Oei, verlies van Bladestorm EN Fatal Inertia! Wat een aderlating! Twee zware titels waarbij Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4, Resistance en DMC4 in het niet vallen.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:02 schreef devv05 het volgende:
Ik dacht al even dat jullie dit topic maar opgeheven hadden, maar hij stond helemaal onderaan
Anyway, ligt het aan mij of verliest Sony steeds meer exclusives?
Nu ook weer: Twee PS3 games komen ook naar Xbox 360
Vooral Fatal Inertia was toch wel een exclusive die de PS3 misschien nog wel interessant maakte. Zwaar weer voor Sony.
De 360 fanboys zijn er weer in full force hoorquote:Op woensdag 22 november 2006 10:31 schreef devv05 het volgende:
Hehe dat is de standaard reactie wanneer een PS3 exclusive verdwijnt. Ach x game, dat boeit toch niet. Maar met name Fatal Inertia lijkt me toch wel een toffe game hoorEn tja, zoveel heeft de PS3 al niet..
quote:Op woensdag 22 november 2006 10:41 schreef Retuobak het volgende:
Ik speel nog liever toilet tycoon dan de nieuwe Dynasty warriors.
Nee, dat er weer een devver z'n games elders ook uitbrengt. Bagger of niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat Sony weer gebashed moet worden zeker?
Waarom staat Resistance in een rijtje met MGS en FF?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Oei, verlies van Bladestorm EN Fatal Inertia! Wat een aderlating! Twee zware titels waarbij Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4, Resistance en DMC4 in het niet vallen.
OMGWTF!!! Sony am doomed!
please note the amount of sarcasm in this post
De PS3 heeft nog steeds meer exclusives dan de 360. De 360 heeft uberhaupt geen exclusives lijkt het wel soms...quote:Op woensdag 22 november 2006 10:45 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Nee, dat er weer een devver z'n games elders ook uitbrengt. Bagger of niet.
Beter kijken dan.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
De 360 heeft uberhaupt geen exclusives lijkt het wel soms...
Console exclusives: (waarvan een groot aantal helemaal exclusief zijn en een aantal wel op PC/Vista verschijnen)quote:Op woensdag 22 november 2006 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De PS3 heeft nog steeds meer exclusives dan de 360. De 360 heeft uberhaupt geen exclusives lijkt het wel soms...
Ohja even vergeten, als je de PS3 niet standaard de hemel inprijst ben je een fanboy van een andere console.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De 360 fanboys zijn er weer in full force hoor
Wie horo je zeggen dat de PS3 zwaar klop gaat krijgen? Al vind ik tussen de series die jij noemt geen enkele indrukwekkende titel zitten (behalve Gran Turismo die wrs pas 2008 verschijnt) gaan er steeds meer geruchten dat MGS en DMC naar de 360 komen, dat weet je zelf ook wel. Final Fantasy is een sterke troef, Tekken ook wel voor de liefhebbers. Verder is het allemaal mwah.quote:En zolang belangrijke franchises als Final Fantasy, Metal Gear Solid, Gran Turismo, Dragon Quest, Devil May Cry, Tekken, Virtua Fighter etc. etc. exclusief zijn en veel developers nog steeds loyaal zijn aan Sony (vanwege het WEL verkopen in Japan bijv.) gaat de PS3 echt niet zwaar klop krijgen.
Vandaar dat de gemiddelde 360 bezitter geen geld meer overhoudt met al die topgames die momenteel komenquote:En de lijst 360 exclusives is niet bijster indrukwekkend
Hij heeft wel gelijk hoor. Kan eigenlijk alleen Dead Rising en Halo 3 bedenken als goede exclusives. En voor beide zou ik geen xbox360 kopen (alhoewel Halo3 wel een systemseller is, dat ligt meer aan persoonlijke FPS moeheid).quote:Op woensdag 22 november 2006 10:52 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Beter kijken dan.
Die lijst... Import Tuner Challengequote:Op woensdag 22 november 2006 11:04 schreef devv05 het volgende:
[..]
Console exclusives: (waarvan een groot aantal helemaal exclusief zijn en een aantal wel op PC/Vista verschijnen)
Alan Wake
Banjo-Kazooie
BioShock
Blue Dragon
Bomberman Act Zero
Bullet Witch
Cellfactor
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Condemned: Criminal Origins
Crackdown
Culdcept Saga
Dead Rising
Elveon
Enchanted Arms
Eternal Sonata
Fable 2
FIFA 07
FlatOut: Total Carnage
Forza Motorsport 2
Full Auto
Fuzion Frenzy 2
Gears of War
Grand Raid Offroad
Guitar Hero II
Halo 3
Halo Wars
Huxley
Import Tuner Challenge
Infernal
Just Cause
Kameo: Elements of Power
Kane & Lynch: Dead Men
Kingdom Under Fire: Circle of Doom
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
Lost Odyssey
Lost Planet: Extreme Condition
Mass Effect
Mobile Ops: The One Year War
Monster Madness: Battle For Suburbia
MotoGP '06
MotoGP '07
Naruto
Ninety-Nine Nights
Over G Fighters
Overlord
Perfect Dark Zero
Postal 3
Pro Evolution Soccer 6
Project Gotham Racing 3
Project Gotham Racing 4
Project Offset
Ridge Racer 6
Rumble Roses XX
Saints Row
Shadowrun
Stuntman 2
Table Tennis
Timeshift
Tom Clancy's Splinter Cell 5
Too Human
Top Spin 2
Two Worlds
Viva Pinata
Wolfenstein
Wrestle Kingdom
Nee je hebt echt helemaal gelijk hoorEn dan missen er nog een zootje (nieuwe) op deze lijst.
Allereerst is dat console-exclusive verhaal gewoon BS. PC is gewoon een gaming-platform net als PS3, X360 en PSP en zelfs GSM. Console-exclusive is een term, uitgevonden door marketeers om de consument te misleiden.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:04 schreef devv05 het volgende:
[..]
Console exclusives: (waarvan een groot aantal helemaal exclusief zijn en een aantal wel op PC/Vista verschijnen)
-lijstje-
Heavenly Sword, Devil May Cry en Singstar zijn sowieso drie titels die hoge ogen gaan gooien.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:27 schreef masterdave het volgende:
Nou, vind echte knallers toch echt wel:
- Mass Effect(niet mijn soort game)
- Viva Pinata
- Gears of War
- Saints Row
- Huxley
- Halo 3
- Forza Motorsport 2
- Dead rising
- bioshock
- lost planet
Dus ja... Ps3 exclusives die interessant zijn:
- Final Fantasy
- Gran turismo
- .....?
Devil May Cry 4quote:Op woensdag 22 november 2006 11:27 schreef masterdave het volgende:
Nou, vind echte knallers toch echt wel:
- Mass Effect(niet mijn soort game)
- Viva Pinata
- Gears of War
- Saints Row
- Huxley
- Halo 3
- Forza Motorsport 2
- Dead rising
- bioshock
- lost planet
Dus ja... Ps3 exclusives die interessant zijn:
- Final Fantasy
- Gran turismo
- .....?
Ben ik even blij dat die niet console exclusive isquote:Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Objectief bekeken is RFOM innovatiever dan GoW op het vlak van wapens, beter verhaal, betere voice-acting, duurt langer. dus laat maar komen. GoW scoort alleen maar zo hoog vanwege de hype.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
En laat Resistance ook maar weg SD, dat is alleen voer voor Xbots die willen bashen omdat GoW hoger scoort
En ook geen exclusive. Net zo min als Gears of War, Huxley en Lost Planet trouwens.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
En laat Resistance ook maar weg SD, dat is alleen voer voor Xbots die willen bashen omdat GoW hoger scoort
vertel!quote:Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef speknek het volgende:
[..]
En ook geen exclusive. Net zo min als Gears of War, Huxley en Lost Planet trouwens.
Gears of War maakt de grote hype waar en dat kunnen maar weinig games. RFOM is een goede titel, voor een launchgame. Maar ik ga 'm morgen spelen op de Gameplay, daarna post ik mijn bevindingen welquote:Op woensdag 22 november 2006 11:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Objectief bekeken is RFOM innovatiever dan GoW op het vlak van wapens, beter verhaal, betere voice-acting, duurt langer. dus laat maar komen. GoW scoort alleen maar zo hoog vanwege de hype.
Ja, alleen het vervelende feit na dat ze zeggen dat het op een PS2 spel met steroiden lijkt hoef ik um al niet meer, GoW laat gewoon ff zien hoe je kwijlspellen moet maken.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Objectief bekeken is RFOM innovatiever dan GoW op het vlak van wapens, beter verhaal, betere voice-acting, duurt langer. dus laat maar komen. GoW scoort alleen maar zo hoog vanwege de hype.
Tja, zo denk ik over de PS3 exclusives. Er zit momenteel geen enkele interessante bij, misschien Resistance al vond ik die in video's ook zwaar tegenvallen. Iedereen zal z'n eigen mening hebben (games als Alan Wake, Mass Effect, Viva Pinata, Huxley, Lost Planet, Splinter Cell 5, BioShock, Gears of War en Saints Row zielig noemen zegt sowieso meer over jou..) maar het is gewoon gelul dat de 360 geen exclusives heeft, voorlopig toch wel een stuk meer dan de PS3. Zeker als MGS en/of DMC wel naar de 360 komen dan blijft er op Gran Turismo en FF na gewoon niks meer over.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:03 schreef Cid het volgende:
Niet om de xbox de bashen of de PS3 op te hemelen, maar wat een triest lijstje exclusives voor de 360 zeg. De enige game die ik ga missen is Blue Dragon, de rest zou ik niet kopen als ik een 360 had. Nouja, misschien GoW ook voor de co-op multiplayer over internet...
quote:Op woensdag 22 november 2006 12:06 schreef devv05 het volgende:
Tja, zo denk ik over de PS3 exclusives. Er zit momenteel geen enkele interessante bij, misschien Resistance al vond ik die in video's ook zwaar tegenvallen. Iedereen zal z'n eigen mening hebben (games als Alan Wake, Mass Effect, Viva Pinata, Huxley, Lost Planet, Splinter Cell 5, BioShock, Gears of War en Saints Row zielig noemen zegt sowieso meer over jou..) maar het is gewoon gelul dat de 360 geen exclusives heeft, voorlopig toch wel een stuk meer dan de PS3. Zeker als MGS en/of DMC wel naar de 360 komen dan blijft er op Gran Turismo en FF na gewoon niks meer over.
Kom op man, Gears of War is dé systemseller van de Xbox 360, BioShock wordt fantastisch en Alan Wake wordt nu al beschouwd als de mooiste game ever. Het kan je niet trekken maar het zijn gewoon keiharde toppers.quote:
SMAAK. Jezus, is dat nou zo moeilijk?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kom op man, Gears of War is dé systemseller van de Xbox 360, BioShock wordt fantastisch en Alan Wake wordt nu al beschouwd als de mooiste game ever. Het kan je niet trekken maar het zijn gewoon keiharde toppers.
Ik heb het woord zielig nieteens genoemd, maar goed. Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar voor mij hebben de Devil May Cry, Final Fantasy en Tekken games gewoon "meer" dan een game als "Viva Pinata" of "Huxley". Dat zijn wel 360 exclusives, maar voor mij geen reden om die console te kopen.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:06 schreef devv05 het volgende:
[..]
Tja, zo denk ik over de PS3 exclusives. Er zit momenteel geen enkele interessante bij, misschien Resistance al vond ik die in video's ook zwaar tegenvallen. Iedereen zal z'n eigen mening hebben (games als Alan Wake, Mass Effect, Viva Pinata, Huxley, Lost Planet, Splinter Cell 5, BioShock, Gears of War en Saints Row zielig noemen zegt sowieso meer over jou..) maar het is gewoon gelul dat de 360 geen exclusives heeft, voorlopig toch wel een stuk meer dan de PS3. Zeker als MGS en/of DMC wel naar de 360 komen dan blijft er op Gran Turismo en FF na gewoon niks meer over.
Final Fantasy.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef speknek het volgende:
Tis vrij simpel imo. Xbox heeft het voordeel van de prijs, PS het voordeel van Final Fantasy.
tis alleen jammer dat ze niet zo heel erg exclusief zijn. GoW is gewoon een 13-in-een-dozijn-shooter met fantastische GFX. Ik wacht wel tot ik hem op m'n PC kan spelen. Bioshock en Alan Wake komen ook op PC, dus waarom daar een 360 voor kopen?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kom op man, Gears of War is dé systemseller van de Xbox 360, BioShock wordt fantastisch en Alan Wake wordt nu al beschouwd als de mooiste game ever. Het kan je niet trekken maar het zijn gewoon keiharde toppers.
Het is voor mij meer: De 360 heeft de FPS's (die ik liever op mijn PC speel), de PS3 de RPG's en Square-Enixquote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef speknek het volgende:
Tis vrij simpel imo. Xbox heeft het voordeel van de prijs, PS het voordeel van Final Fantasy.
Een 360 is goedkoper dan een pc aanschaffen die net zulke graphics laten zien.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
tis alleen jammer dat ze niet zo heel erg exclusief zijn. GoW is gewoon een 13-in-een-dozijn-shooter met fantastische GFX. Ik wacht wel tot ik hem op m'n PC kan spelen. Bioshock en Alan Wake komen ook op PC, dus waarom daar een 360 voor kopen?
Games als FFXIII of MGS4 zorgen er voor dat je een PS3 koopt, dat heeft de 360 gewoonweg voor een hoop mensen niet.
Het zijn geen exclusivesquote:Op woensdag 22 november 2006 12:19 schreef devv05 het volgende:
fixedquote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef speknek het volgende:
Tis vrij simpel imo. Xbox heeft het voordeel van de prijs en Xbox Live, PS het voordeel van Final Fantasy.
S-E wil zich op de Westerse markt gaan richten zeiden ze paar dagen terug dus ben benieuwdquote:Op woensdag 22 november 2006 12:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Final Fantasy.Die serie mag nog niet eens de voeten kussen van goede rpg's. Shadow Hearts: Covenant alleen al walst in alle opzichten over FF heen. Tis tijd dat die Japanners eens uit de kont van S-E komen en verder kijken.
![]()
Dat moeten ze niet doen, de S-E action games zuigen enorme kont.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:25 schreef devv05 het volgende:
S-E wil zich op de Westerse markt gaan richten zeiden ze paar dagen terug dus ben benieuwd
Je hebt er een monster PC voor nodig die zeker 2,5 tot 3 keer zoveel kost als een Xbox 360. Daarom dus onder andere, of omdat je ze via Live kunt spelen. Verder heb je natuurlijk nog Blue Dragon, Forza, Lost Planet, Halo 3, Halo Wars en nog een zooi echt exclusieve titelsquote:Op woensdag 22 november 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
tis alleen jammer dat ze niet zo heel erg exclusief zijn. GoW is gewoon een 13-in-een-dozijn-shooter met fantastische GFX. Ik wacht wel tot ik hem op m'n PC kan spelen. Bioshock en Alan Wake komen ook op PC, dus waarom daar een 360 voor kopen?
Games als FFXIII, White Knight Story of MGS4 zorgen er voor dat je een PS3 koopt, dat heeft de 360 gewoonweg voor een hoop mensen niet.
Niet als je je bedenkt dat je naast die games ook nog eens Command & Conquer met betere controls kan spelen, en een hele shitload aan PC-exclusive (die wel degelijk exclusive zijn) er bij krijgt.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een 360 is goedkoper dan een pc aanschaffen die net zulke graphics laten zien.![]()
Live Anywhere zegt je iets?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:27 schreef devv05 het volgende:
[..]
Je hebt er een monster PC voor nodig die zeker 2,5 tot 3 keer zoveel kost als een Xbox 360. Daarom dus onder andere, of omdat je ze via Live kunt spelen. Verder heb je natuurlijk nog Blue Dragon, Forza, Lost Planet, Halo 3, Halo Wars en nog een zooi echt exclusieve titels
En je hoeft niet 2 jaar te wachten op een gare port... (remember Halo op de PC?)
Laat ze maar een leuke Westerse RPG maken, dat trek ik wel.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat moeten ze niet doen, de S-E action games zuigen enorme kont.
Zat games te noemen waarvan de controls op console weer beter zijn. En dat jij een nieuwe PC moet binnenkort maakt het prijsargument nog niet ongedaanquote:Op woensdag 22 november 2006 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Niet als je je bedenkt dat je naast die games ook nog eens Command & Conquer met betere controls kan spelen, en een hele shitload aan PC-exclusive (die wel degelijk exclusive zijn) er bij krijgt.
Bovendien moet ik binnenkort toch over naar een nieuwe PC, dus een Intel Duo-Core komt er sowieso.
De PC heeft daarentegen WEL een shitload aan exclusivesquote:Op woensdag 22 november 2006 12:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een 360 is goedkoper dan een pc aanschaffen die net zulke graphics laten zien.![]()
Hoezo controls beter op console?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:29 schreef devv05 het volgende:
Zat games te noemen waarvan de controls op console weer beter zijn. En dat jij een nieuwe PC moet binnenkort maakt het prijsargument nog niet ongedaanEn ik denk dat MS nog wel met alternatieve controllers komt (was laatst al een stukje over)
true, maar die games zijn ook op de PS2/3 te krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:29 schreef devv05 het volgende:
[..]
Zat games te noemen waarvan de controls op console weer beter zijn. En dat jij een nieuwe PC moet binnenkort maakt het prijsargument nog niet ongedaanEn ik denk dat MS nog wel met alternatieve controllers komt (was laatst al een stukje over)
PS2 had een muis en toetsenbord, maar je weet net zo goed als ik dat PC games niet ontworpen worden rond een pad, en console games niet rond een muis.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:35 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo controls beter op console?
Op de PC kan ik een pad gebruiken, op de console kan ik geen muis gebruiken
toch bijna 7 miljoen mensen die daar anders over denkenquote:Op woensdag 22 november 2006 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Komt bij dat de exclusives van de 360 een hoop mensen niet genoeg boeien om 400 euro te lappen. Kun je wel met een prijsargument komen, maar als je er uiteindelijk niets tot weinig mee doet, heb je een vrij duur stukje wit plastic in je kast staan.
Games die ik op de PC wilde spelen met een pad hebben daar gewoon support voorquote:Op woensdag 22 november 2006 12:39 schreef speknek het volgende:
[..]
PS2 had een muis en toetsenbord, maar je weet net zo goed als ik dat PC games niet ontworpen worden rond een pad, en console games niet rond een muis.
- Hoop goede exclusives (en met de PC kun je niet gamen vanaf de bank / op HDTV)quote:Op woensdag 22 november 2006 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Vertel mij eens: waarom zou ik een 360 moeten kopen. Echt, de enige argumenten die ik gehoord heb zijn:
- betere graphics
- Live
Jij gaat een PS3 kopen toch? Smerige graphicshoer dat je bent. Of vond je de gameplay op de PS2 niet goed? PC gamen boeit mij, en vele console gamers met mij, totaal niet. Het is onhandig en veel minder relaxed, bovendien veel duurder.quote:daar staan tegenover dat je een game koopt vanwege de gameplay (tenzij je een smerige GFX-hoer bent) en dat Live ook naar de PC komt middels Live Anywhere.
Tja en een hoop mensen ook wel. Dit is een kulargument dat je ook voor de PS3 kunt gebruiken.quote:Komt bij dat de exclusives van de 360 een hoop mensen niet genoeg boeien om 400 euro te lappen. Kun je wel met een prijsargument komen, maar als je er uiteindelijk niets tot weinig mee doet, heb je een vrij duur stukje wit plastic in je kast staan.
Inmiddels ruim 7 miljoen alquote:Op woensdag 22 november 2006 12:40 schreef kepler het volgende:
[..]
toch bijna 7 miljoen mensen die daar anders over denken
Uiteraard, maar je kunt MS moeilijk verwijten dat Sony zo laat isquote:Op woensdag 22 november 2006 12:38 schreef SToRM81 het volgende:
Van sommige exclusieve games op de 360 heb ik het idee dat ze alleen maar exclusive zijn, omdat de 360 de enige next-gen op de markt was. Oblivion, Ridge Racer 7, Dead Rising 2 en Full Auto 2 zijn allemaal (opvolgers van) voormalige 360 exclusives en ze komen nu allemaal (exclusief) uit op de PS3.
Neem aan dat de ontwikkelaar (ook voor PS3) toch wel weet waar ie het over heeft. 256 MB is gewoon weinig. (512 ook btw)quote:En nog even over GoW. Als je ziet hoeveel er on-screen gebeurt bij een game als Lair (in 1080p!), dan lijkt het me zeer sterk dat GoW niet op de PS3 zou kunnen
Wel vanaf de bank.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:09 schreef devv05 het volgende:
- Hoop goede exclusives (en met de PC kun je niet gamen vanaf de bank / op HDTV)
- Goedkoper dan PS3 en veel goedkoper dan PC
Van de 7 miljoen is het grootste deel Xbox bezitters, en een heel klein deel mensen die zijn overgestapt van ps2 naar 360 omdat ze geen zin hebben om te wachten. Het gaat erom hoeveel mensen zonder console voor een 360 gaan. Sony heeft het wat dat betreft een stuk makkelijker. Als de helft van alle PS2 bezitters een PS3 koopt zijn ze al marktleider. Daarintegen moet MS ervoor zorgen dat er minstens 2x zoveel mensen een 360 kopen als dat er een xbox kochten om ook maar in de buurt van marktleider te komen. Een veel grotere opgave dus.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:40 schreef kepler het volgende:
[..]
toch bijna 7 miljoen mensen die daar anders over denken
Maar deze discussie is eindeloos, de ene vind PS3 games leuker en de andere 360 games... klaar
En sinds wanneer heeft de PS3 256MB? Er zit altijd nog 512MB in net zoals in de 360.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:09 schreef devv05 het volgende:
Neem aan dat de ontwikkelaar (ook voor PS3) toch wel weet waar ie het over heeft. 256 MB is gewoon weinig. (512 ook btw)
Daarom sluiten al die mensen hun XBOX aan op hun PC monitor. Overigens is een xbox360+ een full HDTV prijziger dan een PC waar je al die games behoorlijk op kan spelen.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:09 schreef devv05 het volgende:
[..]
- Hoop goede exclusives (en met de PC kun je niet gamen vanaf de bank / op HDTV)
- Goedkoper dan PS3 en veel goedkoper dan PC
die gast van Epic (Mark Rein) heeft gezegd dat de PS3 (te?) weinig geheugen beschikbaar heeft voor de Unreal Engine. Dit omdat het geheugen verdeeld is over twee pools en dus niet in theorie 512MB tegelijk aangesproken kan worden door de CPU of juist door de GPU. Heeft iets te maken met unified geheugen ofzoquote:Op woensdag 22 november 2006 13:16 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En sinds wanneer heeft de PS3 256MB? Er zit altijd nog 512MB in net zoals in de 360.
quote:Op woensdag 22 november 2006 13:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wel vanaf de bank. - sowieso ben jij een van de 0.01% die dat kan dan en jij bent ook niet bepaald een gemiddelde gamerEn heb je dan ook 1080i resolutie?
360 games kosten 30+ euro meer o/ - Play-Asia jou bekend? Ik betaal niet meer dan 40 euro per game en in NL kun je vaak veel goedkoper pre-orderen.
PC heb je sowieso o/ - Ook eentje die Alan Wake/GoW zou kunnen draaien? Daar heb je zo'n beetje de beste high-end PC voor nodig die er momenteel is.
Of moet jij weer altijd top of the line hebben? Graphicshoer- Xbox 360 is momenteel top of the line, dus ja
Ja die onzin heb ik ook gelezen met als bronnen xbox fansitesquote:Op woensdag 22 november 2006 13:37 schreef kepler het volgende:
[..]
die gast van Epic (Mark Rein) heeft gezegd dat de PS3 (te?) weinig geheugen beschikbaar heeft voor de Unreal Engine. Dit omdat het geheugen verdeeld is over twee pools en dus niet in theorie 512MB tegelijk aangesproken kan worden door de CPU of juist door de GPU. Heeft iets te maken met unified geheugen ofzo
Verder begrijp ik er te weinig van om het verder uit te leggen, maar dat is wat die man van Epic heeft gezegd (en dat is nou niet een kleine developer)
Het is heel eenvoudig.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:37 schreef kepler het volgende:
[..]
die gast van Epic (Mark Rein) heeft gezegd dat de PS3 (te?) weinig geheugen beschikbaar heeft voor de Unreal Engine. Dit omdat het geheugen verdeeld is over twee pools en dus niet in theorie 512MB tegelijk aangesproken kan worden door de CPU of juist door de GPU. Heeft iets te maken met unified geheugen ofzo
Verder begrijp ik er te weinig van om het verder uit te leggen, maar dat is wat die man van Epic heeft gezegd (en dat is nou niet een kleine developer)
Dat is dus niet waar. De GPU kan overal in het geheugen schrijven. Ook in de 256MB van de CPU. Dus developers hebben gewoon 512MB tot hun beschikking voor graphics.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:49 schreef deGVR het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig.
De X360 heeft 512 mb geheugen, volledig beschikbaar voor zowel de CPU als de GPU. De developer bepaalt dus hoeveel geheugen hij nodig heeft voor graphics en hoeveel voor de rest van het spel.
De PS3 heeft 2 keer 256 mb, elk hardwarematig gekoppeld aan de CPU, danwel de GPU.
De developer kan dus niet meer dan 256 mb inzetten voor graphics.
Ik vind het nogal een onverstandige keuze van Sony.
Maar Sony maakt vaker keuzes waar developers het niet zo mee eens zijn... Dat was met de PSP ook al zo. En met de PS2.
Nee, dan heb ik geen 1080i resolutiequote:Op woensdag 22 november 2006 13:41 schreef devv05 het volgende:
Verhaal van man die niet kan quoten
de CPU heeft dus niet 512 beschikbaar? Misschien dat dat het 'probleem' is voor Epic?quote:Op woensdag 22 november 2006 13:52 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. De GPU kan overal in het geheugen schrijven. Ook in de 256MB van de CPU. Dus developers hebben gewoon 512MB tot hun beschikking voor graphics.
Mijn (inmiddels 4 jaar oude bak) kan gewoon op een TV aangesloten worden. En als je echt geld hebt uitgegeven aan een HDTV had je dat geld beter aan een behoorlijke PC uit kunnen gevenquote:- Hoop goede exclusives (en met de PC kun je niet gamen vanaf de bank / op HDTV)
Ik vond de gameplay op de PS2 fantastisch in sommige spellen. En aangezien de vervolgen op die spellen op de PS3 exclusief uit gaan komen, schaf ik een PS3 aan. Heeft niets met graphics te maken, alles met het feit dat bijvoorbeeld een Devil May Cry 4 of Metal Gear Solid 4 niet op de PS2 uitkomt.quote:Jij gaat een PS3 kopen toch? Smerige graphicshoer dat je bent. Of vond je de gameplay op de PS2 niet goed?
Een groot nadeel dus, thanks voor je bevestigingquote:Op woensdag 22 november 2006 13:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee, dan heb ik geen 1080i resolutie
Maar dat heb ik ook niet als ik 360 vanaf de bank
Ik heb namelijk geen vele honderden euro's uitgegeven aan een verder zinloze HDTV
Even kijken deze maand: FEAR? Yep. GoW? Yep. Call of Duty 3? Yep. Rainbow Six: Vegas? Yep. Splinter Cell: Double Agent? Yep. Viva Pinata? Yep.quote:Play Asia is mij bekend, het is mij ook bekend dat er maar ZEER weinig games regiovrij zijn.
Kijk vooral eens in de region compatibility lijst
Nu nog wel, maar GoW en Alan Wake draaien zonder problemen op een 360 en echt niet op een normale PC van nu.quote:Ja, ook eentje die Gears of War/Alan Wake kan draaien
En mijn PC is 1.5 jaar oud
Mensen overdrijven namelijk graag. De 4.5 jaar oude PC van m'n ouders kan nog steeds elke nieuwe PC game draaien. Dat zal binnenkort wel afgelopen zijn, maar 4.5 jaar komt al aardig in de buurt van de looptijd van de Xbox.
Een hele nieuwe generatie draait grotendeels om betere graphics, anders waren we allemaal nog wel Doom of Keen aan het spelen. Maar graphics boeien jou vast helemaal niks, dat is vast ook de reden dat je een high-end PC hebtquote:Ah, dus je bent een self-admitted graphicshoer.
Uhm, deze hele generatie draait grotendeels om de HD revolutie. En een behoorlijke PC kopen voor nog meer geld dan een HDTV en dan moeten gamen op een gaar schermpje van 19" zonder Xbox Live en een hoop meer onhandige dingen? No thanksquote:Op woensdag 22 november 2006 14:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Mijn (inmiddels 4 jaar oude bak) kan gewoon op een TV aangesloten worden. En als je echt geld hebt uitgegeven aan een HDTV had je dat geld beter aan een behoorlijke PC uit kunnen geven
Dat is idd een goed argument, maar graphics blijven gewoon voor vrijwel alle gamers belangrijk, misschien op enkele uitzonderingen na. En dan ben ik maar een graphicshoer, ik hou van realisme en het oog wil ook watquote:Ik vond de gameplay op de PS2 fantastisch in sommige spellen. En aangezien de vervolgen op die spellen op de PS3 exclusief uit gaan komen, schaf ik een PS3 aan. Heeft niets met graphics te maken, alles met het feit dat bijvoorbeeld een Devil May Cry 4 of Metal Gear Solid 4 niet op de PS2 uitkomt.
quote:Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef devv05 het volgende:
Een groot nadeel dus, thanks voor je bevestiging
Viva Pinata kun je niet uit Azië halen, het prijsverschil met de US is miniem.quote:Even kijken deze maand: FEAR? Yep. GoW? Yep. Call of Duty 3? Yep. Rainbow Six: Vegas? Yep. Splinter Cell: Double Agent? Yep. Viva Pinata? Yep.
Mijn PC is niet abnormaal en inmiddels al 1.5 jaar oud.quote:Nu nog wel, maar GoW en Alan Wake draaien zonder problemen op een 360 en echt niet op een normale PC van nu.
A. Ik heb geen high-end PCquote:Een hele nieuwe generatie draait grotendeels om betere graphics, anders waren we allemaal nog wel Doom of Keen aan het spelen. Maar graphics boeien jou vast helemaal niks, dat is vast ook de reden dat je een high-end PC hebt
Even voor de goede orde: wat denk jij dat een HDTV kost, en wat versta jij onder een behoorlijjke PC?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:36 schreef devv05 het volgende:
[..]
Uhm, deze hele generatie draait grotendeels om de HD revolutie. En een behoorlijke PC kopen voor nog meer geld dan een HDTV en dan moeten gamen op een gaar schermpje van 19" zonder Xbox Live en een hoop meer onhandige dingen? No thanks
Uiteindelijk koop je een spel omdat het lekker speelt, als je iets moois wilt om tegenaan te kijken koop je maar een bruid op brides.ru. Is nog goedkoper dan een 360 ookquote:[..]
Dat is idd een goed argument, maar graphics blijven gewoon voor vrijwel alle gamers belangrijk, misschien op enkele uitzonderingen na. En dan ben ik maar een graphicshoer, ik hou van realisme en het oog wil ook wat
Met een omweg kan de CPU ook in het geheugen van de GPU schrijven. Maar ik heb ontwikkelaars horen(nou je gelezen lol) zeggen dat het nutteloos is en vrij overbodig. Het grootste deel van het geheugen word gebruikt door de GPU. Dat van GoW lijkt me eerder een marketing praatje.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:58 schreef kepler het volgende:
[..]
de CPU heeft dus niet 512 beschikbaar? Misschien dat dat het 'probleem' is voor Epic?
Daar kun je je lelijk in vergissen, Capcom heeft officieel aangekondigd dat ze geen exclusives meer willen hebben op 1 console omdat dit de kosten niet goed dekt. De productiekosten van de HD consoles liggen te hoog. En Konami kwam ook al met geluiden dat MGS multiconsolebound gaat worden. Ik denk dat we niet lang hoeven te wachten voordat deze titels op de 360 komen, beetje in dezelfde trend als RE4 vorig jaar. Dus je hebt nu twee keuzes!quote:Op woensdag 22 november 2006 14:10 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik vond de gameplay op de PS2 fantastisch in sommige spellen. En aangezien de vervolgen op die spellen op de PS3 exclusief uit gaan komen, schaf ik een PS3 aan. Heeft niets met graphics te maken, alles met het feit dat bijvoorbeeld een Devil May Cry 4 of Metal Gear Solid 4 niet op de PS2 uitkomt.
Ja om weer te zeiken dat de PS3 helemaal niks is en alles op de 360 zoveel beter isquote:Op woensdag 22 november 2006 14:44 schreef devv05 het volgende:
De discussie lijkt me wel weer genoeg gevoerd zo. Morgen eerst maar eens op een PS3 spelen dan kom ik daarna wel weer even langs
Ach don't botherquote:Op woensdag 22 november 2006 14:55 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja om weer te zeiken dat de PS3 helemaal niks is en alles op de 360 zoveel beter is
Die launchgames geven toch geen goed beeld van wat je kan verwachten op de PS3. Dat deden de launchgames van de 360 ook niet. Over een jaar als er veel meer en veel betere games uit zijn kun je pas echt een goede vergelijking gaan maken.
*zucht* dat waren slechts voorbeelden, maar goed: neem een White Knight Story of Final Fantasy XIII dan.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:53 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Daar kun je je lelijk in vergissen, Capcom heeft officieel aangekondigd dat ze geen exclusives meer willen hebben op 1 console omdat dit de kosten niet goed dekt. De productiekosten van de HD consoles liggen te hoog. En Konami kwam ook al met geluiden dat MGS multiconsolebound gaat worden. Ik denk dat we niet lang hoeven te wachten voordat deze titels op de 360 komen, beetje in dezelfde trend als RE4 vorig jaar. Dus je hebt nu twee keuzes!![]()
zoals gezegd heb ik dus van de hardware te weinig verstand, maar als een developer van de Unreal Engine zegt dat het op de PS3 iets minder makkelijk draait (moeilijker programmeren voor de PS3 is een veelgehoorde 'klacht') dan geloof ik dat best. Vooral omdat die engine ook veel geld oplevert door gebruik op de PS3.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:53 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Met een omweg kan de CPU ook in het geheugen van de GPU schrijven. Maar ik heb ontwikkelaars horen(nou je gelezen lol) zeggen dat het nutteloos is en vrij overbodig. Het grootste deel van het geheugen word gebruikt door de GPU. Dat van GoW lijkt me eerder een marketing praatje.
Ook dat ze de Xbox360 tot zijn limiet hebben gepushed met GoW lijkt me gewoon gelul. Dat zou dus betekenen dat de Xbox360 niet beter kan dan GoW en er in de toekomst geen spellen meer voor komen die eraan voorbij gaan. Als dat waar(waar ik van overtuigd ben dat het niet zo is) is lijkt me dat niet zo'n rooskleurig toekomst voor de 360 als hij nog minstens een jaartje of 3 mee moet.
Ik denk dat je dat hele verhaal met een korreltje zout moet nemen. Unreal Tournament 2007 gaat gewoon vrolijk op de PS3 draaien. Zelfde engine als Gears of War.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:01 schreef kepler het volgende:
[..]
zoals gezegd heb ik dus van de hardware te weinig verstand, maar als een developer van de Unreal Engine zegt dat het op de PS3 iets minder makkelijk draait (moeilijker programmeren voor de PS3 is een veelgehoorde 'klacht') dan geloof ik dat best. Vooral omdat die engine ook veel geld oplevert door gebruik op de PS3.
Ze pushen de 360 al wel tot de limiet, alleen totaal niet efficient. Dat is op elke console zo, je haalt al snel de limiet van een console. Je kunt alleen nog veel vooruitgang boeken door het spel efficienter gebruik te laten maken van de hardware, en dat kost gewoon tijd.
van wat ik heb begrepen zijn juist alle games die van die engine gebruik maken uitgesteld naar ergens beging 2007 omdat er dus wat problemen zijn om die engine draaiend te krijgen op de PS3. Dit betekend natuurlijk niet dat het er minder uitgaat zien, maar wel dat ze wat moeite hebben om die engine goed te laten werken op de PS3. Natuurlijk kan ik het bericht niet meer terug vindenquote:Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat hele verhaal met een korreltje zout moet nemen. Unreal Tournament 2007 gaat gewoon vrolijk op de PS3 draaien. Zelfde engine als Gears of War.
edit: blijkbaar hebben ze dus nooit de planning gehad om te launchen tegelijk met de PS3. In dat geval gaat mijn verhaal dus niet helemaal opquote:The Playstation 3 developers, especially the ones that want to purchase the engine, are always a bit anxious but yet again it is all on schedule and should be finished at some point by roughly mid 2007. µ
quote:Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef kepler het volgende:
[..]
van wat ik heb begrepen zijn juist alle games die van die engine gebruik maken uitgesteld naar ergens beging 2007 omdat er dus wat problemen zijn om die engine draaiend te krijgen op de PS3. Dit betekend natuurlijk niet dat het er minder uitgaat zien, maar wel dat ze wat moeite hebben om die engine goed te laten werken op de PS3. Natuurlijk kan ik het bericht niet meer terug vindenIk ga even zoeken
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34967
[..]
edit: blijkbaar hebben ze dus nooit de planning gehad om te launchen tegelijk met de PS3. In dat geval gaat mijn verhaal dus niet helemaal op
Rightquote:Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hehe zegt de grootste PC-fanboy op Fok.
dan zijn we het daar over eensquote:Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
idd, maar tis logisch. Epic had aangegeven dat ze de engine niet eerder vrijgeven voordat ze de code dusdanig aan de PS3-structuur hebben aangepast dat hij eenzelfde grafisch niveau kan tonen als de PC-versie (op max details). En als je rekening houdt met de structuur van de PS3 en dat die sterk verschilt van de PC/360, is het normaal dat het even iets langer duurt. Overigens is de PC-versie van UT2K7 ook uitgesteld, wegens engine-tweaking.
Je bent inderdaad niet negatief over andere platforms, maar het zal je door niemand gezegd worden dat ze de consoles lekkerder vinden gamen dan een pcquote:Op woensdag 22 november 2006 15:27 schreef Retuobak het volgende:
Right
Want ik ben erg negatief tegenover elk ander platform zoals zekere 360 fanboys
The Inquirer is nu net echt een bron van kwaliteitquote:Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef kepler het volgende:
[..]
van wat ik heb begrepen zijn juist alle games die van die engine gebruik maken uitgesteld naar ergens beging 2007 omdat er dus wat problemen zijn om die engine draaiend te krijgen op de PS3. Dit betekend natuurlijk niet dat het er minder uitgaat zien, maar wel dat ze wat moeite hebben om die engine goed te laten werken op de PS3. Natuurlijk kan ik het bericht niet meer terug vindenIk ga even zoeken
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34967
[..]
edit: blijkbaar hebben ze dus nooit de planning gehad om te launchen tegelijk met de PS3. In dat geval gaat mijn verhaal dus niet helemaal op
Sowieso klink je nogal nerderig (of puberig) als je de term fanboy gebruikt. Ik heb een Playstation 2, PSP en Xbox 360, ik koop gewoon een console die ik leuk vind. En de PS3 valt me tot nu toe gewoon erg tegen (voor de Xbox 360 was ik van plan wel een PS3 aan te schaffen) Wat zal mij het verder verrotten of iemand een Xbox 360 koopt of niet, ik heb er geen enkele baat bij. Ik ben het alleen niet eens met al die (volgens jou) Playstation 3 fanboys hier en vind het leuk om daarover te discussieren.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Right
Want ik ben erg negatief tegenover elk ander platform zoals zekere 360 fanboys
Je klinkt zelf ook wel als een cracker likker zoquote:Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Je bent inderdaad niet negatief over andere platforms, maar het zal je door niemand gezegd worden dat ze de consoles lekkerder vinden gamen dan een pc.
Ach, als jij de ergste pc fanboy hier bent, is dat best positief voor pc fanboys.
hey, het is wel een bronquote:Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
The Inquirer is nu net echt een bron van kwaliteit
De unreal engine draait echt prima op de PS3. UT2007 draait geheel probleemloos en volgens Epic kon de PS3 UT2007 met gemak aan en was hij helemaal niet zo moeilijk om voor te programmeren. Dus ze spreken elkaar allemaal een beetje tegen. En het is nu niet alsof de unreal engine de enige engine is.
Dat sommige meer moeite hebben alles goed draaiend te krijgen op de PS3 is logisch, het is nieuwe hardware waarvan niemand die nog echt onder de knie heeft. Duurt wel een jaartje of 2 voordat je pas echt gaat zien wat de PS3 kan. En je kan discusseren of de PS3 krachtiger is dan de Xbox360. Maar minder krachtig is hij zeker niet, dus alles wat de 360 kan, kan de PS3 ook.
GoW is gewoon een X360 exclusive hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef speknek het volgende:
[..]
En ook geen exclusive. Net zo min als Gears of War, Huxley en Lost Planet trouwens.
Nee. Dat is het niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:41 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
GoW is gewoon een X360 exclusive hoor.
Lost Planet ook.
Alan Wake is trouwens wel een Vista-exclusive. Doet het niet op XP dus.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:26 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Allereerst is dat console-exclusive verhaal gewoon BS. PC is gewoon een gaming-platform net als PS3, X360 en PSP en zelfs GSM. Console-exclusive is een term, uitgevonden door marketeers om de consument te misleiden.
Vervolgens:
Alan Wake - PC
BioShock - PC
Command & Conquer 3: Tiberium Wars - PC (en beter op de PC, gebaseerd op ervaringen met LOTRBFME2, aangezien deze op dezelfde engine draait, zelfde dev-team)
Condemned: Criminal Origins - PC
FIFA 07 - elke andere console behalve PS3 en PC, bovendien is de 360-versie de meest uigeklede van allemaal
Full Auto - deel twee verschijnt op de PS3
Gears of War - PC
Guitar Hero II - PS2
Infernal - PC
Just Cause - PS2 & PC
Kane & Lynch: Dead Men - PC
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - PS2 & PC
Lost Planet: Extreme Condition - volgens geruchten ook PS3
Mass Effect - PC
Naruto - PS2
Postal 3 - PC
Pro Evolution Soccer 6 - PS2, en op PS2 completer
Project Offset - PC
Ridge Racer 6 - PS3 (als RR7)
Rumble Roses XX - PS2-port
Stuntman 2 - PS3
Timeshift - PC
Too Human - PC
Wolfenstein
Heb je een bron waar GoW officieel voor een ander platform is aangekondigd?quote:
Gears of War naar de PC?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Heb je een bron waar GoW officieel voor een ander platform is aangekondigd?.
En voor Lost Planet ook.
Nee, dus is het een exclusive.
Ja, jezus. Als dat je bron isquote:
Ja, ik kom niet in console topics met als enige doel om te trollenquote:Op woensdag 22 november 2006 15:42 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
En dat zeg jij?!
!
!
You're killing me.
Let op je bloeddruk joh.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:56 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, ik kom niet in console topics met als enige doel om te trollen
En we weten allemaal dat dat bij jou anders ligt
Lost Planet heeft zichzelf al bewezen hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:59 schreef speknek het volgende:
Ze doen er ook niks aan om het te ontkrachtigen, zelfs de mensen van MS niet, lijkt me duidelijk. Lost Planet heb ik me inderdaad in vergist. Maar goed, die moet zichzelf ook nog bewijzen.
*mist nog altijd "I don't give a shit' smiley
sorry hoor, maar stel dat Gears of war op de pc uitkomt, zal dat hetzelfde gaan als toen met Halo, nou dan vind ik het dus wel een exclusive hé, na 2 jaar uitbrengen op de pc noem ik geen multiplatform spel.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:59 schreef speknek het volgende:
Ze doen er ook niks aan om het te ontkrachtigen, zelfs de mensen van MS niet, lijkt me duidelijk. Lost Planet heb ik me inderdaad in vergist. Maar goed, die moet zichzelf ook nog bewijzen.
*mist nog altijd "I don't give a shit' smiley
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |