Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 16:54 |
![]() Hier alweer deel 71 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 16:56 |
quote: | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 16:56 |
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 16:57 |
Ding Dong! de Ou-Tannu zal dit topic binnen rijden op spoor 1!![]() | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 16:58 |
quote:Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers ![]() Blijft gewoon mooi he ![]() | |
Socios | woensdag 6 juni 2007 @ 17:16 |
De Koploper is mooier. ![]() ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 6 juni 2007 @ 17:21 |
quote:Bron? ![]() quote:Groningen, met op de achtergrond de 5 pijpen... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 17:26 |
quote:Las iets er over op somda. | |
Remco | woensdag 6 juni 2007 @ 17:31 |
quote:Sorry hoor maar wat een gedrocht ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Remco op 06-06-2007 17:42:05 ] | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 17:40 |
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet zullen we maar zeggen ![]() | |
Brembo | woensdag 6 juni 2007 @ 17:47 |
quote:Ding heeft geen motorbak nodig zoals DD-AR. Toch weer knap van die duitsers... | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 17:47 |
Maar wat vind je van deze Dubbeldekkers dan:![]() | |
Remco | woensdag 6 juni 2007 @ 17:54 |
Ja die ziet er wel strak uit ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 17:56 |
Ik vind zo'n stel er mooi uit zien. ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 17:59 |
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:![]() | |
winterapfel | woensdag 6 juni 2007 @ 18:00 |
![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 18:02 |
Bij Arriva moet of moest dat geloof ik nog. En volgens mij is dat een signaal richting treindienstleiding. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 18:07 |
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 18:07 |
quote:Een lelijke hoekige voorkant. | |
Remco | woensdag 6 juni 2007 @ 18:07 |
quote:Dat vind ik idd ook lelijk | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 18:11 |
quote:meer ramen? | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 18:13 |
quote:die Arriva MCNs worden lui ![]() | |
winterapfel | woensdag 6 juni 2007 @ 18:16 |
quote: ![]() | |
Remco | woensdag 6 juni 2007 @ 18:21 |
Ja wat ik me altijd afvraag bij Grou bijvoorbeeld. Als er een intercity langskomt moet de spoorbomen al lang dicht zijn als de trein lang het perron gaat maar als het een stoptrein is gaan ze pas dicht als de trein stopt. Gaat dat automatisch? Lijkt me wel maar wat als een machinst van de stoptrein per ongeluk vergeet te stoppen(had wel eens gelezen dat het eens was gebeurt)? | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 18:28 |
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond. Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 18:29 |
quote:je kan toch ook zien welk baanvak er bezet is? :-) | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 18:32 |
Dat gaat dus via de stand van de seinen. De railverkeersleiding kan dan zien waar een trein zich ongeveer bevindt. | |
ArthurvanderVelden | woensdag 6 juni 2007 @ 18:53 |
Mededeling van Fles die nu 2 weken onderweg is: Hij heeft Luxemburg komtpleet op 3 stations na zonder bordje ![]() ![]() | |
winterapfel | woensdag 6 juni 2007 @ 18:57 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 18:57 |
quote:Ja zoiets. Bij stations met overweg waar niet alle treinen doorrijden, is een stop-doorschakeling ingebouwd. Vanuit de treindienstleiding krijgt de beveiliging van de overweg een signaal of de trein die eraan komt een stoptrein of een intercity is. Bij een intercity gaan de bomen eerder dicht dan een stoptrein, omdat die eerst nog stopt. Als er voor die overweg een sein staat, zal deze voor de stoptrein dan ook rood tonen, en pas bij het gesloten zijn de overweg uit de stand stop komen. Als een trein dus niet stopt op het station terwijl ie dat wel moet doen, negeert ie een rood sein, hetgeen niet zo snel zal gebeuren. GSM-R wordt niet gebruikt om treinen te volgen en een overweg te bedienen, dat gaat puur op detectie: een bepaalde afstand voor de overweg staat een rond bord met de kilometrering van de komende overweg, als waarschuwing voor de machinist. Dat bord staat op de plaats waar de aankondiging van de overweg ligt, als de trein dat bord passeert, wordt de overweg dus geactiveerd. In het geval van gladheid kunnen ook stoptreinen als doorgaande trein worden aangegeven. De spoorbomen liggen dan al dicht als de trein op het station binnenkomt. Nadeel is dat de overweg langer dan noodzakelijk dicht ligt, voordeel is dat een eventueel doorglijdende trein niet per ongeluk iets of iemand aanrijdt. Dit staat ook ongeveer op de homepage van Marc Pieters trouwens: http://home.hetnet.nl/~marctiny. | |
Brembo | woensdag 6 juni 2007 @ 19:01 |
quote:Zelfs dan is DD-AR nog mooi, dat ding is ECHT lelijk ![]() | |
densmee | woensdag 6 juni 2007 @ 19:02 |
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 19:14 |
quote:Hingen er geen pijlen bij, de ene voor het linker, de ander voor het rechterspoor? Waren ze allebei geel, niet dat er een wit was? | |
densmee | woensdag 6 juni 2007 @ 19:16 |
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar het leek ook geen tijdelijk bord ofzo ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 19:26 |
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail? | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 19:31 |
quote:Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3. | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 19:31 |
quote:Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk... | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 20:11 |
quote:mjah telerail installaties schijnen nogal rap uit te vallen? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 20:41 |
Mat'46 273 zal vrijdag vanuit Tilburg naar het NSM worden gebracht. Eindelijk is dat stel weer opgeknapt. De kameel zal in oktober weer naar het NSM gaan. | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 20:44 |
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 20:46 |
Een route met 2 keer kopmaken. Zal vast wel te maken hebben met hoe het stel in het museum moet komen te staan. | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 20:48 |
2x ? Ik zie er maar 1 | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 20:48 |
Hopelijk laten ze de wadjes op Gn-Lw vrijdag niet rijden op het tijdstip dat ik met de trein ga, omdat ik geen zin heb om in een sauna te gaan zitten als het niet nodig is. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 20:49 |
quote:Lunetten en bij Maliebaan ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 20:58 |
Ah, Maliebaan ook dus. Nouja het zal wel. Hij rijdt toch bijna nergens goed voor de zon, als die al schijnt... | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 21:02 |
Het stel zal richting loods moeten en dat is alleen mogelijk met een extra keer kopmaken net voorbij Utm. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 21:21 |
is de DieselDrie 27 al weer in het NSM? | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 21:22 |
Nee, dat duurt nog wel even. | |
Brembo | woensdag 6 juni 2007 @ 22:01 |
quote:Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer ![]() | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 22:04 |
quote:Dat zou je zeggen. Misschien heeft 't met kopmaken te maken? | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 22:05 |
Ja, maar ze hebben zit nu eenmaal bedacht. | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 00:50 |
quote: ![]() | |
Wadloper | donderdag 7 juni 2007 @ 07:00 |
quote:Ach, en anders zit je daar in... Veel kan je er toch niet aan doen, of wel? ![]() En anders neem je een trein later ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 07:48 |
Heeft te maken met de toch al beroerde aansluiting op de bus. | |
thatsme | donderdag 7 juni 2007 @ 08:45 |
over mooie dubbeldekkers gesproken:![]() | |
Dichterbijer | donderdag 7 juni 2007 @ 09:06 |
quote:Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak. | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 09:43 |
Nee, Zwitserland | |
Duvel | donderdag 7 juni 2007 @ 10:01 |
quote:Da's toch veel te breed voor het VK. Volgens mij hebben ze aan de overkant niet eens dubbeldekkers. | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 10:12 |
Klopt. Verzameling Dubbeldekkers (allemaal comfortabeler dan IRM zo op het oog): http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=184747 | |
thatsme | donderdag 7 juni 2007 @ 10:13 |
quote:dat valt tegen denk ik. Mede door de vaak aparte opstelling van de stoelen. Ook is er binnen veel ruimte en de toiletten zijn groot! Ik vind het wel leuk dat je op de benedenverdieping naar binnenkomt en door kan lopen op de bovenverdieping naar een ander rijtuig. Ook is de trein vrij donker van binnen! Maar wel super stil en comfortabel. | |
thatsme | donderdag 7 juni 2007 @ 10:21 |
nog wat meer plaatjes van de binnenkant:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een speeltuin in de trein kom je bij ons niet tegen! *ding dong* Nu op de bovenste etage de railtender *ding dong* En als het niet druk is komt de beste persoon met allerlei dingen in z'n handen naar beneden! | |
Remco | donderdag 7 juni 2007 @ 10:21 |
quote:Zien er idd allemaal erg comfortabel uit zeker die uit Zweden ![]() De NS heeft trouwens wel de mooiste kleurstelling | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 10:26 |
quote:Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo... ICRm is daar maar een goedkoop aftreksel van ![]() | |
Duvel | donderdag 7 juni 2007 @ 11:02 |
quote:IC+ was ernstig relaxt, en ook aan de buitenkant mooi in z'n metallic-blauwe kleurstelling. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 12:59 |
quote:jah de kleurstelling van de NS.. iig op de VIRM. ICM(m) SGMm is wel mooier.. op die ouwe dubbeldekkers, Plan T / V en SGM is gewoon niet mooi.. | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 13:01 |
quote:Dat klinkt wel zeer goed. Jammer dat dat nu niet meer zo is. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 13:02 |
quote:tegen woordig moet alles goedkoop ![]() | |
thats-me | donderdag 7 juni 2007 @ 14:27 |
Behalve de treinkaartjes ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 14:39 |
quote:die zijn volgens mij ook heel goedkoop in productie :p | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 14:41 |
Die zijn welbeschouwd eigenlijk niets te duur. In die zin: er wordt slecht een minieme winst op geboekt. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 15:04 |
quote:de kaartjes zelf wel... voor wat je krijgt.. een vodje papier ![]() | |
Brembo | donderdag 7 juni 2007 @ 15:52 |
quote:Mwah, wat je qua service terug krijgt vind ik de prijs van een treinkaartje met korting nog redelijk goedkoop. Moet je is kijken wat je kwijt bent voor Delft-Arnhem met de auto of de trein. En bij de auto moet je ook alle indirecte kosten meetellen (afschrijving, onderhoud etc). Ik zie trouwens dat sommige landen leuke dubbeldekkers hebben, zoals in Milaan met dat trapje ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 16:10 |
quote:ik koop ZELDEN een kaartje ![]() laatste kaartje was 2 euro... :-P laatste keer dat ik eigenlijks een kaartje moest kopen zou het me 2,40 gekost hebben.maar meneer de mcn floot al.. ![]() wel een KUT smoes als je ze je dan controleren xD en ja ik weet dat zwartrijden verboden is | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 16:14 |
quote:Je bent zo'n niet zo'n SOV-jankerd die spontaan mobiliteitsinvalide raakt als zn SOV niet geldig is? Wel 600 euro uitgeven met een middagje stappen, maar een tientje voor de trein is te veel. Gatver wat walg ik van die types. | |
Zug-Chef | donderdag 7 juni 2007 @ 16:15 |
quote:Lutser ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 16:18 |
quote:nee hoor, maar ik zal niet voor mn plezier even een rondje achterhoek maken dan ![]() maar als ik ergens heen moet.. no problem ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 7 juni 2007 @ 16:23 |
quote:Krijgen ze eindelijk normaal interieur ? | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 16:31 |
quote:De info die ik heb is nogal karig, even afwachten dus. | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 16:31 |
quote:De NS boekt met haar vastgoed tak meer winst. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 16:47 |
quote:die winst.. kan je mooi de kaartjes goedkoper van maken... goedkopere kaartjes.. meer mensen in de trein? meer winst? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 16:50 |
Dat werkt maar tot op zekere hoogte. | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 16:52 |
Google eens op Laffercurve ![]() Ik doe de gok dat met (veel) goedkopere kaartjes de winst niet toe zal nemen. Wat ze meoten doen is meer dalurenkaartjes als het vroegere avondretour en meermanskaarten herinvoeren. | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 16:55 |
Ben ik helemaal met je eens. Als aanstaand econoom moet ik natuurlijk kunnen vertellen dat prijsdifferentiatie zeer goed kan werken. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 16:56 |
quote:njah dr is natuurlijk een grens, en zowiezo.. met t huidige materieel tekort lijkt me ook een slecht plan.. als je materieel nou LEEG of vol rijd zit wel een verschil in :-) | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 16:58 |
Er is geen materieeltekort. En ik had het specifiek over dalurenkaartjes. Aan extra reizigers is de spits zit NS echt niet op te wacten. En het is sowieso, maar troost je, dat weet niemand schijnbaar. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 16:59 |
quote:mjah dr kwam vanmiddag om 12u wel weer 11 bakken ICM vanaf leeuwarden.. | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 17:02 |
quote:11? ![]() | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 17:03 |
Terecht, ze hebben al die perrons daar niet voor Jan Lul verlengd vorig jaar ![]() Al ben ik eerder gewend dat ze halverwege de middag een laffe ICM-III sturen naar het zuiden, en met al die schoolkleuters is dat riant te krap ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 17:06 |
quote:4 + 4 + 3 = 11 ![]() | |
Brembo | donderdag 7 juni 2007 @ 17:07 |
quote:Als Plan V naar de sloo gaat in het jaar 2020, waar de stellen 13 jaar lang vol trots gediend hebben op de schrootlijn ![]() | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 17:08 |
quote:213 - 202 ook... | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 17:09 |
quote:zijn er dan treinstellen van die lengte? ![]() | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 17:09 |
quote:Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 17:10 |
quote:Recyclen! slechter dan DDAR bankjes kan toch niet? ![]() | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 17:12 |
quote:Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld. | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 17:13 |
quote:Tweede klas DDM-1 | |
Brembo | donderdag 7 juni 2007 @ 17:14 |
quote:D'r is toch geen ruimte in die dingen voor ICRm stoelen, dan kan je net een twee - gangpad - een opstelling maken in die hokken. De lengte voor ICRm-stoelen is ook veel meer dan die bankjes. Ik denk zelf SGMm stoeltjes komen er in! | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 17:14 |
quote:Grapjas. 11 bakken is het maximum wat er normaal in Lw past als ze niet perron 5a en 5b als één perron gebruiken. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 17:16 |
quote:ja maar je mag niet met 213 bakken ICM rijden :p | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 17:18 |
Och, er mag zo veel niet ![]() 60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het... | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 17:19 |
quote:Dat konden ze in België toen beter ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 17:26 |
quote:mjah als je het ICM allemaal achter elkaar zet en de doorloop kop open zet.. dan kan je volgens mij zo`n beetje vanaf Leeuwarden naar heerenveen wandelen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 17:36 |
Dat denk ik niet. Ik denk dat je net aan Grou zou halen. | |
Brembo | donderdag 7 juni 2007 @ 17:57 |
quote:Eff een simpel sommetje : Oftewel een trein van maar 12931,4 m ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 17:58 |
quote:hmm schiet niet op ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 18:00 |
Leeuwarden-Grou is 13 tariefeenheden, dus heb ik nog gelijk ook. ![]() | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 18:11 |
Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 18:15 |
quote:kom je met ICK ICR etc verder dan? | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 18:18 |
quote:Klopt, maar dit was in het geval dat de koppen nog wel open konden. | |
Luco | donderdag 7 juni 2007 @ 18:35 |
Doorloopkoppen ![]() Daar zat ik als klein jongetje altijd naar de kijken, en altijd wou ik er doorheenlopen, maar dan was ik bang dat de trein vertrok vanaf A'dam CS.... Tot m'n vader een keertje meeliep.... En nu KAN ik eindelijk regelmatig met ICM(m) reizen, sluiten ze die dingen af ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 7 juni 2007 @ 18:39 |
Dat krijg je he, in een land waar het barst van de treinstellen ipv rijtuigen | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 19:04 |
Zo'n rustig lijntje en dan toch een aanrijding met een persoon op Almelo - Mariënberg ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 7 juni 2007 @ 19:14 |
Kut voor het treinpersoneel. Verder boejuhhh ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 19:20 |
quote:goede timing van de aangereden persoon! | |
Remco | donderdag 7 juni 2007 @ 20:18 |
quote:Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken. | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 20:20 |
Ik meende dat er net aan 8 pasten, maar dan is het echt passen en meten. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 20:20 |
quote:gelukkig was het de Intercity :-P die stopt niet op wolvega ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 20:22 |
Maar de stellen zijn wel als stopper uit Rtd gekomen. ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 7 juni 2007 @ 20:39 |
Vernieuwde intercity, iemand foto's? | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2007 @ 20:42 |
Was een inkoplopertje Alex ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juni 2007 @ 21:06 |
inkopperjes zijn tof | |
MREn | donderdag 7 juni 2007 @ 23:52 |
quote:Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt. | |
Fred | vrijdag 8 juni 2007 @ 08:14 |
Ik zat trouwens van de week een beetje te bladeren in jaarboekje en kwam tot de conclusie dat steeds meer vrachtvervoer over de rails met een dieseltje gaat. Vind ik wel opmerkelijk in een land waar burgers van alle kanten worden aangespoord om milieuvriendelijker te gaan doen. Railion is trouwens ook raar bezig. Eerst moeten ze zonodig een zooitje 1600's hebben, maar nu willen ze er eigenlijk weer vanaf (die diesel uit Dld zullen wel goedkoper zijn ofzo). Ze raken die dingen alleen niet kwijt, maarja wat wil je met een rijspanning die alleen in Nederland en heel lokaal in Engeland en Frankrijk voorkomt. Volgend weekend (16 juni) zou trouwens de officiële opening zijn van de Betuweroute, of is die weer uitgesteld? | |
thatsme | vrijdag 8 juni 2007 @ 09:07 |
Het voordeel van diesels is dat je zonder veel extra investeringen makkelijk de grens over rijdt, ook kan je makkelijker op lijntjes rijden zonder draad erboven. | |
Dichterbijer | vrijdag 8 juni 2007 @ 09:36 |
Hmm, wat ben ik toch een ongelovelijke muts... Komt ik op Amersfoort om naar Amsterdam Centraal te gaan. Blijkt er door iets geen treinverkeer te zijn tussen baarn en hilversum. Dus ik in de stress en bedenk me dat ik kan omrijden via Utrecht. En hoe stom ik ben: - koop ik een kaartje amersfoort - amsterdam VIA utrecht met 40% korting. - kom ik tot de ontdekking dat die niet geldig voor 9 uur dus gelijk eentje gekocht met normaal tarief. - ik naar de balie om die in te wisselen en mijn geld terug te krijgen. Zegt de mevrouw: je kan toch gewoon met je trajectkaart reizen via Utrecht, het is neit jouw schuld dat je moet omreizen. Dus ik echt met een hoofd van: dit word gewoon een KUT dag. Uit eindelijk beide kaartjes in de vorm van een trein-bon terug gekregen. Lees ik mijn horoscoop in de trein (die van 8.28 reed wel): het word vandaag een rot dag voor je... | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 09:52 |
quote:ik moest lachen ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 09:53 |
quote:maak je maar hybride locs! meeste Diesel mat is volgens mij toch al diesel elektrish? schroef er een panto op en klaar :p hybride trein | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 09:54 |
quote:1 troost.. je horoscoop klopt een keer ![]() en idd als er verstoringen zijn en je om moet rijden hoef je geen ander kaartje ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:02 |
quote:Bedankt voor de bevestiging.. ![]() En idd, ik dacht ook al: die horoscoop heeft een keer gelijk ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:18 |
quote:vraag je je nu niet af.. zou het angers gegaan zijn als je hem eerst gelezen had? | |
Dichterbijer | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:34 |
quote:Euhmm geen idee:') Maar t'is wel grappig ![]() | |
ReisT | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:49 |
quote:Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen... Maar waarom men nu op de Betuwelijn het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad. | |
thatsme | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:56 |
quote:In iedergeval 1 spanning minder.. je komt altijd ergens met je goederentrein de betuwelijn af. Ik denk dat prorail deze spanning gekozen heeft als de toekomst voor nederland. Als de rest van het net ook geupgrade wordt. Na heeeeeel veel jaar. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:15 |
njah maak je toch lekker locs die op 25kV wissel 3kV gelijk en diesel kunnen? :-) 1.5kV hoef je niet te doen.. je hebt dan alleen half vermogen onder een 1.5kV draad... ![]() | |
Luco | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:24 |
Geen treinen tussen Hilversum en Baarn dus??? Dat is goed klote, moet in Diemen zijn, en heb geen zin om via Utrecht in een PlanV/T richting Weesp te karren, en dan over stappen... Geef mij maar SGMm vanaf A'foort, zodat ik in Weesp over kan stappen! | |
Dichterbijer | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:27 |
quote:Check voor de gein eens www.ns.nl ![]() ![]() quote: | |
thatsme | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:28 |
quote:Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel diesel | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:40 |
quote:roetfilters ook! ![]() en een schonere trein kost nou 1 maal GELD! | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:42 |
quote:Het is wellicht met het oog op de toekomst om meer uniformiteit te creëren. | |
NordicBlue | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:44 |
tvp Iets aan de hand rondom GV? Veel vertraging volgens Traphic | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:59 |
Er zijn verstoringen (geweest) rond Rtd. Dan heeft Gv er ook last van. Er is ook weer een materieeltekort op de maaslijn. | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:30 |
Dinsdag komt er weer wat Zwitsers toverijzer de grens over. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:49 |
quote: quote:Dinsdag nieuwe toverijzers voor Arriva.. woensdag extra materieel voor de maaslijn? | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:02 |
In ieder geval niet woensdag. Het toverijzer wordt meestal pas op donderdag of vrijdag in gebruik genomen, omdat het eerst even langs Voith moet voor een controle. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:04 |
ow nouwja een weekje extra materieel tekort kan er ook wel bij op de maaslijn, dat maakt tot er daar nieuwe toverijzers zijn ook niets meer uit :p | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:10 |
Als het warm is, vallen de wadjes bij bosjes uit. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:14 |
quote:hehe! true dacht ik ook net aan ja... :p bofte ik ff dat ik niet in een sauna op wielen hoefde :p | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:25 |
Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd. Ook moet ik even in de gaten houden wat er op Lw-Gn rijdt, omdat er nu een trein uitgevallen is en Lw waarschijnlijk niet genoeg vervangend materieel heeft. Dus kan het zo zijn er misschien een GTW'tje rijdt om 15.01 van Gn naar Lw als ik mazzel heb. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:28 |
quote:lw - gn is officieel nog steeds DH / DM ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:30 |
In de spits ook GTW. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:32 |
quote:ja.. dat zal strax ook wel weer minder zijn ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:33 |
Denk het niet, omdat de vakantietijd nadert en Arriva nog wel even de tijd heeft om de volgende lijn van GTW'tjes te voorzien. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:35 |
quote:mjah nou ja :p na de vakantie rijd er zo goed als geen DH meer denk ik ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:36 |
wat zijn toverijzers? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:36 |
Ik denk tijdens de vakantie al bijna niet meer in het noorden, omdat als er nog 6 à 7 stellen instromen, Arriva in de zomervakantie al zo ongeveer alles met GTW'tjes en buffels kan laten rijden. | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:37 |
quote:De nieuwe GTW stellen ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:38 |
quote:mjah, gok dat er op leeuwarden - stavoren eerder een GTWtje zal hobbelen dan op Leeuwarden - sneek ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:39 |
Gehehe. Wedden om een krat bier van niet. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:40 |
quote:Nope.. :p ach reistijd kan ansigh wel afnemen... als je ze maar plankt :p | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:41 |
De sneltrein Lw-Gn van 13.57 is opgeheven en is stoptrein geworden. Precies zoals verwacht, dus dan is er vervangend mat in Gn voor mijn trein en hopelijk is dat het zwitsers toverijzer. | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:41 |
quote:Jammer dat je niet wilt wedden, omdat ik anders al gewonnen had. Zie het stoom in Friesland weekend ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:41 |
quote:ga je ook klagen als je geen toverijzer krijgt? | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:42 |
quote:Misschien | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:42 |
quote:nee.. :p ow gaan ze stoomtreinen tussen sneek en stavoren? :p ipv dieselen? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:46 |
Ze gaan nieuw gebouwde stoomtreinen laten rijden tussen de Arriva dienstregeling door. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:47 |
quote:hahaha... 1x per uur een GTW en dan 1x per uur een stoomwals? ![]() | |
Socios | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:26 |
quote:Gisteren reden er ook Wadlopers tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Gelukkig reed het andere halfuur wel een GTW. ![]() | |
thats-me | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:18 |
Veel problemen op het spoor Uitgegeven: 8 juni 2007 14:58 Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 15:00 AMSTERDAM - Door het hele land hebben treinreizigers vrijdag te maken met vertragingen en uitval van treinen. Tussen Amsterdam en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van dertig tot zestig minuten, meldt ProRail. Door een defect aan het spoor rijden daar minder treinen. Vanwege een defecte bovenleiding waarschuwt ProRail reizigers op het traject Leiden-Hoofddorp voor een vertraging van 30 tot 45 minuten. Tot 17.00 uur rijden tussen Amsterdam en Leiden minder treinen en tussen Hoofddorp en Leiden rijden geen stoptreinen. Reizigers tussen Hoofddorp en Leiden kunnen omreizen via Schiphol. Veolia Ook op het spoor tussen Roermond en Nijmegen zijn er problemen. Op dit traject kampt het vervoersbedrijf Veolia met technische problemen, onder meer door diesel die te warm is geworden. Treinen rijden in kleinere samenstellingen waardoor veel reizigers samengepakt in te kleine treinen worden vervoerd. Ook zijn er vijf treinen uitgevallen. Vanaf 16.00 uur zijn er volgens een woordvoerder van Veolia meer treinen beschikbaar en worden er minder problemen verwacht. Amsterdam Van Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer ArenA en van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Abcoude moeten reizigers rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot een half uur. De oorzaak is een wisselstoring. Vanwege materieeltekort waarschuwt ProRail reizigers tussen Nijmegen en Boxmeer verder in de middag- en avondspits voor een vertraging van vijftien tot dertig minuten. Groningen Vrijdagochtend heeft het treinverkeer rond Groningen platgelegen door een storing in het bedieningssysteem voor seinen en wissels. Blikseminslag leidde een groot deel van de ochtend tot vertraging op het spoor tussen Breda en Dordrecht. Die problemen zijn inmiddels verholpen, zegt ProRail. (c) Novum Bron: nu.nl | |
Brembo | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:04 |
Oftewel het is weer hopeloos gesteld met het spoorwegvervoer in Nederland. Zit er trouwens zo'n temperatuurverschil tussen Groningen/Friesland en Limburg lijkt wel of Limburg in de Sahara ligt. | |
Wadloper | vrijdag 8 juni 2007 @ 17:19 |
quote:Het is hier anders ook nog tyfuswarm ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 17:29 |
diesel die te warm is? bestaat dat? | |
_Xbox_Master_ | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:28 |
Vandaag ook met de sauna-expres gereisd tussen Nijmegen Heyendaal en Nijmegen, klein stukje maar wel te erg met die hitte ![]() ![]() Bleek dat het daar vandaag ook chaos was ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:45 |
Ja was weer ouderwets feest vandaag. Balen als je met de trein moest vandaag inderdaad. Bijna niemand is er aan ontkomen. En nu zelfs al een dode door het noodweer ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:56 |
quote:Gelukkig ist hier in het noorden nog steeds redelijk kwa weer :-) | |
Duvel | zaterdag 9 juni 2007 @ 08:52 |
Gisteren op de HTMU (in Utrecht dus)!![]() (Foto genomen vanuit een rijdende trein met m'n telefoon, vandaar de niet echt geweldige kwaliteit.) | |
Dichterbijer | zaterdag 9 juni 2007 @ 10:32 |
Vertel me wat wat betreft die problemen :S Ik moest naar Eindhoven... heb op AMsterdam Centraal meer dan een uur staan te wachten. Aangekondigde treinen kwamen niet, etc, etc. | |
Eix | zaterdag 9 juni 2007 @ 11:42 |
quote:Een vriend van mij mocht gisteren van Sittard naar Nijmegen, dus de hele maaslijn afleggen. Toch eens vragen hoe het gegaan is. ![]() ![]() En verder had ik gister een toffe verrassing. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Eix op 09-06-2007 11:49:33 ] | |
Areyoutalkingtome | zaterdag 9 juni 2007 @ 11:51 |
quote:Delft-Amsterdam op een neer, helemaal zonder problemen ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 juni 2007 @ 12:43 |
quote:geyl is dat ding weer rijvaardig? :p | |
Zug-Chef | zaterdag 9 juni 2007 @ 13:12 |
Woensdag 2x ICE-TD (Diesel ICE) vanuit Aachen naar Amsterdam Rai ![]() | |
Eix | zaterdag 9 juni 2007 @ 13:58 |
quote:Klopt, ik ben benieuwd hoe ik dat ding en op de foto ga zetten en vervolgens nog op tijd op school kan komen. ![]() Ding vertrekt om 9.55 in Heerlen volgens mij en komt dan schat ik rond 10.10 langs Sittard, mijn les begint om 10.15. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 juni 2007 @ 13:59 |
quote:Dan gewoon... ff telaat komen x) | |
Zug-Chef | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:03 |
Er zijn ook maar een paar plekjes waar je hem goed met de zon op de foto kan krijgen, dus gaat nog erg lastig worden allemaal... | |
Duvel | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:17 |
quote:Geen idee eerlijk gezegd. | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:18 |
quote:hmpf.. van die oude Elocs kan ik het me voorstellen dat t weinig extra waarde heeft om het rijvaardig te maken.. ( als het nog rijvaardig is te houden wel natuurlijk ) maar van oude treinstellen vind ik het best wel een must ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:23 |
Van mij mogen er wel weer 1100 en 1300en rijvaardig gemaakt worden... Desalniettemin is het ook cool dat men wat gaat doen aan oude treinstellen | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:25 |
quote:PETS! er is wel een rijvaardige 1300 :-) | |
Duvel | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:44 |
De 1100 van de werkgroep 1501 doet het volgens mij ook wel als je het stof er vanaf blaast. Ik bedoel: wat kan eraan stuk? | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:53 |
quote:de 1122 is toch rijvaardig ? | |
Duvel | zaterdag 9 juni 2007 @ 15:08 |
quote:Dat is toch dat ding van de werkgroep? | |
Zug-Chef | zaterdag 9 juni 2007 @ 15:28 |
quote:Maar ik zie ze nooit ![]() | |
ReisT | zaterdag 9 juni 2007 @ 18:51 |
quote:Dat was 'ie toch al jaren, of was het ding weer kapot ondertussen? Ik ben er twee jaar terug tenminste nog mee naar het spoorwegmuseum geweest. | |
_Xbox_Master_ | zaterdag 9 juni 2007 @ 19:48 |
Zo, het ritje Aalten - Wezep ging vandaag 100% goed ![]() Foto's van gisteren in Nijmegen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Welke zou eerder in Heyendaal zijn? De bus of het boemeltje? ![]() | |
Luco | zaterdag 9 juni 2007 @ 19:53 |
Die Wadlopers kwamen net over een wissel aanrijden? (Dus van middelste spoor naar rechterspoor) [ Bericht 1% gewijzigd door Luco op 09-06-2007 20:35:30 ] | |
_Xbox_Master_ | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:25 |
quote:Ja ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:44 |
Is dat een brug waar je op staat? ![]() | |
_Xbox_Master_ | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:48 |
quote:Ja, een klein eindje van Nijmegen station af richting Heyendaal ![]() ![]() En die bovenste 3 foto's zijn genomen aan de andere kant van de Waal een eindje voor station Lent. Ik zag trouwens over de dag ook nog een paar stelletjes wadlopertjes richting Arnhem gaan. 1 van die stellen stond later op de middag weer in Nijmegen. Iemand een idee wat ze in Arnhem doen? | |
Petre | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:40 |
quote:Die is zekerweten rijvaardig, ik reed gister Utrecht binnen toen deze trein juist het station uitreed, op eigen kracht ![]() | |
Brembo | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:49 |
quote:Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegen ![]() Valt me altijd op dat de NS in de weekend altijd prima materieel weet in te zetten op de 3700 ![]() | |
_Xbox_Master_ | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:56 |
quote:Ja idd ![]() ![]() Doordeweeks zie ik altijd Plan V rondboemelen daar ![]() | |
Petre | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:58 |
Vrijdag vanaf Den Haag Centraal om 15.06 uur ri. utrecht met 1 stel koplopers, 3 bakken. ![]() Op Utrecht stond over het hele perron aangegeven dat de intercity naar Enschede daar zou komen.. Werd dus 1 stel waar ik al in zat ![]() ![]() | |
sander89 | zaterdag 9 juni 2007 @ 22:11 |
Ik ga over een maandje naar Berlijn met de trein ![]() Ik dacht ik pak gewoon IC naar Berlijn Hbf, maar toen bedacht ik me dat ik ook de ICE kon pakken natuurlijk. Na effe wat uit zoek werk, heb ik toch besloten de ICE te pakken wel 30 euro duurder en overstappen in Duisburg Hbf, maar lijkt me wel stukken leuker/relaxter ![]() Ben 13.08 in Berlijn Hbf met de ICE ipv 13.18 met de IC ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 9 juni 2007 @ 22:13 |
quote:Gewoon onderhoud, net zoals stellen naar Zwolle en Onnen gaan ![]() | |
Wadloper | zaterdag 9 juni 2007 @ 22:14 |
quote:Zal wel door al die problemen zijn gekomen, daar kan NS niet zo veel aan doen. Materieel moet dan allemaal weer ingepland worden, en als er telkens weer nieuwe storingen optreden, kan je weer overnieuw beginnen ![]() | |
Petre | zaterdag 9 juni 2007 @ 22:20 |
quote:de volgende trein had weer een stel teveel.. tel uit je winst.. En vandaag op de terugweg kwam ik met 3 stellen in Den Haag aan.. de conducteur zei tegen zijn collega dat ze er 1 teveel mee hadden genomen ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 9 juni 2007 @ 22:26 |
quote:De Bistro in de IC is beter dan de bistro in de ICE ![]() Ik vind het zelf weggegooid geld, maar toch veel plezier ![]() ps: het voordeel is wel dat je niet met allemaal kut Nederlanders in de trein zit, op het stukje naar Duisburg na dan. Maar dat scheelt wel erg. [ Bericht 4% gewijzigd door Zug-Chef op 09-06-2007 22:36:32 ] | |
Petre | zaterdag 9 juni 2007 @ 22:29 |
Die spurts-dingen van arriva.. Ik liep door dat motorwagentje heen.. heet! pff als je je broodjes warm wil hebben.. leg die dan ff in dat gangpaadje.. | |
sander89 | zaterdag 9 juni 2007 @ 23:09 |
quote:Me ouders betalen het toch ![]() ![]() ICE: Utrecht 7.00 - 13.08 Berlijn Hbf(overstappen Duisburg) IC: Utrecht 7.15 - 13.18 Berlijn Hbf(overstappen Amersfoort) Scheelt niks dus ![]() Maar maakt me niet uit ![]() ![]() ps: 30 Euro verschil op een retour is ook niet veel, verbaasde me enigszins dat zo weinig prijsverschil tussen zit. [ Bericht 3% gewijzigd door sander89 op 09-06-2007 23:51:50 ] | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 juni 2007 @ 23:37 |
quote:zou dat in de winter ook zo zijn? kunnen ze warme broodjes verkopen in de trein ![]() | |
Wadloper | zondag 10 juni 2007 @ 10:19 |
quote:In dat stukje is dan ook net geen airco ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 10 juni 2007 @ 11:44 |
En het is definitief: 3201 en 3204 zijn terzijde genomen Maar een somda-gebruiker heeft 3 DH-II stellen bij elkaar opgesteld zien staan, waar vroeger de Railhoppers in Onnen stonden. Waarschijnlijk óf de 3220 óf de 3229 | |
Ou-Tannu | zondag 10 juni 2007 @ 11:47 |
quote:defect beyond repair? :p | |
Zug-Chef | zondag 10 juni 2007 @ 11:55 |
Heel binnekort maar eens wat foto'tjes maken bij Mantgum en bij Visvliet, voor ze allemaal weg zijn | |
Remco | zondag 10 juni 2007 @ 12:06 |
De 3229 ging met een ander DH-II stel vrijdag avond van Zwolle richting het Noorden(Onnen dus waarschijnelijk) | |
Wadloper | zondag 10 juni 2007 @ 12:48 |
Dan is deze wel erg lang defect. Meer dan een maand al niet meer gespot op Somda. Maar eigenlijk zijn ze ook wel op na 25 jaar... | |
Remco | zondag 10 juni 2007 @ 12:53 |
Tja de koplopers zijn zo ondertussen ook al ruim 25 jaar. En Plan V/T nog ouder geloof ik. | |
Petre | zondag 10 juni 2007 @ 12:55 |
quote:Ik zag gister bij onnen idd 3x een DHII staan ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 10 juni 2007 @ 13:32 |
quote:ja maar plan V / T en ICMs hebben fatsoenlijk onderhoud gehad, die wadlopers zijn afgebeult :-) | |
Wadloper | zondag 10 juni 2007 @ 14:02 |
Goederenzooi bij Onnen is niet leuk meer, je ziet gewoon helemaal niets soms. Soms staat het er echt helemaal vol | |
Zug-Chef | zondag 10 juni 2007 @ 14:11 |
Onnen ![]() | |
Wadloper | zondag 10 juni 2007 @ 19:17 |
quote:Alleen als je er langs rijdt, is het wel handig wat nummertjes op te schrijven... Want wat moet ik met die goederenzooi, dat boeit me echt -100% ![]() Cargo = ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 10 juni 2007 @ 19:21 |
AH joh, niet zo druk maken he ![]() ![]() ontopic: Daarnet thv Lw Achter de Hoven: ![]() Arriva 3447 + 3203 | |
Ou-Tannu | zondag 10 juni 2007 @ 19:24 |
quote:ziet er niet uit he.. :p | |
_Xbox_Master_ | zondag 10 juni 2007 @ 19:24 |
quote:Ah, een kapot wadlopertje? ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 10 juni 2007 @ 19:26 |
quote:DM90 is prima koppelbaar met DH 1 / 2 | |
Zug-Chef | zondag 10 juni 2007 @ 19:28 |
Die wadloper heeft de hele dag solo gereden maar is ter ondersteuning voor alle studenten (...) gecombineerd met een dm90 voor de laatste avondritten. | |
_Xbox_Master_ | zondag 10 juni 2007 @ 19:38 |
quote:Ok ![]() Toffe plaat iig ![]() 2x DM90 @ Doetinchem ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 10 juni 2007 @ 22:08 |
quote:Heel af en toe als ik een reisje maak ![]() Maar meestal ben ik in Groningen zelf, of om te spotten, of om naar school te gaan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 juni 2007 @ 22:11 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 10 juni 2007 @ 22:18 |
quote:Tov. Vandaag? | |
Brembo | zondag 10 juni 2007 @ 23:40 |
Vet ding ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 juni 2007 @ 23:43 |
Jep, tussen 7 en half 8 ongeveer, Rotterdam CS. | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 10:20 |
quote:Nou die sahara lag vrijdag ook in het noorden. Ik ben bijna geroosterd in het wadje dat mij voorgeschoteld werd. Oh ja, de stellen kwamen van opstel. Ook heeft de Inselzug door materieeltekort niet gereden vrijdagmiddag. En niet te vergeten 4 bakken DH op Lw-Hlgh. Namelijk 3205 + 3211. | |
Zug-Chef | maandag 11 juni 2007 @ 10:23 |
quote:Vet Toeps ![]() | |
Zug-Chef | maandag 11 juni 2007 @ 10:23 |
Zojuist: 09:46 uur Zwolle<->Leeuwarden Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Meppel en Steenwijk geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Prognose: * einde tussen 11.00 en 13.00 uur. | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 10:23 |
quote:Dat is tenminste een loc ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 10:25 |
quote:Bij Visvliet moet je absoluut bij het molentje even door het tunneltje. Vanaf de zuidkant kun je zeer mooie platen maken. | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 10:27 |
quote:Als er een DM'90 en een DH gekoppeld zijn, dan is er een DM'90 kaduuk. Vanochtend waren ze alle 4 weer bij Arriva in dienst. Niet te vergeten het setje GTW'tjes in de .01 stopper. Iets wat de laatste tijd maar weinig voorgekomen is. | |
Remco | maandag 11 juni 2007 @ 11:43 |
quote:Ja ik had de 09.20 uit Zwolle. En die kon niet verder dan Meppel. Toen maar blijven zitten en terug gegaan. | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 12:04 |
De 3209 is weer met werkende motoren gesignaleerd in Gn. Dit na meer dan een jaar afwezigheid!!!!!!!!!!!!!!! ![]() | |
MREn | maandag 11 juni 2007 @ 13:48 |
Tunnel bij Esd gisteren: Ruime 3m water, en inzet van een tunnelvervangende pendeldienst met twee busjes. | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 13:49 |
Zo wat is daar een water gevallen. ![]() Heb zelf het gehele weekend geen drup naar beneden zien vallen. | |
MREn | maandag 11 juni 2007 @ 13:52 |
http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1508998.ece ikzelf gelukkig nergens last van, vond het wel een mooi gezicht buiten ![]() | |
thats-me | maandag 11 juni 2007 @ 14:56 |
Hier in Wierden viel ook 's avonds geen drup, heb wel mooi kunnen genieten van al het onweer ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 15:11 |
Zometeen maar ff op TV oost ofzo loeren ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 15:54 |
Dit gaat niet helemaal goed: http://123video.nl/playvideos.asp?MovieID=54694&q=trein+botsing&zoek=Zoek&familyFilter=ON | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 16:02 |
Ghehehe.. dat was idd best zwemmen bij t station enschede ![]() | |
Wadloper | maandag 11 juni 2007 @ 16:05 |
quote:Dat is helemaal niet waar. Ze rijden gewoon soms zo omdat het óf zo gepland is óf het gewoon zo uitkomt. Af en toe is het omdat er idd een stel kapot is, maar dat kan net zo goed een DH zijn ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 16:07 |
Boeie. | |
Wadloper | maandag 11 juni 2007 @ 16:35 |
Tja, moet je wel de waarheid vertellen he ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 16:38 |
Ik reis door de week en dan behoren ze alle 4 wel in dienst te zijn. ![]() | |
MREn | maandag 11 juni 2007 @ 16:41 |
quote:Viel wel mee...vooral omdat Esd niet station Enschede is ![]() | |
Remco | maandag 11 juni 2007 @ 16:42 |
Heeft de NS er niet wat over, sinds de nieuwe diensregeling is Enschede - Zwolle heerlijk rustig en er zijn altijd echt zat buffels vaak kan het ook wel met 1'tje als ze met 2 rijden. | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 16:42 |
Het is drienerlo maar ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 16:45 |
quote:Wat jij wil.. dan licht TV oost mij verkeerd in.. hoewel t geluid van de uitzending ook matig was ![]() | |
Wadloper | maandag 11 juni 2007 @ 16:47 |
quote:lol, je kan nu heel misschien binnenkort met de 3209 reizen onverwacht... Zag hem vanmorgen te Gn staan, dus school kon wel ff wachten ![]() En ja hoor, daar reed hij tussen 3 stellen in, met soepel draaiende motoren 3215 V 3205 2 3209 3 3221 A ![]() Alleen had ik geen foto/filmcamera bij me vandaag ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 16:49 |
Ik reis nog 1 maal per week met de snikhete wadlopers, dus het kan wel ja. Ik denk dat ze even een koppelingetje gejat hebben van een van de stellen die nu in On aan de kant staat. Is de 3209 toch niet voor niets gerepareerd in Haarlem. | |
Wadloper | maandag 11 juni 2007 @ 16:51 |
Ja precies, vond het al zo gek, repareren ze een stel, komt hij niet eens meer in dienst ![]() | |
Zug-Chef | maandag 11 juni 2007 @ 17:00 |
De 3104 3109 en 3112 rijden ook weer samen in de avondspits, zojuist zien vertrekken om 16:33 uit Lw ri Gn Hopelijk komen ze ook weer samen aan om 18:21 want dan zet ik ze op de foto ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 juni 2007 @ 17:29 |
Hee ![]() Weet je dat de CNL eigenlijk best een gare kuttrein is vergeleken bij de Corail Lunéa? ![]() Je kan van die fransen zeggen wat je wil, maar daar begrijpen ze WEL hoe nachttreinen werken ![]() Verduistering WERKT, ook in de volle zon is het gewoon potdicht, niet die duffe kutgordijntjes van de CNL, en je krijgt een welkomstpakketje aangeboden. Met alleen maar nuttigheid erin ![]() * een setje oordopjes * een alcoholdoekje om je morgenochtend mee op te frissen * een pakje papieren zakdoekjes * een paar pepermuntjes * een afsluitbaar afvalzakje * een halve liter bronwater. Gratuitement ![]() Alleen het omlaag brengen van de temperatuur in zoeen coupee blijft lastig ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 17:33 |
quote:gewoon dikke overkill airco aanbrengen.. die lucht spuugt van 5 graden max ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 juni 2007 @ 17:53 |
quote:En dat ik hier dan op ga reageren en zo he ![]() | |
MREn | maandag 11 juni 2007 @ 17:54 |
Nee, maar waren blijven de bordjes? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 juni 2007 @ 17:59 |
quote:Ik ben pas halverwege de vakantie jah ![]() Zondag komen er bordjes. Flink wat. | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 18:00 |
heb ik nog wel genoeg bordjes kijk punten dan? | |
Dr_Flash | maandag 11 juni 2007 @ 18:01 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 18:01 |
quote:Nee. | |
Dr_Flash | maandag 11 juni 2007 @ 18:13 |
Kunnen jullie anders niet ff opkleuteren naar dat bussentopic? Dit geneuzel begint een behoorlijk aantal mensen een behoorlijk aantal mijlen de keel uit te hangen. | |
Brembo | maandag 11 juni 2007 @ 19:01 |
quote:Nou eff wat anders ![]() Eindelijk weer wat VIRM in de 3700, ze ziin toevallig zeker ergens over ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 11 juni 2007 @ 19:25 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 19:30 |
Welke stellen zijn dat nog meer, behalve de 3115? | |
Zug-Chef | maandag 11 juni 2007 @ 19:38 |
Oh sorry, dat zijn de 3115, 3114 en de 3212, die je trouwens vanmorgen zelf hebt ingevoerd op somda ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 19:39 |
3116 bedoel je zeker, omdat die er vanochtend ook aan hing ![]() 3114 is van Veolivla. | |
Dr_Flash | maandag 11 juni 2007 @ 19:51 |
de tering, wat een betweterig gewellesnietes is het hier geworden zeg. Weet je wat? Help lekker deze hele reeks naar de tering met je nummertjesgeruk en je "ik weet het beter wat die en die wadloper reed toen daar en daar" gehijg. | |
Dichterbijer | maandag 11 juni 2007 @ 19:58 |
quote:Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant... Je kan je ook onthouden van commentaar zoals de rest doet als het onderwerp ze niet aanstaat ![]() Op naar deeltje 72 ![]() En voor de mensen die het interesant vinden: op Amersfoort heeft een lange tijd een lange rij 'Nighttrain' ofzoiets wagons gestaan. Volgens mij staat een tweetal van die stellen nu overgespotten in de NS kleuren op het 'bewaakte' gedeelte tussen Amsterdam Centraal - Watergraafsmeer. Was apart om te zien omdat de blauwe band nu eens geen ramen bevatten. | |
Wadloper | maandag 11 juni 2007 @ 20:19 |
quote: ![]() quote: ![]() quote:En daarmee heeft Dichterbijer gelijk ![]() | |
Wadloper | maandag 11 juni 2007 @ 20:20 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Wadloper op 11-06-2007 20:21:11 ] | |
Dr_Flash | maandag 11 juni 2007 @ 21:14 |
quote: ![]() | |
MREn | maandag 11 juni 2007 @ 21:26 |
Jaja, we hebben er weer een: http://www.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2836 ![]() (vandaag, rond 21:11) | |
Remco | maandag 11 juni 2007 @ 21:29 |
quote:Hij heeft wel gelijk | |
Zug-Chef | maandag 11 juni 2007 @ 21:33 |
quote:Ja klopt, was inderdaad 3116, tiepvautje, want op mn site staat het wel goed ![]() | |
Wadloper | maandag 11 juni 2007 @ 21:55 |
quote:Laat die jongen lekker dromen hehe ![]() | |
MREn | maandag 11 juni 2007 @ 22:06 |
Medewerkers van NS hebben een nieuwe cao. In ruim twee jaar tijd krijgen ze twee keer een loonsverhoging van 3% en twee keer 250 euro extra. Ze kunnen nog eens 250 euro krijgen als blijkt dat de treinreizigers minder ontevreden zijn. aldus NOS Teletekst. | |
sander89 | maandag 11 juni 2007 @ 22:48 |
quote:Volgens mij verdien je daar best goed als treinmachinist, conducteur enz. | |
Brembo | maandag 11 juni 2007 @ 22:56 |
quote:Idd, als je soms denkt wat ze eigenlijk de hele dag soms doen ![]() | |
_Xbox_Master_ | maandag 11 juni 2007 @ 23:23 |
Een vriend van mij was gisteren met wat Syntus conducteurs aan het praten en die hadden het over Syntus dubbeldekkers in de spits aangezien de LINT'jes niet genoeg capaciteit hadden en de perrons te klein waren om veel LINT stellen aan elkaar te koppelen. Het jaar 2009 werd genoemd om ze in te voeren. Lijkt me wel verschrikkelijk tof als het de waarheid is ![]() | |
Brembo | maandag 11 juni 2007 @ 23:32 |
quote:Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot! | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 23:36 |
quote:denk dat je een dubbeldekker op diesel ook niet rendabel van zn plek krijgt? je kan ook waslijn gaan hangen en wat mDDM inhuren ![]() | |
_Xbox_Master_ | maandag 11 juni 2007 @ 23:37 |
quote:Ja idd, het klonk me al vreemd ![]() ![]() En 8 bakken gaat vaak niet. Veel perrons kunnen er maar 6 aan ![]() quote:Whehe, voordat hier een waslijn hangt zijn we nog 100 jaar verder ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 23:42 |
quote:Dit lijkt me erg sterk. Hoewel ik, als het waar is, het wel tof zou vinden. | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 23:44 |
quote:heb je wel genoeg reserve materiaal voor BUITEN de spits :-D mischien moeten ze maar lint/82s gaan maken ofzo :-P | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 23:45 |
quote:zo gweldig is zo`n Lint toch niet? | |
Zug-Chef | maandag 11 juni 2007 @ 23:46 |
Ik zeg alleen maar even:![]() | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 23:47 |
quote:ah.. gewoon ff een dieselloc halen en wat DD-AR wagens er achter gooien :-P | |
_Xbox_Master_ | maandag 11 juni 2007 @ 23:48 |
quote:Zoiets zou goed mogelijk zijn ja ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2007 @ 23:50 |
Moet het geheel alleen wel snel optrekken, anders heb je er niets aan. | |
Ou-Tannu | maandag 11 juni 2007 @ 23:52 |
quote:ja.. anders kan je beter die linten opvoeren en dichter op elkaar rijden ![]() | |
ReisT | dinsdag 12 juni 2007 @ 00:01 |
Moest vandaag van Utrecht naar Nijmegen en terug, heen ging lekker met eerst ICRm en daarna 6 bakken Mat'64 (T+V) in de 3700. Terug was een ander verhaal, ik arriveer 's avonds in de hal van Nijmegen, en ik hoor de omroep: geen treinen tussen Arnhem en Ede-Wageningen, dus dat betekent omreizen via Den Bosch. Maakt in reistijd nouwelijks uit, ware het niet dat ik nog minder dan 2 minuten had om die IC naar Roosendaal te halen. Dus wat doet die trein? Die vertrekt éxact op tijd en rijdt vlak voor me neus weg. Ik veroordeelt tot de stoptrein, waar je niks mee opschiet, maar ja sta je alvast in Den Bosch. Bij het uistappen (uit Plan T no. 510) nog iets vaags, deuren gaan maar een heel klein stukje open en blijven dan steken, ik geef de deuren een duw en ze vliegen met een flinke klap toch open. Ik heb later nog een paar keer die deuren open en dicht gedaan (had toch niks beters te doen) maar 't probleem bleef, al gingen de deuren als je geduld had toch uiteindelijk wel vanzelf open. | |
Peterselieman | dinsdag 12 juni 2007 @ 09:01 |
Dit artikel kwam ik tegen op internet:quote:Bron: AD | |
Luco | dinsdag 12 juni 2007 @ 10:13 |
Vol? | |
Eix | dinsdag 12 juni 2007 @ 10:33 |
quote:Een dergelijk probleem heb ik wel eens gehad met een Plan V maar dan met het sluiten van de deuren. Deuren zwenkte niet normaal dicht maar pas na enkele seconden met een flinke vaart waarna ze schijnbaar niet goed vergrendeld werden. Conducteur moest toen nog eens extra sleutelen bij die deur. |