abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2024 @ 16:22:19 #226
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509472
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Een aardbol.

Mensen die naar een ander land gaan voor beter zijn niet crimineel
Zelfs al ga je met hem mee in dat het criminelen zijn, dan nog kun je ze gewoon als mensen behandelen. Dat is sowieso in Amerika, waar je zelfs tijdens je straf gestraft moet worden, want waarom zou je goed te eten krijgen als je ooit in aanraking gekomen bent met justitie? In Nederland krijg je op zijn minst gezond genoeg te eten en dat ziet men dan als belonen van misdaad. Ik vind vanaf nu ook, een ieder die iets steelt of iets gedaan hebt wat niet mag, is een beest en mag niet meer als mens gezien worden. Ben jij toevallig geboren en je moeder heeft ooit iets crimineels gedaan? Dan dien je met stokslagen een voertuig in geduwd te worden, had je moeder maar niet moeten kiezen iets fout te doen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 7 november 2024 @ 16:22:23 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik weet nog wel dat die muur niet letterlijk zou zijn... Ook op de FP is er iemand die dat zei en die is nu al bezig met zeggen dat 'vrede in Oekraine binnen 24 uur' natuurlijk ook niet letterlijk opgevat moet worden. Nee, die muur was symbolisch voor strengere maatregelen.
Hmmm hmmm net als die nieuwe affordable care act die er nooit kwam. Trump is vooral een afbreker en geen bouwer. Zodat hij voor eeuwig kan blijven roeptoeteren dat hij America great again wil maken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215509477
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

'Een enorme Pijnhoop' is wel een mooie beschrijving voor wat er gaande is. Zit wel een nieuwe TT in ook.
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:24:59 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:20 schreef mcmlxiv het volgende:
wat waarden als empathie, naastenliefde of vergevensgezindheid
Het lijkt dat dat politiek gezien niet meer leeft, op een of andere manier zie je wereldwijd de zachtere aanpak verliezen tegenover de hele harde woorden. Waar zou dat vandaan komen. Waarom wil iedereen* (*ongeveer 50-60 procent van de mensen gemiddeld) zo graag harde maatregelen? Is men klaar met complexe oplossingen die proberen zo veel mogelijk schade te voorkomen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215509492
quote:

[..]
Heb je nog spermacellen vermoord recentelijk? Beestachtig!

Nee hoor, niet alleen christenen. Maar iemand die zich christen noemt en het vervolgens normaal vindt dat mensen beesten worden genoemd, die blijkbaar ook kinderen die illegaal de grens overgekomen zijn criminelen vindt, iemand die in alles laat blijken geen enkel idee te hebben wat waarden als empathie, naastenliefde of vergevensgezindheid betekenen, dat vind ik best een beetje bijzonder.

Maar mag hij helemaal zelf weten. Net zoals jij anti-abortus mag zijn maar wel fuck you mag zeggen zodra er geworpen is. Pro-life hypocricie

[ afbeelding ]
Kortom je houd mensen aan standaarden maar zo streng ben je uiteraard nooit voor jezelf. Het laat maar weer eens je totale hypocrisie zien.
pi_215509494
quote:

[..]
Heb je nog spermacellen vermoord recentelijk? Beestachtig!

Nee hoor, niet alleen christenen. Maar iemand die zich christen noemt en het vervolgens normaal vindt dat mensen beesten worden genoemd, die blijkbaar ook kinderen die illegaal de grens overgekomen zijn criminelen vindt, iemand die in alles laat blijken geen enkel idee te hebben wat waarden als empathie, naastenliefde of vergevensgezindheid betekenen, dat vind ik best een beetje bijzonder.

Maar mag hij helemaal zelf weten. Net zoals jij anti-abortus mag zijn maar wel fuck you mag zeggen zodra er geworpen is. Pro-life hypocricie

[ afbeelding ]
Voor al die mensen is er een normaal immigratietraject beschikbaar. Er is geen enkele reden om zomaar een grens over te steken omdat je daar toevallig zin in hebt.

Voor vluchtelingen, mensen in levensgevaar, mensen met bijzonder aandoeningen, enzovoorts, is er altijd een speciaal traject.

Maar je kan als volksvertegenwoordiger niet zomaar miljoenen mensen illegaal de grens over laten steken. Dat is gewoon onverantwoord en daarmee breng je de levens van andere mensen, die je vertegenwoordigt, in gevaar.

Dit is voor mij gewoon realiteitszin. Het heeft niks met moraliteit te maken. Je kan niet naar 1 groep kijken en zeggen: ach wat zielig, en compleet negeren wat de gevolgen zijn voor de andere groep. Dat is geveinsde moraliteit. Eerlijkheidshalve moet je de belangen van beide groepen in acht nemen, en als je geen wetten meer handhaaft, is het einde zoek.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:27:47 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zelfs al ga je met hem mee in dat het criminelen zijn, dan nog kun je ze gewoon als mensen behandelen. Dat is sowieso in Amerika, waar je zelfs tijdens je straf gestraft moet worden, want waarom zou je goed te eten krijgen als je ooit in aanraking gekomen bent met justitie? In Nederland krijg je op zijn minst gezond genoeg te eten en dat ziet men dan als belonen van misdaad. Ik vind vanaf nu ook, een ieder die iets steelt of iets gedaan hebt wat niet mag, is een beest en mag niet meer als mens gezien worden. Ben jij toevallig geboren en je moeder heeft ooit iets crimineels gedaan? Dan dien je met stokslagen een voertuig in geduwd te worden, had je moeder maar niet moeten kiezen iets fout te doen.
En je mag niet meer stemmen. Maar een veroordeelde president is geen probleem. Oh the irony.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:28:10 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
want waarom zou je goed te eten krijgen als je ooit in aanraking gekomen bent met justitie?
Echt schreinend inderdaad, toen ik in amerika was in 2022 hoorde ik in een taxi waar the black information channel op de radio stond ( :') ) over de grote turkey crisis in het gevangenis wezen. Ze hadden geen kalkoenen voor thanksgiving. Daarna hoorde ik op het congres waar ik was over een enorme opleving in het aantal scheurbuik ( :') ! ) patienten in amerika, ook het grootste percentage voorkwam onder gevangenen en armen omdat ze geen fruit krijgen :N Schandalig land.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:29:07 #234
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509518
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het lijkt dat dat politiek gezien niet meer leeft, op een of andere manier zie je wereldwijd de zachtere aanpak verliezen tegenover de hele harde woorden. Waar zou dat vandaan komen. Waarom wil iedereen* (*ongeveer 50-60 procent van de mensen gemiddeld) zo graag harde maatregelen? Is men klaar met complexe oplossingen die proberen zo veel mogelijk schade te voorkomen?
Ik verwijs weer naar die meme over de foreigner en cookies. Omdat ons wordt verteld dat die vreemdeling het grote gevaar is en onze woningen steelt terwijl de huisjesmelkers buiten beeld blijven. Zelfs onze eigen coalitie probeert ons een asielcrisis in de schoenen te schuiven.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:29:48 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215509523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Voor al die mensen is er een normaal immigratietraject beschikbaar. Er is geen enkele reden om zomaar een grens over te steken omdat je daar toevallig zin in hebt.
Alsof mensen hun huis en haard achterlaten 'omdat ze daar zin in hebben'...
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:31:04 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509537
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik verwijs weer naar die meme over de foreigner en cookies. Omdat ons wordt verteld dat die vreemdeling het grote gevaar is en onze woningen steelt terwijl de huisjesmelkers buiten beeld blijven.
Inderdaad :Y

Maar ik vraag me af of mensen uberhaubt zo ver denken ook in nederland. Het zou me niet verbazen dat voor veel mensen het een stem lijkt tussen harde aanpak of zachte maatregel en dan denken pak "ze" maar harder aan. En voor ze kun je alles invullen wat je maar wilt en ze denken nooit dat ze het zelf zijn.
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 16:33:51 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215509552
quote:

[..]
Leuk ja yolo ik betaal me scheel om op een bootje een levensgevaarlijke reis te maken, morgen ga ik bungee jumpen in nepal en overmorgen schansspringen in finland.

Men heeft geen idee hoe moeilijk zo'n beslissing is.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:35:44 #238
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215509561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom je houd mensen aan standaarden maar zo streng ben je uiteraard nooit voor jezelf. Het laat maar weer eens je totale hypocrisie zien.
Hoe weet jij nou hoe streng ik voor mezelf ben? Hebben wij gezoend? Heb ik mijn piemel in jouw badwater gestopt? Wat een agressie weer lieverd. Lighten up, net als indertijd bij brexit heb je gewonnen en gaan wij jou de komende jaren confronteren met de geneugten van die winst.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voor vluchtelingen, mensen in levensgevaar, mensen met bijzonder aandoeningen, enzovoorts, is er altijd een speciaal traject.

Maar je kan als volksvertegenwoordiger niet zomaar miljoenen mensen illegaal de grens over laten steken. Dat is gewoon onverantwoord en daarmee breng je de levens van andere mensen, die je vertegenwoordigt, in gevaar.

Dit is voor mij gewoon realiteitszin. Het heeft niks met moraliteit te maken. Je kan niet naar 1 groep kijken en zeggen: ach wat zielig, en compleet negeren wat de gevolgen zijn voor de andere groep. Dat is geveinsde moraliteit. Eerlijkheidshalve moet je de belangen van beide groepen in acht nemen, en als je geen wetten meer handhaaft, is het einde zoek.
Wat zou jezus hier nou van vinden? Je komt nogal farizeeėr achtig over beste jongen .
pi_215509570
quote:
88s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Leuk ja yolo ik betaal me scheel om op een bootje een levensgevaarlijke reis te maken, morgen ga ik bungee jumpen in nepal en overmorgen schansspringen in finland.

Men heeft geen idee hoe moeilijk zo'n beslissing is.
En ondertussen zijn er hele volksstammen die zich wijs hebben laten maken dat heel Afrika hierheen wil komen omdat ze hier een 'gratis huis' zouden kunnen krijgen. :') Ook zoiets tenenkrommend altijd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215509572
quote:

[..]
En een half continent overtrekken omdat ze per se so ver moeten reizen?

Als het echt zo erg is, gaat men doorgaans naar een buurland.

En als dat niet het doel is, kan men zich bij de douane melden en legaal een traject volgen.

Je kunt niet voor miljoenen mensen de wet maar even negeren en verwachten dat dat tot goede resultaten zal leiden.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:38:31 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En een half continent overtrekken omdat ze per se so ver moeten reizen?

Als het echt zo erg is, gaat men doorgaans naar een buurland.

En als dat niet het doel is, kan men zich bij de douane melden en legaal een traject volgen.
Het gekke is dat ze in al die gevallen nog steeds mens zijn.
pi_215509588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, dat is nu juist het probleem. Je kunt mensen niet op hun droge ogen vertrouwen dat ze zich lief en netjes zullen gedragen. Daarom heeft elke beschaving wetten en regels om het gedrag van mensen te reguleren en ze tegen elkaar te beschermen.

Dat basisprincipe in de prullenbak gooien omdat mensen het slecht hebben is geen constructieve oplossing.
pi_215509616
Over 15 minuten Joe Biden op de televisie.
Hell To The Liars
  donderdag 7 november 2024 @ 16:44:30 #244
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215509619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het nieuwste testament van AK
En Jezus zei: laat die illegalen verdrinken in hun shitbootjes, overvaar ze voor ze aan land komen en in de criminaliteit belanden. Red hun ziel!

pi_215509630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En Jezus zei: laat die illegalen verdrinken in hun shitbootjes, overvaar ze voor ze aan land komen en in de criminaliteit belanden. Red hun ziel!

[ afbeelding ]
Christen zijn wil niet zeggen dat je je verstand bij het aanrecht moet zetten.

De bijbel is gegrond in wetten en regels. Die beschermen mensen tegen onrechvaardigheid, criminaliteit, pijn, leed, enzovoorts.

Het handhaven van regels wil niet zeggen dat je mensen dood wenst. Dat is complete onzin. Waar sommigen hiervoor ljiken te staan is chaos. Hoe gaat chaos immigranten helpen? En de mensen die er al wonen?

Regels zijn nodig om de goede orde te bewaren. Anders leidt dat onherroepelijk tot meer leed.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:47:41 #246
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het land respecteren is verder ook enorm vaag, want tijdens corona kon je zien hoeveel mensen een land respecteerden, maar blijkbaar gaat het ook om wie het land wel of niet respecteert. Op 6 januari hebben we kunnen zien dat er ook in Amerika genoeg mensen zijn die hun land niet respecteren op iets simpels als de democratie. Maar ja, dat waren geen beesten.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:48:48 #247
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215509638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Christen zijn wil niet zeggen dat je je verstand bij het aanrecht moet zetten.

De bijbel is gegrond in wetten en regels. Die beschermen mensen tegen onrechvaardigheid, criminaliteit, pijn, leed, enzovoorts.

Het handhaven van regels wil niet zeggen dat je mensen dood wenst. Dat is complete onzin. Waar sommigen hiervoor ljiken te staan is chaos. Hoe gaat chaos immigranten helpen? En de mensen die er al wonen?

Hoe weinig chaos verwacht je tijdens het deporteren van 11 miljoen mensen, waaronder veel kinderen?
pi_215509655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoe weet jij nou hoe streng ik voor mezelf ben? Hebben wij gezoend? Heb ik mijn piemel in jouw badwater gestopt? Wat een agressie weer lieverd. Lighten up, net als indertijd bij brexit heb je gewonnen en gaan wij jou de komende jaren confronteren met de geneugten van die winst.
[..]
Wat zou jezus hier nou van vinden? Je komt nogal farizeeėr achtig over beste jongen .
Dat heb je hier meerdere malen geėtaleerd in dit topic waar je bent voor de partij van compassie. Maar diezelfde compassie waar je zogenaamd voor staat vliegt snel het raam uit als ze niet jou wereldbeeld delen.
Dan zijn ze domrechts en vermoorden ze spermacellen ofzoiets, niet waar mcm?
  donderdag 7 november 2024 @ 16:52:21 #249
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215509663
https://www.cbsnews.com/n(...)ounsel-prosecutions/

Hier bestond natuurlijk geen enkele twijfel over, maar het is toch wel weer fijn om een confirmatie te krijgen dat we hier met een overwegend derdewereldland te maken hebben. Met dergelijke aantijgingen hoor je natuurlijk nooit op een ballot te kunnen plaatsnemen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215509672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.cbsnews.com/n(...)ounsel-prosecutions/

Hier bestond natuurlijk geen enkele twijfel over, maar het is toch wel weer fijn om een confirmatie te krijgen dat we hier met een overwegend derdewereldland te maken hebben.
Het lijkt Israel wel, daar is de premier ook nog immuun voor tig lopende zaken.

Alles voor de macht.

Hoorde dat de kans aanwezig is dat ie met een enkelband het Witte Huis moet. :D
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')