abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2016 @ 11:39:49 #1
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165621155


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 28 september 2016 @ 11:40:40 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165621172
Ongeduldig much?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_165621187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:36 schreef Goverman het volgende:
Het concept schijnt overigens wel te werken.
Ja, in Japan. Waar fatsoen en discipline in het DNA van de mensen zit. Op die plekken zit in Nederlands DNA "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 11:41:34 #4
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165621190
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:40 schreef JDude het volgende:
Ongeduldig much?
Nee, ik wilde een keer een topic opening :)

Het concept van de spreiding over perrons met lichtbalken schijnt wel te werken. Is door het programma Beter en Meer (samenwerking van NS en ProRail) best uitvoerig uitgezocht, waarbij ook naar buitenlandse voorbeelden is gekeken.

Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_165621260
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:41 schreef Goverman het volgende:

Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt).
Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 11:49:26 #6
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_165621316
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig :N
En dat werkt toch ook niet met stations waar de 'uitgang' aan de voor of achterkant zit? Dan krijg je zo'n scenario:

Systeem geeft aan dat het spreidingsdeel helemaal vooraan zit terwijl je het perron aan de achterkant op komt. :?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 28 september 2016 @ 11:52:12 #7
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165621366
Dat is dan gratis looptraining voor treinreizigers :)

Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_165621408
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig :N
Ieder station zijn eigen rijtuig principe, of het bevorderlijk is voor de duur van instappen vraag ik me af. Alles moet immers door minder deuren, in theorie
  woensdag 28 september 2016 @ 12:00:13 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165621516
Gewoon 4 deuren per bak en vooral staanplaatsen aanbieden. Kijk eens hoe snel het dan gaat ^O^
  woensdag 28 september 2016 @ 12:01:18 #10
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165621540
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat kan toch ook gewoon met een stevige noodremming :{w.
Soort omgekeerde wat men bij de bus doet, zo hard mogelijk optrekken om de bus aan te stampen en ruimte te kweken zodat ie nog voller kan... -O-
pi_165621558
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Dat is dan gratis looptraining voor treinreizigers :)

Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen.
Ja, gevolg: Mensen gaan al op hun niet-kop-instapstation al helemaal vooraan of achteraan zitten omdat ze dan goed uitkomen voor hun overstap. En fuck die blauwe vakken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2016 @ 12:12:53 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165621768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:08 schreef dennistd het volgende:
Er moet gewoon een LED-strip langs het perron komen die brandt zo lang als de trein is.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik wilde dat idee insturen voor battle of concepts maar door tijdgebrek niet aan toegekomen..
Waar heb ik dat idee vaker gehoord O-)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 september 2016 @ 12:18:11 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165621860
renelukassen twitterde op woensdag 28-09-2016 om 12:00:19 152 paginaatjes over de aanbestedingsprocedure intercity's nieuwe generatie. leest u mee? https://t.co/bCosEPhheC #ns reageer retweet
- Den Haag - Eindhoven naar 4x per uur in 2026.
- Toeslag op de HSL gaat op termijn verdwijnen

Verder heel veel witte balkjes en gedraaide pagina's. :P
pi_165621892
Dat wisten we toch allang al?
pi_165621914
Jij wel natuurlijk
doei
pi_165621926
Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak.

Verwachten dat iedereen maar de huidige treinlengte even van een app af gaat lezen getuigt ook niet echt van veel realiteitszin trouwens.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_165622129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:21 schreef Prins_Pils het volgende:
Jij wel natuurlijk
Jij had het ook kunnen weten, is hier zeker al twee keer langsgekomen
pi_165622223
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:21 schreef Litpho het volgende:
Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak.
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn." :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165622248
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wordt lachen _O- :')
Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)?
pi_165622332
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)?
Weet ik veel. Ik weet alleen dat het weer het zoveelste kutidee is dat niet gaat werken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165622379
Ik hoop voor ze dat ze ook wat leuke dingen in Japan hebben gedaan, dan heeft tenminste nog iemand iets aan die reis gehad.
pi_165622531
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn." :N
Misschien is Ipsos gewoon stiekem een sociale werkplaats en is dit wat NS verstaat onder "maatschappelijk verantwoord ondernemen"?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 13:19:10 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165622939
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn." :N
Ze kunnen niet overal maximale materieelinzet doen hč :P Dus compenseren ze dat buiten de spits
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165623671
quote:
12s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze kunnen niet overal maximale materieelinzet doen hč :P Dus compenseren ze dat buiten de spits
Ja, maar als het je toch geen reet interesseert hoeveel mensen je van waar naar waar moet vervoeren, waarom verzamel je die data dan? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165623690
En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 14:14:30 #26
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165624137
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar als het je toch geen reet interesseert hoeveel mensen je van waar naar waar moet vervoeren, waarom verzamel je die data dan? :')
Niet omdat het moet, maar omdat het kan...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 28 september 2016 @ 14:48:51 #27
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165624839
Met die data kunnen ze mooi paar pagina's interessant doen in het jaarverslag. :s)
  woensdag 28 september 2016 @ 15:05:42 #28
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165625103
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook :')
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...

Zorg voor genoeg ijzer... :{w
pi_165625145
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
  woensdag 28 september 2016 @ 15:17:03 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165625280
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...

Zorg voor genoeg ijzer... :{w
Bij meer ijzer dan pak'm beet 150 meter spreiden reizigers zichzelf steeds slechter. En een volle trein wordt slecht ervaren en vertraagd het in- en uitstapproces. Reden genoeg om aan de instapkant wat meer te sturen. Ja, het duurt lang als mensen door dezelfde deur instappen.. Maar het is nog altijd beter dan dat mensen door een deur in proberen te stappen waar het al vol is want dat duurt nog veel langer.
pi_165628259
Duvel, was goed weer in de stad vanmiddag! Zag je lopen maar was te laat met roepen :(
pi_165630590
Na vier weekjes Enschede-Utrecht forenzen in VIRM, valt het toch wel op hoe hard de omroep in ICM staat.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_165630950
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:49 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

En dat werkt toch ook niet met stations waar de 'uitgang' aan de voor of achterkant zit? Dan krijg je zo'n scenario:

Systeem geeft aan dat het spreidingsdeel helemaal vooraan zit terwijl je het perron aan de achterkant op komt. :?
Precies. Ik reis elke dag van Den Haag (vaak centraal) naar Dordrecht. Mijn fiets staat in de stalling, Dus ik wil achterin uit kunnen stappen, om niet te veel meters te maken ... dus stap ik op het kopstation (net als iedereen) in Den Haag achterin in, terwijl ik weet dat er voorin volop ruimte is... waarom zou ik twee keer een hele perron-/treinlengte aflopen?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_165631075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende:
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Voldoende ijzer zorgt er wel voor dat je niet iedere keer het risico loopt dat je voor je goede verspreiden wordt gestraft door te moeten rennen naar een staanplaats omdat er weer eens een veel te korte trein uit het vet getrokken is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_165631110
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende:
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Dat is het probleem omdraaien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 21:05:16 #36
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_165633489
Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
pi_165633924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:23 schreef _JdM_ het volgende:
Na vier weekjes Enschede-Utrecht forenzen in VIRM, valt het toch wel op hoe hard de omroep in ICM staat.
is ook vooral een kwestie van hoe dicht de hc bij de microfoon staat. Als je achterover leunend in de mcn stoel zit is het niveau al meer dan voldoende maar sommigen slikken dat ding bijna door tijdens het omroepen
pi_165633983
quote:
5s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:05 schreef boriq het volgende:
Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
Aparte aanbesteding, komt nog
  Redactie Sport woensdag 28 september 2016 @ 21:38:58 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165634683
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Aparte aanbesteding, komt nog
Worden het nu zijsporen dan? Hier wordt nog gesproken over het verbreden van de eilandperrons: www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165635965
Ik ging met m'n pappie treintjes kijken in Salzbergen vanmiddag en ik kreeg een ijsje en McDonalds. En een biertje in het ietwat vreemde café tegenover station Salzbergen. Fijne afsluiter van een drukke werkdag.
Bier.
  woensdag 28 september 2016 @ 22:15:32 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165636128
De Severnspoortunnel, een tunnel van 7 km lang onder de rivier de Severn tussen Engeland en Wales, is sinds 12 september gedurende 6 weken gesloten voor elektrificatiewerkzaamheden. Hierdoor kunnen treinen van Londen naar Cardiff en Swansea de rit straks afleggen met nieuwe elektrische treinen.

In plaats van een gewone constructie met hangdraden e.d. wordt er in de tunnel, die geopend is in 1886, gebruik gemaakt van een vaste geleider. De werkzaamheden vorderen gestaag:
FurrerFreyGB twitterde op maandag 26-09-2016 om 16:07:53 Severn Tunnel electrification is progressing well. A couple of snaps to show the progress of this complex project https://t.co/qMpJ8wOdFU reageer retweet




In voorbereiding op deze werkzaamheden werd eerder al de roetaanslag van de tunnelwanden gehaald:


[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 28-09-2016 23:24:38 ]
  woensdag 28 september 2016 @ 22:18:03 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165636224
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:40 schreef b2py het volgende:
Duvel, was goed weer in de stad vanmiddag! Zag je lopen maar was te laat met roepen :(
Huh whut? Maar inderdaad goed weer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 september 2016 @ 22:19:44 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165636271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Daar ging mijn OVC. En dat terwijl ik zo'n afschermhoes in mijn portemonnee heb zitten. Grmbl.
Yes. Verwoesten die hap.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 september 2016 @ 22:21:30 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165636331
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Yes. Verwoesten die hap.
Ik checkte vanavond uit in Breda, en terwijl de deurtjes nog aan het openen waren liep ik er tegenaan.

Piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep.

:')
pi_165636635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik checkte vanavond uit in Breda, en terwijl de deurtjes nog aan het openen waren liep ik er tegenaan.

Piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep.

:')
In Zwolle als je vanaf het stadsbusstation langs de loketten het perron op loopt en je gaat links, dan het linkerpoortje... die gaat eerst een klein stukje naar binnen voordat hij naar buiten gaat, echt een minuscuul stukje maar het is echt zo. En hij heeft me er al drie keer niet doorgelaten dat hij na een minuut ofzo alsnog opengaat :D
Bier.
pi_165637435
Ze zien fietsen ook niet, ze beginnen altijd te loeien als ik er met de fiets doorheen loop :P
doei
pi_165637606
quote:
ProRail en NS erkennen dat de 'instapzone' alleen iets toevoegt als reizigers én machinisten 'discipline' opbrengen. De ProRail-woordvoerder: 'Op veel stations blijven mensen staan op de plek waar ze bijvoorbeeld via een trap toegang hebben gekregen tot het perron. Daar hoopt het zich op en krijg je uiteindelijk gedrang bij de treindeur.' Dat is vooral op station Schiphol Airport te zien. 'Daar gaan we meer informatieschermen op de perrons plaatsen zodat reizigers zich beter over de perrons verdelen. En daar komen ook lichtbalken boven de perrons die aangeven waar de trein gaat stoppen.'
Het probleem op Schiphol is toch niet dat je niet weet waar op het perron de trein stopt, maar dat men tot vlak voor binnenkomst op het perron geheim houdt op welk perron de trein zal stoppen. Zolang dat niet verandert is het logisch dat reizigers zich verzamelen rondom de schermen. Kekke lichtbalken zullen daar alleen iets aan veranderen als zij wel bijtijds de gewenste informatie kunnen leveren.
  woensdag 28 september 2016 @ 23:15:22 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165637785
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2016 @ 23:17:57 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165637840
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165637879
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:15 schreef James1988 het volgende:
de Severn-rivier
De Rijn-rivier

De Maas-rivier

Het Kuip-stadion

De Koploper-trein

De James1988-mongool

Dat zeg je toch ook niet :6 8)7

Kap met die onzin :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165637913
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet.
Dit klinkt als een gegarandeerd recept voor ellende. En steeds als het de puinpoeier in loopt heeft Het Systeem het gedaan :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 23:22:20 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165637932
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Rijn-rivier

De Maas-rivier

Het Kuip-stadion

De Koploper-trein

De James1988-mongool

Dat zeg je toch ook niet :6 8)7

Kap met die onzin :(
Sorry, ik communiceer overdag een beetje te veel in het Engels. Dan sluipt zoiets er wel eens in.

Je hebt gelijk, ik zal het aanpassen. :Y
pi_165637954
Fijn O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 23:24:49 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165637996
Beter? :s)
pi_165638044
Ausstechend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165638067
Intercity-trein wordt helaas maar al te vaak omgeroepen :'(
doei
pi_165638177
Intercitytrein is prima. Je hebt ook intercitybussen enzo.
Bier.
pi_165638183
InterCityHotels ook :')
Bier.
pi_165638271
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit klinkt als een gegarandeerd recept voor ellende. En steeds als het de puinpoeier in loopt heeft Het Systeem het gedaan :') _O-
Was het maar zo'n feest, meestal krijgt de reiziger de zwarte piet toebedeeld, omdat die zich niet systeemvriendelijk genoeg opstelt.
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 23:44:03 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165638445
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
Ik wou net zeggen, IC naar Zwolle gaat volgens mij al jaren vandaag spoor 2 toch? Of is dat puur toeval de keren dat ik er ben?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165638538
Op Amsterdam Zuid heeft alles al jarenlang gewoon een eigen spoor (en nu al helemaal lijkt me).
doei
  Redactie Sport woensdag 28 september 2016 @ 23:52:10 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165638623
Juist niet: Duivendrecht aansluiting west (waar de sporen naar Utrecht aftakken) is een dubbele vork geworden. Wel is het qua snelheid beter om de treinen naar Utrecht op de binnensporen te hebben en die naar Weesp op de buitensporen, anders moeten ze afbuigend (met 80km/h) door de wissels.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 29 september 2016 @ 00:15:00 #63
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165638967
De andere kant op boeit het dan weer niet met max 80 onder de kap van Rai...
pi_165639008
Ik heb de afgelopen keren Deventer-Schiphol en v.v. juist op de binnensporen gereden :P Wel raar om ineens 'links' door RAI te rijden :)
doei
  Redactie Sport donderdag 29 september 2016 @ 02:21:41 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165639878
Een oudje (alweer bijna 6,5 jaar geleden :o)

Begin april 2010 is, na de aanvankelijke opbraak bij de ontvlechting van het station, spoor 1 weer teruggelegd in Baarn. Op 30 april zou de Vrijheidstrein hier gebruik van gaan maken. Als laatste test (en tevens roestrijdtrein) werd op 27 april de 766 van de Stichting Hondekop ingezet. De (latex)verf, waarmee het stel voor de filmopnames van de treinkapingen geschilderd is, heeft op de neus al flink losgelaten. Dit was tevens de laatste rit voor de zes jaar durende revisie.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 08:46:39 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165640721
Oja, vorige week hoorde ik op de radio, het ongeluk met de Transrapid was alweer 10 jaar geleden :o Weet ik me nog best goed te herinneren en ben er laatst nog langsgereden. Staat er maar verlaten bij
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165640968
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
Ze weten op welk eilandperron een trein komt (dus 1-2 of 3 richting Amsterdam en 4 of 5-6 richting Hoofddorp) maar meer niet. Wat James1988 inderdaad zei: Het is een flippersysteem. Met uitzondering van de sporen 3 en 4 worden de sporen simpelweg om en om toegewezen.
Rijden de treinen geheel volgens planning en volgorde, dan kan je inderdaad keurig de geplande perrons aanhouden. Als echter een trein vertraging heeft, dan zal de trein die daarna komt de plek van de vertraagde trein toegewezen krijgen en als de vertraagde trein daarna dan arriveert (bij een kleine vertraging) dan krijgt die het perron van de trein die net z'n plek heeft ingenomen.
Maar omdat daarna het weer in de pas loopt, kloppen de geplande perrons daarna wel weer, tot er weer een vertraagde trein rijdt.
Het wordt uiteraard anders als een trein zwaar vertraagd of opgeheven is. Tot die vertraagde trein is gearriveerd of een andere trein ook wordt opgeheven die langs hetzelfde eilandperron had moeten stoppen, zal je dus continu spoorwijzigingen te zien en te horen krijgen :P
pi_165641168
En welk Probleem moet daarmee eigenlijk opgelost zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165641287
Levert capaciteit op
  donderdag 29 september 2016 @ 09:44:34 #70
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165641315
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:32 schreef Dr_Flash het volgende:
En welk Probleem moet daarmee eigenlijk opgelost zijn? :?
Het voorkomt dat treinen voor een vol perronspoor moeten wachten als er een perronspoor beschikbaar is. Dat dan weer geheel geautomatiseerd.
pi_165641999
Wanneer gaat er iemand op z'n flikker krijgen voor die Moerdijkbrug? Prognose is inmiddels 2 oktober 2:00 uur volgens een van de verstoringsberichten op NS.nl -O-
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 12:57:19 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165644541
Arriva en de vakbonden zijn er niet uitgekomen, morgen stakingen Emmen-Zwolle. Van 4:30 tot 9:00

http://www.rtvdrenthe.nl/(...)men-Zwolle-gaat-door

Vraag me af wat er is gephotoshopt aan die foto, Jannes staat er wel erg groot op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 29 september 2016 @ 13:23:39 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165645119
Ik denk voordat de namen erop stonden dat RTV Drenthe dit als voorbeeldfoto geshopt heeft...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 14:12:44 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165646263
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:23 schreef dennistd het volgende:
Ik denk voordat de namen erop stonden dat RTV Drenthe dit als voorbeeldfoto geshopt heeft...
Misschien... Misschien was het ook de IlsedeLange? (het stel wat verongelukt is) Lijkt me sterk eigenlijk...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 29 september 2016 @ 14:25:20 #75
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165646524
Dan kunnen ze toch gewoon een van hun andere plaatjes pakken?
De bijv. http://www.rtvdrenthe.nl/(...)en-hele-nacht-rijden
  donderdag 29 september 2016 @ 15:00:18 #76
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_165647308
Is dit een gevalletje trein word omgenummerd of zit de NS mis met 0 overstappen? Hij gaat maar tot Weesp toch?


Ah dat is lekker duidelijk. Die gaat naar Den Haag Centraal maar waarom staat er dan in hemelsnaam Weesp daar...
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5726/2016-04-05T08:55:00+0200/
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  donderdag 29 september 2016 @ 15:10:54 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165647471
Die trein rijdt inderdaad helemaal van Utrecht naar Den Haag Centraal, maar omdat hij een enorme omweg neemt wordt er in de reisinformatie niet "Den Haag Centraal" als eindbestemming getoond, om zo te voorkomen dat iemand denkt dat het de rechtstreekse sprinter naar Den Haag is die ook in o.a. Zoetermeer stopt.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:11:12 #78
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165647475
Er staat toch ook "richting Weesp", niet "met eindbestemming Weesp".
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 29 september 2016 @ 15:11:41 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165647481
Handig. Op het centrale deel van de RER-C zijn de cta's uitgevallen.... Als iets een ingewikkelde lijn is is dat t wel -O-
  donderdag 29 september 2016 @ 15:17:51 #80
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_165647588
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:10 schreef James1988 het volgende:
Die trein rijdt inderdaad helemaal van Utrecht naar Den Haag Centraal, maar omdat hij een enorme omweg neemt wordt er in de reisinformatie niet "Den Haag Centraal" als eindbestemming getoond, om zo te voorkomen dat iemand denkt dat het de rechtstreekse sprinter naar Den Haag is die ook in o.a. Zoetermeer stopt.
Hmm goed punt inderdaad. Ga weinig die kant op dus wist dat niet. ^O^

quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:11 schreef JDude het volgende:
Er staat toch ook "richting Weesp", niet "met eindbestemming Weesp".
Ik verwachte daar een eindbestemming te zien. :P
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_165647630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:17 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]
Ik verwachte daar een eindbestemming te zien. :P
Dit is de sprinter naar Rotterdam Centraal (vanaf Amsterdam Centraal). Hoe denk je dat dat ding rijdt precies? :P
Bier.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:25:02 #82
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_165647711
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is de sprinter naar Rotterdam Centraal (vanaf Amsterdam Centraal). Hoe denk je dat dat ding rijdt precies? :P
Via Nijmegen en Roosendaal? :o Het was voor mijn planning handig om dit te weten. Als ik die route nooit neem weet ik ook natuurlijk niet of hij misschien Weesp <> Utrecht alleen doet he. :'(

Oftewel gevalletje verder kijken dan mijn neus lang is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_165647741
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:25 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Via Nijmegen en Roosendaal? :o Het was voor mijn planning handig om dit te weten. Als ik die route nooit neem weet ik ook natuurlijk niet of hij misschien Weesp <> Utrecht alleen doet he. :'(
Via Woerden en Gouda natuurlijk! Dat zie je er niet altijd aan af. Ik vind wat NS nu kiest handiger eigenlijk.
Bier.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:28:48 #84
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_165647767
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Via Woerden en Gouda natuurlijk! Dat zie je er niet altijd aan af. Ik vind wat NS nu kiest handiger eigenlijk.
Ik kies vaak voor de reactie eerst gillen om 3 minuten later het antwoord te vinden. Slim? Neuh! :P
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_165647948
:D
Bier.
pi_165648782
Ben ook aan het treinfotograferen geweest
pi_165648998
pi_165649102
In Hoboken bij New York is een trein ontspoord en een stationsgebouw ingereden. 3 doden en 100+ gewonden.
doei
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 16:45:15 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165649189
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:27 schreef Salatrel het volgende:
Ben ook aan het treinfotograferen geweest
[ afbeelding ]
Je moet nog even in de leer bij zugchef, greavy of Dennis :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165650613

Geen trein maar het rijdt wel op rails en is leuk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2016 17:49:02 ]
  donderdag 29 september 2016 @ 18:09:28 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165651013
quote:
Armseintje, Transpennine Express, water... Noordoost Engeland?
pi_165651100
Dit was in Grange-over-Sands
  donderdag 29 september 2016 @ 18:17:57 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165651157
Oh, dat is aan de andere kant van de Pennines :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2016 @ 19:22:18 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165652513
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:48 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Geen trein maar het rijdt wel op rails en is leuk. :)
de dubbeldeks trams in Hong Kong _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2016 @ 19:25:26 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165652581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef MTL het volgende:
Wanneer gaat er iemand op z'n flikker krijgen voor die Moerdijkbrug? Prognose is inmiddels 2 oktober 2:00 uur volgens een van de verstoringsberichten op NS.nl -O-
Geen idee, maar het wordt tijd voor grootschalige werkzaamheden daar ipv lapmiddelen. Nu leggen ze er iedere keer maar een nieuw stuk rails in, maar dan is het wachten tot het weer mis gaat. Het lijkt erop dat juist het probleem in het gedeelte onder de rails zit, waardoor het iedere keer weer fout gaat, maar ja, dan praat je over reparaties van een ander kaliber
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 september 2016 @ 19:28:10 #96
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165652640
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geen idee, maar het wordt tijd voor grootschalige werkzaamheden daar ipv lapmiddelen. Nu leggen ze er iedere keer maar een nieuw stuk rails in, maar dan is het wachten tot het weer mis gaat. Het lijkt erop dat juist het probleem in het gedeelte onder de rails zit, waardoor het iedere keer weer fout gaat, maar ja, dan praat je over reparaties van een ander kaliber
Reparaties van een ander kaliber, hoe lang nog...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2016 @ 19:30:44 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165652733
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Reparaties van een ander kaliber, hoe lang nog...
kun jij die schipper van Weener even bellen? Dan moeten ze wel aan de slag :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165653105
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 02:21 schreef dennistd het volgende:
Een oudje (alweer bijna 6,5 jaar geleden :o)

[ afbeelding ]
Begin april 2010 is, na de aanvankelijke opbraak bij de ontvlechting van het station, spoor 1 weer teruggelegd in Baarn. Op 30 april zou de Vrijheidstrein hier gebruik van gaan maken. Als laatste test (en tevens roestrijdtrein) werd op 27 april de 766 van de Stichting Hondekop ingezet. De (latex)verf, waarmee het stel voor de filmopnames van de treinkapingen geschilderd is, heeft op de neus al flink losgelaten. Dit was tevens de laatste rit voor de zes jaar durende revisie.
Is het niet gewoon meeuwenpoep?
pi_165653203
seatsixtyone twitterde op donderdag 29-09-2016 om 09:00:21 YAY!! DB drops requirement to carry original credit card to support e-tickets from 1 Oct, just passport or ID neede… https://t.co/QK917SBsbG reageer retweet
pi_165653215
pi_165653529
Finally! _O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2016 @ 20:01:16 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165653670
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Is het niet gewoon meeuwenpoep?
dat was het niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165653679
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat was het niet
:') _O-
  Redactie Sport donderdag 29 september 2016 @ 20:02:02 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165653694
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Is het niet gewoon meeuwenpoep?
Nee, hij was er echt zo erg aan toe...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165653726
:')
  donderdag 29 september 2016 @ 20:04:41 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165653784


¯\_(ツ)_/¯

Als je vanavond nog van Brabant naar Zuid-Holland of vice versa moet, succes. ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2016 @ 20:06:01 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165653821
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:04 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

¯\_(ツ)_/¯

Als je vanavond nog van Brabant naar Zuid-Holland of vice versa moet, succes. ^O^
Over een paar weken zal eenzelfde bericht volgen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165653826
Intercity Direct!
  donderdag 29 september 2016 @ 20:07:14 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165653854
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:06 schreef b2py het volgende:
Intercity Direct!
De laatste naar het noorden vertrekt om 23:27 uit Breda en om 23:40 vertrekt de laatste naar het zuiden uit Rotterdam. Er zijn latere treinen.
pi_165653977
Mooier kan ik het niet maken
pi_165654760
Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
pi_165654977
Inb4 "past niet, scherm te klein voor alle storingen" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 september 2016 @ 20:55:58 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_165655557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende:
Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
Das een open deur inkoppen b2py :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_165655651
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende:
Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
OV DeLay en Bus & Trein
Take on the situation, but not the torment ...
  donderdag 29 september 2016 @ 21:36:11 #116
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165657028
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kun jij die schipper van Weener even bellen? Dan moeten ze wel aan de slag :P
_O-
  donderdag 29 september 2016 @ 21:52:34 #117
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165657828
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst in een stofzuiger gezeten. Deed mij heel erg denken aan een wadloper op een of andere manier qua herrie... :o

pi_165658437
Oh daar zat ik in 2007 al in :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 september 2016 @ 22:46:36 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165659896
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:06 schreef b2py het volgende:
Intercity Direct!
ICDefect twitterde op donderdag 29-09-2016 om 22:44:15 #ICDirect 978 (V 23:39 van Rotterdam) naar Breda rijdt vandaag niet. #fail Geld terug? Zie https://t.co/wQfqoWMoGC reageer retweet
Je hebt het vervloekt :P


De laatste uit Breda vertrekt trouwens al om 22:57. "Vroeger" was dat 22:27, maar sinds NS de ICd heeft overgenomen van Haaispiet is er een latere gekomen.
pi_165660427
"overgenomen" :')

Is dat boertje van 114 jaar oud met zijn pontje alweer aan de gang? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 september 2016 @ 23:53:36 #121
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_165661802
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:35 schreef b2py het volgende:
Heeft er hier iemand een suggestie voor een iPhone app die als widget op het meldingenscherm de treinstoringen doorgeeft? Merci.
RSS-feed in een widget misschien?

Zo doe ik dat iig. Ik denk buiten de doos. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 september 2016 @ 01:55:10 #122
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165662917
Belém, Portugal, 16 september 2016. Tijdens de wandeling van het Mosteiro dos Jeronimos naar Torre de Belém kruiste ik de spoorlijn Lisboa Cais do Sodré - Cascais waar ik deze trein uit de serie 3200 mooi kon platen. De spoorlijn is de enige in Portugal die is geëlektrificeerd met 1500 volt gelijkstroom in plaats van 25kV. De lijn ligt ook geheel los van de rest van het Portugese spoorwegnet, er is alleen nabij Alcântara-Mar een ongeëlektrificeerd verbindingsspoor dat slechts zelden wordt bereden en nooit in passagiersdienst.
De spoorlijn is een belangrijke forenzenspoorlijn waar in de spits 10 treinen per uur rijden.
doei
pi_165663127
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de dubbeldeks trams in Hong Kong _O_
:Y

Het is echt een bijzondere ervaring. Want de stad is zo druk en lawaaiig enzo, en dan zit je ineens in een stuk antiek dat heel rustig aan door de stad schommelt - filevrij op een vrije trambaan - op de duurste grond van de stad - en een kaartje kost 25 cent per rit. _O_
pi_165663135
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:45 schreef MCH het volgende:
[ afbeelding ]
}:|

Gebruikte altijd m'n creditcard hiervoor en liet mijn paspoort thuis zodat die niet te snel verslijt (de Duitse id-plicht verplicht alleen het bezit van een identiteitsbewijs, niet het bij je hebben ervan) maar dat kan straks niet meer.
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 08:57:32 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165664176
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 05:02 schreef Igen het volgende:

[..]

}:|

Gebruikte altijd m'n creditcard hiervoor en liet mijn paspoort thuis zodat die niet te snel verslijt (de Duitse id-plicht verplicht alleen het bezit van een identiteitsbewijs, niet het bij je hebben ervan) maar dat kan straks niet meer.
Geld dat ook voor buitenlanders? Ik en altijd mijn rijbewijs bij me maar nooit mijn paspoort :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:12:39 #126
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_165664335
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geld dat ook voor buitenlanders? Ik en altijd mijn rijbewijs bij me maar nooit mijn paspoort :)
Rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs in het buitenland toch?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_165664397


Bagagerek!
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:39:36 #128
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_165664661
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs in het buitenland toch?
Bij de DB mag je je rijbewijs niet gebruiken voor identificatie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 09:42:52 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165664693
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs in het buitenland toch?
Je moet hem hebben, niet bij je hebben zei Igen :)

Maar wat je zegt klopt ongeveer: een rijbewijs is geen reisdocument. De paspoortcontrole op Schiphol kom je er niet mee over, maar ik denk niet dat een agent in D moeilijk gaat doen als je alleen je rijbewijs kunt laten zien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165664859
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:39 schreef bork het volgende:

[..]

Bij de DB mag je je rijbewijs niet gebruiken voor identificatie.
Dat komt omdat een rijbewijs een legitimatiebewijs is waarmee je kan aantonen dat je geautoriseerd (gelegitimeerd) bent om een voertuig te mogen besturen. Een ID kaart of paspoort is een identificatiebewijs.
Bier.
pi_165665762
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:18 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Bagagerek!
Jep. De stammen met volwielen en L-remblokken hebben deze dingen er bij gekregen.
pi_165667015
NS_online twitterde op vrijdag 30-09-2016 om 12:08:22 Update: HSL Amsterdam-Rotterdam : er rijden geen Icdirect treinen door een defecte trein. https://t.co/axyyfHaEPO #AsdRtd reageer retweet
So far "het nut" van sandwich rijden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_165667447
Iedereen klaar voor een flinke dosis plaatsvervangende schaamte? klik
pi_165667482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:38 schreef tripel7 het volgende:
Iedereen klaar voor een flinke dosis plaatsvervangende schaamte? klik
Ik snap de haat tegen dit plan niet. Eeuwenlang wordt er geroepen dat er niets gedaan is, nou zijn zo'n beetje alle registers opengetrokken en dan is het nog niet goed?
Bier.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:44:08 #135
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165667517
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:11 schreef _serial_ het volgende:
NS_online twitterde op vrijdag 30-09-2016 om 12:08:22 Update: HSL Amsterdam-Rotterdam : er rijden geen Icdirect treinen door een defecte trein. https://t.co/axyyfHaEPO #AsdRtd reageer retweet
So far "het nut" van sandwich rijden.
ach, ze hadden tenminste werk in belfort :P
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:44:42 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165667520
Als NS-medewerker gewoon verhuizen naar Waalwijk of Veghel en in zo'n spitsbus gaan zitten.

"Ja, ik mijd de trein toch?" :{w
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2016 @ 12:49:19 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165667590
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:38 schreef tripel7 het volgende:
Iedereen klaar voor een flinke dosis plaatsvervangende schaamte? klik
Er is behoorlijk veel gedaan om meer materieel beschikbaar te krijgen
- inzetten DD-AR
- inzetten DDM-1
- optimaliseren onderhoud
- uitstellen revisie VIRM

Vanaf december komt er verlichting met de instroom van nieuw materieel, maar tegelijkertijd kun je de revisie van VIRM niet eeuwig blijven uitstellen en er zitten nog grote matprojecten in de pijplijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165667597
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:38 schreef tripel7 het volgende:
Iedereen klaar voor een flinke dosis plaatsvervangende schaamte? klik
Goed filmpje, of ze het doen is een tweede. Drukte van belang bij de Puntenburg om 8 uur in de ochtend
pi_165667598
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:11 schreef _serial_ het volgende:
NS_online twitterde op vrijdag 30-09-2016 om 12:08:22 Update: HSL Amsterdam-Rotterdam : er rijden geen Icdirect treinen door een defecte trein. https://t.co/axyyfHaEPO #AsdRtd reageer retweet
So far "het nut" van sandwich rijden.
Shit kan altijd happen. Geen idee wat er aan de hand is geweest (ben vandaag heerlijk vrij :P), maar het is en blijft techniek.
Voordeel van sandwich rijden is bijvoorbeeld dat je onderweg zonder problemen kan omkeren, of als de voorste loc problemen met de hoogspanning krijgt, je met de achterste loc kan duwen (of andersom natuurlijk ook).
Maar op het moment dat bijvoorbeeld een omzetter van een rijtuig uitvalt en daarna de batterijen leeg raken, waardoor je geen lamp 'deuren dicht' meer krijgt, dan kan je nog zoveel locs hebben, maar houdt het heel snel op omdat je het dan niet meer ziet als de deuren uit de vergrendeling schieten (om wat voor stomme reden dan ook).
pi_165667642
De vraag is trouwens voor wie ze plaats maken, het reist namelijk allemaal eerste klas...
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:54:30 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165667672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:52 schreef b2py het volgende:
De vraag is trouwens voor wie ze plaats maken, het reist namelijk allemaal eerste klas...
Nou, dan weet je ook meteen wie er geklaagd hebben over onvoldoende sudokuzitplaatsen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:56:50 #142
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165667704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:52 schreef b2py het volgende:
De vraag is trouwens voor wie ze plaats maken, het reist namelijk allemaal eerste klas...
scherp
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:15:03 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165668020


Een paar wijzigingen maar :')

Overigens is alles wel doorgevoerd in de DB planner en de offline Eurail planner voor Android...
pi_165669750
Weet iemand wat voor model die verongelukte trein was in Hoboken?
pi_165670077
Er staat een Lint in de oude Syntuskleuren (geel/wittig) bij de werkplaats in Zutphen. Rijden deze nog ergens in deze kleuren of zal dit stel opgeknapt worden?

Mijn eerste post hier trouwens, maar lurk hier al eventjes mee :@ Ik ben sporadisch gebruiker maar vind het interessant.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_165670120
Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden.
Ze rijden sowieso niet meer in de oude Syntus-kleuren rond: alle treinen die Syntus nu nog leased zijn allemaal in de nieuwe rode kleur gespoten/geplakt/gewhatever :P
pi_165670204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:11 schreef MTL het volgende:
Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden.

Stond inderdaad bij de Arriva werkplaats. Kunnen ze het materiaal van de vervoerder die er nu rijdt niet overnemen?

En Arriva heeft toch ook van de Flirts besteld? Zijn die niet voor Limbabwe?
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 15:32:49 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165670501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:11 schreef MTL het volgende:
Ik gok zo dat die Lintjes opgeknapt worden voor Arriva, die vanaf December er mee in Limburg zal gaan rijden.
Ze rijden sowieso niet meer in de oude Syntus-kleuren rond: alle treinen die Syntus nu nog leased zijn allemaal in de nieuwe rode kleur gespoten/geplakt/gewhatever :P
Ik vond dit plaatje :D


Wat ik zo lees idd voor de Maaslijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165670645
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:18 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:

[..]

Stond inderdaad bij de Arriva werkplaats. Kunnen ze het materiaal van de vervoerder die er nu rijdt niet overnemen?

En Arriva heeft toch ook van de Flirts besteld? Zijn die niet voor Limbabwe?
Doen ze ook, maar de Maaslijn gaat een mooie waslijn krijgen in 2021 of zo. Om voor die 4 jaar nog helemaal nieuwe treinen aan te schaffen is natuurlijk onzin.
De dieseltreinen van Veolia worden daarom overgenomen, echter zijn dat te weinig treinen om de reizigersstroom aan te kunnen. Op dit moment rijden er daarom al een paar treinen van Breng rond om het iets te ontlasten.
Die treinen van Breng gaan daar weer weg in december, en daarvoor in de plaats komen dus deze Lintjes.
Als de waslijn er hangt, komen er nog een heleboel Flirtjes bij voor de Maaslijn, en worden alle dieseltreinen retour gestuurd naar het leasebedrijf.

De Flirts die nu besteld zijn, zijn voor de al geëlectrificeerde baanvakken ((Luik) - Maastricht - Heerlen - (Aken), Maastricht - Roermond en Sittard - Heerlen).
pi_165670726
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vond dit plaatje :D
[ afbeelding ]

Wat ik zo lees idd voor de Maaslijn.
Een plaat die ruk is, van een trein die stuk is ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')