abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220819717
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:50 schreef Anonymousz het volgende:

[..]
televotes meer dan jury
Waarom wordt daar toch elk jaar zo veel op gestemd? En wie stemt daar toch op?
pi_220819764
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:16 schreef Dven het volgende:

[..]
Tot in de vroege uurtjes GEFEEST *O*

Tickets naar Sofia kunnen geboekt worden :P

Finale gaat sowieso hier zijn
Wizz mag wel wat capaciteit bijzetten.
pi_220819798
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
pi_220819831
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Er zijn er ook die Rusland steunen. Of de mullahs in Iran. Of Hamas. Het zegt allemaal niet zoveel. De mensen die er zo geharnast in zitten zijn toch met geen zinnig argument te overtuigen.
  zondag 17 mei 2026 @ 08:50:53 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819836
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begrijp achteraf niet waarom Finland zo populair was. Zo bijzonder was het toch niet?
Het heeft een kitcherig randje dat bij veel mensen lekker ligt.

Wel zijn de performers niet echt frisse jonge blaadjes meer, zeker zij niet. Misschien was dat voor de score uiteindelijk een nadeel.
pi_220819857
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:09 schreef koffieleuk het volgende:
Uitslagen 1e halve finale bekend - alleen het totaal


https://www.eurovision.co(...)nna-2026-semi-final/

Zweden was niet door bij de televote :o
pi_220819865
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef Redefine het volgende:
Cyprus tiende. 14 punten voor op Zwitserland. Dus geen extreem klein gat. En beiden een normale verdeling tussen jury en televote dus geen pech voor Zwitserland.
Zwitserland is apart bij de jury en televote in de top 10 maar in totale score niet doorgegaan. Dit is 1x eerder voorgekomen bij Kroatie in 2021.
pi_220819907
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zweden was niet door bij de televote :o
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 09:05:23 #84
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220819923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220819942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:38 schreef Redefine het volgende:
Overigens wel iets zeer opmerkelijks in die halve finale. Bulgarije daar slechts vijfde bij de jury. Achter Australië (137) Denemarken (124) en Noorwegen (109) en Tsjechië (108) met een vrij groot verschil ook nog. Daar maar net iets meer (94) dan Roemenië (87).

Dat is wel heel vreemd t.o.v. de finale.
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:09:18 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220819958
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Je kunt natuurlijk alleen voor stemmen en niet tegen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220819995
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook slecht uitgevoerd toch. Lied was op zich voldoende voor kwalificatie maar dat was het ook wel.
Zelfs met een 'assisted vocal' ja. Dat dat mag. :?
  zondag 17 mei 2026 @ 09:12:44 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819997
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:05 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
De Zweden magie is uitgewerkt.

Ik ben benieuwd wat de EBU gaat doen met Israël bovenaan met een matig liedje probleem.
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
  Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 09:13:35 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220820004
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
We krijgen iig niet weer een editie met Petra Mede, Mans en een verzameling Abba e.d.-gerelateerde sketches/filmpjes.

*vers bloed*
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220820006
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:07 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Voor iedereen die nog denkt dat dit allemaal eerlijk is verlopen.. :X

Gelukkig wel de verdiende winnares. :)
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:14:34 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220820011
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Petra blijft wel 10x leuker dan die pipos deze week
Dat is dan ook niet zo heel moeilijk.

Zij leek uit AI opgetrokken, en hij - tja. :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:16:21 #92
284411 crew  heywoodu
pi_220820034
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
pi_220820041
:D israel
pi_220820049
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:16 schreef heywoodu het volgende:
Beetje door de uitslagen zitten bladeren, drie landen met nul televotingpunten. Dat vind ik toch altijd wel kut hoor, ik gun het zelfs mijn minst favoriete lied niet echt om daar te horen "jij krijgt.....nul punten" ;( ;(

Met de jurypunten is dat iets minder erg, dan wordt je gewoon steeds niet genoemd, ipv dat je zo keihard 'jij hebt niks' in je gezicht gesmeten krijgt :'(
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 09:20:27 #95
284411 crew  heywoodu
pi_220820057
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:18 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vond het wel mooi dat de presentatoren nog uitlegde dat er wel op hun gestemd is maar dat ze gewoon de top 10 niet gehaald hebben.
Ja, dat had in voorgaande jaren ook wel gedaan mogen worden, dat deden ze nu netjes. Maar toch blijft het wel ongelooflijk pijnlijk om zo keihard die 0 in je gezicht gemept te krijgen ;(

Ik vond dat Britse lied ook niks, maar kom op, die jongen mag wel een puntje hebben hoor ;(
pi_220820072
Niet mijn favoriet, maar ik gun het 'r wel. Lijkt me een leuke meid.
pi_220820582
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar wat suggereer je dan want ik kan mij echt niet voorstellen dat er afspraken gemaakt zijn en dat op één of andere manier met zoveel landen niet uit zou lekken. En vorig jaar dan ook niet, want JJ had ook zo’n soort resultaat.
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
pi_220820652
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220820716
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat de EBU na donderdag wel door had dat Bulgarije het vrij eenvoudig zou winnen en daarom geen extra belletje meer heeft gedaan naar juryleden om de televote van Israel te compenseren.

Die juryscore van Israël kan de EBU juist gebruiken om de haters te overtuigen dat ze niet alleen populair waren bij de mensen thuis.
EBU hoeft niet te bellen. Nogmaals niemand kan die televotes controleren. Als ze merken dat het de verkeerde kant op gaat schuiven ze de punten gewoon door.
pi_220820800
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef -Mittens- het volgende:

[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd de makkelijkste manier om een eventuele winst van Israel te vermijden. Gewoon wat puntjes doorschuiven naar de andere publieksfavoriet van dat moment, en klaar. Dat hoeven niet alle landen te doen. Er speelt dit jaar ook wel iets meer mee dan vorig jaar.. met vijf ESF-landen die er niet bij zijn. Bangaranga is echt geen jurypleaser, daar blijf ik bij.
Ik zie net inderdaad de scores van Bulgarije in de halve finale bij de jury. Denk wel dat ze meer heeft geprofiteerd dat de landen van semi 1 erbij zijn gekomen dan de landen die er in de halve finale nog boven stonden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')