Daar heb je weinig aan,want je blijft toch met je kruisingen zitten op de enkelsporige baanvakken waarmee je dienstregeling voor een groot deel vast ligt.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja.. anders kan je beter die linten opvoeren en dichter op elkaar rijden
Denk dat je gewoon eff planned als je gaat rijden, en ze zullen nooit 8 uur lang achter elkaar rijden...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:48 schreef Petre het volgende:
Zit er bij de NS ook geen WC in de locs? Hoe pissen die lui dan?
Ja dat zou idd ook kunnen aangezien de koplampen wel aan waren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
De rijden toch gewoon in de 1500...misschien dat je er langs komt op de tijden dat ze in Deventer staan?
Maar geloof dat Westervoort ook weer een station krijgt, dus dat betekend nog een extra stop. Zal me niks verbazen dat er een trein komt van Zevenaar - Arnhem en in de spits van Doetinchem. Daarbij als de goederen over de betuweroute gaan rijden dan is het er stuk meer ruimte op dit traject!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:00 schreef MREn het volgende:
Wellicht, er ligt op bijna elk station een kruisingsmogelijkheid, en tussen Doetinchem en Zevenaar liggen de stations nog redelijk dicht bij elkaar.
Ik denk dat het vooral af zal hangen van het aantal goederenpaden dat via Arnhem-Zevenaar blijft rijden of er capaciteit vrij komt voor Lyntus.
Dat is de NS toch helemaal nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:21 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Het valt ook niet mee allemaal...
Gelukkig hebben ze bussenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:51 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik dacht al op dat screenshot stond 'NS' vandaar
Wegens een materieeltekort zie ik staan
Het laatste. Het is om gezien te worden, niet om zelf te zien. Dan zou je namelijk machinisten van tegentreinen kunnen verblinden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:59 schreef Lausteen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het lichtbeeld van frontseinen?
Verlichten ze de baan goed of zijn het meer markeringslampen?
In de 1300 zat een pisbak.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:48 schreef Petre het volgende:
Zit er bij de NS ook geen WC in de locs? Hoe pissen die lui dan?
Mwaah, ze rijden in de spits nu al met een overvolle kwartiersdienst. En dit is ook vaak nog de oorzaak van alle vertragingen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk dat je gewoon eff planned als je gaat rijden, en ze zullen nooit 8 uur lang achter elkaar rijden...
Maar over Syntus, ze zouden toch nog best wel 2*stoptrein en 2*sneltrein tussen Doetinchem - Arnhem kunnen invoeren ? Daar heeft de reiziger meer aan dan aan dubbeldeks materieel!
Ik weet dat hij ze gespot heeft ergens in Limburg, dus dat kan denk ik nog even duren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef MREn het volgende:
Zeg, Zug, waar blijven de plaatjes van die witte diesels?
Buiten dat niet verder komt dan niveau huis-aan-huis-krant slaat de tekst echt helemaal nergens op... Duidelijk te merken dat de auteur weinig moeite voor research heeft gedaan.quote:Trammetje Houten-Zuid nog in de remise
HOUTEN - Het trammetje tussen de stations Houten-Centrum en Houten-Castellum rijdt voorlopig niet.
Het werd in april met technische problemen van de rails gehaald. De NS zetten sindsdien bussen in om reizigers te vervoeren tussen station en Houten-Zuid. Het zit het trammetje niet mee. De verbinding werd al een paar keer stilgelegd, omdat de techniek het begaf. NS gingen er in april vanuit dat reparatie een paar weken zou duren. Om meer problemen te voorkomen, werd meteen groot onderhoud toegepast. De verwachting was dat het trammetje rond Hemelvaartsdag weer zou rijden, maar bij de laatste testen stuitte men op nieuwe technische problemen.
Het trammetje is een tijdelijke voorziening. Over enkele jaren gaat het tweede station in Houten open. Dit ligt centraal in het nieuwe wijkwinkelcentrum Castellum, dat nog moet worden gebouwd. De tramlijn is een service die vooruitloopt op die eindsituatie.
Het lijntje wordt beheerd door de NS, die verder geen ervaring hebben met trams, anders dan bijvoorbeeld vervoerder Connexxion, die de sneltram tussen IJsselstein en Utrecht exploiteert.
In Houten wordt op dit moment gewerkt aan de spoorverdubbeling. Ook Castellum wordt viersporig. De werkzaamheden leiden ertoe dat het trammetje in de loop van 2008 moet worden opgedoekt. Vanaf dat moment komt er ook weer een busverbinding, totdat het station Castellum eind 2010 definitief in gebruik wordt genomen. Vlak bij het toekomstige station Castellum kan het spoor nu worden overgestoken via een hoge noodbrug met stijle trappen. Die oversteek is een doorn in het oog van vooral ouderen, gehandicapten en ouders met kinderwagens.
De PvdA-fractie had bij de gemeente op een vriendelijkere oversteek aangedrongen, bijvoorbeeld met hellingbanen of liften. Burgemeester en wethouders laten de bestaande situatie echter zoals die is. Ter hoogte van de Albers Pistoriusweg is een nieuwe oversteek over het spoor gedacht. De gemeente hoopt erop die volgend jaar in gebruik te kunnen nemen. Deze brug wordt minder hoog en stijl dan de loopbrug bij Castellum.
quote:met stijle trappen
Niet ontvankelijk, dat is al zo lang bekend!quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef FredvZ het volgende:
nog iets het vorige deel, waar Peterselieman een stukje van het AD quote:
[..]
Denk trouwens dat er nog meer geklaag uit Houten gaat komen als de mensen uit deze woningen door gaan hebben dat ze straks practisch vanuit de voordeur zo in de trein kunnen stappen...
Het nieuwe station komt alleen niet op die plek, maar meer hier zo ongeveer. Dat lijkt nu nog een vreemde plek, maar als het goed is verrijst daar binnenkort het winkelcentrum "Castellum". Krijgt ook een beetje de plattegrond van een romeins castellum, er is dan ook een min of meer rechthoekig stuk grond voor opengehouden, precies in het midden daarvan komt dus dat nieuwe station.quote:
moderne versie van der TEE!quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Hier staan al wat platen van de diesel ICE:
http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0
Heeft dat ding ATB aan boordquote:Op woensdag 13 juni 2007 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Hier staan al wat platen van de diesel ICE:
http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0
Inderdaad.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me niet he.
Gewoon gas in en kachelen met die bakken. De 40 km/uur grens heeft nu weer met de ATB te maken, en die ontbreekt juist.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoe wou je zonder ATB naar amsterdam gaan en harder dan 40 km/h rijden
hebben ze weer wat minder materieel tekort::')quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla heeft er weer een nieuw wadje bij. De 3220 is nu in het zuiden des lands gezien. Dit stel stond al enkele weken in het noorden terzijde.
Ontheffing. Er komt wel vaker iets aparts de grens over. (Een paar jaar geleden nog een V200 o.i.d.)quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoe wou je zonder ATB naar amsterdam gaan en harder dan 40 km/h rijden
Snap het, heb hem niet gespotquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ontheffing. Er komt wel vaker iets aparts de grens over. (Een paar jaar geleden nog een V200 o.i.d.)
quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:16 schreef thats-me het volgende:
Was net ff aan het kijken naar het uitleg over het Combi plan van de A35 te Nijverdal, kom ik dit pdfje tegen, Hier geven ze uitleg met tekst en plaatjes. Op de pagina's 20-21-22 laten ze een paar tekeningen zien, met vervangend materiaal voor de DM'90 stellen.![]()
![]()
Whehe, ze zien zichzelf dus nu al als ICE station na een verplaatsingquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:16 schreef thats-me het volgende:
Was net ff aan het kijken naar het uitleg over het Combi plan van de A35 te Nijverdal, kom ik dit pdfje tegen, Hier geven ze uitleg met tekst en plaatjes. Op de pagina's 20-21-22 laten ze een paar tekeningen zien, met vervangend materiaal voor de DM'90 stellen.![]()
![]()
voor welke waslijn?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:25 schreef MREn het volgende:
Ze hebben er wel een stroomafnemer opgeknutseld
hehe! scheelt wel vertragingen.. alleen zouden ze hem wel heel kunnen laten?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:26 schreef Eix het volgende:
Trouwens, zo'n ICE TD is natuurlijk wel de oplossing voor Veolia.![]()
![]()
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe! scheelt wel vertragingen.. alleen zouden ze hem wel heel kunnen laten?
Truequote:Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?
Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
Hier in het noorden is de dienstregeling ruim opgezet, zodat er hier idd minder last is. Suf wil ik die lijntjes niet noemen, behalve die pure Groninger lijnen door de weilanden dan.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?
Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
Ach de NS lacht momenteel nog wel eff op de manier hoe Veolia al deze problemen probeert op te lossen!quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?
Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
Volgens mij kan de Veolia al langere treinen maken dan de NS in de 3700quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het leidt tenminste wel de aandacht van het stellentekort van de NS af.
Volgens mij zijn daar inderdaad geen problemen mee.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Truede Vtjes houden ze redelijk heel geloof ik
mja ze beulen ze wel af, als ze nou eens niet zo stug die dienstregeling willen rijden.. dan blijven ze mischien iets langer heel...quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:47 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn daar inderdaad geen problemen mee.
En ja, die wadlopers... Dat Veolia er niet al te zuinig mee om gaat klopt denk ik enigzins wel, maar die dingen zijn ook zo'n beetje op gereden dus het is niet verwonderlijk dat er zoveel uitvallen.![]()
Dit is het afleverschema van de Arriva GTW'tjes.quote:Heb dinsdagavond op het perron in Lw gesproken met de 'Nederlandse Zwitser' van
Stadler (hier gestationeerd zolang de aflevering loopt). De 313 en 318 zijn bij
uitzondering in Gn in dienst genomen vanwege hoge nood aldaar (waarschijnlijk wel na test). De reden dat er nummergaten vallen tijdens de aflevering is ('t zat er in natuurlijk) dat er op twee lokaties tegelijk gebouwd wordt, naast Bussnang waarschijnlijk Altenrhein (jammer dat dit niet op de bak wordt aangegeven). Toevallig had ie het afleveringsschema in z'n Hand, voor wat het waard is: A. Gn 26-6: 315+319, 10-7: 316+317, 24-7: 320+321, 21-8: 322+323,
4-9: 324+325, 18-9: 326+327.
stuur ze allemaal maar naar t zuidenquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
Als Arriva slim is, zet het midden juli de wadjes definitief terzijde. Dat moet met 4 extra stellen en een zomervakantie nu wel lukken. Dan kunnen de buffels er begin/half september uit.
De buffels heeft de NS al andere plannen mee.. Die gaan dus niet naar Veolia.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
stuur ze allemaal maar naar t zuiden
Aan de nummers te zien, zijn dat er dus een stuk of 90?quote:
Niet helemaal, de 'transferruimte' is eigendom van ProRail, de schil daar omheen is van NS Poort (combinatie van vroegere NS Vastgoed en NS Stations).quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Klagen moet via de NS. NSStations is verantwoordelijk voor wat zich op en rond de stations afspeelt.
Wat zijn de specs van je camera, wat gebruik je?quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:37 schreef Zug-Chef het volgende:
ICE TD in Heerlen bij aankomst (nashot ivm zon):
[afbeelding]
ICE TD bij Roermond op de terugreis:
[afbeelding]
Rest van de foto's volgen vanmiddag
Daar staat het meestal vol met VIRM's -correctie- DDAR's, kom er toch zeker een paar keer in de maand voorbij met de auto en dan staat er altijd een hele meutquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:27 schreef FredvZ het volgende:
Reed net langs de werkplaats bij Leidschendam en daar stond het helemaal vol met VIRM... Iemand enig idee waarom ze daar staan?
Zie de post boven jequote:Op donderdag 14 juni 2007 13:35 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Daar staat het meestal vol met VIRM's -correctie- DDAR's, kom er toch zeker een paar keer in de maand voorbij met de auto en dan staat er altijd een hele meut
Waarom die VIRM's er dan opeens staan weet ik niet
zo te zien duidelijk het rokerscoupequote:Op donderdag 14 juni 2007 13:53 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Wat doet dat treinstel midden in een intercity"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
Ik denk niet dat er voorlopig veel via de betuweroute zal rijden. Er zijn denk ik nog te weinig bevoegde machinisten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Het gaat als volgt gebeuren: Je hebt even simpel gezegd 2 in en uitgangen op de hele route (zevenaar-barendrecht). Als er een trein bij een van beide plaatsen de route op rijdt, mag er pas weer een volgende trein naar binnen als de eerste trein van de route af is. Er is dus maar 1 blok voor de gehele route.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Ik gok van wel aangezien er nog weinig ECTS loks zijn en opgeleid personeel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Amersfoort Centraal, op 13 juni 2006quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuke combi. Waar heb je die geplaat?
Mooie platenquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
De foto's van een dagje Euregio:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en natuurlijk niet te vergeten:
[afbeelding]
[afbeelding]
en als er niet betaalt wordquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
in ieder geval 2 ervan zijn bestemd voor Slowakije, mits er nog even betaald wordt, dus ook voor het transport.
Geef ze dan maar aan Veoslopiaquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zijn de stellen voor niets opgelapt en blijven ze in Nederland.
of op de schrootlijn?quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:03 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Geef ze dan maar aan Veoslopia
Voorlopig niet, maar stèl dat je ooit double-stack gaat rijden, dan is het hoger hangen van de bovenleiding een koud kunstje vergeleken met het verhogen van te laag gebouwde tunnels. M.a.w.: men vond het blijkbaar te verantwoorden om de tunnels hoger te maken omdat je anders een nieuwe tunnel had moeten bouwen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Zoals mijn voorganger zegt, momenteel niet. Maar stel je voor dan in 2050 de capaciteit van de betuwereoute beperkt is, dan kan er besloten worden om double stack te rijden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Dat valt best mee hoor, dr rijden zo'n 6 kolenetreinen per richting per dag, plus nog een staal/kalk trein per richting per dag, en verder nog enkel los grut, niet meer dan dat. Waar Ah-Ut vooral om bekend staat is dat het een boel dienstregelingspaden heeft voor goederen die alleen gebruikt worden als er een extra trein moet rijden. Over het algemeen is het best wel rustig dusquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
want je komt zo 3 goederentreinene op dit traject tegen...
Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Daar sta je dan met je geavanceerde shit...
de trein heeft er als je t bekijkt gewoon 500quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:36 schreef sander89 het volgende:
[..]
Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.
Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:06 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Renault Mégane gepwnd door een 17/1800. De inzittenden zijn allen net op tijd ontsnapt en ongedeerd. Maar de brute kracht is weer eens goed te zien.
mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.
Maar vandaag weer 2*Plan V in de 3700, en de conducteur had medelijden met de reizigers en bleef zelf ook staan. Maar het is toch dieptriest dat de gemiddelde stoptrein in het westen nog meer capaciteit heeft dan een intercity in het oosten
.
Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt opquote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt op.
Zal me niks verbazen dat in september de wadlopers ook maar gaan helpen, kan je mooi 8 bakken DH als IC gebruiken!
Maar als het even kan helpen, waarom niet?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beterquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
DM 90 kan/mag 130quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter. Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten
.
Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen.
je mag volgens mij maar 5x DH koppelenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter. Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten
.
Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen.
DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijnquote:
op die foto zie ik idd geen bomen.. ?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:17 schreef Dr.Aart het volgende:
Snorfietser komt om na botsing met trein
ALMELO - Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is donderdagavond in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein.
[afbeelding]
Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd.
Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.
Wanneer je goed naar het plaatje kijkt of naar het filmpje op www.tctubantia.nl zie je goed dat er geen bomen zijn aan deze kant van het spoor. Aan de andere zijde wel, zodat je wellicht geneigd bent door te lopen/rijden totaan de spoorboom. Maar dan sta je dus op het, enige, spoor. Kan me voorstellen dat de buurtbewoners boos zijn!
dm90 mag toch 140?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijn. Dus voorkeur 1 of 2 bakken, altijd standaard te laat, en liefst materieel wat niet IC-waardig is
.
Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op die foto zie ik idd geen bomen.. ?
iemand daar uit de buurt?
aha..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:
[..]
Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.
Links van haar stond eerst een hek zo dat je daar niet kon oversteken. Die is weggehaald, wanneer je nu met je fiets daar gaat staan sta je ongeveer meteen op het spoor.
Doet bijna de helft van fietseres daar, of schuin oversteken over de overgang.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
JAA! Geef Prorail maar de schuld van de onveilige situatie..
hallo! je moet ook niet LINKS rijden om het over het spoor te komen..
doe ik ook altijd hoor? zeker bij een langere tripquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:38 schreef thats-me het volgende:
Gisteren ook nog wat geinigs meegemaakt, Zit lekker in een DM'90 richting Enschede. Begint de persoon schuin tegen overmij zijn lunch voor te bereiden.
Pakt eerst 2x volkoren brood uit zijn tas, Daarna een plakje kaas, toen een plakje ham. Vervolgens pakt hij zijn zakmes om een tomaat aan stukjes te snijden. Daar ging nog een sla blaadje boven op, die hij eerst nog even met wat water schoonspoelde.Vervolgens at hij het lekker op, deed me toen ik het zag erg denken aan dit.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:38 schreef thats-me het volgende:
Gisteren ook nog wat geinigs meegemaakt, Zit lekker in een DM'90 richting Enschede. Begint de persoon schuin tegen overmij zijn lunch voor te bereiden.
Pakt eerst 2x volkoren brood uit zijn tas, Daarna een plakje kaas, toen een plakje ham. Vervolgens pakt hij zijn zakmes om een tomaat aan stukjes te snijden. Daar ging nog een sla blaadje boven op, die hij eerst nog even met wat water schoonspoelde.Vervolgens at hij het lekker op, deed me toen ik het zag erg denken aan dit.
Joquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:31 schreef NordicBlue het volgende:
Zug-Chef, kun je me nu is vertellen welke camera-apparatuur je gebruikt?
4e keer![]()
DM'90 in de 3700, doe is eff normaal! Das veelste, veelste modern voor die lijn. Missschien hebben ze nog wel wat bij de VSM rijden ... Met echte rijtuigen en balkon en nog een 3e klasse voor de ov-studentenkaartquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dm90 mag toch 140?![]()
en DH-1/2 is prima voor t schrootlijntje toch?
kunnen ze op nijmegen tenminste nog zwaaien naar de andere DH1/2en van veolia
Thanks, vind dat je erg mooie kiekjes maaktquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
JoIk heb een Canon EOS 350D met Tamron 28-75 F2.8 lens
njah dr komt van de zomer wel DM90 vrij.. dus t zou niet raar zijn om dat op de 3700 te gooien..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
DM'90 in de 3700, doe is eff normaal! Das veelste, veelste modern voor die lijn. Missschien hebben ze nog wel wat bij de VSM rijden ... Met echte rijtuigen en balkon en nog een 3e klasse voor de ov-studentenkaart.
Dm'90 of Plan T de stoelen zijn hetzelfde alleen DM'90 ziet er wel wat leuker uit!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
njah dr komt van de zomer wel DM90 vrij.. dus t zou niet raar zijn om dat op de 3700 te gooien..
mischien de DM90 stopper van Zwolle - Groningen vervangen door 2x plan V
* Ou-Tannu parkeert zich maar eens voor BahnTV.. trein door de regen en onweer
Die 19.20 vertrok op Zwolle naar Leeuwarden had 10 bakken.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren was het ook feest in de 19.32 IC Rtd - Lw, met slechts 1 ICM 3tje kon ik nog net zitten op het balkon, maar het was overvol. Beetje triest, as usual
nou das snelquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:54 schreef Duvel het volgende:
Er ligt een betonblok op de Betuweroute.
Het hele ding is van betonquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:54 schreef Duvel het volgende:
Er ligt een betonblok op de Betuweroute.
Enigste mooie was die Siemens Dispolok, en die paar andere goederen vervoerders.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:40 schreef Duvel het volgende:
Wat een kneuterige boel trouwens, die opening...
Wat dacht je van het koninklijke rijtuig?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Enigste mooie was die Siemens Dispolok, en die paar andere goederen vervoerders.
Zag laatst in Ut ook een vreemde ICR(m?) deze was blauw (vrij donker) met gele strepenVroeg me nog af wat dat was...
Dat is hemquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat dacht je van het koninklijke rijtuig?
mischien ist handig als je ff er bij meld waar deze rond rijd?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:08 schreef Wadloper het volgende:
DH-II 3221 heeft een rangeerongelukje gehad... Deze heeft zich in een stootjuk geboord bij het emplacement. Schade is 2 frontseinen kapot + koppeldozen ingedeukt. Hij is gerangeerd naar een kopspoortje op het midden van het emplacement.
En door welke wadloper denk je?
De 3209 en 3203
tuurlijk.. maar mischien is de lokatie van het ongelukje ook wel handig ?:pquote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:01 schreef Wadloper het volgende:
Deze rijdt rond in het Noorden des lands, of bedoel je dat niet?
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:11 schreef Wadloper het volgende:
Hehe, het emplacement van het mooie station Groningen
Vlak over het Emmaviaduct zie je een spoor, met daarnaast een weg waar je met auto's op kan. En dat spoor bedoel ik. Zal morgen ofzo wel even een foto posten
Het is weekend en zie je gelijk, want DD-AR komt er standaard niet voor. Normaal is het Plan T/V aangevuld met wat V-IRM.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:09 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Vandaag genoeg materieel in de 3700:
- VIRM-VI
- 2x een DD-AR 78xx
- 1x V + T
- 2x 3 V'tjes
![]()
Geen idee, maar het is denk ik einde verhaal voor deze bak. Misschien dat ze de onbeschadigde nog kunnen gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze deze nog uitdeuken.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:09 schreef vw_caddy het volgende:
Zouden ze hier werk van maken of gewoon laten rusten? Door een stootblok heen gaan is volgens mij formeel het negeren van een sts.
Hij heeft zo te zien ook wat problemen met de juiste afstelling van de koplampen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
die DH kan nog wel rijden.. alleen je moet um niet willen koppelen![]()
lampjes vervangen is nog wel te doen
je wordt toch wel gezien dan toch?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij heeft zo te zien ook wat problemen met de juiste afstelling van de koplampen.
DH-2 bakken zijn toch bijde gelijk.. op de plee na?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:39 schreef Wadloper het volgende:
Er hingen 2 lantaarns in de cabine, in beide hoeken van het raam. Deze lantaarns zitten in elke cabine van een trein. Dus in principe kan je deze dus gebruiken als front en sluit seinen
Overigens kan je hem misschien koppelen met de onbeschadigde bak van de 3210
3221 onbeschadigd + 3210 onbeschadigd = 3232![]()
Ik heb geen idee, en ik heb geen zin om 't op te zoeken.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DH-2 bakken zijn toch bijde gelijk.. op de plee na?
Oh, en als er geen gewonden zijn, wat gaat die lifeliner daar dan doen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:01 schreef Duvel het volgende:
OK, ik zal deze overdadige berichtgeving even samenvatten.
Aanrijding tussen twee treinen bij Weesp. Er zijn geen gewonden, een van beide treinen is gedeeltelijk ontspoord.
Aldus het radionieuws zojuist.
en de GTWs die misterieus uitvallen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:01 schreef Eix het volgende:
Arriva had zoiets van "Wat Veolia kan kunnen wij ook"?
-edit- bedoel die wadloper die tegen dat stootjuk op rijd, niet dat ongeluk in Weesp.
Daar zal Veolia vast ook wel mee te maken krijgen als de GTW's in december (toch?) komen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en de GTWs die misterieus uitvallen?
Geen idee, ik ben geen helderziende.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:04 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Oh, en als er geen gewonden zijn, wat gaat die lifeliner daar dan doen?
Goed plan, opruimen en verder rijden met die treinen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
lal! die gaat de trein weer op de rails chopperen dh
wat wil je anders?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed plan, opruimen en verder rijden met die treinen.
Laten liggen, bij daglicht is het beter fotograferen.quote:
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:37 schreef MREn het volgende:
En truste...ik kan geen 143'er meer zien
Ja, uiteraardquote:
Dat is ook geen diesel...achter die oude grijze zooi zit een mooie gele Dispolok Taurusquote:BTW: ik kende die dieselstellen nog niet in die grijze kleuren.
Qraps! Dan ken ik 'm helemaal niet!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is ook geen diesel...achter die oude grijze zooi zit een mooie gele Dispolok Taurus
Ze hebben net nog een botsproef gedaanquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:53 schreef NordicBlue het volgende:
Om trouwens weer even een discussie te starten over de kreukelzone's in de Plan V/T/U , waarvan gezegt word dat dat de balkons zijn, dit plaatje spreekt het tegen:
[afbeelding]
De Taurus kende ik, maar die stuurstand niet.quote:Op zondag 17 juni 2007 10:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik had toch laatst echt daar een foto van geplaatst : P
[afbeelding]
Leuke foto's verder MrEN
Volgens mij wel, alleen heeft de 3221 1e klas en de 3210 een Fries interieurquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DH-2 bakken zijn toch bijde gelijk.. op de plee na?
boeiend.. je moet natuurlijk wel ff zorgen dat de WC er in zit.. een wcloze trein doen willen we niet he :wquote:Op zondag 17 juni 2007 11:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Volgens mij wel, alleen heeft de 3221 1e klas en de 3210 een Fries interieur
Maar ach, een beetje mixen is ook niet erg
Ziet er goed uitquote:
ik voelde hem al hangenquote:Op zondag 17 juni 2007 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
EN een virm kapot, EN een DDAR kapot
Wat wil je nog meer?
Zitplaatsen?quote:
Koop die woning van die bejaarden van gister te klagen op t nieuwsquote:Op zondag 17 juni 2007 16:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Cargo über alles, jaaaawoooooooooooohllllll![]()
Wel makkelijk. Op één plek komt gewoon alles langs.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee kijk
Als Verkeerskundige ben ik voor de betuweroute, maar als fotograaf gruwelijk tegen. Dus tja... dan toch maar niet daar wonen
Dan zal ik de bordjes speciaal voor jou even anders doen, goed?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
mn scroll wheel slijt nu alleen wel in rap tempo
ik mis de waarschuwing voor mensen met epelepsie ofzoquote:Op zondag 17 juni 2007 18:30 schreef thats-me het volgende:
Doe maar wat langzaamerof uh toch maar scroll
![]()
volgens mij zijn de 16/1700 series er idd van afgelijd?quote:Op zondag 17 juni 2007 19:06 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS?
Jij moet gewoon ophouden met zaniken.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Er zijn mensen die zeuren dat de OP te lang was in sommige andere voorgaande delen... maar dit slaat alles... ondanks dat er een paar leuke fototjes tussen zitten.
quote:Op zondag 17 juni 2007 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij moet gewoon ophouden met zaniken.
zeiken!quote:Op zondag 17 juni 2007 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij moet gewoon ophouden met zaniken.
Ik vind m goed zo hoor, zoals die nu bovenaan dit topic isquote:Op zondag 17 juni 2007 19:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Er zijn mensen die zeuren dat de OP te lang was in sommige andere voorgaande delen... maar dit slaat alles... ondanks dat er een paar leuke fototjes tussen zitten.
Iddquote:Op zondag 17 juni 2007 16:50 schreef Zug-Chef het volgende:
K*nkervette platen man, vooral al die shizzle in Frankrijk en Luxemburg. Mooie vakantieEn bedankt voor je kaartje + badge
![]()
Nee, NS heeft de zelfde locs als de Fransen.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:06 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS?
Dank jequote:Op zondag 17 juni 2007 21:44 schreef Duvel het volgende:
@Fles: Gave reizen!!
Nee. De Fransen hadden deze locs al.Als ik mij goed uit de boeken herinner is er zo'n loc in 1976 op proef geweest en dat beviel , want daar is de 1600 serie van afgeleid.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:06 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS?
Volgens mij is het allemaal SNCF. Misschien nog een paar kleine prive bergbaantjesquote:Op zondag 17 juni 2007 23:57 schreef Dichterbijer het volgende:
Lijkt wel of er metrostellen achter die loc hangen... op zich hebben de fransen best aardig materieel. Btw. heeft frankrijk 1 spoorwegbedrijf of zijn het er meerdere.
quote:De NS-serie 1100 was gebaseerd op de vierassige SNCF-loc BB 8001 en de serie BB 8100. De eerste vijftig NS-locs en de eerste 136 Franse locs werden tussen 1948 en 1952 tegelijkertijd gebouwd door onder andere Alsthom te Belfort. Na nog een serie van 34 stuks voor de SNCF werden in 1956 nog tien locomotieven aan de NS nageleverd met de nummers 1151-1160. Locomotieven van dit type werden toen ook geleverd aan de spoorwegen in Marokko.
Nee hoorquote:Op zondag 17 juni 2007 23:32 schreef RealZeus het volgende:
Zeg ik iets geks als ik deze loc op een 1100 of een 1300 vind lijken?
Ik niet iigquote:Op maandag 18 juni 2007 09:23 schreef Snatsie het volgende:
Gaan er nog mensen foto's nemen van de eerste echte trein die vandaag over de betuweroute rijd?
Wat zou dat heerlijk zijn, niewaar?quote:Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Dichterbijer het volgende:
er geen enkele [..] vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferenquote:Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Dichterbijer het volgende:
Er rijden straks nog genoeg treinen over dat traject. Na ik heb gehoord word dat in de toekomst om 2 min.
Maar ff serieus: om de 2 minuten een goederentrein! Wat wil je dan steeds vervoeren... dat zou betekenen dat er geen enkele binnenvaartschipper meer vaart of een vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
Dat is zo jaquote:Op maandag 18 juni 2007 09:54 schreef Snatsie het volgende:
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen![]()
Ik denk meer aan werkgelegenheidquote:
Nouja... in principe ben je dan nu al te laat en tevens reed die trein leeg over de betuwelijn. Daarnaast vertrok die ook nog eens met een +60 vanwege technische problemen. Als dit zo doorgaat...quote:Op maandag 18 juni 2007 09:54 schreef Snatsie het volgende:
[..]
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen![]()
Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waardquote:
Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waardMaar goed, dat gaat verder niet over treinen en zo.
Iedere 2 minuten lijkt me trouwens stug, ik dacht dat blokafstand minstens 3 minuten tussen elke 2 treinen was? En idd, ZO achterlijk veel zooi hebben we ook weer niet te verslepen naar Duitsland. Ieder kwartier een trein per richting lijkt me al behoorlijk fors eigenlijk, maar dat is ook maar een gevoel
Eerste goederentrein over Betuweroute Eerst trein is er al over geweest of al een heel eind op weg over de betuweroute, alleen verwegen linkstuig wat misschien op de rails feestje loopt te houden rijdt de trein niet harder dan 40quote:Op maandag 18 juni 2007 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is zo jaIk zou zeggen, neem een slaapzak en een krat bier mee. Het zou zomaar eens een hele tijd kunnen duren
Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederlandquote:Op maandag 18 juni 2007 10:09 schreef Snatsie het volgende:
Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs.
Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute?quote:Op maandag 18 juni 2007 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederland![]()
Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:25 schreef Snatsie het volgende:
Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute?
Ik neem aan dat het allemaal nieuw materiaal is? Want de Betuweroute gebruikt een ander voltage dan de rest van het spoor in Nederland.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute.
Hoe groot is de totale Nederlandse reizigersvloot aan railmaterieel eigenlijk? Hoeveel locs, rijtuigen en treinstelbakken zijn dat alles bij elkaar? Voor het hele net?
De Lötschberg-basistunnel is net open inderdaad. 34,7566 km lang, op dit moment de 3e tunnel ter wereld qua lengte. Loopt van Frutigen tot Raron en is geschikt voor 250-280 km/h. Aan de Gotthard-basistunnel (Erstfeld - Bodio, 57 km) wordt nog gebouwd.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Het zal ook buitenlands materiaal toch zijn wat er komt te rijden? Heb gehoord dat ze in Zwitserland nu bezig zijn om tunnels te graven voor de europese uitbreiding van de betuwelijn.
Ik zag het ja. De wadjes reden wel met vertragingquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:00 schreef Socios het volgende:
Vandaag allemaal lange wadlopers op Leeuwarden - Harlingen Haven. En GTW richting Stavoren.
Jaquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:14 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nou Peterselieman kun je dit bevestigen![]()
De 3221 was laatst al kaduuk. Stel heeft toen namelijk een aanzienlijk deel van de dag toen op het putspoor in Lw gestaan en was later afgerangeerd.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:08 schreef Wadloper het volgende:
DH-II 3221 heeft een rangeerongelukje gehad... Deze heeft zich in een stootjuk geboord bij het emplacement. Schade is 2 frontseinen kapot + koppeldozen ingedeukt. Hij is gerangeerd naar een kopspoortje op het midden van het emplacement.
En door welke wadloper denk je?
De 3209 en 3203
dan moet ik snel nog maar ff wat wadkilometers makenquote:Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
Blijf dan ook maar lekker wegquote:Op maandag 18 juni 2007 16:39 schreef Chrispeter het volgende:
TreinenVond ze vroeger machtig mooi en wou ook machinist worden. Maar dat enthousiasme heeft zich ingeruild voor haat. Wat een kutdingenvervoersmiddelen zijn het toch.
Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzoquote:Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
Visvliet is een mooie fotolocatiequote:Op maandag 18 juni 2007 17:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar ik ga er niet inzitten, ik ga ze fotograferen langs de baan
strak plan!quote:Op maandag 18 juni 2007 17:24 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |