abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2024 @ 16:55:11 #251
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215509682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:53 schreef Droopie het volgende:

[..]
Het lijkt Israel wel, daar is de premier ook nog immuun voor tig lopende zaken.

Alles voor de macht.
Zie dit. :P Dat je als president an sich immuun bent, alas. Dat je een beschuldiging boven je hoofd hebt hangen van het voeren van een staatsgreep en toch je naam op een ballot kunt zetten is absurd. Nog even los van het feit dat hij al eens schuldig is boven van andere delicten.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:55:33 #252
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509687
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.cbsnews.com/n(...)ounsel-prosecutions/

Hier bestond natuurlijk geen enkele twijfel over, maar het is toch wel weer fijn om een confirmatie te krijgen dat we hier met een overwegend derdewereldland te maken hebben. Met dergelijke aantijgingen hoor je natuurlijk nooit op een ballot te kunnen plaatsnemen.
Maar die respecteert zijn land natuurlijk wel.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 7 november 2024 @ 16:58:10 #253
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215509701
Ach ja de Amerikaanse Taliban
pi_215509705
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het lijkt dat dat politiek gezien niet meer leeft, op een of andere manier zie je wereldwijd de zachtere aanpak verliezen tegenover de hele harde woorden. Waar zou dat vandaan komen. Waarom wil iedereen* (*ongeveer 50-60 procent van de mensen gemiddeld) zo graag harde maatregelen? Is men klaar met complexe oplossingen die proberen zo veel mogelijk schade te voorkomen?
Complexiteit past niet in de tijdsgeest. We zitten meer en meer op schermpjes. Algoritmes die grotendeels een black-box zijn ook voor de bedrijven zelf (bij google is er werkelijk niemand die precies weet hoe hun algoritme werkt) bepalen meer en meer wat we te zien krijgen. Bijkomstig probleem is het late stage kapitalisme waar we in zitten, het sloopt onze leefomgeving meer en meer geld hoopt op bij de top. Ik zou dat best incerementeel aangepakt willen zien worden maar de geschiedenis leert dat een harde breuk waarschijnlijker is. Complexe oplossingen zijn daarbij leuk voor een minderheid de meerderheid wil liever iets simpels.
pi_215509716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar ben je precies bang voor dan? Dat hij allerlei mensen buitenze die legaal in het land mogen verblijven, en de rest vergast?

Voor mij zijn dit gewoon irrationele gedachten, ik kan er niks aan doen. Ik denk dat hij allerlei streken uit kan halen hoor, maar dit niet.
Nee, ik geef slechts aan dat woorden ertoe doen. Hele groepen in een hoek drukken, beschimpen, dehumaniseren. Dat is altijd gevaarlijk, omdat je daarmee het risico loopt dat je een dynamiek van haat en achterdocht creëert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 17:01:44 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509717

Hmm in 2024 zijn in alle landen waar verkiezingen waren de zittende partijen de verliezer. En dit gebeurde voor het eerst.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 7 november 2024 @ 17:02:28 #257
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215509718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Christen zijn wil niet zeggen dat je je verstand bij het aanrecht moet zetten.

De bijbel is gegrond in wetten en regels. Die beschermen mensen tegen onrechvaardigheid, criminaliteit, pijn, leed, enzovoorts.

Het handhaven van regels wil niet zeggen dat je mensen dood wenst. Dat is complete onzin. Waar sommigen hiervoor ljiken te staan is chaos. Hoe gaat chaos immigranten helpen? En de mensen die er al wonen?

Regels zijn nodig om de goede orde te bewaren. Anders leidt dat onherroepelijk tot meer leed.
Goh….

Nodig de armen en behoeftigen uit om samen met je te eten. – Lukas 14:13-14.

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. – Matt 7:12, Lukas 6:31.

Spreek, oordeel rechtvaardig,geef de armen en behoeftigen hun recht. Spreuken 31:9

Doe recht aan weerlozen en wezen,kom op voor verdrukten en zwakken. Psalm 82:3

Hij antwoordde: ‘Wie twee stel onderkleren heeft, moet delen met wie er geen heeft, en wie eten heeft moet hetzelfde doen.’
Lucas 3:11

Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Spreek eerlijk recht, wees goed en zorgzaam voor elkaar; onderdruk geen weduwen en wezen en ook geen vreemdelingen en armen, en wees er niet op uit om een ander kwaad te doen.
Zacharia 7:9-10

Alleen maar Metaforisch bedoeld natuurlijk, ik begrijp het….
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 17:04:38 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509729
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm in 2024 zijn in alle landen waar verkiezingen waren de zittende partijen de verliezer. En dit gebeurde voor het eerst.
Klein addendum behalve mexico

twitter
pi_215509740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, ik geef slechts aan dat woorden ertoe doen. Hele groepen in een hoek drukken, beschimpen, dehumaniseren. Dat is altijd gevaarlijk, omdat je daarmee het risico loopt dat je een dynamiek van haat en achterdocht creëert.
Ik zie dit eerlijk gezegd meer als een uiting van sympathie voor de mensen die eronder te lijden hebben.

Het valt me altijd op dat men daar nooit oog voor heeft.

Misschien zou je een keer Sicaro kunnen kijken, dat is een film met een vrij realistische weergave van de activiteiten van Mexicaanse drugscartels in Amerika.
pi_215509753
quote:
[ afbeelding ]

Gisteren hoorde ik of Michiel Vos of bij Eva dat ook.
Weet alleen niet meer wat de reden was.

Ehh, was het niet doordat we tijdens Corona "gratis" geld kregen en nu veel mensen hun oorspronkelijke goede pre-covid baan kwijt zijn en daarna een lagere baan kregen incl dito salaris.

Maar ik kan er ook, compleet, naast zitten. Misschien heeft iemand anders het meegekregen.
Hell To The Liars
  donderdag 7 november 2024 @ 17:10:34 #261
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215509776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat heb je hier meerdere malen geëtaleerd in dit topic waar je bent voor de partij van compassie. Maar diezelfde compassie waar je zogenaamd voor staat vliegt snel het raam uit als ze niet jou wereldbeeld delen.
Dan zijn ze domrechts en vermoorden ze spermacellen ofzoiets, niet waar mcm?
Ik heb heel veel compassie voor domrechts, de arme misleidde onderkant van de samenleving die denkt dat narcistische, psychopathische, liegende en aanrandende misdadigers als Trump en even narcistische vriendjes als Musk hun gaat helpen het eigen waardeloze leven een beetje beter te maken.

Ik heb absoluut geen compassie voor extreem-rechtse figuren die geweld tegen onwelwillende journalisten toejuichen, die de vrije pers willen onderdrukken en die via frauduleuze maatregelen en gesjoemel de democratie om zeep willen helpen.

Mag jij kiezen waar je bij wil horen.....
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 17:11:24 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zie dit eerlijk gezegd meer als een uiting van sympathie voor de mensen die eronder te lijden hebben.

Omdat men daar vrijwel niet onder lijdt. Dat is juist het rare schrikbeeld dat aangepraat wordt. Als je het naar het nederlandse voorbeeld doet, als je immigranten netjes opvangt, dan is het netto effect van 10 of 20 duizend meer immigranten op mensen nihil. Je merkt het niet aan je portomonnee je inkomsten je huisvesting etc. Waarom merken we het dan nu wel, aan de ene kant omdat het bewust geconcentreerd wordt op 1 plek, daarnaast "merkt" men het vooral omdat er gezegd wordt dat al hun problemen komen door immigranten. Boodschappen duurder immigranten, langer zoeken naar een huis immigranten, inbraak in de buurt immigranten, voetbal vandalisme immigranten, johan derksen boos bij VI immigranten, gat in je schoen immigranten, brandend maagzuur immigranten.

maar dit is te nederlands voor dit topic toch werkt het wel zo.

Als je mensen wilt helpen die denken te lijden onder immigratie dan moet je de problemen die hun nekt aanpakken, dus de huizenmarkt, de toeslagen bureaucratie, hoe zorg geregeld is, dat zijn de problemen die ze ervaren en er wordt hun aangepraat dat er een andere schuldige is dan de staat, beleid en regelgeving.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 07-11-2024 17:17:56 ]
pi_215509813
quote:
[ afbeelding ]

Lijkt een beetje op deze:
twitter

Overigens was het verlies in de battleground states kleiner dan over het hele land. Ongeveer de helft kleiner.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 november 2024 @ 17:16:29 #264
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215509819
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Klein addendum behalve mexico

[ twitter ]
Dom voorbeeld ook dat België. Daar zaten 7 partijen in de regering-De Croo, ja natuurlijk verschuift er dan het een en ander naar de oppositie maar er waren ook coalitiepartijen die wél zetels pakten. Vind het maar een rare analyse, wat is het punt? Dat je als je regeert klappen krijgt? Dat moet je op partijniveau bekijken en niet in z’n geheel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215509824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Gisteren hoorde ik of Michiel Vos of bij Eva dat ook.
Weet alleen niet meer wat de reden was.

Ehh, was het niet doordat we tijdens Corona "gratis" geld kregen en nu veel mensen hun oorspronkelijke goede pre-covid baan kwijt zijn en daarna een lagere baan kregen incl dito salaris.

Maar ik kan er ook, compleet, naast zitten. Misschien heeft iemand anders het meegekregen.
Reden is vooral masters of the universe zoals Poetin die Trump een cadeautje gaven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215509841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Misschien zou je een keer Sicaro kunnen kijken, dat is een film met een vrij realistische weergave van de activiteiten van Mexicaanse drugscartels in Amerika.
Dan moet Trump het specifiek hebben over kartels. Hij rept in zijn speeches over 'immigrants' die als een invasiemacht het land binnenkomen om vervolgens te zeggen dat hij 10+ miljoen mensen wil deporteren. Ik kan je verklappen dat die 10 miljoen mensen niet allemaal drugskartelleden zijn.

Nogmaals, woorden doen ertoe. Een verantwoordelijk politicus zou onderscheid maken tussen kwaadwillende kartelleden en criminelen en mensen die de grens oversteken omdat ze op zijn naar werk en beter bestaan. Dat doet Trump niet. Die wekt de indruk dat er louter criminelen de grens overkomen, om daar vervolgens aan toe te voegen dat hij ze allemaal het land uit wil trappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 7 november 2024 @ 17:25:46 #267
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215509881
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan moet Trump het specifiek hebben over kartels. Hij rept in zijn speeches over 'immigrants' die als een invasiemacht het land binnenkomen om vervolgens te zeggen dat hij 10+ miljoen mensen wil deporteren. Ik kan je verklappen dat die 10 miljoen mensen niet allemaal drugskartelleden zijn.

Nogmaals, woorden doen ertoe. Een verantwoordelijk politicus zou onderscheid maken tussen kwaadwillende kartelleden en criminelen en mensen die de grens oversteken omdat ze op zijn naar werk en beter bestaan. Dat doet Trump niet. Die wekt de indruk dat er louter criminelen de grens overkomen, om daar vervolgens aan toe te voegen dat hij ze allemaal het land uit wil trappen.
Juist, een verantwoorde politicus zou….
Maar daarmee houdt alles al op, want dat is hij niet.
Het is nu afwachten hoe gevaarlijk hij echt kan worden.

Ik denk trouwens dat een groot deel van de bevolking bepaalde fratsen uit project 2025 echt niet gaat pikken hoor.
Stel ze gaan het uitvoeren, wordt dat dan per staat verschillend of gaat het voor de hele VS gelden?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215509885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de manier waarop hij zich uit niet atijd tactisch is.

Maar ik zou ook niet elk woord al te letterlijk nemen en er heel ernstige gevolgen aan verbinden. Het is toch vooral een boel gebluf.
pi_215509913
Iemand die naar Biden zit te kijken.

Hij doet het leuk en goed.
Beetje opa die zijn kleinkinderen troots zonder teveel poespas en grote woorden
Hell To The Liars
  donderdag 7 november 2024 @ 17:45:24 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215510023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat de manier waarop hij zich uit niet atijd tactisch is.

Maar ik zou ook niet elk woord al te letterlijk nemen en er heel ernstige gevolgen aan verbinden. Het is toch vooral een boel gebluf.
Dat hoorde ik ook bij de muur. Dat bleek toch enorm letterlijk te zijn.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215510076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat hoorde ik ook bij de muur. Dat bleek toch enorm letterlijk te zijn.
Wat is er mis met een muur dan? Heb jij geen hek om je tuin? Of een muur zelfs?
pi_215510111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ah, een beetje zoals jezus dus. Ik begrijp het.
Ik begrijp niet zo goed waarom dit van belang is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215510190
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Alsof mensen hun huis en haard achterlaten 'omdat ze daar zin in hebben'...
Ja, wat verwacht jij dan? Dat ze er in geluisd worden ofzo? Blijft toch bizar, dit soort werkelijkheidsontkenning.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:07:35 #274
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215510199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat is er mis met een muur dan? Heb jij geen hek om je tuin? Of een muur zelfs?
Een huis is anders dan een land. Een land dat overigens van niemand is behalve de staat. Wanneer gaan etnonationalisten dat begrijpen?
pi_215510200
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het lijkt dat dat politiek gezien niet meer leeft, op een of andere manier zie je wereldwijd de zachtere aanpak verliezen tegenover de hele harde woorden. Waar zou dat vandaan komen. Waarom wil iedereen* (*ongeveer 50-60 procent van de mensen gemiddeld) zo graag harde maatregelen? Is men klaar met complexe oplossingen die proberen zo veel mogelijk schade te voorkomen?
Het is meer dat mensen er niet zo van houden om verteld te worden dat er geen probleem is terwijl dat probleem wel degelijk bestaat. De andere kant biedt geen oplossing.

De grootste fout van de Biden-administratie was het probleem van migratie ontkennen. Dat probleem werd uiteindelijk erkend, maar veel te laat. En uiteraard hebben Trump en de Republikeinen daar opportunistisch gebruik van gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')