Dank jequote:Op zondag 17 juni 2007 21:44 schreef Duvel het volgende:
@Fles: Gave reizen!!
Nee. De Fransen hadden deze locs al.Als ik mij goed uit de boeken herinner is er zo'n loc in 1976 op proef geweest en dat beviel , want daar is de 1600 serie van afgeleid.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:06 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS?
Volgens mij is het allemaal SNCF. Misschien nog een paar kleine prive bergbaantjesquote:Op zondag 17 juni 2007 23:57 schreef Dichterbijer het volgende:
Lijkt wel of er metrostellen achter die loc hangen... op zich hebben de fransen best aardig materieel. Btw. heeft frankrijk 1 spoorwegbedrijf of zijn het er meerdere.
quote:De NS-serie 1100 was gebaseerd op de vierassige SNCF-loc BB 8001 en de serie BB 8100. De eerste vijftig NS-locs en de eerste 136 Franse locs werden tussen 1948 en 1952 tegelijkertijd gebouwd door onder andere Alsthom te Belfort. Na nog een serie van 34 stuks voor de SNCF werden in 1956 nog tien locomotieven aan de NS nageleverd met de nummers 1151-1160. Locomotieven van dit type werden toen ook geleverd aan de spoorwegen in Marokko.
Nee hoorquote:Op zondag 17 juni 2007 23:32 schreef RealZeus het volgende:
Zeg ik iets geks als ik deze loc op een 1100 of een 1300 vind lijken?
Ik niet iigquote:Op maandag 18 juni 2007 09:23 schreef Snatsie het volgende:
Gaan er nog mensen foto's nemen van de eerste echte trein die vandaag over de betuweroute rijd?
Wat zou dat heerlijk zijn, niewaar?quote:Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Dichterbijer het volgende:
er geen enkele [..] vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferenquote:Op maandag 18 juni 2007 09:50 schreef Dichterbijer het volgende:
Er rijden straks nog genoeg treinen over dat traject. Na ik heb gehoord word dat in de toekomst om 2 min.
Maar ff serieus: om de 2 minuten een goederentrein! Wat wil je dan steeds vervoeren... dat zou betekenen dat er geen enkele binnenvaartschipper meer vaart of een vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat...
Dat is zo jaquote:Op maandag 18 juni 2007 09:54 schreef Snatsie het volgende:
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen![]()
Ik denk meer aan werkgelegenheidquote:
Nouja... in principe ben je dan nu al te laat en tevens reed die trein leeg over de betuwelijn. Daarnaast vertrok die ook nog eens met een +60 vanwege technische problemen. Als dit zo doorgaat...quote:Op maandag 18 juni 2007 09:54 schreef Snatsie het volgende:
[..]
Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen![]()
Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waardquote:
Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waardMaar goed, dat gaat verder niet over treinen en zo.
Iedere 2 minuten lijkt me trouwens stug, ik dacht dat blokafstand minstens 3 minuten tussen elke 2 treinen was? En idd, ZO achterlijk veel zooi hebben we ook weer niet te verslepen naar Duitsland. Ieder kwartier een trein per richting lijkt me al behoorlijk fors eigenlijk, maar dat is ook maar een gevoel
Eerste goederentrein over Betuweroute Eerst trein is er al over geweest of al een heel eind op weg over de betuweroute, alleen verwegen linkstuig wat misschien op de rails feestje loopt te houden rijdt de trein niet harder dan 40quote:Op maandag 18 juni 2007 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is zo jaIk zou zeggen, neem een slaapzak en een krat bier mee. Het zou zomaar eens een hele tijd kunnen duren
Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederlandquote:Op maandag 18 juni 2007 10:09 schreef Snatsie het volgende:
Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs.
Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute?quote:Op maandag 18 juni 2007 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederland![]()
Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:25 schreef Snatsie het volgende:
Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute?
Ik neem aan dat het allemaal nieuw materiaal is? Want de Betuweroute gebruikt een ander voltage dan de rest van het spoor in Nederland.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute.
Hoe groot is de totale Nederlandse reizigersvloot aan railmaterieel eigenlijk? Hoeveel locs, rijtuigen en treinstelbakken zijn dat alles bij elkaar? Voor het hele net?
De Lötschberg-basistunnel is net open inderdaad. 34,7566 km lang, op dit moment de 3e tunnel ter wereld qua lengte. Loopt van Frutigen tot Raron en is geschikt voor 250-280 km/h. Aan de Gotthard-basistunnel (Erstfeld - Bodio, 57 km) wordt nog gebouwd.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Het zal ook buitenlands materiaal toch zijn wat er komt te rijden? Heb gehoord dat ze in Zwitserland nu bezig zijn om tunnels te graven voor de europese uitbreiding van de betuwelijn.
Ik zag het ja. De wadjes reden wel met vertragingquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:00 schreef Socios het volgende:
Vandaag allemaal lange wadlopers op Leeuwarden - Harlingen Haven. En GTW richting Stavoren.
Jaquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:14 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nou Peterselieman kun je dit bevestigen![]()
De 3221 was laatst al kaduuk. Stel heeft toen namelijk een aanzienlijk deel van de dag toen op het putspoor in Lw gestaan en was later afgerangeerd.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:08 schreef Wadloper het volgende:
DH-II 3221 heeft een rangeerongelukje gehad... Deze heeft zich in een stootjuk geboord bij het emplacement. Schade is 2 frontseinen kapot + koppeldozen ingedeukt. Hij is gerangeerd naar een kopspoortje op het midden van het emplacement.
En door welke wadloper denk je?
De 3209 en 3203
dan moet ik snel nog maar ff wat wadkilometers makenquote:Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
Blijf dan ook maar lekker wegquote:Op maandag 18 juni 2007 16:39 schreef Chrispeter het volgende:
TreinenVond ze vroeger machtig mooi en wou ook machinist worden. Maar dat enthousiasme heeft zich ingeruild voor haat. Wat een kutdingenvervoersmiddelen zijn het toch.
Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzoquote:Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn.
Visvliet is een mooie fotolocatiequote:Op maandag 18 juni 2007 17:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar ik ga er niet inzitten, ik ga ze fotograferen langs de baan
strak plan!quote:Op maandag 18 juni 2007 17:24 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |