein naar Duitsland te pakken. Aangezien je dan altijd een bepaalde trein moet hebben, is het zaak op tijd in Venlo te zijn. Kan ik dan de Maaslijn pakken of is het daar nog steeds zo'n bende dat ik beter kan omreizen via Nijmegen en Den Bosch? | |
Dr_Flash | maandag 13 augustus 2007 @ 23:55 |
Preussen heb jij bijvoorbeeld zin om 2 sep naar het bahnhofsmuseum in Metelen Land te gaan? ![]() | |
SNArky | dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:09 |
quote:Met een explosie en veel ontspoorde wagons, ben benieuwd wat we hier morgenochtend over horen... edit: http://www.forbes.com/feeds/ap/2007/08/13/ap4015006.html | |
en_door_slecht | dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:13 |
quote:W.s. krijgen we te horen dat er een berg homo's of moslims een staatsgreep wilden plegen. Zo gaat dat meestal in het Rusland van Poetin. | |
Brembo | dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:46 |
quote:3700 naar Nijmegen lijkt me en hopelijk een plaatsje bemachtigen in de Maasloper. Via Den Bosch is om, alleen naar Roermond is het geloof ik evensnel. | |
brainster | dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:36 |
Ik mag zaterdag of zondag mooi met de fiets in de hand per trein van den bosch naar nijmegen. Kan ik op elk willekeurig balkon mijn fiets plaatsen of zijn er speciale balkon's of weet ik wat? ![]() | |
Wadloper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:31 |
quote:Geef toe, 50 ct is ook gewoon pure afzetterij ![]() | |
Wadloper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:39 |
Sputter te Zuidbroek via de webcam van het nnttm ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:56 |
Doet die webcam het weer? ![]() | |
Wadloper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:13 |
Ja ![]() Alleen jammer dat je die verrekte nummertjes niet ziet, kon je ze meteen invoeren ![]() En daar is er weer 1 ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door Wadloper op 14-08-2007 09:22:27 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:17 |
quote:Ja, dat je dat niet wil snap ik ook wel. Maar doe dan die plee wel weer even OPEN zodra je wegrijdt. Of zo. | |
JDude | dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:35 |
quote:Niet elk balkon is even geschikt, dus als je boze blikken van medereizigers wilt besparen omdat je de tussendeur blokkeert, bij het instappen even opletten. Naast de deuren van de grotere balkons staat een fiets-logootje. Al zal het op zaterdag wel meevallen met de drukte. | |
JDude | dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:35 |
quote:Of is dat bij ICRm niet (meer)? Ik weet het niet meer ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:35 |
Dan gewoon helemaal voorin gaan zitten met je trein... temminste als er een kopstand op die ICRm zit... die meestal groot zat ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:42 |
quote:aan de ATB doos binden.. elektronisch slot er op! trein rijd onder de 40km/h? schijtdoos van de buitenkant afgesloten! quote:Chemische toiletten in de trein? volgens mij is dat nog (bijna) nergens het geval op niet grens overschrijdend materiaal ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:01 |
quote:Denk eens na malle eppie ![]() Zal jou eens met je doos aan de ATB binden. | |
JDude | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:05 |
Allerhande apparatuur aan de ATB gaan hangen, liever niet zeg. "Dames en heren, in verband met een defect toilet rijden wij vandaag niet verder dan Tilburg." | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:07 |
quote:De Senseo op de bok aan de ATB hangen ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:20 |
quote:Das kut als je kop maken moet ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:20 |
quote:neuh dan heb je gewoon pech! en je kan t slot natuurlijk overriden ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:22 |
Ik zie het alweer... de fantasie is weer onuitputtelijk ![]() Laat ze liever veilig rijden... en die toilet: kaartje kopen bij de conducteur voor gebruik... hebben die conduc's weer een leuk baantje erbij ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:29 |
quote: ![]() magneetstrip op je OVchipkaart! ![]() | |
brainster | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:53 |
quote:Ik zal in het weekend goed kijken, en anders de HC ofzo lastigvallen. | |
Wadloper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:07 |
quote:Ik krijg dan net zo'n pinpas idee... Pas erdoor, code intoetsen en schijten maar! ![]() | |
Eix | dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:19 |
Of je maakt gewoon een gesloten toilet systeem... ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:38 |
quote:whehe! als de plee dan ook schoon is heb ik er totaal geen enkel probleem mee | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:39 |
quote:of gewoon een vee rooster ipv een vloer! ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:09 |
ja zo'n hurk wc zoals in frankrijk en dan vooral er naast zeiken/kakken ![]() | |
Wadloper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:43 |
Gadver! Doe dan maar gewoon een normale wc, zonder al te veel voegen. De wc's van ICM hebben dat namelijk, en al dat urine trekt die voegen in omdat het niet wordt schoongemaakt tussendoor. Daarom ruikt het daar ook zo erg naar urine... | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:50 |
quote:gewoon net als in een VIRM ? dat is volgens mij gewoon 1 geheel? en in een icm zit toch officieel een afvoerputje in de vloer? :p | |
Dichterbijer | dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:05 |
Wie heeft de pijp aan maarten gegeven op station Heerenveen? Trienverkeer ligt daar plat... | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:31 |
quote:Verdacht pakketje tussen Wolvega en Akkrum ![]() ![]() NU.nl | |
Wadloper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:38 |
In Culemborg was toch zo'n bommenexpert centrum ofzo? ![]() Maar ze komen zeker per trein ofzo ![]() ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:39 |
quote:Ja, de Nasjoale Friekse Partij gaat op de IRA tour. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:45 |
quote:Neen, den poschtcoutsch uit Cuylenborgch isch noch onderweechs. | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:52 |
quote:Sensatie! vanmorgen al een boot uitgefikt ![]() nu weer een verdacht pakketje.. whats this.. national frisian sensation day? | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:54 |
Er gebeurt nogeens wat in Scharrel-Uierstan ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:01 |
quote:Gevaar geweken.. EOD is al aan het pakken :p nep pakketjuh! | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:02 |
Beste test: gewoon met een trein vol gas er overheen peren ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:08 |
quote:bij voorkeur met een VIRM? | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:10 |
quote:Kreukelzone op de goeie plek he ![]() Of anders met zoeen trein die gisteren op de Krasnaya Strela (moskou - St Petersburg) op een bom reed. Ook niemand dood ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:07 |
Is er eens wat sensatie, blijkt het loos alarm ![]() | |
Wadloper | woensdag 15 augustus 2007 @ 14:39 |
Wees blij dat het niets was ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 14:47 |
quote:nou.. als ze eens echt iets vinden dan hebben ze tenminste eens echt gewerkt voor de centen ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 15 augustus 2007 @ 15:39 |
Daardoor worden o.a. de treinkaartjes duurder.... gok ik...zomaar | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:18 |
Stel he? Ik ga op één van de grotere NS-stations, bijvoorbeeld Utrecht Centraal, naar het loket, om een kaartje te kopen. Een kaartje van Roosendaal naar Neerpelt, een dromerig Kempisch dorpje, even over de grens bij Eindhoven. Een bestemming die niet in de automaat te krijgen is. Hoeveel transactiekosten/boekingskosten/kontenaaierige zakkenvullerij komt daar dan bij? a) ¤ 0,00 want als ik dat kaartje uit de automaat had kunnen trekken, had ik dat wel gedaan, niewaar? b) ¤ 0,50 want aan het loket betaal je nou eenmaal altijd ¤ 0,50 c) ¤ 3,50 want dat zijn de boekingskosten voor een internationaal ticket. Ik weet het niet. Iemand? ![]() | |
vanOekelen | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:24 |
Mogelijkheid B valt sowieso altijd te voorkomen door eerst een vraag te stellen. | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:27 |
quote:Hoe stel je je dat voor? D_F: "Hallo. Als ik een retourtje Roosendaal-Neerpelt wil kopen bij u, kost me dat dan 50 cent?" Loketpipo: "Nee" ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:38 |
quote:ik gok optie C! | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:45 |
quote:mja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor idd ![]() terwijl er gewoon van ze leve nooit iets GEBOEKT wordt, moet ik vrolijk 3,50 BOEKINGSkosten gaan betalen, vuile teringzwendelaars. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:49 |
quote:niets boeken.. maar toch boekingskosten.. mag dat wel van de wet? :p | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:50 |
quote:Platschieten die neukfouten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:51 |
quote:Mja, ik kan ook slaande oorlog gaan staan maken achter die balie, en dan zeggen "Flikker maar op, ik ga wel liften" | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:53 |
quote:op de koppeling ? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:56 |
Zou het niet eens handig en bijvoorbeeld rechtvaardig zijn als 1) ALLE bestemmingen in Belgie, Luxemburg, Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen bij een NS-kaartautomaat gekocht kunnen worden; 2) Die toeslagen-lulkoek alleen zou gelden voor kaartjes die OOK in de automaat getrokken hadden kunnen worden? Nou ja, zelfs dat niet eigenlijk. Personeelskosten dienen gewoon betaald te worden uit de opbrengst van de kaartverkoop. Nou loop je iedere keer te betalen voor je service. Eingenlijk vind ik DAT al niet kunnen, maar goed. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:57 |
quote:als de automaat stuk is betaal je ook geen toeslag? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 18:58 |
quote:Ja, maar daar gaat het nu niet om ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:00 |
quote:als je een wizzl ofzo hebt en je koopt vreten dan lukt t vaak ook wel om die 50CT kwijt te spelen :p | |
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:02 |
ook daar gaat het niet om. Dat lukt in een toilet ook wel op het station, as opposed to in de trein. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:04 |
quote:zucht.. en jij mag hem sluiten ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 15 augustus 2007 @ 19:05 |
Je kan je kaartje iig ook niet via b-rail.be kopen, daar snappen ze er al net zo weinig van als bij de NS. |