Ik zal nog even vertellen hoe het vanochtend allemaal verliep.
Ten eerste, me instructeur die kon vanmorgen niet, dus er reed iemand anders mee, daar was ik wel van op de hoogte.
Maar andere instructeur, dus een nieuwe route, en nieuwe aanwijzingen. Ik had nog een uur les voordat het examen zou beginnen....naja, het ging naar mijn idee zo beroerd. Ik blokkeerde 10 seconde lang een fietspad, wou me zelf klem rijden...en knalde bijna op fietsers
Maaaar al met al vond me instructeur het niet heeeeel slecht gaan.
Toen richting CBR. Instructeur vertelde me nog even compleeeet nieuwe dingen over het dashboard, de banden en motor. Beetje lullig, 10 min voor het examen nog even horen wat je eigenlijk gewoon hoort te weten. Maar goed, examinator ophalen. Het was een meneer van rondt de 55 / 60 jaar. Liepen naar buiten, kenteken voor lezen van andere auto. En toen de verlichting test. Naja, dat is niet zo heeel moeilijk he. En toen kon ik al beginnne met rijden.
Reden richting centrum. Ik had mezelf belooft om alles zo rustig mogelijk aan te doen en op eigen inzicht. De instructeur riep nog wel eens 'toe maar toe maar' maar dan reed ik voor mijn gevoel toch iets te hard voor het geen wat ik kon overzien. Alle kruisingen naderde ik echt vrij sweet, en op moment ik goed kon zien dat er niemand van link of rechts kwam, vervolgde ik mij weg. Continu als ik van rijbaan verwisselde, afsloeg of een andere beweging probeerde ik steeds me dode hoek mee te pakken.
Examinator nam een lekker stuk centrum mee...een stuk die ik zelf nog maar 1 keer eerder had gereden. Maar ging goed! Toen weer het centrum verlaten, en ik ging twijfelen of ik 50 of 30 km moest rijden. Ik koos vooooooorzichtig voor de 50, maar teller kwam niet hoger dan 40 km/h aangezien er verderop alweer een kruising was.
Ik naderde verderop een zebrapad. Ik had links van me nog een fietspad, en ik zag een meneer net zijn eerste voet op het zebrapad zetten aan de linkerkant. Die had nog een weg te gaan dus ik reed door. Wel met een twijfel en achteraf denken 'kut, ik had beter netjes kunnen wacht...".
En toen kon ik alweer richting CBR.
Gingen weer aan ons tafeltje zitten en de eerste opmerking van examinator was als volgt
"vondt je die meneer op de blablaweg niet zo lief?"
ik "och ja, dat zebrapad, ja ik had hem gezien. Had hem beter voor kunnen laten gaan..stom"
Examinator "En op de paterswoldeweg, daar is het niet nodig om in de dode hoek te kijken?"
ik "eeh, jawel....eh, deed ik dus niet?" (en toen ging ik echt twijfelen of ik nog een kans maakte).
Examinator "Je moet scherp blijven jongen. Je kan je dode hoek niet zomaar even vergeten. Als je een fietser erop krijgt ben jij schuldig. Dus goed kijken....je bent geslaagd"
ik "huh? geslaagd? Ow jaaa?? okeeejj!!!"
examinator "niks okeej, een beetje ok"
ik "eh, prima"
Klaar, einde, hand shake en weg wezen.
Geen vrijheidsplein / verkeersplein / martiniplein of hoe men hem ook wilt noemen, iig, het verkeersplein waar welke ik niet altijd keurig nam, had ik niet eens gehad!! Hoe fat!!. En bijzonder verichtingen waren slechts even keren op de weg!!
Zo, dat was me verhaal