Oei, verlies van Bladestorm EN Fatal Inertia! Wat een aderlating! Twee zware titels waarbij Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4, Resistance en DMC4 in het niet vallen.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:02 schreef devv05 het volgende:
Ik dacht al even dat jullie dit topic maar opgeheven hadden, maar hij stond helemaal onderaan
Anyway, ligt het aan mij of verliest Sony steeds meer exclusives?
Nu ook weer: Twee PS3 games komen ook naar Xbox 360
Vooral Fatal Inertia was toch wel een exclusive die de PS3 misschien nog wel interessant maakte. Zwaar weer voor Sony.
De 360 fanboys zijn er weer in full force hoorquote:Op woensdag 22 november 2006 10:31 schreef devv05 het volgende:
Hehe dat is de standaard reactie wanneer een PS3 exclusive verdwijnt. Ach x game, dat boeit toch niet. Maar met name Fatal Inertia lijkt me toch wel een toffe game hoorEn tja, zoveel heeft de PS3 al niet..
quote:Op woensdag 22 november 2006 10:41 schreef Retuobak het volgende:
Ik speel nog liever toilet tycoon dan de nieuwe Dynasty warriors.
Nee, dat er weer een devver z'n games elders ook uitbrengt. Bagger of niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat Sony weer gebashed moet worden zeker?
Waarom staat Resistance in een rijtje met MGS en FF?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Oei, verlies van Bladestorm EN Fatal Inertia! Wat een aderlating! Twee zware titels waarbij Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4, Resistance en DMC4 in het niet vallen.
OMGWTF!!! Sony am doomed!
please note the amount of sarcasm in this post
De PS3 heeft nog steeds meer exclusives dan de 360. De 360 heeft uberhaupt geen exclusives lijkt het wel soms...quote:Op woensdag 22 november 2006 10:45 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Nee, dat er weer een devver z'n games elders ook uitbrengt. Bagger of niet.
Beter kijken dan.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
De 360 heeft uberhaupt geen exclusives lijkt het wel soms...
Console exclusives: (waarvan een groot aantal helemaal exclusief zijn en een aantal wel op PC/Vista verschijnen)quote:Op woensdag 22 november 2006 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De PS3 heeft nog steeds meer exclusives dan de 360. De 360 heeft uberhaupt geen exclusives lijkt het wel soms...
Ohja even vergeten, als je de PS3 niet standaard de hemel inprijst ben je een fanboy van een andere console.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De 360 fanboys zijn er weer in full force hoor
Wie horo je zeggen dat de PS3 zwaar klop gaat krijgen? Al vind ik tussen de series die jij noemt geen enkele indrukwekkende titel zitten (behalve Gran Turismo die wrs pas 2008 verschijnt) gaan er steeds meer geruchten dat MGS en DMC naar de 360 komen, dat weet je zelf ook wel. Final Fantasy is een sterke troef, Tekken ook wel voor de liefhebbers. Verder is het allemaal mwah.quote:En zolang belangrijke franchises als Final Fantasy, Metal Gear Solid, Gran Turismo, Dragon Quest, Devil May Cry, Tekken, Virtua Fighter etc. etc. exclusief zijn en veel developers nog steeds loyaal zijn aan Sony (vanwege het WEL verkopen in Japan bijv.) gaat de PS3 echt niet zwaar klop krijgen.
Vandaar dat de gemiddelde 360 bezitter geen geld meer overhoudt met al die topgames die momenteel komenquote:En de lijst 360 exclusives is niet bijster indrukwekkend
Hij heeft wel gelijk hoor. Kan eigenlijk alleen Dead Rising en Halo 3 bedenken als goede exclusives. En voor beide zou ik geen xbox360 kopen (alhoewel Halo3 wel een systemseller is, dat ligt meer aan persoonlijke FPS moeheid).quote:Op woensdag 22 november 2006 10:52 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Beter kijken dan.
Die lijst... Import Tuner Challengequote:Op woensdag 22 november 2006 11:04 schreef devv05 het volgende:
[..]
Console exclusives: (waarvan een groot aantal helemaal exclusief zijn en een aantal wel op PC/Vista verschijnen)
Alan Wake
Banjo-Kazooie
BioShock
Blue Dragon
Bomberman Act Zero
Bullet Witch
Cellfactor
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Condemned: Criminal Origins
Crackdown
Culdcept Saga
Dead Rising
Elveon
Enchanted Arms
Eternal Sonata
Fable 2
FIFA 07
FlatOut: Total Carnage
Forza Motorsport 2
Full Auto
Fuzion Frenzy 2
Gears of War
Grand Raid Offroad
Guitar Hero II
Halo 3
Halo Wars
Huxley
Import Tuner Challenge
Infernal
Just Cause
Kameo: Elements of Power
Kane & Lynch: Dead Men
Kingdom Under Fire: Circle of Doom
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
Lost Odyssey
Lost Planet: Extreme Condition
Mass Effect
Mobile Ops: The One Year War
Monster Madness: Battle For Suburbia
MotoGP '06
MotoGP '07
Naruto
Ninety-Nine Nights
Over G Fighters
Overlord
Perfect Dark Zero
Postal 3
Pro Evolution Soccer 6
Project Gotham Racing 3
Project Gotham Racing 4
Project Offset
Ridge Racer 6
Rumble Roses XX
Saints Row
Shadowrun
Stuntman 2
Table Tennis
Timeshift
Tom Clancy's Splinter Cell 5
Too Human
Top Spin 2
Two Worlds
Viva Pinata
Wolfenstein
Wrestle Kingdom
Nee je hebt echt helemaal gelijk hoorEn dan missen er nog een zootje (nieuwe) op deze lijst.
Allereerst is dat console-exclusive verhaal gewoon BS. PC is gewoon een gaming-platform net als PS3, X360 en PSP en zelfs GSM. Console-exclusive is een term, uitgevonden door marketeers om de consument te misleiden.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:04 schreef devv05 het volgende:
[..]
Console exclusives: (waarvan een groot aantal helemaal exclusief zijn en een aantal wel op PC/Vista verschijnen)
-lijstje-
Heavenly Sword, Devil May Cry en Singstar zijn sowieso drie titels die hoge ogen gaan gooien.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:27 schreef masterdave het volgende:
Nou, vind echte knallers toch echt wel:
- Mass Effect(niet mijn soort game)
- Viva Pinata
- Gears of War
- Saints Row
- Huxley
- Halo 3
- Forza Motorsport 2
- Dead rising
- bioshock
- lost planet
Dus ja... Ps3 exclusives die interessant zijn:
- Final Fantasy
- Gran turismo
- .....?
Devil May Cry 4quote:Op woensdag 22 november 2006 11:27 schreef masterdave het volgende:
Nou, vind echte knallers toch echt wel:
- Mass Effect(niet mijn soort game)
- Viva Pinata
- Gears of War
- Saints Row
- Huxley
- Halo 3
- Forza Motorsport 2
- Dead rising
- bioshock
- lost planet
Dus ja... Ps3 exclusives die interessant zijn:
- Final Fantasy
- Gran turismo
- .....?
Ben ik even blij dat die niet console exclusive isquote:Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Objectief bekeken is RFOM innovatiever dan GoW op het vlak van wapens, beter verhaal, betere voice-acting, duurt langer. dus laat maar komen. GoW scoort alleen maar zo hoog vanwege de hype.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
En laat Resistance ook maar weg SD, dat is alleen voer voor Xbots die willen bashen omdat GoW hoger scoort
En ook geen exclusive. Net zo min als Gears of War, Huxley en Lost Planet trouwens.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
En laat Resistance ook maar weg SD, dat is alleen voer voor Xbots die willen bashen omdat GoW hoger scoort
vertel!quote:Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef speknek het volgende:
[..]
En ook geen exclusive. Net zo min als Gears of War, Huxley en Lost Planet trouwens.
Gears of War maakt de grote hype waar en dat kunnen maar weinig games. RFOM is een goede titel, voor een launchgame. Maar ik ga 'm morgen spelen op de Gameplay, daarna post ik mijn bevindingen welquote:Op woensdag 22 november 2006 11:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Objectief bekeken is RFOM innovatiever dan GoW op het vlak van wapens, beter verhaal, betere voice-acting, duurt langer. dus laat maar komen. GoW scoort alleen maar zo hoog vanwege de hype.
Ja, alleen het vervelende feit na dat ze zeggen dat het op een PS2 spel met steroiden lijkt hoef ik um al niet meer, GoW laat gewoon ff zien hoe je kwijlspellen moet maken.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Objectief bekeken is RFOM innovatiever dan GoW op het vlak van wapens, beter verhaal, betere voice-acting, duurt langer. dus laat maar komen. GoW scoort alleen maar zo hoog vanwege de hype.
Tja, zo denk ik over de PS3 exclusives. Er zit momenteel geen enkele interessante bij, misschien Resistance al vond ik die in video's ook zwaar tegenvallen. Iedereen zal z'n eigen mening hebben (games als Alan Wake, Mass Effect, Viva Pinata, Huxley, Lost Planet, Splinter Cell 5, BioShock, Gears of War en Saints Row zielig noemen zegt sowieso meer over jou..) maar het is gewoon gelul dat de 360 geen exclusives heeft, voorlopig toch wel een stuk meer dan de PS3. Zeker als MGS en/of DMC wel naar de 360 komen dan blijft er op Gran Turismo en FF na gewoon niks meer over.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:03 schreef Cid het volgende:
Niet om de xbox de bashen of de PS3 op te hemelen, maar wat een triest lijstje exclusives voor de 360 zeg. De enige game die ik ga missen is Blue Dragon, de rest zou ik niet kopen als ik een 360 had. Nouja, misschien GoW ook voor de co-op multiplayer over internet...
quote:Op woensdag 22 november 2006 12:06 schreef devv05 het volgende:
Tja, zo denk ik over de PS3 exclusives. Er zit momenteel geen enkele interessante bij, misschien Resistance al vond ik die in video's ook zwaar tegenvallen. Iedereen zal z'n eigen mening hebben (games als Alan Wake, Mass Effect, Viva Pinata, Huxley, Lost Planet, Splinter Cell 5, BioShock, Gears of War en Saints Row zielig noemen zegt sowieso meer over jou..) maar het is gewoon gelul dat de 360 geen exclusives heeft, voorlopig toch wel een stuk meer dan de PS3. Zeker als MGS en/of DMC wel naar de 360 komen dan blijft er op Gran Turismo en FF na gewoon niks meer over.
Kom op man, Gears of War is dé systemseller van de Xbox 360, BioShock wordt fantastisch en Alan Wake wordt nu al beschouwd als de mooiste game ever. Het kan je niet trekken maar het zijn gewoon keiharde toppers.quote:
SMAAK. Jezus, is dat nou zo moeilijk?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kom op man, Gears of War is dé systemseller van de Xbox 360, BioShock wordt fantastisch en Alan Wake wordt nu al beschouwd als de mooiste game ever. Het kan je niet trekken maar het zijn gewoon keiharde toppers.
Ik heb het woord zielig nieteens genoemd, maar goed. Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar voor mij hebben de Devil May Cry, Final Fantasy en Tekken games gewoon "meer" dan een game als "Viva Pinata" of "Huxley". Dat zijn wel 360 exclusives, maar voor mij geen reden om die console te kopen.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:06 schreef devv05 het volgende:
[..]
Tja, zo denk ik over de PS3 exclusives. Er zit momenteel geen enkele interessante bij, misschien Resistance al vond ik die in video's ook zwaar tegenvallen. Iedereen zal z'n eigen mening hebben (games als Alan Wake, Mass Effect, Viva Pinata, Huxley, Lost Planet, Splinter Cell 5, BioShock, Gears of War en Saints Row zielig noemen zegt sowieso meer over jou..) maar het is gewoon gelul dat de 360 geen exclusives heeft, voorlopig toch wel een stuk meer dan de PS3. Zeker als MGS en/of DMC wel naar de 360 komen dan blijft er op Gran Turismo en FF na gewoon niks meer over.
Final Fantasy.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef speknek het volgende:
Tis vrij simpel imo. Xbox heeft het voordeel van de prijs, PS het voordeel van Final Fantasy.
tis alleen jammer dat ze niet zo heel erg exclusief zijn. GoW is gewoon een 13-in-een-dozijn-shooter met fantastische GFX. Ik wacht wel tot ik hem op m'n PC kan spelen. Bioshock en Alan Wake komen ook op PC, dus waarom daar een 360 voor kopen?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kom op man, Gears of War is dé systemseller van de Xbox 360, BioShock wordt fantastisch en Alan Wake wordt nu al beschouwd als de mooiste game ever. Het kan je niet trekken maar het zijn gewoon keiharde toppers.
Het is voor mij meer: De 360 heeft de FPS's (die ik liever op mijn PC speel), de PS3 de RPG's en Square-Enixquote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef speknek het volgende:
Tis vrij simpel imo. Xbox heeft het voordeel van de prijs, PS het voordeel van Final Fantasy.
Een 360 is goedkoper dan een pc aanschaffen die net zulke graphics laten zien.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
tis alleen jammer dat ze niet zo heel erg exclusief zijn. GoW is gewoon een 13-in-een-dozijn-shooter met fantastische GFX. Ik wacht wel tot ik hem op m'n PC kan spelen. Bioshock en Alan Wake komen ook op PC, dus waarom daar een 360 voor kopen?
Games als FFXIII of MGS4 zorgen er voor dat je een PS3 koopt, dat heeft de 360 gewoonweg voor een hoop mensen niet.
Het zijn geen exclusivesquote:Op woensdag 22 november 2006 12:19 schreef devv05 het volgende:
fixedquote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef speknek het volgende:
Tis vrij simpel imo. Xbox heeft het voordeel van de prijs en Xbox Live, PS het voordeel van Final Fantasy.
S-E wil zich op de Westerse markt gaan richten zeiden ze paar dagen terug dus ben benieuwdquote:Op woensdag 22 november 2006 12:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Final Fantasy.Die serie mag nog niet eens de voeten kussen van goede rpg's. Shadow Hearts: Covenant alleen al walst in alle opzichten over FF heen. Tis tijd dat die Japanners eens uit de kont van S-E komen en verder kijken.
![]()
Dat moeten ze niet doen, de S-E action games zuigen enorme kont.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:25 schreef devv05 het volgende:
S-E wil zich op de Westerse markt gaan richten zeiden ze paar dagen terug dus ben benieuwd
Je hebt er een monster PC voor nodig die zeker 2,5 tot 3 keer zoveel kost als een Xbox 360. Daarom dus onder andere, of omdat je ze via Live kunt spelen. Verder heb je natuurlijk nog Blue Dragon, Forza, Lost Planet, Halo 3, Halo Wars en nog een zooi echt exclusieve titelsquote:Op woensdag 22 november 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
tis alleen jammer dat ze niet zo heel erg exclusief zijn. GoW is gewoon een 13-in-een-dozijn-shooter met fantastische GFX. Ik wacht wel tot ik hem op m'n PC kan spelen. Bioshock en Alan Wake komen ook op PC, dus waarom daar een 360 voor kopen?
Games als FFXIII, White Knight Story of MGS4 zorgen er voor dat je een PS3 koopt, dat heeft de 360 gewoonweg voor een hoop mensen niet.
Niet als je je bedenkt dat je naast die games ook nog eens Command & Conquer met betere controls kan spelen, en een hele shitload aan PC-exclusive (die wel degelijk exclusive zijn) er bij krijgt.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een 360 is goedkoper dan een pc aanschaffen die net zulke graphics laten zien.![]()
Live Anywhere zegt je iets?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:27 schreef devv05 het volgende:
[..]
Je hebt er een monster PC voor nodig die zeker 2,5 tot 3 keer zoveel kost als een Xbox 360. Daarom dus onder andere, of omdat je ze via Live kunt spelen. Verder heb je natuurlijk nog Blue Dragon, Forza, Lost Planet, Halo 3, Halo Wars en nog een zooi echt exclusieve titels
En je hoeft niet 2 jaar te wachten op een gare port... (remember Halo op de PC?)
Laat ze maar een leuke Westerse RPG maken, dat trek ik wel.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat moeten ze niet doen, de S-E action games zuigen enorme kont.
Zat games te noemen waarvan de controls op console weer beter zijn. En dat jij een nieuwe PC moet binnenkort maakt het prijsargument nog niet ongedaanquote:Op woensdag 22 november 2006 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Niet als je je bedenkt dat je naast die games ook nog eens Command & Conquer met betere controls kan spelen, en een hele shitload aan PC-exclusive (die wel degelijk exclusive zijn) er bij krijgt.
Bovendien moet ik binnenkort toch over naar een nieuwe PC, dus een Intel Duo-Core komt er sowieso.
De PC heeft daarentegen WEL een shitload aan exclusivesquote:Op woensdag 22 november 2006 12:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een 360 is goedkoper dan een pc aanschaffen die net zulke graphics laten zien.![]()
Hoezo controls beter op console?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:29 schreef devv05 het volgende:
Zat games te noemen waarvan de controls op console weer beter zijn. En dat jij een nieuwe PC moet binnenkort maakt het prijsargument nog niet ongedaanEn ik denk dat MS nog wel met alternatieve controllers komt (was laatst al een stukje over)
true, maar die games zijn ook op de PS2/3 te krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:29 schreef devv05 het volgende:
[..]
Zat games te noemen waarvan de controls op console weer beter zijn. En dat jij een nieuwe PC moet binnenkort maakt het prijsargument nog niet ongedaanEn ik denk dat MS nog wel met alternatieve controllers komt (was laatst al een stukje over)
PS2 had een muis en toetsenbord, maar je weet net zo goed als ik dat PC games niet ontworpen worden rond een pad, en console games niet rond een muis.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:35 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo controls beter op console?
Op de PC kan ik een pad gebruiken, op de console kan ik geen muis gebruiken
toch bijna 7 miljoen mensen die daar anders over denkenquote:Op woensdag 22 november 2006 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Komt bij dat de exclusives van de 360 een hoop mensen niet genoeg boeien om 400 euro te lappen. Kun je wel met een prijsargument komen, maar als je er uiteindelijk niets tot weinig mee doet, heb je een vrij duur stukje wit plastic in je kast staan.
Games die ik op de PC wilde spelen met een pad hebben daar gewoon support voorquote:Op woensdag 22 november 2006 12:39 schreef speknek het volgende:
[..]
PS2 had een muis en toetsenbord, maar je weet net zo goed als ik dat PC games niet ontworpen worden rond een pad, en console games niet rond een muis.
- Hoop goede exclusives (en met de PC kun je niet gamen vanaf de bank / op HDTV)quote:Op woensdag 22 november 2006 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Vertel mij eens: waarom zou ik een 360 moeten kopen. Echt, de enige argumenten die ik gehoord heb zijn:
- betere graphics
- Live
Jij gaat een PS3 kopen toch? Smerige graphicshoer dat je bent. Of vond je de gameplay op de PS2 niet goed? PC gamen boeit mij, en vele console gamers met mij, totaal niet. Het is onhandig en veel minder relaxed, bovendien veel duurder.quote:daar staan tegenover dat je een game koopt vanwege de gameplay (tenzij je een smerige GFX-hoer bent) en dat Live ook naar de PC komt middels Live Anywhere.
Tja en een hoop mensen ook wel. Dit is een kulargument dat je ook voor de PS3 kunt gebruiken.quote:Komt bij dat de exclusives van de 360 een hoop mensen niet genoeg boeien om 400 euro te lappen. Kun je wel met een prijsargument komen, maar als je er uiteindelijk niets tot weinig mee doet, heb je een vrij duur stukje wit plastic in je kast staan.
Inmiddels ruim 7 miljoen alquote:Op woensdag 22 november 2006 12:40 schreef kepler het volgende:
[..]
toch bijna 7 miljoen mensen die daar anders over denken
Uiteraard, maar je kunt MS moeilijk verwijten dat Sony zo laat isquote:Op woensdag 22 november 2006 12:38 schreef SToRM81 het volgende:
Van sommige exclusieve games op de 360 heb ik het idee dat ze alleen maar exclusive zijn, omdat de 360 de enige next-gen op de markt was. Oblivion, Ridge Racer 7, Dead Rising 2 en Full Auto 2 zijn allemaal (opvolgers van) voormalige 360 exclusives en ze komen nu allemaal (exclusief) uit op de PS3.
Neem aan dat de ontwikkelaar (ook voor PS3) toch wel weet waar ie het over heeft. 256 MB is gewoon weinig. (512 ook btw)quote:En nog even over GoW. Als je ziet hoeveel er on-screen gebeurt bij een game als Lair (in 1080p!), dan lijkt het me zeer sterk dat GoW niet op de PS3 zou kunnen
Wel vanaf de bank.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:09 schreef devv05 het volgende:
- Hoop goede exclusives (en met de PC kun je niet gamen vanaf de bank / op HDTV)
- Goedkoper dan PS3 en veel goedkoper dan PC
Van de 7 miljoen is het grootste deel Xbox bezitters, en een heel klein deel mensen die zijn overgestapt van ps2 naar 360 omdat ze geen zin hebben om te wachten. Het gaat erom hoeveel mensen zonder console voor een 360 gaan. Sony heeft het wat dat betreft een stuk makkelijker. Als de helft van alle PS2 bezitters een PS3 koopt zijn ze al marktleider. Daarintegen moet MS ervoor zorgen dat er minstens 2x zoveel mensen een 360 kopen als dat er een xbox kochten om ook maar in de buurt van marktleider te komen. Een veel grotere opgave dus.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:40 schreef kepler het volgende:
[..]
toch bijna 7 miljoen mensen die daar anders over denken
Maar deze discussie is eindeloos, de ene vind PS3 games leuker en de andere 360 games... klaar
En sinds wanneer heeft de PS3 256MB? Er zit altijd nog 512MB in net zoals in de 360.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:09 schreef devv05 het volgende:
Neem aan dat de ontwikkelaar (ook voor PS3) toch wel weet waar ie het over heeft. 256 MB is gewoon weinig. (512 ook btw)
Daarom sluiten al die mensen hun XBOX aan op hun PC monitor. Overigens is een xbox360+ een full HDTV prijziger dan een PC waar je al die games behoorlijk op kan spelen.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:09 schreef devv05 het volgende:
[..]
- Hoop goede exclusives (en met de PC kun je niet gamen vanaf de bank / op HDTV)
- Goedkoper dan PS3 en veel goedkoper dan PC
die gast van Epic (Mark Rein) heeft gezegd dat de PS3 (te?) weinig geheugen beschikbaar heeft voor de Unreal Engine. Dit omdat het geheugen verdeeld is over twee pools en dus niet in theorie 512MB tegelijk aangesproken kan worden door de CPU of juist door de GPU. Heeft iets te maken met unified geheugen ofzoquote:Op woensdag 22 november 2006 13:16 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En sinds wanneer heeft de PS3 256MB? Er zit altijd nog 512MB in net zoals in de 360.
quote:Op woensdag 22 november 2006 13:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wel vanaf de bank. - sowieso ben jij een van de 0.01% die dat kan dan en jij bent ook niet bepaald een gemiddelde gamerEn heb je dan ook 1080i resolutie?
360 games kosten 30+ euro meer o/ - Play-Asia jou bekend? Ik betaal niet meer dan 40 euro per game en in NL kun je vaak veel goedkoper pre-orderen.
PC heb je sowieso o/ - Ook eentje die Alan Wake/GoW zou kunnen draaien? Daar heb je zo'n beetje de beste high-end PC voor nodig die er momenteel is.
Of moet jij weer altijd top of the line hebben? Graphicshoer- Xbox 360 is momenteel top of the line, dus ja
Ja die onzin heb ik ook gelezen met als bronnen xbox fansitesquote:Op woensdag 22 november 2006 13:37 schreef kepler het volgende:
[..]
die gast van Epic (Mark Rein) heeft gezegd dat de PS3 (te?) weinig geheugen beschikbaar heeft voor de Unreal Engine. Dit omdat het geheugen verdeeld is over twee pools en dus niet in theorie 512MB tegelijk aangesproken kan worden door de CPU of juist door de GPU. Heeft iets te maken met unified geheugen ofzo
Verder begrijp ik er te weinig van om het verder uit te leggen, maar dat is wat die man van Epic heeft gezegd (en dat is nou niet een kleine developer)
Het is heel eenvoudig.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:37 schreef kepler het volgende:
[..]
die gast van Epic (Mark Rein) heeft gezegd dat de PS3 (te?) weinig geheugen beschikbaar heeft voor de Unreal Engine. Dit omdat het geheugen verdeeld is over twee pools en dus niet in theorie 512MB tegelijk aangesproken kan worden door de CPU of juist door de GPU. Heeft iets te maken met unified geheugen ofzo
Verder begrijp ik er te weinig van om het verder uit te leggen, maar dat is wat die man van Epic heeft gezegd (en dat is nou niet een kleine developer)
Dat is dus niet waar. De GPU kan overal in het geheugen schrijven. Ook in de 256MB van de CPU. Dus developers hebben gewoon 512MB tot hun beschikking voor graphics.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:49 schreef deGVR het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig.
De X360 heeft 512 mb geheugen, volledig beschikbaar voor zowel de CPU als de GPU. De developer bepaalt dus hoeveel geheugen hij nodig heeft voor graphics en hoeveel voor de rest van het spel.
De PS3 heeft 2 keer 256 mb, elk hardwarematig gekoppeld aan de CPU, danwel de GPU.
De developer kan dus niet meer dan 256 mb inzetten voor graphics.
Ik vind het nogal een onverstandige keuze van Sony.
Maar Sony maakt vaker keuzes waar developers het niet zo mee eens zijn... Dat was met de PSP ook al zo. En met de PS2.
Nee, dan heb ik geen 1080i resolutiequote:Op woensdag 22 november 2006 13:41 schreef devv05 het volgende:
Verhaal van man die niet kan quoten
de CPU heeft dus niet 512 beschikbaar? Misschien dat dat het 'probleem' is voor Epic?quote:Op woensdag 22 november 2006 13:52 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. De GPU kan overal in het geheugen schrijven. Ook in de 256MB van de CPU. Dus developers hebben gewoon 512MB tot hun beschikking voor graphics.
Mijn (inmiddels 4 jaar oude bak) kan gewoon op een TV aangesloten worden. En als je echt geld hebt uitgegeven aan een HDTV had je dat geld beter aan een behoorlijke PC uit kunnen gevenquote:- Hoop goede exclusives (en met de PC kun je niet gamen vanaf de bank / op HDTV)
Ik vond de gameplay op de PS2 fantastisch in sommige spellen. En aangezien de vervolgen op die spellen op de PS3 exclusief uit gaan komen, schaf ik een PS3 aan. Heeft niets met graphics te maken, alles met het feit dat bijvoorbeeld een Devil May Cry 4 of Metal Gear Solid 4 niet op de PS2 uitkomt.quote:Jij gaat een PS3 kopen toch? Smerige graphicshoer dat je bent. Of vond je de gameplay op de PS2 niet goed?
Een groot nadeel dus, thanks voor je bevestigingquote:Op woensdag 22 november 2006 13:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee, dan heb ik geen 1080i resolutie
Maar dat heb ik ook niet als ik 360 vanaf de bank
Ik heb namelijk geen vele honderden euro's uitgegeven aan een verder zinloze HDTV
Even kijken deze maand: FEAR? Yep. GoW? Yep. Call of Duty 3? Yep. Rainbow Six: Vegas? Yep. Splinter Cell: Double Agent? Yep. Viva Pinata? Yep.quote:Play Asia is mij bekend, het is mij ook bekend dat er maar ZEER weinig games regiovrij zijn.
Kijk vooral eens in de region compatibility lijst
Nu nog wel, maar GoW en Alan Wake draaien zonder problemen op een 360 en echt niet op een normale PC van nu.quote:Ja, ook eentje die Gears of War/Alan Wake kan draaien
En mijn PC is 1.5 jaar oud
Mensen overdrijven namelijk graag. De 4.5 jaar oude PC van m'n ouders kan nog steeds elke nieuwe PC game draaien. Dat zal binnenkort wel afgelopen zijn, maar 4.5 jaar komt al aardig in de buurt van de looptijd van de Xbox.
Een hele nieuwe generatie draait grotendeels om betere graphics, anders waren we allemaal nog wel Doom of Keen aan het spelen. Maar graphics boeien jou vast helemaal niks, dat is vast ook de reden dat je een high-end PC hebtquote:Ah, dus je bent een self-admitted graphicshoer.
Uhm, deze hele generatie draait grotendeels om de HD revolutie. En een behoorlijke PC kopen voor nog meer geld dan een HDTV en dan moeten gamen op een gaar schermpje van 19" zonder Xbox Live en een hoop meer onhandige dingen? No thanksquote:Op woensdag 22 november 2006 14:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Mijn (inmiddels 4 jaar oude bak) kan gewoon op een TV aangesloten worden. En als je echt geld hebt uitgegeven aan een HDTV had je dat geld beter aan een behoorlijke PC uit kunnen geven
Dat is idd een goed argument, maar graphics blijven gewoon voor vrijwel alle gamers belangrijk, misschien op enkele uitzonderingen na. En dan ben ik maar een graphicshoer, ik hou van realisme en het oog wil ook watquote:Ik vond de gameplay op de PS2 fantastisch in sommige spellen. En aangezien de vervolgen op die spellen op de PS3 exclusief uit gaan komen, schaf ik een PS3 aan. Heeft niets met graphics te maken, alles met het feit dat bijvoorbeeld een Devil May Cry 4 of Metal Gear Solid 4 niet op de PS2 uitkomt.
quote:Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef devv05 het volgende:
Een groot nadeel dus, thanks voor je bevestiging
Viva Pinata kun je niet uit Azië halen, het prijsverschil met de US is miniem.quote:Even kijken deze maand: FEAR? Yep. GoW? Yep. Call of Duty 3? Yep. Rainbow Six: Vegas? Yep. Splinter Cell: Double Agent? Yep. Viva Pinata? Yep.
Mijn PC is niet abnormaal en inmiddels al 1.5 jaar oud.quote:Nu nog wel, maar GoW en Alan Wake draaien zonder problemen op een 360 en echt niet op een normale PC van nu.
A. Ik heb geen high-end PCquote:Een hele nieuwe generatie draait grotendeels om betere graphics, anders waren we allemaal nog wel Doom of Keen aan het spelen. Maar graphics boeien jou vast helemaal niks, dat is vast ook de reden dat je een high-end PC hebt
Even voor de goede orde: wat denk jij dat een HDTV kost, en wat versta jij onder een behoorlijjke PC?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:36 schreef devv05 het volgende:
[..]
Uhm, deze hele generatie draait grotendeels om de HD revolutie. En een behoorlijke PC kopen voor nog meer geld dan een HDTV en dan moeten gamen op een gaar schermpje van 19" zonder Xbox Live en een hoop meer onhandige dingen? No thanks
Uiteindelijk koop je een spel omdat het lekker speelt, als je iets moois wilt om tegenaan te kijken koop je maar een bruid op brides.ru. Is nog goedkoper dan een 360 ookquote:[..]
Dat is idd een goed argument, maar graphics blijven gewoon voor vrijwel alle gamers belangrijk, misschien op enkele uitzonderingen na. En dan ben ik maar een graphicshoer, ik hou van realisme en het oog wil ook wat
Met een omweg kan de CPU ook in het geheugen van de GPU schrijven. Maar ik heb ontwikkelaars horen(nou je gelezen lol) zeggen dat het nutteloos is en vrij overbodig. Het grootste deel van het geheugen word gebruikt door de GPU. Dat van GoW lijkt me eerder een marketing praatje.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:58 schreef kepler het volgende:
[..]
de CPU heeft dus niet 512 beschikbaar? Misschien dat dat het 'probleem' is voor Epic?
Daar kun je je lelijk in vergissen, Capcom heeft officieel aangekondigd dat ze geen exclusives meer willen hebben op 1 console omdat dit de kosten niet goed dekt. De productiekosten van de HD consoles liggen te hoog. En Konami kwam ook al met geluiden dat MGS multiconsolebound gaat worden. Ik denk dat we niet lang hoeven te wachten voordat deze titels op de 360 komen, beetje in dezelfde trend als RE4 vorig jaar. Dus je hebt nu twee keuzes!quote:Op woensdag 22 november 2006 14:10 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik vond de gameplay op de PS2 fantastisch in sommige spellen. En aangezien de vervolgen op die spellen op de PS3 exclusief uit gaan komen, schaf ik een PS3 aan. Heeft niets met graphics te maken, alles met het feit dat bijvoorbeeld een Devil May Cry 4 of Metal Gear Solid 4 niet op de PS2 uitkomt.
Ja om weer te zeiken dat de PS3 helemaal niks is en alles op de 360 zoveel beter isquote:Op woensdag 22 november 2006 14:44 schreef devv05 het volgende:
De discussie lijkt me wel weer genoeg gevoerd zo. Morgen eerst maar eens op een PS3 spelen dan kom ik daarna wel weer even langs
Ach don't botherquote:Op woensdag 22 november 2006 14:55 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja om weer te zeiken dat de PS3 helemaal niks is en alles op de 360 zoveel beter is
Die launchgames geven toch geen goed beeld van wat je kan verwachten op de PS3. Dat deden de launchgames van de 360 ook niet. Over een jaar als er veel meer en veel betere games uit zijn kun je pas echt een goede vergelijking gaan maken.
*zucht* dat waren slechts voorbeelden, maar goed: neem een White Knight Story of Final Fantasy XIII dan.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:53 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Daar kun je je lelijk in vergissen, Capcom heeft officieel aangekondigd dat ze geen exclusives meer willen hebben op 1 console omdat dit de kosten niet goed dekt. De productiekosten van de HD consoles liggen te hoog. En Konami kwam ook al met geluiden dat MGS multiconsolebound gaat worden. Ik denk dat we niet lang hoeven te wachten voordat deze titels op de 360 komen, beetje in dezelfde trend als RE4 vorig jaar. Dus je hebt nu twee keuzes!![]()
zoals gezegd heb ik dus van de hardware te weinig verstand, maar als een developer van de Unreal Engine zegt dat het op de PS3 iets minder makkelijk draait (moeilijker programmeren voor de PS3 is een veelgehoorde 'klacht') dan geloof ik dat best. Vooral omdat die engine ook veel geld oplevert door gebruik op de PS3.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:53 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Met een omweg kan de CPU ook in het geheugen van de GPU schrijven. Maar ik heb ontwikkelaars horen(nou je gelezen lol) zeggen dat het nutteloos is en vrij overbodig. Het grootste deel van het geheugen word gebruikt door de GPU. Dat van GoW lijkt me eerder een marketing praatje.
Ook dat ze de Xbox360 tot zijn limiet hebben gepushed met GoW lijkt me gewoon gelul. Dat zou dus betekenen dat de Xbox360 niet beter kan dan GoW en er in de toekomst geen spellen meer voor komen die eraan voorbij gaan. Als dat waar(waar ik van overtuigd ben dat het niet zo is) is lijkt me dat niet zo'n rooskleurig toekomst voor de 360 als hij nog minstens een jaartje of 3 mee moet.
Ik denk dat je dat hele verhaal met een korreltje zout moet nemen. Unreal Tournament 2007 gaat gewoon vrolijk op de PS3 draaien. Zelfde engine als Gears of War.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:01 schreef kepler het volgende:
[..]
zoals gezegd heb ik dus van de hardware te weinig verstand, maar als een developer van de Unreal Engine zegt dat het op de PS3 iets minder makkelijk draait (moeilijker programmeren voor de PS3 is een veelgehoorde 'klacht') dan geloof ik dat best. Vooral omdat die engine ook veel geld oplevert door gebruik op de PS3.
Ze pushen de 360 al wel tot de limiet, alleen totaal niet efficient. Dat is op elke console zo, je haalt al snel de limiet van een console. Je kunt alleen nog veel vooruitgang boeken door het spel efficienter gebruik te laten maken van de hardware, en dat kost gewoon tijd.
van wat ik heb begrepen zijn juist alle games die van die engine gebruik maken uitgesteld naar ergens beging 2007 omdat er dus wat problemen zijn om die engine draaiend te krijgen op de PS3. Dit betekend natuurlijk niet dat het er minder uitgaat zien, maar wel dat ze wat moeite hebben om die engine goed te laten werken op de PS3. Natuurlijk kan ik het bericht niet meer terug vindenquote:Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat hele verhaal met een korreltje zout moet nemen. Unreal Tournament 2007 gaat gewoon vrolijk op de PS3 draaien. Zelfde engine als Gears of War.
edit: blijkbaar hebben ze dus nooit de planning gehad om te launchen tegelijk met de PS3. In dat geval gaat mijn verhaal dus niet helemaal opquote:The Playstation 3 developers, especially the ones that want to purchase the engine, are always a bit anxious but yet again it is all on schedule and should be finished at some point by roughly mid 2007. µ
quote:Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef kepler het volgende:
[..]
van wat ik heb begrepen zijn juist alle games die van die engine gebruik maken uitgesteld naar ergens beging 2007 omdat er dus wat problemen zijn om die engine draaiend te krijgen op de PS3. Dit betekend natuurlijk niet dat het er minder uitgaat zien, maar wel dat ze wat moeite hebben om die engine goed te laten werken op de PS3. Natuurlijk kan ik het bericht niet meer terug vindenIk ga even zoeken
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34967
[..]
edit: blijkbaar hebben ze dus nooit de planning gehad om te launchen tegelijk met de PS3. In dat geval gaat mijn verhaal dus niet helemaal op
Rightquote:Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hehe zegt de grootste PC-fanboy op Fok.
dan zijn we het daar over eensquote:Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
idd, maar tis logisch. Epic had aangegeven dat ze de engine niet eerder vrijgeven voordat ze de code dusdanig aan de PS3-structuur hebben aangepast dat hij eenzelfde grafisch niveau kan tonen als de PC-versie (op max details). En als je rekening houdt met de structuur van de PS3 en dat die sterk verschilt van de PC/360, is het normaal dat het even iets langer duurt. Overigens is de PC-versie van UT2K7 ook uitgesteld, wegens engine-tweaking.
Je bent inderdaad niet negatief over andere platforms, maar het zal je door niemand gezegd worden dat ze de consoles lekkerder vinden gamen dan een pcquote:Op woensdag 22 november 2006 15:27 schreef Retuobak het volgende:
Right
Want ik ben erg negatief tegenover elk ander platform zoals zekere 360 fanboys
The Inquirer is nu net echt een bron van kwaliteitquote:Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef kepler het volgende:
[..]
van wat ik heb begrepen zijn juist alle games die van die engine gebruik maken uitgesteld naar ergens beging 2007 omdat er dus wat problemen zijn om die engine draaiend te krijgen op de PS3. Dit betekend natuurlijk niet dat het er minder uitgaat zien, maar wel dat ze wat moeite hebben om die engine goed te laten werken op de PS3. Natuurlijk kan ik het bericht niet meer terug vindenIk ga even zoeken
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34967
[..]
edit: blijkbaar hebben ze dus nooit de planning gehad om te launchen tegelijk met de PS3. In dat geval gaat mijn verhaal dus niet helemaal op
Sowieso klink je nogal nerderig (of puberig) als je de term fanboy gebruikt. Ik heb een Playstation 2, PSP en Xbox 360, ik koop gewoon een console die ik leuk vind. En de PS3 valt me tot nu toe gewoon erg tegen (voor de Xbox 360 was ik van plan wel een PS3 aan te schaffen) Wat zal mij het verder verrotten of iemand een Xbox 360 koopt of niet, ik heb er geen enkele baat bij. Ik ben het alleen niet eens met al die (volgens jou) Playstation 3 fanboys hier en vind het leuk om daarover te discussieren.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Right
Want ik ben erg negatief tegenover elk ander platform zoals zekere 360 fanboys
Je klinkt zelf ook wel als een cracker likker zoquote:Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Je bent inderdaad niet negatief over andere platforms, maar het zal je door niemand gezegd worden dat ze de consoles lekkerder vinden gamen dan een pc.
Ach, als jij de ergste pc fanboy hier bent, is dat best positief voor pc fanboys.
hey, het is wel een bronquote:Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
The Inquirer is nu net echt een bron van kwaliteit
De unreal engine draait echt prima op de PS3. UT2007 draait geheel probleemloos en volgens Epic kon de PS3 UT2007 met gemak aan en was hij helemaal niet zo moeilijk om voor te programmeren. Dus ze spreken elkaar allemaal een beetje tegen. En het is nu niet alsof de unreal engine de enige engine is.
Dat sommige meer moeite hebben alles goed draaiend te krijgen op de PS3 is logisch, het is nieuwe hardware waarvan niemand die nog echt onder de knie heeft. Duurt wel een jaartje of 2 voordat je pas echt gaat zien wat de PS3 kan. En je kan discusseren of de PS3 krachtiger is dan de Xbox360. Maar minder krachtig is hij zeker niet, dus alles wat de 360 kan, kan de PS3 ook.
GoW is gewoon een X360 exclusive hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef speknek het volgende:
[..]
En ook geen exclusive. Net zo min als Gears of War, Huxley en Lost Planet trouwens.
Nee. Dat is het niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:41 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
GoW is gewoon een X360 exclusive hoor.
Lost Planet ook.
Alan Wake is trouwens wel een Vista-exclusive. Doet het niet op XP dus.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:26 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Allereerst is dat console-exclusive verhaal gewoon BS. PC is gewoon een gaming-platform net als PS3, X360 en PSP en zelfs GSM. Console-exclusive is een term, uitgevonden door marketeers om de consument te misleiden.
Vervolgens:
Alan Wake - PC
BioShock - PC
Command & Conquer 3: Tiberium Wars - PC (en beter op de PC, gebaseerd op ervaringen met LOTRBFME2, aangezien deze op dezelfde engine draait, zelfde dev-team)
Condemned: Criminal Origins - PC
FIFA 07 - elke andere console behalve PS3 en PC, bovendien is de 360-versie de meest uigeklede van allemaal
Full Auto - deel twee verschijnt op de PS3
Gears of War - PC
Guitar Hero II - PS2
Infernal - PC
Just Cause - PS2 & PC
Kane & Lynch: Dead Men - PC
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - PS2 & PC
Lost Planet: Extreme Condition - volgens geruchten ook PS3
Mass Effect - PC
Naruto - PS2
Postal 3 - PC
Pro Evolution Soccer 6 - PS2, en op PS2 completer
Project Offset - PC
Ridge Racer 6 - PS3 (als RR7)
Rumble Roses XX - PS2-port
Stuntman 2 - PS3
Timeshift - PC
Too Human - PC
Wolfenstein
Heb je een bron waar GoW officieel voor een ander platform is aangekondigd?quote:
Gears of War naar de PC?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Heb je een bron waar GoW officieel voor een ander platform is aangekondigd?.
En voor Lost Planet ook.
Nee, dus is het een exclusive.
Ja, jezus. Als dat je bron isquote:
Ja, ik kom niet in console topics met als enige doel om te trollenquote:Op woensdag 22 november 2006 15:42 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
En dat zeg jij?!
!
!
You're killing me.
Let op je bloeddruk joh.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:56 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, ik kom niet in console topics met als enige doel om te trollen
En we weten allemaal dat dat bij jou anders ligt
Lost Planet heeft zichzelf al bewezen hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:59 schreef speknek het volgende:
Ze doen er ook niks aan om het te ontkrachtigen, zelfs de mensen van MS niet, lijkt me duidelijk. Lost Planet heb ik me inderdaad in vergist. Maar goed, die moet zichzelf ook nog bewijzen.
*mist nog altijd "I don't give a shit' smiley
sorry hoor, maar stel dat Gears of war op de pc uitkomt, zal dat hetzelfde gaan als toen met Halo, nou dan vind ik het dus wel een exclusive hé, na 2 jaar uitbrengen op de pc noem ik geen multiplatform spel.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:59 schreef speknek het volgende:
Ze doen er ook niks aan om het te ontkrachtigen, zelfs de mensen van MS niet, lijkt me duidelijk. Lost Planet heb ik me inderdaad in vergist. Maar goed, die moet zichzelf ook nog bewijzen.
*mist nog altijd "I don't give a shit' smiley
tis misschien niet de meest objectieve bron, maar ene J. Allard zei een jaar terug:quote:Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Heb je een bron waar GoW officieel voor een ander platform is aangekondigd?.
En voor Lost Planet ook.
Nee, dus is het een exclusive.
Gears of War ook op de PCquote:Gears Of War will be on both platforms, but it might be on one before the other. That's a little bit more of a game time decision.
Oeps Bron vergeten:quote:Blue Dragon doesn't hit Japan for another couple of weeks, but there's already talk of a sequel. In the latest issue of Famitsu, producer Hironobu Sakaguchi confirmed plans for a follow up to the big Microsoft-published RPG. Furthermore, while he wouldn't confirm a final platform, Sakaguchi does expect the sequel to appear on the 360.
Sakaguchi's surprise announcement came as part of a lengthy interview to commemorate the end of production for Blue Dragon. That's right, the 360's first Japanese killer app is done, as one would hope given the game's 12/7 Japanese release date.
Including initial planning, development on the title took three years, Sakaguchi revealed. Actual development on the 360 was a two year process. And it was quite the difficult process, it seems, as Sakaguchi claims to have lost 10 kilograms from July 2004, when first interviews were conducted regarding the title.
Blue Dragon ships on three DVDs, making it bigger than any Xbox 360 title to date. According to Sakaguchi, the game required compression technology to fit onto the three disks. In uncompressed form, the game's data takes up over 30 Gigs of space!
Players can expect between 40 to 50 hours of play time for the game. Just playing through the game minus all the side quests, Sakaguchi managed to take 35 hours.
And when you get through it all, you can look forward to Xbox Live content. The first such content will hit Japan some time between the beginning of the year and Spring. Sakaguchi referred to the content as being free of charge, but he wouldn't give further details.
With work on Blue Dragon complete, you might be wondering what Sakaguchi is up to now. A whole lot, it turns out. In addition to Lost Odyssey, a demo of which was recently released to Japan, Sakaguchi is hard at work on Cry-On (Xbox 360) and A.S.H. (DS). Sakaguchi expects to finish A.S.H. in the first half of next year. Half the game is playable at this point.
On top of these three games, Sakaguchi revealed that he has three more titles in the works! Development on two of these has already started, with the third one set to begin shortly. Sakaguchi wouldn't provide specifics on the games, only stating that he'd be taking a slight trip to the West. This seems to suggest work with a publisher located to the West of Mistwalker's Tokyo studio (a list that would include Nintendo, we'll point out) on one or more of the titles, but Sakaguchi went silent when Famitsu pressed further.
The only thing missing from the Famitsu interview is info on Blue Dragon's stateside release. We expect to hear more on the international version once the Japanese version hits shops on 12/7.
daar gaan we weerquote:Op woensdag 22 november 2006 16:57 schreef Snake_NL het volgende:
Nee je hebt geen HD DVD of Blu Ray nodig![]()
[..]
Oeps Bron vergeten:
Bron
Toch geen Gears of War voor PCquote:Op woensdag 22 november 2006 16:12 schreef masterdave het volgende:
[..]
sorry hoor, maar stel dat Gears of war op de pc uitkomt, zal dat hetzelfde gaan als toen met Halo, nou dan vind ik het dus wel een exclusive hé, na 2 jaar uitbrengen op de pc noem ik geen multiplatform spel.
mooi, einde discussiequote:
Waarom neemt iedereen het voorbeeld van GoW en Oblivion passen ook op een dvdquote:Op woensdag 22 november 2006 17:06 schreef kepler het volgende:
[..]
daar gaan we weer
Blue Dragon is een Japanse RPG die veel filmpjes op 720p bevat, en die nemen nu eenmaal veel ruimte in... Zolang games als GoW, Oblivion, VIva Pinata, enz gewoon nog op 1 DVD komen is er nog niks aan de hand. Zo'n hele grote ramp is het ook niet weer niet met een lineare RPG van 50 uur
Ik hoop dat ze gewoon games op HD-DVD formaat uit gaan geven en een 3-DVD versie ofzo. Dan haal ik wel lekker een HD-DVD spelerquote:Op woensdag 22 november 2006 18:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja daarom zijn het nu 3 dvd's, dat is heel 2006
En dat is dan opeens niet te duur of oplichterij enz enz? Lekker genaaid zal dat zijn, koop je al een console voor 400 euro kun je er daarna nog een 200 euro bij leggen voor HD-DVD add-on.. Dan kun je beter voor 500 euro een PS3 halenquote:Op woensdag 22 november 2006 18:34 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze gewoon games op HD-DVD formaat uit gaan geven en een 3-DVD versie ofzo. Dan haal ik wel lekker een HD-DVD speler
Als ze een 3DVD versie uitbrengen en een HD-DVD versie dan word je toch niet genaaid? Dan is het gewoon je eigen keuze wat je neemtquote:Op woensdag 22 november 2006 18:59 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En dat is dan opeens niet te duur of oplichterij enz enz? Lekker genaaid zal dat zijn, koop je al een console voor 400 euro kun je er daarna nog een 200 euro bij leggen voor HD-DVD add-on.. Dan kun je beter voor 500 euro een PS3 halen
Dan wel, maar als ze echt spellen gaan uitbrengen die alleen op HD-DVD uitkomen is het wel genaaid. En dat gaat gebeuren als ze zouden beginnen met spellen op HD-DVD, want niet ieder spel kun je gaan splitsen in meerdere DVD's.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Als ze een 3DVD versie uitbrengen en een HD-DVD versie dan word je toch niet genaaid? Dan is het gewoon je eigen keuze wat je neemt
Dat doen ze echt niet hoor, maar ik was toch al van plan een HD-DVD speler te kopen. Ik vind 600 euro voor een PS3 (met Blu-ray) op zich niet te duur, maar veel casual gamers wel. Die kijken alleen naar de prijs en weten vaak niet eens dat een PS3 Blu-Ray heeft. Maar lijkt me ideaal als er een DVD en HD-DVD versie komtquote:Op woensdag 22 november 2006 19:14 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dan wel, maar als ze echt spellen gaan uitbrengen die alleen op HD-dvd uitkomen is het wel genaaid.
Even als voorbeeld de 3DVD's van Blue Dragon, dat is al bijna 30GB als ze alledrie vol zouden zitten. Blue Dragon 2 wordt waarschijnlijk qua ruimte inname groter dan deel 1 en dan past het al niet meer op een dual layer HD-DVD. Dan is het alleen nog maar de vraag of de HD-DVD speler van de 360 meer dan 2 lagen gaat ondersteunenquote:Op woensdag 22 november 2006 19:14 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dan wel, maar als ze echt spellen gaan uitbrengen die alleen op HD-DVD uitkomen is het wel genaaid. En dat gaat gebeuren als ze zouden beginnen met spellen op HD-DVD, want niet ieder spel kun je gaan splitsen in meerdere DVD's.
en we waren er net overuit dat het alleen om de games gingquote:Op woensdag 22 november 2006 18:59 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En dat is dan opeens niet te duur of oplichterij enz enz? Lekker genaaid zal dat zijn, koop je al een console voor 400 euro kun je er daarna nog een 200 euro bij leggen voor HD-DVD add-on.. Dan kun je beter voor 500 euro een PS3 halen
Maar alles wat je hier noemt is inmiddels ook mogelijk bij consoles zoals de Xbox360 en de PS3.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:00 schreef Boef het volgende:
Niet dat ik het wil opnemen voor bepaalde PC gamers hier, maar een ander significant voordeel van PC games is patchabilty () Als er dan onverhoopt (ahem) een bug in de release versie van een spel zit, zit je er niet aan vast bij de PC-versie. En voor de PC heb je ook downloadable game demo's, -trailers etc. en niet te vergeten multi-player alleen heet het geen XBox Live.
Hehe jij hebt duidelijk nog nooit op een console gespeeldquote:Op woensdag 22 november 2006 21:00 schreef Boef het volgende:
Niet dat ik het wil opnemen voor bepaalde PC gamers hier, maar een ander significant voordeel van PC games is patchabilty () Als er dan onverhoopt (ahem) een bug in de release versie van een spel zit, zit je er niet aan vast bij de PC-versie. En voor de PC heb je ook downloadable game demo's, -trailers etc. en niet te vergeten multi-player alleen heet het geen XBox Live.
quote:Op woensdag 22 november 2006 21:00 schreef Boef het volgende:
De Wii zie ik ook meer als een leuke "gadget", voor met vrienden in een dronken bui wat mee te gamen.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:47 schreef Boef het volgende:
Oeps, hehe. Ik dacht dat alleen de firmware geupdate werd van de console en niet de games. Ik heb inderdaad nog geen next-gen console. Wel interesse maar ik laat het nog ff aanzien hoe de PS3 zich ontwikkelt de komende maanden (we hebben toch geen keuze). De Wii klinkt leuk voor erbij maar ik kan maar niet ophouden met het zien van de Wii als een soort eye-toy console.
Nietemin zijn Konami en met name Capcom een van de belangrijkste redenen dat de PS als de beste 3rd party console wordt gezien. Square Enix zal nog wel door blijven gaan op de PS aangezien de 360 slecht wordt ontvangen door de Japanners, maar ook die developer is erg gericht op marktaandelen van de desbetreffende consoles.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
*zucht* dat waren slechts voorbeelden, maar goed: neem een White Knight Story of Final Fantasy XIII dan.![]()
EUh, Oblivion past eigenlijk niet echt op een DVD-tje, dat zie je terug aan de lelijke textures. En voor de mensen die roepen,"ja maar die DVD stond helemaal niet vol... "quote:Op woensdag 22 november 2006 18:31 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom neemt iedereen het voorbeeld van GoW en Oblivion passen ook op een dvdDat zegt toch niks over de games van 3 jaar. En daarbij GoW is wel heel mooi, maar heel groot is het zeker niet. Dus ook niet zo raar dat het op een dvdtje past. Opzich zal een dvd altijd genoeg blijven voor de xbox360, spellen zullen daar gewoon op worden aangepast. Kans is alleen dat het over een jaar of 2 a 3 beperkingen op kan leveren t.o.v de PS3.
De (compressie) technologie staat niet stil.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:31 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom neemt iedereen het voorbeeld van GoW en Oblivion passen ook op een dvdDat zegt toch niks over de games van 3 jaar. En daarbij GoW is wel heel mooi, maar heel groot is het zeker niet. Dus ook niet zo raar dat het op een dvdtje past. Opzich zal een dvd altijd genoeg blijven voor de xbox360, spellen zullen daar gewoon op worden aangepast. Kans is alleen dat het over een jaar of 2 a 3 beperkingen op kan leveren t.o.v de PS3.
Hoeft niet, want ik weet wat je bedoelt. Echter hoort daar wel een hele library bij en die moet dan resident geladen zijn, dus ook niet wenselijk....quote:Op donderdag 23 november 2006 17:20 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
De (compressie) technologie staat niet stil.
Ja, over 3 jaar zijn games groter maar dan zijn er ook veel betere compressietechnieken.
Ze zijn nu al in staat iets van een paar mb naar 70kb terug te brengen.
Ik zoek het linkje even op..
http://tweakers.net/nieuws/44721quote:Op donderdag 23 november 2006 17:22 schreef Fallen het volgende:
[..]
Hoeft niet, want ik weet wat je bedoelt. Echter hoort daar wel een hele library bij en die moet dan resident geladen zijn, dus ook niet wenselijk....
De voortgang bestond ook vorige generatie.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:20 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
De (compressie) technologie staat niet stil.
Ja, over 3 jaar zijn games groter maar dan zijn er ook veel betere compressietechnieken.
Ze zijn nu al in staat iets van een paar mb naar 70kb terug te brengen.
Ik zoek het linkje even op..
Precies.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De voortgang bestond ook vorige generatie.
En toch gingen games van minder dan een CDtje aan formaat naar een nagenoeg volle DVD die generatie.
Nu beginnen we de generatie met nagenoeg volle DVD's...
believequote:Op donderdag 23 november 2006 18:58 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Precies.
Tuurlijk worden compressietechnieken steeds beter. Maar spellen worden gewoon steeds groter ook met deze technieken. We zullen echt niet opeens terug gaan van dvd naar cd omdat de compressietechnieken opeens zoveel beter zijn geworden.
Formula Onequote:Op donderdag 23 november 2006 19:49 schreef devv05 het volgende:
Vanmiddag een zootje PS3 games gespeeld, even korte evaluatie:
blabla
Formula One: Best uitziende game van de PS3 nog, al ontbreekt hier ook een beetje het gevoel van snelheid. Wel een game die de Xbox 360 momenteel mist.
blabla
Zo goed heb ik 'm ook weer niet kunnen testenquote:Op donderdag 23 november 2006 19:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Formula OneWas het een beetje realistisch? Of weer zo'n arcade-racer? Hoe was het schademodel?
niet gecrashed ookquote:Op donderdag 23 november 2006 20:55 schreef devv05 het volgende:
[..]
Zo goed heb ik 'm ook weer niet kunnen testenWas een klein hok met 10 PS3 consoles en na 5 minuten kwam de volgende groep. Maar uhm, zag er goed en realistisch uit. Voelde niet arcade iig, maar schademodel weet ik niet. Ben niet gecrashed
De PS3's crashten overigens wel af en toequote:Op donderdag 23 november 2006 20:57 schreef kepler het volgende:
[..]
niet gecrashed ookDat is toch het eerste wat je doet
Ja het zou best sneu zijn als je de PS3 waar je 5 minuten mee gespeeld hebt nu al superieur zou vinden aan de 360quote:Op donderdag 23 november 2006 21:16 schreef devv05 het volgende:
[..]
De PS3's crashten overigens wel af en toe
Maar goed ik wilde echt graag positief zijn, maar helaas vind ik de Xbox 360 gewoon superieur aan de PS3, zeker op dit moment.
Ongetwijfeld, maar met name van MotorStorm en Resistance had ik gewoon meer verwacht.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:22 schreef Cid het volgende:
[..]
Ja het zou best sneu zijn als je de PS3 waar je 5 minuten mee gespeeld hebt nu al superieur zou vinden aan de 360. Geef ontwikkelaars de tijd om er wat moois mee te doen, want het apparaat heeft vast en zeker potentieel, al zullen de machines qua hardware altijd aan elkaar gewaagd blijven.
Ach het zijn launchgames, daar verwacht ik eigenlijk nooit al te veel van. Resistance werd/word inderdaad met een hoop poeha aangeprezen, maar ik vond het er eigenlijk ook niet zo geweldig uitzien (voor zover ik recht van spreken heb, ik heb alleen nog maar gameplay movies gezienquote:Op donderdag 23 november 2006 21:54 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar met name van MotorStorm en Resistance had ik gewoon meer verwacht.
Vind Resistance er zeker niet slecht uit zien. Zeker niks minder dan een gemiddelde Xbox360 game. Maar ja ik vind FPS sowieso niks aan dus kopen zal ik hem nietquote:Op donderdag 23 november 2006 21:57 schreef Cid het volgende:
[..]
Ach het zijn launchgames, daar verwacht ik eigenlijk nooit al te veel van. Resistance werd/word inderdaad met een hoop poeha aangeprezen, maar ik vond het er eigenlijk ook niet zo geweldig uitzien (voor zover ik recht van spreken heb, ik heb alleen nog maar gameplay movies gezien)
Kijk, en daar ga je de mist in vind ik, als de PS3 een echt succes wil worden, zouden de spellen er nu al net zo goed uit moeten zien als een goed spel van de 360, anders zou betekenen dat de PS3 over een jaar pas spellen krijgt qua graphische hoogstandjes als GoW. Wat is dan de meerwaarde van de PS3 ten opzichte van de 360?quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:27 schreef Snake_NL het volgende:
Motorstorm heeft pas een release in maart dus dan zouden die problemen weg kunnen zijn.
En over resistance het is mooi maar ook weer niet gears of war mooi het ik ook nog een 1e generatie game en gears een 2e dus je moet het gaan vergelijken met CoD2 voor de 360 en zoals devv05 zegt het is daar grafisch gelijk.
Gelukkig bestaat een game al enige tijd uit meer dan alleen graphicsquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:37 schreef masterdave het volgende:
[..]
Kijk, en daar ga je de mist in vind ik, als de PS3 een echt succes wil worden, zouden de spellen er nu al net zo goed uit moeten zien als een goed spel van de 360, anders zou betekenen dat de PS3 over een jaar pas spellen krijgt qua graphische hoogstandjes als GoW. Wat is dan de meerwaarde van de PS3 ten opzichte van de 360?
Mwah, MotorStorm is nog niet uit geloof ik, dus dat fixen ze nog wel. Game zag er verder wel oke uit, maar niet dat je mond ervan openvalt ofzo. Formula One was zoals gezegd het mooiste, maar ook niet mooier dan PGR3 was. Resistance vond ik dus erg vergelijkbaar met Call of Duty 2 qua graphics en qua 'look' ook wel, alleen al die op je af vliegende aliens was ik wel erg gauw zat. Ridge Racer 7 leek gewoon een kopie van Ridge Racer 6 op de 360, ook op het gebied van graphics.quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:35 schreef masterdave het volgende:
Meer details over de PS3 graag, wil zoveel mogelijk reviews en verhaaltjes horen, vind ik zeer interessant, maar verhalen over dat motorstorm niet zo mooi is, en framerate kut, en resistance graphisch ook niet best dan wordt ik al niet vrolijk
is ook al een ouder screenshot, uit mei. Maar zelfde engine als GoW, komt als het goed is maart uit.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:39 schreef speknek het volgende:
UT2007?.
De bumpmapping lijkt alleen nog niet helemaal goed.
Rot nou eens op met je Resistance.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat een game al enige tijd uit meer dan alleen graphics![]()
Meerwaarde van de Playstation, Xbox, Dreamcast, NES, SNES, Megadrive, etc etc etc t.o.v. z'n concurrentie zijn nog altijd de exclusives die er op verschijnen. Je koopt geen console omdat die mooiere plaatjes uitpoept. Als ik mooie plaatjes wil, koop ik wel een lading schilderijen. Ik wil spelen.
Voor de één zijn de 360-exclusives leuker, voor de ander PS3 (en stiekem vinden we allemaal de Wii leuk), de ander zit nu nog te janken dat de Phantom niet doorgaat.
Je vraagt wat de meerwaarde is van de PS3 t.o.v. de 360, ik antwoord met onder meer Devil May Cry 4, White Knight Story, F1 '06, Resistance, Ratchet & Clank, Killzone, Motorstorm, Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4, God of War 3, Eye of Judgement, Eyedentify en Tekken 6.
Ja, dat is dan wel weer dat je zegt van DAMN.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
It's niiiiice
Resistance is van Insomniac. Een game van hun kopen doe ik blind. En ik ben een shooter-fanaat.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:52 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Rot nou eens op met je Resistance.. En al helemaal tussen dat rijtje toppers.
13-in-dozijn shooter. Wat is daar zo bijzonder aan dat je steevast Resistance (motorstorm ook btw) in 1 adem noemt met FF, MGS4 en GoW3?.
Dat zijn onwijs matige releasegames waar Resistance dan weer iets minder matig is, maar nog steeds alles behalve een killer app. Motorstorm is ongetwijfeld een saaie dustracer die je na een dag niet meer aanraakt.
MGS4, FF, Tekken, God of War, R&C en Gran Turismo. Dat zijn de killer apps waar de X360 voor moet vrezen, niet de bom middelmatigheid die jij net opnoemt.
Overigens zal DMC4 de laatste exclusieve DMC zijn gezien de uitspraken van Capcom dat alles MP.
Dat zal dus ook voor Dead Rising 2 gelden, als die ooit al komt.
true, en dat kan ook gewoon.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:54 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Ja, dat is dan wel weer dat je zegt van DAMN.
Maar dan wel met muis en joystick (of TB). UT met een pad is te chaotisch..
Ah, dat heb ik met games van Bioware.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:57 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Resistance is van Insomniac. Een game van hun kopen doe ik blind. En ik ben een shooter-fanaat.
En sinds wanneer zijn GoW3, FF en MGS4 releasegames?
Tenslotte wil Capcom USA het liefst MP, Capcom JP ontwikkelt DMC4 en heeft daar nog het laatste zegje over.
Hebben ze die engine nou al helemaal goed op PS3 draaien? Ik meende dat daar wat problemen mee waren.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
is ook al een ouder screenshot, uit mei. Maar zelfde engine als GoW, komt als het goed is maart uit.
Ze zijn er nog druk mee, het is wel de reden dat de PS3-versie van UT 2K7 uitgesteld is. Van wat ik begrepen heb weigeren ze de game uit te brengen voordat de engine op het niveau PC-versie maxed out kan draaien, een zorgelijke ontwikkeling bij de meeste devs, maar bij Epic heb ik er wel vertrouwen in.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:01 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hebben ze die engine nou al helemaal goed op PS3 draaien? Ik meende dat daar wat problemen mee waren.
eensch, kosten schieten through the roof, alhoewel de ontwikkelkosten om van een concept-/cutscene-CGI-model naar een gameplaymodel te gaan steeds lager zullen worden. Activision meende dat ze de CGI-versie van de Spider-Man 3-film met slechts een paar honderd polygonen verschil over kunnen nemen in de 360 en PS3 games.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:59 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Ah, dat heb ik met games van Bioware..
En dat zijn geen releasegames, ik formuleerde m'n zin een beetje gek.
Overigens lijkt het mij wel logisch als er steeds meer MP wordt, tenzij dingen door Sony of MS worden uitgebracht.
Op zich best een goede ontwikkeling imo, geeft de consument meer keuze.
Ik denk dat die binnenkort ook weer flink zullen dalen door procedurele technieken. Altair zal (gok ik) minstens 2000 animaties gebruiken om van de ene animatie naar de andere animatie te gaanquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:14 schreef SocialDisorder het volgende:
eensch, kosten schieten through the roof, alhoewel de ontwikkelkosten om van een concept-/cutscene-CGI-model naar een gameplaymodel te gaan steeds lager zullen worden. Activision meende dat ze de CGI-versie van de Spider-Man 3-film met slechts een paar honderd polygonen verschil over kunnen nemen in de 360 en PS3 games.
Aan de andere kant heeft Ubi ook al aangegeven dat poly-count steeds minder gaat tellen, en dat animaties steeds meer de levensechtheid van een game gaat bepalen. Ter vergelijking; Prince Two Thrones had 500 animaties, Altaïr in Assassin's Creed alleen al heeft er meer dan 5000.
Nieuwe Indiana Jones game gebruikt die animatie-techniek. Aantal demo's van gezien, en ziet er verdomd goed uit moet ik zeggen. Het is alleen wel vrij processor-intensief...quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:18 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik denk dat die binnenkort ook weer flink zullen dalen door procedurele technieken. Altair zal (gok ik) minstens 2000 animaties gebruiken om van de ene animatie naar de andere animatie te gaan.
Waarom zou je flink wat animaties maken voor het opstaan van een karakter nadat hij op de grond is gevallen als je ook de beste manier kunt berekenen en dan gewoon on the fly kunt animeren
Thanks.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:29 schreef SocialDisorder het volgende:
De animatie-software in kwestie: http://www.naturalmotion.com/euphoria.htm
quote:The PS3 - yours for a cool £425 in the UK
Thur, 18 May 2006 04:59 PM
Sony's let word slip on the price for its top dog 60GB Playstation 3. Looks like it's time to book tickets to New York for November...
Sony's UK head honcho has lifted the curtain on the PS3's UK price, telling Eurogamer it'll cost £425.
We've had a chat with Stuff's gaming sources, and that price tag figure sounds about right for the 60GB version's 17th November launch.
By comparison, the US will be paying $600 - around £320 - and our European cousins will be coughing up just over £400 in Euros.
There's also a cut-down version of the high-def console, which loses the HDMI socket and only comes with a 20GB hard drive. Pricing's still unknown for this budget option, and Sony's remaining schtum.
As Tom Dunmore, our man at games show E3 said on last week's podcast, 'get the 60GB one!'
Nieuwe indiana jones en star wars game hebben een beginnende versie ervan idd. Daarnaast maken ze ook gebruik van andere procedurele grapjes waarbij de complexiteit van modellen in de wereld oneindig (bijnaquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:23 schreef speknek het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of je zulke complexe berekeningen ooit in computergames gaat tegenkomen. Het is een ding een levenloze ragdoll rond te laten stuiteren, of met inverse kinetics een enkele arm te bewegen, het is iets heel anders als je intentioneel gericht botten moet laten sturen tot een realistische manier van opstaan. Volgens mij gaat dat er of heel onnatuurlijk uitzien, of je bent meer tijd en geheugen kwijt dan een animatie vantevoren sturen.
Ik gok dat het op termijn veel goedkoper is om een relatief duur pakket te kopen dat dat allemaal voor je afvangt dan een team van 20-30 animators die alles pietje precies na zitten te pielen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:48 schreef speknek het volgende:
Ja inderdaad, een hoop dingen zijn er wel mee mogelijk. Leuk ook voor de gameswetenschap, waar ik zelf probeer tussen te komen. Maar of het echt ooit de taak van animaties over gaat nemen weet ik niet, sommige fysieke handelingen zijn echt behoorlijk complex. En dan wordt het niet nuttig meer.
niet om te stoken in het PS3-topic hoor, maar GTA komt tegelijk op de PS3 en 360 uit.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:17 schreef fr3d het volgende:
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Oktober 2007 eindelijk een ps3 kopen.. dan pas? Ja dan iig en wel voor deze game :
http://www.gamespot.com/p(...)?tag=topten;_title;7
Geeft niks, GTA4 koop ik dan toch wel op de PS3quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:19 schreef kepler het volgende:
[..]
niet om te stoken in het PS3-topic hoor, maar GTA komt tegelijk op de PS3 en 360 uit.
wat?quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
GTA4 is de grootste naaierij ooit. Elke versie krijgt zn eigen exclusieve downloadable content. Aardig voor de fans he
pfff, anders maken ze het even ingewikkeld. Maar ik lees dat het (voorlopig) nog een gerucht is?quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja. En die is weer anders dan die van de 360
Zoiets als de verschillende Pokemon games dusquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
GTA4 is de grootste naaierij ooit. Elke versie krijgt zn eigen exclusieve downloadable content. Aardig voor de fans he
De PlayStation consoles zijn grafisch eigenlijk nooit de sterkste geweest van hun generatie en toch verkochten ze altijd enorm goed. En daarboven zijn de mp games op de PlayStation vaak net iets duurder dan bij de concurrentie. Geeft wel aan dat het de meeste mensen om meer gaat dan alleen de graphics, dus ik maak me op dat punt niet zo druk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:10 schreef devv05 het volgende:
De PS3 games van nu zijn gewoon ongeveer gelijk aan de Xbox 360 van de launch. Aan de ene kant is dat logisch voor een eerste generatie games, aan de andere kant ook weer niet. Want je bent nu wel een jaar verder, hebt een jaar langer de tijd gehad en de PS3 werd krachtiger ingeschat. Dat valt dus een beetje tegen. Het zal denk ik nog wel even duren voordat er een Gears of War achtige game op de PS3 komt. (langer dan voor de 360 waarschijnlijk door het lastige programmeren voor de PS3)
Je hebt gelijk, maar je moet wel nagaan toen met de PS2 en XBOX tijd, dat de xbox ook een jaar achterliep, maar wel bewezen dat de xbox krachtiger was en mooiere spellen produceerde, nu komt de PS3 ook een jaar later, en hier zelfs anderhalf jaar, en is gewoon van dezelfde graphische kwaliteit. En nu heeft de 360 naar mijn weten ook nog een hoop meer goede gamedevelopers erbij dan met de xbox die met veel plezier en dedication aan hun producten werken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:46 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
De PlayStation consoles zijn grafisch eigenlijk nooit de sterkste geweest van hun generatie en toch verkochten ze altijd enorm goed. En daarboven zijn de mp games op de PlayStation vaak net iets duurder dan bij de concurrentie. Geeft wel aan dat het de meeste mensen om meer gaat dan alleen de graphics, dus ik maak me op dat punt niet zo druk.
Maar mocht de PS3 toch grafisch de beste worden, dan is dat alleen maar mooi meegenomen
Zoals ik nu weer begrepen heb wordt GTA IV dus een basis en kun je via downloaden extra eilanden toevoegen in de trant van Oblivion (?). Ik denk toxh haast wel dat uiteindelijk alles wel via zowel de PS3 als de X360 binnen te halen is, maar volgen ze misschien een andere volgorde van release.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja. En die is weer anders dan die van de 360
Ik vind het verschil tussen de PS2 en Xbox heel erg meevallen. Bij multiplatform games ziet de Xbox versie meestal net wat gelikter uit(al moet je soms wel heel goed kijken).. Maar first party games is een heel ander verhaal. De beste PS2 titels kunnen zich op grafisch gebied makkelijk meten met de beste Xbox games. Ik heb op de Xbox geen een race spel gezien wat grafisch GT4 overtreft. En ook spellen zoals GoW en FF12 doen grafisch niks onder voor welk Xbox spel dan ook.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:06 schreef masterdave het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar je moet wel nagaan toen met de PS2 en XBOX tijd, dat de xbox ook een jaar achterliep, maar wel bewezen dat de xbox krachtiger was en mooiere spellen produceerde, nu komt de PS3 ook een jaar later, en hier zelfs anderhalf jaar, en is gewoon van dezelfde graphische kwaliteit. En nu heeft de 360 naar mijn weten ook nog een hoop meer goede gamedevelopers erbij dan met de xbox die met veel plezier en dedication aan hun producten werken.
Welk spel ziet er dan uit als Gears of War?quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vind het verschil tussen de PS2 en Xbox heel erg meevallen. Bij multiplatform games ziet de Xbox versie meestal net wat gelikter uit(al moet je soms wel heel goed kijken).. Maar first party games is een heel ander verhaal. De beste PS2 titels kunnen zich op grafisch gebied makkelijk meten met de beste Xbox games. Ik heb op de Xbox geen een race spel gezien wat grafisch GT4 overtreft. En ook spellen zoals GoW en FF12 doen grafisch niks onder voor welk Xbox spel dan ook.
De PS3 en Xbox360 lopen grafisch nu gelijk, waarbij de 360 al een jaar voorsprong heeft. Ik denk dat over een jaar of 2 de PS3 toch wel iets meer laat zien dan de 360. En dan niet zo zeer op gebied van textures en polygonen, maar meer als het gaat om animaties, effecten en de hoeveelheid aktie tegelijk op het scherm.
Waarom zegt dit bericht dat de 20 gig geen hdmi poort krijgt? Is dat ook alleen voor de britten?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:42 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Thanks..
Arme Britten trouwens.....
[..]
vergeet niet dat de PS3 een half jaar is uitgesteld en ontwikkelaars dus een half jaar langer de tijd hebben gehadquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De PS3 en Xbox360 lopen grafisch nu gelijk, waarbij de 360 al een jaar voorsprong heeft. Ik denk dat over een jaar of 2 de PS3 toch wel iets meer laat zien dan de 360. En dan niet zo zeer op gebied van textures en polygonen, maar meer als het gaat om animaties, effecten en de hoeveelheid aktie tegelijk op het scherm.
kijk eens voor de grap naar de datum van het bericht....quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waarom zegt dit bericht dat de 20 gig geen hdmi poort krijgt? Is dat ook alleen voor de britten?![]()
Nou daar ben ik het niet helemaal met je mee eens hoor. De mooie 1st party game op de ps2 zien er zeker goed uit maar kunnen zich niet meten met de mooiste xbox spellen hoor. PGR2 ziet er bijvoorbeeld veel beter uit dan GT4. GT4 waar je maar met een beperkt aantal auto's kunt rijden en waar ze enkele delen van de omgeving vervangen hebben door, makkelijker te renderen bomen, op de Nurburgring. Terwijl je beeld in PGR helemaal vol staat met gedetailleerde wolkenkrabbers en allemaal andere kleine dingetjes.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vind het verschil tussen de PS2 en Xbox heel erg meevallen. Bij multiplatform games ziet de Xbox versie meestal net wat gelikter uit(al moet je soms wel heel goed kijken).. Maar first party games is een heel ander verhaal. De beste PS2 titels kunnen zich op grafisch gebied makkelijk meten met de beste Xbox games. Ik heb op de Xbox geen een race spel gezien wat grafisch GT4 overtreft. En ook spellen zoals GoW en FF12 doen grafisch niks onder voor welk Xbox spel dan ook.
Gears of War is zeker erg mooi. Maar Heavenly Sword(wat ik ervan gezien heb) vind ik niks minder dan Gears. En ik vind Resistance er niet echt veel slechter(ja GoW is mooier) uit zien. De launchgames van de PS3 kunnen zich gewoon meten met 360 games. En dat is voor eerste generatie spellen zeker niet slecht. Want naast GoW heb ik op de 360 ook nog niet echt spellen gezien waarvan mijn mond open valt omdat ze zo mooi zijn. GoW is al een tweede generatie spel voor de 360 en dat kun je goed zien. Maar UT2007 zal echt niks onder gaan doen voor GoW op grafisch gebied. En persoonlijk vind ik MGS4 en FF13 er mooier en indrukwekkender uitzien dan GoW.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:31 schreef masterdave het volgende:
[..]
Welk spel ziet er dan uit als Gears of War?
Dus? Op de xbox360 zijn zeker al 2 jaar bezig, en zijn veel developers al bezig aan hun 2e spel. Dat is toch nog wel een behoorlijk voorsprong. En als die PS3 hardware echt zoveel moeilijker is dan de 360, dan duurt het dus ook even voordat ze het echt onder de knie hebbenquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:44 schreef kepler het volgende:
[..]
vergeet niet dat de PS3 een half jaar is uitgesteld en ontwikkelaars dus een half jaar langer de tijd hebben gehad
het is iets kleurrijker en gevarieerder dan GoW maar: http://www.gameklip.com/v/1547/quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:31 schreef masterdave het volgende:
[..]
Welk spel ziet er dan uit als Gears of War?
Ga je nu uit van het feit dat je de PS3 ook daadwerkelijk gezien hebt? of van de filmpjes en dergelijke? Filmpjes zeggen mij namelijk niks, en ik ga dan ook uit nu van mensen die de PS3 op de gameplay hebben gezien, en van japanners en amerikanen die niet onder de indruk zijn. Resistance bijvoorbeeld schijnt gewoon een opgepompte PS2 graphics te bevatten, niks bijzonders dus. Heavenly sword vind ik nogal een kromme vergelijking, aangezien dit 2 TOTAAL verschillende games zijn, en heavenly sword daarbij echt niet in de buurt komt op graphisch gebied, maar goed.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:54 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Gears of War is zeker erg mooi. Maar Heavenly Sword(wat ik ervan gezien heb) vind ik niks minder dan Gears. En ik vind Resistance er niet echt veel slechter(ja GoW is mooier) uit zien. De launchgames van de PS3 kunnen zich gewoon meten met 360 games. En dat is voor eerste generatie spellen zeker niet slecht. Want naast GoW heb ik op de 360 ook nog niet echt spellen gezien waarvan mijn mond open valt omdat ze zo mooi zijn. GoW is al een tweede generatie spel voor de 360 en dat kun je goed zien. Maar UT2007 zal echt niks onder gaan doen voor GoW op grafisch gebied. En persoonlijk vind ik MGS4 en FF13 er mooier en indrukwekkender uitzien dan GoW.
Maar wat ik net al zei. Ik denk niet dat je de grafisch verschillen moet gaan zoeken in textures en polygonen maar in de animaties en effecten. Welke grafisch het beste word is toch niet zo van belang, meeste mensen zullen de verschillen waarschijnlijk niet eens merken. De meeste mensen zullen gewoon kijken naar welke de meeste games heeft die hun aanspreekt.
dus dat betekent dat de PS3-launch games er gewoon mooier uit zullen zien dan in eerste instantie. Want 'opeens' hadden de ontwikkelaars een half jaar extra om de game nog wat op te poetsenquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:56 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dus? Op de xbox360 zijn zeker al 2 jaar bezig, en zijn veel developers al bezig aan hun 2e spel. Dat is toch nog wel een behoorlijk voorsprong. En als die PS3 hardware echt zoveel moeilijker is dan de 360, dan duurt het dus ook even voordat ze het echt onder de knie hebben
De omgeving ziet er zeer goed uit, idd stuk kleurrijker als GoW, maar de mannetjes zelf is het detail stuk minder, doe me beetje aan DOA achtige stijl poppetjes denken, beetje simpel.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het is iets kleurrijker en gevarieerder dan GoW maar: http://www.gameklip.com/v/1547/
klinkt misschien raar, maar heeft elke console niet opgepompte graphics van z'n voorganger? Ik bedoel, strikt bekeken waren de graphics op de SNES gewoon opgepompte NES-graphics. En waren GBA-graphics niet veel meer dan GBC-colors on steroids.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:06 schreef masterdave het volgende:
[..]
Ga je nu uit van het feit dat je de PS3 ook daadwerkelijk gezien hebt? of van de filmpjes en dergelijke? Filmpjes zeggen mij namelijk niks, en ik ga dan ook uit nu van mensen die de PS3 op de gameplay hebben gezien, en van japanners en amerikanen die niet onder de indruk zijn. Resistance bijvoorbeeld schijnt gewoon een opgepompte PS2 graphics te bevatten, niks bijzonders dus. Heavenly sword vind ik nogal een kromme vergelijking, aangezien dit 2 TOTAAL verschillende games zijn, en heavenly sword daarbij echt niet in de buurt komt op graphisch gebied, maar goed.
Ik ben wel een echte graphics hoer, dat weet ik, persoonlijk denk ik ook wel dat de games van de PS3 beter zullen zijn dan de 360 als we een jaar of 2 verder zijn, maar eigenlijk hadden de spellen er nu al uit moeten zien als de spellen die nu uitkomen op de 360. Maar verhalen dat de spellen die uit zijn op de PS3 dezelfde graphische kwaliteit hebben als de launchspellen van de 360 maakt mij niet vrolijk.
zoiets heet dus anime, maar kijk voor de grap eens naar het haar van het hoofdpersonage, over detail gesproken...quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:12 schreef masterdave het volgende:
[..]
De omgeving ziet er zeer goed uit, idd stuk kleurrijker als GoW, maar de mannetjes zelf is het detail stuk minder, doe me beetje aan DOA achtige stijl poppetjes denken, beetje simpel.
Het is maar een benaming wat ik eraan geef, dat het gewoon niet zoveel mooier is als de PS2. verschil tussen xbox en xbox360 is toch wel drastisch te noemen, kijk voor de gein eens naar Fight Night round 3, lach je je slap.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:12 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
klinkt misschien raar, maar heeft elke console niet opgepompte graphics van z'n voorganger? Ik bedoel, strikt bekeken waren de graphics op de SNES gewoon opgepompte NES-graphics. En waren GBA-graphics niet veel meer dan GBC-colors on steroids.
Mijn punt is: op welk punt stop je met iets opgepompte GFX te noemen?
Waarom zagen een XBOX games er bij de launch dan wel mooier uit dan wat er op dat moment op de ps2 was.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:56 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dus? Op de xbox360 zijn zeker al 2 jaar bezig, en zijn veel developers al bezig aan hun 2e spel. Dat is toch nog wel een behoorlijk voorsprong. En als die PS3 hardware echt zoveel moeilijker is dan de 360, dan duurt het dus ook even voordat ze het echt onder de knie hebben
Mag ik lachen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het is iets kleurrijker en gevarieerder dan GoW maar: http://www.gameklip.com/v/1547/
quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:54 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Gears of War is zeker erg mooi. Maar Heavenly Sword(wat ik ervan gezien heb) vind ik niks minder dan Gears. En ik vind Resistance er niet echt veel slechter(ja GoW is mooier) uit zien. De launchgames van de PS3 kunnen zich gewoon meten met 360 games.
dit is detailquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zoiets heet dus anime, maar kijk voor de grap eens naar het haar van het hoofdpersonage, over detail gesproken...
Waarom zouden filmpjes in HD kwaliteit niks zeggen? Die geven een goed beeld van hoe het eruit ziet. Dat Resistance opgepompte PS2 graphics heeft is gewoon fanboy gelul. Het ziet er echt niet slecht uit. En jij vind Heavenly Sword niet in de buurt komen. Maar de animaties in Heavenly Sword zijn echt wel van een beter niveau dan GoW. Het is inderdaad wat moeilijker te vergelijken omdat de stijl heel anders is, je zou moeten wachten op UT2007 en die met GoW vergelijken, die zullen qua grafische stijl ook wel dicht bij elkaar liggen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:06 schreef masterdave het volgende:
[..]
Ga je nu uit van het feit dat je de PS3 ook daadwerkelijk gezien hebt? of van de filmpjes en dergelijke? Filmpjes zeggen mij namelijk niks, en ik ga dan ook uit nu van mensen die de PS3 op de gameplay hebben gezien, en van japanners en amerikanen die niet onder de indruk zijn. Resistance bijvoorbeeld schijnt gewoon een opgepompte PS2 graphics te bevatten, niks bijzonders dus. Heavenly sword vind ik nogal een kromme vergelijking, aangezien dit 2 TOTAAL verschillende games zijn, en heavenly sword daarbij echt niet in de buurt komt op graphisch gebied, maar goed.
Ik ben wel een echte graphics hoer, dat weet ik, persoonlijk denk ik ook wel dat de games van de PS3 beter zullen zijn dan de 360 als we een jaar of 2 verder zijn, maar eigenlijk hadden de spellen er nu al uit moeten zien als de spellen die nu uitkomen op de 360. Maar verhalen dat de spellen die uit zijn op de PS3 dezelfde graphische kwaliteit hebben als de launchspellen van de 360 maakt mij niet vrolijk.
Ik ga zondag, en dan ga ik die PS3 is grondig bestuderen(als ik daar de mogelijkheid voor krijg.)quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:29 schreef devv05 het volgende:
@Diablos79: man je weet niet eens waar je het over hebt, ga naar de Gameplay 2006 en je ziet het zelf.
Over 2 a 3 jaarquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:20 schreef devv05 het volgende:
[..]Sorry hoor maar hier word je echt ongeloofwaardig. Resistance is grafisch van niveau Call of Duty 2. Zeker niet lelijk maar kilometers ver verwijderd van Gears of War. Je mag blij zijn als de PS3 dat over 2-3 jaar uitpoept.
Dat White Knight Story nog even bekijken, dat kan zich meten aan Oblivion. Maar lang niet aan Rainbow Six: Vegas, Call of Duty 3, etc. laat staan aan de mooiste game tot op dit moment, Gears of War.
Nee ik ga wel op jouw objectieve oordeel afquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:29 schreef devv05 het volgende:
@Diablos79: man je weet niet eens waar je het over hebt, ga naar de Gameplay 2006 en je ziet het zelf.
dat ding komt een jaar later, ben je daar blij mee dan dat het er hetzelfde uit ziet?quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Over 2 a 3 jaar.. Ik weet dat je echt 360 fan bent maar dat is echt overdreven. Volgend jaar komt UT07 uit en die is zo te zien echt niks minder mooi dan GoW.
COD 3 en Vegas(komt eraan) zijn ook op de PS3 en zien er gewoon uit als op de 360.
Had niet anders verwacht dan dat het hetzelfde eruit zou zien. De 360 versies waren al eerder in de maak dan de PS3 versie, dus poorten ze het gewoon en passen het aan. Wat tot gevolg heeft dat framerates minder stabiel zijn en het er nooit beter op word.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:36 schreef masterdave het volgende:
[..]
dat ding komt een jaar later, ben je daar blij mee dan dat het er hetzelfde uit ziet?
als ik een graphische kaart koop een jaar/anderhalf jaar na me vorige, dan verwacht je toch ook dat je spellen er beter uit gaan zien?
Ik baseer mn mening tenminste nog ergens op. Iedereen met een beetje gezond verstand ziet dat Resistance het zwaar aflegt tegen Gears of War. Ik was gisteren met gasten van een PS3 site en die vonden het zelfs tegenvallen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:35 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Nee ik ga wel op jouw objectieve oordeel af
Dat jij je mening al hebt gevormd na het spelen van een paar spelletjes en beweerd dat de PS3 pas 2 a 3 jaar GoW kan zegt al genoeg..
och, die arme sloebers. Kunnen zich waarschijnlijk geen PS3 veroorlovenquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:58 schreef masterdave het volgende:
Net online met GoW, zooitje amerikanen, dus ik vragen, he heeft er iemand een PS3 hier?
antwoordt door 3 man:
dude, why the fuck you think i got my 360 plugged in?
andere kerel: yeah man, piss off, resistance is nothing compared to GoW
misschien zette ik het er niet helemaal duidelijk neer, maar ze hadden dus wel een ps3quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
och, die arme sloebers. Kunnen zich waarschijnlijk geen PS3 veroorloven![]()
van eentje welquote:
Zeker wel mooi.quote:
Blijkbaar is elkaar bashen leuk ofzo.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:58 schreef P-Style het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat de mensen hier hun console-voorkeur al duidelijk gemaakt hebben in de eerste 3 pagina's van deze topic.
ja erg he, ik doe er het keihard aan mee, terwijl ik best pro PS3 ben, ga er zelfs waarschijnlijk eentje halen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Blijkbaar is elkaar bashen leuk ofzo.![]()
![]()
Van wat ik tot nu toe gezien heb heeft GoW niet echt grote open levels waar een heleboel tegelijk gebeurt en daarmee bespaar je ook heel wat rekenkracht...Ik moet trouwens toegeven dat ik tot nu toe GoW in single player op zn hoogst 45min gespeeld heb, ik vind de co-op veel leuker.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:20 schreef devv05 het volgende:
[..]Sorry hoor maar hier word je echt ongeloofwaardig. Resistance is grafisch van niveau Call of Duty 2. Zeker niet lelijk maar kilometers ver verwijderd van Gears of War. Je mag blij zijn als de PS3 dat over 2-3 jaar uitpoept.
Het klepje van mijn gerepareerde 360 gaat nooit goed open als er geen game inzit, ik moet er altijd even op drukkenquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:13 schreef Diablos79 het volgende:
dvdrom die niet open wil
Goede reparatie danquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:14 schreef SToRM81 het volgende:
Het klepje van mijn gerepareerde 360 gaat nooit goed open als er geen game inzit, ik moet er altijd even op drukken![]()
Ja mijn lot dat ik geen 360 moet hebbenquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:28 schreef devv05 het volgende:
Ik herken echt geen van je problemen, waarschijnlijk is dat je lotHeb nu een jaar (nouja, begin december dus bijna) een 360 en op twee vastlopers na echt nog nooit problemen gehad.
Maar de PS3 kritieken zijn ook niet mals (met name de controller), dus je hebt geluk dat ie hier pas medio 2007 aankomt.
veel connectie-verlies, calibreren met USB-kabel (ok das geen defect, maar echt handig is het nietquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:51 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja mijn lot dat ik geen 360 moet hebben
Over die controller heb ik alleen als negatief commentaar gehoord dat hij te licht is volgens sommige. Wel vaag dat IGN eerst behoorlijk negatief was over de controller maar nu weer positief is en het een van de beste controllers op de markt noemt... Maar wat is er dan met die controller, en dan bedoel ik echt defecten?
Connectie verlies had ik nog niet gehoord. Zal ik wel geen last van hebben aangezien ik hem toch aan de draad laat hangen hehequote:Op vrijdag 24 november 2006 21:05 schreef kepler het volgende:
[..]
veel connectie-verlies, calibreren met USB-kabel (ok das geen defect, maar echt handig is het niet)
en persoonlijk vond ik hem veels te licht en ook gammel aanvoelen
connectie-verlies met de 360 had ik ook nog nooit van gehoordquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:17 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Connectie verlies had ik nog niet gehoord. Zal ik wel geen last van hebben aangezien ik hem toch aan de draad laat hangen hehe
Dat te licht is denk ook even wennen. Ik heb nog een eerste ps1 joypad liggen, die zijn ook heel licht maar na een half uurtje spelen merk je dat niet meer. Het is verder ook gewoon een kwestie van voorkeur. Ik verkies de PS controller altijd boven die van de 360, want hoewel het een fijne controller is(die van de 360) vind ik hem toch wat minder dan de PS controller, door de indeling en de knopjes drukken wat minder lekker. En die D-pad op de 360 controller is echt slecht.
Er zijn zeker wel een aantal levels die groot zijn en waar veel gebeurt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:14 schreef SToRM81 het volgende:
Van wat ik tot nu toe gezien heb heeft GoW niet echt grote open levels waar een heleboel tegelijk gebeurt en daarmee bespaar je ook heel wat rekenkracht.
Co-op IS ook leukerquote:..Ik moet trouwens toegeven dat ik tot nu toe GoW in single player op zn hoogst 45min gespeeld heb, ik vind de co-op veel leuker.
En in beide gevallen bleef de grafische achterstandquote:En als je de launches van de PS1 en PS2 erop naleest, dan zul je zien dat bij beide het grafische niveau van de launchgames tegenviel ten opzichte van de concurrentie.
Connectie-verlies met de 360 controller heb ik ook niet gehad, wel dat hij hem gewoon helemaal niet herkentquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:24 schreef kepler het volgende:
[..]
connectie-verlies met de 360 had ik ook nog nooit van gehoord
maar de controller is echt een kwestie van smaak, de 360 controller vind ik net iets te klein. Maar nog steeds beter dan de PS2-controller. De PS3 controller dus ook even mogen vasthouden en is eigenlijk precies hetzelfde als de PS2, alleen dus lichter, gammeler en zonder rumble.
Op welke console liep de PS1 grafisch achter dan? En beide liepen trouwens bij launch helemaal niet achter. De PS1 was beter dan de saturn en de PS2 was beter dan de Dreamcastquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:47 schreef Retuobak het volgende:
En in beide gevallen bleef de grafische achterstand
jah dat is toch connectie-verliesquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:48 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Connectie-verlies met de 360 controller heb ik ook niet gehad, wel dat hij hem gewoon helemaal niet herkent![]()
Wat is er gammel aan dan? Zitten de knopjes los? Ding zal wel hetzelfde spelen als de PS2 controller dus voor mij issie sowieso wel goed.
Nee, want het hij moet nog connectie maken, als je nog connectie hebt kun je het ook niet verliezenquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:23 schreef kepler het volgende:
[..]
jah dat is toch connectie-verlies
Hij voelde gewoon gammel aan. Hij kraakte en ik had het gevoel alsof tie elk moment uit elkaar kon vallenMaar ze zeggen ook dat krakend ijs niet breekt
nou de keer daarvoor had tie wel connectie, en de keer daarna niet. Is tie het toch ergens verlorenquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:37 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Nee, want het hij moet nog connectie maken, als je nog connectie hebt kun je het ook niet verliezen
Je moet gewoon niet zo lomp doen
Zal wel hetzelfde aanvoelen als de voorgaande PS controllers, die kraken ook lol..
De Saturn had met VF en Daytona wel een aantal sterke titels in huis.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:52 schreef Diablos79 het volgende:
Op welke console liep de PS1 grafisch achter dan? En beide liepen trouwens bij launch helemaal niet achter. De PS1 was beter dan de saturn en de PS2 was beter dan de Dreamcast
Bronquote:Sure the PS2 can handle more polygons on paper, but when you actually see games side by side, the difference is not what you'd expect given the hype ... and the price=2E "How do you explain this?" you might ask. Well, just like an Apple running faster at 450MHz than a Pentium III running at 700MHz, it's the way the system is using the processing power that matters, not just the raw numbers. You can't simply count polygons, memory, or megahertz, since each system uses its resources differently, and much of the efficiency comes from the way that programmers utilize these resources. Apparently, the PS2 is not that easy to program, while the Dreamcast has proven to be a big hit with developers. Titles for the PS2 will clearly get better in the long run, as programmers exploit more of the system's resources, but here and now, it's almost dead even.
quote:Close to the US release date of the PS2, Sony announced disappointing earnings, with operating profits down 13% as it prepares for the ramp up of Sony PS2 consoles. CNet asks the question about whether the PS2 will continue selling at such fervent levels after the initial few months. Feedbag.com has a commentary about whether the PS2 could turn into a Betamax for the console world once the Xbox hits next year.
Bronquote:The PS2 has already launched in Japan and posted record sales. The list of titles, while mostly lame, still are beat those available at the Japanese launch of any other system. For Americans, the only titles of note are Ridge Racer V and Street Fighter EX. Both are familiar franchises with some impressive graphics, but are they so much farther ahead of what we see on the Dreamcast now? Not even close. Launch titles or not, neither game can boast being better than their Dreamcast counterparts. Street Fighter EX, in particular, isnt even in the same league as Soul Calibur (a Dreamcast launch title). So what if the PS2 can generate more than 70 million polygons a second and has had its picture on the cover of Newsweek; certainly didnt help their developers make better games, now did it?
This brings us to the last and most important factor to consider: the ease of development for the system. The PS2 is, without a doubt, the more powerful of the two machines and will have a marketing budget behind it that Sega will never be able to match. What it doesnt have is a developer friendly reputation. Companies are already complaining that getting the PS2 to perform to its potential is a frustrating process. The Dreamcast, on the other hand, is much easier to design on, making for shorter development periods and some really impressive games. This may not seem like such a big deal, but witness the demise of the Saturn, Segas 32-bit debacle. It was much more difficult to develop for than the PlayStation and look what happened as a result? Mind you, Sega also had the momentum and consumer favor, coming off the enormous success of the Genesis; see any similarities?
Bronquote:Considering that Rayman 2: Revolution wasn't programmed specifically for the PlayStation 2 platform, as Criterion's RenderWare 2 was apparently used to help port the game over, it looks surprisingly good. On the downside, the game suffers from some slowdown problems that weren't apparent in the Dreamcast game, which had a rock solid 60 frames per second framerate throughout, and the quality of the grass and background textures are nowhere as detailed.
De PS3 is toch niet 2 maal zo duur als de PS2??quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:12 schreef Retuobak het volgende:
Maar niet tweemaal zo duur als z'n voorganger
En daar gaat het nou om.
Niet om de concurrentie met een systeem dat al dood was toen de PS2 launchte, zelfs de Gamecube had de DC nog kunnen spanken.
op het moment zelfs 6 x zo duurquote:Op zaterdag 25 november 2006 12:29 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De PS3 is toch niet 2 maal zo duur als de PS2??
Je bedoeld nu? Of toen ze uitkwamen?quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:08 schreef Retuobak het volgende:
In de US wel, en dat is momenteel aan de orde.
nog geen 4xquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:09 schreef masterdave het volgende:
[..]
op het moment zelfs 6 x zo duur![]()
De PS2 launchte voor $299 in de US.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:28 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Je bedoeld nu? Of toen ze uitkwamen?
De PS2 was bij launch toch(ongeveer) netzo duur als de PS3 nu is.
Serieus? Hier kostte 'ie bij de launch geloof ik 1100 gulden?quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:52 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De PS2 launchte voor $299 in de US.
1200 geloof ik zelfsquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Serieus? Hier launchde 'ie geloof ik voor 1100 gulden?
D'rom. Maat van me had 'm meteen gekocht, samen met z'n broer. Ik had gewacht tot de prijsverlagingen. Meteen honderden guldens bespaard.quote:
Jep, serieusquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Serieus? Hier kostte 'ie bij de launch geloof ik 1100 gulden?
Dat is nog maar afwachten...quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:09 schreef -scorpione- het volgende:
Je krijgt erg veel waar voor je geld
Lijkt me wat voorbarig, dat verzin je ter plekke.quote:en daarnaast hebben ook genoeg mensen genoeg geld en kunnen die PS3 dan ook prima veroorloven.
Je hebt weinig keuzequote:Ik wacht sowieso even met de aanschaf.
Voor de techniek die erin zit krijg je zeker wel waar voor je geld. En ik weet zeker dat iedereen die met plezier de PS2 games heeft gespeeld ook niks te klagen zal hebben op de PS3.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:45 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dat is nog maar afwachten...
[..]
Lijkt me wat voorbarig, dat verzin je ter plekke.
[..]
Je hebt weinig keuze
Al iemand uit dit topic die het ding vandaag of gisteren op de Gameplay heeft uitgeprobeerd? Ben wel benieuwd naar de mening van anderen.
[..]quote:
Nee hoor, 500 of 600 euro is tegenwoordig niets meer als het om kado's voor kinderen gaat en mensen die wat ouder zijn en werken en dat ding voor zichzelf aanschaffen hebben daar vaak ook meer dan genoeg voor.quote:Lijkt me wat voorbarig, dat verzin je ter plekke.
[..]
Dat is waarquote:Je hebt weinig keuze
Dat ratelen heb ik ook gehad, iedergeval die van mij ratelde ook bij het opstarten en ook tijdens het spelen. Toen heb ik hem uit elkaar gehaald en na even knutselen was het verholpenquote:Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef -scorpione- het volgende:
Dat is waar. Ik baal er dan wel van dat mijn PS2 aan het einde van zijn latijn lijkt
San Andreas draait niet goed meer, loopt steeds vast, en het ding ratelt als het opstart
Te weinig gebruikt denk ik en dat jaartje berging heeft het ding ook geen goed gedaan.
![]()
ja, ik heb de schroevendraaiers ook al op tafel gehad, maar ik krijg dat ding nog niet uit elkaar. En die garantie seal moet ik nog verbreken, maar goed, dat is niet zo erg aangezien de garantie al lang verlopen is sinds begin 2002.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:06 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat ratelen heb ik ook gehad, iedergeval die van mij ratelde ook bij het opstarten en ook tijdens het spelen. Toen heb ik hem uit elkaar gehaald en na even knutselen was het verholpen
Dat zijn dan de echte die-hards.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
[..]
Ik maak me totaal geen zorgen. Nog geen rare verhalen gehoord uit Japan of de VS en verwacht ze ook niet. Sony levert eigenlijk altijd kwaliteit af en dat zal nu niet anders zijn.
[..]
Nee hoor, 500 of 600 euro is tegenwoordig niets meer als het om kado's voor kinderen gaat en mensen die wat ouder zijn en werken en dat ding voor zichzelf aanschaffen hebben daar vaak ook meer dan genoeg voor.
[..]
Dat is zeker waar, ik zou ook echt nooit een PS2 met de toenmalige launchprijs gekegen hebben als cadeau. Dat bepaalde kinderen verwend worden is iets anders. Ik denk dat de Wii daar ook handig op inspeelt. Goedkopere console, leuk familiegehalte, spellen voor de wat jongere speler. Enige nadeel in Nederland, en in mijn ogen een keihard gemiste kans is dat 'ie pas 8 december komt. Als ze een paar dagen eerder waren geweest dan had iedereen zo'n ding voor Sinterklaas willen hebben. Maar goed, daarentegen zijn ze wel weer op tijd voor de kerst, al is dat in Nederland geen feest met cadeau's.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:21 schreef Panick het volgende:
[..]
Dat zijn dan de echte die-hards.
Ik kan me dat ding ook makkelijk veroorloven, maar imo zijn er nog geen games die 599 rechtvaardigen. Het je kunnen veroorloven betekent nog niet dat mensen dat ook blind doen "omdat het kan".
Overigens ken ik heel weinig mensen die 600 euro aan cadeautjes geven als hun kinderen jarig zijn. En nee, dat ligt niet aan de mensen met wie ik omga..
Dus dat het tegenwoordig "niets meer" is voor een cadeau, is echt onzin..
Sommige mensen proberen hun kinderen ook de waarde van het geld bij te brengen,.
Tuurlijk, er lopen complete filmploegen rond dus dan zal een cameraatje ook weinig uitmakenquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:15 schreef masterdave het volgende:
Zou je een digitale camera mee mogen nemen naar de gameplay?
quote:Kojima talks MGS4 functionality
Wanting rumble in motion.
Hideo Kojima, mastermind of the Metal Gear franchise, spoke with the Official Playstation Magazine regarding the functionality of the PS3 and his Metal Gear Solid 4 desires. The PS3 doesn't include the rumble feature that has been present in controllers since the N64 days, and Kojima yearned for the feature.
"The controls in MGS3 got a little complex, so you'll have a little more direct control in MGS4. That said, I miss the rumble and even now I hope it will come back."
Apparently the rumble feature will interfere with the recently-introduced PS3 motion sensing capabilities, symbolised with the Sixaxis controller. Kojima added: "We can't say how we'll use the motion-sensing functionality specifically but we'll use it for sure."
We hope for everyone's sake they use it well, because MGS4 is shaping up to be an unreal title, one that wouldn't do well to be crippled by poor implementation of a new technology. Still, we give Kojima the benefit of the doubt. Metal Gear Solid 4 is expected sometime in 2007 for the PlayStation 3. In the meantime, why not check out our official preview.
Verbaast me niks dat Kojima dit zegt en ik geef 'm groot gelijk.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:46 schreef Panick het volgende:
"That said, I miss the rumble and even now I hope it will come back."
Meen je nietquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:07 schreef Deacon_Tigra het volgende:
vandaag 1.5 uur in de rij gestaan, voor welgeteld 3 minuten Resistance![]()
Moest wel even wennen aan die trigger knoppen hoor![]()
Stonden twee pods van in het Xbox 360 gedeelte ongeveer in het midden aan de binnenkant. Leuk spelletje wel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:18 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Nog wel op zoek gegaan naar Crackdown ofzomaar niet gevonden
De PSP was bij launch niet echt een kwaliteits product en de PS2 ook nietquote:Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef -scorpione- het volgende:
Sony levert eigenlijk altijd kwaliteit af en dat zal nu niet anders zijn.
De 360 ook niet, en nu nog nietquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:47 schreef Tain het volgende:
[..]
De PSP was bij launch niet echt een kwaliteits product en de PS2 ook niet
Ten eerste ging het over Sony en ten tweede, wat is er nu mis met de X360?quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:54 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De 360 ook niet, en nu nog niet
Vanallesquote:Op zaterdag 25 november 2006 21:10 schreef Panick het volgende:
[..]
Ten eerste ging het over Sony en ten tweede, wat is er nu mis met de X360?
Okay, ik heb dat alles niet.quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Vanalles
Die van mij heeft allemaal kleine "mankementen". En die is pas 2 maanden oud. Er zit gewoon gare DVD-rom in dat ding. En sinds de laatste update is alles er niet stabieler op geworden(bij mijn 360).
Wil niet zeggen dat de PS3 geen mankementen zal hebben, zullen best veel kleine dingen aan mankeren ook. Maar ik heb met mijn PS1 en PS2 heel weinig problemen gehad, zelden vastlopers(kan alle vast lopers die ik heb gehad op de PS1 en PS2 op een hand tellen) of andere problemen. Ik heb met mijn 360 al meer vastlopers en gezeik gehad dan met de PS1 en PS2 in 10 jaar.
Nou ik ben niet de enige met problemen. 15% van de xbox360 bezitters zou problemen hebben met het ding. En dat is toch wel erg veel in verhouding. En ook dat gedoe dat na die laatste update een deel van de nieuwe Xbox360 niet meer werken is gewoon slordig. Ik vind de 360 een beetje slordig afgewerkt voelen. Ook dat hij relatief veel herrie maakt vind ik wat raar want dat is opzich niet nodig.quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:39 schreef Panick het volgende:
[..]
Okay, ik heb dat alles niet.
Dus dat die van jou dat heeft maakt het nog geen kwalitatief slecht product..
Mijn GC crasht regelmatig, maar dat maakt het toch ook geen slechte console?
Gek, grafisch valt het mij niet echt tegen, wat ik qua gameplay heb gezien wel. De wagens hebben een apart lange 'hangtime' en echt brekende onderdelen van wagens, zoals in de trailers, heb ik ook nog niet mogen aanschouwen. Helaas.quote:Op zondag 26 november 2006 11:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Heb gisteren even Resistance mogen spelen en dat spel is echt onverwachts goed! De verfijnde triggers van de PS3 controller vind ik echt beter werken, het spel speelde lekker weg. Verder heb ik Ridge Racer 7 kunnen zien op een f*cking grote scherm van SonyDe game liep echt vloeiend en zag er indrukwekkend uit. Game die mij grafisch best tegenviel was Motorstorm. Maar goed na het de korte speelsessie van gisteren verlang ik absoluut naar meer
![]()
Mwah, Ridge Racer 7 is gewoon bijna identiek aan Ridge Racer 6 op de 360 dus daar word ik niet echt warm of koud van. Resistance is gewoon redelijk voor een launchgame, MotorStorm grafisch oke maar het spel speelde nog voor geen meter door een dramatische framerate.quote:Op zondag 26 november 2006 11:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Heb gisteren even Resistance mogen spelen en dat spel is echt onverwachts goed! De verfijnde triggers van de PS3 controller vind ik echt beter werken, het spel speelde lekker weg. Verder heb ik Ridge Racer 7 kunnen zien op een f*cking grote scherm van SonyDe game liep echt vloeiend en zag er indrukwekkend uit. Game die mij grafisch best tegenviel was Motorstorm. Maar goed na het de korte speelsessie van gisteren verlang ik absoluut naar meer
![]()
Serieus?quote:Op zondag 26 november 2006 13:05 schreef Xrenity het volgende:
Wie van jullie was die gast achter me die flipte toen hij de PS3 in dat trailer-gedeelte zag staan? En riep dat hij er zo lang op had gewacht?
Waar?quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:39 schreef speknek het volgende:
UT2007?.
De bumpmapping lijkt alleen nog niet helemaal goed.
Tank lijkt op een stuk plastic.quote:
Wees blij dat het nog ergens op lijkt, meeste games hebben tanks die lijken alsof ze van karton zijn...quote:
ah gevonden:quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:17 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Connectie verlies had ik nog niet gehoord. Zal ik wel geen last van hebben aangezien ik hem toch aan de draad laat hangen hehe
Zeker kijk jij weet waar het omdraaitquote:Op zondag 26 november 2006 13:34 schreef devv05 het volgende:
De Xbox en Playstation babes waren beide leuk hoor
De Wii tennis-instructrices ook wel
Ik vind het juist de beste keuze die ze hebben kunnen maken en juich het enorm toe. Eén van de belangrijkste redenen waarom ik een PS3 ga aanschaffen en dat de prijs iets hoger is neem ik voor lief, zo dramatisch hoog vind ik hem namelijk helemaal niet. Wii vind ik meer een console die je er bij neemt en de X360 vind ik nu niet veel interessanter dan de vorige generatie consoles.quote:Op maandag 27 november 2006 09:35 schreef Ixnay het volgende:
Door het ondersteunen van die Blu Ray discs is die hele PS3 minstens 200 euro duurder geworden.
De grootste fout die ze ooit konden maken, hierdoor gaan veel mensen over naar Wii of 360.
Ik vind ook dit juist heerlijk. Gewoon een fatsoelijke harddrive er in. Maar goed, ik speel dan ook maar op één PS3 en niet op andere.quote:En memorysticks gebruiken is juist beter dan een harde schijf. Stel je wil op een andere PS3 je game voortzetten, dan hoef je alleen maar je game en je memorystick bij je te hebben. En met die ingebouwde harddisc wordt dat wat moeilijker.
Dus eigenlijk koop je dat ding voor de Blu-ray, want de 360 en PS3 liggen grafisch dicht bij elkaar, dus beetje hetzelfde als de vorige consoles als ik jou geloof. Of voor de controller?quote:Op maandag 27 november 2006 10:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik vind het juist de beste keuze die ze hebben kunnen maken en juich het enorm toe. Eén van de belangrijkste redenen waarom ik een PS3 ga aanschaffen en dat de prijs iets hoger is neem ik voor lief, zo dramatisch hoog vind ik hem namelijk helemaal niet. Wii vind ik meer een console die je er bij neemt en de X360 vind ik nu niet veel interessanter dan de vorige generatie consoles.
[..]
Ik vind ook dit juist heerlijk. Gewoon een fatsoelijke harddrive er in. Maar goed, ik speel dan ook maar op één PS3 en niet op andere.
Ik koop dat ding absoluut niet voor de controller, daar ben ik zelfs een beetje sceptisch over. Blu-Ray is idd een erg belangrijke reden, ja. Daarnaast is mijn PS2 zo'n beetje op en ben ik dus net toe aan een nieuwe console.quote:Op maandag 27 november 2006 10:48 schreef masterdave het volgende:
[..]
Dus eigenlijk koop je dat ding voor de Blu-ray, want de 360 en PS3 liggen grafisch dicht bij elkaar, dus beetje hetzelfde als de vorige consoles als ik jou geloof. Of voor de controller?
Dat meen je niet! Link? Of is het gewoon een debug-console?quote:Op maandag 27 november 2006 11:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, ik weet niet of iemand het filmpje gezien heeft maar er is op youtube dus een filmpje met 'handleiding' voor de PS3. Ze laten gewoon zien hoe je 'm aanzet, uitzet, de beveiliging op uitzetten tijdens starten enz. Niet echt interessant dus. Wat wel interessant is: Die gozer doet gewoon een Verbatim schijfje met game erop in de PS3 en wat denk je? De PS3 laadt 'm gewoon!.![]()
O. Jammer.quote:Op maandag 27 november 2006 11:37 schreef Retuobak het volgende:
De PS3's die rondgestuurd werden naar de media hadden games op verbatim recordables erbij
In de 60GB PS3 zit standaard een cardreader waar verschillende soorten sticks inpassen. Dus games saven lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op maandag 27 november 2006 09:35 schreef Ixnay het volgende:
En memorysticks gebruiken is juist beter dan een harde schijf. Stel je wil op een andere PS3 je game voortzetten, dan hoef je alleen maar je game en je memorystick bij je te hebben. En met die ingebouwde harddisc wordt dat wat moeilijker.
kan je saven op een memory-stick?quote:Op maandag 27 november 2006 12:25 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
In de 60GB PS3 zit standaard een cardreader waar verschillende soorten sticks inpassen. Dus games saven lijkt me niet zo'n probleem.
quote:PS3-update voor schaalproblemen niet zeker
Sony heeft al heel wat te kampen gehad met de Playstation 3 en het is maar de vraag of alle problemen in goede orde kunnen worden hersteld. Zo lijken de schaalproblemen van de PS3 hardnekkiger te zijn dan in eerste instantie werd gedacht.
1080p-film op plasmaschermEerder was al duidelijk geworden dat de PS3 niet in staat blijkt om beelden op een resolutie van 720p te upscalen naar 1080i. Tv's die niet met de 720p-resolutie overweg kunnen, zijn daardoor beperkt tot een weergave op 480p. Nu blijkt dat het nog niet zeker is dat het probleem met een firmware-update op te lossen valt. Een woordvoerder van Sony heeft laten weten dat er 'naar de zaak gekeken wordt, maar nog niet vaststaat welke acties er ondernomen zullen worden'. De schaler lijkt de PS3 echter ook parten te spelen bij het afspelen van Blu-ray-films. Niet de beschikking hebben over een hdtv die 1080i of 1080p ondersteunt, resulteert namelijk in het moeten aanschouwen van een resolutie van 480p. Dit komt doordat 720p-versies van films meestal ontbreken op Blu-ray-schijfjes en de PS3 ook problemen heeft met het downscalen van 1080i of 1080p naar 720p.
En als je de 20 gig versie hebt?quote:Op maandag 27 november 2006 12:25 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
In de 60GB PS3 zit standaard een cardreader waar verschillende soorten sticks inpassen. Dus games saven lijkt me niet zo'n probleem.
Stop je er een USB stick inquote:Op maandag 27 november 2006 15:09 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
En als je de 20 gig versie hebt?.
ik zie het probleem niet..quote:
quote:Op maandag 27 november 2006 21:15 schreef Gstyles het volgende:
[..]
ik zie het probleem niet en dat in de meest letterlijke zin van het woord..![]()
quote:500MB Limit for PS3 Downloads
John Hight with Sony Computer Entertainment Santa Monica says that the maximum size of PS3 game downloads will be 10 times that of Xbox Live Arcade games.
ImageHight, who is director of external development, told Firing Squad, “We’ve arbitrarily set a limit of 500MB to keep download times reasonable. Since we’ve got plenty of HD space we can accommodate even bigger games and a lot of them.”
Microsoft currently has a 50MB limit on the size of its Xbox Live Arcade games. The policy is in place so gamers without a hard drive for the Xbox 360 can fit a download onto 64MB memory cards. Since the two versions of the PS3 include a 20GB or 60GB hard drive, the company has more freedom to increase the size of downloads.
Although the Xbox Live Arcade size limit may appear to be restrictive, the company has said that the Arcade is meant for quick downloads that can be bought and played on an impulse. Microsoft has also expressed that once larger memory cards are released, the company would reevaluate its position on the 50MB limit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |