quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:38 schreef thats-me het volgende:
Gisteren ook nog wat geinigs meegemaakt, Zit lekker in een DM'90 richting Enschede. Begint de persoon schuin tegen overmij zijn lunch voor te bereiden.
Pakt eerst 2x volkoren brood uit zijn tas, Daarna een plakje kaas, toen een plakje ham. Vervolgens pakt hij zijn zakmes om een tomaat aan stukjes te snijden. Daar ging nog een sla blaadje boven op, die hij eerst nog even met wat water schoonspoelde.Vervolgens at hij het lekker op, deed me toen ik het zag erg denken aan dit.
Joquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:31 schreef NordicBlue het volgende:
Zug-Chef, kun je me nu is vertellen welke camera-apparatuur je gebruikt?
4e keer![]()
DM'90 in de 3700, doe is eff normaal! Das veelste, veelste modern voor die lijn. Missschien hebben ze nog wel wat bij de VSM rijden ... Met echte rijtuigen en balkon en nog een 3e klasse voor de ov-studentenkaartquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dm90 mag toch 140?![]()
en DH-1/2 is prima voor t schrootlijntje toch?
kunnen ze op nijmegen tenminste nog zwaaien naar de andere DH1/2en van veolia
Thanks, vind dat je erg mooie kiekjes maaktquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
JoIk heb een Canon EOS 350D met Tamron 28-75 F2.8 lens
njah dr komt van de zomer wel DM90 vrij.. dus t zou niet raar zijn om dat op de 3700 te gooien..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
DM'90 in de 3700, doe is eff normaal! Das veelste, veelste modern voor die lijn. Missschien hebben ze nog wel wat bij de VSM rijden ... Met echte rijtuigen en balkon en nog een 3e klasse voor de ov-studentenkaart.
Dm'90 of Plan T de stoelen zijn hetzelfde alleen DM'90 ziet er wel wat leuker uit!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
njah dr komt van de zomer wel DM90 vrij.. dus t zou niet raar zijn om dat op de 3700 te gooien..
mischien de DM90 stopper van Zwolle - Groningen vervangen door 2x plan V
* Ou-Tannu parkeert zich maar eens voor BahnTV.. trein door de regen en onweer
Die 19.20 vertrok op Zwolle naar Leeuwarden had 10 bakken.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren was het ook feest in de 19.32 IC Rtd - Lw, met slechts 1 ICM 3tje kon ik nog net zitten op het balkon, maar het was overvol. Beetje triest, as usual
nou das snelquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:54 schreef Duvel het volgende:
Er ligt een betonblok op de Betuweroute.
Het hele ding is van betonquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:54 schreef Duvel het volgende:
Er ligt een betonblok op de Betuweroute.
Enigste mooie was die Siemens Dispolok, en die paar andere goederen vervoerders.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:40 schreef Duvel het volgende:
Wat een kneuterige boel trouwens, die opening...
Wat dacht je van het koninklijke rijtuig?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Enigste mooie was die Siemens Dispolok, en die paar andere goederen vervoerders.
Zag laatst in Ut ook een vreemde ICR(m?) deze was blauw (vrij donker) met gele strepenVroeg me nog af wat dat was...
Dat is hemquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat dacht je van het koninklijke rijtuig?
mischien ist handig als je ff er bij meld waar deze rond rijd?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:08 schreef Wadloper het volgende:
DH-II 3221 heeft een rangeerongelukje gehad... Deze heeft zich in een stootjuk geboord bij het emplacement. Schade is 2 frontseinen kapot + koppeldozen ingedeukt. Hij is gerangeerd naar een kopspoortje op het midden van het emplacement.
En door welke wadloper denk je?
De 3209 en 3203
tuurlijk.. maar mischien is de lokatie van het ongelukje ook wel handig ?:pquote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:01 schreef Wadloper het volgende:
Deze rijdt rond in het Noorden des lands, of bedoel je dat niet?
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:11 schreef Wadloper het volgende:
Hehe, het emplacement van het mooie station Groningen
Vlak over het Emmaviaduct zie je een spoor, met daarnaast een weg waar je met auto's op kan. En dat spoor bedoel ik. Zal morgen ofzo wel even een foto posten
Het is weekend en zie je gelijk, want DD-AR komt er standaard niet voor. Normaal is het Plan T/V aangevuld met wat V-IRM.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:09 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Vandaag genoeg materieel in de 3700:
- VIRM-VI
- 2x een DD-AR 78xx
- 1x V + T
- 2x 3 V'tjes
![]()
Geen idee, maar het is denk ik einde verhaal voor deze bak. Misschien dat ze de onbeschadigde nog kunnen gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze deze nog uitdeuken.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:09 schreef vw_caddy het volgende:
Zouden ze hier werk van maken of gewoon laten rusten? Door een stootblok heen gaan is volgens mij formeel het negeren van een sts.
Hij heeft zo te zien ook wat problemen met de juiste afstelling van de koplampen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
die DH kan nog wel rijden.. alleen je moet um niet willen koppelen![]()
lampjes vervangen is nog wel te doen
je wordt toch wel gezien dan toch?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij heeft zo te zien ook wat problemen met de juiste afstelling van de koplampen.
DH-2 bakken zijn toch bijde gelijk.. op de plee na?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:39 schreef Wadloper het volgende:
Er hingen 2 lantaarns in de cabine, in beide hoeken van het raam. Deze lantaarns zitten in elke cabine van een trein. Dus in principe kan je deze dus gebruiken als front en sluit seinen
Overigens kan je hem misschien koppelen met de onbeschadigde bak van de 3210
3221 onbeschadigd + 3210 onbeschadigd = 3232![]()
Ik heb geen idee, en ik heb geen zin om 't op te zoeken.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DH-2 bakken zijn toch bijde gelijk.. op de plee na?
Oh, en als er geen gewonden zijn, wat gaat die lifeliner daar dan doen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:01 schreef Duvel het volgende:
OK, ik zal deze overdadige berichtgeving even samenvatten.
Aanrijding tussen twee treinen bij Weesp. Er zijn geen gewonden, een van beide treinen is gedeeltelijk ontspoord.
Aldus het radionieuws zojuist.
en de GTWs die misterieus uitvallen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:01 schreef Eix het volgende:
Arriva had zoiets van "Wat Veolia kan kunnen wij ook"?
-edit- bedoel die wadloper die tegen dat stootjuk op rijd, niet dat ongeluk in Weesp.
Daar zal Veolia vast ook wel mee te maken krijgen als de GTW's in december (toch?) komen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en de GTWs die misterieus uitvallen?
Geen idee, ik ben geen helderziende.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:04 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Oh, en als er geen gewonden zijn, wat gaat die lifeliner daar dan doen?
Goed plan, opruimen en verder rijden met die treinen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
lal! die gaat de trein weer op de rails chopperen dh
wat wil je anders?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed plan, opruimen en verder rijden met die treinen.
Laten liggen, bij daglicht is het beter fotograferen.quote:
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:37 schreef MREn het volgende:
En truste...ik kan geen 143'er meer zien
Ja, uiteraardquote:
Dat is ook geen diesel...achter die oude grijze zooi zit een mooie gele Dispolok Taurusquote:BTW: ik kende die dieselstellen nog niet in die grijze kleuren.
Qraps! Dan ken ik 'm helemaal niet!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is ook geen diesel...achter die oude grijze zooi zit een mooie gele Dispolok Taurus
Ze hebben net nog een botsproef gedaanquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:53 schreef NordicBlue het volgende:
Om trouwens weer even een discussie te starten over de kreukelzone's in de Plan V/T/U , waarvan gezegt word dat dat de balkons zijn, dit plaatje spreekt het tegen:
[afbeelding]
De Taurus kende ik, maar die stuurstand niet.quote:Op zondag 17 juni 2007 10:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik had toch laatst echt daar een foto van geplaatst : P
[afbeelding]
Leuke foto's verder MrEN
Volgens mij wel, alleen heeft de 3221 1e klas en de 3210 een Fries interieurquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DH-2 bakken zijn toch bijde gelijk.. op de plee na?
boeiend.. je moet natuurlijk wel ff zorgen dat de WC er in zit.. een wcloze trein doen willen we niet he :wquote:Op zondag 17 juni 2007 11:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Volgens mij wel, alleen heeft de 3221 1e klas en de 3210 een Fries interieur
Maar ach, een beetje mixen is ook niet erg
Ziet er goed uitquote:
ik voelde hem al hangenquote:Op zondag 17 juni 2007 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
EN een virm kapot, EN een DDAR kapot
Wat wil je nog meer?
Zitplaatsen?quote:
Koop die woning van die bejaarden van gister te klagen op t nieuwsquote:Op zondag 17 juni 2007 16:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Cargo über alles, jaaaawoooooooooooohllllll![]()
Wel makkelijk. Op één plek komt gewoon alles langs.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee kijk
Als Verkeerskundige ben ik voor de betuweroute, maar als fotograaf gruwelijk tegen. Dus tja... dan toch maar niet daar wonen
Dan zal ik de bordjes speciaal voor jou even anders doen, goed?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
mn scroll wheel slijt nu alleen wel in rap tempo
ik mis de waarschuwing voor mensen met epelepsie ofzoquote:Op zondag 17 juni 2007 18:30 schreef thats-me het volgende:
Doe maar wat langzaamerof uh toch maar scroll
![]()
volgens mij zijn de 16/1700 series er idd van afgelijd?quote:Op zondag 17 juni 2007 19:06 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS?
Jij moet gewoon ophouden met zaniken.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Er zijn mensen die zeuren dat de OP te lang was in sommige andere voorgaande delen... maar dit slaat alles... ondanks dat er een paar leuke fototjes tussen zitten.
quote:Op zondag 17 juni 2007 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij moet gewoon ophouden met zaniken.
zeiken!quote:Op zondag 17 juni 2007 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij moet gewoon ophouden met zaniken.
Ik vind m goed zo hoor, zoals die nu bovenaan dit topic isquote:Op zondag 17 juni 2007 19:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Er zijn mensen die zeuren dat de OP te lang was in sommige andere voorgaande delen... maar dit slaat alles... ondanks dat er een paar leuke fototjes tussen zitten.
Iddquote:Op zondag 17 juni 2007 16:50 schreef Zug-Chef het volgende:
K*nkervette platen man, vooral al die shizzle in Frankrijk en Luxemburg. Mooie vakantieEn bedankt voor je kaartje + badge
![]()
Nee, NS heeft de zelfde locs als de Fransen.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:06 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS?
Dank jequote:Op zondag 17 juni 2007 21:44 schreef Duvel het volgende:
@Fles: Gave reizen!!
Nee. De Fransen hadden deze locs al.Als ik mij goed uit de boeken herinner is er zo'n loc in 1976 op proef geweest en dat beviel , want daar is de 1600 serie van afgeleid.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:06 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS?
Volgens mij is het allemaal SNCF. Misschien nog een paar kleine prive bergbaantjesquote:Op zondag 17 juni 2007 23:57 schreef Dichterbijer het volgende:
Lijkt wel of er metrostellen achter die loc hangen... op zich hebben de fransen best aardig materieel. Btw. heeft frankrijk 1 spoorwegbedrijf of zijn het er meerdere.
quote:De NS-serie 1100 was gebaseerd op de vierassige SNCF-loc BB 8001 en de serie BB 8100. De eerste vijftig NS-locs en de eerste 136 Franse locs werden tussen 1948 en 1952 tegelijkertijd gebouwd door onder andere Alsthom te Belfort. Na nog een serie van 34 stuks voor de SNCF werden in 1956 nog tien locomotieven aan de NS nageleverd met de nummers 1151-1160. Locomotieven van dit type werden toen ook geleverd aan de spoorwegen in Marokko.
Nee hoorquote:Op zondag 17 juni 2007 23:32 schreef RealZeus het volgende:
Zeg ik iets geks als ik deze loc op een 1100 of een 1300 vind lijken?
Ik niet iigquote:Op maandag 18 juni 2007 09:23 schreef Snatsie het volgende:
Gaan er nog mensen foto's nemen van de eerste echte trein die vandaag over de betuweroute rijd?
Wat zou dat heerlijk zijn, niewaar?quote:Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Dichterbijer het volgende:
er geen enkele [..] vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferenquote:Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Dichterbijer het volgende:
Er rijden straks nog genoeg treinen over dat traject. Na ik heb gehoord word dat in de toekomst om 2 min.
Maar ff serieus: om de 2 minuten een goederentrein! Wat wil je dan steeds vervoeren... dat zou betekenen dat er geen enkele binnenvaartschipper meer vaart of een vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
Dat is zo jaquote:Op maandag 18 juni 2007 09:54 schreef Snatsie het volgende:
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen![]()
Ik denk meer aan werkgelegenheidquote:
Nouja... in principe ben je dan nu al te laat en tevens reed die trein leeg over de betuwelijn. Daarnaast vertrok die ook nog eens met een +60 vanwege technische problemen. Als dit zo doorgaat...quote:Op maandag 18 juni 2007 09:54 schreef Snatsie het volgende:
[..]
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen![]()
Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waardquote:
Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waardMaar goed, dat gaat verder niet over treinen en zo.
Iedere 2 minuten lijkt me trouwens stug, ik dacht dat blokafstand minstens 3 minuten tussen elke 2 treinen was? En idd, ZO achterlijk veel zooi hebben we ook weer niet te verslepen naar Duitsland. Ieder kwartier een trein per richting lijkt me al behoorlijk fors eigenlijk, maar dat is ook maar een gevoel
Eerste goederentrein over Betuweroute Eerst trein is er al over geweest of al een heel eind op weg over de betuweroute, alleen verwegen linkstuig wat misschien op de rails feestje loopt te houden rijdt de trein niet harder dan 40quote:Op maandag 18 juni 2007 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is zo jaIk zou zeggen, neem een slaapzak en een krat bier mee. Het zou zomaar eens een hele tijd kunnen duren
Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederlandquote:Op maandag 18 juni 2007 10:09 schreef Snatsie het volgende:
Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs.
Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute?quote:Op maandag 18 juni 2007 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederland![]()
Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:25 schreef Snatsie het volgende:
Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute?
Ik neem aan dat het allemaal nieuw materiaal is? Want de Betuweroute gebruikt een ander voltage dan de rest van het spoor in Nederland.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute.
Hoe groot is de totale Nederlandse reizigersvloot aan railmaterieel eigenlijk? Hoeveel locs, rijtuigen en treinstelbakken zijn dat alles bij elkaar? Voor het hele net?
De Lötschberg-basistunnel is net open inderdaad. 34,7566 km lang, op dit moment de 3e tunnel ter wereld qua lengte. Loopt van Frutigen tot Raron en is geschikt voor 250-280 km/h. Aan de Gotthard-basistunnel (Erstfeld - Bodio, 57 km) wordt nog gebouwd.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Het zal ook buitenlands materiaal toch zijn wat er komt te rijden? Heb gehoord dat ze in Zwitserland nu bezig zijn om tunnels te graven voor de europese uitbreiding van de betuwelijn.
Ik zag het ja. De wadjes reden wel met vertragingquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:00 schreef Socios het volgende:
Vandaag allemaal lange wadlopers op Leeuwarden - Harlingen Haven. En GTW richting Stavoren.
Jaquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:14 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nou Peterselieman kun je dit bevestigen![]()
De 3221 was laatst al kaduuk. Stel heeft toen namelijk een aanzienlijk deel van de dag toen op het putspoor in Lw gestaan en was later afgerangeerd.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:08 schreef Wadloper het volgende:
DH-II 3221 heeft een rangeerongelukje gehad... Deze heeft zich in een stootjuk geboord bij het emplacement. Schade is 2 frontseinen kapot + koppeldozen ingedeukt. Hij is gerangeerd naar een kopspoortje op het midden van het emplacement.
En door welke wadloper denk je?
De 3209 en 3203
dan moet ik snel nog maar ff wat wadkilometers makenquote:Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
Blijf dan ook maar lekker wegquote:Op maandag 18 juni 2007 16:39 schreef Chrispeter het volgende:
TreinenVond ze vroeger machtig mooi en wou ook machinist worden. Maar dat enthousiasme heeft zich ingeruild voor haat. Wat een kutdingenvervoersmiddelen zijn het toch.
Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzoquote:Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
Visvliet is een mooie fotolocatiequote:Op maandag 18 juni 2007 17:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar ik ga er niet inzitten, ik ga ze fotograferen langs de baan
strak plan!quote:Op maandag 18 juni 2007 17:24 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |