ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het concept van de spreiding over perrons met lichtbalken schijnt wel te werken. Is door het programma Beter en Meer (samenwerking van NS en ProRail) best uitvoerig uitgezocht, waarbij ook naar buitenlandse voorbeelden is gekeken.
Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt).
Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig
Dat is dan gratis looptraining voor treinreizigers
Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig
Ieder station zijn eigen rijtuig principe, of het bevorderlijk is voor de duur van instappen vraag ik me af. Alles moet immers door minder deuren, in theorie
Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen.
Ja, gevolg: Mensen gaan al op hun niet-kop-instapstation al helemaal vooraan of achteraan zitten omdat ze dan goed uitkomen voor hun overstap. En fuck die blauwe vakken.
Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak.
Verwachten dat iedereen maar de huidige treinlengte even van een app af gaat lezen getuigt ook niet echt van veel realiteitszin trouwens.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 28 september 2016 12:21 schreef Litpho het volgende: Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak.
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn."
Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)?
Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)?
Weet ik veel. Ik weet alleen dat het weer het zoveelste kutidee is dat niet gaat werken
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn."
Misschien is Ipsos gewoon stiekem een sociale werkplaats en is dit wat NS verstaat onder "maatschappelijk verantwoord ondernemen"?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn."
Ze kunnen niet overal maximale materieelinzet doen hč Dus compenseren ze dat buiten de spits
En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook
Op woensdag 28 september 2016 13:52 schreef Dr_Flash het volgende: En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...
Zorg voor genoeg ijzer...
Bij meer ijzer dan pak'm beet 150 meter spreiden reizigers zichzelf steeds slechter. En een volle trein wordt slecht ervaren en vertraagd het in- en uitstapproces. Reden genoeg om aan de instapkant wat meer te sturen. Ja, het duurt lang als mensen door dezelfde deur instappen.. Maar het is nog altijd beter dan dat mensen door een deur in proberen te stappen waar het al vol is want dat duurt nog veel langer.
En dat werkt toch ook niet met stations waar de 'uitgang' aan de voor of achterkant zit? Dan krijg je zo'n scenario:
Systeem geeft aan dat het spreidingsdeel helemaal vooraan zit terwijl je het perron aan de achterkant op komt.
Precies. Ik reis elke dag van Den Haag (vaak centraal) naar Dordrecht. Mijn fiets staat in de stalling, Dus ik wil achterin uit kunnen stappen, om niet te veel meters te maken ... dus stap ik op het kopstation (net als iedereen) in Den Haag achterin in, terwijl ik weet dat er voorin volop ruimte is... waarom zou ik twee keer een hele perron-/treinlengte aflopen?
Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende: Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Voldoende ijzer zorgt er wel voor dat je niet iedere keer het risico loopt dat je voor je goede verspreiden wordt gestraft door te moeten rennen naar een staanplaats omdat er weer eens een veel te korte trein uit het vet getrokken is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende: Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
Op woensdag 28 september 2016 19:23 schreef _JdM_ het volgende: Na vier weekjes Enschede-Utrecht forenzen in VIRM, valt het toch wel op hoe hard de omroep in ICM staat.
is ook vooral een kwestie van hoe dicht de hc bij de microfoon staat. Als je achterover leunend in de mcn stoel zit is het niveau al meer dan voldoende maar sommigen slikken dat ding bijna door tijdens het omroepen
Op woensdag 28 september 2016 21:05 schreef boriq het volgende: Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
Ik ging met m'n pappie treintjes kijken in Salzbergen vanmiddag en ik kreeg een ijsje en McDonalds. En een biertje in het ietwat vreemde café tegenover station Salzbergen. Fijne afsluiter van een drukke werkdag.
De Severnspoortunnel, een tunnel van 7 km lang onder de rivier de Severn tussen Engeland en Wales, is sinds 12 september gedurende 6 weken gesloten voor elektrificatiewerkzaamheden. Hierdoor kunnen treinen van Londen naar Cardiff en Swansea de rit straks afleggen met nieuwe elektrische treinen.
In plaats van een gewone constructie met hangdraden e.d. wordt er in de tunnel, die geopend is in 1886, gebruik gemaakt van een vaste geleider. De werkzaamheden vorderen gestaag:
In Zwolle als je vanaf het stadsbusstation langs de loketten het perron op loopt en je gaat links, dan het linkerpoortje... die gaat eerst een klein stukje naar binnen voordat hij naar buiten gaat, echt een minuscuul stukje maar het is echt zo. En hij heeft me er al drie keer niet doorgelaten dat hij na een minuut ofzo alsnog opengaat
ProRail en NS erkennen dat de 'instapzone' alleen iets toevoegt als reizigers én machinisten 'discipline' opbrengen. De ProRail-woordvoerder: 'Op veel stations blijven mensen staan op de plek waar ze bijvoorbeeld via een trap toegang hebben gekregen tot het perron. Daar hoopt het zich op en krijg je uiteindelijk gedrang bij de treindeur.' Dat is vooral op station Schiphol Airport te zien. 'Daar gaan we meer informatieschermen op de perrons plaatsen zodat reizigers zich beter over de perrons verdelen. En daar komen ook lichtbalken boven de perrons die aangeven waar de trein gaat stoppen.'
Het probleem op Schiphol is toch niet dat je niet weet waar op het perron de trein stopt, maar dat men tot vlak voor binnenkomst op het perron geheim houdt op welk perron de trein zal stoppen. Zolang dat niet verandert is het logisch dat reizigers zich verzamelen rondom de schermen. Kekke lichtbalken zullen daar alleen iets aan veranderen als zij wel bijtijds de gewenste informatie kunnen leveren.
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
Op woensdag 28 september 2016 23:15 schreef James1988 het volgende: Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
Ik wou net zeggen, IC naar Zwolle gaat volgens mij al jaren vandaag spoor 2 toch? Of is dat puur toeval de keren dat ik er ben?
Juist niet: Duivendrecht aansluiting west (waar de sporen naar Utrecht aftakken) is een dubbele vork geworden. Wel is het qua snelheid beter om de treinen naar Utrecht op de binnensporen te hebben en die naar Weesp op de buitensporen, anders moeten ze afbuigend (met 80km/h) door de wissels.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Begin april 2010 is, na de aanvankelijke opbraak bij de ontvlechting van het station, spoor 1 weer teruggelegd in Baarn. Op 30 april zou de Vrijheidstrein hier gebruik van gaan maken. Als laatste test (en tevens roestrijdtrein) werd op 27 april de 766 van de Stichting Hondekop ingezet. De (latex)verf, waarmee het stel voor de filmopnames van de treinkapingen geschilderd is, heeft op de neus al flink losgelaten. Dit was tevens de laatste rit voor de zes jaar durende revisie.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oja, vorige week hoorde ik op de radio, het ongeluk met de Transrapid was alweer 10 jaar geleden Weet ik me nog best goed te herinneren en ben er laatst nog langsgereden. Staat er maar verlaten bij
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
Ze weten op welk eilandperron een trein komt (dus 1-2 of 3 richting Amsterdam en 4 of 5-6 richting Hoofddorp) maar meer niet. Wat James1988 inderdaad zei: Het is een flippersysteem. Met uitzondering van de sporen 3 en 4 worden de sporen simpelweg om en om toegewezen. Rijden de treinen geheel volgens planning en volgorde, dan kan je inderdaad keurig de geplande perrons aanhouden. Als echter een trein vertraging heeft, dan zal de trein die daarna komt de plek van de vertraagde trein toegewezen krijgen en als de vertraagde trein daarna dan arriveert (bij een kleine vertraging) dan krijgt die het perron van de trein die net z'n plek heeft ingenomen. Maar omdat daarna het weer in de pas loopt, kloppen de geplande perrons daarna wel weer, tot er weer een vertraagde trein rijdt. Het wordt uiteraard anders als een trein zwaar vertraagd of opgeheven is. Tot die vertraagde trein is gearriveerd of een andere trein ook wordt opgeheven die langs hetzelfde eilandperron had moeten stoppen, zal je dus continu spoorwijzigingen te zien en te horen krijgen
Wanneer gaat er iemand op z'n flikker krijgen voor die Moerdijkbrug? Prognose is inmiddels 2 oktober 2:00 uur volgens een van de verstoringsberichten op NS.nl
Die trein rijdt inderdaad helemaal van Utrecht naar Den Haag Centraal, maar omdat hij een enorme omweg neemt wordt er in de reisinformatie niet "Den Haag Centraal" als eindbestemming getoond, om zo te voorkomen dat iemand denkt dat het de rechtstreekse sprinter naar Den Haag is die ook in o.a. Zoetermeer stopt.
Er staat toch ook "richting Weesp", niet "met eindbestemming Weesp".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 29 september 2016 15:10 schreef James1988 het volgende: Die trein rijdt inderdaad helemaal van Utrecht naar Den Haag Centraal, maar omdat hij een enorme omweg neemt wordt er in de reisinformatie niet "Den Haag Centraal" als eindbestemming getoond, om zo te voorkomen dat iemand denkt dat het de rechtstreekse sprinter naar Den Haag is die ook in o.a. Zoetermeer stopt.
Hmm goed punt inderdaad. Ga weinig die kant op dus wist dat niet.
Dit is de sprinter naar Rotterdam Centraal (vanaf Amsterdam Centraal). Hoe denk je dat dat ding rijdt precies?
Via Nijmegen en Roosendaal? Het was voor mijn planning handig om dit te weten. Als ik die route nooit neem weet ik ook natuurlijk niet of hij misschien Weesp <> Utrecht alleen doet he.
Oftewel gevalletje verder kijken dan mijn neus lang is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Via Nijmegen en Roosendaal? Het was voor mijn planning handig om dit te weten. Als ik die route nooit neem weet ik ook natuurlijk niet of hij misschien Weesp <> Utrecht alleen doet he.
Via Woerden en Gouda natuurlijk! Dat zie je er niet altijd aan af. Ik vind wat NS nu kiest handiger eigenlijk.
Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef MTL het volgende: Wanneer gaat er iemand op z'n flikker krijgen voor die Moerdijkbrug? Prognose is inmiddels 2 oktober 2:00 uur volgens een van de verstoringsberichten op NS.nl
Geen idee, maar het wordt tijd voor grootschalige werkzaamheden daar ipv lapmiddelen. Nu leggen ze er iedere keer maar een nieuw stuk rails in, maar dan is het wachten tot het weer mis gaat. Het lijkt erop dat juist het probleem in het gedeelte onder de rails zit, waardoor het iedere keer weer fout gaat, maar ja, dan praat je over reparaties van een ander kaliber
Geen idee, maar het wordt tijd voor grootschalige werkzaamheden daar ipv lapmiddelen. Nu leggen ze er iedere keer maar een nieuw stuk rails in, maar dan is het wachten tot het weer mis gaat. Het lijkt erop dat juist het probleem in het gedeelte onder de rails zit, waardoor het iedere keer weer fout gaat, maar ja, dan praat je over reparaties van een ander kaliber
[ afbeelding ] Begin april 2010 is, na de aanvankelijke opbraak bij de ontvlechting van het station, spoor 1 weer teruggelegd in Baarn. Op 30 april zou de Vrijheidstrein hier gebruik van gaan maken. Als laatste test (en tevens roestrijdtrein) werd op 27 april de 766 van de Stichting Hondekop ingezet. De (latex)verf, waarmee het stel voor de filmopnames van de treinkapingen geschilderd is, heeft op de neus al flink losgelaten. Dit was tevens de laatste rit voor de zes jaar durende revisie.
Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende: Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
Das een open deur inkoppen b2py
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende: Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
De laatste uit Breda vertrekt trouwens al om 22:57. "Vroeger" was dat 22:27, maar sinds NS de ICd heeft overgenomen van Haaispiet is er een latere gekomen.
Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende: Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
RSS-feed in een widget misschien?
Zo doe ik dat iig. Ik denk buiten de doos.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Belém, Portugal, 16 september 2016. Tijdens de wandeling van het Mosteiro dos Jeronimos naar Torre de Belém kruiste ik de spoorlijn Lisboa Cais do Sodré - Cascais waar ik deze trein uit de serie 3200 mooi kon platen. De spoorlijn is de enige in Portugal die is geëlektrificeerd met 1500 volt gelijkstroom in plaats van 25kV. De lijn ligt ook geheel los van de rest van het Portugese spoorwegnet, er is alleen nabij Alcântara-Mar een ongeëlektrificeerd verbindingsspoor dat slechts zelden wordt bereden en nooit in passagiersdienst. De spoorlijn is een belangrijke forenzenspoorlijn waar in de spits 10 treinen per uur rijden.
Het is echt een bijzondere ervaring. Want de stad is zo druk en lawaaiig enzo, en dan zit je ineens in een stuk antiek dat heel rustig aan door de stad schommelt - filevrij op een vrije trambaan - op de duurste grond van de stad - en een kaartje kost 25 cent per rit.
Gebruikte altijd m'n creditcard hiervoor en liet mijn paspoort thuis zodat die niet te snel verslijt (de Duitse id-plicht verplicht alleen het bezit van een identiteitsbewijs, niet het bij je hebben ervan) maar dat kan straks niet meer.
Gebruikte altijd m'n creditcard hiervoor en liet mijn paspoort thuis zodat die niet te snel verslijt (de Duitse id-plicht verplicht alleen het bezit van een identiteitsbewijs, niet het bij je hebben ervan) maar dat kan straks niet meer.
Geld dat ook voor buitenlanders? Ik en altijd mijn rijbewijs bij me maar nooit mijn paspoort
Rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs in het buitenland toch?
Bij de DB mag je je rijbewijs niet gebruiken voor identificatie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs in het buitenland toch?
Je moet hem hebben, niet bij je hebben zei Igen
Maar wat je zegt klopt ongeveer: een rijbewijs is geen reisdocument. De paspoortcontrole op Schiphol kom je er niet mee over, maar ik denk niet dat een agent in D moeilijk gaat doen als je alleen je rijbewijs kunt laten zien.
Bij de DB mag je je rijbewijs niet gebruiken voor identificatie.
Dat komt omdat een rijbewijs een legitimatiebewijs is waarmee je kan aantonen dat je geautoriseerd (gelegitimeerd) bent om een voertuig te mogen besturen. Een ID kaart of paspoort is een identificatiebewijs.
Ik snap de haat tegen dit plan niet. Eeuwenlang wordt er geroepen dat er niets gedaan is, nou zijn zo'n beetje alle registers opengetrokken en dan is het nog niet goed?
Als NS-medewerker gewoon verhuizen naar Waalwijk of Veghel en in zo'n spitsbus gaan zitten.
"Ja, ik mijd de trein toch?"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Er is behoorlijk veel gedaan om meer materieel beschikbaar te krijgen - inzetten DD-AR - inzetten DDM-1 - optimaliseren onderhoud - uitstellen revisie VIRM
Vanaf december komt er verlichting met de instroom van nieuw materieel, maar tegelijkertijd kun je de revisie van VIRM niet eeuwig blijven uitstellen en er zitten nog grote matprojecten in de pijplijn
Shit kan altijd happen. Geen idee wat er aan de hand is geweest (ben vandaag heerlijk vrij ), maar het is en blijft techniek. Voordeel van sandwich rijden is bijvoorbeeld dat je onderweg zonder problemen kan omkeren, of als de voorste loc problemen met de hoogspanning krijgt, je met de achterste loc kan duwen (of andersom natuurlijk ook). Maar op het moment dat bijvoorbeeld een omzetter van een rijtuig uitvalt en daarna de batterijen leeg raken, waardoor je geen lamp 'deuren dicht' meer krijgt, dan kan je nog zoveel locs hebben, maar houdt het heel snel op omdat je het dan niet meer ziet als de deuren uit de vergrendeling schieten (om wat voor stomme reden dan ook).
Op vrijdag 30 september 2016 12:52 schreef b2py het volgende: De vraag is trouwens voor wie ze plaats maken, het reist namelijk allemaal eerste klas...
Nou, dan weet je ook meteen wie er geklaagd hebben over onvoldoende sudokuzitplaatsen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 30 september 2016 12:52 schreef b2py het volgende: De vraag is trouwens voor wie ze plaats maken, het reist namelijk allemaal eerste klas...
Er staat een Lint in de oude Syntuskleuren (geel/wittig) bij de werkplaats in Zutphen. Rijden deze nog ergens in deze kleuren of zal dit stel opgeknapt worden?
Mijn eerste post hier trouwens, maar lurk hier al eventjes mee Ik ben sporadisch gebruiker maar vind het interessant.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden. Ze rijden sowieso niet meer in de oude Syntus-kleuren rond: alle treinen die Syntus nu nog leased zijn allemaal in de nieuwe rode kleur gespoten/geplakt/gewhatever
Op vrijdag 30 september 2016 15:11 schreef MTL het volgende: Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden.
Stond inderdaad bij de Arriva werkplaats. Kunnen ze het materiaal van de vervoerder die er nu rijdt niet overnemen?
En Arriva heeft toch ook van de Flirts besteld? Zijn die niet voor Limbabwe?
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
Op vrijdag 30 september 2016 15:11 schreef MTL het volgende: Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden. Ze rijden sowieso niet meer in de oude Syntus-kleuren rond: alle treinen die Syntus nu nog leased zijn allemaal in de nieuwe rode kleur gespoten/geplakt/gewhatever
Stond inderdaad bij de Arriva werkplaats. Kunnen ze het materiaal van de vervoerder die er nu rijdt niet overnemen?
En Arriva heeft toch ook van de Flirts besteld? Zijn die niet voor Limbabwe?
Doen ze ook, maar de Maaslijn gaat een mooie waslijn krijgen in 2021 of zo. Om voor die 4 jaar nog helemaal nieuwe treinen aan te schaffen is natuurlijk onzin. De dieseltreinen van Veolia worden daarom overgenomen, echter zijn dat te weinig treinen om de reizigersstroom aan te kunnen. Op dit moment rijden er daarom al een paar treinen van Breng rond om het iets te ontlasten. Die treinen van Breng gaan daar weer weg in december, en daarvoor in de plaats komen dus deze Lintjes. Als de waslijn er hangt, komen er nog een heleboel Flirtjes bij voor de Maaslijn, en worden alle dieseltreinen retour gestuurd naar het leasebedrijf.
De Flirts die nu besteld zijn, zijn voor de al geëlectrificeerde baanvakken ((Luik) - Maastricht - Heerlen - (Aken), Maastricht - Roermond en Sittard - Heerlen).
Doen ze ook, maar de Maaslijn gaat een mooie waslijn krijgen in 2021 of zo. Om voor die 4 jaar nog helemaal nieuwe treinen aan te schaffen is natuurlijk onzin. De dieseltreinen van Veolia worden daarom overgenomen, echter zijn dat te weinig treinen om de reizigersstroom aan te kunnen. Op dit moment rijden er daarom al een paar treinen van Breng rond om het iets te ontlasten. Die treinen van Breng gaan daar weer weg in december, en daarvoor in de plaats komen dus deze Lintjes. Als de waslijn er hangt, komen er nog een heleboel Flirtjes bij voor de Maaslijn, en worden alle dieseltreinen retour gestuurd naar het leasebedrijf.
De Flirts die nu besteld zijn, zijn voor de al geëlectrificeerde baanvakken ((Luik) - Maastricht - Heerlen - (Aken), Maastricht - Roermond en Sittard - Heerlen).
Die dienstregeling daar is trouwens zo kut dat de kwartiersdiensten Eindhoven - Sittard - Maastricht/Heerlen de nek weer zijn omgedraaid. De sprinter Sittard - Maastricht vertrekt nu kort achter IC naar Maastricht aan ipv aan te sluiten op de IC naar Heerlen. Marktwerking, hoe het niet moet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die dienstregeling daar is trouwens zo kut dat de kwartiersdiensten Eindhoven - Sittard - Maastricht/Heerlen de nek weer zijn omgedraaid. De sprinter Sittard - Maastricht vertrekt nu kort achter IC naar Maastricht aan ipv aan te sluiten op de IC naar Heerlen. Marktwerking, hoe het niet moet
Maar dat zal ook komen omdat NS ipv een 15/15-patroon nu een 10/20-patroon gaat rijden met de IC's.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zaterdag 1 oktober 2016: heilige kindertrein naar Lourdes (tv)
Vanaf midden jaren vijftig werden de Lourdes-treinen steeds populairder, vooral voor zieke jongeren. Andere Tijden reconstrueert dit fenomeen van het Rijke Roomse Leven. NPO 2, 21.25 uur. www.anderetijden.nl
Envoyé Spécial, een programma van France 2, heeft een documentaire gemaakt over de staat van het Franse spoornetwerk, 3 jaar na het ongeval bij Brétigny.
Het is het eerste uur van de video, en is geheel in het Frans. Zelfs als dat niet je ding is, is het wel interessant om vanaf ongeveer 15:00 even te kijken. De documentairemakers van France 2 lopen samen met (anonieme) cheminots langs de infrastructuur.
Op vrijdag 30 september 2016 22:16 schreef greavy het volgende: Hopelijk zit je niet OP het spoor, geeft zoveel rommel als de SSN passeert. Wordt die lok zo smerig van
Ik meende laatst op te vangen aan de Hoekse zijde, maar ben niet zeker. Ik ga voor 1 of 2 plaatjes van de stomer en diesel op de Hoekse lijn, verder in de havens even iets doen, en moet nog even langs het werk wat ook in de havens zit.
Op vrijdag 30 september 2016 22:38 schreef dennistd het volgende: FlesPils, ik lees dat morgen het busstation in Deventer geopend wordt met vanaf 11u gratis ijsjes!
In het kader van treinzaken: in Amersfoort zijn ze bezig met spoor 5 en 6. Daardoor vertrekt de IC naar Utrecht van spoor 4a, en is de crossplatform-aansluiting tussen Enschede-Schiphol en Schothorst-Den Haag/Rotterdam verbroken met 15 minuten extra reistijd tot gevolg. Helaas niet belangrijk genoeg om dit op de werkzaamhedenpagina op ns.nl te vermelden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 1 oktober 2016 08:51 schreef Dr_Flash het volgende: Een laptop hoort op de top van je lap. Niet op de tafel. Anders had het wel tabletop geheten.
Jij doet alsof een trein een caravan is en gaat dan klagen dat het niet zo is
Nou ja, de zak aardappelen ontbreekt nog net vandaag, maar ik heb hier wel een rugtas, een flinke cameratas met statief en en tas van ongeveer 30x40x50cm met daarin mijn drone...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh, waar ik zei "caravan" moet zijn "verhuiswagen". Stop de tijd.
Hou op met doen alsof jouw gesleep het probleem van een vervoerder is. Je hebt nota bene een auto, die je ook had kunnen nemen. En je bent nota bene zelf vervoerder. Wat zeg je bij een halte als je een dik wijf met 14 tassen ziet staan? "Als goed vervoerder sloop ik wel even 6 stoelen uit de bus om aan de behoeften van deze klant, die eigenlijk een verhuiswagen nodig heeft, tegemoet te komen!"? Ik snap jou echt niet
Ik zit ik niet te klagen over het gebrek aan bagageruimte (meer dan genoeg plek zelfs in de eerste klas), maar aangezien jij over een caravan begint terwijl ik zeg dat de nieuwe tafeltjes aan de kleine kant zijn...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 1 oktober 2016 10:09 schreef dennistd het volgende: De blauwe engel of de kameel is vandaag op een supergeheime missie, waarvan de dienstregeling niet op somda mag staan. Dan hier maar, via Nico Spilt:
Spoorwegmuseum 8.41 Amersfoort 9.00-06 Amsterdam C 9.59-10.01 Hoorn 10.36-17.28 Enkhuizen 17.48-18.15 Hoorn 18.40-43 Amsterdam C 19.30-47 Hilversum 20.18-36 Spoorwegmuseum 20.57
Nou ja, de zak aardappelen ontbreekt nog net vandaag, maar ik heb hier wel een rugtas, een flinke cameratas met statief en en tas van ongeveer 30x40x50cm met daarin mijn drone...
Echt de standaard formaten van bagage in de trein, ze zouden je om een toeslag moeten vragen..
Op zaterdag 1 oktober 2016 10:01 schreef dennistd het volgende: Ik zit ik niet te klagen over het gebrek aan bagageruimte (meer dan genoeg plek zelfs in de eerste klas), maar aangezien jij over een caravan begint terwijl ik zeg dat de nieuwe tafeltjes aan de kleine kant zijn...
Jawel, dat doe je wel want je klaagt over de hoeveelheid spullen die je bij je hebt in een trein. Allemaal spullen waarvan het totaal irrelevant is hoe groot een tafeltje is.
Ik ben het wel met Dennis eens. De tafeltjes bij de vierzitters in een ICMm waren al redelijk klein, maar deze nieuwe tafeltjes zijn nog veel kleiner. Laat 'm dan gewoon weg
Het waren anders te grote tafeltjes om fatsoenlijk met een laptop te zitten. Als je vervolgens je laptop op het tafeltje zet ben je vervolgens vrijwel zeker van nek- en schouderklachten omdat ze te hoog zijn. Een optimum ga dus sowieso nooit bereiken terwijl het best handig is om je chipkaart, een boek of een koffiebeker op te zetten.
Op zaterdag 1 oktober 2016 13:55 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het waren anders te grote tafeltjes om fatsoenlijk met een laptop te zitten. Als je vervolgens je laptop op het tafeltje zet ben je vervolgens vrijwel zeker van nek- en schouderklachten omdat ze te hoog zijn. Een optimum ga dus sowieso nooit bereiken terwijl het best handig is om je chipkaart, een boek of een koffiebeker op te zetten.
sowieso, dat tafeltje is er ook voor je overbuurman. Als je je laptop daarop zet heeft je overbuurman behalve geen tafeltje meer, ook gezellig jouw scherm in zijn neus.
Dikke kans dat die tafeltjes dus zo gemaakt zijn om te voorkomen dat je het ook maar in je hoofd haalt om er een laptop op te zetten
Op zaterdag 1 oktober 2016 14:14 schreef Prins_Pils het volgende: Sowieso, genoeg stoelen in coachopstelling met klaptafeltje dat wél groot genoeg is. Helemaal voor jou alleen.
Alsof Dennis zijn plasma TV daar op kan. En in welke hangar moet ie nou zijn drone kwijt? Kut NS
Het is waarschijnlijk zo'n typische Discovery-serie.. Alles groter maken dan het is om het superspannend te maken. Stel je voor dat je kijkt omdat het interessant is.
Op zaterdag 1 oktober 2016 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is waarschijnlijk zo'n typische Discovery-serie.. Alles groter maken dan het is om het superspannend te maken. Stel je voor dat je kijkt omdat het interessant is.
Dat ja.
"Als ze deze klus niet op tijd af krijgen HEEFT DAT CATASTROFALE GEVOLGEN!11" <reclame> "Ja alles was mooi op tijd af."
Op zaterdag 1 oktober 2016 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is waarschijnlijk zo'n typische Discovery-serie.. Alles groter maken dan het is om het superspannend te maken. Stel je voor dat je kijkt omdat het interessant is.
Was ook echt te triest voor woorden. Puntstuk vervangen, was 1 been 2.5 cm te kort afgezaagd moest er weer een ander komen. Like, wtf
Op zaterdag 1 oktober 2016 14:14 schreef Prins_Pils het volgende: Sowieso, genoeg stoelen in coachopstelling met klaptafeltje dat wél groot genoeg is. Helemaal voor jou alleen.
Die klaptafeltjes in VIRM breken altijd af, of breken niet maar klappen dan door naar onderen...
Wat is hoogfrequent, zes keer per dag maximaal gok ik? Dat is dus niet hoogfrequent.
Ze rijden met een negental treinen rond op het netwerk, dat in totaal ruim 400 kilometer telt en zes mijnen bedient. Dertien wagons kunnen tegelijk beladen worden, waarna ze vanuit verschillende richtingen naar de overslaglocatie Port Hedland rijden.
Ze rijden met een negental treinen rond op het netwerk, dat in totaal ruim 400 kilometer telt en zes mijnen bedient. Dertien wagons kunnen tegelijk beladen worden, waarna ze vanuit verschillende richtingen naar de overslaglocatie Port Hedland rijden.
Het is morgen Openbedrijvendag in België. Infrabel doet hieraan mee, een paar seinzalen en logistieke centra infrastructuur openen morgen hun deuren voor het publiek.
Op zaterdag 1 oktober 2016 18:55 schreef dennistd het volgende: Komt een conducteur de eerste klas binnenlopen, gaat rustig zitten maar ondertussen lopen er twee reizigers snel de eerste klas uit
Op zaterdag 1 oktober 2016 17:53 schreef dennistd het volgende: Zo, dat was de stoom op de Hoekse lijn. Nu nog ff door naar Amsterdam en Hilversum voor de DE 1.
Alsof de Hoekse lijn zo boeiend was, met overal die houten hekjes langs het spoor. Ik heb één foto van de 01 en één van de 2225, de rest van de dag ben ik in de Rotterdamse havens bedieningen wezen klikken. Veel leuker, want geen waslijn en meerdere verschillende soorten locomotieven enz
En dan nog die ontelbare mongolen die denken dat ze bij een stoomtrein wel langs het spoor mogen lopen, aan de verkeerde kant van de slagboom enz. Heb ze zelf ook gezien, maar collega-SSN'ers die wel dienst op de trein hadden des te meer.
Op zaterdag 1 oktober 2016 19:44 schreef greavy het volgende: En dan nog die ontelbare mongolen die denken dat ze bij een stoomtrein wel langs het spoor mogen lopen, aan de verkeerde kant van de slagboom enz. Heb ze zelf ook gezien, maar collega-SSN'ers die wel dienst op de trein hadden des te meer.
Ik zal op de facebook van Railwiki dat ze een digitale schandpaal geopend hadden naar aanleiding van het afscheid van mat'64
ze verpesten het voor de goedwillende hobbyisten. Door zich niet aan de regels te houden brengen ze het overige treinverkeer in gevaar én doordat ze risico's nemen kan het best zijn dat er in de toekomst minder evenementen als deze zijn of dat ritten van bijzondere treinen niet meer bekend worden gemaakt of slechts in zeer kleine kring gedeeld worden.
ze verpesten het voor de goedwillende hobbyisten. Door zich niet aan de regels te houden brengen ze het overige treinverkeer in gevaar én doordat ze risico's nemen kan het best zijn dat er in de toekomst minder evenementen als deze zijn of dat ritten van bijzondere treinen niet meer bekend worden gemaakt of slechts in zeer kleine kring gedeeld worden.
Ach dat gezeik is al zo oud als de weg naar Jakketrak. Zolang er niet ECHT een paar van die mongols aan repen gereden worden, zal er niks veranderen.
ze verpesten het voor de goedwillende hobbyisten. Door zich niet aan de regels te houden brengen ze het overige treinverkeer in gevaar én doordat ze risico's nemen kan het best zijn dat er in de toekomst minder evenementen als deze zijn of dat ritten van bijzondere treinen niet meer bekend worden gemaakt of slechts in zeer kleine kring gedeeld worden.
Op zaterdag 1 oktober 2016 19:53 schreef Peterselieman het volgende: of dat ritten van bijzondere treinen niet meer bekend worden gemaakt of slechts in zeer kleine kring gedeeld worden.
Dit gaat echt niet werken, dat snapt een kind. Er is ook helemaal niemand die dit wil. Voorstanders niet, en tegenstanders niet.
1 Oktober 2016 - Voor 100 jaar Furie, een stoomsleper in Maassluis, waren er diverse dingen in Maassluis georganiseerd. Ook werd de SSN gevraagd voor een aantal pendelritten over de Hoekse Lijn.
Hier passeert het lege materieel, om in Hoek van Holland Haven weer water te tanken alvorens weer reizigers op te halen in Maassluis. De trein passeert in het Hollandse landschap vlak voor Hoek van Holland, en passeert hier de Maeslantkering, die uiteraard niet gesloten was. Het gebouwtje nabij het spoor is een gemaal, genoemd 'Gemaal Westland'
Debielen heb je helaas overal. Toen de Flying Scotsman voor het eerst na de revisie weer een ritje ging maken stonden de spotters ook overal en nergens. Ze stonden niet alleen langs maar zelfs in de sporen, die nog gewoon in dienst waren en werden gebruikt door HST's
Nee. Gewoon echt niet. Ga eens langs de HSL Hannover en het zuiden, daar vliegen 's nachts echt achterlijke hoeveelheden cargo's over, echt blokafstand. Dit is gewoon niet hoogfrequent man.
Ach dat gezeik is al zo oud als de weg naar Jakketrak. Zolang er niet ECHT een paar van die mongols aan repen gereden worden, zal er niks veranderen.
Vorige week reed ik op een evenement waar gewerkt werd met oude trekkers (ok, dat wist jij wel, maar de rest nu dus ook) en daar werden ook een hoop foto's gemaakt en waren veel toeschouwers.
Maar mijn ervaring is toch dat die mensen gewoon aan de kant gaan. Neem aan dat liefhebbers van ander ijzer dat toch ook doen?
Ergo: zal het niet meevallen en gaan mensen niet op tijd aan de kant?
Vorige week reed ik op een evenement waar gewerkt werd met oude trekkers (ok, dat wist jij wel, maar de rest nu dus ook) en daar werden ook een hoop foto's gemaakt en waren veel toeschouwers.
Maar mijn ervaring is toch dat die mensen gewoon aan de kant gaan. Neem aan dat liefhebbers van ander ijzer dat toch ook doen?
Ergo: zal het niet meevallen en gaan mensen niet op tijd aan de kant?
TREKKEEERR!!!
Zat filmpjes op yt trouwens van mensen die niet aan de kant gaan. Bekend voorbeeld is natuurlijk die mafklapper in Engeland die de ene kant op filmt terwijl van de andere kant een trein aan komt stormen en hij net op tijd wordt weggetrokken..
Vorige week reed ik op een evenement waar gewerkt werd met oude trekkers (ok, dat wist jij wel, maar de rest nu dus ook) en daar werden ook een hoop foto's gemaakt en waren veel toeschouwers.
Maar mijn ervaring is toch dat die mensen gewoon aan de kant gaan. Neem aan dat liefhebbers van ander ijzer dat toch ook doen?
Ergo: zal het niet meevallen en gaan mensen niet op tijd aan de kant?
Ja maar bij jou mag je er overal omheen lopen. Treinen rijden op het Spoor. En op Het Spoor gelden Regels
Maar mijn ervaring is toch dat die mensen gewoon aan de kant gaan. Neem aan dat liefhebbers van ander ijzer dat toch ook doen?
Ergo: zal het niet meevallen en gaan mensen niet op tijd aan de kant?
Ze zorgen er nog net wel voor dat ze niet in het spoor staan waar het voorwerp van hun interesse op rijdt. Maar daar houdt het ook wel bij op, ze gaan gerust in nevensporen staan, of klimmen in seinpalen, bovenleidingmasten, enzovoorts.
Ze zorgen er nog net wel voor dat ze niet in het spoor staan waar het voorwerp van hun interesse op rijdt. Maar daar houdt het ook wel bij op, ze gaan gerust in nevensporen staan, of klimmen in seinpalen, bovenleidingmasten, enzovoorts.
Welnee, als je er dezelfde avond een Kärcher op zet ben je met 10 minuten klaar. Je moet het niet laten aankoeken natuurlijk, maar dat snappen mensen waar de genenpool het wel van moet hebben, wel
Maar toch, iedereen zal toch wel zorgen dat ie veilig is?
Zulke mensen denken totaal niet na over hun eigen veiligheid of de gevolgen voor de omgeving als er wat gebeurt. Die hebben één ding aan hun hoofd: "een foto van die fluitketel maken" en verder letten ze nergens op.
Of als ze dat wel doen, denken ze "Ik let goed op, ik hoor een andere trein van veraf aankomen en mij overkomt toch niks."
Tjeintjes op ferkansie 18 september 2016, links de intercity van Faro naar Lisboa Oriente, op station Sete Rios aan de Lissabonse ringspoorlijn. Rechts een voorstadstrein uit Sintra naar Lisboa Oriente
Een dag eerder, voorstadstrein op het eindstation Sintra.
(mocht het iemand interesseren: volledige verslagen zijn te zien bij de concurrent in het subforum 'OV in Beeld'.)
LC 1796 + 4 ketelwagens naar Shell spoorpoort 7 1 Oktober 2016 - Bij het passeren van Pernis zagen wij de oranje Locon 1796 staan met 4 ketelwagens. Er werd gedraaid en even geparkeerd langs de weg, om te kijken wat er ging gebeuren. Wáár ging deze korte maar fraaie trein heen? Vermoedens waren Koole of Shell.
Al snel ging de lok omlopen, en werd er richting de aansluiting van de Shell gereden, spoorpoort 7. Hier duwt de fraaie oranje 1796, met groene tinten, de trein langs de Petroleumweg en passeert de fotograaf, en zal spoedig de spoorpoort van Shell naderen. Na het plaatsen van de 4 wagens werd er weer als losse lok vertrokken.
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 02-10-2016 11:56:14 ]
Nu nog wel opvallend, maar straks niet meer. Dit waren proefritten in de dienstregeling. De E-GTW van Connexxion gaat per DRGL2017 naar Arriva, en deze 2 BRENG GTW's komen dan bij Connexxion te rijden. Waarom 2? Omdat ķķk deze diesel-GTW's niet solo mogen rijden daar. Dus prima trein voor een drukke spitsrit, want in verhouding veel meer plaats als een solo Protos.
Nu nog wel opvallend, maar straks niet meer. Dit waren proefritten in de dienstregeling. De E-GTW van Connexxion gaat per DRGL2017 naar Arriva, en deze 2 BRENG GTW's komen dan bij Connexxion te rijden. Waarom 2? Omdat ķķk deze diesel-GTW's niet solo mogen rijden daar. Dus prima trein voor een drukke spitsrit, want in verhouding veel meer plaats als een solo Protos.
uhuh. Dat wist ik al. Volgens mij blijft de inzet van die dingen beperkt tot de ochtendspits
De werkzaamheden bij Essen, die dit weekend plaatsvinden, lopen uit. Tot morgenmiddag 12:00 rijden er geen treinen tussen Roosendaal en Essen, maar rijden er vervangende bussen:
quote:
Maandagochtend uitloop werkzaamheden Roosendaal-Antwerpen laatste update: zondag 02 oktober 2016, 21.08 uur
Door het uitlopen van werkzaamheden rijden er geen treinen maar bussen. Er rijden: - stopbussen tussen Roosendaal en Essen - snelbussen tussen Roosendaal en Antwerpen - Snelbussen van Breda naar Berchem Dit duurt tot 12 uur. Houdt u rekening met extra reistijd van 30 tot 60 minuten. De reisplanners zijn bijgewerkt. Plan uw reis.
Vanuit Essen rijden er wel gewoon treinen naar Antwerpen en Brussel.
Nu nog wel opvallend, maar straks niet meer. Dit waren proefritten in de dienstregeling. De E-GTW van Connexxion gaat per DRGL2017 naar Arriva, en deze 2 BRENG GTW's komen dan bij Connexxion te rijden. Waarom 2? Omdat ķķk deze diesel-GTW's niet solo mogen rijden daar. Dus prima trein voor een drukke spitsrit, want in verhouding veel meer plaats als een solo Protos.
Dus standaard Diesel onder draad?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op zondag 2 oktober 2016 21:52 schreef James1988 het volgende: De werkzaamheden bij Essen, die dit weekend plaatsvinden, lopen uit. Tot morgenmiddag 12:00 rijden er geen treinen tussen Roosendaal en Essen, maar rijden er vervangende bussen:
[..]
Vanuit Essen rijden er wel gewoon treinen naar Antwerpen en Brussel.
Sinds wanneer rijden er rechtstreeks treinen tussen Essen en Antwerpen
Op zondag 2 oktober 2016 02:44 schreef Prins_Pils het volgende: Tjeintjes op ferkansie 18 september 2016, links de intercity van Faro naar Lisboa Oriente, op station Sete Rios aan de Lissabonse ringspoorlijn. Rechts een voorstadstrein uit Sintra naar Lisboa Oriente [ afbeelding ]
Een dag eerder, voorstadstrein op het eindstation Sintra. [ afbeelding ]
(mocht het iemand interesseren: volledige verslagen zijn te zien bij de concurrent in het subforum 'OV in Beeld'.)