abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215522527
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

pi_215522567
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik hier wel een hard plassertje van krijg. Musk is echt hét ondernemend genie van deze tijd. Qua social media, qua intelligentie, hoe hij zijn bedrijven heeft gesaneerd, opgebouwd heeft, hoe hij de Westerse wereld ziet en de gevaren voor onze samenleving herkend. Hoe groter de rol die hij krijgt in een Trump admin, hoe dankbaarder we mogen zijn. Amerika gaat echt gouden tijden tegemoet met iemand als Musk die er vol voor gaat. Daar moeten ze in Europa echt stikjaloers op zijn.
Musk is niet in de US geboren, dus president zal hij nooit kunnen worden.
En ook geen vice-president.

quote:
The Twelfth Amendment of the US Constitution notes: "No person constitutionally ineligible to the office of President shall be eligible to that of Vice-President of the United States."
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 18:05:35 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215522574
quote:

[..]
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik hier wel een hard plassertje van krijg. Musk is echt hét ondernemend genie van deze tijd. Qua social media, qua intelligentie, hoe hij zijn bedrijven heeft gesaneerd, opgebouwd heeft, hoe hij de Westerse wereld ziet en de gevaren voor onze samenleving herkend. Hoe groter de rol die hij krijgt in een Trump admin, hoe dankbaarder we mogen zijn. Amerika gaat echt gouden tijden tegemoet met iemand als Musk die er vol voor gaat. Daar moeten ze in Europa echt stikjaloers op zijn.
Ok dan....
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:15:04 #4
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215522683
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Ok dan....
Je zou toch denken, als je dan trollt, doe het dan goed en geloofwaardig ;)
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:16:30 #5
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215522698
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:15 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Je zou toch denken, als je dan trollt, doe het dan goed en geloofwaardig ;)
Nee, deze jongen is daadwerkelijk niet helemaal 100.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:18:18 #6
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215522722
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:12 schreef MoreDakka het volgende: [..] Ik ook, maar wat ik nog zou toevoegen is dat er nog een vraag open staat: waarom zijn in sommige rode staten kiezers bereid om toch te kiezen voor een Democratische goeverneur? Een antwoord is dat Trump-achtige kandidaten die niet Trump zijn het vrijwel altijd slecht doen, maar dat is niet het gehele antwoord.
Idd...en waarom hebben Gallego, Slotkin en misschien toch zelfs Bob Casey (er is vanalles aan de hand daar...) hun Senaatzetel wel gewonnen en de president verloren?

Ze hebben twee jaar om die puzzel te leggen. Ik ben iig wel benieuwd tegen die tijd...
pi_215522817
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Eagles89 het volgende: [..] Ik zal heel eerlijk zijn dat ik hier wel een hard plassertje van krijg. Musk is echt hét ondernemend genie van deze tijd. Qua social media, qua intelligentie, hoe hij zijn bedrijven heeft gesaneerd, opgebouwd heeft, hoe hij de Westerse wereld ziet en de gevaren voor onze samenleving herkend. Hoe groter de rol die hij krijgt in een Trump admin, hoe dankbaarder we mogen zijn. Amerika gaat echt gouden tijden tegemoet met iemand als Musk die er vol voor gaat. Daar moeten ze in Europa echt stikjaloers op zijn.
Ik voorzie toch wel wat problemen, Musk is een belangrijke man maar hij moet wel een beetje beteugeld worden. Zijn visie over hoe de wereld eruit moet zien deel ik maar deels.
Zijn mening dat er nog veel meer mensen geboren moeten worden deel ik niet. Ik zou juist liever zien dat het aantal mensen terugloopt al is het maar om de planeet een beetje te sparen.
pi_215522832
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik voorzie toch wel wat problemen, Musk is een belangrijke man maar hij moet wel een beetje beteugeld worden. Zijn visie over hoe de wereld eruit moet zien deel ik maar deels.
Zijn mening dat er nog veel meer mensen geboren moeten worden deel ik niet. Ik zou juist liever zien dat het aantal mensen terugloopt al is het maar om de planeet een beetje te sparen.
Musk wordt geen (vice) president. Onmogelijk.
pi_215522907
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
nee, maar op de achtergrond kan ie alles (laten) doen met het hele ambtenarenapparaat

zeker met de FAA, die haat zit erg diep
wie het meeste geld kan printen, zonder in de problemen te komen, die heeft gewonnen
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:34:08 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215522932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:32 schreef Van_slooten het volgende:

[..]
nee, maar op de achtergrond kan ie alles (laten) doen met het hele ambtenarenapparaat

zeker met de FAA, die haat zit erg diep
Is dat nou echt zo'n ramp? Een keer snijden in die totaal onbestuurbare logge drek ambtenaren?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_215522943
quote:
The U.S. Justice Department unsealed Criminal Charges today, against a Pair of Iranian Nationals who plotted an Assassination against President-Elect Donald J. Trump in Late September. Charges were file against an Unnamed Official in Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), who instructed a Contact within the United States to put together a plan to surveil and eventually kill Trump. The Contact, who has been identified as Farjad Shakeri, was Arrested by the FBI in October, with him having told his IRGC Handler that he was pausing the Assassination Plot until after the Election, which he believed Trump would Lose.
twitter
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:34:47 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215522946
Ik zat net in een ander topic over de AMV en ik zie daar een hoop tweets in dat topic staan. En die zo’n beetje lezende dacht ik bij sommige: wat een onzin om deze te plaatsen. De ene interessante kreet na de andere, volgens mij snapt niemand er een hout van.

:N
pi_215522953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:26 schreef Chivaz het volgende:

jonge mensen, oude mensen zijn en komen er veel meer dan we aan kunnen

Robots en tehuizen voor ouderen zal kunnen helpen
wie het meeste geld kan printen, zonder in de problemen te komen, die heeft gewonnen
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:35:33 #14
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215522960
McCormick heeft een rechtszaak gestart in PA en doet een "Stop the Count!"

https://www.goerie.com/st(...)b-casey/76129123007/

https://www.nbcnews.com/p(...)vania-senate-results

AP heeft de race voor McCormick gecalled maar dat kon dus wel eens te vroeg zijn geweest. Zijn voorsprong is 35000 stemmen maar er moeten er nog blijkbaar 156000 geteld worden. Daarom heeft Casey nog niet geconcede...

Het is overigens absoluut niet genoeg voor Harris om alsnog te winnen ;)
pi_215522980
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Is dat nou echt zo'n ramp? Een keer snijden in die totaal onbestuurbare logge drek ambtenaren?
quote:
n 2023, around 19.58 million people were working for state and local governments in the United States. This is much higher than the number of federal government (civilian) employees, which stood at about 2.87 million people in that year.25 okt 2024
o ja, ff 8 miljoen mensen ontslaan :W :W

quote:
How many public sector employees are there in the US?
20.2 million people
The public sector employs 20.2 million people in the US, approximately 14.5 percent of the workforce.
pi_215523009
Musk gaat gewoon zijn biljonairsbelangen veilig stellen. Zo moeilijk is het niet. Hij gaat zijn best doen de regels zo te veranderen dat hij er het minst last van heeft en zijn concurrenten het meest. Dat zou elke miljardair met belachelijke belangenverstrengeling doen als hij in het centrum van de macht komt. Verder zal hij zoveel mogelijk overheidsgeld zijn kant uit laten rollen. Ook dat is niet moeilijk te voorspellen.

Ik zou niet weten welke andere reden hij heeft om op dat niveau te acteren anders dan invloed uit te kunnen oefenen. Het is niet alsof hij iets van empathie bezit ofzo.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215523077
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee dat claim ik ook niet, ik zeg alleen dat hij niet al te veel invloed moet hebben. Ik wil graag zien hoe hij al die besparingen gaat maken.
pi_215523100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:38 schreef Knipoogje het volgende:
Musk gaat gewoon zijn biljonairsbelangen veilig stellen. Zo moeilijk is het niet. Hij gaat zijn best doen de regels zo te veranderen dat hij er het minst last van heeft en zijn concurrenten het meest. Dat zou elke miljardair met belachelijke belangenverstrengeling doen als hij in het centrum van de macht komt. Verder zal hij zoveel mogelijk overheidsgeld zijn kant uit laten rollen. Ook dat is niet moeilijk te voorspellen.

Ik zou niet weten welke andere reden hij heeft om op dat niveau te acteren anders dan invloed uit te kunnen oefenen. Het is niet alsof hij iets van empathie bezit ofzo.
nee, hij heeft een prive oorlog met de FAA , een vergunning krijgen voor een lancering kost meer tijd dan het bouwen van een raket

Die FAA gaat ie helemaal oprollen.
anders kan ie niet naar Mars

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_slooten op 09-11-2024 00:18:59 ]
pi_215523103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:38 schreef Knipoogje het volgende:

Waarom gaan politici de politiek in?
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:43:59 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215523110
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:36 schreef Van_slooten het volgende:

[..]
[..]
o ja, ff 8 miljoen mensen ontslaan :W :W
Snijden is niet meteen alles en iedereen eruit trappen he? :').

Het lijkt me helemaal niet onverstandig om eens goed te kijken naar het uitgavegedrag van de Amerikaanse overheid, de staatschuld is echt achterlijk hoog en de belastingdollars worden vaak zichtbaar verspild.

Gewoon 1 voorbeeld:

$7.5 Billion in Government Cash Only Built 8 E.V. Chargers in 2.5 Years
While the private sector builds hundreds of public chargers, the government spends billions of dollars for just a handful of charging stations.

https://reason.com/2024/0(...)argers-in-2-5-years/

Daar mag best eens kritisch naar gekeken worden toch?
Get woke, go broke!
pi_215523392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:43 schreef Van_slooten het volgende:

[..]
nee, hij heeft een prive oorlog met de FAA , een vergunning krijgen voor een lancering kost meer tijd dat het bouwen van de raket

Die FAA gaat ie helemaal oprollen.
anders kan ie niet naar Mars
Zijn Mars idee is even kansrijk als zijn hyperloop idee.
pi_215523401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom gaan politici de politiek in?
Verrassend veel gewoon uit ideologische overwegingen. In NL is het niet toevallig dat zowel Balkenende als Rutte geschiedenis gestudeerd hebben.
pi_215523413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ambtenaren zijn een middel en geen doel. Dus het hangt er vanaf wat men allemaal wil dat er gebeurt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee dat claim ik ook niet, ik zeg alleen dat hij niet al te veel invloed moet hebben. Ik wil graag zien hoe hij al die besparingen gaat maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het lijkt me helemaal niet onverstandig om eens goed te kijken naar het uitgavegedrag van de Amerikaanse overheid, de staatschuld is echt achterlijk hoog en de belastingdollars worden vaak zichtbaar verspild.

Gewoon 1 voorbeeld:

While the private sector builds hundreds of public chargers, the government spends billions of dollars for just a handful of charging stations.

Bekijk deze YouTube-video

kijken op 1:15

you will meet the Matrix

zijn gevecht tegen een deel van de 20 miljoen ambtenaren in alle rangen

[ Bericht 11% gewijzigd door Van_slooten op 08-11-2024 19:40:01 ]
pi_215523557
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Verrassend veel gewoon uit ideologische overwegingen. In NL is het niet toevallig dat zowel Balkenende als Rutte geschiedenis gestudeerd hebben.
Maar dat zou niet voor Musk kunnen gelden die werkelijk alles heeft geriskeerd om Trump verkozen te krijgen?
pi_215523572
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Gewoon 1 voorbeeld:

Ja, maar als er geld verspild wordt aan domme projecten, is dan de oplossing 'dus minder ambtenaren'.

Het antwoord op bovenstaande is overigens 'nee', dan weet je dat alvast.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:15:56 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215523573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar dat zou niet voor Musk kunnen gelden die werkelijk alles heeft geriskeerd om Trump verkozen te krijgen?
Nee, die stemt rechts nu, dus is alles wat hij doet kwaadaardig en puur uit eigen belang.
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:17:46 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215523594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, maar als er geld verspild wordt aan domme projecten, is dan de oplossing 'dus minder ambtenaren'.

Het antwoord op bovenstaande is overigens 'nee', dan weet je dat alvast.
Bedankt voor je beargumenteerde inzicht en ruimte voor discussie.

Het antwoord is, dat zou best eens kunnen helpen ja, een bak minder nutteloze pencil pushers, dan weet je dat alvast.

Echt, die toon :').
Get woke, go broke!
pi_215523620
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
.
ja minder ambtenaren die domme projekten verzinnen in hun eigen belang om een nieuwe afdeling op te richten
pi_215523675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:19 schreef Van_slooten het volgende:

[..]
ja minder ambtenaren die domme projekten verzinnen in hun eigen belang om een nieuwe afdeling op te richten
Hmmhmm, hmmhmm, ja, ja, oke.
pi_215523686
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bedankt voor je beargumenteerde inzicht en ruimte voor discussie.

Het antwoord is, dat zou best eens kunnen helpen ja, een bak minder nutteloze pencil pushers, dan weet je dat alvast.

Echt, die toon :').
Lol HW weer triggered in de mud.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:25:00 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215523708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Lol HW weer triggered in de mud.
Lol weer een aanname zodat je jezelf weer volkomen onterecht superieur kan voelen.

Lekkere sfeer hier in POL nog steeds :).
Get woke, go broke!
pi_215523726
quote:

[..]
Ik begrijp dit dus niet hé. Die hijgerigheid om achter een autoritaire leider aan te rennen.

Is een autocratie nu echt zoveel beter dan een democratie? In een democratie heb je als burger in ieder geval nog iets te zeggen. In een autocratie moet je je bek houden en doen wat de leiders willen.

Er is ook geen alternatief. Sommige mensen hebben droomwerelden over anarchie, waar ze alles zelf kunnen bepalen. Maar dat is een utopie en als je dat al start, dan wordt je in kort tijd overgenomen door een autocratie. Zo werkt het nu eenmaal in de wereld. Je hobbelt achter een grote leider aan of je bent samen sterk.
pi_215523732
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat zou gedeeltelijk waar kunnen zijn, helemaal nu hij redelijk militant rechts is geworden.
Maar dat kan hij ook prima voortzetten gewoon als voorman in het rechtse (digitale) medialandschap. Maar nee, hij wil heel erg graag zeggenschap over reguleringen en inzet van overheidsgeld.
pi_215523790
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Lol weer een aanname zodat je jezelf weer volkomen onterecht superieur kan voelen.
Dat ik dit daarom doe is een aanname. Rekt.
pi_215524000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat zou gedeeltelijk waar kunnen zijn, helemaal nu hij redelijk militant rechts is geworden.
Maar dat kan hij ook prima voortzetten gewoon als voorman in het rechtse (digitale) medialandschap. Maar nee, hij wil heel erg graag zeggenschap over reguleringen en inzet van overheidsgeld.
Hij heeft met X/Twitter bewezen dat hij het maximale uit het minimale kan halen.
Ook zijn andere bedrijven zoals Tesla en SpaceX doen het goed. Als de schuld alleen maar groter word en de belastingen blijven stijgen dan is dat voor niemand goed. Ik zie het wel zitten met Musk die gaat snijden, het is onconventioneel en juist daarom zou het wellicht kunnen werken.
pi_215524055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik begrijp dit dus niet hé. Die hijgerigheid om achter een autoritaire leider aan te rennen.

Is een autocratie nu echt zoveel beter dan een democratie? In een democratie heb je als burger in ieder geval nog iets te zeggen. In een autocratie moet je je bek houden en doen wat de leiders willen.

Er is ook geen alternatief. Sommige mensen hebben droomwerelden over anarchie, waar ze alles zelf kunnen bepalen. Maar dat is een utopie en als je dat al start, dan wordt je in kort tijd overgenomen door een autocratie. Zo werkt het nu eenmaal in de wereld. Je hobbelt achter een grote leider aan of je bent samen sterk.
Ligt eraan of je in een democratie zoveel te vertellen hebt. Vooralsnog bepalen media/politici wat acceptabel is om over te praten. En binnen dat kader mag jij je stem uitbrengen. Een ieder die buiten die lijntjes kleurt word gecanceld.
Westerse democratie is een illusie, je krijgt de illusie van vrijheid en de illusie van keuze maar uiteindelijk beslis je over een paar procentjes eraf of erbij. Meer zeggenschap krijg je helaas echt niet en zullen we ook nooit krijgen.
pi_215524140
Zag net even een itempje op RTL nieuws waarom de Democraten verloren hebben. Zelfs op dat rechtse RTL noemen ze gewoon dat de Dems de linkse kiezer uit het oog zijn verloren. Maar ik mag dat hier meestal niet zeggen.
pi_215524157
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ligt eraan of je in een democratie zoveel te vertellen hebt. Vooralsnog bepalen media/politici wat acceptabel is om over te praten. En binnen dat kader mag jij je stem uitbrengen. Een ieder die buiten die lijntjes kleurt word gecanceld.
Westerse democratie is een illusie, je krijgt de illusie van vrijheid en de illusie van keuze maar uiteindelijk beslis je over een paar procentjes eraf of erbij. Meer zeggenschap krijg je helaas echt niet en zullen we ook nooit krijgen.
Democratie bracht ons zowel Obama als Trump. Dus ik vind het onzin dat democratie er niet toe doet. Misschien is het niet voor iedereen perfect, maar ik denk dat voor zeker 70% van de bevolking een democratie nog altijd beter is dan een autocratie. Ik vind dat de leider van mijn land er is om de bevolking te dienen, en niet andersom.
pi_215524197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dit zeg je nadat Trump de verkiezingen heeft gewonnen. Wat een plaat voor de kop zeg :')

Je grote held heeft gewonnen. Je hoeft geen slachtoffertje meer te spelen hoor.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:13:34 #40
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215524338
Minder ambtenaren is vast een prima idee, mits met zeker beleid uitgevoerd. Overheden hebben de neiging te vervetten, das een vrij natuurlijk fenomeen.

Echter, het grootste probleem van de Amerikaanse overheidsuitgaven is verregaand cliëntelisme en totaal gebrek aan inzicht. De VS geeft hopeloos veel uit aan defensie en andere sectoren, maar efficiënt uitgeven is ver te zoeken omdat elke staat, elke landelijke politicus een stukje van de taart moeten kunnen verdelen in zijn gebied. En dat gedoe is in elke sector een enorme bron van verspilling.Het "ghost budget" van de Irak/Afghanistan oorlog bedroeg bij benadering 5.000 miljard dollar. 20% van de totale schuld van op dit moment 35.000 miljard dollar waarvan niemand eigenlijk weet waaraan dat precies opgegaan is.

Het is vorige keer (onafhankelijk van Covid) Trump niet gelukt de groei van de staatsschuld tot stand te brengen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat iets dergelijks nu wel gaat lukken, al helemaal niet met schimmige vriendjes als Musk die juist gedijen op vage constructies. Maar we blijven benieuwd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 november 2024 @ 20:20:01 #41
862 Arcee
Look closer
pi_215524432
Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de overwinning van Trump. Dat-ie dit weer geflikt heeft en opnieuw president van Amerika wordt. Bizar, onterecht ook (had-ie z'n nederlaag in 2020 maar toe moeten geven), maar de cijfers zijn indrukwekkend.
pi_215524501
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:13 schreef mcmlxiv het volgende:

Het is vorige keer (onafhankelijk van Covid) Trump niet gelukt de groei van de staatsschuld tot stand te brengen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat iets dergelijks nu wel gaat lukken, al helemaal niet met schimmige vriendjes als Musk die juist gedijen op vage constructies. Maar we blijven benieuwd.
Correct, Trump geeft geen reet om de staatsschuld. Die zal onder hem net zo hard groeien als onder Biden, die ook te veel geld uitdeelde.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:28:18 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215524523
quote:
Nee. Dat jij dat argument zò vergezocht vond dat je de poster allerlei andere gedachten toebedeeldt en vervolgens reageert op wat jij denkt dat de achterliggende gedachte is maakt het nog geen inhoudelijk antwoord. Je kunt exact datzelfde verhaal opschrijven voor ieder ander argument wat je te vergezocht vindt en dat maakt het een drogreden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_215524541
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:28 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Nee. Dat jij dat argument zò vergezocht vond dat je de poster allerlei andere gedachten toebedeeldt en vervolgens reageert op wat jij denkt dat de achterliggende gedachte is maakt het nog geen inhoudelijk antwoord. Je kunt exact datzelfde verhaal opschrijven voor ieder ander argument wat je te vergezocht vindt en dat maakt het een drogreden.
Het is dan ook de achterliggende gedachte. Daarom waren er ook nul argumenten, het is rancuneus onderbuikgeneuzel :)
pi_215524561
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Er is dus weleens onderzoek naar gedaan, door de gevestigde media en journalisten. En de conclusie was heel verrassend: het allerbeste voor een land is een “gezonde” dictatuur. Alleen is er bijna niemand die de macht aan kan en niet doordraait en gekke dingen begint te doen. Maar het is wetenschappelijk vastgesteld dat een dictatuur het beste voor een samenleving werkt, maar wel in optimale theoretische omstandigheden. In de praktijk gaat het bijna altijd fout, maar er zijn voorbeelden van samenlevingen die het meest succesvol werden door een dictatuur. Het Romeinse Rijk is het bekendste, maar ook de Farao’s en Aztecen zijn hele mooie voorbeelden. Ik zou het persoonlijk een zegen vinden als er een gezonde conservatieve rechtse leider in de Westerse wereld opstaat die heel veel macht krijgt, en op dit moment komt een Trump er het dichtst bij. Zo min mogelijk polderen, zo min mogelijk vergaderen en hier een beetje en daar een beetje van dit en van dat en je krijgt uiteindelijk een compromis die nooit optimaal is. En met onze gemengde multikul samenlevingen waarvan grote groepen compleet tegengestelde belangen hebben, zoals je vannacht ook in de NL hoofdstad zag, is misschien een keiharde harde hand de enige manier er als samenleving zelfs nog uit te komen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 november 2024 @ 20:34:30 #46
862 Arcee
Look closer
pi_215524615
quote:

[..]
Wacht maar tot Musk een keer tegen Trump in gaat. Dan zet Trump 'm gelijk bij het oud vuil.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:34:38 #47
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215524616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is dan ook de achterliggende gedachte. Daarom waren er ook nul argumenten, het is rancuneus onderbuikgeneuzel :)
En zelfs als je dat denkt is ‘accepteer je verlies’ nog steeds geen inhoudelijke reactie op wat er gespot was. En dat weet je best.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_215524790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
En zelfs als je dat denkt is ‘accepteer je verlies’ nog steeds geen inhoudelijke reactie op wat er gespot was. En dat weet je best.
Natuurlijk wel. Een zure verliezer is iemand die zo tekeer gaat. Zoals gezegd, rancune.

Er is geen reden om een zure verliezer te verdedigen verder :)
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:53:10 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215524853
twitter

Ook dit is eentje in de categorie 'perception vs reality'. Want Harris had het in de campagnetournee daar juist heel weinig over. En vooral over huizen en boodschappen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:56:26 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215524910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Een zure verliezer is iemand die zo tekeer gaat. Zoals gezegd, rancune.
Hoe is dat een argument om je reactie ‘inhoudelijk’ te noemen? Het is juist een argument waarom het ‘op de man’ is, en dan nog op wat jij denkt dat ‘de man’ bedoelde.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')