ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wil je Oostentijk halen, dat kan waarschijnlijk wel, moet je zondag WOEST vroeg opstaan. Wil je 5 landen halen, is Liechtenstein nog een optie, maar dan moet je zaterdagmiddag al meteen de groep verlaten. En een goed plan hebben. Ik weet niet of dat zou kunnen lukken. Misschien, misschien niet
Beter kan je als je dat wil, gewoon zaterdagmiddag nog een slagje Konstanz -Weinfelden met de Thurbo mee pikken. Is niet heel spannend, maar je maakt dan toch een stukje Zwitserland mee Kan je ook om 1900 weer terug in KN zijn voor het eten of zo
Het is haalbaar om 's avonds nog "even" Zwitserland, Liechtenstein én Oostenrijk te doen:
17:23 V Konstanz - St. Gallen A 17:59 18:26 V St. Gallen - Buchs SG A 19:14 19:54 V Buchs SG - Feldkirch A 20:09
21:00 V Feldkirch - Bregenz Riedenburg A 21:41 21:50 V Bregenz Riedenburg - St. Margreten A 22:04 22:13 V St. Margreten - Rorschach A 22:19 22:38 V Rorschach - Romanshorn A 22:57 23:01 V Romanshorn - Kreuzlingen A 23:27 23:31 V Kreuzlingen - Konstanz A 23:33
Nee ik ook niet. Ik had al lang gezien dat je aan de zwitserse oever echt vaak moet overstappen. Je bent van Konstanz in minder overstappen (2, Zürich HB en Arnhem) in Deventer dan in Bregenz
Vanwege een rondrit voorafgaande aan het NVBS Congres van vorige week zaterdag waren er maar liefst drie extra trams op straat in Rotterdam: Vierasser 522, Allan motorwagen 130 met bijwagen 1042 en de op de foto niet zichtbare 515 met bijwagen 1020.
Onderweg werden drie fotostops gehouden, waarvan deze op de Spartastraat (voor stadion Het Kasteel van de voetbalclub Sparta) de eerste was.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh dat moet heel anders zijn. Ik scheep round 20:00 in op de boot, die vertrekt dat niet voor 23:00, is om 04:00 aan de overkant, maar dan laten ze eerst de vragwaggels dingen doen, like ontbijten en afschepen, en 6:30 maken ze normale mensen wakker en zo Nou ja dan douchen aankleden ontschepen en rond 8 uur gaat er wel een treintje over Colchester en Chelmsford naar Londen
Ik had m'n eigen auto bij me, ik vind het dan wel lekker om even 2 uur uit de wagen te zijn en de beentjes te strekken op het dek. Of in het restaurant een hapje te eten.
Eerder deze week kwamen de meisjes niet thuis uit school; vermoed werd dat ze het vliegtuig naar Spanje hadden gepakt. Er waren namelijk camerabeelden op het vliegveld van Málaga waarop ze waren te zien.
Hoe denk je anders dat ze op het vliegveld van Malaga zijn gekomen? Met een fucking bakfiets?
Op zondag 20 november 2016 04:05 schreef James1988 het volgende: Precies. Laat die meiden eerst maar eens uitleggen waarom ze dachten dat dit een goed idee is.
Ik ben echt wel benieuwd naar hun verhaal. want aan de uitvoering mankeerde niet zoveel. Voor twee puberkipjes.
Ja natuurlijk, ouders stuipen op lijf en zo, dat is allemaal wel zo natuurlijjk. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is dat ze zichzelf en elkaar blijkbaar prima gered hebben.
Als vader zou ik ze heul wel even streng toespreken en zo, maar ik zou waanzinnig trots zijn
Op zondag 20 november 2016 10:46 schreef Darkwing_Duck het volgende: Heeft iemand nou enig idee waarom op de 27e er een zaterdagdienstregeling gereden wordt op de hoekse?
Knettergekke dag was dat voor mij toen, omdat ik na aankomst in Bremen direct door moest knallen naar Utrecht vanwege een verjaardag. En toch geen 1000 km gehaald die dag
Op zondag 20 november 2016 10:46 schreef Darkwing_Duck het volgende: Heeft iemand nou enig idee waarom op de 27e er een zaterdagdienstregeling gereden wordt op de hoekse?
Omdat er verder niks anders rijdt tussen Schiedam en Rotterdam.
Knettergekke dag was dat voor mij toen, omdat ik na aankomst in Bremen direct door moest knallen naar Utrecht vanwege een verjaardag. En toch geen 1000 km gehaald die dag
Zonde Bremen was echt leuk Alleen jammer van die demonstranten.
Nee een spoor ergens. De trein uit Oldenburg naar Leer had een ur of 3 vertraging. En in Bremen op het plein waren nog wat van die linkse drugshippies solidariteit aan het betuigen. Mono helemaal met ze op de foto en alles
Dat is wel lekker misschien. En ik las dat het een kwartiertje lopen was naar de grens dus denk dat ik daar ook wel even overheen huppel. Hoe laat moeten we zondag eigenlijk die boot hebben?
Dat is wel lekker misschien. En ik las dat het een kwartiertje lopen was naar de grens dus denk dat ik daar ook wel even overheen huppel. Hoe laat moeten we zondag eigenlijk die boot hebben?
Kan. Je kunt ook met de trein gaan, het is echt maar een klein piseindje. Alleen jammer dat het al donker is als we aankomen.
Maar waarom keert dat dan in helemaal in Maasluis, en niet op Vlaardingen?
Op Vlaardingen zou die dan een half uur staan te keren, in die tijd kan je net zo goed heen en weer rijden naar Maassluis. Sta je de treinen van/naar Hoek ook niet in de weg.
Overwegwachter, betaald buiten staan en 4x per uur (soms 5x per uur) opletten dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan.
Zoiets kan in de voormalige DDR ook. De spoorwegovergang in het dorp Wefensleben wordt al jaren handmatig afgesloten zodra er een trein nadert. Aan beide kanten van het spoor dient een persoon een ketting over de weg op te hangen en weer op te ruimen als de trein voorbij is. Bijzonder genoeg is dat daar geen lokaalspoorlijntje maar de drukst bereden oost-west-spoorlijn van Duitsland. Ieder uur een IC en RB per richting, aangevuld met massa's goederentreinen. En toch is de situatie daar al jaren zoiets ik die beschrijf...
19 November 2016 - Omdat het Spoorwegmuseum ruimte moest krijgen voor het Wintermuseum en het AH Allerhande Kerstfestival, werden er rijtuigen uit het museum verwijderd en naar de VSM gebracht ter stalling. Omdat de loods in Blerick momenteel niet bereikbaar is, kon men daar niks stallen.
19 November 2016 - Omdat er een kettinghor aan het werk was op de enkelsporige lijn tussen Heerhugowaard en Hoorn, werd die kant op gereden. De kettinghor was zijn kunsten aan het vertonen tussen Obdam en Hoorn, en passeert de toegesnelde fotograaf.
Trouwens Prorail gaat helemaal niet over het sluiten van overwegen. Prorail kan niet op eigen houtje de openbare weg gaan opheffen. Prorail moet gewoon die overwegen gaan beveiligen, hoe veel het er ook zijn en hoe veel geld het ook kost. En rap wat. En kappen met janken.
Tja ik denk dat de gemeente wel iets geroepen zal hebben om er maandag niet achter te komen dat er opeens een container oid op de overweg staat.. bewoners daar zijn not amused door de hele geschiedenis zeg maar..
Het stomme is dat er nog 7 in winsum zelf.. en in totaal iets van 19 in de omgeving liggen die totaal onbewaakt zijn.. Nou zullen ze niet allemaal zo veel gebruikt worden/gevaarlijk zijn.. Maar een paar lampjes moet toch kunnen?
Op zondag 20 november 2016 14:59 schreef Zolderkamer het volgende: Tja ik denk dat de gemeente wel iets geroepen zal hebben om er maandag niet achter te komen dat er opeens een container oid op de overweg staat.. bewoners daar zijn not amused door de hele geschiedenis zeg maar..
Het stomme is dat er nog 7 in winsum zelf.. en in totaal iets van 19 in de omgeving liggen die totaal onbewaakt zijn.. Nou zullen ze niet allemaal zo veel gebruikt worden/gevaarlijk zijn.. Maar een paar lampjes moet toch kunnen?
kan dat gewoon niet met zonnepanelen fatsoenlijk werken?
Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven? Je wordt gewaarschuwd met opvallende borden als automobilist zijnde, dan kijk je dus goed naar links en naar rechts. Ben je er niet zeker van, dan stop je en stap je voor mijn part uit.
Mijn broer had nog bijna zo'n wachterhuisje gekocht waar de boel gemoderniseerd was.. maar ik heb hem er toch maar afgepraat.. Je hebt nooit weer rust..
Op zondag 20 november 2016 15:03 schreef MTL het volgende: Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven? Je wordt gewaarschuwd met opvallende borden als automobilist zijnde, dan kijk je dus goed naar links en naar rechts. Ben je er niet zeker van, dan stop je en stap je voor mijn part uit.
Ja maar dat schijnt dus niet (meer) te werken..
En daarbij hoe weet je dan zeker dat als je weer instapt er niet net een trein aan zal komen.. dan moet je weer uit stappen om zeker te zijn.. en dan... JA ZO KOM JE ER NOOIT