SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.
Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.
Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.
Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.
Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.
Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).
Ik hoorde iets over wurgseks
Roemenië.
Ik hoorde ook iets over de Playboy
Finland. Die met de viool.
Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.
Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.
Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Mooie afsluiter zoquote:Like Alert
17-05-2026 @ 01:02:04
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Eurovisie Songfestival / [LIVE] Finale Eurovisie Songfestival 2026 #11"
Als je mijn in februari, toen dit nummer uitkwam, had gezegd dat dit zou winnen had ik je echt uitgelachenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:01 schreef RipCity het volgende:
[..]
Denk heel weinig mensen idd/ Zeker niet met deze afstand
Ja, Rybak had 169, Dara 173quote:
Nee hoor, geheel verdiend:quote:Op zondag 17 mei 2026 01:02 schreef Gretzl het volgende:
Zweden onverdiend laag wel zeg [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:08 schreef NLpop het volgende:
Zou goed zijn als dit flopt. Ik vind het vanaf het begin al geen sterke inzending. De sterke punten aan My System zijn vooraf opgenomen (backing track), en vooraf geprogrammeerd (lichtshow en visuals). Dat is geen prestatie. Alles wat ze er vervolgens live aan toevoegen (vocals, choreo, uitstraling, styling, charisma) is matig tot zwak.
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! En dat zeg ik vanuit Zweden
Ik heb hem goed gegoktquote:
het is ook een slecht nummerquote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
Ik snap hier werkelijk helemaal niets van, ongelooflijk nietszeggend nummer dat bovendien ontzettend slecht gezongen is. Lijkt me ook niet dat de gemiddelde Eurovisie-stemmer onder de indruk is van die borstpartij. Verder is er niet veel aan. Mja, wie ben ik?
Lekker wegkijken, dit is pure kwaliteitquote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
Ik snap hier werkelijk helemaal niets van, ongelooflijk nietszeggend nummer dat bovendien ontzettend slecht gezongen is. Lijkt me ook niet dat de gemiddelde Eurovisie-stemmer onder de indruk is van die borstpartij. Verder is er niet veel aan. Mja, wie ben ik?
Zo werkt dat met winnaars.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nu ze heeft gewonnen vind ik haar eigenlijk een stuk hotter
Het is een enorme oorwurm en een aansprekende act voor veel kijkers.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
quote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Makamba_ het volgende:
Nou iedereen is hier heel blij mee dus gefeliciteerd.
Wat een klote nummer.
De afgelopen jaren werd gewonnen door zeer sterke zangers...quote:Op zondag 17 mei 2026 01:04 schreef User98182 het volgende:
[..]
het is ook een slecht nummer
de enige winnaar die wel echt kon zingen was die zweeds marokkaanse dame jaren geleden
Maar het is geen Israel, dus kan er een feestje gevierd gaan wordenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
Davinaquote:Op zondag 17 mei 2026 01:05 schreef The_Playmaker het volgende:
Zo’n meid loopt hier in NL toch ook wel ergens rond? Gewoon volgend jaar sturen
Die bleef hier, samen met Choke Me, ook als enige écht goed hangen na de eerste keer luisterenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:05 schreef Moira het volgende:
Heel dit jaar nauwelijks een nummer van tevoren gehoord, behalve Bangaranga die ik gelijk al leuk vonden dan blijkt het gewoon het beste nummer van het jaar te zijn
Wel relatief een veel groter verschil toch bij Rybak vanwege de andere puntentelling?quote:
Een miljard.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wat wint de winnaar aan geld hiervoor?
Okquote:Op zondag 17 mei 2026 01:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
De afgelopen jaren werd gewonnen door zeer sterke zangers...
Ja klopt. Nu krijg je meer punten.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel relatief een veel groter verschil toch bij Rybak vanwege de andere puntentelling?
Famke Louisequote:Op zondag 17 mei 2026 01:05 schreef The_Playmaker het volgende:
Welkom in de Bangaranga busquote:Op zondag 17 mei 2026 01:05 schreef User98182 het volgende:
ik denk aan heel wat anders als ik denk aan Bangaranga
Nee zonder gekheid, volgend jaar Jet van der Steen naar het Songfestival sturen!!quote:Op zondag 17 mei 2026 01:05 schreef The_Playmaker het volgende:
StoichkovGODquote:Op zondag 17 mei 2026 01:06 schreef Gretzl het volgende:
Leuk voor de Bulgarijen dat ze ook eindelijk eens kunnen ervaren hoe het voelt om een EK of een WK te winnen![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
We gaan eerst weer terug naar het Nürburgringtopicquote:Op zondag 17 mei 2026 01:06 schreef Coco het volgende:
Op naar het volgende festijn:
Alvast een voorspelling wagen?:
WK / Voorspel de finale van het WK 2026.
Twee toch?quote:
Dat klopt, Bulgarije heeft het Eurovision Song Contest nog nooit gewonnen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef Moira het volgende:
Is dit nou hun eerste winst na een paar keer bijna?
Mogen we van AVRO TROS wel naar dat WK?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:06 schreef Coco het volgende:
quote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef Cirilico het volgende:
Ik lach alle Israël-stemmers hier uit.Haha. Wederom mislukt. Losers.
![]()
![]()
![]()
![]()
Bedankt ChevyAIquote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat klopt, Bulgarije heeft het Eurovision Song Contest nog nooit gewonnen.
Hun beste resultaat was een 2e plaats in 2017 met Kristian Kostov en het nummer Beautiful Mess. Dat jaar verloor Bulgarije nipt van Salvador Sobral uit Portugal.
Bulgarije deed voor het eerst mee in 2005 en heeft zich meerdere keren teruggetrokken, meestal vanwege financiële redenen. Hun recentste deelname was in 2022.
![]()
![]()
Oh ja kan ookquote:
Die dewi van idols lijkt er wel op. ook beetje goedkoopquote:Op zondag 17 mei 2026 01:05 schreef The_Playmaker het volgende:
Verstappenring heet het tegenwoordigquote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We gaan eerst weer terug naar het Nürburgringtopic
Ze lijkt heel erg op Bibi van Waylonquote:Op zondag 17 mei 2026 01:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die dewi van idols lijkt er wel op. ook beetje goedkoop
quote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef Keyos het volgende:
Terechte winnaar! Ook lekker dat de 2de plaats niets won. Optyfen gauw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Tweede. Lekker voor je. Duidelijke stem dat heel Europa weer achter israel staat. Behalve wegkijkend woke linksquote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef Cirilico het volgende:
![]()
![]()
Arne al ontslagen?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef superniger het volgende:
We kunnen meteen door naar Match of the Day OP de BBC.
Voor haar staat een mooi bronzen beeldje klaarquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Anonymousz het volgende:
Alexandra Capitanescu mooi derde geëindigd
Jaaaaaaaaquote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We gaan eerst weer terug naar het Nürburgringtopic
Zo moeijlijk is het niet, de rest was nog slechter.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
man city wint met 1-0.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef superniger het volgende:
We kunnen meteen door naar Match of the Day OP de BBC.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Viesdik het volgende:
Waarom niet op het podium?
Beetje afraffelend afsluiten
En blij dat ze weer P2 hebben gepakt.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Mensen ziedend dat Israël zoveel punten heeft.
Genot.
Zou wat zijn als de wereld zou bestaan uit enkel onderbuik Israël stemmers en wegkijkend woke links, tenzij het Sesamstraat in je hoofd is.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tweede. Lekker voor je. Duidelijke stem dat heel Europa weer achter israel staat. Behalve wegkijkend woke links
Het viel me allang mee dat ze niet de televote winnaar waren. Nummer had prima gestaan op P6 ofzoquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Genot.
Jij kan wel slecht tegen je verlies zeg.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tweede. Lekker voor je. Duidelijke stem dat heel Europa weer achter israel staat. Behalve wegkijkend woke links
Alsnog wel compleet kut dat je tijdens zo’n puntentelling WEER een tijd denkt dat het gewoon kan gebeuren.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef Cirilico het volgende:
![]()
![]()
Moeten hunnie weten.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En blij dat ze weer P2 hebben gepakt.
Wat vind je daar dan van
KWAAD. WOEDEND.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Genot.
RAZEND. ZIEDENDquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Genot.
Ah vandaar dat Roemenië zo goed scoorde met Woke Me.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik ben rechts en half joods en sta niet achter Israël. Is dat uniek allenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
ONTGOOCHELD, GEFRUSTREERDquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Genot.
Spanje?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Gretzl het volgende:
Quizvraag: wie werd er wereldkampioen in het jaar dat Bulgarije ook het Songfestival won?
Dat doe je toch echt jezelf aan.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alsnog wel compleet kut dat je tijdens zo’n puntentelling WEER een tijd denkt dat het gewoon kan gebeuren.Helemaal omdat Bulgarije ook onverwacht was nu.
Waarom hou je de punten dan niet gewoon zelf even bij met een rekenmachine?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alsnog wel compleet kut dat je tijdens zo’n puntentelling WEER een tijd denkt dat het gewoon kan gebeuren.Helemaal omdat Bulgarije ook onverwacht was nu.
Max knijpt in z'n handjes voor P2quote:Op zondag 17 mei 2026 01:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En blij dat ze weer P2 hebben gepakt.
Wat vind je daar dan van
Stukje zelfkastijdingquote:Op zondag 17 mei 2026 01:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat doe je toch echt jezelf aan.
Oh.quote:
Weer een jaar wachten voor ESF genotquote:Op zondag 17 mei 2026 01:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh.
Ik had wat spectaculairders gehoopt sorry!
Nou ja, het was na een stuk of 20 jury’s wel een duidelijke top 2quote:Op zondag 17 mei 2026 01:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is pas tijdens het einde handigquote:Op zondag 17 mei 2026 01:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom hou je de punten dan niet gewoon zelf even bij met een rekenmachine?
Bulgarije steeg terwijl de televotes doorkwamen behoorlijk hard, dus echt onverwacht kon dat niet zijn
Ze waren enkel in de dagen vooraf nog een van de underdogs
Ik gun die gast dan van harte die P2quote:
Eerste verliezerquote:Op zondag 17 mei 2026 01:12 schreef Makamba_ het volgende:
Israël wel gewoon directe Champions League plaatsing.
Heb je het nummer überhaupt wel geluisterd?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, het was na een stuk of 20 jury’s wel een duidelijke top 2
Maar goed, dat Israel hiermee tweede wordt is natuurlijk niet normaal.
Denken dat enkel Malta oneerlijk speelt. Gelachenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd welke juries allemaal een envelop van Malta hebben gehad.
coco en chevy zijn er toch?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef superniger het volgende:
Waar zijn de modjes?
Topic escaleert helemaal uit de hand.
quote:
YO HEY!! YO HOOO!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://archive.ph/fLYu3
Bekijk deze YouTube-videoBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Akkoord, mee eens, en insgelijksquote:
Absoluut. Zo’n liedje krijgt normaal 42 punten van het publiekquote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Heb je het nummer überhaupt wel geluisterd?
Blij dat ze niet hebben gewonnen hoor maar het was kwalitatief zeer bovengemiddeld.
Hiermee 8e ofzo was prima, of misschien nog net onder die groep met 220 punten. Andere kant allang blij dat het “slechts” 200 televote punten warenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Malta dachten ze met de manipulatie van de streams en de bookies dat ze het publiek wel mee zouden krijgen. Dan wat zakjes geld naar de jury en winst was binnen. Het publiek dat moest stemmen was echter van het nummer in slaap gevallen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Momo het volgende:
Bovengemiddeld is heel wat anders dan 2e worden.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Blij dat ze niet hebben gewonnen hoor maar het was kwalitatief zeer bovengemiddeld.
Is het ook, maar als het zou winnen dan is het puur door het polletje kapen. Dan voelt het gewoon niet okay.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De Italianen doen dit namelijk al jaren zo.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef The_Playmaker het volgende:
Ik eis nog wel onderzoek naar de puntenverdeling van o.a. Portugal, Italië en Polen. Wie zijn daar de zogenaamde “juryleden”?
1998 was veel erger. Vent met een pruik die niet kon zingen won vanwege de actquote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Is het ook, maar als het zou winnen dan is het puur door het polletje kapen. Dan voelt het gewoon niet okay.
Leuk dat je likes krijgt maar in de post ervoor had je het over jury stemmen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Absoluut. Zo’n liedje krijgt normaal 42 punten van het publiek
gokverslaafde jury leden.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Momo het volgende:
Fucking Italië weer jaquote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef The_Playmaker het volgende:
Ik eis nog wel onderzoek naar de puntenverdeling van o.a. Portugal, Italië en Polen. Wie zijn daar de zogenaamde “juryleden”?
Ah die hadden natuurlijk nog een gokschuld openstaan op Malta.quote:
Polen viel wel mee toch?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef The_Playmaker het volgende:
Nee, het is een firstquote:
En ze komen er elke keer mee weg he.quote:
De onafhankelijkheid van de jury mogen we waarschijnlijk niet in twijfel trekken.quote:
na de orde van de dagquote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef TLC het volgende:
Israël mooi tweede en kunnen ze nu weer over na de orde van de dag, kindjes de dood injagen in Gaza en ondertussen keihard ontkennen dat ze dat doen
Echt schaamteloos gewoon. Ze hebben 1x een jaar gehad dat ze het niet zo extreem deden dacht ik, toen dacht ik nog even zouden ze gewaarschuwd zijn ofzo. Maar nee.quote:
Hearts al een reglementaire 0-3 zege toegekend gekregen?quote:
Dat liedje was an sich prima toch? Ze hadden enkel gemist dat Israel niet te veel jury punten mocht hebben van de EBUquote:Op zondag 17 mei 2026 01:20 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
12 voor Israël vanuit Polen was voor mij de verrassing van de avond.
Je vergeet er 1quote:Op zondag 17 mei 2026 01:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, het is een first![]()
Dus ik hoop maar dat Brazilië, Duitsland, Argentinië, Frankrijk, Spanje of Uruguay geen nieuwe wereldtitel pakt nu
Je vergeet ook nog de organisatie eraan toe te voegen. Hosting was wel echt onbegrijpelijk slecht, en dat voor een jubileum editie.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:20 schreef vencodark het volgende:
Behalve het feit dat NL niet meedeed en sowieso het hele gedoe rondom Israël, was het qua acts en liedjes buitengewoon ruk.
Gewoon geen echt leuke editie.
Maar jullie hebben het, zoals altijd, een stuk beter gemaakt.
Dat was geloof ik een jaar waar ze zich er mee in de vingers sneden, dus gelijk weer terug naar hun oude normaal.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Echt schaamteloos gewoon. Ze hebben 1x een jaar gehad dat ze het niet zo extreem deden dacht ik, toen dacht ik nog even zouden ze gewaarschuwd zijn ofzo. Maar nee.
Alle Israëlische organisaties in de landen hebben weer flink stemmen geronseld ja.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Israël toch weer tweede... Ondanks alle protesten, demonstraties en boycotcalls. Dankjewel Europa, voor het bewijs dat jullie gewoon achter ze staan.
Eerst nog de ontknopingen / play-offs in de Europese competities!quote:Op zondag 17 mei 2026 01:06 schreef Coco het volgende:
Laten we eerlijk zijn, in de jaren dat Turkije en Rusland nog meededen eindigden die ook in de top 5 met middelmatige meuk.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bizar ja.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Israël toch weer tweede... Ondanks alle protesten, demonstraties en boycotcalls. Dankjewel Europa, voor het bewijs dat jullie gewoon achter ze staan.
Is ook moeilijk zo'n evenement organiseren met je kop in het zand.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:22 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je vergeet ook nog de organisatie eraan toe te voegen. Hosting was wel echt onbegrijpelijk slecht, en dat voor een jubileum editie.
En de bijbelbelt mag tegenwoordig ook TV kijken.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:24 schreef Redefine het volgende:
Alle Israëlische organisaties in de landen hebben weer flink stemmen geronseld ja.
Flinke biblebelt dan door Europa heenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:26 schreef svann het volgende:
[..]
En de bijbelbelt mag tegenwoordig ook TV kijken.
Liever een grammaticaal foutje dan een mensenleven op mijn gewetenquote:
Akkoord.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Eerst nog de ontknopingen / play-offs in de Europese competities!
WK modus hier begin juni waarschijnlijk
Dat viertal in 2015 was al dramatisch, dit was nog erger.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:22 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je vergeet ook nog de organisatie eraan toe te voegen. Hosting was wel echt onbegrijpelijk slecht, en dat voor een jubileum editie.
Ja het probleem is dat we de afgelopen jaren even niet zonder jury kunnen, dus nu even niet Evenstar!quote:Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Evenstar het volgende:
EBU zegt altijd dat ze jury willen omdat dat dat zogenaamd eerlijker is, maar het is juist meestal foute boel bij de jury.
12 punten tussen Griekenland en Cyprus, landen die bewust geen punten geven aan concurrenten etc.
Roemenië had wat, 64 punten ofzo van de jury? Ergens onderaan linker rijtje en dn 2e bij televoting.Gaat nergens over.
Je lied kan nog zo kut zijn als je wat kan uithalen of gillen krijg je wel de punten.
Maar waarom niet dan!quote:Op zondag 17 mei 2026 01:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja het probleem is dat we de afgelopen jaren even niet zonder jury kunnen, dus nu even niet Evenstar!
Doodzonde. Een land waarin ontelbaar veel grote artiesten vandaan komen. Hoe dan?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Momo het volgende:
Altijd leuk van die Britten die zeggen dat ze niet meer mee moeten doen omdat Europe hun geen punten geeft, heb je je eigen inzending gezien?
Het is wel treurig dat alles nu vooral draait om Israël dat niet moet winnen. Flikker ze gewoon buiten.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Evenstar het volgende:
Mooiste van de avond vond ik echt het gejuich en opluchting dat Israël niet had gewonnen. Al die jaren ESF nog nooit zijn explosie gehoord.
Nouja ook genoeg Gerda's gehoord die boos waren dat dat soort spul en de 3Js enzo niet doorgingen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doodzonde. Een land waarin ontelbaar veel grote artiesten vandaan komen. Hoe dan?
Misschien hebben ze een spiegel nodig.
Wij zijn tenminste eerlijk over Sieneke of de Toppers.
De jury uitslag is vaak lachwekkend ja. Maar je hebt ze in meeste jaren wel nodig. Vergeet niet dat de meest gestreamde winnaar ooit niet had gewonnen als er geen jury was.Dan hadden we jolkende Noren gehad als winnaar.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Evenstar het volgende:
EBU zegt altijd dat ze jury willen omdat dat dat zogenaamd eerlijker is, maar het is juist meestal foute boel bij de jury.
12 punten tussen Griekenland en Cyprus, landen die bewust geen punten geven aan concurrenten etc.
Roemenië had wat, 64 punten ofzo van de jury? Ergens onderaan linker rijtje en dn 2e bij televoting.Gaat nergens over.
Je lied kan nog zo kut zijn als je wat kan uithalen of gillen krijg je wel de punten.
Enige keer dat ze echt iets goed stuurden werden ze ook meteen 2e, dus snap niet waar ze over zeuren eigenlijk. Dat was toch bewijs dat het niet ligt aan dat het UK is, maar gewoon aan de bagger wat ze insturen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doodzonde. Een land waarin ontelbaar veel grote artiesten vandaan komen. Hoe dan?
Kijk, uiteindelijk kun je ook niet tegen een land stemmen. Uit deze uitslag zou je ook kunnen concluderen dat er een hele groep fanatiekelingen is die in alles Israel zullen steunen, ongeacht wat.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Toch niet als land collectief jankend?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja ook genoeg Gerda's gehoord die boos waren dat dat soort spul en de 3Js enzo niet doorgingen.
Niet te hard over Shine zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
ed sheeran zei zelfs dat die best wel eens een nummer wil insturen. Maar doen ze dan niks mee.. Wel deze meuk insturen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Luiheid. Ik volg het ESF nu 20 jaar, in al die jaren is behalve Jade Ewen en Sam Ryder alleen maar vergane glorie en andere rommel in kwaliteit variërend van “matig” tot “bar slecht” gestuurd.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat zonde.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
[..]
ed sheeran zei zelfs dat die best wel eens een nummer wil insturen. Maar doen ze dan niks mee.. Wel deze meuk insturen.
Precies dit, uiteindelijk geldt er voor het ESF geen stemplicht en is er maar een beperkte groep mensen die 1-10 stemmen uitbrengt. Totaal niet representatief.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:29 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Kijk, uiteindelijk kun je ook niet tegen een land stemmen. Uit deze uitslag zou je ook kunnen concluderen dat er een hele groep fanatiekelingen is die in alles Israel zullen steunen, ongeacht wat.
Zegt geen zier over wat Europa nou over Israel vind.
Mja, misschien landen verplichten om een meer divers jurypanel te creëren ofzo. Het is nu wel teveel van hetzelfde.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
De jury uitslag is vaak lachwekkend ja. Maar je hebt ze in meeste jaren wel nodig. Vergeet niet dat de meest gestreamde winnaar ooit niet had gewonnen als er geen jury was.Dan hadden we jolkende Noren gehad als winnaar.
ze hadden waarschijnlijk ook gewonnen als de Russen Oekraïne niet waren binnen gevallenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Enige keer dat ze echt iets goed stuurden werden ze ook meteen 2e, dus snap niet waar ze over zeuren eigenlijk. Dat was toch bewijs dat het niet ligt aan dat het UK is, maar gewoon aan de bagger wat ze insturen.
Yupquote:Op zondag 17 mei 2026 01:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
ze hadden waarschijnlijk ook gewonnen als de Russen Oekraïne niet waren binnen gevallen
De jury zou vooral een stuk groter moeten zijn. Opschalen naar 10. En dan de hoogste en laagste score wegstrepen zou al heel veel schelen. Nu kan één jurylid een land al heel veel punten kosten als diegene het heel laag zet.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, misschien landen verplichten om een meer divers jurypanel te creëren ofzo. Het is nu wel teveel van hetzelfde.
Worden ze 2e met Sam Ryder, voelen ze zich weer beflikkerd in plaats van trots te zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 mei 2026 01:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
ze hadden waarschijnlijk ook gewonnen als de Russen Oekraïne niet waren binnen gevallen
Was nog afwachten geweest of dat met herverdeling van de punten niet Spanje was geweest.quote:
Toch blijf ik Spirit in the Sky wel een banger vindenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
De jury uitslag is vaak lachwekkend ja. Maar je hebt ze in meeste jaren wel nodig. Vergeet niet dat de meest gestreamde winnaar ooit niet had gewonnen als er geen jury was.Dan hadden we jolkende Noren gehad als winnaar.
PATAT MET MAYOquote:Op zondag 17 mei 2026 01:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch blijf ik Spirit in the Sky wel een banger vinden
Bekijk deze YouTube-video
(maar Duncan wel het beste liedje van dat jaar, na Zalagasper)
Ze moeten gewoon een fatsoenlijke act sturen, net als iedereen. Laat die hele big 5 gewoon ook verplicht door de semi gaan. Als ze zo doorgaan komen wij nog eens van ons record NQ-streak af.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:33 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Worden ze 2e met Sam Ryder, voelen ze zich weer beflikkerd in plaats van trots te zijn.
Die vreselijke zelfingenomenheid die wij ook ooit hadden (ja maar onze artiest is de enige die wel goed zingt) zorgt er alleen maar voor dat je niveau steeds verder afglijdt.
Er zijn daar sowieso honderden goede, jonge artiesten die perfect zouden zijn, dat kan niet anders, maar aangezien ze er ook zo’n grap van maken daar zullen die wel niet willen.. terwijl je bij Sam Ryder juist zag hoe goed het uit kan pakken.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Luiheid. Ik volg het ESF nu 20 jaar, in al die jaren is behalve Jade Ewen en Sam Ryder alleen maar vergane glorie en andere rommel in kwaliteit variërend van “matig” tot “bar slecht” gestuurd.
Israël is gewoon niet het probleem. Het land heeft het goed gedaan en Bulgarije gewoon nog een stukje beter. Daarmee hoort het eigenlijk klaar te zijn en kunnen we ons verheugen op het volgende festival in Sofia. Maar nee. Israël dit. Israël dat.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel treurig dat alles nu vooral draait om Israël dat niet moet winnen. Flikker ze gewoon buiten.
Moet haast wel gezien het punten verschil. De thuiskijker heeft toch iets minder poep in de oren.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:35 schreef Momo het volgende:
Heeft Malta nou enkel een aantal 12 puntjes vrijwel gehad van de jury?
Uruguay zou wel leuk zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, het is een first![]()
Dus ik hoop maar dat Brazilië, Duitsland, Argentinië, Frankrijk, Spanje of Uruguay geen nieuwe wereldtitel pakt nu
Misschien dat die twee jongeren in de jury deze keer wel geholpen hebben voor Bulgarije? Dat zou al iets zijnquote:Op zondag 17 mei 2026 01:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, misschien landen verplichten om een meer divers jurypanel te creëren ofzo. Het is nu wel teveel van hetzelfde.
Gun het nog wel het meeste van de landen die al eens gewonnen hebben. Zou sowieso leuk zijn als een kleinere natie weer eens wintquote:
quote:Op zondag 17 mei 2026 01:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wilde opzoeken waar we zijn geëindigd in de semi
Het is al laat![]()
Niet raar toch als ze tweede worden enkel omdat het Israël is en niet vanwege het nummer. Stuurt Engeland dit nummer dan sta je ergens rond plaats 10. Dat is het probleem.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:36 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Israël is gewoon niet het probleem. Het land heeft het goed gedaan en Bulgarije gewoon nog een stukje beter. Daarmee hoort het eigenlijk klaar te zijn en kunnen we ons verheugen op het volgende festival in Sofia. Maar nee. Israël dit. Israël dat.
Sneu.
Hou toch op man. Als Slovenië dit nummer had gestuurd was het 15e geworden.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:36 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Israël is gewoon niet het probleem. Het land heeft het goed gedaan en Bulgarije gewoon nog een stukje beter. Daarmee hoort het eigenlijk klaar te zijn en kunnen we ons verheugen op het volgende festival in Sofia. Maar nee. Israël dit. Israël dat.
Sneu.
Ze waren hele seizoen al shady bezig met odds manipuleren en influencers geld bieden voor een video/post.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moet haast wel gezien het punten verschil. De thuiskijker heeft toch iets minder poep in de oren.
Ieder ander land had met dat liedje hooguit 150, misschien 200 punten gehaald.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:36 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Sneu.
Het is dat Nederland dat jaar won, anders was dit mijn winnaar van 2019.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch blijf ik Spirit in the Sky wel een banger vinden
(maar Duncan wel het beste liedje van dat jaar, na Zalagasper)
Als je kijkt merk je elke keer hoeveel geweldige elementen zo'n Songfestival heeft. De hele set-up, de duur, de verscheidenheid aan liedjes, elk jaar andere landen die het goed doen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel treurig dat alles nu vooral draait om Israël dat niet moet winnen. Flikker ze gewoon buiten.
Ja, misschien zelfs nog meer. Laagste wegstrepen en gaan.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
De jury zou vooral een stuk groter moeten zijn. Opschalen naar 10. En dan de hoogste en laagste score wegstrepen zou al heel veel schelen. Nu kan één jurylid een land al heel veel punten kosten als diegene het heel laag zet.
Volgend jaar die anderequote:Op zondag 17 mei 2026 01:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Luiheid. Ik volg het ESF nu 20 jaar, in al die jaren is behalve Jade Ewen en Sam Ryder alleen maar vergane glorie en andere rommel in kwaliteit variërend van “matig” tot “bar slecht” gestuurd.
Dat komt omdat de punten van Israël niet of veel minder komen van mensen die dat het beste/leukste/sympathiekste liedje vinden. Maar van mensen die gestuurd worden door een enorme lobbymachine. Daar waren gistermiddag nog meerdere voorbeelden van geplaatst.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:36 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Sneu.
Tweede achter IJsland big five landen die zich afgemeld hadden.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wilde opzoeken waar we zijn geëindigd in de semi
Het is al laat![]()
Sommige landen geven ook bewust veel punten aan niet-concurrenten. Speelde hier misschien ook mee?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:35 schreef Momo het volgende:
Heeft Malta nou enkel een aantal 12 puntjes vrijwel gehad van de jury?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 17 mei 2026 01:29 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Niet te hard over Shine zijn.
Is gewoon cultuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Saaiquote:Op zondag 17 mei 2026 01:40 schreef Cattivo het volgende:
Het is veelzeggend dat Israël via de televoting opnieuw de overduidelijke winnaar is. Dit legt het enorme gat bloot tussen de luide protesten op straat en de werkelijke publieke opinie thuis. Het is jammer dat overheden en omroepen zich zo laten leiden door een actieve minderheid, terwijl de cijfers laten zien waar de echte steun ligt.
Slovenië eindigt dat zelfs met hele goede nummersquote:Op zondag 17 mei 2026 01:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hou toch op man. Als Slovenië dit nummer had gestuurd was het 15e geworden.
Ik dat Cornald gaat zeggen. " Ik denk dat in mijn eentje naar Bulgarije "quote:Op zondag 17 mei 2026 01:40 schreef Evenstar het volgende:
Ben wel benieuwd naar volgend jaar. Gaat NL poot stijf houden, VRT heeft weinig zin, Spanje doet sowieso niet mee.
Bullshit. Er stemmen niet zo heel veel mensen aangezien het betaald is en weinigen dat geld eraan uit willen geven. Als je een klein beetje je best doet kun je praktisch in elk Europees land met relatief bijzonder weinig stemmen die 12 punten pakken (c.q. kopen).quote:Op zondag 17 mei 2026 01:40 schreef Cattivo het volgende:
Het is veelzeggend dat Israël via de televoting opnieuw de overduidelijke winnaar is. Dit legt het enorme gat bloot tussen de luide protesten op straat en de werkelijke publieke opinie thuis. Het is jammer dat overheden en omroepen zich zo laten leiden door een actieve minderheid, terwijl de cijfers laten zien waar de echte steun ligt.
Nee joh, Malta is vaak ook shady bezig met dit soort dingen.Dit seizoen ook weer geld voor odds en influencers posts.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Sommige landen geven ook bewust veel punten aan niet-concurrenten. Speelde hier misschien ook mee?
Kijkers van het programma Bed & Breakfast zullen dit gedrag herkennen.
Hoewel ik Malta prima vond, ik was niet ontzettend verbaasd door hun uiteindelijke score.
Eens. En het duurt ook ellendig lang. Sowieso zouden landen die de finale niet halen wat mij betreft niet ook nog mogen stemmen (nou vooruit via Rest of the World dan). Dat is enorm in het voordeel van landen die wel de finale halen uit een votingblock etc.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je kijkt merk je elke keer hoeveel geweldige elementen zo'n Songfestival heeft. De hele set-up, de duur, de verscheidenheid aan liedjes, elk jaar andere landen die het goed doen.
Maar de puntenverdeling is echt ellende. Elk jaar Italië dat random punten geeft aan laagvliegers, al die lokale bondjes in Scandinavië enzo, Griekenland-Cyprus hihaho, en dan nu ook nog dat de televote elk jaar voor een aanzienlijk deel gekaapt wordt door een zekere. Erg jammer, dat haalt het plezier aan het einde er elke keer wel af.
Verzin daar een oplossing voor en dan is het gewoon weer een ongekende topshow.
Meestal volgende ochtend pas.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:37 schreef Redefine het volgende:
Het is helaas nog wel wachten op de gedetailleerde uitslag per land. Vooral ook om te zien wie er net de finale niet haalden etc. Maar helaas nog geen uitslagen hier: https://eurovisionworld.com/
En bij Eurovision.com ook nog niet. Al is het de vraag wat daar te zien gaat zijn, want normaliter kon je echt naar de puntenverdeling gaan en dan klikken op hoe per jurylid (anoniem dan) gestemd is, maar nu zie ik die voting nergens terug op de site. Of het moet bij de reguliere uitslag door te klikken zijn. Nu i.i.g. nog niet.
Nederland zal wel meedoen want Omroep Max of NOS zullen wel dreigen anders, dus dan heeft de AVROTROS geen keuze meer als ze het niet kwijt willen.. maarja is er echt iets veranderd.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:40 schreef Evenstar het volgende:
Ben wel benieuwd naar volgend jaar. Gaat NL poot stijf houden, VRT heeft weinig zin, Spanje doet sowieso niet mee.
Roemenië en Bulgarije hebben een hogere televote gekregen dit jaar Hans.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:40 schreef Cattivo het volgende:
Ben je tegenwoordig ook al winnaar als je derde bent geworden?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:40 schreef Cattivo het volgende:
Je hebt niet in de gaten dat Bulgarije ook de televoting heeft gewonnen?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:40 schreef Cattivo het volgende:
quote:Op zondag 17 mei 2026 01:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ben je tegenwoordig ook al winnaar als je derde bent geworden?
Nee. Altijd in de nacht. Al zal dat voorheen ook pas rond 03.00 zijn ofzo.quote:
Helemaal in de war dat het manipuleren niet succesvol genoeg wasquote:Op zondag 17 mei 2026 01:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ben je tegenwoordig ook al winnaar als je derde bent geworden?
Ik neem aan dat ze die cijfers niet hebben ontvangenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:46 schreef Redefine het volgende:
Ik keek niet naar de NOS. Werd er eigenlijk nog aangegeven wat in Nederland is gestemd? Kan mij zo voorstellen dat omdat het alleen voor Rest of the World telden ze het nu niet deden.
Grote kans van niet nee.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:47 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die cijfers niet hebben ontvangen
De ex-Joegoslavië-landen eindigen eigenlijk meestal wel in de middenmoot, met af en toe een succesje.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Slovenië eindigt dat zelfs met hele goede nummers
quote:Hold on, be strong!
All the detailed voting and points from Semi-final 2 of Eurovision 2026 will be shown here very soon···
Ik ga het nog eens herbeoordelen, misschien was ik eerder vanavond iets te enthousiast over een 2006 eurodance revivalquote:
Slovenië krijgt van oudsher nooit heel veel punten van de andere landen uit voormalig-Joegoslavië.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De ex-Joegoslavië-landen eindigen eigenlijk meestal wel in de middenmoot, met af en toe een succesje.
Maar Roemenië eigenlijk gek weinig bij de jury achteraf. Best een staging, zang klopte, nummer was niet simpel. Als je dan ziet dat Bulgarije zoveel haalt 'door de jonge jury' waarom had dat zo weinig effect op Roemenië?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Roemenië en Bulgarije hebben een hogere televote gekregen dit jaar Hans.
Te hoog scoren: manipulatie!quote:Op zondag 17 mei 2026 01:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Helemaal in de war dat het manipuleren niet succesvol genoeg was![]()
Al is het gewoon trollen natuurlijk. Saai.
Ik dacht heel even dat de volgorde wel al bekend was. Maar toen dacht ik 'oh nee is op alfabetische volgorde.'quote:Op zondag 17 mei 2026 01:48 schreef Moira het volgende:
Zijn de resultaten van de semi's nou ook al bekend?
Edit: ohnee ik zie het: https://eurovisionworld.com/eurovision/2026/semi-final-2
[..]
Doen we niks meequote:Op zondag 17 mei 2026 01:49 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Te hoog scoren: manipulatie!
Niet als hoogste scoren: de manipulatie is mislukt!
Saai...
Ja ik dacht al van omfg Paloma Rumba idd 11e en toen zag ik Albanië op 1 en toen dacht ik ohnee wachtquote:Op zondag 17 mei 2026 01:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat de volgorde wel al bekend was. Maar toen dacht ik 'oh nee is op alfabetische volgorde.'
Iemand een antwoord op deze vraag?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:01 schreef NailQueen het volgende:
Maar wel leuk. Wanneer was de laatste keer dat we een outsider als winnaar hadden?
Dat is dan denk ik nog te verklaren dat Bulgarije een poliedje is en Roemenië meer alternatieve rock. Dat laatste is niet per se populair bij mensen die in een jury zitten.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar Roemenië eigenlijk gek weinig bij de jury achteraf. Best een staging, zang klopte, nummer was niet simpel. Als je dan ziet dat Bulgarije zoveel haalt 'door de jonge jury' waarom had dat zo weinig effect op Roemenië?
Visten in dezelfde vijver en Bulgarije viel meer op. Roemenië zat aan het eind, dat is niet altijd een voordeel in zo’n lange line-up als iedereen al zo’n beetje afgehaakt is.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar Roemenië eigenlijk gek weinig bij de jury achteraf. Best een staging, zang klopte, nummer was niet simpel. Als je dan ziet dat Bulgarije zoveel haalt 'door de jonge jury' waarom had dat zo weinig effect op Roemenië?
Ik denk 2016, toen Jamala onverwacht van Rusland won.quote:
Het eerst dat in mij opkomt is dat Salvador Sobral in 2017 ook pas in de semis om de hoek kwam kijken.quote:
Ik had eerder verwacht dat de jury voor Roemenië zou gaan dan Bulgarije, want meer duidelijke goede zang met een aantal goede uithalen. Maar het nummer van Bulgarije is dan wel weer meer een potentiële hit voor de jeugd en indrukwekkend om de noten te halen als je zo danst. In het verleden is de jury niet altijd even vriendelijk geweest voor jeugdige nummers die wel goed uitgevoerd waren, zie bijvoorbeeld Duitsland vorig jaar.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nog een reden om de bookies af te schaffenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:52 schreef Em31 het volgende:
Stel je bent Finland en hebt weken al die interviews moeten doen omdat je de topfavoriet was.was vorig jaar met KAJ ook zo.
We waren één zomerhit verwijderd van een onoplosbaar probleem.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:51 schreef Moira het volgende:
Maar lieve vrienden, effe he, dit hele ESF is toch gewoon gered hierdoor? We hebben een zeer terechte winnaar en straks een ESF in Bulgarije met hopelijk Poli Genova![]()
En Kristian Kostov, en Victoria
Zijn er naast Roemeense ook Bulgaarse langlaufsters waarmee Bruna bevriend is?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als dat hem wordt ga ik mijn vriendin morgenochtend blij wakker maken, die vond hem leuk
'Crisis averted' weer iddquote:Op zondag 17 mei 2026 01:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We waren één zomerhit verwijderd van een onoplosbaar probleem.
Kquote:
We hebben zeker een terechte winnaar, maar het ESF hoefde toch niet 'gered' te worden? Waarvan dan?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:51 schreef Moira het volgende:
Maar lieve vrienden, effe he, dit hele ESF is toch gewoon gered hierdoor? We hebben een zeer terechte winnaar en straks een ESF in Bulgarije met hopelijk Poli Genova![]()
Nou was Martin Green en de rest van de EBU dat laatste wel weer gegund.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We waren één zomerhit verwijderd van een onoplosbaar probleem.
Roemeens en Bulgaars helaas allebei nietquote:Op zondag 17 mei 2026 01:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zijn er naast Roemeense ook Bulgaarse langlaufsters waarmee Bruna bevriend is?
Waarvan? Heb je de rest van dit jaar gehoord?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:55 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
We hebben zeker een terechte winnaar, maar het ESF hoefde toch niet 'gered' te worden? Waarvan dan?
Dat lijkt mij wel. Al zullen die wel wat financiële steun nodig hebben. Die hebben zich niet voor niets zowat vaker afgemeld voor het ESF omdat ze het niet konden betalen dan dat ze meededen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:55 schreef Momo het volgende:
Hopelijk wil de Bulgaarse overheid graag hosten volgend jaar.
Nou ja, los van jouw of mijn eigen mening over Israël en de deelname: als Israël had gewonnen en het dus volgend jaar in principe daar zou zijn, zou dat héél veel gezeik opleveren, waarbij vergeleken het jaartje overslaan van een paar landen echt helemaal niks voorsteltquote:Op zondag 17 mei 2026 01:55 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
K
[..]
We hebben zeker een terechte winnaar, maar het ESF hoefde toch niet 'gered' te worden? Waarvan dan?
Ik vond Andromeda best mooi andersquote:Op zondag 17 mei 2026 01:56 schreef Moira het volgende:
[..]
Waarvan? Heb je de rest van dit jaar gehoord?
Mwah, het maakt de zaak voor de boycotters er niet makkelijker op. Ik denk dat de EBU glimlachend heeft staan kijken naar die juryliefde voor Israel.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:51 schreef Moira het volgende:
Incidentloos ESF dus. Aran, Tina, Reetveger enz kunnen weer gaan stoken richting Avrotros.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou was Martin Green en de rest van de EBU dat laatste wel weer gegund.
Oooh ik dacht van de afgelopen OS onthouden te hebben dat ze contact had met een Roemeense, maar dat was wss dan de Hongaarse langlaufster die zich had geplaatst. Eentje van de kleinere landen in ieder geval.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Roemeens en Bulgaars helaas allebei niet
Grieks en Hongaars zeer zeker wel, maar ja
Jawel joh. Unieke kans om het land op de kaart te zetten en te laten zien dat het meer te bieden heeft dan zuipstranden.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:55 schreef Momo het volgende:
Hopelijk wil de Bulgaarse overheid graag hosten volgend jaar.
Nou ja, we weten inmiddels ook dat het publiek niet altijd goed kan voorspellen wat wel of geen juryliedjes zijnquote:Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, het maakt de zaak voor de boycotters er niet makkelijker op. Ik denk dat de EBU glimlachend heeft staan kijken naar die juryliefde voor Israel.
Of men wist intern na donderdag al dat Bulgarije er toch wel overheen zou klappen en heeft de instructies achterwege gelaten. Michelle scoort het dubbele van de liedjes van 24 en 25 en dat waren meer juryliedjes dan dit.
Lijkt niet te helpen als je topfavoriet ben en je act een kopie is van je nationale show.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:52 schreef Em31 het volgende:
Stel je bent Finland en hebt weken al die interviews moeten doen omdat je de topfavoriet was.was vorig jaar met KAJ ook zo.
Oh verdorie, jij hebt een beter geheugen dan ik, Delia Reit uit Roemenië is bij de laatste kwalificatiewedstrijden nota bene nog in ons appartement geweest jaquote:Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Oooh ik dacht van de afgelopen OS onthouden te hebben dat ze contact had met een Roemeense, maar dat was wss dan de Hongaarse langlaufster die zich had geplaatst. Eentje van de kleinere landen in ieder geval.
En daarna kan Cornald zich daar probleemloos bij aansluiten om ook nog even te pushen dat AvroTros wel weer ja zegt, want je ziet aan alles dat hij dat maar al te graag weer wil.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Incidentloos ESF dus. Aran, Tina, Reetveger enz kunnen weer gaan stoken richting Avrotros.
Ze hadden ook al de Giro start een week geledenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jawel joh. Unieke kans om het land op de kaart te zetten en te laten zien dat het meer te bieden heeft dan zuipstranden.
Ja. Al moeten ze het wel kunnen betalen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jawel joh. Unieke kans om het land op de kaart te zetten en te laten zien dat het meer te bieden heeft dan zuipstranden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |