abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 11:31:48 #126
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220821823
Mensen die roepen dat boycot niks heeft geholpen, want Israël is toch 2e geworden, snappen gewoon niet zo goed wat principes zijn.

Lees maar weer eens berichtje van Spanje. Dat vat het eigenlijk wel goed samen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 11:33:13 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_220821848
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
In een jaar waarin Nederland wel meedoet maar eruit ligt voor de finale haal je zomaar het dubbele
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 mei 2026 @ 11:34:11 #128
39237 crew  H_T
2733
pi_220821863
Israël heeft gerepeteerd met boegeroep

quote:
The 28-year-old artist — born in Israel to French immigrant parents — has been rehearsing for the past several months with all kinds of sounds deliberately interrupting his performance, according to a person familiar with his protocols who asked not to be identified because they were not authorized to talk to the press.
Bron
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220821866
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Op zich keurig, bijna een miljoen voor een finale zonder Nederland.
Had eerlijk gezegd wel meer verwacht, omdat de tweede semi al 600.000 had. Dacht een groot deel slaat die semi’s nog over.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:35:05 #130
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220821872
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Em31 het volgende:
800.000 kijkers hier, vorig jaar 3,6 miljoen.
Waar zie je die 800.000 ?

1.5 miljoen minder dan vorig jaar zie ik hier.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zondag 17 mei 2026 @ 11:35:49 #131
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220821877
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Had ie ook, precies 1 :P
Vond het wel grappig dat Engeland en Duitsland allebei nul punten uit de televoting kregen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220821884
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.

1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland

Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
Alleen een goed nummer hebben is bijna nooit voldoende voor de winst. Er moet eigenlijk altijd een act, een gimmick, een of ander statement en/of een zielig verhaal bij.

Als dit blind gejureerd zou worden, dus alleen audio en geen informatie over welk land het is, zou de uitslag er totaal anders uitzien.
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:36:56 #133
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220821896
quote:
89s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Vond het wel grappig dat Engeland en Duitsland allebei nul punten uit de televoting kregen.
Ik denk nog steeds dat Engeland het expres doet.
Your beauty never ever scared me.
pi_220821900
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef Evenstar het volgende:
Mensen die roepen dat boycot niks heeft geholpen, want Israël is toch 2e geworden, snappen gewoon niet zo goed wat principes zijn.

Lees maar weer eens berichtje van Spanje. Dat vat het eigenlijk wel goed samen.
Dit zijn dezelfde mensen die bijvoorbeeld zeggen dat “de sancties tegen Rusland niet werken”.
pi_220821923
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Waar zie je die 800.000 ?

1.5 miljoen minder dan vorig jaar zie ik hier.

[ x ]
Je ziet het getal toch staan? 798.000 kijkers gemiddeld. Het getal ernaast is het aantal mensen dat iets van deze finale heeft gezien.
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:40:27 #136
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220821943
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:42:12 #137
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220821964
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Ama het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Dan moet de EBU maar helpen met bijdragen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220821965
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.
Ik vind diaspora stemmen op zich nog wel anders dan politieke stemmen. Ook al is het effect hetzelfde.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220821982
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Ama het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bulgarije dit gaat doen aangezien ze vanwege geld ook al vaker niet mee hebben gedaan.
Dat is een potentiële boost voor het toerisme, en als zodanig zeer goedkoop. Met enkele tientallen miljoenen investering bereik je een enorm publiek. Dus dat komt wel goed.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220822010
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Gewoon voor de fun, omdat mijn smaak meestal niets voorstelt in deze gimmick show.

1. Kroatië
2. Albanië
3. Israël
4. Denemarken
5. Finland

Bulgarije wel een leuke winnaar, maar voor mij voornamelijk voor de fenomenale dansact.
1 van de weinige in dit topic die Albanië best aangenaam vond. Dramatisch, goed gezongen (dacht ik) en een serieuze act. :)
Maar ik had weinig liefde ervoor verwacht.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:48:42 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220822032
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220822036
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Toch echt zorgwekkend dat er in Europa nog zoveel figuren zijn die Israël steunen.
Die votes zijn natuurlijk alleen vanwege politiek, niet muziek.

Hebben al die mensen die op Israël geslapen de afgelopen jaren geen internet gehad ofzo?
Moet zeggen dat Israël het wel goed deed.
pi_220822044
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Bangarangaria
  roze zondag 17 mei 2026 @ 11:49:31 #144
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220822046
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Ha je bent er. :D
Your beauty never ever scared me.
pi_220822063
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:01 schreef Nexum het volgende:
Beste winnaar in jaren
Beste? Uche, uche, uche! Het by far SLECHTSTE nummer in jaren! Het draait alleen om het dansen. De melodie - als daar al sprake van is - blijft volstrekt niet hangen. Het nummer kent ook geen enkele emotie. Het nummer dat vorig jaar won is vijfduizend keer beter!
pi_220822076
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was ook met Rusland en Turkije toen die nog meededen. Die konden een vlag op het podium leggen en alsnog in de top 10 komen.

En soms stemmen mensen gewoon op domme gimmicks. Het is niet dat Buranovskye Babushki of My Slowiany nou muzikale hoogtepunten waren ofzo.
Vroeger hadden we inderdaad de Turkse, Armeense diaspora en daar is nu met name de Joodse en Oekraïnse diaspora voor teruggekomen.

Uiteindelijk heeft het nooit echt een zege opgeleverd, behalve in 2003 toen Turkije ook echt een winnend liedje had. Inzendingen die structureel te hoog eindigen ongeacht kwaliteit is wel een probleem natuurlijk, want dan kan het kwartje ook een keer verkeerd vallen als er geen Bangaranga, Rim Tim Tagi Dim of dikke jurywinnaars zoals JJ of Nemo opduiken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220822088
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Ik heb nu al zin in een week Sofia volgend jaar *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220822090
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:51 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Beste? Uche, uche, uche! Het by far SLECHTSTE nummer in jaren! Het draait alleen om het dansen. De melodie - als daar al sprake van is - blijft volstrekt niet hangen. Het nummer kent ook geen enkele emotie. Het nummer dat vorig jaar won is vijfduizend keer beter!
Het draait nooit alleen om de muziek. Dus de anti ESF mensen hebben daar wel gelijk in. :+

Vorig jaar en jaar ervoor was ook honderd lichtjaren beter. Maar smaak hè?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220822095
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Dven het volgende:
Men is hier helemaal uitzinnig en wil het land hernoemen tot Bangaria
Gefeliciteerd! :D Erg leuk voor Bulgarije.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220822096
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik vind diaspora stemmen op zich nog wel anders dan politieke stemmen. Ook al is het effect hetzelfde.
Ik ben bang dat we het vanaf nu de Joodse diaspora moeten gaan noemen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')