abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34207437
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef Kleintje het volgende:
hahaha... oke... tnx!

Zo... en nu ga ik weer ontopic...
Ik heb een heerlijk schuldgevoel door die chocola... maar lekker dat het was....
Ik heb gemerkt dat je de bonuspoints wel heel erg makkelijk kan krijgen! dat is dus best een gevaar... ik zou gewoon dagelijks de standaard punten aanhouden, want elke dag 4 punten erbij lijkt me erg sterk! dan moet je dagelijks echt gigantisch hard aan het sporten zijn...
pi_34207734
Blessed, die bonuspunten... je mag er max. 12 per week rekenen.

En ik sport duidelijk voor meer dan 12 punten per week.
Ik rij 5 keer paard per week, en dan ook echt stevig.
Dus dat is 4 punten per keer.

Dan loop ik nog 2 tot 3 keer per week een half uur tot 3 kwartier voor de lol te joggen, want verbranden doe ik wel, maar de punten opeten mag ik niet. Daarbij is het conditietraining. Mijn hartslag is nog te hoog bij dat joggen, ben nog teveel buiten adem. Dan vreet het alleen energie en bouw je conditie op, dat is nog geen echte vetverbranding.

Ik zou dus bij elkaar al ruim 25 punten per week hebben aan bonuspunten.
Heb eigenlijk iedere week wel bonuspunten over die ik niet eens opeet van de 12....
pi_34208577
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:11 schreef Puckzzz het volgende:
de stats:
[afbeelding]
Wauw wat een onwijs handig programma'tje! Waar heb je dat vandaan?
pi_34208903
Puckzzz, met die 2 kilo... ben je daarbij echt 9 cm. taille kwijtgeraakt???
HOE DOE JE DAT????
pi_34208914
Karoltje... dat is het WW programma wat ik hier pas heel illegaal aanbood...
pi_34210823
Psst..! Kan ik daar illegaal ook aan komen dan..?
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:08:32 #232
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34213969
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:54 schreef Kleintje het volgende:
Puckzzz, met die 2 kilo... ben je daarbij echt 9 cm. taille kwijtgeraakt???
HOE DOE JE DAT????
uhhh ik zou het niet weten
ik moest zelf ook ff weer nameten maar het is echt zo

ik denk dat het voor het grootste gedeelte komt omdat ik zoveel ben aangekomen doordat ik veel bier dronk. Daar ben ik nu heel rigoreus mee gekapt, van bier raak je opgeblazen. Die twee kilo is wel gewichtsverlies maar ik denk dat het voor het grootste gedeelte vocht is.

En ik sport elke ochtend minstens 20 minuten op de crosstrainer.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34215269
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:53 schreef karoltje het volgende:
Psst..! Kan ik daar illegaal ook aan komen dan..?
Zie mijn onderste link in mijn sig. Daar het kopje lijnen!
Succes
pi_34232233
Ik zit momenteel nog in het andere topic.
Maar ik zal jullie hier snel zien hoor

Ik doe sinds een paar weken mee aan de EGA.
Hier ga ik 1x in de week naartoe, en word ik gewogen en krijg ik tips.

Mijn eetschema van 1 dag ziet er ongeveer zo uit:

"s ochtends:
25 cornflakes (of iets dergelijks)
met 200cc melk.
1 stuk fruit.

"s middags:
2 boterhammen met kipfilet
1 stuk fruit
paar plakken komkommer

's avonds:
100gram aardappels
100 gram vlees of vis (minimaal 4x per week vlees)
heel veel groente
waarvan 125 gram van verplichte groenten (is bij mij meestal rode bieten of erwten)

En dan voor het slapen gaan nog 1 stuk fruit.
Komkommer, wortels etc mag je zoveel eten als je wilt.

En als je eenmaal op streefgewicht zit, begeleiden hun je, zodat je dit ook weet te behouden.
Heel fijn en makkelijk allemaal.
Dus voor de zomer zit ik hoop ik met mijn BMI'tje ook wel hier.

pi_34232930
Groot respect voor je als je de EGA kan doorlopen. Mijn moeder + zus hebben het jaren geleden gedaan. Ik ben ermee begonnen en had het na 2 weken al gezien.
Tering... wat is dat strikt. Nooit eens wat lekkers in je mond mogen steken omdat je dan je lichaam niet ontgiftigd.
En altijd die verplichte groentes. Die kwamen op den duur mijn neus uit!

En het als je op gewicht zit ook volhouden. Nou... jij liever dan ikke. Ik wil gewoon kunnen leven, lekker een gebakje eten als ik daar zin in heb. Maar gewoon weer bewust van wat alles precies inhoudt. Bewust zijn van je voedsel en daardoor alles met mate leren eten.

Nee, voor mij nooit meer EGA.
pi_34233014
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef Kleintje het volgende:
Groot respect voor je als je de EGA kan doorlopen. Mijn moeder + zus hebben het jaren geleden gedaan. Ik ben ermee begonnen en had het na 2 weken al gezien.
Tering... wat is dat strikt. Nooit eens wat lekkers in je mond mogen steken omdat je dan je lichaam niet ontgiftigd.

En het als je op gewicht zit ook volhouden. Nou... jij liever dan ikke. Ik wil gewoon kunnen leven, lekker een gebakje eten als ik daar zin in heb. Maar gewoon weer bewust van wat alles precies inhoudt. Bewust zijn van je voedsel en daardoor alles met mate leren eten.

Dan heb jij een behoorlijk slecht beeld van de EGA.
Gebak mag je dus echt wel eten, als je eenmaal op gewicht bent.
Je alitjd alle lekkers voorbij laten gaan, werkt gewoon simpelweg niet.

Dat wordt ons dan dus ook niet verteld.
Met kerst hebben we ook gewoon meegegeten.
En met oud en nieuw ook oliebollen gehad.
Uit eten gaan, alles mag.
Je leert gewoon je etens patroon veranderen.
En altijd die verplichte groentes klopt dus ook niet. Dat is totdat je je streefgewicht hebt behaald.

Negatievietijd, helpt dus niet in een dieet.
pi_34233044
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef Kleintje het volgende:

Ontgiftigd...dat heb ik nog nooit bij de EGA gehoord.
Ik denk ook niet dat wij het dus over het zelfde hebben.
pi_34233330
We hebben het wel degelijk over hetzelfde, heb hier de boekjes nog liggen.
Ik kan ze zo noemen: verplichte groentes: 125 gram op een dag.
Enkele verplichten groentes zijn: doperwten, rabarber, uien, sugarsnaps, bietjes, peultjes

Je kan wel zeggen dat ik negatief doe over je dieet, ik zeg alleen dat IK het niet kan volhouden. Dat het MIJN dieet niet is.
Dat mijn zus en moeder het hebben gedaan en er echt kilo's mee afgevallen zijn.

Als je 20 kilo overgewicht hebt, dan vind ik het knap dat je tot je op je streefgewicht zit die verplichte groentes moet eten.

Ik noemde het nu even ontgiftigen, wist niet meer welk woord hun gebruikten. Sorry hoor dat ik niet alles op taperecorder heb gezet.

Maar goed, weet echt wel wat de EGA is. Logo is een pauw, als je op steef bent en het een tijdje volhoudt krijg je ook een pauw als broche. Die zijn bij mijn mams + zus in bezit.

Het werkt dus echt wel, maar ik kan het niet.
Ik wil ook tijdens mijn lijnperiode lekkere dingen kunnen eten, omdat ik anders gewoon gek wordt en me echt ga misdragen.

Dus nogmaals... ik zeg dat ik er groot respect voor heb. Dan heb je echte motivatie en doorzettingsvermogen! En ik vind dat super.

Ik weet dus wel waar ik het over heb en ik kan het niet op die manier.
Ben dus ook blij dat het bij mij maar om een paar kilo's gaat, anders zou het ook niet gaan op de losse manier waarop ik het nu doe.

De EGA heb ik gedaan toen ik 72 kilo was. Heb het 2 weken gedaan en was toen wel al ruim 3,5 kilo kwijt. Dus werken... dat doet het zeker!
pi_34233467
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:45 schreef Kleintje het volgende:
We hebben het wel degelijk over hetzelfde, heb hier de boekjes nog liggen.
Ik kan ze zo noemen: verplichte groentes: 125 gram op een dag.
Enkele verplichten groentes zijn: doperwten, rabarber, uien, sugarsnaps, bietjes, peultjes

Je kan wel zeggen dat ik negatief doe over je dieet, ik zeg alleen dat IK het niet kan volhouden. Dat het MIJN dieet niet is.
Dat mijn zus en moeder het hebben gedaan en er echt kilo's mee afgevallen zijn.

Als je 20 kilo overgewicht hebt, dan vind ik het knap dat je tot je op je streefgewicht zit die verplichte groentes moet eten.

Ik noemde het nu even ontgiftigen, wist niet meer welk woord hun gebruikten. Sorry hoor dat ik niet alles op taperecorder heb gezet.

Maar goed, weet echt wel wat de EGA is. Logo is een pauw, als je op steef bent en het een tijdje volhoudt krijg je ook een pauw als broche. Die zijn bij mijn mams + zus in bezit.

Het werkt dus echt wel, maar ik kan het niet.
Ik wil ook tijdens mijn lijnperiode lekkere dingen kunnen eten, omdat ik anders gewoon gek wordt en me echt ga misdragen.

Dus nogmaals... ik zeg dat ik er groot respect voor heb. Dan heb je echte motivatie en doorzettingsvermogen! En ik vind dat super.

Ik weet dus wel waar ik het over heb en ik kan het niet op die manier.
Ben dus ook blij dat het bij mij maar om een paar kilo's gaat, anders zou het ook niet gaan op de losse manier waarop ik het nu doe.

De EGA heb ik gedaan toen ik 72 kilo was. Heb het 2 weken gedaan en was toen wel al ruim 3,5 kilo kwijt. Dus werken... dat doet het zeker!
ok, dan heb ik het verkeerd begrepen van je.
pi_34235377
Ik doe vandaag een streng dagje.
Heb nu 2 kopjes 'ideaal gewicht' thee op.
Verder 2 mandarijnen en een appeltje geschild, in stukjes, met zoetstof en kaneel in de magnetron.
Smullen maar.
Verder al 1 liter water.

Ik ga verder vandaag alleen groentesoep eten, gemaakt van groente en een bouillonblokje, dus totaal geen punten.
Even lekker streng, ik wil alleen fruit, water en groente.
Ik haal dus ook wat worteltjes!
pi_34240817
Ik ben niet zo gemotiveerd merk ik.. het valt me zwaar.

Heb vandaag 5 blue band boterhammen op, kop chocolademelk en 1 mandarijntje
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:47:48 #242
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34241307
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:34 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben niet zo gemotiveerd merk ik.. het valt me zwaar.

Heb vandaag 5 blue band boterhammen op, kop chocolademelk en 1 mandarijntje
dat valt toch nog best mee?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34241335
Ja, maar de dag is nog niet eens op de helft
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:59:53 #244
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34241810
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:48 schreef heaven7 het volgende:
Ja, maar de dag is nog niet eens op de helft
dus zorgvuldig je avondeten plannen

* Puckzzz eet vanavond weer tonijn...heerlijk!!
pi_34242317
Ik heb net voordat ik boodschappen moest doen toch even wat gegeten.
3 bruine boterhammen met casseler rib.
Dus... kost me nog amper punten.
Lekker vers brood van de bakker, dus erg lekker.

Verder heb ik water op, mandarijnen, een appel en straks een banaan.

Gaat dus verdomd goed vandaag.
pi_34242452
Ik doe het vandaag even rustig aan, dan kan ik vanavond een lekkerbekje eten.
Tot nu toe qua punten alleen een bakje yoghurt met cruesli op, maar ik ben ook laat opgestaan. Dadelijk nog even naar de supermarkt fietsen, dan kan ik ook nog eens een bonuspunt verdienen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_34243129
Doordeweeks gaat het nu lekker bij mij. Alleen die weekenden zijn lastig als je uitgaat.

Maar nu heb ik ook dat programma (bedank Kleintje ) dus we gaan op de punten letten. Ik mag per dag 30punten wegeten maar zoals het er nu naar uitziet ga ik dat niet redden. Is dat erg als je minder punten eet dan dat er wordt aangegeven?

Vanavond trouwens een nieuw schema laten aanmaken bij de sportschool voor nog meer resultaat
pi_34243579
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:38 schreef SlipSlop het volgende:
Maar nu heb ik ook dat programma (bedank Kleintje ) dus we gaan op de punten letten. Ik mag per dag 30punten wegeten maar zoals het er nu naar uitziet ga ik dat niet redden. Is dat erg als je minder punten eet dan dat er wordt aangegeven?
Als je te weinig eet, komt je stofwisseling op een laag pitje te staan en val je helemaal niet meer af, dus ik zou er inderdaad niet te ver onder gaan zitten. Het programma is gericht op langzaam maar verantwoord afvallen. Maar goed, als je gewoon boterhammen enzo eet kom je al snel aan heel wat punten.

Oneerlijk trouwens, ik mag er maar 20.
pi_34247997
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:38 schreef SlipSlop het volgende:
Doordeweeks gaat het nu lekker bij mij. Alleen die weekenden zijn lastig als je uitgaat.

Vanavond trouwens een nieuw schema laten aanmaken bij de sportschool voor nog meer resultaat
Ja, het is slecht als je teveel punten overhoudt.
Dus neem volle melk, vettere kaas, geen light boter maar desnoods roomboter.
Hoe meer je afvalt, des te minder punten je mag.
Als je nu al amper wat eet, dan went je lichaam daaraan.
En als je dan een paar kilo bent afgevallen,dan stopt de stofwisseling weer. Dus dan moet je nog minder eten.
Dan krijg je een hongerdieet.
Dus gewoon opmaken!
Max. 4 per dag overhouden!
pi_34250052
Jezelf uithonger heeft inderdaad totaal geen nut.
Veel groenten eten, helpt de stofwisseling te versnellen.
Te veel fruit is ook slecht, hier zitten namelijk nog steeds fruitsuikers in.
Ik neem 3 stuks fruit per dag, en niet meer.

Ontbijt is het belangrijkste. Maar eet hier niet teveel.
Ik begin 's ochtends altijd met iets van granen en melk (kan natuurlijk ook yogurt zijn) en 1 stuk fruit.
Dan met de lunch wat boterhammen, of wat je gewent bent. En tussen door fruit, komkommer, wortels, boulion etc..
En gewoon avondeten.
Zo houdt je je stofwisseling goed op gang. En dit is mooi om de rest van je leven zo te doen, zodat je nooit meer hoeft te jojoén. Dit is ontzettend slecht voor je lichaam.
Dus zorg ervoor dat de kilo's eraf blijven.
pi_34257046
Ok duidelijk..
Ik heb maar nog wat bruine boterhammen gegeten en heb 2punten over. Opzich wel goed al vind ik het zelf

Ik eet 's ochtends altijd een boterham en vers geperste jus d'orange en 's middags ook altijd boterhammen. 's middags maar wat meer eten dan.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:34:00 #252
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34258811
Vandaag precies mijn 18 punten gehaald

niet gesport, ik had ff geen zin

nu lekker naar bedje met een dik boek
pi_34268749
Nou laat ik ook eens meedoen
Woog begin nov 109 kilo
Weeg nu 98 kilo ( ben 1.94 )
Ik wil over een paar maanden tussen de 85 en de 90 kilo wegen.

Hoe ik het doe ? Gezond eten... ik sport er nog niet eens bij !
Geen vaag dieet .. geen atkinds.. geen south beach.. we weten allemaal prima wat we wel en wat we niet kunnen / mogen eten !

pi_34268874
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 08:42 schreef realbase het volgende:
Nou laat ik ook eens meedoen
Woog begin nov 109 kilo
Weeg nu 98 kilo ( ben 1.94 )
Ik wil over een paar maanden tussen de 85 en de 90 kilo wegen.

Hoe ik het doe ? Gezond eten... ik sport er nog niet eens bij !
Geen vaag dieet .. geen atkinds.. geen south beach.. we weten allemaal prima wat we wel en wat we niet kunnen / mogen eten !

Wat is je BMI?
Als deze boven de 25 is, hoor je in het dieettopic thuis.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:10:38 #255
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34270154
Ik sta vandaag voor een groot dilemma - voor mij dan-

Vanavond zijn we door kennissen uitgenodigd om te komen eten. Heel leuk en gezellig enzo, maar mijn dieet dan? Ik hoorde van mijn vriend (het is een collega van hem) dat ze Chinees gaan halen.
Ik ben eigenlijk niet van plan om hier veel van te eten en liever nog helemaal niets en thuis voor de tijd een verantwoorde maaltijd te nemen. Maar dat is wel zo verschrikkelijk onfatsoenlijk, dat doe je gewoon niet De hele dag niets eten zodat ik mijn punten niet verknal gaat me echt niet lukken, maar ik wil echt niet over mijn punten heen komen. Ik ben net zo lekker op de goede weg, dadelijk ben ik na het weekend weer net zo zwaar

Ik heb al wel voorgenomen alleen de TjapTjoy en wat bami te nemen, ik lust helaas geen rijst, maar misschien dat ik dat maar beter door mijn strot moet proberen te douwen?
pi_34271708
Sja thuis misschien inderdaad van te voren even wat salade eten of een flinke bak joghurt en dan van alles een klein hapje nemen?
pi_34272444
Goed, gesponsoord door Kleintje begin ik dan vandaag ook met Flexipoints . Ik schrok me meteen dood zeg, een bruine boterham 4,5 punt?? Dat gaat snel zeg!

Ik mag er trouwens 22 per dag dus dat valt op zich nog wel mee.
pi_34272474
Quinazoline (1m62) (27,4%) was 76 kilo, weegt 71 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -5

Nieuw update van mij, iets later dan anders, maar ik was woensdag niet bij m'n weegschaal in de buurt. Hoewel ik het idee had niet echt afgevallen te zijn, is er toch weer 1 kilo af (ongeveer, kheb geen digitale weegschaal).
Gisteravond naar een feest geweest, en de hele avond water gedronken! Voelde echt heel goed. Mijn portemonee vond het ook nog eens leuk, uitgaan voor 3 euro voor een hele avond
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_34272519
Quinazoline (1m62) (27,1%) was 76 kilo, weegt 71 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -5
BMI ook aangepast, kon niet meer editten
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_34272721
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:36 schreef karoltje het volgende:
Goed, gesponsoord door Kleintje begin ik dan vandaag ook met Flexipoints . Ik schrok me meteen dood zeg, een bruine boterham 4,5 punt?? Dat gaat snel zeg!
En nu zie ik dat een geroosterd sneetje brood 1 punt is? En in mn WW-boekje staat ook gewoon 1 punt. Raarrrr!
pi_34272751
Ik ga me ook eens aan die punten houden want ik weeg nu al weer 94 terwijl ik een paar maanden geleden nog 91 woog en in de zomer nog 87. Gaat niet goed zo.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:57:20 #262
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34273144
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:14 schreef karoltje het volgende:
Sja thuis misschien inderdaad van te voren even wat salade eten of een flinke bak joghurt en dan van alles een klein hapje nemen?
bak yoghurt is idd een goed idee

We gaan ws ook nog eens laat eten (uurtje of 20.30) dat is al helemaal tegen mijn nieuwe regels in nl. geen eten na 20.00 meer *zucht*
pi_34273488
Deze vraag is al eerder gesteld in dit topic, maar ik vond 't antwoord niet bevredigend:
"Waarom noteren jullie 't BMI als percentage?"

Het is namelijk geen percentage! Het is een index, de verhouding tussen lichaamsgewicht en de lengte. Zie de uitleg op wikipedia, er wordt nergens over een percentage gesproken.

Verder allemaal heel veel succes met 't afvallen!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_34276210
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 08:56 schreef ymme het volgende:

[..]

Wat is je BMI?
Als deze boven de 25 is, hoor je in het dieettopic thuis.
24,6
pi_34276423
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:28 schreef realbase het volgende:

[..]

24,6
ok, dan hoor je lekekr hier thuis.

Jammer voor jou, in het andere topic is het veel gezelliger
pi_34276500
Ja, ik was ook al heel erg benieuwd naar wie het percentage bij je BMI heeft verzonnen en waarom iedereen er als een mak schaap achteraan hobbelt. Percentage van wat dan??
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:40:13 #267
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34276680
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:35 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik was ook al heel erg benieuwd naar wie het percentage bij je BMI heeft verzonnen en waarom iedereen er als een mak schaap achteraan hobbelt. Percentage van wat dan??
degene die de OP maakt? die zet overal % achter
pi_34276703
Maar er klopt geen hout van, Puckzzz
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:41:47 #269
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_34276731
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:35 schreef Isabeau het volgende:
ik hobbelde er niet achteraan

ik heb gevraagd wie dat verzonnen had en het handmatig ook weer uit mn regeltje verwijderd
pi_34276775
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:10 schreef Puckzzz het volgende:

Vanavond zijn we door kennissen uitgenodigd om te komen eten. Heel leuk en gezellig enzo, maar mijn dieet dan?
Waarom niet gewoon vandaag lekker veel gaan sporten, zodat je vanavond gewoon gezellig bij die lui kunt gaan eten zonder je druk te maken over calorieen?
pi_34276827
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:10 schreef Puckzzz het volgende:

Vanavond zijn we door kennissen uitgenodigd om te komen eten. Heel leuk en gezellig enzo, maar mijn dieet dan? Ik hoorde van mijn vriend (het is een collega van hem) dat ze Chinees gaan halen.
Ik ben eigenlijk niet van plan om hier veel van te eten en liever nog helemaal niets en thuis voor de tijd een verantwoorde maaltijd te nemen. Maar dat is wel zo verschrikkelijk onfatsoenlijk, dat doe je gewoon niet De hele dag niets eten zodat ik mijn punten niet verknal gaat me echt niet lukken, maar ik wil echt niet over mijn punten heen komen. Ik ben net zo lekker op de goede weg, dadelijk ben ik na het weekend weer net zo zwaar

Ik heb al wel voorgenomen alleen de TjapTjoy en wat bami te nemen, ik lust helaas geen rijst, maar misschien dat ik dat maar beter door mijn strot moet proberen te douwen?
Van 1 keer chinees eten wordt je echt niet gelijk 1 kilo zwaarder hoor.
Als je jezelf maar niet volduwt.
Gewoon een normaal portie eten, en er is niets maar dan ook helemaal niets aan de hand.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:46:33 #272
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34276904
quote:

Je moet ook kiezen voor 1 sneetje, en niet 1 portie. 1 sneetje is gewoon 1 punt
pi_34277017
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
We gaan ws ook nog eens laat eten (uurtje of 20.30) dat is al helemaal tegen mijn nieuwe regels in nl. geen eten na 20.00 meer *zucht*
Puckzzz, dat je extra dik zou worden van laat eten is een fabeltje. Na 20:00 niet meer eten is desalnietemin een uitstekend advies omdat mensen meestal ongezonde dingen naar binnen werken na dat tijdstip. Maar 'gewoon' avondeten zet niet extra aan of zo.

En tips voor het etentje: nergens saus opdoen, tegen de kokkin zeggen dat je een beetje last hebt van je galblaas en dus niet al te vet mag eten werkt ook altijd geweldig (bij mij dan ). Ja, het is een leugen, maar een medisch probleempje geeft medewerking en sympathie en zeggen dat je lijnt geeft gewoon gezeik ("maar je bent helemaal niet te dik!" "och, doe nou gezellig mee" ).
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:57:40 #274
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34277299
@Thaleia, ik zit op mijn werk en ben pas om 17.30 thuis, om 18.30 moeten we al bij hun zijn want mijn vriend moet daar wat voorbereidingen doen om morgen te gaan stucadoren.

@Ymme, ik ben ook absoluut niet van plan mezelf vol te douwen, het idee alleen al geeft me al een slecht gevoel

@Isabeau, okee, dat klinkt logisch Dat van die galblaas zal niet gaan, het zijn behoorlijk goede vrienden dus die zouden dat dan al weten. Maar ik zeg wel gewoon dat ik op dieet ben, moeten ze maar begrip voor hebben hoor.
pi_34277377
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:57 schreef Puckzzz het volgende:
@Thaleia, ik zit op mijn werk en ben pas om 17.30 thuis, om 18.30 moeten we al bij hun zijn want mijn vriend moet daar wat voorbereidingen doen om morgen te gaan stucadoren.

@Ymme, ik ben ook absoluut niet van plan mezelf vol te douwen, het idee alleen al geeft me al een slecht gevoel

@Isabeau, okee, dat klinkt logisch Dat van die galblaas zal niet gaan, het zijn behoorlijk goede vrienden dus die zouden dat dan al weten. Maar ik zeg wel gewoon dat ik op dieet ben, moeten ze maar begrip voor hebben hoor.
Volgens mij ben je veel te streng voor jezelf.
En denk je dat je bij iedere verkeerde hap, meteen de kilo's eraan vliegen.
Dit gaat je een keer verkeerd om helpen slaan.
Wees niet te streng voor jezelf.
Let gewoon goed op wat je eet. Maar wees er vooral niet te veel mee bezig, dit werkt avenrechts.

Sorry, als ik het helemaal verkeerd heb, maar zo denk ik na het lezen van jou post hierover.
pi_34277413
quote:
Dat klopt ook niet... Een bruine boterham van 25gram is gewoon 1 punt, een iets zwaardere is 1,5. Altijd even opletten welk gewicht hij als 'portie' ziet, want dat is vaak veel meer dan wat je echt eet.
pi_34277414
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:57 schreef Puckzzz het volgende:
vind ik ook, dat mensen daar begrip voor moeten hebben. Je kan heerlijk slank koken, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Ik heb alleen de ervaring dat mensen vaak gaan zeuren. Dat je niet gezellig bent en zo. Maar moet ik dan vet en ongezond gaan eten zodat iemand anders het gezellig vindt? Ridicuul.
pi_34277598
Ja dat had ik dus pas ergens. Iemand zette koekjes op tafel en wilde precies weten waarom ik dan geen koekje nam. Mag ik dat zelf weten? Kan ik er iets aan doen als iemand ongevraagd koekjes voor me gaat kopen?
Sanity is (not) statistical
pi_34277699
Oh ja, de "maar dat heb ik speciaal voor jou gehaald!" opmerking. Die zijn het ergst als je al van te voren had gezegd dat je lijnt en dus niets wilde hebben uit de groep koek & gebak. Zo heb ik een keer ruzie gehad met een vriendin Ik wilde haar avondeten niet (gebakken schnitzel met gebakken aardappels zonder groente oid) terwijl ik had gezegd dat ik niets vets wilde hebben. Het drééf in het vet.
pi_34277927
Tsja, je kunt het mensen ook niet altijd kwalijk nemen hoor, sommigen hebben nog nooit ergens op hoeven letten en weten dan echt niet dat een schnitzel met paneermeel ongeveer het foutste is wat er bestaat qua vet
pi_34277952
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:14 schreef wendy-tje het volgende:
Tsja, je kunt het mensen ook niet altijd kwalijk nemen hoor, sommigen hebben nog nooit ergens op hoeven letten en weten dan echt niet dat een schnitzel met paneermeel ongeveer het foutste is wat er bestaat qua vet
Als het van te voren al is aangegeven.
En dan moeten zich maar even verdiepen in de mensen die niet altijd van alles kunnen eten.
pi_34278023
waarom zou iedereen zich in mijn eetpatroon moeten verdiepen? Als iemand bij mij komt eten mag ie aangeven wat ie echt niet lust, maar verder houdt het echt op hoor.
Dan koken ze zelf maar....

Alleen voor familie maak ik een uitzondering
pi_34278112
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:16 schreef wendy-tje het volgende:
waarom zou iedereen zich in mijn eetpatroon moeten verdiepen? Als iemand bij mij komt eten mag ie aangeven wat ie echt niet lust, maar verder houdt het echt op hoor.
Dan koken ze zelf maar....

Alleen voor familie maak ik een uitzondering
Dat zeg ik, vrienden! Die mogen zich daar dan best in verdiepen.
En mijn vrienden vragen altijd hoe het gaat, en die weten wat ik eet en niet eet.
Dus daar zou ik nooit iets aan hoeven te geven, van hoe of wat.
pi_34278156
eh, de vriendin in kwestie is zelf om de week op dieet. Die wist dat heus wel.

We kregen trouwens ruzie omdat ik heel beleefd zei dat ik liever een boterham had. Ze werd boos dat ik haar eten niet op wilde eten.
pi_34279076
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:20 schreef Isabeau het volgende:

We kregen trouwens ruzie omdat ik heel beleefd zei dat ik liever een boterham had. Ze werd boos dat ik haar eten niet op wilde eten.
Oh, weer eens wat verkeerd begrepen. Pardon.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:26:11 #286
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34282441
Het is en blijft lastig. Vorige week kregen wij vrienden op bezoek, ik heb voor "de mannen" maar gewoon worst en kaas e.d. op tafel gezet, en voor mij en mijn vriendin (die ook altijd op haar eten let) komkommer, meloen e.d. ging prima mannen blij dat alle vette zooi alleen voor hun was, wij blij dat we een lekker stukkie meloen hadden terwijl hun hun gezicht vol zaten te proppen met worst

Ik neem vanavond ook zelf een flesje Rose mee. Ze zijn gewend van mij dat ik bier drink, maar dat is 1 punt per glas meer dan Rose, en hun zijn geen types die zelf Rose in huis hebben. Ik hoop niet dat ze dat verkeerd gaan opvatten
pi_34282826
Goede vrienden vatten dat niet verkeerd op

Heel erg veel plezier!
pi_34286278
quote:

Nog niet bijgelezen, maar... lezen blijft een kunst

Lees eens goed... een portie brood is 4,5 punt
Als je nou het op het pijltje klikt, dan kan je voor 1 snee kiezen, en dan zie je dat het 1 punt is!
pi_34287398
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:20 schreef Isabeau het volgende:
Dan is het inderdaad een ander verhaal
pi_34289883
Ik begrijp nu echt niks van die flexipoint!

mijn taille en mijn heup omtrek zijn beide 40 cm, maar om de een of andere reden accepteerd het programma een omtrek van pas 50 cm! bah.

vul ik trouwens bij beide 50 cm in, mag ik 30 punten eten! terwijl ik van 88 naar 78 wil afvallen... weet iemand hoe dat zit?

owjah! nog iets... waar kan ik zien hoeveel punten iets bevat? ik raak helemaal tureluur van dat programma'tje...

[ Bericht 17% gewijzigd door blessed19 op 20-01-2006 20:31:23 ]
pi_34290300
en, taille van 40 cm is wel héél héel héél erg dun hoor, dan kan ik me niet voorstellen dat je 88 kg bent. Een modellenmaat taille is 60 cm.

Mijn kuiten zijn 42 cm omtrek (en een gemiddelde laars is 38 cm!)
pi_34290311
foutje! ik heb per ongeluk de inches opgemeten
pi_34290365
Dacht ik al (anders had ik je naar het "Hoe word ik dikker" topic gestuurd )
pi_34290489
Maar dan begrijp ik het echt niet waarom ik mezelf zo ''vol'' moet vreten! christus... ik ga maar aan het bier om de punten te kunnen bemachtigen!
pi_34291222
Heb je dat ook wel goed berekend?
pi_34293449
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:31 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Nog niet bijgelezen, maar... lezen blijft een kunst

Lees eens goed... een portie brood is 4,5 punt
Als je nou het op het pijltje klikt, dan kan je voor 1 snee kiezen, en dan zie je dat het 1 punt is!
Vanmorgen was ik nog een Flexi-n00b . Ik heb me er nu helemaal in verdiept en ook een goede dag gehad! Keurig aan de punten gehouden en heb wel lekker een broodje carpaccio gegeten tussen de middag .

Vanavond ga ik alleen weer 24 kijken en o o o iedereen neemt kilo's chips mee . Ik hoop dat ik me kan inhouden! Ik ga me denk ik nu even volproppen met fruit ofzo .
  zaterdag 21 januari 2006 @ 08:42:57 #297
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_34302566
Ik ben op zich ook bezig met afvallen, alleen ik mag mezelf voorlopig niet wegen. Heb op 30 januari een conditietest (elke 6 weken) en dan pas mag ik weer op een weegschaal staan en m'n vetpercentage meten. Weegschaeln zorgen alleen maar voor frustraties, en ik merkte dat bij tegenvallende resultaten ik ook gelijk weer ging eten/snoepen, omdat het toch niet 'werkt'..neemt niet weg dat ik ontzettend nieuwsgierig ben

Ik eet al sinds 1 januari geen snoep, chips en andere vette junkfood. Sport (badminton, trainingsdagen van 3uur of meer) gemiddeld 3 keer in de week intensief, dus ben heel benieuwd naar het resultaat. M'n broeken zitten in ieder geval al iets losser..

Laatste keer dat ik me heb gewogen was dus op 1 januari, 60.8 kg.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_34303792
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:03 schreef Isabeau het volgende:
Heb je dat ook wel goed berekend?
heb het zeker 3x opnieuw geprobeerd. maargoed, ik zie het wel een weekje aan, kijken of het helpt...
pi_34305171
Vandaag me weer gewogen en ik zit nu onder de 84kilo. Gaat dus de goede kant op en hopelijk hou ik het vol

Mijn regel was:
slipslop (1m85) (25) was 87kg, weegt nu 85,3kg en wil graag 75kg wegen -1,7

en wordt:
slipslop (1m85) (24,5) was 87kg, weegt nu 83,8kg en wil graag 75kg wegen -3,2
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:24:51 #300
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34305689
Ik ben vanaf 1 januari ook begonnen met het gevecht tegen mijn jaarlijks terugkomende winterkilootjes! En tot deze week ging dat aardig goed...maar ben deze week weer helemaal los gegaan..

Ik heb dus ook echt die dagelijkse 'biecht' nodig om mijzelf van het eten weg te houden.. dus zou graag met jullie meelijnen!

En misschien dat ik ook gebruik mag maken van het super programmaatje dat Kleintje heeft? Probeer nu zelf een beetje bij te houden wat ik eet..maar dat werkt ook niet helemaal zo goed!

Klein (1m69) was 59 kilo weegt nu 58 kg en wil graag 55 wegen -1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')