abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33866480
Goed... het weight watchers programma...

Afhankelijk van je gewicht en lengte, leeftijd en geslacht mag je een aantal punten per dag eten.
Ik mag er 19 per dag eten.
Ieder voedingsmiddel heeft een aantal punten. Dit is al ingevoerd in de cd-rom.

Zelf ben ik verslaafd aan chocotofs, dus ik werk in chocotofs. Op een dag mag ik dus 19 chocotofs.
Hmmm, nou niet echt vullend he, voor de hele dag.

Je mag bij dit dieet alles eten, zolang je maar van alles wat eet.
De meeste groente en fruitsoorten mag je onbeperkt eten. Dit kost je geen punten.

Je mag punten sparen. Dus per dag er een aantal overhouden voor een feestje of in het weekend wat extra's.
Met sporten zorg je ook nog voor extra punten, bonus points.
Een maximaal van 12 per week, maar goed, dat is toch 12 chocotofs extra.

Mocht je er interesse in hebben, dan moet je me even mailen, dan kan ik je vertellen waar je het programma vandaan haalt en dan kan je het zelf proberen. Mocht je dan nog vragen hebben dan kan je ze gewoon stellen.
  maandag 9 januari 2006 @ 15:25:24 #77
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33867361
Ah interessant

Ik zal je idd even mailen.

Chocotofs he? hmmm, ik denk dat ik dan maar in biertjes ga rekenen want ik wil 's weekends toch wel graag mijn biertje behouden
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33868681
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:25 schreef Puckzzz het volgende:
Ah interessant

Ik zal je idd even mailen.
Me too.
Je moet alles een keer proberen hè...
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 9 januari 2006 @ 16:21:07 #79
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33869341
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Me too.
Je moet alles een keer proberen hè...
en geloof me...sommige dingen probeer je maar 1 keer
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33869423
Ik eet te weinig vandaag.
heb gewoon geen zin om een boterham te smeren, ken je het???
Maar heb nu besloten dat ik een witte boterham mag met hagelslag. Dat is gewoon lekker!!!!
  maandag 9 januari 2006 @ 16:57:05 #81
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33870448
Net een heeeeeeerlijk glas groentesap gehad

witte boterham met hagelslag klinkt idd erg goed, maar dan krijg ik gelijk weer het gevoel dat ik aan het zondigen ben
pi_33870865
Ik heb mijn eten voor vanavond al ingevuld
En dan nog heb ik 6,5 punt over.
Dus... ik mocht wel vond ik.

Wat heb ik vandaag op:
2 bruine boterhammen, 30 gram magere smeerkaas. Dit is 3 punten.

2 mandarijnen en een appel

witte boterham, becel light, 15 gram hagelslag. Dit is 3 punten.

Vanavond: 150 gram kipfilet + groente, in de oven bereid, dus er komt geen vet aan te pas, 2,5 punt
weight watcher frietjes. Onbeperkte portie: 3 punten.

tussendoor genomen: 1 bitterkoekje bij mijn thee. 1 punt.

Totaal: 12,5 punt. En ik mag er 19.

Daarbij heb ik met wandelen ook al een bonuspunt verdiend en vanavond nog paardrijden.

Dus... ik mocht nog zondigen. Heb nu nog ruim punten over
Maar die spaar ik op zodat ik van de week nog een keer lekker kan snoepen!
pi_33871916
Die 19 punten, eet je daarmee evenveel als je verbrandt, of is dat ook bedoeld om af te vallen?
pi_33872557
Die 19 punten is om af te vallen.
Als je bij je persoonlijke gegevens invult dat je op gewicht wil blijven dan berekent ie andere punten.
Dan zou ik 23 punten mogen eten.

En ja, ik mag dus behoorlijk normaal eten.
En behoorlijk wat.
Veel mensen gaan te weinig eten als ze lijnen en ja, dan val je inderdaad ook niet af!
pi_33873591
Dat viel mij inderdaad ook op,hoeveel je eigenlijk mag (moet) eten op een dag. Maar als je daar op let, is het echt veel beter vol te houden!
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_33873889
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:59 schreef Kleintje het volgende:
Die 19 punten is om af te vallen.
Als je bij je persoonlijke gegevens invult dat je op gewicht wil blijven dan berekent ie andere punten.
Dan zou ik 23 punten mogen eten.

En ja, ik mag dus behoorlijk normaal eten.
En behoorlijk wat.
Veel mensen gaan te weinig eten als ze lijnen en ja, dan val je inderdaad ook niet af!
Da's waar, of ze houden het niet lang genoeg vol en gaan daarna uit frustratie zoveel eten dat ze gaan jojo'en.

Trouwens, heb je mijn mailtje nog ontvangen Kleintje? Weet niet zeker of het goed verstuurd is.
pi_33876945
Zo, net lekker een stukje gefietst. Ik moest nog even naar de bieb, en ik ben gelijk maar een blokje om gereden. Volgens een website die ik vond, verbrand je met 20 minuten doortrappen al zo'n 125 kcal. (met mijn gewicht dan). Dat schiet op!

Handige website trouwens, misschien hebben jullie er ook iets aan: http://www.netonline.be/lifestyle/calorieen_verbranden.asp
pi_33877041
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre je dat kunt vergelijken met die calorieen. Met anderhalf uur op de crosstrainer verbrand ik zo'n 600 calorieen, maar is dat dan te vergelijken met een tussendoortje? Dat je tussendoor 300 calorieen eet, en er dan 600 verbrand dat je dan afvalt?
pi_33877217
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre je dat kunt vergelijken met die calorieen. Met anderhalf uur op de crosstrainer verbrand ik zo'n 600 calorieen, maar is dat dan te vergelijken met een tussendoortje? Dat je tussendoor 300 calorieen eet, en er dan 600 verbrand dat je dan afvalt?
Tja, zo zou het moeten werken. Zolang je minder calorieën opeet dan je verbruikt, val je af.
Wat is de vraag nu precies?
pi_33877311
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:38 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Da's waar, of ze houden het niet lang genoeg vol en gaan daarna uit frustratie zoveel eten dat ze gaan jojo'en.

Trouwens, heb je mijn mailtje nog ontvangen Kleintje? Weet niet zeker of het goed verstuurd is.
Heb je bijna direct teruggemaild.
Mocht je dat niet hebben ontvangen dan hoor ik het wel, dan stuur ik het nog een keer.
pi_33877524
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:01 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Heb je bijna direct teruggemaild.
Mocht je dat niet hebben ontvangen dan hoor ik het wel, dan stuur ik het nog een keer.
Oja, ik heb het toch ontvangen. Het was bij mijn Ongewenste Post terechtgekomen.
Dankjewel!
pi_33877636
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:58 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tja, zo zou het moeten werken. Zolang je minder calorieën opeet dan je verbruikt, val je af.
Wat is de vraag nu precies?
Ik vroeg me af of het 'direct' vergelijkbaar is. Zo van: ik verbrand 800 calorien vandaag en ik eet er 600 dus ik val af. Of dat het misschien toch wat ingewikkelder zit. Kost het 'vrijmaken' van die calorieen die je niet hebt gegeten maar wel verbrand nog extra calorieen enz. Maar volgens mij maak ik het onnodig ingewikkeld en moet ik gewoon niet te veel en wel gezond eten en veel sporten.
pi_33878273
Zijn ze dan ook een beetje knoeperig kleintje? Ik doe niet meer aan ww, daarmee had ik echt de hele dag honger

Vandaag 4 boterhammen gehad, 2 met gewone kaas (we hadden niks anders ) en 2 met ananaszuigelspread, een half rolletje Stophoest en zojuist (was laat thuis) 2 pita's en 1 wrap met gewokte groenten, kipfilet e.d. gehad.

Goed begin lijkt me
pi_33878475
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Zijn ze dan ook een beetje knoeperig kleintje? Ik doe niet meer aan ww, daarmee had ik echt de hele dag honger

Vandaag 4 boterhammen gehad, 2 met gewone kaas (we hadden niks anders ) en 2 met ananaszuigelspread, een half rolletje Stophoest en zojuist (was laat thuis) 2 pita's en 1 wrap met gewokte groenten, kipfilet e.d. gehad.

Goed begin lijkt me
Ik ben kleintje dan wel niet, maar zo worden de aardappeltjes bij mij in ieder geval wel knapperig
pi_33880210
Heaven, dan heb je ongetwijfeld iets verkeerd gedaan met je ww.
Indien je light beleg neemt, dan hou je zoveel punten over, dan kan je echt makkelijk tussendoortjes eten en genoeg eten.

Daarnaast lijkt dat wat je vandaag gegeten hebt me vrij weinig.
Ik mis het fruit erin. Verder snap ik het halve rolletje stophoest niet.

Maar goed... de ww friet wordt bij mij wel knapperig.

Dan de vraag over het sporten.
Ja.. je valt dan wel af, of je mag meer eten.

Want, ik mag maximaal 12 punten opeten van wat ik sport. Een half uur wandelen is 1 punt. Wat het aan kcal is, dat weet ik niet. Maar goed, 1 punt valt wel om te zetten in kcal.
Dus....
pi_33881584
1.70 BMI 21,4 gewicht nu 62 kg wat ik wil is 55 kg. Ik kan bijna niet zonder snoep ben zowat verslaafd en dit wordt echt moeilijk voor me. Maarja ik wil dus echt slanker worden dus ik zal wel moeten stoppen met snoepen
Kan ik ook in de lijst worden opgenomen?
Ben nu dus officieel begonnen met slanker worden
pi_33882271
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:57 schreef Kleintje het volgende:
Heaven, dan heb je ongetwijfeld iets verkeerd gedaan met je ww.
Indien je light beleg neemt, dan hou je zoveel punten over, dan kan je echt makkelijk tussendoortjes eten en genoeg eten.

Daarnaast lijkt dat wat je vandaag gegeten hebt me vrij weinig.
Ik mis het fruit erin. Verder snap ik het halve rolletje stophoest niet.

Maar goed... de ww friet wordt bij mij wel knapperig.

Dan de vraag over het sporten.
Ja.. je valt dan wel af, of je mag meer eten.

Want, ik mag maximaal 12 punten opeten van wat ik sport. Een half uur wandelen is 1 punt. Wat het aan kcal is, dat weet ik niet. Maar goed, 1 punt valt wel om te zetten in kcal.
Dus....
Zeker niet weinig hoor! Heb ooknog 2 mandarijntjes gehad. En dat halve rolletje snoep, wat snap je daar niet aan? De één pakt iets lekkers in de vorm van een liga, de ander pakt wat snoepjes.
pi_33883711
Ja, maar suikerwerk tikt wel lekker hard aan hoor, bijna even veel kcal per ons als chocola, al ligt het een beetje aan de soort. In ieder geval zijn dat soort snoepjes precies de dingen die je weg wilt laten als je zoals jij maar een paar kilo kwijt wilt. Ook omdat het verder geen nuttige voedingsstoffen bevat, kun je beter een gezonder tussendoortje nemen, ook al zitten daar even veel kcal in. Al is er geen man over boord hoor, maar ik kan me voorstellen dat Kleintje het een beetje vreemd vind als je op zo'n mooie lijndag als jij vandaag had nog een half rolletje snoepjes opeet.
Sanity is (not) statistical
pi_33884053
Mwa, als je ziet wat heb weggewekt de afgelopen 2 weken (Ik had vakantie)
Tuurlijk, beter van niet, maar ik ga er niet wakker van liggen hoor. Ik heb geen haast en die paar kilo zijn er zo vanaf.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2006 22:09:48 ]
pi_33890444
Zo, vandaag precies het aantal punten wat ik mocht hebben. Dat gaat nog hard, een chocolaatje is al een punt! Goed, morgen ga ik wat beter opletten wat je nou wel en niet mag hebben, hopelijk hou ik dan een paar puntjes over, want ik heb zaterdag een feestje.
pi_33893372
Ow Heaven, van mij mag je een eind weg snoepen.
Iedereen neemt wat lekkers.
Maar omdat ik vond dat je weinig op had (want de mandarijnen stonden niet in je lijstje), dan snap ik niet dat je naar snoep grijpt i.p.v. fruit.
Maar zie nu dat je dus wel al fruit op had.

stophoest zit echt vol suiker. Misschien eens kijken of je de tictac orange lekker vind. Is ook zoet, heb je een heel doosje voor de hele dag en is beter voor je.

Maar goed, iedereen moet iets hebben om te zondigen, ik neem chocola als ik me wil misdragen!
pi_33893603
Gisteren had ik nog punten over.
Dus ik heb heerlijk een warme chocolademelk genomen (magere melk, ongezoete cacao en zoetstof) met slagroom!!!

En toen… toen had ik nog punten over.
16,5 punt gebruikt van de 19!
En ik had nog gewandeld, dus nog 1 bonuspunt verdiend, dus eigenlijk nog 3,5 over!

Ik ga zo naar het paard, ik heb les. Dus dat is een totaal van 4 bonuspunten, dan heb ik een uur les, ongeveer 3 kwartier draf en 1 kwartier stap/galop.

Vanavond eet ik tagliatelli met zalm en paprika. Ik moet nog uitrekenen hoeveel punten dat is.

Maar het lijkt er dus sterk op dat ik de eerste week van januari gewoon te weinig heb gegeten, dat ik daarom het idee heb dat er niets vanaf is.
Mijn lichaam doet mee met Albert Heijn… HAMSTEREN!!!!!

Maar goed, ben blij dat ik de cd van WW weer heb geïnstalleerd.
Ben me gelijk weer van alles op de hoogte.
Goed… boterham klaarmaken, eten, thee opdrinken en dan naar stal!

Tot later
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:20:40 #103
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33894289
Ik moet 'm nog installeren, maar heel eerlijk gezegd staat het idee dat ik juist meer moet gaan eten me helemaal niet aan

vanochtend wel 30 minuten op de crosstrainer gesport
pi_33894919
Ik mag nog steeds uit de openingspost. Ik ben al een half jaar niet meer bezig met afvallen. Het is wel goed zo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_33898292
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:20 schreef Puckzzz het volgende:
Ik moet 'm nog installeren, maar heel eerlijk gezegd staat het idee dat ik juist meer moet gaan eten me helemaal niet aan

vanochtend wel 30 minuten op de crosstrainer gesport
Je moet niet per se meer eten, het ligt er helemaal aan wat je eet. Sommige dingen tellen gewoon heel zwaar (zelfs stokbrood ), ook als je er maar weinig van eet, en andere mag je onbeperkt eten. Bovendien, niemand verplicht je om al je punten vol te maken.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:13:10 #106
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_33898351
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:11 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je moet niet per se meer eten, het ligt er helemaal aan wat je eet. Sommige dingen tellen gewoon heel zwaar (zelfs stokbrood ), ook als je er maar weinig van eet, en andere mag je onbeperkt eten. Bovendien, niemand verplicht je om al je punten vol te maken.
Wat mag dan onbeperkt?
pi_33898421
Mini_rulez... je mag alleen groente (de meeste dan) onbeperkt. Fruit niet, daar zitten fruitsuikers in en dat ga je op den duur ook opslaan.

Puckzzz, van te weinig eten gaat je lichaam hamsteren. Daardoor kan je dus ook dik worden.
Misschien moet je het gewoon eens proberen.
Je mag ongeveer 4 punten per dag overhouden.
Dus... je kan best minder eten.
En bonuspoints die je verdient, die hoef je niet op te eten, dat mag.

Ik heb een uur heerlijk fanatiek paardgereden. Ben kapot. Zit nu aan een bakkie thee, dan douchen en dan maar wat eten en aan het werk!
pi_33898517
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:15 schreef Kleintje het volgende:
Mini_rulez... je mag alleen groente (de meeste dan) onbeperkt. Fruit niet, daar zitten fruitsuikers in en dat ga je op den duur ook opslaan.
Dat heb ik gisteren inderdaad even gecheckt. Appels mochten volgens dat programmaatje ook onbeperkt. Ander fruit inderdaad niet. Maarja, ik heb gisteren wel een heerlijke zelfgemaakte groentepizza gehad, behalve de bodem en de kaas was alles 0 punten.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:19:51 #109
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33898551
mijn 'score' tot nu toe:
kommetje muesli met magere yoghurt
twee koppen koffie met gewone halfvolle melk en zoetjes
4 creamcrackers zonder beleg (die 'snoep' ik tussendoor in kleine brokjes)
1 glas groentesap het begint te wennen
1 liter water
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:51:18 #110
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_33899490
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:19 schreef Puckzzz het volgende:
mijn 'score' tot nu toe:
kommetje muesli met magere yoghurt
twee koppen koffie met gewone halfvolle melk en zoetjes
4 creamcrackers zonder beleg (die 'snoep' ik tussendoor in kleine brokjes)
1 glas groentesap het begint te wennen
1 liter water
mag ik vragen hoe die groentesap heet/eruit ziet? want ik ken wel de wortelsapjes van de Aldi maar die zitten volgens mij helemaal vol met suiker...
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:08:21 #111
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33901967
het is een pak van 750 ml. ingredienten zijn:
tomaten, wortel, rode bieten, komkommer, selderij, zuurkool, uien, paprikasap, citroensap uit concentraat, dille, zout, kruiden

voedingswaarde per 100 ml - 87kJ - 18 kcal
eiwit 0,6 gr.
koolhydraten 3,6 gr (waarvan suikers)
vet <0.1 gr - waarvan verzadigd < 0.02 gr.
voedingsvezels 0,7 gr
natrium 0,3 gr

het is een paars/blauw kartonnen pak met een geel draaidopje en -uiteraard- een foto erop van heel veel smakelijke groenten
pi_33902165
En is het echt smerig om te drinken of puur wennen?

Men, ik pies me een ongeluk. Duidelijk dat ik al die tijd te weinig dronk!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:26:09 #113
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33902718
het smaakt naar tomaten met peper ofzo...het is wennen

en piesen is goed ik heb nu al anderhalve liter water op, pies me dus ook een ongeluk, ben geloof ik al 6 of 7 keer naar het toilet geweest
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:37:55 #114
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_33903180
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:08 schreef Puckzzz het volgende:
het is een pak van 750 ml. ingredienten zijn:
tomaten, wortel, rode bieten, komkommer, selderij, zuurkool, uien, paprikasap, citroensap uit concentraat, dille, zout, kruiden

voedingswaarde per 100 ml - 87kJ - 18 kcal
eiwit 0,6 gr.
koolhydraten 3,6 gr (waarvan suikers)
vet <0.1 gr - waarvan verzadigd < 0.02 gr.
voedingsvezels 0,7 gr
natrium 0,3 gr

het is een paars/blauw kartonnen pak met een geel draaidopje en -uiteraard- een foto erop van heel veel smakelijke groenten
dus geen toegevoegde zooi? dan is het te proberen
pi_33904936
Zo, ik heb net Frites-Lijn gekocht, dat is zes keer zo weinig punten als gewone mayonaise dus ik vind dat ik dat wel mag hebben. Vanavond maar eens die WW-frietjes uitproberen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 16:14:48 #116
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33906511
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:30 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo, ik heb net Frites-Lijn gekocht, dat is zes keer zo weinig punten als gewone mayonaise dus ik vind dat ik dat wel mag hebben. Vanavond maar eens die WW-frietjes uitproberen.
da's het ergste bij mij als ik friet eet, die dikke klodder mayo die ik erbij wil hebben

wat is dat voor iets wat je gekocht hebt?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 16:18:29 #117
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_33906650
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:14 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

da's het ergste bij mij als ik friet eet, die dikke klodder mayo die ik erbij wil hebben

wat is dat voor iets wat je gekocht hebt?
Ik werd ook benieuwd

Google: http://www.remia.nl/horeca/sauzen/friteslijn.htm
pi_33907508
Je hebt gelijk Kleintje, maar die dingen zijn zo verdomd lekker Tictac is wel een goed idee.

Vandaag de hele dag stage gelopen, van hot naar her gerend en niet 1 keer de lift genomen

3 boterhammen gehad, 1 kop champignonnensoep en een beetje boerenkool zonder jus of vlees.
Heb wel erg veel honger nu

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2006 16:43:51 ]
pi_33907683
Heaven... neem dan lekker wat
Een boterham met iets lichts.
Niets zo erg als honger hebben, dan ga je zeker de fout in.
Dus... snoep verstandig en geef jezelf wat!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 16:49:13 #120
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33907743
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:18 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik werd ook benieuwd

nou toch ook nog 127 calorieen....... een flinke klodder hoeveel gram zou dat zijn?
pi_33907864
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef Kleintje het volgende:
Heaven... neem dan lekker wat
Een boterham met iets lichts.
Niets zo erg als honger hebben, dan ga je zeker de fout in.
Dus... snoep verstandig en geef jezelf wat!
Goed idee, ik pak een banaan
pi_33907878
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:18 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik werd ook benieuwd

Dat is het inderdaad. Volgens dat WW-programma zijn twee eetlepels Mayolijn (ook van Remia) al 3 punten, terwijl je van dit spul 2 eetlepels mag hebben voor één punt. Nu nog even testen of het wel lekker is, want het is bijna te mooi om waar te zijn...
pi_33907975
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:49 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

nou toch ook nog 127 calorieen....... een flinke klodder hoeveel gram zou dat zijn?
Een eetlepel is 15ml, dat zal ongeveer 20-25 gram zijn ofzo? Dan zit je rond de 30kcal voor een eetlepel, dat valt nog reuze mee vergeleken met echte mayonaise. Die van mij is 650kcal per 100gr, dat scheelt heel wat!
pi_33915061
Nou, ik vond de Frites-Lijn goed te eten. Best een aanrader.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:39:39 #125
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_33918719
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:59 schreef YPPY het volgende:
Ik mag nog steeds uit de openingspost. Ik ben al een half jaar niet meer bezig met afvallen. Het is wel goed zo.
ik kan 'm niet meer editten
Wel goed hoor, op hoeveel kg's zit je nu?

Ik heb deze week nog niet gesport en moet helaas door een cursus van mijn werk morgen ook mijn spinningles afzeggen Máár, ik ga wél mooi met de FIETS naar school!
Ik woon in Utrecht-Noord en ik moet helemaal naar de Uithof, da's toch mooi 25 minuten fietsen!

Dat ga ik nu volhouden, ik was er al mee begonnen afgelopen jaar (klinkt lekker ver weg) maar hou dit gewoon vol dit jaar! Daarnaast ga ik morgenvroeg wel lekker fitnessen en lekker chillen onder de zonnebank (1x per week gratis bij fitnessabo!) en daarna lekker relaxen in de sauna van de sportschool. Ben ik helemaal klaar voor een nieuwe cursus dag!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_33918964
Ik ga iedere dag met de auto Maar dat komt omdat ik 7:15 begin en het is 8 km ver en ik niet over een stikdonkere, ijskoude, smalle dijk waar ook auto's rijden ga fietsen Bovendien vind ik 7:05 van huis vroeg zat

Van de zomer ga ik weer lekker fietsen!
pi_33922579
Dit weekend gezondigd Had feestje en teveel bier gedronken.
Maar nu zijn we weer vol goede moed en ik ga nu meer letten op het bier

Ben gister weer wezen sporten in de sportschool en vanavond wezen voetballen. Ik eet 's ochtends 2bruine boterhammen met worst en tussen de middag 3 bruine boterhammen met worst en dan 's avonds gewoon avondeten. Voor de rest drink ik alleen melk en water (meer melk). Ik denk dat het zo wel goed gaat komen of doe ik nog iets verkeerds?
pi_33930683
Zwahiel, ik blijf maar rond het getal in de de openingspost hangen. Blijkbaar vindt mijn lichaam het wel goed zo. Dan hoeft er niet meer af ook. Het verschil met een paar jaar terug is groot genoeg.

Dat is een leuk stuk fietsen, gezond ook en je hebt meteen je dagelijkse beweging gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:45:40 #129
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33930844
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:34 schreef YPPY het volgende:
Zwahiel, ik blijf maar rond het getal in de de openingspost hangen. Blijkbaar vindt mijn lichaam het wel goed zo. Dan hoeft er niet meer af ook. Het verschil met een paar jaar terug is groot genoeg.

Dat is een leuk stuk fietsen, gezond ook en je hebt meteen je dagelijkse beweging gehad.
Van 95 naar 66,5 vind ik al een hele prestatie! Wat goed dat je het ook kan blijven behouden!

Ik heb het ww progje geinstalleerd en het blijkt dat mijn streefgewicht te licht is m.b.t. mijn BMI, dus ik heb mijn streefgewicht naar 61 moeten instellen. Ik mag 19 punten per dag, maar ik heb het dagboek ff ingevuld wat ik vandaag zal eten (en daar houd ik me ook aan, ik weet dat het eigenlijk andersom moet, maar ik weet het liever vantevoren) en ik kom toch al aan 16,5 punten. 1 bonuspunt verdiend met sporten vanochtend ik ga er alleen geen gebruik van maken dit weekend wil ik het ook anders doen, ik kan nu wel denken ik heb straks punten over en ga weer net als vorig weekend doen, maar ik heb echt het gevoel dat ik datgene wat ik er doordeweek heb afgekregen er vrolijk weer bijzuip en vreet
wat ik een beetje jammer vind aan het progje is dat het niet berekent hoelang het ongeveer gaat duren voordat je je streefgewicht bereikt zal hebben. Dit natuurlijk mits je je aan de punten houdt etc. ik zou dat wel fijn vinden eigenlijk
pi_33930930
Puckzzz, dat kan het progje niet vertellen.
Als je een hele vervelende en verpeste stofwisseling hebt kan het of heel snel gaan, of heel langzaam.

Wij mogen evenveel punten, ik mag er ook 19.
Gisteren heb ik iets zwaarder getafeld en had ik 23 punten. Maar het was zo lekker, dat ik het ervoor over had. Ik had immers nog 3,5 punten van de dag daarvoor en nog 5 van het sporten.
Dus ik kon het hebben.

Ik wil ook niet al mijn extra punten opmaken, maar het is makkelijk ze in reserve te houden om die ene keer uit je bol te gaan.

Morgen heb ik weer een week mijn weegschaal, dus dan ga ik er weer opstaan.
Ik ben zeer benieuwd.

Moet wel zeggen dat ik me dit keer goed voel bij het lijnen. Het is beter vol te houden en ik heb 's avonds niet de behoefte om overal vandaan lekkers te halen.
pi_33931200
Quinazoline (1m62) (27,1%) was 76 kilo, weegt 71 kilo en wil graag maximaal 70 kilo wegen -5

Nog een kilo eraf
Vanavond ga ik weer lekker sporten, en vanmiddag eens kijken of ik iets leuks kan kopen in de uitverkoop. Ik merk namelijk dat ik nu gewoon dingen kan kopen die ik echt leuk vind, in plaats van de dingen die ik pas. Dat is dus een goede beloning, en ik ben weer aan het lopen.
Ik kan bijna mijn doel gaan bijstellen zeg!

Het lijken wel alleen positieve verhalen van mij, maar eigenlijk gaat het pas sinds ik hier post zo lekker, dus ik blijf toch maar even doorgaan.
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:07:54 #132
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33931212
Ja dat van die stofwisseling is ook weer waar.

Ik ben een kleine twee jaar geleden in 8 weken 8 kilo afgevallen door calorieen te tellen en elke ochtend een half uur op de crosstrainer te staan (ik had een bruiloft ) dus ik weet ongeveer in welk tijdsbestek het kan. Ik gebruikte er toen wel vetverbranders voor het sporten bij en dat werkte heel erg goed imo. Ik weet dat de meningen daarover zijn verdeeld of die dingen werken of niet, maar deze waren enkel en alleen voor wanneer je sportte. Ik denk dat ik die ook weer ff ga halen.

Ik sta elke ochtend op de weegschaal maar ik heb geen digitale

ik heb totaal geen moeite met het dieten an sich, ik wil graag en dat is mijn motivatie.
ik ga ook een foto van mezelf maken, hoe ik er nu uitzie en dan volgende maand weer 1 etc. dit als extra steun in de rug voor mezelf.

Mijn beste vriendin heeft ooit meer dan 100 kg. gewogen en nu is ze al jaren hartstikke slank, ze heeft altijd een foto van toen ze 100 kg. woog in haar portemonne.
pi_33931454
Site van Becel is ook fijn, krijg je een beetje inzicht in je eetpatroon. Zo schijn ik elke dag teveel (verzadigd) vet te eten, maar is het aantal caloriën die ik binnenkrijg maar net genoeg als ik op gewicht zou willen blijven.

http://becel.testsite.nu/becel-vmeter/frame.jsp

Gelukkig heb ik als ik weer thuis ben niet zoveel lekkere worst en chips in huis, dus eet ik het niet ook. Bedenk me alleen net dat ik daar ook geen weegschaal heb, dus een beetje actief meedoen aan dit topic zal lastig worden...
Sweet and innocent...
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:34:51 #134
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33931718
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:21 schreef Innocence het volgende:
Site van Becel is ook fijn, krijg je een beetje inzicht in je eetpatroon. Zo schijn ik elke dag teveel (verzadigd) vet te eten, maar is het aantal caloriën die ik binnenkrijg maar net genoeg als ik op gewicht zou willen blijven.

http://becel.testsite.nu/becel-vmeter/frame.jsp

Gelukkig heb ik als ik weer thuis ben niet zoveel lekkere worst en chips in huis, dus eet ik het niet ook. Bedenk me alleen net dat ik daar ook geen weegschaal heb, dus een beetje actief meedoen aan dit topic zal lastig worden...
is idd wel een fijne, maar wel een beetje veel werk om het allemaal in te vullen
pi_33931744
Innocence... postuur zegt mij meer dan het gewicht.
Van mijn part weeg ik 100 kilo, als ik maar slank ben

Ik wil vooral wat van mijn buik en benen af.
En of ik daarvoor nou 60 weeg of 50... die moeten gewoon slanker!

Ik zit nu aan de krokante muesli met magere yoghurt. Maar heb je enig idee hoeveel krokante muelsi je aan punten kost. Daar schrok ik van.
50 gram is 4,5 punt!!!!
Maar goed, ik moet wel, omdat ik anders bijna helemaal geen zuivel binnen krijg en ja... je hebt toch ook calcium nodig.
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:38:51 #136
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33931819
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:35 schreef Kleintje het volgende:

Ik wil vooral wat van mijn buik en benen af.
En of ik daarvoor nou 60 weeg of 50... die moeten gewoon slanker!

Ik zit nu aan de krokante muesli met magere yoghurt. Maar heb je enig idee hoeveel krokante muelsi je aan punten kost. Daar schrok ik van.
50 gram is 4,5 punt!!!!
Maar goed, ik moet wel, omdat ik anders bijna helemaal geen zuivel binnen krijg en ja... je hebt toch ook calcium nodig.
Ik heb gewoon die muesli van de aldi en daar pulk ik elke keer de rozijnen uit
maar dat is volgens mij gewone naturel muesli, iets van 1 punt ofzo voor twee eetlepels. vanochtend nog ingevuld weet het nu al niet meer
pi_33932261
die punten onthou je zo puckzzz....
Ik maak dit pak op en daarna ga ik ook over naar de muesli van de aldi.
En inderdaad.. rozijnen moeten eruit...
brrrr

Even een update over mijn dag van gisteren:
Gisteren 23,5 punten gegeten.

Van de maandag had ik 3,5 punt over, + 1 bonuspunt.
Gisteren 4 bonuspunten verdiend met paardrijden.

Dus… ik mocht voor 19 + 8,5 eten.

Wat heb ik op:
Ontbijt: 2 mandarijnen, 2 bruine boterhammen met light smeerkaas
Toen ik terug kwam van paardrijles 2 bitterkoekjes
Lunch: 1 bruine boterham en 3 cracottes met 60 gram port salut
Avondeten: 200 gram gekookte pasta, zalm in bieslooksaus van de aldi en paprika

Dus…. Ik heb heerlijk gegeten, maar me weinig misdragen, alleen een stevige maaltijd gehad.
Goed… dat port salut tikt hard aan.

Vandaag ga ik wat wandelen naar de supermarkt (wil magere kwark hebben) en naar de apotheek. Verder vanavond weer een uur paardrijles.

Ben de ochtend begonnen met een half flesje water en een geschilde appel.
Ik heb net 125 gram magere yoghurt op (moet calcium hebben) en 50 gram krokante muesli.

Vanavond eet ik pittige boontjes, gebakken krieltjes (op een velletje dus zonder vet) en een steak a la minute van rundvlees.

Zoals het er nu dus instaat is het 11,5 punt.

Dus ik kan nog uitgebreid lunchen. En dat terwijl ik vanavond weer minimaal 4 bonuspunten haal.
Dus nog steeds goed bezig!
pi_33934255
Ik heb gisteren de extra punten van eergisteren weggewerkt, gaat goed!

Vandaag proberen om weer een beetje onder het puntenaantal te blijven, dan kan ik in het weekend tenminste een stukje vlaai eten op de verjaardag van mijn vriendje.

Cruesli is inderdaad veel punten! Ik heb die 'Light' van Quaker, maar dat maakt helemaal geen verschil. Maarja, het is wel lekker en je moet toch yoghurt binnenkrijgen dus ik pak het toch maar.
pi_33936303
Cruesli is ook gewoon gruwelijk zoet, vind het niet vreemd dat dat product zoveel punten is eigenlijk.

Dat het programma niet kan aangeven hoe lang het duurt voor je je gewicht kwijt bent is inderdaad niet zo raar. Als ik naar mezelf kijk bijvoorbeeld zie ik dat ik jarenlang rond de bovengrens van mijn BMI heb gezeten, en er maar niet onder kwam, hoe streng of minder streng ik ook lijnde. Ja, als ik minder streng was kwam er gewicht bij, niet leuk.
De laatste tijd gaat het dus beter en zit ik eindelijk onder de 60 kilo. Geen bijzonder laag gewicht bij mijn lengte, maar slank ben ik nu wel!
pi_33939481
Ik vind het wel moeilijk om geschikt vlees of vis te vinden voor bij het avondeten. Alles is gelijk zoveel punten, of je mag er maar zo weinig van hebben dat je weer niet genoeg eiwit binnenkrijgt...
Hoe lossen jullie dat op?

Ik heb nu allerlei soorten bekeken, en ik denk dat ik vanavond toch maar een kipschnitzeltje in de oven gooi. Het is wel een extra punt, maar dan geniet ik er wel extra van.
pi_33939886
Geen idee hoe het zit met die punten, maar ik denk dat je aan mager vlees moet denken. Nadeel van de kipschnitzel is de korst. Ik zou zelf dan voor een kipfiletje gaan.
Verder veel rundvlees, en qua vis natuurlijk tonijn, en witvis
pi_33941223
Even een tip van een lurker voor de cruesli. Kellogs Allbran is minder callorierijk als cruesli. Maar vult wel genoeg en geeft lang energie.
pi_33941323
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:28 schreef wendy-tje het volgende:
Verder veel rundvlees, en qua vis natuurlijk tonijn, en witvis
Naar witvis heb ik dus gekeken, maar dat valt niet onder vette vis dus volgens het voedingscentrum moet je daar weer meer van eten om genoeg eiwitten en visvetzuren binnen te krijgen, of zo.
pi_33941713
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:10 schreef p_iglet het volgende:
Even een tip van een lurker voor de cruesli. Kellogs Allbran is minder callorierijk als cruesli. Maar vult wel genoeg en geeft lang energie.
En het is lekker =) Dat eet ik nog wel met soyamelk, soms, alleen voor mij vult het helaas niet genoeg. Maar het is wel heel fijn voor je darmen, je merkt gelijk dat je veel vezels binnenkrijgt (zelfs terwijl ik die normaal al in ruim voldoende mate binnenkrijg).
Sanity is (not) statistical
pi_33943006
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Naar witvis heb ik dus gekeken, maar dat valt niet onder vette vis dus volgens het voedingscentrum moet je daar weer meer van eten om genoeg eiwitten en visvetzuren binnen te krijgen, of zo.
Voor zover ik weet bevat vette vis trouwens altijd nog minder vet dan mager vlees. Lang leve de zalm
pi_33943036
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:27 schreef Maeghan het volgende:

[..]

En het is lekker =) Dat eet ik nog wel met soyamelk, soms, alleen voor mij vult het helaas niet genoeg. Maar het is wel heel fijn voor je darmen, je merkt gelijk dat je veel vezels binnenkrijgt (zelfs terwijl ik die normaal al in ruim voldoende mate binnenkrijg).
Ik ontbijt altijd met brinta met koude magere melk, ook lekker en veel vezels
pi_33944168
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:35 schreef Kleintje het volgende:
Maakt mij inderdaad ook niet zoveel uit, maar het is een goede richtlijn om te zien of het allemaal wat slanker word als je naast het verliezen van kilo's ook genoeg sport.
Ik zie dat bij mezelf niet zo, de weegschaal is wat duidelijker als m'n spiegelbeeld wat dat betreft.
Sweet and innocent...
pi_33946982
post ook weer wat!

heb mezelf nog express niet gewogen. ben wel aan het fitnissen geslagen! concentreer me meer op de krachttraining (zodat het wat strakker gaat worden). eet nu zeker 3 stuks fruit (appel) en mijn gebakken wi zit er ook nog steeds bij!

Kleintje. ben wel nieuwsgierig geworden naar dat WW progje. zou ik je ervoor mogen mailen?
  donderdag 12 januari 2006 @ 01:02:25 #149
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_33961990
Ik ben vandaag wederom met de fiets (in de regen ) alleen terug met de bus, omdat ik anders te laat op mijn werk kwam, morgen met de bus heen en met de fiets terug

Ik kon door mijn werk vandaag ook niet spinnen Ik bellen, is de volgende week ook al vol dan maar de week dáárna, ik probeer binnenkort op de vaste lijst terrecht te komen, da's wel nodig vind ik zelf! Want als je alleen maar soms kan, dat schiet voor mij niet echt op!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:22:44 #150
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33965647
Spinnen krijg je dikke benen van heb ik gehoord van die Extreme Make-over fitness kerel

vanochtend weer gesport, een treetje harder dan gisteren

vandaag gaan we spagetti eten maar tering zeg, wat een punten, ik heb me maar voorgenomen om er weinig van te eten en dan nog zit ik geloof ik op 7 punten ofzo, en dat met mager rundergehakt (150 gr) pasta (100 gr) en pasta saus....

Het lastige voor mij is dat ik voor mij en mijn vriend moet koken, en die hoeft imo niet te lijden onder mijn dieet. Dus gisteren de roomsaus maar apart bij de kipfiletblokjes gemaakt, maar die staat dan wel op tafel te knipogen naar me Ik ben echt een sausjes en jus mens, dat is het enige wat ik lastig vind momenteel. Ik had drie eetlepels ingevuld in mijn dagboek en die heb ik ook genomen, maar dat was wel erg weinig vond ik. Het moest worden verdeeld over de aardappelen en de kipfilet....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')