SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.
Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.
Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.
Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.
Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.
Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).
Ik hoorde iets over wurgseks
Roemenië.
Ik hoorde ook iets over de Playboy
Finland. Die met de viool.
Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.
Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.
Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Aangezien alles zonder TT is dan deze ook.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:00 schreef Gretzl het volgende:
Vienna waits for you![]()
Dat had de TT moeten zijn @:redefine
Cesar Sampson, was hun inzending in 2018. 3e plaatsquote:
Nee 35. Die ROW komt gewoon bij het totaal van de televoting.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:00 schreef Evenstar het volgende:
Zijn er zo 35 landen en world?, dus 36x verdeling?
Cesár Sampson die in 2019? meedeed.quote:
Was toch leuker als we een Ultravox cover hadden gekregen imoquote:Op zondag 17 mei 2026 00:01 schreef Bomenverzameling het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
Dit nummer is 1000000+ keer beter dan Piano Man
Ah ja een jaar eerder dan ik dacht.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:01 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Cesar Sampson, was hun inzending in 2018. 3e plaats
België, Duitsland, VK... en dan nog tweequote:Op zaterdag 16 mei 2026 23:58 schreef vencodark het volgende:
Ik heb ook niet echt een favoriet. Een aantal ‘wel aardig’ of voorkeuren maar meer ook niet.
Benieuwd wie de laatste 5 worden.
Nee 35 jury landen. Dan worden de publieksstemmen op 1 hoop gegooid en krijgt iedere 25 deelnemende landen hun punten.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:00 schreef Evenstar het volgende:
Zijn er zo 35 landen en works, dus 36x verdeling?
Ja dus televoting heeft dus 36 "landen"quote:Op zondag 17 mei 2026 00:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee 35. Die ROW komt gewoon bij het totaal van de televoting.
Nachtwedstrijden genotquote:Op zondag 17 mei 2026 00:00 schreef OmniRocket het volgende:
Dit wordt weer een latertje... kunnen we vast oefenen voor het WK!
Dat wel jaquote:Op zondag 17 mei 2026 00:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Was toch leuker als we een Ultravox cover hadden gekregen imo
Ja. Al hebben die nog weleens wat diaspora voting.quote:
Dacht ook even “holy shit het zal toch niet”, maar nee. Vraag me ook af of het theoretisch nog zou kunnen met z’n hersenaandoening.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:01 schreef The_Playmaker het volgende:
Eerst zo’n filmpje met Billy en dan krijgen we dit. Wat een anti-climax.
Maar we gaan daarvoor dus niet 36 landen af,....quote:Op zondag 17 mei 2026 00:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja dus televoting heeft dus 36 "landen"
Edit: gaat mij even over totaal te verdelen punten
Verrassende winnaar hebben we al jaren niet meer gehadquote:Op zondag 17 mei 2026 00:03 schreef raptorix het volgende:
Wat je wel vaak ziet is dat topfavorieten minder stemmen krijgen omdat mensen denken: Die redden het wel, een verassende winnaar zit er ook dit jaar in
Een echte baasquote:Op zondag 17 mei 2026 00:04 schreef TanteMathilde het volgende:
Ze moeten Cezar It's my life ook een keer terughalen.
Inderdaadquote:Op zondag 17 mei 2026 00:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, die komen in één keer erbij na de punten van de juryquote:Op zondag 17 mei 2026 00:04 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Maar we gaan daarvoor dus niet 36 landen af,....
Met bookmakers is dat haast onmogelijkquote:Op zondag 17 mei 2026 00:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Verrassende winnaar hebben we al jaren niet meer gehad
Die krijgen altijd een hele sloot aan televote punten.quote:
Vorig jaar nogquote:Op zondag 17 mei 2026 00:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Verrassende winnaar hebben we al jaren niet meer gehad
Maar hoe komt het dat de bookmakers zo goed zitten?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met bookmakers is dat haast onmogelijk
Dealquote:
Dit jaar niet neem ik aan, dat zou een schande zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die krijgen altijd een hele sloot aan televote punten.
Vorig jaar zaten ze er aardig naast.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dat de bookmakers zo goed zitten?
Misschien staat de winnaar vooraf wel vast weet jij veelquote:Op zondag 17 mei 2026 00:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat maakt bij Italië heel weinig uit.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit jaar niet neem ik aan, dat zou een schande zijn.
Derde meen ik. En gedoodverfde winnaar van 2024 Kroatië won ook niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee stond gewoon bovenaan bij de bookmakers
300quote:Op zondag 17 mei 2026 00:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Derde meen ik. En gedoodverfde winnaar van 2024 Kroatië won ook niet.
Hoeveel punten in de televote voor Israël denken jullie?
Nee, Zweden was toen zwaar favoriet volgens de bookies.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee stond gewoon bovenaan bij de bookmakers
Leuke grap.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie geeft eigenlijk de punten voor Nederland?
Dat was echt in niks vergelijkbaar. Ja beide blonde vrouwen.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:08 schreef OmniRocket het volgende:
12 naar oekraine? Australie zelfde type zoveel beter
@IkGeefEnkelLikesquote:Op zondag 17 mei 2026 00:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die passen hun odds aan op basis van het inzetgedrag van hun klantenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
334quote:Op zondag 17 mei 2026 00:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Derde meen ik. En gedoodverfde winnaar van 2024 Kroatië won ook niet.
Hoeveel punten in de televote voor Israël denken jullie?
Ali Bquote:Op zondag 17 mei 2026 00:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die verdienen van de jury er echt nul. Italië, Duitsland en Noorwegen als het gisteren net zo slecht was ook.quote:
Blij voor LMNCquote:
En 12 voor Malta. Leg het maar uit.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
10 punten voor Cyprus? In Bulgarije hebben ze een gehoorbeschadiging?
quote:Op zondag 17 mei 2026 00:10 schreef Keyos het volgende:
Hoeveel geld heeft Oekraïne gekregen voor jury stemmen?
Als dit zo blijft is het wel gespeeld ja. Dan pakken we popcorn erbij voor hoe ze de crisis op gaan lossen.quote:
Het is nog extremer dan andere jaren.quote:
quote:Op zondag 17 mei 2026 00:13 schreef Pisces29 het volgende:
Griekenland favoriet
0
Tot zover voorspellingen
Diep in de nacht.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Duurt nog wel een uur minimaal
Je denkt dat de EBU dat laat gebeurenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als dit zo blijft is het wel gespeeld ja. Dan pakken we popcorn erbij voor hoe ze de crisis op gaan lossen.
Zweden onderaan is voor een keer best grappigquote:
En het lekker verpesten voor de rest.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:14 schreef Gretzl het volgende:
Vergeet niet dat jullie straks wanneer de punten van de televote bekend worden gemaakt dat je gemakkelijk kunt bij houden hoeveel er nog over zijn (en dus welke landen theoretisch gezien nog kunnen winnen)
Bekijk deze YouTube-video
Dit zijn vermakelijke beelden inderdaadquote:Op zondag 17 mei 2026 00:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Zweden onderaan is voor een keer best grappig
Zover is het niet naar Duitsland of Frankrijk.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:15 schreef Felagund het volgende:
Als Australia wint is het de volgende keer nog meer diep in de nacht.
Nah, is gewoon in Europa danquote:Op zondag 17 mei 2026 00:15 schreef Felagund het volgende:
Nee johquote:Op zondag 17 mei 2026 00:15 schreef Felagund het volgende:
quote:
Dat snap ik ook wel, dit was een matige grap.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zover is het niet naar Duitsland of Frankrijk.
Eens. Al hebben ze dat geloof ik ook nooit gedaan.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:16 schreef koffieleuk het volgende:
Geeft het Israel mee dat ze niet als Italië de favorieten expres geen punten geven lol
Ik las in Berlijn of Londenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:15 schreef Felagund het volgende:
Ik mis wel een beetje het hoofd van John Lundvik erbijquote:
En dan zo hoog bij de jury he.quote:
Ik zeg niet dat je het dan hier ook moet gaan spoileren hehequote:Op zondag 17 mei 2026 00:15 schreef superniger het volgende:
[..]
En het lekker verpesten voor de rest.
Kan gebeuren.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Dat snap ik ook wel, dit was een matige grap.
Ah. Die zijn toch duidelijker als je voor 50 cent een beeldje koopt op een rommelmarktquote:Op zondag 17 mei 2026 00:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Dat snap ik ook wel, dit was een matige grap.
In 2019 stond NL ook 3 of 4 na de jury, dacht ikquote:Op zondag 17 mei 2026 00:17 schreef vencodark het volgende:
Maar goed, straks veranderd ‘alles’ toch nog?
Zijn er mooie Belgen danquote:
Toen ze won, was ze ook nog maar een kindquote:
Tweede.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:18 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
In 2019 stond NL ook 3 of 4 na de jury, dacht ik
Volgens mij was het bij Oekraïne toen nog gekker
Of naar Duitsland. (Of ESF gaat niet door)quote:Op zondag 17 mei 2026 00:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Als het zo doorgaat gaan we naar Sofia.
gewoon poolse vrachtwagenchauffeurs met 10 sim kaartenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
12 punten voor polen, iets met een schuldgevoel?
Vooral dat mooie laatste shot tussen Zweden en Nederland van 2019 staat me nog heel goed bij.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:18 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
In 2019 stond NL ook 3 of 4 na de jury, dacht ik
Volgens mij was het bij Oekraïne toen nog gekker
K3quote:
Allemaal door elkaar geschud door die wegen van zequote:
Het is maar een vreemde uitslag.quote:
Gaat nergens over.quote:
Ja, dat kan hard gaan. Michal Szpak kan daar over meepratenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:17 schreef vencodark het volgende:
Maar goed, straks veranderd ‘alles’ toch nog?
Die zilveren zanger.quote:
Met een dergelijke diaspora voting zou Polen zelfs kunnen winnen.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:20 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja, dat kan hard gaan. Michal Szpak kan daar over meepraten
Nee joh, Delta gaat nog een ongekende comeback mqkenquote:
Ze hebben per ongeluk de uitslag genomen van de testronde.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:20 schreef koffieleuk het volgende:
Host is AI en jury uitslag is met zo'n random functie klaargezet
Een van de Baltische staten, net zoals Litouwen en Estland!quote:
zwart, valsquote:
We gaan het zienquote:Op zondag 17 mei 2026 00:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee joh, Delta gaat nog een ongekende comeback mqken
Zijn Griekenland en Cyprus al geweest? Zat even op de fietsquote:Op zondag 17 mei 2026 00:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Albanië met 12 voor Italië, dat verwacht je toch niet.
Niet bij de televotersquote:Op zondag 17 mei 2026 00:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee joh, Delta gaat nog een ongekende comeback mqken
Het Songfestival vond ik het leukst toen elke score nog 1-voor-1 werd voorgelezen. Toen was het pas nachtwerkquote:
Zielig 0quote:
vooral bij mensen die professioneel zouden zijn...quote:
Hoet gaat het met Max?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:21 schreef heywoodu het volgende:
Er zijn zo toch 35 * 58 = 2030 punten te verdelen bij het tweede deel (nu ook, maar minder relevant)? Of (35 + 1) * 58 = 2088 ivm 'rest van de wereld' als 36e 'land'?
Die moeten wel een punt of 50 marge hebben als ze willen winnen.quote:
Allemaal simps.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Qua televoting denk ik toch dat Bulgarije beter ligt dan Finland en Australië
Misschien zagen ze hem niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:22 schreef Moira het volgende:
Was zilveren Litouwen ook vals in de juryshow gister ofzo?
Idd. Vorig jaar waren het er nog 38.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler alert!Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Jaquote:Op zondag 17 mei 2026 00:22 schreef Moira het volgende:
Was zilveren Litouwen ook vals in de juryshow gister ofzo?
Dat was epicquote:Op zondag 17 mei 2026 00:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het Songfestival vond ik het leukst toen elke score nog 1-voor-1 werd voorgelezen. Toen was het pas nachtwerk
Delta fans worden nog niet zenuwachtigquote:Op zondag 17 mei 2026 00:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met bookmakers is dat haast onmogelijk
Enige goede was het beeld op het scherm achter de spokesperson.quote:
Duurde het toen daadwerkelijk tot 2 uur 's nachts? Dat lijkt me toch sterkquote:Op zondag 17 mei 2026 00:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het Songfestival vond ik het leukst toen elke score nog 1-voor-1 werd voorgelezen. Toen was het pas nachtwerk
Wel een mooi land.quote:
quote:
Ja, nu gaat het punten uitdelen imo veeeel te snel. Is gewoon jammerquote:
Minder landen maar met 1 voor 1 kwam je toch laat uit.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Duurde het toen daadwerkelijk tot 2 uur 's nachts? Dat lijkt me toch sterk
Mja onterecht maar wel verwacht met kut jury die altijd zelfde soort nummers hoog heeft staan.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
Roemenië blijft wel erg ver achter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |