quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:05 schreef zwahiel het volgende:
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
* Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
* Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
* Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.
* Je kunt ook je buikomvang meten en deze noteren in je regel.
* Als je wilt kun je ook vetpercentage noteren en bijhouden, dit kun je ook in je regeltje vermelden.
En water drinkenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
Okee, hier verder
ik ga niet weer mijn hele verhaal ophangen hoor![]()
hopelijk is dit topic een steuntje in de rug om door te zetten wanneer ik er even geen zin meer in heb.
Gisteravond had ik het erg druk en heb zodoende niet gegeten
Op zich vond ik het niet zo erg, maar aan de andere kant weet ik natuurlijk ook dat het ontzettend slecht is. Vandaag dus maar even begonnen met een ontbijtje (lees: boterham met oude kaas) ik heb wel weer honger numaar even een kopje thee om die een beetje te stillen.
water is geen probleem voor mij, ik kom gemakkelijk tot 2 liter op een dag, ik denk zelfs wel meerquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En water drinken
Ik loop op mijn werk de hele dag met een flesje water rond, dat ik probeer minstens 3 keer leeg te drinken (=1,5 water). Werkt bij mij goed tegen een leeg gevoel als ik dat heb.
Maar krijg je daarmee het hongergevoel ook niet onder controle dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
water is geen probleem voor mij, ik kom gemakkelijk tot 2 liter op een dag, ik denk zelfs wel meer
moet er alleen ook weer uit, dus ik loop wat af naar het toilet, maar hee...da's ook weer twee trappen op en af![]()
Tsja. Eerst weegde ik altijd bij mijn ouders, en daar was ik altijd rond de 85 kg. Toen ik me voor het eerst geijkte weegschaal in het ziekenhuis weegde, was ik plotseling 92 kilo!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil me ook erg graag wegen, maar ik moet nog even wachten tot ik verhuisd ben om toegang tot mijn eigen weegschaal te hebben. Ik wil liever niet op een andere gaan staan, omdat die vaak toch een ander gewicht aangeeft, of stel ik me nu aan?
Waarom is je beeld reeler als je weet dat je op de ene weegschaal iets meer of minder weegt? Wat hierna al gezegd wordt, het gaat om het gewicht wat je kwijt wilt en dat baseer je op wat je op een bepaalde weegschaal weegt. Uiteindelijk gaat het om of jij er blij mee bent en je er goed bij voelt, en of dat nu op een weegschaal is die 75 zegt of 80 maakt dan ook niet meer uit toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:01 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Tsja. Eerst woog ik altijd bij mijn ouders, en daar was ik altijd rond de 85 kg. Toen ik me voor het eerst geijkte weegschaal in het ziekenhuis weegde, was ik plotseling 92 kilo!Dat was wel ff schrikken! Voortaan weeg ik me nu in het ziekenhuis (werk daar immers). Dat vind ik wel fijner, omdat ik nu zeker weet dat die wel goed staan.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het zeker niet verkeerd is om ook andere weegschalen te proberen. Zo krijg je namelijk een wat meer reeeler beeld van jezelf.
Nou ja, dat bedoelde ik dus ook: ik vind zelf dat mijn lichaam er nu best goed uitziet, dus of mijn weegschaal dan 62 of 67 zegt, is eigenlijk niet van belang.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:02 schreef Puckzzz het volgende:
het gaat mij eigenlijk om wat mijn spiegelbeeld mij verteld, en momenteel word ik daar niet blij van
al 7 kilo kwijt!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:13 schreef wendy-tje het volgende:
wendy-tje (1m60) (23) was 66,0 kg, is nu 59 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -7,0
Zo klopt ie weer
Kleintje, doe jij dit nou om af te vallen of om op gewicht te blijven? De laatste foto's van Ron die ik van je zag, zag je er heel goed uitquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:50 schreef Kleintje het volgende:
Het gaat nog steeds lekker! Zit nu lekker aan een bakkie groentesoep, zelf gemaakt.
Alleen groente, bouillon en een heel klein beetje vermicelli.
Heerlijk hoor...
Ehm, een jaar of 3quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
al 7 kilo kwijt!hoe lang heb je daar over gedaan?
Feli! Ik heb je eruit gehaaldquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:04 schreef sjak het volgende:
Hee, ik zie dat ik nog in de openingspost sta, dat hoeft even niet meer. Ik ben nu namelijk zwanger en mag dus niet afvallen. Over een aantal maanden kom ik me hier wel weer melden.
Heel veel succes allemaal!
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zondag 8 januari 2006 00:57 schreef Scorpie het volgende:
ik heb het hele kerst/oud&nieuw gebeuren goed doorstaan, gegeten en gedronken wat ik wilde en niks(!) aangekomen!!
Geen idee, maar ik ben er maar wat blij mee!quote:Op zondag 8 januari 2006 11:01 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik ga vandaag maar eens een stuk fietsen, dat zet er toch wat meer vaart onder dan alleen minder eten.
runderrookvlees of paarderookvlees. Beiden erg lekker en mager. Bovendien erg dun gesneden, dus je doet erg weinig op je broodquote:Op maandag 9 januari 2006 11:08 schreef Kleintje het volgende:
voor bij de maaltijd... rookvlees???
Mijn welgemeende excuses hoorquote:Op maandag 9 januari 2006 12:03 schreef Kleintje het volgende:
miss_sly... lees eens goed!
Ik vraag vlees voor bij de maaltijd. Niet voor de lunch, niet voor op brood.
Dan neem ik al zo vaak rookvlees.
Maar het ging om vlees bij de maaltijd.
Als je ook vis lust kun je dat eens proberen.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:04 schreef Kleintje het volgende:
Roep eens... wat is buiten kipfilet en kalkoenfilet nog meer mager vlees voor bij de maaltijd???
met tonijn of zalm gaat dat zeker wel hoor!quote:Op maandag 9 januari 2006 12:45 schreef Stansfield het volgende:
Vis vind ik toch altijd een lastige vleesvervanger. Ik wok redelijk vaak en dan kun je niet stukjes vis ipv kip zoals ik bij wokken altijd doe erdoor doen.
Wat is lekkere vis om te eten ipv vlees?
Ach, een beetje olijfolie... het moet wel eetbaar blijven.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:42 schreef Puckzzz het volgende:
Champignons jah!maar dan wel gebakken, en dan heb je toch ook weer meer calorien
Je hebt toch allerlei soorten kookroom voor mensen die op dieet zijn? Blue Band Finesse ofzo?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
met tonijn of zalm gaat dat zeker wel hoor!
Ik maak vaak een pastasaus van zalm, maar die zal ik gezien mijn dieet nu wel een beetje aanpassen. Vroeger ging daar een heel pakje room in
maar ik doe dan iets van pijnboompitjes ff licht aanbakken, zalm erbij, beetje stukjes van maken enzo, gepelde en gesneden tomaten erbij, uitje en champignons erin, beetje kruiden erbij mikken (thijm enzo)
tsja en vroeger ging er dus room en een flinke scheut witte wijn bij, ik moet nog ff bedenken hoe ik dat nu op ga lossen....
er zijn zoveel soorten vis...quote:Op maandag 9 januari 2006 12:51 schreef Stansfield het volgende:
Zalm en tonijn zou nou net de vissoorten die ik niet lust
Wat zijn dat, als ik vragen mag?quote:
Hm, dat klinkt goed!quote:Op maandag 9 januari 2006 13:25 schreef Kleintje het volgende:
Gefrituurde frieten, 1 portie is bij de ww 6 punten. Dit maar 3.
En ovenfriet ind e oven is 4 punten.
Dus dit scheelt!
Is goedquote:Op maandag 9 januari 2006 13:45 schreef Kleintje het volgende:
Ik moet nu eerst even naar de huisarts, daarna kan ik je er alles over vertellen en vertellen waar je de software kan downloaden kopen![]()
Me too.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:25 schreef Puckzzz het volgende:
Ah interessant
Ik zal je idd even mailen.
en geloof me...sommige dingen probeer je maar 1 keerquote:Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Me too.
Je moet alles een keer proberen hè...
Da's waar, of ze houden het niet lang genoeg vol en gaan daarna uit frustratie zoveel eten dat ze gaan jojo'en.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:59 schreef Kleintje het volgende:
Die 19 punten is om af te vallen.
Als je bij je persoonlijke gegevens invult dat je op gewicht wil blijven dan berekent ie andere punten.
Dan zou ik 23 punten mogen eten.
En ja, ik mag dus behoorlijk normaal eten.
En behoorlijk wat.
Veel mensen gaan te weinig eten als ze lijnen en ja, dan val je inderdaad ook niet af!
Tja, zo zou het moeten werken. Zolang je minder calorieën opeet dan je verbruikt, val je af.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre je dat kunt vergelijken met die calorieen. Met anderhalf uur op de crosstrainer verbrand ik zo'n 600 calorieen, maar is dat dan te vergelijken met een tussendoortje? Dat je tussendoor 300 calorieen eet, en er dan 600 verbrand dat je dan afvalt?
Heb je bijna direct teruggemaild.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:38 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Da's waar, of ze houden het niet lang genoeg vol en gaan daarna uit frustratie zoveel eten dat ze gaan jojo'en.
Trouwens, heb je mijn mailtje nog ontvangen Kleintje? Weet niet zeker of het goed verstuurd is.
Oja, ik heb het toch ontvangen. Het was bij mijn Ongewenste Post terechtgekomen.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:01 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Heb je bijna direct teruggemaild.
Mocht je dat niet hebben ontvangen dan hoor ik het wel, dan stuur ik het nog een keer.
Ik vroeg me af of het 'direct' vergelijkbaar is. Zo van: ik verbrand 800 calorien vandaag en ik eet er 600 dus ik val af. Of dat het misschien toch wat ingewikkelder zit. Kost het 'vrijmaken' van die calorieen die je niet hebt gegeten maar wel verbrand nog extra calorieen enz. Maar volgens mij maak ik het onnodig ingewikkeld en moet ik gewoon niet te veel en wel gezond eten en veel sporten.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:58 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, zo zou het moeten werken. Zolang je minder calorieën opeet dan je verbruikt, val je af.
Wat is de vraag nu precies?
Ik ben kleintje dan wel niet, maar zo worden de aardappeltjes bij mij in ieder geval wel knapperigquote:Op maandag 9 januari 2006 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Zijn ze dan ook een beetje knoeperig kleintje? Ik doe niet meer aan ww, daarmee had ik echt de hele dag honger![]()
Vandaag 4 boterhammen gehad, 2 met gewone kaas (we hadden niks anders) en 2 met ananaszuigelspread, een half rolletje Stophoest en zojuist (was laat thuis) 2 pita's en 1 wrap met gewokte groenten, kipfilet e.d. gehad.
Goed begin lijkt me![]()
Zeker niet weinig hoor! Heb ooknog 2 mandarijntjes gehad. En dat halve rolletje snoep, wat snap je daar niet aan? De één pakt iets lekkers in de vorm van een liga, de ander pakt wat snoepjes.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:57 schreef Kleintje het volgende:
Heaven, dan heb je ongetwijfeld iets verkeerd gedaan met je ww.
Indien je light beleg neemt, dan hou je zoveel punten over, dan kan je echt makkelijk tussendoortjes eten en genoeg eten.
Daarnaast lijkt dat wat je vandaag gegeten hebt me vrij weinig.
Ik mis het fruit erin. Verder snap ik het halve rolletje stophoest niet.
Maar goed... de ww friet wordt bij mij wel knapperig.
Dan de vraag over het sporten.
Ja.. je valt dan wel af, of je mag meer eten.
Want, ik mag maximaal 12 punten opeten van wat ik sport. Een half uur wandelen is 1 punt. Wat het aan kcal is, dat weet ik niet. Maar goed, 1 punt valt wel om te zetten in kcal.
Dus....
Je moet niet per se meer eten, het ligt er helemaal aan wat je eet. Sommige dingen tellen gewoon heel zwaar (zelfs stokbroodquote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:20 schreef Puckzzz het volgende:
Ik moet 'm nog installeren, maar heel eerlijk gezegd staat het idee dat ik juist meer moet gaan eten me helemaal niet aan
vanochtend wel 30 minuten op de crosstrainer gesport
Wat mag dan onbeperkt?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je moet niet per se meer eten, het ligt er helemaal aan wat je eet. Sommige dingen tellen gewoon heel zwaar (zelfs stokbrood), ook als je er maar weinig van eet, en andere mag je onbeperkt eten. Bovendien, niemand verplicht je om al je punten vol te maken.
Dat heb ik gisteren inderdaad even gecheckt. Appels mochten volgens dat programmaatje ook onbeperkt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:15 schreef Kleintje het volgende:
Mini_rulez... je mag alleen groente (de meeste dan) onbeperkt. Fruit niet, daar zitten fruitsuikers in en dat ga je op den duur ook opslaan.
mag ik vragen hoe die groentesap heet/eruit ziet? want ik ken wel de wortelsapjes van de Aldi maar die zitten volgens mij helemaal vol met suiker...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:19 schreef Puckzzz het volgende:
mijn 'score' tot nu toe:
kommetje muesli met magere yoghurt
twee koppen koffie met gewone halfvolle melk en zoetjes
4 creamcrackers zonder beleg (die 'snoep' ik tussendoor in kleine brokjes)
1 glas groentesap het begint te wennen![]()
1 liter water
dus geen toegevoegde zooi?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:08 schreef Puckzzz het volgende:
het is een pak van 750 ml. ingredienten zijn:
tomaten, wortel, rode bieten, komkommer, selderij, zuurkool, uien, paprikasap, citroensap uit concentraat, dille, zout, kruiden
voedingswaarde per 100 ml - 87kJ - 18 kcal
eiwit 0,6 gr.
koolhydraten 3,6 gr (waarvan suikers)
vet <0.1 gr - waarvan verzadigd < 0.02 gr.
voedingsvezels 0,7 gr
natrium 0,3 gr
het is een paars/blauw kartonnen pak met een geel draaidopje en -uiteraard- een foto erop van heel veel smakelijke groenten
da's het ergste bij mij als ik friet eet, die dikke klodder mayo die ik erbij wil hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:30 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo, ik heb net Frites-Lijn gekocht, dat is zes keer zo weinig punten als gewone mayonaise dus ik vind dat ik dat wel mag hebben.Vanavond maar eens die WW-frietjes uitproberen.
Ik werd ook benieuwdquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
da's het ergste bij mij als ik friet eet, die dikke klodder mayo die ik erbij wil hebben
wat is dat voor iets wat je gekocht hebt?
nou toch ook nog 127 calorieen....... een flinke klodder hoeveel gram zou dat zijn?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:18 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik werd ook benieuwd
Google: http://www.remia.nl/horeca/sauzen/friteslijn.htm
Goed idee, ik pak een banaanquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef Kleintje het volgende:
Heaven... neem dan lekker wat
Een boterham met iets lichts.
Niets zo erg als honger hebben, dan ga je zeker de fout in.
Dus... snoep verstandig en geef jezelf wat!
Dat is het inderdaad. Volgens dat WW-programma zijn twee eetlepels Mayolijn (ook van Remia) al 3 punten, terwijl je van dit spul 2 eetlepels mag hebben voor één punt. Nu nog even testen of het wel lekker is, want het is bijna te mooi om waar te zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:18 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik werd ook benieuwd
Google: http://www.remia.nl/horeca/sauzen/friteslijn.htm
Een eetlepel is 15ml, dat zal ongeveer 20-25 gram zijn ofzo? Dan zit je rond de 30kcal voor een eetlepel, dat valt nog reuze mee vergeleken met echte mayonaise. Die van mij is 650kcal per 100gr, dat scheelt heel wat!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nou toch ook nog 127 calorieen....... een flinke klodder hoeveel gram zou dat zijn?
ik kan 'm niet meer edittenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:59 schreef YPPY het volgende:
Ik mag nog steeds uit de openingspost. Ik ben al een half jaar niet meer bezig met afvallen. Het is wel goed zo.
Van 95 naar 66,5 vind ik al een hele prestatie! Wat goed dat je het ook kan blijven behouden!quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:34 schreef YPPY het volgende:
Zwahiel, ik blijf maar rond het getal in de de openingspost hangen. Blijkbaar vindt mijn lichaam het wel goed zo. Dan hoeft er niet meer af ook. Het verschil met een paar jaar terug is groot genoeg.
Dat is een leuk stuk fietsen, gezond ook en je hebt meteen je dagelijkse beweging gehad.
is idd wel een fijne, maar wel een beetje veel werk om het allemaal in te vullenquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:21 schreef Innocence het volgende:
Site van Becel is ook fijn, krijg je een beetje inzicht in je eetpatroon. Zo schijn ik elke dag teveel (verzadigd) vet te eten, maar is het aantal caloriën die ik binnenkrijg maar net genoeg als ik op gewicht zou willen blijven.
http://becel.testsite.nu/becel-vmeter/frame.jsp
Gelukkig heb ik als ik weer thuis ben niet zoveel lekkere worst en chips in huis, dus eet ik het niet ook. Bedenk me alleen net dat ik daar ook geen weegschaal heb, dus een beetje actief meedoen aan dit topic zal lastig worden...
Ik heb gewoon die muesli van de aldi en daar pulk ik elke keer de rozijnenquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:35 schreef Kleintje het volgende:
Innocence... postuur zegt mij meer dan het gewicht.
Van mijn part weeg ik 100 kilo, als ik maar slank ben
Ik wil vooral wat van mijn buik en benen af.
En of ik daarvoor nou 60 weeg of 50... die moeten gewoon slanker!
Ik zit nu aan de krokante muesli met magere yoghurt. Maar heb je enig idee hoeveel krokante muelsi je aan punten kost. Daar schrok ik van.
50 gram is 4,5 punt!!!!
Maar goed, ik moet wel, omdat ik anders bijna helemaal geen zuivel binnen krijg en ja... je hebt toch ook calcium nodig.
Naar witvis heb ik dus gekeken, maar dat valt niet onder vette vis dus volgens het voedingscentrum moet je daar weer meer van eten om genoeg eiwitten en visvetzuren binnen te krijgen, of zo.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:28 schreef wendy-tje het volgende:
Verder veel rundvlees, en qua vis natuurlijk tonijn, en witvis
En het is lekker =) Dat eet ik nog wel met soyamelk, soms, alleen voor mij vult het helaas niet genoeg. Maar het is wel heel fijn voor je darmen, je merkt gelijk dat je veel vezels binnenkrijgt (zelfs terwijl ik die normaal al in ruim voldoende mate binnenkrijg).quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:10 schreef p_iglet het volgende:
Even een tip van een lurker voor de cruesli. Kellogs Allbran is minder callorierijk als cruesli. Maar vult wel genoeg en geeft lang energie.
Voor zover ik weet bevat vette vis trouwens altijd nog minder vet dan mager vlees. Lang leve de zalmquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Naar witvis heb ik dus gekeken, maar dat valt niet onder vette vis dus volgens het voedingscentrum moet je daar weer meer van eten om genoeg eiwitten en visvetzuren binnen te krijgen, of zo.
Ik ontbijt altijd met brinta met koude magere melk, ook lekker en veel vezelsquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:27 schreef Maeghan het volgende:
[..]
En het is lekker =) Dat eet ik nog wel met soyamelk, soms, alleen voor mij vult het helaas niet genoeg. Maar het is wel heel fijn voor je darmen, je merkt gelijk dat je veel vezels binnenkrijgt (zelfs terwijl ik die normaal al in ruim voldoende mate binnenkrijg).
Maakt mij inderdaad ook niet zoveel uit, maar het is een goede richtlijn om te zien of het allemaal wat slanker word als je naast het verliezen van kilo's ook genoeg sport.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:35 schreef Kleintje het volgende:
Innocence... postuur zegt mij meer dan het gewicht.
Van mijn part weeg ik 100 kilo, als ik maar slank ben
Da's Murphy's Law, als er iets fout gaat dan gaat het ook goed fout, kan ook maar beter allemaal in 1 dag gebeuren niet?quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:27 schreef Kleintje het volgende:
<knip> heel veel pech en gewonde dieren<knip>
Vorige week was ik 62,6… nu 62!Q!!!! Dus… dat geeft me weer moed om vandaag door te gaan!
ik denk een combinatie van ww, mijn keuzes van voedsel, en sporten.quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:37 schreef Kleintje het volgende:
Kijk, dat gaat goed bij je Puckzzz!!!
Omdat je een beetje het ww doet of omdat je het op jouw manier doet???
Zo zie je, die 2 in een weekend, dat zijn losse kilo's die heb je er zo af!
Ik weet vanavond pas meer van het paard. Maar net had ze gewoon beweging in haar buik en niet van haar darmen, dat was duidelijk het veulen.
Puckzzzz, wij zijn niet logisch! 12 maanden is zo standaard, dan doet iedereen wat.
Ik kreeg 4 januari ook mijn kerstcadeau. Omdat je het dan niet verwacht![]()
stoelgang wel okee?quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo, ik zit weer aan de cruesli.
Ik heb de afgelopen dagen wel buikpijn zeg, hopelijk is dat geen slecht teken. Het lijkt wel alsof ik tegenwoordig al van het minste druppeltje vet klachten krijg. En ik heb niet eens frisdrank met prik gehad.Nouja, nog een motivatie om minder vet te eten dan maar...
Ja, redelijk normaal, dat is het rare. Ach ja, als het erger wordt ga ik maar een keertje naar de huisarts. Gezond eten zal sowieso wel geen kwaad kunnen.quote:
hihiquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Oh jee oh jee... vanavond uit eten met vriendje. Maar goed, we hebben afgesproken dat ik een salade neem, en hij een portie spareribs met frietjes (slecht, ik weet het!) en dat we dan allebei delen. Ik heb het al ingepland en ik blijf nét binnen mijn puntenaantal, de 2 bonuspunten van heen en weer lopen naar de stad nog niet eens meegerekend! Phew...
awwww da's klotequote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Poeh, wat een rare dag. Vanmiddag belde een goede vriendin opeens dat haar vader overleden is, dus we zijn na het eten hals over kop naar Limburg vertrokken...
Net nog ff een broodje gegeten, maar nu mag het ook wel.
Jeetje, wat vervelend!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Poeh, wat een rare dag. Vanmiddag belde een goede vriendin opeens dat haar vader overleden is, dus we zijn na het eten hals over kop naar Limburg vertrokken...
Net nog ff een broodje gegeten, maar nu mag het ook wel.
Een knorrende maag ik nooit goed volgens mij. Ik zou dan beter iets te eten kunnen pakken, want anders ga ik later gegarandeerd te veel lunch/avondeten pakken of snoepenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:20 schreef Puckzzz het volgende:
Zow weer op mijn werk aangekomen.
Ik baalde gisteren toch zo van mezelf. Mijn vriend en ik zijn echte dartfans dus de hele week zitten we al stipt om 7 uur voor de tv de Embassy te kijken. Gisteravond was een belangrijke wedstrijd, om om 7 uur voor de tv te kunnen zitten hebben we gelijk toen we om 5.30 thuis waren de klusjes aangepakt, wassen afwassen, etc. en ja om 7 uur zaten we voor de tv. Maar nog niet gegeten
In eerste instantie zat ik er met een glaasje water, maar toen mijn vriend een biertje opentrok zei ik al snel, doe er mij ook maar eentje. Wetende dat ik er dus nog wel een paar zou drinken waardoor de punten van mijn eten opgingen aan bier. Maar ach, we zaten lekker darts te kijken en het was spannend en gezellig. Na het darten had mijn vriend uiteraard honger. Ik had al gezegd dat ik geen eten meer hoefde, maar voor hem heb ik nog een lekkere uitgebreide uitsmijter gebakken. Ow wat rook die lekker!! Hij heeft een halve boterham voor me overgelaten en ik kon het niet weerstaan, dus ook nog een halve boterham met ei, bacon en gewone boter gehad
Ik was best boos op mezelf, vandaag extra lang en extra zwaar gesport, 3 bonuspunten erbij, en vandaag maar heeeel voorzichtig met mijn eten, maar mijn maag knort nu alen het is vrijdag, dat is meestal de dag dat we het weekend inluiden met een potje darten en een potje bier erbij...
toch nog over de hele week bijna twee kilo eraf, dat dan weer wel
Netjes, ik moet zulke zelf discipline ook maar eens gaan kwekenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik wilde net gaan opschrijven dat ik gisteren een mindere dag had, maar toen ik zag wat ik geschreven had, bleek dat toch wel mee te vallen eigenlijk. Het was denk ik alleen het gevoel, en het feit dat het niet zo'n perfecte dag was als ik de laatste tijd wel vaker heb.
Ik had tussen mijn college door wel trek, dus toen zo'n stuk ontbijtkoek gekocht. Daar was ik niet zo tevreden over, maar op zich moet het wel kunnen, want normaal eet ik nooit tussendoortjes en dit college was erg intensief.
's Avonds hadden we een nieuwjaars receptie, en ik heb behalve heel veel spa-blauw maar 1 cappuchino (met suiker helaas, dat moet ik toch eens afleren) gedronken. Normaal zou ik op zo'n receptie echt wel wijn of bier of op zn minst fris hebben gedronken, maar dat allemaal.
Voor de receptie heb ik in de stad wat gegeten, maar ik heb braaf een broodje gekocht in plaats van frietjes.
Dus eigenlijk was het helemaal zo slecht nog niet. Toen ik vanmorgen voor de spiegel stond, zag ik ook echt dat mijn buik kleiner (platter) is geworden, terwijl anderen het al veel langer zagen. Het werkt dus echt!
waar te koop?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:41 schreef blessed19 het volgende:
ik heb gister op de reclame gezien dat er nu ook 10+ kaas bestaatheeft iemand die al geprobeerd??
nee, het is waarquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef Mabelle het volgende:
Is het nou waar dat een geroosterde bruine boterham nu minder calorieen bevat dan een gewone?![]()
Of behoort dit tot het land der fabeltjes.
Nee, en het lijk me niet te vreten.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:41 schreef blessed19 het volgende:
ik heb gister op de reclame gezien dat er nu ook 10+ kaas bestaatheeft iemand die al geprobeerd??
Ik za het vandaag liggen in de supermarkt. Bij de voorverpakte kaas. Inderdaad 10+ kaas van Milner. Ik moet zeggen dat die plakjes er erg droog uitzagen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:41 schreef blessed19 het volgende:
Nee oke ... dat is helemaal waarquote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:23 schreef blessed19 het volgende:
kaas is kaas! en voor kaas op een tosti, maakt de kwaliteit niet echt zoveel uit!
En de eindscore van gisteren was 16 punten!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:32 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo, tot nu toe gaat het goed. Als ontbijt 2 crackertjes gehad, 1 met smeerkaas en 1 met (dun) leverworst. Dadelijk nog even wat yoghurt met cruesli, vanmiddag wat fruit en dan hou ik het wel vol tot het avondeten. Dan is de schade van gisteren weer ingehaald
Dat is niet waar. Minder vette kaas smelt niet zoals vette kaas dat doet. Light kaas droogt eerder uit en wordt zo'n harde massa!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:23 schreef blessed19 het volgende:
kaas is kaas! en voor kaas op een tosti, maakt de kwaliteit niet echt zoveel uit!
Programma vraagt er vanzelf om.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:48 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb een vraagje over dat Weight Watchers programmaatje, ik hoop dat iemand hier het antwoord weet. Om de week af te sluiten, moet je je nieuwe gewicht en maten invullen. Ze zeggen altijd dat je je het beste 's ochtends kunt wegen, voordat je gegeten hebt, want anders is het niet te vergelijken met de week ervoor. Moet je dan bij dat programma het gewicht invullen van de laatste ochtend van de week, of de eerste ochtend van de nieuwe week?
Ja, je moet het invullen bij zondag om de week af te kunnen sluiten, maar moet je dan dat van zondagochtend invullen? Of moet je je 's avonds meten? Hier liep het programma trouwens nog niet vast.quote:
Vreemd, hier werkt het programma gewoon nog. Ik ben vanochtend gewoon aan een nieuwe week begonnen.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:46 schreef Kleintje het volgende:
Oke, ik ben dus niet de enige bij wie het programma vastloopt na 1 week.
Schiet dus niet echt op.
Ik probeer nog even een andere versie van het programma te bemachtigen, 1 die het beter doet.
Ik sluit de week pas af als ik 's morgens ben opgestaan. Je weet nooit of je 's nachts nog snaaitrek krijgt
Ik sluit elke avond de dag af, en vanochtend de week. Ik was toevallig ook op een maandag begonnen, dus zondagavond is hier ook echt het einde van de week (7 dagen).quote:Op maandag 16 januari 2006 11:03 schreef Kleintje het volgende:
Koos jij iedere avond voor dag afsluiten?
En heb jij voor week afsluiten gekozen?
Sluit je de week af na echt 7 dagen invullen of steeds op zondagavond?
Dat is het belangrijkste.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:02 schreef Quinazoline het volgende:
Kheb nu het gevoel dat het even niet zo goed gaat. Dit weekend was mn broertje jarig en ik heb gewoon een stuk taart op. Ook wat frisdrank enzo gedronken, vandaag ook 2 pakjes spa en fruit spul.. Vandaag en gisteren had ik ook veel sneller trek dan daarvoor, en heb ik volgens mij ook wat meer gegeten bij de maaltijden.
Ik heb zaterdag nog wel gesport, dus dat maakt het ietsje beter.
Nu maar weer proberen de draad op te pakken.
Dat is gek zeg, hoeveel punten zat je van je benodigde totaal af?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:52 schreef Puckzzz het volgende:
Okee, ik ben officieel in de war
Flexi zegt dit na de weekafsluiting:
[afbeelding]
maar ik mag nu wel maar 18 punten meer per dag (eerst 19)
dus ik moet meer eten op minder punten
maar ben wel mooi 9 cm van mijn taille kwijt
De regel is wel hetzelfde gebleven omdat ik het eerste weekend nogal gezondigd heb en dus 2 kilo erbij had.
Waarschijnlijk is het gewoon de bedoeling dat je je aantal punten min of meer volmaakt. Dat betekent nu dat je gemiddeld rond de 18 moet eindigen per dag. Ik weet idd niet hoeveel je er eerst vanaf zat, maar probeer gewoon dat aantal aan te houden, dan zal het wel goed zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:52 schreef Puckzzz het volgende:
maar ik mag nu wel maar 18 punten meer per dag (eerst 19)
dus ik moet meer eten op minder punten
Tsja, en je beweegt genoegquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:38 schreef Kleintje het volgende:
Ik eet nog genoeg Wendy.
Maandag teveel, dinsdag dan wat minder, maar met de WW mag je 4 punten per dag sparen, maximaal een week lang. Dit voor een feestje.
Dus ik eet echt niet te weinig.... dat is het rare...
* Puckzzz bind Kleintje vast aan haar stoelquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:14 schreef Kleintje het volgende:
En toen begon al het lekkers in huis tegen me te gillen!
EET ME! NU! JE MOET!!!
PLEH PLEH.... wat nu???
God loves everyone, it's men who have problems with fat womenquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:32 schreef Kleintje het volgende:
Dear father die in de hemele zijt..
Vergeef my my sins...
I have eaten a klein stukje of pure choclate.
I have let it melt on mijn tong.
De smaak was delicious en nu kan ik er weer tegenaan.
Greetings,
a chocolate junkie
(does god love fat woman?)
ken je het gezegde niet?quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:53 schreef Kleintje het volgende:
So... God is not a mannetje?
Ik hou me heel goed in, maar heb nu wel zin in avondeten. Tonijnsteaksquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef Kleintje het volgende:
hahaha... oke... tnx!
Zo... en nu ga ik weer ontopic...
Ik heb een heerlijk schuldgevoel door die chocola... maar lekker dat het was....
Ik heb gemerkt dat je de bonuspoints wel heel erg makkelijk kan krijgen! dat is dus best een gevaar... ik zou gewoon dagelijks de standaard punten aanhouden, want elke dag 4 punten erbij lijkt me erg sterk! dan moet je dagelijks echt gigantisch hard aan het sporten zijn...quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef Kleintje het volgende:
hahaha... oke... tnx!
Zo... en nu ga ik weer ontopic...
Ik heb een heerlijk schuldgevoel door die chocola... maar lekker dat het was....
uhhh ik zou het niet wetenquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:54 schreef Kleintje het volgende:
Puckzzz, met die 2 kilo... ben je daarbij echt 9 cm. taille kwijtgeraakt???
HOE DOE JE DAT????
Zie mijn onderste link in mijn sig. Daar het kopje lijnen!quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:53 schreef karoltje het volgende:
Psst..! Kan ik daar illegaal ook aan komen dan..?
Dan heb jij een behoorlijk slecht beeld van de EGA.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef Kleintje het volgende:Groot respect voor je als je de EGA kan doorlopen. Mijn moeder + zus hebben het jaren geleden gedaan. Ik ben ermee begonnen en had het na 2 weken al gezien.
Tering... wat is dat strikt. Nooit eens wat lekkers in je mond mogen steken omdat je dan je lichaam niet ontgiftigd.
En altijd die verplichte groentes. Die kwamen op den duur mijn neus uit!
En het als je op gewicht zit ook volhouden. Nou... jij liever dan ikke. Ik wil gewoon kunnen leven, lekker een gebakje eten als ik daar zin in heb. Maar gewoon weer bewust van wat alles precies inhoudt. Bewust zijn van je voedsel en daardoor alles met mate leren eten.
Nee, voor mij nooit meer EGA.
Ontgiftigd...dat heb ik nog nooit bij de EGA gehoord.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef Kleintje het volgende:Groot respect voor je als je de EGA kan doorlopen. Mijn moeder + zus hebben het jaren geleden gedaan. Ik ben ermee begonnen en had het na 2 weken al gezien.
Tering... wat is dat strikt. Nooit eens wat lekkers in je mond mogen steken omdat je dan je lichaam niet ontgiftigd.
En altijd die verplichte groentes. Die kwamen op den duur mijn neus uit!
En het als je op gewicht zit ook volhouden. Nou... jij liever dan ikke. Ik wil gewoon kunnen leven, lekker een gebakje eten als ik daar zin in heb. Maar gewoon weer bewust van wat alles precies inhoudt. Bewust zijn van je voedsel en daardoor alles met mate leren eten.
Nee, voor mij nooit meer EGA.
ok, dan heb ik het verkeerd begrepen van je.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:45 schreef Kleintje het volgende:
We hebben het wel degelijk over hetzelfde, heb hier de boekjes nog liggen.
Ik kan ze zo noemen: verplichte groentes: 125 gram op een dag.
Enkele verplichten groentes zijn: doperwten, rabarber, uien, sugarsnaps, bietjes, peultjes
Je kan wel zeggen dat ik negatief doe over je dieet, ik zeg alleen dat IK het niet kan volhouden. Dat het MIJN dieet niet is.
Dat mijn zus en moeder het hebben gedaan en er echt kilo's mee afgevallen zijn.
Als je 20 kilo overgewicht hebt, dan vind ik het knap dat je tot je op je streefgewicht zit die verplichte groentes moet eten.
Ik noemde het nu even ontgiftigen, wist niet meer welk woord hun gebruikten. Sorry hoor dat ik niet alles op taperecorder heb gezet.
Maar goed, weet echt wel wat de EGA is. Logo is een pauw, als je op steef bent en het een tijdje volhoudt krijg je ook een pauw als broche. Die zijn bij mijn mams + zus in bezit.
Het werkt dus echt wel, maar ik kan het niet.
Ik wil ook tijdens mijn lijnperiode lekkere dingen kunnen eten, omdat ik anders gewoon gek wordt en me echt ga misdragen.
Dus nogmaals... ik zeg dat ik er groot respect voor heb. Dan heb je echte motivatie en doorzettingsvermogen! En ik vind dat super.
Ik weet dus wel waar ik het over heb en ik kan het niet op die manier.
Ben dus ook blij dat het bij mij maar om een paar kilo's gaat, anders zou het ook niet gaan op de losse manier waarop ik het nu doe.
De EGA heb ik gedaan toen ik 72 kilo was. Heb het 2 weken gedaan en was toen wel al ruim 3,5 kilo kwijt. Dus werken... dat doet het zeker!
dat valt toch nog best mee?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:34 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben niet zo gemotiveerd merk ik.. het valt me zwaar.
Heb vandaag 5 blue band boterhammen op, kop chocolademelk en 1 mandarijntje
dus zorgvuldig je avondeten plannenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:48 schreef heaven7 het volgende:
Ja, maar de dag is nog niet eens op de helft
Als je te weinig eet, komt je stofwisseling op een laag pitje te staan en val je helemaal niet meer af, dus ik zou er inderdaad niet te ver onder gaan zitten. Het programma is gericht op langzaam maar verantwoord afvallen. Maar goed, als je gewoon boterhammen enzo eet kom je al snel aan heel wat punten.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:38 schreef SlipSlop het volgende:
Maar nu heb ik ook dat programma (bedank Kleintje) dus we gaan op de punten letten. Ik mag per dag 30punten wegeten maar zoals het er nu naar uitziet ga ik dat niet redden. Is dat erg als je minder punten eet dan dat er wordt aangegeven?
Ja, het is slecht als je teveel punten overhoudt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:38 schreef SlipSlop het volgende:
Doordeweeks gaat het nu lekker bij mij. Alleen die weekenden zijn lastig als je uitgaat.
Maar nu heb ik ook dat programma (bedank Kleintje) dus we gaan op de punten letten. Ik mag per dag 30punten wegeten maar zoals het er nu naar uitziet ga ik dat niet redden. Is dat erg als je minder punten eet dan dat er wordt aangegeven?
Vanavond trouwens een nieuw schema laten aanmaken bij de sportschool voor nog meer resultaat
Wat is je BMI?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:42 schreef realbase het volgende:
Nou laat ik ook eens meedoen
Woog begin nov 109 kilo
Weeg nu 98 kilo ( ben 1.94 )
Ik wil over een paar maanden tussen de 85 en de 90 kilo wegen.
Hoe ik het doe ? Gezond eten... ik sport er nog niet eens bij !
Geen vaag dieet .. geen atkinds.. geen south beach.. we weten allemaal prima wat we wel en wat we niet kunnen / mogen eten !
En nu zie ik dat een geroosterd sneetje brood 1 punt is? En in mn WW-boekje staat ook gewoon 1 punt. Raarrrr!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:36 schreef karoltje het volgende:
Goed, gesponsoord door Kleintje begin ik dan vandaag ook met Flexipoints. Ik schrok me meteen dood zeg, een bruine boterham 4,5 punt?? Dat gaat snel zeg!
bak yoghurt is idd een goed ideequote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:14 schreef karoltje het volgende:
Sja thuis misschien inderdaad van te voren even wat salade eten of een flinke bak joghurt en dan van alles een klein hapje nemen?
24,6quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:56 schreef ymme het volgende:
[..]
Wat is je BMI?
Als deze boven de 25 is, hoor je in het dieettopic thuis.![]()
quote:
degene die de OP maakt? die zet overal % achterquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:35 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik was ook al heel erg benieuwd naar wie het percentage bij je BMI heeft verzonnen en waarom iedereen er als een mak schaap achteraan hobbelt. Percentage van wat dan??
ik hobbelde er niet achteraanquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:35 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik was ook al heel erg benieuwd naar wie het percentage bij je BMI heeft verzonnen en waarom iedereen er als een mak schaap achteraan hobbelt. Percentage van wat dan??
Waarom niet gewoon vandaag lekker veel gaan sporten, zodat je vanavond gewoon gezellig bij die lui kunt gaan eten zonder je druk te maken over calorieen?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:10 schreef Puckzzz het volgende:
Ik sta vandaag voor een groot dilemma - voor mij dan-
Vanavond zijn we door kennissen uitgenodigd om te komen eten. Heel leuk en gezellig enzo, maar mijn dieet dan?
Van 1 keer chinees eten wordt je echt niet gelijk 1 kilo zwaarder hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:10 schreef Puckzzz het volgende:
Ik sta vandaag voor een groot dilemma - voor mij dan-
Vanavond zijn we door kennissen uitgenodigd om te komen eten. Heel leuk en gezellig enzo, maar mijn dieet dan? Ik hoorde van mijn vriend (het is een collega van hem) dat ze Chinees gaan halen.
Ik ben eigenlijk niet van plan om hier veel van te eten en liever nog helemaal niets en thuis voor de tijd een verantwoorde maaltijd te nemen. Maar dat is wel zo verschrikkelijk onfatsoenlijk, dat doe je gewoon nietDe hele dag niets eten zodat ik mijn punten niet verknal gaat me echt niet lukken, maar ik wil echt niet over mijn punten heen komen. Ik ben net zo lekker op de goede weg, dadelijk ben ik na het weekend weer net zo zwaar
![]()
Ik heb al wel voorgenomen alleen de TjapTjoy en wat bami te nemen, ik lust helaas geen rijst, maar misschien dat ik dat maar beter door mijn strot moet proberen te douwen?
Je moet ook kiezen voor 1 sneetje, en niet 1 portie. 1 sneetje is gewoon 1 puntquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:36 schreef karoltje het volgende:
Goed, gesponsoord door Kleintje begin ik dan vandaag ook met Flexipoints. Ik schrok me meteen dood zeg, een bruine boterham 4,5 punt?? Dat gaat snel zeg!
Ik mag er trouwens 22 per dag dus dat valt op zich nog wel mee.
Puckzzz, dat je extra dik zou worden van laat eten is een fabeltje. Na 20:00 niet meer eten is desalnietemin een uitstekend advies omdat mensen meestal ongezonde dingen naar binnen werken na dat tijdstip. Maar 'gewoon' avondeten zet niet extra aan of zo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
We gaan ws ook nog eens laat eten (uurtje of 20.30) dat is al helemaal tegen mijn nieuwe regels in nl. geen eten na 20.00 meer *zucht*
Volgens mij ben je veel te streng voor jezelf.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:57 schreef Puckzzz het volgende:
@Thaleia, ik zit op mijn werk en ben pas om 17.30 thuis, om 18.30 moeten we al bij hun zijn want mijn vriend moet daar wat voorbereidingen doen om morgen te gaan stucadoren.
@Ymme, ik ben ook absoluut niet van plan mezelf vol te douwen, het idee alleen al geeft me al een slecht gevoel
@Isabeau, okee, dat klinkt logischDat van die galblaas zal niet gaan, het zijn behoorlijk goede vrienden dus die zouden dat dan al weten. Maar ik zeg wel gewoon dat ik op dieet ben, moeten ze maar begrip voor hebben hoor.
Dat klopt ook niet... Een bruine boterham van 25gram is gewoon 1 punt, een iets zwaardere is 1,5. Altijd even opletten welk gewicht hij als 'portie' ziet, want dat is vaak veel meer dan wat je echt eet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:36 schreef karoltje het volgende:
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:57 schreef Puckzzz het volgende:
@Isabeau, okee, dat klinkt logischDat van die galblaas zal niet gaan, het zijn behoorlijk goede vrienden dus die zouden dat dan al weten. Maar ik zeg wel gewoon dat ik op dieet ben, moeten ze maar begrip voor hebben hoor.
Als het van te voren al is aangegeven.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:14 schreef wendy-tje het volgende:
Tsja, je kunt het mensen ook niet altijd kwalijk nemen hoor, sommigen hebben nog nooit ergens op hoeven letten en weten dan echt niet dat een schnitzel met paneermeel ongeveer het foutste is wat er bestaat qua vet
Dat zeg ik, vrienden! Die mogen zich daar dan best in verdiepen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:16 schreef wendy-tje het volgende:
waarom zou iedereen zich in mijn eetpatroon moeten verdiepen? Als iemand bij mij komt eten mag ie aangeven wat ie echt niet lust, maar verder houdt het echt op hoor.
Dan koken ze zelf maar....
Alleen voor familie maak ik een uitzondering
Oh, weer eens wat verkeerd begrepen. Pardon.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:20 schreef Isabeau het volgende:
eh, de vriendin in kwestie is zelf om de week op dieet. Die wist dat heus wel.
We kregen trouwens ruzie omdat ik heel beleefd zei dat ik liever een boterham had. Ze werd boos dat ik haar eten niet op wilde eten.
Nog niet bijgelezen, maar... lezen blijft een kunstquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:36 schreef karoltje het volgende:
Ik mag er trouwens 22 per dag dus dat valt op zich nog wel mee.
Dan is het inderdaad een ander verhaalquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:20 schreef Isabeau het volgende:
eh, de vriendin in kwestie is zelf om de week op dieet. Die wist dat heus wel.
Vanmorgen was ik nog een Flexi-n00bquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:31 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Nog niet bijgelezen, maar... lezen blijft een kunst![]()
Lees eens goed... een portie brood is 4,5 punt
Als je nou het op het pijltje klikt, dan kan je voor 1 snee kiezen, en dan zie je dat het 1 punt is!
heb het zeker 3x opnieuw geprobeerd. maargoed, ik zie het wel een weekje aan, kijken of het helpt...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:03 schreef Isabeau het volgende:
Heb je dat ook wel goed berekend?
Heb je het opnieuw uitgerekend met de goede maten enzo? Dan kan het namelijk bijna niet dat je 30 punten mag eten, volgens mij heb je dan echt iets fout ingevuld.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:03 schreef blessed19 het volgende:
[..]
heb het zeker 3x opnieuw geprobeerd. maargoed, ik zie het wel een weekje aan, kijken of het helpt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |