abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220818912
Daar is ie dan... het livetopic voor de finale van het Eurovisie Songfestival 2026 *O* *G* *O*

Dé grote show met 25 landen en wel in deze volgorde:



SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.

Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.

Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.

Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.

Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.

Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).

Ik hoorde iets over wurgseks :@
Roemenië.

Ik hoorde ook iets over de Playboy :@
Finland. Die met de viool.

Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.

Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.

Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220818913
JAAAAAAAAAAA DARAAAAAAAAAAA
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:01:30 #3
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220818923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef Spablauw214 het volgende: [..] Jawel joh. Unieke kans om het land op de kaart te zetten en te laten zien dat het meer te bieden heeft dan zuipstranden.
Daar hadden ze de Giro-start al voor!
Antifa
pi_220818930
Beste winnaar in jaren
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220818934
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:59 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ja. Al moeten ze het wel kunnen betalen.
Komt wel goed. Je kan het ook klein houden. Al moeten we daarvoor wel ver terug, ik denk Servië 2008 oid. Dat moet je inmiddels ook al een beetje in de tijd zien :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 02:04:17 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220818942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:01 schreef Nexum het volgende:
Beste winnaar in jaren
Ik ben blij dat het niet weer een zeiknummer met een moeilijk persoon is ....
  zondag 17 mei 2026 @ 02:04:32 #7
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220818948
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Komt wel goed. Je kan het ook klein houden. Al moeten we daarvoor wel ver terug, ik denk Servië 2008 oid. Dat moet je inmiddels ook al een beetje in de tijd zien :)
Of dit jaar. Oogde toch niet als de duurste organisatie ooit wat de Oostenrijkers deden :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:04:36 #8
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220818949
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh verdorie, jij hebt een beter geheugen dan ik, Delia Reit uit Roemenië is bij de laatste kwalificatiewedstrijden nota bene nog in ons appartement geweest ja :D
Ja, precies dit :D (ik wist dat haar naam met een D begon, maar kwam even niet verder). Mijn geheugen voor namen + feitjes van relatief onbekende sporters is denk ik wel bovengemiddeld (daar wezen vrienden me laatst op toen ik een hele trits aan minder succesvolle darters opsomde). Toen je over Roemenië begon moest ik direct aan haar denken
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 17 mei 2026 @ 02:05:25 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220818952
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik ben blij dat het niet weer een zeiknummer met een moeilijk persoon is ....
Zeker. Vooral omdat je dan weet dat volgend jaar we eindelijk wat minder van dat soort nummers gaan zien. En het is goed dat de winnaar daadwerkelijk een hit zou kunnen worden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220818962
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:04 schreef Redefine het volgende:

[..]
Of dit jaar. Oogde toch niet als de duurste organisatie ooit wat de Oostenrijkers deden :+
Ik vond het qua productie overall slechter dan 2015. En dat was al niet veel. Ik denk dat van de afgelopen 5 jaar alleen Italië slechter was.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:07:43 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220818964
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vond het qua productie overall slechter dan 2015. En dat was al niet veel. Ik denk dat van de afgelopen 5 jaar alleen Italië slechter was.
Eens.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 02:08:52 #12
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220818968
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:05 schreef Redefine het volgende:

[..]
Zeker. Vooral omdat je dan weet dat volgend jaar we eindelijk wat minder van dat soort nummers gaan zien. En het is goed dat de winnaar daadwerkelijk een hit zou kunnen worden.
Precies.

Ik vond ook echt Roemenië en Bulgarije er bovenuit springen dit jaar en dat vond Europa gelukkig ook :D Ook blij dat schijtlol van Griekenland niet is beloond terwijl het feestje wat gewoon lekker inelkaar zat van Moldavië wel weer werd gewaardeerd, dus televoting was dit jaar helemaal prima (bhelave Israel geneuzel).

Wat betreft de jury mag er vooral een onderzoek komen hoe te fuck Malta zoveel punten heeft gekregen ...
  zondag 17 mei 2026 @ 02:11:13 #13
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220818984
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat betreft de jury mag er vooral een onderzoek komen hoe te fuck Malta zoveel punten heeft gekregen ...
Dit laatste doet me denken aan de jaren dat Azerbeidzjan ook een sh*tload aan punten van allerlei willekeurige jury's kreeg, van landen die totaal niet in dezelfde regio lagen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 02:13:24 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220818994
spoiler weer uit TT gehaald
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:14:16 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220818999
Overigens al voor de zevende keer sinds 2014 dat de winnaar vanuit een startpositie in het midden van de show (9 - 12) komt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 02:14:33 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819002
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef Arashimashou het volgende:

[..]
Ik vond Andromeda best mooi anders :@
Ja en ik vond wat anderen ook nog wel prima maar dat was toch geen winnaar geweest? Noch Finland noch Australië. Bulgarije is dan de enige optie geweest die alles goed maakt _O_
Fuck the EBU.
  Manager PR/Moderator zondag 17 mei 2026 @ 02:14:35 #17
269689 crew  Viv
pi_220819003
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vond het qua productie overall slechter dan 2015.
Ik vond het vooral echt super stom dat ze na ieder nummer het podium van veraf lieten zien. -O-

Daardoor zag je de crew steeds rennen met bezems, decorstukken, etc. Normaal gesproken wordt dat allemaal juist netjes buiten beeld gehouden.
pi_220819034
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:14 schreef Moira het volgende:

[..]
Ja en ik vond wat anderen ook nog wel prima maar dat was toch geen winnaar geweest? Noch Finland noch Australië. Bulgarije is dan de enige optie geweest die alles goed maakt _O_
Ik vind zowel Finland als Australië tien keer beter. Snap niet dat dit lied gewonnen heeft.
Vind het fantastisch wel voor Bulgarije om voor het eerst te winnen. O+ En erg leuk om weer variatie te krijgen wbt landen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:25:38 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220819037
twitter
pi_220819054
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies.

Ik vond ook echt Roemenië en Bulgarije er bovenuit springen dit jaar en dat vond Europa gelukkig ook :D Ook blij dat schijtlol van Griekenland niet is beloond terwijl het feestje wat gewoon lekker inelkaar zat van Moldavië wel weer werd gewaardeerd, dus televoting was dit jaar helemaal prima (bhelave Israel geneuzel).

Wat betreft de jury mag er vooral een onderzoek komen hoe te fuck Malta zoveel punten heeft gekregen ...
De Italiaanse jury die voor de 5e of 6e keer vrijwel alleen maar punten geeft aan de landen aan de rechterkant van het scorebord blijft ook een mooie rubriek.

Ik riep voor de TV dat de 12 wel naar België zouden gaan et voila _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 02:35:39 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220819064
Nou de big 4 mogen dan flink betalen om Bulgarije te helpen met hosten.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 02:37:59 #22
375570 crew  Cyan9
pi_220819070
Deze is wel leuk, om even wat perspectief te geven van dit rare Eurovisie jaar.


https://x.com/bg_eurovision/status/1958787441789157528

Bulgarije was eerst helemaal niet van plan om dit jaar mee te doen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220819079
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Momo het volgende:
Altijd leuk van die Britten die zeggen dat ze niet meer mee moeten doen omdat Europe hun geen punten geeft, heb je je eigen inzending gezien?
Het duurde bij Nederland ook pakweg 10 jaar voordat ze begonnen in te zien dat hun inzendingen elk jaar dramatisch waren. Daarna stuurden ze eindelijk een paar goede liedjes in en behaalden ze meteen veel punten. Dat kan de UK ook doen, als ze inzien dat hun inzendingen vaak dramatisch zijn.
greetings and salutations
  zondag 17 mei 2026 @ 02:44:46 #24
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220819081
Zijn de uitslagen van de halve finales al bekend?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 17 mei 2026 @ 02:45:23 #25
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819083
:D
twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220819087
- al besproken
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zondag 17 mei 2026 @ 02:49:11 #27
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819092
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:45 schreef Gretzl het volgende:
:D
[ x ]
:D
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:49:42 #28
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819094
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:44 schreef Anonymousz het volgende:
Zijn de uitslagen van de halve finales al bekend?
Helaas nog niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:50:34 #29
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819096
Is dit serieus waar kenners?

twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220819097
Italië bijna 10x op rij in de top 10 _O-
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_220819102
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:50 schreef Gretzl het volgende:
Is dit serieus waar kenners?

[ x ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag wel langskomen dat iig de Roemeense finale werd gefinanciërd door MoroccanOil [Israelisch bedrijf dus], ook één van de hoofdsponsors nu van het ESF
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_220819103
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:37 schreef Cyan9 het volgende:
Deze is wel leuk, om even wat perspectief te geven van dit rare Eurovisie jaar.

[ afbeelding ]
https://x.com/bg_eurovision/status/1958787441789157528

Bulgarije was eerst helemaal niet van plan om dit jaar mee te doen.
Als je nog bedenkt hoe vervelend ze waren in 2017 en 2018 om te winnen en dan lukt het ze nu vanuit het relatieve niks _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220819105
Achgut. De ziekelijke Israël bashing blijft maar doorgaan.

Bulgarije wint, DUS Israël heeft daar een hand in.

Wat een wereld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 02:57:01 #34
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220819106
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:54 schreef Montagui het volgende:
Achgut. De ziekelijke Israël bashing blijft maar doorgaan.

Bulgarije wint, DUS Israël heeft daar een hand in.

Wat een wereld.
  zondag 17 mei 2026 @ 02:58:02 #35
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819108
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:50 schreef koffieleuk het volgende:
Italië bijna 10x op rij in de top 10 _O-
[ x ]
Italië krijgt dan ook altijd wel wat gratis punten. Behoorlijk wat van die nummers zijn aardig overgewaardeerd. Waaronder die van dit jaar.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220819109
Helemaal gemist dit, perfecte reactie na dat gefaalde shot
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:07:20 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819118
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:58 schreef koffieleuk het volgende:
Helemaal gemist dit, perfecte reactie na dat gefaalde shot
[ x ]
dit is wel geniaal idd _O- leuk gedaan
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:07:57 #38
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819120
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:50 schreef koffieleuk het volgende:
Italië bijna 10x op rij in de top 10 _O-
[ x ]
Volgend jaar Annalisa (Godin O+) laten meedoen met een toffe popbanger en ze maken serieus kans op de tweede zege in 6 jaar!

Jammer dat dit fantastische nummer in hetzelfde jaar concurreerde met Angelina

Bekijk deze YouTube-video
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:08:56 #39
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819124
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:37 schreef Cyan9 het volgende:
Deze is wel leuk, om even wat perspectief te geven van dit rare Eurovisie jaar.

[ afbeelding ]
https://x.com/bg_eurovision/status/1958787441789157528

Bulgarije was eerst helemaal niet van plan om dit jaar mee te doen.
oepsiepoepsie, en nou ineens moeten hosten _O-
Fuck the EBU.
pi_220819125
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal


https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_220819129
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:12:31 #42
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819130
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:09 schreef koffieleuk het volgende:
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal

https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/

GEORGIE DEAD LAST MET MAAR 5 PUNTEN :o :'( :D
Fuck the EBU.
pi_220819131
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:12 schreef Moira het volgende:

[..]
GEORGIE DEAD LAST MET MAAR 5 PUNTEN :o :'( :D
Wel zielig ja

Je kunt de jury/televote splits ook zien, Zweden had het niet gered zonder jury
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:14:04 #44
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819132
Ik had trouwens helemaal niet door dat ze de jury hebben teruggebracht in de semi's?
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:14:55 #45
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819134
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:13 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Wel zielig ja

Je kunt de jury/televote splits ook zien, Zweden had het niet gered zonder jury
Oef inderdaad, België ook niet.

EN IK VREES HET TEGENOVERGESTELDE VOOR ARMENIE IN SEMI 2 :'(
Fuck the EBU.
pi_220819135
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:14 schreef Moira het volgende:
Ik had trouwens helemaal niet door dat ze de jury hebben teruggebracht in de semi's?
Ik dacht dat dat besef wel zou komen toen België doorging :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zondag 17 mei 2026 @ 03:19:36 #47
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819143
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:14 schreef Moira het volgende:

[..]
Oef inderdaad, België ook niet.

EN IK VREES HET TEGENOVERGESTELDE VOOR ARMENIE IN SEMI 2 :'(
Voor Armenië was het halen van de finale sowieso al lastiger doordat ze gegarandeerd geen punten zouden krijgen van Azerbeidzjan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:21:18 #48
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819149
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:12 schreef koffieleuk het volgende:
[ afbeelding ]
San Marino nog wel erg veel punten eigenlijk. En Estland elfde wat niemand dacht.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:24:25 #49
284411 crew  heywoodu
pi_220819154
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:50 schreef koffieleuk het volgende:
Italië bijna 10x op rij in de top 10 _O-
[ x ]
Zeker voor een automatisch geplaatst land is dat wel serieus een uitstekende reeks _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:26:41 #50
284411 crew  heywoodu
pi_220819157
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:14 schreef Moira het volgende:
Ik had trouwens helemaal niet door dat ze de jury hebben teruggebracht in de semi's?
Was dat eerst zonder? Dat is apart, je zou voor halve finales en de finale natuurlijk gewoon dezelfde manier om punten te scoren moeten hebben..
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:27:29 #51
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819160
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:15 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat besef wel zou komen toen België doorging :D
totaal niet bij stil gestaan _O-
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Was dat eerst zonder? Dat is apart, je zou voor halve finales en de finale natuurlijk gewoon dezelfde manier om punten te scoren moeten hebben..
niet altijd, het is een paar jaar geleden pas veranderd geloof ik? gauw weer teruggedraaid dus
Fuck the EBU.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:27:48 #52
284411 crew  heywoodu
pi_220819161
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:27 schreef Moira het volgende:

[..]
totaal niet bij stil gestaan _O-
[..]
niet altijd, het is een paar jaar geleden pas veranderd geloof ik? gauw weer teruggedraaid dus
Gelukkig dan maar :P
  zondag 17 mei 2026 @ 03:28:14 #53
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819163
Afgelopen twee jaar was er in de halve finales inderdaad geen jury.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:28:29 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819164
(If the EBU hasn't falled asleep) hebben ze er nu aan toegevoegd bij semi 2 _O- https://eurovisionworld.com/eurovision/2026/semi-final-2
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:29:46 #55
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819168
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:28 schreef Moira het volgende:
(If the EBU hasn't falled asleep) hebben ze er nu aan toegevoegd bij semi 2 _O- https://eurovisionworld.com/eurovision/2026/semi-final-2
Die hadden ze een tijdje geleden bij alle drie toegevoegd :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:31:03 #56
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819170
Nu ook semi 2. Zwitserland elfde. Armenië niet eens in de buurt van de finale.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:31:33 #57
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819171
ARMENIE 14e BIJ HET PUBLIEK EN 11e BIJ DE JURY

Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:32:44 #58
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819172
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:34:35 #59
284411 crew  heywoodu
pi_220819175
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Zwitserland's pech was vooral dat ze een beetje matig nummer in hebben gestuurd.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:35:47 #60
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819176
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Maar ook wel weer kut voor ze dat je 9e kunt worden bij de jury en 9e bij de televote en dan toch buiten de top 10 eindigen :o
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 03:36:16 #61
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220819177
Dat Albanie het ook zo goed deed bij de televote jongeh _O- als die punten nou voor Armenie waren :'(
Fuck the EBU.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:38:51 #62
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819182
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:39:25 #63
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819184
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:36 schreef Moira het volgende:
Dat Albanie het ook zo goed deed bij de televote jongeh _O- als die punten nou voor Armenie waren :'(
Meer diaspora he.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:40:38 #64
284411 crew  heywoodu
pi_220819187
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:38 schreef Redefine het volgende:
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Bulgarije is wel een beetje een nummer waarvan veel mensen eerst wellicht denken "meh", maar wat dan bij de tweede keer toch lekker in het hoofd zit :P
  zondag 17 mei 2026 @ 03:42:42 #65
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220819193
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Bulgarije is wel een beetje een nummer waarvan veel mensen eerst wellicht denken "meh", maar wat dan bij de tweede keer toch lekker in het hoofd zit :P
Voor de kijkers thuis wellicht. Maar voor een jury is dat wel wat anders.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 17 mei 2026 @ 03:55:19 #66
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819203
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:04 schreef Redefine het volgende:
Wenen blijft een mooie stad.
Moet bij Wenen altijd aan deze iconische film denken. Ook een van m'n favoriete Europese steden :D




Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 17 mei 2026 @ 04:04:09 #67
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819213
Tastbaar bewijs gevonden dat ik idd Delta-fan van het eerste uur ben :D :7




https://web.archive.org/w(...)ltagoodrem.hyves.nl/

[ Bericht 8% gewijzigd door Gretzl op 17-05-2026 04:17:41 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 17 mei 2026 @ 04:21:33 #68
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220819235
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 04:04 schreef Gretzl het volgende:
Tastbaar bewijs gevonden dat ik idd Delta-fan van het eerste uur ben :D :7
En ook van Hanna Pakarinen O+ en Vanilla Ninja (godinnen) O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+



http://web.archive.org/we(...)illa-ninja.hyves.nl/
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220819464
Niet gekeken. Israël weer veel televotes? Of bij de jury ook hoog?

Leuk dat Bulgarije voor het eerst wint.
  zondag 17 mei 2026 @ 06:50:08 #70
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220819468
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:48 schreef alpeko het volgende:
Niet gekeken. Israël weer veel televotes? Of bij de jury ook hoog?

Leuk dat Bulgarije voor het eerst wint.
televotes meer dan jury
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_220819483
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:12 schreef koffieleuk het volgende:
[ afbeelding ]
EBU heeft weer een paar dagen lopen zweten
pi_220819573
Kan je met 1 telefoonnummer echt 10x stemmen op 1 land?
Dat moet verboden worden! Er moet ontdubbeld worden per telefoonnummer op landen, dus als je 10x stemt op 1 land met jouw telefoon, dan krijgt dat land maar 1 stem.

Of beter: je kan maar slechts 1x stemmen per telefoonnummer, dat is tenminste eerlijk. Maar ja, ze willen natuurlijk veel geld verdienen per stem.
pi_220819637
Tevreden met Bulgarije als winnaar
Roemenie mijn favoriet derde
Australië ook hoog
En gelukkig geen Israël als winnaar
pi_220819651
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
  zondag 17 mei 2026 @ 08:16:49 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220819656
quote:
17s.gif Op zondag 17 mei 2026 01:06 schreef yvonne het volgende:
Lekjer zomer hitje. En ik ben nog nooit in Bulgarije.

FOK! Meet bij @:dven
Tot in de vroege uurtjes GEFEEST *O*

Tickets naar Sofia kunnen geboekt worden :P

Finale gaat sowieso hier zijn
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220819717
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:50 schreef Anonymousz het volgende:

[..]
televotes meer dan jury
Waarom wordt daar toch elk jaar zo veel op gestemd? En wie stemt daar toch op?
pi_220819764
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:16 schreef Dven het volgende:

[..]
Tot in de vroege uurtjes GEFEEST *O*

Tickets naar Sofia kunnen geboekt worden :P

Finale gaat sowieso hier zijn
Wizz mag wel wat capaciteit bijzetten.
pi_220819798
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
pi_220819831
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Er zijn er ook die Rusland steunen. Of de mullahs in Iran. Of Hamas. Het zegt allemaal niet zoveel. De mensen die er zo geharnast in zitten zijn toch met geen zinnig argument te overtuigen.
  zondag 17 mei 2026 @ 08:50:53 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819836
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
Het heeft een kitcherig randje dat bij veel mensen lekker ligt.

Wel zijn de performers niet echt frisse jonge blaadjes meer, zeker zij niet. Misschien was dat voor de score uiteindelijk een nadeel.
pi_220819857
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:09 schreef koffieleuk het volgende:
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal


https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/

Zweden was niet door bij de televote :o
pi_220819865
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Zwitserland is apart bij de jury en televote in de top 10 maar in totale score niet doorgegaan. Dit is 1x eerder voorgekomen bij Kroatie in 2021.
pi_220819907
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zweden was niet door bij de televote :o
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 09:05:23 #84
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220819923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220819942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:38 schreef Redefine het volgende:
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:09:18 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220819958
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220819995
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
Zelfs met een 'assisted vocal' ja. Dat dat mag. :?
  zondag 17 mei 2026 @ 09:12:44 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819997
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:05 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:13:35 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220820004
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220820006
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:07 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:14:34 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220820011
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Dat is dan ook niet zo heel moeilijk.

Zij leek uit AI opgetrokken, en hij - tja. :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:16:21 #92
284411 crew  heywoodu
pi_220820034
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
pi_220820041
:D israel
pi_220820049
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:16 schreef heywoodu het volgende:
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:20:27 #95
284411 crew  heywoodu
pi_220820057
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:18 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen ;(

Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor ;(
pi_220820072
Niet mijn favoriet, maar ik gun het 'r wel. Lijkt me een leuke meid.
pi_220820582
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
pi_220820652
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220820716
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
EBU hoeft niet te bellen. Nogmaals niemand kan die televotes controleren. Als ze merken dat het de verkeerde kant op gaat schuiven ze de punten gewoon door.
pi_220820800
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
Ik zie net inderdaad de scores van Bulgarije in de halve finale bij de jury. Denk wel dat ze meer heeft geprofiteerd dat de landen van semi 1 erbij zijn gekomen dan de landen die er in de halve finale nog boven stonden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220820950
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
Obviously, maar dat er zo veel nog voor Israël stemmen na de afgelopen jaren is zorgwekkend.

En nee die stemmen zijn niet omdat Israël zo goed is, dat weten we ook allemaal wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')