Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 02:24 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:24 |
Bodenpark | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:25 |
JIJ bent ECHT slim. Voor een Belg | |
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 02:26 |
| |
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 02:27 |
Heeft Alberto die park ook al wel gecheckt trouwens? | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:27 |
@TT Op loopafstand hebben we trouwens | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:27 |
| |
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 02:27 |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:27 |
Ik kan het echt niet helpen | |
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 02:29 |
Ik ga parken Tot park! | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:30 |
Parken, is dat het nieuwe woord voor rukken? | |
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 02:30 |
Jaaaaaa nummertjesparken | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:31 |
Ik blijf nog wel even | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:31 |
Bodensee | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:32 |
Luxemburg was ook tof. 5 landen in één tripje | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:34 |
Ja Komend jaar blijft dat vreemd genoeg tot 3 beperkt. Of je moet echt heel, heel erg hard gaan, dan kan 4. | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:35 |
3? Alleen Nederland en Duitsland toch? | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:36 |
Nou ja als we om 1700 in Konstanz zijn dan is Zwitserland een koud kunstje natuurlijk. | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:36 |
Ah zo. Ja, dat kan dan inderdaad wel Beetje zonde om je dan al terug te trekken op je hotelkamer. | |
bork | zondag 20 november 2016 @ 02:37 |
Moe van, trusten! | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:38 |
Truste bork | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:38 |
Wil je Oostentijk halen, dat kan waarschijnlijk wel, moet je zondag WOEST vroeg opstaan. Wil je 5 landen halen, is Liechtenstein nog een optie, maar dan moet je zaterdagmiddag al meteen de groep verlaten. En een goed plan hebben. Ik weet niet of dat zou kunnen lukken. Misschien, misschien niet | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:44 |
Beter kan je als je dat wil, gewoon zaterdagmiddag nog een slagje Konstanz -Weinfelden met de Thurbo mee pikken. Is niet heel spannend, maar je maakt dan toch een stukje Zwitserland mee Kan je ook om 1900 weer terug in KN zijn voor het eten of zo | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:46 |
Het is haalbaar om 's avonds nog "even" Zwitserland, Liechtenstein én Oostenrijk te doen: 17:23 V Konstanz - St. Gallen A 17:59 18:26 V St. Gallen - Buchs SG A 19:14 19:54 V Buchs SG - Feldkirch A 20:09 21:00 V Feldkirch - Bregenz Riedenburg A 21:41 21:50 V Bregenz Riedenburg - St. Margreten A 22:04 22:13 V St. Margreten - Rorschach A 22:19 22:38 V Rorschach - Romanshorn A 22:57 23:01 V Romanshorn - Kreuzlingen A 23:27 23:31 V Kreuzlingen - Konstanz A 23:33 ... maar of je daar nou echt blij van wordt? | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:48 |
Maniac Ik ga lekker Erdingers terugkoppen am Seeufer | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:49 |
Ik ga het niet doen hoor. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:51 |
Nee ik ook niet. Ik had al lang gezien dat je aan de zwitserse oever echt vaak moet overstappen. Je bent van Konstanz in minder overstappen (2, Zürich HB en Arnhem) in Deventer dan in Bregenz | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:53 |
Eens in de twee uur kan het met 1 overstap (in Lindau). Ook niet echt interessant Wat wel tof is, de DB-reisplanner laat ook de catamaran zien | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:55 |
Die gaan we ook gebruiken trouwens, KN - FN. Gaaf ding | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:56 |
Ik ben benieuwd. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:59 |
catering aan boord. Als je wilt kun je ontbijten met halve liters | |
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 02:59 |
Trammetjes mochten hier ook he? Vanwege een rondrit voorafgaande aan het NVBS Congres van vorige week zaterdag waren er maar liefst drie extra trams op straat in Rotterdam: Vierasser 522, Allan motorwagen 130 met bijwagen 1042 en de op de foto niet zichtbare 515 met bijwagen 1020. Onderweg werden drie fotostops gehouden, waarvan deze op de Spartastraat (voor stadion Het Kasteel van de voetbalclub Sparta) de eerste was. | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 03:00 |
Ik ben Mono niet | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:04 |
Goed punt wel. Maar dan nog is die boot verreweg de beste manier om wakke te worden | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 03:05 |
Ik geniet wel van boottochtjes. Ik ben de afgelopen jaren een aantal keer naar het VK gegaan, en steeds met de boot. Fuck de kanaaltunnel, varen is leuker | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:06 |
ja precies dat is ook 100/100 mijn eerste keus hoor, Inschepen in Hoek van Holland en DAN METEEN betegint vakantie | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 03:08 |
Ik ben nog nooit vanuit Rotterdam/HVH gegaan, tot nu toe steeds via Calais. Anderhalf uur op het water en dan in Dover zo de snelweg op | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:11 |
Oh dat moet heel anders zijn. Ik scheep round 20:00 in op de boot, die vertrekt dat niet voor 23:00, is om 04:00 aan de overkant, maar dan laten ze eerst de vragwaggels dingen doen, like ontbijten en afschepen, en 6:30 maken ze normale mensen wakker en zo Nou ja dan douchen aankleden ontschepen en rond 8 uur gaat er wel een treintje over Colchester en Chelmsford naar Londen | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 03:23 |
Ik had m'n eigen auto bij me, ik vind het dan wel lekker om even 2 uur uit de wagen te zijn en de beentjes te strekken op het dek. Of in het restaurant een hapje te eten. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:25 |
ja, en dan bij Birmingham weer eens aan de kant en kijken hoe ver je bent en zo Maar goed, wij gaan dus met de trein | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:26 |
En we kunnen ook zwemmen bijvoorbeeld Liesjen | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 03:28 |
En daar heb ik zin in | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:33 |
Oh ja ik ook wel hoor | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:38 |
http://nos.nl/artikel/214(...)-vragen-blijven.html Als ik zoiets doe hoor je er niemand over | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 03:53 |
Wat een bizar verhaal is dat dan? | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:54 |
Ja, het zijn niet mijn dochters. Maar ik zou ook wel wat vragen hebben ja. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:57 |
Ik zou stiekem wel super trots op ze zijn trouwens. Telefoon afgeven en dan naar Spanje / Portugal sailen met weinig | |
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 03:57 |
Het lijkt me alleen voor die ouders niet zo leuk... Voor hetzelfde geld zijn ze door een of andere Dutroux naar Spanje gelokt. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 03:59 |
Nee dat niet. Ik zou willen dat ik zoiets gedurfd had toen ik 16 was. Ik had nu niet meer aan deze kant van de dampkring bestaan | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 03:59 |
Kwaliteitsverslaggeving ook weer zeg.Hoe denk je anders dat ze op het vliegveld van Malaga zijn gekomen? Met een fucking bakfiets? | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:00 |
Ja zulke dingen sla ik maar gewoon over | |
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 04:01 |
Meer dan 40 doden bij een treinongeluk in India hoor ik nu op de radio http://nos.nl/artikel/214(...)orden-van-india.html | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:01 |
"vermoed" kom op als je een ticket koopt sta je toch op een passagierslijst man | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 04:02 |
En dan bij de gerelateerde berichten nog iets met als titel "Kunnen zestienjarigen zomaar het vliegtuig pakken?" Nou, ja dus. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:03 |
Oh hier moet ik zeker weer iets corrects van vinden | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:03 |
Ja. En dat is was of zal nooit een probleem | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 04:05 |
Precies. Laat die meiden eerst maar eens uitleggen waarom ze dachten dat dit een goed idee is. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:05 |
Ik ben echt wel benieuwd naar hun verhaal. want aan de uitvoering mankeerde niet zoveel. Voor twee puberkipjes. | |
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 04:09 |
Nee hoor, dat verwacht ik namelijk helemaal niet van jou | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:09 |
Ja natuurlijk, ouders stuipen op lijf en zo, dat is allemaal wel zo natuurlijjk. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is dat ze zichzelf en elkaar blijkbaar prima gered hebben. Als vader zou ik ze heul wel even streng toespreken en zo, maar ik zou waanzinnig trots zijn | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 04:09 |
Ja inderdaad. Zolang ze niet zwanger zijn geworden dan hè | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:10 |
Nee okee dan is het goed | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:13 |
Nou ja dat is dan hoogstens een paar dagen geleden, dus dat is geen onoverkomelijk probleem | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 04:15 |
Dat is ook weer zo | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:17 |
Ik zou echt wel het hele verhaal willen horen, en me er dan soeiwso de tering om lachen | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 04:21 |
Ik ben ook wel benieuwd ja. Ook naar hoe ze uiteindelijk in Portugal zijn beland. En ach, gelukkig zijn ze niet in Syrië opgedoken. | |
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 04:21 |
Het kan altijd erger ja | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 04:23 |
Gewoon gelift. Twee meiden van 16 neemt iedereen mee. De meeste liftchauffeurs zijn ook gewoon normale mensen hoor | |
b2py | zondag 20 november 2016 @ 09:53 |
Prima nacht gehad zo te zien? | |
Darkwing_Duck | zondag 20 november 2016 @ 10:46 |
Heeft iemand nou enig idee waarom op de 27e er een zaterdagdienstregeling gereden wordt op de hoekse? | |
#ANONIEM | zondag 20 november 2016 @ 11:08 |
Evenement? | |
Darkwing_Duck | zondag 20 november 2016 @ 11:11 |
Nee, lijkt mij niet, want des ochtends ligt de hele Hoekse lijn eruit tot half 11 | |
Peterselieman | zondag 20 november 2016 @ 11:35 |
Knettergekke dag was dat voor mij toen, omdat ik na aankomst in Bremen direct door moest knallen naar Utrecht vanwege een verjaardag. En toch geen 1000 km gehaald die dag | |
HaverMoutKoekje | zondag 20 november 2016 @ 11:38 |
puberkipjes met kerel van 34 | |
ReisT | zondag 20 november 2016 @ 12:26 |
Omdat er verder niks anders rijdt tussen Schiedam en Rotterdam. | |
Darkwing_Duck | zondag 20 november 2016 @ 12:28 |
Maar waarom keert dat dan in helemaal in Maasluis, en niet op Vlaardingen? | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 12:49 |
Ja, was heel gezellig. Het bleef maar later worden, heel gek | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 12:50 |
Zonde Bremen was echt leuk Alleen jammer van die demonstranten. | |
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 12:51 |
Ja wat was dat nou? Hadden een perron bezet ofzo? | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 12:54 |
Nee een spoor ergens. De trein uit Oldenburg naar Leer had een ur of 3 vertraging. En in Bremen op het plein waren nog wat van die linkse drugshippies solidariteit aan het betuigen. Mono helemaal met ze op de foto en alles | |
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 12:56 |
Was dat toevallig in de tijd dat je allemaal van die Occupy-protesten had overal? | |
Peterselieman | zondag 20 november 2016 @ 12:58 |
ik las het ja. Moet maar eens een keer terug naar Bremen om die stad te bekijken | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 13:03 |
Ja dat lees ik ook net. Raar verhaal. Er zal gaandeweg wel meer duidelijk worden | |
liesje1979 | zondag 20 november 2016 @ 13:04 |
Dat is wel lekker misschien. En ik las dat het een kwartiertje lopen was naar de grens dus denk dat ik daar ook wel even overheen huppel. Hoe laat moeten we zondag eigenlijk die boot hebben? | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 13:06 |
uurtje of 10 | |
liesje1979 | zondag 20 november 2016 @ 13:08 |
Oh dat valt nog wel mee. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 13:15 |
Kan. Je kunt ook met de trein gaan, het is echt maar een klein piseindje. Alleen jammer dat het al donker is als we aankomen. | |
ReisT | zondag 20 november 2016 @ 13:19 |
Op Vlaardingen zou die dan een half uur staan te keren, in die tijd kan je net zo goed heen en weer rijden naar Maassluis. Sta je de treinen van/naar Hoek ook niet in de weg. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 13:29 |
ProRail zet 'veiligheidspersoon' bij spoorwegovergang Winsum | |
Zug-Chef | zondag 20 november 2016 @ 13:35 |
Zoiets zat er natuurlijk aan te komen. Overwegwachter, betaald buiten staan en 4x per uur (soms 5x per uur) opletten dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan. Zoiets kan in de voormalige DDR ook. De spoorwegovergang in het dorp Wefensleben wordt al jaren handmatig afgesloten zodra er een trein nadert. Aan beide kanten van het spoor dient een persoon een ketting over de weg op te hangen en weer op te ruimen als de trein voorbij is. Bijzonder genoeg is dat daar geen lokaalspoorlijntje maar de drukst bereden oost-west-spoorlijn van Duitsland. Ieder uur een IC en RB per richting, aangevuld met massa's goederentreinen. En toch is de situatie daar al jaren zoiets ik die beschrijf... | |
greavy | zondag 20 november 2016 @ 13:37 |
19 November 2016 - Omdat het Spoorwegmuseum ruimte moest krijgen voor het Wintermuseum en het AH Allerhande Kerstfestival, werden er rijtuigen uit het museum verwijderd en naar de VSM gebracht ter stalling. Omdat de loods in Blerick momenteel niet bereikbaar is, kon men daar niks stallen. 19 November 2016 - Omdat er een kettinghor aan het werk was op de enkelsporige lijn tussen Heerhugowaard en Hoorn, werd die kant op gereden. De kettinghor was zijn kunsten aan het vertonen tussen Obdam en Hoorn, en passeert de toegesnelde fotograaf. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 13:54 |
Wauw. Zelf bedacht? Trouwens Prorail gaat helemaal niet over het sluiten van overwegen. Prorail kan niet op eigen houtje de openbare weg gaan opheffen. Prorail moet gewoon die overwegen gaan beveiligen, hoe veel het er ook zijn en hoe veel geld het ook kost. En rap wat. En kappen met janken. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 november 2016 @ 13:54 |
Peperdure en nutteloze symboolpolitiek. | |
Darkwing_Duck | zondag 20 november 2016 @ 14:45 |
| |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 14:50 |
Laumann had tenminste nog overwegbomen | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 14:59 |
Tja ik denk dat de gemeente wel iets geroepen zal hebben om er maandag niet achter te komen dat er opeens een container oid op de overweg staat.. bewoners daar zijn not amused door de hele geschiedenis zeg maar.. Het stomme is dat er nog 7 in winsum zelf.. en in totaal iets van 19 in de omgeving liggen die totaal onbewaakt zijn.. Nou zullen ze niet allemaal zo veel gebruikt worden/gevaarlijk zijn.. Maar een paar lampjes moet toch kunnen? | |
Darkwing_Duck | zondag 20 november 2016 @ 15:02 |
kan dat gewoon niet met zonnepanelen fatsoenlijk werken? | |
MTL | zondag 20 november 2016 @ 15:03 |
Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven? Je wordt gewaarschuwd met opvallende borden als automobilist zijnde, dan kijk je dus goed naar links en naar rechts. Ben je er niet zeker van, dan stop je en stap je voor mijn part uit. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 15:04 |
Duitsers en hun ORDNUG MUSS SEIN Mijn broer had nog bijna zo'n wachterhuisje gekocht waar de boel gemoderniseerd was.. maar ik heb hem er toch maar afgepraat.. Je hebt nooit weer rust.. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 15:07 |
Ja maar dat schijnt dus niet (meer) te werken.. En daarbij hoe weet je dan zeker dat als je weer instapt er niet net een trein aan zal komen.. dan moet je weer uit stappen om zeker te zijn.. en dan... JA ZO KOM JE ER NOOIT | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 15:09 |
Ja het lijkt me ook niet zo moeilijk.. en stroom is het punt niet zo volgens mij.. staan er overal wel huizen langs, dus ligt er ook een stroomnet.. | |
MTL | zondag 20 november 2016 @ 15:14 |
Als je niet eens weet hoe je een overweg over moet steken, hoor je niet op de openbare weg thuis. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 15:17 |
Mooie plaatjes.. Weet iemand toevallig waarom er een doek onder de ballast gelegd word of waar ie voor dient? | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 15:20 |
Ik gok dat dat een soort worteldoek is, om te voorkomen dat wortels van bomen en planten in de ballast gaan groeien. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 15:23 |
Ah oke.. ik had die link nog niet gelegd idd.. (mijn ervaring hier is dat er gewoon onkruid tussen het grind op het worteldoek groeit maar dat zal wat natter zijn denk ik..) | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 15:45 |
Dan stap je uit en duw je de auto over de overweg In het kader van "Hoe langer Prorail weigert het probleem op te lossen, hoe ranziger de dan-maar-zo-kutideeën worden" | |
derLudolf | zondag 20 november 2016 @ 15:49 |
Er komt vanzelf zand tussen waardoor er planten zich kunnen wortelen. Maar als er een paar keer per dag een trein ergens over raast denk ik dat er weinig kan wortelen. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 16:03 |
Hmm die ontbreken hier nog... spoorbielzen en grind heb ik al.. Note to self: trein rails Mijn buurman noemt de autoweg hier vlakbij nog steeds t spoor trouwens.. (joa ik zag hom aan komm voaren bie t spoor/ja ik zag hem aankomen rijden over de weg) Was vroeger het woldjerspoor.. hij speelde als kind bij het stootblok | |
derLudolf | zondag 20 november 2016 @ 16:06 |
RoundUp en MCPA werken ook | |
Darkwing_Duck | zondag 20 november 2016 @ 16:16 |
Ja maar kost geld en moeilijk dit dat en ǶuǶu! | |
b2py | zondag 20 november 2016 @ 16:43 |
De grap is dus dat alle overwegen op openbare wegen beveiligd zijn, maar je hebt ook particuliere overwegen. Veelal ooit aangelegd voor boeren om het land te bereiken aan de andere kant van het spoor maar dus ook voor andere doeleinden, zoals in Winsum. En zoals in dit artikel staat mag ProRail daar niets op aanpassen omdat het niet haar bezit is. | |
b2py | zondag 20 november 2016 @ 16:44 |
Bescherming van het ballastbed tegen klei: http://www.spoorpro.nl/sp(...)n-kleivorming-spoor/ | |
greavy | zondag 20 november 2016 @ 16:58 |
20 November 2016 - Vandaag werd dan eindelijk het nieuwe SSN-restauratierijtuig uit Keulen naar Rotterdam overgebracht. Vanuit Keulen werd het met een V100 naar Emmerich gebracht, alwaar de trein overgenomen werd door een DBC 189'er, vanwege de rit over de Betuweroute. Het restauratierijtuig is verworven van DTO (Dampflok Tradition Oberhausen maar daarvoor bij het DB-Museum ingezet en eveens bij DB), en is van het type ARmh 217 met als bijnaam Kakadu. Het rijtuig zal uiteindelijk het Mitropa-rijtuig gaan vervangen, nadat het Kakadu-rijtuig is gereviseerd. | |
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 17:02 |
Reizigersmaterieel via de Betuweroute? Leuk! | |
greavy | zondag 20 november 2016 @ 17:03 |
Leegmat, maar inderdaad reizigersmeuk. Was de beste route, want toch ERTMS nodig voor Emmerich, dus over de Betuweroute was het makkelijkste. | |
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 17:41 |
Waarom moet de Mitropa vervangen worden dan? | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 17:53 |
Veiligheidspersoon' overgang Winsum komt niet; matrixborden zijn er al Wie hier werkt voor prorail...? | |
greavy | zondag 20 november 2016 @ 18:20 |
Draaistel en bakrevisie begint binnen enkele jaren te naderen. De draaistellen kunnen niet binnenshuis gereviseerd worden, en voor de bak is ook verwacht dat de doorlooptijd dusdanig lang is, dat het te lang duurt om geen vervanger in dienst te nemen. De kosten voor revisie van de Mitropa zouden ook erg duur zijn. De Mitropa gaat daarom eerst aan de kant. | |
Zelfscanner | zondag 20 november 2016 @ 18:39 |
En toch, een spoorboom kon ook in 1 dag neergezet woorden. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 19:30 |
Ik vind het ook helemaal goed hoor.. zolang er maar ff gewaarschuwd word.. Nu die andere 20% in NL nog.. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 20:16 |
Dan mag die boer zelf vast wel een ahobje neer zetten | |
Zelfscanner | zondag 20 november 2016 @ 20:16 |
Moet gewoon bij wet verplicht worden. En er verdwijnen steeds meer overwegen voor tunneltjes, dus spoorbomen genoeg die nu over zijn. Harderwijk bijvoorbeeld. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 21:10 |
Die trein kan anders ook wel ff gewoon stoppen als je ziet dat er een melkwagen aankomt natuurlijk | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 21:16 |
Nu ook het een stukje audio/video van een woordvoerder van prorail.. en naar ik hoor komen er dus matrixborden te staan die waarschuwen voor de overweg.. niet voor een naderende trein.. Dan heb je er bij mist nog niets aan.. http://www.rtvnoord.nl/ni(...)rixborden-zijn-er-al | |
DeaDLocK2K | zondag 20 november 2016 @ 21:26 |
Ja. En een gordel om is nergens voor nodig. Ik heb ooit een keer een verhaal gehoord van een gozer die geen gordel omhad en omdat ie dat niet had heeft hij een ongeluk overleefd. | |
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 21:28 |
Nou inderdaad. En de opa van de oom van een kennis van de schillenboer van mijn nichtje rookte veertien sloffen per dag en is er ook tweehonderd jaar oud mee geworden. Dus wat nou ongezond | |
DeaDLocK2K | zondag 20 november 2016 @ 21:28 |
Wtf? Je ziet die borden; OVERWEG en je stopt gewoon voor de streep. Het meest recente ongeval was tijdens goed zicht. De menselijke stupiditeit kent werkelijk waar geen grenzen. | |
#ANONIEM | zondag 20 november 2016 @ 21:29 |
Het schijnt dat de machinist ook als verdachte is gehoord. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 november 2016 @ 21:29 |
Ja, en piet van om de hoek, je weet wel, piet patat friet met, die mayonaise per liter uit de emmer slurpt, die heeft een goeie glosturol! Godverdikkie, als de boodschap nou nog niet duidelijk is | |
#ANONIEM | zondag 20 november 2016 @ 21:30 |
Ik ben meer fan van Fred Kroket. Daar worden nog wel eens Eredivisie spelers opgepakt. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 21:32 |
En dan..? Wachten tot de trein komt en er daarna snel achterlangs rijden in de hoop dat er zo snel niet nog eentje achteraan komt? | |
DeaDLocK2K | zondag 20 november 2016 @ 21:34 |
Je bent toch geen blinde koe? Kijk naar links, kijk naar rechts, that's it. Anders hoor je niet achter het stuur te zitten. | |
Zolderkamer | zondag 20 november 2016 @ 21:36 |
Nee er zit een wildrooster dus koeien zijn uitgesloten van deelname aan het verkeer daar... Behalve als ze uitgevonden hebben hoe een fiets autoped werkt.. | |
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 23:11 |
| |
Zelfscanner | maandag 21 november 2016 @ 03:17 |
Nooit gesnapt waarom een koe niet gewoon over het rooster loopt. Gewoon slim zijn. | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 07:11 |
dit wou je toch geen wildrooster noemen? Die dingen zijn normaal een meter of 2-3 breed. | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 10:12 |
Oude tijden herleven in Zwolle De sprinter naar Utrecht vanaf spoor 4, 10 bakken ICMm naar Groningen. Kwam met ook een badslipper over spoor 11 (nog nooit doorgaande trein daarover gezien) met 'containers' van H+S Foodtrans. Waren hele oude tanks, smerig, hier en daar stukken erop gelast of geklinknageld, deuken. Niet echt een heel foodsafe idee zeg maar. Weet iemand wat daarin kan zitten? | |
Ajaxfan | maandag 21 november 2016 @ 10:23 |
Na de tunnel bij Delft kan Schiphol niet achter blijven natuurlijk:
| |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 10:36 |
Het gaat lekker ja... Eerst wordt pas 11 minuten na officiële vertrektijd omgeroepen dat de IC Roosendaal vanaf 3b vertrekt, waar vervolgens Den Haag op de cta staat. De HC heeft wel humor "zoals u merkt gaat het allemaal vandaag. Het ligt niet aan de expertise van de bemanning van deze trein, laten we het houden op externe factoren" | |
Semisane | maandag 21 november 2016 @ 10:55 |
Ik zit in een trein (die naar brussel gaat) voor die fokking tunnel. Nu moet Schiphol/brandweer natuurlijk 10000 protocolletjes af, dus dit gaat wel ff duren. Gelukkig had ik geen afspraak of zo. Nou ja...valt weinig aan te doen en ik heb het nog makkelijk. Er zitren hier wel wat mensen die een vliegtuig moeten halen. :x | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 11:00 |
Is het enkel brandmelding of is er daadwerkelijk fik? | |
Semisane | maandag 21 november 2016 @ 11:01 |
En we rijden weer! Maar trein gaat niet meer naar Brussel. Nou ja moest ik toch niet zijn. | |
Zolderkamer | maandag 21 november 2016 @ 12:48 |
leuk weetje | |
Semisane | maandag 21 november 2016 @ 13:13 |
Vals brandalarm, schijnt vaker voor te komen daar. In totaal zo'n 45 minuten stil gestaan...toch een aantal mensen die hun vliegtuig hebben gemist, maar dan heb je volgens mij veel te weinig tijds-marge in gebouwd. | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 13:16 |
is er eigenlijk al eens getest of dat alarm wel goed afgaat als er ECHT fik is? | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 13:33 |
Elders in het land waren ook vertragingen... Vanuit Emmen zijn er vanochtend twee uitgevallen en vervolgens kwam de trein die wel reed te laat aan in Zwolle. De trein richting Den Haag had vervolgens een kwartier vertraging. Dan heb je al niet heel veel tijd meer over voor een geintje met een brandmelder... | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 13:36 |
Oldskool rookbom maken met een PVC pijp, sterretje en ammoniumnitraat? | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 13:45 |
Dat waren de tijden vroeger rondom oud en nieuw Intertoys verkocht al anderhalve maand lang sterretjes, PVC lag altijd wel in de schuur. Zooitje watten erbij. Donders. De halve wijk blauw gezet als 12 jarig puisterig kutkneusje | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 13:49 |
Eerst van elektrabuisjes met enkel sterretjes en soms wat trektouwtjes voor de vulling, later werden het van die dunne afvoerbuisjes ook met sterretjes maar ook dus KAS+suiker (kunstmest en suiker en dat oplossen en dat in keukenpapier laten trekken | |
Peterselieman | maandag 21 november 2016 @ 14:06 |
eh ja | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 14:23 |
Als het echt belangrijk is ga je gewoon een dag van tevoren naar een hotel op Schiphol. Gewoon onzekerheden eruit halen | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 14:26 |
Ik mis de ironie denk ik? | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 14:40 |
Ironie? Nee gewoon serieus | |
Darkwing_Duck | maandag 21 november 2016 @ 14:51 |
Wie betaald, bepaald. In dit geval een hotel... | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 14:52 |
Ik heb een keer mijn inchecktijd op serieus een halve minuut net niet gehaald. Moest met de trein van Kings Cross naar Luton, halverwege stoppen ivm werkzaamheden. Rennend Luton op zonder ruimbagage, 25 seconden na het sluiten van de incheckbalie. Ik mocht niet meer mee, terwijl het vliegtuig nog 2 uur aan de grond zou staan. Op dat moment snapte ik die TV programma's van vroeger altijd wel, dat mensen uit hun stekker gingen voor zo'n balie. Zelf had ik uiteraard ook eerder weg moeten gaan, maar 25 seconden zonder ruimbagage _! Man wat was ik pissig. Moest uiteindelijk de hele avond + nacht daar rondhangen en ging pas na 50 pond extra betalen om half 8 in de ochtend de lucht in naar Schiphol. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 november 2016 @ 14:55 |
Lekker naar t panoramadak gegaan om je eigen vlucht uit te zwaaien? T beste er van maken, ik heb t gehad op Marseille Flughaven...toen heb ik de nachtbus op en neer genomen naar de stad en ben aan het strand gaan zitten. Daarna tijdens de landing op Orly mag je niet slapen, maar ik geloof dat de stewardess me 4 keer heeft wakker moeten maken en met de klap van de landing zelf schrok ik alsnog wakker | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 15:18 |
Dan ga ik wel met de auto | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 15:18 |
Niet iedereen heeft een auto he | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 15:24 |
Schipholtaxi... Als ze in staat zijn zeg, 2,5 uur speling te verkloten ben je gewoon een kut bedrijf Afgelopen zomer ook met de auto gegaan, trein van 5.15 uit Emmen vond ik niet vroeg genoeg vertrekken | |
Darkwing_Duck | maandag 21 november 2016 @ 15:25 |
Hoeft ook geen succesnummer te zijn... | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 15:28 |
Klopt, gelukkig met beide nooit slechte ervaringen gehad overigens qua op tijd op Schiphol zijn. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 15:32 |
Ik wilde wel terug naar Londen gaan, pub opzoeken, maar durfde het niet aan. Moest om 5 uur inchecken en had geen zin om weer iets te moeten missen. Moest ook werken om 9 uur. Werkte toen nog in Lelystad, dus na het landen was ik 5 kwartier later met de trein op het werk. Heb op zo'n laf bankje proberen te slapen en anderhalf pakje sigaretten weg geblaft buiten Kutnacht. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 november 2016 @ 15:34 |
Dr is altijd zo een moment dat je denkt 'en nu'.... | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 15:38 |
Oh man, verschrikkelijk _! Terugkijkend kan ik er wel om lachen, maar toen was ik er goed ziek van. Luton is al niet zo'n groot vliegveld, maar er is ook helemaal niets te doen. Er was een soort van supermarktje open (tegen uiteraard belachelijke tarieven), geen kroegje, en 2 computers met internet voor 1 pond per kwartier Ach ja. Uiteindelijk vlieg je nog geeneens een uur tussen Luton en Schiphol, maar heb van het moment dat ik ging zitten tot aan de pier op Schiphol geslapen als een roos. Niets mee gekregen van stijgen, vliegen en landen Daarna van 12 uur lang gewerkt. Wat een weekend. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 november 2016 @ 15:52 |
Ik moest perse wakker zijn zijn op moment dat je dus je gordel om moest, geen idee waarom, maargoed, dat ging dus niet....Ik weet ook nog wel dat ik die ochtend iets kocht bij een winkeltje en voor het eerst t nieuwe eurovijfje terugkreeg, toen heb ik iets gemompeld van monopolygeld en dacht ik dat ik aan het hallucineren was | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 16:02 |
Vreemd dat je ook niet wakker mocht blijven. | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 16:08 |
Waarom knetterhoerend vroeg allemaal moeilijk doen? Gewoon een dagje eerder vakantie, lekker hotelletje, alles super relaxt | |
Darkwing_Duck | maandag 21 november 2016 @ 16:08 |
Je bedoeld, mocht blijven slapen... | |
Darkwing_Duck | maandag 21 november 2016 @ 16:09 |
Dus jij gaat een dag voordat je naar Essen (Ruhr) gaat alvast een dag eerder naar Essen (Ruhr) | |
DeaDLocK2K | maandag 21 november 2016 @ 16:19 |
Nee, maar als ik naar India ga en ik moet om 8:00 vliegen dan boek ik een overnachting in het Hilton op Schiphol. | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 16:31 |
Dat geld geef ik liever daar uit dan aan een hotel op Schiphol | |
Zelfscanner | maandag 21 november 2016 @ 16:49 |
Voordeel van in de buurt wonen Voor 90 euro retour met een taxi die wel optijd komt. En snachts vliegen | |
GlenSpey | maandag 21 november 2016 @ 17:03 |
Voor de liefhebber. Weet niet of ie er nog steeds rijd op dit moment, maar er zat vanmiddag een SLT in de sprinter Nijmegen - Zutphen. [ Bericht 9% gewijzigd door GlenSpey op 21-11-2016 17:11:56 ] | |
Zelfscanner | maandag 21 november 2016 @ 17:10 |
Combineren van de trein richting Maastricht lukt niet op AmsterdamCS Toch lullig dat men dan in de trein staat te wachten tot ze eruit mogen | |
b2py | maandag 21 november 2016 @ 18:20 |
De vernieuwde VIRM 9411 schijnt ook binnen afzienbare tijd in dienst te komen, om precies te zijn woensdag. En waarschijnlijk vanuit Groningen, ding staat nu in Onnen | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 19:19 |
Mogen we er al naar kijken ja? | |
b2py | maandag 21 november 2016 @ 19:32 |
Inzitten ook enzo | |
Zelfscanner | maandag 21 november 2016 @ 19:54 |
En natuurlijk meerijden! | |
Prins_Pils | maandag 21 november 2016 @ 19:55 |
MAAR GEEN FOTO'S MAKEN ANDERS GAAT JE KOPTERAF!!!!! | |
Darkwing_Duck | maandag 21 november 2016 @ 19:58 |
Dan moeten ze dit doen | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 20:03 |
oh gelukkig maar dan | |
Peterselieman | maandag 21 november 2016 @ 20:14 |
Het is van buiten een gedrocht geworden | |
Zelfscanner | maandag 21 november 2016 @ 20:18 |
Je herkent hem wel | |
GlenSpey | maandag 21 november 2016 @ 20:24 |
O lachen, staat helaas alleen geen IRM(m) op mijn dienstkaartje voor woensdag ook geen Groningen trouwens... | |
b2py | maandag 21 november 2016 @ 21:27 |
Ik weet niet of er een m bij komt, hij is technisch niet anders en kan ook gewoon gekoppeld rijden met niet verbouwde serie. Onderscheid is niet nodig | |
Dr_Flash | maandag 21 november 2016 @ 21:38 |
Op z'n minst dan IRM-ALV | |
ReisT | maandag 21 november 2016 @ 23:11 |
Die extra m heeft niets te maken met de koppelbaarheid. SGMm en ICMm konden ook gekoppeld rijden met de oudere versies zonder m. Met VIRMm is dat niet anders. Al zal het op de dienstkaartjes vast gewoon IRM blijven. | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 06:52 |
Oh, dat dacht ik en dat ze daarom beter uit elkaar te houden waren | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 07:48 |
Ik kom er net achter dat mijn buslijn niet meer doorgekoppeld is aan die van de aangrenzende wijk omdat er voor beide lijnen dan altijd aansluiting op de treinenknoop geboden kan worden. Drie weken voor de nieuwe dienstregeling ingaat | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 07:50 |
Die hebben nog nooit van Just in time delivery gehoord dus | |
Mr_Klaasje | dinsdag 22 november 2016 @ 07:55 |
Wie niet? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 07:58 |
Ik niet snap? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 08:33 |
Nou ik wel. Kennelijk is de bussen-delivery EINDELIJK op de treinendelivery aangepast, drie weken voordat het niet meer hoeft. Dat heeft best weinig met "just in time" te maken, denk ik dan | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 09:01 |
Het is al bijna een jaar zo! Daarom was ik verbaasd dat ik niet wist. Of in ieder geval sinds de zomer maar denk het hele jaar al. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 09:12 |
Aanwijzing STS in Raalte. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 09:17 |
Rijden op zicht tot Nijverdal. Seinen geven geen beeld. De conducteur is een ouwe bierdrinkmakker van me. | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 09:23 |
In de zomer de dienstregeling al aanpassen voor wijzigingen in december? | |
derLudolf | dinsdag 22 november 2016 @ 09:35 |
Geerd? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 09:35 |
Huh? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 09:36 |
Nee. Robert heet hij | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 09:55 |
De busboer heeft in de zomer de dienstregeling al aangepast naar de treindienst van december? (Had ik wat beter kunnen opschrijven idd) | |
Prins_Pils | dinsdag 22 november 2016 @ 10:43 |
Deadlock je bedoelt dat de 4 naar AAAH-landen niet meer doorrijdt als 2 door Holtenbronx en andersom? Dat is al sinds december zo | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 10:53 |
Yep. | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 14:31 |
NS heft morgen integraal IC Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag op vanwege beperkingen in de materieelinzet | |
Adrie072 | dinsdag 22 november 2016 @ 14:42 |
Omdat? | |
ReisT | dinsdag 22 november 2016 @ 14:49 |
Omdat er beperkingen zijn in de materieelinzet. | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 14:52 |
Te weinig inzetbaar SGMm en DDZ? | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 14:53 |
Dan had ik opgeheven spitssprinters verwacht, dit is iets anders | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 14:58 |
Als VIRM veel van de DDZ-6 vervangt tussen Zwolle en Roosendaal heb je mogelijk al te weinig voor Nijmegen-Schiphol | |
Prins_Pils | dinsdag 22 november 2016 @ 15:00 |
Waarom zou dat gebeuren? | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 15:13 |
my bad. In de 3600 is niets aan de hand. Geen idee waarom er zoveel treinstellen 'verdwenen' zijn dat treinseries opgeheven moeten worden. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 15:16 |
bron? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 15:17 |
Dat is geen reden. Waarom zijn er "beperkingen in de materieelinzet"? Heeft het materieel geen zin of zo? | |
Dos37 | dinsdag 22 november 2016 @ 15:24 |
Het materiaal staakt | |
ReisT | dinsdag 22 november 2016 @ 15:29 |
"Beperkingen in de materieelinzet" betekent meestal toch gewoon "kapotte treinen"?NS.nl | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 15:29 |
Trouwens fuck dit. Ik ga me er niet druk om maken ook | |
ReisT | dinsdag 22 november 2016 @ 15:31 |
Kan mij ook weinig schelen verder, ik hoef toch niet naar Schiphol of Den Haag. Maar het is wel vreemd. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 15:37 |
Veel vierkante wielen? | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 15:49 |
Waarschijnlijk, defectenstand schijnt altijd hoog te zijn in de herfst | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 november 2016 @ 15:52 |
In December komt toch t eerste nieuwe materieel in reizigersdienst? | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 16:00 |
Zeker, maar verwacht niet dat er meteen veel extra materieel beschikbaar komt ivm reserve die aangehouden wordt | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 16:02 |
Defectenstand: http://www.somda.nl/forum(...)+dingen+23+november/ | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 16:04 |
Vind ik niet bijzonder ingrijpend, zou hooguit tot korte treinen moeten leiden | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 16:09 |
De meuk voor regulier onderhoud zal niet in dit lijstje zitten, maar het is idd niet bijzonder veel wat extra defect staat. | |
ReisT | dinsdag 22 november 2016 @ 16:17 |
Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht. https://www.rijdendetrein(...)ion/utrecht-centraal | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 november 2016 @ 16:26 |
12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1 | |
derLudolf | dinsdag 22 november 2016 @ 16:26 |
Geen DDAR of DDM1 kapot? Best veel ICM3 stuk, zo'n 13%? | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 16:54 |
Dat dacht ik dus ook. En verder zou zo'n actie niet ineens in de toekomst ontstaan, dat zou je nu ook in de operatie moeten merken. Dit is gewoon een paniekactie om lucht te creëren in het verhelpen van defecten. | |
ReisT | dinsdag 22 november 2016 @ 17:07 |
Ja, max 10 bakken in de spits lijkt tegenwoordig de norm op de drukste trajecten. | |
Frozen-assassin | dinsdag 22 november 2016 @ 17:07 |
Vind 12 VIRM-4 en 10 ICM-3 toch best veel, zijn toch al gauw 6 VIRM-8 + 3 ICM-9 minder. Al weet ik niet wat normale defectenstand is. Maar kan me voorstellen dat dit dan zorgt voor schrappen van treinseries | |
GlenSpey | dinsdag 22 november 2016 @ 17:20 |
Heb er vanmorgen nog 1 gereden, 2 x VIRM6. Onderweg kwam ik er nog een tegen. Die defecte viertjes merk je toch wel... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 november 2016 @ 17:50 |
Maar is het toeval of zo gepland? | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 19:01 |
Meer geluk dan wijsheid | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 19:38 |
Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet. VIRM is daarentegen een ramp onder natte omstandigheden. Bij de viertjes slechts twee motordraaistellen en bij zesjes zijn het er drie. Bij beide een extra motordraaistel zou wel helpen, maar als er eentje stuk gaat is reparatie wel duurder dan een loopdraaistel. Ook maakt een extra motordraaistel dat het gewicht van de trein toeneemt. | |
GlenSpey | dinsdag 22 november 2016 @ 19:48 |
Gewoon overal weer een 1700 + rijtuigen van maken. Had laatst een locje waarvan slechts 1 motor in dienst was. Het verschil was nauwelijks merkbaar. | |
_JdM_ | dinsdag 22 november 2016 @ 20:13 |
*blaast stof weg*21 stuks. (stand: 20:12u). Vind ik opzich best meevallen | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 20:14 |
21 stuks wat? VIRM12? | |
_JdM_ | dinsdag 22 november 2016 @ 20:19 |
21x VIRM12-treinen die vandaag (stand: 20:12) hebben gestopt op Utrecht Centraal, aldus https://www.ovtijden.com/avtdag/UT/ | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 20:20 |
Op Somda schrijft ene "train85" dit in het draadje over de nieuwe dienstregeling:De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden. | |
GlenSpey | dinsdag 22 november 2016 @ 20:24 |
Waarom word die serie tussen Den Haag en Venlo eigenlijk geknipt in Eindhoven? | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 20:29 |
Niet genoeg machinisten opgeleid omdat standplaats Eindhoven liever met de nieuwe Zwitserse speeltjes bezig gaat edit: ehh, dit gaat over de knip in Breda. | |
_JdM_ | dinsdag 22 november 2016 @ 20:29 |
Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld. Mogelijkheid werd om Eindhoven-Den Haag over de HSL en met ICR te rijden. Er is niet zoveel* ICR over om extra stammen te maken om Den Haag-Venlo via de HSL te rijden. *Er zit nog wel wat rek in, maar voor komend jaar heb je nog teveel technisch verschillend ICR. | |
Adrie072 | dinsdag 22 november 2016 @ 20:34 |
Er staat anders wel ontzettend veel materieel aan ICR op de dijksgracht en watergraafsmeer te niksen. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 20:46 |
Ja, en er ligt ook een hoop ICR in de ketels van Tata Steel, te wachten om KLB-slotjes te worden. Ongeveer even goed inzetbaar | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 20:48 |
Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemen | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 20:49 |
Ze knippen hem vooral omdat ze niet voldoende materieel hebben, als ICNG op de baan is op Den Haag - Eindhoven wordt de verbinding weer in ere hersteld | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 20:52 |
Die werkzaamheden lopen t/m 23 januari, niet tot wijzigingsblad februari. | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 20:53 |
Die 12 dagen, poehpoeh | |
Zelfscanner | dinsdag 22 november 2016 @ 20:55 |
Waar haalt men deze info (zo snel) vandaan? | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 20:55 |
Ja, die twaalf dagen ja. Twaalf doodnormale (werk)dagen waarop studenten en andere reizigers gewoon vervoerd willen worden. Met treintjes spelen doe je maar op zolder, hier gaat het over duizenden reizigers per dag die hier hinder van gaan ondervinden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 november 2016 @ 20:56 |
Veel zijn goed ingevoerde insiders. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 20:59 |
Ik denk dat er uiterst gevoelige en hoog-kritische bedrijfsinformatie gelekt wordt | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 21:00 |
Zoiets heet bij ons trouwens een "informatiebeveiligingsrisicovermoeden". Doorscrabbelen op de achterkant van het bord jongens en meisjes | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 21:01 |
De aanname is waarschijnlijk dat zonder dat proefbedrijf de uitval minstens zo hoog is dat in de praktijk hij ook niet rijdt. Nu weet je het in ieder geval zeker | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 21:03 |
Aannames doen over aannames | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 21:05 |
Aanname2 | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 21:07 |
Dát er een proefbedrijf nodig is waar reizigers last van hebben is al treurig. Dat "we rijden maar helemaal niet, dan heeft niemand er last van als er iets mis gaat" als een te prefereren optie wordt gezien is al helemaal dieptriest. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 21:07 |
| |
Goverman | dinsdag 22 november 2016 @ 21:16 |
Bij ons heet dat lekken... Of een woordvoeringslijn, net hoe de bewindspersoon in het nieuws wil komen (wel of niet dus) | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 21:28 |
"een woordvoeringslijn" Die is goed Het is van een zelfde betreurlijkheid als "beperkingen in de materieelinzet". Als je het zo formuleert, lijkt het net alsof je zelf ook maar slachtoffer bent van Externe Krachten EN wie weet! Wie weet gelooft iemand het Dat zou toch leuk zijn hmm | |
Duvel | dinsdag 22 november 2016 @ 21:31 |
Prutsers. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 21:34 |
http://nos.nl/artikel/214(...)en-treinongeluk.htmlNou, dat zal me een gezellige boel worden | |
derLudolf | dinsdag 22 november 2016 @ 21:34 |
Ftfy | |
Adrie072 | dinsdag 22 november 2016 @ 21:37 |
Dat idee kreeg ik al 🤔 | |
Duvel | dinsdag 22 november 2016 @ 21:45 |
Althans, dat is mijn mening als je twee goedgebruikte treinseries gedurende de hele dag schrapt. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 21:47 |
"preventief" terwijl er geen kut aan de hand is. Ja, "beperkingen in de materieelinzet" alsof er een soort kwade God van de Materieelinzet bestaat wiens Toorn over ons afgeroepen is, door wie weet niemand. Maar het zal wel de schuld van Het Reizigersoverschot zijn. Die zijn met veel. | |
Goverman | dinsdag 22 november 2016 @ 21:50 |
Nou, het zit dus een stukje subtieler. Als een bewindspersoon een nieuwtje naar de media brengt dan zie je dat in nieuwsberichten vaak terug in de trant van "een woordvoerder laat weten..." of "de minister maakt bekend dat...". En dan gaat het dus om voorbereide berichten (door de dossierhouder, geaccordeerd door directeur en doorgenomen met de voorlichters van de directie communicatie. En omdat er naar aanleiding van een krantenkop oid vaak meer journalisten/stakeholdes vragen stellen, wordt een "woordvoeringslijn" opgesteld, zodat de boodschap consistent is. Een "lek" zie je vaak terug met een inleidende zin als "dat melden bronnen in Den Haag". Het is vaak een directe (politieke) adviseur van de bewindspersoon die dan "een praatje maakt" met een journalist. In veel gevallen is de dossierhouder gevraagd om input (lees: informatie aanleveren aan de juiste personen). Verschil tussen beide is dat in het tweede geval de dossierhouder vaak niet van de hoed en de rand weet van de communicatiestrategie. In het eerste geval eigenlijk altijd wel. Overeenkomst tussen beide is dat er altijd politieke dekking is (lees: bewindspersoon is akkoord met communicatie). | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 22:04 |
Fair point op Somda, toelating 9-rijtuigen combi op HSL. | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 22:07 |
Daar hebben ze al ruim 3 jaar de tijd voor gehad hè. Dat had allang klaar moeten zijn. | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 22:08 |
Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor | |
Kansenjongere | dinsdag 22 november 2016 @ 22:11 |
Ach, zo kunnen de reizigers vast wennen aan wat ze te wachten staat als het weer winter wordt. | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 22:12 |
Je vergeet voor het gemak even dat de hele relatie Midden- en Oost-Brabant - Randstad dan in zes bakjes ICR wordt gedwongen, in treinen die vandaag de dag al uitpuilen tijdens de ochtendspits? Of dat ze in een IC mogen die slecht tot niet aansluit op alle andere verbindingen die er zijn? Dat er tijdens de kerstvakantie niet gereden wordt is nog tot daar aan toe, maar op 23 januari zijn de vakantieperiodes toch echt wel voorbij en dan moet er gewoon fatsoenlijk vervoer geboden worden. Je speelt hier niet met wat treintjes op een zolderkamer, hè? Ik mag hopen dat NS het voor elkaar krijgt om de IC Lelystad - Dordrecht op een fatsoenlijke manier door te laten rijden naar Breda. Dan is er tenminste nog iets. | |
b2py | dinsdag 22 november 2016 @ 22:14 |
Vage berichten melden dat er wel een constructie verzonnen is voor die doortrekking ja. En verder, die 9 rijtuigen, die waren imo hard nodig op de HSL om uberhaupt een dienst te rijden. Dit soort beslissingen neemt NS niet alleen, dit gaat in overleg met I&M en zal een resultaat zijn van het minste kwaad van alle opties. | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 22:29 |
In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden. In de richting Eindhoven lijkt dat nog wel een enigszins acceptabele aansluiting te geven in Breda, maar in de richting Rotterdam sta je 19 minuten in Breda te wachten. Eindhoven - Rotterdam (nu een rit van 1:10) wordt hierdoor in beide richtingen verlengd tot 1:38. Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag. NS had een terugvalplan - de 1900 niet via de HSL sturen - achter de hand moeten hebben. Desnoods met ICR laten rijden, en dan halverwege het jaar de boel omklappen wanneer ze er wel klaar voor zijn. | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 22:32 |
Die plannen hadden ze ook achter de hand voor de eerste winter van het SLeT en de introductie van de V250. Gaat helemaal goed komen dus | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 22:35 |
175 jaar ervaring was het toch? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 22:43 |
Er zit iets fundamenteel mis in jouw hoofdje beste vriend | |
_serial_ | dinsdag 22 november 2016 @ 22:44 |
De IC Den Haag - Venlo had naar mijn idee pas over de HSL mogen gaan met introductie ICNG. Nu worden er toch wel veel reizigers gedupeerd gedurende een langere periode, en sommige altijd (ok, er zijn er ook wel met voordeel). | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 22:47 |
Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen... | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 22:52 |
Hallo! Leuk... uniform | |
Peterselieman | dinsdag 22 november 2016 @ 22:52 |
Je kan je nooit lang genoeg voorbereiden op zoiets | |
_serial_ | dinsdag 22 november 2016 @ 23:13 |
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet) | |
James1988 | dinsdag 22 november 2016 @ 23:29 |
Die knoop had dan maanden terug al doorgehakt moeten worden, nog voordat de "knippen in Breda"-optie op de tafel kwam. Ik heb het gevoel dat NS denkt dat ze "moeten" leveren via de HSL, en dat er daarom geen terugvaloptie is gekozen. En nu is het veel te laat. De werkzaamheden rond Rotterdam zijn een mooie bliksemafleider ("ProRail werkt aan de sporen, dus wij kunnen mooi gaan testen") maar als je er langer dan twee tellen over nadenkt kom je al snel tot de conclusie dat het eigenlijk maar flauwekul is. ProRail werkt niet fulltime aan de sporen, maar in twee periodes (van 3 tot en met 18 december en van 7 tot en met 22 januari). In die tussenliggende periode van 19 december t/m 6 januari kunnen de treinen gewoon volgens de normale dienstregeling rijden, er zijn geen infrabeperkingen die dat onmogelijk maken. Dat er dan toch geen doorgaande trein rijdt van Breda naar Den Haag Centraal ligt volledig aan (een overmoedige?) NS. | |
Zolderkamer | dinsdag 22 november 2016 @ 23:33 |
NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoort | |
Dr_Flash | dinsdag 22 november 2016 @ 23:57 |
Ja, gezien. Ik zal me verder maar onthouden van het geven van mijn mening. | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 00:30 |
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost. In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht. | |
Frozen-assassin | woensdag 23 november 2016 @ 00:34 |
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 00:45 |
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke. Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen | |
Prins_Pils | woensdag 23 november 2016 @ 01:20 |
Morgen (vandaag 23-11) om 20:30 een docu over de Londense metro op RTL Z | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 06:56 |
Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld? | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 06:57 |
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier | |
James1988 | woensdag 23 november 2016 @ 07:23 |
Nope! ICd vertrekt voortaan om :15/:45 uit Breda, de trein uit Eindhoven komt om :21/:51 aan. De 1100 zou om :23 moeten vertrekken (maar rijdt dus niet), de vervangende intercity vertrekt pas om :12/:42. Eindhoven - Rotterdam is dus niet 'hooguit een kwartier' maar doodleuk +28. edit: dit is uitgaande van een doorgekoppelde IC Lelystad - Breda in het sprinterpad zoals die zal rijden in week 51. In de geknipte variant (met overstap in Dordrecht) is 1x/u een rit haalbaar van 1:25, en 1x/u doe je er 1:40 over. [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 23-11-2016 07:32:10 ] | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 07:37 |
Dit is toch tijdens de werkzaamheden? | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 07:38 |
Oh wacht, dit is nog oude dienstregeling en voor de 11e krijg ik nog geen goed advies eruit En anders ieder kwartier 1:38 via Utrecht C | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 07:41 |
Positief nieuws: 'Spoorvernieuwing Utrecht Centraal valt miljoenen goedkoper uit' http://nu.nl/binnenland/4(...)n-goedkoper-uit.html | |
James1988 | woensdag 23 november 2016 @ 07:46 |
Dat is toch belachelijk? | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 07:50 |
Yup, het is wel gortig. Veel thuiswerken dus | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 07:51 |
Waarom vind je dat weggegooid geld? | |
James1988 | woensdag 23 november 2016 @ 07:53 |
Dat moet ook maar net kunnen hè. Zo modern is lang niet iedereen. | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 08:02 |
Daar moet je mij niet mee lastig vallen | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 08:02 |
Vol |