Ik denk niet dat er voorlopig veel via de betuweroute zal rijden. Er zijn denk ik nog te weinig bevoegde machinisten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Het gaat als volgt gebeuren: Je hebt even simpel gezegd 2 in en uitgangen op de hele route (zevenaar-barendrecht). Als er een trein bij een van beide plaatsen de route op rijdt, mag er pas weer een volgende trein naar binnen als de eerste trein van de route af is. Er is dus maar 1 blok voor de gehele route.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Ik gok van wel aangezien er nog weinig ECTS loks zijn en opgeleid personeel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Amersfoort Centraal, op 13 juni 2006quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuke combi. Waar heb je die geplaat?
Mooie platenquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
De foto's van een dagje Euregio:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en natuurlijk niet te vergeten:
[afbeelding]
[afbeelding]
en als er niet betaalt wordquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
in ieder geval 2 ervan zijn bestemd voor Slowakije, mits er nog even betaald wordt, dus ook voor het transport.
Geef ze dan maar aan Veoslopiaquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zijn de stellen voor niets opgelapt en blijven ze in Nederland.
of op de schrootlijn?quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:03 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Geef ze dan maar aan Veoslopia
Voorlopig niet, maar stèl dat je ooit double-stack gaat rijden, dan is het hoger hangen van de bovenleiding een koud kunstje vergeleken met het verhogen van te laag gebouwde tunnels. M.a.w.: men vond het blijkbaar te verantwoorden om de tunnels hoger te maken omdat je anders een nieuwe tunnel had moeten bouwen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Zoals mijn voorganger zegt, momenteel niet. Maar stel je voor dan in 2050 de capaciteit van de betuwereoute beperkt is, dan kan er besloten worden om double stack te rijden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Dat valt best mee hoor, dr rijden zo'n 6 kolenetreinen per richting per dag, plus nog een staal/kalk trein per richting per dag, en verder nog enkel los grut, niet meer dan dat. Waar Ah-Ut vooral om bekend staat is dat het een boel dienstregelingspaden heeft voor goederen die alleen gebruikt worden als er een extra trein moet rijden. Over het algemeen is het best wel rustig dusquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
want je komt zo 3 goederentreinene op dit traject tegen...
Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Daar sta je dan met je geavanceerde shit...
de trein heeft er als je t bekijkt gewoon 500quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:36 schreef sander89 het volgende:
[..]
Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.
Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:06 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Renault Mégane gepwnd door een 17/1800. De inzittenden zijn allen net op tijd ontsnapt en ongedeerd. Maar de brute kracht is weer eens goed te zien.
mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.
Maar vandaag weer 2*Plan V in de 3700, en de conducteur had medelijden met de reizigers en bleef zelf ook staan. Maar het is toch dieptriest dat de gemiddelde stoptrein in het westen nog meer capaciteit heeft dan een intercity in het oosten
.
Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt opquote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt op.
Zal me niks verbazen dat in september de wadlopers ook maar gaan helpen, kan je mooi 8 bakken DH als IC gebruiken!
Maar als het even kan helpen, waarom niet?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beterquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
DM 90 kan/mag 130quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter. Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten
.
Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen.
je mag volgens mij maar 5x DH koppelenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter. Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten
.
Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen.
DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijnquote:
op die foto zie ik idd geen bomen.. ?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:17 schreef Dr.Aart het volgende:
Snorfietser komt om na botsing met trein
ALMELO - Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is donderdagavond in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein.
[afbeelding]
Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd.
Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.
Wanneer je goed naar het plaatje kijkt of naar het filmpje op www.tctubantia.nl zie je goed dat er geen bomen zijn aan deze kant van het spoor. Aan de andere zijde wel, zodat je wellicht geneigd bent door te lopen/rijden totaan de spoorboom. Maar dan sta je dus op het, enige, spoor. Kan me voorstellen dat de buurtbewoners boos zijn!
dm90 mag toch 140?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijn. Dus voorkeur 1 of 2 bakken, altijd standaard te laat, en liefst materieel wat niet IC-waardig is
.
Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op die foto zie ik idd geen bomen.. ?
iemand daar uit de buurt?
aha..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:
[..]
Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.
Links van haar stond eerst een hek zo dat je daar niet kon oversteken. Die is weggehaald, wanneer je nu met je fiets daar gaat staan sta je ongeveer meteen op het spoor.
Doet bijna de helft van fietseres daar, of schuin oversteken over de overgang.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
JAA! Geef Prorail maar de schuld van de onveilige situatie..
hallo! je moet ook niet LINKS rijden om het over het spoor te komen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |