Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
En niemand die dat dan stiekem toch even verteld? Niet elke omroep is 100% anti-Israël of een complete jury ook niet, het risico dat zoiets uitlekt heeft wel hele grote consequenties.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
Het zijn er niet veel.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.
En nee die stemmen zijn niet omdat Israël zo goed is, dat weten we ook allemaal wel.
Had ie ook, precies 1quote:Op zondag 17 mei 2026 09:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen
Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor
Ik vind dat meestal wel grappigquote:Op zondag 17 mei 2026 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar bij de televote bedoel ik dan, degene die je in je gezicht gesmeten krijgt
Ditquote:Op zondag 17 mei 2026 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
Een winterjas over een stoel gehangen is ook leuker.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).quote:Op zondag 17 mei 2026 08:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Waarom wordt daar toch elk jaar zo veel op gestemd? En wie stemt daar toch op?
Op basis van de semi’s was het wel de favoriet, maar ze waren ‘maar’ 5e bij de jury’s. Dat had ook best fout kunnen gaan bij een beter gecoördineerde actie vanuit Israel. Ik denk dat veel jury’s echt stemden zonder zich over een potentiële Israëlische overwinning te bekommeren.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.
Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
wAt HeEfT aVrOtRoS nOu BeReIkT?!?11!?quote:Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de boycot haalde toch niks uit volgens de stukjesschrijvers?
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:13 schreef Moira het volgende:
[..]
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar
, top 10 wel jaquote:Op zondag 17 mei 2026 11:13 schreef Moira het volgende:
[..]
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar
Ik vind het zielig, net zoals ik het zielig vind als een sporter bij een groot toernooi, zoals de Spelen, een fout maakt en na 2 seconden klaar isquote:Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik vind dat meestal wel grappigWaarbij het grappiger wordt naarmate ze meer punten van de jury hebben gehad. Dubbele nul is inderdaad wat sneu, maar als er dan zo'n nummer is dat 53 jurypunten heeft en je snapt totaal niet waarom en dat nummer krijgt nul van de televote vind ik dat wel lekker
In jouw optiek, in mijne zou het prima boven Australië en Roemenië uit kunnen komen, ik zou Israël denk ik vaker op repeat zetten dan die twee. Allemaal top 5 waardige nummers in dit matige jaar waar alleen Bulgarije een terechte winnaar is imoquote:Op zondag 17 mei 2026 11:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
, top 10 wel ja
Maar niet boven Australië en Roemenië bijvoorbeeld
Verschil van smaak natuurlijkquote:Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef Moira het volgende:
[..]
In jouw optiek, in mijne zou het prima boven Australië en Roemenië uit kunnen komen, ik zou Israël denk ik vaker op repeat zetten dan die twee. Allemaal top 5 waardige nummers in dit matige jaar waar alleen Bulgarije een terechte winnaar is imo
In een jaar waarin Nederland wel meedoet maar eruit ligt voor de finale haal je zomaar het dubbelequote:Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
Bronquote:The 28-year-old artist — born in Israel to French immigrant parents — has been rehearsing for the past several months with all kinds of sounds deliberately interrupting his performance, according to a person familiar with his protocols who asked not to be identified because they were not authorized to talk to the press.
Had eerlijk gezegd wel meer verwacht, omdat de tweede semi al 600.000 had. Dacht een groot deel slaat die semi’s nog over.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
Waar zie je die 800.000 ?quote:
Vond het wel grappig dat Engeland en Duitsland allebei nul punten uit de televoting kregen.quote:
Alleen een goed nummer hebben is bijna nooit voldoende voor de winst. Er moet eigenlijk altijd een act, een gimmick, een of ander statement en/of een zielig verhaal bij.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.
1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland
Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
Ik denk nog steeds dat Engeland het expres doet.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vond het wel grappig dat Engeland en Duitsland allebei nul punten uit de televoting kregen.
Dit zijn dezelfde mensen die bijvoorbeeld zeggen dat “de sancties tegen Rusland niet werken”.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef Evenstar het volgende:
Mensen die roepen dat boycot niks heeft geholpen, want Israël is toch 2e geworden, snappen gewoon niet zo goed wat principes zijn.
Lees maar weer eens berichtje van Spanje. Dat vat het eigenlijk wel goed samen.
Je ziet het getal toch staan? 798.000 kijkers gemiddeld. Het getal ernaast is het aantal mensen dat iets van deze finale heeft gezien.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Waar zie je die 800.000 ?
1.5 miljoen minder dan vorig jaar zie ik hier.
[ x ]
Dan moet de EBU maar helpen met bijdragen.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Ama het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Ik vind diaspora stemmen op zich nog wel anders dan politieke stemmen. Ook al is het effect hetzelfde.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.
Dat is een potentiële boost voor het toerisme, en als zodanig zeer goedkoop. Met enkele tientallen miljoenen investering bereik je een enorm publiek. Dus dat komt wel goed.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Ama het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
1 van de weinige in dit topic die Albanië best aangenaam vond. Dramatisch, goed gezongen (dacht ik) en een serieuze act.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.
1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland
Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
Moet zeggen dat Israël het wel goed deed.quote:Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.
Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Bangarangariaquote:Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Ha je bent er.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Beste? Uche, uche, uche! Het by far SLECHTSTE nummer in jaren! Het draait alleen om het dansen. De melodie - als daar al sprake van is - blijft volstrekt niet hangen. Het nummer kent ook geen enkele emotie. Het nummer dat vorig jaar won is vijfduizend keer beter!quote:
Vroeger hadden we inderdaad de Turkse, Armeense diaspora en daar is nu met name de Joodse en Oekraïnse diaspora voor teruggekomen.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.
En soms stemmen mensen gewoon op domme gimmicks. Het is niet dat Buranovskye Babushki of My Slowiany nou muzikale hoogtepunten waren ofzo.
Ik heb nu al zin in een week Sofia volgend jaarquote:Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Het draait nooit alleen om de muziek. Dus de anti ESF mensen hebben daar wel gelijk in.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:51 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Beste? Uche, uche, uche! Het by far SLECHTSTE nummer in jaren! Het draait alleen om het dansen. De melodie - als daar al sprake van is - blijft volstrekt niet hangen. Het nummer kent ook geen enkele emotie. Het nummer dat vorig jaar won is vijfduizend keer beter!
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Ik ben bang dat we het vanaf nu de Joodse diaspora moeten gaan noemenquote:Op zondag 17 mei 2026 11:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind diaspora stemmen op zich nog wel anders dan politieke stemmen. Ook al is het effect hetzelfde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |