Musk is niet in de US geboren, dus president zal hij nooit kunnen worden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik hier wel een hard plassertje van krijg. Musk is echt hét ondernemend genie van deze tijd. Qua social media, qua intelligentie, hoe hij zijn bedrijven heeft gesaneerd, opgebouwd heeft, hoe hij de Westerse wereld ziet en de gevaren voor onze samenleving herkend. Hoe groter de rol die hij krijgt in een Trump admin, hoe dankbaarder we mogen zijn. Amerika gaat echt gouden tijden tegemoet met iemand als Musk die er vol voor gaat. Daar moeten ze in Europa echt stikjaloers op zijn.
quote:The Twelfth Amendment of the US Constitution notes: "No person constitutionally ineligible to the office of President shall be eligible to that of Vice-President of the United States."
Ok dan....quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik hier wel een hard plassertje van krijg. Musk is echt hét ondernemend genie van deze tijd. Qua social media, qua intelligentie, hoe hij zijn bedrijven heeft gesaneerd, opgebouwd heeft, hoe hij de Westerse wereld ziet en de gevaren voor onze samenleving herkend. Hoe groter de rol die hij krijgt in een Trump admin, hoe dankbaarder we mogen zijn. Amerika gaat echt gouden tijden tegemoet met iemand als Musk die er vol voor gaat. Daar moeten ze in Europa echt stikjaloers op zijn.
Nee, deze jongen is daadwerkelijk niet helemaal 100.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:15 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Je zou toch denken, als je dan trollt, doe het dan goed en geloofwaardig
Idd...en waarom hebben Gallego, Slotkin en misschien toch zelfs Bob Casey (er is vanalles aan de hand daar...) hun Senaatzetel wel gewonnen en de president verloren?quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:12 schreef MoreDakka het volgende: [..] Ik ook, maar wat ik nog zou toevoegen is dat er nog een vraag open staat: waarom zijn in sommige rode staten kiezers bereid om toch te kiezen voor een Democratische goeverneur? Een antwoord is dat Trump-achtige kandidaten die niet Trump zijn het vrijwel altijd slecht doen, maar dat is niet het gehele antwoord.
Ik voorzie toch wel wat problemen, Musk is een belangrijke man maar hij moet wel een beetje beteugeld worden. Zijn visie over hoe de wereld eruit moet zien deel ik maar deels.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Eagles89 het volgende: [..] Ik zal heel eerlijk zijn dat ik hier wel een hard plassertje van krijg. Musk is echt hét ondernemend genie van deze tijd. Qua social media, qua intelligentie, hoe hij zijn bedrijven heeft gesaneerd, opgebouwd heeft, hoe hij de Westerse wereld ziet en de gevaren voor onze samenleving herkend. Hoe groter de rol die hij krijgt in een Trump admin, hoe dankbaarder we mogen zijn. Amerika gaat echt gouden tijden tegemoet met iemand als Musk die er vol voor gaat. Daar moeten ze in Europa echt stikjaloers op zijn.
Musk wordt geen (vice) president. Onmogelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik voorzie toch wel wat problemen, Musk is een belangrijke man maar hij moet wel een beetje beteugeld worden. Zijn visie over hoe de wereld eruit moet zien deel ik maar deels.
Zijn mening dat er nog veel meer mensen geboren moeten worden deel ik niet. Ik zou juist liever zien dat het aantal mensen terugloopt al is het maar om de planeet een beetje te sparen.
nee, maar op de achtergrond kan ie alles (laten) doen met het hele ambtenarenapparaatquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Musk wordt geen (vice) president. Onmogelijk.
Is dat nou echt zo'n ramp? Een keer snijden in die totaal onbestuurbare logge drek ambtenaren?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:32 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
nee, maar op de achtergrond kan ie alles (laten) doen met het hele ambtenarenapparaat
zeker met de FAA, die haat zit erg diep
quote:The U.S. Justice Department unsealed Criminal Charges today, against a Pair of Iranian Nationals who plotted an Assassination against President-Elect Donald J. Trump in Late September. Charges were file against an Unnamed Official in Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), who instructed a Contact within the United States to put together a plan to surveil and eventually kill Trump. The Contact, who has been identified as Farjad Shakeri, was Arrested by the FBI in October, with him having told his IRGC Handler that he was pausing the Assassination Plot until after the Election, which he believed Trump would Lose.
jonge mensen, oude mensen zijn en komen er veel meer dan we aan kunnenquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:26 schreef Chivaz het volgende:
Zijn mening dat er nog veel meer mensen geboren moeten worden deel ik niet. Ik zou juist liever zien dat het aantal mensen terugloopt al is het maar om de planeet een beetje te sparen.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo'n ramp? Een keer snijden in die totaal onbestuurbare logge drek ambtenaren?
o ja, ff 8 miljoen mensen ontslaanquote:n 2023, around 19.58 million people were working for state and local governments in the United States. This is much higher than the number of federal government (civilian) employees, which stood at about 2.87 million people in that year.25 okt 2024
quote:How many public sector employees are there in the US?
20.2 million people
The public sector employs 20.2 million people in the US, approximately 14.5 percent of the workforce.
Nee dat claim ik ook niet, ik zeg alleen dat hij niet al te veel invloed moet hebben. Ik wil graag zien hoe hij al die besparingen gaat maken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Musk wordt geen (vice) president. Onmogelijk.
nee, hij heeft een prive oorlog met de FAA , een vergunning krijgen voor een lancering kost meer tijd dan het bouwen van een raketquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:38 schreef Knipoogje het volgende:
Musk gaat gewoon zijn biljonairsbelangen veilig stellen. Zo moeilijk is het niet. Hij gaat zijn best doen de regels zo te veranderen dat hij er het minst last van heeft en zijn concurrenten het meest. Dat zou elke miljardair met belachelijke belangenverstrengeling doen als hij in het centrum van de macht komt. Verder zal hij zoveel mogelijk overheidsgeld zijn kant uit laten rollen. Ook dat is niet moeilijk te voorspellen.
Ik zou niet weten welke andere reden hij heeft om op dat niveau te acteren anders dan invloed uit te kunnen oefenen. Het is niet alsof hij iets van empathie bezit ofzo.
Waarom gaan politici de politiek in?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:38 schreef Knipoogje het volgende:
Musk gaat gewoon zijn biljonairsbelangen veilig stellen. Zo moeilijk is het niet. Hij gaat zijn best doen de regels zo te veranderen dat hij er het minst last van heeft en zijn concurrenten het meest. Dat zou elke miljardair met belachelijke belangenverstrengeling doen als hij in het centrum van de macht komt. Verder zal hij zoveel mogelijk overheidsgeld zijn kant uit laten rollen. Ook dat is niet moeilijk te voorspellen.
Ik zou niet weten welke andere reden hij heeft om op dat niveau te acteren anders dan invloed uit te kunnen oefenen. Het is niet alsof hij iets van empathie bezit ofzo.
Snijden is niet meteen alles en iedereen eruit trappen he?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:36 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
[..]
o ja, ff 8 miljoen mensen ontslaan![]()
Zijn Mars idee is even kansrijk als zijn hyperloop idee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:43 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
nee, hij heeft een prive oorlog met de FAA , een vergunning krijgen voor een lancering kost meer tijd dat het bouwen van de raket
Die FAA gaat ie helemaal oprollen.
anders kan ie niet naar Mars
Verrassend veel gewoon uit ideologische overwegingen. In NL is het niet toevallig dat zowel Balkenende als Rutte geschiedenis gestudeerd hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom gaan politici de politiek in?
quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn een middel en geen doel. Dus het hangt er vanaf wat men allemaal wil dat er gebeurt.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat claim ik ook niet, ik zeg alleen dat hij niet al te veel invloed moet hebben. Ik wil graag zien hoe hij al die besparingen gaat maken.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Snijden is niet meteen alles en iedereen eruit trappen he?.
Het lijkt me helemaal niet onverstandig om eens goed te kijken naar het uitgavegedrag van de Amerikaanse overheid, de staatschuld is echt achterlijk hoog en de belastingdollars worden vaak zichtbaar verspild.
Gewoon 1 voorbeeld:
$7.5 Billion in Government Cash Only Built 8 E.V. Chargers in 2.5 Years
While the private sector builds hundreds of public chargers, the government spends billions of dollars for just a handful of charging stations.
https://reason.com/2024/0(...)argers-in-2-5-years/
Daar mag best eens kritisch naar gekeken worden toch?
Maar dat zou niet voor Musk kunnen gelden die werkelijk alles heeft geriskeerd om Trump verkozen te krijgen?quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Verrassend veel gewoon uit ideologische overwegingen. In NL is het niet toevallig dat zowel Balkenende als Rutte geschiedenis gestudeerd hebben.
Ja, maar als er geld verspild wordt aan domme projecten, is dan de oplossing 'dus minder ambtenaren'.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Snijden is niet meteen alles en iedereen eruit trappen he?.
Het lijkt me helemaal niet onverstandig om eens goed te kijken naar het uitgavegedrag van de Amerikaanse overheid, de staatschuld is echt achterlijk hoog en de belastingdollars worden vaak zichtbaar verspild.
Gewoon 1 voorbeeld:
$7.5 Billion in Government Cash Only Built 8 E.V. Chargers in 2.5 Years
While the private sector builds hundreds of public chargers, the government spends billions of dollars for just a handful of charging stations.
https://reason.com/2024/0(...)argers-in-2-5-years/
Daar mag best eens kritisch naar gekeken worden toch?
Nee, die stemt rechts nu, dus is alles wat hij doet kwaadaardig en puur uit eigen belang.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar dat zou niet voor Musk kunnen gelden die werkelijk alles heeft geriskeerd om Trump verkozen te krijgen?
Bedankt voor je beargumenteerde inzicht en ruimte voor discussie.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar als er geld verspild wordt aan domme projecten, is dan de oplossing 'dus minder ambtenaren'.
Het antwoord op bovenstaande is overigens 'nee', dan weet je dat alvast.
ja minder ambtenaren die domme projekten verzinnen in hun eigen belang om een nieuwe afdeling op te richtenquote:Op vrijdag 8 november 2024 19:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar als er geld verspild wordt aan domme projecten, is dan de oplossing 'dus minder ambtenaren'.
.
Hmmhmm, hmmhmm, ja, ja, oke.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:19 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
ja minder ambtenaren die domme projekten verzinnen in hun eigen belang om een nieuwe afdeling op te richten
Lol HW weer triggered in de mud.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bedankt voor je beargumenteerde inzicht en ruimte voor discussie.
Het antwoord is, dat zou best eens kunnen helpen ja, een bak minder nutteloze pencil pushers, dan weet je dat alvast.
Echt, die toon.
Lol weer een aanname zodat je jezelf weer volkomen onterecht superieur kan voelen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lol HW weer triggered in de mud.
Ik begrijp dit dus niet hé. Die hijgerigheid om achter een autoritaire leider aan te rennen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat zou gedeeltelijk waar kunnen zijn, helemaal nu hij redelijk militant rechts is geworden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar dat zou niet voor Musk kunnen gelden die werkelijk alles heeft geriskeerd om Trump verkozen te krijgen?
Dat ik dit daarom doe is een aanname. Rekt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lol weer een aanname zodat je jezelf weer volkomen onterecht superieur kan voelen.
Hij heeft met X/Twitter bewezen dat hij het maximale uit het minimale kan halen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zou gedeeltelijk waar kunnen zijn, helemaal nu hij redelijk militant rechts is geworden.
Maar dat kan hij ook prima voortzetten gewoon als voorman in het rechtse (digitale) medialandschap. Maar nee, hij wil heel erg graag zeggenschap over reguleringen en inzet van overheidsgeld.
Ligt eraan of je in een democratie zoveel te vertellen hebt. Vooralsnog bepalen media/politici wat acceptabel is om over te praten. En binnen dat kader mag jij je stem uitbrengen. Een ieder die buiten die lijntjes kleurt word gecanceld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp dit dus niet hé. Die hijgerigheid om achter een autoritaire leider aan te rennen.
Is een autocratie nu echt zoveel beter dan een democratie? In een democratie heb je als burger in ieder geval nog iets te zeggen. In een autocratie moet je je bek houden en doen wat de leiders willen.
Er is ook geen alternatief. Sommige mensen hebben droomwerelden over anarchie, waar ze alles zelf kunnen bepalen. Maar dat is een utopie en als je dat al start, dan wordt je in kort tijd overgenomen door een autocratie. Zo werkt het nu eenmaal in de wereld. Je hobbelt achter een grote leider aan of je bent samen sterk.
Democratie bracht ons zowel Obama als Trump. Dus ik vind het onzin dat democratie er niet toe doet. Misschien is het niet voor iedereen perfect, maar ik denk dat voor zeker 70% van de bevolking een democratie nog altijd beter is dan een autocratie. Ik vind dat de leider van mijn land er is om de bevolking te dienen, en niet andersom.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ligt eraan of je in een democratie zoveel te vertellen hebt. Vooralsnog bepalen media/politici wat acceptabel is om over te praten. En binnen dat kader mag jij je stem uitbrengen. Een ieder die buiten die lijntjes kleurt word gecanceld.
Westerse democratie is een illusie, je krijgt de illusie van vrijheid en de illusie van keuze maar uiteindelijk beslis je over een paar procentjes eraf of erbij. Meer zeggenschap krijg je helaas echt niet en zullen we ook nooit krijgen.
En dit zeg je nadat Trump de verkiezingen heeft gewonnen. Wat een plaat voor de kop zegquote:Op vrijdag 8 november 2024 19:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ligt eraan of je in een democratie zoveel te vertellen hebt. Vooralsnog bepalen media/politici wat acceptabel is om over te praten. En binnen dat kader mag jij je stem uitbrengen. Een ieder die buiten die lijntjes kleurt word gecanceld.
Westerse democratie is een illusie, je krijgt de illusie van vrijheid en de illusie van keuze maar uiteindelijk beslis je over een paar procentjes eraf of erbij. Meer zeggenschap krijg je helaas echt niet en zullen we ook nooit krijgen.
Correct, Trump geeft geen reet om de staatsschuld. Die zal onder hem net zo hard groeien als onder Biden, die ook te veel geld uitdeelde.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Het is vorige keer (onafhankelijk van Covid) Trump niet gelukt de groei van de staatsschuld tot stand te brengen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat iets dergelijks nu wel gaat lukken, al helemaal niet met schimmige vriendjes als Musk die juist gedijen op vage constructies. Maar we blijven benieuwd.
Nee. Dat jij dat argument zò vergezocht vond dat je de poster allerlei andere gedachten toebedeeldt en vervolgens reageert op wat jij denkt dat de achterliggende gedachte is maakt het nog geen inhoudelijk antwoord. Je kunt exact datzelfde verhaal opschrijven voor ieder ander argument wat je te vergezocht vindt en dat maakt het een drogreden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel. Want:
MoreDakka in POL / [AMV] Verkiezingen VS #1131 Trump maakt alles beter
Het is dan ook de achterliggende gedachte. Daarom waren er ook nul argumenten, het is rancuneus onderbuikgeneuzelquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee. Dat jij dat argument zò vergezocht vond dat je de poster allerlei andere gedachten toebedeeldt en vervolgens reageert op wat jij denkt dat de achterliggende gedachte is maakt het nog geen inhoudelijk antwoord. Je kunt exact datzelfde verhaal opschrijven voor ieder ander argument wat je te vergezocht vindt en dat maakt het een drogreden.
Er is dus weleens onderzoek naar gedaan, door de gevestigde media en journalisten. En de conclusie was heel verrassend: het allerbeste voor een land is een “gezonde” dictatuur. Alleen is er bijna niemand die de macht aan kan en niet doordraait en gekke dingen begint te doen. Maar het is wetenschappelijk vastgesteld dat een dictatuur het beste voor een samenleving werkt, maar wel in optimale theoretische omstandigheden. In de praktijk gaat het bijna altijd fout, maar er zijn voorbeelden van samenlevingen die het meest succesvol werden door een dictatuur. Het Romeinse Rijk is het bekendste, maar ook de Farao’s en Aztecen zijn hele mooie voorbeelden. Ik zou het persoonlijk een zegen vinden als er een gezonde conservatieve rechtse leider in de Westerse wereld opstaat die heel veel macht krijgt, en op dit moment komt een Trump er het dichtst bij. Zo min mogelijk polderen, zo min mogelijk vergaderen en hier een beetje en daar een beetje van dit en van dat en je krijgt uiteindelijk een compromis die nooit optimaal is. En met onze gemengde multikul samenlevingen waarvan grote groepen compleet tegengestelde belangen hebben, zoals je vannacht ook in de NL hoofdstad zag, is misschien een keiharde harde hand de enige manier er als samenleving zelfs nog uit te komen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp dit dus niet hé. Die hijgerigheid om achter een autoritaire leider aan te rennen.
Is een autocratie nu echt zoveel beter dan een democratie? In een democratie heb je als burger in ieder geval nog iets te zeggen. In een autocratie moet je je bek houden en doen wat de leiders willen.
Er is ook geen alternatief. Sommige mensen hebben droomwerelden over anarchie, waar ze alles zelf kunnen bepalen. Maar dat is een utopie en als je dat al start, dan wordt je in kort tijd overgenomen door een autocratie. Zo werkt het nu eenmaal in de wereld. Je hobbelt achter een grote leider aan of je bent samen sterk.
Wacht maar tot Musk een keer tegen Trump in gaat. Dan zet Trump 'm gelijk bij het oud vuil.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En zelfs als je dat denkt is ‘accepteer je verlies’ nog steeds geen inhoudelijke reactie op wat er gespot was. En dat weet je best.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is dan ook de achterliggende gedachte. Daarom waren er ook nul argumenten, het is rancuneus onderbuikgeneuzel
Natuurlijk wel. Een zure verliezer is iemand die zo tekeer gaat. Zoals gezegd, rancune.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En zelfs als je dat denkt is ‘accepteer je verlies’ nog steeds geen inhoudelijke reactie op wat er gespot was. En dat weet je best.
Hoe is dat een argument om je reactie ‘inhoudelijk’ te noemen? Het is juist een argument waarom het ‘op de man’ is, en dan nog op wat jij denkt dat ‘de man’ bedoelde.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Een zure verliezer is iemand die zo tekeer gaat. Zoals gezegd, rancune.
Farao Donald de eerste! Mooi man, zoveel inzicht. Donald de verlichte despoot.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:30 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er is dus weleens onderzoek naar gedaan, door de gevestigde media en journalisten. En de conclusie was heel verrassend: het allerbeste voor een land is een “gezonde” dictatuur. Alleen is er bijna niemand die de macht aan kan en niet doordraait en gekke dingen begint te doen. Maar het is wetenschappelijk vastgesteld dat een dictatuur het beste voor een samenleving werkt, maar wel in optimale theoretische omstandigheden. In de praktijk gaat het bijna altijd fout, maar er zijn voorbeelden van samenlevingen die het meest succesvol werden door een dictatuur. Het Romeinse Rijk is het bekendste, maar ook de Farao’s en Aztecen zijn hele mooie voorbeelden. Ik zou het persoonlijk een zegen vinden als er een gezonde conservatieve rechtse leider in de Westerse wereld opstaat die heel veel macht krijgt, en op dit moment komt een Trump er het dichtst bij. Zo min mogelijk polderen, zo min mogelijk vergaderen en hier een beetje en daar een beetje van dit en van dat en je krijgt uiteindelijk een compromis die nooit optimaal is. En met onze gemengde multikul samenlevingen waarvan grote groepen compleet tegengestelde belangen hebben, zoals je vannacht ook in de NL hoofdstad zag, is misschien een keiharde harde hand de enige manier er als samenleving zelfs nog uit te komen.
Hoe bedoel je de cijfers zijn indrukwekkend? Minder stemmen dan in 2020. 51% tegen 48% dat valt toch allemaal wel mee. De Bern won met 63% van de stemmen op zijn 83ste, dat vind ik indrukwekkend.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:20 schreef Arcee het volgende:
Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de overwinning van Trump. Dat-ie dit weer geflikt heeft en opnieuw president van Amerika wordt. Bizar, onterecht ook (had-ie z'n nederlaag in 2020 maar toe moeten geven), maar de cijfers zijn indrukwekkend.
Wat als die keiharde hand tegen jou gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:30 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er is dus weleens onderzoek naar gedaan, door de gevestigde media en journalisten. En de conclusie was heel verrassend: het allerbeste voor een land is een “gezonde” dictatuur. Alleen is er bijna niemand die de macht aan kan en niet doordraait en gekke dingen begint te doen. Maar het is wetenschappelijk vastgesteld dat een dictatuur het beste voor een samenleving werkt, maar wel in optimale theoretische omstandigheden. In de praktijk gaat het bijna altijd fout, maar er zijn voorbeelden van samenlevingen die het meest succesvol werden door een dictatuur. Het Romeinse Rijk is het bekendste, maar ook de Farao’s en Aztecen zijn hele mooie voorbeelden. Ik zou het persoonlijk een zegen vinden als er een gezonde conservatieve rechtse leider in de Westerse wereld opstaat die heel veel macht krijgt, en op dit moment komt een Trump er het dichtst bij. Zo min mogelijk polderen, zo min mogelijk vergaderen en hier een beetje en daar een beetje van dit en van dat en je krijgt uiteindelijk een compromis die nooit optimaal is. En met onze gemengde multikul samenlevingen waarvan grote groepen compleet tegengestelde belangen hebben, zoals je vannacht ook in de NL hoofdstad zag, is misschien een keiharde harde hand de enige manier er als samenleving zelfs nog uit te komen.
Klopt. Democratie is een duur stelsel, echter dictatuur is, zeker op termijn duurder. Sowieso duurder in mensenlevens en welzijn, maar ook duurder omdat uiteindelijk het kapitaal maar 1 kant op stroomt, richting de dictator, de junta, de kliek om de dictator heen. Een dictator moet zichzelf namelijk ook beschermen, dus nepotisme en vriendendiensten zijn onontkoombaar. Corruptie is een noodzakelijk middel in elke dictatuur, corruptie die steeds verder groeit omdat vriendjes ook weer vriendjes moeten onderhouden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:16 schreef loveli het volgende:
De kern is dat er moeilijk echt beleid voor de lange termijn gemaakt kan worden. In NL heb je elke 4 jaar verkiezingen en moet je na 3 jaar weer stroop smeren om Rutte weer aan de macht te krijgen.
In de VS heb je na 2 jaar de midterms, waarbij je de meerderheid ook weer kunt kwijtraken en slagkracht verliest.
Een land als China kan een strategie over tientallen jaren uitvoeren.
Hier kun je het ook lezen: https://www.nbcwashington(...)rump-harris/3762138/quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik moet een abo van 50 cent per week of 20 dollar per jaar aanschaffen. Helaas.
Dankjewel voor de link.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hier kun je het ook lezen: https://www.nbcwashington(...)rump-harris/3762138/
Mwah, zat daarnet een filmpje te kijken met een bekende mediafiguur en die gaf aan dat Democratische familieleden van haar op Trump hebben gestemd vanwege dit standpunt. En dit is geen blondine uit het zuiden van het land.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:53 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ook dit is eentje in de categorie 'perception vs reality'. Want Harris had het in de campagnetournee daar juist heel weinig over. En vooral over huizen en boodschappen.
Je bedoelt die suffe en vooral hypocriete ad die schande sprak over gender-affirming care in gevangenissen onder Harris?quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mwah, zat daarnet een filmpje te kijken met een bekende mediafiguur en die gaf aan dat Democratische familieleden van haar op Trump hebben gestemd vanwege dit standpunt. En dit is geen blondine uit het zuiden van het land.
Het is niet zozeer dat de Democraten het een heet hangijzer maken, maar dat ze tegen de Republikeinen ingaan wanneer die komen met de anti-trans ads (waardoor ze al laten doorschemeren hoe ze erin staan).
En het helpt niet echt om dan nog te beweren dat je voor de rechten van vrouwen (die abortussen kunnen ondergaan) bent. Nogmaals, de campagne van Harris had echt even een stapje terug moeten zetten om het grotere geheel te zien (of bv. een independent of Republikein er gewoon op laten schieten).
Ergens geniaal van de republikeinen om het onderwerp zo kunstig telkens weer terug op identity politics te brengen, ook al is het amper een ding geweest in de campagne.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:53 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ook dit is eentje in de categorie 'perception vs reality'. Want Harris had het in de campagnetournee daar juist heel weinig over. En vooral over huizen en boodschappen.
Het is ook gewoon win-win voor de GOP op dat gebied. Negatief uitlaten over die gemeenschap is by design. Ze weten dat de democraten daar op moeten reageren. Je kunt het niet negeren immers. En dan zijn dat de koppen en niet de 'Biden zorgt voor laagste werkeloosheid sinds decennia' of iets dergelijks. En dan gaan de stemmers "Die democraten zijn ook alleen maar met transgenders bezig". En ondertussen dat duivelse lachje van de opiniemakers van de GOP.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Mwah, zat daarnet een filmpje te kijken met een bekende mediafiguur en die gaf aan dat Democratische familieleden van haar op Trump hebben gestemd vanwege dit standpunt. En dit is geen blondine uit het zuiden van het land.
"TRANSGENDERS FOR TRUMP!"quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ergens geniaal van de republikeinen om het onderwerp zo kunstig telkens weer terug op identity politics te brengen, ook al is het amper een ding geweest in de campagne.
De media WIL ook dat het een ding blijft. Stel dat over een paar jaar er weer een poging wordt gedaan om het in de picture te brengen en de democratische kandidaat het kort houdt "nah, not gonna talk about transgenders. They will in be good hands with us, but there are more important issues to talk about", dan zijn de koppen van NYT en WAPO "ARE DEMOCRATS ABANDONING THE TRANSGENDER COMMUNITY?".
Hier bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
Veelzeggend:
[ x ]
Misschien toch maar gewoon 'Hitler' zeggen.
Ik zag dat Trump donor Bill Ackman al helemaal geil raakt van de komende massa-deportaties. Met multiplier effecten enzo.
Mike Davis (die mss wel AG wordt) in 2023:quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld
https://x.com/BillAckman/status/1854909031598461321
Hypocriet is het niet, tenzij Trump ooit gezegd heeft daar voor te zijn. Hier is het artikel: https://archive.ph/5usxuquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je bedoelt die suffe en vooral hypocriete ad die schande sprak over gender-affirming care in gevangenissen onder Harris?
Daar had de pers wel wat over te zeggen idd en terecht maar die mediafiguur van je (wie?) vertelde er zeker niet bij waarom daar kritiek op was?
Het is dus de Obama administratie die dit besloot toe te staan en Trump heeft het niet expliciet verboden maar wel moeilijker gemaakt. Harris daarentegen zag het in 2019 als een verkiezingsbelofte, dus de advertentie is volledig terecht. Ook omdat het onder Trump dus niet gebeurde:quote:The statement, in part, reflected guidelines that officials in the Obama administration released shortly before they left office in January 2017, which were geared at ensuring “transgender inmates can access programs and services that meet their needs.”
quote:Still, legal wrangling delayed the first such operation until 2022, long after Mr. Trump left office.
Gelukkig steeds minder, maar dat was wel lang de teneur ja. Activistische organisaties die niets anders doen dan liegen (GLAAD, Trevor Project etc) hebben steeds minder invloed in de linkse media en dat is goed. Zij hebben vrij lang de linkse media stil kunnen houden over de absurde ideeën die stilletjes wetgeving worden, zoals dus het bovenstaande voorbeeld met Obama die nog snel even de absurde wet invoert die het mogelijk maakt voor mannen om in een vrouwengevangenis terecht te komen. Of om ze op kosten van de belastingbetaler die onzinnige behandelingen te geven. Dit zijn bijzonder impopulaire maatregelen (en terecht natuurlijk) maar vrijwel niemand wist er van. Hetzelfde geldt voor de belachelijke wijzigingen in Title IX die het mogelijk maken dat jongens en mannen mee mogen doen in vrouwen- en meisjessport. Compleet belachelijk natuurlijk, maar linkse media berichtte er nooit over omdat de activistische organisaties daar simpelweg constant over aan het liegen waren. Als journalist van de NYT was je verplicht om bij dit soort onderwerpen het woord te laten aan zo'n organisatie zonder verder vragen te stellen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De media WIL ook dat het een ding blijft. Stel dat over een paar jaar er weer een poging wordt gedaan om het in de picture te brengen en de democratische kandidaat het kort houdt "nah, not gonna talk about transgenders. They will in be good hands with us, but there are more important issues to talk about", dan zijn de koppen van NYT en WAPO "ARE DEMOCRATS ABANDONING THE TRANSGENDER COMMUNITY?".
Ja je kunt dus zeggen dat het een suffe hypocriete ad was die de problematiek van transgenders in gevangenissen terugbrengt naar een zwart-wit standpunt over geslachtsveranderende operatie. Dat is dan ook typisch Trump: vooral op de onderbuikgevoelens van het kleingeestige volk gericht.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hypocriet is het niet, tenzij Trump ooit gezegd heeft daar voor te zijn. Hier is het artikel: https://archive.ph/5usxu
[..]
Het is dus de Obama administratie die dit besloot toe te staan en Trump heeft het niet expliciet verboden maar wel moeilijker gemaakt. Harris daarentegen zag het in 2019 als een verkiezingsbelofte, dus de advertentie is volledig terecht. Ook omdat het onder Trump dus niet gebeurde:
[..]
Cadeautje aan Assad en Poetin dit.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:42 schreef Nober het volgende:
Wat een fascist.
[ x ]
https://x.com/BRICSinfo/status/1855017584954941623
Het is inderdaad heel erg kleingeestig en afgunstig (gedreven door desinformatie), en valt in het niet met de geldsmijterij op andere gebieden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja je kunt dus zeggen dat het een suffe hypocriete ad was die de problematiek van transgenders in gevangenissen terugbrengt naar een zwart-wit standpunt over geslachtsveranderende operatie. Dat is dan ook typisch Trump: vooral op de onderbuikgevoelens van het kleingeestige volk gericht.
Nee, dat kun je niet zeggen want ik heb uitgelegd waarom niet. Wel even opletten hequote:Op vrijdag 8 november 2024 23:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja je kunt dus zeggen dat het een suffe hypocriete ad was die de problematiek van transgenders in gevangenissen terugbrengt naar een zwart-wit standpunt over geslachtsveranderende operatie. Dat is dan ook typisch Trump: vooral op de onderbuikgevoelens van het kleingeestige volk gericht.
Dat is nu juist de kortzichtigheid ervan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat kun je niet zeggen want ik heb uitgelegd waarom niet. Wel even opletten he
Het idee dat dit soort dingen betaald moeten worden door de belastingbetaler is terecht heel impopulair en Harris steunde het in 2019. Dat was dom.
nou dat mars idee, dat gaat hem lukkenquote:Op vrijdag 8 november 2024 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zijn Mars idee is even kansrijk als zijn hyperloop idee.
Nou nee. Net als alle andere cosmetische ingrepen moeten ze dat zelf maar betalen. Dat is heel logisch.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is nu juist de kortzichtigheid ervan.
Nee dat is niet hetzelfde en dat staat ook in het artikel:quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nee. Net als alle andere cosmetische ingrepen moeten ze dat zelf maar betalen. Dat is heel logisch.
Het is net alsof je gevangenen ivermectin moet geven als ze daar om vragen om te vechten tegen covid. Terecht dat mensen dat ook niet zouden willen.
quote:Transgender inmates are among the most vulnerable people in the roughly 145,000-person federal system, and have received significant protections under federal law. Court rulings have fortified those safeguards and found that denying treatment, including gender-affirming surgery, violates the Eighth Amendment’s prohibition against cruel and unusual punishment.
Dat is zeker hetzelfde. Als Trump dat wilde had hij een richtlijn kunnen laten opstellen die aangaf dat ivermectin 'medically necessary' was. Dan had de rechter dus ook moeten zeggen dat ja, ivermectin onthouden ook op dezelfde manier niet zou mogen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee dat is niet hetzelfde en dat staat ook in het artikel:
[..]
Ga jij ook een chip in je brein nemen?quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:55 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
nou dat mars idee, dat gaat hem lukken
daar ben ik vast van overtuigd , neurolink en booring company en hyperloop dat loopt wel denk ik
Er zijn heel wat filmpjes te vinden (na de verkiezingen) die het erover hebben en ook in de comments.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ergens geniaal van de republikeinen om het onderwerp zo kunstig telkens weer terug op identity politics te brengen, ook al is het amper een ding geweest in de campagne.
Het gaat om de wijze waarop de Democraten reageren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is ook gewoon win-win voor de GOP op dat gebied. Negatief uitlaten over die gemeenschap is by design. Ze weten dat de democraten daar op moeten reageren. Je kunt het niet negeren immers. En dan zijn dat de koppen en niet de 'Biden zorgt voor laagste werkeloosheid sinds decennia' of iets dergelijks. En dan gaan de stemmers "Die democraten zijn ook alleen maar met transgenders bezig". En ondertussen dat duivelse lachje van de opiniemakers van de GOP.
ja misschien wel, dan hoef ik mijn mobiel niet meer te raadplegen als ik ga navigerenquote:Op zaterdag 9 november 2024 00:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga jij ook een chip in je brein nemen?
Als ik de achtergrond van dit soort wetten en regels check blijkt het altijd weer een genuanceerd verhaal te zijn, uitvergroot door roeptoeters aan conservatieve rechterzijde, voorzien van een snufje misinformatie. Zodat democraten er weer op moeten reageren om e.e.a. recht te zetten. Het narratief wordt altijd door de GOP bepaald.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig steeds minder, maar dat was wel lang de teneur ja. Activistische organisaties die niets anders doen dan liegen (GLAAD, Trevor Project etc) hebben steeds minder invloed in de linkse media en dat is goed. Zij hebben vrij lang de linkse media stil kunnen houden over de absurde ideeën die stilletjes wetgeving worden, zoals dus het bovenstaande voorbeeld met Obama die nog snel even de absurde wet invoert die het mogelijk maakt voor mannen om in een vrouwengevangenis terecht te komen. Of om ze op kosten van de belastingbetaler die onzinnige behandelingen te geven. Dit zijn bijzonder impopulaire maatregelen (en terecht natuurlijk) maar vrijwel niemand wist er van. Hetzelfde geldt voor de belachelijke wijzigingen in Title IX die het mogelijk maken dat jongens en mannen mee mogen doen in vrouwen- en meisjessport. Compleet belachelijk natuurlijk, maar linkse media berichtte er nooit over omdat de activistische organisaties daar simpelweg constant over aan het liegen waren. Als journalist van de NYT was je verplicht om bij dit soort onderwerpen het woord te laten aan zo'n organisatie zonder verder vragen te stellen.
Dat is gelukkig grotendeels ten einde, ook al voordat Trump weer gekozen werd.
Dat komt dus omdat de linkse media het zo lang genegeerd heeft. Democraten hebben er nauwelijks antwoord op, omdat ze dus vast zitten tussen extremisten en activisten aan de ene kant en het grote publiek aan de andere kant. Nogmaals: het is een wedge issue.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:12 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als ik de achtergrond van dit soort wetten en regels check blijkt het altijd weer een genuanceerd verhaal te zijn, uitvergroot door roeptoeters aan conservatieve rechterzijde, voorzien van een snufje misinformatie. Zodat democraten er weer op moeten reageren om e.e.a. recht te zetten. Het narratief wordt altijd door de GOP bepaald.
Wat is die punchline dan? Dat je geen student loans moet kwijtschelden ofzo?quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
En ook een hele slimme was dat ze hun kinderen een scholing op een goede universiteit willen geven. Denk dat je die punchline zelf wel vervolgens kunt verzinnen.
quote:The case against Marie Gluesenkamp Perez
Here, per Alexander Sammon, is the case against Marie Glusenkamp Perez:
And yet, here is a sampling of the votes she’s helped Republicans with: She was one of just seven Democrats to side with Kevin McCarthy on a resolution condemning the use of elementary school facilities to provide shelter for undocumented immigrants. She voted “present,” rather than “yes,” on a failed effort to expel Republican con man George Santos. She voted with Republicans in favor of the Save Our Gas Stoves Act, a completely ridiculous messaging bill that the L.A. Times editorial board called “pro-fossil-fuel foolishness.” She voted with Republicans to repeal the D.C. criminal code revision, which the D.C. ACLU called an insult to the “name of democracy and common sense.” And she was one of only four Democrats to vote for a National Defense Authorization Act that limited transgender health care and diversity training, banned “critical race theory” for military personnel, and, most jarringly, restricted abortion access for service members.
I find the political calculus behind the Santos vote baffling.
But the thesis of the article was that she positioned herself during the election as an advocate of abortion rights and as an anti-corporate populist.
Now look at her supposed betrayals. There’s one on asylum-seekers. There’s one on gas stoves. There’s one on crime and one on transgender health care. There’s one on DEI training. Whatever you think about these issues, none of this is a betrayal of a pro-choice, anti-corporate populist political identity. It’s totally fair for leftists to say “this is not the kind of champion of criminal justice reform, racial equity, and immigrant rights that I want to see in Congress” because it’s true that she is not those things. That’s the point — she’s carving out a distinctive political identity that she believes is well-suited to her right-of-center district, a political identity that does not include being seen as a strong champion of leftist ideas on those topics.
I want to highlight this point because it seems to me that a lot of progressives have confused themselves.
They envision constructing a populist, working-class political majority but then find themselves morally scandalized by people who take right-wing stands on criminal justice, climate, immigration, or trans issues. It’s everyone’s right to be morally scandalized by whatever issues they choose, but the people on the other side of these topics also have the right to be morally scandalized. If you want class politics, you need some elected officials who sometimes pander to people’s actually existing views on non-economic issues, even if on a second track you try to persuade people to change those views.
Ik snap niet dat je al die dirty tricks van Republikeinen zo geweldig vindt (is al decennia zo, tov Democraten) en dat je zo een hekel aan links hebt. Tenzij je gewoon ervan geniet om kwetsbare groepen naar beneden te trappen en de bodem onder beschaving weg te slaan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat de linkse media het zo lang genegeerd heeft. Democraten hebben er nauwelijks antwoord op, omdat ze dus vast zitten tussen extremisten en activisten aan de ene kant en het grote publiek aan de andere kant. Nogmaals: het is een wedge issue.
Dat is een gevolg van de strategie die lang was toegepast. Gelukkig is dat nu afgelopen omdat de linkse media eindelijk een keer de middelvinger durft op te steken naar de activisten.
Die kortzichtigheid bedoel ik dus. De simpelheid zelve en idd dat werkt als een speer bij het gros van de kiezer.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:08 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien moeten mensen eens googlen op de term 'wedge issue'. Een hele normale politieke tactiek. De enige verdediging is om met een kandidaat te komen die over dit soort onderwerpen geen extreme dingen heeft gezegd en dus geloofwaardig kan zeggen dat dit soort onzin onnodig is. Een kandidaat die gewoon kan zeggen dat mannen bij mannen horen in de gevangenis en dat mannen niet thuis horen in vrouwensport. Doe dat en het is geen issue meer.
Critical Race Theory e.d. verbieden is ook zoiets hè? Lekker liberaal en voor vrijheid van meningsuiting ben je dan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:21 schreef MoreDakka het volgende:
Een goed artikel gerelateerd aan dat onderwerp: https://www.slowboring.com/p/democrats-need-marie-gluesenkamp
[..]
Dat is dan weer geen cancel culture vreemd genoeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Critical Race Theory e.d. verbieden is ook zoiets hè? Lekker liberaal en voor vrijheid van meningsuiting ben je dan.
Nee, de reden dat op diverse universiteiten geen diploma uitreiking kon plaatsvinden (antwoord stond verborgen in mijn hele tekst).quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is die punchline dan? Dat je geen student loans moet kwijtschelden ofzo?
Er is niets kortzichtig aan. Er zijn nul argumenten waarom die twee dingen niet zo zouden moeten zijn. Die argumenten kun jij ook niet maken, dat is niet verrassend.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die kortzichtigheid bedoel ik dus. De simpelheid zelve en idd dat werkt als een speer bij het gros van de kiezer.
Niet heel verrassend.
Als je niet kunt lezen kun je beter niet reageren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Critical Race Theory e.d. verbieden is ook zoiets hè? Lekker liberaal en voor vrijheid van meningsuiting ben je dan.
Ik ben voorstander van bepaalde waarden en normen in een samenleving en als een dictator diezelfde waarden en normen deelt als ik, dan heb ik dat veel liever dan een standaard democratie waarin veel verschillende bevolkingsgroepen/culturen bestaan. Zie Libanon als meest recente voorbeeld maar de voorbeelden zijn eindeloos. Vraagje aan jou: volgens alle statistieken is over 30-50 jaar de islamistische gemeenschap de grootste religieuze groep in Nederland. Als zij massaal op een Islamitische partij stemmen, zullen zij de grootste partij van Nederland worden. Volledig democratisch gekozen. Alleen wilt die Islamitische partij waarschijnlijk heel misschien weleens de kernwaarden van onze eeuwenoude samenleving afschaffen. Hoe is deze situatie nog te keren als we vasthouden aan de traditionele democratie? De statistieken zijn tegen ons. Vannacht hebben derde en vierde generatie niet Westerse allochtonen voor de eerste “jodenjacht” sinds WO2 in Nederland gezorgd (hun eigen woorden in verschillende app groepen). Uit alle cijfers blijkt dat niet Westerse allochtonen steeds verder vervreemden van NL en zich steeds radicaler opstellen. Denk jij dan dat hun kinderen gematiger zullen worden? De trend zegt iets totaal anders. Zij zullen straks de grootste religieuze groep van Nederland worden, en dit is onomkeerbaar. Alleen een autoritaire leider die kostte wat kost vast wilt vasthouden aan onze Westerse normen en waarden is dan nog de redding. Of je laat de democratie zijn gang gaan, en dan mag je met de veranderende demografie zelf de uitkomst invullen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat als die keiharde hand tegen jou gebruikt wordt.
Ben je dan nog steeds voorstander van een dictatuur?
Tja, het is leuk bedacht, maar ondertussen zijn de islamitische politieke partijen geen afspiegeling van de islamitische gemeenschap.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van bepaalde waarden en normen in een samenleving en als een dictator diezelfde waarden en normen deelt als ik, dan heb ik dat veel liever dan een standaard democratie waarin veel verschillende bevolkingsgroepen/culturen bestaan. Zie Libanon als meest recente voorbeeld maar de voorbeelden zijn eindeloos. Vraagje aan jou: volgens alle statistieken is over 30-50 jaar de islamistische gemeenschap de grootste religieuze groep in Nederland. Als zij massaal op een Islamitische partij stemmen, zullen zij de grootste partij van Nederland worden. Volledig democratisch gekozen. Alleen wilt die Islamitische partij waarschijnlijk heel misschien weleens de kernwaarden van onze eeuwenoude samenleving afschaffen. Hoe is deze situatie nog te keren als we vasthouden aan de traditionele democratie? De statistieken zijn tegen ons. Vannacht hebben derde en vierde generatie niet Westerse allochtonen voor de eerste “jodenjacht” sinds WO2 in Nederland gezorgd (hun eigen woorden in verschillende app groepen). Uit alle cijfers blijkt dat niet Westerse allochtonen steeds verder vervreemden van NL en zich steeds radicaler opstellen. Denk jij dan dat hun kinderen gematiger zullen worden? De trend zegt iets totaal anders. Zij zullen straks de grootste religieuze groep van Nederland worden, en dit is onomkeerbaar. Alleen een autoritaire leider die kostte wat kost vast wilt vasthouden aan onze Westerse normen en waarden is dan nog de redding. Of je laat de democratie zijn gang gaan, en dan mag je met de veranderende demografie zelf de uitkomst invullen.
Deze post is ook een reactie op @:Lord-Ronddraai trouwens.
Zie oa link voor de verschillende typen die allemaal voor- en nadelen hebben.
https://www.historischnieuwsblad.nl/dictatuur-of-democratie/
Het gaat inderdaad helemaal uitstekend in landen met een samenleving die voor het grootste gedeelte Islamitisch is! Ik hoor graag de succesverhalen, ik sta open voor emigratie en zéker naar een warm land. Maar daarom zijn ze ook allemaal massaal naar het vrije westen gekomen, waar ze ironisch genoeg, het snelst kunnen groeien. Ook is de enige Islamitische partij in de TK, Denk, een baken van verlichting. Als de Islamitische gemeenschap niet zo extreem haatdragend onderling was geweest met de sunni en shia, Koerden en Turken, Arabieren en Turken (verrassend allemaal), hadden ze al zo’n 20-25 zetels kunnen pakken anno 2024. Kun je nagaan hoe dat zal zijn met dit tempo in >2040. Het wordt reuze gezellig in Nederland, een van de dichtst bevolkte landen ter wereld met letterlijk álle conflicten tussen landen en bevolkingsgroepen in de wereld lekker met zn allen op een hutje mutje geplakt. Dat kan alleen maar één groot succes worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, het is leuk bedacht, maar ondertussen zijn de islamitische politieke partijen geen afspiegeling van de islamitische gemeenschap.
Dus die theorie gaat niet op.
Verder is het land dat jij voor ogen hebt voor mij even onleefbaar als een land met een islamitische regering.
Tja, neem vast een voorsprong en verhuis naar Hongarije.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad helemaal uitstekend in landen met een samenleving die voor het grootste gedeelte Islamitisch is! Ik hoor graag de succesverhalen, ik sta open voor emigratie en zéker naar een warm land. Maar daarom zijn ze ook allemaal massaal naar het vrije westen gekomen, waar ze ironisch genoeg, het snelst kunnen groeien. Ook is de enige Islamitische partij in de TK, Denk, een baken van verlichting. Als de Islamitische gemeenschap niet zo extreem haatdragend onderling was geweest met de sunni en shia, Koerden en Turken, Arabieren en Turken, hadden ze al zo’n 20-25 zetels kunnen pakken anno 2024. Kun je nagaan hoe dat zal zijn met dit tempo in >2040. Het wordt reuze gezellig in Nederland, een van de dichtst bevolkte landen ter wereld met letterlijk álle conflicten tussen landen en bevolkingsgroepen in de wereld lekker met zn allen op een hutje mutje geplakt. Dat kan alleen maar één groot succes worden.
In Europa smeken ze straks om een autoritaire leider, let op mijn woorden. Het Hongarije van het verschrikkelijke Orban gaat straks een toevluchtsoord voor vrijdenkende Westerlingen worden, oh de ironie!
Dat doet het ook! Maar als het “spel” democratie niet wordt gespeeld zoals het zou moeten -en we dwalen nu wel erg af van de Amerikaanse verkiezingen- maar dan moeten alle deelnemers aan die democratie het wel állemaal eerlijk spelen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
En ik maar denken dat democratie tot de westerse normen en waarden behoorde.
Maar als jij instemt met een dictator ben jij juist degene die 'het spel niet speelt zoals het zou moeten'.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:18 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat doet het ook! Maar als het “spel” democratie niet wordt gespeeld zoals het zou moeten -en we dwalen nu wel erg af van de Amerikaanse verkiezingen- maar dan moeten alle deelnemers aan die democratie het wel állemaal eerlijk spelen.
Als je aan het spel meedoet om het vervolgens af te willen schaffen, dan zou daar naar gekeken kunnen worden. Precies waar veel mensen bang voor zijn bij Trump, maar wat ik dus niet geloof.
Overigens heb ik toch gekozen een “meltdown”(ABC) Election Night terug te kijken, is toch spannender en leuker kijken dan het overdreven positieve Fox al zal ik die ook nog een keertje terugkijken:)
Om terug te komen op het topic: H E L D.
[ x ]
Ik zei dat het sóms de betere optie kán zijn, bijvoorbeeld in het geval dat onze Westerse waarden kúnnen worden bedreigd. Allemaal hypothetisch dus. Maar gezien de snel veranderende demografie in vooral West Europa, kan het misschien weleens de enige keuze worden om de vrije waarden te beschermen en niet een soort Libanon of Iran te worden. Dat waren zeer liberale vrije landen tot er een moslim meerderheid kwam, en toen was de “joy” er zeer snel voorbij. Die toekomst ligt statistisch gezien ook op koers voor West Europa helaas. Het maakt me verdrietig. Laten we zien wat Trump met zijn zeer grote macht gaat doen, ik ben enthousiast maar ik denk dat JD Vance misschien nog veel meer kan bereiken, Trump heeft ook zijn tekortkomingen. Maar boven alles was Harris gewoon een veel grotere ramp dan Trump, daar is ook veel enthousiasme voor Trump vandaan gekomen. Ik denk dat Trump tegen een normale common sense Democraat redelijk makkelijk had verloren. Harris was een van de slechtste keuzes voor de D. En boven alles; het was een vrouw én van kleur. Dan heb je al minstens 10% van de stemmen verloren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar als jij instemt met een dictator ben jij juist degene die 'het spel niet speelt zoals het zou moeten'.
Ik heb nog nooit geweten dat Iran een moslim minderheid hadquote:Op zaterdag 9 november 2024 04:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zei dat het sóms de betere optie kán zijn, bijvoorbeeld in het geval dat onze Westerse waarden kúnnen worden bedreigd. Allemaal hypothetisch dus. Maar gezien de snel veranderende demografie in vooral West Europa, kan het misschien weleens de enige keuze worden om de vrije waarden te beschermen en niet een soort Libanon of Iran te worden. Dat waren zeer liberale vrije landen tot er een moslim meerderheid kwam, en toen was de “joy” er zeer snel voorbij. Die toekomst ligt statistisch gezien ook op koers voor West Europa helaas. Het maakt me verdrietig. Laten we zien wat Trump met zijn zeer grote macht gaat doen, ik ben enthousiast maar ik denk dat JD Vance misschien nog veel meer kan bereiken, Trump heeft ook zijn tekortkomingen. Maar boven alles was Harris gewoon een veel grotere ramp dan Trump, daar is ook veel enthousiasme voor Trump vandaan gekomen. Ik denk dat Trump tegen een normale common sense Democraat redelijk makkelijk had verloren. Harris was een van de slechtste keuzes voor de D. En boven alles; het was een vrouw én van kleur. Dan heb je al minstens 10% van de stemmen verloren.
Dus eigenlijk ben je nu de westerse waarden aan het bedreigen om te voorkomen dat anderen dat doen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zei dat het sóms de betere optie kán zijn, bijvoorbeeld in het geval dat onze Westerse waarden kúnnen worden bedreigd. Allemaal hypothetisch dus. Maar gezien de snel veranderende demografie in vooral West Europa, kan het misschien weleens de enige keuze worden om de vrije waarden te beschermen en niet een soort Libanon of Iran te worden. Dat waren zeer liberale vrije landen tot er een moslim meerderheid kwam, en toen was de “joy” er zeer snel voorbij. Die toekomst ligt statistisch gezien ook op koers voor West Europa helaas. Het maakt me verdrietig. Laten we zien wat Trump met zijn zeer grote macht gaat doen, ik ben enthousiast maar ik denk dat JD Vance misschien nog veel meer kan bereiken, Trump heeft ook zijn tekortkomingen. Maar boven alles was Harris gewoon een veel grotere ramp dan Trump, daar is ook veel enthousiasme voor Trump vandaan gekomen. Ik denk dat Trump tegen een normale common sense Democraat redelijk makkelijk had verloren. Harris was een van de slechtste keuzes voor de D. En boven alles; het was een vrouw én van kleur. Dan heb je al minstens 10% van de stemmen verloren.
quote:"You stole the 2020 election.... This entire phony thing is getting swept out," Bannon said. "Biden's getting swept out. Kamala Harris is getting swept out. MSNBC is getting swept out. The Justice Department is getting swept out. The FBI is getting swept out. You people suck, OK?! And now you're going to pay the price for trying to destroy this country."
Bannon went on to say that Democrats and their institutions "don't deserve any respect, you don't deserve any empathy, and you don't deserve any pity.... You deserve what we call rough Roman justice, and we're prepared to give it to you."
De Perzen waren zeer liberaal tot Frankrijk die tulband radicaal aan de macht hielp. Of ze helemaal het beste voorbeeld zijn, misschien niet, maar Libanon is dat in elk geval wél zeker.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit geweten dat Iran een moslim minderheid had
Aan beide kanten zitten gekken. Helaas. Trump zou zich heel duidelijk moeten uitspreken voor de zwarten en Latinos, die hem aan de winst hebben geholpen. Nog veel racisten onder Trump stemmers helaas. Maar Trump kan dat eindigen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
Over bedreigingen gesproken, die beginnen alweer nu Trump herkozen is.
[ x ]
Onzin. Je weet net zo goed als ik dat als er een bepaalde groep de meerderheid heeft, dezelfde regels niet meer gelden. Voorbeelden te over. Lees je eens in over de geschiedenis van Libanon.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je nu de westerse waarden aan het bedreigen om te voorkomen dat anderen dat doen.
Juist ja.
Het waren dus geen Moslims?quote:
Tja,het volk was niet bepaald blij met de door VS gesteunde dictator.quote:tot Frankrijk die tulband radicaal aan de macht hielp. Of ze helemaal het beste voorbeeld zijn, misschien niet, maar Libanon is dat in elk geval wél zeker.
Dus moeten ze dan maar afgeschaft worden volgens jou. Je bent geen haar beter dus.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:31 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Onzin. Je weet net zo goed als ik dat als er een bepaalde groep de meerderheid heeft, dezelfde regels niet meer gelden. Voorbeelden te over. Lees je eens in over de geschiedenis van Libanon.
Make DEI great again?quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens nu ik toch een depressieve bui ben. Ik vind het bizar en dom dat er bijvoorbeeld op het podium tijdens Trump zn overwinningsspeech, geen ENKELE persoon van kleur of Latino of Aziaat stond. Zoveel mensen uit de minorities hebben voor Trump gestemd, en dan verschijnt die op het podium terwijl 100 miljoen mensen live kijken, met alleen maar zeer rijk uitziende witte personen. Écht een gemiste kans, hij had daar echt die minorities die massaal op hem hebben gestemd tov 2020 bij moeten betrekken. Hopelijk geeft hij ze wel belangrijke posities in het WH, minstens 2 of 3. Ben Carlson hopelijk, Byron Donalds, Marco Rubio, misschien nog een leuke Latina vrouw. Hij heeft van de Republikeinse partij een soort conservatieve Democratische partij gemaakt qua verschillende soorten stemmers, hopelijk zien we dat terug.
Misschien moet je eens wat vaker echte feiten tot je nemen. Feiten over het vreugdevolle leven onder een dictator bijvoorbeeld. Feiten over wat Trump echt bereikt heeft zijn vorige termijn bijvoorbeeld. Feiten over waar Trump echt voor staat bijvoorbeeld. Feiten over wanneer moslims de meerderheid in ons land gaan vormen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:26 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens nu ik toch een depressieve bui ben.
Knee-jerk reactions zijn nooit goed. Maar waarom vooral focussen op onderwijs?quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat willen die gegevens nu zeggen? De knee-jerk-reactie is natuurlijk: ha-ha, kijk, Trump-stemmers zijn dommer. Want maar 1/3 daarvan heeft een mastergraad of hoger.
Omdat de user die dit aanhaalde zei dat Trump-stemmers overwegend laagopgeleid zijn ofzoiets. Wat dus niet eens waar is. Het ging alleen om mastergraden en hoger.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Knee-jerk reactions zijn nooit goed. Maar waarom vooral focussen op onderwijs?
Wat een generalisatie, gebaseerd op een aantal papieren kranten, wat lang niet meer zo'n invloed heeft als 20 jaar geleden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:45 schreef Klopkoek het volgende:
Interessant en ook triest draadje:
[ x ]
Pure kwaadaardigheid van de Republikeinen.
Voor democratie als de uitslag bevalt. Zo werkt dat niet.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
En ik maar denken dat democratie tot de westerse normen en waarden behoorde.
Maar mannen horen ook bij mannen in de gevangenis. Omgebouwde transgenders horen natuurlijk bij vrouwen, of bij mannen al naar gelang wat ze weggehaald hebben. Die overleven een mannengevangenis niet. Sterker nog, zet transgenders gewoon bij elkaar in een kleine gevangenis. Het zullen er over heel de VS vast genoeg zijn om het kostentechnisch in orde te maken. Goedkoper dan continue allerlei extra bescherming te moeten geven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:08 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien moeten mensen eens googlen op de term 'wedge issue'. Een hele normale politieke tactiek. De enige verdediging is om met een kandidaat te komen die over dit soort onderwerpen geen extreme dingen heeft gezegd en dus geloofwaardig kan zeggen dat dit soort onzin onnodig is. Een kandidaat die gewoon kan zeggen dat mannen bij mannen horen in de gevangenis en dat mannen niet thuis horen in vrouwensport. Doe dat en het is geen issue meer.
Interessant. Een individu gaf deze orders en het land is te klein aan rechterzijde. Trump zelf probeert actief hulp tegen te houden als het blauwe staten betreft en is het is business as usual. Vanwaar die 2 standaarden?quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was FEMA ook niet geheel politiek neutraal. Er werden dus expliciet orders gegeven om Trump supporters die in nood zaten niet te helpen. Dat dit geen grotere rel is geworden dan wat het nu is zegt wel wat over de VS zelf.
Ben je daar het slachtoffer van een natuurramp dan moet je maar hopen dat je politieke overtuiging niet in de weg staat van de eventuele hulpverleners die je moeten komen helpen.
Daar blijft niets van over. Maar daar koos men voor.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:37 schreef Breekfast het volgende:
Veel gespeculeer over de rol van Elon Musk in de nieuwe regering gaan trouwens over (de afschaffingvan ) regelgeving.
Maar ik lees dat hij waarschijnlijk een rol krijgt bij het efficiënter maken van het overheidsapparaat. Als hij daar op dezelfde manier te werk mag gaan als bij Twitter dan blijft er weinig meer over van de federale overheid denk ik.
Dit is heel kwalijk. FEMA heeft het over een 'geïsoleerd incident', dat mag ik hopen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was FEMA ook niet geheel politiek neutraal. Er werden dus expliciet orders gegeven om Trump supporters die in nood zaten niet te helpen. Dat dit geen grotere rel is geworden dan wat het nu is zegt wel wat over de VS zelf.
Ben je daar het slachtoffer van een natuurramp dan moet je maar hopen dat je politieke overtuiging niet in de weg staat van de eventuele hulpverleners die je moeten komen helpen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze knallende ruzie hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:37 schreef Breekfast het volgende:
Veel gespeculeer over de rol van Elon Musk in de nieuwe regering gaan trouwens over (de afschaffingvan ) regelgeving.
Maar ik lees dat hij waarschijnlijk een rol krijgt bij het efficiënter maken van het overheidsapparaat. Als hij daar op dezelfde manier te werk mag gaan als bij Twitter dan blijft er weinig meer over van de federale overheid denk ik.
Daily Wire is geen bron. Dat is Ben Shapiro's speeltje.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is heel kwalijk. FEMA heeft het over een 'geïsoleerd incident', dat mag ik hopen.
Bizar en ziek dat je hulp laat afhangen van een politieke voorkeur.
I know, en zeker geen fan van Daily Wire, maar ik begrijp dat het is bevestigd door Fema.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daily Wire is geen bron. Dat is Ben Shapiro's speeltje.
Overall, we rate The Daily Wire Right Biased based on story selection and editorial positions that align with the conservative right. We also rate them Mixed for factual reporting due to the promotion of propaganda and a few failed fact checks.
https://mediabiasfactcheck.com/the-daily-wire/
Die groep heeft ook zo te zien maar 13 mensen. Dus zelfs als het klopt is het meer een individuele actie. Onder Trump hebben we vaak gehoord dat hij alleen wat doet voor mensen die op hem stemmen. Genoeg ex-staffers die zeggen dat ze hem alleen tot actie konden over halen als ze duidelijk maakten dat in een gebied ook Trump stemmers leefden.
Okay, nouja dan neem ik aan dat ze er niet achter staan en de man vervolgen. Als organisatie kun je ook niet veel meer doen lijkt me.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
I know, en zeker geen fan van Daily Wire, maar ik begrijp dat het is bevestigd door Fema.
Per direct ookquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.independent.c(...)-trump-b2614525.html
Dus nu al dreigende taal. Europa mag niet meer over de eigen wetgeving beslissen aangaande een bedrijf van Musk of anders
Eerlijk gezegd zou de EU, X op zwart moeten zetten als dat soort uitspraken officieel worden gemaakt.
Het zou mensen die soms interessante informatie over bepaalde onderwerpen delen op Xwitter sieren als ze overstappen naar Mastodon of een ander klankbord. Nu mis ik bepaalde informatie omdat je tegenwoordig op Xwitter moet inloggen om die informatie te zien en ik weiger een Xwitter-account aan te maken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus nu al dreigende taal. Europa mag niet meer over de eigen wetgeving beslissen aangaande een bedrijf van Musk of anders
Eerlijk gezegd zou de EU, X op zwart moeten zetten als dat soort uitspraken officieel worden gemaakt.
Het is maar om aan te geven hoe verdeeld het land is. Ik vrees ook dat dit nooit meer goed komt in de VS.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is heel kwalijk. FEMA heeft het over een 'geïsoleerd incident', dat mag ik hopen.
Bizar en ziek dat je hulp laat afhangen van een politieke voorkeur.
DEI in actie. Dat krijg je er van. Daarom opbokken met dat kunstmatig voortrekken op basis van ras of geslacht of wie je wil neuken, als je goed genoeg bent krijg je de baan, klaar.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is maar om aan te geven hoe verdeeld het land is. Ik vrees ook dat dit nooit meer goed komt in de VS.
X, of welke vorm van sociale media dan ook, zou per definitie op zwart moeten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Op Xwitter wordt soms interessante informatie gedeeld die niet op andere sites gedeeld worden. Het is te hopen dat de Xwitteraarts die nu nog interessante informatie delen overstappen op Mastodon.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
X, of welke vorm van sociale media dan ook, zou per definitie op zwart moeten.
Tegelijkertijd heb ik Trump wel over 3 nieuwszenders horen zeggen dat hun licentie ingetrokken moet worden omdat hij ze te biased vindt. Dat is natuurlijk ook gewoon de overheid die gaat vertellen wat je wel en niet mag zeggen, maar dat telt niet want hij bedoelt dat natuurlijk niet zo grgr.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Chivaz het volgende:
Het is Trump niet die opgeroepen heeft om politici te weren van onder andere Twitter.
Het is ook Trump niet die een onderscheid maakt tussen free speech en hate speech. Ik heb Trump ook nooit horen zeggen dat hij het jammer vind dat het vrije woord absoluut is want anders konden ze makkelijker desinformatie aanpakken. Over de EU hoef ik het nog niet eens te hebben, Thierry Breton die daar op een persoonlijke kruistocht was tegen X en Musk.
De belachelijke censuur waar we Russische media niet meer mogen consumeren.
Nee het zijn helaas de progressieve ideologen die dit helemaal prima vinden en het zelfs verdedigen.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lees dit draadje maar eens.
https://x.com/DrEricDing/status/1855088391244620165
Bemoeit de overheid zich er eens mee, is het weer niet goed op links.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tegelijkertijd heb ik Trump wel over 3 nieuwszenders horen zeggen dat hun licentie ingetrokken moet worden omdat hij ze te biased vindt. Dat is natuurlijk ook gewoon de overheid die gaat vertellen wat je wel en niet mag zeggen, maar dat telt niet want hij bedoelt dat natuurlijk niet zo grgr.
Ja, scherp!!quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bemoeit de overheid zich er eens mee, is het weer niet goed op links.![]()
![]()
Ik weet niet wie 'jullie' is in deze. Ik qeef gewoon aan dat Trump ook echt niet zo pro-free-speech is als veel mensen denken. Dat jij daar meteen een links-rechts verhaal van wilt maken is wel aandoenlijk, maar ook irrelevant.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan?Moderatie vanuit de overheid is hetgeen jullie willen.
Andersom was het wél een rel geworden. Precies wat er in Europa óók gebeurd. En dat is zorgelijk, schandalig maar vooral zal het de samenleving voorgoed gaan veranderen. Je kunt bevolkingsgroepen onderdrukken met gekleurd nieuws, maar uiteindelijk zoals de geschiedenis heeft bewezen, barst ALTIJD vroeg of laat de bom. In Engeland zijn ze nu ook massaal gevoelig nieuws onder het tapijt aan het vegen, ze denken dat ze daarmee onrust voorkomen, maar op lange termijn vergroten ze die onrust juist enorm. Amerika met Trump is nu het eerste voorbeeld. En ik zie Engeland als je puur naar de keiharde statistische feiten kijkt met betrekking tot de demografie, dit al niet meer herstellen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dat klinkt als een uitstekende deal. Amerika geen honderden miljarden militaire steun meer naar Europa én geen links liberale deugmensen uit Europa op hun platform. Win win win.quote:
Welke 100en miljarden militaire steun.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:28 schreef Eagles89 het volgende:
Amerika geen honderden miljarden militaire steun
Lol. Als je dat niet weet dan kunnen we er ook niet over praten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke 100en miljarden militaire steun.
Misschien moet jij niet praten over wat jij niet weet, "lol".quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Lol. Als je dat niet weet dan kunnen we er ook niet over praten.
Trump pakt de popular vote (een absolute meerderheid (!) van de mensen die gestemd hebben heeft op hem gestemd), hij pakt 8 van de 8 swing states (!) en wint de electoral college met 312 vs. 226 (okee, dat is vrijwel gelijk aan de overwinningen van 2020 en 2016).quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je de cijfers zijn indrukwekkend? Minder stemmen dan in 2020. 51% tegen 48% dat valt toch allemaal wel mee.
Ach doe even normaal. Als jij niet snapt wat de Amerikaanse militaire steun de afgelopen honderd jaar voor Europa heeft betekent, en dat ze eigenhandig Rusland van het overlopen van Oekraine en daarna de rest van Europa hebben tegengehouden, dan kan je beter gewoon je mond houden. Zelfs de meest linkse militaire experts in Europa bevestigen dat namelijk. Als je zelfs daar al uitleg over nodig hebt, zegt dat heel erg veel over je algemene kennis.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet jij niet praten over wat jij niet weet, "lol".
Tsjaquote:Op zaterdag 9 november 2024 19:51 schreef Arcee het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe lang co-president Musk aan boord blijft binnen de Trump administration.
Amerika heeft 90 miljard uitgegeven aan de Oekraine en Europa 125 miljard.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:28 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een uitstekende deal. Amerika geen honderden miljarden militaire steun meer naar Europa én geen links liberale deugmensen uit Europa op hun platform. Win win win.
Dus alleen ja-knikkers die kritiekloos alles klakkeloos uitvoeren...quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:41 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ach doe even normaal. Als jij niet snapt wat de Amerikaanse militaire steun de afgelopen honderd jaar voor Europa heeft betekent, en dat ze eigenhandig Rusland van het overlopen van Oekraine en daarna de rest van Europa hebben tegengehouden, dan kan je beter gewoon je mond houden. Zelfs de meest linkse militaire experts in Europa bevestigen dat namelijk. Als je zelfs daar al uitleg over nodig hebt, zegt dat heel erg veel over je algemene kennis.
Ondertussen blijft held Musk memes op X posten en ik geniet ervan, en ik hoop dat hij alleen nog maar extreem loyale mensen aanneemt, want dat constant lekken naar de pers en die messen in de rug tussen 2016-2020 hebben we nu wel gezien. Je hebt gewoon absolute loyaliteit nodig om écht al je campagne beloften te kunnen uitvoeren, dat zie je ook in Nederland.
[ x ]
Het is niet ideaal. Maar beter dan allemaal deep state mollen die alles en overal lopen tegen te werken en te lekken naar de pers zoals je dagelijks zag in 2016-2020 wat echt ongelofelijk frustrerend is als je iets probeert te bereiken met zn allen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus alleen ja-knikkers die kritiekloos alles klakkeloos uitvoeren...
Wat is daar precies goed aan?
Speciaal nog even een leuk plaatje voor je. Amerika als pin automaat van Europa is voorbij. Wie zn autoverzekering al jaren niet heeft betaald moet ook geen ongeluk krijgen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de NAVO-bijdrage is geen militaire steun aan Europa.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:15 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Speciaal nog even een leuk plaatje voor je. Amerika als pin automaat van Europa is voorbij. Wie zn autoverzekering al jaren niet heeft betaald moet ook geen ongeluk krijgen.
[ x ]
Echt veel historisch besef heb je niet, is het niet?quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:41 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ach doe even normaal. Als jij niet snapt wat de Amerikaanse militaire steun de afgelopen honderd jaar voor Europa heeft betekent,
quote:en dat ze eigenhandig Rusland van het overlopen van Oekraine en daarna de rest van Europa hebben tegengehouden, dan kan je beter gewoon je mond houden.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alle militairen op hoge posities in Europa denken er anders over.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar de NAVO-bijdrage is geen militaire steun aan Europa.
Waarom mag het publiek niets weten?quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:14 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het is niet ideaal. Maar beter dan allemaal deep state mollen die alles en overal lopen tegen te werken en te lekken naar de pers zoals je dagelijks zag in 2016-2020 wat echt ongelofelijk frustrerend is als je iets probeert te bereiken met zn allen.
Dat is niet wat ik zei. Er werd in 2016-2020 constant naar de pers, dagelijks, gelekt wat er precies allemaal in alle kamers in het WH gebeurde. Op een gegeven moment had CNN het zelfs over dat Trump zijn ontbijt niet had opgegeten. In de vier jaar van Biden: absolute stilte in de media. Niets. Behalve toen duidelijk werd dat Biden een risico liep om de verkiezingen te verliezen werd opeens een hele media campagne opgezet hem hem zsm weg te krijgen, bizar opvallend en wel heek toevallig, want al die maanden en jaren ervoor was het blijkbaar allemaal uitstekend. Gaf nooit persco’s, Trump bleef ze altijd geven, ook al werd die constant aangevallen. Hopelijk stopt die daar ook mee, met constant die persco’s aan die hijgerige gekleurde journalisten geven. En dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn. Maar het was gewoon een grote heksenjacht en dat er dan allemaal mollen in het WH rondliepen, ik snap dat dat heel frustrerend voor de Trump admin was.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom mag het publiek niets weten?
Je wilt met zijn allen iets bereiken zeg je.
Maar o wee dat dat bekend wordt, en alleen ja knikkers mogen meedoen...
Klinkt als Noord Korea.
Nope.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:40 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb meer historisch besef dan jij hebt
Maar je bent er dankzij je eigen postje met die tweet achter gekomen dat het idee van de NAVO is dat iedereen z'n eigen ding doet, en we tezamen de NAVO vormen. Zeg nooit dat je niks kan leren op FOKquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:28 schreef Eagles89 het volgende:
Amerika geen honderden miljarden militaire steun meer naar Europa
Klinkt nog steeds als Noord Korea.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:52 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zei. Er werd in 2016-2020 constant naar de pers, dagelijks, gelekt wat er precies allemaal in alle kamers in het WH gebeurde. Op een gegeven moment had CNN het zelfs over dat Trump zijn ontbijt niet had opgegeten. In de vier jaar van Biden: absolute stilte in de media. Niets. Gaf nooit persco’s, Trump bleef ze altijd geven, ook al werd die constant aangevallen. Hopelijk stopt die daar ook mee, met constant die persco’s aan die hijgerige gekleurde journalisten geven. En dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn. Maar het was gewoon een grote heksenjacht en dat er dan allemaal mollen in het WH rondliepen, ik snap dat dat heel frustrerend voor de Trump admin was.
Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941. En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden. Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel Amerikaanse basissen er momenteel in Europa zijn. Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Je begon hier:
[..]
Maar je bent er dankzij je eigen postje met die tweet achter gekomen dat het idee van de NAVO is dat iedereen z'n eigen ding doet, en we tezamen de NAVO vormen. Zeg nooit dat je niks kan leren op FOK
Maar er ging dus geen dollar naar "militaire steun voor europa". En al helemaal niet "100 jaar"
Die kernrakketen zijn toch van Amerika, die staan er in eerste instantie voor Amerika.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941. En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden. Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel Amerikaanse basissen er momenteel in Europa zijn. Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.
Lend-lease, tijdens WO2? Ook daar mocht de sovjet unie gewoon voor dokken. Laatste afbetaling daarvan was in 1971.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Verdiep je nog eens in de steun van Amerika aan Rusland vanaf 1941.
Dat zijn er niet zo gek veel, dat is 1. 2 is dat die dingen niet 'onderhouden' worden, bepaalde werkzame stoffen verlopen en dan denk ik dat die dingen geruild worden voor 'verse', hier die bepaalde componenten vervangen kan wel, maar is logistiek bijzonder lastig als ze die productielijnen in de VS al hebben, etc.quote:En wat het allemaal kost om alle Amerikaanse nukes in Europa te bewaren en onderhouden.
En laat dat nou gewoon op dit moment bitter tegenvallen. Dat was tijdens de koude oorlog zo, al lang niet meer.quote:Hoeveel Amerikaans materiaal er op dit moment overal in Europa staat. Hoeveel basissen er momenteel zijn.
Die hebben we gewoon mogen ko-pen, boter bij de vis.quote:Zelfs de belangrijkste en grootste luchtverdediging waar Europa 100% van afhankelijk is bij de verdediging tegen Rusland, de Patriots, is 100% Amerikaans.
Compleet van het padje. Die vent leeft ook totaal losgezongen van de werkelijkheid met alleen maar ja knikkers om zich heen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat een engerd is het [ x ]
Ik heb dat boek van hem gelezen, en hij is op zijn eigen manier geniaal.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Compleet van het padje. Die vent leeft ook totaal losgezongen van de werkelijkheid met alleen maar ja knikkers om zich heen.
Gevaarlijk dat ie zo veel macht heeft.
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb dat boek van hem gelezen, en hij is op zijn eigen manier geniaal.
Echter hij heeft ook wat karaktereigenschappen waar je hem idd niet teveel macht moet geven.
Maar Elon en Trump kennende, die krijgen straks geheid bonje.
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die kernrakketen zijn toch van Amerika, die staan er in eerste instantie voor Amerika.
Die militairen die in Europa zijn, zijn er in eerste instantie voor Amerika.
En wij zitten handig onder die veilige paraplu.
Nodig voor wat precies?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij niet eens.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom.
Ik zie daarbij geen enkele gebeurtenis waarbij wij als EU de VS militair hard nodig hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Heb jij het nieuws de laatste tien jaar gemist…?
Wat is een nucleaire onderzeeër volgens jou?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele.
Even denken. Misschien Rusland? Noord Korea die inmiddels al 10k+ soldaten heeft gestuurd om te helpen? Iran die massaal drones aan Rusland stuurt en daar zeer waarschijnlijk nucleaire technologie voor terug gaat krijgen? Turkije die maandelijks op bezoek gaat bij Putin en Iran en massaal Russisch materiaal aan het inkopen is? Hmm nee ik kan even niks bedenken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie daarbij geen enkele gebeurtenis waarbij wij als EU de VS militair hard nodig hebben.
Kun jij eentje opnoemen?
VIjf jaar terug misschien. Nu....not so much.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.
Laten we het hopen. In onze sterk veranderende samenlevingen in Europa, waar nog maar 10% in het leger bereid zou zijn te vechten blijkt uit onderzoek, bij een oorlog, en een groot deel uit niet Westerse landen komen die massaal fan van Erdogan en Putin zijn. We hebben alles momenteel tegen als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
VIjf jaar terug misschien. Nu....not so much.
Ik neem aan dat jij jezelf tot die 90% rekent?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. In onze sterk veranderende samenlevingen in Europa, waar nog maar 10% in het leger bereid zou zijn te vechten blijkt uit onderzoek, bij een oorlog, en een groot deel uit niet Westerse landen komen die massaal fan van Erdogan en Putin zijn. We hebben alles momenteel tegen als ik eerlijk ben.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Moah dat weet ik niet. Deels misschien. Maar Amerika heeft meer dan genoeg nucleaire onderzeeërs rondom Rusland dat ze dat helemaal niet nodig hebben. Bovendien hebben ze ook nog een hele zooi aan klassieke nucleaire ballistische raketten in Alaska etc staan. Europa heeft helaas veel minder slagkracht, volgens mij heeft Europa zelfs geeneens nucleaire onderzeeërs, misschien een enkele. Ook ballistische raketten heeft Europa volgens mij nauwelijks of niet.Europa heeft Amerika gewoon ontelbaar harder nodig dan andersom. Europa is ongelofelijk zwak als het echt tot een oorlog zou komen tegen bijv de axis van NK, Rusland en Iran. En als Turkije daar zich ook bij aansluit, en met het in ogenschouw nemen van de enorme aantallen Turken binnen Europa, dan valt Europa zonder de steun van Amerika, gewoon.
Ik heb toen ik nog heel klein was al op verjaardagen gewaarschuwd voor de gevaren die nu onstaan, en dat werd me niet in dank afgenomen, ik was niet heel geliefd bij mijn linkse woke familie. Ik ben al twee keer geëmigreerd in mn leven, en heb geen enkele moeite als de tijd voor mij gekomen is, dat nogmaals te doen, en dat ga ik ook doen. Dus aan mij heb je absoluut helemaal 0.0 inderdaad. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken. Of emigreren. Dat zou ik persoonlijk momenteel overigens iedereen aanraden in Nederland die een beetje tot iets in staat is in zn leven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij jezelf tot die 90% rekent?
Dat maakt gewoon helemaal nooit uit.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:
Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb toen ik nog heel klein was al op verjaardagen gewaarschuwd voor de gevaren die nu onstaan, en dat werd me niet in dank afgenomen, ik was niet heel geliefd bij mijn linkse woke familie. Ik ben al twee keer geëmigreerd in mn leven, en heb geen enkele moeite als de tijd voor mij gekomen is, dat nogmaals te doen, en dat ga ik ook doen. Dus aan mij heb je absoluut helemaal 0.0 inderdaad. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken. Of emigreren. Dat zou ik persoonlijk momenteel overigens iedereen aanraden in Nederland die een beetje tot iets in staat is in zn leven.
Ja maar het is ook een kwestie van mentaliteit en cultuur.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat maakt gewoon helemaal nooit uit.
Een leger breekt je af, en bouwt je weer op tijdens je training.
En uiteindelijk ben je aan het matten omdat je niet wil dat je maten doodgaan,
En niet omdat een of andere politicus zegt zus, zo.
Dienstplicht is niet iets wat pas rond jouw levensduur uitgevonden is, het is vele malen ouder. En het werkt.
NL'ers staan momenteel weinig onder druk.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja maar het is ook een kwestie van mentaliteit en cultuur.
Nederland(ers) hebt dat niet en als ooit de pleuris uitbreekt ga je het daar sowieso op verliezen.
Bedoelde de normale burgers.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
NL'ers staan momenteel weinig onder druk.
Staan we dat wel:
https://www.telegraaf.nl/(...)verdedigen-in-oorlog
NL soldaten in het algemeen staan overigens bekend als zeer capabel. Waarom: als je hun commandant afschiet gaan ze gewoon door.
En dat is een voordeel van ons anti-autoritaire 'overleggen, iedereen moet het er mee eens zijn'. Want is iedereen het er mee eens, dan gaan we ook gewoon door.
Andere nationaliteiten vallen volledig stil als hun commandanten wegvallen.
Dude, echt...andere medicatie, hogere dosis, meer therapie...doe iets, voor ze bemoeizorg bellenquote:Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb toen ik nog heel klein was al op verjaardagen gewaarschuwd voor de gevaren die nu onstaan, en dat werd me niet in dank afgenomen, ik was niet heel geliefd bij mijn linkse woke familie. Ik ben al twee keer geëmigreerd in mn leven, en heb geen enkele moeite als de tijd voor mij gekomen is, dat nogmaals te doen, en dat ga ik ook doen. Dus aan mij heb je absoluut helemaal 0.0 inderdaad. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zullen zijn die er wel zin in zullen hebben, want zelfs een groot deel van de autochtone bevolking is fan van FVD en Putin, dus aan die heb je ook helemaal niks. De grootste groep jongeren in de gevechtsleeftijd zijn momenteel ongezond rechts FVD of Islamitisch, dus ik zou alvast een witte vlag zoeken. Of emigreren. Dat zou ik persoonlijk momenteel overigens iedereen aanraden in Nederland die een beetje tot iets in staat is in zn leven.
Hij is al een tijd bezig X om te turnen in 4chan, zou geen verrassing moeten zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Elon Musk haalt zijn gedachtegoed dus van 4chan, erg problematisch.
Ik mis Buttigieg in dat rijtje.quote:Op zondag 10 november 2024 10:27 schreef heywoodu het volgende:
Eerste noteringen voor 2028
Wel in de Amerikaanse notering, maar die is gelukkig niet zo irritant te lezen als de Britse notering: gewoon het getalletje delen door honderd en dan plus één voor de 'logische' notering. Dus 4 keer je inzet voor Vance, etc.
[ afbeelding ]
15 voor Tucker fucking Carlson
Maar er waren vooraf maar 7 swing states, welke is ook nog gaan swingen?quote:Op zondag 10 november 2024 10:32 schreef Arcee het volgende:
Trump wint trouwens ook swing state Arizona. Daarmee wint hij alle 8 swing states én de popular vote. Hoe dan?Ik kan er niet over uit wat een verpletterende overwinning dit is voor Trump.
Je mag zelf 1 naar keuze toevoegen.quote:Op zondag 10 november 2024 10:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar er waren vooraf maar 7 swing states, welke is ook nog gaan swingen?
Uiteraardquote:Op zondag 10 november 2024 10:30 schreef Droopie het volgende:
Oprah Winfrey, ja met haar zal je echt de swingstates gaan binnenhalen
Dat overzicht is echt een funbetlijstje, heb je nu, behalve wat lol, helemaal niets aan.
Gelukkig is The Rock wel een optie.quote:Op zondag 10 november 2024 10:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard
Ik was vooral benieuwd of er al iets beschikbaar was en wie er dan op zouden staan, wel geinig om over vier jaar eens terug te kijken en te zien welke serieuze namen gemist zijn (zoals inderdaad Buttigieg) en welke namen hoog stonden maar überhaupt nooit iets geprobeerd hebben (zoals, gok ik, Clinton, Obama, Oprah en Carlson).
Volgens de bookies een meer serieuze optie dan Trump in 2013/14 ongeveerquote:Op zondag 10 november 2024 10:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Gelukkig is The Rock wel een optie.
Je kan altijd wel proberen om nu op iemand te wedden en als ze de eerste primary doen er geld uithalen.quote:Op zondag 10 november 2024 10:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard
Ik was vooral benieuwd of er al iets beschikbaar was en wie er dan op zouden staan, wel geinig om over vier jaar eens terug te kijken en te zien welke serieuze namen gemist zijn (zoals inderdaad Buttigieg) en welke namen hoog stonden maar überhaupt nooit iets geprobeerd hebben (zoals, gok ik, Clinton, Obama, Oprah en Carlson).
Josh Shapiro GOP?quote:Op zondag 10 november 2024 10:27 schreef heywoodu het volgende:
Wel in de Amerikaanse notering, maar die is gelukkig niet zo irritant te lezen als de Britse notering: gewoon het getalletje delen door honderd en dan plus één voor de 'logische' notering. Dus 4 keer je inzet voor Vance, etc.
[ afbeelding ]
Rampzalige kandidate die Kamala Harris. Zelfs hier in AMV geloofde niemand erin al word dat natuurlijk glashard ontkent.quote:Op zondag 10 november 2024 10:32 schreef Arcee het volgende:
Trump wint trouwens ook swing state Arizona. Daarmee wint hij alle 8 swing states én de popular vote. Hoe dan?Ik kan er niet over uit wat een verpletterende overwinning dit is voor Trump.
Verpletterend is ook wat overdreven.quote:Op zondag 10 november 2024 10:32 schreef Arcee het volgende:
Als je ziet hoe kut Trump bezig is geweest, zou een normale kandidaat tegenover Trump zetten eigenlijk wél genoeg moeten zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 11:01 schreef Chivaz het volgende:
Een campagne dat bestaat uit Trump is kut dus stem op mij is lang niet genoeg om kiezers te overtuigen. Voor een bepaald deel van de bevolking is dat wel genoeg maar niet voor mensen die neutraal naar de verkiezingen kijken.
Maar Harris verlaagde zich al vrij rap tot Trump's niveau, het moddergooien. En niemand gaat Trump verslaan op kinderachtig gedoe, moddergooien, beledigen, dat soort zaken, dat is nou eenmaal het terrein waarin hij enorm uitblinkt (of je daar trots op moet zijn is een tweede, uiteraard).quote:Op zondag 10 november 2024 11:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je ziet hoe kut Trump bezig is geweest, zou een normale kandidaat tegenover Trump zetten eigenlijk wél genoeg moeten zijn.
Ik denk dat het vooral de relatieve onbekendheid van Harris was vs. de enorme mediaexposure van de toch al veel bekendere Trump.quote:Op zondag 10 november 2024 11:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rampzalige kandidate die Kamala Harris. Zelfs hier in AMV geloofde niemand erin al word dat natuurlijk glashard ontkent.
Ik heb echt niemand in dit topic een pleidooi zien houden voor Harris. Niemand was ook in staat of ook maar enigszins bereid om haar standpunten te verdedigen/uit te leggen.
Een campagne dat bestaat uit Trump is kut dus stem op mij is lang niet genoeg om kiezers te overtuigen. Voor een bepaald deel van de bevolking is dat wel genoeg maar niet voor mensen die neutraal naar de verkiezingen kijken.
Dat zijn nu net de mensen die verkiezingen beslissen en die je hoort te overtuigen.
Trump slaagde daar veel beter in, iedereen kent Trump, ze weten hoe ze het hadden onder hem en ze weten hoe het is om te leven onder Biden.
De keuze is dan snel gemaakt als je niet rond kan komen.
Relatief verpletterend dan, ten opzichte van de verwachtingen dus. Het feit dat Trump alle swing states plus de popular vote wint.quote:Op zondag 10 november 2024 11:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verpletterend is ook wat overdreven.
[ afbeelding ]
Ik kan wel 10 verkiezingen opnoemen met verpletterendere resultaten.
Ik vond Harris ook geen goede kandidaat. Ze heeft allemaal 'linkse dingen' gezegd in 2019 toen ze zelf presidentskandidaat was. Dat is nu ook door Trump, in diverse spotjes, uitgebuit.quote:Op zondag 10 november 2024 11:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar Harris verlaagde zich al vrij rap tot Trump's niveau, het moddergooien. En niemand gaat Trump verslaan op kinderachtig gedoe, moddergooien, beledigen, dat soort zaken, dat is nou eenmaal het terrein waarin hij enorm uitblinkt (of je daar trots op moet zijn is een tweede, uiteraard).
Die relatieve onbekendheid heeft ze toch echt aan haar zelf te danken. En ergens snap ik het ook wel, ze is niet goed in media optredens en ze stond voor de keuze om te breken met Biden of Bidens beleid te verdedigen.quote:Op zondag 10 november 2024 11:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral de relatieve onbekendheid van Harris was vs. de enorme mediaexposure van de toch al veel bekendere Trump.
Ik vond zelf dat er een redelijk positieve vibe rond Harris hing, maar ik heb het enthousiasme voor Trump duidelijk te laag ingeschat. Blijf het bizar vinden dat zoveel mensen een alpha male in Trump zien die het beste met hen voor heeft. In werkelijkheid is Trump een kinderachtige jankerd die er alleen voor zichzelf zit. Maar we gaan het zien. Het beloven 4 eneverende jaren te worden waarbij we hier als toeschouwers op de eerste rang zitten.
Ik sluit het niet uit dat Trump had kunnen verliezen van een competente kandidaat. Trump heeft nogal wat bagage daarom had ik ook liever DeSantis als kandidaat gezien in plaats van Trump.quote:Op zondag 10 november 2024 11:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je ziet hoe kut Trump bezig is geweest, zou een normale kandidaat tegenover Trump zetten eigenlijk wél genoeg moeten zijn.
Hier heeft Eagles natuurlijk gelijk, er zijn maar weinig mensen bereid om te vechten voor eigen land. Laat staan voor Oekraïne of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:11 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Eens, de Cheney endorsement waar ze overigens heel trots op was moet je ver van je af werpen. Het enige wat de Amerikanen verbind is de haat op Cheney en Harris dacht dat de gematigde republikeinen daar wel voor zou vallen……quote:Op zondag 10 november 2024 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Harris wist gewoon niet net als Donnie mediahype te creeren door in een McDonalds burgers te gaan flippen en ze nam ook 0 afstand van het beleid van Biden. Dan was het ook nog dom om zo opzichtig naar rechts op te schuiven.
Zo'n Cheney endorsement bijvoorbeeld moet je uiteraard heel ver van je werpen.
Jep. Trump roept gewoon maandenlang héél veel domme, bizarre en rare dingen, maar doet dat gewoon zo hard mogelijk en bam, gratis media-aandacht, en dat scoort nou eenmaal.quote:Op zondag 10 november 2024 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Harris wist gewoon niet net als Donnie mediahype te creeren door in een McDonalds burgers te gaan flippen en ze nam ook 0 afstand van het beleid van Biden. Dan was het ook nog dom om zo opzichtig naar rechts op te schuiven.
Zo'n Cheney endorsement bijvoorbeeld moet je uiteraard heel ver van je werpen.
Chivaz zou genieten onder Russische heerschappij. Allemaal gelijkgezinden.quote:Op zondag 10 november 2024 11:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hier heeft Eagles natuurlijk gelijk, er zijn maar weinig mensen bereid om te vechten voor eigen land. Laat staan voor Oekraïne of iets dergelijks.
Ik durf te wedden dat veruit de meeste mensen in dit topic nog nooit met extreem geweld te maken hebben gehad en daarom word er zo laconiek over oorlog gesproken.
Oorlog is geen spelletje, mensen sterven op de meest gruwelijke manier en als ze niet sterven dan zijn ze wel voor het leven gehandicapt.
Ik snap ook niet waarom al die pro oorlog fanaten niet de daad bij het woord voegen en afreizen naar Oekraïne.
De Oekraïners schreeuwen om manschappen en Zelensky zal julie met open armen ontvangen en trainen en bewapenen.
Voor veel mensen valt de Oekraine oorlog in de categorie Irak oorlog.quote:Op zondag 10 november 2024 12:03 schreef heywoodu het volgende:
Het is ook zo raar dat anti-Rusland vaak wordt afgeschreven als 'pro-oorlog'. Iedereen hier is anti-oorlog, lijkt me, dus iedereen zou - nu Trump is verkozen - toch wel moeten hopen dat Trump Poetin er toe kan bewegen zich volledig uit Oekraïne terug te trekken. Natuurlijk is dat waarschijnlijk ijdele hoop, maar dat zou de oorlog beëindigen, dus dat zou heel mooi zijn.
quote:De Nederlandse luchtmacht houdt woensdagochtend vroeg een helikopteroefening boven Rotterdam, zo meldt het Defensie Helikopter Commando op X. Veel Rotterdammers zijn hier echter ontevreden over; op sociale media worden veel klachten over geluidsoverlast gedeeld: "Is het niet een beetje vroeg voor deze onzin"?
https://www.hartvannederl(...)ciale-media-vol-klac
Nee hoor, ik heb helemaal niets met Rusland. Dat land staat compleet haaks op waar ik in geloof en waar ik voor sta.quote:Op zondag 10 november 2024 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Chivaz zou genieten onder Russische heerschappij. Allemaal gelijkgezinden.
Beetje makkelijk dit. Je kunt ook zeggen dat Nederlanders en Duitsers één pot nat zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 12:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb helemaal niets met Rusland. Dat land staat compleet haaks op waar ik in geloof en waar ik voor sta.
Hetzelfde geld overigens ook voor Oekraïne, ik zie dit ook meer als een burgeroorlog. Voor mij zijn Russen en Oekraïners een grote corrupte pot nat.
De Oekraïners hebben bij de laatste verkiezingen een president met een joodse achtergrond gekozen. En partijen met het nazi-gedachtegoed zijn er nog minder populair dan het FvD hier.quote:Ik zou dus ook nooit Oekraïne kunnen steunen, niet alleen vanwege de corruptie maar ook omdat een groot deel van de Oekraïners nazis verheerlijkt en een persoon als mij zo aan de hoogste boom zullen opknopen.
Elon Musk in het rijtje, dan weet je zeker dat je je geld weggooit.quote:Op zondag 10 november 2024 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat zijn kansen drastisch verminderd zijn door Vance. Tenzij Vance tegenvalt heeft hij de beste kans.quote:Op zondag 10 november 2024 10:55 schreef Chivaz het volgende:
Je kan een wedje zetten op DeSantis 2028. Veruit de beste gouverneur in de VS die heeft bewezen dat het met goed bestuur mogelijk is om van Florida een rode staat te maken.
Hij lijkt mij de aangewezen kandidaat voor de toekomst tenzij Vance nog weet te verassen.
Oekraïne had volgens alle gerenommeerde kranten een nazi probleem. Of ze logen toen of er word nu gelogen dat er nauwelijks een nazi probleem is.quote:Op zondag 10 november 2024 12:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Beetje makkelijk dit. Je kunt ook zeggen dat Nederlanders en Duitsers één pot nat zijn.
[..]
De Oekraïners hebben bij de laatste verkiezingen een president met een joodse achtergrond gekozen. En partijen met het nazi-gedachtegoed zijn er nog minder populair dan het FvD hier.
Vance is straks VP en zal dus vooral op de achtergrond bezig zijn. DeSantis daarentegen is nog steeds gouverneur en veruit de beste gouverneur. Ik schat de kansen van DeSantis hoger in dan de kansen van Vance.quote:Op zondag 10 november 2024 12:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn kansen drastisch verminderd zijn door Vance. Tenzij Vance tegenvalt heeft hij de beste kans.
Wat versta jij onder 'volledig'?quote:Op zondag 10 november 2024 12:03 schreef heywoodu het volgende:
Het is ook zo raar dat anti-Rusland vaak wordt afgeschreven als 'pro-oorlog'. Iedereen hier is anti-oorlog, lijkt me, dus iedereen zou - nu Trump is verkozen - toch wel moeten hopen dat Trump Poetin er toe kan bewegen zich volledig uit Oekraïne terug te trekken. Natuurlijk is dat waarschijnlijk ijdele hoop, maar dat zou de oorlog beëindigen, dus dat zou heel mooi zijn.
Alles waar Rusland de afgelopen 10 (?) jaar binnen is gevallen.quote:Op zondag 10 november 2024 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'volledig'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Nou..quote:Op zondag 10 november 2024 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vance is straks VP en zal dus vooral op de achtergrond bezig zijn. DeSantis daarentegen is nog steeds gouverneur en veruit de beste gouverneur. Ik schat de kansen van DeSantis hoger in dan de kansen van Vance.
quote:Op zondag 10 november 2024 12:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alles waar Rusland de afgelopen 10 (?) jaar binnen is gevallen.Uit de hoek van Trump klinkt al de oproep aan Oekraïne om de Krim te 'vergeten', dat stuk land krijgen ze niet meer terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waarom zou Poetin miljarden spenderen aan de oorlog en tienduizenden van zijn eigen mensen opofferen, om vervolgens alles weer terug te geven?
Dat valt ook lastig te verkopen aan zijn eigen bevolking, lijkt mij.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Vandaar ook dat ik het ook echt niet zie gebeurenquote:Op zondag 10 november 2024 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit de hoek van Trump klinkt al de oproep aan Oekraïne om de Krim te 'vergeten', dat stuk land krijgen ze niet meer terug.
En waarom zou Poetin miljarden spenderen aan de oorlog en tienduizenden van zijn eigen mensen opofferen, om vervolgens alles weer terug te geven?
Dat valt ook lastig te verkopen aan zijn eigen bevolking, lijkt mij.
"it will determine whether or not the new administration succeeds"quote:Op zondag 10 november 2024 12:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Nou..
[ x ]
En nog voor de inkt is opgedroogd..
[ x ]
Ik wacht nog even af hoe Vance de positie gaat invullen.
Het westen had veel meer moeten doen voor Oekraïne. Met minimale steun houden zij de Russen al bijna drie jaar tegen. Moet je nagaan wat er was gebeurd als we niet zo angstig waren geweest.quote:Op zondag 10 november 2024 12:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik het ook echt niet zie gebeuren
Helaas, natuurlijk. Maar ja, half Oekraïne opgeven en Rusland weg laten komen met zo'n aanval is ook niet geweldig. Er is niet echt een realistische oplossing, vrees ik.
Maar die héél veel domme, bizarre en rare dingen krijgen helaas vaak juist geen mainstream media-aandacht.quote:Op zondag 10 november 2024 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Trump roept gewoon maandenlang héél veel domme, bizarre en rare dingen, maar doet dat gewoon zo hard mogelijk en bam, gratis media-aandacht
Ja, als je verwacht dat het niet gekker kan worden....quote:Op zondag 10 november 2024 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Oekraïne wordt binnengevallen door tiranniek buurland, tienduizenden burgers komen om, de president smeekt het westen hulp. En dit is wat de zoon van de nieuwe POTUS post:
[ x ]
Hoezo 38 dagen?quote:Op zondag 10 november 2024 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Oekraïne wordt binnengevallen door tiranniek buurland, tienduizenden burgers komen om, de president smeekt het westen hulp. En dit is wat de zoon van de nieuwe POTUS post:
[ x ]
Misschien loopt de steun aan Oekraïne dan op z'n einde, waarna het moet worden vernieuwd door het Congres.quote:
Dat laatste dan, want dat eerste matcht niet met 'when his father takes office'.quote:Op zondag 10 november 2024 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien loopt de steun aan Oekraïne dan op z'n einde, waarna het moet worden vernieuwd door het Congres.
Of Don Jr kan niet tellen.
Die moet dus lang de cel in, of niet?quote:Outside Jimmy Klass’s mobile home in Clearwater, symbols of American pride hang not just front and center but also on the side and back of his home. America is, after all, the only home this 66-year-old has ever known.
“I moved to the US in 1959. I’ve been here for 64 years,” he recently told us.
But after more than half a century in the U.S., where he’s lived, worked, gone to school, got married, had kids, paid his taxes, and even voted, Klass said in 2020 he discovered he’s not a U.S. citizen.
Lekker man, politiek misschien niet zo handig om op wraak uit te zijn maar ergens hoop ik het toch. Vooral voor Leatitia James die campagne had gevoerd met als boodschap het vervolgen van Trump. Ze moest er zelfs een misdaad voor verzinnen. Een misdaad waar niemand is benadeeld.quote:Op zondag 10 november 2024 17:03 schreef Kijkertje het volgende:
Mike Davis die als AG overwogen wordt:
[ x ]
MAGA!
Daar dacht een Grand Jury anders over.quote:Op zondag 10 november 2024 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lekker man, politiek misschien niet zo handig om op wraak uit te zijn maar ergens hoop ik het toch. Vooral voor Leatitia James die campagne had gevoerd met als boodschap het vervolgen van Trump. Ze moest er zelfs een misdaad voor verzinnen. Een misdaad waar niemand is benadeeld.
Ja, jij bent wel zo'n mannetje dat enthousiast staat te juichen als Trump daadwerkelijk politieke tegenstanders gaat vervolgen, vooral uit rancune.quote:Op zondag 10 november 2024 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lekker man, politiek misschien niet zo handig om op wraak uit te zijn maar ergens hoop ik het toch. Vooral voor Leatitia James die campagne had gevoerd met als boodschap het vervolgen van Trump. Ze moest er zelfs een misdaad voor verzinnen. Een misdaad waar niemand is benadeeld.
Vind jij het een misdaad? Zo ja, wie is er dan benadeeld?quote:Op zondag 10 november 2024 17:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar dacht een Grand Jury anders over.
De ironie……..quote:Op zondag 10 november 2024 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, jij bent wel zo'n mannetje dat enthousiast staat te juichen als Trump daadwerkelijk politieke tegenstanders gaat vervolgen, vooral uit rancune.
Heb je het filmpje überhaupt wel gezien?quote:
Nee, ik ben allergisch voor BNNVARA humor.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hebben jullie het stuk over Trump in « Even tot hier » gezien?
Het is eigenlijk gewoon humor om te lachen nu ik het nog eens bekijk. Flikker toch op.quote:Op zondag 10 november 2024 18:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je het filmpje überhaupt wel gezien?
Er wordt niet op de Trump-figuur geschoten. Ze draaien zich om, en schieten in de lucht.
Zoals zo vaak aan de andere kant, wanneer er weer eens een opmerking van Trump uit de context werd getrokken om een totaal debiele claim over wat hij wilde of zei te maken, was ik benieuwd naar de gehele context. Dan bleek keer op keer dat de claim totale nonsens was.quote:
Haha trolletje is triggeredquote:Op zondag 10 november 2024 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is eigenlijk gewoon humor om te lachen nu ik het nog eens bekijk. Flikker toch op.
Ah, u heeft het ook door.quote:Op zondag 10 november 2024 18:41 schreef MoreDakka het volgende:
Trump-fans zijn echt cucks. Hun held mag alles en iedereen voor van alles uitmaken en dreigen met in de gevangenis gooien maar andersom en er worden meteen mensen nazi's genoemd.
Wat een armoe.
Trump werd vervolgd omdat hij daadwerkelijk iets op z'n kerfstok heeft. Maar je zit dusdanig diep in je alt rechtse fuik dat je blind bent voor de feiten.quote:
Had je verwacht dat een nazaat van Trump goed in rekenen is...quote:
Dit is mijns inziens niet helemaal een juiste voorstelling van zaken. James gaf in 2018, in haar campagne om AG te worden, aan dat ze Trump zou gaan vervolgen omdat hij een "illegitimate president" en een "embarrassment" zou zijn. Er lag toen nog niks op tafel, dus het is niet zo vreemd om aan te nemen dat dat doel tot vervolging politiek gemotiveerd was. Daar werd vervolgens een aanleiding tot vervolging bij gezocht.quote:Op zondag 10 november 2024 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump werd vervolgd omdat hij daadwerkelijk iets op z'n kerfstok heeft. Maar je zit dusdanig diep in je alt rechtse fuik dat je blind bent voor de feiten.
Hunter Biden is ook vervolgd, ongeacht wie hij is. En zo hoort het. Niemand staat boven de wet.
Jij hoopt dat een aanklager wordt gestraft, simpelweg omdat ze Trump voor het gerecht sleepte. Je noemt geen wet die ze heeft overtreden, behalve dat ze de heilige Trump durfde aan te klagen omdat hij de wet zou hebben overtreden.
Je hebt het zelf niet eens door. Bizar en levensgevaarlijk.
Jij hebt het door! Via een verloting wordt vastgesteld wie ze deze keer gaan vervolgen en Trump heeft gewoon vaak pech gehad.quote:Op zondag 10 november 2024 19:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je wordt niet vervolgd omdat "je daadwerkelijk iets op je kerfstok hebt", want dat staat vooraf niet vast. Dat moet juist blijken uit de rechtsgang. Als blijkt dat zij hierin de rechten van Trump heeft geschonden, dan zal er bij voldoende aanleiding een zaak worden gestart. En dan kan de rechter daar een uitspraak over doen, net als bij Trump.
Laat ik het anders stellen: Trump werd vervolgd omdat er zaak tegen hem was opgebouwd. De aanklachten zijn niet verzonnen of uit de lucht gegrepen.quote:Op zondag 10 november 2024 19:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is mijns inziens niet helemaal een juiste voorstelling van zaken. James gaf in 2018, in haar campagne om AG te worden, aan dat ze Trump zou gaan vervolgen omdat hij een "illegitimate president" en een "embarrassment" zou zijn. Er lag toen nog niks op tafel, dus het is niet zo vreemd om aan te nemen dat dat doel tot vervolging politiek gemotiveerd was. Daar werd vervolgens een aanleiding tot vervolging bij gezocht.
Je wordt niet vervolgd omdat "je daadwerkelijk iets op je kerfstok hebt", want dat staat vooraf niet vast. Dat moet juist blijken uit de rechtsgang. Als blijkt dat zij hierin de rechten van Trump heeft geschonden, dan zal er bij voldoende aanleiding een zaak worden gestart. En dan kan de rechter daar een uitspraak over doen, net als bij Trump.
Ik zeg ook helemaal niet dat ze verzonnen of uit de lucht gegrepen zijn. Ik geef slechts aan dat het doel vooraf 'Trump vervolgen' was omdat hij een "illegitimate president" en "embarrassment" zou zijn. Later is er een aanleiding tot vervolging gezocht. Dan is het, als tot vervolging wordt overgegaan, uiteindelijk aan de rechter om te bepalen of dat gegrond is.quote:Op zondag 10 november 2024 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: Trump werd vervolgd omdat er zaak tegen hem was opgebouwd. De aanklachten zijn niet verzonnen of uit de lucht gegrepen.
Ik weet niet hoe die James campagne heeft gevoerd en dat doet er ook niet toe. Ze handelde - voor zover ik kan beoordelen - binnen de kaders van de wet.
Waar zou je haar dan voor willen vervolgen? Voor campagne voeren met de belofte dat ze Trump ging vervolgen?
Jullie grote vriend Trump riep in 2016 nota bene op elke campagnebijeenkomst dat hij Clinton op ging sluiten. En uit reconstructies van zijn presidentschap bleek dat hij Jeff Sessions ook meermaals verzocht om tegenstanders te vervolgen (maar die weigerde).
Het punt was slechts dat je niet vooraf kunt aangeven of vervolging terecht is. Je kunt nu dus ook niet vooraf al stellen dat vervolging van James onterecht is, omdat ze niks verkeerd heeft gedaan. Als dat zo is, zal het geen zaak worden en als er wel voldoende aanleiding is voor een zaak, is het uiteindelijk aan de rechter om te bepalen of het wel of niet terecht is.quote:Op zondag 10 november 2024 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij hebt het door! Via een verloting wordt vastgesteld wie ze deze keer gaan vervolgen en Trump heeft gewoon vaak pech gehad.
Niet helemaal. Zo noemde ze hem wel, maar ze heeft nooit gezegd dat dat de reden was om hem te gaan vervolgen.quote:Op zondag 10 november 2024 19:14 schreef Repentless het volgende:
James gaf in 2018, in haar campagne om AG te worden, aan dat ze Trump zou gaan vervolgen omdat hij een "illegitimate president" en een "embarrassment" zou zijn.
Mjah, ik lees dit:quote:Op zondag 10 november 2024 21:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet helemaal. Zo noemde ze hem wel, maar ze heeft nooit gezegd dat dat de reden was om hem te gaan vervolgen.
https://www.politifact.co(...)l-letitia-james-sai/quote:Miles-Sash: "What would you say to people who say, ‘I’m not going to bother to register to vote because my voice doesn’t make a difference?’, or ‘I’m just one person.’"
James: "I say one name: Donald Trump. That should motivate you. Get off your ass and vote."
Miles-Sash: "Will you sue him for us?"
James: "Oh, we’re going to definitely sue him. We’re going to be a real pain in the ass. He’s going to know my name personally."
Daar staat toch niet dat ze hem gaat aanklagen omdat hij een illegitimate president is?quote:Op zondag 10 november 2024 21:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mjah, ik lees dit:
[..]
https://www.politifact.co(...)l-letitia-james-sai/
Wellicht ligt het anders zoals jij zegt, maar dit heeft toch wel de schijn tegen wat mij betreft.
Nee, de aanklacht was inderdaad niet "Trump is een 'illegitimate' president". Ze vindt hem echter een onrechtmatige president en schande. Kortom: ze is op zijn zachtst gezegd geen fan van hem. Dus belooft ze alles in het werk te zetten om hem aan te klagen/vervolgen, wat de aantijging ook mag zijn. "A real pain in the ass", goed dwarszitten dus.quote:Op zondag 10 november 2024 21:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daar staat toch niet dat ze hem gaat aanklagen omdat hij een illegitimate president is?
Dat vind ze wel, en zegt ze ook, maar ze legt nergens de link zoals jij die nu legt. Dat zou ook raar zijn, want ook zij mag niet vissen van de rechter, dus zomaar stukken gaan opvragen om te kijken of je ergens een overtreding kunt ontdekken gaat niet.
Fraude en oplichting is een misdaad ja. Vreemd dat daar onduidelijkheid over bestaat.quote:Op zondag 10 november 2024 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vind jij het een misdaad? Zo ja, wie is er dan benadeeld?
Daar is ook geen onduidelijkheid over...muv een handjevol cultleden die wat dat betreft met hun hoofdjes diep in een konijnenhol zittenquote:Op zondag 10 november 2024 21:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Fraude en oplichting is een misdaad ja. Vreemd dat daar onduidelijkheid over bestaat.
Welke rechten van Trump zou James dan hebben geschonden?quote:Op zondag 10 november 2024 20:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat ze verzonnen of uit de lucht gegrepen zijn. Ik geef slechts aan dat het doel vooraf 'Trump vervolgen' was omdat hij een "illegitimate president" en "embarrassment" zou zijn. Later is er een aanleiding tot vervolging gezocht. Dan is het, als tot vervolging wordt overgegaan, uiteindelijk aan de rechter om te bepalen of dat gegrond is.
Als blijkt dat James Trumps rechten heeft geschonden en er voldoende aanleiding is om tot vervolging over te gaan, zal precies hetzelfde proces plaatsvinden. Als er niks is om haar voor te vervolgen, zal dat ook niet gebeuren.
Dit stukje quote je dan weer niet:quote:Op zondag 10 november 2024 21:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mjah, ik lees dit:
[..]
https://www.politifact.co(...)l-letitia-james-sai/
Wellicht ligt het anders zoals jij zegt, maar dit heeft toch wel de schijn tegen wat mij betreft.
Er waren dus wel degelijk legitieme redenen om een onderzoek te doen en dat was niet omdat ze hem een 'illegitimate' president vindt. En nogmaals: het is een Grand Jury die beslist of Trump vervolgd wordt, niet een AG.quote:The question: "What is your view of the proper basis required to start an investigation of a person or a corporation or a nonprofit? How much smoke, if any, does there need to be? And how do you guard against a rush to judgment against someone, whether it’s an average, unknown New Yorker or Donald Trump and his associates?"
James said attorneys general should be "following the facts and following the evidence," and that "simply opening up an investigation can ruin lives. And so with respect to Donald Trump, we need to follow his money. We need to find out where he’s laundered money. We need to find out whether or not he’s engaged in conspiracies and whether or not he’s colluded not only with (Russian President Vladimir) Putin, but also with China, as well. We all know that 10 years ago, he was almost bankrupt; most domestic banks were not lending him any money. Where did he get all of the money to purchase his real estate holdings and all of his golf courses? And all of those transactions have happened here in New York City, which is why the next attorney general is absolutely critical."
Dat weet ik niet. Van mij hoeft ze ook helemaal niet vervolgd te worden, zal me echt een zorg zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 22:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke rechten van Trump zou James dan hebben geschonden?
Verder sluit ik mij aan bij Ludachrist.
Ze is AG, strafvervolging is haar werk. Dus ik zou niet weten welke wetten ze zou hebben overtreden.quote:Op zondag 10 november 2024 22:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Van mij hoeft ze ook helemaal niet vervolgd te worden, zal me echt een zorg zijn.
Maar als ze dat wel heeft gedaan en er is genoeg aanleiding om een zaak te starten, dan is dat ook prima.
Ik zeg niet dat er geen legitieme redenen waren om een onderzoek te starten. Ik zeg ook niet dat een AG beslist of er tot vervolging wordt overgegaan.quote:Op zondag 10 november 2024 22:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit stukje quote je dan weer niet:
[..]
Er waren dus wel degelijk legitieme redenen om een onderzoek te doen en dat was niet omdat ze hem een 'illegitimate' president vindt. En nogmaals: het is een Grand Jury die beslist of Trump vervolgd wordt, niet een AG.
Ik weet ook niet welke wetten ze heeft overtreden. Maar als ze wel haar boekje te buiten is gegaan, is het toch prima als dat wordt onderzocht? Als het niet zo is, helemaal goed. Dan zal er ook niet tot vervolging worden overgegaan.quote:Op zondag 10 november 2024 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze is AG, strafvervolging is haar werk. Dus ik zou niet weten welke wetten ze zou hebben overtreden.
Of denken bepaalde lieden hier dat wanneer iemand in hoger beroep wordt vrijgesproken, de OvJ dan wordt vastgezet?
En prima dat het van jou niet hoeft. Maar deze kleine discussie begon met Chivaz die hoopt dat James wordt vervolgd. Waarom? Geen idee. Vooral omdat ze het gore lef had om de Grote geliefde leider aan te klagen.
Ik blijf mezelf herhalen. Wat schreef ik nou in een eerdere post? Ik haalde Hunter Biden aan als voorbeeld dat niemand boven de wet staat, ongeacht wie hij is.quote:Op zondag 10 november 2024 22:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik weet ook niet welke wetten ze heeft overtreden. Maar als ze wel haar boekje te buiten is gegaan, is het toch prima als dat wordt onderzocht? Als het niet zo is, helemaal goed. Dan zal er ook niet tot vervolging worden overgegaan.
Er waren continu onderzoeken in New York naar Trump's ondernemingen? Ik denk dat het ook te maken heeft met de onthullingen van de NYT destijds over zijn belastingaangiftes.quote:Op zondag 10 november 2024 22:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen legitieme redenen waren om een onderzoek te starten. Ik zeg ook niet dat een AG beslist of er tot vervolging wordt overgegaan.
Er wordt echter over 10 jaar geleden gesproken. In die tijd is er geen onderzoek daarnaar geweest of een zaak daarover aangespannen. Dat is pas gebeurd nadat hij president is geworden, geïnitieerd door een AG die Trump een illegitimate president en embarrassment noemde tijdens haar verkiezingscampagne en beloofde hem te gaan vervolgen.
Erop 'hopen hoeft van mij ook niet. Wellicht moet hij er een beetje om gniffelen dat iemand die uit politieke rancune een president wilde vervolgen, nu vanwege de rancune van diezelfde president zelf misschien vervolgd wordt. In het kader van "karma is a bitch".quote:Op zondag 10 november 2024 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik blijf mezelf herhalen. Wat schreef ik nou in een eerdere post? Ik haalde Hunter Biden aan als voorbeeld dat niemand boven de wet staat, ongeacht wie hij is.
Dat geldt dus ook voor die James. Alleen heb ik nog helemaal nergens iets gelezen over wetten die ze zou hebben overtreden.
Het probleem is - en daarmee begon deze kleine discussie - dat mede-user het een grote schande vindt dat Trump werd vervolgd en daarom nu 'hoopt' dat James wordt gestraft. Hij noemt geen verdenkingen, behalve dat ze gemeen is geweest tegen de Supreme Leader.
Daar heeft Merrick Garland een mooi succes mee gescoord.quote:Op zondag 10 november 2024 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Hunter Biden aan als voorbeeld dat niemand boven de wet staat, ongeacht wie hij is.
Welke rechten van Trump zijn er geschonden?quote:Op zondag 10 november 2024 22:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Erop 'hopen hoeft van mij ook niet. Wellicht moet hij er een beetje om gniffelen dat iemand die uit politieke rancune een president wilde vervolgen, nu vanwege de rancune van diezelfde president zelf misschien vervolgd wordt. In het kader van "karma is a bitch".
De aanklacht zal ook niet zijn: "ze was gemeen tegen Trump!" Er is ook geen wet die dat verbiedt en er zal al helemaal geen zaak worden gestart op die gronden. Maar als er wel iets onoorbaars is gebeurd en er een schending van rechten heeft plaatsgevonden, kan ze daar misschien wel voor vervolgd worden. Exact wat er bij Trump is gebeurd.
Nogmaals: van mij hoeft het niet, het zal me een zorg zijn.
Ik haal het deel uit je eigen antwoord op mij nog maar even aan:quote:Op zondag 10 november 2024 22:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er waren continu onderzoeken in New York naar Trump's ondernemingen? Ik denk dat het ook te maken heeft met de onthullingen van de NYT destijds over zijn belastingaangiftes.
Kortom: er zijn vragen/vermoedens die al 10 jaar spelen, waar men geen antwoord op heeft. Niet onderzocht/geen zaak geweest. Dat zal zij als volgende AG wel even gaan regelen en daarom moet men voor haar kiezen.quote:We all know that 10 years ago, he was almost bankrupt; most domestic banks were not lending him any money. Where did he get all of the money to purchase his real estate holdings and all of his golf courses? And all of those transactions have happened here in New York City, which is why the next attorney general is absolutely critical."
Dat weet ik niet, zoals ik al aangaf. Maar als dat zo is en er is voldoende aanleiding voor vervolging, dan gebeurt dat. En anders niet. En dan moet alsnog de rechter erover oordelen of het gegrond is.quote:Op zondag 10 november 2024 22:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Welke rechten van Trump zijn er geschonden?
Zoals ik zei: onthullingen met betrekking tot Trump's belastinaangiftes zal daar wel invloed op gehad hebben.quote:Op zondag 10 november 2024 22:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik haal het deel uit je eigen antwoord op mij nog maar even aan:
[..]
Kortom: er zijn vragen/vermoedens die al 10 jaar spelen, waar men geen antwoord op heeft. Niet onderzocht/geen zaak geweest. Dat zal zij als volgende AG wel even gaan regelen en daarom moet men voor haar kiezen.
Je zegt: Exact wat er bij Trump is gebeurd. Wat is daar gebeurd dan dat zijn rechten geschonden zijn?quote:Op zondag 10 november 2024 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, zoals ik al aangaf. Maar als dat zo is en er is voldoende aanleiding voor vervolging, dan gebeurt dat. En anders niet. En dan moet alsnog de rechter erover oordelen of het gegrond is.
Net als bij Trump dus: men wist niet of hij regels had overtreden, wetten had gebroken. Nadat voldoende aanleiding is vastgesteld, is tot vervolging overgegaan.
Tja, dat is jouw aanname.quote:Op zondag 10 november 2024 22:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zoals ik zei: onthullingen met betrekking tot Trump's belastinaangiftes zal daar wel invloed op gehad hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |