Me too.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:25 schreef Puckzzz het volgende:
Ah interessant
Ik zal je idd even mailen.
en geloof me...sommige dingen probeer je maar 1 keerquote:Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Me too.
Je moet alles een keer proberen hè...
Da's waar, of ze houden het niet lang genoeg vol en gaan daarna uit frustratie zoveel eten dat ze gaan jojo'en.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:59 schreef Kleintje het volgende:
Die 19 punten is om af te vallen.
Als je bij je persoonlijke gegevens invult dat je op gewicht wil blijven dan berekent ie andere punten.
Dan zou ik 23 punten mogen eten.
En ja, ik mag dus behoorlijk normaal eten.
En behoorlijk wat.
Veel mensen gaan te weinig eten als ze lijnen en ja, dan val je inderdaad ook niet af!
Tja, zo zou het moeten werken. Zolang je minder calorieën opeet dan je verbruikt, val je af.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre je dat kunt vergelijken met die calorieen. Met anderhalf uur op de crosstrainer verbrand ik zo'n 600 calorieen, maar is dat dan te vergelijken met een tussendoortje? Dat je tussendoor 300 calorieen eet, en er dan 600 verbrand dat je dan afvalt?
Heb je bijna direct teruggemaild.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:38 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Da's waar, of ze houden het niet lang genoeg vol en gaan daarna uit frustratie zoveel eten dat ze gaan jojo'en.
Trouwens, heb je mijn mailtje nog ontvangen Kleintje? Weet niet zeker of het goed verstuurd is.
Oja, ik heb het toch ontvangen. Het was bij mijn Ongewenste Post terechtgekomen.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:01 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Heb je bijna direct teruggemaild.
Mocht je dat niet hebben ontvangen dan hoor ik het wel, dan stuur ik het nog een keer.
Ik vroeg me af of het 'direct' vergelijkbaar is. Zo van: ik verbrand 800 calorien vandaag en ik eet er 600 dus ik val af. Of dat het misschien toch wat ingewikkelder zit. Kost het 'vrijmaken' van die calorieen die je niet hebt gegeten maar wel verbrand nog extra calorieen enz. Maar volgens mij maak ik het onnodig ingewikkeld en moet ik gewoon niet te veel en wel gezond eten en veel sporten.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:58 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, zo zou het moeten werken. Zolang je minder calorieën opeet dan je verbruikt, val je af.
Wat is de vraag nu precies?
Ik ben kleintje dan wel niet, maar zo worden de aardappeltjes bij mij in ieder geval wel knapperigquote:Op maandag 9 januari 2006 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Zijn ze dan ook een beetje knoeperig kleintje? Ik doe niet meer aan ww, daarmee had ik echt de hele dag honger![]()
Vandaag 4 boterhammen gehad, 2 met gewone kaas (we hadden niks anders) en 2 met ananaszuigelspread, een half rolletje Stophoest en zojuist (was laat thuis) 2 pita's en 1 wrap met gewokte groenten, kipfilet e.d. gehad.
Goed begin lijkt me![]()
Zeker niet weinig hoor! Heb ooknog 2 mandarijntjes gehad. En dat halve rolletje snoep, wat snap je daar niet aan? De één pakt iets lekkers in de vorm van een liga, de ander pakt wat snoepjes.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:57 schreef Kleintje het volgende:
Heaven, dan heb je ongetwijfeld iets verkeerd gedaan met je ww.
Indien je light beleg neemt, dan hou je zoveel punten over, dan kan je echt makkelijk tussendoortjes eten en genoeg eten.
Daarnaast lijkt dat wat je vandaag gegeten hebt me vrij weinig.
Ik mis het fruit erin. Verder snap ik het halve rolletje stophoest niet.
Maar goed... de ww friet wordt bij mij wel knapperig.
Dan de vraag over het sporten.
Ja.. je valt dan wel af, of je mag meer eten.
Want, ik mag maximaal 12 punten opeten van wat ik sport. Een half uur wandelen is 1 punt. Wat het aan kcal is, dat weet ik niet. Maar goed, 1 punt valt wel om te zetten in kcal.
Dus....
Je moet niet per se meer eten, het ligt er helemaal aan wat je eet. Sommige dingen tellen gewoon heel zwaar (zelfs stokbroodquote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:20 schreef Puckzzz het volgende:
Ik moet 'm nog installeren, maar heel eerlijk gezegd staat het idee dat ik juist meer moet gaan eten me helemaal niet aan
vanochtend wel 30 minuten op de crosstrainer gesport
Wat mag dan onbeperkt?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je moet niet per se meer eten, het ligt er helemaal aan wat je eet. Sommige dingen tellen gewoon heel zwaar (zelfs stokbrood), ook als je er maar weinig van eet, en andere mag je onbeperkt eten. Bovendien, niemand verplicht je om al je punten vol te maken.
Dat heb ik gisteren inderdaad even gecheckt. Appels mochten volgens dat programmaatje ook onbeperkt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:15 schreef Kleintje het volgende:
Mini_rulez... je mag alleen groente (de meeste dan) onbeperkt. Fruit niet, daar zitten fruitsuikers in en dat ga je op den duur ook opslaan.
mag ik vragen hoe die groentesap heet/eruit ziet? want ik ken wel de wortelsapjes van de Aldi maar die zitten volgens mij helemaal vol met suiker...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:19 schreef Puckzzz het volgende:
mijn 'score' tot nu toe:
kommetje muesli met magere yoghurt
twee koppen koffie met gewone halfvolle melk en zoetjes
4 creamcrackers zonder beleg (die 'snoep' ik tussendoor in kleine brokjes)
1 glas groentesap het begint te wennen![]()
1 liter water
dus geen toegevoegde zooi?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:08 schreef Puckzzz het volgende:
het is een pak van 750 ml. ingredienten zijn:
tomaten, wortel, rode bieten, komkommer, selderij, zuurkool, uien, paprikasap, citroensap uit concentraat, dille, zout, kruiden
voedingswaarde per 100 ml - 87kJ - 18 kcal
eiwit 0,6 gr.
koolhydraten 3,6 gr (waarvan suikers)
vet <0.1 gr - waarvan verzadigd < 0.02 gr.
voedingsvezels 0,7 gr
natrium 0,3 gr
het is een paars/blauw kartonnen pak met een geel draaidopje en -uiteraard- een foto erop van heel veel smakelijke groenten
da's het ergste bij mij als ik friet eet, die dikke klodder mayo die ik erbij wil hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:30 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo, ik heb net Frites-Lijn gekocht, dat is zes keer zo weinig punten als gewone mayonaise dus ik vind dat ik dat wel mag hebben.Vanavond maar eens die WW-frietjes uitproberen.
Ik werd ook benieuwdquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
da's het ergste bij mij als ik friet eet, die dikke klodder mayo die ik erbij wil hebben
wat is dat voor iets wat je gekocht hebt?
nou toch ook nog 127 calorieen....... een flinke klodder hoeveel gram zou dat zijn?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:18 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik werd ook benieuwd
Google: http://www.remia.nl/horeca/sauzen/friteslijn.htm
Goed idee, ik pak een banaanquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef Kleintje het volgende:
Heaven... neem dan lekker wat
Een boterham met iets lichts.
Niets zo erg als honger hebben, dan ga je zeker de fout in.
Dus... snoep verstandig en geef jezelf wat!
Dat is het inderdaad. Volgens dat WW-programma zijn twee eetlepels Mayolijn (ook van Remia) al 3 punten, terwijl je van dit spul 2 eetlepels mag hebben voor één punt. Nu nog even testen of het wel lekker is, want het is bijna te mooi om waar te zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:18 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik werd ook benieuwd
Google: http://www.remia.nl/horeca/sauzen/friteslijn.htm
Een eetlepel is 15ml, dat zal ongeveer 20-25 gram zijn ofzo? Dan zit je rond de 30kcal voor een eetlepel, dat valt nog reuze mee vergeleken met echte mayonaise. Die van mij is 650kcal per 100gr, dat scheelt heel wat!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nou toch ook nog 127 calorieen....... een flinke klodder hoeveel gram zou dat zijn?
ik kan 'm niet meer edittenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:59 schreef YPPY het volgende:
Ik mag nog steeds uit de openingspost. Ik ben al een half jaar niet meer bezig met afvallen. Het is wel goed zo.
Van 95 naar 66,5 vind ik al een hele prestatie! Wat goed dat je het ook kan blijven behouden!quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:34 schreef YPPY het volgende:
Zwahiel, ik blijf maar rond het getal in de de openingspost hangen. Blijkbaar vindt mijn lichaam het wel goed zo. Dan hoeft er niet meer af ook. Het verschil met een paar jaar terug is groot genoeg.
Dat is een leuk stuk fietsen, gezond ook en je hebt meteen je dagelijkse beweging gehad.
is idd wel een fijne, maar wel een beetje veel werk om het allemaal in te vullenquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:21 schreef Innocence het volgende:
Site van Becel is ook fijn, krijg je een beetje inzicht in je eetpatroon. Zo schijn ik elke dag teveel (verzadigd) vet te eten, maar is het aantal caloriën die ik binnenkrijg maar net genoeg als ik op gewicht zou willen blijven.
http://becel.testsite.nu/becel-vmeter/frame.jsp
Gelukkig heb ik als ik weer thuis ben niet zoveel lekkere worst en chips in huis, dus eet ik het niet ook. Bedenk me alleen net dat ik daar ook geen weegschaal heb, dus een beetje actief meedoen aan dit topic zal lastig worden...
Ik heb gewoon die muesli van de aldi en daar pulk ik elke keer de rozijnenquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:35 schreef Kleintje het volgende:
Innocence... postuur zegt mij meer dan het gewicht.
Van mijn part weeg ik 100 kilo, als ik maar slank ben
Ik wil vooral wat van mijn buik en benen af.
En of ik daarvoor nou 60 weeg of 50... die moeten gewoon slanker!
Ik zit nu aan de krokante muesli met magere yoghurt. Maar heb je enig idee hoeveel krokante muelsi je aan punten kost. Daar schrok ik van.
50 gram is 4,5 punt!!!!
Maar goed, ik moet wel, omdat ik anders bijna helemaal geen zuivel binnen krijg en ja... je hebt toch ook calcium nodig.
Naar witvis heb ik dus gekeken, maar dat valt niet onder vette vis dus volgens het voedingscentrum moet je daar weer meer van eten om genoeg eiwitten en visvetzuren binnen te krijgen, of zo.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:28 schreef wendy-tje het volgende:
Verder veel rundvlees, en qua vis natuurlijk tonijn, en witvis
En het is lekker =) Dat eet ik nog wel met soyamelk, soms, alleen voor mij vult het helaas niet genoeg. Maar het is wel heel fijn voor je darmen, je merkt gelijk dat je veel vezels binnenkrijgt (zelfs terwijl ik die normaal al in ruim voldoende mate binnenkrijg).quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:10 schreef p_iglet het volgende:
Even een tip van een lurker voor de cruesli. Kellogs Allbran is minder callorierijk als cruesli. Maar vult wel genoeg en geeft lang energie.
Voor zover ik weet bevat vette vis trouwens altijd nog minder vet dan mager vlees. Lang leve de zalmquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Naar witvis heb ik dus gekeken, maar dat valt niet onder vette vis dus volgens het voedingscentrum moet je daar weer meer van eten om genoeg eiwitten en visvetzuren binnen te krijgen, of zo.
Ik ontbijt altijd met brinta met koude magere melk, ook lekker en veel vezelsquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:27 schreef Maeghan het volgende:
[..]
En het is lekker =) Dat eet ik nog wel met soyamelk, soms, alleen voor mij vult het helaas niet genoeg. Maar het is wel heel fijn voor je darmen, je merkt gelijk dat je veel vezels binnenkrijgt (zelfs terwijl ik die normaal al in ruim voldoende mate binnenkrijg).
Maakt mij inderdaad ook niet zoveel uit, maar het is een goede richtlijn om te zien of het allemaal wat slanker word als je naast het verliezen van kilo's ook genoeg sport.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:35 schreef Kleintje het volgende:
Innocence... postuur zegt mij meer dan het gewicht.
Van mijn part weeg ik 100 kilo, als ik maar slank ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |