abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 16:30:27 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50454688
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Ik denk niet dat er voorlopig veel via de betuweroute zal rijden. Er zijn denk ik nog te weinig bevoegde machinisten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50454743
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Het gaat als volgt gebeuren: Je hebt even simpel gezegd 2 in en uitgangen op de hele route (zevenaar-barendrecht). Als er een trein bij een van beide plaatsen de route op rijdt, mag er pas weer een volgende trein naar binnen als de eerste trein van de route af is. Er is dus maar 1 blok voor de gehele route.

M.a.w. grotendeels zal bijna alles nog wel via de gewone route gaan via Utrecht dus
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:32:23 #103
86072 thatsme
and That's you!
pi_50454777
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Ik gok van wel aangezien er nog weinig ECTS loks zijn en opgeleid personeel.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 16:33:19 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50454825
Het is uiteraard wel een tijdelijke maatregel totdat alle onvolkomenheden zijn opgelost.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 16:34:13 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50454858
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Leuke combi. Waar heb je die geplaat?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50454925
De foto's van een dagje Euregio:









en natuurlijk niet te vergeten:

pi_50455071
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leuke combi. Waar heb je die geplaat?
Amersfoort Centraal, op 13 juni 2006
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 16:44:29 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50455316
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
De foto's van een dagje Euregio:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en natuurlijk niet te vergeten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie platen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50463793
Op het goederenrangeerterein van Amersfoort staan een 3tal Plan U's opgesteld... wie weet de status van deze treinstellen? Waar gaan ze heen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 20:49:34 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50463865
in ieder geval 2 ervan zijn bestemd voor Slowakije, mits er nog even betaald wordt, dus ook voor het transport.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50464026
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
in ieder geval 2 ervan zijn bestemd voor Slowakije, mits er nog even betaald wordt, dus ook voor het transport.
en als er niet betaalt word
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 20:56:25 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50464054
Dan zijn de stellen voor niets opgelapt en blijven ze in Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50464295
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zijn de stellen voor niets opgelapt en blijven ze in Nederland.
Geef ze dan maar aan Veoslopia
pi_50464335
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:03 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Geef ze dan maar aan Veoslopia
of op de schrootlijn?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 21:05:49 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50464357
Die willen voor die 6 maanden er ook niets mee doen. Ze hebben tenslotte de wadjes al.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50467582


[ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 15-06-2007 05:24:21 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 22:24:03 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50467613
Kikker
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50467632
maar niet als je er op klikt, hoe kan dat ? Is trouwens een foto die ik zelf heb geupload
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 22:26:30 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50467717
Imageshack heeft Fok geblockt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50469125
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
............................
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:17:46 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50469967
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Voorlopig niet, maar stèl dat je ooit double-stack gaat rijden, dan is het hoger hangen van de bovenleiding een koud kunstje vergeleken met het verhogen van te laag gebouwde tunnels. M.a.w.: men vond het blijkbaar te verantwoorden om de tunnels hoger te maken omdat je anders een nieuwe tunnel had moeten bouwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50471447
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Zoals mijn voorganger zegt, momenteel niet. Maar stel je voor dan in 2050 de capaciteit van de betuwereoute beperkt is, dan kan er besloten worden om double stack te rijden.
Maar dan heb je tweede deel van de lijn, Zevenaar - Ruhrgebied en we mogen onze handen dichtknijpen dat er in 2015 een extra goederen spoor ligt op dit traject. Dit komt omdat Duitsland nog geen hol heeft gedaan aan de komst van de betuweroute.

Ik hoop alleen dat al het goederenvervoer in de toekomst over de betuweroute gaat, zo intensief mogelijk gebruitk wordt. Is het weer wat rustiger op het spoor! Zeker het traject Ut-Ah, want je komt zo 3 goederentreinene op dit traject tegen...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2007 @ 00:00:26 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50471483
De NS zal behoorlijk blij zijn als er wat goederenpaden vrij komen voor de reizigersdienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2007 @ 01:49:23 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_50473848
Wat gaan ze eigenlijk allemaal doen op de opening?
Ze hebben overigens zo'n beetje vanaf mijn huis (ik woon langs de A15 bij Rotterdam) een route uitgestippeld naar de parkeerplaats, dus ze moeten nogal wat volk verwachten...
So we just called him Fred
pi_50475369
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

want je komt zo 3 goederentreinene op dit traject tegen...
Dat valt best mee hoor, dr rijden zo'n 6 kolenetreinen per richting per dag, plus nog een staal/kalk trein per richting per dag, en verder nog enkel los grut, niet meer dan dat. Waar Ah-Ut vooral om bekend staat is dat het een boel dienstregelingspaden heeft voor goederen die alleen gebruikt worden als er een extra trein moet rijden. Over het algemeen is het best wel rustig dus
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:06:21 #126
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50486084


Renault Mégane gepwnd door een 17/1800. De inzittenden zijn allen net op tijd ontsnapt en ongedeerd. Maar de brute kracht is weer eens goed te zien.
pi_50487430
Daar sta je dan met je geavanceerde shit...
pi_50489447
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Daar sta je dan met je geavanceerde shit...
Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.
............................
pi_50490038
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:36 schreef sander89 het volgende:

[..]

Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.
de trein heeft er als je t bekijkt gewoon 500
pi_50492338
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:06 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]

Renault Mégane gepwnd door een 17/1800. De inzittenden zijn allen net op tijd ontsnapt en ongedeerd. Maar de brute kracht is weer eens goed te zien.
Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.

Maar vandaag weer 2*Plan V in de 3700, en de conducteur had medelijden met de reizigers en bleef zelf ook staan . Maar het is toch dieptriest dat de gemiddelde stoptrein in het westen nog meer capaciteit heeft dan een intercity in het oosten .
pi_50494013
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 16:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.

Maar vandaag weer 2*Plan V in de 3700, en de conducteur had medelijden met de reizigers en bleef zelf ook staan . Maar het is toch dieptriest dat de gemiddelde stoptrein in het westen nog meer capaciteit heeft dan een intercity in het oosten .
mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]
pi_50494203
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]
Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt op .

Zal me niks verbazen dat in september de wadlopers ook maar gaan helpen , kan je mooi 8 bakken DH als IC gebruiken!
pi_50494237
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt op .

Zal me niks verbazen dat in september de wadlopers ook maar gaan helpen , kan je mooi 8 bakken DH als IC gebruiken!
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:27:20 #134
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50496771
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
Maar als het even kan helpen, waarom niet?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:31:52 #135
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50496934
Zug-Chef, kun je me nu is vertellen welke camera-apparatuur je gebruikt?
4e keer
pi_50497483
Gister een klein rondje gemaakt...
s'middags weggegaan. Amsterdam Centraal de 3000 gepakt ri Arnhem. Daar een ritje met lijn 1 van de Trolleybus gemaakt.
Daarna de Ic 3700 genomen en in Zutphen de trein naar Oldenzaal genomen. Tussen Hengelo en Oldenzaal kwam ik de 140 ri Amsterdam C tegen.
Uit Oldenzaal hetzelfde Lintje terggepakt ri Hengelo. Vlak voor Hengelo dik 10 gewacht op een plekje in het station. Er was een ongeluk mogelijk. In Hengelo aangekomen werd het lindje bestormd door mensen die omreisden omdat Almelo niet bereikbaar was.
Ik ben er maar uitgegaan en rondje in Hengelo gaan lopen. Lekker rustig daar met koopavond
Kom ik terug. Waren er bussen geregeld. Ik met de touringcar naar Almelo. De bus ging via Born ofzo en Almelo de Riet.
Dit ging via een klein straatje. Stond daar een hele groep uit de 140 op straat.Zij hadden meer dan 1 uur in de trein vastgezeten, gratis drankjes uitgedeeld. Gingen wat mensen in onze bus en er bleef een hele groep met toeristen staan. Daarvoor werd een directe bus naar Amsterdam geregeld.
Op Almelo aangekomen, tijdje staan wachten. Niet heel druk ofzo. Toen een hele sliert ICM die binnenkwam ri Schiphol genomen 5 min vertraging. In het oosten was het prachtig weer. Tussen Apeldoorn en Amersfoort echter was het veel regen. Bij barneveld werd er stapvoets gereden en met de typhoon getoetert. Een overweg was gesloten en er stond politie bij. Blijkbaar in storing? Langs de baan stond een hele laag water. Het had er flink gehoost en in het oosten niks gezien
Bij Amersfoort aangekomen nog steeds vertraging en de aansluitingen natuurlijk weg. Daar werd gerangeerd met plan-U. 2 mooie opgeknapte en 1 die er minder aan toe was.
Tevens zag ik geloof ik bij Apeldoorn een trein met tanks en pantservoertuigen staan.

Op Duivendrecht aangekomen natuurlijk de sprinter ri Amstel gemist, toen maar de metro genomen.
Was 10 uur.
pi_50498619
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:45 schreef Willy84 het volgende:
Born ofzo


Borne
pi_50499264
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter . Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten .

Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen .
pi_50500060
Vandaag allemaal lange wadlopers op Leeuwarden - Harlingen Haven. En GTW richting Stavoren.
pi_50500193
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter . Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten .

Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen .
DM 90 kan/mag 130
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:17:26 #141
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_50500656
Snorfietser komt om na botsing met trein


ALMELO - Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is donderdagavond in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein.




Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd.
Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.

Wanneer je goed naar het plaatje kijkt of naar het filmpje op www.tctubantia.nl zie je goed dat er geen bomen zijn aan deze kant van het spoor. Aan de andere zijde wel, zodat je wellicht geneigd bent door te lopen/rijden totaan de spoorboom. Maar dan sta je dus op het, enige, spoor. Kan me voorstellen dat de buurtbewoners boos zijn!
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_50500896
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter . Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten .

Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen .
je mag volgens mij maar 5x DH koppelen dus meer dan 10 bakken kan je niet halen
pi_50500921
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:03 schreef Remzz het volgende:

[..]

DM 90 kan/mag 130
DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijn . Dus voorkeur 1 of 2 bakken, altijd standaard te laat, en liefst materieel wat niet IC-waardig is .
pi_50501096
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:17 schreef Dr.Aart het volgende:
Snorfietser komt om na botsing met trein


ALMELO - Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is donderdagavond in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein.



[afbeelding]
Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd.
Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.

Wanneer je goed naar het plaatje kijkt of naar het filmpje op www.tctubantia.nl zie je goed dat er geen bomen zijn aan deze kant van het spoor. Aan de andere zijde wel, zodat je wellicht geneigd bent door te lopen/rijden totaan de spoorboom. Maar dan sta je dus op het, enige, spoor. Kan me voorstellen dat de buurtbewoners boos zijn!
op die foto zie ik idd geen bomen.. ?

iemand daar uit de buurt?
pi_50501217
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:25 schreef Brembo het volgende:

[..]

DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijn . Dus voorkeur 1 of 2 bakken, altijd standaard te laat, en liefst materieel wat niet IC-waardig is .
dm90 mag toch 140?

en DH-1/2 is prima voor t schrootlijntje toch?

kunnen ze op nijmegen tenminste nog zwaaien naar de andere DH1/2en van veolia
pi_50501767
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

op die foto zie ik idd geen bomen.. ?

iemand daar uit de buurt?
Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.
Links van haar stond eerst een hek zo dat je daar niet kon oversteken. Die is weggehaald, wanneer je nu met je fiets daar gaat staan sta je ongeveer meteen op het spoor.
pi_50501980
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:

[..]

Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.
Links van haar stond eerst een hek zo dat je daar niet kon oversteken. Die is weggehaald, wanneer je nu met je fiets daar gaat staan sta je ongeveer meteen op het spoor.
aha..
pi_50503616
JAA! Geef Prorail maar de schuld van de onveilige situatie..

hallo! je moet ook niet LINKS rijden om het over het spoor te komen..
pi_50503624
Gisteren ook nog wat geinigs meegemaakt, Zit lekker in een DM'90 richting Enschede. Begint de persoon schuin tegen overmij zijn lunch voor te bereiden.
Pakt eerst 2x volkoren brood uit zijn tas, Daarna een plakje kaas, toen een plakje ham. Vervolgens pakt hij zijn zakmes om een tomaat aan stukjes te snijden. Daar ging nog een sla blaadje boven op, die hij eerst nog even met wat water schoonspoelde. Vervolgens at hij het lekker op, deed me toen ik het zag erg denken aan dit.
pi_50503674
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
JAA! Geef Prorail maar de schuld van de onveilige situatie..

hallo! je moet ook niet LINKS rijden om het over het spoor te komen..
Doet bijna de helft van fietseres daar, of schuin oversteken over de overgang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')