abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34277413
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:36 schreef karoltje het volgende:
Goed, gesponsoord door Kleintje begin ik dan vandaag ook met Flexipoints . Ik schrok me meteen dood zeg, een bruine boterham 4,5 punt?? Dat gaat snel zeg!
Dat klopt ook niet... Een bruine boterham van 25gram is gewoon 1 punt, een iets zwaardere is 1,5. Altijd even opletten welk gewicht hij als 'portie' ziet, want dat is vaak veel meer dan wat je echt eet.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_34277414
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:57 schreef Puckzzz het volgende:
@Isabeau, okee, dat klinkt logisch Dat van die galblaas zal niet gaan, het zijn behoorlijk goede vrienden dus die zouden dat dan al weten. Maar ik zeg wel gewoon dat ik op dieet ben, moeten ze maar begrip voor hebben hoor.
vind ik ook, dat mensen daar begrip voor moeten hebben. Je kan heerlijk slank koken, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Ik heb alleen de ervaring dat mensen vaak gaan zeuren. Dat je niet gezellig bent en zo. Maar moet ik dan vet en ongezond gaan eten zodat iemand anders het gezellig vindt? Ridicuul.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34277598
Ja dat had ik dus pas ergens. Iemand zette koekjes op tafel en wilde precies weten waarom ik dan geen koekje nam. Mag ik dat zelf weten? Kan ik er iets aan doen als iemand ongevraagd koekjes voor me gaat kopen?
Sanity is (not) statistical
pi_34277699
Oh ja, de "maar dat heb ik speciaal voor jou gehaald!" opmerking. Die zijn het ergst als je al van te voren had gezegd dat je lijnt en dus niets wilde hebben uit de groep koek & gebak. Zo heb ik een keer ruzie gehad met een vriendin Ik wilde haar avondeten niet (gebakken schnitzel met gebakken aardappels zonder groente oid) terwijl ik had gezegd dat ik niets vets wilde hebben. Het drééf in het vet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34277927
Tsja, je kunt het mensen ook niet altijd kwalijk nemen hoor, sommigen hebben nog nooit ergens op hoeven letten en weten dan echt niet dat een schnitzel met paneermeel ongeveer het foutste is wat er bestaat qua vet
pi_34277952
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:14 schreef wendy-tje het volgende:
Tsja, je kunt het mensen ook niet altijd kwalijk nemen hoor, sommigen hebben nog nooit ergens op hoeven letten en weten dan echt niet dat een schnitzel met paneermeel ongeveer het foutste is wat er bestaat qua vet
Als het van te voren al is aangegeven.
En dan moeten zich maar even verdiepen in de mensen die niet altijd van alles kunnen eten.
pi_34278023
waarom zou iedereen zich in mijn eetpatroon moeten verdiepen? Als iemand bij mij komt eten mag ie aangeven wat ie echt niet lust, maar verder houdt het echt op hoor.
Dan koken ze zelf maar....

Alleen voor familie maak ik een uitzondering
pi_34278112
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:16 schreef wendy-tje het volgende:
waarom zou iedereen zich in mijn eetpatroon moeten verdiepen? Als iemand bij mij komt eten mag ie aangeven wat ie echt niet lust, maar verder houdt het echt op hoor.
Dan koken ze zelf maar....

Alleen voor familie maak ik een uitzondering
Dat zeg ik, vrienden! Die mogen zich daar dan best in verdiepen.
En mijn vrienden vragen altijd hoe het gaat, en die weten wat ik eet en niet eet.
Dus daar zou ik nooit iets aan hoeven te geven, van hoe of wat.
pi_34278156
eh, de vriendin in kwestie is zelf om de week op dieet. Die wist dat heus wel.

We kregen trouwens ruzie omdat ik heel beleefd zei dat ik liever een boterham had. Ze werd boos dat ik haar eten niet op wilde eten.
pi_34279076
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:20 schreef Isabeau het volgende:

We kregen trouwens ruzie omdat ik heel beleefd zei dat ik liever een boterham had. Ze werd boos dat ik haar eten niet op wilde eten.
Oh, weer eens wat verkeerd begrepen. Pardon.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:26:11 #286
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34282441
Het is en blijft lastig. Vorige week kregen wij vrienden op bezoek, ik heb voor "de mannen" maar gewoon worst en kaas e.d. op tafel gezet, en voor mij en mijn vriendin (die ook altijd op haar eten let) komkommer, meloen e.d. ging prima mannen blij dat alle vette zooi alleen voor hun was, wij blij dat we een lekker stukkie meloen hadden terwijl hun hun gezicht vol zaten te proppen met worst

Ik neem vanavond ook zelf een flesje Rose mee. Ze zijn gewend van mij dat ik bier drink, maar dat is 1 punt per glas meer dan Rose, en hun zijn geen types die zelf Rose in huis hebben. Ik hoop niet dat ze dat verkeerd gaan opvatten
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34282826
Goede vrienden vatten dat niet verkeerd op

Heel erg veel plezier!
pi_34286278
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:36 schreef karoltje het volgende:
Goed, gesponsoord door Kleintje begin ik dan vandaag ook met Flexipoints . Ik schrok me meteen dood zeg, een bruine boterham 4,5 punt?? Dat gaat snel zeg!

Ik mag er trouwens 22 per dag dus dat valt op zich nog wel mee.
Nog niet bijgelezen, maar... lezen blijft een kunst

Lees eens goed... een portie brood is 4,5 punt
Als je nou het op het pijltje klikt, dan kan je voor 1 snee kiezen, en dan zie je dat het 1 punt is!
pi_34287398
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:20 schreef Isabeau het volgende:
Dan is het inderdaad een ander verhaal
pi_34289883
Ik begrijp nu echt niks van die flexipoint!

mijn taille en mijn heup omtrek zijn beide 40 cm, maar om de een of andere reden accepteerd het programma een omtrek van pas 50 cm! bah.

vul ik trouwens bij beide 50 cm in, mag ik 30 punten eten! terwijl ik van 88 naar 78 wil afvallen... weet iemand hoe dat zit?

owjah! nog iets... waar kan ik zien hoeveel punten iets bevat? ik raak helemaal tureluur van dat programma'tje...

[ Bericht 17% gewijzigd door blessed19 op 20-01-2006 20:31:23 ]
pi_34290300
en, taille van 40 cm is wel héél héel héél erg dun hoor, dan kan ik me niet voorstellen dat je 88 kg bent. Een modellenmaat taille is 60 cm.

Mijn kuiten zijn 42 cm omtrek (en een gemiddelde laars is 38 cm!)
pi_34290311
foutje! ik heb per ongeluk de inches opgemeten
pi_34290365
Dacht ik al (anders had ik je naar het "Hoe word ik dikker" topic gestuurd )
pi_34290489
Maar dan begrijp ik het echt niet waarom ik mezelf zo ''vol'' moet vreten! christus... ik ga maar aan het bier om de punten te kunnen bemachtigen!
pi_34291222
Heb je dat ook wel goed berekend?
pi_34293449
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:31 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Nog niet bijgelezen, maar... lezen blijft een kunst

Lees eens goed... een portie brood is 4,5 punt
Als je nou het op het pijltje klikt, dan kan je voor 1 snee kiezen, en dan zie je dat het 1 punt is!
Vanmorgen was ik nog een Flexi-n00b . Ik heb me er nu helemaal in verdiept en ook een goede dag gehad! Keurig aan de punten gehouden en heb wel lekker een broodje carpaccio gegeten tussen de middag .

Vanavond ga ik alleen weer 24 kijken en o o o iedereen neemt kilo's chips mee . Ik hoop dat ik me kan inhouden! Ik ga me denk ik nu even volproppen met fruit ofzo .
  zaterdag 21 januari 2006 @ 08:42:57 #297
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_34302566
Ik ben op zich ook bezig met afvallen, alleen ik mag mezelf voorlopig niet wegen. Heb op 30 januari een conditietest (elke 6 weken) en dan pas mag ik weer op een weegschaal staan en m'n vetpercentage meten. Weegschaeln zorgen alleen maar voor frustraties, en ik merkte dat bij tegenvallende resultaten ik ook gelijk weer ging eten/snoepen, omdat het toch niet 'werkt'..neemt niet weg dat ik ontzettend nieuwsgierig ben

Ik eet al sinds 1 januari geen snoep, chips en andere vette junkfood. Sport (badminton, trainingsdagen van 3uur of meer) gemiddeld 3 keer in de week intensief, dus ben heel benieuwd naar het resultaat. M'n broeken zitten in ieder geval al iets losser..

Laatste keer dat ik me heb gewogen was dus op 1 januari, 60.8 kg.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_34303792
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:03 schreef Isabeau het volgende:
Heb je dat ook wel goed berekend?
heb het zeker 3x opnieuw geprobeerd. maargoed, ik zie het wel een weekje aan, kijken of het helpt...
pi_34305171
Vandaag me weer gewogen en ik zit nu onder de 84kilo. Gaat dus de goede kant op en hopelijk hou ik het vol

Mijn regel was:
slipslop (1m85) (25) was 87kg, weegt nu 85,3kg en wil graag 75kg wegen -1,7

en wordt:
slipslop (1m85) (24,5) was 87kg, weegt nu 83,8kg en wil graag 75kg wegen -3,2
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:24:51 #300
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34305689
Ik ben vanaf 1 januari ook begonnen met het gevecht tegen mijn jaarlijks terugkomende winterkilootjes! En tot deze week ging dat aardig goed...maar ben deze week weer helemaal los gegaan..

Ik heb dus ook echt die dagelijkse 'biecht' nodig om mijzelf van het eten weg te houden.. dus zou graag met jullie meelijnen!

En misschien dat ik ook gebruik mag maken van het super programmaatje dat Kleintje heeft? Probeer nu zelf een beetje bij te houden wat ik eet..maar dat werkt ook niet helemaal zo goed!

Klein (1m69) was 59 kilo weegt nu 58 kg en wil graag 55 wegen -1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')