Zo moeijlijk is het niet, de rest was nog slechter.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Wegkijken-Is-Fijn het volgende:
Ik snap hier werkelijk helemaal niets van, ongelooflijk nietszeggend nummer dat bovendien ontzettend slecht gezongen is. Lijkt me ook niet dat de gemiddelde Eurovisie-stemmer onder de indruk is van die borstpartij. Verder is er niet veel aan. Mja, wie ben ik?
man city wint met 1-0.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef superniger het volgende:
We kunnen meteen door naar Match of the Day OP de BBC.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:03 schreef Viesdik het volgende:
Waarom niet op het podium?
Beetje afraffelend afsluiten
En blij dat ze weer P2 hebben gepakt.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Mensen ziedend dat Israël zoveel punten heeft.
Genot.
Zou wat zijn als de wereld zou bestaan uit enkel onderbuik Israël stemmers en wegkijkend woke links, tenzij het Sesamstraat in je hoofd is.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tweede. Lekker voor je. Duidelijke stem dat heel Europa weer achter israel staat. Behalve wegkijkend woke links
Het viel me allang mee dat ze niet de televote winnaar waren. Nummer had prima gestaan op P6 ofzoquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Genot.
Jij kan wel slecht tegen je verlies zeg.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tweede. Lekker voor je. Duidelijke stem dat heel Europa weer achter israel staat. Behalve wegkijkend woke links
Alsnog wel compleet kut dat je tijdens zo’n puntentelling WEER een tijd denkt dat het gewoon kan gebeuren.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:07 schreef Cirilico het volgende:
Ik lach alle Israël-stemmers hier uit.Haha. Wederom mislukt. Losers.
![]()
![]()
Moeten hunnie weten.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En blij dat ze weer P2 hebben gepakt.
Wat vind je daar dan van
KWAAD. WOEDEND.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Genot.
RAZEND. ZIEDENDquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Genot.
Ah vandaar dat Roemenië zo goed scoorde met Woke Me.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik ben rechts en half joods en sta niet achter Israël. Is dat uniek allenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
ONTGOOCHELD, GEFRUSTREERDquote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Coco het volgende:
Genot.
Spanje?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:09 schreef Gretzl het volgende:
Quizvraag: wie werd er wereldkampioen in het jaar dat Bulgarije ook het Songfestival won?
Dat doe je toch echt jezelf aan.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alsnog wel compleet kut dat je tijdens zo’n puntentelling WEER een tijd denkt dat het gewoon kan gebeuren.Helemaal omdat Bulgarije ook onverwacht was nu.
Waarom hou je de punten dan niet gewoon zelf even bij met een rekenmachine?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alsnog wel compleet kut dat je tijdens zo’n puntentelling WEER een tijd denkt dat het gewoon kan gebeuren.Helemaal omdat Bulgarije ook onverwacht was nu.
Max knijpt in z'n handjes voor P2quote:Op zondag 17 mei 2026 01:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En blij dat ze weer P2 hebben gepakt.
Wat vind je daar dan van
Stukje zelfkastijdingquote:Op zondag 17 mei 2026 01:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat doe je toch echt jezelf aan.
Oh.quote:
Weer een jaar wachten voor ESF genotquote:Op zondag 17 mei 2026 01:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh.
Ik had wat spectaculairders gehoopt sorry!
Nou ja, het was na een stuk of 20 jury’s wel een duidelijke top 2quote:Op zondag 17 mei 2026 01:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is pas tijdens het einde handigquote:Op zondag 17 mei 2026 01:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom hou je de punten dan niet gewoon zelf even bij met een rekenmachine?
Bulgarije steeg terwijl de televotes doorkwamen behoorlijk hard, dus echt onverwacht kon dat niet zijn
Ze waren enkel in de dagen vooraf nog een van de underdogs
Ik gun die gast dan van harte die P2quote:
Eerste verliezerquote:Op zondag 17 mei 2026 01:12 schreef Makamba_ het volgende:
Israël wel gewoon directe Champions League plaatsing.
Heb je het nummer überhaupt wel geluisterd?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, het was na een stuk of 20 jury’s wel een duidelijke top 2
Maar goed, dat Israel hiermee tweede wordt is natuurlijk niet normaal.
Denken dat enkel Malta oneerlijk speelt. Gelachenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd welke juries allemaal een envelop van Malta hebben gehad.
coco en chevy zijn er toch?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef superniger het volgende:
Waar zijn de modjes?
Topic escaleert helemaal uit de hand.
quote:
YO HEY!! YO HOOO!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://archive.ph/fLYu3
Bekijk deze YouTube-videoBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Akkoord, mee eens, en insgelijksquote:
Absoluut. Zo’n liedje krijgt normaal 42 punten van het publiekquote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Heb je het nummer überhaupt wel geluisterd?
Blij dat ze niet hebben gewonnen hoor maar het was kwalitatief zeer bovengemiddeld.
Hiermee 8e ofzo was prima, of misschien nog net onder die groep met 220 punten. Andere kant allang blij dat het “slechts” 200 televote punten warenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Malta dachten ze met de manipulatie van de streams en de bookies dat ze het publiek wel mee zouden krijgen. Dan wat zakjes geld naar de jury en winst was binnen. Het publiek dat moest stemmen was echter van het nummer in slaap gevallen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Momo het volgende:
Bovengemiddeld is heel wat anders dan 2e worden.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Blij dat ze niet hebben gewonnen hoor maar het was kwalitatief zeer bovengemiddeld.
Is het ook, maar als het zou winnen dan is het puur door het polletje kapen. Dan voelt het gewoon niet okay.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De Italianen doen dit namelijk al jaren zo.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef The_Playmaker het volgende:
Ik eis nog wel onderzoek naar de puntenverdeling van o.a. Portugal, Italië en Polen. Wie zijn daar de zogenaamde “juryleden”?
1998 was veel erger. Vent met een pruik die niet kon zingen won vanwege de actquote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Is het ook, maar als het zou winnen dan is het puur door het polletje kapen. Dan voelt het gewoon niet okay.
Leuk dat je likes krijgt maar in de post ervoor had je het over jury stemmen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Absoluut. Zo’n liedje krijgt normaal 42 punten van het publiek
gokverslaafde jury leden.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Momo het volgende:
Fucking Italië weer jaquote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef The_Playmaker het volgende:
Ik eis nog wel onderzoek naar de puntenverdeling van o.a. Portugal, Italië en Polen. Wie zijn daar de zogenaamde “juryleden”?
Ah die hadden natuurlijk nog een gokschuld openstaan op Malta.quote:
Polen viel wel mee toch?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef The_Playmaker het volgende:
Nee, het is een firstquote:
En ze komen er elke keer mee weg he.quote:
De onafhankelijkheid van de jury mogen we waarschijnlijk niet in twijfel trekken.quote:
na de orde van de dagquote:Op zondag 17 mei 2026 01:17 schreef TLC het volgende:
Israël mooi tweede en kunnen ze nu weer over na de orde van de dag, kindjes de dood injagen in Gaza en ondertussen keihard ontkennen dat ze dat doen
Echt schaamteloos gewoon. Ze hebben 1x een jaar gehad dat ze het niet zo extreem deden dacht ik, toen dacht ik nog even zouden ze gewaarschuwd zijn ofzo. Maar nee.quote:
Hearts al een reglementaire 0-3 zege toegekend gekregen?quote:
Dat liedje was an sich prima toch? Ze hadden enkel gemist dat Israel niet te veel jury punten mocht hebben van de EBUquote:Op zondag 17 mei 2026 01:20 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
12 voor Israël vanuit Polen was voor mij de verrassing van de avond.
Je vergeet er 1quote:Op zondag 17 mei 2026 01:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, het is een first![]()
Dus ik hoop maar dat Brazilië, Duitsland, Argentinië, Frankrijk, Spanje of Uruguay geen nieuwe wereldtitel pakt nu
Je vergeet ook nog de organisatie eraan toe te voegen. Hosting was wel echt onbegrijpelijk slecht, en dat voor een jubileum editie.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:20 schreef vencodark het volgende:
Behalve het feit dat NL niet meedeed en sowieso het hele gedoe rondom Israël, was het qua acts en liedjes buitengewoon ruk.
Gewoon geen echt leuke editie.
Maar jullie hebben het, zoals altijd, een stuk beter gemaakt.
Dat was geloof ik een jaar waar ze zich er mee in de vingers sneden, dus gelijk weer terug naar hun oude normaal.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Echt schaamteloos gewoon. Ze hebben 1x een jaar gehad dat ze het niet zo extreem deden dacht ik, toen dacht ik nog even zouden ze gewaarschuwd zijn ofzo. Maar nee.
Alle Israëlische organisaties in de landen hebben weer flink stemmen geronseld ja.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Israël toch weer tweede... Ondanks alle protesten, demonstraties en boycotcalls. Dankjewel Europa, voor het bewijs dat jullie gewoon achter ze staan.
Eerst nog de ontknopingen / play-offs in de Europese competities!quote:Op zondag 17 mei 2026 01:06 schreef Coco het volgende:
Op naar het volgende festijn:
Alvast een voorspelling wagen?:
WK / Voorspel de finale van het WK 2026.
Laten we eerlijk zijn, in de jaren dat Turkije en Rusland nog meededen eindigden die ook in de top 5 met middelmatige meuk.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bizar ja.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Israël toch weer tweede... Ondanks alle protesten, demonstraties en boycotcalls. Dankjewel Europa, voor het bewijs dat jullie gewoon achter ze staan.
Is ook moeilijk zo'n evenement organiseren met je kop in het zand.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:22 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je vergeet ook nog de organisatie eraan toe te voegen. Hosting was wel echt onbegrijpelijk slecht, en dat voor een jubileum editie.
En de bijbelbelt mag tegenwoordig ook TV kijken.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:24 schreef Redefine het volgende:
Alle Israëlische organisaties in de landen hebben weer flink stemmen geronseld ja.
Flinke biblebelt dan door Europa heenquote:Op zondag 17 mei 2026 01:26 schreef svann het volgende:
[..]
En de bijbelbelt mag tegenwoordig ook TV kijken.
Liever een grammaticaal foutje dan een mensenleven op mijn gewetenquote:
Akkoord.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Eerst nog de ontknopingen / play-offs in de Europese competities!
WK modus hier begin juni waarschijnlijk
Dat viertal in 2015 was al dramatisch, dit was nog erger.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:22 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je vergeet ook nog de organisatie eraan toe te voegen. Hosting was wel echt onbegrijpelijk slecht, en dat voor een jubileum editie.
Ja het probleem is dat we de afgelopen jaren even niet zonder jury kunnen, dus nu even niet Evenstar!quote:Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Evenstar het volgende:
EBU zegt altijd dat ze jury willen omdat dat dat zogenaamd eerlijker is, maar het is juist meestal foute boel bij de jury.
12 punten tussen Griekenland en Cyprus, landen die bewust geen punten geven aan concurrenten etc.
Roemenië had wat, 64 punten ofzo van de jury? Ergens onderaan linker rijtje en dn 2e bij televoting.Gaat nergens over.
Je lied kan nog zo kut zijn als je wat kan uithalen of gillen krijg je wel de punten.
Maar waarom niet dan!quote:Op zondag 17 mei 2026 01:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja het probleem is dat we de afgelopen jaren even niet zonder jury kunnen, dus nu even niet Evenstar!
Doodzonde. Een land waarin ontelbaar veel grote artiesten vandaan komen. Hoe dan?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Momo het volgende:
Altijd leuk van die Britten die zeggen dat ze niet meer mee moeten doen omdat Europe hun geen punten geeft, heb je je eigen inzending gezien?
Het is wel treurig dat alles nu vooral draait om Israël dat niet moet winnen. Flikker ze gewoon buiten.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Evenstar het volgende:
Mooiste van de avond vond ik echt het gejuich en opluchting dat Israël niet had gewonnen. Al die jaren ESF nog nooit zijn explosie gehoord.
Nouja ook genoeg Gerda's gehoord die boos waren dat dat soort spul en de 3Js enzo niet doorgingen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doodzonde. Een land waarin ontelbaar veel grote artiesten vandaan komen. Hoe dan?
Misschien hebben ze een spiegel nodig.
Wij zijn tenminste eerlijk over Sieneke of de Toppers.
De jury uitslag is vaak lachwekkend ja. Maar je hebt ze in meeste jaren wel nodig. Vergeet niet dat de meest gestreamde winnaar ooit niet had gewonnen als er geen jury was.Dan hadden we jolkende Noren gehad als winnaar.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:25 schreef Evenstar het volgende:
EBU zegt altijd dat ze jury willen omdat dat dat zogenaamd eerlijker is, maar het is juist meestal foute boel bij de jury.
12 punten tussen Griekenland en Cyprus, landen die bewust geen punten geven aan concurrenten etc.
Roemenië had wat, 64 punten ofzo van de jury? Ergens onderaan linker rijtje en dn 2e bij televoting.Gaat nergens over.
Je lied kan nog zo kut zijn als je wat kan uithalen of gillen krijg je wel de punten.
Enige keer dat ze echt iets goed stuurden werden ze ook meteen 2e, dus snap niet waar ze over zeuren eigenlijk. Dat was toch bewijs dat het niet ligt aan dat het UK is, maar gewoon aan de bagger wat ze insturen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doodzonde. Een land waarin ontelbaar veel grote artiesten vandaan komen. Hoe dan?
Kijk, uiteindelijk kun je ook niet tegen een land stemmen. Uit deze uitslag zou je ook kunnen concluderen dat er een hele groep fanatiekelingen is die in alles Israel zullen steunen, ongeacht wat.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Toch niet als land collectief jankend?quote:Op zondag 17 mei 2026 01:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja ook genoeg Gerda's gehoord die boos waren dat dat soort spul en de 3Js enzo niet doorgingen.
Niet te hard over Shine zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
ed sheeran zei zelfs dat die best wel eens een nummer wil insturen. Maar doen ze dan niks mee.. Wel deze meuk insturen.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Luiheid. Ik volg het ESF nu 20 jaar, in al die jaren is behalve Jade Ewen en Sam Ryder alleen maar vergane glorie en andere rommel in kwaliteit variërend van “matig” tot “bar slecht” gestuurd.quote:Op zondag 17 mei 2026 01:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |