Daar heb je weinig aan,want je blijft toch met je kruisingen zitten op de enkelsporige baanvakken waarmee je dienstregeling voor een groot deel vast ligt.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja.. anders kan je beter die linten opvoeren en dichter op elkaar rijden
Denk dat je gewoon eff planned als je gaat rijden, en ze zullen nooit 8 uur lang achter elkaar rijden...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:48 schreef Petre het volgende:
Zit er bij de NS ook geen WC in de locs? Hoe pissen die lui dan?
Ja dat zou idd ook kunnen aangezien de koplampen wel aan waren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
De rijden toch gewoon in de 1500...misschien dat je er langs komt op de tijden dat ze in Deventer staan?
Maar geloof dat Westervoort ook weer een station krijgt, dus dat betekend nog een extra stop. Zal me niks verbazen dat er een trein komt van Zevenaar - Arnhem en in de spits van Doetinchem. Daarbij als de goederen over de betuweroute gaan rijden dan is het er stuk meer ruimte op dit traject!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:00 schreef MREn het volgende:
Wellicht, er ligt op bijna elk station een kruisingsmogelijkheid, en tussen Doetinchem en Zevenaar liggen de stations nog redelijk dicht bij elkaar.
Ik denk dat het vooral af zal hangen van het aantal goederenpaden dat via Arnhem-Zevenaar blijft rijden of er capaciteit vrij komt voor Lyntus.
Dat is de NS toch helemaal nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:21 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Het valt ook niet mee allemaal...
Gelukkig hebben ze bussenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:51 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik dacht al op dat screenshot stond 'NS' vandaar
Wegens een materieeltekort zie ik staan
Het laatste. Het is om gezien te worden, niet om zelf te zien. Dan zou je namelijk machinisten van tegentreinen kunnen verblinden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:59 schreef Lausteen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het lichtbeeld van frontseinen?
Verlichten ze de baan goed of zijn het meer markeringslampen?
In de 1300 zat een pisbak.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:48 schreef Petre het volgende:
Zit er bij de NS ook geen WC in de locs? Hoe pissen die lui dan?
Mwaah, ze rijden in de spits nu al met een overvolle kwartiersdienst. En dit is ook vaak nog de oorzaak van alle vertragingen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk dat je gewoon eff planned als je gaat rijden, en ze zullen nooit 8 uur lang achter elkaar rijden...
Maar over Syntus, ze zouden toch nog best wel 2*stoptrein en 2*sneltrein tussen Doetinchem - Arnhem kunnen invoeren ? Daar heeft de reiziger meer aan dan aan dubbeldeks materieel!
Ik weet dat hij ze gespot heeft ergens in Limburg, dus dat kan denk ik nog even duren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef MREn het volgende:
Zeg, Zug, waar blijven de plaatjes van die witte diesels?
Buiten dat niet verder komt dan niveau huis-aan-huis-krant slaat de tekst echt helemaal nergens op... Duidelijk te merken dat de auteur weinig moeite voor research heeft gedaan.quote:Trammetje Houten-Zuid nog in de remise
HOUTEN - Het trammetje tussen de stations Houten-Centrum en Houten-Castellum rijdt voorlopig niet.
Het werd in april met technische problemen van de rails gehaald. De NS zetten sindsdien bussen in om reizigers te vervoeren tussen station en Houten-Zuid. Het zit het trammetje niet mee. De verbinding werd al een paar keer stilgelegd, omdat de techniek het begaf. NS gingen er in april vanuit dat reparatie een paar weken zou duren. Om meer problemen te voorkomen, werd meteen groot onderhoud toegepast. De verwachting was dat het trammetje rond Hemelvaartsdag weer zou rijden, maar bij de laatste testen stuitte men op nieuwe technische problemen.
Het trammetje is een tijdelijke voorziening. Over enkele jaren gaat het tweede station in Houten open. Dit ligt centraal in het nieuwe wijkwinkelcentrum Castellum, dat nog moet worden gebouwd. De tramlijn is een service die vooruitloopt op die eindsituatie.
Het lijntje wordt beheerd door de NS, die verder geen ervaring hebben met trams, anders dan bijvoorbeeld vervoerder Connexxion, die de sneltram tussen IJsselstein en Utrecht exploiteert.
In Houten wordt op dit moment gewerkt aan de spoorverdubbeling. Ook Castellum wordt viersporig. De werkzaamheden leiden ertoe dat het trammetje in de loop van 2008 moet worden opgedoekt. Vanaf dat moment komt er ook weer een busverbinding, totdat het station Castellum eind 2010 definitief in gebruik wordt genomen. Vlak bij het toekomstige station Castellum kan het spoor nu worden overgestoken via een hoge noodbrug met stijle trappen. Die oversteek is een doorn in het oog van vooral ouderen, gehandicapten en ouders met kinderwagens.
De PvdA-fractie had bij de gemeente op een vriendelijkere oversteek aangedrongen, bijvoorbeeld met hellingbanen of liften. Burgemeester en wethouders laten de bestaande situatie echter zoals die is. Ter hoogte van de Albers Pistoriusweg is een nieuwe oversteek over het spoor gedacht. De gemeente hoopt erop die volgend jaar in gebruik te kunnen nemen. Deze brug wordt minder hoog en stijl dan de loopbrug bij Castellum.
quote:met stijle trappen
Niet ontvankelijk, dat is al zo lang bekend!quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef FredvZ het volgende:
nog iets het vorige deel, waar Peterselieman een stukje van het AD quote:
[..]
Denk trouwens dat er nog meer geklaag uit Houten gaat komen als de mensen uit deze woningen door gaan hebben dat ze straks practisch vanuit de voordeur zo in de trein kunnen stappen...
Het nieuwe station komt alleen niet op die plek, maar meer hier zo ongeveer. Dat lijkt nu nog een vreemde plek, maar als het goed is verrijst daar binnenkort het winkelcentrum "Castellum". Krijgt ook een beetje de plattegrond van een romeins castellum, er is dan ook een min of meer rechthoekig stuk grond voor opengehouden, precies in het midden daarvan komt dus dat nieuwe station.quote:
moderne versie van der TEE!quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Hier staan al wat platen van de diesel ICE:
http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0
Heeft dat ding ATB aan boordquote:Op woensdag 13 juni 2007 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Hier staan al wat platen van de diesel ICE:
http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0
Inderdaad.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me niet he.
Gewoon gas in en kachelen met die bakken. De 40 km/uur grens heeft nu weer met de ATB te maken, en die ontbreekt juist.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoe wou je zonder ATB naar amsterdam gaan en harder dan 40 km/h rijden
hebben ze weer wat minder materieel tekort::')quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla heeft er weer een nieuw wadje bij. De 3220 is nu in het zuiden des lands gezien. Dit stel stond al enkele weken in het noorden terzijde.
Ontheffing. Er komt wel vaker iets aparts de grens over. (Een paar jaar geleden nog een V200 o.i.d.)quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoe wou je zonder ATB naar amsterdam gaan en harder dan 40 km/h rijden
Snap het, heb hem niet gespotquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ontheffing. Er komt wel vaker iets aparts de grens over. (Een paar jaar geleden nog een V200 o.i.d.)
quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:16 schreef thats-me het volgende:
Was net ff aan het kijken naar het uitleg over het Combi plan van de A35 te Nijverdal, kom ik dit pdfje tegen, Hier geven ze uitleg met tekst en plaatjes. Op de pagina's 20-21-22 laten ze een paar tekeningen zien, met vervangend materiaal voor de DM'90 stellen.![]()
![]()
Whehe, ze zien zichzelf dus nu al als ICE station na een verplaatsingquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:16 schreef thats-me het volgende:
Was net ff aan het kijken naar het uitleg over het Combi plan van de A35 te Nijverdal, kom ik dit pdfje tegen, Hier geven ze uitleg met tekst en plaatjes. Op de pagina's 20-21-22 laten ze een paar tekeningen zien, met vervangend materiaal voor de DM'90 stellen.![]()
![]()
voor welke waslijn?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:25 schreef MREn het volgende:
Ze hebben er wel een stroomafnemer opgeknutseld
hehe! scheelt wel vertragingen.. alleen zouden ze hem wel heel kunnen laten?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:26 schreef Eix het volgende:
Trouwens, zo'n ICE TD is natuurlijk wel de oplossing voor Veolia.![]()
![]()
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe! scheelt wel vertragingen.. alleen zouden ze hem wel heel kunnen laten?
Truequote:Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?
Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
Hier in het noorden is de dienstregeling ruim opgezet, zodat er hier idd minder last is. Suf wil ik die lijntjes niet noemen, behalve die pure Groninger lijnen door de weilanden dan.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?
Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
Ach de NS lacht momenteel nog wel eff op de manier hoe Veolia al deze problemen probeert op te lossen!quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?
Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
Volgens mij kan de Veolia al langere treinen maken dan de NS in de 3700quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het leidt tenminste wel de aandacht van het stellentekort van de NS af.
Volgens mij zijn daar inderdaad geen problemen mee.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Truede Vtjes houden ze redelijk heel geloof ik
mja ze beulen ze wel af, als ze nou eens niet zo stug die dienstregeling willen rijden.. dan blijven ze mischien iets langer heel...quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:47 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn daar inderdaad geen problemen mee.
En ja, die wadlopers... Dat Veolia er niet al te zuinig mee om gaat klopt denk ik enigzins wel, maar die dingen zijn ook zo'n beetje op gereden dus het is niet verwonderlijk dat er zoveel uitvallen.![]()
Dit is het afleverschema van de Arriva GTW'tjes.quote:Heb dinsdagavond op het perron in Lw gesproken met de 'Nederlandse Zwitser' van
Stadler (hier gestationeerd zolang de aflevering loopt). De 313 en 318 zijn bij
uitzondering in Gn in dienst genomen vanwege hoge nood aldaar (waarschijnlijk wel na test). De reden dat er nummergaten vallen tijdens de aflevering is ('t zat er in natuurlijk) dat er op twee lokaties tegelijk gebouwd wordt, naast Bussnang waarschijnlijk Altenrhein (jammer dat dit niet op de bak wordt aangegeven). Toevallig had ie het afleveringsschema in z'n Hand, voor wat het waard is: A. Gn 26-6: 315+319, 10-7: 316+317, 24-7: 320+321, 21-8: 322+323,
4-9: 324+325, 18-9: 326+327.
stuur ze allemaal maar naar t zuidenquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
Als Arriva slim is, zet het midden juli de wadjes definitief terzijde. Dat moet met 4 extra stellen en een zomervakantie nu wel lukken. Dan kunnen de buffels er begin/half september uit.
De buffels heeft de NS al andere plannen mee.. Die gaan dus niet naar Veolia.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
stuur ze allemaal maar naar t zuiden
Aan de nummers te zien, zijn dat er dus een stuk of 90?quote:
Niet helemaal, de 'transferruimte' is eigendom van ProRail, de schil daar omheen is van NS Poort (combinatie van vroegere NS Vastgoed en NS Stations).quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Klagen moet via de NS. NSStations is verantwoordelijk voor wat zich op en rond de stations afspeelt.
Wat zijn de specs van je camera, wat gebruik je?quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:37 schreef Zug-Chef het volgende:
ICE TD in Heerlen bij aankomst (nashot ivm zon):
[afbeelding]
ICE TD bij Roermond op de terugreis:
[afbeelding]
Rest van de foto's volgen vanmiddag
Daar staat het meestal vol met VIRM's -correctie- DDAR's, kom er toch zeker een paar keer in de maand voorbij met de auto en dan staat er altijd een hele meutquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:27 schreef FredvZ het volgende:
Reed net langs de werkplaats bij Leidschendam en daar stond het helemaal vol met VIRM... Iemand enig idee waarom ze daar staan?
Zie de post boven jequote:Op donderdag 14 juni 2007 13:35 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Daar staat het meestal vol met VIRM's -correctie- DDAR's, kom er toch zeker een paar keer in de maand voorbij met de auto en dan staat er altijd een hele meut
Waarom die VIRM's er dan opeens staan weet ik niet
zo te zien duidelijk het rokerscoupequote:Op donderdag 14 juni 2007 13:53 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Wat doet dat treinstel midden in een intercity"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
Ik denk niet dat er voorlopig veel via de betuweroute zal rijden. Er zijn denk ik nog te weinig bevoegde machinisten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Het gaat als volgt gebeuren: Je hebt even simpel gezegd 2 in en uitgangen op de hele route (zevenaar-barendrecht). Als er een trein bij een van beide plaatsen de route op rijdt, mag er pas weer een volgende trein naar binnen als de eerste trein van de route af is. Er is dus maar 1 blok voor de gehele route.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Ik gok van wel aangezien er nog weinig ECTS loks zijn en opgeleid personeel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Amersfoort Centraal, op 13 juni 2006quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuke combi. Waar heb je die geplaat?
Mooie platenquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
De foto's van een dagje Euregio:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en natuurlijk niet te vergeten:
[afbeelding]
[afbeelding]
en als er niet betaalt wordquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
in ieder geval 2 ervan zijn bestemd voor Slowakije, mits er nog even betaald wordt, dus ook voor het transport.
Geef ze dan maar aan Veoslopiaquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zijn de stellen voor niets opgelapt en blijven ze in Nederland.
of op de schrootlijn?quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:03 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Geef ze dan maar aan Veoslopia
Voorlopig niet, maar stèl dat je ooit double-stack gaat rijden, dan is het hoger hangen van de bovenleiding een koud kunstje vergeleken met het verhogen van te laag gebouwde tunnels. M.a.w.: men vond het blijkbaar te verantwoorden om de tunnels hoger te maken omdat je anders een nieuwe tunnel had moeten bouwen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Zoals mijn voorganger zegt, momenteel niet. Maar stel je voor dan in 2050 de capaciteit van de betuwereoute beperkt is, dan kan er besloten worden om double stack te rijden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Dat valt best mee hoor, dr rijden zo'n 6 kolenetreinen per richting per dag, plus nog een staal/kalk trein per richting per dag, en verder nog enkel los grut, niet meer dan dat. Waar Ah-Ut vooral om bekend staat is dat het een boel dienstregelingspaden heeft voor goederen die alleen gebruikt worden als er een extra trein moet rijden. Over het algemeen is het best wel rustig dusquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
want je komt zo 3 goederentreinene op dit traject tegen...
Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Daar sta je dan met je geavanceerde shit...
de trein heeft er als je t bekijkt gewoon 500quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:36 schreef sander89 het volgende:
[..]
Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.
Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:06 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Renault Mégane gepwnd door een 17/1800. De inzittenden zijn allen net op tijd ontsnapt en ongedeerd. Maar de brute kracht is weer eens goed te zien.
mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.
Maar vandaag weer 2*Plan V in de 3700, en de conducteur had medelijden met de reizigers en bleef zelf ook staan. Maar het is toch dieptriest dat de gemiddelde stoptrein in het westen nog meer capaciteit heeft dan een intercity in het oosten
.
Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt opquote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt op.
Zal me niks verbazen dat in september de wadlopers ook maar gaan helpen, kan je mooi 8 bakken DH als IC gebruiken!
Maar als het even kan helpen, waarom niet?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beterquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
DM 90 kan/mag 130quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter. Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten
.
Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen.
je mag volgens mij maar 5x DH koppelenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter. Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten
.
Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen.
DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijnquote:
op die foto zie ik idd geen bomen.. ?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:17 schreef Dr.Aart het volgende:
Snorfietser komt om na botsing met trein
ALMELO - Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is donderdagavond in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein.
[afbeelding]
Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd.
Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.
Wanneer je goed naar het plaatje kijkt of naar het filmpje op www.tctubantia.nl zie je goed dat er geen bomen zijn aan deze kant van het spoor. Aan de andere zijde wel, zodat je wellicht geneigd bent door te lopen/rijden totaan de spoorboom. Maar dan sta je dus op het, enige, spoor. Kan me voorstellen dat de buurtbewoners boos zijn!
dm90 mag toch 140?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijn. Dus voorkeur 1 of 2 bakken, altijd standaard te laat, en liefst materieel wat niet IC-waardig is
.
Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op die foto zie ik idd geen bomen.. ?
iemand daar uit de buurt?
aha..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:
[..]
Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.
Links van haar stond eerst een hek zo dat je daar niet kon oversteken. Die is weggehaald, wanneer je nu met je fiets daar gaat staan sta je ongeveer meteen op het spoor.
Doet bijna de helft van fietseres daar, of schuin oversteken over de overgang.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
JAA! Geef Prorail maar de schuld van de onveilige situatie..
hallo! je moet ook niet LINKS rijden om het over het spoor te komen..
doe ik ook altijd hoor? zeker bij een langere tripquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:38 schreef thats-me het volgende:
Gisteren ook nog wat geinigs meegemaakt, Zit lekker in een DM'90 richting Enschede. Begint de persoon schuin tegen overmij zijn lunch voor te bereiden.
Pakt eerst 2x volkoren brood uit zijn tas, Daarna een plakje kaas, toen een plakje ham. Vervolgens pakt hij zijn zakmes om een tomaat aan stukjes te snijden. Daar ging nog een sla blaadje boven op, die hij eerst nog even met wat water schoonspoelde.Vervolgens at hij het lekker op, deed me toen ik het zag erg denken aan dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |