abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220818912
Daar is ie dan... het livetopic voor de finale van het Eurovisie Songfestival 2026 *O* *G* *O*

Dé grote show met 25 landen en wel in deze volgorde:



SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.

Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.

Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.

Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.

Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.

Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).

Ik hoorde iets over wurgseks :@
Roemenië.

Ik hoorde ook iets over de Playboy :@
Finland. Die met de viool.

Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.

Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.

Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220818913
JAAAAAAAAAAA DARAAAAAAAAAAA
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:01:30 #3
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220818923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef Spablauw214 het volgende: [..] Jawel joh. Unieke kans om het land op de kaart te zetten en te laten zien dat het meer te bieden heeft dan zuipstranden.
Daar hadden ze de Giro-start al voor!
Antifa
pi_220818930
Beste winnaar in jaren
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220818934
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:59 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ja. Al moeten ze het wel kunnen betalen.
Komt wel goed. Je kan het ook klein houden. Al moeten we daarvoor wel ver terug, ik denk Servië 2008 oid. Dat moet je inmiddels ook al een beetje in de tijd zien :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 02:04:17 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220818942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:01 schreef Nexum het volgende:
Beste winnaar in jaren
Ik ben blij dat het niet weer een zeiknummer met een moeilijk persoon is ....
  zondag 17 mei 2026 @ 02:04:32 #7
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220818948
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Komt wel goed. Je kan het ook klein houden. Al moeten we daarvoor wel ver terug, ik denk Servië 2008 oid. Dat moet je inmiddels ook al een beetje in de tijd zien :)
Of dit jaar. Oogde toch niet als de duurste organisatie ooit wat de Oostenrijkers deden :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:04:36 #8
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220818949
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh verdorie, jij hebt een beter geheugen dan ik, Delia Reit uit Roemenië is bij de laatste kwalificatiewedstrijden nota bene nog in ons appartement geweest ja :D
Ja, precies dit :D (ik wist dat haar naam met een D begon, maar kwam even niet verder). Mijn geheugen voor namen + feitjes van relatief onbekende sporters is denk ik wel bovengemiddeld (daar wezen vrienden me laatst op toen ik een hele trits aan minder succesvolle darters opsomde). Toen je over Roemenië begon moest ik direct aan haar denken
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 17 mei 2026 @ 02:05:25 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220818952
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik ben blij dat het niet weer een zeiknummer met een moeilijk persoon is ....
Zeker. Vooral omdat je dan weet dat volgend jaar we eindelijk wat minder van dat soort nummers gaan zien. En het is goed dat de winnaar daadwerkelijk een hit zou kunnen worden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220818962
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:04 schreef Redefine het volgende:

[..]
Of dit jaar. Oogde toch niet als de duurste organisatie ooit wat de Oostenrijkers deden :+
Ik vond het qua productie overall slechter dan 2015. En dat was al niet veel. Ik denk dat van de afgelopen 5 jaar alleen Italië slechter was.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:07:43 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220818964
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vond het qua productie overall slechter dan 2015. En dat was al niet veel. Ik denk dat van de afgelopen 5 jaar alleen Italië slechter was.
Eens.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 02:08:52 #12
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220818968
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:05 schreef Redefine het volgende:

[..]
Zeker. Vooral omdat je dan weet dat volgend jaar we eindelijk wat minder van dat soort nummers gaan zien. En het is goed dat de winnaar daadwerkelijk een hit zou kunnen worden.
Precies.

Ik vond ook echt Roemenië en Bulgarije er bovenuit springen dit jaar en dat vond Europa gelukkig ook :D Ook blij dat schijtlol van Griekenland niet is beloond terwijl het feestje wat gewoon lekker inelkaar zat van Moldavië wel weer werd gewaardeerd, dus televoting was dit jaar helemaal prima (bhelave Israel geneuzel).

Wat betreft de jury mag er vooral een onderzoek komen hoe te fuck Malta zoveel punten heeft gekregen ...
  zondag 17 mei 2026 @ 02:11:13 #13
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220818984
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat betreft de jury mag er vooral een onderzoek komen hoe te fuck Malta zoveel punten heeft gekregen ...
Dit laatste doet me denken aan de jaren dat Azerbeidzjan ook een sh*tload aan punten van allerlei willekeurige jury's kreeg, van landen die totaal niet in dezelfde regio lagen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 02:13:24 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220818994
spoiler weer uit TT gehaald
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:14:16 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220818999
Overigens al voor de zevende keer sinds 2014 dat de winnaar vanuit een startpositie in het midden van de show (9 - 12) komt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 02:14:33 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819002
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef Arashimashou het volgende:

[..]
Ik vond Andromeda best mooi anders :@
Ja en ik vond wat anderen ook nog wel prima maar dat was toch geen winnaar geweest? Noch Finland noch Australië. Bulgarije is dan de enige optie geweest die alles goed maakt _O_
Fuck the EBU.
  Manager PR/Moderator zondag 17 mei 2026 @ 02:14:35 #17
269689 crew  Viv
pi_220819003
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vond het qua productie overall slechter dan 2015.
Ik vond het vooral echt super stom dat ze na ieder nummer het podium van veraf lieten zien. -O-

Daardoor zag je de crew steeds rennen met bezems, decorstukken, etc. Normaal gesproken wordt dat allemaal juist netjes buiten beeld gehouden.
pi_220819034
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:14 schreef Moira het volgende:

[..]
Ja en ik vond wat anderen ook nog wel prima maar dat was toch geen winnaar geweest? Noch Finland noch Australië. Bulgarije is dan de enige optie geweest die alles goed maakt _O_
Ik vind zowel Finland als Australië tien keer beter. Snap niet dat dit lied gewonnen heeft.
Vind het fantastisch wel voor Bulgarije om voor het eerst te winnen. O+ En erg leuk om weer variatie te krijgen wbt landen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:25:38 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220819037
twitter
pi_220819054
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies.

Ik vond ook echt Roemenië en Bulgarije er bovenuit springen dit jaar en dat vond Europa gelukkig ook :D Ook blij dat schijtlol van Griekenland niet is beloond terwijl het feestje wat gewoon lekker inelkaar zat van Moldavië wel weer werd gewaardeerd, dus televoting was dit jaar helemaal prima (bhelave Israel geneuzel).

Wat betreft de jury mag er vooral een onderzoek komen hoe te fuck Malta zoveel punten heeft gekregen ...
De Italiaanse jury die voor de 5e of 6e keer vrijwel alleen maar punten geeft aan de landen aan de rechterkant van het scorebord blijft ook een mooie rubriek.

Ik riep voor de TV dat de 12 wel naar België zouden gaan et voila _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 02:35:39 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220819064
Nou de big 4 mogen dan flink betalen om Bulgarije te helpen met hosten.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 02:37:59 #22
375570 crew  Cyan9
pi_220819070
Deze is wel leuk, om even wat perspectief te geven van dit rare Eurovisie jaar.


https://x.com/bg_eurovision/status/1958787441789157528

Bulgarije was eerst helemaal niet van plan om dit jaar mee te doen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220819079
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Momo het volgende:
Altijd leuk van die Britten die zeggen dat ze niet meer mee moeten doen omdat Europe hun geen punten geeft, heb je je eigen inzending gezien?
Het duurde bij Nederland ook pakweg 10 jaar voordat ze begonnen in te zien dat hun inzendingen elk jaar dramatisch waren. Daarna stuurden ze eindelijk een paar goede liedjes in en behaalden ze meteen veel punten. Dat kan de UK ook doen, als ze inzien dat hun inzendingen vaak dramatisch zijn.
greetings and salutations
  zondag 17 mei 2026 @ 02:44:46 #24
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220819081
Zijn de uitslagen van de halve finales al bekend?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 17 mei 2026 @ 02:45:23 #25
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819083
:D
twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220819087
- al besproken
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zondag 17 mei 2026 @ 02:49:11 #27
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819092
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:45 schreef Gretzl het volgende:
:D
[ x ]
:D
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:49:42 #28
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819094
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:44 schreef Anonymousz het volgende:
Zijn de uitslagen van de halve finales al bekend?
Helaas nog niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:50:34 #29
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819096
Is dit serieus waar kenners?

twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220819097
Italië bijna 10x op rij in de top 10 _O-
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_220819102
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:50 schreef Gretzl het volgende:
Is dit serieus waar kenners?

[ x ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag wel langskomen dat iig de Roemeense finale werd gefinanciërd door MoroccanOil [Israelisch bedrijf dus], ook één van de hoofdsponsors nu van het ESF
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_220819103
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:37 schreef Cyan9 het volgende:
Deze is wel leuk, om even wat perspectief te geven van dit rare Eurovisie jaar.

[ afbeelding ]
https://x.com/bg_eurovision/status/1958787441789157528

Bulgarije was eerst helemaal niet van plan om dit jaar mee te doen.
Als je nog bedenkt hoe vervelend ze waren in 2017 en 2018 om te winnen en dan lukt het ze nu vanuit het relatieve niks _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220819105
Achgut. De ziekelijke Israël bashing blijft maar doorgaan.

Bulgarije wint, DUS Israël heeft daar een hand in.

Wat een wereld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 02:57:01 #34
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220819106
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:54 schreef Montagui het volgende:
Achgut. De ziekelijke Israël bashing blijft maar doorgaan.

Bulgarije wint, DUS Israël heeft daar een hand in.

Wat een wereld.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:58:02 #35
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819108
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:50 schreef koffieleuk het volgende:
Italië bijna 10x op rij in de top 10 _O-
[ x ]
Italië krijgt dan ook altijd wel wat gratis punten. Behoorlijk wat van die nummers zijn aardig overgewaardeerd. Waaronder die van dit jaar.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220819109
Helemaal gemist dit, perfecte reactie na dat gefaalde shot
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:07:20 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819118
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:58 schreef koffieleuk het volgende:
Helemaal gemist dit, perfecte reactie na dat gefaalde shot
[ x ]
dit is wel geniaal idd _O- leuk gedaan
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:07:57 #38
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819120
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:50 schreef koffieleuk het volgende:
Italië bijna 10x op rij in de top 10 _O-
[ x ]
Volgend jaar Annalisa (Godin O+) laten meedoen met een toffe popbanger en ze maken serieus kans op de tweede zege in 6 jaar!

Jammer dat dit fantastische nummer in hetzelfde jaar concurreerde met Angelina

Bekijk deze YouTube-video
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:08:56 #39
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819124
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:37 schreef Cyan9 het volgende:
Deze is wel leuk, om even wat perspectief te geven van dit rare Eurovisie jaar.

[ afbeelding ]
https://x.com/bg_eurovision/status/1958787441789157528

Bulgarije was eerst helemaal niet van plan om dit jaar mee te doen.
oepsiepoepsie, en nou ineens moeten hosten _O-
Fuck the EBU.
pi_220819125
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal


https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_220819129
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:12:31 #42
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819130
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:09 schreef koffieleuk het volgende:
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal

https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/

GEORGIE DEAD LAST MET MAAR 5 PUNTEN :o :'( :D
Fuck the EBU.
pi_220819131
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:12 schreef Moira het volgende:

[..]
GEORGIE DEAD LAST MET MAAR 5 PUNTEN :o :'( :D
Wel zielig ja

Je kunt de jury/televote splits ook zien, Zweden had het niet gered zonder jury
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:14:04 #44
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819132
Ik had trouwens helemaal niet door dat ze de jury hebben teruggebracht in de semi's?
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:14:55 #45
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819134
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:13 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Wel zielig ja

Je kunt de jury/televote splits ook zien, Zweden had het niet gered zonder jury
Oef inderdaad, België ook niet.

EN IK VREES HET TEGENOVERGESTELDE VOOR ARMENIE IN SEMI 2 :'(
Fuck the EBU.
pi_220819135
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:14 schreef Moira het volgende:
Ik had trouwens helemaal niet door dat ze de jury hebben teruggebracht in de semi's?
Ik dacht dat dat besef wel zou komen toen België doorging :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zondag 17 mei 2026 @ 03:19:36 #47
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819143
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:14 schreef Moira het volgende:

[..]
Oef inderdaad, België ook niet.

EN IK VREES HET TEGENOVERGESTELDE VOOR ARMENIE IN SEMI 2 :'(
Voor Armenië was het halen van de finale sowieso al lastiger doordat ze gegarandeerd geen punten zouden krijgen van Azerbeidzjan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:21:18 #48
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819149
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:12 schreef koffieleuk het volgende:
[ afbeelding ]
San Marino nog wel erg veel punten eigenlijk. En Estland elfde wat niemand dacht.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:24:25 #49
284411 crew  heywoodu
pi_220819154
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:50 schreef koffieleuk het volgende:
Italië bijna 10x op rij in de top 10 _O-
[ x ]
Zeker voor een automatisch geplaatst land is dat wel serieus een uitstekende reeks _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:26:41 #50
284411 crew  heywoodu
pi_220819157
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:14 schreef Moira het volgende:
Ik had trouwens helemaal niet door dat ze de jury hebben teruggebracht in de semi's?
Was dat eerst zonder? Dat is apart, je zou voor halve finales en de finale natuurlijk gewoon dezelfde manier om punten te scoren moeten hebben..
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:27:29 #51
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819160
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:15 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat besef wel zou komen toen België doorging :D
totaal niet bij stil gestaan _O-
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Was dat eerst zonder? Dat is apart, je zou voor halve finales en de finale natuurlijk gewoon dezelfde manier om punten te scoren moeten hebben..
niet altijd, het is een paar jaar geleden pas veranderd geloof ik? gauw weer teruggedraaid dus
Fuck the EBU.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:27:48 #52
284411 crew  heywoodu
pi_220819161
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:27 schreef Moira het volgende:

[..]
totaal niet bij stil gestaan _O-
[..]
niet altijd, het is een paar jaar geleden pas veranderd geloof ik? gauw weer teruggedraaid dus
Gelukkig dan maar :P
  zondag 17 mei 2026 @ 03:28:14 #53
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819163
Afgelopen twee jaar was er in de halve finales inderdaad geen jury.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:28:29 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819164
(If the EBU hasn't falled asleep) hebben ze er nu aan toegevoegd bij semi 2 _O- https://eurovisionworld.com/eurovision/2026/semi-final-2
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:29:46 #55
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819168
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:28 schreef Moira het volgende:
(If the EBU hasn't falled asleep) hebben ze er nu aan toegevoegd bij semi 2 _O- https://eurovisionworld.com/eurovision/2026/semi-final-2
Die hadden ze een tijdje geleden bij alle drie toegevoegd :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:31:03 #56
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819170
Nu ook semi 2. Zwitserland elfde. Armenië niet eens in de buurt van de finale.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:31:33 #57
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819171
ARMENIE 14e BIJ HET PUBLIEK EN 11e BIJ DE JURY

Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:32:44 #58
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819172
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:34:35 #59
284411 crew  heywoodu
pi_220819175
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Zwitserland's pech was vooral dat ze een beetje matig nummer in hebben gestuurd.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:35:47 #60
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819176
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Maar ook wel weer kut voor ze dat je 9e kunt worden bij de jury en 9e bij de televote en dan toch buiten de top 10 eindigen :o
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:36:16 #61
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819177
Dat Albanie het ook zo goed deed bij de televote jongeh _O- als die punten nou voor Armenie waren :'(
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:38:51 #62
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819182
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:39:25 #63
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819184
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:36 schreef Moira het volgende:
Dat Albanie het ook zo goed deed bij de televote jongeh _O- als die punten nou voor Armenie waren :'(
Meer diaspora he.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:40:38 #64
284411 crew  heywoodu
pi_220819187
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:38 schreef Redefine het volgende:
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Bulgarije is wel een beetje een nummer waarvan veel mensen eerst wellicht denken "meh", maar wat dan bij de tweede keer toch lekker in het hoofd zit :P
  zondag 17 mei 2026 @ 03:42:42 #65
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819193
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Bulgarije is wel een beetje een nummer waarvan veel mensen eerst wellicht denken "meh", maar wat dan bij de tweede keer toch lekker in het hoofd zit :P
Voor de kijkers thuis wellicht. Maar voor een jury is dat wel wat anders.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:55:19 #66
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819203
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:04 schreef Redefine het volgende:
Wenen blijft een mooie stad.
Moet bij Wenen altijd aan deze iconische film denken. Ook een van m'n favoriete Europese steden :D




Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 17 mei 2026 @ 04:04:09 #67
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819213
Tastbaar bewijs gevonden dat ik idd Delta-fan van het eerste uur ben :D :7




https://web.archive.org/w(...)ltagoodrem.hyves.nl/

[ Bericht 8% gewijzigd door Gretzl op 17-05-2026 04:17:41 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 17 mei 2026 @ 04:21:33 #68
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819235
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 04:04 schreef Gretzl het volgende:
Tastbaar bewijs gevonden dat ik idd Delta-fan van het eerste uur ben :D :7
En ook van Hanna Pakarinen O+ en Vanilla Ninja (godinnen) O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+



http://web.archive.org/we(...)illa-ninja.hyves.nl/
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220819464
Niet gekeken. Israël weer veel televotes? Of bij de jury ook hoog?

Leuk dat Bulgarije voor het eerst wint.
  zondag 17 mei 2026 @ 06:50:08 #70
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220819468
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:48 schreef alpeko het volgende:
Niet gekeken. Israël weer veel televotes? Of bij de jury ook hoog?

Leuk dat Bulgarije voor het eerst wint.
televotes meer dan jury
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_220819483
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:12 schreef koffieleuk het volgende:
[ afbeelding ]
EBU heeft weer een paar dagen lopen zweten
pi_220819573
Kan je met 1 telefoonnummer echt 10x stemmen op 1 land?
Dat moet verboden worden! Er moet ontdubbeld worden per telefoonnummer op landen, dus als je 10x stemt op 1 land met jouw telefoon, dan krijgt dat land maar 1 stem.

Of beter: je kan maar slechts 1x stemmen per telefoonnummer, dat is tenminste eerlijk. Maar ja, ze willen natuurlijk veel geld verdienen per stem.
pi_220819637
Tevreden met Bulgarije als winnaar
Roemenie mijn favoriet derde
Australië ook hoog
En gelukkig geen Israël als winnaar
pi_220819651
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
  zondag 17 mei 2026 @ 08:16:49 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220819656
quote:
17s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:06 schreef yvonne het volgende:
Lekjer zomer hitje. En ik ben nog nooit in Bulgarije.

FOK! Meet bij @:dven
Tot in de vroege uurtjes GEFEEST *O*

Tickets naar Sofia kunnen geboekt worden :P

Finale gaat sowieso hier zijn
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220819717
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:50 schreef Anonymousz het volgende:

[..]
televotes meer dan jury
Waarom wordt daar toch elk jaar zo veel op gestemd? En wie stemt daar toch op?
pi_220819764
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:16 schreef Dven het volgende:

[..]
Tot in de vroege uurtjes GEFEEST *O*

Tickets naar Sofia kunnen geboekt worden :P

Finale gaat sowieso hier zijn
Wizz mag wel wat capaciteit bijzetten.
pi_220819798
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
pi_220819831
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Er zijn er ook die Rusland steunen. Of de mullahs in Iran. Of Hamas. Het zegt allemaal niet zoveel. De mensen die er zo geharnast in zitten zijn toch met geen zinnig argument te overtuigen.
  zondag 17 mei 2026 @ 08:50:53 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819836
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
Het heeft een kitcherig randje dat bij veel mensen lekker ligt.

Wel zijn de performers niet echt frisse jonge blaadjes meer, zeker zij niet. Misschien was dat voor de score uiteindelijk een nadeel.
pi_220819857
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:09 schreef koffieleuk het volgende:
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal


https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/

Zweden was niet door bij de televote :o
pi_220819865
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Zwitserland is apart bij de jury en televote in de top 10 maar in totale score niet doorgegaan. Dit is 1x eerder voorgekomen bij Kroatie in 2021.
pi_220819907
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zweden was niet door bij de televote :o
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 09:05:23 #84
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220819923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220819942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:38 schreef Redefine het volgende:
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:09:18 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220819958
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220819995
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
Zelfs met een 'assisted vocal' ja. Dat dat mag. :?
  zondag 17 mei 2026 @ 09:12:44 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819997
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:05 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:13:35 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220820004
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220820006
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:07 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:14:34 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220820011
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Dat is dan ook niet zo heel moeilijk.

Zij leek uit AI opgetrokken, en hij - tja. :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:16:21 #92
284411 crew  heywoodu
pi_220820034
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
pi_220820041
:D israel
pi_220820049
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:16 schreef heywoodu het volgende:
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:20:27 #95
284411 crew  heywoodu
pi_220820057
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:18 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen ;(

Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor ;(
pi_220820072
Niet mijn favoriet, maar ik gun het 'r wel. Lijkt me een leuke meid.
pi_220820582
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
pi_220820652
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220820716
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
EBU hoeft niet te bellen. Nogmaals niemand kan die televotes controleren. Als ze merken dat het de verkeerde kant op gaat schuiven ze de punten gewoon door.
pi_220820800
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
Ik zie net inderdaad de scores van Bulgarije in de halve finale bij de jury. Denk wel dat ze meer heeft geprofiteerd dat de landen van semi 1 erbij zijn gekomen dan de landen die er in de halve finale nog boven stonden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220820950
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.

En nee die stemmen zijn niet omdat Israël zo goed is, dat weten we ook allemaal wel.
pi_220821047
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
En niemand die dat dan stiekem toch even verteld? Niet elke omroep is 100% anti-Israël of een complete jury ook niet, het risico dat zoiets uitlekt heeft wel hele grote consequenties.

Ik bedoel, wij zijn er niet eens bij maar je zou de NPO al niet eens met zoiets kunnen vertrouwen.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:31:42 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220821084
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.

En nee die stemmen zijn niet omdat Israël zo goed is, dat weten we ook allemaal wel.
Het zijn er niet veel.
- Bijna niemand stemt per land
- Je kunt per persoon extra vaak stemmen als je van kwade zin bent (manipuleren).
- Alle overige stemmen worden verdeeld over 24 andere landen, maw je kunt niet 'tegen' stemmen.
Antifa
pi_220821299
Inzoomend op de televotescores van Israel denk ik wel dat het verminderen van het totaal aantal stemmen wat heeft bijgedragen aan het lagere resultaat. Je ziet bij de kleinere landen wel dat ze niet zo makkelijk aan de 10 of 12 punten komen.

Dat ze bij de ROW dan weer niet de 12 punten maar "slechts" 6 pakken is ook wel verrassend. Wellicht hebben die extra controles ook nog wat stemmen ongeldig gemaakt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 10:44:44 #105
39237 crew  H_T
2733
pi_220821311
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen ;(

Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor ;(
Had ie ook, precies 1 :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821367
Ik ben na het "falen" van Finland (6e nog steeds een mooi resultaat) toch wel blij dat we als Nederland toch gewoon de winst hebben gepakt toen we de kans hadden.

Het zou zo maar eens kunnen dat de Finnen vanzelf weer in een mindere periode komen, en dan twee keer zo dichtbij zijn geweest.. auw..
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 10:51:44 #107
284411 crew  heywoodu
pi_220821375
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Had ie ook, precies 1 :P
Maar bij de televote bedoel ik dan, degene die je in je gezicht gesmeten krijgt ;(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 10:57:22 #108
39237 crew  H_T
2733
pi_220821408
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar bij de televote bedoel ik dan, degene die je in je gezicht gesmeten krijgt ;(
Ik vind dat meestal wel grappig :@ Waarbij het grappiger wordt naarmate ze meer punten van de jury hebben gehad. Dubbele nul is inderdaad wat sneu, maar als er dan zo'n nummer is dat 53 jurypunten heeft en je snapt totaal niet waarom en dat nummer krijgt nul van de televote vind ik dat wel lekker :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821412
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:34 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220821449
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Em31 het volgende:
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
Maar de boycot haalde toch niks uit volgens de stukjesschrijvers?
Antifa
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:11:29 #111
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220821529
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
Dit :@ middenmootnummertje imo
Fuck the EBU.
pi_220821555
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Een winterjas over een stoel gehangen is ook leuker.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:13:43 #113
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220821599
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:30 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Waarom wordt daar toch elk jaar zo veel op gestemd? En wie stemt daar toch op?
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
Fuck the EBU.
pi_220821617
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
Op basis van de semi’s was het wel de favoriet, maar ze waren ‘maar’ 5e bij de jury’s. Dat had ook best fout kunnen gaan bij een beter gecoördineerde actie vanuit Israel. Ik denk dat veel jury’s echt stemden zonder zich over een potentiële Israëlische overwinning te bekommeren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220821647
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar de boycot haalde toch niks uit volgens de stukjesschrijvers?
wAt HeEfT aVrOtRoS nOu BeReIkT?!?11!?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:16:25 #116
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_220821650
Ik heb niks gekeken maar gisteravond toch hier meegelezen met de puntentelling :@ Want ik vind dat toch altijd een leuk/spannend moment, ook al wist ik verder niet hoe of wat qua nummers :P

De winnaar, tja. Heb het nummer gekeken en vind het weinig bijzonder. Misschien na vaker luisteren. Maar in een ander jaar had dit natuurlijk totaal niet gewonnen. Maar wel leuk dat het een keer een ander soort land is na jaren achter elkaar rijke West-Europese landen.

Israël wel weer tweede, man man man. :') ;( Ik begreep dat het dit keer niet zo frustrerend en spannend was als vorig jaar (en het jaar daarvoor)?
Koel en donker bewaren
pi_220821657
quote:
9s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
wAt HeEfT aVrOtRoS nOu BeReIkT?!?11!?
Daar beginnen ze morgen weer mee gok ik.
pi_220821671
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:13 schreef Moira het volgende:

[..]
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.

En soms stemmen mensen gewoon op domme gimmicks. Het is niet dat Buranovskye Babushki of My Slowiany nou muzikale hoogtepunten waren ofzo.
pi_220821684
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:13 schreef Moira het volgende:

[..]
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
, top 10 wel ja
Maar niet boven Australië en Roemenië bijvoorbeeld
pi_220821697
AVROTROS heeft helemaal nietsss bereikt, dat moge duidelijk zijn. Lekker deugen en niet gaan gaat je echt niet helpen, zo blijkt. Dit is gewoon een dikke middelvinger die 2e plek naar alle landen die boycotten dit jaar.
Allemaal cabaretteketet!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 11:22:01 #121
284411 crew  heywoodu
pi_220821716
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik vind dat meestal wel grappig :@ Waarbij het grappiger wordt naarmate ze meer punten van de jury hebben gehad. Dubbele nul is inderdaad wat sneu, maar als er dan zo'n nummer is dat 53 jurypunten heeft en je snapt totaal niet waarom en dat nummer krijgt nul van de televote vind ik dat wel lekker :D
Ik vind het zielig, net zoals ik het zielig vind als een sporter bij een groot toernooi, zoals de Spelen, een fout maakt en na 2 seconden klaar is ;(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 11:22:17 #122
284411 crew  heywoodu
pi_220821721
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Em31 het volgende:
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:22:21 #123
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220821725
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
, top 10 wel ja
Maar niet boven Australië en Roemenië bijvoorbeeld
In jouw optiek, in mijne zou het prima boven Australië en Roemenië uit kunnen komen, ik zou Israël denk ik vaker op repeat zetten dan die twee. Allemaal top 5 waardige nummers in dit matige jaar waar alleen Bulgarije een terechte winnaar is imo :D
Fuck the EBU.
pi_220821740
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef Moira het volgende:

[..]
In jouw optiek, in mijne zou het prima boven Australië en Roemenië uit kunnen komen, ik zou Israël denk ik vaker op repeat zetten dan die twee. Allemaal top 5 waardige nummers in dit matige jaar waar alleen Bulgarije een terechte winnaar is imo :D
Verschil van smaak natuurlijk
Bulgarije won inderdaad terecht
pi_220821777
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.

1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland

Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 11:31:48 #126
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220821823
Mensen die roepen dat boycot niks heeft geholpen, want Israël is toch 2e geworden, snappen gewoon niet zo goed wat principes zijn.

Lees maar weer eens berichtje van Spanje. Dat vat het eigenlijk wel goed samen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 11:33:13 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_220821848
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
In een jaar waarin Nederland wel meedoet maar eruit ligt voor de finale haal je zomaar het dubbele
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 11:34:11 #128
39237 crew  H_T
2733
pi_220821863
Israël heeft gerepeteerd met boegeroep

quote:
The 28-year-old artist — born in Israel to French immigrant parents — has been rehearsing for the past several months with all kinds of sounds deliberately interrupting his performance, according to a person familiar with his protocols who asked not to be identified because they were not authorized to talk to the press.
Bron
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821866
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
Had eerlijk gezegd wel meer verwacht, omdat de tweede semi al 600.000 had. Dacht een groot deel slaat die semi’s nog over.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:35:05 #130
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220821872
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Em31 het volgende:
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
Waar zie je die 800.000 ?

1.5 miljoen minder dan vorig jaar zie ik hier.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zondag 17 mei 2026 @ 11:35:49 #131
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220821877
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Had ie ook, precies 1 :P
Vond het wel grappig dat Engeland en Duitsland allebei nul punten uit de televoting kregen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220821884
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.

1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland

Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
Alleen een goed nummer hebben is bijna nooit voldoende voor de winst. Er moet eigenlijk altijd een act, een gimmick, een of ander statement en/of een zielig verhaal bij.

Als dit blind gejureerd zou worden, dus alleen audio en geen informatie over welk land het is, zou de uitslag er totaal anders uitzien.
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:36:56 #133
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220821896
quote:
89s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Vond het wel grappig dat Engeland en Duitsland allebei nul punten uit de televoting kregen.
Ik denk nog steeds dat Engeland het expres doet.
Your beauty never ever scared me.
pi_220821900
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef Evenstar het volgende:
Mensen die roepen dat boycot niks heeft geholpen, want Israël is toch 2e geworden, snappen gewoon niet zo goed wat principes zijn.

Lees maar weer eens berichtje van Spanje. Dat vat het eigenlijk wel goed samen.
Dit zijn dezelfde mensen die bijvoorbeeld zeggen dat “de sancties tegen Rusland niet werken”.
pi_220821923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Waar zie je die 800.000 ?

1.5 miljoen minder dan vorig jaar zie ik hier.

[ x ]
Je ziet het getal toch staan? 798.000 kijkers gemiddeld. Het getal ernaast is het aantal mensen dat iets van deze finale heeft gezien.
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:40:27 #136
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220821943
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:42:12 #137
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220821964
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Ama het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Dan moet de EBU maar helpen met bijdragen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220821965
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.
Ik vind diaspora stemmen op zich nog wel anders dan politieke stemmen. Ook al is het effect hetzelfde.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220821982
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Ama het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Dat is een potentiële boost voor het toerisme, en als zodanig zeer goedkoop. Met enkele tientallen miljoenen investering bereik je een enorm publiek. Dus dat komt wel goed.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220822010
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.

1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland

Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
1 van de weinige in dit topic die Albanië best aangenaam vond. Dramatisch, goed gezongen (dacht ik) en een serieuze act. :)
Maar ik had weinig liefde ervoor verwacht.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:48:42 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220822032
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220822036
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Moet zeggen dat Israël het wel goed deed.
pi_220822044
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Bangarangaria
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:49:31 #144
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220822046
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Ha je bent er. :D
Your beauty never ever scared me.
pi_220822063
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:01 schreef Nexum het volgende:
Beste winnaar in jaren
Beste? Uche, uche, uche! Het by far SLECHTSTE nummer in jaren! Het draait alleen om het dansen. De melodie - als daar al sprake van is - blijft volstrekt niet hangen. Het nummer kent ook geen enkele emotie. Het nummer dat vorig jaar won is vijfduizend keer beter!
pi_220822076
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.

En soms stemmen mensen gewoon op domme gimmicks. Het is niet dat Buranovskye Babushki of My Slowiany nou muzikale hoogtepunten waren ofzo.
Vroeger hadden we inderdaad de Turkse, Armeense diaspora en daar is nu met name de Joodse en Oekraïnse diaspora voor teruggekomen.

Uiteindelijk heeft het nooit echt een zege opgeleverd, behalve in 2003 toen Turkije ook echt een winnend liedje had. Inzendingen die structureel te hoog eindigen ongeacht kwaliteit is wel een probleem natuurlijk, want dan kan het kwartje ook een keer verkeerd vallen als er geen Bangaranga, Rim Tim Tagi Dim of dikke jurywinnaars zoals JJ of Nemo opduiken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220822088
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Ik heb nu al zin in een week Sofia volgend jaar *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220822090
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:51 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Beste? Uche, uche, uche! Het by far SLECHTSTE nummer in jaren! Het draait alleen om het dansen. De melodie - als daar al sprake van is - blijft volstrekt niet hangen. Het nummer kent ook geen enkele emotie. Het nummer dat vorig jaar won is vijfduizend keer beter!
Het draait nooit alleen om de muziek. Dus de anti ESF mensen hebben daar wel gelijk in. :+

Vorig jaar en jaar ervoor was ook honderd lichtjaren beter. Maar smaak hè?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220822095
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Gefeliciteerd! :D Erg leuk voor Bulgarije.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220822096
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik vind diaspora stemmen op zich nog wel anders dan politieke stemmen. Ook al is het effect hetzelfde.
Ik ben bang dat we het vanaf nu de Joodse diaspora moeten gaan noemen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 11:55:09 #151
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220822130
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:36 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik denk nog steeds dat Engeland het expres doet.
Bij een oostblokland vinden we zoiets lollig. Bij UK is het cringe.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 11:55:34 #152
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220822139
Verder was dit sowieso een jaar met een goed basisniveau. Maar weinig uitschieters.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:57:46 #153
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_220822172
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
:D
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_220822242
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Dit is toch fantastisch. Ik vind de reactie ook veel leuker dan bij de zoveelste winst van Zweden.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:07:15 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220822383
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:49 schreef Ama het volgende:

[..]
Ha je bent er. :D
*O*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  roze zondag 17 mei 2026 @ 12:08:16 #156
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220822395
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:07 schreef Dven het volgende:

[..]
*O*
Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. :) En wie ze op het podium zetten om de boel aan elkaar te praten.
Your beauty never ever scared me.
pi_220822474
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Bij een oostblokland vinden we zoiets lollig. Bij UK is het cringe.
T hangt er maar net vanaf hoe jet gebracht wordt he? En de UK was gewoon ruk.. terwijl de hele wereld weet dat ze wel beter kunnen
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 12:19:18 #158
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220822495
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:17 schreef totebel het volgende:

[..]
T hangt er maar net vanaf hoe jet gebracht wordt he? En de UK was gewoon ruk.. terwijl de hele wereld weet dat ze wel beter kunnen
Ik vond het ook niet goed, maar was dit kwalitatief nu echt zóveel slechter dan Moldavië?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:24:31 #159
509718 NLpop
Marcus
pi_220822563
Ik ben blij dat het voorbij is. Opluchting. Dit jaar vond ik weinig aan. Een soort kater-gevoel het hele seizoen.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:27:13 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220822590
Leuke winnaar wel, Bulgarije had het nog nooit eerder gewonnen toch?
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er zijn er ook die Rusland steunen. Of de mullahs in Iran. Of Hamas. Het zegt allemaal niet zoveel. De mensen die er zo geharnast in zitten zijn toch met geen zinnig argument te overtuigen.
Tja, de mensen die met geen zinnig argument te overtuigen zijn, zijn zij die met Palestijnse vlaggen zwaaien en Israëlische artiesten uitjoelen. De vergelijking met Rusland gaat niet op, laat staan Iran of Hamas. Israël is namelijk de aangevallen partij, net zoals Oekraïne.
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ben bang dat we het vanaf nu de Joodse diaspora moeten gaan noemen
Goed dat je er geen doekjes meer om gaat winden. Echter is de Joodse diaspora in Europa enorm klein.

[ Bericht 22% gewijzigd door HowardRoark op 17-05-2026 12:32:26 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220822607
Vond die tafel wel tof met dat soort van keyboard eronder bij de UK :Y Ik ben bang dat ze in een soort van neerwaartse spiraal daar zitten in Engeland. Ik denk dat niet veel artiesten zich meer wagen aan dit festival na de blamages van afgelopen jaren. In ieder geval geen grote.
pi_220822646
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vond het ook niet goed, maar was dit kwalitatief nu echt zóveel slechter dan Moldavië?
Het Engels van Moldavië was in elk geval wel te verstaan…

Al vind ik dat nummer ook wel meer een universele gangmaker en dansbare plaat, dan de inzending van UK.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220822671
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goed dat je er geen doekjes meer om gaat winden. Echter is de Joodse diaspora in Europa enorm klein.
Dus het is in jouw ogen wel een gecoördineerde stem om andere redenen? Want alleen op het liedje heeft dit geen 220 punten gehaald. Israel heeft in het verre verleden (alles voor 2023) namelijk veel betere liedjes dan Michelle ingestuurd die geen deuk in een pakje boter scoorden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 17 mei 2026 @ 12:37:18 #164
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_220822681
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dus het is in jouw ogen wel een gecoördineerde stem om andere redenen? Want alleen op het liedje heeft dit geen 220 punten gehaald. Israel heeft in het verre verleden (alles voor 2023) namelijk veel betere liedjes dan Michelle ingestuurd die geen deuk in een pakje boter scoorden.
Alles? 1998 belde :')
  zondag 17 mei 2026 @ 12:38:09 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220822689
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dus het is in jouw ogen wel een gecoördineerde stem om andere redenen? Want alleen op het liedje heeft dit geen 220 punten gehaald. Israel heeft in het verre verleden (alles voor 2023) namelijk veel betere liedjes dan Michelle ingestuurd die geen deuk in een pakje boter scoorden.
Er is helemaal geen sprake van een 'gecoördineerde stem'. Mensen stemmen op Israël omdat men het land steunt, tegenwicht wil bieden tegen alle haat en het liedje leuk vindt. Dat jij het liedje niet zo goed vond kan, natuurlijk velen anderen zien dat toch anders. Uiteindelijk is het een kwestie van smaak.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220822736
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen stemmen op Israël omdat men het land steunt, tegenwicht wil bieden tegen alle haat en het liedje leuk vindt.
Dat doen waarschijnlijk vooral mensen met een Joodse achtergrond of connectie, daarom diaspora.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 17 mei 2026 @ 12:41:36 #167
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220822776
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat doen waarschijnlijk vooral mensen met een Joodse achtergrond of connectie, daarom diaspora.
Israël had ook gewoon een van de betere inzendingen..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 17 mei 2026 @ 12:42:39 #168
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220822806
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verder was dit sowieso een jaar met een goed basisniveau. Maar weinig uitschieters.
Dit ja. Bijna alle nummers waren prima te pruimen en ook best verschillend. Alleen weinig echte toppers. Maar dat zie je dan ook wel terug in de juryvotes, iedereen kreeg 100 punten.
Antifa
pi_220822820
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vond die tafel wel tof met dat soort van keyboard eronder bij de UK :Y Ik ben bang dat ze in een soort van neerwaartse spiraal daar zitten in Engeland. Ik denk dat niet veel artiesten zich meer wagen aan dit festival na de blamages van afgelopen jaren. In ieder geval geen grote.
Je vergeet Boy George. :')
pi_220822855
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Israël had ook gewoon een van de betere inzendingen..
Echt geen enkel ander land had met dat nummer 220 televotes gekregen.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:46:27 #171
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_220822862
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:45 schreef Em31 het volgende:

[..]
Echt geen enkel ander land had met dat nummer 220 televotes gekregen.
Oekraïne misschien
  zondag 17 mei 2026 @ 12:51:20 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220822994
Het moet een hele troost zijn voor de Israëlische zanger dat hij, net als zijn twee voorgangers, zijn gigantische populariteit bij het publiek komende jaren ongetwijfeld kan omzetten in enorme aantallen streams, views, boekingen en verkopen, want mensen zijn over heel Europa massaal voor zijn muziek gevallen.
Antifa
pi_220823020
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vond die tafel wel tof met dat soort van keyboard eronder bij de UK :Y Ik ben bang dat ze in een soort van neerwaartse spiraal daar zitten in Engeland. Ik denk dat niet veel artiesten zich meer wagen aan dit festival na de blamages van afgelopen jaren. In ieder geval geen grote.
Engeland heeft een Anouk nodig. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 12:53:04 #174
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220823034
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Engeland heeft een Anouk nodig. :D
Dat hadden ze met Sam Ryder.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 12:54:07 #175
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220823048
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is helemaal geen sprake van een 'gecoördineerde stem'. Mensen stemmen op Israël omdat men het land steunt, tegenwicht wil bieden tegen alle haat en het liedje leuk vindt. Dat jij het liedje niet zo goed vond kan, natuurlijk velen anderen zien dat toch anders. Uiteindelijk is het een kwestie van smaak.
Je eerste 2 zinnen spreken elkaar lekker tegen.
Ik ga er ook verder niet op in, want dit is gewoon je standaard act.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220823053
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:53 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dat hadden ze met Sam Ryder.
Hopelijk denken ze daar aan terug en gaan ze opnieuw de goeie kant op. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 12:56:01 #177
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220823064
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Hopelijk denken ze daar aan terug en gaan ze opnieuw de goeie kant op. :)
Ik hoop voor ze. Ik vond hun inzending dit jaar gewoon leuk. Niet de standaard slechte popliedjes.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 12:56:15 #178
39237 crew  H_T
2733
pi_220823068
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vond het ook niet goed, maar was dit kwalitatief nu echt zóveel slechter dan Moldavië?
Je hoeft niet het slechtste te zijn om op 0 punten te blijven hangen. Als je bij iedereen op plek 11 staat blijf je ook op 0 en sta je achter een land dat bij iedereen 25e staat maar waar Letland ineens 6 punten aan geeft
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220823084
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:56 schreef H_T het volgende:

[..]
Je hoeft niet het slechtste te zijn om op 0 punten te blijven hangen. Als je bij iedereen op plek 11 staat blijf je ook op 0 en sta je achter een land dat bij iedereen 25e staat maar waar Letland ineens 6 punten aan geeft
Ja dat legden ze ook uit, toen viel voor mij het kwartje. Plekken 1-10. Ben je 11e heb je niks.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 12:58:44 #180
39237 crew  H_T
2733
pi_220823085
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:56 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik hoop voor ze. Ik vond hun inzending dit jaar gewoon leuk. Niet de standaard slechte popliedjes.
Ze hebben in elk geval iets anders geprobeerd :) Dit keer werkte het niet, een andere keer wordt zo'n vreemde act wel opgepakt en stromen de punten binnen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:00:21 #181
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220823101
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:58 schreef H_T het volgende:

[..]
Ze hebben in elk geval iets anders geprobeerd :) Dit keer werkte het niet, een andere keer wordt zo'n vreemde act wel opgepakt en stromen de punten binnen
Zoals vorig jaar. Ik had helemaal niks met die inzending van de UK, maar op dit subforum vonden de meeste dit op zich goed.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 17 mei 2026 @ 13:00:30 #182
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220823104
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
Het moet ook eerder gezocht worden in willekeur etc. van de juryleden dan corruptie. Door de jaren heen al genoeg gekke dingen gezien die niet door corruptie te verklaren zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:04:12 #183
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220823118
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:27 schreef Em31 het volgende:

[..]
En niemand die dat dan stiekem toch even verteld? Niet elke omroep is 100% anti-Israël of een complete jury ook niet, het risico dat zoiets uitlekt heeft wel hele grote consequenties.

Ik bedoel, wij zijn er niet eens bij maar je zou de NPO al niet eens met zoiets kunnen vertrouwen.
Als dat zo werd gecommuniceerd had Frits Spits bij zijn jury dienst dat inderdaad wel naar buiten gebracht. Die was ook pro de Israëlische inzending.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220823121
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:43 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je vergeet Boy George. :')
Wat is er met Boy George? Heb heel weinig meegekregen van dit jaar. Maar laten we eerlijk zijn, wat heeft Boy George te verliezen?
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 13:05:10 #185
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220823122
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:56 schreef H_T het volgende:

[..]
Je hoeft niet het slechtste te zijn om op 0 punten te blijven hangen. Als je bij iedereen op plek 11 staat blijf je ook op 0 en sta je achter een land dat bij iedereen 25e staat maar waar Letland ineens 6 punten aan geeft
Ja, dat was de vraag helemaal niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 17 mei 2026 @ 13:14:03 #186
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220823169
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat is er met Boy George? Heb heel weinig meegekregen van dit jaar. Maar laten we eerlijk zijn, wat heeft Boy George te verliezen?
Die was heel overbodig toegevoegd aan het liedje van San Marino. Als je niet echt geboeid zat te kijken dan zou je het al missen. Ging echt nergens over.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  roze zondag 17 mei 2026 @ 13:18:17 #187
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220823199
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:14 schreef Redefine het volgende:

[..]
Die was heel overbodig toegevoegd aan het liedje van San Marino. Als je niet echt geboeid zat te kijken dan zou je het al missen. Ging echt nergens over.
Ooooh. Vroeg me al af waarom ik hem zo random in een filmpje zag lopen met andere artiesten.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:20:00 #188
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220823226
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:18 schreef Ama het volgende:

[..]
Ooooh. Vroeg me al af waarom ik hem zo random in een filmpje zag lopen met andere artiesten.
Die heeft zijn geld wel heel makkelijk verdiend.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220823309
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Alles? 1998 belde :')
Ik bedoelde de periode voor het gezeik zeg maar. Qua 1998, dat was natuurlijk ook vooral de hype die het uiteindelijk over de streep trok, naast een aardig uptempo liedje. Kwalitatief zou je zeggen dat de liedjes van GB, Kroatië en Nederland toen beter waren. Die staan bij veel fans nog altijd hoog in de persoonlijke lijstjes.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220823317
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:14 schreef Redefine het volgende:

[..]
Die was heel overbodig toegevoegd aan het liedje van San Marino. Als je niet echt geboeid zat te kijken dan zou je het al missen. Ging echt nergens over.
Dat was echt genant ja _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 17 mei 2026 @ 13:31:45 #191
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220823344
Bekijk deze YouTube-video

Dara X factor auditie 11 jaar geleden toen ze 16 jaar oud was.
pi_220823352
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vond het ook niet goed, maar was dit kwalitatief nu echt zóveel slechter dan Moldavië?
Ja.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:45:42 #193
375570 crew  Cyan9
pi_220823497
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Engeland heeft een Anouk nodig. :D
Ik denk dat ik Niall Horan wel geschikt vind. Maar ik denk dat hemel en aarde bewogen moeten worden voordat hij er ook maar over na wil denken :P
pi_220823542
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Engeland heeft een Anouk nodig. :D
Dat was Sam Ryder maar Engeland wilde niet luisteren.
pi_220823564
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:53 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Dat was Sam Ryder maar Engeland wilde niet luisteren.
UK heeft wel echt het momentum laten liggen voor een ommezwaai. Met een tweede plaats en de organisatie het jaar erna. En dat begon met een inzending waarvan de vocalen niet maevielen, en daarna drie keer op rij nul punten van het publiek. Als artiest die iets te verliezen heeft, sla je nu toch makkelijker even over.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:55:59 #197
375570 crew  Cyan9
pi_220823567
Interval acts waren over het algemeen dramatisch slecht dit jaar, maar dit vond ik dan wel weer aardig:
Bekijk deze YouTube-video
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220823703
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:31 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Dara X factor auditie 11 jaar geleden toen ze 16 jaar oud was.
😃🔥, ook als 16-jarige had ze al “das gewisse Etwas”!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 mei 2026 @ 14:16:31 #199
862 Arcee
Look closer
pi_220823808
Leuke winnaar. ^O^ *O*

Gelukkig geen Israël, Oekraïne of het gedoodverfde Finland.

Al met al een matig jaar wat mij betreft. Veel lawaaiige schreeuwnummers. :{

Mijn favoriet was Portugal, maar die haalde de finale niet. Van de finale was Malta denk ik mijn favoriet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:37:53 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220824798
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze hadden ook al de Giro start een week geleden :P
Wel bijzonder ja, twee jaar op rij een evenement met wereldwijd bereik binnenhalen :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220824916
Ik vond de mannelijke presentator zijn styling bijzonder. Met een soort van pornosnor in een aladdin pak.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:54:23 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220826036
https://www.instagram.com/p/DYa3EXaIhc3/

Deze man uit Cyprus heeft een cover gemaakt van Bangaranga _O_
pi_220826095
twitter

Het zwaartepunt van het ESF verschuift naar Oost-Europa. Daar komen dit soort geneugten standaard bij.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:18:52 #204
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220826383
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:12 schreef Cupfighter het volgende:
Tevreden met Bulgarije als winnaar
Roemenie mijn favoriet derde
Australië ook hoog
En gelukkig geen Israël als winnaar
Amen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 17 mei 2026 @ 17:19:54 #205
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220826403
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 14:16 schreef Arcee het volgende:
Leuke winnaar. ^O^ *O*

Gelukkig geen Israël, Oekraïne of het gedoodverfde Finland.




Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_220826489
Zijn er nog mensen die gister gewoon via de NOS hebben gekeken? En wat vonden jullie van Jeroen en Henry?

Ik vond het commentaar alles meevallen. Ze waren positief (is sommige jaren wel anders geweest) en goed op elkaar ingespeeld. Een hele dikke voldoende wat mij betreft. :)

*note: heb alleen de finale gekeken. Geen idee of dat nog uitmaakt.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:38:34 #207
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220826689
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er nog mensen die gister gewoon via de NOS hebben gekeken? En wat vonden jullie van Jeroen en Henry?

Ik vond het commentaar alles meevallen. Ze waren positief (is sommige jaren wel anders geweest) en goed op elkaar ingespeeld. Een hele dikke voldoende wat mij betreft. :)

*note: heb alleen de finale gekeken. Geen idee of dat nog uitmaakt.
Ze vulden elkaar goed aan. Henry iets rustiger en Jeroen iets enthousiaster.
En ze zijn allebei ook echt grote fans.

Misschien dat ze af en toe iets meer stiltes hadden mogen laten vallen maar ook voor mij een dikke voldoende.

Vraag me wel af hoe Jeroen dat heeft volgehouden. En elke dag van 6-9 op de radio en vrijdag naar NL gevlogen voor Jan-Willem ruimt op en de hele festivalweek.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_220826758
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er nog mensen die gister gewoon via de NOS hebben gekeken? En wat vonden jullie van Jeroen en Henry?

Ik vond het commentaar alles meevallen. Ze waren positief (is sommige jaren wel anders geweest) en goed op elkaar ingespeeld. Een hele dikke voldoende wat mij betreft. :)

*note: heb alleen de finale gekeken. Geen idee of dat nog uitmaakt.
Jeroen en Henry waren erg prettig :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 17 mei 2026 @ 18:00:46 #209
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_220826939
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Jeroen en Henry waren erg prettig :Y
Vond ze te aanwezig. Verstond erg weinig van de uitzending door dat gebrabbel
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 18:04:53 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220826970
Ik denk dat veel juryleden gewoon op Bulgarije hebben gestemd omdat ze dachten dat dat meeste kans had op Israël van de winst te houden.

Ik vond Bulgarije een prima nummer en geen problemen mee dat het heeft gewonnen, maar onder normale omstandigheden zou Bulgarije echt niet de nummer 1 bij de jury zijn geweest. Geloof daar helemaal niks van.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:05:57 #211
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_220826977
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Evenstar het volgende:
Ik denk dat veel juryleden gewoon op Bulgarije hebben gestemd omdat ze dachten dat dat meeste kans had op Israël van de winst te houden.

Ik vond Bulgarije een prima nummer en geen problemen mee dat het heeft gewonnen, maar onder normale omstandigheden zou Bulgarije echt niet de nummer 1 bij de jury zijn geweest. Geloof daar helemaal niks van.
Ik denk het wel. Complete plaatje was in orde
pi_220827003
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Evenstar het volgende:
Ik denk dat veel juryleden gewoon op Bulgarije hebben gestemd omdat ze dachten dat dat meeste kans had op Israël van de winst te houden.

Ik vond Bulgarije een prima nummer en geen problemen mee dat het heeft gewonnen, maar onder normale omstandigheden zou Bulgarije echt niet de nummer 1 bij de jury zijn geweest. Geloof daar helemaal niks van.
Ik denk dat het dezelfde doelgroep had als liedjes als SloMo en Unicorn, die een goed totaalpakket hebben. Het is niet zo dat jury's alleen voor goedgezongen ballads gaan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 18:09:38 #213
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220827010
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 00:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ga echt huilen als bangaranga wint
lol + lol = hihi
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 18:11:52 #214
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220827023
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Evenstar het volgende:
Ik denk dat veel juryleden gewoon op Bulgarije hebben gestemd omdat ze dachten dat dat meeste kans had op Israël van de winst te houden.

Ik vond Bulgarije een prima nummer en geen problemen mee dat het heeft gewonnen, maar onder normale omstandigheden zou Bulgarije echt niet de nummer 1 bij de jury zijn geweest. Geloof daar helemaal niks van.
Mooie balans tegenover de overload aan stemmen aan Israëlisch adres in dat opzicht.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 18:15:48 #215
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220827053
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:38 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Ze vulden elkaar goed aan. Henry iets rustiger en Jeroen iets enthousiaster.
En ze zijn allebei ook echt grote fans.

Misschien dat ze af en toe iets meer stiltes hadden mogen laten vallen maar ook voor mij een dikke voldoende.

Vraag me wel af hoe Jeroen dat heeft volgehouden. En elke dag van 6-9 op de radio en vrijdag naar NL gevlogen voor Jan-Willem ruimt op en de hele festivalweek.
Jeroen had op donderdag en vrijdagochtend geen ochtendshow op de radio. Dat waren die 2 ochtenden 2 andere dj's.

Hoe ze met het tv-programma hebben opgelost, weet ik niet. Misschien vorig weekend opgenomen?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220827084
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:00 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Het zwaartepunt van het ESF verschuift naar Oost-Europa. Daar komen dit soort geneugten standaard bij.
De Moldavische regering sorteert voor op aansluiting bij Roemenië. Dan moet je niet een soort negatief charme-offensief houden :P

Al denk ik dat het in de praktijk geen fluit uitmaakt.
pi_220827093
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er nog mensen die gister gewoon via de NOS hebben gekeken? En wat vonden jullie van Jeroen en Henry?

Ik vond het commentaar alles meevallen. Ze waren positief (is sommige jaren wel anders geweest) en goed op elkaar ingespeeld. Een hele dikke voldoende wat mij betreft. :)

*note: heb alleen de finale gekeken. Geen idee of dat nog uitmaakt.
Ik miste toch de historie, achtergrond en feitjes van Cornald.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 18:24:42 #218
375570 crew  Cyan9
pi_220827133
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:00 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Het zwaartepunt van het ESF verschuift naar Oost-Europa. Daar komen dit soort geneugten standaard bij.
De jury's hebben natuurlijk geen zin als de max punten niet aan de buren worden gegeven.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 18:26:38 #219
375570 crew  Cyan9
pi_220827148
Ik heb dit jaar weer via YouTube gekeken. Eigenlijk best prettig, geen commentaar.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:41:08 #220
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_220827245
Al die achteraf analisten. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_220827273
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Je woont in Bulgarije? Gefeliciteerd. Jullie hebben een geweldige comeback gemaakt!
pi_220827274
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef superniger het volgende:
Al die achteraf analisten. :')
Volgens Aran was er geen buzz rondom Bangaranga, die heeft dus duidelijk niet opgelet na donderdag.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 18:49:42 #223
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220827300
quote:
84s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb dit jaar weer via YouTube gekeken. Eigenlijk best prettig, geen commentaar.
Ik keek eigenlijk puur YouTube (live) om delay te voorkomen maar ik vind de informatie van de commentatoren normaal gesproken ook niet per se storend. Is nog wel informatief en contextgevend
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 18:51:19 #224
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220827314
@BangaRanga

Hey dit woord bestond al in 2012
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 18:51:24 #225
375570 crew  Cyan9
pi_220827315
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik keek eigenlijk puur YouTube (live) om delay te voorkomen maar ik vind de informatie van de commentatoren normaal gesproken ook niet per se storend. Is nog wel informatief en contextgevend
Ik vind al snel dat ze te veel praten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220827361
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat ik Niall Horan wel geschikt vind. Maar ik denk dat hemel en aarde bewogen moeten worden voordat hij er ook maar over na wil denken :P
Niall Horan is natuurlijk wel Iers :P
  zondag 17 mei 2026 @ 19:02:01 #227
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_220827388
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er nog mensen die gister gewoon via de NOS hebben gekeken? En wat vonden jullie van Jeroen en Henry?

Ik vond het commentaar alles meevallen. Ze waren positief (is sommige jaren wel anders geweest) en goed op elkaar ingespeeld. Een hele dikke voldoende wat mij betreft. :)

*note: heb alleen de finale gekeken. Geen idee of dat nog uitmaakt.
Die 2 mogen blijven.

Doei Cornald Maas en AvroTros.
Opgestaan plaats vergaan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  ESF Reporter zondag 17 mei 2026 @ 19:07:29 #228
87554 Cee
Welluk?
pi_220827426
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens Aran was er geen buzz rondom Bangaranga, die heeft dus duidelijk niet opgelet na donderdag.
Die ligt altijd een paar dagen achter op de hype omdat hij eerst alle social medias etc van de fan community moet doorlezen.
pi_220827887
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Niall Horan is natuurlijk wel Iers :P
Oh shit ja :P
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 21:38:19 #230
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220828479
Mijn zussen vond dat Finland moest winnen. Ik was best van het nummer "choke me" een songtekst met lef. Ja van mij had Roemenië mogen winnen

Bulgarije opzich geen slecht nummer. Maar 10 jaar geleden had dit nummer in de middenmoot geëindigd
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220828508
De Rest of World gaf zijn 12 punten aan Bulgarije en had slechts 6 punten over voor Israel. Dat verbaast me.
pi_220829330
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er nog mensen die gister gewoon via de NOS hebben gekeken? En wat vonden jullie van Jeroen en Henry?

Ik vond het commentaar alles meevallen. Ze waren positief (is sommige jaren wel anders geweest) en goed op elkaar ingespeeld. Een hele dikke voldoende wat mij betreft. :)

*note: heb alleen de finale gekeken. Geen idee of dat nog uitmaakt.
Ik miste Cornald wel. In het verleden heb ik best kritiek op hem gehad, maar sinds het hele Joost Klein-drama heeft hij veel extra krediet bij mij opgebouwd.

Ik vond Jeroen en Henry niet heel erg, maar ik heb liever Cornald terug.

Ook omdat ik liever met AVROTROS doorga. De NOS heeft t/m 2009 zo'n puinhoop gemaakt van onze deelname. Ze deden er niet veel aan. Alles wat sinds Anouk in 2013 is opgebouwd, is dankzij AVROTROS en hun team.
pi_220829582
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 01:11 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ik miste Cornald wel. In het verleden heb ik best kritiek op hem gehad, maar sinds het hele Joost Klein-drama heeft hij veel extra krediet bij mij opgebouwd.

Ik vond Jeroen en Henry niet heel erg, maar ik heb liever Cornald terug.

Ook omdat ik liever met AVROTROS doorga. De NOS heeft t/m 2009 zo'n puinhoop gemaakt van onze deelname. Ze deden er niet veel aan. Alles wat sinds Anouk in 2013 is opgebouwd, is dankzij AVROTROS en hun team.
Cornald had bij mij al het nodige krediet aangezien hij al die tijd, ook gedurende de pulpjaren-00, het ESF altijd en overal is blijven verdedigen terwijl iedereen en zijn moeder het belachelijk maakte en riep dat we er maar mee moesten stoppen. De laatste jaren verzuurde hij wel maar nu de boel in puin ligt staat hij er toch weer.

Door de bank genomen heeft AVROTROS het helemaal niet slecht gedaan, als je kijkt dat we in 9 jaar van de Toppers en Sjalalie naar de winst gingen. En nu staan we bijna elk jaar tussen de sure qualifiers, met doorgaans de hoge middenmoot als eindresultaat. En ja, er zaten een paar missers bij (Trijntje, Mia en Dion) en op het laatst werd het qua inzendingen een beetje veilig en veel van het hetzelfde, maar ze staken er tijd en energie in, namen de kritiek redelijk serieus en deden hun best om er iets van te maken. Dus nee, graag niet terug naar de NOS :)
pi_220829961
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 07:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Cornald had bij mij al het nodige krediet aangezien hij al die tijd, ook gedurende de pulpjaren-00, het ESF altijd en overal is blijven verdedigen terwijl iedereen en zijn moeder het belachelijk maakte en riep dat we er maar mee moesten stoppen. De laatste jaren verzuurde hij wel maar nu de boel in puin ligt staat hij er toch weer.

Door de bank genomen heeft AVROTROS het helemaal niet slecht gedaan, als je kijkt dat we in 9 jaar van de Toppers en Sjalalie naar de winst gingen. En nu staan we bijna elk jaar tussen de sure qualifiers, met doorgaans de hoge middenmoot als eindresultaat. En ja, er zaten een paar missers bij (Trijntje, Mia en Dion) en op het laatst werd het qua inzendingen een beetje veilig en veel van het hetzelfde, maar ze staken er tijd en energie in, namen de kritiek redelijk serieus en deden hun best om er iets van te maken. Dus nee, graag niet terug naar de NOS :)
Terug naar de NOS is een garantie op dingen als wat België en Duitsland sturen. Dan ga je ook die hoge kijkcijfers niet meer terugkrijgen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220830047
quote:
11s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:43 schreef BillDauterive het volgende:
De Rest of World gaf zijn 12 punten aan Bulgarije en had slechts 6 punten over voor Israel. Dat verbaast me.
Viel mij ook al op ja. Ik zag net ergens anders het rijtje van de Italiaanse televote voorbij komen, mijn voorzichtige conclusie is dat de nieuwe regels toch wel een beetje geholpen lijken te hebben als je kijkt naar de verhoudingen in relatie tot 2024 en 2025:

Semi 1:

31.39% Moldova
24.13% Israel
10.86% San Marino
5.01% Serbia
4.65% Poland
3.83% Croatia
3.65% Finland
3.48% Greece
2.91% Montenegro
2.00% Lithuania

Final:

21.98% Moldova
14.14% Romania
11.37% Israel
10.59% Albania
10.21% Ukraine
7.45% Bulgaria
2.87% Greece
2.36% Finland
2.16% Poland
2.02% Australia
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 18 mei 2026 @ 09:47:22 #236
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220830098
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 01:11 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ik miste Cornald wel. In het verleden heb ik best kritiek op hem gehad, maar sinds het hele Joost Klein-drama heeft hij veel extra krediet bij mij opgebouwd.

Ik vond Jeroen en Henry niet heel erg, maar ik heb liever Cornald terug.

Ook omdat ik liever met AVROTROS doorga. De NOS heeft t/m 2009 zo'n puinhoop gemaakt van onze deelname. Ze deden er niet veel aan. Alles wat sinds Anouk in 2013 is opgebouwd, is dankzij AVROTROS en hun team.
AVROTROS zou het Songfestival nooit meer terug mogen krijgen na dat achterlijke statement van hun.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220830780
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Terug naar de NOS is een garantie op dingen als wat België en Duitsland sturen. Dan ga je ook die hoge kijkcijfers niet meer terugkrijgen.
België is altijd een beetje hit or miss. Ze hebben goede inzendingen gehad, vooral in de RTBF-jaren, maar soms zitten er ook onbegrijpelijke nummers tussen. Duitsland is ook al jaren weinig bijzonders.

Maar de NOS gooide er op het laatst ook wel echt met de pet naar. Treble was niets minder dan een gênante vertoning (imo een groter dieptepunt dan Sieneke, die een oneindige hoeveelheid drek over zich heen kreeg maar als 18-jarig meisje ook maar gewoon naar Oslo werd gestuurd met een infantiel nummer), Edsilia en Hind met hun off the shelf-generieke nummertjes en de Toppers. Niets kwam ook maar in de buurt van kwalificatie. Als je achteraf kijkt hoe ontzettend lui en low budget het was kan je je wel afvragen waarom ze ermee door gingen en niet gewoon gestopt zijn.
pi_220830990
Heb weinig gevolgd maar wel gezien dat Israël op een haartje na won. Dat zou wat zijn geweest zeg! O-)
pi_220831025
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
België is altijd een beetje hit or miss. Ze hebben goede inzendingen gehad, vooral in de RTBF-jaren, maar soms zitten er ook onbegrijpelijke nummers tussen. Duitsland is ook al jaren weinig bijzonders.

Maar de NOS gooide er op het laatst ook wel echt met de pet naar. Treble was niets minder dan een gênante vertoning (imo een groter dieptepunt dan Sieneke, die een oneindige hoeveelheid drek over zich heen kreeg maar als 18-jarig meisje ook maar gewoon naar Oslo werd gestuurd met een infantiel nummer), Edsilia en Hind met hun off the shelf-generieke nummertjes en de Toppers. Niets kwam ook maar in de buurt van kwalificatie. Als je achteraf kijkt hoe ontzettend lui en low budget het was kan je je wel afvragen waarom ze ermee door gingen en niet gewoon gestopt zijn.
Ik denk dat geen van de andere omroepen interesse had om het over te nemen, en dat helemaal stoppen, zoals bijvoorbeeld Oostenrijk een paar keer deed in die jaren, ook weer te ver ging. Dus bleef dat doormodderen.

De finale-uitzending van zaterdag was ondanks alles nog steeds iets beter bekeken dan die in 2008, die geloof ik iets van 750.000 kijkers had. En dat was in een tijd dat allerlei doorsnee programma’s nog ruim boven de twee miljoen kijkers gingen. Dus er was gewoon een enorme desinteresse voor het ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220831094
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat geen van de andere omroepen interesse had om het over te nemen, en dat helemaal stoppen, zoals bijvoorbeeld Oostenrijk een paar keer deed in die jaren, ook weer te ver ging. Dus bleef dat doormodderen.

De finale-uitzending van zaterdag was ondanks alles nog steeds iets beter bekeken dan die in 2008, die geloof ik iets van 750.000 kijkers had. En dat was in een tijd dat allerlei doorsnee programma’s nog ruim boven de twee miljoen kijkers gingen. Dus er was gewoon een enorme desinteresse voor het ESF.
2008 was dan ook het absolute hoogtepunt (dieptepunt?) qua kermis en hysteria, met Dustin the Turkey en Leto Svet. De kwaliteit was ruk evenals Rusland dat volledig over de top ging, want ze wilden per se winnen. Nederland was op voorhand kansloos. In die tijd schaamde je je bijna dat je keek. Vanaf dat moment is het uiteindelijk wel langzaam beter geworden.
pi_220831104
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 07:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Cornald had bij mij al het nodige krediet aangezien hij al die tijd, ook gedurende de pulpjaren-00, het ESF altijd en overal is blijven verdedigen terwijl iedereen en zijn moeder het belachelijk maakte en riep dat we er maar mee moesten stoppen. De laatste jaren verzuurde hij wel maar nu de boel in puin ligt staat hij er toch weer.

Door de bank genomen heeft AVROTROS het helemaal niet slecht gedaan, als je kijkt dat we in 9 jaar van de Toppers en Sjalalie naar de winst gingen. En nu staan we bijna elk jaar tussen de sure qualifiers, met doorgaans de hoge middenmoot als eindresultaat. En ja, er zaten een paar missers bij (Trijntje, Mia en Dion) en op het laatst werd het qua inzendingen een beetje veilig en veel van het hetzelfde, maar ze staken er tijd en energie in, namen de kritiek redelijk serieus en deden hun best om er iets van te maken. Dus nee, graag niet terug naar de NOS :)
Ben ik het helemaal mee eens!

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:13 schreef Fred_B het volgende:[..]
Terug naar de NOS is een garantie op dingen als wat België en Duitsland sturen. Dan ga je ook die hoge kijkcijfers niet meer terugkrijgen.
Ja precies.

Of ze zouden het weer helemaal opnieuw moeten opbouwen bij de NOS? Of MAX ofzo? Nou...dat heeft bij AVROTROS ook een paar jaar gekost. En of het een andere omroep dan lukt is een tweede. Ik heb daar twijfels over.

Kritiek op de selectie en creatieve keuzes hoort erbij.. het is toch het Songfestival, iedereen heeft er een mening over. Maar om nou vanwege de Israël-zaak terug te keren naar de NOS lijkt mij een slecht idee.

Onze deelname draait niet om hoe we ons verhouden tot Israël, oorlog, de EBU, de regels. Het statement en de boycot waren principieel sterk van AVROTROS. Uit peilingen blijkt dat de meerderheid van het publiek en de fans het steunen. Maar als we terugkeren dan gaat het weer om onze artiest, het liedje, het creatieve team en plan waarvoor gekozen wordt, tijd en energie die ze erin stoppen, en ook budget van de omroep. Daarop heeft AVROTROS veel bereikt sinds ze het overnamen.
  ESF Reporter maandag 18 mei 2026 @ 12:44:00 #242
87554 Cee
Welluk?
pi_220831112
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:22 schreef Chea49 het volgende:
Heb weinig gevolgd maar wel gezien dat Israël op een haartje na won. Dat zou wat zijn geweest zeg! O-)
Niet op een haartje na, het was zelfs het grootste verschil in punten tussen de nummer 1 en 2 sinds tijden.

Maar ik had liever een splitscreen tussen Bulgarije en Roemenië gezien.
pi_220831151
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:44 schreef Cee het volgende:

[..]
Niet op een haartje na, het was zelfs het grootste verschil in punten tussen de nummer 1 en 2 sinds tijden.

Maar ik had liever een splitscreen tussen Bulgarije en Roemenië gezien.
En dan hosten op een eiland in het midden van de Donau :Y
pi_220831168
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
2008 was dan ook het absolute hoogtepunt (dieptepunt?) qua kermis en hysteria, met Dustin the Turkey en Leto Svet. De kwaliteit was ruk evenals Rusland dat volledig over de top ging, want ze wilden per se winnen. Nederland was op voorhand kansloos. In die tijd schaamde je je bijna dat je keek. Vanaf dat moment is het uiteindelijk wel langzaam beter geworden.
Het ESF zelf was in de jaren ‘00 uiteraard ook een drama. Maar dat Nederland daar een stuk slechter doorheen kwam dan bijvoorbeeld diverse Scandinavische landen, lag toch wel een voor een groot deel aan de totale desinteresse van degenen die er verantwoordelijk voor waren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220831214
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:42 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ben ik het helemaal mee eens!
[..]
Ja precies.

Of ze zouden het weer helemaal opnieuw moeten opbouwen bij de NOS? Of MAX ofzo? Nou...dat heeft bij AVROTROS ook een paar jaar gekost. En of het een andere omroep dan lukt is een tweede. Ik heb daar twijfels over.

Kritiek op de selectie en creatieve keuzes hoort erbij.. het is toch het Songfestival, iedereen heeft er een mening over. Maar om nou vanwege de Israël-zaak terug te keren naar de NOS lijkt mij een slecht idee.

Onze deelname draait niet om hoe we ons verhouden tot Israël, oorlog, de EBU, de regels. Het statement en de boycot waren principieel sterk van AVROTROS. Uit peilingen blijkt dat de meerderheid van het publiek en de fans het steunen. Maar als we terugkeren dan gaat het weer om onze artiest, het liedje, het creatieve team en plan waarvoor gekozen wordt, tijd en energie die ze erin stoppen, en ook budget van de omroep. Daarop heeft AVROTROS veel bereikt sinds ze het overnamen.
De hele benadering van de NOS was duidelijk met het idee dat ze leuke kijkcijfers zouden pakken en een paar keer extra in de Top 100 van het jaaroverzicht zouden schitteren. Dat is duidelijk niet uitgekomen. Al zullen die met een Nederlandse deelnemer ongetwijfeld omhoog gaan, in elk geval voor één semi, dus dat uitgangspunt van de NOS zal vast niet veranderd zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220831218
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:42 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ben ik het helemaal mee eens!
[..]
Ja precies.

Of ze zouden het weer helemaal opnieuw moeten opbouwen bij de NOS? Of MAX ofzo? Nou...dat heeft bij AVROTROS ook een paar jaar gekost. En of het een andere omroep dan lukt is een tweede. Ik heb daar twijfels over.

Kritiek op de selectie en creatieve keuzes hoort erbij.. het is toch het Songfestival, iedereen heeft er een mening over. Maar om nou vanwege de Israël-zaak terug te keren naar de NOS lijkt mij een slecht idee.

Onze deelname draait niet om hoe we ons verhouden tot Israël, oorlog, de EBU, de regels. Het statement en de boycot waren principieel sterk van AVROTROS. Uit peilingen blijkt dat de meerderheid van het publiek en de fans het steunen. Maar als we terugkeren dan gaat het weer om onze artiest, het liedje, het creatieve team en plan waarvoor gekozen wordt, tijd en energie die ze erin stoppen, en ook budget van de omroep. Daarop heeft AVROTROS veel bereikt sinds ze het overnamen.
De eerste paar jaar onder AVROTROS was het ook hopeloos. Voor de fusie behandelde de TROS het alsof het een Europees muziekfeest op het plein was (dixit Daniël Dekker, opdat we nooit vergeten) met het daarbij horende kaliber inzendingen. Pas na Anouk en TCL kreeg de zaak een serieuze tractie met goede artiesten die de vrije hand kregen. Ik heb destijds al gezegd “als we deze lijn doortrekken kunnen we binnen 5 jaar winnen”. Ik ben toen door iedereen uitgelachen (niet hier op FOK!ESF maar buiten :P ) maar het is wel gelukt.

En als we de draad weer oppakken met goede artiesten en originele, kwalitatieve producties dan kunnen we binnen 10 jaar weer winnen. Jullie mogen dit in 2036 quoten :)
pi_220831329
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het ESF zelf was in de jaren ‘00 uiteraard ook een drama. Maar dat Nederland daar een stuk slechter doorheen kwam dan bijvoorbeeld diverse Scandinavische landen, lag toch wel een voor een groot deel aan de totale desinteresse van degenen die er verantwoordelijk voor waren.
Het festival werd in die jaren natuurlijk ook gedomineerd door Oost-Europese landen die nieuw waren, met belachelijke acts die gestuwd werden door de televoting. Nederland wist zich daar slecht een houding aan te geven, als land dat niet profiteert van diaspora- of blocvoting en niet per se veel vrienden heeft. Want welke serieuze artiest gaat tussen die freakshow staan om vervolgens in de semi te stranden? Andere traditionele deelnemers zoals Zwitserland en Oostenrijk zag je daar in die tijd ook mee struggelen. De Zwitsers hebben ook jarenlang alleen maar braderiekneiters gestuurd zoals Il Pleut de l’Or enzo.

In Nederland was er niemand die de zaak durfde op te pakken en uit de stront te trekken. Tegelijk zijn we een beetje geholpen door de organisatie, want die zagen na de winst van Lordi ook wel in dat dit zo niet houdbaar was en de kwaliteit omhoog moest. Ik denk dat Molitva een geschenk uit de hemel was, als Verka had gewonnen was het lot vermoedelijk wel bezegeld geweest.
pi_220831348
Wat bij mij ineens de vraag oproept: Svante Stockselius was in die jaren de baas van het ESF. Waarom is er niet al veel eerder bijgestuurd door de EBU? Heeft iemand daar informatie over?
pi_220831589
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Andere traditionele deelnemers zoals Zwitserland en Oostenrijk zag je daar in die tijd ook mee struggelen. De Zwitsers hebben ook jarenlang alleen maar braderiekneiters gestuurd zoals Il Pleut de l’Or enzo.

Dit blijft toch wel mijn grootste guilty pleasure. Alles hierin was fout en vind het geweldig :@ _O-
pi_220831597
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat bij mij ineens de vraag oproept: Svante Stockselius was in die jaren de baas van het ESF. Waarom is er niet al veel eerder bijgestuurd door de EBU? Heeft iemand daar informatie over?
Svante was vooral de man die interesse had om financieel meer uit het ESF te halen. Wat op zich wel redelijk was, want ondanks dat er toen nog veel meer mensen keken dan nu werd er weinig mee gedaan. Maar televoting werd daarin heilig verklaard, en het bijeffect dat dat allerlei vage troep zou aantrekken werd niet voorzien of gewoon voor lief genomen.

Het lastige was ook dat veel landen als de Big4, de Scandi’s en diaspora-landen vrijwel allemaal nog recente zeer goede uitslagen hadden, en sowieso altijd of vaak in de finale meededen, en dus geen dringende reden hadden iets te veranderen. Het waren vooral kleine West-Europese landen die getroffen werden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220831615
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:29 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Dit blijft toch wel mijn grootste guilty pleasure. Alles hierin was fout en vind het geweldig :@ _O-
Dit topic blijft een icoon uit onze beginjaren

ESF / [ZWI] Michael Von Der Heide - Il pleut de l'oor
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220833462
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:29 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Dit blijft toch wel mijn grootste guilty pleasure. Alles hierin was fout en vind het geweldig :@ _O-
Het was ook de buitencategorie guilty pleasure. Samen met ome Serhat.
pi_220833525
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:30 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Svante was vooral de man die interesse had om financieel meer uit het ESF te halen. Wat op zich wel redelijk was, want ondanks dat er toen nog veel meer mensen keken dan nu werd er weinig mee gedaan. Maar televoting werd daarin heilig verklaard, en het bijeffect dat dat allerlei vage troep zou aantrekken werd niet voorzien of gewoon voor lief genomen.

Het lastige was ook dat veel landen als de Big4, de Scandi’s en diaspora-landen vrijwel allemaal nog recente zeer goede uitslagen hadden, en sowieso altijd of vaak in de finale meededen, en dus geen dringende reden hadden iets te veranderen. Het waren vooral kleine West-Europese landen die getroffen werden.
De televoting bracht natuurlijk ook bakken met geld op. Ondertussen verschoof het ESF van een kneuterige liedjeswedstrijd naar een tv-spektakel dat draaide op visuals en keiharde competitie. En wij bleven doen alsof het nog 1995 was. Dan kom je niet meer weg met “we sturen wel gewoon iemand, we kijken wel wie wil”. Terwijl Oekraïne ondertussen een show met vuurwerk, rook en lasers heeft.
pi_220833563
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]De eerste paar jaar onder AVROTROS was het ook hopeloos. Voor de fusie behandelde de TROS het alsof het een Europees muziekfeest op het plein was (dixit Daniël Dekker, opdat we nooit vergeten) met het daarbij horende kaliber inzendingen. Pas na Anouk en TCL kreeg de zaak een serieuze tractie met goede artiesten die de vrije hand kregen. Ik heb destijds al gezegd “als we deze lijn doortrekken kunnen we binnen 5 jaar winnen”. Ik ben toen door iedereen uitgelachen (niet hier op FOK!ESF maar buiten :P ) maar het is wel gelukt.

En als we de draad weer oppakken met goede artiesten en originele, kwalitatieve producties dan kunnen we binnen 10 jaar weer winnen. Jullie mogen dit in 2036 quoten :)
Dat is waar, maar ze hebben het wel geprobeerd. Die eerdere pogingen met Sieneke, 3JS en een Nationaal Songfestival geproduceerd door John de Mol (met vooral ex-Voice deelnemers, en Indiana Joan als winnaar) zijn idd mislukt, maar het waren wel pogingen van de TROS om het telkens heel anders aan te pakken dan het mislukte jaar ervoor.

Voor 2013 had de TROS het plan voor een groot Nationaal Songfestival, met voorrondes, naar Zweeds voorbeeld. Allerlei artiesten hadden toen al iets ingestuurd. Ze hadden een soort brievenbus bak buiten het TROS-gebouw, en de hele zooi aan B- en C-artiesten kwamen langs om er een liedje in te gooien. Toen kwam Anouk met haar bericht, en zei de TROS in eerste instantie dat ze welkom was om ook in te sturen en mee te doen. Onder druk van de fans en media heeft de TROS toen uiteindelijk die hele show afgeblazen, en Anouk intern geselecteerd.

Terwijl het een atypische inzending was voor de TROS. Hebben ze toch maar mooi gedaan. En met dat besluit is alles veranderd. Daar verdienen ze uiteindelijk toch ook de kudos voor. Ze hebben toen geluisterd naar de fans.
pi_220833607
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:45 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat is waar, maar ze hebben het wel geprobeerd. Die eerdere pogingen met Sieneke, 3JS en een Nationaal Songfestival geproduceerd door John de Mol (met vooral ex-Voice deelnemers, en Indiana Joan als winnaar) zijn idd mislukt, maar het waren wel pogingen van de TROS om het telkens heel anders aan te pakken dan het mislukte jaar ervoor.

Voor 2013 had de TROS het plan voor een groot Nationaal Songfestival, met voorrondes, naar Zweeds voorbeeld. Allerlei artiesten hadden toen al iets ingestuurd. Ze hadden een soort brievenbus bak buiten het TROS-gebouw, en de hele zooi aan B- en C-artiesten kwamen langs om er een liedje in te gooien. Toen kwam Anouk met haar bericht, en zei de TROS in eerste instantie dat ze welkom was om ook in te sturen en mee te doen. Onder druk van de fans en media heeft de TROS toen uiteindelijk die hele show afgeblazen, en Anouk intern geselecteerd.

Terwijl het een atypische inzending was voor de TROS. Hebben ze toch maar mooi gedaan. En met dat besluit is alles veranderd. Daar verdienen ze uiteindelijk toch ook de kudos voor. Ze hebben toen geluisterd naar de fans.
Aan de energie van de (toen nog) TROS lag het niet. Alleen de aanpak was verkeerd. Het was te klein, te amateuristisch, alsof het een volksfeest was. Ze wilden vooral iets sturen wat herkenbaar Nederlands was. Ze hebben later - door schade en schande - pas geleerd dat het een keiharde internationale competitie is en geen gezellig liedjesfeest. Toen ze daar eenmaal naar gingen handelen begon het vrijwel meteen te lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spablauw214 op 18-05-2026 17:01:57 ]
pi_220833741
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Aan de energie van de (toen nog) TROS lag het niet. Alleen de aanpak was verkeerd. Het was te klein, te amateuristisch, alsof het een volksfeest was. Ze wilden vooral iets sturen wat herkenbaar Nederlands was. Ze hebben later - door schade en schande - pas geleerd dat het een keiharde internationale competitie is en geen
gezellig liedjesfeest. Toen ze daar eenmaal naar gingen handelen begon het vrijwel meteen te lopen.
Dat was de uitkomst, daar heb je gelijk in. Maar de intentie was er wel bij de TROS. Meer dan bij de NOS voorheen.

Dat jaar met Vader Abraham en Sieneke hadden ze volgens mij gekeken naar de Britse voorronde, waar ze met Andrew Lloyd Webber en Jade Ewen net top 5 gescoord hadden. Dat concept was interessant. Maar de uitvoering.. ja... hahaha. Toch heeft het wel een legendarische NSF opgeleverd, met die coin toss en alles. En Sieneke deed het uiteindelijk best leuk in Oslo. Met draaiorgel erbij. Hilarische kitsch. Ik vond het beter dan "Shine".

3JS was ik voor. Vond ik een goede keuze. Helaas, staging als een concert ipv tv-show, en bar slechte loting. Maar ik vind het tof dat ze het gedaan hebben. 3JS hoeven zich van mij niet te schamen. Ze hebben ja gezegd in een tijd dat de meeste goede artiesten pertinent weigerden om het Songfestival te doen. Hebben ze lef getoond. Ook al was het resultaat jammer.

John de Mol blies daarna hoog van de toren. Hij zou met een nieuwe Nationaal Songfestival Nederland wel even uit het moeras trekken, en eindelijk kwalificatie leveren. Dat werd ook een drama. Maar de TROS was toen in feite alleen verantwoordelijk voor de keuze om John de Mol de inzending te laten kiezen en produceren.

Sorry voor de rant :@ ik blijf de TROS en nu AVROTROS verdedigen, omdat ik geloof dat de weg omhoog toen al was ingezet. Het rock bottom dieptepunt voor mij was 2009.
pi_220833752
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:20 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat was de uitkomst, daar heb je gelijk in. Maar de intentie was er wel bij de TROS. Meer dan bij de NOS voorheen.

Dat jaar met Vader Abraham en Sieneke hadden ze volgens mij gekeken naar de Britse voorronde, waar ze met Andrew Lloyd Webber en Jade Ewen net top 5 gescoord hadden. Dat concept was interessant. Maar de uitvoering.. ja... hahaha. Toch heeft het wel een legendarische NSF opgeleverd, met die coin toss en alles. En Sieneke deed het uiteindelijk best leuk in Oslo. Met draaiorgel erbij. Hilarische kitsch. Ik vond het beter dan "Shine".

3JS was ik voor. Vond ik een goede keuze. Helaas, staging als een concert ipv tv-show, en bar slechte loting. Maar ik vind het tof dat ze het gedaan hebben. 3JS hoeven zich van mij niet te schamen. Ze hebben ja gezegd in een tijd dat de meeste goede artiesten pertinent weigerden om het Songfestival te doen. Hebben ze lef getoond. Ook al was het resultaat jammer.

John de Mol blies daarna hoog van de toren. Hij zou met een nieuwe Nationaal Songfestival Nederland wel even uit het moeras trekken, en eindelijk kwalificatie leveren. Dat werd ook een drama. Maar de TROS was toen in feite alleen verantwoordelijk voor de keuze om John de Mol de inzending te laten kiezen en produceren.

Sorry voor de rant :@ ik blijf de TROS en nu AVROTROS verdedigen, omdat ik geloof dat de weg omhoog toen al was ingezet. Het rock bottom dieptepunt voor mij was 2009.
Ik vond Sieneke nog wel grappig maar die vals zingende indiaan was wel het dieptepunt
pi_220833802
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het was ook de buitencategorie guilty pleasure. Samen met ome Serhat.
Ome Serhat ben ik inmiddels gaan beschouwen als een echte cult classic :P
pi_220833910
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:20 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat was de uitkomst, daar heb je gelijk in. Maar de intentie was er wel bij de TROS. Meer dan bij de NOS voorheen.

Dat jaar met Vader Abraham en Sieneke hadden ze volgens mij gekeken naar de Britse voorronde, waar ze met Andrew Lloyd Webber en Jade Ewen net top 5 gescoord hadden. Dat concept was interessant. Maar de uitvoering.. ja... hahaha. Toch heeft het wel een legendarische NSF opgeleverd, met die coin toss en alles. En Sieneke deed het uiteindelijk best leuk in Oslo. Met draaiorgel erbij. Hilarische kitsch. Ik vond het beter dan "Shine".

3JS was ik voor. Vond ik een goede keuze. Helaas, staging als een concert ipv tv-show, en bar slechte loting. Maar ik vind het tof dat ze het gedaan hebben. 3JS hoeven zich van mij niet te schamen. Ze hebben ja gezegd in een tijd dat de meeste goede artiesten pertinent weigerden om het Songfestival te doen. Hebben ze lef getoond. Ook al was het resultaat jammer.

John de Mol blies daarna hoog van de toren. Hij zou met een nieuwe Nationaal Songfestival Nederland wel even uit het moeras trekken, en eindelijk kwalificatie leveren. Dat werd ook een drama. Maar de TROS was toen in feite alleen verantwoordelijk voor de keuze om John de Mol de inzending te laten kiezen en produceren.

Sorry voor de rant :@ ik blijf de TROS en nu AVROTROS verdedigen, omdat ik geloof dat de weg omhoog toen al was ingezet. Het rock bottom dieptepunt voor mij was 2009.
De TROS heeft toch vooral geprofiteerd van de aanmelding van Anouk en de veranderde tijdgeest (het land ging vanaf Sieneke inzien dat de wanprestaties geen complot tegen Nederland waren, maar gewoon een gebrek aan kwaliteit). Met de druk van de media ging het idee dat Anouk zich mocht aanmelden voor de voorronde van tafel en gingen we permanent over naar een interne selectie.

Dat was inderdaad wel de oplossing van alle problemen. Maar aangezien we in 2011 en 2012 niet noemenswaardig beter bezig waren dan een jaar of vijf ervoor, vrees ik dat we zonder Anouk nog wel een paar jaar hadden aangerommeld.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220833922
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:20 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat was de uitkomst, daar heb je gelijk in. Maar de intentie was er wel bij de TROS. Meer dan bij de NOS voorheen.

Dat jaar met Vader Abraham en Sieneke hadden ze volgens mij gekeken naar de Britse voorronde, waar ze met Andrew Lloyd Webber en Jade Ewen net top 5 gescoord hadden. Dat concept was interessant. Maar de uitvoering.. ja... hahaha. Toch heeft het wel een legendarische NSF opgeleverd, met die coin toss en alles. En Sieneke deed het uiteindelijk best leuk in Oslo. Met draaiorgel erbij. Hilarische kitsch. Ik vond het beter dan "Shine".

3JS was ik voor. Vond ik een goede keuze. Helaas, staging als een concert ipv tv-show, en bar slechte loting. Maar ik vind het tof dat ze het gedaan hebben. 3JS hoeven zich van mij niet te schamen. Ze hebben ja gezegd in een tijd dat de meeste goede artiesten pertinent weigerden om het Songfestival te doen. Hebben ze lef getoond. Ook al was het resultaat jammer.

John de Mol blies daarna hoog van de toren. Hij zou met een nieuwe Nationaal Songfestival Nederland wel even uit het moeras trekken, en eindelijk kwalificatie leveren. Dat werd ook een drama. Maar de TROS was toen in feite alleen verantwoordelijk voor de keuze om John de Mol de inzending te laten kiezen en produceren.

Sorry voor de rant :@ ik blijf de TROS en nu AVROTROS verdedigen, omdat ik geloof dat de weg omhoog toen al was ingezet. Het rock bottom dieptepunt voor mij was 2009.
Ik vind het geen rant. Gewoon een prima observatie imo. Ik denk dat de TROS-jaren achteraf het beste te beschrijven zijn als een “tussenfase” waarin Nederland zichzelf opnieuw moest positioneren op het ESF.

Shalalie was een ouderwets, beetje folkloristisch lied en meer geschikt voor het rondje Nederlandstalige inhakers in de kroeg dan voor een internationale competitie. Aan Sieneke heeft het niet gelegen, het zijn Kartner en de TROS geweest die haar met dit gedrocht naar Oslo hebben gestuurd. 3JS hadden een veel te onopvallend lied, daarnaast was de act veel te simpel en ze wisten volgens mij ook niet echt raad met het enorme podium. Het lied van Joan was charmant en nostalgisch en had de gunfactor maar de act was rommelig, van het niveau groep 8-musical en de uitvoering op z’n zachtst niet helemaal zuiver. Je ziet dat de organisatie echt wel wat probeerde, om te kijken wat werkte en er tenminste tijd, aandacht en energie in stak itt de NOS. Uiteindelijk is het wel gewoon het fundament waarop het latere succes is gebouwd. Dus ik bedoel het ook niet als TROS-bashing ofzo.
pi_220834049
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:50 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Ik vind het geen rant. Gewoon een prima observatie imo. Ik denk dat de TROS-jaren achteraf het beste te beschrijven zijn als een “tussenfase” waarin Nederland zichzelf opnieuw moest positioneren op het ESF.

Shalalie was een ouderwets, beetje folkloristisch lied en meer geschikt voor het rondje Nederlandstalige inhakers in de kroeg dan voor een internationale competitie. Aan Sieneke heeft het niet gelegen, het zijn Kartner en de TROS geweest die haar met dit gedrocht naar Oslo hebben gestuurd. 3JS hadden een veel te onopvallend lied, daarnaast was de act veel te simpel en ze wisten volgens mij ook niet echt raad met het enorme podium. Het lied van Joan was charmant en nostalgisch en had de gunfactor maar de act was rommelig, van het niveau groep 8-musical en de uitvoering op z’n zachtst niet helemaal zuiver. Je ziet dat de organisatie echt wel wat probeerde, om te kijken wat werkte en er tenminste tijd, aandacht en energie in stak itt de NOS. Uiteindelijk is het wel gewoon het fundament waarop het latere succes is gebouwd. Dus ik bedoel het ook niet als TROS-bashing ofzo.
Mee eens! Ja ik zeg sorry voor de rant omdat dit eigenlijk een topic is over de finale van 2026. Maar op zich relevant in discussie terug naar NOS of door met AVROTROS. Ik vind dat een mooie omschrijving: fundament voor het latere succes ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De TROS heeft toch vooral geprofiteerd van de aanmelding van Anouk en de veranderde tijdgeest (het land ging vanaf Sieneke inzien dat de wanprestaties geen complot tegen Nederland waren, maar gewoon een gebrek aan kwaliteit). Met de druk van de media ging het idee dat Anouk zich mocht aanmelden voor de voorronde van tafel en gingen we permanent over naar een interne selectie.

Dat was inderdaad wel de oplossing van alle problemen. Maar aangezien we in 2011 en 2012 niet noemenswaardig beter bezig waren dan een jaar of vijf ervoor, vrees ik dat we zonder Anouk nog wel een paar jaar hadden aangerommeld.
Dat zou kunnen idd. Maar Cornald heeft ook een belangrijke rol gespeeld in het herstel. De fusie met de AVRO ook.
pi_220835173
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vond Sieneke nog wel grappig maar die vals zingende indiaan was wel het dieptepunt
Zeker niet! Als er alleen televote geweest was, was ze gewoon naar de finale gegaan. De jury gaf helaas de voorkeur aan andere acts. In tegenstelling tot het jaar ervoor zocht Joan de camera op en zat er een idee achter de act. Het was dan wel een slecht idee, maar goed, de 3Js hadden helemaal geen idee. Als Joan zuiver zong, zaten we dat jaar gewoon in de finale.
pi_220835186
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:23 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Zeker niet! Als er alleen televote geweest was, was ze gewoon naar de finale gegaan. De jury gaf helaas de voorkeur aan andere acts. In tegenstelling tot het jaar ervoor zocht Joan de camera op en zat er een idee achter de act. Het was dan wel een slecht idee, maar goed, de 3Js hadden helemaal geen idee. Als Joan zuiver zong, zaten we dat jaar gewoon in de finale.
Tja dan zeg je er iets bij, als ze zuiver zong, maar het was erg vals
  maandag 18 mei 2026 @ 22:52:03 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220836256
Meer dan 3 miljoen kijkers in Australië
https://www.sbs.com.au/ab(...)e-in-for-eurovision/
pi_220839186
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:52 schreef Momo het volgende:
Meer dan 3 miljoen kijkers in Australië
https://www.sbs.com.au/ab(...)e-in-for-eurovision/
Dat is wel het totale bereik van de zes uitzendingen (3x live in de zeer vroege ochtend en herhalingen op vrijdagavond, zaterdagavond en zondagavond). De finale zelf had bij elkaar 631.000 kijkers. Dat is overigens wel een hoge score, veel hoger dan in de jaren na de eerste deelname.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:06:53 #266
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220859506


Ik snap nog steeds niet waarom de juries Roemenië zo laag hebben gescoord?
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 11:12:31 #267
375570 crew  Cyan9
pi_220860020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ik snap nog steeds niet waarom de juries Roemenië zo laag hebben gescoord?
Misschien toch (f)ophef over de tekst?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')