abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220820950
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.

En nee die stemmen zijn niet omdat Israël zo goed is, dat weten we ook allemaal wel.
pi_220821047
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
En niemand die dat dan stiekem toch even verteld? Niet elke omroep is 100% anti-Israël of een complete jury ook niet, het risico dat zoiets uitlekt heeft wel hele grote consequenties.

Ik bedoel, wij zijn er niet eens bij maar je zou de NPO al niet eens met zoiets kunnen vertrouwen.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:31:42 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220821084
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.

En nee die stemmen zijn niet omdat Israël zo goed is, dat weten we ook allemaal wel.
Het zijn er niet veel.
- Bijna niemand stemt per land
- Je kunt per persoon extra vaak stemmen als je van kwade zin bent (manipuleren).
- Alle overige stemmen worden verdeeld over 24 andere landen, maw je kunt niet 'tegen' stemmen.
Antifa
pi_220821299
Inzoomend op de televotescores van Israel denk ik wel dat het verminderen van het totaal aantal stemmen wat heeft bijgedragen aan het lagere resultaat. Je ziet bij de kleinere landen wel dat ze niet zo makkelijk aan de 10 of 12 punten komen.

Dat ze bij de ROW dan weer niet de 12 punten maar "slechts" 6 pakken is ook wel verrassend. Wellicht hebben die extra controles ook nog wat stemmen ongeldig gemaakt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 10:44:44 #105
39237 crew  H_T
2733
pi_220821311
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen ;(

Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor ;(
Had ie ook, precies 1 :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821367
Ik ben na het "falen" van Finland (6e nog steeds een mooi resultaat) toch wel blij dat we als Nederland toch gewoon de winst hebben gepakt toen we de kans hadden.

Het zou zo maar eens kunnen dat de Finnen vanzelf weer in een mindere periode komen, en dan twee keer zo dichtbij zijn geweest.. auw..
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 10:51:44 #107
284411 crew  heywoodu
pi_220821375
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Had ie ook, precies 1 :P
Maar bij de televote bedoel ik dan, degene die je in je gezicht gesmeten krijgt ;(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 10:57:22 #108
39237 crew  H_T
2733
pi_220821408
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar bij de televote bedoel ik dan, degene die je in je gezicht gesmeten krijgt ;(
Ik vind dat meestal wel grappig :@ Waarbij het grappiger wordt naarmate ze meer punten van de jury hebben gehad. Dubbele nul is inderdaad wat sneu, maar als er dan zo'n nummer is dat 53 jurypunten heeft en je snapt totaal niet waarom en dat nummer krijgt nul van de televote vind ik dat wel lekker :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821412
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:34 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220821449
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Em31 het volgende:
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
Maar de boycot haalde toch niks uit volgens de stukjesschrijvers?
Antifa
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:11:29 #111
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220821529
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
Dit :@ middenmootnummertje imo
Fuck the EBU.
pi_220821555
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Een winterjas over een stoel gehangen is ook leuker.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:13:43 #113
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220821599
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:30 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Waarom wordt daar toch elk jaar zo veel op gestemd? En wie stemt daar toch op?
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
Fuck the EBU.
pi_220821617
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
Op basis van de semi’s was het wel de favoriet, maar ze waren ‘maar’ 5e bij de jury’s. Dat had ook best fout kunnen gaan bij een beter gecoördineerde actie vanuit Israel. Ik denk dat veel jury’s echt stemden zonder zich over een potentiële Israëlische overwinning te bekommeren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220821647
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar de boycot haalde toch niks uit volgens de stukjesschrijvers?
wAt HeEfT aVrOtRoS nOu BeReIkT?!?11!?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:16:25 #116
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_220821650
Ik heb niks gekeken maar gisteravond toch hier meegelezen met de puntentelling :@ Want ik vind dat toch altijd een leuk/spannend moment, ook al wist ik verder niet hoe of wat qua nummers :P

De winnaar, tja. Heb het nummer gekeken en vind het weinig bijzonder. Misschien na vaker luisteren. Maar in een ander jaar had dit natuurlijk totaal niet gewonnen. Maar wel leuk dat het een keer een ander soort land is na jaren achter elkaar rijke West-Europese landen.

Israël wel weer tweede, man man man. :') ;( Ik begreep dat het dit keer niet zo frustrerend en spannend was als vorig jaar (en het jaar daarvoor)?
Koel en donker bewaren
pi_220821657
quote:
9s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
wAt HeEfT aVrOtRoS nOu BeReIkT?!?11!?
Daar beginnen ze morgen weer mee gok ik.
pi_220821671
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:13 schreef Moira het volgende:

[..]
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.

En soms stemmen mensen gewoon op domme gimmicks. Het is niet dat Buranovskye Babushki of My Slowiany nou muzikale hoogtepunten waren ofzo.
pi_220821684
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:13 schreef Moira het volgende:

[..]
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
, top 10 wel ja
Maar niet boven Australië en Roemenië bijvoorbeeld
pi_220821697
AVROTROS heeft helemaal nietsss bereikt, dat moge duidelijk zijn. Lekker deugen en niet gaan gaat je echt niet helpen, zo blijkt. Dit is gewoon een dikke middelvinger die 2e plek naar alle landen die boycotten dit jaar.
Allemaal cabaretteketet!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 11:22:01 #121
284411 crew  heywoodu
pi_220821716
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik vind dat meestal wel grappig :@ Waarbij het grappiger wordt naarmate ze meer punten van de jury hebben gehad. Dubbele nul is inderdaad wat sneu, maar als er dan zo'n nummer is dat 53 jurypunten heeft en je snapt totaal niet waarom en dat nummer krijgt nul van de televote vind ik dat wel lekker :D
Ik vind het zielig, net zoals ik het zielig vind als een sporter bij een groot toernooi, zoals de Spelen, een fout maakt en na 2 seconden klaar is ;(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 11:22:17 #122
284411 crew  heywoodu
pi_220821721
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Em31 het volgende:
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:22:21 #123
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220821725
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
, top 10 wel ja
Maar niet boven Australië en Roemenië bijvoorbeeld
In jouw optiek, in mijne zou het prima boven Australië en Roemenië uit kunnen komen, ik zou Israël denk ik vaker op repeat zetten dan die twee. Allemaal top 5 waardige nummers in dit matige jaar waar alleen Bulgarije een terechte winnaar is imo :D
Fuck the EBU.
pi_220821740
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef Moira het volgende:

[..]
In jouw optiek, in mijne zou het prima boven Australië en Roemenië uit kunnen komen, ik zou Israël denk ik vaker op repeat zetten dan die twee. Allemaal top 5 waardige nummers in dit matige jaar waar alleen Bulgarije een terechte winnaar is imo :D
Verschil van smaak natuurlijk
Bulgarije won inderdaad terecht
pi_220821777
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.

1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland

Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 11:31:48 #126
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220821823
Mensen die roepen dat boycot niks heeft geholpen, want Israël is toch 2e geworden, snappen gewoon niet zo goed wat principes zijn.

Lees maar weer eens berichtje van Spanje. Dat vat het eigenlijk wel goed samen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 11:33:13 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_220821848
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
In een jaar waarin Nederland wel meedoet maar eruit ligt voor de finale haal je zomaar het dubbele
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 11:34:11 #128
39237 crew  H_T
2733
pi_220821863
Israël heeft gerepeteerd met boegeroep

quote:
The 28-year-old artist — born in Israel to French immigrant parents — has been rehearsing for the past several months with all kinds of sounds deliberately interrupting his performance, according to a person familiar with his protocols who asked not to be identified because they were not authorized to talk to the press.
Bron
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821866
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
Had eerlijk gezegd wel meer verwacht, omdat de tweede semi al 600.000 had. Dacht een groot deel slaat die semi’s nog over.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:35:05 #130
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220821872
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Em31 het volgende:
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
Waar zie je die 800.000 ?

1.5 miljoen minder dan vorig jaar zie ik hier.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zondag 17 mei 2026 @ 11:35:49 #131
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220821877
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Had ie ook, precies 1 :P
Vond het wel grappig dat Engeland en Duitsland allebei nul punten uit de televoting kregen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220821884
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.

1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland

Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
Alleen een goed nummer hebben is bijna nooit voldoende voor de winst. Er moet eigenlijk altijd een act, een gimmick, een of ander statement en/of een zielig verhaal bij.

Als dit blind gejureerd zou worden, dus alleen audio en geen informatie over welk land het is, zou de uitslag er totaal anders uitzien.
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:36:56 #133
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220821896
quote:
89s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Vond het wel grappig dat Engeland en Duitsland allebei nul punten uit de televoting kregen.
Ik denk nog steeds dat Engeland het expres doet.
Your beauty never ever scared me.
pi_220821900
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef Evenstar het volgende:
Mensen die roepen dat boycot niks heeft geholpen, want Israël is toch 2e geworden, snappen gewoon niet zo goed wat principes zijn.

Lees maar weer eens berichtje van Spanje. Dat vat het eigenlijk wel goed samen.
Dit zijn dezelfde mensen die bijvoorbeeld zeggen dat “de sancties tegen Rusland niet werken”.
pi_220821923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Waar zie je die 800.000 ?

1.5 miljoen minder dan vorig jaar zie ik hier.

[ x ]
Je ziet het getal toch staan? 798.000 kijkers gemiddeld. Het getal ernaast is het aantal mensen dat iets van deze finale heeft gezien.
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:40:27 #136
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220821943
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:42:12 #137
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220821964
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Ama het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Dan moet de EBU maar helpen met bijdragen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220821965
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.
Ik vind diaspora stemmen op zich nog wel anders dan politieke stemmen. Ook al is het effect hetzelfde.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220821982
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Ama het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Dat is een potentiële boost voor het toerisme, en als zodanig zeer goedkoop. Met enkele tientallen miljoenen investering bereik je een enorm publiek. Dus dat komt wel goed.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220822010
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.

1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland

Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
1 van de weinige in dit topic die Albanië best aangenaam vond. Dramatisch, goed gezongen (dacht ik) en een serieuze act. :)
Maar ik had weinig liefde ervoor verwacht.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:48:42 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220822032
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220822036
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Moet zeggen dat Israël het wel goed deed.
pi_220822044
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Bangarangaria
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:49:31 #144
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220822046
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Ha je bent er. :D
Your beauty never ever scared me.
pi_220822063
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:01 schreef Nexum het volgende:
Beste winnaar in jaren
Beste? Uche, uche, uche! Het by far SLECHTSTE nummer in jaren! Het draait alleen om het dansen. De melodie - als daar al sprake van is - blijft volstrekt niet hangen. Het nummer kent ook geen enkele emotie. Het nummer dat vorig jaar won is vijfduizend keer beter!
pi_220822076
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.

En soms stemmen mensen gewoon op domme gimmicks. Het is niet dat Buranovskye Babushki of My Slowiany nou muzikale hoogtepunten waren ofzo.
Vroeger hadden we inderdaad de Turkse, Armeense diaspora en daar is nu met name de Joodse en Oekraïnse diaspora voor teruggekomen.

Uiteindelijk heeft het nooit echt een zege opgeleverd, behalve in 2003 toen Turkije ook echt een winnend liedje had. Inzendingen die structureel te hoog eindigen ongeacht kwaliteit is wel een probleem natuurlijk, want dan kan het kwartje ook een keer verkeerd vallen als er geen Bangaranga, Rim Tim Tagi Dim of dikke jurywinnaars zoals JJ of Nemo opduiken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220822088
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Ik heb nu al zin in een week Sofia volgend jaar *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220822090
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:51 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Beste? Uche, uche, uche! Het by far SLECHTSTE nummer in jaren! Het draait alleen om het dansen. De melodie - als daar al sprake van is - blijft volstrekt niet hangen. Het nummer kent ook geen enkele emotie. Het nummer dat vorig jaar won is vijfduizend keer beter!
Het draait nooit alleen om de muziek. Dus de anti ESF mensen hebben daar wel gelijk in. :+

Vorig jaar en jaar ervoor was ook honderd lichtjaren beter. Maar smaak hè?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220822095
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Gefeliciteerd! :D Erg leuk voor Bulgarije.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220822096
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik vind diaspora stemmen op zich nog wel anders dan politieke stemmen. Ook al is het effect hetzelfde.
Ik ben bang dat we het vanaf nu de Joodse diaspora moeten gaan noemen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')