abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220819857
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:09 schreef koffieleuk het volgende:
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal


https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/

Zweden was niet door bij de televote :o
pi_220819865
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Zwitserland is apart bij de jury en televote in de top 10 maar in totale score niet doorgegaan. Dit is 1x eerder voorgekomen bij Kroatie in 2021.
pi_220819907
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zweden was niet door bij de televote :o
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 09:05:23 #84
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220819923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220819942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:38 schreef Redefine het volgende:
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:09:18 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220819958
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220819995
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
Zelfs met een 'assisted vocal' ja. Dat dat mag. :?
  zondag 17 mei 2026 @ 09:12:44 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819997
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:05 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:13:35 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220820004
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220820006
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:07 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:14:34 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220820011
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Dat is dan ook niet zo heel moeilijk.

Zij leek uit AI opgetrokken, en hij - tja. :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:16:21 #92
284411 crew  heywoodu
pi_220820034
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
pi_220820041
:D israel
pi_220820049
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:16 schreef heywoodu het volgende:
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:20:27 #95
284411 crew  heywoodu
pi_220820057
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:18 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen ;(

Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor ;(
pi_220820072
Niet mijn favoriet, maar ik gun het 'r wel. Lijkt me een leuke meid.
pi_220820582
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
pi_220820652
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220820716
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
EBU hoeft niet te bellen. Nogmaals niemand kan die televotes controleren. Als ze merken dat het de verkeerde kant op gaat schuiven ze de punten gewoon door.
pi_220820800
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
Ik zie net inderdaad de scores van Bulgarije in de halve finale bij de jury. Denk wel dat ze meer heeft geprofiteerd dat de landen van semi 1 erbij zijn gekomen dan de landen die er in de halve finale nog boven stonden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220820950
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.

En nee die stemmen zijn niet omdat Israël zo goed is, dat weten we ook allemaal wel.
pi_220821047
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
En niemand die dat dan stiekem toch even verteld? Niet elke omroep is 100% anti-Israël of een complete jury ook niet, het risico dat zoiets uitlekt heeft wel hele grote consequenties.

Ik bedoel, wij zijn er niet eens bij maar je zou de NPO al niet eens met zoiets kunnen vertrouwen.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:31:42 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220821084
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.

En nee die stemmen zijn niet omdat Israël zo goed is, dat weten we ook allemaal wel.
Het zijn er niet veel.
- Bijna niemand stemt per land
- Je kunt per persoon extra vaak stemmen als je van kwade zin bent (manipuleren).
- Alle overige stemmen worden verdeeld over 24 andere landen, maw je kunt niet 'tegen' stemmen.
Antifa
pi_220821299
Inzoomend op de televotescores van Israel denk ik wel dat het verminderen van het totaal aantal stemmen wat heeft bijgedragen aan het lagere resultaat. Je ziet bij de kleinere landen wel dat ze niet zo makkelijk aan de 10 of 12 punten komen.

Dat ze bij de ROW dan weer niet de 12 punten maar "slechts" 6 pakken is ook wel verrassend. Wellicht hebben die extra controles ook nog wat stemmen ongeldig gemaakt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 10:44:44 #105
39237 crew  H_T
2733
pi_220821311
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen ;(

Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor ;(
Had ie ook, precies 1 :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821367
Ik ben na het "falen" van Finland (6e nog steeds een mooi resultaat) toch wel blij dat we als Nederland toch gewoon de winst hebben gepakt toen we de kans hadden.

Het zou zo maar eens kunnen dat de Finnen vanzelf weer in een mindere periode komen, en dan twee keer zo dichtbij zijn geweest.. auw..
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 10:51:44 #107
284411 crew  heywoodu
pi_220821375
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Had ie ook, precies 1 :P
Maar bij de televote bedoel ik dan, degene die je in je gezicht gesmeten krijgt ;(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 10:57:22 #108
39237 crew  H_T
2733
pi_220821408
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar bij de televote bedoel ik dan, degene die je in je gezicht gesmeten krijgt ;(
Ik vind dat meestal wel grappig :@ Waarbij het grappiger wordt naarmate ze meer punten van de jury hebben gehad. Dubbele nul is inderdaad wat sneu, maar als er dan zo'n nummer is dat 53 jurypunten heeft en je snapt totaal niet waarom en dat nummer krijgt nul van de televote vind ik dat wel lekker :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821412
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:34 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220821449
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Em31 het volgende:
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
Maar de boycot haalde toch niks uit volgens de stukjesschrijvers?
Antifa
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:11:29 #111
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220821529
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
Dit :@ middenmootnummertje imo
Fuck the EBU.
pi_220821555
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Een winterjas over een stoel gehangen is ook leuker.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:13:43 #113
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220821599
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:30 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Waarom wordt daar toch elk jaar zo veel op gestemd? En wie stemt daar toch op?
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
Fuck the EBU.
pi_220821617
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
Op basis van de semi’s was het wel de favoriet, maar ze waren ‘maar’ 5e bij de jury’s. Dat had ook best fout kunnen gaan bij een beter gecoördineerde actie vanuit Israel. Ik denk dat veel jury’s echt stemden zonder zich over een potentiële Israëlische overwinning te bekommeren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220821647
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar de boycot haalde toch niks uit volgens de stukjesschrijvers?
wAt HeEfT aVrOtRoS nOu BeReIkT?!?11!?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:16:25 #116
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_220821650
Ik heb niks gekeken maar gisteravond toch hier meegelezen met de puntentelling :@ Want ik vind dat toch altijd een leuk/spannend moment, ook al wist ik verder niet hoe of wat qua nummers :P

De winnaar, tja. Heb het nummer gekeken en vind het weinig bijzonder. Misschien na vaker luisteren. Maar in een ander jaar had dit natuurlijk totaal niet gewonnen. Maar wel leuk dat het een keer een ander soort land is na jaren achter elkaar rijke West-Europese landen.

Israël wel weer tweede, man man man. :') ;( Ik begreep dat het dit keer niet zo frustrerend en spannend was als vorig jaar (en het jaar daarvoor)?
Koel en donker bewaren
pi_220821657
quote:
9s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
wAt HeEfT aVrOtRoS nOu BeReIkT?!?11!?
Daar beginnen ze morgen weer mee gok ik.
pi_220821671
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:13 schreef Moira het volgende:

[..]
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.

En soms stemmen mensen gewoon op domme gimmicks. Het is niet dat Buranovskye Babushki of My Slowiany nou muzikale hoogtepunten waren ofzo.
pi_220821684
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:13 schreef Moira het volgende:

[..]
Deels mensen die nooit ESF kijken en blind op Israël stemmen ‘omdat Israël’, en deels omdat ze ook echt wel goeie nummers met goeie zangers sturen die objectief in mensen hun top 10 eindigt (ook als het van een ander land zou zijn).
Ik vind in dit geval het nummer Michelle daadwerkelijk een top 5-plaats waardig in dit matige jaar :Y
, top 10 wel ja
Maar niet boven Australië en Roemenië bijvoorbeeld
pi_220821697
AVROTROS heeft helemaal nietsss bereikt, dat moge duidelijk zijn. Lekker deugen en niet gaan gaat je echt niet helpen, zo blijkt. Dit is gewoon een dikke middelvinger die 2e plek naar alle landen die boycotten dit jaar.
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')