abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:27:29 #51
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819160
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:15 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat besef wel zou komen toen België doorging :D
totaal niet bij stil gestaan _O-
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Was dat eerst zonder? Dat is apart, je zou voor halve finales en de finale natuurlijk gewoon dezelfde manier om punten te scoren moeten hebben..
niet altijd, het is een paar jaar geleden pas veranderd geloof ik? gauw weer teruggedraaid dus
Fuck the EBU.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:27:48 #52
284411 crew  heywoodu
pi_220819161
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:27 schreef Moira het volgende:

[..]
totaal niet bij stil gestaan _O-
[..]
niet altijd, het is een paar jaar geleden pas veranderd geloof ik? gauw weer teruggedraaid dus
Gelukkig dan maar :P
  zondag 17 mei 2026 @ 03:28:14 #53
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819163
Afgelopen twee jaar was er in de halve finales inderdaad geen jury.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:28:29 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819164
(If the EBU hasn't falled asleep) hebben ze er nu aan toegevoegd bij semi 2 _O- https://eurovisionworld.com/eurovision/2026/semi-final-2
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:29:46 #55
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819168
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:28 schreef Moira het volgende:
(If the EBU hasn't falled asleep) hebben ze er nu aan toegevoegd bij semi 2 _O- https://eurovisionworld.com/eurovision/2026/semi-final-2
Die hadden ze een tijdje geleden bij alle drie toegevoegd :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:31:03 #56
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819170
Nu ook semi 2. Zwitserland elfde. Armenië niet eens in de buurt van de finale.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:31:33 #57
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819171
ARMENIE 14e BIJ HET PUBLIEK EN 11e BIJ DE JURY

Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:32:44 #58
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819172
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:34:35 #59
284411 crew  heywoodu
pi_220819175
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Zwitserland's pech was vooral dat ze een beetje matig nummer in hebben gestuurd.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:35:47 #60
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819176
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Maar ook wel weer kut voor ze dat je 9e kunt worden bij de jury en 9e bij de televote en dan toch buiten de top 10 eindigen :o
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:36:16 #61
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819177
Dat Albanie het ook zo goed deed bij de televote jongeh _O- als die punten nou voor Armenie waren :'(
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:38:51 #62
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819182
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:39:25 #63
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819184
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:36 schreef Moira het volgende:
Dat Albanie het ook zo goed deed bij de televote jongeh _O- als die punten nou voor Armenie waren :'(
Meer diaspora he.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:40:38 #64
284411 crew  heywoodu
pi_220819187
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:38 schreef Redefine het volgende:
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Bulgarije is wel een beetje een nummer waarvan veel mensen eerst wellicht denken "meh", maar wat dan bij de tweede keer toch lekker in het hoofd zit :P
  zondag 17 mei 2026 @ 03:42:42 #65
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819193
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Bulgarije is wel een beetje een nummer waarvan veel mensen eerst wellicht denken "meh", maar wat dan bij de tweede keer toch lekker in het hoofd zit :P
Voor de kijkers thuis wellicht. Maar voor een jury is dat wel wat anders.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:55:19 #66
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819203
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:04 schreef Redefine het volgende:
Wenen blijft een mooie stad.
Moet bij Wenen altijd aan deze iconische film denken. Ook een van m'n favoriete Europese steden :D




Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 17 mei 2026 @ 04:04:09 #67
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819213
Tastbaar bewijs gevonden dat ik idd Delta-fan van het eerste uur ben :D :7




https://web.archive.org/w(...)ltagoodrem.hyves.nl/

[ Bericht 8% gewijzigd door Gretzl op 17-05-2026 04:17:41 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 17 mei 2026 @ 04:21:33 #68
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819235
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 04:04 schreef Gretzl het volgende:
Tastbaar bewijs gevonden dat ik idd Delta-fan van het eerste uur ben :D :7
En ook van Hanna Pakarinen O+ en Vanilla Ninja (godinnen) O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+



http://web.archive.org/we(...)illa-ninja.hyves.nl/
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220819464
Niet gekeken. Israël weer veel televotes? Of bij de jury ook hoog?

Leuk dat Bulgarije voor het eerst wint.
  zondag 17 mei 2026 @ 06:50:08 #70
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220819468
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:48 schreef alpeko het volgende:
Niet gekeken. Israël weer veel televotes? Of bij de jury ook hoog?

Leuk dat Bulgarije voor het eerst wint.
televotes meer dan jury
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_220819483
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:12 schreef koffieleuk het volgende:
[ afbeelding ]
EBU heeft weer een paar dagen lopen zweten
pi_220819573
Kan je met 1 telefoonnummer echt 10x stemmen op 1 land?
Dat moet verboden worden! Er moet ontdubbeld worden per telefoonnummer op landen, dus als je 10x stemt op 1 land met jouw telefoon, dan krijgt dat land maar 1 stem.

Of beter: je kan maar slechts 1x stemmen per telefoonnummer, dat is tenminste eerlijk. Maar ja, ze willen natuurlijk veel geld verdienen per stem.
pi_220819637
Tevreden met Bulgarije als winnaar
Roemenie mijn favoriet derde
Australië ook hoog
En gelukkig geen Israël als winnaar
pi_220819651
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
  zondag 17 mei 2026 @ 08:16:49 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220819656
quote:
17s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:06 schreef yvonne het volgende:
Lekjer zomer hitje. En ik ben nog nooit in Bulgarije.

FOK! Meet bij @:dven
Tot in de vroege uurtjes GEFEEST *O*

Tickets naar Sofia kunnen geboekt worden :P

Finale gaat sowieso hier zijn
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220819717
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:50 schreef Anonymousz het volgende:

[..]
televotes meer dan jury
Waarom wordt daar toch elk jaar zo veel op gestemd? En wie stemt daar toch op?
pi_220819764
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:16 schreef Dven het volgende:

[..]
Tot in de vroege uurtjes GEFEEST *O*

Tickets naar Sofia kunnen geboekt worden :P

Finale gaat sowieso hier zijn
Wizz mag wel wat capaciteit bijzetten.
pi_220819798
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
pi_220819831
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Er zijn er ook die Rusland steunen. Of de mullahs in Iran. Of Hamas. Het zegt allemaal niet zoveel. De mensen die er zo geharnast in zitten zijn toch met geen zinnig argument te overtuigen.
  zondag 17 mei 2026 @ 08:50:53 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819836
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
Het heeft een kitcherig randje dat bij veel mensen lekker ligt.

Wel zijn de performers niet echt frisse jonge blaadjes meer, zeker zij niet. Misschien was dat voor de score uiteindelijk een nadeel.
pi_220819857
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:09 schreef koffieleuk het volgende:
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal


https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/

Zweden was niet door bij de televote :o
pi_220819865
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Zwitserland is apart bij de jury en televote in de top 10 maar in totale score niet doorgegaan. Dit is 1x eerder voorgekomen bij Kroatie in 2021.
pi_220819907
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zweden was niet door bij de televote :o
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 09:05:23 #84
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220819923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220819942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:38 schreef Redefine het volgende:
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:09:18 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220819958
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220819995
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
Zelfs met een 'assisted vocal' ja. Dat dat mag. :?
  zondag 17 mei 2026 @ 09:12:44 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819997
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:05 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:13:35 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220820004
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220820006
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:07 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:14:34 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220820011
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Dat is dan ook niet zo heel moeilijk.

Zij leek uit AI opgetrokken, en hij - tja. :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:16:21 #92
284411 crew  heywoodu
pi_220820034
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
pi_220820041
:D israel
pi_220820049
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:16 schreef heywoodu het volgende:
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:20:27 #95
284411 crew  heywoodu
pi_220820057
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:18 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen ;(

Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor ;(
pi_220820072
Niet mijn favoriet, maar ik gun het 'r wel. Lijkt me een leuke meid.
pi_220820582
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
pi_220820652
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220820716
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
EBU hoeft niet te bellen. Nogmaals niemand kan die televotes controleren. Als ze merken dat het de verkeerde kant op gaat schuiven ze de punten gewoon door.
pi_220820800
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
Ik zie net inderdaad de scores van Bulgarije in de halve finale bij de jury. Denk wel dat ze meer heeft geprofiteerd dat de landen van semi 1 erbij zijn gekomen dan de landen die er in de halve finale nog boven stonden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')