abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50559170
Heb ff een rondje gefiets om luchtballonen te spotten , Onderweg ook nog een paar treinen tegen gekomen.


3x Plan V in de 7000 Terwijl 1 bak ook voldoende was.


(al fietsend geschoten, Niet echt ene succes)
Zo'n stop machine (dacht ik) Die ze in Almelo hebben gebruikt.


De lucht ballon.


Een Wals bij de aanleg van de A35/36


(hier verkeerde instellingen )
Nog 2x ICM-3 in de 7000. Terwijl geen trein ook voldoende was Zat namelijk op het personeel na niemand in.
  zondag 17 juni 2007 @ 22:29:16 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50559350
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:44 schreef Duvel het volgende:
@Fles: Gave reizen!!
Dank je Dit was maar één reis trouwens hoor, alles bij elkaar Wie weet later nogeens een leuk rondje

@Thats-me: leuke foto's Zoeen stopmachine hebben ze trouwens ongeveer overal gebruikt waar spoor ligt, denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50559589
Hehe, Denk je , Ik bedoel van het weekend na de werkzaamheden te Almelo

[ Bericht 16% gewijzigd door thats-me op 17-06-2007 22:49:38 ]
pi_50562168
quote:
Op zondag 17 juni 2007 19:06 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]

Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS?
Nee. De Fransen hadden deze locs al.Als ik mij goed uit de boeken herinner is er zo'n loc in 1976 op proef geweest en dat beviel , want daar is de 1600 serie van afgeleid.
In 1986 is de doorontwikkelde versie (die de SNCF ook al had) hier op proef geweest en daar is de 1700/1800 serie van afgeleid.
pi_50562286


Zeg ik iets geks als ik deze loc op een 1100 of een 1300 vind lijken?
pi_50562988
Lijkt wel of er metrostellen achter die loc hangen... op zich hebben de fransen best aardig materieel. Btw. heeft frankrijk 1 spoorwegbedrijf of zijn het er meerdere.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:06:07 #257
86072 thatsme
and That's you!
pi_50567751
quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:57 schreef Dichterbijer het volgende:
Lijkt wel of er metrostellen achter die loc hangen... op zich hebben de fransen best aardig materieel. Btw. heeft frankrijk 1 spoorwegbedrijf of zijn het er meerdere.
Volgens mij is het allemaal SNCF. Misschien nog een paar kleine prive bergbaantjes

Maar de 1100 zijn ook frans van Alstom, dus ze zullen er wel op lijken!
quote:
De NS-serie 1100 was gebaseerd op de vierassige SNCF-loc BB 8001 en de serie BB 8100. De eerste vijftig NS-locs en de eerste 136 Franse locs werden tussen 1948 en 1952 tegelijkertijd gebouwd door onder andere Alsthom te Belfort. Na nog een serie van 34 stuks voor de SNCF werden in 1956 nog tien locomotieven aan de NS nageleverd met de nummers 1151-1160. Locomotieven van dit type werden toen ook geleverd aan de spoorwegen in Marokko.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:17:43 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50567944
quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:32 schreef RealZeus het volgende:
Zeg ik iets geks als ik deze loc op een 1100 of een 1300 vind lijken?
Nee hoor Maar ik denk eerder een 1300, hij was vrij lang. En zoals anderen al schreven, er wordt vaker materieel uit Frankrijk aangekocht door NS. Of dat was in het verleden iig zo, dat was namelijk handig omdat Frankrijk toen ook op 1500 Volt reed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50568051
Gaan er nog mensen foto's nemen van de eerste echte trein die vandaag over de betuweroute rijd?
  maandag 18 juni 2007 @ 09:33:22 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50568280
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:23 schreef Snatsie het volgende:
Gaan er nog mensen foto's nemen van de eerste echte trein die vandaag over de betuweroute rijd?
Ik niet iig Het kan overigens nog wel eens lastig worden daar, met dank aan de milieuterroristen

klik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50568596
Er rijden straks nog genoeg treinen over dat traject. Na ik heb gehoord word dat in de toekomst om 2 min.

Maar ff serieus: om de 2 minuten een goederentrein! Wat wil je dan steeds vervoeren... dat zou betekenen dat er geen enkele binnenvaartschipper meer vaart of een vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
  maandag 18 juni 2007 @ 09:52:13 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50568646
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Dichterbijer het volgende:
er geen enkele [..] vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
Wat zou dat heerlijk zijn, niewaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50568686
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Dichterbijer het volgende:
Er rijden straks nog genoeg treinen over dat traject. Na ik heb gehoord word dat in de toekomst om 2 min.

Maar ff serieus: om de 2 minuten een goederentrein! Wat wil je dan steeds vervoeren... dat zou betekenen dat er geen enkele binnenvaartschipper meer vaart of een vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen
pi_50568695
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zou dat heerlijk zijn, niewaar?
Stuk minder files
  maandag 18 juni 2007 @ 09:59:23 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50568784
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:54 schreef Snatsie het volgende:
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen
Dat is zo ja Ik zou zeggen, neem een slaapzak en een krat bier mee. Het zou zomaar eens een hele tijd kunnen duren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50568842
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zou dat heerlijk zijn, niewaar?
Ik denk meer aan werkgelegenheid
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:54 schreef Snatsie het volgende:

[..]

Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen
Nouja... in principe ben je dan nu al te laat en tevens reed die trein leeg over de betuwelijn. Daarnaast vertrok die ook nog eens met een +60 vanwege technische problemen. Als dit zo doorgaat...
  maandag 18 juni 2007 @ 10:06:22 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50568931
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:01 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik denk meer aan werkgelegenheid
Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waard Maar goed, dat gaat verder niet over treinen en zo.

Iedere 2 minuten lijkt me trouwens stug, ik dacht dat blokafstand minstens 3 minuten tussen elke 2 treinen was? En idd, ZO achterlijk veel zooi hebben we ook weer niet te verslepen naar Duitsland. Ieder kwartier een trein per richting lijkt me al behoorlijk fors eigenlijk, maar dat is ook maar een gevoel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50568986
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waard Maar goed, dat gaat verder niet over treinen en zo.

Iedere 2 minuten lijkt me trouwens stug, ik dacht dat blokafstand minstens 3 minuten tussen elke 2 treinen was? En idd, ZO achterlijk veel zooi hebben we ook weer niet te verslepen naar Duitsland. Ieder kwartier een trein per richting lijkt me al behoorlijk fors eigenlijk, maar dat is ook maar een gevoel
Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs.
pi_50569056
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is zo ja Ik zou zeggen, neem een slaapzak en een krat bier mee. Het zou zomaar eens een hele tijd kunnen duren
Eerste goederentrein over Betuweroute Eerst trein is er al over geweest of al een heel eind op weg over de betuweroute, alleen verwegen linkstuig wat misschien op de rails feestje loopt te houden rijdt de trein niet harder dan 40
............................
  maandag 18 juni 2007 @ 10:22:31 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50569316
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:09 schreef Snatsie het volgende:
Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs.
Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50569380
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederland
Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute?
  maandag 18 juni 2007 @ 10:36:20 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50569660
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:25 schreef Snatsie het volgende:
Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute?
Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute.

Hoe groot is de totale Nederlandse reizigersvloot aan railmaterieel eigenlijk? Hoeveel locs, rijtuigen en treinstelbakken zijn dat alles bij elkaar? Voor het hele net?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50569682
Het zal ook buitenlands materiaal toch zijn wat er komt te rijden? Heb gehoord dat ze in Zwitserland nu bezig zijn om tunnels te graven voor de europese uitbreiding van de betuwelijn.
pi_50569739
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute.

Hoe groot is de totale Nederlandse reizigersvloot aan railmaterieel eigenlijk? Hoeveel locs, rijtuigen en treinstelbakken zijn dat alles bij elkaar? Voor het hele net?
Ik neem aan dat het allemaal nieuw materiaal is? Want de Betuweroute gebruikt een ander voltage dan de rest van het spoor in Nederland.
En de meeste treinen zullen stoppen in het ruhrgebied. die zijn na een uur of 5 wel weer terug in Rotterdam.
  maandag 18 juni 2007 @ 10:39:57 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50569740
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Het zal ook buitenlands materiaal toch zijn wat er komt te rijden? Heb gehoord dat ze in Zwitserland nu bezig zijn om tunnels te graven voor de europese uitbreiding van de betuwelijn.
De Lötschberg-basistunnel is net open inderdaad. 34,7566 km lang, op dit moment de 3e tunnel ter wereld qua lengte. Loopt van Frutigen tot Raron en is geschikt voor 250-280 km/h. Aan de Gotthard-basistunnel (Erstfeld - Bodio, 57 km) wordt nog gebouwd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 11:00:15 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50570303
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:00 schreef Socios het volgende:
Vandaag allemaal lange wadlopers op Leeuwarden - Harlingen Haven. En GTW richting Stavoren.
Ik zag het ja. De wadjes reden wel met vertraging
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 11:02:30 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50570372
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:14 schreef thats-me het volgende:

[..]

Nou Peterselieman kun je dit bevestigen
Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 11:05:57 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50570477
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 18:08 schreef Wadloper het volgende:
DH-II 3221 heeft een rangeerongelukje gehad... Deze heeft zich in een stootjuk geboord bij het emplacement. Schade is 2 frontseinen kapot + koppeldozen ingedeukt. Hij is gerangeerd naar een kopspoortje op het midden van het emplacement.

En door welke wadloper denk je?
De 3209 en 3203
De 3221 was laatst al kaduuk. Stel heeft toen namelijk een aanzienlijk deel van de dag toen op het putspoor in Lw gestaan en was later afgerangeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50570485
Over een stopmachine gesproken:

Klikbaar
  maandag 18 juni 2007 @ 15:58:08 #280
86072 thatsme
and That's you!
pi_50580591
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 16:03:37 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50580752
Net geschilderd en nu alweer zo mishandeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 juni 2007 @ 16:05:54 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50580836
Oh dat schiet lekker op ja paupers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 juni 2007 @ 16:07:02 #283
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50580868
Dat is toch ook geen opstelterrein te noemen .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 18 juni 2007 @ 16:10:10 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50581014
nee ze staan daar wel heel toegankelijk, zo vlak naast de openbare weg. .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50581035
Als je van utrecht naar amsterdam gaat zie je net voor of net na Utrecht Zuilen aan de linkerkant een 'begraafplaats' voor treinstellen waar sindskort ook een treindeel van een koploper staat, ondergespoten onder het 'schiterende' verf.
pi_50581066
ist nu al weer stuk?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 16:19:13 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50581368
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50581415
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
dan moet ik snel nog maar ff wat wadkilometers maken
  maandag 18 juni 2007 @ 16:39:09 #289
181468 Chrispeter
Knielapjes?
pi_50582125
Treinen Vond ze vroeger machtig mooi en wou ook machinist worden. Maar dat enthousiasme heeft zich ingeruild voor haat. Wat een kutdingenvervoersmiddelen zijn het toch.
Knielapjes voor alle vrouwen!
http://www.youtube.com/watch?v=q6r1GrApjiM
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 16:54:58 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50582720
Mensen van Stadler waren vanmiddag in Groningen al aan het kijken naar een van de defecte treinstellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50583289
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:39 schreef Chrispeter het volgende:
Treinen Vond ze vroeger machtig mooi en wou ook machinist worden. Maar dat enthousiasme heeft zich ingeruild voor haat. Wat een kutdingenvervoersmiddelen zijn het toch.
Blijf dan ook maar lekker weg
  maandag 18 juni 2007 @ 17:24:26 #292
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50583707
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzo
pi_50583882
Morgen maar even wat pakken tussen Lw en Sk en tussen Lw en Gn, enige dag dat het nog beetje mooi weer wordt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 17:31:12 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50583928
Ik reis morgenochtend al met een wadje van Gn naar Lw en dan aan het eind van de middag weer met de GTW terug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50583964
Maar ik ga er niet inzitten, ik ga ze fotograferen langs de baan
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 17:35:32 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50584086
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar ik ga er niet inzitten, ik ga ze fotograferen langs de baan
Visvliet is een mooie fotolocatie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50584131
Alleen kom ik daar weer totaal niet zonder een fiets mee te nemen in de trein tot Grijpskerk, fucking afgelegen dat gat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 17:47:47 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50584501
Of je moet vanaf Buitenpost gaan fietsen. Het ligt halverwege Buitenpost en Grijpskerk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50584756
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:24 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzo
strak plan!
  maandag 18 juni 2007 @ 18:11:14 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50585179
Doodzonde dat station Visvliet toen gesloopt is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')