abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:35:52 #1
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50364521

Hier alweer deel 72 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. Vanaf 27 mei 2007 worden er op Almelo-Mariënberg twee rood bestickerde (omdat het lijntje voortaan onder "Twents" valt) Linten van Syntus ingezet.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:32:27 #2
86072 thatsme
and That's you!
pi_50366164
Plaspauze wordt machinist fataal

AMSTERDAM - De Duitse treinmachinist die vorige week om het leven kwam nadat hij tijdens de rit uit zijn locomotief viel, moest waarschijnlijk plassen. Dat blijkt uit onderzoek van de politie.

De trein reed 120 kilometer per uur toen de machinist ten val kwam. De trein kwam daarna snel tot stilstand, omdat de noodrem automatisch in werking werd gesteld.

De 41-jarige machinist werd dood gevonden langs de rails, met zijn broek open. Volgens de politie is de man gevallen toen hij de deur van de locomotief opende om zo te kunnen plassen.

Volgens een woordvoerder is het niet ongebruikelijk dat treinpersoneel op deze manier hun behoefte doet. "Als er maar één man in de locomotief zit kan het vaak niet anders", aldus de zegsman. Hij voegt er aan toe dat de snelheid dan meestal een stuk lager ligt.
(c) NU.nl/Chris Heijmans
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:45:40 #3
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50366641
Tja, lullig
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:49:11 #4
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50366769
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

ja.. anders kan je beter die linten opvoeren en dichter op elkaar rijden
Daar heb je weinig aan,want je blijft toch met je kruisingen zitten op de enkelsporige baanvakken waarmee je dienstregeling voor een groot deel vast ligt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50368730
Zit er bij de NS ook geen WC in de locs? Hoe pissen die lui dan?
bye
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:06:12 #6
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50369342
Wachten op pauze, of wellicht even snel in het rijtuig dat er achter hangt (op een station natuurlijk). Bij cargo machinisten wordt het wel wat lastig, maar die moeten in dit land toch regelmatig aan de kant
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50370009
En zie hier....deel 72 alweer... gezeik vrij
pi_50370919
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:48 schreef Petre het volgende:
Zit er bij de NS ook geen WC in de locs? Hoe pissen die lui dan?
Denk dat je gewoon eff planned als je gaat rijden, en ze zullen nooit 8 uur lang achter elkaar rijden...

Maar over Syntus, ze zouden toch nog best wel 2*stoptrein en 2*sneltrein tussen Doetinchem - Arnhem kunnen invoeren ? Daar heeft de reiziger meer aan dan aan dubbeldeks materieel!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:00:54 #9
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50371517
Wellicht, er ligt op bijna elk station een kruisingsmogelijkheid, en tussen Doetinchem en Zevenaar liggen de stations nog redelijk dicht bij elkaar.

Ik denk dat het vooral af zal hangen van het aantal goederenpaden dat via Arnhem-Zevenaar blijft rijden of er capaciteit vrij komt voor Lyntus.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50371927
De 4011 en 4012 staan trouwens al een paar dagen in Deventer gerangeerd. Als je uit Zwolle komt 300 meter voor Deventer links(op dat rangeerspoortje) iemand die weet wat het idee erachter is?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:41:28 #11
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50373002
De rijden toch gewoon in de 1500...misschien dat je er langs komt op de tijden dat ze in Deventer staan?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50373021
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
De rijden toch gewoon in de 1500...misschien dat je er langs komt op de tijden dat ze in Deventer staan?
Ja dat zou idd ook kunnen aangezien de koplampen wel aan waren.
pi_50373564
Hoe zit het eigenlijk met het lichtbeeld van frontseinen?

Verlichten ze de baan goed of zijn het meer markeringslampen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Lausteen op 12-06-2007 16:15:55 ]
pi_50373831
Rustig dagje op het spoor vandaag, goh, de temperaturen zijn ook lager
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:21:25 #15
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50374342

Het valt ook niet mee allemaal...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50375106
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:00 schreef MREn het volgende:
Wellicht, er ligt op bijna elk station een kruisingsmogelijkheid, en tussen Doetinchem en Zevenaar liggen de stations nog redelijk dicht bij elkaar.

Ik denk dat het vooral af zal hangen van het aantal goederenpaden dat via Arnhem-Zevenaar blijft rijden of er capaciteit vrij komt voor Lyntus.
Maar geloof dat Westervoort ook weer een station krijgt, dus dat betekend nog een extra stop. Zal me niks verbazen dat er een trein komt van Zevenaar - Arnhem en in de spits van Doetinchem. Daarbij als de goederen over de betuweroute gaan rijden dan is het er stuk meer ruimte op dit traject!
pi_50375281
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:21 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Het valt ook niet mee allemaal...
Dat is de NS toch helemaal niet
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:49:40 #18
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50375391
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:47 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dat is de NS toch helemaal niet
Nee, violensloper is dat
pi_50375463
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:49 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Nee, violensloper is dat
Ik dacht al op dat screenshot stond 'NS' vandaar

Wegens een materieeltekort zie ik staan
pi_50375852
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:51 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ik dacht al op dat screenshot stond 'NS' vandaar

Wegens een materieeltekort zie ik staan
Gelukkig hebben ze bussen .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 juni 2007 @ 18:58:13 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50381590
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:59 schreef Lausteen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het lichtbeeld van frontseinen?

Verlichten ze de baan goed of zijn het meer markeringslampen?
Het laatste. Het is om gezien te worden, niet om zelf te zien. Dan zou je namelijk machinisten van tegentreinen kunnen verblinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 juni 2007 @ 19:01:38 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50381700
Vandaag een leuk Arrivadagje. Heb vanochtend op het stukje Groningen Noord - Groningen in de 10240 gezeten, de Eise Eisinga. Eindelijk hebben ze de naam die ik ingestuurd had op een stel gezet. Zonet heb ik de nieuwkomer 10313 al aan het werk gezien. Normaal duurt het 2 dagen voordat stellen die net uit Zwitserland gekomen zijn op dient worden ingezet, maar deze zat binnen enkele uren dus al op dienst. Wellicht hadden ze het bij Voith te druk, omdat er voor en naast de loods het nodige stond, namelijk 2 GTW 2/6 en een GTW 2/8. Waarschijnlijk zal er ook nog wel wat binnen hebben gestaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50394553
meer toverijzers op de baan is altijd fijn toch?
pi_50398604
Jawel.
  woensdag 13 juni 2007 @ 07:56:12 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50398830
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:48 schreef Petre het volgende:
Zit er bij de NS ook geen WC in de locs? Hoe pissen die lui dan?
In de 1300 zat een pisbak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:32:57 #26
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50399255
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

Denk dat je gewoon eff planned als je gaat rijden, en ze zullen nooit 8 uur lang achter elkaar rijden...

Maar over Syntus, ze zouden toch nog best wel 2*stoptrein en 2*sneltrein tussen Doetinchem - Arnhem kunnen invoeren ? Daar heeft de reiziger meer aan dan aan dubbeldeks materieel!
Mwaah, ze rijden in de spits nu al met een overvolle kwartiersdienst. En dit is ook vaak nog de oorzaak van alle vertragingen.
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:10:08 #27
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50403355
Zeg, Zug, waar blijven de plaatjes van die witte diesels?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 11:18:38 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50403635
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef MREn het volgende:
Zeg, Zug, waar blijven de plaatjes van die witte diesels?
Ik weet dat hij ze gespot heeft ergens in Limburg, dus dat kan denk ik nog even duren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:13:07 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_50405582
nog iets het vorige deel, waar Peterselieman een stukje van het AD quote:
quote:
Trammetje Houten-Zuid nog in de remise

HOUTEN - Het trammetje tussen de stations Houten-Centrum en Houten-Castellum rijdt voorlopig niet.
Het werd in april met technische problemen van de rails gehaald. De NS zetten sindsdien bussen in om reizigers te vervoeren tussen station en Houten-Zuid. Het zit het trammetje niet mee. De verbinding werd al een paar keer stilgelegd, omdat de techniek het begaf. NS gingen er in april vanuit dat reparatie een paar weken zou duren. Om meer problemen te voorkomen, werd meteen groot onderhoud toegepast. De verwachting was dat het trammetje rond Hemelvaartsdag weer zou rijden, maar bij de laatste testen stuitte men op nieuwe technische problemen.

Het trammetje is een tijdelijke voorziening. Over enkele jaren gaat het tweede station in Houten open. Dit ligt centraal in het nieuwe wijkwinkelcentrum Castellum, dat nog moet worden gebouwd. De tramlijn is een service die vooruitloopt op die eindsituatie.

Het lijntje wordt beheerd door de NS, die verder geen ervaring hebben met trams, anders dan bijvoorbeeld vervoerder Connexxion, die de sneltram tussen IJsselstein en Utrecht exploiteert.

In Houten wordt op dit moment gewerkt aan de spoorverdubbeling. Ook Castellum wordt viersporig. De werkzaamheden leiden ertoe dat het trammetje in de loop van 2008 moet worden opgedoekt. Vanaf dat moment komt er ook weer een busverbinding, totdat het station Castellum eind 2010 definitief in gebruik wordt genomen. Vlak bij het toekomstige station Castellum kan het spoor nu worden overgestoken via een hoge noodbrug met stijle trappen. Die oversteek is een doorn in het oog van vooral ouderen, gehandicapten en ouders met kinderwagens.

De PvdA-fractie had bij de gemeente op een vriendelijkere oversteek aangedrongen, bijvoorbeeld met hellingbanen of liften. Burgemeester en wethouders laten de bestaande situatie echter zoals die is. Ter hoogte van de Albers Pistoriusweg is een nieuwe oversteek over het spoor gedacht. De gemeente hoopt erop die volgend jaar in gebruik te kunnen nemen. Deze brug wordt minder hoog en stijl dan de loopbrug bij Castellum.
Buiten dat niet verder komt dan niveau huis-aan-huis-krant slaat de tekst echt helemaal nergens op... Duidelijk te merken dat de auteur weinig moeite voor research heeft gedaan.
De trams zijn namelijk overgenomen van de HTM, die alles wat ze van dat type in gebruik hebben allang buiten dienst hebben gezet omdat het gewoon baggertrams zijn. Daarnaast vraag ik me af hoe de auteur de A32-tram zou omschreven. Beetje kort door de bocht om de NS de schuld zo in de schoenen te schuiven omdat ze geen ervaring met trams zouden hebben.
Denk trouwens dat er nog meer geklaag uit Houten gaat komen als de mensen uit deze woningen door gaan hebben dat ze straks practisch vanuit de voordeur zo in de trein kunnen stappen...
So we just called him Fred
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:15:46 #30
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50405679
quote:
met stijle trappen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 12:50:49 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50406818
Hopelijk wordt dat ding snel gerepareerd, want ik wil er nog een keer mee reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:01:45 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50407163
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef FredvZ het volgende:
nog iets het vorige deel, waar Peterselieman een stukje van het AD quote:
[..]

Denk trouwens dat er nog meer geklaag uit Houten gaat komen als de mensen uit deze woningen door gaan hebben dat ze straks practisch vanuit de voordeur zo in de trein kunnen stappen...
Niet ontvankelijk, dat is al zo lang bekend!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:21:19 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50407916
quote:
Het nieuwe station komt alleen niet op die plek, maar meer hier zo ongeveer. Dat lijkt nu nog een vreemde plek, maar als het goed is verrijst daar binnenkort het winkelcentrum "Castellum". Krijgt ook een beetje de plattegrond van een romeins castellum, er is dan ook een min of meer rechthoekig stuk grond voor opengehouden, precies in het midden daarvan komt dus dat nieuwe station.

Dan nog mogen die mensen juist blij zijn, er wordt al sinds 1995 ofzo (toen met de plannen voor Houten-Zuid werd begonnen) dat die mensen een winkelcentrum en station om de hoek zouden krijgen, maar 't is er dus nog altijd niet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 15:27:38 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50412785
Hier staan al wat platen van de diesel ICE:

http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50414595
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Hier staan al wat platen van de diesel ICE:

http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0
moderne versie van der TEE!
pi_50417448
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Hier staan al wat platen van de diesel ICE:

http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0
Heeft dat ding ATB aan boord
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 17:42:55 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50417542
Lijkt me niet he.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:36:22 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50419208
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me niet he.
Inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:43:39 #40
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50419492
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Inderdaad.
Jep
pi_50420040
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Inderdaad.
Hoe wou je zonder ATB naar amsterdam gaan en harder dan 40 km/h rijden
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:59:48 #42
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50420095
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoe wou je zonder ATB naar amsterdam gaan en harder dan 40 km/h rijden
Gewoon gas in en kachelen met die bakken. De 40 km/uur grens heeft nu weer met de ATB te maken, en die ontbreekt juist.
Je kan ook prima zonder rijden, want het is slechts een hulpmiddel, al wordt het daar vaak niet voor gebruikt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 18:59:51 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50420097
Ontheffing aanvragen. Omdat het eenmalig is, moet dat geen probleem zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50420253
zonder ATB rijd t prima. .alleen je mist enkele beveiligingen. goed dat kan je loc sided mischien nog opnemen.. voor een deel.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:08:06 #45
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50422962
Paar plaatjes van de ICE TD, een klein uurtje geleden bij Lunetten.



  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 20:22:01 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50423582
Veolivla heeft er weer een nieuw wadje bij. De 3220 is nu in het zuiden des lands gezien. Dit stel stond al enkele weken in het noorden terzijde.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:22:16 #47
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50423593
tvp
pi_50423884
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla heeft er weer een nieuw wadje bij. De 3220 is nu in het zuiden des lands gezien. Dit stel stond al enkele weken in het noorden terzijde.
hebben ze weer wat minder materieel tekort::')
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:13:29 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50426012
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoe wou je zonder ATB naar amsterdam gaan en harder dan 40 km/h rijden
Ontheffing. Er komt wel vaker iets aparts de grens over. (Een paar jaar geleden nog een V200 o.i.d.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50426776
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ontheffing. Er komt wel vaker iets aparts de grens over. (Een paar jaar geleden nog een V200 o.i.d.)
Snap het, heb hem niet gespot . Trouwens de schipholtunnel zonder interne treinverlichting is veel toffer! Ze mogen van mij vaker zonder verlichting binnen in rijden .
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:41:49 #51
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50427393
ICE TD te Sittard:



En verder is het filmpje wat ik met mijn camera probeerde te maken nogal mislukt. Had beter foto's kunnen maken, had ik meer aan gehad.

(hoewel... de paar die ik heb zijn ook zeer matig. )

[ Bericht 11% gewijzigd door Eix op 13-06-2007 21:59:57 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_50428719
wat doen die ICE's in nederland?
bier
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 22:14:59 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50428998
Viering van samenwerking tussen Parkstad Limburg en StädteRegion Aachen

http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=6057&postdays=0&postorder=asc&start=0
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50429096
Was net ff aan het kijken naar het uitleg over het Combi plan van de A35 te Nijverdal, kom ik dit pdfje tegen, Hier geven ze uitleg met tekst en plaatjes. Op de pagina's 20-21-22 laten ze een paar tekeningen zien, met vervangend materiaal voor de DM'90 stellen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 22:19:27 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50429260
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:16 schreef thats-me het volgende:
Was net ff aan het kijken naar het uitleg over het Combi plan van de A35 te Nijverdal, kom ik dit pdfje tegen, Hier geven ze uitleg met tekst en plaatjes. Op de pagina's 20-21-22 laten ze een paar tekeningen zien, met vervangend materiaal voor de DM'90 stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:24:44 #56
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50429493
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:16 schreef thats-me het volgende:
Was net ff aan het kijken naar het uitleg over het Combi plan van de A35 te Nijverdal, kom ik dit pdfje tegen, Hier geven ze uitleg met tekst en plaatjes. Op de pagina's 20-21-22 laten ze een paar tekeningen zien, met vervangend materiaal voor de DM'90 stellen.
Whehe, ze zien zichzelf dus nu al als ICE station na een verplaatsing
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:25:03 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50429515
Ze hebben er wel een stroomafnemer opgeknutseld
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:26:14 #58
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50429564
Trouwens, zo'n ICE TD is natuurlijk wel de oplossing voor Veolia.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:27:38 #59
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50429635
Als je geld over de balk wil smijten wel.

Hoewel een doorgaande IC (Luik-Mt-)Rm-Vl-Nm-(Ah-Dv-Zl) natuurlijk wel potentie zou hebben.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50429929
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:25 schreef MREn het volgende:
Ze hebben er wel een stroomafnemer opgeknutseld
voor welke waslijn?
pi_50429956
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:26 schreef Eix het volgende:
Trouwens, zo'n ICE TD is natuurlijk wel de oplossing voor Veolia.
hehe! scheelt wel vertragingen.. alleen zouden ze hem wel heel kunnen laten?
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:36:01 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50430148
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hehe! scheelt wel vertragingen.. alleen zouden ze hem wel heel kunnen laten?
Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?

Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50430181
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?

Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
True de Vtjes houden ze redelijk heel geloof ik
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 22:40:06 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50430362
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?

Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
Hier in het noorden is de dienstregeling ruim opgezet, zodat er hier idd minder last is. Suf wil ik die lijntjes niet noemen, behalve die pure Groninger lijnen door de weilanden dan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50430452
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven?

Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden.
Ach de NS lacht momenteel nog wel eff op de manier hoe Veolia al deze problemen probeert op te lossen!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 22:42:42 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50430487
Het leidt tenminste wel de aandacht van het stellentekort van de NS af.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50430688
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het leidt tenminste wel de aandacht van het stellentekort van de NS af.
Volgens mij kan de Veolia al langere treinen maken dan de NS in de 3700 .
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:47:10 #68
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50430690
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

True de Vtjes houden ze redelijk heel geloof ik
Volgens mij zijn daar inderdaad geen problemen mee.

En ja, die wadlopers... Dat Veolia er niet al te zuinig mee om gaat klopt denk ik enigzins wel, maar die dingen zijn ook zo'n beetje op gereden dus het is niet verwonderlijk dat er zoveel uitvallen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_50431073
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:47 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij zijn daar inderdaad geen problemen mee.

En ja, die wadlopers... Dat Veolia er niet al te zuinig mee om gaat klopt denk ik enigzins wel, maar die dingen zijn ook zo'n beetje op gereden dus het is niet verwonderlijk dat er zoveel uitvallen.
mja ze beulen ze wel af, als ze nou eens niet zo stug die dienstregeling willen rijden.. dan blijven ze mischien iets langer heel...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 22:56:13 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50431138
Soms worden stellen die al lange tijd niet meer op dienst gespot zijn toch weer opgelapt, zie de 3209, al heeft dat stel tot nu toe nog geen meter weer op dienst gereden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 23:23:16 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50432392
Dit stond op Somda en is neergezet door de gebruiker Plaid:
quote:
Heb dinsdagavond op het perron in Lw gesproken met de 'Nederlandse Zwitser' van
Stadler (hier gestationeerd zolang de aflevering loopt). De 313 en 318 zijn bij
uitzondering in Gn in dienst genomen vanwege hoge nood aldaar (waarschijnlijk wel na test). De reden dat er nummergaten vallen tijdens de aflevering is ('t zat er in natuurlijk) dat er op twee lokaties tegelijk gebouwd wordt, naast Bussnang waarschijnlijk Altenrhein (jammer dat dit niet op de bak wordt aangegeven). Toevallig had ie het afleveringsschema in z'n Hand, voor wat het waard is: A. Gn 26-6: 315+319, 10-7: 316+317, 24-7: 320+321, 21-8: 322+323,
4-9: 324+325, 18-9: 326+327.
Dit is het afleverschema van de Arriva GTW'tjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 13-06-2007 23:38:58 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50432897
schiet lekker op zo he
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2007 @ 23:40:46 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50433180
Als Arriva slim is, zet het midden juli de wadjes definitief terzijde. Dat moet met 4 extra stellen en een zomervakantie nu wel lukken. Dan kunnen de buffels er begin/half september uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50433383
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
Als Arriva slim is, zet het midden juli de wadjes definitief terzijde. Dat moet met 4 extra stellen en een zomervakantie nu wel lukken. Dan kunnen de buffels er begin/half september uit.
stuur ze allemaal maar naar t zuiden
pi_50437686
Laat zo´n ICE TD de Inselzug rijden!
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:23:46 #76
86072 thatsme
and That's you!
pi_50438233
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

stuur ze allemaal maar naar t zuiden
De buffels heeft de NS al andere plannen mee.. Die gaan dus niet naar Veolia.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50438405
ICE TD in Heerlen bij aankomst (nashot ivm zon):


ICE TD bij Roermond op de terugreis:


Rest van de foto's volgen vanmiddag
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:25:52 #78
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50443065
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Rest van de foto's volgen vanmiddag
Aan de nummers te zien, zijn dat er dus een stuk of 90?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50445334
Heeft iemand hier enig idee waar je met klachten terecht kan over het onderhoud cq beheer van het station?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 12:40:22 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50445649
Klagen moet via de NS. NSStations is verantwoordelijk voor wat zich op en rond de stations afspeelt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:44:08 #81
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50445759
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Klagen moet via de NS. NSStations is verantwoordelijk voor wat zich op en rond de stations afspeelt.
Niet helemaal, de 'transferruimte' is eigendom van ProRail, de schil daar omheen is van NS Poort (combinatie van vroegere NS Vastgoed en NS Stations).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 12:58:15 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50446267
Het is een grote wirwar van bedrijfsonderdelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:12:04 #83
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50446876
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:37 schreef Zug-Chef het volgende:
ICE TD in Heerlen bij aankomst (nashot ivm zon):
[afbeelding]

ICE TD bij Roermond op de terugreis:
[afbeelding]

Rest van de foto's volgen vanmiddag
Wat zijn de specs van je camera, wat gebruik je?
pi_50447194
In Mijn geval gaat het om Amsterdam Amstel. Een NS station en een GVB metrostation. plus uiteraard trams en buslijnen, maar die liggen buiten het station. Volgens de monitor spoorgebruik in 2005 ruim 18000 reizigers per dag. En dat alleen van de trein. We zijn nu 2 jaar verder plus de metro reizigers kun je er ook nog bijtellen. Druk station dus.
Het gaat om grote hoeveelheden graffitie. Rondslingerend glas op het station. Glas in de fietsenstalling, krotfietsen die nooit worden verwijderd.
Er is op Amstel wel continu personeel bezig, erg betrokken lijken ze niet. Het schoonmaak mannetje rijd de hele dag op een karretje in de stationshal. De ns servicemedewerkers zitten een beetje in dat bakje de spits te lezen. En de mensen in het loket komen er niet uit. Weinig betrokkenheid dus.
Dat loopt al maanden.
Heb ik gister de NS gebelt. Die vertelde mij dat eens in de zoveel tijd een station helemaal wordt gereinigd door een bedrijf. Echter is dit in geen maanden gedaan.
Een kleine indruk:







Let op het glas




Dit was dus een kleine selectie van Amsterdam Amstel. Beetje jammer dat ik dit moet posten, echter de NS doet gewoon niks. Als je ze belt wordt je afgewimpelt. Het personeel op het station maakt zich er ook niet druk over. Ik vroeg nog of ik het email adres of postadres van de afdeling kon krijgen die gaat over de planning van het schoonhouden van de stations. Dit kon echter niet. Zij zijn niet bereikbaar.


Op het station is onlangs het witte hek vervangen door een nieuw zwart hek. Waarom, geen idee zonde van het geld. Echter kwam dit niet overal precies uit en is het op deze knudde manier afgewerkt. Het oude hek is blijven staan en het nieuwe hek is er met ijzerdraad aanvastgedraaid.


Nog een treinplaatje om het goed te maken
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:27:18 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_50447502
Reed net langs de werkplaats bij Leidschendam en daar stond het helemaal vol met VIRM... Iemand enig idee waarom ze daar staan?
So we just called him Fred
pi_50447591
Ik dacht dat Leidschendam SGMm, DDAR metrostellen deed. Meer geloof ik niet. Dus niet voor onderhoud zou ik zeggen? Alhoewel ik er tijdens de opendag aldaar ook een VIRM binnen heb zien staan waaraan onderhoud werd gepleegd. Misschien alleen de simpele dingen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 13:30:40 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50447639
Leidschendam doet het onderhoud aan VIRM IV. Onnen doet VIRM VI.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:35:12 #88
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50447827
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:27 schreef FredvZ het volgende:
Reed net langs de werkplaats bij Leidschendam en daar stond het helemaal vol met VIRM... Iemand enig idee waarom ze daar staan?
Daar staat het meestal vol met VIRM's -correctie- DDAR's, kom er toch zeker een paar keer in de maand voorbij met de auto en dan staat er altijd een hele meut

Waarom die VIRM's er dan opeens staan weet ik niet
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:38:30 #89
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50447962
Weet iemand hier toevallig waarom Veolia de zijruitjes van Plan V zwart heeft geschilderd? Deze zijn toch normaal geel bij Plan V en bij Plan T zwart...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:46:21 #90
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50448186
Wat leuke plaatjes die ik toevallig tegen kwam:

Regiorunner trekt plan v

Buffel trekt Regiorunner


Thalys trekt ICE

Loc trekt Lint
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 13:47:12 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50448211
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:35 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Daar staat het meestal vol met VIRM's -correctie- DDAR's, kom er toch zeker een paar keer in de maand voorbij met de auto en dan staat er altijd een hele meut

Waarom die VIRM's er dan opeens staan weet ik niet
Zie de post boven je
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:53:07 #92
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50448451

Wat doet dat treinstel midden in een intercity"?
pi_50448611
Dat is geen treinstel, maar een DD-ar-bak, of gewoonweg een rijtuig.
pi_50448647
Extra zitplaatsen creëren

Zat in 2006 in de 900 Haarlem - Heerlen/Maastricht
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:59:16 #95
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50448679
Inderdaad, kon me herinneren dat ik ooit is zo'n treincombinatie had gezien op utrecht toen ik daar 1x was, iedereen tegen wie ik het zei verklaarde me voor gek
Maar dat was deze dus
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 14:07:20 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50448958
In de zomer was het onderste deel van de dubbeldeksbak een fietsenrijtuig. In de winter werden er stoelen geplaatst voor meer zitplaatsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:47:29 #97
86072 thatsme
and That's you!
pi_50450468
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:53 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Wat doet dat treinstel midden in een intercity"?
zo te zien duidelijk het rokerscoupe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50453125
die bak kon wel een lik verf gebruiken zeg
pi_50454499
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
pi_50454584
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 16:30:27 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50454688
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Ik denk niet dat er voorlopig veel via de betuweroute zal rijden. Er zijn denk ik nog te weinig bevoegde machinisten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50454743
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Het gaat als volgt gebeuren: Je hebt even simpel gezegd 2 in en uitgangen op de hele route (zevenaar-barendrecht). Als er een trein bij een van beide plaatsen de route op rijdt, mag er pas weer een volgende trein naar binnen als de eerste trein van de route af is. Er is dus maar 1 blok voor de gehele route.

M.a.w. grotendeels zal bijna alles nog wel via de gewone route gaan via Utrecht dus
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:32:23 #103
86072 thatsme
and That's you!
pi_50454777
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd
Ik gok van wel aangezien er nog weinig ECTS loks zijn en opgeleid personeel.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 16:33:19 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50454825
Het is uiteraard wel een tijdelijke maatregel totdat alle onvolkomenheden zijn opgelost.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 16:34:13 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50454858
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Leuke combi. Waar heb je die geplaat?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50454925
De foto's van een dagje Euregio:









en natuurlijk niet te vergeten:

pi_50455071
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leuke combi. Waar heb je die geplaat?
Amersfoort Centraal, op 13 juni 2006
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 16:44:29 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50455316
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
De foto's van een dagje Euregio:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en natuurlijk niet te vergeten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie platen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50463793
Op het goederenrangeerterein van Amersfoort staan een 3tal Plan U's opgesteld... wie weet de status van deze treinstellen? Waar gaan ze heen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 20:49:34 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50463865
in ieder geval 2 ervan zijn bestemd voor Slowakije, mits er nog even betaald wordt, dus ook voor het transport.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50464026
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
in ieder geval 2 ervan zijn bestemd voor Slowakije, mits er nog even betaald wordt, dus ook voor het transport.
en als er niet betaalt word
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 20:56:25 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50464054
Dan zijn de stellen voor niets opgelapt en blijven ze in Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50464295
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zijn de stellen voor niets opgelapt en blijven ze in Nederland.
Geef ze dan maar aan Veoslopia
pi_50464335
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:03 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Geef ze dan maar aan Veoslopia
of op de schrootlijn?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 21:05:49 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50464357
Die willen voor die 6 maanden er ook niets mee doen. Ze hebben tenslotte de wadjes al.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50467582


[ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 15-06-2007 05:24:21 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 22:24:03 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50467613
Kikker
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50467632
maar niet als je er op klikt, hoe kan dat ? Is trouwens een foto die ik zelf heb geupload
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 22:26:30 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50467717
Imageshack heeft Fok geblockt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50469125
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
............................
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:17:46 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50469967
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Voorlopig niet, maar stèl dat je ooit double-stack gaat rijden, dan is het hoger hangen van de bovenleiding een koud kunstje vergeleken met het verhogen van te laag gebouwde tunnels. M.a.w.: men vond het blijkbaar te verantwoorden om de tunnels hoger te maken omdat je anders een nieuwe tunnel had moeten bouwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50471447
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef sander89 het volgende:
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag)
Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz.
Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch.
Zoals mijn voorganger zegt, momenteel niet. Maar stel je voor dan in 2050 de capaciteit van de betuwereoute beperkt is, dan kan er besloten worden om double stack te rijden.
Maar dan heb je tweede deel van de lijn, Zevenaar - Ruhrgebied en we mogen onze handen dichtknijpen dat er in 2015 een extra goederen spoor ligt op dit traject. Dit komt omdat Duitsland nog geen hol heeft gedaan aan de komst van de betuweroute.

Ik hoop alleen dat al het goederenvervoer in de toekomst over de betuweroute gaat, zo intensief mogelijk gebruitk wordt. Is het weer wat rustiger op het spoor! Zeker het traject Ut-Ah, want je komt zo 3 goederentreinene op dit traject tegen...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2007 @ 00:00:26 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50471483
De NS zal behoorlijk blij zijn als er wat goederenpaden vrij komen voor de reizigersdienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2007 @ 01:49:23 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_50473848
Wat gaan ze eigenlijk allemaal doen op de opening?
Ze hebben overigens zo'n beetje vanaf mijn huis (ik woon langs de A15 bij Rotterdam) een route uitgestippeld naar de parkeerplaats, dus ze moeten nogal wat volk verwachten...
So we just called him Fred
pi_50475369
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

want je komt zo 3 goederentreinene op dit traject tegen...
Dat valt best mee hoor, dr rijden zo'n 6 kolenetreinen per richting per dag, plus nog een staal/kalk trein per richting per dag, en verder nog enkel los grut, niet meer dan dat. Waar Ah-Ut vooral om bekend staat is dat het een boel dienstregelingspaden heeft voor goederen die alleen gebruikt worden als er een extra trein moet rijden. Over het algemeen is het best wel rustig dus
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:06:21 #126
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50486084


Renault Mégane gepwnd door een 17/1800. De inzittenden zijn allen net op tijd ontsnapt en ongedeerd. Maar de brute kracht is weer eens goed te zien.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_50487430
Daar sta je dan met je geavanceerde shit...
pi_50489447
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Daar sta je dan met je geavanceerde shit...
Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.
............................
pi_50490038
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:36 schreef sander89 het volgende:

[..]

Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft.
de trein heeft er als je t bekijkt gewoon 500
pi_50492338
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:06 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]

Renault Mégane gepwnd door een 17/1800. De inzittenden zijn allen net op tijd ontsnapt en ongedeerd. Maar de brute kracht is weer eens goed te zien.
Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.

Maar vandaag weer 2*Plan V in de 3700, en de conducteur had medelijden met de reizigers en bleef zelf ook staan . Maar het is toch dieptriest dat de gemiddelde stoptrein in het westen nog meer capaciteit heeft dan een intercity in het oosten .
pi_50494013
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 16:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc.

Maar vandaag weer 2*Plan V in de 3700, en de conducteur had medelijden met de reizigers en bleef zelf ook staan . Maar het is toch dieptriest dat de gemiddelde stoptrein in het westen nog meer capaciteit heeft dan een intercity in het oosten .
mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]
pi_50494203
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :]
Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt op .

Zal me niks verbazen dat in september de wadlopers ook maar gaan helpen , kan je mooi 8 bakken DH als IC gebruiken!
pi_50494237
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt op .

Zal me niks verbazen dat in september de wadlopers ook maar gaan helpen , kan je mooi 8 bakken DH als IC gebruiken!
dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:27:20 #134
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50496771
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
Maar als het even kan helpen, waarom niet?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:31:52 #135
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50496934
Zug-Chef, kun je me nu is vertellen welke camera-apparatuur je gebruikt?
4e keer
pi_50497483
Gister een klein rondje gemaakt...
s'middags weggegaan. Amsterdam Centraal de 3000 gepakt ri Arnhem. Daar een ritje met lijn 1 van de Trolleybus gemaakt.
Daarna de Ic 3700 genomen en in Zutphen de trein naar Oldenzaal genomen. Tussen Hengelo en Oldenzaal kwam ik de 140 ri Amsterdam C tegen.
Uit Oldenzaal hetzelfde Lintje terggepakt ri Hengelo. Vlak voor Hengelo dik 10 gewacht op een plekje in het station. Er was een ongeluk mogelijk. In Hengelo aangekomen werd het lindje bestormd door mensen die omreisden omdat Almelo niet bereikbaar was.
Ik ben er maar uitgegaan en rondje in Hengelo gaan lopen. Lekker rustig daar met koopavond
Kom ik terug. Waren er bussen geregeld. Ik met de touringcar naar Almelo. De bus ging via Born ofzo en Almelo de Riet.
Dit ging via een klein straatje. Stond daar een hele groep uit de 140 op straat.Zij hadden meer dan 1 uur in de trein vastgezeten, gratis drankjes uitgedeeld. Gingen wat mensen in onze bus en er bleef een hele groep met toeristen staan. Daarvoor werd een directe bus naar Amsterdam geregeld.
Op Almelo aangekomen, tijdje staan wachten. Niet heel druk ofzo. Toen een hele sliert ICM die binnenkwam ri Schiphol genomen 5 min vertraging. In het oosten was het prachtig weer. Tussen Apeldoorn en Amersfoort echter was het veel regen. Bij barneveld werd er stapvoets gereden en met de typhoon getoetert. Een overweg was gesloten en er stond politie bij. Blijkbaar in storing? Langs de baan stond een hele laag water. Het had er flink gehoost en in het oosten niks gezien
Bij Amersfoort aangekomen nog steeds vertraging en de aansluitingen natuurlijk weg. Daar werd gerangeerd met plan-U. 2 mooie opgeknapte en 1 die er minder aan toe was.
Tevens zag ik geloof ik bij Apeldoorn een trein met tanks en pantservoertuigen staan.

Op Duivendrecht aangekomen natuurlijk de sprinter ri Amstel gemist, toen maar de metro genomen.
Was 10 uur.
pi_50498619
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:45 schreef Willy84 het volgende:
Born ofzo


Borne
pi_50499264
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt
Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter . Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten .

Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen .
pi_50500060
Vandaag allemaal lange wadlopers op Leeuwarden - Harlingen Haven. En GTW richting Stavoren.
pi_50500193
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter . Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten .

Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen .
DM 90 kan/mag 130
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:17:26 #141
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_50500656
Snorfietser komt om na botsing met trein


ALMELO - Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is donderdagavond in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein.




Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd.
Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.

Wanneer je goed naar het plaatje kijkt of naar het filmpje op www.tctubantia.nl zie je goed dat er geen bomen zijn aan deze kant van het spoor. Aan de andere zijde wel, zodat je wellicht geneigd bent door te lopen/rijden totaan de spoorboom. Maar dan sta je dus op het, enige, spoor. Kan me voorstellen dat de buurtbewoners boos zijn!
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_50500896
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter . Minpunt is dat je in Zwolle toch wel +20 min hebt , maar je kan zitten .

Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen .
je mag volgens mij maar 5x DH koppelen dus meer dan 10 bakken kan je niet halen
pi_50500921
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:03 schreef Remzz het volgende:

[..]

DM 90 kan/mag 130
DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijn . Dus voorkeur 1 of 2 bakken, altijd standaard te laat, en liefst materieel wat niet IC-waardig is .
pi_50501096
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:17 schreef Dr.Aart het volgende:
Snorfietser komt om na botsing met trein


ALMELO - Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is donderdagavond in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein.



[afbeelding]
Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd.
Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.

Wanneer je goed naar het plaatje kijkt of naar het filmpje op www.tctubantia.nl zie je goed dat er geen bomen zijn aan deze kant van het spoor. Aan de andere zijde wel, zodat je wellicht geneigd bent door te lopen/rijden totaan de spoorboom. Maar dan sta je dus op het, enige, spoor. Kan me voorstellen dat de buurtbewoners boos zijn!
op die foto zie ik idd geen bomen.. ?

iemand daar uit de buurt?
pi_50501217
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:25 schreef Brembo het volgende:

[..]

DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijn . Dus voorkeur 1 of 2 bakken, altijd standaard te laat, en liefst materieel wat niet IC-waardig is .
dm90 mag toch 140?

en DH-1/2 is prima voor t schrootlijntje toch?

kunnen ze op nijmegen tenminste nog zwaaien naar de andere DH1/2en van veolia
pi_50501767
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

op die foto zie ik idd geen bomen.. ?

iemand daar uit de buurt?
Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.
Links van haar stond eerst een hek zo dat je daar niet kon oversteken. Die is weggehaald, wanneer je nu met je fiets daar gaat staan sta je ongeveer meteen op het spoor.
pi_50501980
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:

[..]

Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's.
Links van haar stond eerst een hek zo dat je daar niet kon oversteken. Die is weggehaald, wanneer je nu met je fiets daar gaat staan sta je ongeveer meteen op het spoor.
aha..
pi_50503616
JAA! Geef Prorail maar de schuld van de onveilige situatie..

hallo! je moet ook niet LINKS rijden om het over het spoor te komen..
pi_50503624
Gisteren ook nog wat geinigs meegemaakt, Zit lekker in een DM'90 richting Enschede. Begint de persoon schuin tegen overmij zijn lunch voor te bereiden.
Pakt eerst 2x volkoren brood uit zijn tas, Daarna een plakje kaas, toen een plakje ham. Vervolgens pakt hij zijn zakmes om een tomaat aan stukjes te snijden. Daar ging nog een sla blaadje boven op, die hij eerst nog even met wat water schoonspoelde. Vervolgens at hij het lekker op, deed me toen ik het zag erg denken aan dit.
pi_50503674
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
JAA! Geef Prorail maar de schuld van de onveilige situatie..

hallo! je moet ook niet LINKS rijden om het over het spoor te komen..
Doet bijna de helft van fietseres daar, of schuin oversteken over de overgang.
pi_50503696
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:38 schreef thats-me het volgende:
Gisteren ook nog wat geinigs meegemaakt, Zit lekker in een DM'90 richting Enschede. Begint de persoon schuin tegen overmij zijn lunch voor te bereiden.
Pakt eerst 2x volkoren brood uit zijn tas, Daarna een plakje kaas, toen een plakje ham. Vervolgens pakt hij zijn zakmes om een tomaat aan stukjes te snijden. Daar ging nog een sla blaadje boven op, die hij eerst nog even met wat water schoonspoelde. Vervolgens at hij het lekker op, deed me toen ik het zag erg denken aan dit.
doe ik ook altijd hoor? zeker bij een langere trip

ask Peterselie maar

alleen dan niet zo uitgebreid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')