ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het concept van de spreiding over perrons met lichtbalken schijnt wel te werken. Is door het programma Beter en Meer (samenwerking van NS en ProRail) best uitvoerig uitgezocht, waarbij ook naar buitenlandse voorbeelden is gekeken.
Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt).
Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig
Dat is dan gratis looptraining voor treinreizigers
Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig
Ieder station zijn eigen rijtuig principe, of het bevorderlijk is voor de duur van instappen vraag ik me af. Alles moet immers door minder deuren, in theorie
Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen.
Ja, gevolg: Mensen gaan al op hun niet-kop-instapstation al helemaal vooraan of achteraan zitten omdat ze dan goed uitkomen voor hun overstap. En fuck die blauwe vakken.
Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak.
Verwachten dat iedereen maar de huidige treinlengte even van een app af gaat lezen getuigt ook niet echt van veel realiteitszin trouwens.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 28 september 2016 12:21 schreef Litpho het volgende: Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak.
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn."
Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)?
Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)?
Weet ik veel. Ik weet alleen dat het weer het zoveelste kutidee is dat niet gaat werken
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn."
Misschien is Ipsos gewoon stiekem een sociale werkplaats en is dit wat NS verstaat onder "maatschappelijk verantwoord ondernemen"?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn."
Ze kunnen niet overal maximale materieelinzet doen hč Dus compenseren ze dat buiten de spits
En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook
Op woensdag 28 september 2016 13:52 schreef Dr_Flash het volgende: En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...
Zorg voor genoeg ijzer...
Bij meer ijzer dan pak'm beet 150 meter spreiden reizigers zichzelf steeds slechter. En een volle trein wordt slecht ervaren en vertraagd het in- en uitstapproces. Reden genoeg om aan de instapkant wat meer te sturen. Ja, het duurt lang als mensen door dezelfde deur instappen.. Maar het is nog altijd beter dan dat mensen door een deur in proberen te stappen waar het al vol is want dat duurt nog veel langer.
En dat werkt toch ook niet met stations waar de 'uitgang' aan de voor of achterkant zit? Dan krijg je zo'n scenario:
Systeem geeft aan dat het spreidingsdeel helemaal vooraan zit terwijl je het perron aan de achterkant op komt.
Precies. Ik reis elke dag van Den Haag (vaak centraal) naar Dordrecht. Mijn fiets staat in de stalling, Dus ik wil achterin uit kunnen stappen, om niet te veel meters te maken ... dus stap ik op het kopstation (net als iedereen) in Den Haag achterin in, terwijl ik weet dat er voorin volop ruimte is... waarom zou ik twee keer een hele perron-/treinlengte aflopen?
Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende: Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Voldoende ijzer zorgt er wel voor dat je niet iedere keer het risico loopt dat je voor je goede verspreiden wordt gestraft door te moeten rennen naar een staanplaats omdat er weer eens een veel te korte trein uit het vet getrokken is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende: Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
Op woensdag 28 september 2016 19:23 schreef _JdM_ het volgende: Na vier weekjes Enschede-Utrecht forenzen in VIRM, valt het toch wel op hoe hard de omroep in ICM staat.
is ook vooral een kwestie van hoe dicht de hc bij de microfoon staat. Als je achterover leunend in de mcn stoel zit is het niveau al meer dan voldoende maar sommigen slikken dat ding bijna door tijdens het omroepen
Op woensdag 28 september 2016 21:05 schreef boriq het volgende: Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
Ik ging met m'n pappie treintjes kijken in Salzbergen vanmiddag en ik kreeg een ijsje en McDonalds. En een biertje in het ietwat vreemde café tegenover station Salzbergen. Fijne afsluiter van een drukke werkdag.
De Severnspoortunnel, een tunnel van 7 km lang onder de rivier de Severn tussen Engeland en Wales, is sinds 12 september gedurende 6 weken gesloten voor elektrificatiewerkzaamheden. Hierdoor kunnen treinen van Londen naar Cardiff en Swansea de rit straks afleggen met nieuwe elektrische treinen.
In plaats van een gewone constructie met hangdraden e.d. wordt er in de tunnel, die geopend is in 1886, gebruik gemaakt van een vaste geleider. De werkzaamheden vorderen gestaag:
In Zwolle als je vanaf het stadsbusstation langs de loketten het perron op loopt en je gaat links, dan het linkerpoortje... die gaat eerst een klein stukje naar binnen voordat hij naar buiten gaat, echt een minuscuul stukje maar het is echt zo. En hij heeft me er al drie keer niet doorgelaten dat hij na een minuut ofzo alsnog opengaat
ProRail en NS erkennen dat de 'instapzone' alleen iets toevoegt als reizigers én machinisten 'discipline' opbrengen. De ProRail-woordvoerder: 'Op veel stations blijven mensen staan op de plek waar ze bijvoorbeeld via een trap toegang hebben gekregen tot het perron. Daar hoopt het zich op en krijg je uiteindelijk gedrang bij de treindeur.' Dat is vooral op station Schiphol Airport te zien. 'Daar gaan we meer informatieschermen op de perrons plaatsen zodat reizigers zich beter over de perrons verdelen. En daar komen ook lichtbalken boven de perrons die aangeven waar de trein gaat stoppen.'
Het probleem op Schiphol is toch niet dat je niet weet waar op het perron de trein stopt, maar dat men tot vlak voor binnenkomst op het perron geheim houdt op welk perron de trein zal stoppen. Zolang dat niet verandert is het logisch dat reizigers zich verzamelen rondom de schermen. Kekke lichtbalken zullen daar alleen iets aan veranderen als zij wel bijtijds de gewenste informatie kunnen leveren.
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
Op woensdag 28 september 2016 23:15 schreef James1988 het volgende: Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
Ik wou net zeggen, IC naar Zwolle gaat volgens mij al jaren vandaag spoor 2 toch? Of is dat puur toeval de keren dat ik er ben?
Juist niet: Duivendrecht aansluiting west (waar de sporen naar Utrecht aftakken) is een dubbele vork geworden. Wel is het qua snelheid beter om de treinen naar Utrecht op de binnensporen te hebben en die naar Weesp op de buitensporen, anders moeten ze afbuigend (met 80km/h) door de wissels.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Begin april 2010 is, na de aanvankelijke opbraak bij de ontvlechting van het station, spoor 1 weer teruggelegd in Baarn. Op 30 april zou de Vrijheidstrein hier gebruik van gaan maken. Als laatste test (en tevens roestrijdtrein) werd op 27 april de 766 van de Stichting Hondekop ingezet. De (latex)verf, waarmee het stel voor de filmopnames van de treinkapingen geschilderd is, heeft op de neus al flink losgelaten. Dit was tevens de laatste rit voor de zes jaar durende revisie.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oja, vorige week hoorde ik op de radio, het ongeluk met de Transrapid was alweer 10 jaar geleden Weet ik me nog best goed te herinneren en ben er laatst nog langsgereden. Staat er maar verlaten bij
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
Ze weten op welk eilandperron een trein komt (dus 1-2 of 3 richting Amsterdam en 4 of 5-6 richting Hoofddorp) maar meer niet. Wat James1988 inderdaad zei: Het is een flippersysteem. Met uitzondering van de sporen 3 en 4 worden de sporen simpelweg om en om toegewezen. Rijden de treinen geheel volgens planning en volgorde, dan kan je inderdaad keurig de geplande perrons aanhouden. Als echter een trein vertraging heeft, dan zal de trein die daarna komt de plek van de vertraagde trein toegewezen krijgen en als de vertraagde trein daarna dan arriveert (bij een kleine vertraging) dan krijgt die het perron van de trein die net z'n plek heeft ingenomen. Maar omdat daarna het weer in de pas loopt, kloppen de geplande perrons daarna wel weer, tot er weer een vertraagde trein rijdt. Het wordt uiteraard anders als een trein zwaar vertraagd of opgeheven is. Tot die vertraagde trein is gearriveerd of een andere trein ook wordt opgeheven die langs hetzelfde eilandperron had moeten stoppen, zal je dus continu spoorwijzigingen te zien en te horen krijgen
Wanneer gaat er iemand op z'n flikker krijgen voor die Moerdijkbrug? Prognose is inmiddels 2 oktober 2:00 uur volgens een van de verstoringsberichten op NS.nl
Die trein rijdt inderdaad helemaal van Utrecht naar Den Haag Centraal, maar omdat hij een enorme omweg neemt wordt er in de reisinformatie niet "Den Haag Centraal" als eindbestemming getoond, om zo te voorkomen dat iemand denkt dat het de rechtstreekse sprinter naar Den Haag is die ook in o.a. Zoetermeer stopt.
Er staat toch ook "richting Weesp", niet "met eindbestemming Weesp".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 29 september 2016 15:10 schreef James1988 het volgende: Die trein rijdt inderdaad helemaal van Utrecht naar Den Haag Centraal, maar omdat hij een enorme omweg neemt wordt er in de reisinformatie niet "Den Haag Centraal" als eindbestemming getoond, om zo te voorkomen dat iemand denkt dat het de rechtstreekse sprinter naar Den Haag is die ook in o.a. Zoetermeer stopt.
Hmm goed punt inderdaad. Ga weinig die kant op dus wist dat niet.
Dit is de sprinter naar Rotterdam Centraal (vanaf Amsterdam Centraal). Hoe denk je dat dat ding rijdt precies?
Via Nijmegen en Roosendaal? Het was voor mijn planning handig om dit te weten. Als ik die route nooit neem weet ik ook natuurlijk niet of hij misschien Weesp <> Utrecht alleen doet he.
Oftewel gevalletje verder kijken dan mijn neus lang is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Via Nijmegen en Roosendaal? Het was voor mijn planning handig om dit te weten. Als ik die route nooit neem weet ik ook natuurlijk niet of hij misschien Weesp <> Utrecht alleen doet he.
Via Woerden en Gouda natuurlijk! Dat zie je er niet altijd aan af. Ik vind wat NS nu kiest handiger eigenlijk.
Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef MTL het volgende: Wanneer gaat er iemand op z'n flikker krijgen voor die Moerdijkbrug? Prognose is inmiddels 2 oktober 2:00 uur volgens een van de verstoringsberichten op NS.nl
Geen idee, maar het wordt tijd voor grootschalige werkzaamheden daar ipv lapmiddelen. Nu leggen ze er iedere keer maar een nieuw stuk rails in, maar dan is het wachten tot het weer mis gaat. Het lijkt erop dat juist het probleem in het gedeelte onder de rails zit, waardoor het iedere keer weer fout gaat, maar ja, dan praat je over reparaties van een ander kaliber
Geen idee, maar het wordt tijd voor grootschalige werkzaamheden daar ipv lapmiddelen. Nu leggen ze er iedere keer maar een nieuw stuk rails in, maar dan is het wachten tot het weer mis gaat. Het lijkt erop dat juist het probleem in het gedeelte onder de rails zit, waardoor het iedere keer weer fout gaat, maar ja, dan praat je over reparaties van een ander kaliber
[ afbeelding ] Begin april 2010 is, na de aanvankelijke opbraak bij de ontvlechting van het station, spoor 1 weer teruggelegd in Baarn. Op 30 april zou de Vrijheidstrein hier gebruik van gaan maken. Als laatste test (en tevens roestrijdtrein) werd op 27 april de 766 van de Stichting Hondekop ingezet. De (latex)verf, waarmee het stel voor de filmopnames van de treinkapingen geschilderd is, heeft op de neus al flink losgelaten. Dit was tevens de laatste rit voor de zes jaar durende revisie.
Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende: Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
Das een open deur inkoppen b2py
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende: Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
De laatste uit Breda vertrekt trouwens al om 22:57. "Vroeger" was dat 22:27, maar sinds NS de ICd heeft overgenomen van Haaispiet is er een latere gekomen.
Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende: Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
RSS-feed in een widget misschien?
Zo doe ik dat iig. Ik denk buiten de doos.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Belém, Portugal, 16 september 2016. Tijdens de wandeling van het Mosteiro dos Jeronimos naar Torre de Belém kruiste ik de spoorlijn Lisboa Cais do Sodré - Cascais waar ik deze trein uit de serie 3200 mooi kon platen. De spoorlijn is de enige in Portugal die is geëlektrificeerd met 1500 volt gelijkstroom in plaats van 25kV. De lijn ligt ook geheel los van de rest van het Portugese spoorwegnet, er is alleen nabij Alcântara-Mar een ongeëlektrificeerd verbindingsspoor dat slechts zelden wordt bereden en nooit in passagiersdienst. De spoorlijn is een belangrijke forenzenspoorlijn waar in de spits 10 treinen per uur rijden.
Het is echt een bijzondere ervaring. Want de stad is zo druk en lawaaiig enzo, en dan zit je ineens in een stuk antiek dat heel rustig aan door de stad schommelt - filevrij op een vrije trambaan - op de duurste grond van de stad - en een kaartje kost 25 cent per rit.
Gebruikte altijd m'n creditcard hiervoor en liet mijn paspoort thuis zodat die niet te snel verslijt (de Duitse id-plicht verplicht alleen het bezit van een identiteitsbewijs, niet het bij je hebben ervan) maar dat kan straks niet meer.
Gebruikte altijd m'n creditcard hiervoor en liet mijn paspoort thuis zodat die niet te snel verslijt (de Duitse id-plicht verplicht alleen het bezit van een identiteitsbewijs, niet het bij je hebben ervan) maar dat kan straks niet meer.
Geld dat ook voor buitenlanders? Ik en altijd mijn rijbewijs bij me maar nooit mijn paspoort
Rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs in het buitenland toch?
Bij de DB mag je je rijbewijs niet gebruiken voor identificatie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs in het buitenland toch?
Je moet hem hebben, niet bij je hebben zei Igen
Maar wat je zegt klopt ongeveer: een rijbewijs is geen reisdocument. De paspoortcontrole op Schiphol kom je er niet mee over, maar ik denk niet dat een agent in D moeilijk gaat doen als je alleen je rijbewijs kunt laten zien.
Bij de DB mag je je rijbewijs niet gebruiken voor identificatie.
Dat komt omdat een rijbewijs een legitimatiebewijs is waarmee je kan aantonen dat je geautoriseerd (gelegitimeerd) bent om een voertuig te mogen besturen. Een ID kaart of paspoort is een identificatiebewijs.
Ik snap de haat tegen dit plan niet. Eeuwenlang wordt er geroepen dat er niets gedaan is, nou zijn zo'n beetje alle registers opengetrokken en dan is het nog niet goed?
Als NS-medewerker gewoon verhuizen naar Waalwijk of Veghel en in zo'n spitsbus gaan zitten.
"Ja, ik mijd de trein toch?"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Er is behoorlijk veel gedaan om meer materieel beschikbaar te krijgen - inzetten DD-AR - inzetten DDM-1 - optimaliseren onderhoud - uitstellen revisie VIRM
Vanaf december komt er verlichting met de instroom van nieuw materieel, maar tegelijkertijd kun je de revisie van VIRM niet eeuwig blijven uitstellen en er zitten nog grote matprojecten in de pijplijn
Shit kan altijd happen. Geen idee wat er aan de hand is geweest (ben vandaag heerlijk vrij ), maar het is en blijft techniek. Voordeel van sandwich rijden is bijvoorbeeld dat je onderweg zonder problemen kan omkeren, of als de voorste loc problemen met de hoogspanning krijgt, je met de achterste loc kan duwen (of andersom natuurlijk ook). Maar op het moment dat bijvoorbeeld een omzetter van een rijtuig uitvalt en daarna de batterijen leeg raken, waardoor je geen lamp 'deuren dicht' meer krijgt, dan kan je nog zoveel locs hebben, maar houdt het heel snel op omdat je het dan niet meer ziet als de deuren uit de vergrendeling schieten (om wat voor stomme reden dan ook).
Op vrijdag 30 september 2016 12:52 schreef b2py het volgende: De vraag is trouwens voor wie ze plaats maken, het reist namelijk allemaal eerste klas...
Nou, dan weet je ook meteen wie er geklaagd hebben over onvoldoende sudokuzitplaatsen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 30 september 2016 12:52 schreef b2py het volgende: De vraag is trouwens voor wie ze plaats maken, het reist namelijk allemaal eerste klas...
Er staat een Lint in de oude Syntuskleuren (geel/wittig) bij de werkplaats in Zutphen. Rijden deze nog ergens in deze kleuren of zal dit stel opgeknapt worden?
Mijn eerste post hier trouwens, maar lurk hier al eventjes mee Ik ben sporadisch gebruiker maar vind het interessant.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden. Ze rijden sowieso niet meer in de oude Syntus-kleuren rond: alle treinen die Syntus nu nog leased zijn allemaal in de nieuwe rode kleur gespoten/geplakt/gewhatever
Op vrijdag 30 september 2016 15:11 schreef MTL het volgende: Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden.
Stond inderdaad bij de Arriva werkplaats. Kunnen ze het materiaal van de vervoerder die er nu rijdt niet overnemen?
En Arriva heeft toch ook van de Flirts besteld? Zijn die niet voor Limbabwe?
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
Op vrijdag 30 september 2016 15:11 schreef MTL het volgende: Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden. Ze rijden sowieso niet meer in de oude Syntus-kleuren rond: alle treinen die Syntus nu nog leased zijn allemaal in de nieuwe rode kleur gespoten/geplakt/gewhatever
Stond inderdaad bij de Arriva werkplaats. Kunnen ze het materiaal van de vervoerder die er nu rijdt niet overnemen?
En Arriva heeft toch ook van de Flirts besteld? Zijn die niet voor Limbabwe?
Doen ze ook, maar de Maaslijn gaat een mooie waslijn krijgen in 2021 of zo. Om voor die 4 jaar nog helemaal nieuwe treinen aan te schaffen is natuurlijk onzin. De dieseltreinen van Veolia worden daarom overgenomen, echter zijn dat te weinig treinen om de reizigersstroom aan te kunnen. Op dit moment rijden er daarom al een paar treinen van Breng rond om het iets te ontlasten. Die treinen van Breng gaan daar weer weg in december, en daarvoor in de plaats komen dus deze Lintjes. Als de waslijn er hangt, komen er nog een heleboel Flirtjes bij voor de Maaslijn, en worden alle dieseltreinen retour gestuurd naar het leasebedrijf.
De Flirts die nu besteld zijn, zijn voor de al geëlectrificeerde baanvakken ((Luik) - Maastricht - Heerlen - (Aken), Maastricht - Roermond en Sittard - Heerlen).