abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2016 @ 11:39:49 #1
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165621155


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 28 september 2016 @ 11:40:40 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165621172
Ongeduldig much?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_165621187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:36 schreef Goverman het volgende:
Het concept schijnt overigens wel te werken.
Ja, in Japan. Waar fatsoen en discipline in het DNA van de mensen zit. Op die plekken zit in Nederlands DNA "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 11:41:34 #4
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165621190
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:40 schreef JDude het volgende:
Ongeduldig much?
Nee, ik wilde een keer een topic opening :)

Het concept van de spreiding over perrons met lichtbalken schijnt wel te werken. Is door het programma Beter en Meer (samenwerking van NS en ProRail) best uitvoerig uitgezocht, waarbij ook naar buitenlandse voorbeelden is gekeken.

Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_165621260
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:41 schreef Goverman het volgende:

Het gaat er om dat er "wat" spreiding is, zodat het allemaal wat sneller gaat. Net zoals op de snelweg: een paar mensen die wat eerder/later vertrekken kan een enorme impact hebben (omdat je minder snel aan een kritiek punt komt).
Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 11:49:26 #6
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_165621316
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig :N
En dat werkt toch ook niet met stations waar de 'uitgang' aan de voor of achterkant zit? Dan krijg je zo'n scenario:

Systeem geeft aan dat het spreidingsdeel helemaal vooraan zit terwijl je het perron aan de achterkant op komt. :?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 28 september 2016 @ 11:52:12 #7
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165621366
Dat is dan gratis looptraining voor treinreizigers :)

Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_165621408
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je nodig iedereen naar een vak van 50 meter lokken, op een perron van 500+ meter lang. Ik zie hier niks in iig :N
Ieder station zijn eigen rijtuig principe, of het bevorderlijk is voor de duur van instappen vraag ik me af. Alles moet immers door minder deuren, in theorie
  woensdag 28 september 2016 @ 12:00:13 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165621516
Gewoon 4 deuren per bak en vooral staanplaatsen aanbieden. Kijk eens hoe snel het dan gaat ^O^
  woensdag 28 september 2016 @ 12:01:18 #10
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165621540
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat kan toch ook gewoon met een stevige noodremming :{w.
Soort omgekeerde wat men bij de bus doet, zo hard mogelijk optrekken om de bus aan te stampen en ruimte te kweken zodat ie nog voller kan... -O-
pi_165621558
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Dat is dan gratis looptraining voor treinreizigers :)

Net zoiets als treinen opstellen op perronsporen. Gebeurt best veel in Den Haag CS, maar ook wel op andere kopstations (Groningen, Enschede). Dan moet je best een stukkie rennen om de trein te halen.
Ja, gevolg: Mensen gaan al op hun niet-kop-instapstation al helemaal vooraan of achteraan zitten omdat ze dan goed uitkomen voor hun overstap. En fuck die blauwe vakken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2016 @ 12:12:53 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165621768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:08 schreef dennistd het volgende:
Er moet gewoon een LED-strip langs het perron komen die brandt zo lang als de trein is.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik wilde dat idee insturen voor battle of concepts maar door tijdgebrek niet aan toegekomen..
Waar heb ik dat idee vaker gehoord O-)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 september 2016 @ 12:18:11 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165621860
renelukassen twitterde op woensdag 28-09-2016 om 12:00:19 152 paginaatjes over de aanbestedingsprocedure intercity's nieuwe generatie. leest u mee? https://t.co/bCosEPhheC #ns reageer retweet
- Den Haag - Eindhoven naar 4x per uur in 2026.
- Toeslag op de HSL gaat op termijn verdwijnen

Verder heel veel witte balkjes en gedraaide pagina's. :P
pi_165621892
Dat wisten we toch allang al?
pi_165621914
Jij wel natuurlijk
doei
pi_165621926
Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak.

Verwachten dat iedereen maar de huidige treinlengte even van een app af gaat lezen getuigt ook niet echt van veel realiteitszin trouwens.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_165622129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:21 schreef Prins_Pils het volgende:
Jij wel natuurlijk
Jij had het ook kunnen weten, is hier zeker al twee keer langsgekomen
pi_165622223
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:21 schreef Litpho het volgende:
Zolang de NS flexibel is met de rijtuigeninzet (om het aardig te zeggen) mag iedere suggestie dat de reiziger het probleem is en gewoon beter moet spreiden van mij per direct in de vuilnisbak.
Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn." :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165622248
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wordt lachen _O- :')
Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)?
pi_165622332
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Betekent dat effectief niet gewoon dat ze het gebied rond de (rol)trappen gaan markeren (zeg maar dat gebied waar nu ook al iedereen op een kluitje staat)?
Weet ik veel. Ik weet alleen dat het weer het zoveelste kutidee is dat niet gaat werken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165622379
Ik hoop voor ze dat ze ook wat leuke dingen in Japan hebben gedaan, dan heeft tenminste nog iemand iets aan die reis gehad.
pi_165622531
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn." :N
Misschien is Ipsos gewoon stiekem een sociale werkplaats en is dit wat NS verstaat onder "maatschappelijk verantwoord ondernemen"?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 13:19:10 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165622939
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja daar snap ik nog steeds geen kut van idd. Over die willekeur verbaas ik me nog meermalen per week. Drie bakjes in de spits, zes in de daluren. Waar hebben ze DAN tien jaar lang zeer gedetailleerd reisgegevens voor verzameld? Het is blijkbaar niet geweest "om ons nog beter van dienst te kunnen zijn." :N
Ze kunnen niet overal maximale materieelinzet doen hè :P Dus compenseren ze dat buiten de spits
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165623671
quote:
12s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze kunnen niet overal maximale materieelinzet doen hè :P Dus compenseren ze dat buiten de spits
Ja, maar als het je toch geen reet interesseert hoeveel mensen je van waar naar waar moet vervoeren, waarom verzamel je die data dan? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165623690
En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 14:14:30 #26
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165624137
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar als het je toch geen reet interesseert hoeveel mensen je van waar naar waar moet vervoeren, waarom verzamel je die data dan? :')
Niet omdat het moet, maar omdat het kan...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 28 september 2016 @ 14:48:51 #27
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165624839
Met die data kunnen ze mooi paar pagina's interessant doen in het jaarverslag. :s)
  woensdag 28 september 2016 @ 15:05:42 #28
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165625103
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook :')
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...

Zorg voor genoeg ijzer... :{w
pi_165625145
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
  woensdag 28 september 2016 @ 15:17:03 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165625280
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...

Zorg voor genoeg ijzer... :{w
Bij meer ijzer dan pak'm beet 150 meter spreiden reizigers zichzelf steeds slechter. En een volle trein wordt slecht ervaren en vertraagd het in- en uitstapproces. Reden genoeg om aan de instapkant wat meer te sturen. Ja, het duurt lang als mensen door dezelfde deur instappen.. Maar het is nog altijd beter dan dat mensen door een deur in proberen te stappen waar het al vol is want dat duurt nog veel langer.
pi_165628259
Duvel, was goed weer in de stad vanmiddag! Zag je lopen maar was te laat met roepen :(
pi_165630590
Na vier weekjes Enschede-Utrecht forenzen in VIRM, valt het toch wel op hoe hard de omroep in ICM staat.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_165630950
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:49 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

En dat werkt toch ook niet met stations waar de 'uitgang' aan de voor of achterkant zit? Dan krijg je zo'n scenario:

Systeem geeft aan dat het spreidingsdeel helemaal vooraan zit terwijl je het perron aan de achterkant op komt. :?
Precies. Ik reis elke dag van Den Haag (vaak centraal) naar Dordrecht. Mijn fiets staat in de stalling, Dus ik wil achterin uit kunnen stappen, om niet te veel meters te maken ... dus stap ik op het kopstation (net als iedereen) in Den Haag achterin in, terwijl ik weet dat er voorin volop ruimte is... waarom zou ik twee keer een hele perron-/treinlengte aflopen?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_165631075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende:
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Voldoende ijzer zorgt er wel voor dat je niet iedere keer het risico loopt dat je voor je goede verspreiden wordt gestraft door te moeten rennen naar een staanplaats omdat er weer eens een veel te korte trein uit het vet getrokken is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_165631110
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende:
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Dat is het probleem omdraaien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 september 2016 @ 21:05:16 #36
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_165633489
Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
pi_165633924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:23 schreef _JdM_ het volgende:
Na vier weekjes Enschede-Utrecht forenzen in VIRM, valt het toch wel op hoe hard de omroep in ICM staat.
is ook vooral een kwestie van hoe dicht de hc bij de microfoon staat. Als je achterover leunend in de mcn stoel zit is het niveau al meer dan voldoende maar sommigen slikken dat ding bijna door tijdens het omroepen
pi_165633983
quote:
5s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:05 schreef boriq het volgende:
Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
Aparte aanbesteding, komt nog
  Redactie Sport woensdag 28 september 2016 @ 21:38:58 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165634683
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Aparte aanbesteding, komt nog
Worden het nu zijsporen dan? Hier wordt nog gesproken over het verbreden van de eilandperrons: www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165635965
Ik ging met m'n pappie treintjes kijken in Salzbergen vanmiddag en ik kreeg een ijsje en McDonalds. En een biertje in het ietwat vreemde café tegenover station Salzbergen. Fijne afsluiter van een drukke werkdag.
Bier.
  woensdag 28 september 2016 @ 22:15:32 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165636128
De Severnspoortunnel, een tunnel van 7 km lang onder de rivier de Severn tussen Engeland en Wales, is sinds 12 september gedurende 6 weken gesloten voor elektrificatiewerkzaamheden. Hierdoor kunnen treinen van Londen naar Cardiff en Swansea de rit straks afleggen met nieuwe elektrische treinen.

In plaats van een gewone constructie met hangdraden e.d. wordt er in de tunnel, die geopend is in 1886, gebruik gemaakt van een vaste geleider. De werkzaamheden vorderen gestaag:
FurrerFreyGB twitterde op maandag 26-09-2016 om 16:07:53 Severn Tunnel electrification is progressing well. A couple of snaps to show the progress of this complex project https://t.co/qMpJ8wOdFU reageer retweet




In voorbereiding op deze werkzaamheden werd eerder al de roetaanslag van de tunnelwanden gehaald:


[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 28-09-2016 23:24:38 ]
  woensdag 28 september 2016 @ 22:18:03 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165636224
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:40 schreef b2py het volgende:
Duvel, was goed weer in de stad vanmiddag! Zag je lopen maar was te laat met roepen :(
Huh whut? Maar inderdaad goed weer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 september 2016 @ 22:19:44 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165636271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Daar ging mijn OVC. En dat terwijl ik zo'n afschermhoes in mijn portemonnee heb zitten. Grmbl.
Yes. Verwoesten die hap.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 september 2016 @ 22:21:30 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165636331
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Yes. Verwoesten die hap.
Ik checkte vanavond uit in Breda, en terwijl de deurtjes nog aan het openen waren liep ik er tegenaan.

Piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep.

:')
pi_165636635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik checkte vanavond uit in Breda, en terwijl de deurtjes nog aan het openen waren liep ik er tegenaan.

Piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep.

:')
In Zwolle als je vanaf het stadsbusstation langs de loketten het perron op loopt en je gaat links, dan het linkerpoortje... die gaat eerst een klein stukje naar binnen voordat hij naar buiten gaat, echt een minuscuul stukje maar het is echt zo. En hij heeft me er al drie keer niet doorgelaten dat hij na een minuut ofzo alsnog opengaat :D
Bier.
pi_165637435
Ze zien fietsen ook niet, ze beginnen altijd te loeien als ik er met de fiets doorheen loop :P
doei
pi_165637606
quote:
ProRail en NS erkennen dat de 'instapzone' alleen iets toevoegt als reizigers én machinisten 'discipline' opbrengen. De ProRail-woordvoerder: 'Op veel stations blijven mensen staan op de plek waar ze bijvoorbeeld via een trap toegang hebben gekregen tot het perron. Daar hoopt het zich op en krijg je uiteindelijk gedrang bij de treindeur.' Dat is vooral op station Schiphol Airport te zien. 'Daar gaan we meer informatieschermen op de perrons plaatsen zodat reizigers zich beter over de perrons verdelen. En daar komen ook lichtbalken boven de perrons die aangeven waar de trein gaat stoppen.'
Het probleem op Schiphol is toch niet dat je niet weet waar op het perron de trein stopt, maar dat men tot vlak voor binnenkomst op het perron geheim houdt op welk perron de trein zal stoppen. Zolang dat niet verandert is het logisch dat reizigers zich verzamelen rondom de schermen. Kekke lichtbalken zullen daar alleen iets aan veranderen als zij wel bijtijds de gewenste informatie kunnen leveren.
  woensdag 28 september 2016 @ 23:15:22 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165637785
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2016 @ 23:17:57 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165637840
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165637879
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:15 schreef James1988 het volgende:
de Severn-rivier
De Rijn-rivier

De Maas-rivier

Het Kuip-stadion

De Koploper-trein

De James1988-mongool

Dat zeg je toch ook niet :6 8)7

Kap met die onzin :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')