abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 januari 2006 @ 11:17:32 #51
5428 crew  miss_sly
pi_33860083
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:08 schreef Kleintje het volgende:
voor bij de maaltijd... rookvlees???
runderrookvlees of paarderookvlees. Beiden erg lekker en mager. Bovendien erg dun gesneden, dus je doet erg weinig op je brood
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 januari 2006 @ 11:30:36 #52
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33860393
Ik heb ook runderrookvlees bij me, heerlijk op een cracker

en ik heb zaterdag bij de Aldi groentesap gehaald, niet te zuipen die rommel, echt ff ogen dicht en in 1 keer naar binnen klokken maar wel gezond
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33861206
miss_sly... lees eens goed!
Ik vraag vlees voor bij de maaltijd. Niet voor de lunch, niet voor op brood.
Dan neem ik al zo vaak rookvlees.

Maar het ging om vlees bij de maaltijd.
  Moderator maandag 9 januari 2006 @ 12:07:10 #54
5428 crew  miss_sly
pi_33861315
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:03 schreef Kleintje het volgende:
miss_sly... lees eens goed!
Ik vraag vlees voor bij de maaltijd. Niet voor de lunch, niet voor op brood.
Dan neem ik al zo vaak rookvlees.

Maar het ging om vlees bij de maaltijd.
Mijn welgemeende excuses hoor

"Bij de maaltijd" was me kennelijk niet duidelijk genoeg....

Rundertartaar is ook vrij mager, of een rosbieflapje, kalfsvlees ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 januari 2006 @ 12:25:57 #55
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33861822
Ik vind dat ook lastig, vlees bij de avondmaaltijd. Kipfilet komt je op een gegeven moment ook je neusgaten uit
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33861856
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:04 schreef Kleintje het volgende:
Roep eens... wat is buiten kipfilet en kalkoenfilet nog meer mager vlees voor bij de maaltijd???
Als je ook vis lust kun je dat eens proberen.
pi_33862214
Zijn van die vegetarische schnitzels e.d. eigenlijk minder calorierijk dan echt vlees?

Ik heb ook wel eens helemaal geen vlees gegeten, omdat bijna alle vlees er zo inhakt qua calorieën. Vervangen door champignons ofzo is ook altijd een optie, of gewoon hele kleine porties vlees eten. Verder inderdaad vis, dat is misschien nog niet heel mager maar vette vis is in elk geval goed voor (tegen) je cholesterol.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 9 januari 2006 @ 12:42:31 #58
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33862250
Champignons jah! maar dan wel gebakken, en dan heb je toch ook weer meer calorien
pi_33862307
Vis vind ik toch altijd een lastige vleesvervanger. Ik wok redelijk vaak en dan kun je niet stukjes vis ipv kip zoals ik bij wokken altijd doe erdoor doen.

Wat is lekkere vis om te eten ipv vlees?
  maandag 9 januari 2006 @ 12:49:54 #60
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33862423
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:45 schreef Stansfield het volgende:
Vis vind ik toch altijd een lastige vleesvervanger. Ik wok redelijk vaak en dan kun je niet stukjes vis ipv kip zoals ik bij wokken altijd doe erdoor doen.

Wat is lekkere vis om te eten ipv vlees?
met tonijn of zalm gaat dat zeker wel hoor!

Ik maak vaak een pastasaus van zalm, maar die zal ik gezien mijn dieet nu wel een beetje aanpassen. Vroeger ging daar een heel pakje room in

maar ik doe dan iets van pijnboompitjes ff licht aanbakken, zalm erbij, beetje stukjes van maken enzo, gepelde en gesneden tomaten erbij, uitje en champignons erin, beetje kruiden erbij mikken (thijm enzo)
tsja en vroeger ging er dus room en een flinke scheut witte wijn bij, ik moet nog ff bedenken hoe ik dat nu op ga lossen....
pi_33862462
Zalm en tonijn zou nou net de vissoorten die ik niet lust
pi_33862565
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:42 schreef Puckzzz het volgende:
Champignons jah! maar dan wel gebakken, en dan heb je toch ook weer meer calorien
Ach, een beetje olijfolie... het moet wel eetbaar blijven.
Ik heb zelf altijd gehoord dat je beter nog enigszins normaal kunt blijven avondeten. Dan hou je het veel langer vol dan een dieet waarbij je jezelf alles ontzegt. En één keer per dag mag je best iets hebben om je over te verheugen, dan hou je het de rest van de dag ook beter vol.
pi_33862590
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:49 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

met tonijn of zalm gaat dat zeker wel hoor!

Ik maak vaak een pastasaus van zalm, maar die zal ik gezien mijn dieet nu wel een beetje aanpassen. Vroeger ging daar een heel pakje room in

maar ik doe dan iets van pijnboompitjes ff licht aanbakken, zalm erbij, beetje stukjes van maken enzo, gepelde en gesneden tomaten erbij, uitje en champignons erin, beetje kruiden erbij mikken (thijm enzo)
tsja en vroeger ging er dus room en een flinke scheut witte wijn bij, ik moet nog ff bedenken hoe ik dat nu op ga lossen....
Je hebt toch allerlei soorten kookroom voor mensen die op dieet zijn? Blue Band Finesse ofzo?
  maandag 9 januari 2006 @ 12:56:37 #64
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33862620
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:51 schreef Stansfield het volgende:
Zalm en tonijn zou nou net de vissoorten die ik niet lust
er zijn zoveel soorten vis...

wat ook lekker is is:
Victoriabaars - niet wokken
Zeewolf kan je wokken
Kabeljauw - niet wokken

dan heb je nog:
Rode poon
Meerval
Tong
Zeeduivel (kan je ook wokken)

euhhhhhhhhhh ff denken hoor, het is al zo lang geleden dat ik in de vis werkte

garnalen kan je lekker mee wokken....
pi_33863234
Boodschappen gedaan....
En... heb me verdomd netjes gehouden.

Diner voor deze week:

Vanavond: kipfilet met stoomgroente in zo’n pakketje zoals Marleen voorstelde. Hierbij weight watcher frietjes.

Verder:
pittige boontjes met een minute steak en krieltjes
salade met stokbrood (voor de donderdag als ik laat thuis ben van het les geven)
Tagliatelli met zalm en paprika
Tarly met kip en kerrieroomsaus
Rodekool schotel met gehakt, uien, aardappelpuree en ananas uit de oven

Ik heb niets te snaaien meegenomen. Heb me erg goed gehouden. Weer mergpijpjes voor het vriendje meegenomen. Dat vind ik toch smerige dingen en zo heeft hij toch iets.

Verder nog meegenomen: appels, magere yoghurt (voor bij mijn muesli), radijsjes en slank beleg voor op brood.

Miss_sly, bedoelde het niet boos, maar vroeg het 2 keer duidelijk dacht ik.
pi_33863339
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:13 schreef Kleintje het volgende:

Hierbij weight watcher frietjes.
Wat zijn dat, als ik vragen mag?

Ik ken trouwens ook nog een lekker gerecht van pasta met grote garnalen en cherrytomaten, volgens mij is dat ook niet zo heel ongezond. Ik zal het eens opzoeken.
pi_33863404
Tuurlijk mag je dat vragen, moment, dan pak ik eht recept erbij.

Ben je een beetje thuis in het ww gebeuren??
pi_33863578
Bij de ww mag je onbeperkt aardappels eten per maaltijd, dan is het 2 punten. 100 gram of minder is 1 punt.

ww frietjes is 3 punten. Dit doordat er olie aan toegevoegd is.

Schil de aardappelen en snij er frieten van. Was ze in warm water, dep ze droog. Doe ze in een kom en voeg er per persoon die ervan moet eten een klein lepeltje zonnebloemolie bij.
Roer het er goed oorheen.
Verdeel de frieten over de bakplaat van de oven (bakpapier eronder) en plaats deze in het midden van de oven. Deze oven was voorverwarmd op 250 graden. Bak het 20 tot 25 minuten en roer de frietjes af en toe om.

Gefrituurde frieten, 1 portie is bij de ww 6 punten. Dit maar 3.
En ovenfriet ind e oven is 4 punten.
Dus dit scheelt!
pi_33863725
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:25 schreef Kleintje het volgende:
Gefrituurde frieten, 1 portie is bij de ww 6 punten. Dit maar 3.
En ovenfriet ind e oven is 4 punten.
Dus dit scheelt!
Hm, dat klinkt goed! En ze zijn wel lekker zo?
pi_33863790
Ik vind ze erg goed te doen!
  maandag 9 januari 2006 @ 13:37:07 #71
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33863921
Kan je het concept van ww misschien iets meer uitleggen Kleintje? Dan met name die puntentelling? Of heb je een linkje?
pi_33864152
Ik moet nu eerst even naar de huisarts, daarna kan ik je er alles over vertellen en vertellen waar je de software kan downloaden kopen
  maandag 9 januari 2006 @ 13:55:21 #73
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33864327
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:45 schreef Kleintje het volgende:
Ik moet nu eerst even naar de huisarts, daarna kan ik je er alles over vertellen en vertellen waar je de software kan downloaden kopen
Is goed

nix ernstigs hoop ik?
pi_33866035
Ben weer terug.
Last van mijn rug, dus ik wilde weer speciale pijnstillers en een verwijzing naar de fysio.

Heb gelijk een stappenteller gekocht.
Ben eens benieuwd hoeveel ik nou eigenlijk loop op een dag en daaraan verbruik.

Even thee + water pakken en dan zal ik het gaan vertellen.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:51:04 #75
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_33866173
Ik ga er ook weer een beetje op letter, moet over 4 maanden oid toch wel weer fatsoenlijk over het strand kunnen lopen.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_33866480
Goed... het weight watchers programma...

Afhankelijk van je gewicht en lengte, leeftijd en geslacht mag je een aantal punten per dag eten.
Ik mag er 19 per dag eten.
Ieder voedingsmiddel heeft een aantal punten. Dit is al ingevoerd in de cd-rom.

Zelf ben ik verslaafd aan chocotofs, dus ik werk in chocotofs. Op een dag mag ik dus 19 chocotofs.
Hmmm, nou niet echt vullend he, voor de hele dag.

Je mag bij dit dieet alles eten, zolang je maar van alles wat eet.
De meeste groente en fruitsoorten mag je onbeperkt eten. Dit kost je geen punten.

Je mag punten sparen. Dus per dag er een aantal overhouden voor een feestje of in het weekend wat extra's.
Met sporten zorg je ook nog voor extra punten, bonus points.
Een maximaal van 12 per week, maar goed, dat is toch 12 chocotofs extra.

Mocht je er interesse in hebben, dan moet je me even mailen, dan kan ik je vertellen waar je het programma vandaan haalt en dan kan je het zelf proberen. Mocht je dan nog vragen hebben dan kan je ze gewoon stellen.
  maandag 9 januari 2006 @ 15:25:24 #77
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33867361
Ah interessant

Ik zal je idd even mailen.

Chocotofs he? hmmm, ik denk dat ik dan maar in biertjes ga rekenen want ik wil 's weekends toch wel graag mijn biertje behouden
pi_33868681
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:25 schreef Puckzzz het volgende:
Ah interessant

Ik zal je idd even mailen.
Me too.
Je moet alles een keer proberen hè...
  maandag 9 januari 2006 @ 16:21:07 #79
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33869341
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Me too.
Je moet alles een keer proberen hè...
en geloof me...sommige dingen probeer je maar 1 keer
pi_33869423
Ik eet te weinig vandaag.
heb gewoon geen zin om een boterham te smeren, ken je het???
Maar heb nu besloten dat ik een witte boterham mag met hagelslag. Dat is gewoon lekker!!!!
  maandag 9 januari 2006 @ 16:57:05 #81
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33870448
Net een heeeeeeerlijk glas groentesap gehad

witte boterham met hagelslag klinkt idd erg goed, maar dan krijg ik gelijk weer het gevoel dat ik aan het zondigen ben
pi_33870865
Ik heb mijn eten voor vanavond al ingevuld
En dan nog heb ik 6,5 punt over.
Dus... ik mocht wel vond ik.

Wat heb ik vandaag op:
2 bruine boterhammen, 30 gram magere smeerkaas. Dit is 3 punten.

2 mandarijnen en een appel

witte boterham, becel light, 15 gram hagelslag. Dit is 3 punten.

Vanavond: 150 gram kipfilet + groente, in de oven bereid, dus er komt geen vet aan te pas, 2,5 punt
weight watcher frietjes. Onbeperkte portie: 3 punten.

tussendoor genomen: 1 bitterkoekje bij mijn thee. 1 punt.

Totaal: 12,5 punt. En ik mag er 19.

Daarbij heb ik met wandelen ook al een bonuspunt verdiend en vanavond nog paardrijden.

Dus... ik mocht nog zondigen. Heb nu nog ruim punten over
Maar die spaar ik op zodat ik van de week nog een keer lekker kan snoepen!
pi_33871916
Die 19 punten, eet je daarmee evenveel als je verbrandt, of is dat ook bedoeld om af te vallen?
pi_33872557
Die 19 punten is om af te vallen.
Als je bij je persoonlijke gegevens invult dat je op gewicht wil blijven dan berekent ie andere punten.
Dan zou ik 23 punten mogen eten.

En ja, ik mag dus behoorlijk normaal eten.
En behoorlijk wat.
Veel mensen gaan te weinig eten als ze lijnen en ja, dan val je inderdaad ook niet af!
pi_33873591
Dat viel mij inderdaad ook op,hoeveel je eigenlijk mag (moet) eten op een dag. Maar als je daar op let, is het echt veel beter vol te houden!
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_33873889
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:59 schreef Kleintje het volgende:
Die 19 punten is om af te vallen.
Als je bij je persoonlijke gegevens invult dat je op gewicht wil blijven dan berekent ie andere punten.
Dan zou ik 23 punten mogen eten.

En ja, ik mag dus behoorlijk normaal eten.
En behoorlijk wat.
Veel mensen gaan te weinig eten als ze lijnen en ja, dan val je inderdaad ook niet af!
Da's waar, of ze houden het niet lang genoeg vol en gaan daarna uit frustratie zoveel eten dat ze gaan jojo'en.

Trouwens, heb je mijn mailtje nog ontvangen Kleintje? Weet niet zeker of het goed verstuurd is.
pi_33876945
Zo, net lekker een stukje gefietst. Ik moest nog even naar de bieb, en ik ben gelijk maar een blokje om gereden. Volgens een website die ik vond, verbrand je met 20 minuten doortrappen al zo'n 125 kcal. (met mijn gewicht dan). Dat schiet op!

Handige website trouwens, misschien hebben jullie er ook iets aan: http://www.netonline.be/lifestyle/calorieen_verbranden.asp
pi_33877041
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre je dat kunt vergelijken met die calorieen. Met anderhalf uur op de crosstrainer verbrand ik zo'n 600 calorieen, maar is dat dan te vergelijken met een tussendoortje? Dat je tussendoor 300 calorieen eet, en er dan 600 verbrand dat je dan afvalt?
pi_33877217
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre je dat kunt vergelijken met die calorieen. Met anderhalf uur op de crosstrainer verbrand ik zo'n 600 calorieen, maar is dat dan te vergelijken met een tussendoortje? Dat je tussendoor 300 calorieen eet, en er dan 600 verbrand dat je dan afvalt?
Tja, zo zou het moeten werken. Zolang je minder calorieën opeet dan je verbruikt, val je af.
Wat is de vraag nu precies?
pi_33877311
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:38 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Da's waar, of ze houden het niet lang genoeg vol en gaan daarna uit frustratie zoveel eten dat ze gaan jojo'en.

Trouwens, heb je mijn mailtje nog ontvangen Kleintje? Weet niet zeker of het goed verstuurd is.
Heb je bijna direct teruggemaild.
Mocht je dat niet hebben ontvangen dan hoor ik het wel, dan stuur ik het nog een keer.
pi_33877524
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:01 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Heb je bijna direct teruggemaild.
Mocht je dat niet hebben ontvangen dan hoor ik het wel, dan stuur ik het nog een keer.
Oja, ik heb het toch ontvangen. Het was bij mijn Ongewenste Post terechtgekomen.
Dankjewel!
pi_33877636
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:58 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tja, zo zou het moeten werken. Zolang je minder calorieën opeet dan je verbruikt, val je af.
Wat is de vraag nu precies?
Ik vroeg me af of het 'direct' vergelijkbaar is. Zo van: ik verbrand 800 calorien vandaag en ik eet er 600 dus ik val af. Of dat het misschien toch wat ingewikkelder zit. Kost het 'vrijmaken' van die calorieen die je niet hebt gegeten maar wel verbrand nog extra calorieen enz. Maar volgens mij maak ik het onnodig ingewikkeld en moet ik gewoon niet te veel en wel gezond eten en veel sporten.
pi_33878273
Zijn ze dan ook een beetje knoeperig kleintje? Ik doe niet meer aan ww, daarmee had ik echt de hele dag honger

Vandaag 4 boterhammen gehad, 2 met gewone kaas (we hadden niks anders ) en 2 met ananaszuigelspread, een half rolletje Stophoest en zojuist (was laat thuis) 2 pita's en 1 wrap met gewokte groenten, kipfilet e.d. gehad.

Goed begin lijkt me
pi_33878475
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Zijn ze dan ook een beetje knoeperig kleintje? Ik doe niet meer aan ww, daarmee had ik echt de hele dag honger

Vandaag 4 boterhammen gehad, 2 met gewone kaas (we hadden niks anders ) en 2 met ananaszuigelspread, een half rolletje Stophoest en zojuist (was laat thuis) 2 pita's en 1 wrap met gewokte groenten, kipfilet e.d. gehad.

Goed begin lijkt me
Ik ben kleintje dan wel niet, maar zo worden de aardappeltjes bij mij in ieder geval wel knapperig
pi_33880210
Heaven, dan heb je ongetwijfeld iets verkeerd gedaan met je ww.
Indien je light beleg neemt, dan hou je zoveel punten over, dan kan je echt makkelijk tussendoortjes eten en genoeg eten.

Daarnaast lijkt dat wat je vandaag gegeten hebt me vrij weinig.
Ik mis het fruit erin. Verder snap ik het halve rolletje stophoest niet.

Maar goed... de ww friet wordt bij mij wel knapperig.

Dan de vraag over het sporten.
Ja.. je valt dan wel af, of je mag meer eten.

Want, ik mag maximaal 12 punten opeten van wat ik sport. Een half uur wandelen is 1 punt. Wat het aan kcal is, dat weet ik niet. Maar goed, 1 punt valt wel om te zetten in kcal.
Dus....
pi_33881584
1.70 BMI 21,4 gewicht nu 62 kg wat ik wil is 55 kg. Ik kan bijna niet zonder snoep ben zowat verslaafd en dit wordt echt moeilijk voor me. Maarja ik wil dus echt slanker worden dus ik zal wel moeten stoppen met snoepen
Kan ik ook in de lijst worden opgenomen?
Ben nu dus officieel begonnen met slanker worden
pi_33882271
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:57 schreef Kleintje het volgende:
Heaven, dan heb je ongetwijfeld iets verkeerd gedaan met je ww.
Indien je light beleg neemt, dan hou je zoveel punten over, dan kan je echt makkelijk tussendoortjes eten en genoeg eten.

Daarnaast lijkt dat wat je vandaag gegeten hebt me vrij weinig.
Ik mis het fruit erin. Verder snap ik het halve rolletje stophoest niet.

Maar goed... de ww friet wordt bij mij wel knapperig.

Dan de vraag over het sporten.
Ja.. je valt dan wel af, of je mag meer eten.

Want, ik mag maximaal 12 punten opeten van wat ik sport. Een half uur wandelen is 1 punt. Wat het aan kcal is, dat weet ik niet. Maar goed, 1 punt valt wel om te zetten in kcal.
Dus....
Zeker niet weinig hoor! Heb ooknog 2 mandarijntjes gehad. En dat halve rolletje snoep, wat snap je daar niet aan? De één pakt iets lekkers in de vorm van een liga, de ander pakt wat snoepjes.
pi_33883711
Ja, maar suikerwerk tikt wel lekker hard aan hoor, bijna even veel kcal per ons als chocola, al ligt het een beetje aan de soort. In ieder geval zijn dat soort snoepjes precies de dingen die je weg wilt laten als je zoals jij maar een paar kilo kwijt wilt. Ook omdat het verder geen nuttige voedingsstoffen bevat, kun je beter een gezonder tussendoortje nemen, ook al zitten daar even veel kcal in. Al is er geen man over boord hoor, maar ik kan me voorstellen dat Kleintje het een beetje vreemd vind als je op zo'n mooie lijndag als jij vandaag had nog een half rolletje snoepjes opeet.
Sanity is (not) statistical
pi_33884053
Mwa, als je ziet wat heb weggewekt de afgelopen 2 weken (Ik had vakantie)
Tuurlijk, beter van niet, maar ik ga er niet wakker van liggen hoor. Ik heb geen haast en die paar kilo zijn er zo vanaf.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2006 22:09:48 ]
pi_33890444
Zo, vandaag precies het aantal punten wat ik mocht hebben. Dat gaat nog hard, een chocolaatje is al een punt! Goed, morgen ga ik wat beter opletten wat je nou wel en niet mag hebben, hopelijk hou ik dan een paar puntjes over, want ik heb zaterdag een feestje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')