Een volgens eigen zeggen christen die nogal extreem is qua gedachtegoed wanneer het gaat over illegale migranten vind ik best bijzonder.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom dit van belang is?
Fuck all the way off met je 'beeldspraak' excuus-geTruus, man. Trump heeft al zo'n lange geschiedenis van dog whistles naar extreem rechts dat hij z'n eigen asiel kan beginnen johquote:Op donderdag 7 november 2024 19:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weer iemand die beeldspraak niet begrijpt of wil begrijpen.
Denk jij ook dat als iemand zegt 'daar komt de islamitische aap uit de mouw', mensen naar een letterlijke aap verwijzen?
Zie bijv hier: https://www.washingtonpos(...)polls-2024-election/quote:Op donderdag 7 november 2024 16:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar is dit nou weer op gebaseerd? Heb je ook de brondata?
Oh ja en die conservatieven willen daar geen enkele controle op. Ik neem aan dat de illegalen flink aan het wapens inkopen zijn nu. Hun door god gegeven recht uitoefenen zal ook op steun van Trump kunnen rekenen lijkt me.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig voor de illegalen is er de vrijheid van wapenbezit voor als die enge tirannieke overheid je ineens lastig komt vallen.
Dat conservatieve stokpaardje gaat ze nu behoorlijk in hun staart bijten.
Hihi het is inderdaad zo dat illegalen in staten waar je wapens mag dragen, een wapen mogen dragenquote:Op donderdag 7 november 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig voor de illegalen is er de vrijheid van wapenbezit voor als die enge tirannieke overheid je ineens lastig komt vallen.
Ik denk dat de wapenverkopers het inderdaad erg goed doen sinds gisteren.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh ja en die conservatieven willen daar geen enkele controle op. Ik neem aan dat de illegalen flink aan het wapens inkopen zijn nu. Hun door god gegeven recht uitoefenen zal ook op steun van Trump kunnen rekenen lijkt me.
Dit is best wel zielig. Je hoeft niet zo te doen hé, je kunt ook gewoon principes hebben.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik benoem alleen tegen welke uitvoeringsproblematiek Donald aan gaat lopen in een land waar iedereen wapens mag hebben.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is best wel zielig. Je hoeft niet zo te doen hé, je kunt ook gewoon principes hebben.
Nee het is gewoon dom gelul. Of is dit een poging tot een grap?quote:Op donderdag 7 november 2024 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik benoem alleen tegen welke uitvoeringsproblematiek Donald aan gaat lopen in een land waar iedereen wapens mag hebben.
Waarom is het gelul? Die vrijheid van wapenbezit bestaat daar gewoon.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee het is gewoon dom gelul. Of is dit een poging tot een grap?
Illegalen gaan niet massaal wapens kopen. Dat is pure cope, en ook nog eens heel zielig want je gelooft niet echt dat zomaar wapens kunnen kopen zou moeten.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is het gelul? Die vrijheid van wapenbezit bestaat daar gewoon.
Ja het is vast heel moeilijk om aan wapens te komen in een land waar evenveel wapens als mensen zijn, en ze bij de WalMart uitgestald staan. En wie een massa-deportatie boven het hoofd hangt zou wel eens kunnen denken dat het een goed idee is een wapen aan te schaffen.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Illegalen gaan niet massaal wapens kopen. Dat is pure cope, en ook nog eens heel zielig want je gelooft niet echt dat zomaar wapens kunnen kopen zou moeten.
Zomaar je principes uit het raam gooien omdat je verliest is precies het tegenovergesteld van wat je moet doen.
6 miljoen - 10 miljoen, met zijn duitse afkomst moet het voor Trump echt een eenvoudig klusje zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is vast heel moeilijk om aan wapens te komen in een land waar evenveel wapens als mensen zijn, en ze bij de WalMart uitgestald staan. En wie een massa-deportatie boven het hoofd hangt zou wel eens kunnen denken dat het een goed idee is een wapen aan te schaffen.
Verder zal het me een worst zijn, ze zijn er immers illegaal dus uitzetten is rechtmatig. Maar gezien de hoeveelheid wapens in de VS, om je tegen die enge tirannieke overheid te kunnen beschermen, denk ik dat dat een vrij complexe klus gaat worden.
Illegalen gaan niet massaal wapens kopen. Dit domme gelul is heel erg zielig. Accepteer gewoon het verlies.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is vast heel moeilijk om aan wapens te komen in een land waar evenveel wapens als mensen zijn, en ze bij de WalMart uitgestald staan. En wie een massa-deportatie boven het hoofd hangt zou wel eens kunnen denken dat het een goed idee is een wapen aan te schaffen.
Verder zal het me een worst zijn, ze zijn er immers illegaal dus uitzetten is rechtmatig. Maar gezien de hoeveelheid wapens in de VS, om je tegen die enge tirannieke overheid te kunnen beschermen, denk ik dat dat een vrij complexe klus gaat worden.
tja, sommige wat beschaafder politici begrijpen dat je na de verkiezingen, je weet wel wanneer je gewoon netjes hebt toegegeven verloren te hebben, het handig is om de gemoederen een beetje tot bedaren te brengen. Dat in tegenstelling tot de oranje clown.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:51 schreef Nober het volgende:
"The president repeatedly referred to Donald Trump as threat to Democracy, over and over again. This morning, though, he said we're all going to be okay. So, was that just political rhetoric?"
KJP: The president is an optimist!
[ x ]
Biden kan moeilijk zeggen dat iedereen eraan gaatquote:Op donderdag 7 november 2024 20:51 schreef Nober het volgende:
"The president repeatedly referred to Donald Trump as threat to Democracy, over and over again. This morning, though, he said we're all going to be okay. So, was that just political rhetoric?"
KJP: The president is an optimist!
[ x ]
Waarom niet en het dan spinnen voor voter ID om de midterms veilig te stellen voor de meerderheid die ze hebben nuquote:Op donderdag 7 november 2024 21:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
tja, sommige wat beschaafder politici begrijpen dat je na de verkiezingen, je weet wel wanneer je gewoon netjes hebt toegegeven verloren te hebben, het handig is om de gemoederen een beetje tot bedaren te brengen. Dat in tegenstelling tot de oranje clown.
Het gevaar is nog maar net begonnen. We zullen zien waar de pogingen de democratie te vernietigen toe gaan leiden en wat de consequenties gaan zijn.
En om dan toch even op het onzinnige gejank in te gaan. Een zekere president-elect liep te janken over oneerlijke verkiezingen, hij zal nu toch wel een onderzoek eisen?
Hoezo zou ‘accepteer het verlies’ een reden zijn om geen kritiek te mogen hebben op het (toekomstige) beleid van Trump?quote:Op donderdag 7 november 2024 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Illegalen gaan niet massaal wapens kopen. Dit domme gelul is heel erg zielig. Accepteer gewoon het verlies.
Dat is een stropop.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoezo zou ‘accepteer het verlies’ een reden zijn om geen kritiek te mogen hebben op het (toekomstige) beleid van Trump?
Wat ze moeten doen is niks. Niks, en gewoon wachten. Ze vallen vanzelf wel dood neer:quote:Op donderdag 7 november 2024 21:27 schreef Beathoven het volgende:
Wat de democraten de komende jaren moeten doen is zich weer volop in de vrijmetselarij storten en tegen het genetwerk van die Magakerken in hun eigen netwerken leggen en verbreden.
Die ondergrondse bewegingen hebben de slavernij af helpen schaffen en vaker slechte dictators ten val gebracht als die het te bont maakten en waarbij kerkensystemen de samenleving in een wurggreep hielden.
Prima gedaan, en zoals elke normale president gedaan heeft gewoon voorbereidend op een normale overgangquote:Op donderdag 7 november 2024 20:49 schreef Writersright het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Goede speech van Biden, al blijft het een vreemde geschiedenis met die wissel eerder dit jaar.
Nee, lees het nou eens terug allemaal en probeer dat dan eens zonder zelf woorden in te vullen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je vergeleek de deportatieretoriek, het 'vergif van de natie' en de opkomst van Trump allemaal met Hitler.
Ik denk niet dat Trump erin zal slagen om 11 miljoen mensen te deporteren nee. Net zoals hij de muur niet heeft afgemaakt.
Precies ja, dus waarom doe je dat dan?quote:
Dat is verder min of meer wat ik ook zei, jaquote:Het is gewoon cope. Een fantasie. Verzonnen uit wanhoop. Nee, illegalen gaan niet massaal wapens kopen en het valt nog te bezien of Trump überhaupt aan die hele operatie kan beginnen. Je moet hem uiteraard serieus nemen als hij zoiets zegt, maar de werkelijkheid is dat het grootste gedeelte van wat Trump roept niet uitvoerbaar is. Daar moet je rekening mee houden.
Het begon al met de eerste speech toen hij zich kandidaat stelde. Toen gingen die alarmbellen al bij mij af. We hebben het allemaal geleerd op de basisschool (tenminste als je van mijn leeftijd ben) dit nooit meer en waaraan je zulke partijen aan kunt herkennen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Fuck all the way off met je 'beeldspraak' excuus-geTruus, man. Trump heeft al zo'n lange geschiedenis van dog whistles naar extreem rechts dat hij z'n eigen asiel kan beginnen joh
Het principe 'mensen zijn geen beesten' bijvoorbeeld/quote:Op donderdag 7 november 2024 20:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is best wel zielig. Je hoeft niet zo te doen hé, je kunt ook gewoon principes hebben.
Of bedoel je van iemand feliciteren als ie heeft gewonnen met verkiezingen tov jarenlang claimen dat het gestolen was/ Welke principes anders? Of maakt het niet uit, zolang het maar in je straatje past?quote:Op donderdag 7 november 2024 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Illegalen gaan niet massaal wapens kopen. Dat is pure cope, en ook nog eens heel zielig want je gelooft niet echt dat zomaar wapens kunnen kopen zou moeten.
Zomaar je principes uit het raam gooien omdat je verliest is precies het tegenovergesteld van wat je moet doen.
Wat wel wezenlijk anders is dan bij zijn Build-the-wall-belofte, is dat de kans niet ondenkbeeldig is dat zich voor dit doel milities gaan aanbieden, zeker in de zuidelijke grensstaten. Een soort van burgerwacht die vrijwillig en deels in samenwerking met overheidsdiensten niet al te zorgvuldig uitgevoerde 'opschoningsacties' gaat uitvoeren (zoiets bestaat volgens mij al in de vorm van niet-officiële grenswachten). En voor dat soort grass roots initiatieven zie ik iemand als Trump nog wel wetten aanpassen om het werk wat frictielozer te maken.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een stropop.
Het is gewoon cope. Een fantasie. Verzonnen uit wanhoop. Nee, illegalen gaan niet massaal wapens kopen en het valt nog te bezien of Trump überhaupt aan die hele operatie kan beginnen. Je moet hem uiteraard serieus nemen als hij zoiets zegt, maar de werkelijkheid is dat het grootste gedeelte van wat Trump roept niet uitvoerbaar is. Daar moet je rekening mee houden.
Ik vind dit een domme move hoor. Houd gewoon vol dat Trump een gestoorde gek is en zijn volgers een basket of deplorables. Biden deed die uitspraken toen hij wist dat ze konden verliezen. Wees dan ook nu een vent en sta ervoor. De uitspraken terugwandelen vind ik zwak. Daarbij klopt het nog steeds, Trump stemmers zijn ook domme tirannetjes en Trump is een gevaar voor de democratie. Hij mag best wat meer strijdlust inspireren bij de 48% ofzo die op Harris stemde.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
tja, sommige wat beschaafder politici begrijpen dat je na de verkiezingen, je weet wel wanneer je gewoon netjes hebt toegegeven verloren te hebben, het handig is om de gemoederen een beetje tot bedaren te brengen. Dat in tegenstelling tot de oranje clown.
Het gevaar is nog maar net begonnen. We zullen zien waar de pogingen de democratie te vernietigen toe gaan leiden en wat de consequenties gaan zijn.
En om dan toch even op het onzinnige gejank in te gaan. Een zekere president-elect liep te janken over oneerlijke verkiezingen, hij zal nu toch wel een onderzoek eisen?
Weet je wat een stropop is?quote:Op donderdag 7 november 2024 21:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies ja, dus waarom doe je dat dan?
Ik las net nog dat je ook principes kunt hebben en geen drama maken bij verlies vind ik daar wel een van. Wel jammer natuurlijk dat het Trump zelf nooit werd kwalijk genomen, die heeft nog niet eens toegegeven dat ie had verloren. Na 4 jaar, welteverstaan.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dit een domme move hoor. Houd gewoon vol dat Trump een gestoorde gek is en zijn volgers een basket of deplorables. Biden deed die uitspraken toen hij wist dat ze konden verliezen. Wees dan ook nu een vent en sta ervoor. De uitspraken terugwandelen vind ik zwak. Daarbij klopt het nog steeds, Trump stemmers zijn ook domme tirannetjes en Trump is een gevaar voor de democratie. Hij mag best wat meer strijdlust inspireren bij de 48% ofzo die op Harris stemde.
Dat Biden teveel klasse heeft om te janken dat Kamala onterecht verloren heeft siert hem wel.
Toen pas? Die Cheeto Benito heeft een geschiedenis die tientallen jaren terug gaat mbt tot racistische dog whistles. Mensen die het allemaal proberen te sane washen zijn onderdeel van het probleem.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het begon al met de eerste speech toen hij zich kandidaat stelde. Toen gingen die alarmbellen al bij mij af. We hebben het allemaal geleerd op de basisschool (tenminste als je van mijn leeftijd ben) dit nooit meer en waaraan je zulke partijen aan kunt herkennen.
Wat bedoel je nou met dit gebazel?quote:Op donderdag 7 november 2024 21:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of bedoel je van iemand feliciteren als ie heeft gewonnen met verkiezingen tov jarenlang claimen dat het gestolen was/ Welke principes anders? Of maakt het niet uit, zolang het maar in je straatje past?
En dat baseer je op?quote:Op donderdag 7 november 2024 21:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wat wel wezenlijk anders is dan bij zijn Build-the-wall-belofte, is dat de kans niet ondenkbeeldig is dat zich voor dit doel milities gaan aanbieden, zeker in de zuidelijke grensstaten. Een soort van burgerwacht die vrijwillig en deels in samenwerking met overheidsdiensten niet al te zorgvuldig uitgevoerde 'opschoningsacties' gaat uitvoeren (zoiets bestaat volgens mij al in de vorm van niet-officiële grenswachten). En voor dat soort grass roots initiatieven zie ik iemand als Trump nog wel wetten aanpassen om het werk wat frictielozer te maken.
Iedereen dit soort dingen blijft roepen is simpelweg niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toen pas? Die Cheeto Benito heeft een geschiedenis die tientallen jaren terug gaat mbt tot racistische dog whistles. Mensen die het allemaal proberen te sane washen zijn onderdeel van het probleem.
Ja natuurlijk, maar had mij toen nooit zoveel in die vent verdiept. Misschien sinds dat ie de Obama is geen Amerikaan-movement begon, dus iets ervoor. Maar voor 2010 kende ik hem alleen van verhalen en cameo's.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toen pas? Die Cheeto Benito heeft een geschiedenis die tientallen jaren terug gaat mbt tot racistische dog whistles. Mensen die het allemaal proberen te sane washen zijn onderdeel van het probleem.
Dat je soms ook principes hebt.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou met dit gebazel?
Jij bent dus ook onderdeel van het probleem. Waarvan akte.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Iedereen dit soort dingen blijft roepen is simpelweg niet serieus te nemen.
Waarom zou het een fantasie zijn. Het is wel vaker hoor dat bijvoorbeeld Republikeinen guns hoarden als ze bang zijn dat Biden of Obama of weet ik veel welke Democraat in het Witte Huis komt. Op die manier is het ook niet ver gezocht dat illegalen nu in grotere getalen dan anders wapens gaan kopen nu hun bestaan bedreigd wordt.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is gewoon cope. Een fantasie. Verzonnen uit wanhoop. Nee, illegalen gaan niet massaal wapens kopen en het valt nog te bezien of Trump überhaupt aan die hele operatie kan beginnen. Je moet hem uiteraard serieus nemen als hij zoiets zegt, maar de werkelijkheid is dat het grootste gedeelte van wat Trump roept niet uitvoerbaar is. Daar moet je rekening mee houden.
https://www.yahoo.com/new(...)ction-205918883.htmlquote:Monthly FBI background checks for gun sales jumped 20% or more from August to October in 2000, 2004 and 2008, and by 15% in 2016, according to NSSF-adjusted figures.
Dat was je eigen quote, maar blijkbaar geldt ie alleen als jij hem inzet.quote:
Ja, niet illegalen.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou het een fantasie zijn. Het is wel vaker hoor dat bijvoorbeeld Republikeinen guns hoarden als ze bang zijn dat Biden of Obama of weet ik veel welke Democraat in het Witte Huis komt.
Ik denk dat iedereen wel snapt dat ze niet letterlijk het bloed van de natie komen vergiftigen, Ali.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weer iemand die beeldspraak niet begrijpt of wil begrijpen.
Denk jij ook dat als iemand zegt 'daar komt de islamitische aap uit de mouw', mensen naar een letterlijke aap verwijzen?
Je moet even proberen te communiceren als je post, dit gebazel snapt echt niemand. Principes hebben is goed, die overboord gooien in wanhoop heeft niemand wat aan.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat was je eigen quote, maar blijkbaar geldt ie alleen als jij hem inzet.
Sterker nog, het ging mij om het aantal van 'more than 10 million'. Maar dat was een deel van een zeer korte zin en de focus ging constant over het andere deel van de zeer korte zin.Maar inmiddels al gelezen dat je dan rekening moet houden dat ie het nooit voor elkaar gaat krijgen dat ie er 11 miljoen gaat doen.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel snapt dat ze niet letterlijk het bloed van de natie komen vergiftigen, Ali.
Wat jij niet wil begrijpen is dat, ook als metafoor, dit natuurlijk volkomen krankzinnig is om te roepen. En jij maakt het niet beter met je 'ja ze nemen ziektes mee he, die buutnlander'.
Ik had gehoopt dat deze uitslag en het feit dat Twitter nu door Musk bestuurt wordt misschien eindelijk het einde zou betekenen van de extremistische twitter-bubble maar daar lijkt helaas geen sprake van te zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij bent dus ook onderdeel van het probleem. Waarvan akte.
Je maakt toch ook geen drama bij verlies door vast te houden aan de uitspraken die je gedaan hebt. Dat vind ik een rare interpretatie van wat ik zei.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik las net nog dat je ook principes kunt hebben en geen drama maken bij verlies vind ik daar wel een van. Wel jammer natuurlijk dat het Trump zelf nooit werd kwalijk genomen, die heeft nog niet eens toegegeven dat ie had verloren. Na 4 jaar, welteverstaan.
Ik vind het best vermakelijk dat Trump-aanhangers het over principes hebben waar je je eventueel aan zou kunnen houden. Dus ik vroeg mij af waar die grens lag van je eventueel kunnen houden aan principes, maar het gaat er bij jou niet in merk ik. Dat is in principe niet erg.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je moet even proberen te communiceren als je post, dit gebazel snapt echt niemand. Principes hebben is goed, die overboord gooien in wanhoop heeft niemand wat aan.
Ok? Wat heeft dat te maken met wat ik zeg?quote:Op donderdag 7 november 2024 22:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het best vermakelijk dat Trump-aanhangers het over principes hebben
Ik vind het een mooi contrast met een idioot die een menigte schreeuwt om te gaan vechten en dan ze naar het Capitool te laten lopen. Dat netjes opgebouwd vanaf de dag dat ie verloor.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je maakt toch ook geen drama bij verlies door vast te houden aan de uitspraken die je gedaan hebt. Dat vind ik een rare interpretatie van wat ik zei.
Daarom zei ik er juist bij dat ik het wel goed vindt dat hij het resultaat van de verkiezing niet ter discussie stelt in tegenstelling tot de oranje baby.
Maar als je hem een gevaar vond vind ik nu doen alsof die uitspraak enkel politiek spel was dus zwak. Waarom vind je woorden terugnemen sterk. Als de woorden onterecht waren vind ik je ongelijk toegeven sterk, maar als de woorden terecht waren zoals in dit geval is ze terugwandelen wat mij betreft slappe hap.
Zie wel steeds meer mensen beweren dat ze van twitter gaan, maar probleem is dan weer dat je de pro-Pali propaganda moet missen. Misschien dat ze het zo kunnen organiseren dat ze per vriendengroep 1 account aanhoudenquote:Op donderdag 7 november 2024 22:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat deze uitslag en het feit dat Twitter nu door Musk bestuurt wordt misschien eindelijk het einde zou betekenen van de extremistische twitter-bubble maar daar lijkt helaas geen sprake van te zijn.
Laten we hopen dat het dan maar minder invloed gaat hebben en de Democratische partij al die mensen afstoot.
Nee, maar ook dat ie binnen 24 uur daar voor vrede gaat zorgen moet je niet letterlijk nemen, zeggen sommige fans. En eerlijk is eerlijk, eigenlijk moet je niets letterlijk nemen, want de man kan geen waarheid vertellen en daarom is ie zo groot. Sorry, het is een soort paradox waar ik niet meer uitkom.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:17 schreef Origami94 het volgende:
Ik zie Trump niet de oorlog beeindigen. Er wordt te veel geld eraan verdient. En laat daar nou een groot deel van zijn donoren zitten
Ik geloof best dat hij Oekraine zal adviseren om direct voor overgave te gaan. Dat is meestal zijn taktiek toch. Overgave, was ook zo geweldig succesvol in Afghanistan.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:17 schreef Origami94 het volgende:
Ik zie Trump niet de oorlog beeindigen. Er wordt te veel geld eraan verdient. En laat daar nou een groot deel van zijn donoren zitten
De wereld van de Trump-fan is niet eenvoudig. Het is ook meer religie dan wetenschap. Je weet als Trump-fan dat onder die vadsige taaie oranje schil de nieuwe heiland zit. Pure heiligheid in de meest optimale vorm, de nieuwe heiland. God heeft niet Trump aangeraakt, nee Trump heeft God aangeraakt en zag dat het goed was.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, maar ook dat ie binnen 24 uur daar voor vrede gaat zorgen moet je niet letterlijk nemen, zeggen sommige fans. En eerlijk is eerlijk, eigenlijk moet je niets letterlijk nemen, want de man kan geen waarheid vertellen en daarom is ie zo groot. Sorry, het is een soort paradox waar ik niet meer uitkom.
Die 6 miljoen hadden geen gemakkelijke beschikking over wapens. Dus dat was veel eenvoudiger.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
6 miljoen - 10 miljoen, met zijn duitse afkomst moet het voor Trump echt een eenvoudig klusje zijn.
Wat naar nu dat ik een complicerende factor in de plannen van je grote held gevonden heb en je dat alleen maar met je standaard argumentloze getroll kan beantwoorden.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Illegalen gaan niet massaal wapens kopen. Dit domme gelul is heel erg zielig. Accepteer gewoon het verlies.
quote:Op donderdag 7 november 2024 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat naar nu dat ik een complicerende factor in de plannen van je grote held gevonden heb en je dat alleen maar met je standaard argumentloze getroll kan beantwoorden.
Maar groep die erg in het nauw komt + een land waar je wapens op iedere hoek van de staat kan kopen
Het is geen hele lastige redenatie.
Dat Marxisme resulteert dan maar mooi in een veel hogere levensverwachting en hogere inkomens.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit is ook wel een bizarre thread.
[ x ]
En veel hogere Human Development Index. Het moet allemaal kapot hè?quote:Op donderdag 7 november 2024 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat Marxisme resulteert dan maar mooi in een veel hogere levensverwachting en hogere inkomens.
Precies, als je een opleiding hebt snap je dat Marxisme stukken beter is dan Kapitalisme. Het heeft een slechte naam gekregen door het Chinese en Russische Communisme. Maar het is niet als Fascisme rotte ideologie.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat Marxisme resulteert dan maar mooi in een veel hogere levensverwachting en hogere inkomens.
Zegt de troll die alleen maar dom kan lullen over fantasietjes van illegalen die de wapens oppakkenquote:
Ik vind dat er serieuze problemen zijn met de Marxistische theorie (en dan vooral dat wat Engels en Kautsky van de schrijfsels gemaakt hebben) maar liberale/kapitalistische ideetjes van 150 jaar geleden zijn ook verre van perfect en op punten fundamenteel verkeerd. Neem bijvoorbeeld de Iron Law of Wages waar heel lang in werd geloofd.quote:Op donderdag 7 november 2024 23:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies, als je een opleiding hebt snap je dat Marxisme stukken beter is dan Kapitalisme. Het heeft een slechte naam gekregen door het Chinese en Russische Communisme. Maar het is niet als Fascisme rotte ideologie.
Marxisme is voornamelijk een idee voor een beter economisch model, neo-marxisten maken dat model ook nog altijd beter.
Ja logisch dat economische theoriën van 150 jaar terug niet meer perfect passen in de huidige tijd en bij de huidige technologie en samenleving. Maar inderdaad geen onderwerp om hier uitgebreid te bespreken. Als boeman is het zeker in de Amerikaanse politiek wel relevant. Maar ik geloof er bijna niks van dat de mensen die bang zijn voor Marxisme ooit wat van de man hebben gelezen of weten wat het inhoudt.quote:Op donderdag 7 november 2024 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dat er serieuze problemen zijn met de Marxistische theorie (en dan vooral dat wat Engels en Kautsky van de schrijfsels gemaakt hebben) maar liberale/kapitalistische ideetjes van 150 jaar geleden zijn ook verre van perfect en op punten fundamenteel verkeerd. Neem bijvoorbeeld de Iron Law of Wages waar heel lang in werd geloofd.
Het is hier niet de plek voor een uitvoerige discussie maar het klopt wel dat zowel kapitalisme als socialisme populairder zijn onder hoogopgeleiden. Lager opgeleiden in de VS hebben met beide benaderingen veel minder (zie Pew research). Dat opent natuurlijk deuren voor types als Trump, welke je inderdaad minder dan vroegere Republikeinen hoort praten over de zegeningen van kapitalisme en economisch liberalisme (integendeel: de Chinezen misbruiken het tegen Amerika).
Waarom werkt het niet dan?quote:Op donderdag 7 november 2024 23:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies, als je een opleiding hebt snap je dat Marxisme stukken beter is dan Kapitalisme.
Trump gaf duidelijk aan wat hij wil gaan doen en toen men zijn stemmers daarop wees werden ze uitgemaakt voor elitair en woke en whatever.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:34 schreef Vis1980 het volgende:
Maar inderdaad, het beste wat je misschien kunt doen is kijken hoe succesvol zijn plannen worden. Laat hem maar de belastingen uit tarrifs halen en de zorg aanpakken en betaalbaar maken voor iedereen. En kijk of er enig onvrede is aan het einde van 4 jaar. Die man heeft werkelijk verstand van alles en is de fitste president ooit, dus dat kan niet anders dan een succes worden.
Helemaal mee eens, al ben ik nog steeds blij dat we (vrouw en ik) onze plannen hebben gewijzigd en voor Nederland gekozen hebben om in te wonen.quote:Op donderdag 7 november 2024 23:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump gaf duidelijk aan wat hij wil gaan doen en toen men zijn stemmers daarop wees werden ze uitgemaakt voor elitair en woke en whatever.
Geef het volk dat dan maar.
Simpel gezegd. Omdat de rijkdom bij een steeds kleinere groep steeds rijkere mensen komt. De armere groep krijgt in verhouding te weinig om die rijkdom van de rijken te bewerkstelligen.quote:
En dit komt dan van iemand die kwistig met 'cope' loopt te strooienquote:Op donderdag 7 november 2024 21:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Iedereen dit soort dingen blijft roepen is simpelweg niet serieus te nemen.
Die vind ik wel interessant, wat bereikt ie met het ontkennen van UFO's, dat wordt altijd al ontkend, behalve door een kleine groep die niet aan de macht is. De Amerikaanse overheid heeft dat altijd ontkend, dus er verandert niets.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:07 schreef UitStraling het volgende:
Trump gaat de moordenaar op Kennedy bekend maken en het bestaan van ufo's ontkennen, en dit is hard nodig met alle conspiracy gekkies momenteel in de wereld
Alles wat held Soros daar zegt is gewoon waar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:06 schreef Viesdik het volgende:
Deze sociopatische communist moeten ze ook maar eens uit z'n lijden verlossen.
[ x ]
Ufo's boeide hem echt voor geen moer (is ook meer voor de fantasten en niet zozeer voor der zakenlieden), hij had de "top secret" documenten gelezen en die boeiden hem totaal niet, van de Kennedy documenten werd hem gezegd dat het beter was om absoluut niet verder te lezen nadat hij halverwege was gekomen, dat was verstandiger omdat mensen nog in leven waren en nazaten beschadigd konden worden. hij ging ze nu wel meteen lezenquote:Op vrijdag 8 november 2024 00:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die vind ik wel interessant, wat bereikt ie met het ontkennen van UFO's, dat wordt altijd al ontkend, behalve door een kleine groep die niet aan de macht is. De Amerikaanse overheid heeft dat altijd ontkend, dus er verandert niets.
En de moordenaar van Kennedy is niet interessant, behalve als het zijn eigen vader was oid.
Vergeet ook niet dat we het over miljardairs hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Simpel gezegd. Omdat de rijkdom bij een steeds kleinere groep steeds rijkere mensen komt. De armere groep krijgt in verhouding te weinig om die rijkdom van de rijken te bewerkstelligen.
Omdat de oneindige groei niet houdbaar is voor onze leefomgeving. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de opwarming van de aarde omdat we verslaafd zijn aan olie. Energietransitie is erdoor bijvoorbeeld moeilijk want het is economisch niet heel aantrekkelijk. Maar omdat we geen giga klimaatveranderingen willen en bijbehorende problemen willen; zoals weers-extremen zoals steeds meer orkanen in Amerika is het wel noodzakelijk.
Zeker in Amerika heb je nog meer voorbeelden waarom het niet werkt dan hier. Bijvoorbeeld toen Flint Michigan, 2 jaar lang lood in het water had want bezuinigingenOf dat Amerikanen failliet kunnen gaan als ze een ziekte als kanker krijgen door de kosten die het met zich mee brengt. Dat past niet bij een land waar ruim genoeg geld is om dat soort zaken op te vangen. Maarja eerlijker verdeling bad ofzo.
Ik zie niet wat er getroll is aan verwachten dat groepen die ernstig in het nauw komen maar wel makkelijk aan wapens kunnen komen, wel eens wapens kunnen gaan gebruiken om zich te verweren. Het is simpelweg iets waar een hoop conservatieve lui in de VS mee schermen. Dus waarom zouden ze het idee van wapens tegen de tirannieke overheid niet over kunnen nemen?quote:Op donderdag 7 november 2024 23:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zegt de troll die alleen maar dom kan lullen over fantasietjes van illegalen die de wapens oppakken
Kom op zeg. Alsof ik een Trump-supporter zou zijn, wat een armoe zeg
Ik zit daar wel wat onder, komt ook omdat ik behoorlijk wat minuten Halo heb gespeeld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat we het over miljardairs hebben.
Als iedereen hier even zn bankrekeningsaldo in minuten omzet en naar jaren converteert...
1 miljoen minuten - 1,9 jaar
1 miljard minuten - 1902 jaar
Elon Musk - 264 Miljard:
264 miljard minuten is 501.949,62 jaar.
Jeff Bezos 223.5 Miljard
223.5 miljard minuten is 425.228,311 jaar.
Die ads zijn niet van het campagneteam van de Democraten.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zie wel steeds meer mensen beweren dat ze van twitter gaan, maar probleem is dan weer dat je de pro-Pali propaganda moet missen. Misschien dat ze het zo kunnen organiseren dat ze per vriendengroep 1 account aanhouden![]()
Net trouwens pas die politieke ads van de Democraten gezien (met de stemmen van Julia en George), wat een niveau was datOntbrak alleen nog de hooivork en een rieten hoed
![]()
Dat campagne team kunnen ze beter opdoeken. Aan de ene kant flirten met Liz en aan de andere kant dit soort ads.
Nou dat vergeet ik zeker niet maar ik hield het kort.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat we het over miljardairs hebben.
Als iedereen hier even zn bankrekeningsaldo in minuten omzet en naar jaren converteert...
1 miljoen minuten - 1,9 jaar
1 miljard minuten - 1902 jaar
Elon Musk - 264 Miljard:
264 miljard minuten is 501.949,62 jaar.
Jeff Bezos 223.5 Miljard
223.5 miljard minuten is 425.228,311 jaar.
Wordt een interessant verhaal. Dit zou natuurlijk óók kunnen worden bestempeld als ondemocratisch. Met de invulling van het hooggerechtshof zal het een lastig verhaal worden om 4 jaar lang dwars te liggen.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Californië wil zijn wetten 'Trump-proof' maken
Dat lijkt me heel verstandig. Daarbij dit moeten de Republikeinen ook toejuichen toch. Volgens mij hoor ik bijvoorbeeld Chivaz hier heel vaak over doorgaan. Dat staten meer rechten moeten hebben.
Oef, jij hebt ook wel een tikje van een molenwiek gehad is het nietquote:Op donderdag 7 november 2024 22:27 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De wereld van de Trump-fan is niet eenvoudig. Het is ook meer religie dan wetenschap. Je weet als Trump-fan dat onder die vadsige taaie oranje schil de nieuwe heiland zit. Pure heiligheid in de meest optimale vorm, de nieuwe heiland. God heeft niet Trump aangeraakt, nee Trump heeft God aangeraakt en zag dat het goed was.
Deze nieuwe heiland gaat de wereld redden, dat weet je gewoon, dat voel je, dat ruik je, maar om het mysterie vast te houden is het belangrijk dat al die puurheid met een vadsig oranje schil van haat en nijd wordt omringd. Want alleen echte gelovers gaan in de Trump-hemel opgenomen worden! Halleluja
De Trump-fan weet dat nu binnenkort dat vadsige oranje schil afgeworpen gaat worden en de vlinder die diep verborgen zit tevoorschijn komt! Halleluja, praise be. May the Lord Open!
Omdat je het zelf ook niet verwacht maar het alleen als een soort wanhopige fantasie opzet. Je wil graag dat dit plan opblaast in het gezicht van Trump, daarom verzin je zo'n absurd scenario. Het is een klassieke paniekreactie, wanhopig op zoek naar iets om aan vast te klampen. De hoop houden dat er ooit een keer een moment komt waarop je keihard 'zie je wel!' kunt roepen en leedvermaak kunt hebben over de vermeende hypocrisie en het ingooien van de eigen glazen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er getroll is aan verwachten dat groepen die ernstig in het nauw komen maar wel makkelijk aan wapens kunnen komen, wel eens wapens kunnen gaan gebruiken om zich te verweren. Het is simpelweg iets waar een hoop conservatieve lui in de VS mee schermen. Dus waarom zouden ze het idee van wapens tegen de tirannieke overheid niet over kunnen nemen?
Ah, dit verklaart wel het één en anderquote:Op donderdag 7 november 2024 23:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies, als je een opleiding hebt snap je dat Marxisme stukken beter is dan Kapitalisme. Het heeft een slechte naam gekregen door het Chinese en Russische Communisme. Maar het is niet als Fascisme rotte ideologie.
Marxisme is voornamelijk een idee voor een beter economisch model, neo-marxisten maken dat model ook nog altijd beter.
A) waar komt dit vandaanquote:Op vrijdag 8 november 2024 00:07 schreef UitStraling het volgende:
Trump gaat de moordenaar op Kennedy bekend maken en het bestaan van ufo's ontkennen, en dit is hard nodig met alle conspiracy gekkies momenteel in de wereld
Dit gaat over moordenaars, hoogst waarschijnlijk bendeleden die illegaal over de grens zijn getrokken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 01:13 schreef Kijkertje het volgende:
Nog even over Trump's 'poisoned blood' en 'vermin'-uitspraken als het over immigranten gaat.
Ik begrijp niet waarom er altijd zo spastisch gedaan wordt over zo'n Hitler-vergelijking als het gewoon letterlijk een kopie is van uitspraken uit de nazi-tijd (en dus van Hitler) is. Natuurlijk is zo'n uitspraak figuurlijk maar wat er indertijd mee bedoeld werd was dat niet. Het volk moest gezuiverd worden van dit soort 'rassen'.
Zijn veelvuldige verwijzingen de laatste tijd naar 'bad genes' zijn ook echt niet 'toevallig' uit de nazi-tijd.
[ x ]
Het is dezelfde retoriek om bepaalde groepen te dehumaniseren en zet aan tot haat. Dat de gevolgen ervan in de huidige tijd anders zullen zijn doet daar niets aan af. Wat dat betreft kan je een Hitler-vergelijking ook gewoon zien als figuurlijk/ een vergelijking met iedere willekeurige populistische autocraat.
Trump had overigens een boek met Hitler-quotes in zijn bezit. Eén van de boeken die hij (als niet-boekenlezer) nou weer wél met interesse las en we weten van Gen. John Kelly (zijn Chief of Staff) dat Trump regelmatig zijn bewondering voor Hitler uitsprak ook nadat hij er meermalen op gewezen was door Kelly dat Hitler nooit in verband met 'goed beleid' moet worden gebracht. Wat één van de redenen was dat hij Trump een fascist noemde.
En wie profiteren hiervan? Andermans land weggeven is niet echt een goede prestatie vind je wel? Evenmin als het opleggen van tarieven aan China als zakenlui hun handel naar andere goedkope oosterse landen gaan verkassen ipv naar de VS.quote:Op vrijdag 8 november 2024 02:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Promises made, promises kept! Wat een living legend is die man.
[ x ]
De hele wereld profiteert als de wereld geen oorlog meer kent! Dit is echt die verandering waar we met zn allen jaren naar hebben gesmacht.quote:Op vrijdag 8 november 2024 02:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En wie profiteren hiervan?
Het gaat er niet alleen om dat hij zijn bezopen beloftes naleeft natuurlijk. Het gaat ook om de gevolgen ervan.
Kijk de video gewoon eens, want ze zeggen alleen maar wijsheden, er niks geks of Maga cult of wat ook aan. Gewoon common sense, wat we vier jaar gemist hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
OMG ook Megyn Kelly natuurlijk
Trolleriger kan idd niet.
Aanbevolen door Junior!
Bereid je voor op een grote teleurstelling.quote:Op vrijdag 8 november 2024 03:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De hele wereld profiteert als de wereld geen oorlog meer kent! Dit is echt die verandering waar we met zn allen jaren naar hebben gesmacht.
Kijk dit filmpje hieronder eens, als ik dit kijk, zoveel wijsheid en zoveel optimisme en zoveel goede ideeën en plannen, zoveel common sense, als ik zulke filmpjes bekijk, en nu noemen mensen me wel weer een trol but i dont care: dan kom ik gewoon (figuurlijk) klaar. D Trump Jr. is de slimme versie van Trump Sr alleen met minder charisma. Ik hoop echt dat D Trump Jr een hele grote rol in de admin gaat krijgen.
Oh en zojuist is bekend geworden dat Trump een VROUW de allerbelangrijkste positie in zijn nieuwe admin geeft. Een V R O U W. De Koning van de Trollen is toch wel echt Donald effin J Trump. Links heeft het niet meer. Wat.een.held.
Anders is er nog deze 93 tellende lijst met campaign promises die Trump op video gemaakt heeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:20 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik stel voor dat we in de openingspost alle beloften van Trump verzamelen:
1. End the war in Ukraine before Inauguration Day
2. Carry out the largest mass deportation in U.S. history
3. Cut federal funding to schools that teach "critical race theory" and "transgender" matters
4. Roll back Biden's electric vehicle incentives
5. “We will pass massive tax cuts for workers” that include no tax on tips.
6. No taxes on Social Security income
7. "Replace" Obamacare
8. Expand the child tax credit
9. I will make the Trump tax cuts the largest tax cut in history.”
10. “I will pass the Trump Reciprocal Trade Act, that means that if China or any other country makes us pay a 100 or 200 percent tariff or tax, we will make them pay a reciprocal tariff or tax of 100 or 200 percent immediately, right back.”
11. I will appoint a real special prosecutor to go after the most corrupt president in the history of the United States of America, Joe Biden, and the entire Biden crime family.”
12. NATO was busted until I came along. I said, ‘Everybody’s gonna pay.’ They said, ‘Well, if we don’t pay, are you still going to protect us?’ I said, ‘Absolutely not.’”
13. “My very first day back in the White House, I will terminate every single open border policy of the Biden-Harris administration, and we will seal the border.”
14. “We will drill, baby, drill.”
15. “We will end inflation and make America affordable again.”
16. “I will revoke China’s most favored nation status.”
17. Shortly after regaining the Oval Office, “I will have the horrible war between Russia and Ukraine settled … quickly.”
18. “I will prevent World War III.”
19. “I will restore peace through strength.”
20. “In my next term, we will build a great Iron Dome missile defense shield over our country, a dome the likes of which no one has ever seen before, and it will be entirely made in the USA.”
21. “I will not cut one penny from Social Security or Medicare, and I will not raise the retirement age.”
22. “I am going to keep you out of wars.”
23. “We have people at the top [of the military] that are woke, and they’re all gone. We are going to get rid of them so fast.”
24. “We are going to rebuild our cities into beacons of hope, safety and beauty better than they’ve ever been before.”
25. “We will take over the horribly run capital of our nation … and clean it up, renovate it, rebuild it.”
26. I will defund any school that has a vaccine or mask mandate.
27. “I will keep men out of women’s sports.”
Vast wel een paar dubbels, maar dit zijn volgens mij wel de belangrijkste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Er hebben allerlei mensen belangen bij oorlogen. Anders zouden er ook niet zoveel van zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 03:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De hele wereld profiteert als de wereld geen oorlog meer kent!
Bedankt maar dit zit achter een betaalmuur, dus ik heb er niets aan.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zie bijv hier: https://www.washingtonpos(...)polls-2024-election/
Ik denk dat dat meer ligt aan de gebrekkige kennis van de Engelse taal die veel mensen hebben en het onvermogen of de onwil om metaforische en letterlijke taal van elkaar te onderscheiden.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Fuck all the way off met je 'beeldspraak' excuus-geTruus, man. Trump heeft al zo'n lange geschiedenis van dog whistles naar extreem rechts dat hij z'n eigen asiel kan beginnen joh
Serieuze vraag: hoeveel coke gebruik je?quote:Op vrijdag 8 november 2024 02:43 schreef Eagles89 het volgende:
De afgelopen twee dagen zat ik echt op een roze wolk. De adrenaline begint nu langzaam af te nemen, en ik heb nu een lang weekend, dus ik ga zometeen een mooie election night show kijken om het overwinningsgevoel nog wat langer vast te houden. Ik twijfel tussen ABC of CNN, welke meltdown zou het mooiste zijn? Hehe. Overigens las ik hier de laatste paar pagina’s snel even terug, en mijn volledige complimenten aan @:Ali_Kannibali. Zeer mooie posts, ik heb er geen tijd en energie voor om de harde kern linkse fanatiekelingen constant van repliek te dienen, maar mijn gedachten sluiten naadloos aan bij die van @:Ali_Kannibali. Maar ik zou je tijd eerlijk gezegd niet langer verdoen, ze willen of kunnen je toch niet begrijpen, maar je hebt 100% gelijk.
@:epicbeardman, thanks voor je aardige woorden, ik had die post van die mod met mijn hoogtepunten op election night gemist maar nog ff teruggelezen. Kreeg meteen weer dat overwinningsgevoel en de euforie terug toen ik die samenvatting van mijn posts lasdus die mod (weet zn nick even niet) jij ook bedankt want het euforische gevoel begon alweer wat te zakken!
Ik kwam deze net tegen op X, we are so back, we blijven maar winnen, en ook mn crypto wallet is de laatste dagen uit zn voegen gebarsten, terwijl mn hypotheekrente ook nog eens met een kwart % omlaag gaat, en dat zal alleen maar lager gaan worden. En tot slot: Project 2025 gaat gewoon (gedeeltelijk) worden uitgevoerd, veel toppers worden al genoemd voor belangrijke posten in de Trump admin. WIN WIN WIN.
[ x ]
Bij mij gewoon gratis te lezen als je een account aanmaakt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bedankt maar dit zit achter een betaalmuur, dus ik heb er niets aan.
Ik moet een account met abonnement aanmaken. Ik kijk niet vanuit NL, misschien vandaar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij mij gewoon gratis te lezen als je een account aanmaakt.
Nogmaals zou ik van jou willen weten op basis van welk princnipe jij tegen het uitzetten van illegalen bent, en dan vooral van illegalen waarvan bekend is dat ze criminele activiteiten uitvoeren (want ze zouden eerst werk maken van het uitzetten van die categorie):quote:Op donderdag 7 november 2024 21:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, lees het nou eens terug allemaal en probeer dat dan eens zonder zelf woorden in te vullen.
En met je tweede zin, dus we moeten het allemaal letterlijk nemen, behalve het specifieke getal wat hij eraan hangt. En als dat dan toch geen 11 miljoen is, waar ligt die grens dan? 6 Miljoen. Prima, dan zijn het er zes miljoen. Dat gaat echt topentertainment opleveren en op geen enkele manier allerlei drama's. Net als de vorige in de US, Operatie Wetback. Veel leesplezier!
Ja ik snap dat zoiets je vooroordelen voedt en dat je het totaal niet vat. Marx lezen gaat je ver en ver boven de pet. Maar dat boeit me ook geen fluit. Je bent amper beter dan Chivaz als discussiepartner. Zie bijvoorbeeld hierboven hoe je volledig vastloopt in je eigen getroll tegen Hexagon. Iemand zegt iets, dat begrijp je niet vervolgens ga je steeds verder in je eigen verzonnen werkelijkheid. Dat hebben we nou al zo vaak zien uitspelen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 01:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah, dit verklaart wel het één en anderOp zich wel mooi dat we in zo'n topic alles hebben van de extreem-linkse kant tot volledig van het padje zijnde leden van de Trump-cult. Dat is pas diversiteit!
jij komt er in ieder geval eerlijk voor uit dat je een communist bentquote:Op vrijdag 8 november 2024 00:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Alles wat held Soros daar zegt is gewoon waar.
https://www.cidi.nl/george-soros-als-boeman-voor-antisemieten/
Ben benieuwd of de sancties tegen Rusland ook flink afgebouwd kunnen worden? Krijg hierover veel vragen van klanten namelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 03:38 schreef Eagles89 het volgende:
Nou de oorlog in Oekraine is dus al voorbij voor Trump überhaupt President is als je deze video kijkt. Hij zei dat er voordat die zou worden ingezworen vrede zou komen, het is nog veel sneller. Ik kan alleen maar buigen voor de kracht en macht die hij heeft. Een “stable genius” noemde hij zichzelf ooit, en hij werd uitgelachen, maar kijk hoe Putin over hem praat, die oorlog is gewoon voorbij nadat die twee 1x een zoom call hebben gehad. Ik begin hem langzaam echt als een soort messias te zien, al zal die altijd mens blijven.
Trump is een zegen voor iedereen, zélfs voor de haatdragende linksmens, maar dat zullen ze misschien wel nooit snappen.
? Ik kan het gewoon lezen op mijn mobiel, en betaal niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bedankt maar dit zit achter een betaalmuur, dus ik heb er niets aan.
Nee hoor jullie zijn de waanzin voorbij als het over Trump en blijkbaar ook Marx gaat.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ik snap dat zoiets je vooroordelen voedt en dat je het totaal niet vat. Marx lezen gaat je ver en ver boven de pet. Maar dat boeit me ook geen fluit. Je bent amper beter dan Chivaz als discussiepartner. Zie bijvoorbeeld hierboven hoe je volledig vastloopt in je eigen getroll tegen Hexagon. Iemand zegt iets, dat begrijp je niet vervolgens ga je steeds verder in je eigen verzonnen werkelijkheid. Dat hebben we nou al zo vaak zien uitspelen.
Wederom een hoop getroll en persoonlijke aanvallen zonder dat je jouw enige onderbouwing hebt waarom een groep die in het nauw komt zich per definitie niet zou verdedigen met wapens. Zeker wanneer die enorm makkelijk te krijgen zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 01:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat je het zelf ook niet verwacht maar het alleen als een soort wanhopige fantasie opzet. Je wil graag dat dit plan opblaast in het gezicht van Trump, daarom verzin je zo'n absurd scenario. Het is een klassieke paniekreactie, wanhopig op zoek naar iets om aan vast te klampen. De hoop houden dat er ooit een keer een moment komt waarop je keihard 'zie je wel!' kunt roepen en leedvermaak kunt hebben over de vermeende hypocrisie en het ingooien van de eigen glazen.
En natuurlijk kan niemand er inhoudelijk iets tegen in brengen. Het is een verzinsel met een motivatie geboren uit wanhoop en hulpeloosheid. Je kunt niets meer doen aan het feit dat Trump (helaas) weer gewonnen heeft en introspectie is natuurlijk ook niet aan de orde. Dan rest er niets anders dan dit, nutteloze fantasietjes opzetten om je aan te verkneukelen. De Amerikanen hebben fout gestemd dus moeten ze gestraft worden door, om een goed anglicisme te gebruiken, op een hark te stappen. Dat zou namelijk voor jou het meeste genoegen geven.
Nee, illegalen gaan niet massaal wapens kopen en het 'plan' van Trump is echt niet zo makkelijk uitvoerbaar. Daarnaast is het uitzetten van illegalen al aan de orde van de dag en geen actie van een tirannieke overheid.
Oh, en je kunt ook gewoon je principes houden. Ik vind dat het 2e amandement afgeschaft moet worden. Dat gaat niet gebeuren, dus daarom ben ik ook voor strenge background checks waar mogelijk. Dat betekent ook dat de facto illegalen geen wapens kunnen kopen. Ben je het daar mee eens of niet? Zo ja, dan moet je niet verder lullen over je domme scenario waar je dus eigenlijk niet eens achter staat.
Jeetje, wat vreemd. Je mag ook niks meer.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Blijkbaar mag je moordende illegalen niet genetisch gemankeerd noemen
Direct of indirect komt het uit hetzelfde potje.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die ads zijn niet van het campagneteam van de Democraten.
Er zijn allerlei organisaties die adverteren in verkiezingstijd voor een kandidaat. Deze was van Vote Common Good.
Ik moet een abo van 50 cent per week of 20 dollar per jaar aanschaffen. Helaas.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
? Ik kan het gewoon lezen op mijn mobiel, en betaal niet.
Wat gek. Het laat vooral ook zien dat je niks snapt van genetica.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor jullie zijn de waanzin voorbij als het over Trump en blijkbaar ook Marx gaat.
Van illegalen die zich nu massaal gaan bewapen, constante vergelijkingen met nazi Duitsland. Blijkbaar mag je moordende illegalen niet genetisch gemankeerd noemen (flashbacks naar de tijd dat MS-13 hier werd verdedigd en weer is het Kijkertje die erbij betrokken is).
Totaal geen zelfreflectie en blijven volharden in je eigen waanideeën dat als de democraten nog verder naar links opschuiven dat het electoraal wel weer goed gaat komen met de democraten.
Het is allemaal heel vermakelijk om te lezen hoor, maar serieus kun je dit toch niet nemen.
Ja, jij?quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredeneringquote:Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan.
Wist je dat MS-13 letterlijk geen beesten zijn?quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat gek. Het laat vooral ook zien dat je niks snapt van genetica.
Denk je dat moordende Amerikanen dezelfde genetische afwijking hebben, of komt deze afwijking alleen voor bij mensen uit andere landen? En zo ja, moeten we dan niet ook van Amerikanen de schedel gaan meten? Dan kunnen we een hoop leed voorkomen!quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wist je dat MS-13 letterlijk geen beesten zijn?
Tuurlijk nog verder naar links opschuiven van al zeer rechts.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor jullie zijn de waanzin voorbij als het over Trump en blijkbaar ook Marx gaat.
Van illegalen die zich nu massaal gaan bewapen, constante vergelijkingen met nazi Duitsland. Blijkbaar mag je moordende illegalen niet genetisch gemankeerd noemen (flashbacks naar de tijd dat MS-13 hier werd verdedigd en weer is het Kijkertje die erbij betrokken is).
Totaal geen zelfreflectie en blijven volharden in je eigen waanideeën dat als de democraten nog verder naar links opschuiven dat het electoraal wel weer goed gaat komen met de democraten.
Het is allemaal heel vermakelijk om te lezen hoor, maar serieus kun je dit toch niet nemen.
Ja super radicaal als je zulke oplichting weinig ziet zitten. Super radicaal als je zegt zon miljardairsfamilie die rijk wordt van zulke praktijken is een indicatie dat het systeem niet goed is. Maar ach een mea culpa'tje van de Sackler familietje en een faillisementje van Purdue en ze lopen weg van dat soort praktijken met miljarden. Wat boeien mensenlevens als er winst gemaakt kan worden. De maatschappij moet telkens de kosten dragen van graaiende mensen aan de top. Jammer genoeg dat velen in de maatschappij dan uit elkaar gespeeld worden door demagogen als Trump.quote:Purdue was well aware that OxyContin did not provide pain relief for 12 hours even before the drug went to market, but "held fast to the claim of 12-hour relief, in part to protect its revenue [because] OxyContin's market dominance and its high price—up to hundreds of dollars per bottle—hinge on its 12-hour duration." Instead of prescribing small doses more frequently, doctors were advised to keep patients on the 12 hour cycle, but prescribe a stronger dose, thereby exacerbating their addiction.
Ik geloof dat als je koelbloedig aan het moorden bent er inderdaad een steekje los zit.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Denk je dat moordende Amerikanen dezelfde genetische afwijking hebben, of komt deze afwijking alleen voor bij mensen uit andere landen? En zo ja, moeten we dan niet ook van Amerikanen de schedel gaan meten? Dan kunnen we een hoop leed voorkomen!
Ik zou de discussie over genetische afwijkingen die ten grondslag liggen aan moord niet zinloos semantisch noemen. Je bent hier namelijk iets op het spoor: voorspellen wie een misdadiger is op basis van het genetisch profiel. Stel je de mogelijkheden voor, Chivaz!quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik geloof dat als je koelbloedig aan het moorden bent er inderdaad een steekje los zit.
Dit is een zinloze semantische discussie, de boodschap is duidelijk voor de neutrale toeschouwer.
Weet je dat we allemaal beesten zijn sommige van ons hebben wat meer moraal dan anderen. Criminelen hebben normaliter niet zoveel moraal en ethische normen. Hoeveel moraal en ethische normen heeft Trump eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wist je dat MS-13 letterlijk geen beesten zijn?
Allemaal leuk en aardig maar voor verandering zal je toch echt lokaal moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk nog verder naar links opschuiven van al zeer rechts.
Oh wat vreselijk als je kritiek hebt op een systeem waar de opioid crisis in Amerika prachtig winstgevend is voor farmaceuten. Bijvoorbeeld
[..]
Ja super radicaal als je zulke oplichting weinig ziet zitten. Super radicaal als je zegt zon miljardairsfamilie die rijk wordt van zulke praktijken is een indicatie dat het systeem niet goed is. Maar ach een mea culpa'tje van de Sackler familietje en een faillisementje van Purdue en ze lopen weg van dat soort praktijken met miljarden. Wat boeien mensenlevens als er winst gemaakt kan worden. De maatschappij moet telkens de kosten dragen van graaiende mensen aan de top. Jammer genoeg dat velen in de maatschappij dan uit elkaar gespeeld worden door demagogen als Trump.
Tuurlijk super radicaal om mensen te willen dat mensen die werken niet paycheck to paycheck hoeven leven en dat mensen die huur onttrekken aan werkenden best met wat minder kunnen leven. Over zelfreflectie, benieuwd hoe lang het gaat duren voordat jij toegeeft dat je er volledig naast zat met je support voor fascisme en oplichter Trump.
En uiteraard blijven volharden, gaat helemaal goed komen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou de discussie over genetische afwijkingen die ten grondslag liggen aan moord niet zinloos semantisch noemen. Je bent hier namelijk iets op het spoor: voorspellen wie een misdadiger is op basis van het genetisch profiel. Stel je de mogelijkheden voor, Chivaz!
En daar is de onvermijdelijke whataboutism…..quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weet je dat we allemaal beesten zijn sommige van ons hebben wat meer moraal dan anderen. Criminelen hebben normaliter niet zoveel moraal en ethische normen. Hoeveel moraal en ethische normen heeft Trump eigenlijk?
Hey, ik schrijf het slechts op he?quote:Op vrijdag 8 november 2024 01:05 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Oef, jij hebt ook wel een tikje van een molenwiek gehad is het niet
Jij begint over genetische afwijkingen he. Ik geef alleen maar aan wat dat betekent.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En uiteraard blijven volharden, gaat helemaal goed komen.
Dit is hysterische fictie op het niveau van het campagne spotje van seed the vote.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:23 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Het zal wel niet maar ik hoop dat de Chivaz en Eagles types hier zelf goed last van krijgen.
Allemaal “lijsten met redenen” die in variërende groeperingen redenen geweest zijn. Maar veel zal ook schapengedrag en groepsdruk zijn geweest.quote:
Arnold is toch geboren in Oostenrijk en kan daarom nooit president in de vs worden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Allemaal “lijsten met redenen” die in variërende groeperingen redenen geweest zijn. Maar veel zal ook schapengedrag en groepsdruk zijn geweest.
Uiteindelijk is Harris alleen te verwijten dat ze een democratische vrouw is en had iemand als Schwarzenegger (prima als democraat) of Waltz hier “misschien” meer uitgehaald. Maar dat blijft allemaal speculatie.
Een man zoals Jon Stewart die op een normale manier het gesprek was aangegaan met de pers en Trump had die retoriek klinisch ontmanteld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Allemaal “lijsten met redenen” die in variërende groeperingen redenen geweest zijn. Maar veel zal ook schapengedrag en groepsdruk zijn geweest.
Uiteindelijk is Harris alleen te verwijten dat ze een democratische vrouw is en had iemand als Schwarzenegger (prima als democraat) of Waltz hier “misschien” meer uitgehaald. Maar dat blijft allemaal speculatie.
Probleem is dat dat niet voldoende zal blijken. Je kijkt aan tegen een Trump-regime dat nu alle kaarten in handen heeft om het hele systeem zo te riggen dat het voor toekomstige niet-Trump kandidaten erg moeilijk zal worden om uberhaubt nog iets te bereiken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een man zoals Jon Stewart die op een normale manier het gesprek was aangegaan met de pers en Trump had die retoriek klinisch ontmanteld.
Misschien moeten de toekomstige democratische kandidaten nu al vast heel goed gaan oefenen op hun communicatie met de buitenwereld.
Ik denk dat goede, eerlijke communicatie belangerijk is en noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Probleem is dat dat niet voldoende zal blijken. Je kijkt aan tegen een Trump-regime dat nu alle kaarten in handen heeft om het hele systeem zo te riggen dat het voor toekomstige niet-Trump kandidaten erg moeilijk zal worden om uberhaubt nog iets te bereiken.
Stewart is wel populair, maar populair bij democraten. De kunde tot ontmantelen is leuk, maar wanneer er verafgoding is dan kan zelfs een John Stewart hier niets mee. Een Schwarzenegger is dan misschien nog het type alfa-man en een "strong leader" in republikeinse ogen. Daar hadden de democraten beslist mee kunnen scoren en hij was daar (indien het technisch mogelijk was vanwege z'n afkomst) ook wel voor te porren, als je daarmee een fascistische boost had voorkomen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een man zoals Jon Stewart die op een normale manier het gesprek was aangegaan met de pers en Trump had die retoriek klinisch ontmanteld.
Schwarzenegger heeft volgens mij best wel wat fouten gemaakt in Californie, maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stewart is wel populair, maar populair bij democraten. De kunde tot ontmantelen is leuk, maar wanneer er verafgoding is dan kan zelfs een John Stewart hier niets mee. Een Schwarzenegger is dan misschien nog het type alfa-man en een "strong leader" in republikeinse ogen. Daar hadden de democraten beslist mee kunnen scoren en hij was daar (indien het technisch mogelijk was vanwege z'n afkomst) ook wel voor te porren.
Hij heeft altijd aangegeven het niet te willen doen en dat het idioot is als komieken de oplossing moeten brengen in een democratie. Van de andere kant Zelensky lijkt het ook niet onaardig te doen en die was acteur toch.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Schwarzenegger heeft volgens mij best wel wat fouten gemaakt in Californie, maar ik snap wat je bedoelt.
Jon Stewart zou best wat zwevende kiezers en/ of republikeinen die in het midden zitten kunnen veroveren.
Kwestie van je verhaal wat aanpassen.
Ow. Hij wilt het nietquote:Op vrijdag 8 november 2024 11:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij heeft altijd aangegeven het niet te willen doen en dat het idioot is als komieken de oplossing moeten brengen in een democratie. Van de andere kant Zelensky lijkt het ook niet onaardig te doen en die was acteur toch.
AOC is nog geen 40 in 2028. Daarbij zal het met haar moeilijk zijn omdat ze nu al een gewild doelwit is. Dan loop je denk ik tegen eenzelfde probleem als met Clinton aan. Zelfs al is de meeste kritiek onterecht, zeker bij de meeste kiezers blijft er toch iets plakken van decennia aan beschuldigingen. Het is nu ook te vroeg om het te hebben over wie het moet worden. 4 jaar voor Obama president werd had niemand van hem gehoord.
Blijkbaar nooit naar haar geluisterdquote:Op vrijdag 8 november 2024 10:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat dan? Zeker in vergelijking met haar tegenstander was ze verbaal veel sterker. Trump ging haar niet voor niks uit de weg na het eerste debat. Raar argument dus om van de verbaal sterkere kandidaat te zeggen dat ze niet om naar te luisteren zou zijn ofzo.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijkbaar nooit naar haar geluisterd
Gek genoeg maak ik mij minder zorgen over de toekomst van de Democratische partij. Met Josh Shapiro, Pete Buttigieg en Andy Beshear hebben ze echt enorm sterke kandidaten in huis.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ow. Hij wilt het niet
Jammer
En wij hoeven het idd niet te hebben wie er over 4 jaar een poging mag doen, maar de democratische top zou dat over een paar maanden maar eens op een lijstje gaan zetten.
Een Obama was misschien wel een once in a lifetime voor ze.
Sowieso kunnen dingen raar lopen.Obama was eigenlijk een mislukte politicus op staatniveau die ineens door een flinke mazzel in positie kwam.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gek genoeg maak ik mij minder zorgen over de toekomst van de Democratische partij. Met Josh Shapiro, Pete Buttigieg en Andy Beshear hebben ze echt enorm sterke kandidaten in huis.
Obama had beslist een kans gehad; die was ook waarschijnlijk ingezet als ze niet te vroeg Biden hadden gewisseld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ow. Hij wilt het niet
Jammer
En wij hoeven het idd niet te hebben wie er over 4 jaar een poging mag doen, maar de democratische top zou dat over een paar maanden maar eens op een lijstje gaan zetten.
Een Obama was misschien wel een once in a lifetime voor ze.
Bekijk deze YouTube-video hier is ze op haar snufferd gegaanquote:Op vrijdag 8 november 2024 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat dan? Zeker in vergelijking met haar tegenstander was ze verbaal veel sterker. Trump ging haar niet voor niks uit de weg na het eerste debat. Raar argument dus om van de verbaal sterkere kandidaat te zeggen dat ze niet om naar te luisteren zou zijn ofzo.
De persconferentie van Biden, waarin hij vertelde dat Kamala nauw bij zijn beleid betrokken was. Het was instemmen, of vertellen dat Biden toch niet 'sharp as a tack' was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:04 schreef Writersright het volgende:
Dat is denk ik een van de problemen met haar campagne. Ze zat in een spagaat: aan de ene kant zeggen dat je het anders gaat doen en aan de andere kant wél deel uitmaken van de partij die de afgelopen vier jaar regeerde.
En als ze zou zeggen dat ze het wel anders zou doen dan kan dat voelen als de Democratische partij afvallen.
Zeker Buttigieg gaat de oorlog echter niet winnen. Ik vind hem een sterk spreker hoor maar die komt niet veel op voor de paycheck to paycheck levende mens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gek genoeg maak ik mij minder zorgen over de toekomst van de Democratische partij. Met Josh Shapiro, Pete Buttigieg en Andy Beshear hebben ze echt enorm sterke kandidaten in huis.
Ik wacht nog steeds op de befaamde pivot richting de verkiezingen nadat Trump de GOP voorverkiezingen in 2016 had gewonnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
Was deze al voorbijgekomen? Joe Rogan roept Trump op om de VS te 'verenigen'. Loopt die man nou te trollen of zit z'n hoofd daadwerkelijk mijlenver in z'n eigen reet? Trump is al bijna tien jaar een hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek, heeft hij ooit maar een minimale poging gedaan om mensen nader tot elkaar te brengen?
Zelfs veronderstelde bondgenoten binnen zijn eigen partij moeten het ontgelden als ze iets doen wat Trump niet zint. Haley likt bijkans z'n reet en wordt gewoon keihard aan de kant geschoven en beschimpt. Trump kan mensen alleen samenbrengen als die loyaal aan hem zijn en zich als een blok achter hem verenigen. En dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
[ x ]
De pivot! Trump kan zich elk momenteel presidentieel gaan gedragen. Any minute now!quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de befaamde pivot richting de verkiezingen nadat Trump de GOP voorverkiezingen in 2016 had gewonnen.
Dat is het niet. Het blijft uiteraard ook vreemd dat meerdere democratische house representatives zijn verkozen boven republikeinse, alleen het aantal stemmen zou dan minder zijn dan vorige jaren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef Monolith het volgende:
Als een tweet het enige is in een post verschijnt ie niet meer, maar zo te zien is het typische twotter BNW meuk.
Hele volksstammen zijn idolaat van die man. Sign of the times, I guess.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Monolith het volgende:
Rogan is natuurlijk ook wel een beetje een simpel figuur.
Nee, komt wel vaker voor dat tweet initieel niet verschijnt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:50 schreef Monolith het volgende:
Als een tweet het enige is in een post verschijnt ie niet meer, maar zo te zien is het typische twotter BNW meuk.
Natuurlijk is het dat wel. Vaag geneuzel over vermeende massale fraude met stemmachines zonder enig bewijs hoort in BNW, niet in POL.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is het niet. Het blijft uiteraard ook vreemd dat meerdere democratische house representatives zijn verkozen boven republikeinse, alleen het aantal stemmen zou dan minder zijn dan vorige jaren.
Nou ja, hele volkstammen zijn ook niet al te snugger natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hele volksstammen zijn idolaat van die man. Sign of the times, I guess.
Ik heb er helemaal niks mee, maar op de één of andere manier moet ik hem overal op het internet tegenkomen. Je komt er gewoon niet van af.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef Monolith het volgende:
Rogan is natuurlijk ook wel een beetje een simpel figuur.
Hoe bewijs je dat dan? Behalve tig meldingen van Democratische stemmers die in hun staat kunnen zien dat of hun stem niet meetelt of na meetellen ineens verdwenen is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat wel. Vaag geneuzel over vermeende massale fraude met stemmachines zonder enig bewijs hoort in BNW, niet in POL.
De opkomst was dit jaar recordbreaking, weet je nog?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:00 schreef HeatWave het volgende:
81 miljoen stemmen voor Biden, nu een volkomen normale verhouding maar Trump wint, frAudE!!!!
Wanhoop, het is leuk om te zien.
Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe er in de VS gestemd wordt. Het gros van de staten kent geen elektronisch stemmen zoals we dat hier ooit wel gehad hebben. Zie het overzichtje op Ballotpedia:quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe bewijs je dat dan? Behalve tig meldingen van Democratische stemmers die in hun staat kunnen zien dat of hun stem niet meetelt of na meetellen ineens verdwenen is.
[ x ]
Hoe verklaar je dit dan? En al die kiezers wiens post-stem geldig zou moeten zijn en wiens stem verdwenen is zonder ongeldig te zijn verklaard? Ik heb sterk het idee dat het vooral in de swingstates speelt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:04 schreef Monolith het volgende:
Mocht daarmee geknoeid zijn, dan zou je al vrij eenvoudig afwijkende patronen kunnen zien in de staten waar men dergelijke machines gebruikt en waar dat niet het geval is. Maar het is over de hele linie een afgetekende overwinning, geen rare situatie waarbij in bepaalde staten Trump een afwijkende score haalt.
Wat is precies het 'dit' dat verklaard moet worden?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit dan? En al die kiezers wiens post-stem geldig zou moeten zijn en wiens stem verdwenen is zonder ongeldig te zijn verklaard?
[ x ]
Je kan je beter afvragen waar de stemmen van 2020 vandaan kwamen. 15 miljoen stemmen met een enorme opkomst. Vreemd inderdaad.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De opkomst was dit jaar recordbreaking, weet je nog?Waar zijn die stemmen dan heen?
Aangezien we het over stemfraude hebben, waar kwamen 4 jaar geleden die stemmen vandaan? Zelfs Obama kwam niet in de buurt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De opkomst was dit jaar recordbreaking, weet je nog?Waar zijn die stemmen dan heen?
Het is me niet vreemd, maar het is niet logisch om aan de ene kant een senator van de Democraten te kiezen, maar niet voor een democratische president te kiezen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is precies het 'dit' dat verklaard moet worden?
Oh er verschijnt weer een twat.
Split ticket volting is je vreemd? Hier b.v. een analyse van 2020:
https://fivethirtyeight.c(...)cket-voting-in-2020/
Waarom hebben ze dan niet precies hetzelfde gedaan dit jaar?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aangezien we het over stemfraude hebben, waar kwamen 4 jaar geleden die stemmen vandaan? Zelfs Obama kwam niet in de buurt.
Omdenken.
Dat heb ik ook gelezen van de week en de makkelijke uitleg was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aangezien we het over stemfraude hebben, waar kwamen 4 jaar geleden die stemmen vandaan? Zelfs Obama kwam niet in de buurt.
Omdenken.
Mensen zijn dan ook niet logisch. In AZ en nog een paar staten is er VOOR abortus zaken gestemd maar won Trump, de man die ze juist heeft teruggedraaid. Logisch zou zijn dan Harris daar dat ook zou winnen zou je denken, maar nee. Want mensen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is me niet vreemd, maar het is niet logisch om aan de ene kant een senator van de Democraten te kiezen, maar niet voor een democratische president te kiezen.
eh, dat is het hele idee achter split ticket voting. En dat komt gewoon voor. Zo ligt Gallego voor in Arizona en Rosen in Nevada, terwijl Trump in beide staten weer voorligt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is me niet vreemd, maar het is niet logisch om aan de ene kant een senator van de Democraten te kiezen, maar niet voor een democratische president te kiezen.
Zeker met de ellenlange rijen voor stembureaus, te weinig stembureaus in de zwarte wijken en hell, bommeldingen bij stembureaus in swingstates dit jaar. Wf.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen van de week en de makkelijke uitleg was.
Toen was iedereen opgesloten in huis en kreeg iedereen een stembiljet opgestuurd.
Blijkbaar was het toen makkelijker om te stemmen en hoefde je toen niet in een urenlange rij te staan.
Klonk wel plausibel.
Ja, of onterecht niet meetellende stemmen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:18 schreef OMG het volgende:
[..]
Mensen zijn dan ook niet logisch. In AZ en nog een paar staten is er VOOR abortus zaken gestemd maar won Trump, de man die ze juist heeft teruggedraaid. Logisch zou zijn dan Harris daar dat ook zou winnen zou je denken, maar nee. Want mensen.
Ik vond het meer grappig omdat twijfelen aan de uitslag van 2020 gelijk stond aan wappiegedrag hier, maar nu Trump wint is het opeens wel bon tonquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan niet precies hetzelfde gedaan dit jaar?
Fine, zijn we het niet eens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
eh, dat is het hele idee achter split ticket voting. En dat komt gewoon voor. Zo ligt Gallego voor in Arizona en Rosen in Nevada, terwijl Trump in beide staten weer voorligt.
Dit is gewoon allemaal BNW meuk.
Kijk voor de gein eens naar de opkomstpercentages. Die zijn echt heel bedroevend voor een zichzelf respecterende democratie. Dan is 2020 nog een positieve uitschieter met wel 66% opkomst!quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen van de week en de makkelijke uitleg was.
Toen was iedereen opgesloten in huis en kreeg iedereen een stembiljet opgestuurd.
Blijkbaar was het toen makkelijker om te stemmen en hoefde je toen niet in een urenlange rij te staan.
Klonk wel plausibel.
Dat strookt al niet met de meldingen dat er dit jaar een record opkomst was. Op alle stembureaus.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens naar de opkomstpercentages. Die zijn echt heel bedroevend voor een zichzelf respecterende democratie.
Niet eens? Het zijn gewoon wilde aantijgingen zonder enige justificatie die ik heb ontkracht door je te wijzen op het feit dat er nauwelijks staten zijn waar volledig elektronisch wordt gestemd, dat er geen significant verschil bestaat tussen die staten en staten waar enkel op papier wordt gestemd, het feit dat split tickets beide kanten op gaan en ga zo maar door.quote:
Jij vindt dat ze ontkracht zijn, prima. Maar dat is geen feit.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet eens? Het zijn gewoon wilde aantijgingen zonder enige justificatie die ik heb ontkracht door je te wijzen op het feit dat er nauwelijks staten zijn waar volledig elektronisch wordt gestemd, dat er geen significant verschil bestaat tussen die staten en staten waar enkel op papier wordt gestemd, het feit dat split tickets beide kanten op gaan en ga zo maar door.
Stemfraude is geen kwestie van een mening, het is een kwestie die je overtuigend hard moet maken want het is een hele forse aantijging. En dat gebeurt hier totaal niet.
Dit is de bewijslast omdraaien. Jij moet eerst met grote overtuiging bewijzen dat het wel fraude was (extraordinary claims require extraordinary evidence zeg maar).quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jij vindt dat ze ontkracht zijn, prima. Maar dat is geen feit.
Zucht, gevalletje hear-say. Misschien iets minder blind geloven wat je op de Twotters leest. De Republikeinen hebben ongeveer vier jaar lang tevergeefs geprobeerd om te bewijzen dat er in Maricopa country fraude was gepleegd en dat Biden daarom Arizona had gewonnen. De boel is daar zo transparant als de pest, zie ook dit artikel:quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat strookt al niet met de meldingen dat er dit jaar een record opkomst was. Op alle stembureaus.
De GOP is hier al als een stel kwijlende triangelhengsters op gesprongen, laat de Democratische zijde aub laten zien dat ze nog wel enig vertrouwen hebben in het democratische proces.quote:More important than speed, however, is accuracy. Visitors to our Tabulation and Election Center are often surprised at the intense level of due diligence performed before and after election day, involving every ballot tabulator and accessible voting device. Tabulation happens via a secure local server that is supervised by authorised representatives from both parties and that can be livestreamed by the public. The political parties also perform a hand-count audit of the results for an extra layer of security. Staff perform a post-election accuracy test on equipment as a final check. This process works. It worked in 2020 and 2022, and it will work again in 2024.
Het begint hiermee. Ik ben benieuwd:quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit is de bewijslast omdraaien. Jij moet eerst met grote overtuiging bewijzen dat het wel fraude was (extraordinary claims require extraordinary evidence zeg maar).
Nee, je hebt een hekel aan X omdat ze een tegengeluid toestaan, bijvoorbeeld dat Kamala kansloos was vanaf moment 1. Je echo chamber bleek precies dat en dat kan je niet verkroppen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zucht, gevalletje hear-say. Misschien iets minder blind geloven wat je op de Twotters leest. De Republikeinen hebben ongeveer vier jaar lang tevergeefs geprobeerd om te bewijzen dat er in Maricopa country fraude was gepleegd en dat Biden daarom Arizona had gewonnen. De boel is daar zo transparant als de pest, zie ook dit artikel:
[..]
De GOP is hier al als een stel kwijlende triangelhengsters op gesprongen, laat de Democratische zijde aub laten zien dat ze nog wel enig vertrouwen hebben in het democratische proces.
En voor de duidelijkheid: de partij en kandidaten zelf doen dit niet, het zijn weer vage Twotteraantijgingen en precies waarom ik zo'n hekel hebt aan dat medium.
Geen kilo coke kan op tegen al het mooie nieuws deze week. De uren en uren aan meltdowns op de verschillende media outlets die ik nog te gaan heb, alle reacties op X van linksgekkies die ik nog mag lezen, de enorme groei van mijn crypto wallet, mijn gewonnen bet op Trump, mijn hypotheekrente daling, alle aanklachten die tegen Trump liepen zijn nu al ingetrokken, de oorlogen in het MO en Oekraine die zullen eindigen, de komende vier jaar aan heerlijke trol acties van Trump en zn admin tegen het woke Westen in het algemeen, de uren en uren uitzendtijd komende vier jaar van wanhopige en gefrustreerde linkse media, de reacties op hier op Fok, NU AL….dit alles maakt al zo ontzettend veel endorfine in mijn lichaam aan dat ik nooit meer een milligram coke nodig heb, LOL.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Serieuze vraag: hoeveel coke gebruik je?
quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:36 schreef Eagles89 het volgende:
nooit meer een milligram coke nodig heb.
De hele week stuiter ik al van de adrenaline en endorfine, het begon gisteren af te nemen maar vervolgens open je X, je crypto wallet, staat je aanbevelingen feed op Youtube Premium vol met Election Night uitzendingen van linkse media…anddd…the JOY IS BACK.quote:
Misschien moet de Democraten ook eens een celebrity als presidentskandidaat proberen. Blijkbaar is de entertainment-factor belangrijk voor het Amerikaanse volk en is kundigheid minder relevant voor hen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
De democraten hebben weer een type Obama nodig.
Een goede spreker. Om kans te maken om te winnen van de republikeinen
Als er denk ik 1 ding meegenomen kan worden van deze verkiezingen is dat de gemiddelde stemmer lak heeft aan wat een totaal buiten de maatschappij staande celeb er van vindtquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien moet de Democraten ook eens een celebrity als presidentskandidaat proberen. Blijkbaar is de entertainment-factor belangrijk voor het Amerikaanse volk en is kundigheid minder relevant voor hen.
Achteraf gezien had Biden waarschijnlijk nooit gewonnen in 2020, als er geen pandemie was geweest.
Niet om het een of ander, maar Monolith was wel de laatste die hier verkondigde dat Harris ging winnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je hebt een hekel aan X omdat ze een tegengeluid toestaan, bijvoorbeeld dat Kamala kansloos was vanaf moment 1. Je echo chamber bleek precies dat en dat kan je niet verkroppen.
Ok, fair, my bad. Maar mening over echo chamber blijft staan. Alleen op X zag men de winst van Trump aankomen, alles wees erop. Maar buiten X was Kamala al president blijkbaar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar Monolith was wel de laatste die hier verkondigde dat Harris ging winnen.
Klopt, en juist daarom is Trump ook zo’n zegen en was het establishment zo doodsbang voor hem. Hij werd niet of veel minder gesteund door al die machtige bedrijven en personen die al tientallen jaren de politiek in hun greep hebben. Hij is onvoorspelbaar en ze kregen en krijgen geen grip op hem, zoals ze dat wel altijd hebben gehad op de traditionele democraten en republikeinen. De Golf oorlogen, en noem al die andere oorlogen en conflicten waar Amerika afgelopen decennia bij betrokken was maar op, en al die andere proxy oorlogen, al die belangen in en buiten Amerika die de grote donoren van de traditionele democratische partij en republikeinse partij hadden…daarom was de gevestigde media ook zo extreem anti Trump, allemaal vol met mensen en eigenaren van het establishment. Trump doet lekker wat die wilt, is onvoorspelbaar bij vriend en vijand, en dat blijkt een enorme zegen voor de wereld te zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 06:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er hebben allerlei mensen belangen bij oorlogen. Anders zouden er ook niet zoveel van zijn.
Ik las juist overal - ook in onze media - dat het een nek-aan-nekrace was, die kon resulteren in een grote overwinnen van beide kandidaten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ok, fair, my bad. Maar mening over echo chamber blijft staan. Alleen op X zag men de winst van Trump aankomen, alles wees erop. Maar buiten X was Kamala al president blijkbaar.
En ik zie dus niet in waarom je een hekel zou hebben aan een medium waar je de waarheid kan lezen.
Vergeet ook niet de miraculeuze 15 miljoen extra stemmen die hij kreeg tov de verkiezingen van 2008, 2012, 2016 en 2024. Ik begin oprecht steeds meer te twijfelen of er niet daadwerkelijk keiharde fraude met mail in ballots heeft plaatsgevonden in 2020 als je ziet wat de hoeveelheid stemmen en de trend daarvan is geweest de afgelopen 30 jaar. Daadwerkelijk een anomalie. Had die dekselse Trump dan gewoon al die tijd toch gelijk over verkiezingsfraude? Ik heb er altijd als “niet heel waarschijnlijk” over gedacht, maar met de plotselingen enorme daling in het aantal uitgebrachte stemmen neig ik nu meer naar “mogelijk”.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien moet de Democraten ook eens een celebrity als presidentskandidaat proberen. Blijkbaar is de entertainment-factor belangrijk voor het Amerikaanse volk en is kundigheid minder relevant voor hen.
Achteraf gezien had Biden waarschijnlijk nooit gewonnen in 2020, als er geen pandemie was geweest.
BNW is een deurtje verder, Alex Jones.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de miraculeuze 15 miljoen extra stemmen die hij kreeg tov de verkiezingen van 2008, 2012, en 2024. Ik begin oprecht steeds meer te twijfelen of er niet daadwerkelijk keiharde fraude met mail in ballots heeft plaatsgevonden in 2020 als je ziet wat de hoeveelheid stemmen en de trend daarvan is geweest de afgelopen 30 jaar. Daadwerkelijk een anomalie. Had die dekselse Trump dan gewoon al die tijd toch gelijk over verkiezingsfraude?
Nee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de miraculeuze 15 miljoen extra stemmen die hij kreeg tov de verkiezingen van 2008, 2012, en 2024. Ik begin oprecht steeds meer te twijfelen of er niet daadwerkelijk keiharde fraude met mail in ballots heeft plaatsgevonden in 2020 als je ziet wat de hoeveelheid stemmen en de trend daarvan is geweest de afgelopen 30 jaar. Daadwerkelijk een anomalie. Had die dekselse Trump dan gewoon al die tijd toch gelijk over verkiezingsfraude? Ik heb er altijd als “niet heel waarschijnlijk” over gedacht, maar met de plotselingen enorme daling in het aantal uitgebrachte stemmen neig ik nu meer naar “mogelijk”.
We hadden de bui misschien al kunnen zien aankomen toen Katy Perry en Lady Gaga weer naar Pennsylvania werden verscheept. Maar Trump is ook een celeb en is steenrijk, en toch heeft hij gewonnen. Dus het kan wel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als er denk ik 1 ding meegenomen kan worden van deze verkiezingen is dat de gemiddelde stemmer lak heeft aan wat een totaal buiten de maatschappij staande celeb er van vindt.
Ze hebben een miljard uitgegeven, hadden Taylor Swift en Beyonce en nog tig andere celebs aan hun kant en zijn volkomen afgedroogd.
Men is klaar met (jaja, zo noemt men dat) woke-hollywood.
Wat voor duiding verwacht je precies? Die Nobelprijswinnaars baseren zich op plannen die door Trump zelf zijn aangekondigd. Ook onderzoeksbureaus schetsen een zorgwekkend beeld op basis van hetgeen Trump zegt te willen:quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:50 schreef Chivaz het volgende:
Hoe zit het trouwens met de schuld van Kamala Harris? De campagne zit voor 20 miljoen in de schulden. Is dat voor de rekening van de DNC of moet Kamala dat geld zelf betalen?
Overigens wel het ultieme bewijs dat ze niet geschikt is voor de baan, dan heb je 3x zoveel geld en verlies je de verkiezingen en eindig je ook nog eens met een schuld.
Hoe reageren al die Nobelprijs winnaars op de beurs die na de winst van Trump fiks is gestegen? Ik ben erg benieuwd naar de mening van al die economen.
Sowieso, ondanks dat de peilingen zwaar gefaald hebben, zijn ze nog steeds het enige dat er is om te voorspellen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las juist overal - ook in onze media - dat het een nek-aan-nekrace was, die kon resulteren in een grote overwinnen van beide kandidaten.
Zelf heb ik mij ook bewust niet aan voorspellingen gewaagd.
Misschien is dit het jaar, net als 2016, dat de categorie het kan dus wel, vervangen kan worden door de samenvatting: hoe kon Amerika 2 zulke slechte kandidaten hebben voor de meest belangrijke baan ter wereld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We hadden de bui misschien al kunnen zien aankomen toen Katy Perry en Lady Gaga weer naar Pennsylvania werden verscheept. Maar Trump is ook een celeb en is steenrijk, en toch heeft hij gewonnen. Dus het kan wel.
En de reden waarom Obama zo geliefd was, is omdat hij zo mooi kon speechen. Dus ik denk wel dat een kandidaat een zekere entertainment-factor mee moet brengen.
De opkomst van 2024 die als groots werd ervaren verbleekt inderdaad met 2020.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de miraculeuze 15 miljoen extra stemmen die hij kreeg tov de verkiezingen van 2008, 2012, 2016 en 2024. Ik begin oprecht steeds meer te twijfelen of er niet daadwerkelijk keiharde fraude met mail in ballots heeft plaatsgevonden in 2020 als je ziet wat de hoeveelheid stemmen en de trend daarvan is geweest de afgelopen 30 jaar. Daadwerkelijk een anomalie. Had die dekselse Trump dan gewoon al die tijd toch gelijk over verkiezingsfraude? Ik heb er altijd als “niet heel waarschijnlijk” over gedacht, maar met de plotselingen enorme daling in het aantal uitgebrachte stemmen neig ik nu meer naar “mogelijk”.
Geconditioneerde pavlovreflex he. Waarom ze hier iemand laten posten die enkel komt omdat ie emotioneel beschadigd is door een ex-mod is mij persoonlijk een raadsel, maar goed.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar Monolith was wel de laatste die hier verkondigde dat Harris ging winnen.
Polymarket had het de hele tijd goed, misschien is dat de nieuwe manier van “peilen”.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, ondanks dat de peilingen zwaar gefaald hebben, zijn ze nog steeds het enige dat er is om te voorspellen.
Niemand hier komt met regelmaat in de VS en kan het beter.
Thuis.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:02 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd waar al die stemmen zijn gebleven.
Beetje overdreven he?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geconditioneerde pavlovreflex he. Waarom ze hier iemand laten posten die enkel komt omdat ie emotioneel beschadigd is door een ex-mod is mij persoonlijk een raadsel, maar goed.
Ik vind het allemaal wel mee vallen met dat 'zwaar gefaald'. Kijk het gaat natuurlijk al mis met het feit dat mensen het getalletje dat ze zien als hetgeen zien wat er voorspeld wordt. Maar dat is het natuurlijk niet. Wat het feitelijk is, is een zeker betrouwbaarheidsinterval. Kijk je b.v. naar Pennsylvania, dan zie je hier dat de uitslag gewoon prima in het 95%-betrouwbaarheidsinterval vallen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, ondanks dat de peilingen zwaar gefaald hebben, zijn ze nog steeds het enige dat er is om te voorspellen.
Je mag hier best posten, maar de richtlijnen zijn volgens mij duidelijk. Als jij duidelijk komt aangeven dat je hier niet voor de inhoud bent, maar enkel om je gal te spuwen en te trollen, dan lijkt me dat gewoon in strijd met de postrichtlijnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beetje overdreven he?.
Maar eigenlijk mag ik hier dus niet posten van jou?
Duidelijk.
Polymarket had niets goed, want die voorspellen geen concrete uitkomsten. Ik ben niet zo geïnteresseerd in binaire uitkomsten of 'kans dat X wint', want dat zijn loze a priori zaken waar je niets mee kunt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Polymarket had het de hele tijd goed, misschien is dat de nieuwe manier van “peilen”.
Vast, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke post van mij is om te trollen he? Ik vroeg me gewoon af waarom je zo'n hekel hebt aan X terwijl je alleen daar had kunnen lezen en dus voorspellen dat Trump zou gaan winnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mag hier best posten, maar de richtlijnen zijn volgens mij duidelijk. Als jij duidelijk komt aangeven dat je hier niet voor de inhoud bent, maar enkel om je gal te spuwen en te trollen, dan lijkt me dat gewoon in strijd met de postrichtlijnen.
Nope. Het ging over het belachelijke idee dat illegalen massaal wapens zouden gaan kopen. Wat niet gaat gebeuren. Dat weet jij ook wel. Dus het is wel klaar hoorquote:Op vrijdag 8 november 2024 08:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De discussie ging over de uitvoerbaarheid van Trumps beleid
The Economist heeft het over een 'kakistocracy', waarbij het bestuur in handen is van de 'minst gekwalificeerden'. Die vrees lijkt mij terecht, aangezien capabele Republikeinen niets van doen willen hebben deze maga-regering. En het schijnt dat Donald Jr meedenkt over het invullen van kabinetsposten, en dat moeten volgens hem mensen zijn die zich niet slimmer voelen dan zijn vader. Dan blijven er natuurlijk weinig geschikte bestuurders over.quote:A lot will depend on whom Mr Trump appoints to big jobs. There is ample reason to worry. Most accomplished Republicans refused to serve in his first administration and many of those who thought they could stomach it ended up bowing out. The riot on January 6th led to a further dwindling of the ranks. There are still a few adults vying to be in the room, including Scott Bessent, a billionaire investor who aspires to be treasury secretary, and senators such as Bill Hagerty of Tennessee or Tom Cotton of Arkansas, who are said to be contenders for secretary of state and defence respectively. But Mr Trump’s inner circle is composed chiefly of sycophants and chancers. A kakistocracy is a society governed by the worst and least qualified. It may be a useful word over the next four years.
Bron
Harris heeft wel geprobeerd wat ze kon in die 3 maanden. Ik denk dat Biden het slechter had gedaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien is dit het jaar, net als 2016, dat de categorie het kan dus wel, vervangen kan worden door de samenvatting: hoe kon Amerika 2 zulke slechte kandidaten hebben voor de meest belangrijke baan ter wereld.
Ik heb een hekel aan het gros van de media die een aandachtspanne van drie seconden promoten. En veel mensen zijn totaal niet meer in staat om zin van onzin te scheiden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke post van mij is om te trollen he? Ik vroeg me gewoon af waarom je zo'n hekel hebt aan X terwijl je alleen daar had kunnen lezen en dus voorspellen dat Trump zou gaan winnen.
Ik had al, (ok, terecht, niet rechtstreeks tegen jou, excuses), gezegd dat die aanname dan mijn fout was. Maar het kwam zo over.
Ik vind X een verademing qua diverse meningen.
Nee, dit zal niet gebeuren. Ik zou aanraden om te stoppen met dit wanhopige getroll, het doet niemand goedquote:Op vrijdag 8 november 2024 08:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou een van de problemen waar Trump tegenaan zal lopen is dat veel mensen zich zullen proberen te verweren en ze makkelijk aan een wapen komen, als ze die niet al hebben.
Een goede vrouw maakt in mijn beleving echt wel kans, alleen de democraten zullen de komende 8 jaar geen vrouw naar voren schuiven gok ik. Maar wie weet dat er opeens een goede vrouwelijke kandidaat boven drijven.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Harris heeft wel geprobeerd wat ze kon in die 3 maanden. Ik denk dat Biden het slechter had gedaan.
Overigens ziet het er niet goed voor dames die ambitie hebben om presidentskandidaat te worden. Voorlopig gaat men dat niet meer aandurven denk ik. Je moet wel een uitzonderlijk goede kandidaat zijn als vrouw om in aanmerking te komen.
Bij Lichtman heb ik altijd het idee dat hij die laatste persoon is als je 100 personen een dobbelsteen laat gooien en degenen die geen 6 gooien moeten gaan zitten. Dan blijven er na een paar rondjes een handjevol of minder staan en die zweren dat hun methode van aanwerpen de hoogste kans heeft op een 6. En dat vervolgens allerlei experts en media op die persoon of personen duiken en diepe analyses loslaten op dat aanwerpsysteem...quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:11 schreef Monolith het volgende:
Om dezelfde reden heb ik een schurfthekel aan die Lichtman.
na de deceptie met Harris is dat voorlopig van de baanquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een goede vrouw maakt in mijn beleving echt wel kans, alleen de democraten zullen de komende 8 jaar geen vrouw naar voren schuiven gok ik. Maar wie weet dat er opeens een goede vrouwelijke kandidaat boven drijven.
De peilingen hebben niet 'zwaar gefaald'. Als je kijkt naar het model van Nate Silver was de daadwerkelijke uitslag ook de uitkomst van zijn model met de meeste kans. Volgens zijn model had deze uitslag zo'n 28% kans om waarheid te worden, meer dan de andere mogelijke uitslagen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn illegalen over het algemeen de meest gedweeë personen binnen de VS. Ze zijn immers totaal afhankelijk van wie hen werk gunt en doen hun best zo onzichtbaar mogelijk te zijn en als ze opgepakt worden en uitgezet gaan ze gewoon voor ronde 2. En 3 etc.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dit zal niet gebeuren. Ik zou aanraden om te stoppen met dit wanhopige getroll, het doet niemand goed
Ben je bekend met het woord 'primaries'?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een goede vrouw maakt in mijn beleving echt wel kans, alleen de democraten zullen de komende 8 jaar geen vrouw naar voren schuiven gok ik. Maar wie weet dat er opeens een goede vrouwelijke kandidaat boven drijven.
Precies, daarnaast is er nu ook al sprake van 'massaal' uitzetten van illegalen. Ook Obama deed dat al.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn illegalen over het algemeen de meest gedweeë personen binnen de VS. Ze zijn immers totaal afhankelijk van wie hen werk gunt en doen hun best zo onzichtbaar mogelijk te zijn en als ze opgepakt worden en uitgezet gaan ze gewoon voor ronde 2. En 3 etc.
Nou dat is dus precies wat het is. Het is een binaire uitkomst waarbij kandidaat A of B werkt. Het gros van de verkiezingen wordt sowieso wel goed voorspeld puur op basis van het feit dat data als peilingen vaak genoeg duidelijk is. En soms zijn er echt coin flips die door toevalligheden worden beslist zoals in Florida in 2000. Dat heeft niets met geniaal inzicht te maken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Bij Lichtman heb ik altijd het idee dat hij die laatste persoon is als je 100 personen een dobbelsteen laat gooien en degenen die geen 6 gooien moeten gaan zitten. Dan blijven er na een paar rondjes een handjevol of minder staan en die zweren dat hun methode van aanwerpen de hoogste kans heeft op een 6. En dat vervolgens allerlei experts en media op die persoon of personen duiken en diepe analyses loslaten op dat aanwerpsysteem...
Zeker, maar je hebt daar ook steun van de gevestigde orde nodig inclusief donaties.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ben je bekend met het woord 'primaries'?
Hoe verklaar je de enorme afwijking dan? Ik denk dat zowel links als rechts hier wel verbaasd over moet zijn. En het hoeft niet meteen fraude te betekenen. Je kunt overigens óók zeggen dat die stemmen voor de Democraten waren maar zijn weggenoffeld door Republikeinen en ze daarom gewonnen hebben. Het moet gewoon uitgezocht worden.quote:
Dat valt dus heel erg mee. Vooral Bernie-supporters willen dat graag geloven, want dat kunnen ze blijven geloven dat hij populairder was en is dan hij daadwerkelijk is. Het ligt echt genuanceerder dan dat.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zeker, maar je hebt daar ook steun van de gevestigde orde nodig inclusief donaties.
Obama kwam ook zeker niet uit het niets. Die werd al vroeg opgelijnd. Ik kan me nog herinneren dat een van de Fok expats destijds (meen MaartenA?) deze keynote speech op de conventie van 2004 al aanhaalde om aan te geven dat dit de potentiële nieuwe president was:quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt dus heel erg mee. Vooral Bernie-supporters willen dat graag geloven, want dat kunnen ze blijven geloven dat hij populairder was en is dan hij daadwerkelijk is. Het ligt echt genuanceerder dan dat.
Obama kwam ook uit het niets, hij kreeg steun omdat hij dus een goede kandidaat was. Zowel van de kiezers als de partijtop. Biden was ook underdog in 2019 toen de primaries begonnen en had juist heel weinig steun van de partijtop. Hij bleek vooral populair bij zwarte kiezers. Een groep waar Biden het trouwens in 2020 véél beter bij deed dan Harris. Nog maar een nagel in de doodskist van identiteitspolitiek.
Obama maakt veel indruk met zijn speeches , maar achteraf heeft ie geen verpletterende indruk achter gelaten , meer een Mark Rutte indruk , aardige vent, maar wat heb je eraanquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt dus heel erg mee. Vooral Bernie-supporters willen dat graag geloven, want dat kunnen ze blijven geloven dat hij populairder was en is dan hij daadwerkelijk is. Het ligt echt genuanceerder dan dat.
Obama kwam ook uit het niets, hij kreeg steun omdat hij dus een goede kandidaat was. Zowel van de kiezers als de partijtop. Biden was ook underdog in 2019 toen de primaries begonnen en had juist heel weinig steun van de partijtop. Hij bleek vooral populair bij zwarte kiezers. Een groep waar Biden het trouwens in 2020 véél beter bij deed dan Harris. Nog maar een nagel in de doodskist van identiteitspolitiek.
Dat systeem van donaties blijf ik een verschrikking vinden. Michiel Vos besteedt daar veel aandacht aan in zijn nieuwste boek. Hoezeer het sponsoren van kandidaten is verweven met de Amerikaanse politiek. Combineer dat met het transactionele karakter van de VS en er ontstaat een extreem perverse bestuurscultuur. En dat geldt dus net zo goed voor de Dems, want die doen daar net zo hard aan mee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zeker, maar je hebt daar ook steun van de gevestigde orde nodig inclusief donaties.
Of je gaat zelf de boer op en gaat campagne voeren, of je wordt gevraagd door de top en die gaan je steunen.
Ach, ik denk dat de ACA nog steeds een van de meest significante stukjes wetgeving van de afgelopen decennia is in de VS.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:37 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
Obama maakt veel indruk met zijn speeches , maar achteraf heeft ie geen verpletterende indruk achter gelaten , meer een Mark Rutte indruk , aardige vent, maar wat heb je eraan
Natuurlijk was hij binnen de partij wel populair maar 2008 zou toch echt het jaar van Clinton worden. Het was nog niet de beurt aan Obama, dat was duidelijk. Het werd pas vrij laat duidelijk dat Obama toch echt de betere kandidaat was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Obama kwam ook zeker niet uit het niets. Die werd al vroeg opgelijnd. Ik kan me nog herinneren dat een van de Fok expats destijds (meen MaartenA?) deze keynote speech op de conventie van 2004 al aanhaalde om aan te geven dat dit de potentiële nieuwe president was:
Het is ook onzin dat men klaar is met woke Hollywood.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We hadden de bui misschien al kunnen zien aankomen toen Katy Perry en Lady Gaga weer naar Pennsylvania werden verscheept. Maar Trump is ook een celeb en is steenrijk, en toch heeft hij gewonnen. Dus het kan wel.
En de reden waarom Obama zo geliefd was, is omdat hij zo mooi kon speechen. Dus ik denk wel dat een kandidaat een zekere entertainment-factor mee moet brengen.
Eh, jawel hoor. Onze politiek wordt net zo goed beinvloed door donoren met geld. Alleen met iets minder nullen achter de donaties.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
Godzijdank kennen wij die cultuur niet in Nederland. Geef mij dan maar raadsleden van de PvdA die rozen uitdelen op de weekmarkt.
Obama kwam inderdaad niet uit 'het niets', maar na 2004 ging het wel razendsnel. Democraten zagen zijn potentie, donors schaarden zich achter hem en vanaf 2006 werd hij feitelijk richting het Witte Huis gekatapulteerd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Obama kwam ook zeker niet uit het niets. Die werd al vroeg opgelijnd. Ik kan me nog herinneren dat een van de Fok expats destijds (meen MaartenA?) deze keynote speech op de conventie van 2004 al aanhaalde om aan te geven dat dit de potentiële nieuwe president was:
Met de nadruk op 'minder'. Landelijke politieke partijen ontvangen kleine donaties, dat klopt. Maar lokaal en regionaal is daar in de verste verte geen sprake van.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eh, jawel hoor. Onze politiek wordt net zo goed beinvloed door donoren met geld. Alleen met iets minder nullen achter de donaties.
https://www.joshbarro.com/p/trump-didnt-deserve-to-win-but-wequote:By electing Donald Trump again, the American electorate has made a bad decision, one that will expose our country to unreasonable risks in areas from foreign policy to public health. Fiscal policy will get worse — budget deficits will become even larger, keeping interest rates high, and programs that provide health care to the poor and elderly are likely to be trimmed back to finance tax cuts for rich people. Abortion rights are likely to be further restricted, with a hostile administration using the powers of the FDA and the DOJ to make abortion harder to provide. And we’ll have another four years under Trump’s exhausting, mercurial and divisive leadership, making our politics nastier and stupider.
I wish the election had gone the other way. I am annoyed.
That said, when Trump won eight years ago, I was much more than annoyed. I was really upset and shocked. This time is different, because we’ve been through this before and I expect we’ll get through it again. But it’s also different because there’s a big part of me that feels we deserved to lose this election, even if Trump did not deserve to win it.
I write this to you from New York City, where we are governed by Democrats and we pay the highest taxes in the country, but that doesn’t mean we receive the best government services. Our transportation agencies are black holes for money, unable to deliver on their capital plans despite repeated increases in the dedicated taxes that fund them, because it costs four times as much per mile to build a subway line here as it does in France, and because union rules force the agency to overstaff itself, inflating operating costs. Half of bus riders don’t pay the fare, and MTA employees don’t try to make them. Emotionally-disturbed homeless people camp out on the transit system — the other day, I was on an M34 bus where one shouted repeatedly at another passenger that he was a “faggot” — and even though police are all over the place (at great taxpayer expense) they don’t do much about it, and I can’t entirely blame them since our government lacks the legal authority to keep these people either in jail or in treatment. The city cannot stop people from shoplifting, so most of the merchandise at Duane Reade is in locked cabinets. A judge recently said the city can’t even padlock the illegal cannabis stores that have popped up all over the place — that’s apparently unconstitutional, and so years into what was supposed to be the wokest legal cannabis regime in the country, our government still can’t figure out how to make sure people who sell weed have a license to do so, even though they’ve done that with regard to alcohol forever. Ever since the COVID shutdowns, Democrats here have stopped talking very much about the importance of investing in public education, but the schools remain really expensive for taxpayers even as families move away, enrollment declines, and chronic absenteeism remains elevated. Currently, we are under state court order to spend billions of our dollars to house migrants in Midtown hotels that once housed tourists and business travelers. Housing costs are insane because the city makes it very hard to build anything — and it’s really expensive to travel here, partly because so many hotels are now full of migrants, and partly because the city council literally made it illegal to build new hotels. And as a result of all of this, we are shedding population — we’re probably going to lose three more congressional districts in the next reapportionment. And where are people moving to? To Sun Belt states, mostly run by Republicans, where it is possible to build housing and grow the economy.
Meanwhile, the voters of New York have just adopted an equal rights amendment to the state constitution, which was put on the ballot by the Democrat-controlled state legislature. One effect of this amendment is to create a state constitutional right to abortion. Of course, abortion was already legal in New York, and a state constitutional provision will not override any new federal laws or regulations that Republicans might impose with their new control in Washington. This is exactly the sort of braindead symbolism that exemplifies the Democrats who rule our state: they pat themselves on the back for a formalistic, legal declaration of the rights of the people who live here, and meanwhile, people of all races and identities flee New York for other, officially less “inclusive” places where they can actually afford a decent quality of life.
I am unfortunately a Democrat, but as someone who lives in a place that is governed very badly by Democrats, I can easily understand why “can you imagine what incompetent, lunatic shit those people will do if they get control of the government?” would fall flat as an argument against Republicans. It doesn’t surprise me that the very largest swings away from Democrats in this post-COVID, post-George Floyd, post-inflation election occurred in blue states. The gap between Democrats’ promise of better living through better government and their failure to actually deliver better government has been a national political problem. So when Republicans made a pitch for change from all this (or even burn-it-all-down), it didn’t fall flat.
Right before Election Day, Ross Douthat wrote a column for The New York Times that left me quite uneasy. It’s about campaign signs he was seeing all over New Haven that read “Harris-Walz 2024: Obviously.” Douthat started with a point that’s almost tautological: Since the election is close, by definition neither candidate is the obvious choice. And he looked at why it would not be obvious to so many voters, writing:
[L]et’s take one last survey of why some waverers might not yet be sold on Kamala Harris and Tim Walz, by returning to where this all began: The world of 2016, when Americans normally disinclined to vote for liberals were first informed that there was no other reasonable choice… the promise was that even if you disagreed with liberalism’s elites on policy, you could them in three crucial ways: They would avoid insanity, they would maintain stability, and they would display far greater intelligence and competence than Trump and his hangers-on.
It is easy to see why voters would believe these promises were broken.
Of course, the most politically significant aspect of the instability has been post-COVID inflation — a global problem that has taken out incumbent governments of the right and left all over the world. The inflation is mostly not Democrats’ fault, though they did exacerbate it by overstimulating the economy with the American Rescue Plan, and then they failed to focus early enough on inflation as the key economic problem of this administration.1
The other big instability is the migrant crisis, which was born out of this administration’s fecklessness — Biden rapidly reversing Trump’s immigration executive orders upon entering office without any plan for controlling the border and apparently without realizing that migrants are smart, and will be more likely to come if you make clear that coming very likely means they will get to stay. (A failure to consider incentives is a running theme when Democrats fail.) Democrats did not pivot to enforcement until far too late — and not until after Texas Gov. Greg Abbott made the crisis a blue state issue by bussing migrants here en masse to fill our hotels and consume our budget.
On the “insanity” front, Douthat cites responses to COVID, the political movement in the aftermath of George Floyd’s murder, and trans youth medicine — all areas where liberals’ moral fervor has caused them to lose sight of whether the ideologically-driven courses they had taken were actually producing the intended positive effects.2 Democrats know they paid a price for “defund the police” and I think they have mostly learned their lesson, or at least they definitely should now that several high-profile “progressive” prosecutors lost their blue-city posts this week. On the COVID restrictions, I think there’s been less of a reckoning with how off-putting a lot of the busybody moralizing was, but I also think this issue will simply fade with time. As for trans issues, I have been skeptical about their political salience — while I don’t believe Lia Thomas belonged on the Penn women’s swim team, I also can’t imagine casting a vote based on my views about that issue — but our nominee’s 2019 declaration to the ACLU that she would have the government pay for transgender surgeries for prisoners and people held in immigration detention became a major attack line against her in this campaign, I think because it highlights several problems with the Democratic Party’s image all at once: here is the Democratic nominee, bowing to pressure from The Groups to look for ways to spend your tax dollars on the most bespoke concern of a criminal, or of a non-citizen who isn’t even supposed to be here, before thinking about you and your interests.3
And all of this is why I think Democrats’ approach to the cost-of-living issues that have dominated this campaign has fallen so flat. The Democratic argument is, more or less, “look at all my programs” — all the things I’m going to have the government do to make life easier for you. In some cases, there is a clear track record to run on: the Affordable Care Act has gotten more popular over time, and the expanded subsidies that reduce the premiums most Americans pay to buy individual plans on the exchanges have increased enrollment. But mostly, I think Americans look around at how it goes when the government actually tries to help, and they have a healthy skepticism about how helpful the government is really going to be, and about whether the benefits are really going to flow to them. Democrats are making too many promises; they instead need to pick a few things for the government to do really well, with a focus on benefits to the broad public rather than to the people being paid to provide the services, instead of trying to do a zillion different things and doing them badly at great expense, as was the approach with the moribund Build Back Better Act.
As you know, I think Kamala Harris should have picked Pennsylvania Governor Josh Shapiro as her running mate. Having seen Tuesday’s results, I don’t think choosing him would have changed the outcome — he wouldn’t have gotten her two percentage points more in Michigan. But Shapiro is a popular swing-state governor — 57% approve / 23% disapprove, in a September New York Times/Siena poll — who will be a frontrunner for the 2028 nomination. And Shapiro’s signature policy achievement is rebuilding a highway underpass. There is a lesson here — when government focuses on its core responsibilities and delivers on them quickly, efficiently, and with a laser focus on making sure people can go about their lives as normal, the voters reward that. You don’t need a grand vision; you need to execute.
It is important that we win the next election. For that reason, it is important that we get the voters to believe we deserve to win the next election. We have two years to work on it before the midterms.
Very seriously,
Josh
Rutte is wel een echte glibber, die glibbert overal tussendoor. Dat is ook een talent.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:37 schreef Van_slooten het volgende:
[..]
Obama maakt veel indruk met zijn speeches , maar achteraf heeft ie geen verpletterende indruk achter gelaten , meer een Mark Rutte indruk , aardige vent, maar wat heb je eraan
Ik zou doodmoe worden van de spotjes als ik daar zou wonen. Dat daar miljarden in gestopt worden, is eigenlijk ook van de gekke.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:44 schreef Monolith het volgende:
Het schijnt overigens nog maar zeer de vraag te zijn in hoeverre die donaties nou echt bijdragen aan politieke overwinningen.
Het is echt heel off-topic, maar je moet niet onderschatten wat Rutte voor elkaar heeft gekregen. Of je het er nou mee eens bent of niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Rutte is wel een echte glibber, die glibbert overal tussendoor. Dat is ook een talent.
Obama was inderdaad heel goed in speeches. Ik denk dat een Amerikaanse presidentskandidaat toch wel een beetje een showman moet zijn. Een live entertainer.
De Amerikanen die ik spreek worden vooral gillend gek van alle SMSjes (in de VS kun je gewoon adverteren via SMS) en mensen die op je deur komen kloppen om je te overtuigen om op kandidaat A of B te stemmen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zou doodmoe worden van de spotjes als ik daar zou wonen. Dat daar miljarden in gestopt worden, is eigenlijk ook van de gekke.
Ja, en ‘accepteer het verlies’ is in geen enkele vorm een inhoudelijke reactie op dat idee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nope. Het ging over het belachelijke idee dat illegalen massaal wapens zouden gaan kopen. Wat niet gaat gebeuren. Dat weet jij ook wel. Dus het is wel klaar hoor
Dat lijkt mij echt doodvermoeiend en een reden om juist niet op die kandidaat te stemmen. Maar ja, ze doen het beiden natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Amerikanen die ik spreek worden vooral gillend gek van alle SMSjes (in de VS kun je gewoon adverteren via SMS) en mensen die op je deur komen kloppen om je te overtuigen om op kandidaat A of B te stemmen.
Ik zou je eens aanraden met argumenten te komen in plaats van je eeuwige "nietes" roepen en verdere getroll.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dit zal niet gebeuren. Ik zou aanraden om te stoppen met dit wanhopige getroll, het doet niemand goed
Jawel. Want:quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, en ‘accepteer het verlies’ is in geen enkele vorm een inhoudelijke reactie op dat idee.
een ander die heeft er weer leuk werk aan hequote:Op vrijdag 8 november 2024 15:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zou doodmoe worden van de spotjes als ik daar zou wonen. Dat daar miljarden in gestopt worden, is eigenlijk ook van de gekke.
Heb ik al gedaan. Je wanhoop en hulpeloosheid laten je hallucineren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou je eens aanraden met argumenten te komen in plaats van je eeuwige "nietes" roepen en verdere getroll.
Corona.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:28 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je de enorme afwijking dan?
Interessant...er moet uit andere vaatjes getapt worden. Zoveel is duidelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
Voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van de Democratische partij na dit verlies:
[..]
https://www.joshbarro.com/p/trump-didnt-deserve-to-win-but-we
Ik ook, maar wat ik nog zou toevoegen is dat er nog een vraag open staat: waarom zijn in sommige rode staten kiezers bereid om toch te kiezen voor een Democratische goeverneur? Een antwoord is dat Trump-achtige kandidaten die niet Trump zijn het vrijwel altijd slecht doen, maar dat is niet het gehele antwoord.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:08 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Interessant...er moet uit andere vaatjes getapt worden. Zoveel is duidelijk.
Mooi dat hij Josh Shapiro noemt. Daar krijg ik altijd een goed gevoel bij.
Nee, je hebt nog nergens een argument gegeven. Alleen maar "Nee ze gaan geen wapens kopen!", zonder enige onderbouwing. Beetje niveautje Marjolein Faber.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan. Je wanhoop en hulpeloosheid laten je hallucineren.
Er is geen math. Illegalen gaan niet massaal wapens kopen. Dat is een verzinsel van jou. Ook geen getroll verder, dat is namelijk de waarheid
Verder is het natuurlijk het toppunt van hypocrisie om heel Trumpiaans allemaal onzin te gaan verkondigen zonder enige onderbouwing en dan iedereen aan te vallen die je duidelijk uitlegt dat het onzin is.
"Ze gaan wapens kopen!!"quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, je hebt nog nergens een argument gegeven. Alleen maar "Nee ze gaan geen wapens kopen!", zonder enige onderbouwing. Beetje niveautje Marjolein Faber.
Dit klinkt wel bekend, moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:08 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Interessant...er moet uit andere vaatjes getapt worden. Zoveel is duidelijk.
Mooi dat hij Josh Shapiro noemt. Daar krijg ik altijd een goed gevoel bij.
quote:Currently, we are under state court order to spend billions of our dollars to house migrants in Midtown hotels that once housed tourists and business travelers. Housing costs are insane because the city makes it very hard to build anything — and it’s really expensive to travel here, partly because so many hotels are now full of migrants, and partly because the city council literally made it illegal to build new hotels. And as a result of all of this, we are shedding population — we’re probably going to lose three more congressional districts in the next reapportionment. And where are people moving to? To Sun Belt states, mostly run by Republicans, where it is possible to build housing and grow the economy.
Nou onderbouw nou eens waarom iemand die zwaar in het nauw komt, geen wapens zou kopen, in een land waar die overal te krijgen zijn. En dan dus echt niemand van die 11 miljoen mensen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
"Ze gaan wapens kopen!!"
"Nee, want dat doen ze nu ook niet en illegalen uitzetten gebeurt nu ook op grote schaal"
"Ze gaan wapens kopen!!!!!!!"
Goeie discussie hoor
Jij komt met een fantasietje gebaseerd op wanhoop en hulpeloosheid, zonder argumenten of enige data en dan moet ik het weerleggen. Tja. Je zou zomaar een Trump-fan kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou onderbouw nou eens waarom iemand die zwaar in het nauw komt, geen wapens zou kopen, in een land waar die overal te krijgen zijn. En dan dus echt niemand van die 11 miljoen mensen.
De situatie verandert voor die illegalen dus ze hebben reden zich bedreigd te voelen. En dan is wapens kopen in de VS niet heel lastig. Maar op een of andere manier schijnt dat in jou wereld geen optie te zijn. Zonder onderbouwing.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij komt met een fantasietje gebaseerd op wanhoop en hulpeloosheid, zonder argumenten of enige data en dan moet ik het weerleggen. Tja. Je zou zomaar een Trump-fan kunnen zijn.
Illegalen gaan niet massaal wapens kopen. Dat doen ze nu ook niet, in heel veel staten kunnen ze het niet en illegalen die uitgezet worden verzetten zich over het algmeen niet met geweld. Dat levert namelijk niets op. Ik ging er vanuit dat je dit soort feiten eigenlijk ook wel kende maar nu begin ik te twijfelen. Je zult wel weer reageren met je standaard riedeltje en mij een troll noemen maar dat heeft niet zoveel zin. Laat het maar achterwege
https://www.slowboring.com/p/a-tale-of-two-machinesquote:Over the past few months, I’ve been following the small drama surrounding a bipartisan bill from Senators Joe Manchin and John Barrasso called the Energy Permitting Reform Act of 2024.
This bill passed out of committee with strong bipartisan support, then stalled out without getting floor votes in the House or the Senate. The bill was written to facilitate the construction of new renewable energy infrastructure — notably, the kind of long-distance transmission lines needed to bring renewable energy from windy and sunny locales to where the demand is — and, in exchange, would also facilitate the construction of new fuel infrastructure. The upshot was that the bill would lower carbon emissions relative to the current policy baseline. If you start with a 1.5 degree climate target, though, and reason backward to policy specifics, this level of fuel infrastructure is inconsistent with the target. So, environmental groups were split on EPRA, not in the sense that some favored it and others were opposed, but in the sense that some were opposed and others were silent.
I think that was a dumb error. Any bipartisan bill that boosts economic growth and reduces pollution deserves support.
Frustratingly, neither Chuck Schumer nor the Biden Administration (or the Harris campaign) wanted to champion the bill. This reluctance was, to an extent, understandable — they didn’t want to make it partisan and scare off Republicans. But they could have quietly moved a bipartisan bill to the floor without doing that or signaled support for it, even while expressing some reservations. The real issue was that they didn’t want to divide their own coalition before the election. Schumer was telling people as recently as last week that he thought Democrats could hold the Senate and the White House and take the House. Environmental groups were saying there was no need to accept a bill with so many compromises when they could run the table and do a sort of IRA 2.0 in 2025.
It would be genuinely absurd to say that the intransigence and fuzzy thinking around this obscure bill played a role in the fiasco we saw on Election Day. This bill was closely followed in my little world, but almost nobody else had even heard about it. But I do think that the ideological rigidity and hubris featured in the decision-making is relevant to understanding what happened. There now obviously isn’t going to be an IRA 2.0. The question is whether any shreds of Biden’s climate policies will survive. And environmental groups and their allies ought to be asking why they thought it made sense to make such a risky bet.
More broadly, though, this has been the story of the Democratic Party in the Trump years: Saying that his criminality and abuses are a national emergency that must be stopped at all costs, but acting like they’re actually a huge opportunity to shoot the moon.
Why Harris lost
To understand narrowly why Trump won, we need to start with the international context — post-Covid incumbent parties have been falling left and right.
Back in May, I pre-registered my election recriminations in a post titled “Why Biden Lost” (at the time, Joe Biden was the presumptive Democratic Party nominee), and I said the reason was inflation. The inflation was not all Joe Biden’s fault; I don’t even think it was mostly Joe Biden’s fault. But it was partially his fault, in the sense that ARP contributed to it. The real problem, though, is that Biden was very slow, both politically and substantively, to pivot to policymaking appropriate for an inflationary climate. In particular, Democrats did well in the 2022 Senate races, which led the Biden Administration to declare victory in the midterms rather than executing the traditional post-midterm pivot.
The nominee ended up being Kamala Harris rather than Biden.
Harris ran a good campaign and proved herself to be a more skilled politician than years of negative takes would lead you to believe. But she opted against a hard shake of the etch-a-sketch in favor of broad policy continuity with Biden Administration proposals. When she picked Tim Walz, I said it was “a safe, low-upside pick — a missed opportunity for Harris to either moderate her image or secure gains in a swing state.” When I wrote my “27 Takes on the 2024 Election” last week, I again nodded to this theme of risk aversion:
I do think I understand why Harris hasn’t wanted to give Biden any elbows or throw him under the bus in a major way. But if she loses in a week, isn’t everyone — frankly, including Biden and his inner circle — going to think it’s unfortunate that she didn’t spend the past few months saying he was too slow to pivot on inflation and asylum?
You can sort of stack these layers to work out a causal scheme.
But the main thing I would say about the specifics of the 2024 outcome is that if you look at the 2020-2024 shift, Harris’s support held up much better in the seven swing states than it did on average nationally. To me, that’s pretty decent evidence that “the Harris campaign,” defined as a set of political operatives who stage rallies and make advertisements, performed pretty well. What performed poorly was the strategic positioning of the Democratic Party as background and the strategic positioning of Kamala Harris relative to that background.
Even though inflation was clearly a huge political problem, it’s not really a problem that bothered many centrist or center-left intellectuals in an emotional way.
This Tracing Woodgrains post about how he reluctantly voted for Harris but felt that she never actually connected with his experience resonates strongly with a lot of people I know. He describes feeling that it’s “frustrating, alienating on a deep level, to go to law school and watch prison abolitionists and Hamas supporters and people who want to tear gifted education down treated as sane and normal and respectable while knowing that if I don't voice perspectives sympathetic to the majority of the country, nobody will voice them at all.” This resonates so strongly, in fact, that I think it may be tempting to overstate the number of people who were genuinely driven by these kind of concerns, rather than the global backlash against expensive burritos.
I agree with him on the merits, just like I agree with myself about the merits of EPRA. But I also believe that honesty and facts matter, and clearly inflation and immigration were the main vulnerability points, more so than whatever I happen to be personally hung up on.
Democrats’ weird ruthlessness
I published a piece on January 5, 2021 called “Republicans’ Unhinged Moderation” about how the GOP was acting crazier than ever but also adopting somewhat more moderate positions on key policy issues. The next day was January 6 (extremely crazy), and by Election Day 2024, Trump was both promising to pardon the perpetrators of January 6 (even crazier) and also swearing he would veto any form of national abortion ban. That’s the unhinged moderation.
Back in August, Ezra Klein wrote a column saying “Trump Turned the Democratic Party Into a Pitiless Machine,” focused on party elites’ ruthlessness in getting Biden to step aside and quickly unifying around Harris.
I completely get what he meant, and there’s a lot of insight in that piece. But there was something very strange about the pitiless machine that the Democratic Party turned itself into. They were willing to force the incumbent President of the United States to stand aside because they were so desperate to win. But were they willing to say that the Supreme Court was right that discriminating against Asian college applicants is not an acceptable way to pursue social justice? To say that fair-minded treatment of transgender people can’t override female athletes’ interest in being treated fairly themselves? To execute a murderer?
Democrats ended up having a weird internal drama down the stretch about Lina Khan, because the FTC’s approach to acquisitions of startups had alienated much of the tech industry. Again, I don’t think it’s plausible to suggest that voters in rural Georgia turned on Harris because they shared this specific concern. But what’s notable about the whole thing is that starting in 2021, flush with victory over Donald Trump, the Biden Administration did go about systematically trying to alienate stakeholders in the technology industry, most of whom had been strongly sympathetic to Democrats.
An influential faction of Democrats moved very deliberately, and semi-successfully, to expel Wall Street and Silicon Valley Democrats from the coalition. This meant that when guys like Elon Musk and Bill Ackman became vocal Republicans, they had an easier job recruiting. Is that how a pitiless machine would behave?
The fact is, we have two different pitiless machines operating in tandem.
One, the machine Ezra was talking about, was relentlessly focused on the threat of Donald Trump and the need to defeat him.
But the other pitiless machine was relentlessly focused on shrinking the ideological tent, making it clear that troublemakers were at risk of being purged. This coalition-narrowing machine had a good amount of success vis-à-vis tech and Wall Street and very limited success in kicking “Zionists” out of the progressive tent. But it was at work across a broad suite of issues, and most elected Democrats responded to the tension between these two machines by ducking conflict wherever possible. By the time Harris got the nomination, throwing Khan under the bus to expand the tent would have been counterproductive. Why blow up the coalition like that? Democrats were already deeply worried about their left flank because of the Gaza war, so why risk even more problems by trying to address Jewish Americans’ concerns about Arab nationalist indoctrination happening in schools?
Barack Obama championed charter schools and performance pay for teachers, but post-Obama Democrats didn’t want to fight about that stuff. Or really about anything.
If you tried to raise concerns about ideological direction, the pitiless election-winning machine would ask for specific proof that you were really losing voters over this. If a problem became an acute political crisis — the way “defund the police” or immigration did — you could persuade people to head for the safe waters. But absent a clear crisis, the safest water was not picking a fight with the second machine. Biden, and especially Harris, did a good job of not affirming the dopiest left-wing stuff out there. I don’t believe for a minute that Kamala Harris agrees with Tema Okun that being on time or writing stuff down is a form of white supremacy. But I do believe that the widespread use of schlocky, empirically bankrupt DEI material in certain corners of the nonprofit and public sector words is a problem. And I have no idea whether Harris agrees with me about that. The pitiless machine’s impulse is to duck whatever can be ducked, rather than be caught punching left.
The path forward
I’ve always said that Trump apologists are correct that the odds of him establishing an autocratic form of government are way less than 50 percent. The problem is that this is not the right bar. The odds should be dramatically less than five percent and they are not. And there’s plenty more I’m worried about where I think the odds very well may be greater than 50 percent:
The fusion of Trump with Elon Musk, the richest man in the world, poses perilous risks.
I do not believe Trump’s gestures of moderation on abortion and fear what his appointees will do.
Ukraine is facing disaster, and I worry that the entire free world might be facing a disaster as well. This election may have opened the door for the Chinese Communist Party to export its brand of authoritarianism globally over the course of the 21st century.
I’m also an old-school Democrat whose primary worry is that Trump is going to unleash savage budget cuts on low-income people and cause enormous suffering to the most vulnerable Americans.
Trump believes a lot of insane, non-standard things about trade. Some of his key staffers have insane beliefs about immigration, and he’s now incorporated a broad set of totally new insane ideas associated with RFK Jr into his coalition.
I don’t know what will happen going forward, but I strongly suspect the typical American pattern of electoral victory leading to hubris and legislative overreach and thermostatic reaction will recur. But unlike in 2018, I don’t know that the Democratic minority will have the power to halt ACA repeal or some new formulation of Medicaid cuts. I’ve written many times that Trump’s policy agenda is inflationary, which is an odd cure for inflation, and will generate much more pressure on Republicans to get serious about welfare state rollback relative to his first term.
But Democrats continue to face the same core challenges I’ve been talking about since I started Slow Boring four years ago:
The quality of the governance in the blue states is not high enough. They have slower GDP and population growth than the red states, primarily due to housing supply issues, and the public services are not uniformly better in a way that justifies the higher tax rates.
The electoral tent is too narrow. Setting aside the question of toxically unpopular progressive positions, Democrats just have too many stances that are considered non-negotiable. Democrats’ formal campaigns emphasized abortion rights, health care, and a light smattering of left-populism (federal price gouging law, anyone?) on top of an upbeat, inclusive cultural positioning. But if you want to be seen as a party that’s obsessed with abortion rights and health care, then you have to welcome people who agree with you about that stuff as allies, even if they disagree about other stuff, not do purges over student loan reform.
These two approaches to moderation are distinct projects in terms of the target audience, and there is even, at times, some tension between them. The things that help Jared Golden win re-election wouldn’t necessarily make for a strong reform agenda for Massachusetts. But I think they are, on balance, mutually re-enforcing. Doing a better job of making California and New York growth-oriented jurisdictions will naturally make Democrats seem less like a party for rich snobs who don’t mind high taxes and bad services because they’re insulated from the struggles of daily life. And making the party more of a big tent for everyone who cares about poor people and about women’s rights means a healthier intellectual environment, one in which we can debate policy and reform institutions that need reforming.
En die mensen zijn nu allemaal overleden ofzo? Of door corona stemden er 15 miljoen mensen meer voor de Democraten maar Trump die afgelopen jaren in de media als de nieuwe Hitler als feit wordt gepresenteerd is dan minder reden voor ze naar de stembus te gaan? Ik vind het een zeer zwak argument, sorry.quote:
Gek he ?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Gek he ?
Record breaking opkomst maar minder stemmen. Zouden er dan toch miljoenen stemmen bijgedrukt zijn voor Biden vorige verkiezingen ?
Ah. Toch vreemd he dan:quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:37 schreef MoreDakka het volgende:
Al dat gelul over fraude is echt onzin. Er was geen fraude die van invloed was op de uitslag in 2020 en nu ook niet.
Het antwoord is simpel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Gek he ?
Record breaking opkomst maar minder stemmen. Zouden er dan toch miljoenen stemmen bijgedrukt zijn voor Biden vorige verkiezingen ?
![]()
Als je heel hard nadenkt kom je er wel uit. Succes!quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:03 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En die mensen zijn nu allemaal overleden ofzo? Of door corona stemden er 15 miljoen mensen meer voor de Democraten maar Trump die afgelopen jaren in de media als de nieuwe Hitler als feit wordt gepresenteerd is dan minder reden voor ze naar de stembus te gaan? Ik vind het een zeer zwak argument, sorry.
Als de oorlog stopt zullen de sancties ook langzaam afgebouwd worden, in elk geval vanuit Amerika. Die sancties zullen als Rusland ook in de onderhandelingen worden meegenomen, dat weet ik wel zeker. “Wij stoppen met vechten, maar dit en dit willen we terug”. Ik verwacht dat een deel van de sancties verdwijnen een deel minder wordt en een deel nog van kracht zal blijven.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de sancties tegen Rusland ook flink afgebouwd kunnen worden? Krijg hierover veel vragen van klanten namelijk.
Volgens je eigen bron ben je incorrect en manipulatief bezig.quote:
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik hier wel een hard plassertje van krijg. Musk is echt hét ondernemend genie van deze tijd. Qua social media, qua intelligentie, hoe hij zijn bedrijven heeft gesaneerd, opgebouwd heeft, hoe hij de Westerse wereld ziet en de gevaren voor onze samenleving herkend. Hoe groter de rol die hij krijgt in een Trump admin, hoe dankbaarder we mogen zijn. Amerika gaat echt gouden tijden tegemoet met iemand als Musk die er vol voor gaat. Daar moeten ze in Europa echt stikjaloers op zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:32 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Vice president Musk of wat is dit verhaal dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |