Goverman | woensdag 28 september 2016 @ 11:39 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
JDude | woensdag 28 september 2016 @ 11:40 |
Ongeduldig much? | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 11:41 |
Ja, in Japan. Waar fatsoen en discipline in het DNA van de mensen zit. Op die plekken zit in Nederlands DNA "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" | |
Goverman | woensdag 28 september 2016 @ 11:41 |
Nee, ik wilde een keer een topic opening Het concept van de spreiding over perrons met lichtbalken schijnt wel te werken. Is door het programma Beter en Meer (samenwerking van NS en ProRail) best uitvoerig uitgezocht, waarbij ook naar buitenlandse voorbeelden is gekeken. Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt). | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 11:46 |
Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig | |
Ajaxfan | woensdag 28 september 2016 @ 11:49 |
En dat werkt toch ook niet met stations waar de 'uitgang' aan de voor of achterkant zit? Dan krijg je zo'n scenario: Systeem geeft aan dat het spreidingsdeel helemaal vooraan zit terwijl je het perron aan de achterkant op komt. | |
Goverman | woensdag 28 september 2016 @ 11:52 |
Dat is dan gratis looptraining voor treinreizigers Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen. | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 11:54 |
Ieder station zijn eigen rijtuig principe, of het bevorderlijk is voor de duur van instappen vraag ik me af. Alles moet immers door minder deuren, in theorie | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 12:00 |
Gewoon 4 deuren per bak en vooral staanplaatsen aanbieden. Kijk eens hoe snel het dan gaat | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 september 2016 @ 12:01 |
Soort omgekeerde wat men bij de bus doet, zo hard mogelijk optrekken om de bus aan te stampen en ruimte te kweken zodat ie nog voller kan... | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 12:02 |
Ja, gevolg: Mensen gaan al op hun niet-kop-instapstation al helemaal vooraan of achteraan zitten omdat ze dan goed uitkomen voor hun overstap. En fuck die blauwe vakken. | |
Peterselieman | woensdag 28 september 2016 @ 12:12 |
Waar heb ik dat idee vaker gehoord | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 12:18 |
- Den Haag - Eindhoven naar 4x per uur in 2026. - Toeslag op de HSL gaat op termijn verdwijnen Verder heel veel witte balkjes en gedraaide pagina's. | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 12:19 |
Dat wisten we toch allang al? | |
Prins_Pils | woensdag 28 september 2016 @ 12:21 |
Jij wel natuurlijk | |
Litpho | woensdag 28 september 2016 @ 12:21 |
Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak. Verwachten dat iedereen maar de huidige treinlengte even van een app af gaat lezen getuigt ook niet echt van veel realiteitszin trouwens. | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 12:34 |
Jij had het ook kunnen weten, is hier zeker al twee keer langsgekomen | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 12:41 |
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn." | |
Kansenjongere | woensdag 28 september 2016 @ 12:42 |
Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)? | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 12:48 |
Weet ik veel. Ik weet alleen dat het weer het zoveelste kutidee is dat niet gaat werken | |
Kansenjongere | woensdag 28 september 2016 @ 12:50 |
Ik hoop voor ze dat ze ook wat leuke dingen in Japan hebben gedaan, dan heeft tenminste nog iemand iets aan die reis gehad. | |
Litpho | woensdag 28 september 2016 @ 12:58 |
Misschien is Ipsos gewoon stiekem een sociale werkplaats en is dit wat NS verstaat onder "maatschappelijk verantwoord ondernemen"? | |
derLudolf | woensdag 28 september 2016 @ 13:19 |
Ze kunnen niet overal maximale materieelinzet doen hè Dus compenseren ze dat buiten de spits | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 13:51 |
Ja, maar als het je toch geen reet interesseert hoeveel mensen je van waar naar waar moet vervoeren, waarom verzamel je die data dan? | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 13:52 |
En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook | |
Goverman | woensdag 28 september 2016 @ 14:14 |
Niet omdat het moet, maar omdat het kan... | |
ReisT | woensdag 28 september 2016 @ 14:48 |
Met die data kunnen ze mooi paar pagina's interessant doen in het jaarverslag. | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 september 2016 @ 15:05 |
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor... Zorg voor genoeg ijzer... | |
dcm360 | woensdag 28 september 2016 @ 15:09 |
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan. | |
Mr_Klaasje | woensdag 28 september 2016 @ 15:17 |
Bij meer ijzer dan pak'm beet 150 meter spreiden reizigers zichzelf steeds slechter. En een volle trein wordt slecht ervaren en vertraagd het in- en uitstapproces. Reden genoeg om aan de instapkant wat meer te sturen. Ja, het duurt lang als mensen door dezelfde deur instappen.. Maar het is nog altijd beter dan dat mensen door een deur in proberen te stappen waar het al vol is want dat duurt nog veel langer. | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 17:40 |
Duvel, was goed weer in de stad vanmiddag! Zag je lopen maar was te laat met roepen | |
_JdM_ | woensdag 28 september 2016 @ 19:23 |
Na vier weekjes Enschede-Utrecht forenzen in VIRM, valt het toch wel op hoe hard de omroep in ICM staat. | |
SevenWonders | woensdag 28 september 2016 @ 19:39 |
Precies. Ik reis elke dag van Den Haag (vaak centraal) naar Dordrecht. Mijn fiets staat in de stalling, Dus ik wil achterin uit kunnen stappen, om niet te veel meters te maken ... dus stap ik op het kopstation (net als iedereen) in Den Haag achterin in, terwijl ik weet dat er voorin volop ruimte is... waarom zou ik twee keer een hele perron-/treinlengte aflopen? | |
Litpho | woensdag 28 september 2016 @ 19:44 |
Voldoende ijzer zorgt er wel voor dat je niet iedere keer het risico loopt dat je voor je goede verspreiden wordt gestraft door te moeten rennen naar een staanplaats omdat er weer eens een veel te korte trein uit het vet getrokken is. | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 19:45 |
Dat is het probleem omdraaien. | |
boriq | woensdag 28 september 2016 @ 21:05 |
Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien. | |
Salatrel | woensdag 28 september 2016 @ 21:19 |
is ook vooral een kwestie van hoe dicht de hc bij de microfoon staat. Als je achterover leunend in de mcn stoel zit is het niveau al meer dan voldoende maar sommigen slikken dat ding bijna door tijdens het omroepen | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 21:21 |
Aparte aanbesteding, komt nog | |
dennistd | woensdag 28 september 2016 @ 21:38 |
Worden het nu zijsporen dan? Hier wordt nog gesproken over het verbreden van de eilandperrons: www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 september 2016 @ 22:11 |
Ik ging met m'n pappie treintjes kijken in Salzbergen vanmiddag en ik kreeg een ijsje en McDonalds. En een biertje in het ietwat vreemde café tegenover station Salzbergen. Fijne afsluiter van een drukke werkdag. | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 22:15 |
De Severnspoortunnel, een tunnel van 7 km lang onder de rivier de Severn tussen Engeland en Wales, is sinds 12 september gedurende 6 weken gesloten voor elektrificatiewerkzaamheden. Hierdoor kunnen treinen van Londen naar Cardiff en Swansea de rit straks afleggen met nieuwe elektrische treinen. In plaats van een gewone constructie met hangdraden e.d. wordt er in de tunnel, die geopend is in 1886, gebruik gemaakt van een vaste geleider. De werkzaamheden vorderen gestaag:
In voorbereiding op deze werkzaamheden werd eerder al de roetaanslag van de tunnelwanden gehaald: [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 28-09-2016 23:24:38 ] | |
Duvel | woensdag 28 september 2016 @ 22:18 |
Huh whut? Maar inderdaad goed weer! | |
Duvel | woensdag 28 september 2016 @ 22:19 |
Yes. Verwoesten die hap. | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 22:21 |
Ik checkte vanavond uit in Breda, en terwijl de deurtjes nog aan het openen waren liep ik er tegenaan. Piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 september 2016 @ 22:31 |
In Zwolle als je vanaf het stadsbusstation langs de loketten het perron op loopt en je gaat links, dan het linkerpoortje... die gaat eerst een klein stukje naar binnen voordat hij naar buiten gaat, echt een minuscuul stukje maar het is echt zo. En hij heeft me er al drie keer niet doorgelaten dat hij na een minuut ofzo alsnog opengaat | |
Prins_Pils | woensdag 28 september 2016 @ 23:00 |
Ze zien fietsen ook niet, ze beginnen altijd te loeien als ik er met de fiets doorheen loop | |
Kansenjongere | woensdag 28 september 2016 @ 23:08 |
Het probleem op Schiphol is toch niet dat je niet weet waar op het perron de trein stopt, maar dat men tot vlak voor binnenkomst op het perron geheim houdt op welk perron de trein zal stoppen. Zolang dat niet verandert is het logisch dat reizigers zich verzamelen rondom de schermen. Kekke lichtbalken zullen daar alleen iets aan veranderen als zij wel bijtijds de gewenste informatie kunnen leveren. | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 23:15 |
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe. | |
Peterselieman | woensdag 28 september 2016 @ 23:17 |
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld. | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 23:19 |
De Rijn-rivier De Maas-rivier Het Kuip-stadion De Koploper-trein De James1988-mongool Dat zeg je toch ook niet Kap met die onzin | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 23:21 |
Dit klinkt als een gegarandeerd recept voor ellende. En steeds als het de puinpoeier in loopt heeft Het Systeem het gedaan | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 23:22 |
Sorry, ik communiceer overdag een beetje te veel in het Engels. Dan sluipt zoiets er wel eens in. Je hebt gelijk, ik zal het aanpassen. | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 23:23 |
Fijn | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 23:24 |
Beter? | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 23:26 |
Ausstechend | |
Prins_Pils | woensdag 28 september 2016 @ 23:28 |
Intercity-trein wordt helaas maar al te vaak omgeroepen | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 september 2016 @ 23:32 |
Intercitytrein is prima. Je hebt ook intercitybussen enzo. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 september 2016 @ 23:33 |
InterCityHotels ook | |
Kansenjongere | woensdag 28 september 2016 @ 23:36 |
Was het maar zo'n feest, meestal krijgt de reiziger de zwarte piet toebedeeld, omdat die zich niet systeemvriendelijk genoeg opstelt. | |
derLudolf | woensdag 28 september 2016 @ 23:44 |
Ik wou net zeggen, IC naar Zwolle gaat volgens mij al jaren vandaag spoor 2 toch? Of is dat puur toeval de keren dat ik er ben? | |
Prins_Pils | woensdag 28 september 2016 @ 23:48 |
Op Amsterdam Zuid heeft alles al jarenlang gewoon een eigen spoor (en nu al helemaal lijkt me). | |
dennistd | woensdag 28 september 2016 @ 23:52 |
Juist niet: Duivendrecht aansluiting west (waar de sporen naar Utrecht aftakken) is een dubbele vork geworden. Wel is het qua snelheid beter om de treinen naar Utrecht op de binnensporen te hebben en die naar Weesp op de buitensporen, anders moeten ze afbuigend (met 80km/h) door de wissels. | |
ReisT | donderdag 29 september 2016 @ 00:15 |
De andere kant op boeit het dan weer niet met max 80 onder de kap van Rai... | |
Prins_Pils | donderdag 29 september 2016 @ 00:17 |
Ik heb de afgelopen keren Deventer-Schiphol en v.v. juist op de binnensporen gereden Wel raar om ineens 'links' door RAI te rijden | |
dennistd | donderdag 29 september 2016 @ 02:21 |
Een oudje (alweer bijna 6,5 jaar geleden ) Begin april 2010 is, na de aanvankelijke opbraak bij de ontvlechting van het station, spoor 1 weer teruggelegd in Baarn. Op 30 april zou de Vrijheidstrein hier gebruik van gaan maken. Als laatste test (en tevens roestrijdtrein) werd op 27 april de 766 van de Stichting Hondekop ingezet. De (latex)verf, waarmee het stel voor de filmopnames van de treinkapingen geschilderd is, heeft op de neus al flink losgelaten. Dit was tevens de laatste rit voor de zes jaar durende revisie. | |
derLudolf | donderdag 29 september 2016 @ 08:46 |
Oja, vorige week hoorde ik op de radio, het ongeluk met de Transrapid was alweer 10 jaar geleden Weet ik me nog best goed te herinneren en ben er laatst nog langsgereden. Staat er maar verlaten bij | |
MTL | donderdag 29 september 2016 @ 09:15 |
Ze weten op welk eilandperron een trein komt (dus 1-2 of 3 richting Amsterdam en 4 of 5-6 richting Hoofddorp) maar meer niet. Wat James1988 inderdaad zei: Het is een flippersysteem. Met uitzondering van de sporen 3 en 4 worden de sporen simpelweg om en om toegewezen. Rijden de treinen geheel volgens planning en volgorde, dan kan je inderdaad keurig de geplande perrons aanhouden. Als echter een trein vertraging heeft, dan zal de trein die daarna komt de plek van de vertraagde trein toegewezen krijgen en als de vertraagde trein daarna dan arriveert (bij een kleine vertraging) dan krijgt die het perron van de trein die net z'n plek heeft ingenomen. Maar omdat daarna het weer in de pas loopt, kloppen de geplande perrons daarna wel weer, tot er weer een vertraagde trein rijdt. Het wordt uiteraard anders als een trein zwaar vertraagd of opgeheven is. Tot die vertraagde trein is gearriveerd of een andere trein ook wordt opgeheven die langs hetzelfde eilandperron had moeten stoppen, zal je dus continu spoorwijzigingen te zien en te horen krijgen | |
Dr_Flash | donderdag 29 september 2016 @ 09:32 |
En welk Probleem moet daarmee eigenlijk opgelost zijn? | |
b2py | donderdag 29 september 2016 @ 09:42 |
Levert capaciteit op | |
Mr_Klaasje | donderdag 29 september 2016 @ 09:44 |
Het voorkomt dat treinen voor een vol perronspoor moeten wachten als er een perronspoor beschikbaar is. Dat dan weer geheel geautomatiseerd. | |
MTL | donderdag 29 september 2016 @ 10:41 |
Wanneer gaat er iemand op z'n flikker krijgen voor die Moerdijkbrug? Prognose is inmiddels 2 oktober 2:00 uur volgens een van de verstoringsberichten op NS.nl | |
derLudolf | donderdag 29 september 2016 @ 12:57 |
Arriva en de vakbonden zijn er niet uitgekomen, morgen stakingen Emmen-Zwolle. Van 4:30 tot 9:00 http://www.rtvdrenthe.nl/(...)men-Zwolle-gaat-door Vraag me af wat er is gephotoshopt aan die foto, Jannes staat er wel erg groot op. | |
dennistd | donderdag 29 september 2016 @ 13:23 |
Ik denk voordat de namen erop stonden dat RTV Drenthe dit als voorbeeldfoto geshopt heeft... | |
derLudolf | donderdag 29 september 2016 @ 14:12 |
Misschien... Misschien was het ook de IlsedeLange? (het stel wat verongelukt is) Lijkt me sterk eigenlijk... | |
ReisT | donderdag 29 september 2016 @ 14:25 |
Dan kunnen ze toch gewoon een van hun andere plaatjes pakken? De bijv. http://www.rtvdrenthe.nl/(...)en-hele-nacht-rijden | |
Ajaxfan | donderdag 29 september 2016 @ 15:00 |
Is dit een gevalletje trein word omgenummerd of zit de NS mis met 0 overstappen? Hij gaat maar tot Weesp toch? Ah dat is lekker duidelijk. Die gaat naar Den Haag Centraal maar waarom staat er dan in hemelsnaam Weesp daar... https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5726/2016-04-05T08:55:00+0200/ | |
James1988 | donderdag 29 september 2016 @ 15:10 |
Die trein rijdt inderdaad helemaal van Utrecht naar Den Haag Centraal, maar omdat hij een enorme omweg neemt wordt er in de reisinformatie niet "Den Haag Centraal" als eindbestemming getoond, om zo te voorkomen dat iemand denkt dat het de rechtstreekse sprinter naar Den Haag is die ook in o.a. Zoetermeer stopt. | |
JDude | donderdag 29 september 2016 @ 15:11 |
Er staat toch ook "richting Weesp", niet "met eindbestemming Weesp". | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 september 2016 @ 15:11 |
Handig. Op het centrale deel van de RER-C zijn de cta's uitgevallen.... Als iets een ingewikkelde lijn is is dat t wel | |
Ajaxfan | donderdag 29 september 2016 @ 15:17 |
Hmm goed punt inderdaad. Ga weinig die kant op dus wist dat niet. Ik verwachte daar een eindbestemming te zien. | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 september 2016 @ 15:20 |
Dit is de sprinter naar Rotterdam Centraal (vanaf Amsterdam Centraal). Hoe denk je dat dat ding rijdt precies? | |
Ajaxfan | donderdag 29 september 2016 @ 15:25 |
Via Nijmegen en Roosendaal? Het was voor mijn planning handig om dit te weten. Als ik die route nooit neem weet ik ook natuurlijk niet of hij misschien Weesp <> Utrecht alleen doet he. Oftewel gevalletje verder kijken dan mijn neus lang is. | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 september 2016 @ 15:27 |
Via Woerden en Gouda natuurlijk! Dat zie je er niet altijd aan af. Ik vind wat NS nu kiest handiger eigenlijk. | |
Ajaxfan | donderdag 29 september 2016 @ 15:28 |
Ik kies vaak voor de reactie eerst gillen om 3 minuten later het antwoord te vinden. Slim? Neuh! | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 september 2016 @ 15:40 |
Salatrel | donderdag 29 september 2016 @ 16:27 |
Ben ook aan het treinfotograferen geweest | |
Maegrim | donderdag 29 september 2016 @ 16:35 |
Prins_Pils | donderdag 29 september 2016 @ 16:41 |
In Hoboken bij New York is een trein ontspoord en een stationsgebouw ingereden. 3 doden en 100+ gewonden. | |
derLudolf | donderdag 29 september 2016 @ 16:45 |
Je moet nog even in de leer bij zugchef, greavy of Dennis | |
#ANONIEM | donderdag 29 september 2016 @ 17:48 |
Geen trein maar het rijdt wel op rails en is leuk. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2016 17:49:02 ] | |
James1988 | donderdag 29 september 2016 @ 18:09 |
Armseintje, Transpennine Express, water... Noordoost Engeland? | |
Maegrim | donderdag 29 september 2016 @ 18:14 |
Dit was in Grange-over-Sands | |
James1988 | donderdag 29 september 2016 @ 18:17 |
Oh, dat is aan de andere kant van de Pennines | |
Peterselieman | donderdag 29 september 2016 @ 19:22 |
de dubbeldeks trams in Hong Kong | |
Peterselieman | donderdag 29 september 2016 @ 19:25 |
Geen idee, maar het wordt tijd voor grootschalige werkzaamheden daar ipv lapmiddelen. Nu leggen ze er iedere keer maar een nieuw stuk rails in, maar dan is het wachten tot het weer mis gaat. Het lijkt erop dat juist het probleem in het gedeelte onder de rails zit, waardoor het iedere keer weer fout gaat, maar ja, dan praat je over reparaties van een ander kaliber | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 september 2016 @ 19:28 |
Reparaties van een ander kaliber, hoe lang nog... | |
Peterselieman | donderdag 29 september 2016 @ 19:30 |
kun jij die schipper van Weener even bellen? Dan moeten ze wel aan de slag | |
#ANONIEM | donderdag 29 september 2016 @ 19:42 |
Is het niet gewoon meeuwenpoep? | |
#ANONIEM | donderdag 29 september 2016 @ 19:45 |
| |
#ANONIEM | donderdag 29 september 2016 @ 19:45 |
b2py | donderdag 29 september 2016 @ 19:55 |
Finally! | |
Peterselieman | donderdag 29 september 2016 @ 20:01 |
dat was het niet | |
b2py | donderdag 29 september 2016 @ 20:01 |
Treindeur 2.0 http://www.dumpert.nl/med(...)ndeur_from_hell.html | |
b2py | donderdag 29 september 2016 @ 20:01 |
| |
dennistd | donderdag 29 september 2016 @ 20:02 |
Nee, hij was er echt zo erg aan toe... | |
#ANONIEM | donderdag 29 september 2016 @ 20:03 |
James1988 | donderdag 29 september 2016 @ 20:04 |
¯\_(ツ)_/¯ Als je vanavond nog van Brabant naar Zuid-Holland of vice versa moet, succes. | |
Peterselieman | donderdag 29 september 2016 @ 20:06 |
Over een paar weken zal eenzelfde bericht volgen | |
b2py | donderdag 29 september 2016 @ 20:06 |
Intercity Direct! | |
James1988 | donderdag 29 september 2016 @ 20:07 |
De laatste naar het noorden vertrekt om 23:27 uit Breda en om 23:40 vertrekt de laatste naar het zuiden uit Rotterdam. Er zijn latere treinen. | |
b2py | donderdag 29 september 2016 @ 20:11 |
Mooier kan ik het niet maken | |
b2py | donderdag 29 september 2016 @ 20:35 |
Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci. | |
Dr_Flash | donderdag 29 september 2016 @ 20:42 |
Inb4 "past niet, scherm te klein voor alle storingen" | |
bork | donderdag 29 september 2016 @ 20:55 |
Das een open deur inkoppen b2py | |
SevenWonders | donderdag 29 september 2016 @ 20:59 |
OV DeLay en Bus & Trein | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 september 2016 @ 21:36 |
| |
Darkwing_Duck | donderdag 29 september 2016 @ 21:52 |
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst in een stofzuiger gezeten. Deed mij heel erg denken aan een wadloper op een of andere manier qua herrie... | |
Dr_Flash | donderdag 29 september 2016 @ 22:05 |
Oh daar zat ik in 2007 al in | |
James1988 | donderdag 29 september 2016 @ 22:46 |
Je hebt het vervloekt De laatste uit Breda vertrekt trouwens al om 22:57. "Vroeger" was dat 22:27, maar sinds NS de ICd heeft overgenomen van Haaispiet is er een latere gekomen. | |
Dr_Flash | donderdag 29 september 2016 @ 23:01 |
"overgenomen" Is dat boertje van 114 jaar oud met zijn pontje alweer aan de gang? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 29 september 2016 @ 23:53 |
RSS-feed in een widget misschien? Zo doe ik dat iig. Ik denk buiten de doos. | |
Prins_Pils | vrijdag 30 september 2016 @ 01:55 |
Belém, Portugal, 16 september 2016. Tijdens de wandeling van het Mosteiro dos Jeronimos naar Torre de Belém kruiste ik de spoorlijn Lisboa Cais do Sodré - Cascais waar ik deze trein uit de serie 3200 mooi kon platen. De spoorlijn is de enige in Portugal die is geëlektrificeerd met 1500 volt gelijkstroom in plaats van 25kV. De lijn ligt ook geheel los van de rest van het Portugese spoorwegnet, er is alleen nabij Alcântara-Mar een ongeëlektrificeerd verbindingsspoor dat slechts zelden wordt bereden en nooit in passagiersdienst. De spoorlijn is een belangrijke forenzenspoorlijn waar in de spits 10 treinen per uur rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 30 september 2016 @ 04:44 |
Het is echt een bijzondere ervaring. Want de stad is zo druk en lawaaiig enzo, en dan zit je ineens in een stuk antiek dat heel rustig aan door de stad schommelt - filevrij op een vrije trambaan - op de duurste grond van de stad - en een kaartje kost 25 cent per rit. | |
#ANONIEM | vrijdag 30 september 2016 @ 05:02 |
Gebruikte altijd m'n creditcard hiervoor en liet mijn paspoort thuis zodat die niet te snel verslijt (de Duitse id-plicht verplicht alleen het bezit van een identiteitsbewijs, niet het bij je hebben ervan) maar dat kan straks niet meer. | |
derLudolf | vrijdag 30 september 2016 @ 08:57 |
Geld dat ook voor buitenlanders? Ik en altijd mijn rijbewijs bij me maar nooit mijn paspoort | |
Fiorano | vrijdag 30 september 2016 @ 09:12 |
Rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs in het buitenland toch? | |
b2py | vrijdag 30 september 2016 @ 09:18 |
Bagagerek! | |
bork | vrijdag 30 september 2016 @ 09:39 |
Bij de DB mag je je rijbewijs niet gebruiken voor identificatie. | |
derLudolf | vrijdag 30 september 2016 @ 09:42 |
Je moet hem hebben, niet bij je hebben zei Igen Maar wat je zegt klopt ongeveer: een rijbewijs is geen reisdocument. De paspoortcontrole op Schiphol kom je er niet mee over, maar ik denk niet dat een agent in D moeilijk gaat doen als je alleen je rijbewijs kunt laten zien. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 september 2016 @ 09:57 |
Dat komt omdat een rijbewijs een legitimatiebewijs is waarmee je kan aantonen dat je geautoriseerd (gelegitimeerd) bent om een voertuig te mogen besturen. Een ID kaart of paspoort is een identificatiebewijs. | |
MTL | vrijdag 30 september 2016 @ 10:55 |
Jep. De stammen met volwielen en L-remblokken hebben deze dingen er bij gekregen. | |
_serial_ | vrijdag 30 september 2016 @ 12:11 |
So far "het nut" van sandwich rijden. | |
tripel7 | vrijdag 30 september 2016 @ 12:38 |
Iedereen klaar voor een flinke dosis plaatsvervangende schaamte? klik | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 september 2016 @ 12:41 |
Ik snap de haat tegen dit plan niet. Eeuwenlang wordt er geroepen dat er niets gedaan is, nou zijn zo'n beetje alle registers opengetrokken en dan is het nog niet goed? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 30 september 2016 @ 12:44 |
ach, ze hadden tenminste werk in belfort | |
JDude | vrijdag 30 september 2016 @ 12:44 |
Als NS-medewerker gewoon verhuizen naar Waalwijk of Veghel en in zo'n spitsbus gaan zitten. "Ja, ik mijd de trein toch?" | |
Peterselieman | vrijdag 30 september 2016 @ 12:49 |
Er is behoorlijk veel gedaan om meer materieel beschikbaar te krijgen - inzetten DD-AR - inzetten DDM-1 - optimaliseren onderhoud - uitstellen revisie VIRM Vanaf december komt er verlichting met de instroom van nieuw materieel, maar tegelijkertijd kun je de revisie van VIRM niet eeuwig blijven uitstellen en er zitten nog grote matprojecten in de pijplijn | |
b2py | vrijdag 30 september 2016 @ 12:49 |
Goed filmpje, of ze het doen is een tweede. Drukte van belang bij de Puntenburg om 8 uur in de ochtend | |
MTL | vrijdag 30 september 2016 @ 12:49 |
Shit kan altijd happen. Geen idee wat er aan de hand is geweest (ben vandaag heerlijk vrij ), maar het is en blijft techniek. Voordeel van sandwich rijden is bijvoorbeeld dat je onderweg zonder problemen kan omkeren, of als de voorste loc problemen met de hoogspanning krijgt, je met de achterste loc kan duwen (of andersom natuurlijk ook). Maar op het moment dat bijvoorbeeld een omzetter van een rijtuig uitvalt en daarna de batterijen leeg raken, waardoor je geen lamp 'deuren dicht' meer krijgt, dan kan je nog zoveel locs hebben, maar houdt het heel snel op omdat je het dan niet meer ziet als de deuren uit de vergrendeling schieten (om wat voor stomme reden dan ook). | |
b2py | vrijdag 30 september 2016 @ 12:52 |
De vraag is trouwens voor wie ze plaats maken, het reist namelijk allemaal eerste klas... | |
JDude | vrijdag 30 september 2016 @ 12:54 |
Nou, dan weet je ook meteen wie er geklaagd hebben over onvoldoende sudokuzitplaatsen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 30 september 2016 @ 12:56 |
scherp | |
Darkwing_Duck | vrijdag 30 september 2016 @ 13:15 |
Een paar wijzigingen maar Overigens is alles wel doorgevoerd in de DB planner en de offline Eurail planner voor Android... | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 30 september 2016 @ 14:50 |
Weet iemand wat voor model die verongelukte trein was in Hoboken? | |
sjonhetplatenkanon | vrijdag 30 september 2016 @ 15:08 |
Er staat een Lint in de oude Syntuskleuren (geel/wittig) bij de werkplaats in Zutphen. Rijden deze nog ergens in deze kleuren of zal dit stel opgeknapt worden? Mijn eerste post hier trouwens, maar lurk hier al eventjes mee Ik ben sporadisch gebruiker maar vind het interessant. | |
MTL | vrijdag 30 september 2016 @ 15:11 |
Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden. Ze rijden sowieso niet meer in de oude Syntus-kleuren rond: alle treinen die Syntus nu nog leased zijn allemaal in de nieuwe rode kleur gespoten/geplakt/gewhatever | |
sjonhetplatenkanon | vrijdag 30 september 2016 @ 15:18 |
Stond inderdaad bij de Arriva werkplaats. Kunnen ze het materiaal van de vervoerder die er nu rijdt niet overnemen? En Arriva heeft toch ook van de Flirts besteld? Zijn die niet voor Limbabwe? | |
derLudolf | vrijdag 30 september 2016 @ 15:32 |
Ik vond dit plaatje Wat ik zo lees idd voor de Maaslijn. | |
MTL | vrijdag 30 september 2016 @ 15:39 |
Doen ze ook, maar de Maaslijn gaat een mooie waslijn krijgen in 2021 of zo. Om voor die 4 jaar nog helemaal nieuwe treinen aan te schaffen is natuurlijk onzin. De dieseltreinen van Veolia worden daarom overgenomen, echter zijn dat te weinig treinen om de reizigersstroom aan te kunnen. Op dit moment rijden er daarom al een paar treinen van Breng rond om het iets te ontlasten. Die treinen van Breng gaan daar weer weg in december, en daarvoor in de plaats komen dus deze Lintjes. Als de waslijn er hangt, komen er nog een heleboel Flirtjes bij voor de Maaslijn, en worden alle dieseltreinen retour gestuurd naar het leasebedrijf. De Flirts die nu besteld zijn, zijn voor de al geëlectrificeerde baanvakken ((Luik) - Maastricht - Heerlen - (Aken), Maastricht - Roermond en Sittard - Heerlen). | |
Dr_Flash | vrijdag 30 september 2016 @ 15:45 |
Een plaat die ruk is, van een trein die stuk is | |
b2py | vrijdag 30 september 2016 @ 15:48 |
Die dienstregeling daar is trouwens zo kut dat de kwartiersdiensten Eindhoven - Sittard - Maastricht/Heerlen de nek weer zijn omgedraaid. De sprinter Sittard - Maastricht vertrekt nu kort achter IC naar Maastricht aan ipv aan te sluiten op de IC naar Heerlen. Marktwerking, hoe het niet moet | |
derLudolf | vrijdag 30 september 2016 @ 15:50 |
| |
b2py | vrijdag 30 september 2016 @ 15:51 |
Nieuwe Thalys kleuren | |
bork | vrijdag 30 september 2016 @ 17:08 |
Er is een locomotief ontspoord bij Amersfoort | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 17:32 |
Maar dat zal ook komen omdat NS ipv een 15/15-patroon nu een 10/20-patroon gaat rijden met de IC's. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 september 2016 @ 17:43 |
Er is een loc ontspoord het was in Amersfoort ik heb het zelf gezien het was op nummer tien haar bloed lag op de trap het leek tomatensap vrij naar De Moord van Raamsdonk | |
greavy | vrijdag 30 september 2016 @ 18:18 |
Zaterdag 1 oktober 2016: heilige kindertrein naar Lourdes (tv) Vanaf midden jaren vijftig werden de Lourdes-treinen steeds populairder, vooral voor zieke jongeren. Andere Tijden reconstrueert dit fenomeen van het Rijke Roomse Leven. NPO 2, 21.25 uur. www.anderetijden.nl | |
derLudolf | vrijdag 30 september 2016 @ 18:21 |
Ik wil niet weten wat er in die trein gebeurt | |
Dr_Flash | vrijdag 30 september 2016 @ 18:23 |
Ik wel hoor | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 18:42 |
Het lijkt me toch eerder dat de bouten in de lasplaten geknapt zijn door de krachten.... | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 19:06 |
Ah kijk, die verduidelijk de boel. Inderdaad door de krachten wat geknapte bouten: | |
James1988 | vrijdag 30 september 2016 @ 19:10 |
Bouten die knappen omdat een loc remt? Dan zullen die bouten vast niet meer in opperbeste staat zijn geweest. | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 19:15 |
Ik denk meer omdat ie tegen het stootjuk aan is geknald Het stootjuk lijkt wel aan de rails gelast te zijn, dus die geeft niks mee. | |
James1988 | vrijdag 30 september 2016 @ 19:18 |
Dat was me niet duidelijk Als dat stootjuk is vastgelast is het niet vreemd dat de bouten het begeven... | |
b2py | vrijdag 30 september 2016 @ 19:26 |
Nog steeds bijzonder dat het spoor daar breekt imo | |
James1988 | vrijdag 30 september 2016 @ 19:47 |
Envoyé Spécial, een programma van France 2, heeft een documentaire gemaakt over de staat van het Franse spoornetwerk, 3 jaar na het ongeval bij Brétigny. Het is het eerste uur van de video, en is geheel in het Frans. Zelfs als dat niet je ding is, is het wel interessant om vanaf ongeveer 15:00 even te kijken. De documentairemakers van France 2 lopen samen met (anonieme) cheminots langs de infrastructuur. | |
ReisT | vrijdag 30 september 2016 @ 19:56 |
Ik mis een like!-knop op Fok! | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 30 september 2016 @ 20:02 |
Dat weet ik wel zeker. | |
greavy | vrijdag 30 september 2016 @ 21:27 |
Zo hebben ze hem uiteindelijk weggereden | |
greavy | vrijdag 30 september 2016 @ 22:11 |
Morgen komt die gereviseerde Thalys naar Nederland voor een proefrit, tijden niet bekend helaas | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 22:11 |
Ik zit morgen toch op de Hoekse lijn voor de SSN, dus ben in elk geval in de buurt. | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 22:13 |
Jij weet toevallig ook niet aan welke kant de 01 morgen zit Durk? | |
greavy | vrijdag 30 september 2016 @ 22:16 |
Hopelijk zit je niet OP het spoor, geeft zoveel rommel als de SSN passeert. Wordt die lok zo smerig van | |
derLudolf | vrijdag 30 september 2016 @ 22:17 |
Valt niet zo op op zwart | |
greavy | vrijdag 30 september 2016 @ 22:18 |
Ik meende laatst op te vangen aan de Hoekse zijde, maar ben niet zeker. Ik ga voor 1 of 2 plaatjes van de stomer en diesel op de Hoekse lijn, verder in de havens even iets doen, en moet nog even langs het werk wat ook in de havens zit. | |
greavy | vrijdag 30 september 2016 @ 22:18 |
Hij gaat maar ergens anders zitten, dat is veel beter. | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 22:28 |
Mocht je ze zien vliegen trouwens dan ben ik het | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 22:38 |
FlesPils, ik lees dat morgen het busstation in Deventer geopend wordt met vanaf 11u gratis ijsjes! | |
Prins_Pils | vrijdag 30 september 2016 @ 22:50 |
Alweer? Die is vorige week al geopend ofzo | |
dennistd | vrijdag 30 september 2016 @ 23:08 |
Maandag was de officiële opening, morgen is die voor het klootjesvolk: https://spoorzone.devente(...)ion-en-stationsplein | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 03:40 |
IJsjes Nu is het herfst hoor | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 07:29 |
Wat zijn die nieuwe tafeltjes in ICM verschrikkelijk klein... | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:46 |
Tsja. Wat moet je er allemaal op kwijt dan? Een kop koffie? Groot genoeg | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:47 |
Een wat grotere tablet i.c.m. een kop koffie wordt al lastig, om over een laptop nog maar te zwijgen. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:51 |
Een laptop hoort op de top van je lap. Niet op de tafel. Anders had het wel tabletop geheten. | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:00 |
Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar... In het kader van treinzaken: in Amersfoort zijn ze bezig met spoor 5 en 6. Daardoor vertrekt de IC naar Utrecht van spoor 4a, en is de crossplatform-aansluiting tussen Enschede-Schiphol en Schothorst-Den Haag/Rotterdam verbroken met 15 minuten extra reistijd tot gevolg. Helaas niet belangrijk genoeg om dit op de werkzaamhedenpagina op ns.nl te vermelden... | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:15 |
Ja, wat Jij doet alsof een trein een caravan is en gaat dan klagen dat het niet zo is | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:21 |
| |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:26 |
Nou ja, de zak aardappelen ontbreekt nog net vandaag, maar ik heb hier wel een rugtas, een flinke cameratas met statief en en tas van ongeveer 30x40x50cm met daarin mijn drone... | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:40 |
Oh, waar ik zei "caravan" moet zijn "verhuiswagen". Stop de tijd. Hou op met doen alsof jouw gesleep het probleem van een vervoerder is. Je hebt nota bene een auto, die je ook had kunnen nemen. En je bent nota bene zelf vervoerder. Wat zeg je bij een halte als je een dik wijf met 14 tassen ziet staan? "Als goed vervoerder sloop ik wel even 6 stoelen uit de bus om aan de behoeften van deze klant, die eigenlijk een verhuiswagen nodig heeft, tegemoet te komen!"? Ik snap jou echt niet | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:01 |
Ik zit ik niet te klagen over het gebrek aan bagageruimte (meer dan genoeg plek zelfs in de eerste klas), maar aangezien jij over een caravan begint terwijl ik zeg dat de nieuwe tafeltjes aan de kleine kant zijn... | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:09 |
De blauwe engel of de kameel is vandaag op een supergeheime missie, waarvan de dienstregeling niet op somda mag staan. Dan hier maar, via Nico Spilt: Spoorwegmuseum 8.41 Amersfoort 9.00-06 Amsterdam C 9.59-10.01 Hoorn 10.36-17.28 Enkhuizen 17.48-18.15 Hoorn 18.40-43 Amsterdam C 19.30-47 Hilversum 20.18-36 Spoorwegmuseum 20.57 | |
derLudolf | zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:30 |
Pas maar op straks krijg je nog een ban daar | |
b2py | zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:49 |
Railroad Australia op Discovery, gaan nu net een puntstuk vervangen | |
b2py | zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:54 |
Echt de standaard formaten van bagage in de trein, ze zouden je om een toeslag moeten vragen.. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:07 |
Jawel, dat doe je wel want je klaagt over de hoeveelheid spullen die je bij je hebt in een trein. Allemaal spullen waarvan het totaal irrelevant is hoe groot een tafeltje is. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:56 |
Dat. Oplossing: meer thuis laten | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:14 |
Ik ben het wel met Dennis eens. De tafeltjes bij de vierzitters in een ICMm waren al redelijk klein, maar deze nieuwe tafeltjes zijn nog veel kleiner. Laat 'm dan gewoon weg | |
Mr_Klaasje | zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:55 |
Het waren anders te grote tafeltjes om fatsoenlijk met een laptop te zitten. Als je vervolgens je laptop op het tafeltje zet ben je vervolgens vrijwel zeker van nek- en schouderklachten omdat ze te hoog zijn. Een optimum ga dus sowieso nooit bereiken terwijl het best handig is om je chipkaart, een boek of een koffiebeker op te zetten. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:10 |
sowieso, dat tafeltje is er ook voor je overbuurman. Als je je laptop daarop zet heeft je overbuurman behalve geen tafeltje meer, ook gezellig jouw scherm in zijn neus. Dikke kans dat die tafeltjes dus zo gemaakt zijn om te voorkomen dat je het ook maar in je hoofd haalt om er een laptop op te zetten | |
Prins_Pils | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:14 |
Sowieso, genoeg stoelen in coachopstelling met klaptafeltje dat wél groot genoeg is. Helemaal voor jou alleen. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:27 |
Alsof Dennis zijn plasma TV daar op kan. En in welke hangar moet ie nou zijn drone kwijt? Kut NS | |
b2py | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:35 |
Dennis zit ook nog lekker elitair in de 1e klasse, geen probleem dus. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:47 |
Volgende stap: Naast NS-personeel ook geen buschauffeurs meer in de trein | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:50 |
Inderdaad, dit zijn echt veeeeel te veel firstworldproblems, zelfs voor mijn doen | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:55 |
Ah die uitzending. Dat spoor daar krijgt het zwaar te verduren met die loeizware en ultralange ertstreinen die ook nog eens hoogfrequent rijden. | |
b2py | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:56 |
Geen ertstrein gezien in de hele aflevering | |
Mr_Klaasje | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:59 |
Het is waarschijnlijk zo'n typische Discovery-serie.. Alles groter maken dan het is om het superspannend te maken. Stel je voor dat je kijkt omdat het interessant is. | |
Cassius | zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:01 |
Dat ja. "Als ze deze klus niet op tijd af krijgen HEEFT DAT CATASTROFALE GEVOLGEN!11" <reclame> "Ja alles was mooi op tijd af." | |
b2py | zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:02 |
Was ook echt te triest voor woorden. Puntstuk vervangen, was 1 been 2.5 cm te kort afgezaagd moest er weer een ander komen. Like, wtf | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:05 |
ah nee, dan is het toch een andere geweest, want bij de uitzending die ik zag ging alles wel goed | |
Darkwing_Duck | zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:24 |
Ik moest lachen | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:42 |
ja ik ook | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 16:49 |
Sowieso heb ik al moeite om een klaptafeltje helemaal open te klappen. Zit er dan al tegenaan.. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 1 oktober 2016 @ 16:59 |
Die klaptafeltjes in VIRM breken altijd af, of breken niet maar klappen dan door naar onderen... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 oktober 2016 @ 17:43 |
Wat is hoogfrequent, zes keer per dag maximaal gok ik? Dat is dus niet hoogfrequent. | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 17:51 |
Je moet er ook niet met je hele gewicht aan gaan hangen | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 17:53 |
Zo, dat was de stoom op de Hoekse lijn. Nu nog ff door naar Amsterdam en Hilversum voor de DE 1. | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:10 |
Ze rijden met een negental treinen rond op het netwerk, dat in totaal ruim 400 kilometer telt en zes mijnen bedient. Dertien wagons kunnen tegelijk beladen worden, waarna ze vanuit verschillende richtingen naar de overslaglocatie Port Hedland rijden. http://www.gurusexplore.tv/sheet.php?id=1093&showdir=d-pil | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:25 |
Ja, extreem laagfrequent vervoer dus. | |
Basekid_NZ | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:37 |
Leuk altijd z'n race bij Eindhoven tussen de IC richting Amsterdam en de IC naar Den Haag | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:43 |
De IC van 18.57u uit Maastricht naar Amsterdam zou met DDM-1 gaan rijden Zit nu trouwens in een losse ICM-III in de 2200 (Dordrecht-Haarlem-Amsterdam). Knusjes voor de tweede klas reizigers... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:50 |
Net of ik zo zwaar ben... | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:52 |
Voor cargo is het redelijk druk | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:52 |
Spartaans comfort | |
dennistd | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:55 |
Komt een conducteur de eerste klas binnenlopen, gaat rustig zitten maar ondertussen lopen er twee reizigers snel de eerste klas uit | |
Adrie072 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:58 |
15:54 de sprinter A`dam - Uitgeest eens nemen, 1e klas bomvol studenten met name, neem het ze niet kwalijk. | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:05 |
is gewoon een schommelboot viertje geworden | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:15 |
Het is morgen Openbedrijvendag in België. Infrabel doet hieraan mee, een paar seinzalen en logistieke centra infrastructuur openen morgen hun deuren voor het publiek. http://www.infrabel.be/nl/openbedrijvendag http://www.openbedrijvendag.be | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:29 |
ETMET: Elke Tien Minuten Elfduizend Ton | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:29 |
Kun je eindelijk je tas kwijt! | |
greavy | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:39 |
Alsof de Hoekse lijn zo boeiend was, met overal die houten hekjes langs het spoor. Ik heb één foto van de 01 en één van de 2225, de rest van de dag ben ik in de Rotterdamse havens bedieningen wezen klikken. Veel leuker, want geen waslijn en meerdere verschillende soorten locomotieven enz | |
greavy | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:44 |
En dan nog die ontelbare mongolen die denken dat ze bij een stoomtrein wel langs het spoor mogen lopen, aan de verkeerde kant van de slagboom enz. Heb ze zelf ook gezien, maar collega-SSN'ers die wel dienst op de trein hadden des te meer. | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:49 |
Ik zal op de facebook van Railwiki dat ze een digitale schandpaal geopend hadden naar aanleiding van het afscheid van mat'64 | |
Adrie072 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:50 |
Omdat? | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:53 |
ze verpesten het voor de goedwillende hobbyisten. Door zich niet aan de regels te houden brengen ze het overige treinverkeer in gevaar én doordat ze risico's nemen kan het best zijn dat er in de toekomst minder evenementen als deze zijn of dat ritten van bijzondere treinen niet meer bekend worden gemaakt of slechts in zeer kleine kring gedeeld worden. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:58 |
Ach dat gezeik is al zo oud als de weg naar Jakketrak. Zolang er niet ECHT een paar van die mongols aan repen gereden worden, zal er niks veranderen. | |
Adrie072 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:07 |
Ik begrijp het, hoewel niet volledig mee eens. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:16 |
Dit gaat echt niet werken, dat snapt een kind. Er is ook helemaal niemand die dit wil. Voorstanders niet, en tegenstanders niet. | |
greavy | zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:26 |
1 Oktober 2016 - Voor 100 jaar Furie, een stoomsleper in Maassluis, waren er diverse dingen in Maassluis georganiseerd. Ook werd de SSN gevraagd voor een aantal pendelritten over de Hoekse Lijn. Hier passeert het lege materieel, om in Hoek van Holland Haven weer water te tanken alvorens weer reizigers op te halen in Maassluis. De trein passeert in het Hollandse landschap vlak voor Hoek van Holland, en passeert hier de Maeslantkering, die uiteraard niet gesloten was. Het gebouwtje nabij het spoor is een gemaal, genoemd 'Gemaal Westland' | |
Darkwing_Duck | zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:27 |
gewoon openbaar maken, zodat iedereen die wil zijn of haar foto welk op een normale manier kan maken, zodat iedereen die wil, een foto kan maken. Is het ook niet meer exclusief en haalt fratsen langs het spoor halen ook niks meer uit. Er is niet veel goeds in Frankrijk, maar spoorhobbyisten hier hebben wel dat respect... | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:35 |
Debielen heb je helaas overal. Toen de Flying Scotsman voor het eerst na de revisie weer een ritje ging maken stonden de spotters ook overal en nergens. Ze stonden niet alleen langs maar zelfs in de sporen, die nog gewoon in dienst waren en werden gebruikt door HST's | |
b2py | zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:52 |
Link? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:03 |
Nee. Gewoon echt niet. Ga eens langs de HSL Hannover en het zuiden, daar vliegen 's nachts echt achterlijke hoeveelheden cargo's over, echt blokafstand. Dit is gewoon niet hoogfrequent man. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:03 |
| |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:04 |
https://www.facebook.com/railwiki/posts/948495585262051 | |
Prins_Pils | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:16 |
NU NPO2: Andere Tijden over Lourdestreinen | |
b2py | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:18 |
Ik had er meer verwacht | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:18 |
Ja en ook heftiger. Die in Harderwijk valt toch best mee? | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:22 |
wat niet is kan nog komen | |
b2py | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:25 |
Niet zo netjes enzo maar niet wereldschokkend idd | |
derLudolf | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:41 |
Vorige week reed ik op een evenement waar gewerkt werd met oude trekkers (ok, dat wist jij wel, maar de rest nu dus ook) en daar werden ook een hoop foto's gemaakt en waren veel toeschouwers. Maar mijn ervaring is toch dat die mensen gewoon aan de kant gaan. Neem aan dat liefhebbers van ander ijzer dat toch ook doen? Ergo: zal het niet meevallen en gaan mensen niet op tijd aan de kant? | |
boriq | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:57 |
Niet voor de allerbeste foto binnen PVR gaan staan | |
Prins_Pils | zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:59 |
TREKKEEERR!!! Zat filmpjes op yt trouwens van mensen die niet aan de kant gaan. Bekend voorbeeld is natuurlijk die mafklapper in Engeland die de ene kant op filmt terwijl van de andere kant een trein aan komt stormen en hij net op tijd wordt weggetrokken.. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:00 |
Ja maar bij jou mag je er overal omheen lopen. Treinen rijden op het Spoor. En op Het Spoor gelden Regels | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:08 |
Ze zorgen er nog net wel voor dat ze niet in het spoor staan waar het voorwerp van hun interesse op rijdt. Maar daar houdt het ook wel bij op, ze gaan gerust in nevensporen staan, of klimmen in seinpalen, bovenleidingmasten, enzovoorts. En dan krijg je dus dit soort beelden: | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:09 |
Nou en? Zijn meestal toch niet de mensen waar de genenpool het van moet hebben, om het zachtjes uit te drukken | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:11 |
Eens, maar om nou een trein schoon te moeten schrobben? Zonde van de tijd. | |
Prins_Pils | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:12 |
Lieve help hoe HAAL je het in je hoofd? Ik zou er niet eens opgekomen zijn dat te gaan doen.. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:15 |
Welnee, als je er dezelfde avond een Kärcher op zet ben je met 10 minuten klaar. Je moet het niet laten aankoeken natuurlijk, maar dat snappen mensen waar de genenpool het wel van moet hebben, wel | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:16 |
Zonde van het water | |
derLudolf | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:18 |
Klopt en ik trap de koppeling in en sta stil. Maar toch, iedereen zal toch wel zorgen dat ie veilig is? En anders verdien je die Darwin Award ook gewoon. | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:20 |
Zulke mensen denken totaal niet na over hun eigen veiligheid of de gevolgen voor de omgeving als er wat gebeurt. Die hebben één ding aan hun hoofd: "een foto van die fluitketel maken" en verder letten ze nergens op. Of als ze dat wel doen, denken ze "Ik let goed op, ik hoor een andere trein van veraf aankomen en mij overkomt toch niks." | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:25 |
Nee Ja | |
derLudolf | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:28 |
Trekkerspotters zullen dan wat gezonder verstand hebben | |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:29 |
Die lui weten dat een trekker binnen een paar tellen stilstaat en dat de bestuurder dan uitstapt om ze een klap voor hun harses te verkopen | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:30 |
Ja nou inderdaad. Die achterlijke gore kut treinmachinisten dan Rijden eerst door na een ongeluk, en gaan dan ook nog zeggen "Ik kon er niks aan doen " verwerpelijk volk is dat | |
Prins_Pils | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:31 |
Nou! | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:32 |
wilde net een filmpje van die gek posten | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:32 |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:33 |
Wat de neuk | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:33 |
Kan je lollig om doen, maar DAAR loopt dus in geen dertigduizend jaar ook maar iemand een schrammetje bij op he | |
Prins_Pils | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:33 |
| |
James1988 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:34 |
| |
Prins_Pils | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:34 |
Inderdaad Heerlijk onschuldige humor zonder een centje pijn | |
derLudolf | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:39 |
Ja, moeten ze ook maar niet zo hard jagen. En dan die wielen. 0,1 grip | |
Dr_Flash | zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:44 |
Pure kamikaze eigenlijk. En dat met allerlei regeltjes proberne dicht te timmeren Zelfde als dat je constant kruisraketten op je nek krijgt en dat probeert "op te lossen" met een bordje "Niet schieten aub" Ja, Misschien werkt het wel! WIE WEET | |
Prins_Pils | zondag 2 oktober 2016 @ 02:44 |
Tjeintjes op ferkansie 18 september 2016, links de intercity van Faro naar Lisboa Oriente, op station Sete Rios aan de Lissabonse ringspoorlijn. Rechts een voorstadstrein uit Sintra naar Lisboa Oriente Een dag eerder, voorstadstrein op het eindstation Sintra. (mocht het iemand interesseren: volledige verslagen zijn te zien bij de concurrent in het subforum 'OV in Beeld'.) | |
greavy | zondag 2 oktober 2016 @ 11:50 |
LC 1796 + 4 ketelwagens naar Shell spoorpoort 7 1 Oktober 2016 - Bij het passeren van Pernis zagen wij de oranje Locon 1796 staan met 4 ketelwagens. Er werd gedraaid en even geparkeerd langs de weg, om te kijken wat er ging gebeuren. Wáár ging deze korte maar fraaie trein heen? Vermoedens waren Koole of Shell. Al snel ging de lok omlopen, en werd er richting de aansluiting van de Shell gereden, spoorpoort 7. Hier duwt de fraaie oranje 1796, met groene tinten, de trein langs de Petroleumweg en passeert de fotograaf, en zal spoedig de spoorpoort van Shell naderen. Na het plaatsen van de 4 wagens werd er weer als losse lok vertrokken. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 02-10-2016 11:56:14 ] | |
Dr_Flash | zondag 2 oktober 2016 @ 11:53 |
Ik denk niet dat hij de fotograaf duwt | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2016 @ 11:56 |
| |
greavy | zondag 2 oktober 2016 @ 11:56 |
Heb het aangepast | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2016 @ 13:08 |
interessant, er rijden/reden 2 Diesel-GTW van Breng op de Kippenlijn vandaag http://www.somda.nl/forum(...)de+dingen+2+oktober/ | |
b2py | zondag 2 oktober 2016 @ 13:51 |
Nieuwe reclame van de BVG, speciaal voor Dennis "Mijn tafeltje is te klein" td en Prins "Heb je hem weer" Pils in het Duits. | |
Prins_Pils | zondag 2 oktober 2016 @ 14:50 |
Leuk | |
greavy | zondag 2 oktober 2016 @ 16:50 |
Nu nog wel opvallend, maar straks niet meer. Dit waren proefritten in de dienstregeling. De E-GTW van Connexxion gaat per DRGL2017 naar Arriva, en deze 2 BRENG GTW's komen dan bij Connexxion te rijden. Waarom 2? Omdat óók deze diesel-GTW's niet solo mogen rijden daar. Dus prima trein voor een drukke spitsrit, want in verhouding veel meer plaats als een solo Protos. | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2016 @ 20:09 |
uhuh. Dat wist ik al. Volgens mij blijft de inzet van die dingen beperkt tot de ochtendspits | |
James1988 | zondag 2 oktober 2016 @ 21:52 |
De werkzaamheden bij Essen, die dit weekend plaatsvinden, lopen uit. Tot morgenmiddag 12:00 rijden er geen treinen tussen Roosendaal en Essen, maar rijden er vervangende bussen:Vanuit Essen rijden er wel gewoon treinen naar Antwerpen en Brussel. | |
Dr_Flash | zondag 2 oktober 2016 @ 21:57 |
Ik stel voor dat we het alleen nog melden als werkzaamheden NIET uitlopen/. | |
Fiorano | zondag 2 oktober 2016 @ 22:57 |
Dus standaard Diesel onder draad? | |
dennistd | maandag 3 oktober 2016 @ 00:48 |
Ja | |
ziggyziggyziggy | maandag 3 oktober 2016 @ 07:50 |
Dat wordt dan dagelijks een enorme lijst. Er zijn 's nachts veel meer werkzaamheden dan gepubliceerd wordt. | |
Darkwing_Duck | maandag 3 oktober 2016 @ 09:42 |
Sinds wanneer rijden er rechtstreeks treinen tussen Essen en Antwerpen | |
b2py | maandag 3 oktober 2016 @ 09:53 |
Best wel lang | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 3 oktober 2016 @ 11:11 |
Ja, natuurlijk: als je verlichting stuk is plak je toch gewoon een ronde oranje sticker erboven op de ruit? Goed genoeg! | |
Blue_Panther_Ninja | maandag 3 oktober 2016 @ 11:21 |
Hoe goedkoop zijn de kaartjes?? | |
Dr_Flash | maandag 3 oktober 2016 @ 11:23 |
ja, wat rukt het? Achter dat juk hoeft toch niemand te zien dat je eraan komt | |
Peterselieman | maandag 3 oktober 2016 @ 11:49 |
Ziet er wel vreemd uit zo met die vogel op het middelste cabineraam van een ICM. http://www.dumpert.nl/med(...)agochtendgevoel.html
| |
ReisT | maandag 3 oktober 2016 @ 12:00 |
Sinds 1854 | |
Darkwing_Duck | maandag 3 oktober 2016 @ 12:02 |
En die stoppen dan tussendoor in Eindoven ofzo, of hoe moet ik dat zien? | |
dcm360 | maandag 3 oktober 2016 @ 12:03 |
Essen BE, niet Essen DE. |